Ik ben nog nooit een autoverkoper tegengekomen, die meer van een auto wist dan ikzelf. Ze zijn stuk voor stuk allemaal laks. Koffie?Lyca schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:47:
Post interventie van Zeekr verdeler in Hasselt Belgie.
Ik zit nu echt wel met zeer gemengde gevoelens over dit merk, maar okay we gaan hoopvol zijn.
Na 2 uur interventie over de USB en de deuren heb we het volgende:
- Ze hebben 2 uur bezig geweest aan weet-ik-veel wat, maar ze bellen me op en zeggen: Meneer je kan die USB poort wel niet gebruiken voor beelden en muziek...
"Ja dat weet ik, maar ik moet hem toch perfect kunnen gebruiken voor Sentry Mode? We steken hem samen in, geen reactie van de auto. Hij legt mij het menu van Sentry Mode eens droog uit, ja dat weet ik al"
Ik stel voor: Is er hier een Zeekr 7X in stock? We testen hem daar, ik steek die in en direct response van het systeem. Dusja het ligt gewoon aan mijn USB poort, en in de andere auto ging hij er veel vlotter in, dus daar scheelt gewoon iets aan
Dan de deuren en hier willen ze de auto binnen 2 weken nog eens om een hele dag te hebben om de deuren eraf te halen. Sure komt goed...
Dus we kruipen verder, maar 2 reacties van deze afdeling dat mij een beetje deden duizelen.
Engineer: Ja wij kennen deze auto's niet... (maar je bent de verdeler?????) Het is nog ontdekken hoe of wat. (Niet echt iets wat je wilt horen, maar okay)
Verkoper: Tiens tiens, ik wist zelfs niet dat Sentry mode een USB had. Dus jij als verkoper hebt geen opleiding gehad over de auto dat je wilt verkopen, waarom hebben we in godsnaam nog die mensen nodig dan????
Ik ben ook in contact met Zeekr Brussels, ik hoop dat dat een betere affaire gaat worden, want dit is zeer twijfelachtig
FYI mijn glitchy HUD en ruitenwissers bleek terecht: de sensor zat scheef. (HUD en ruitenwisser zitten in dezelfde sensor.)
Welke probleem had jij ook al weer door die scheve sensor?tbee schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:21:
FYI mijn glitchy HUD en ruitenwissers bleek terecht: de sensor zat scheef. (HUD en ruitenwisser zitten in dezelfde sensor.)
De HUD schakelde heel fanatiek qua helderheid en eigenlijk tegengesteld: hoe feller de zon, hoe minder fel de HUD. Tot op het punt waarop je hele hud niet meer zag. En de interval stand van de ruitenwisser dito. Het leek wel alsof ik in een Tesla reed 😄WizzyBrown schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:14:
[...]
Welke probleem had jij ook al weer door die scheve sensor?
Ik weet even niet hoe Zeekr dit precies geregeld heeft tussen België en Nederland, maar mogelijk heb je er meer aan om eens bij een Zeekr servicepunt hier in NL langs te gaan?Lyca schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:47:
Post interventie van Zeekr verdeler in Hasselt Belgie.
Ik zit nu echt wel met zeer gemengde gevoelens over dit merk, maar okay we gaan hoopvol zijn.
Na 2 uur interventie over de USB en de deuren heb we het volgende:
- Ze hebben 2 uur bezig geweest aan weet-ik-veel wat, maar ze bellen me op en zeggen: Meneer je kan die USB poort wel niet gebruiken voor beelden en muziek...
"Ja dat weet ik, maar ik moet hem toch perfect kunnen gebruiken voor Sentry Mode? We steken hem samen in, geen reactie van de auto. Hij legt mij het menu van Sentry Mode eens droog uit, ja dat weet ik al"
Ik stel voor: Is er hier een Zeekr 7X in stock? We testen hem daar, ik steek die in en direct response van het systeem. Dusja het ligt gewoon aan mijn USB poort, en in de andere auto ging hij er veel vlotter in, dus daar scheelt gewoon iets aan
Dan de deuren en hier willen ze de auto binnen 2 weken nog eens om een hele dag te hebben om de deuren eraf te halen. Sure komt goed...
Dus we kruipen verder, maar 2 reacties van deze afdeling dat mij een beetje deden duizelen.
Engineer: Ja wij kennen deze auto's niet... (maar je bent de verdeler?????) Het is nog ontdekken hoe of wat. (Niet echt iets wat je wilt horen, maar okay)
Verkoper: Tiens tiens, ik wist zelfs niet dat Sentry mode een USB had. Dus jij als verkoper hebt geen opleiding gehad over de auto dat je wilt verkopen, waarom hebben we in godsnaam nog die mensen nodig dan????
Ik ben ook in contact met Zeekr Brussels, ik hoop dat dat een betere affaire gaat worden, want dit is zeer twijfelachtig
Enige nadeel is natuurlijk de extra kilometers en ik weet niet of een Nederlandse dealer zomaar aan jouw auto mag/kan werken. Dat kan mogelijk weer afhankelijk zijn van hoe het geregeld is met garantie, lease en/of je Belgische verdeler.
Misschien eens Zeekr NL bellen en de situatie uitleggen? Dan kunnen zij aangeven of je met jouw Belgische 7X bij een Nederlands servicepunt terechtkunt. Als dat kan, heb je in ieder geval de mogelijkheid om het eens bij een andere partij te laten bekijken.
Mocht ik je hiermee op ideeën brengen: wel eerst ff Zeekr NL bellen voordat je spontaan deze kant op komt rijden 😜 Geen idee hoe Zeekr service- en garantiewerk tussen België en Nederland precies geregeld heeft.
Ik hoop in ieder geval dat dit uiteindelijk wat verbeteringen voor je oplevert, want het is verder echt een geweldige auto. Zou zonde zijn als dit soort zaken je ervaring met de 7X te veel negatief beïnvloeden.
Belangrijkste is uiteindelijk dat je gewoon lekker van je 7X kunt genieten zoals het hoort en waarvoor je tenslotte ook betaald hebt.
edit:
Ik heb het voor de zekerheid even nagezocht in de officiële voorwaarden van Zeekr zelf: Een Belgische Zeekr kan in principe ook in Nederland garantiereparaties laten uitvoeren. In de Belgische garantievoorwaarden staat namelijk expliciet dat de garantiedekking vanuit België wordt uitgebreid naar continentaal Europa, waarbij Nederland ook letterlijk in de landenlijst staat.
Zeekr vermeldt daarbij wel twee belangrijke zaken:
- De grensoverschrijdende garantiedekking geldt voor maximaal 60 dagen per jaar.
- Je moet contact opnemen met Zeekr vóórdat de werkzaamheden worden uitgevoerd.
Zeekr schrijft daarnaast dat garantiereparaties in het buitenland worden uitgevoerd in landen waar erkende Zeekr-werkplaatsen aanwezig zijn. Officiële Belgische garantievoorwaarden: https://www.zeekr.eu/nl-be/policy
Zie onderaan bij "10 Continentaal gebruik".
Interessant genoeg staat in de Nederlandse voorwaarden ook expliciet dat klanten voor garantiereparaties en aftersales terechtkunnen bij het netwerk van erkende Zeekr-servicepartners in andere landen waar Zeekr zo'n netwerk heeft. Officiële Nederlandse voorwaarden: https://www.zeekr.eu/nl-nl/sales-order-agreement
Zie artikel 19.10 – Warranty and after-sales.
Dus ik zou in jouw situatie gewoon even contact opnemen met Zeekr en uitleggen wat er in Hasselt gebeurd is. Vervolgens specifiek vragen of ze toestemming/bevestiging kunnen geven om de USB/Sentry- en deurproblemen bij een erkend Nederlands Zeekr-servicepunt te laten onderzoeken.
Op basis van hun eigen voorwaarden lijkt die mogelijkheid er dus wel degelijk te zijn. Ik zou alleen niet zomaar naar Nederland rijden zonder dit vooraf met Zeekr af te stemmen, juist vanwege die voorwaarden rondom grensoverschrijdend garantiewerk.
Mocht het een leaseauto zijn, dan zou ik daarnaast ook even bij de leasemaatschappij controleren of zij nog aanvullende voorwaarden hebben over waar reparaties uitgevoerd mogen worden.
Ik heb het voor de zekerheid even nagezocht in de officiële voorwaarden van Zeekr zelf: Een Belgische Zeekr kan in principe ook in Nederland garantiereparaties laten uitvoeren. In de Belgische garantievoorwaarden staat namelijk expliciet dat de garantiedekking vanuit België wordt uitgebreid naar continentaal Europa, waarbij Nederland ook letterlijk in de landenlijst staat.
