”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Doe met Bybit, tot en met morgen 10% cb.tomtom901 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:50:
[...]
BTC zat, wil ook wel iets leuks nu. Al is zoveel geld uitgeven nog wel een sterke mentale drempel.
man i know the feel. Had dat al bij het overnemen van mijn oude lease auto (tesla m3). ff 21,5k aftikken.tomtom901 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:50:
[...]
BTC zat, wil ook wel iets leuks nu. Al is zoveel geld uitgeven nog wel een sterke mentale drempel.
Heb gisteren toch ook nog een brommer erbij gekocht. Maar die was niet zo heel duur. Verder best bedrag afgelost aan hyptoheek. Alles bij elkaar gaat et toch wel schelen in de belasting volgend jaar....
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
DE SC swingt net zo hard als de koers van bitcoin... Van 911 naar een brommeranti elppa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:53:
[...]
man i know the feel. Had dat al bij het overnemen van mijn oude lease auto (tesla m3). ff 21,5k aftikken.
Heb gisteren toch ook nog een brommer erbij gekocht. Maar die was niet zo heel duur. Verder best bedrag afgelost aan hyptoheek. Alles bij elkaar gaat et toch wel schelen in de belasting volgend jaar....
Nog ff, dan komen de solexen van stalbrothermaynard schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:00:
[...]
DE SC swingt net zo hard als de koers van bitcoin... Van 911 naar een brommer![]()
Tijdens de afgelopen bear heb ik DCA gedaan in BTC en ETH. Als ik hier nu op terugkijk dan zou het beter zijn geweest om alleen BTC aan te kopen en pas tegen het einde van het jaar waarin de halving plaatsvind (nu dus) ETH te kopen. Hierbij ga ik er wel vanuit dat we de standaard cycle voortzetten waarbij ETH in Q1 2025 een inhaalslag gaat maken.Pinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:49:
[...]
Maybe zelf ook nog wat FTM halen maar is nu eigenlijk te laat, anders mee gaan op de hype naar de swap anders.
Twijfel er ook sterk aan om na deze bull only BTC te doen (DCA) of de low proberen te timen, maar altjes blijven verleidelijk
Komende bear zal voor mij in eerste instantie BTC only zijn. Uiteraard wel op dat moment de mooie kansen in de markt proberen te spotten. Maar dat laatste kan ook prima nog in de bull, dat zie je ook dit jaar met de AI coins. Daar heb je fantastische rendamenten op kunnen halen, zonder dat je het in de bear hebt moeten kopen.
is een motor, maar die noemen we ook wel brommer. Maar is niets nieuws ofzo. is een 10 jaar oude KTM 690 duke. Nooit een dikke 1 cilinder gehad, leek me wel leuk voor korte stukkies. Na proefrit was ik iig direct verkochtbrothermaynard schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:00:
[...]
DE SC swingt net zo hard als de koers van bitcoin... Van 911 naar een brommer![]()
Er worden veel maxi’s geboren hier de laatste tijd mooie ontwikkelingjvel92 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:05:
[...]
Tijdens de afgelopen bear heb ik DCA gedaan in BTC en ETH. Als ik hier nu op terugkijk dan zou het beter zijn geweest om alleen BTC aan te kopen en pas tegen het einde van het jaar waarin de halving plaatsvind (nu dus) ETH te kopen. Hierbij ga ik er wel vanuit dat we de standaard cycle voortzetten waarbij ETH in Q1 2025 een inhaalslag gaat maken.
Komende bear zal voor mij in eerste instantie BTC only zijn. Uiteraard wel op dat moment de mooie kansen in de markt proberen te spotten. Maar dat laatste kan ook prima nog in de bull, dat zie je ook dit jaar met de AI coins. Daar heb je fantastische rendamenten op kunnen halen, zonder dat je het in de bear hebt moeten kopen.
Zolang de market maker er zin in heeft kan het nog wel even stijgen. Negatieve rente en een heel leger probeert dat ding te schortenPinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:07:
Nog een keer long gegaan en weer winst op Phala nu kap ik ermee
Maar goed de dump is uiteindelijk meedogenloos en eindigt altijd met een epische rode candle
I know je speelt met vuur daarom stop ik er nu ook mee, zeker ook geen advies voor anderen het kan ook zomaar ineens de andere kant op gaanMr Ronman schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:11:
[...]
Zolang de market maker er zin in heeft kan het nog wel even stijgen. Negatieve rente en een heel leger probeert dat ding te schorten![]()
Maar goed de dump is uiteindelijk meedogenloos en eindigt altijd met een epische rode candle
Zit je nog in Prime btw?
Voor het grootste gedeelte van de vier-jaar-cyclus kun je nou eenmaal beter in BTC zitten, dan in de meeste alts. Met een solide basis aan BTC in je pf, kun je daarnaast prima wat selecte alt's kopen om meer BTC te vergaren.Pinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:09:
[...]
Er worden veel maxi’s geboren hier de laatste tijd mooie ontwikkeling
Jaa twijfel alleen om DCA te doen of proberen de low van Bitcoin te timen en dan proberen groter in te slaan, en idd daarna kun je nog gaan switchen naar ETH of Altsjvel92 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:19:
[...]
Voor het grootste gedeelte van de vier-jaar-cyclus kun je nou eenmaal beter in BTC zitten, dan in de meeste alts. Met een solide basis aan BTC in je pf, kun je daarnaast prima wat selecte alt's kopen om meer BTC te vergaren.
Okt/nov 2026 toch de low?Pinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:24:
[...]
Jaa twijfel alleen om DCA te doen of proberen de low van Bitcoin te timen en dan proberen groter in te slaan, en idd daarna kun je nog gaan switchen naar ETH of Alts
Nee op iets van $13 de long gesloten en een stukje op $16. Die 13 was een stoploss bewust in profit gezet. Dus wel een winstje gemaakt maar niet het maximale.Pinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:19:
[...]
I know je speelt met vuur daarom stop ik er nu ook mee, zeker ook geen advies voor anderen het kan ook zomaar ineens de andere kant op gaan
Zit je nog in Prime btw?
Nu even alleen in BTC deels spot en kleine long.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr Ronman op 28-12-2024 10:29 ]
Nee die heb ik, maar die was met inruil van mijn Model 3 Performance "maar" 60k bijleggen. Voor een 911 gaat het eerder richting 100k.MrFX schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:52:
[...]
Je hebt toch al een Taycan of is dat een leasebak?
Ja die lease zal wel helpen ja. Is ook niet normaal meer wat dat kost tegenwoordig.anti elppa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:53:
[...]
man i know the feel. Had dat al bij het overnemen van mijn oude lease auto (tesla m3). ff 21,5k aftikken.
jvel92 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:19:
[...]
Voor het grootste gedeelte van de vier-jaar-cyclus kun je nou eenmaal beter in BTC zitten, dan in de meeste alts. Met een solide basis aan BTC in je pf, kun je daarnaast prima wat selecte alt's kopen om meer BTC te vergaren.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/eL4CqCUDucrwpawHOkk2WqVd.gif?f=user_large)
Tot 600 euro dus dat houdt ook niet over. Wel nog een weekendje weg geboekt gisteren voor 900 met 10% cashback op de Bybit card.
ja paar maanden terug ff gekenen wat we allemaal kunnen doen om zonder salaris verhoging in 2025 meer over te houden zonder er eigenlijk voor in te hoeven leveren kwa gemakt etctomtom901 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:31:
[...]
Ja die lease zal wel helpen ja. Is ook niet normaal meer wat dat kost tegenwoordig.
iid dus nieuwe lease auto alleen zakelijk rijden. bam 460euro netto per maand. Tesla model 3 gekocht voor prive, oude benzine auto weg gedaan. besparen op benzine, wegenbelasting, benzine en onderhoud ook easy 200 per maand. Dan nog extra afgelost en in lagere LTV. Gaat ons ook 250 euro p/m schelen.
totaal dus 910 euro netto......snel verdient
Heh, 250 euro aan lagere rente met een stap omlaag qua risicoklasse? Wat voor kasteel heb jij dan? Voor de rest idd, lease is gewoon duur. Blij dat de baas hier leasebudget uitkeert met km vergoeding en voor de rest trek ik nog 0,23 euro de km uit eigen zaak. Dus dat doet wel wat. Alleen jammer dat die EV's zo ontmoedigd worden, is qua inruil wel echt klote. Maarja. Zijn genoeg mensen met echte problemen.anti elppa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:38:
[...]
ja paar maanden terug ff gekenen wat we allemaal kunnen doen om zonder salaris verhoging in 2025 meer over te houden zonder er eigenlijk voor in te hoeven leveren kwa gemakt etc
iid dus nieuwe lease auto alleen zakelijk reiden. bam 460euro netto per maand. Tesla model 3 gekocht voor prive, oude benzine auto weg gedaan. besparen op benzine, wegenbelasting, benzine en onderhoud ook easy 200 per maand. Dan nog extra afgelost en in lagere LTV. Gaat ons ook 250 euro p/m schelen.
totaal dus 910 euro netto......snel verdient
een groot huis, vrijstaand in 1 vd dure randstad provicies. Oja huis is ook pas 8 jaar oud. Dus dan weet je iig wel genoeg gok ik.tomtom901 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:40:
[...]
Heh, 250 euro aan lagere rente met een stap omlaag qua risicoklasse? Wat voor kasteel heb jij dan? Voor de rest idd, lease is gewoon duur. Blij dat de baas hier leasebudget uitkeert met km vergoeding en voor de rest trek ik nog 0,23 euro de km uit eigen zaak. Dus dat doet wel wat. Alleen jammer dat die EV's zo ontmoedigd worden, is qua inruil wel echt klote. Maarja. Zijn genoeg mensen met echte problemen.
Hier het hele verhaal al eens neer gekalkt dat dat allemaal totaal niet nodig was voor ons 2en. Maar was niets anders te vinden.
Hiervoor hadden we een jaren 30 2 onder 1 kap die ik in 4 jaar van onder tot boven volledig gerenoveerd heb. incl van label g naar b. Helaas kwamen er 1,5 jaar nadat we klaar waren allemaal klote lui in die straat wonen waardoor we knettergek werden en asap weg wilden. Gewoon iets van 500 tot 600k was nergens te vinden (3 jaar terug), en 100k overbieden op zo'n huis begin ik niet aan. Dan kijk je een klasse hoger en daar lukte het toen wel redelijk makkelijk.
Maar mogen niet klagen uiteraard. Zijn mensen die echt volledig schaak mat staan in de woning markt. En de markt is nu nog idioter dan toen wij kochten paar jaar terug
[ Voor 37% gewijzigd door anti elppa op 28-12-2024 10:47 ]
De bodem ga ik niet proberen te timen. Ik wordt daar persoonlijk alleen maar onrustig van. Voor mij werkt geautomatiseerd DCA'en het beste, dan kan ik mijn tijd en aandacht ergens anders aan besteden dan het volgen van de koers. Koop nu overigens nog wekelijks wat BTC bij, maar dan met kleinere bedragen ten opzichte van de bear. Vermoed dat de bodem ergens tussen de 50k en 70k ligt in de volgende bear.Pinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:24:
[...]
Jaa twijfel alleen om DCA te doen of proberen de low van Bitcoin te timen en dan proberen groter in te slaan, en idd daarna kun je nog gaan switchen naar ETH of Alts
Groot gelijkanti elppa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:42:
[...]
een groot huis, vrijstaand in 1 vd dure randstad provicies. Oja huis is ook pas 8 jaar oud. Dus dan weet je iig wel genoeg gok ik.
De Taycan schrijft inderdaad harder af dan een shitcoin PF.tomtom901 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:40:
[...]
Heh, 250 euro aan lagere rente met een stap omlaag qua risicoklasse? Wat voor kasteel heb jij dan? Voor de rest idd, lease is gewoon duur. Blij dat de baas hier leasebudget uitkeert met km vergoeding en voor de rest trek ik nog 0,23 euro de km uit eigen zaak. Dus dat doet wel wat. Alleen jammer dat die EV's zo ontmoedigd worden, is qua inruil wel echt klote. Maarja. Zijn genoeg mensen met echte problemen.
Maar dat is ook niet heel gek, grote sedans schrijven sowieso veel af.
Mijn zakjes met stront staan ook allemaal in de min op AERO na.
[ Voor 4% gewijzigd door BTC100K2021 op 28-12-2024 10:46 ]
Zo erg is het nou ook weer nietBTC100K2021 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:46:
[...]
De Taycan schrijft inderdaad harder af dan een shitcoin PF.

