Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13
PeterZ(on) schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:06:
Ik lees daar ook dat je die waarschuwing kunt uitschakelen
Volg tig topics en diverse facebook pagina's van diverse merken auto's (wel ev's uiteraard) en ik ben nog niet 1 keer tegengekomen dat je de bepaalde (en soms irritant aanwezige) hulpmiddelen niet kon uitschakelen.
Bij nieuwe wagens.
Soms is er een update nodig (Zeekr 001), soms is het een beetje zoeken in de systemen en soms is er 1 knopje speciaal daarvoor gemaakt dat je alles in 1 keer uitzet (nieuwe Renault's) maar linksom of rechtsom, de boel kan uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:51
ak123 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:29:
Leuk om dit forum te volgen met alle reacties en info. Ik heb weliswaar zelf geen Inster besteld maar iemand in mijn omgeving wel en ik ben zeer benieuwd hoe dit revolutionaire, veelzijdige karretje (De Twingo van de '20-s?) hem dagelijks gaat bevallen.
Noem het gedeelde voorpret maar als ik in de buurt ben rij ik deze dagen Hyundai dealers af op zoek naar de kleur die hij besteld heeft: Unbleached Ivory.

Dus zo net voor de kerstdagen hier nog even een lekker-maak-cadeautje: een foto van een Evolve Sky in Unbleached Ivory.
Aardig dat u hier foto’s en gedachten aangaande de Inster plaatst, terwijl u zelf nog niet aan een Inster toe bent.😏

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:58
Al die waarschuwingen zijn natuurlijk irritant, dat ontken ik niet.

Maar het zit er wel op met een reden. De afgelopen 8 jaar heb ik auto's gereden met "moderne" veiligheidssystemen. Het aantal piepjes in die tijd hem ik niet geteld, maar het zijn er ontzettend veel.

En van al die piepjes is er slechts eentje nuttig geweest, maar deze heeft wel een ernstig ongeluk voorkomen.

Dus bij mij blijven ze gewoon aan, maar ik heb wel het volume ervan een stukje lager staan dan "standaard".

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megat
Ik zie zojuist op https://opendata.rdw.nl/n...er/c56t-caf7/data_preview dat er vandaag - 24 december β€˜24 - maar liefst 98 insters een kenteken hebben gekregen. Nu de andere 100, 200, 900 nog. Het totale aantal verkochte is mij onbekend.
Zouden er dan toch nog een paar bofkonten onder ons zijn die geen BPM hoeven te betalen ?😏

[ Voor 12% gewijzigd door Megat op 25-12-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megat schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:05:
Ik zie zojuist op https://opendata.rdw.nl/n...er/c56t-caf7/data_preview dat er vandaag - 24 december β€˜24 - maar liefst 88 insters een kenteken hebben gekregen. Nu de andere 100, 200, 900 nog. Het totale aantal verkochte is mij onbekend.
Zouder er dan toch nog een paar bofkonten onder ons zijn die geen BPM hoeven te betalen ?😏
Zou leuk zijn. Peugeot streept de BPM ook weg.

Die BPM is nog tot daar aan toe. Ik wil gewoon weten wanneer ik kan rijden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-09 10:23
De uitvoering die ik heb besteld :
Inster evolve sky met beide pakketten in tomboy kahki, besteld op 5 okt zit nog niet in hun systeem.
Wordt duidelijk 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Winand1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:08:
Inster evolve sky met beide pakketten in tomboy kahki, besteld op 5 okt zit nog niet in hun systeem.
Wordt duidelijk 2025.
Hoop doet leven. Het jaar 2024 is nog niet voorbij !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Winand1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:08:
Wordt duidelijk 2025.
Je moet ook eerder bestellen! :+ Ik heb dezelfde datum...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2024 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Als de dealer nog geen contact met je hebt opgenomen mag je er denk ik inmiddels wel vanuit gaan dat je auto niet in de eerste levering zit. Dus dat wordt de tweede (begin februari) en als je pech hebt duurt het nog langer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51
Als je de auto over 5 jaar kwijt wil kan het de verkoop(prijs) wel bevorderen.

SJoepie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msketel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:18
Vanmiddag bericht van de dealer:
De Pulse van ons zit in de eerste batch, kenteken is in aanvraag, levering wordt wel januari.
Binnenkort mogen we proefrijden en -zitten, in Veenendaal staat er 1 in de showroom en is er 1 voor proefrijden.
Schijnt voor de dealers/verkopers wel echt een gekkenhuis te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:34
Leuk dat jullie auto bij de eerste batch zit Γ©n goed om te horen dat ze er bij Hyundai druk mee bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Snyper schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:51:
[...]

Als je de auto over 5 jaar kwijt wil kan het de verkoop(prijs) wel bevorderen.
Kan ik me iets bij voorstellen, maar dan kun je nog steeds wel 5 jaar wachten (tenzij je auto bij de eerste levering zit, dan heb je een maand minder de tijd :+).

Als er hier nou heel veel problemen voorbij komen met een bepaald onderdeel dat echt duur is (bijv. motor,reductiekast,lader of motor controller) en die zou bij mij nog niet kapot zijn gegaan na bijna 5 jaar, vindt ik het een interessante optie, anders hou ik het geld in mijn zak. Maar ik ga ervanuit dat het niet nodig gaat zijn.