- De grensoverschrijdende garantiedekking geldt voor maximaal 60 dagen per jaar.
Zeekr schrijft daarnaast dat garantiereparaties in het buitenland worden uitgevoerd in landen waar erkende Zeekr-werkplaatsen aanwezig zijn. Officiële Belgische garantievoorwaarden: https://www.zeekr.eu/nl-be/policy
Interessant genoeg staat in de Nederlandse voorwaarden ook expliciet dat klanten voor garantiereparaties en aftersales terechtkunnen bij het netwerk van erkende Zeekr-servicepartners in andere landen waar Zeekr zo'n netwerk heeft. Officiële Nederlandse voorwaarden: https://www.zeekr.eu/nl-nl/sales-order-agreement
Dus ik zou in jouw situatie gewoon even contact opnemen met Zeekr en uitleggen wat er in Hasselt gebeurd is. Vervolgens specifiek vragen of ze toestemming/bevestiging kunnen geven om de USB/Sentry- en deurproblemen bij een erkend Nederlands Zeekr-servicepunt te laten onderzoeken.
Op basis van hun eigen voorwaarden lijkt die mogelijkheid er dus wel degelijk te zijn. Ik zou alleen niet zomaar naar Nederland rijden zonder dit vooraf met Zeekr af te stemmen, juist vanwege die voorwaarden rondom grensoverschrijdend garantiewerk.
Mocht het een leaseauto zijn, dan zou ik daarnaast ook even bij de leasemaatschappij controleren of zij nog aanvullende voorwaarden hebben over waar reparaties uitgevoerd mogen worden.
[ Voor 26% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 05-09-2026 02:14 ]
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Deze week al twee keer meegemaakt dat mijn frunk spontaan ontgrendeld lijkt te zijn. Meer mensen die dat hebben gehad?
Misschien perongeluk via de afstandsbediening gedaan?leonardo1504 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 11:04:
Deze week al twee keer meegemaakt dat mijn frunk spontaan ontgrendeld lijkt te zijn. Meer mensen die dat hebben gehad?
Zeekr 7x Privilege AWD
Dit komt mij helaas erg bekend voor. De oplossing die ik gevonden heb, is het zoeken afbreken en het adres opnieuw invoeren.Rick2000 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 13:17:
In de praktijk is het helaas anders. Het navigatiesysteem is verschrikkelijk; wanneer ik een adres invul, laadt het soms helemaal niet.
Tot nu toe gaat het dan altijd wel goed.
Ik gebruik eigenlijk alleen de elektronische sleutel op mijn telefoon/horloge. De app raak ik ook nooit aan.4v4t4r schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 11:55:
[...]
Misschien perongeluk via de afstandsbediening gedaan?
De wagen is een financiële renting, je betaalt hem af via een leasing bedrijf, maar onderhouden en verzekeringen zijn volledig voor jou te kiezen.ubzY3.eMBstiLL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 23:10:
[...]
Ik hoop in ieder geval dat dit uiteindelijk wat verbeteringen voor je oplevert, want het is verder echt een geweldige auto. Zou zonde zijn als dit soort zaken je ervaring met de 7X te veel negatief beïnvloeden.
Belangrijkste is uiteindelijk dat je gewoon lekker van je 7X kunt genieten zoals het hoort en waarvoor je tenslotte ook betaald hebt.edit:
De ervaring is wel eventjes door het slijk nu. Beide achterdeuren kraken, ik begin het nu ook te horen vooraan, mijn gehoor is erop afgestemd denk ik.
Echt doodzonde, het platform van deze wagen is zeer goed, maar er zijn zoveel negatieve punten:
LCC is niet bruikbaar op gewone wegen hier, hij neemt veel te veel plek in op de baan, had daarnet bijna een aanrijding bij een bocht.
Hoe deactiveer je zelfs zonder op de rem te duwen, de hendel naar boven duwen reageert de helft van de tijd niet?
Ik heb daarnet ook vastgesteld dat buiten aan de wagen die zwarte plastiek aan 1 achterwiel er niet goed in zat, en aan de andere kant zat het stof in de wielkassen los. Ik heb dat nu zelf wat gefixt, hopelijk houdt het.
Hoort gewoon niet voor een wagen van dit kaliber.
Als de herstelling binnen 2 weken geen soelaas brengt op de andere vlakken gaan we hopelijk via Zeekr Brussels eens horen en anders wil ik toch eens horen of ik deze niet kan terug geven onder al deze problemen en de zeer non functionele LCC.
Precies dit. Ik heb best aardig wat lease autos gehad. En vaker zaken uitgelegd aan de verkoper dan andersom. Onbegrijpelijk, zeker bij nieuwe modellen. Maar goed, wel bevestigend naar de reputatie van een autoverkoper. Koffie, inderdaad....Karel Apple schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:57:
[...]
Ik ben nog nooit een autoverkoper tegengekomen, die meer van een auto wist dan ikzelf. Ze zijn stuk voor stuk allemaal laks. Koffie?
ACC en lcc deactiveren kan mis gaan met de hendel als je deze te ver omhoog doet. Ik had dit in het begin ook, je voelt een kleine weerstand in de hendel als je naar boven gaat. Daar moet je niet doorheen, dan schakelt de auto de lcc of acc niet altijd goed uit.Lyca schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 16:36:
[...]
De wagen is een financiële renting, je betaalt hem af via een leasing bedrijf, maar onderhouden en verzekeringen zijn volledig voor jou te kiezen.
De ervaring is wel eventjes door het slijk nu. Beide achterdeuren kraken, ik begin het nu ook te horen vooraan, mijn gehoor is erop afgestemd denk ik.
Echt doodzonde, het platform van deze wagen is zeer goed, maar er zijn zoveel negatieve punten:
LCC is niet bruikbaar op gewone wegen hier, hij neemt veel te veel plek in op de baan, had daarnet bijna een aanrijding bij een bocht.
Hoe deactiveer je zelfs zonder op de rem te duwen, de hendel naar boven duwen reageert de helft van de tijd niet?
Ik heb daarnet ook vastgesteld dat buiten aan de wagen die zwarte plastiek aan 1 achterwiel er niet goed in zat, en aan de andere kant zat het stof in de wielkassen los. Ik heb dat nu zelf wat gefixt, hopelijk houdt het.
Als de herstelling binnen 2 weken geen soelaas brengt op de andere vlakken gaan we hopelijk via Zeekr Brussels eens horen en anders wil ik toch eens horen of ik deze niet kan terug geven onder al deze problemen en de zeer non functionele LCC.
Sinds ik dit weet en dus maar een klein beetje de hendel omhoog doe is het bij mij niet mee fout gegaan.
Weheat flint P40 + Intergas 36/30 CW5 | 8,12 kWp Oost | Zeekr 7X LR | Zonneplan Charger 2 | Dynamisch
Je kan dit allemaal gewoon nog onder garantie laten fixen. Nogmaals, neem even voor de verandering contact op met Zeekr NL en kijk wat mogelijk is gezien dit gewoon kan. Tenzij je echt af wil van de 7X, dan kan ik natuurlijk niks meer inbrengen.Lyca schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 16:36:
[...]
De wagen is een financiële renting, je betaalt hem af via een leasing bedrijf, maar onderhouden en verzekeringen zijn volledig voor jou te kiezen.
Ik ben ook exact op dit punt gekomen (maar ook exact hetzelfde probleem mbt financiele renting).Lyca schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 16:36:
[...]
Bij mij is zowel de ACC/LCC die totaal onbruikbaar zijn, aanhoudende problemen met een camera in de spiegel waardoor dodehoek systeem uitvalt (ze gingen nu voor de tweede maal de camera vervangen terwijl ze eigenlijk de stuurdoos moeten vervangen, wisten van niks meer) ALSOOK het probleem dat hij zeer vaak zegt dat je op de pechstrook rijdt, dan gaan alarmen af en trekt hij ook het stuur scheef. Op autostrades is dat nog corrigeerbaar maar heb zo al eens bijna in de gracht gereden... De garage gaf eerst aan dat ze het probleem herkennen en dan was het "het ligt ook aan die camera's". Ik heb ondertussen een Zeekr 001 gehad EN een andere Zeekr 7x (ook een verhaal op zich) als vervangwagen. Die hebben beiden ook het probleem. Het is dus iets structureels.