https://www.esma.europa.e...transitional_measures.pdf
"Article 143(3) of the Markets in Crypto Assets Regulation (MiCA) states that “Crypto-asset
service providers that provided their services in accordance with applicable law before 30
December 2024, may continue to do so until 1 July 2026 or until they are granted or refused
an authorisation pursuant to Article 63, whichever is sooner.”
Hieruit zou je enigszins kunnen concluderen dat alles wat nu op bijvoorbeeld Bybit kan, ook tot juli 2026 nog kan inclusief USDT
Of zoveel eerder als ze het hebben doorgevoerd. Je wilt compliancy niet op het laatste moment "regelen".Mr Ronman schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:54:
Heb nog even in die documenten gekeken van de ESMA omtrent de nieuwe regeltjes in de EU
https://www.esma.europa.e...transitional_measures.pdf
"Article 143(3) of the Markets in Crypto Assets Regulation (MiCA) states that “Crypto-asset
service providers that provided their services in accordance with applicable law before 30
December 2024, may continue to do so until 1 July 2026 or until they are granted or refused
an authorisation pursuant to Article 63, whichever is sooner.”
Hieruit zou je enigszins kunnen concluderen dat alles wat nu op bijvoorbeeld Bybit kan, ook tot juli 2026 nog kan inclusief USDT
Gewoon euro's storten en daarmee een leverage positie innemen is geen optie?
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Het is dan ook een prachtig kasteel, ja
Phala coin gaat goed..hou hem al in de gaten.Mr Ronman schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:11:
[...]
Zolang de market maker er zin in heeft kan het nog wel even stijgen. Negatieve rente en een heel leger probeert dat ding te schorten![]()
We blazen die koers gewoon naar de maanWispe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 07:17:
[...]
Dat zou het mooiste Oudejaarsgeschenk zijn. Zo niet, dan hebben we nog een Nieuwjaarsgeschenk.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DjGKcfxfbfPlyqu1GfoqCTQe.jpg?f=user_large)
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Wij zijn nog onderweg. Veel controle hier.FrambozenTaart schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:03:
[...]
We blazen die koers gewoon naar de maan
[Afbeelding]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik ben vanmorgen 05:45 weggereden, de eerste beste Aldi over de grens gepakt en toen we de grens weer over gingen terug naar NL waren ze de controles aan het opzettenzwembroek schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:07:
[...]
Wij zijn nog onderweg. Veel controle hier.