En misschien ruil ik de auto wel veel eerder in...

[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 24-12-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 18:43
Net in Eindhoven een proefrit gemaakt. Ruimte valt me alles mee.

Dealer kon nog niks zeggen over de levertijd, behalve dat onze auto dus niet bij de eerste boot zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
Is er al iemand hier waarvan de auto inmiddels op naam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWm
  • Laatst online: 14-06 14:44
Bij Wassink Heerlen hebben ze een zwarte Evolve Sky in de showroom staan en een witte Atlas Inster buiten om een proefrit te maken. Ben deze week even wezen kijken. Ben tevreden met de Pulse unbleached ivory. Ben 1,85 m, stoel kon voldoende naar achteren en geen last van de B stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
BertWm schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:17:
Bij Wassink Heerlen hebben ze een zwarte Evolve Sky in de showroom staan en een witte Atlas Inster buiten om een proefrit te maken. Ben deze week even wezen kijken. Ben tevreden met de Pulse unbleached ivory. Ben 1,85 m, stoel kon voldoende naar achteren en geen last van de B stijl.
Oh in Heerlen woon ik: maar mijn vrouw heeft mij net met klem verboden, om proefritjes in andere EV's te maken _O- Maar ik denk dat die Inster nog weleens een verkooptopper kan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThermoVolt
  • Laatst online: 15:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik zie hier een demo auto die een kenteken heeft gekregen; GZH-04-P
https://www.autowereld.nl...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F

Ik vraag me nu af hoeveel van de Insters in het RDW systeem demo auto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
monica66 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:58:
Ik zie hier een demo auto die een kenteken heeft gekregen; GZH-04-P
https://www.autowereld.nl...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F

Ik vraag me nu af hoeveel van de Insters in het RDW systeem demo auto's zijn.
Er zijn 68 dealers, ze zullen er waarschijnlijk allemaal minimaal 2 hebben, dus uiteindelijk minimaal 136 zodra alle demo's op kenteken staan. Er staan nu bijna 100 Insters op kenteken, waarschijnlijk bijna allemaal demo's.

[ Voor 6% gewijzigd door HandyLumberjack op 27-12-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
HandyLumberjack schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:18:
[...]

Er zijn 68 dealers, ze zullen er waarschijnlijk allemaal minimaal 2 hebben, dus uiteindelijk minimaal 136 zodra alle demo's op kenteken staan.
Ja dat lijkt me ook. Maar deze is nu al op kenteken gezet en valt dus binnen de 98 stuks die er nu zijn. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoeveel er uiteindelijk bij zijn voor de kopers voor het einde van het jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door monica66 op 27-12-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:40
HandyLumberjack schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:18:
[...]

Er zijn 68 dealers, ze zullen er waarschijnlijk allemaal minimaal 2 hebben, dus uiteindelijk minimaal 136 zodra alle demo's op kenteken staan. Er staan nu bijna 100 Insters op kenteken, waarschijnlijk bijna allemaal demo's.
Een Inster die alleen in de showroom staat hoeft niet op kenteken te staan denk ik. Op onze proefrit-Inster zaten groene platen van een Kona, die Inster stond ook niet op kenteken, schijnt ook te kunnen en dan wordt het beeld van op kenteken staande Insters voor gebruik door de Hyundai dealers anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
sv7088 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:30:
[...]

Een Inster die alleen in de showroom staat hoeft niet op kenteken te staan denk ik. Op onze proefrit-Inster zaten groene platen van een Kona, die Inster stond ook niet op kenteken, schijnt ook te kunnen en dan wordt het beeld van op kenteken staande Insters voor gebruik door de Hyundai dealers anders
Zoals ik ernaar kijk, hebben de auto’s die nu in den lande in de showroom of als demo staan, allemaal een kenteken, zoals in de β€˜opendata’ site te zien is en dus geregistreerd zijn. De kentekens zullen op een later tijdstip op naam gezet worden.
Het voordeel voor de dealers zal zijn, dat voor deze serie geen BPM verschuldigd is. Verkoop na de demoperiode zal daardoor makkelijker of lucratiever zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Ik zie op β€˜Autowereld’ dat dealer Herwers een inster aanbiedt met als registratiedatum deel 1 : 31-12-24. (onderste regel) Als dit dit klopt, worden er misschien wel - vééél - meer dit jaar nog geregistreerd en zullen ze eventueel ook redelijk snel geleverd kunnen worden en dan ook nog voor de mooiste prijs, lees BPM vrij.
Misschien is het wensdenken, maar dat vind ik fijner dan in somberder scenario’s denken.😏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDLuYGu8euU_x32UfzdHLN26Hv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fwvwxNdnnvMaC4GUA5VaSaqz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik denk ook dat ze dat gaan doen @Megat . Onze dealer heeft ons dat ook vandaag verteld. Dat neemt niet weg dat ik denk dat er ook demo auto's geregistreerd zijn en/of nog worden geregisteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar verwachting denk ik. Ik vind die afweging van veiligheid vs compactheid/versatiliteit wel lastig. Natuurlijk wil je in de meest veilige auto rijden, maar dan zit je meteen aan een ander soort auto vast. Een Dodge RAM zal gerust een stuk veiliger zijn... Wat nog veiliger is? Niet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:48:
[...]