Afgelopen vrijdag heb ik gezegd dat ik het stilaan beu ben. Geen reactie's van Zeekr, veel beloftes maar geen verbeteringen, aanhoudende problemen, steeds heen en weer rijden naar dealer door slechte communicatie, ... De auto is praktisch de volledige maand juli binnen geweest voor diagnose en moest nu terug binnen voor diagnose... Dat kan toch niet?
Leasemaatschappij had reeds geadviseerd een advocaat te nemen maar daar wint in mijn ogen niemand bij.
EDIT: o ja, dat zwart rond de wielkasten dat los staat heb ik ook, echt iets eigenaardigs... Heb al een stuk kunnen terug duwen maar 1 stukje wilt niet terug op zijn plaats.
[ Voor 5% gewijzigd door Snobbieh op 06-09-2026 09:36 ]
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Heel leip zulke verhalen, ik had zelf eigenlijk 0 issues met mijn Zeekr behalve dat er bepaalde functies niet opzaten die wel beloofd waren.Snobbieh schreef op zondag 6 september 2026 @ 09:34:
[...]
Ik ben ook exact op dit punt gekomen (maar ook exact hetzelfde probleem mbt financiele renting).
Bij mij is zowel de ACC/LCC die totaal onbruikbaar zijn, aanhoudende problemen met een camera in de spiegel waardoor dodehoek systeem uitvalt (ze gingen nu voor de tweede maal de camera vervangen terwijl ze eigenlijk de stuurdoos moeten vervangen, wisten van niks meer) ALSOOK het probleem dat hij zeer vaak zegt dat je op de pechstrook rijdt, dan gaan alarmen af en trekt hij ook het stuur scheef. Op autostrades is dat nog corrigeerbaar maar heb zo al eens bijna in de gracht gereden... De garage gaf eerst aan dat ze het probleem herkennen en dan was het "het ligt ook aan die camera's". Ik heb ondertussen een Zeekr 001 gehad EN een andere Zeekr 7x (ook een verhaal op zich) als vervangwagen. Die hebben beiden ook het probleem. Het is dus iets structureels.
Afgelopen vrijdag heb ik gezegd dat ik het stilaan beu ben. Geen reactie's van Zeekr, veel beloftes maar geen verbeteringen, aanhoudende problemen, steeds heen en weer rijden naar dealer door slechte communicatie, ... De auto is praktisch de volledige maand juli binnen geweest voor diagnose en moest nu terug binnen voor diagnose... Dat kan toch niet?
Leasemaatschappij had reeds geadviseerd een advocaat te nemen maar daar wint in mijn ogen niemand bij.
EDIT: o ja, dat zwart rond de wielkasten dat los staat heb ik ook, echt iets eigenaardigs... Heb al een stuk kunnen terug duwen maar 1 stukje wilt niet terug op zijn plaats.
Vandaar in gebreken gesteld en rij ik nu een 7GT. Daar merk je de hardware echt heeeeeel anders is en nog beter is dan de 7X.
Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.3
Misschien nog niet helemaal eerlijk om na 1500 kilometer in de Zeekr 7x AWD een mening te hebben. Maar hier is hij wel.
Op de fora zie je veeluit negatieve verhalen en ervaringen, wat ergens wel logisch is. Ff galspuwen, of opzoek naar hulp van andere Zeekr rijders.
Maar mijn ervaring is tot op heden echt top. De auto rijd perfect. De ACC/LCC werken echt goed, ja, niet zo perfect als een Tesla. Maar ik ben van mening dat de rest van de wagen dat wel goed maakt als je toch aan het vergelijken bent.
Infotainment/scherm werkt top en snel. Zeekr navi met laadpunten werkt ook goed en klopt tot op heden op de %.
Het zenuwachtig rijden bij rechtuit waar veel over gesproken wordt voel ik heel af en toe minimaal, en alleen bij hard rijden op de snelweg. Het is voornamelijk even wennen wat mij betreft en met LCC aan, merk je het uiteraard niet.
Al met al vind ik deze “goed te betalen” auto met premium opties het echt goed doen.
Ik ben benieuwd hoe de volgende kilometers gaan, en wat Zeekr nog kan verbeteren met OTA updates.
Het vraagstuk over de app en auto connecten was met een bezoek aan Zeekr meteen opgelost zoals jullie hier op het forum al zeiden. Bedankt daar voor 👍🏼
Op de fora zie je veeluit negatieve verhalen en ervaringen, wat ergens wel logisch is. Ff galspuwen, of opzoek naar hulp van andere Zeekr rijders.
Maar mijn ervaring is tot op heden echt top. De auto rijd perfect. De ACC/LCC werken echt goed, ja, niet zo perfect als een Tesla. Maar ik ben van mening dat de rest van de wagen dat wel goed maakt als je toch aan het vergelijken bent.
Infotainment/scherm werkt top en snel. Zeekr navi met laadpunten werkt ook goed en klopt tot op heden op de %.
Het zenuwachtig rijden bij rechtuit waar veel over gesproken wordt voel ik heel af en toe minimaal, en alleen bij hard rijden op de snelweg. Het is voornamelijk even wennen wat mij betreft en met LCC aan, merk je het uiteraard niet.
Al met al vind ik deze “goed te betalen” auto met premium opties het echt goed doen.
Ik ben benieuwd hoe de volgende kilometers gaan, en wat Zeekr nog kan verbeteren met OTA updates.
Het vraagstuk over de app en auto connecten was met een bezoek aan Zeekr meteen opgelost zoals jullie hier op het forum al zeiden. Bedankt daar voor 👍🏼
Ja kijk, ik ben gewoon zeer hard verschoten van alle rand problemen die ik amper ben tegengekomen in andere wagens. Misschien verwacht ik ook teveel van deze 7X, mijn X5 zat in een volledig andere prijscategorie.ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 6 september 2026 @ 00:39:
[...]
Je kan dit allemaal gewoon nog onder garantie laten fixen. Nogmaals, neem even voor de verandering contact op met Zeekr NL en kijk wat mogelijk is gezien dit gewoon kan. Tenzij je echt af wil van de 7X, dan kan ik natuurlijk niks meer inbrengen.
We gaan alles netjes aangeven gewoon en met wat geluk wordt alles perfect gemaakt. Indien niet bij Zeekr Hasselt zoeken we wel een andere verdeler die hopelijk kan helpen.
Ik heb al eventjes nagedacht om ze toch in gebreke te stellen, maar dat is in BE echt niet een "zomaartje" dat je kan doen.
Ik ben wel alles aan het recorden nu.
- Het kraken en beetje rammelen komt van beide achterdeuren en eigenlijk ook elders in het interieur
- USB poort die niet werkt
Voor die 2 bovenstaande gaat hij nu na 2 weken binnen. Ik heb gewoon een beetje angst dat het bij deze verdeler niet veel gaan opschuiven.
Voor de rest zijn er issues die de verdeler niet kunnen oplossen direct denk ik:
- LCC en ACC werken wel maar echt enkel voor snelwegen (het reageert wel traag). Hier op binnen banen zou ik het nooit echt gebruiken, soms is er ook geen weg markering en zit die centraal op de baan te rijden (Dit is voor mij geen reden om de wagen te weigeren)
- De automatische deuren zijn om een of andere reden zeer vervelend in het volgende: Als de wagen echt maar een mini beetje met de snuit omhoog staat en een deur gaat open, maar niet volledig, vallen ze gewoon stilletjes aan weer toe. Mijn zoon is er wel door aan getikt geweest
Is dit een setting ergens of niet? (Dit is voor mij wel een issue dat dringender is, deur is vrij zwaar)
- Plastiek exterieur stak uit (terug geduwd en dat blijft toch zitten)
- De software glitches van ZeekrOS
Edit:
- Ik merk nu ook als je de koffer open doet, dat de knop aan de binnenkant alleen kan sluiten.
Voor de rest is het een degelijke auto: Charge speeds, de absolute snelheid van die Privilege, vrij fijn stuur gevoel, ziet er wel leuk uit.
Ik hoop gewoon dat de verdeler de dingen kan oplossen en dat Zeekr de software eindelijk zou verhelpen.
Eigenlijk voor de prijs is het wel een zotte deal, enkel de Mode Y Perf is een concurrent voor deze wagen. BMW, Audi, Mercedes en Polestar kunnen allemaal maar een puntje zuigen hier aan
En problemen zijn echt overal. Lees maar eens het EV6 topic (archaïsche software), of de nieuwe ID7 (zeer buggy nieuwe software) of de Audi Q (ook zeer buggy): allemaal hebben ze best hun problemen.