Vorig jaar bijna gesnaptzwembroek schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:07:
[...]
Wij zijn nog onderweg. Veel controle hier.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Je mag gewoon vuurwerk kopen in Duitsland hoor, als je maar vuurwerk koopt wat in Nederland ook legaal is. Ik neem de moeite overigens niet, koop gewoon 1 of 2 cakes hier in NL. Met de straat wat geld bij elkaar gelegd en ik ben de aangewezen persoon die met de buurtkinders op pad moetPinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:16:
[...]
Vorig jaar bijna gesnaptGa het dit jaar maar niet wagen, beetje in NL halen dan maar
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Sta hier al een uur bij de Lidl in de rij. Ze hebben er speciale tenten voor opgezet. GekkenhuisGondor schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:22:
Ik ga wel naar DE, ze mogen het controleren, als er geen knalvuurwerk bij zit en minder dan 25kg, mag het gewoon.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Jaa precies wat in NL ook legaal is zowel in Duitsland als Belgie verkopen ze ook vuurwerk wat hier niet legaal is. Ik had vorig jaar een cake van 25kg geen idee of het ding wel legaal is hier.St@m schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:25:
[...]
Je mag gewoon vuurwerk kopen in Duitsland hoor, als je maar vuurwerk koopt wat in Nederland ook legaal is. Ik neem de moeite overigens niet, koop gewoon 1 of 2 cakes hier in NL. Met de straat wat geld bij elkaar gelegd en ik ben de aangewezen persoon die met de buurtkinders op pad moet
Maar idd niet teveel geld in pompen er valt altijd wel wat te zien rondom je heen
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Is ook gewoon zo, dat hele vuurwerk kan mij trouwens gestolen worden hoor. Gaat mij ook meer om een mooie herrinering te maken voor die kleine. Als er ooit een dag komt dat ik er niet meer ben, dat hij nog eens terugdenkt aan die keren dat hij stiekem met die ouwe over de grens ging, vuurwerk halenPinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:29:
[...]
Jaa precies wat in NL ook legaal is zowel in Duitsland als Belgie verkopen ze ook vuurwerk wat hier niet legaal is. Ik had vorig jaar een cake van 25kg geen idee of het ding wel legaal is hier.
Maar idd niet teveel geld in pompen er valt altijd wel wat te zien rondom je heen
Gewoon mooi, vroeg er uit en even samen op pad als mannen onder elkaar.