Naar verwachting denk ik. Ik vind die afweging van veiligheid vs compactheid/versatiliteit wel lastig. Natuurlijk wil je in de meest veilige auto rijden, maar dan zit je meteen aan een ander soort auto vast. Een Dodge RAM zal gerust een stuk veiliger zijn... Wat nog veiliger is? Niet rijden.
Dan moet je thuis op de bank blijven zitten.

Een auto is al veel veiliger dan andere individuele mobiliteitsoplossingen, laat staan een moderne auto (met 3 sterren).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzyJkoToJk6x595wHsGfOx0UtrA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lMvgAWIuas4rWxcytjo53NJL.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 27-12-2024 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VickyNick
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:27
Vandaag een proefrit gemaakt in de Inster. Was de eerste dag bij de dealer in Hengelo (Autogroep Twente) waar dat kon. In verband met de vele interesse kun je maximaal 15 tot 20 minuten een stukje rijden. Hij reed echt heel lekker, interieur ziet er ook erg modern uit, ook fijn dat je alles met fysieke knoppen kan bedienen. Acceleratie in de sportmodus viel ook niet tegen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELk9FQLzooC8teXIuOUs_S41ftA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xfdo8y3aluap0RmFfByF09vi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDFwqKql7kVl-4QNhkAUcdEZDy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyrWeUdqqIBjp51bByIcLhcd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Am8aIcojxQG_1gYRsXvFV33T5nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQbpjfyKPa3pkbYNveeyeyRb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwEqqFgm1gXDIA_B8q1mNH74rwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlN2rl92Sk5jlWRYdCKgKlVm.jpg?f=fotoalbum_largeWel benieuwd hoe de verschillen gaan zijn met het meest uitgeklede model die gereserveerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlfmvh
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-01 12:08
Zojuist een proefrit gemaakt. Wat een fantastische keuze. Kan niet anders zeggen dan dat het een complete, volwaardige auto is. Een absolute aanrader. 8 januari komt mijn Inster binnen (aldus de autoverkoper ;) We gaan het meemakenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3PSAziYrfL55BXEoBqx4ZKy1AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrbxoOIFdrzFw1vpLKmVSGRA.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgs_Kmfl3VSobVy9E2efzTXRgMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPdq8MMUvLRTSOHR0QDO9STO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKAPtLd-YX4Z5k0Hu0Hy6KNsCgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZq0VlUNHHX7xfaL91Yc8CoR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOg7g1zZ_cQZTib03dW0I17WHsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mSsRvatEUuQHEKt0XFOkkHX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPVvE60F_INfvpgXrD6SqoOPJ3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIBSgLgzHjCP10k5KIru7LLw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 17-09 11:37
Vandaag een proefrit gemaakt, echt een superleuke auto die ook nog eens geweldig rijdt.
En de ivory kleur is prachtig.
Begin januari wordt de auto geleverd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jIc-FiH6bNvE9Q-Oqe5w1YTpAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPZHVOhaNsnlxkNtygePJ5VD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
mlfmvh schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:20:
Zojuist een proefrit gemaakt. Wat een fantastische keuze. Kan niet anders zeggen dan dat het een complete, volwaardige auto is. Een absolute aanrader. 8 januari komt mijn Inster binnen (aldus de autoverkoper ;) We gaan het meemaken[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Plaatsing van dat navigatie scherm ziet een beetje ongelukkig uit: alsof ze bij Hyundai last minute gedacht hebben? Oh wij moeten in die Casper ook nog ergens een scherm plaatsen, laten wij het vlak boven de ventilatieroosters plaatsen.

Dit soort fotos geven toch echt een andere indruk, dan de gelikte videos van de auto journalisten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Leuke test van de Inster door een Nederlandse autojournalist:

YouTube: Test Hyundai Inster: Antwoord op vragen uit de markt

"HYUNDAI INSTER, SCHERP GEPRIJSD, RUIM, FUNCTIONEEL"

Hij spreekt over 700 Inster's op de boot, allemaal voor Nederland.

[ Voor 27% gewijzigd door JosTM op 28-12-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msketel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:18
Gisteren een (korte) proefrit gemaakt in een witte Pulse uitvoering. Afmetingen vallen alleszins mee, rijdt lekker, en ziet er goed uit!
Oh, en de waarschuwing van de ISA (Intelligent Speed Assistance) is een zeer geciviliseerde 'bong bong', schrik je echt niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ik heb vandaag ook een uurtje mogen sturen in een Inster. Ik was best onder de indruk door de wegligging en comfort. Voor zo'n klein autootje rijdt die ook prima op de snelweg. Alleen mijn schouder en de B-stijl zaten elkaar nog steeds een beetje in de weg.

In de demowagen was zowel een laadkabel voor een laadpaal en een stopcontact aanwezig, en dat was volgens de verkoper ook standaard.