En dan heeft de Tesla het imago niet mee van de CEO en gebrek aan CarPlay, de BMW's, Mercedes en Audi zijn heel duur (ook in onderhoud...) en kreeg mijn Kia na 1 jaar al geen OS updates meer (naast kaarten).
En dan heeft de Tesla het imago niet mee van de CEO en gebrek aan CarPlay, de BMW's, Mercedes en Audi zijn heel duur (ook in onderhoud...) en kreeg mijn Kia na 1 jaar al geen OS updates meer (naast kaarten).
Kraken komt misschien ook van deurrubbers. Als ik mijn auto heb gewassen (met wax) dan gaan ze na een kleine week kraken. Ze plakken dan namelijk aan het frame en als er kracht op komt (remmen/optrekken/hobbels op weg/torsie als je van stoep af rijdt) dan worden ze een beetje losgetrokken van het frame en kraken. Wat bij mij helpt is de rubbers goed schoonmaken en dan Gummi Pflege / Rubberstick erop. Of gewoon niet meer wassenLyca schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 16:36:
[...]
Heb de auto eigenlijk niet meer laten wassen sinds aflevering eigenlijk. Ik probeer handwas te laten doen, want er zit een coating op.Nacho1978 schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:37:
[...]
Kraken komt misschien ook van deurrubbers. Als ik mijn auto heb gewassen (met wax) dan gaan ze na een kleine week kraken. Ze plakken dan namelijk aan het frame en als er kracht op komt (remmen/optrekken/hobbels op weg/torsie als je van stoep af rijdt) dan worden ze een beetje losgetrokken van het frame en kraken. Wat bij mij helpt is de rubbers goed schoonmaken en dan Gummi Pflege / Rubberstick erop. Of gewoon niet meer wassen.
Mijn auto is nog behoorlijk nieuw en ik heb dat gekraak ook. Het klinkt net zoals het gekraak van het leer als mijn rijdersstoel in positie komt als ik instap.Nacho1978 schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:37:
[...]
Kraken komt misschien ook van deurrubbers. Als ik mijn auto heb gewassen (met wax) dan gaan ze na een kleine week kraken. Ze plakken dan namelijk aan het frame en als er kracht op komt (remmen/optrekken/hobbels op weg/torsie als je van stoep af rijdt) dan worden ze een beetje losgetrokken van het frame en kraken. Wat bij mij helpt is de rubbers goed schoonmaken en dan Gummi Pflege / Rubberstick erop. Of gewoon niet meer wassen.
Volgens mij heb je gelijk in je analyse en ik verwerk dat geluid mentaal als 'het geluid van luxe'. Het valt ook alleen op als ik door smalle straatjes rij met hobbels.
Snap niet wat je bedoelt met "Ik probeer handwas te laten doen, want er zit een coating op"Lyca schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:58:
[...]
Heb de auto eigenlijk niet meer laten wassen sinds aflevering eigenlijk. Ik probeer handwas te laten doen, want er zit een coating op.
Geen carwash, er zit een coating op de lak. Anders houdt die coating maar de helft van zijn duurtijdNacho1978 schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:16:
[...]
Snap niet wat je bedoelt met "Ik probeer handwas te laten doen, want er zit een coating op"
Dit is een bekend issue, de bestuurdersstoel raakt het middenconsole. Hier een foto van mijn oude 7X van ruim een jaar terug. Je kunt zien op de eerste foto dat er rechts (bestuurdersstoel) veel minder speling zit dan links. Uiteindelijk hebben ze het hele middenconsole eruit getrokken en opnieuw ingebouwd. Probleem daarna niet meer gehad.1Mark schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:05:
[...]
Mijn auto is nog behoorlijk nieuw en ik heb dat gekraak ook. Het klinkt net zoals het gekraak van het leer als mijn rijdersstoel in positie komt als ik instap.
Volgens mij heb je gelijk in je analyse en ik verwerk dat geluid mentaal als 'het geluid van luxe'. Het valt ook alleen op als ik door smalle straatjes rij met hobbels.
:strip_exif()/f/image/rA7VT6kfhizUigJlE6tYblwf.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto hieronder ruimte (geen en kraken) bestuurdersstoel.
:strip_exif()/f/image/yckoISKtulDiMWrTzUdcIK5s.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij een foto van toen hoe de bijrijdersstoel zat.
[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 07-09-2026 10:23 ]
Even wel duiden, mijn BMW had ook leder kraken, maar dat is wel compleet anders dan dit.1Mark schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:05:
[...]
Mijn auto is nog behoorlijk nieuw en ik heb dat gekraak ook. Het klinkt net zoals het gekraak van het leer als mijn rijdersstoel in positie komt als ik instap.
Bij indraaien is het een soort vibratie dat je waarneemt, en dat maakt lawaai. Het is het ergste als ik rechts in draai, en dan rammelt/vibreert de rechterdeur.
Soms heb je inderdaad leder lawaai bij warmere dagen im combinatie met airconditioning of plastiek trim dat beweegt.
Dit heb ik dus ook. Heb je dit laten fixen in Zeist? Of bij een servicepartner?Ian_ schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:21:
[...]
Dit is een bekend issue, de bestuurdersstoel raakt het middenconsole. Hier een foto van mijn oude 7X van ruim een jaar terug. Je kunt zien op de eerste foto dat er rechts (bestuurdersstoel) veel minder speling zit dan links. Uiteindelijk hebben ze het hele middenconsole eruit getrokken en opnieuw ingebouwd. Probleem daarna niet meer gehad.
[Afbeelding]
Foto hieronder ruimte (geen en kraken) bestuurdersstoel.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeist toen der tijd omdat er nog niks anders was. Ze hebben ook beide binnenkanten van mijn deuren eraf gehaald omdat deze op 5 ipv 6 punten vast zat. Daardoor rammelde de deurspacecrap schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:56:
[...]
Dit heb ik dus ook. Heb je dit laten fixen in Zeist? Of bij een servicepartner?
Wel ik hoop gewoon dat het zoiets zou zijn dat ze dan snel oplossen.Ian_ schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:10:
[...]
Zeist toen der tijd omdat er nog niks anders was. Ze hebben ook beide binnenkanten van mijn deuren eraf gehaald omdat deze op 5 ipv 6 punten vast zat. Daardoor rammelde de deur
Maar jij had ze wel in gebreke gesteld? Ik ben aan het nadenken als dit blijvende is, omdat ook te proberen voor een andere 7X.
De 7GT is met bijna 100 liter minder koffer minder een optie hier.
Maar als alles gewoon gefixt wordt is het ook goed
Wat het issue voor mij was is dat er van alles beloofd was maar niet geleverd (launch edition 7X). De datasheet, websites hebben allemaal een remake gehad na het hele gedoe en klopt nu tenminste. Daarna is het leasecontract opgebroken en heb ik een 7GT P AWD Launch edition besteld.Lyca schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:33:
[...]
Wel ik hoop gewoon dat het zoiets zou zijn dat ze dan snel oplossen.
Maar jij had ze wel in gebreke gesteld? Ik ben aan het nadenken als dit blijvende is, omdat ook te proberen voor een andere 7X.
De 7GT is met bijna 100 liter minder koffer minder een optie hier.
Maar als alles gewoon gefixt wordt is het ook goed
De kofferbak ruimte is prima (passen twee grote koffers in) en hij is wel echt een stuk lager (moet je willen). Verder is de 7GT vele malen beter, denk aan:
- Dubbel gelaagd glas
- Warmtewerende coating (vooral boven)
- Hardware is van Bosch
- Software is beter 'volwassen'
- Veel issue die ik hier lees, heb ik gewoon niet (ACC en LCC kunnen wel beter nog).
Ik ga je al zeggen dat ik vroeger altijd een break had tot ik een X5 had en ik heb me nooit thuis gevoeld in een SUV, dus je bent een itch aan het raken die er al een tijdje zat.Ian_ schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:51:
[...]
Wat het issue voor mij was is dat er van alles beloofd was maar niet geleverd (launch edition 7X). De datasheet, websites hebben allemaal een remake gehad na het hele gedoe en klopt nu tenminste. Daarna is het leasecontract opgebroken en heb ik een 7GT P AWD Launch edition besteld.
De kofferbak ruimte is prima (passen twee grote koffers in) en hij is wel echt een stuk lager (moet je willen). Verder is de 7GT vele malen beter, denk aan:
- Dubbel gelaagd glas
- Warmtewerende coating (vooral boven)
- Hardware is van Bosch
- Software is beter 'volwassen'
- Veel issue die ik hier lees, heb ik gewoon niet (ACC en LCC kunnen wel beter nog).