totaal kansloos gebeuren. Die joggies hebben het iig totaal niet begrepen. Wil je dikke zwarte rook, dan pak je gewoon wat auto of motor banden, die knikker je in een oliedrum, flikker nog 20 liter afgewerkte olie bovenop en klaar. 100x minder tijd kost dat, geen geld enz. Rook is ook veel dikker en duurt met gemak 10 tot 15 min. elk jaar stook ik zo stuk of 10 banden op bij de TT assen.John245 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:33:
Gewoon wat sterretjes afsteken.
[YouTube: VUURWERK ROOKBOM MAKEN 2.0 (DIY)]
optie 2, witte rook, maak een kas bom. heb er in mijn leven stuk of 30 gemaakt gok ik zo. Ook ooit 1 van 25kg. Das serieus veel werk. Had er voor de TT afgelopen jaar ook nog 1 van 5kg gemaakt. Alleen is de grasmat hier achter het huis nu 6 maanden later nog steeds naar de kloten.......Had het aan de waslijn in de zon te drogen gehangen......droop alleen nogal
Hahah gaaf ik had vorig jaar ook mn dochter meegenomen ongeveer hetzelde meegemaaktFrambozenTaart schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:39:
[...]
Is ook gewoon zo, dat hele vuurwerk kan mij trouwens gestolen worden hoor. Gaat mij ook meer om een mooie herrinering te maken voor die kleine. Als er ooit een dag komt dat ik er niet meer ben, dat hij nog eens terugdenkt aan die keren dat hij stiekem met die ouwe over de grens ging, vuurwerk halenSuper spannend natuurlijk, vooral dat de politie wagens al klaarstonden en bezig waren een fuik op te zetten.
Geniet ervan samen!
Straks nog een staatslot kopen waar ik nu al weet dat ik ook rekt op gaWispe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:43:
Waarom zoveel geld weggooien met vuurwerk? Kan je beter in shitcoins gooien, dat is nog leuker ook.