Samen met de dealer inmiddels ook tot een oplossing gekomen omdat hij niet kan leveren volgens afspraak. Het zal nog wel even duren, maar ook ik ga dus Inster rijden volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThermoVolt
  • Laatst online: 15:42
HandyLumberjack schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:13:

In de demowagen was zowel een laadkabel voor een laadpaal en een stopcontact aanwezig, en dat was volgens de verkoper ook standaard.
Fijn om te lezen dat beide kabels worden bijgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:23
JosTM schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:09:
Leuke test van de Inster door een Nederlandse autojournalist:

"HYUNDAI INSTER, SCHERP GEPRIJSD, RUIM, FUNCTIONEEL"

Hij spreekt over 700 Inster's op de boot, allemaal voor Nederland.
Ik ben toch niet de enige die het wat aparte gevoel van het stuur benoemde.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Er staan nu ( zaterdag 28-12-24 om 13.40 uur) 370 Inster modellen geregistreerd volgens de site β€˜Opendata’.
Het lijkt de goede kant op te gaan.😏

[ Voor 149% gewijzigd door Megat op 28-12-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Laatst online: 10-09 08:27
Heeft iemand ook al de audio getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
Volgens diverse testen zou het geluid tegen vallen, Hyundai biedt ook daarom andere Speakers aan voor de Inster. Persoonlijk heb ik ze alvast besteld voor bij de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik vond de audio echt helemaal prima, heb wel de luxe uitvoering gereden maar volgens mij heeft elke inster dezelfde boxen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Winand1 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:22:
Volgens diverse testen zou het geluid tegen vallen, Hyundai biedt ook daarom andere Speakers aan voor de Inster. Persoonlijk heb ik ze alvast besteld voor bij de aflevering.
Opletten met je woordkeuze "daarom". Volgens mij kun je in bijna elke auto de speakers upgraden. Dat betekent niet dat de fabrieksspeakers onvoldoende zijn. Ik heb zo goed als alle testen, video's en artikelen van de Inster bekeken en ik heb weinig gehoord of gelezen dat het geluid tegen zou vallen. Misschien iemand die zegt dat het geluid niet vergelijkbaar is met een Bose geluidssysteem, maar dat lijkt me logisch. Ik ben wel benieuwd naar die testen die jij noemt.
HRM69 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:32:
Ik vond de audio echt helemaal prima, heb wel de luxe uitvoering gereden maar volgens mij heeft elke inster dezelfde boxen
Nee dat is niet zo. De goedkopere Inster heeft een andere configuratie. Volgens mij geen tweeters. Reeds besproken in dit topic.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
net gebeld door de dealer, waar hij enkele weken geleden nog bijna zeker wist dat het hem ging lukken om de bpm te ontlopen, zo wist hij nu vrijwel zeker dat het niet meer ging lukken. volgende week een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
tcc90 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:26:
net gebeld door de dealer, waar hij enkele weken geleden nog bijna zeker wist dat het hem ging lukken om de bpm te ontlopen, zo wist hij nu vrijwel zeker dat het niet meer ging lukken. volgende week een proefrit.
Had hij daar ook een reden voor? Zat de auto toch niet bij de eerste Insters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:26:
[...]

Misschien ook belangrijk : wanneer werd de auto besteld ? (Datum staat er niet bij in de lijst )

[ Voor 6% gewijzigd door Megat op 28-12-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
monica66 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:26:
[...]

hij zat zeker bij de 1e levering zei hij, maar ze waren volgens hem gewoon nog niet binnen gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
tcc90 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:38:
[...]

hij zat zeker bij de 1e levering zei hij, maar ze waren volgens hem gewoon nog niet binnen gekomen :(
Ze hoeven toch ook niet bij de dealer te zijn binnengekomen? Ze mogen ook vanuit de haven in Nederland al op kenteken worden gezet. Het lijkt me dat ze dan nog niet in Nederland zijn..

[ Voor 6% gewijzigd door monica66 op 28-12-2024 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Een kerstman met een twents accent en zo slecht geacteerd dat het grappig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:48:
[...]

Vanuit het oogpunt van de chauffeur in kwestie hebt u misschien gelijk. Kijk ik er wat minder opportunistisch naar, dan kan het anders liggen.
Ik zag vandaag hoogleraar stedelijke mobiliteit BrΓΌmmelstroet op TV zeggen dat de grote zware auto’s voor de zwakkere verkeersdeelnemers zelfs veel schadelijker zijn bij aanrijdingen dan minder gewichtige exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megat schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:59:
[...]
Vanuit het oogpunt van de chauffeur in kwestie hebt u misschien gelijk. Kijk ik er wat minder opportunistisch naar, dan kan het anders liggen.
Ik zag vandaag hoogleraar stedelijke mobiliteit BrΓΌmmelstroet op TV zeggen dat de grote zware auto’s voor de zwakkere verkeersdeelnemers zelfs veel schadelijker zijn bij aanrijdingen dan minder gewichtige exemplaren.
Klopt. Net hoe je er naar kijkt. Met twee jonge kinderen bekijk ik het vanuit het een beschermingsstandpunt. Wanneer je slechts bestuurder bent zou je het anders kunnen bekijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snyper
Mijn Inster Pulse unbleached Ivory is binnen hoorde ik gisteren van de dealer. Kenteken kreeg ik ook door en meldcode. Besteld op 28-10 dus wellicht iedereen die daar nog voor zit heeft ook geluk? Geen BPM voor mij dus. 8)
Ik haal β€˜m pas af op 18 jan want nu in Spanje op vakantie… o<:)

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snyper schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:46:
Mijn Inster Pulse unbleached Ivory is binnen hoorde ik gisteren van de dealer. Kenteken kreeg ik ook door en meldcode. Besteld op 28-10 dus wellicht iedereen die daar nog voor zit heeft ook geluk? Geen BPM voor mij dus. 8)
Ik haal β€˜m pas af op 18 jan want nu in Spanje op vakantie… o<:)
Dat zijn goede berichten! Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Super. Bij welke dealer heb je hem gekocht?