Moet wel zeggen dat de 7X eigenlijk niet echt zoals een SUV voelt of rijdt, al zal de 7GT wel een trapje anders zijn.
Ik hoor wel vaker (anders dan in jouw geval wel) dat mensen ff met een auto rijden dan toch inwisselen en dan heb ik vaak het gedacht: Maar ale, hoeveel verlies je daar wel niet op, of hoop je break-even te draaien. Ik denk niet Zeekr gaat openstaan voor in te wisselen voor een 7GT, dan gaan ze hun voeten slepen aan een 7X om er zo weinig mogelijk voor te geven...
Maar bon dit zijn dan weer andere scenario's, ik wil graag dat eerst alles onder garantie gemaakt wordt.
Begrijpelijk en de 7X is echt een super fijne auto (elke auto heeft wel wat) en zeker voor deze prijsklasse + luxe!Lyca schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:21:
[...]
Ik ga je al zeggen dat ik vroeger altijd een break had tot ik een X5 had en ik heb me nooit thuis gevoeld in een SUV, dus je bent een itch aan het raken die er al een tijdje zat.
Moet wel zeggen dat de 7X eigenlijk niet echt zoals een SUV voelt of rijdt, al zal de 7GT wel een trapje anders zijn.
Ik hoor wel vaker (anders dan in jouw geval wel) dat mensen ff met een auto rijden dan toch inwisselen en dan heb ik vaak het gedacht: Maar ale, hoeveel verlies je daar wel niet op, of hoop je break-even te draaien. Ik denk niet Zeekr gaat openstaan voor in te wisselen voor een 7GT, dan gaan ze hun voeten slepen aan een 7X om er zo weinig mogelijk voor te geven...
Maar bon dit zijn dan weer andere scenario's, ik wil graag dat eerst alles onder garantie gemaakt wordt.
Voor mij was het een geval dat de auto niet conform bestelling was geleverd.
Inmiddels is er een reparatiekit beschikbaar waarbij ze de wang van de bestuurdersstoel aanpassen. Dat hebben ze bij mijn auto gedaan en sindsdien veel minder gekraak ondanks dat de ruimte tot het middenconsole nog steeds zeer krap is.Ian_ schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:21:
[...]
Dit is een bekend issue, de bestuurdersstoel raakt het middenconsole. Hier een foto van mijn oude 7X van ruim een jaar terug. Je kunt zien op de eerste foto dat er rechts (bestuurdersstoel) veel minder speling zit dan links. Uiteindelijk hebben ze het hele middenconsole eruit getrokken en opnieuw ingebouwd. Probleem daarna niet meer gehad.
[Afbeelding]
Foto hieronder ruimte (geen en kraken) bestuurdersstoel.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah bij mij is daar bij beide stoelen een halve cm ruimte, dus dat kraakt niet. Wat een beetje geluid maakt is het gedeelte van de stoel dat uitvouwt voor ondersteuning onder je knie (tijdens uitvouwen)spacecrap schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:56:
[...]
Dit heb ik dus ook. Heb je dit laten fixen in Zeist? Of bij een servicepartner?
Ik heb het krakende stoel issue aangegeven toen mijn auto naar HtH ging. Mijn auto heeft er een maand gestaan (kabelboom doorgeknaagd) maar de stoel is toen niet wat aan gedaan. Daarom heb ik nu een cap die ik eerder in de middenconsole had liggen tussen de stoel en de middenconsole gedaan. Als ze 2 kleine stukjes vilt in de kleur van de bekleding zouden plakken op de middenconsole tegen het schuren/kraken is het ook opgelost zonder veel werk.
klein beetje vaseline er tussen. Je ziet het niet en het kraakt niet meer. Niet een echte oplossing voor een auto van 60k maar wanneer je je er echt aan stoort kan dit een tijdelijke oplossing zijn.
[ Voor 45% gewijzigd door bullseye1977 op 07-09-2026 15:03 ]
Je kunt ook zoals ik de audio installatie wat harder zetten....😀bullseye1977 schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:38:
klein beetje vaseline er tussen. Je ziet het niet en het kraakt niet meer. Niet een echte oplossing voor een auto van 60k maar wanneer je je er echt aan stoort kan dit een tijdelijke oplossing zijn.
Dat doe ik al voor het gekraak in de achter portierenWizzyBrown schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:22:
[...]
Je kunt ook zoals ik de audio installatie wat harder zetten....😀
I just did a test drive of the 7x on Friday at the Amsterdam location and was also told about the new partnership as of September 1.tbee schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:18:
[...]
Dit heeft iemand anders weer gehoord. Dus communicatie is inderdaad weer drama. Maar bij was het business as usual. Ik denk dat mensen maar zelf wat bedenken soms. Ook over aankomende updates
Laat het gewoon nazien door je dealer?bullseye1977 schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:42:
[...]
Dat doe ik al voor het gekraak in de achter portieren
Klinkt meer als een data/verbindingsprobleem, heb dit (gelukkig) zelf nooit , ook niet bij grensovergangen. Dat ook Apple en Google moeite hebben wijst daar ook wel op, gebruiken die sowieso niet de gps van je telefoon?Rick2000 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 13:17:
In juni een Zeekr 7x aangeschaft en de eerste kilometers erop zitten inclusief een vakantierit naar de Costa Brava. De auto is mooi afgewerkt en op papier is het een superauto.
In de praktijk is het helaas anders. Het navigatiesysteem is verschrikkelijk; wanneer ik een adres invul, laadt het soms helemaal niet. Wanneer hij wel geladen is, is het scherm heel erg stotterend. Soms werkt de gps niet meer, waardoor de auto niet meer weet waar je rijdt. Toen toch maar besloten Apple CarPlay te gebruiken, laadt de gps vervolgens ook niet bij zowel kaarten als Google maps. Al verschillende keren contact gehad met Zeekr, al heel vaak de gps reset uitgevoerd maar het blijft terugkomen. Als je op vakantie gaat, is het prettig om te weten waar je moet laden; hiervoor gebruik je het navigatiesysteem van Zeekr, maar als dat niet werkt, is dat behoorlijk frustrerend.
Wanneer je achterin de auto zit merk je echt dat het recht rijden niet gaat. Je moet constant bijsturen, mijn vrouw zei of het allemaal wel goed ging omdat ze elke keer schrok van de kleine stuur bewegingen.
Recht rijden heb ik vaker getest, omdat twijfelde of ik daar ook last van had, maar de auto rijd prima rechtuit op een vlakke rechte weg. Wat ik wel merk, daar waar ik met mijn andere auto's ook soms corrigeer, daar heb ik direct weerstand, en bij de zeekr 1-2mm niet en dan een soort overgang/knikje, waardoor het gewoon anders - als een grotere correctie- aanvoelt. Dus het voelt idd iets anders, maar ik zou niet zeggen dat ik meer of vaker moet corrigeren.
Ik heb ondertussen de snelkoppeling "rijdl instellingen zoals lane assist, snelheidswaarschuwing, acceleratie, etc) gevonden en gekoppeld aan de knop aan het stuur zodat ik niet naar onder hoef te swipen.
Maar nu staan die instellingen erin en kan ik ze niet meer wijzigen zoals ik ze ooit heb ingesteld. Dus als ik de acceleratie of regenaratief remmen nu wil veranderen in die snelkoppeling, hoe doe ik dat? Ik kan het echt niet vinden... iemand een idee?
Maar nu staan die instellingen erin en kan ik ze niet meer wijzigen zoals ik ze ooit heb ingesteld. Dus als ik de acceleratie of regenaratief remmen nu wil veranderen in die snelkoppeling, hoe doe ik dat? Ik kan het echt niet vinden... iemand een idee?
Ik ben er misschien wel best negatief over, maar de Zeekr 7X wint voor mij overduidelijk boven de ix3, GLC en Audi.
Alle 3 EU merken getest en ze kwamen allemaal te kort. Ik vond het echt verbazingwekkend dat een Zeekr 7X een beter RWD systeem heeft dan een iX3, wat mij vroeger altijd naar BMW heeft getrokken. De ix3 is een compleet neutrale EV, het heeft nergens een edge over de rest.
