Hebben ze de keuze bij de andere buren die het erratum al getekend hadden nog voorgelegd? Gok van nietThomg schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:07:
Ok, de voorlopige conclusie.
De aannemer besloot het vooral "hard" te spelen. De advocaat probeerde ons oa aansprakelijk te stellen voor alle mogelijke financiële kosten die een bouw uitstel zou opleveren en dat we een "bullshit" case probeerde neer te leggen om de aannemer te sarren.
De rechtsbijstand zei dat dit allemaal bullshit was en juridisch zoveel mogelijk "bluffen" was in de poging ons onze keutel in te laten trekken.
Een week voor de (in)formele zitting wilde de aannemer toch nog heel snel gaan schikken en heel graag de zitting niet door laten gaan.
Na gesprek met de aannemer hebben ze besloten de originele optie met WTW (D) aan te bieden naast de nieuwe optie zonder WTW (C). Wij (degenen die ze gedaagd hadden) zijn uitgenodigd om te bespreken hoe dit er exact uit komt te zien en hebben gezamenlijk wat bij elkaar verzonnen (specifiek hoe ventilatie in woonkamer).
Uiteindelijk is het aanbod gedaan voor optie C of optie D, met als alternatieve optie om optie D te nemen met de warmtepomp van C voor een meerprijs.
Zelf heb ik met mijn buur gekozen voor D met warmtepomp van C. Een andere buur heeft alsnog gekozen voor C.
Alle buren (dus ook degenen die het erratum getekend hebben) zouden dezelfde keuze voorgeschoteld moeten krijgen, maar ik heb van buren die niet meededen nog niet vernomen dat dit aanbod al gedaan is.
Uiteindelijk eind goed al goed.
So far.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19