Fijne vakantie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Snyper schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:46:
Gefeliciteerd met dit goede bericht en bedankt voor het posten πŸ‘

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snyper
monica66 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:53:
Super. Bij welke dealer heb je hem gekocht?

Fijne vakantie!
Bij Content Autogroep in Eindhoven.

SJoepie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Hier de handleiding voor het onderhoud van de matte lak van de Ionic 5: https://www.hyundai.ie/io...em_pt5KHwsZFDczRPE5_Oy9SQ

[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 29-12-2024 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:35
monica66 schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:20:
Hier de handleiding voor het onderhoud van de matte lak van de Ionic 5: https://www.hyundai.ie/io...em_pt5KHwsZFDczRPE5_Oy9SQ
Ik rij alweer 3 jaar een matte Ioniq 5 en heb ook de Inster in matte besteld, het is iets meer werk dan domweg door de wasstraat rijden maar het blijft mooi als je hem goed behandelt.

Op 10km afstand is hier zo'n wasbox complex waar je met hogedruk spuiten uitstekend de auto kan wassen, even goed inschuimen, afspoelen, weer inschuimen en de borstel erover, afspuiten en daarna met osmose water naspoelen. Klaar, 10 minuten werk en een uitstekend resultaat.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Goed om dat hier te vermelden @rvdgaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
Ik lees hier dat meerdere mensen al een proefrit hebben gemaakt. Volgens mijn dealer mag de auto de weg nog niet op van de importeur. Proefrit werd eerst week uitgesteld en nu alweer geannuleerd. Het wacht op een update of berichtgeving dat het mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
ditbenikecht schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:15:
Ik lees hier dat meerdere mensen al een proefrit hebben gemaakt. Volgens mijn dealer mag de auto de weg nog niet op van de importeur. Proefrit werd eerst week uitgesteld en nu alweer geannuleerd. Het wacht op een update of berichtgeving dat het mag.
Als ik hier - net als u - de berichten lees, lijkt het, dat u een beetje voor het lapje gehouden wordt. Er staat zelfs al een link hier naar een testrit op Nederlandse bodem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Misschien even via een andere dealer boeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winand1
Net testrit gedaan met Evolve, ik denk dat we een goede keus hebben gemaakt. Auto is van goede bouwkwaliteit. Verder ook extra geluisterd naar de geluidskwaliteit en deze is ook ruim voldoende. Nu nog de bestelde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 20:44
Moet een update krijgen voor dat hij legaal de weg op mag, ligt een beetje aan de werkplaats en de hoeveelheid proefritten waar ze de prioriteiten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Sjabba1979 schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:56:
[...]Moet een update krijgen voor dat hij legaal de weg op mag, ligt een beetje aan de werkplaats en de hoeveelheid proefritten waar ze de prioriteiten leggen.
Als het is zoals u schrijft, ligt er dus geen blokkade op van de importeur, zoals poster schrijft, maar is het een organisatieprobleem van de de dealer, of lees ik misschien niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
De update is dus al uit begrijp ik, want anders zouden de andere dealers illegaal de Inster de weg op sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n m
  • Laatst online: 20-07 15:44

n m

Mijn Inster, e-motion Unbleached Ivory besteld op 12 november bij Content Eindhoven komt volgens de verkoper pas half februari met de boot aan.
Dat wordt nog geduld oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Megat schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:01:
[...]
Als het is zoals u schrijft, ligt er dus geen blokkade op van de importeur, zoals poster schrijft, maar is het een organisatieprobleem van de de dealer, of lees ik misschien niet goed ?
Dealers moeten de update uitvoeren (is inderdaad beschikbaar) en daarna kan die de weg op (evt met groene platen).

De blokkade is er wellicht wel maar dan enkel als de update niet gedaan is, zal wel een veiligheidsfeature zijn in relatie tot de typegoedkeuring.

Maar als de dealer de update uitvoert dan mag die rijden, zelf afgelopen zaterdag gereden met de Inster die dinsdag nog geen update had en dus niet mocht rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Als je snel wilt proefrijden maak je gewoon een afspraak bij een andere dealer zoals Monica66 voorstelt en dan kun je met een beetje geluk vandaag nog rijden .

Of je wacht tot je eigen dealer zijn zaakjes voor elkaar heeft.