Dus voor de prijs wint de Zeekr 7X over al die modellen, want hij kost duizenden Euro's minder dan de EU premiums
Alle 3 EU merken getest en ze kwamen allemaal te kort. Ik vond het echt verbazingwekkend dat een Zeekr 7X een beter RWD systeem heeft dan een iX3, wat mij vroeger altijd naar BMW heeft getrokken. De ix3 is een compleet neutrale EV, het heeft nergens een edge over de rest.
Dus voor de prijs wint de Zeekr 7X over al die modellen, want hij kost duizenden Euro's minder dan de EU premiums
[ Voor 12% gewijzigd door Lyca op 08-09-2026 10:22 ]
Helemaal mee eens, ik zou graag EU rijden maar Zeekr heeft zo’n goede prijs/kwaliteit verhouding.Lyca schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:21:
Ik ben er misschien wel best negatief over, maar de Zeekr 7X wint voor mij overduidelijk boven de ix3, GLC en Audi.
Je zegt duizenden maar het verschil is echt +€20K als je dezelfde opties wilt hebben. Het enige nadeel is wel, qua financial lease zijn de EU modellen goedkoper terwijl ze duurder zijn.
Ik heb een fiscaal budget so I don’t care maar sommige mensen een lease budget en dan ga je nat op je bijtelling.
Hier niet hoor, de zeekr was op maandbasis op financial renting 40% goedkoper dan een X5, maandbedrag, VAA,...Ian_ schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:31:
[...]
Helemaal mee eens, ik zou graag EU rijden maar Zeekr heeft zo’n goede prijs/kwaliteit verhouding.
Je zegt duizenden maar het verschil is echt +€20K als je dezelfde opties wilt hebben. Het enige nadeel is wel, qua financial lease zijn de EU modellen goedkoper terwijl ze duurder zijn.
Ik heb een fiscaal budget so I don’t care maar sommige mensen een lease budget en dan ga je nat op je bijtelling.
En tegenover een ix3 was het maand bedrag goedkoper, verzekering goedkoper
Je haalt nu ook 2 dingen door elkaar, Electric versus Brandstof. In Nederland was het zo dat een 80K iX3 neue klasse goedkoper was dan een 68K 7X PLyca schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:05:
[...]
Hier niet hoor, de zeekr was op maandbasis op financial renting 40% goedkoper dan een X5, maandbedrag, VAA,...
En tegenover een ix3 was het maand bedrag goedkoper, verzekering goedkoper
Knop ingedrukt houden, kun je hem weer aanpassen geloof ik... Via het menu ook te vinden trouwens, wel ff zoeken - maar staat 100% bij.Tarz schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:11:
Ik heb ondertussen de snelkoppeling "rijdl instellingen zoals lane assist, snelheidswaarschuwing, acceleratie, etc) gevonden en gekoppeld aan de knop aan het stuur zodat ik niet naar onder hoef te swipen.
Da's zot want hier is dat gewoon niet. De ix3 en Mercedes (GLC Electric) waren in het maand bedrag dat je moest afleggen gewoon duurder dan de Zeekr 7X. Het zijn wagens met een grotere catalogus waarde dus meer afbetaling. Ik zou niet inzien hoe dat ooit goedkoper zou kunnen zijn.Ian_ schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:33:
[...]
Je haalt nu ook 2 dingen door elkaar, Electric versus Brandstof. In Nederland was het zo dat een 80K iX3 neue klasse goedkoper was dan een 68K 7X P
Zeekr 7X: Rond de 750 excl/maand
iX3: 1100-1200 excl/maand
GLC: Same as above
Omdat ook de catalogus duurder is, wordt de verzekering jaarlijks(of maandelijks) duurder.
Een financiele renting in BE is waar jij gewoon economisch eigenaar bent van de wagen, maar via een leasemaatschappij kan afbetalen, je zou het ook met de bank kunnen.
Dus voor mij was het heel simpel om te beslissen welke wagen het goedkoopste ging zijn op mijn vennootschap.
De grote uitzondering: Tesla, die werken met een 0% financiele renting en dan was het eigenlijk nog goedkoper, maar ik wou eens iets anders dan Tesla, iedereen heeft een Tesla
[ Voor 24% gewijzigd door Lyca op 08-09-2026 12:05 ]
De reden is omdat ze niet weten wat de restwaarde is van veel Chinese merken na 5 jaar. Daarom worden ze nu heel duur om eventuele verliezen in te calculeren. Over een jaar of 3/4 komen we er pas achter en zullen de bedragen worden bijgesteld.Lyca schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:03:
[...]
Da's zot want hier is dat gewoon niet. De ix3 en Mercedes (GLC Electric) waren in het maand bedrag dat je moest afleggen gewoon duurder dan de Zeekr 7X. Het zijn wagens met een grotere catalogus waarde dus meer afbetaling. Ik zou niet inzien hoe dat ooit goedkoper zou kunnen zijn.
Een financiele renting in BE is waar jij gewoon economisch eigenaar bent van de wagen, maar via een leasemaatschappij kan afbetalen, je zou het ook met de bank kunnen.
Ik heb gisteren een officiele klacht ingediend bij de LM ten aanzien van de doorlooptijd van herstel van de 7X. Ruim drie weken staat hij al in Zeist, onbewogen.Officieel had ik een afspraak staan voor 18 september voor onderhoud en hier houdt Zeekr zich aan aan vast. Alle storingen moeten dan ook gefixed worden maar mochten ze niet alles direct kunnen uitvoeren of oplossen, dan wil ik vast weten hoe we hier mee omgaan en wat acceptabel is.
Eens kijken hoe dit wordt opgepakt.
Eens kijken hoe dit wordt opgepakt.
'The truth is not afraid for Questions
En nu melden ze via de mail die dat Kien wel onderdeel is. Het blijft een beetje chaotisch daar. Zal vanzelf hopelijk wel beter worden.leonardo1504 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:45:
[...]
Ik heb vanochtend telefonisch contact gehad met Zeekr voor een kleinigheid. Dat ging allemaal erg lang duren dus ik stelde voor dat ik naar Kien zou gaan maar dat kon volgens Zeekr niet omdat die met de komst van Broekhuis geen deel meer zouden uitmaken van het servicenetwerk.
Even iets anders: ik heb "Ontgrendelen bij nadering" uitgezet. Dat is namelijk erg onhandig als je aan de lader hangt. Maar als ik met mijn telefoon langs loop, ontgrendelt mijn auto nog steeds. Wat doe ik verkeerd?
Nog even voor het "Ontgrendelen bij nadering" probleem: als je een iPhone/Apple Watch hebt, bij de sleutel in je Wallet "passieve toegang" uitzetten. Dat helpt.
Fijn dat ze hun strategie eindelijk aanpassen. Met de snelheid van de andere chinese aanbieders konden ze denk ik niet achterblijven om heel snel meer partners te zoeken. Ik als zeeuw ben heel blij dat ook AutoVentura in Goes erbij staat.
Ik denk dat het enorm gaat helpen in betere communicatie en verdeling tussen alle service zaken in het land. Alles via 1 vestiging (hth) lijkt me ook gewoon niet realistisch.
Ik denk dat het enorm gaat helpen in betere communicatie en verdeling tussen alle service zaken in het land. Alles via 1 vestiging (hth) lijkt me ook gewoon niet realistisch.
Ik las eerder hier dat Kien dealer af zou zijn. Dat blijkt dus NIET het geval.
[ Voor 5% gewijzigd door vanderwolf op 08-09-2026 16:57 ]
"Broekhuis zet onze locatie in Zeist voort"vanderwolf schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:05:
[Afbeelding]
Ik las eerder hier dat Kien dealer af zou zijn. Dat blijkt dus NIET het geval.
Apart dat er niets over Broekhuis in de mail staat.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra
Hier is het geluid van kwaliteit achterinDeuren blijven niet openThe sound of quality
[ Voor 50% gewijzigd door Lyca op 08-09-2026 15:54 ]
Werkt bij mij niet dat inhouden. Daarmee kan ik de knop wel een andere functie geven, maar ik wil de rij instellingen behouden, alleen de opties daarvan veranderen (comfort naar standaard of sport, regeneratieaanpassen), en die optie kan ik echt niet vinden.Rmaxx schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:03:
[...]
Knop ingedrukt houden, kun je hem weer aanpassen geloof ik... Via het menu ook te vinden trouwens, wel ff zoeken - maar staat 100% bij.
Bij je shortcuts kun je hem toevoegenTarz schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:18:
[...]
Werkt bij mij niet dat inhouden. Daarmee kan ik de knop wel een andere functie geven, maar ik wil de rij instellingen behouden, alleen de opties daarvan veranderen (comfort naar standaard of sport, regeneratieaanpassen), en die optie kan ik echt niet vinden.