idd, ik koop al zo'n 14 jaar geen vuurwerk meer. Word laatste 10 jaar zo ongekend veel groot vuurwerk afgestoken in NL dat het echt onzinnig is om dan zelf ook nog 100en euros er aan uit geven. vorige straat waar ik woonde ging het gewoon 2,5h lang door met grote cakes.Wispe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:43:
Waarom zoveel geld weggooien met vuurwerk? Kan je beter in shitcoins gooien, dat is nog leuker ook.
ga ik ook nog ff doen. Winnen gebeurt iig zeer zeker niet, net als met shitcoins, maar is soort traditie hier. Rekt gaan op de 31stePinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:45:
[...]
Straks nog een staatslot kopen waar ik nu al weet dat ik ook rekt op gaCrypto is maybe wel de beste keuze maar soms wil je eens wat anders
Staatsloterij is wel de grootste shitcoin misschien haha maar je wil toch kans makenanti elppa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:46:
[...]
ga ik ook nog ff doen. Winnen gebeurt iig zeer zeker niet, net als met shitcoins, maar is soort traditie hier. Rekt gaan op de 31ste
Dat is waar, maar je kind gelukkig maken is ook wat waard natuurlijk. Die is nu nog 11 en voor je het weet ligt ie onder zijn elektrische brommer de begrenzing eraf te slopen en wil ie je niet meer kennen.Wispe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:43:
Kost trouwens ook geen drol in Duitsland, was in totaal ongeveer 160 kwijt. Haal je hetzelfde in NL ben je zo 4 a 5 banken verder.
Shitcoins kopen leer ik hem later wel, dan kan ie dezelfde fouten maken voordat hij maxi wordt.
Hier ook hoor. Speel ook maandelijks mee op het werk met de hele ploeg.anti elppa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:46:
[...]
ga ik ook nog ff doen. Winnen gebeurt iig zeer zeker niet, net als met shitcoins, maar is soort traditie hier. Rekt gaan op de 31ste
Ik weet dat het weggegooid geld is, maar meespelen is een must. Stel dat je niet meedoet en hij valt wel... Zie je je hele ploeg collega's met pensioen gaan zonder dat je er zelf bij zit.
Dat zou ik echt nooit geestelijk kunnen verwerken.
Ook die ene loterij waar je als straat kunt winnen enzo. De loterijen zijn echt heel erg slim om op die manier de fomo aan te wakkeren.FrambozenTaart schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:55:
[...]
Ik weet dat het weggegooid geld is, maar meespelen is een must. Stel dat je niet meedoet en hij valt wel... Zie je je hele ploeg collega's met pensioen gaan zonder dat je er zelf bij zit.
Dat zou ik echt nooit geestelijk kunnen verwerken.
Ik koop toch echt liever shitcoins.
[ Voor 3% gewijzigd door Durpstick op 28-12-2024 12:59 ]
De postcodeloterij ja. Daar wil ik eigenlijk ook vanaf. Maar durf niet, om de reden dat je zal zien dat hij dan valt en alllll mijn buren ineens een Lambo in de straat hebben staan. En ik niet.Durpstick schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:58:
[...]
Ook die ene loterij waar je als straat kunt winnen enzo. De loterijen zijn echt heel erg slim om op die manier de fomo aan te wakkeren.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ik heb een collega die ooit een dikke klapper is misgelopen, was net een maand verhuisd, had zijn nieuwe adres nog niet doorgegeven bij de postcodeloterij.Durpstick schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:58:
[...]
Ook die ene loterij waar je als straat kunt winnen enzo. De loterijen zijn echt heel erg slim om op die manier de fomo aan te wakkeren.
Valt de miljoenenprijs op zijn nieuwe postcode, speelde altijd mee met meerdere loten. Ging echt om wife-changing bedrag