Meer opties zijn er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Waar ik zelf benieuwd naar ben is de komende prijs/acties. Die 2.950 smartbonus kunnen ze volgens mij niet zomaar afschaffen. De snelle beslissers hier hebben bijna 6.000 voordeel (subsidie en smartbonus). De subsidie komt niet meer terug maar als de smartbonus eraf gaat/minder wordt dan wordt die auto onderaan de streep 25% duurder. Dat zal wel terug te zien zijn in de verkopen.
Ben zelf in de markt voor een Inster maar durfde het van te voren niet aan, wil echt eerst rijden voor het geld. Nu loop ik dus sowieso die subsidie mis, maar als straks ook de smartbonus verdwijnt gaat het plan op de lange baan bij mij (heb nog een prima ev momenteel). Ik had eerder verwacht dat de Smartbonus zou komen ipv de subsidie en niet tegelijk. Vreemde campagne zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Ik dacht een paar dagen geleden te zien dat Van Mossel nog 1000 euro extra korting geeft.
https://www.autowereld.nl...bes-40389615/details.html

[ Voor 45% gewijzigd door monica66 op 30-12-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Sjabba1979 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:14:
Waar ik zelf benieuwd naar ben is de komende prijs/acties. Die 2.950 smartbonus kunnen ze volgens mij niet zomaar afschaffen. De snelle beslissers hier hebben bijna 6.000 voordeel (subsidie en smartbonus). De subsidie komt niet meer terug maar als de smartbonus eraf gaat/minder wordt dan wordt die auto onderaan de streep 25% duurder. Dat zal wel terug te zien zijn in de verkopen.
Ben zelf in de markt voor een Inster maar durfde het van te voren niet aan, wil echt eerst rijden voor het geld. Nu loop ik dus sowieso die subsidie mis, maar als straks ook de smartbonus verdwijnt gaat het plan op de lange baan bij mij (heb nog een prima ev momenteel). Ik had eerder verwacht dat de Smartbonus zou komen ipv de subsidie en niet tegelijk. Vreemde campagne zo...
Heb je inmiddels al proefgereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:22:
Ik dacht een paar dagen geleden te zien dat Van Mossel nog 1000 euro extra korting geeft.
Ik zag die advertentie ook, maar zoals ik het zag, was het plaatje met daarop β€˜β‚¬1000,-β€˜ voor 80 a 90% over het plaatje β€˜β‚¬2950,- heen geplakt. Wat dus nu waarheid is, weet ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Megat schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:29:
[...]
Ik zag die advertentie ook, maar zoals ik het zag, was het plaatje met daarop β€˜β‚¬1000,-β€˜ voor 80 a 90% over het plaatje β€˜β‚¬2950,- heen geplakt. Wat dus nu waarheid is, weet ik ook niet
Ik heb de link er even bij geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-09 02:41
Ben zelf in de markt voor een Inster maar durfde het van te voren niet aan, wil echt eerst rijden voor het geld.
Zelfde hier, maar gelukkig heb ik kunnen regelen met mijn dealer dat ik de koop gewoon ongedaan kan maken als ik de proefrit niks vindt. Dus heb nog steeds daardoor gebruik kunnen maken van de subsidie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
De prijs is in de economische wereld afhankelijk van vraag en aanbod. De Inster wordt - voor zover als ik weet - zo’n beetje over de hele wereld geΓ―ntroduceerd. Als de vraag de capaciteit van de fabriek overstijgt, zal de netto prijs misschien niet zakken, maar dat is koffiedik kijken. Als de β€˜smart bonus’ een meer permanent karakter zou hebben, had de importeur er ook voor kunnen kiezen om de catalogusprijs €2950,- lager te stellen, om op die manier nog scherper reclame te kunnen maken. Ik kan mij niet goed voorstellen wat een andere steekhoudende reden zou kunnen zijn, om de β€˜smart bonus’ voor langere tijd te continueren dan afwachten wat β€˜de markt’ gaat doen.
Dit gezegd hebbende, hoop ik voor u dat uw veronderstelling de juiste zal blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Ik heb inderdaad proefgereden, beviel erg goed.
@arunesh90 Zo actief was ik er ook niet mee bezig, anders had dat vast gekund bij mijn dealer. De eigenschuld factor is wel hoog in dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:30:
[...]

Ik heb de link er even bij geplakt.
Zoals ik de advertentie uit uw link nu lees, denk ik dat u gelijk hebt en er dus €2950,- + €1000,- van de catalogusprijs af gaat. πŸ‘

Deze advertentie op β€˜Autoweek’ refereerde ik aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVvu9A1Det2m_QcSehFiFMZGc04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pQ9OPpKqmv6sPzGMmlX84Qq2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Megat op 30-12-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Met het beΓ«indigen van de SEPP regeling, wordt de concurrentie (Dacia Spring, Citroen E-C3 etc.) ook duurder, dus dat maakt niet zoveel uit.

En die Smart Bonus geven ze op alle modellen, kan mij niet voorstellen dat ze die eindeloos lang zo houden, (anders hadden ze wel de adviesprijs verlaagd) maar hij zal vast wel een keer weer terug komen.

Daarnaast hebben ze de orderboeken nog redelijk vol, dus het duurt nog wel even voordat alle bestelde Insters geleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Gallus

Cheesy

Vandaag ook een proefritje gemaakt. Dealer gaf aan dat het eigenlijk nog niet mocht i.v.m. een software-update die nog gedaan moest worden, maar het was niet bekend waar de update voor dient.

Auto rijdt erg goed en voelt vlot aan. Van buiten echt een klein autootje, maar van binnen heb je dat niet zo door. De adaptieve cruise control die er standaard op zit is ook een dikke plus.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Klopt, wordt maar tijdje wachten, gaat vanzelf opdrogen met de wegenbelasting, bpm, en toch wel matige restwaarde (ook voor mijn huidige ev).
Dus maar op de lange baan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Sjabba1979 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:46:
Klopt, wordt maar tijdje wachten, gaat vanzelf opdrogen met de wegenbelasting, bpm, en toch wel matige restwaarde (ook voor mijn huidige ev).
Dus maar op de lange baan dan.
Ik denk dat het nog wel eens mee kan vallen qua "matige restwaarde".