Welke versie heb je proefgereden? Heb je toevallig ook LCC & ACC getest? Ben wel benieuwd hoe die je bevielen.dodolom schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:35:
[...]
I just did a test drive of the 7x on Friday at the Amsterdam location and was also told about the new partnership as of September 1.
Heb je overigens al een beetje op het oog voor welke uitvoering je zou willen gaan als je besluit de 7X te bestellen?
İn de deuren handmatig openen instelling kan je geloof ik kiezen tussen licht en zwaar. Waar staat deze op bij jou?Lyca schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:43:
Hier is het geluid van kwaliteit achterin
[YouTube: Zeekr7X - Door Cracks]
Deuren blijven niet open
[YouTube: Zeekr7X - Door doesn't stay closed]
The sound of quality
[YouTube: Interior Quality Zeekr 7X]
Je kan kiezen tussen light en standard, het probleem zit met beide instellingen.Soner13 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 04:11:
[...]
İn de deuren handmatig openen instelling kan je geloof ik kiezen tussen licht en zwaar. Waar staat deze op bij jou?
Net alles naar de dealer gestuurd, ineens wel antwoord.
Damn.. filmpje1 daar wordt je toch gek van? Kunnen vinden wat het is? Raam?Lyca schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:43:
Hier is het geluid van kwaliteit achterin
[YouTube: Zeekr7X - Door Cracks]
Deuren blijven niet open
[YouTube: Zeekr7X - Door doesn't stay closed]
The sound of quality
[YouTube: Interior Quality Zeekr 7X]
Ik heb ook deze email gekregen, want op 1 Oktober 2025 kreeg ik mijn 7x.nb90 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 08:04:
Hier ook. Wellicht een upgrade? Zal over paar weken wel weer een mail van komen waarschijnlijk😅
Vodafone Internet in the Car
Hallo xxx,
U hebt zich succesvol aangemeld voor de Vodafone Internet in the Car-service via uw voertuigfabrikant.
Vodafone is de provider van uw internetdienst. De dienst omvat een Vodafone-dataplan waarmee ondersteunde apps en online diensten in uw voertuig mogelijk zijn.
Er zijn geen extra kosten voor u.
Als u het pakket met de Wi‑Fi-optie hebt aangeschaft, moet u de Wi‑Fi-hotspot in uw voertuig activeren voordat u deze gebruikt.
Belangrijkste functies:
> Gebruik apps en internetdiensten in uw voertuig
> Gebruik de geïntegreerde Wi‑Fi-hotspot (als de optie is geabonneerd)
> Roam in 40 Europese landen zonder extra kosten.
Essentiële informatie over uw contract: U kunt meer details over uw contract vinden door op de onderstaande links te klikken..
Het is ook niet altijd aanwezig, maar ik heb wel een typisch Belgische weg gevonden die mijn interieur niet leuk vindt.Rmaxx schreef op woensdag 9 september 2026 @ 08:50:
[...]
Damn.. filmpje1 daar wordt je toch gek van? Kunnen vinden wat het is? Raam?
Met het raam naar beneden heb ik nog niet geprobeerd alvast
Weet iemand wat er gebeurt als ik straks het Vodafone plan niet afneemt, maar de hotspot van mijn telefoon ga gebruiken (28gb per maand). Werkt dan de Zeekr navigatie nog qua verkeersdrukte aangeven in rood en inplannen laders tijdens een lange trip?
Ja, internet is internet. Het systeem geeft niks om waar het internet vandaan komt.WizzyBrown schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:02:
Weet iemand wat er gebeurt als ik straks het Vodafone plan niet afneemt, maar de hotspot van mijn telefoon ga gebruiken (28gb per maand). Werkt dan de Zeekr navigatie nog qua verkeersdrukte aangeven in rood en inplannen laders tijdens een lange trip?
Ik heb deze ook gehad. Wat mij opviel is dat er bij mijn premium upgrafmde automatische verlenging aan stond. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik deze optie eerder heb gezien (kijk er eerlijk gezegd ook nooit naar). Ik heb hem direct uitgezet.Rickyuu schreef op woensdag 9 september 2026 @ 07:47:
Vannacht mail van Vodafone ontvangen over activeren bundel. Nooit eerder zo'n mail gehad.
En nu heb ik 15gb?
[Afbeelding]
Mijn auto is vorige week naar de schadehersteller geweest omdat iemand tegen mij geparkeerde auto aan heeft gebotst (zonder een briefje achter laten
). Nadat ik al een tijdje had moeten wachten op de reserveonderdelen bleek er nog meer kapot te zijn en moet ik nog langer wachten.
ik heb nu echter de volgende problemen:
Automatisch openen en sluiten van de deuren werkt heel traag. Als ik naar mijn auto toeloop gaan de lichten wel aan, maar duurt het even voordat ik de deuren kan openen. Ik moet minimaal 2 keer op het knopje voor deur drukken (heb een privilege) voordat hij open gaat. Ook bij het weglopen gaat de auto pas veel later op slot. Het probleem doet zich zowel met de sleutel als met mijn iphone voor
Daarnaast krijg ik iedere keer als ik onder de 10 km/h kom een piepje. Verder nergens een melding.
Na een week begin ik me er toch erg aan te irriteren en ben benieuwd om mensen een idee hebben wat het is en hoe ik het kan oplossen. Het is natuurlijk nog maar de vraag wanneer de reserveonderdelen er zijn. Ik zit overigens nog altijd op 2.1.2 qua software.
Automatisch openen en sluiten van de deuren werkt heel traag. Als ik naar mijn auto toeloop gaan de lichten wel aan, maar duurt het even voordat ik de deuren kan openen. Ik moet minimaal 2 keer op het knopje voor deur drukken (heb een privilege) voordat hij open gaat. Ook bij het weglopen gaat de auto pas veel later op slot. Het probleem doet zich zowel met de sleutel als met mijn iphone voor
Daarnaast krijg ik iedere keer als ik onder de 10 km/h kom een piepje. Verder nergens een melding.
Na een week begin ik me er toch erg aan te irriteren en ben benieuwd om mensen een idee hebben wat het is en hoe ik het kan oplossen. Het is natuurlijk nog maar de vraag wanneer de reserveonderdelen er zijn. Ik zit overigens nog altijd op 2.1.2 qua software.
Hier ook nog steeds op 2.1.2. Zoals ik begrijp is de update teruggetrokken door problemen. Andere updates kreeg ik altijd erg snel, deze niet maar uiteindelijk misschien maar goed ook. Hopelijk krijgen we nu komende tijd betere informatie met de nieuwe dealers.jswinkels schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:13:
Mijn auto is vorige week naar de schadehersteller geweest omdat iemand tegen mij geparkeerde auto aan heeft gebotst (zonder een briefje achter laten). Nadat ik al een tijdje had moeten wachten op de reserveonderdelen bleek er nog meer kapot te zijn en moet ik nog langer wachten.
Hier geen enkele problemen met mijn 7x (rij hem sinds juni 2025), geen gekraak, rijd stabiel, elektrische deuren werken top en ben nog steeds extreem blij. Enige is en blijft de ACC/LCC wat gewoon een onvoldoende scoort. Ik gebruik dit erg weinig dus voor mij niet zon punt maar dit moet gewoon beter.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra
Hebben jullie het premium package aangeschaft? Ik heb de mijn destijds eind april 2025 besteld zonder premium, bijna gelijk met met een collega, hij heeft wel vodafone internet erbij gekregen, ik niet. Heb de auto sinds september 2025. Had ik geen recht op zonder premium gaven ze destijds aan.... Dus was even benieuwd of jullie wel of geen premium package hebben?Rickyuu schreef op woensdag 9 september 2026 @ 07:47:
Vannacht mail van Vodafone ontvangen over activeren bundel. Nooit eerder zo'n mail gehad.
En nu heb ik 15gb?
[Afbeelding]
Ik heb premium, denk dat t automatisch verlengd is. Waar kan ik zien of ik auto verlengen aan heb staan?nosfertu schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:06:
[...]
Hebben jullie het premium package aangeschaft? Ik heb de mijn destijds eind april 2025 besteld zonder premium, bijna gelijk met met een collega, hij heeft wel vodafone internet erbij gekregen, ik niet. Heb de auto sinds september 2025. Had ik geen recht op zonder premium gaven ze destijds aan.... Dus was even benieuwd of jullie wel of geen premium package hebben?