Stonden daarna ook nog eens meerdere huizen in de verkoop

Die kerel is daar ook echt goed ziek van geweest.
Rationeel gezien zonde van het geld, maar dochterlief vindt het leuk en ik zelf eigenlijk ook.
Even terug naar bitcoin en co. Het lijkt heel rustig en voorzichtig omhoog te klimmen. Kleine, rustige upwards prijsactie tot Amerika maandag weer wakker wordt?
Er zijn in het verleden zelfs meerdere rechtszaken geweest tegen de postcode loterij vanwege hun manier van FOMO creëren. Tot nu toe altijd ongelijk gekregen, maar IMHO is het best wel een vuile manier van werken. Dat loterijen bestaan is prima - vrouwlief wil ieder jaar ook oudejaarsloten - maar het moet een volledig vrije keuze zijn. Dat een prijs op jouw postcode kan vallen is gewoon een erg nasty spelletjeFrambozenTaart schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:12:
Ik heb een collega die ooit een dikke klapper is misgelopen, was net een maand verhuisd, had zijn nieuwe adres nog niet doorgegeven bij de postcodeloterij.
Valt de miljoenenprijs op zijn nieuwe postcode, speelde altijd mee met meerdere loten. Ging echt om wife-changing bedraghele tv crew en alles is daar nog op bezoek geweest in de straat.
Stonden daarna ook nog eens meerdere huizen in de verkoop![]()
Die kerel is daar ook echt goed ziek van geweest.
Weet ook nog dat de postcode loterij een aantal jaar geleden besloot om maar op te houden met het uitdelen van fietsen aan een heel dorp. Er gingen volgens mij lokale fietsverkopers aan failliet
PC loterij op nieuwjaarsdag in de straat achter ons gevallen. Een groot deel van de winnaars is er niet gelukkiger van geworden.Durpstick schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:15:
Dit soort verhalen wakkeren de fomo ook alleen maar aan. Terwijl de realiteit is dat de kans om te winnen kleiner is dan geraakt te worden door de bliksem.
Even terug naar bitcoin en co. Het lijkt heel rustig en voorzichtig omhoog te klimmen. Kleine, rustige upwards prijsactie tot Amerika maandag weer wakker wordt?
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Waarom niet als ik vragen mag?John245 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:27:
[...]
PC loterij op nieuwjaarsdag in de straat achter ons gevallen. Een groot deel van de winnaars is er niet gelukkiger van geworden.
Mijn achtertuinDarrell schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:47:
[...]
Hey Kasteel de Haar. Daar ben ik getrouwd
Neem een abo, knikker elke trekking na de 31e eruit en je krijgt 1 extra lot gratis voor aanstaande dinsdag. Twee keer winkans nihil maar liever snel rekt dan dat geld in shitcoins steken.Pinsa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:45:
[...]
Straks nog een staatslot kopen waar ik nu al weet dat ik ook rekt op gaCrypto is maybe wel de beste keuze maar soms wil je eens wat anders
En oh: mede mogelijk gemaakt door gratis shitcoins via coinmerce. Die gaven mij 30 euro in sui, chill en andere meuk. Geconverteerd naar btc only want maxi en uitgecasht.
Verder pilsje erbij en zien hoeveel euro in rook opgaat bij de buren. Schrale atser mode enabled.
Ik vind het vooral heel erg dom, en als die kale schreeuwlelijke gek langskomt dan smijt ik zo de deur dicht.Guere schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:18:
[...]
Er zijn in het verleden zelfs meerdere rechtszaken geweest tegen de postcode loterij vanwege hun manier van FOMO creëren. Tot nu toe altijd ongelijk gekregen, maar IMHO is het best wel een vuile manier van werken. Dat loterijen bestaan is prima - vrouwlief wil ieder jaar ook oudejaarsloten - maar het moet een volledig vrije keuze zijn. Dat een prijs op jouw postcode kan vallen is gewoon een erg nasty spelletje
Weet ook nog dat de postcode loterij een aantal jaar geleden besloot om maar op te houden met het uitdelen van fietsen aan een heel dorp. Er gingen volgens mij lokale fietsverkopers aan failliet
Ik zeg altijd als je meespeelt voor het goede doel kun je net zo goed direct schenken. Wat ik zelf dus structureel doe, gewoon zonder wederkerigheid. Daarnaast hebben wij zo'n loterij toch niet nodig? We hebben het zelf in de hand
Scheidingen. Van auto's gaan wisselen wat veel geld kost als je dat om de paar maanden ga doen, etc...
Helemaal eens. Toevallig gisteren een bedrag geschonken aan een stichting die honden opvangt van het ras dat wij hebben.Vaevictis_ schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:33:
[...]
Ik vind het vooral heel erg dom, en als die kale schreeuwlelijke gek langskomt dan smijt ik zo de deur dicht.
Ik zeg altijd als je meespeelt voor het goede doel kun je net zo goed direct schenken. Wat ik zelf dus structureel doe, gewoon zonder wederkerigheid. Daarnaast hebben wij zo'n loterij toch niet nodig? We hebben het zelf in de hand
Wij zoeken graag zelf onze goede doelen uit.
Helemaal mee eens, heb elk jaar een 5 tal goede doelen die ik met mooi bedrag structureel (5 jaar) ondersteun met een schenkingsovereenkomst want daarmee kun je de virtuele winst in box 3 nog een klein beetje verzachtenJohn245 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:35:
[...]
Helemaal eens. Toevallig gisteren een bedrag geschonken aan een stichting die honden opvangt van het ras dat wij hebben.
Wij zoeken graag zelf onze doelen uit.