Hyundai EV's zijn relatief waardevast.
Het is een kleine en goedkope auto, die zijn vaak ook waardevaster.
Qua range en oplaadfunctionaliteit heb je naar mijn idee ook niet veel meer nodig in dit segment.

Het zal mij niks verbazen als de Inster na een jaar of 4 nog ruim meer waard is dan 50% van de CATALOGUSwaarde. Diegene die besteld hebben met SEPP en Smartbonus, schrijven dan ca. 25% af in 4 jaar, en dat is best redelijk.

Maar goed, de praktijk is weerbarstig en we zullen het zien, hij hoeft van mij ook niet weg na 4 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
Ik luisterde een week of wat terug naar het verhaal bij β€˜Automotivemagazine’ met drie mensen uit de autobranche, die een behoorlijke staat van dienst hebben. Ik meen uit hun verhalen te kunnen concluderen, dat het goed komt voor wat betreft de afschrijving van EV’s, maar dat het nog wat tijd nodig heeft.
Voor de geΓ―nteresseerden : vanaf ongeveer 21.40 begint het deel over de EV markt.
YouTube: Restwaardejournaal | Gebruikte EV's: kans voor de één, probleem voor...

[ Voor 21% gewijzigd door Megat op 30-12-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:40
Dat lijkt een kwestie te zijn van de nieuwste software op de Inster te zetten, een melding te doen aan de importeur dat dit gedaan is en dan mag hij de weg op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fardrake
  • Laatst online: 10-09 08:27
Vandaag een proefrit gemaakt. Aantal knoppen is wennen πŸ˜…. Kon bijvoorbeeld even niet zo snel vinden hoe ik snelheid in cijfers zag op het dashboard. Maar de dealer geeft een mini-cursus 🀣 als de auto er straks is. Verder rijdt hij heel fijn.

Het regeneratief remmen op iPedal of de twee zwaarste, dat ging wel pittig inderdaad. Ben benieuwd of dat went. Niet uitgeprobeerd, maar dealer dacht dat hij bij de iPedal wel helemaal stil zou gaan staan.

Ik zit prima achter het stuur. Bijrijder ietsje krapper dan bestuurder. En ik kon zelfs met de stoel naar voren geschoven achter mezelf zitten. Ik (1.86) zit wel altijd vrij recht en naar voren. Ik vond het verzetten van de rugleuning wel wat knullig voelen. Ik heb nu een draaiknop die veel subtieler is dan de 'klik' stand van de Inster.

Audio zeker tevreden over. Ik kon alleen op een 80-weg. Dus geluid van wind en banden vond ik lastig in te schatten.

Dealer verwachtte voor mij dat hij (evolve sky oranje) er in januari is. Over bpm niet meer gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
  • Laatst online: 16-05 19:40
Fardrake schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:55:
Vandaag een proefrit gemaakt. Aantal knoppen is wennen πŸ˜…. Kon bijvoorbeeld even niet zo snel vinden hoe ik snelheid in cijfers zag op het dashboard. Maar de dealer geeft een mini-cursus 🀣 als de auto er straks is. Verder rijdt hij heel fijn.

Het regeneratief remmen op iPedal of de twee zwaarste, dat ging wel pittig inderdaad. Ben benieuwd of dat went. Niet uitgeprobeerd, maar dealer dacht dat hij bij de iPedal wel helemaal stil zou gaan staan.

Ik zit prima achter het stuur. Bijrijder ietsje krapper dan bestuurder. En ik kon zelfs met de stoel naar voren geschoven achter mezelf zitten. Ik (1.86) zit wel altijd vrij recht en naar voren. Ik vond het verzetten van de rugleuning wel wat knullig voelen. Ik heb nu een draaiknop die veel subtieler is dan de 'klik' stand van de Inster.

Audio zeker tevreden over. Ik kon alleen op een 80-weg. Dus geluid van wind en banden vond ik lastig in te schatten.

Dealer verwachtte voor mij dat hij (evolve sky oranje) er in januari is. Over bpm niet meer gesproken.
Wij konden ook alleen op een 80km weg aangezien er nog meer proefrijders stonden te wachten, maar volgende maand de huidige auto apk en dan maken we een langere proefrit. Dan willen we de snelweg en een woonwijk pakken…

Wanneer heb jij het besteld, wij dezelfde op 20 november en zou rond 26 februari geleverd worden maar wij vermoeden dat het wel eens later kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oprecht nieuwsgierig waarom je twee proefritten zou willen doen als je toch al hebt besteld? Kun je nog afzien van je koop als het niet bevalt?