[ Voor 5% gewijzigd door Rickyuu op 09-09-2026 10:20 ]
Ik heb ook "zomaar" een premium bundel gekregen paar weken na levering van de auto. Had er zelf niet om gevraagd en stond ook niet op de lease offerte. Geen slapende honden wakker maken ;)nosfertu schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:06:
[...]
Hebben jullie het premium package aangeschaft? Ik heb de mijn destijds eind april 2025 besteld zonder premium, bijna gelijk met met een collega, hij heeft wel vodafone internet erbij gekregen, ik niet. Heb de auto sinds september 2025. Had ik geen recht op zonder premium gaven ze destijds aan.... Dus was even benieuwd of jullie wel of geen premium package hebben?
Afgelopen nacht idd ook die mail en heb nu 15 GB.
Ik heb ook 15gb zie ik net. Maar nergens iets over afloop termijn of iets. Ik kreeg de premium bundle er gratis bij voor een jaar maar heb nooit mijn financiële gegevens hoeven afgeven cq invoeren.misteriks schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:05:
[...]
Ik heb ook "zomaar" een premium bundel gekregen paar weken na levering van de auto. Had er zelf niet om gevraagd en stond ook niet op de lease offerte. Geen slapende honden wakker maken ;)
Afgelopen nacht idd ook die mail en heb nu 15 GB.
Ik heb deze vorige jaar dus niet gekregen terwijl mijn collega dit er wel bij had gekregen.. Heel vreemd allemaal. Complete willekeur. Mis het niet echt. Gebruik gewoon mijn telefoon als hotspotWizzyBrown schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:11:
[...]
Ik heb ook 15gb zie ik net. Maar nergens iets over afloop termijn of iets. Ik kreeg de premium bundle er gratis bij voor een jaar maar heb nooit mijn financiële gegevens hoeven afgeven cq invoeren.
Ik denk dat ik het ook heb, want die ai mascotte werkt gewoon. Verder gebruik ik eigenlijk carplay voor alles behalve radio.
Voor mij geldt hetzelfde inderdaad.WizzyBrown schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:11:
[...]
Ik heb ook 15gb zie ik net. Maar nergens iets over afloop termijn of iets. Ik kreeg de premium bundle er gratis bij voor een jaar maar heb nooit mijn financiële gegevens hoeven afgeven cq invoeren.
Dat weet ik niet zo zeker, zeekr entertainment werkt bij mij alleen via wifi (hotspot). Dus ze zien wel verschillen.jsiegmund schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:03:
[...]
Ja, internet is internet. Het systeem geeft niks om waar het internet vandaan komt.
Ik heb wel via die WiFi in the car van Vodafone een account aangemaakt maar er staat geen actieve bundel en die kan ik ook niet zien ergens. Hoe lang na levering is dit normaal beschikbaar? Volgens mij is dit het eerste jaar proef gratis?
I test drove the Privilege. It was such an awful rainy day, like the sky broke loose, so I decided not to take it on the highway for a proper test. Therefore I did not test the LCC & ACC. I own the Xpeng G9 Long Range, so coming from that, I really enjoyed the drive in the city. It felt like I was driving a car vs driving a tablet with 4 wheels. I will go back for another test drive next week and hopefully the weather conditions will be better for a good long drive.ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 9 september 2026 @ 01:32:
[...]
Welke versie heb je proefgereden? Heb je toevallig ook LCC & ACC getest? Ben wel benieuwd hoe die je bevielen.
Heb je overigens al een beetje op het oog voor welke uitvoering je zou willen gaan als je besluit de 7X te bestellen?
If I do go for it, I'd go with the Privilege version.
Ook in België is het nu uitgebreid naar 15gb (bij Proximus)
Deze mail kreeg ik ook vannacht. Wel vreemd ik heb het dit jaar op 2 januari aangekocht.WizzyBrown schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:00:
[...]
Ik heb ook deze email gekregen, want op 1 Oktober 2025 kreeg ik mijn 7x.
Vodafone Internet in the Car
Hallo xxx,
U hebt zich succesvol aangemeld voor de Vodafone Internet in the Car-service via uw voertuigfabrikant.
Vodafone is de provider van uw internetdienst. De dienst omvat een Vodafone-dataplan waarmee ondersteunde apps en online diensten in uw voertuig mogelijk zijn.
Er zijn geen extra kosten voor u.
Als u het pakket met de Wi‑Fi-optie hebt aangeschaft, moet u de Wi‑Fi-hotspot in uw voertuig activeren voordat u deze gebruikt.
Belangrijkste functies:
> Gebruik apps en internetdiensten in uw voertuig
> Gebruik de geïntegreerde Wi‑Fi-hotspot (als de optie is geabonneerd)
> Roam in 40 Europese landen zonder extra kosten.
Essentiële informatie over uw contract: U kunt meer details over uw contract vinden door op de onderstaande links te klikken..
Ik heb 2 weken terug ‘vehicle entertainment’ verlengt. Ik kreeg toen 7GB. En nu staat er ineens 8GB. Maar geen 15GB dus. Vreemd al die verschillen.
Ik denk alleen maar, super positief vanuit Zeekr!
Iedereen die de 7X al langer heeft kreeg een jaar gratis premium. Als je geen bankgegevens invult kan deze niet automatisch verlengd worden.
De gene zonder internetbundel krijgen denk ik niks of nu dus de 8GB.
Geniet ervan en door met de week 💪🏻
Iedereen die de 7X al langer heeft kreeg een jaar gratis premium. Als je geen bankgegevens invult kan deze niet automatisch verlengd worden.
Geniet ervan en door met de week 💪🏻
Ik heb mijn 7X sinds mei 2025. Even gekeken in de App. Bij mij staat nu op de doorverwezen pagina dat er geen bundel actief is. Nog niks van gemerkt ;-)Ian_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:34:
Voor mij hetzelfde. Maar heb ook geen idee waar ik gebruik van maak dat afhankelijk is van de bundelvanderwolf schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:39:
[...]
Ik heb mijn 7X sinds mei 2025. Even gekeken in de App. Bij mij staat nu op de doorverwezen pagina dat er geen bundel actief is. Nog niks van gemerkt ;-)
Weheat flint P40 + Intergas 36/30 CW5 | 8,12 kWp Oost | Zeekr 7X LR | Zonneplan Charger 2 | Dynamisch
Ik heb deze ochtend de bandenspanning waarschuwing gehad. Hij noemde 2,2 bar te laag aan de rechter voorkant.
Het was een koudere nacht ook, dus ik heb alles wat bijgepompt tot 2,4 vooraan en 2,5 achteraan. De foutmelding blijft wel de hele tijd plakken, ook na 50km rijden.
Auto staat nu geparkeerd en via de app staan beide banden gewoon te kijken op 2,4 bar. Ik hoop straks in het naar huis rijden dat de melding weg is, want jezus wat een vervelend muziekje is dat
Het was een koudere nacht ook, dus ik heb alles wat bijgepompt tot 2,4 vooraan en 2,5 achteraan. De foutmelding blijft wel de hele tijd plakken, ook na 50km rijden.
Auto staat nu geparkeerd en via de app staan beide banden gewoon te kijken op 2,4 bar. Ik hoop straks in het naar huis rijden dat de melding weg is, want jezus wat een vervelend muziekje is dat
Volgens mij mogen ze wel naar 3 bar toch?
2.9 zeker wel hoor. Heb ik ook.Lyca schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:13:
3 lijkt me toch echt wel veel voor 21ers nee?
Zeekr 7x Privilege AWD
Wordt die dan niet vrij jumpy op snelheid?
Wil het wel eens uitproberen, ik hoop gewoon van de error af te zijn straks. Want je kan precies nergens manueel een nieuwe scan uitvoeren ofzo.
Wil het wel eens uitproberen, ik hoop gewoon van de error af te zijn straks. Want je kan precies nergens manueel een nieuwe scan uitvoeren ofzo.
Nergens last van. Ook kwikfit zet ze erop bij bandenwissel.Lyca schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:23:
Wordt die dan niet vrij jumpy op snelheid?
Zeekr 7x Privilege AWD
2.2 is echt te weinig. Ik heb ze op 2.8.
2.8 hier ook. Tijdje 3.0 gedaan maar in de zomer ging dat mis en komen er meldingen.
/f/image/Cb09NMBsR4x8ajKxOUnA8cpe.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XfiW4v76l03qvkPyT3Wy6LYX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jXbBLILoTphlInxaKcOZyqwH.jpg?f=fotoalbum_large)