Je verbaast je toch hoe vaak dit mis gaat. Mensen die een grote hoeveelheid geld krijgen en binnen no-time er nog slechter voorstaan dan voor deze situatie. Van voetballers tot loterij winnaars.John245 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:33:
[...]
Scheidingen. Van auto's gaan wisselen wat veel geld kost als je dat om de paar maanden ga doen, etc...
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Nee hoor, de mens is opportunistisch dus opeens veel geld kunnen mensen niet mee omgaan. Heb het ook gezien in mijn omgeving, scheiding vanwege overwaarde op het huis. Partner wilde cashen, was binnen 1 jaar opgemaakt aan vakanties, heel veel ikea zooi en daarna weer klagen dat ze niet voldoende verdienen en bij de zeeman en action moeten kopen.MrFX schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:39:
[...]
Je verbaast je toch hoe vaak dit mis gaat. Mensen die een grote hoeveelheid geld krijgen en binnen no-time er nog slechter voorstaan dan voor deze situatie. Van voetballers tot loterij winnaars.
Nou wij zijn er ook door. Twee auto's voor ons eraf. Hier had ik mooi wat shitcoins voor kunnen kopen maar gelukkig geen rugpull door de cops. Ook wat extra vuurpijlen gekocht. Gewoon omdat het niet mag.FrambozenTaart schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:09:
[...]
Ik ben vanmorgen 05:45 weggereden, de eerste beste Aldi over de grens gepakt en toen we de grens weer over gingen terug naar NL waren ze de controles aan het opzetten
Als ik ooit de staats win vinden ze mij ook met een overdosis in een 24 karaats gouden jacuzzi met 3 escortjes en kratten champagne van 15k per fles.MrFX schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:39:
[...]
Je verbaast je toch hoe vaak dit mis gaat. Mensen die een grote hoeveelheid geld krijgen en binnen no-time er nog slechter voorstaan dan voor deze situatie. Van voetballers tot loterij winnaars.
Zo is natuur.
Hahaha mooi man. Geniet ervanzwembroek schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:44:
[...]
Nou wij zijn er ook door. Twee auto's voor ons eraf. Hier had ik mooi wat shitcoins voor kunnen kopen maar gelukkig geen rugpull door de cops. Ook wat extra vuurpijlen gekocht. Gewoon omdat het niet mag.
anti elppa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:41:
[...]
totaal kansloos gebeuren. Die joggies hebben het iig totaal niet begrepen. Wil je dikke zwarte rook, dan pak je gewoon wat auto of motor banden, die knikker je in een oliedrum, flikker nog 20 liter afgewerkte olie bovenop en klaar. 100x minder tijd kost dat, geen geld enz. Rook is ook veel dikker en duurt met gemak 10 tot 15 min. elk jaar stook ik zo stuk of 10 banden op bij de TT assen.
optie 2, witte rook, maak een kas bom. heb er in mijn leven stuk of 30 gemaakt gok ik zo. Ook ooit 1 van 25kg. Das serieus veel werk. Had er voor de TT afgelopen jaar ook nog 1 van 5kg gemaakt. Alleen is de grasmat hier achter het huis nu 6 maanden later nog steeds naar de kloten.......Had het aan de waslijn in de zon te drogen gehangen......droop alleen nogal

Stadjer.Wispe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:43:
eens, maar ik koop wel wat vuurwerk, omdat mijn zoontje het leuk vind.Wispe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:43:
voor mijzelf zou ik ook geen geld wegschieten
nothing stops this train
Omdat iedereen weet dat je geld hebt gewonnen en opeens van alles van je wilt. En de postcodeloterij is een grote sponsorshow, dus de gegevens van winnaars worden aan allerlei bedrijven doorgestuurd. Dus continue gezeik aan je kop van verkopers. En dan de combi dat een hoop mensen toch niet met geld om kunnen gaan
De staatsloterij is wat dat betreft veel beter, kan in anonimiteit je prijs claimen
[ Voor 26% gewijzigd door Blik1984 op 28-12-2024 14:13 ]
Een kaboomer!FrambozenTaart schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:03:
[...]
We blazen die koers gewoon naar de maan
[Afbeelding]

Vroeger vond ik vuurwerk leuk, de laatste 10 jaar zonde van mijn geld
Prutsers,John245 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:33:
Gewoon wat sterretjes afsteken.
[YouTube: VUURWERK ROOKBOM MAKEN 2.0 (DIY)]
Wij deden vroeger KAS suiker rookbommen maken.
Bij een maat van mij die kunstmest/suiker troep in water oplossen en dan daar keukenrol in leggen.
Vervolgens al die velletjes rond het hele huis verspreiden bovenop de radiatoren en wachten tot het droog is.
Dan moeders vertellen dat het voor een natuurkunde project is

Als alles droog is rond een pak sterretjes wikkelen en daar vervolgens weer aluminiumfolie omheen wikkelen.
We kwamen er de eerste keer pas achter dat het nogal brandt aan de ogen en luchtwegen

Heb je net 6 straten en een plein vol rook gezet
Al doende leert men

Haha, dit!anti elppa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:41:
[...]
totaal kansloos gebeuren. Die joggies hebben het iig totaal niet begrepen. Wil je dikke zwarte rook, dan pak je gewoon wat auto of motor banden, die knikker je in een oliedrum, flikker nog 20 liter afgewerkte olie bovenop en klaar. 100x minder tijd kost dat, geen geld enz. Rook is ook veel dikker en duurt met gemak 10 tot 15 min. elk jaar stook ik zo stuk of 10 banden op bij de TT assen.
Wat in de Vaticaanstad nieuwe paus is dit voor laf rookpluimpje.
Wij ook altijd met carnaval KAS rups wegleggen inderdaad.
Dit effect ongeveer:
Nee want je mag geen margin met EUR doenBTC100K2021 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:03:
Misschien een domme opmerking, maar waarom heb je USDT nodig op zo'n platform?
Gewoon euro's storten en daarmee een leverage positie innemen is geen optie?
a better life is possible pic.twitter.com/D8sa1dqFCY
— Puffy (@slipsliderr) 27 december 2024
:strip_exif()/f/image/5B7Z0Jh3DV9u8syV5pMgCYTK.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk plaatje met een kern van waarheid. Zitten nu paar dagen af van paars.
Heerlijkjvel92 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:04:
[Embed]
[Afbeelding]