Wij willen bijvoorbeeld bewust geen proefrit en gaan ook niet kijken. Zo houden we het moment van afleveren en voor de eerste keer rijden wat specialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Vandaag ook de knoop doorgehakt en een Pulse in Unbleached Ivory besteld met het winter pack. Veel dingen werken hetzelfde als op mijn Ioniq 5, dus dan rijd je er zo mee weg. Ook op de snelweg rijdt het erg volwassen en met flink wat pit. Levering wordt ergens eind februari verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Gallus Ik heb je in de lijst gezet. In 2024 is de eindscore dan als volgt:

Tweakers Insters
24xUnbleached Ivory
9xTomboy Khaki
6xButtercream Yellow
6xSienna Orange
5xBijarim Khaki
4xDusk Blue
3xAbyss Black
57 totaal

Gezamenlijk verantwoordelijk voor ~8% van de eerste 700 Insters :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik zie dat er gisteren eentje op naam is gesteld. https://opendata.rdw.nl/e...er/c56t-caf7/data_preview

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Ik dacht 4. Er zijn nu 4 kentekens die met een H beginnen. En hopelijk volgen er vandaag nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
monica66 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:10:
Ik dacht 4. Er zijn nu 4 kentekens die met een H beginnen. En hopelijk volgen er vandaag nog veel meer.
Klopt in totaal, maar na de eerste drie nog maar 1, dus dit jaar zullen er maar weinig op de weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
O wacht, je hebt gelijk. Je hebt het over op naam gesteld en niet op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
PeterZ(on) schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:20:
[...]Klopt in totaal, maar na de eerste drie nog maar 1, dus dit jaar zullen er maar weinig op de weg komen.
Ik las op de site van β€˜opendata’ dat de site maar 1 keer per dag wordt bijgewerkt. Hoewel de kans misschien niet zo groot lijkt, zouden er morgen zomaar een paar honderd meer als zijnde geregistreerd op kunnen staan.🀞
Los van het voorgaande kan ik het alleen maar met u eens zijn als u de verwachting uitspreekt dat β€˜op de weg komen’ - wat zou impliceren dat ze afgeleverd worden aan eindgebruikers vandaag 31 december - niet realistisch meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Als de dealers het resterende deel vandaag nog registreren, dan is dat nog op tijd. Het zou naar de eerste kopers toe een heel mooi gebaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

monica66 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:45:
Als de dealers het resterende deel vandaag nog registreren, dan is dat nog op tijd. Het zou naar de eerste kopers toe een heel mooi gebaar zijn.
Ach het verschil is de BPM, maar misschien krijg je in de toekomst bij verkoop wel weer meer voor je wagentje met 'bouwjaar' 2025 ipv 2024. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:33:
Oprecht nieuwsgierig waarom je twee proefritten zou willen doen als je toch al hebt besteld?
Omdat het kan? ;)
Om de auto al een beetje te leren kennen?
En zo zullen er vast wel meer redenen zijn.
Wij willen bijvoorbeeld bewust geen proefrit en gaan ook niet kijken. Zo houden we het moment van afleveren en voor de eerste keer rijden wat specialer.
Sommigen willen het geslacht van hun kind al weten voor de geboorte, de ander weer niet.
Ieder zijn ding toch.
monica66 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:45:
Het zou naar de eerste kopers toe een heel mooi gebaar zijn.
Gallus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:59:
misschien krijg je in de toekomst bij verkoop wel weer meer voor je wagentje met 'bouwjaar' 2025 ipv 2024. ;)
Mocht ik kiezen, dan zou ik ook liever een auto in januari krijgen dan in de laatste weken van december.
O.a. vanwege die redenen hierboven. Die paar weken wachten zullen mij dan echt niet boeien.
Maar goed, ook hier weer, ieder zijn ding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Gallus schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:45:
Vandaag ook een proefritje gemaakt. Dealer gaf aan dat het eigenlijk nog niet mocht i.v.m. een software-update die nog gedaan moest worden, maar het was niet bekend waar de update voor dient.
Mijn dealer gaf ook aan dat er beslist geen proefrit mag worden gemaakt zonder software-update, dit schijnt volgens hun namelijk zeer slecht voor de auto te zijn. De auto zou eventueel kapot kunnen gaan, vandaar dat zij dit pertinent niet toestaan.
Hun eerste proefritten staan gepland eind week 2/week 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
  • Laatst online: 16-05 19:40
Oprecht nieuwsgierig waarom je twee proefritten zou willen doen als je toch al hebt besteld? Kun je nog afzien van je koop als het niet bevalt?

Ten eerste om het ook alvast op de snelweg en in een woonwijk met veel drempels te testen en ten tweede gewoon voor de lol omdat het nog een poosje duurt voor wij hem hebben. Zo maken we van het wachten tijdens de apk van onze huidige auto een leuke wachttijd… beter dan maar oeverloos te zitten wachten toch. Daarbij kwam onze dealer zelf al op dit idee omdat we maar een korte proefrit hadden en daarbij onze huidige auto is nl ook een hyundai en zij doen de apk.
Maar de koop is al gesloten hoor, daar willen we niet meer van afzien, zelfs niet als dat nog kon… πŸ˜‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Never mind

[ Voor 99% gewijzigd door monica66 op 31-12-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zjanzjak schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:09:
[...]

Omdat het kan? ;)
Om de auto al een beetje te leren kennen?
En zo zullen er vast wel meer redenen zijn.
Je kunt "Omdat het kan" overal wel op antwoorden. Misschien dat sommige mensen inderdaad geen betere argumentatie kunnen verzinnen. Ik ben dan ook vooral nieuwsgierig naar onderbouwde argumenten zoals wat @ajww aangeeft met betrekking tot wachten van APK. Voor de goede orde: ik vel geen oordeel, het is puur interesse.
Pagina: 1 ... 9 ... 42 Laatste