Ik heb de alt bags al gevuld. Gisteren, na de fiat airdrop.jvel92 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:04:
[Embed]
[Afbeelding]
TL;DR: mensen worden zenuwachtig als de koers al een paar maanden ruim boven een ATH zit en verwachten dat er dan geen steiging meer kan komen.jvel92 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:04:
[Embed]
[Afbeelding]
Dan vraag ik me altijd af: denken die mensen niet na over waarom de koers zo stabiel hoog blijft hangen? Denken ze dat er in de achtergrond een hamster is die rondjes blijft rennen om het zo te houden?
Dat zit wel Schnorr.
Time from TOP to TOP = 1400 days avg
— Inmortal (@inmortalcrypto) 25 december 2024
Time from BOTTOM to TOP = 1064 days avg
If this cycle is similar, TOP will be between September - October 2025$BTC pic.twitter.com/sHNJeXtiQU
JUST IN: #Cardano $ADA Founder Charles Hoskinson says "Ripple has been easy to work with. We also met with the $RLUSD people. We're really proud of them. I do believe (RLUSD) will add other chains. There's no reason for us not to work together." #XRP $XRP pic.twitter.com/EBcPz4SkRL
— Angry Crypto Show (@angrycryptoshow) 27 december 2024
Prachtig toch!FrambozenTaart schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:39:
[...]
Is ook gewoon zo, dat hele vuurwerk kan mij trouwens gestolen worden hoor. Gaat mij ook meer om een mooie herrinering te maken voor die kleine. Als er ooit een dag komt dat ik er niet meer ben, dat hij nog eens terugdenkt aan die keren dat hij stiekem met die ouwe over de grens ging, vuurwerk halenSuper spannend natuurlijk, vooral dat de politie wagens al klaarstonden en bezig waren een fuik op te zetten.
Die van mij vroeg gister of ik wel knalerwten voor m mee wilde nemen, zo heerlijk groen nog.
Volgend jaar zal ik wel naar Polen moeten voor het echte werk.
Maar echt, wat een rugpul als je het in nederland koopt, beetje cake van €130 kopen, idioot zo duur.
Als je lekker naar duitsland gaat, meteen ff tankt, en je boodschappen haalt scheelt je dat honderden euro’s, en je maakt er nog een mooi uitje van ook.
Sats stacken is belangrijk, maar er lol van hebben is 10x meer waard. Op naar de pils!
Nou, ik neem aan dat je dat niet doet. Dat spul uit Polen zorgt alleen maar voor meer animo voor een vuurwerkverbod.Don Guacamole schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:05:
[...]
Prachtig toch!
Die van mij vroeg gister of ik wel knalerwten voor m mee wilde nemen, zo heerlijk groen nog.
Volgend jaar zal ik wel naar Polen moeten voor het echte werk.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hopelijk snel een verbod op vuurwerk, tuinkachels, buitenfestivals en houtkachels.St@m schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:12:
[...]
Nou, ik neem aan dat je dat niet doet. Dat spul uit Polen zorgt alleen maar voor meer animo voor een vuurwerkverbod.
Scheelt enorm aan overlast, schade en gezondheidszorg en dan kunnen al die mensen meer fiat in BTC steken. Win Win!
[ Voor 14% gewijzigd door Pelox op 28-12-2024 17:37 ]
Zero.
Ik zie liever een verbod op rambtenaren !Pelox schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:24:
[...]
Hopelijk snel een verbod op vuurwerk, tuinkachels, buitenfestivals en houtkachels.
Kunnen al die mensen meer fiat in BTC steken.
Was gisteren en vandaag in een dure buurt Eindhoven daar stoken ze ook hout zeker om BTC te kopen,Pelox schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:24:
[...]
Hopelijk snel een verbod op vuurwerk, tuinkachels, buitenfestivals en houtkachels.
Scheelt enorm aan overlast, schade en gezondheidszorg en dan kunnen al die mensen meer fiat in BTC steken. Win Win!
Woon dat zelf in NH niet gewent, en van Stookradar hebben ze daar ook niet van gehoord

Wat is een stookradar?pletter schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:46:
[...]
Was gisteren en vandaag in een dure buurt Eindhoven daar stoken ze ook hout zeker om BTC te kopen,
Woon dat zelf in NH niet gewent, en van Stookradar hebben ze daar ook niet van gehoord![]()
[Video: Theo Maassen: Eindhovenaar1]
[/quote]
Sorry mijn fout moet zijn stookwijzer,

Stookwijzer
Weet wanneer het vuur beter uit kan blijven.
Het stoken van een vuurtje kan gezellig zijn, maar het kan overlast geven voor je buren. En het is helaas ook schadelijk voor gezondheid en zorgt voor luchtvervuiling. Ga je hout stoken, bekijk dan eerst even de Stookwijzer. Zo weet je wanneer het vuur beter uit kan blijven.
🤣😛
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!