Verkoper gecontacteerd en mijn auto zit niet bij de eerste lading 
Het is een e-motion 42kwh, ivory.
Hopelijk snel een 2e boot.
Het is een e-motion 42kwh, ivory.
Hopelijk snel een 2e boot.
Je staat erin! De lijst blijft maar groeien...JKDG schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:49:
Volg ik al een tijdje.
en leuk om alles te volgen en te delen .
Dus zet mij ook maar op de lijst
JDGK
Evolve
Bijarm Khaki
Winter Tech
04-10-2024
en een afneembare trekhaak
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2024 13:09 ]
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Geweldig! Zou hij dan toch nog geleverd worden dit jaar?rvdgaag schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:20:
Boot vol is aangekomen voor NL volgens de email :-)
kwamen zo te zien via Antwerpen
http://link.mta1.shspma.c...NanAyMelv1-2BaHiLog-3D-3D
[ Voor 62% gewijzigd door monica66 op 16-12-2024 16:29 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2024 16:49 ]
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Tweakers Insters | |
---|---|
20x | Unbleached Ivory |
9x | Tomboy Khaki |
6x | Buttercream Yellow |
5x | Bijarim Khaki |
5x | Sienna Orange |
3x | Dusk Blue |
1x | Abyss Black |
49 totaal |
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2024 19:52 ]
Ja, zag al dat er veel witte en dat rare kleurtje geel bij waren en maar een paar oranje. Vrolijk kleurtje, houd ik wel van……Fardrake schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:34:
Leuk dat er nog een oranje op de weg komt ☺️. Ik zag er niet veel in het minifilmpje van Hyundai 😅.
Ja op de Inster in Vianden tijdens de Experience. Ook zijn er online wel filmpjes te vinden die de kleur tot zijn recht laten komen. Maar inderdaad, de matte finish is geen aanrader omdat die na verloop van tijd toch glanzender gaat worden en met eventueel herstel is dat lastig te matchen. Daarom heb ik ook geen matte variant gekozen. Ik blijf het jammer vinden dat er niet een mooie diepblauwe kleur uit is gekomen. In plaats daarvan krijgen we twee Khaki kleuren, twee Beige/gele kleuren. Veel donkere grauwe kleuren. Ze zullen wel getest hebben dat vrolijke kleuren het minder goed doen, maar jammer is het wel. Zo'n vrolijke auto, met saaie kleuren...monica66 schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:47:
Die grijze lijkt me ook erg mooi, vooral omdat hij mat is. Ik was alleen een beetje bang dat een matte lak lastig te onderhouden is. Ik hoorde van een spuiter dat de lak na verloop van tijd toch glanzende plekken krijgt en lastig te repareren is bij schade.
Waar heb je deze kleur gezien Majoef? Op een Inster of op een andere Hyundai?
[ Voor 7% gewijzigd door Fardrake op 16-12-2024 20:26 ]
Dat is goed om te weten!Fardrake schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:58:
Overigens moet je met de glass coat ook blijkbaar niet door de wasstraat met een luxe(r) programma.
Ik zit erover te denken om het dakje van mijn Inster straks in een flitsende kleur te laten wrappen. Dat vind ik bij Mini's altijd heel leuk. Jammer dat je dat hier niet kon bestellen.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:57:
[...]
Ja op de Inster in Vianden tijdens de Experience. Ook zijn er online wel filmpjes te vinden die de kleur tot zijn recht laten komen. Maar inderdaad, de matte finish is geen aanrader omdat die na verloop van tijd toch glanzender gaat worden en met eventueel herstel is dat lastig te matchen. Daarom heb ik ook geen matte variant gekozen. Ik blijf het jammer vinden dat er niet een mooie diepblauwe kleur uit is gekomen. In plaats daarvan krijgen we twee Khaki kleuren, twee Beige/gele kleuren. Veel donkere grauwe kleuren. Ze zullen wel getest hebben dat vrolijke kleuren het minder goed doen, maar jammer is het wel. Zo'n vrolijke auto, met saaie kleuren...
De Renault 5 heeft een vergelijkbare optie. Daar kun je kiezen voor bepaalde designs op het dak. Ziet er leuk uit, maar een reviewer viel al op dat het los begon te laten. Met een volledige wrap zal dat minder snel voorkomen dan bij het soort bestickering zoals de Renault 5 lijkt te hebben.monica66 schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:04:
[...]
Ik zit erover te denken om het dakje van mijn Inster straks in een flitsende kleur te laten wrappen. Dat vind ik bij Mini's altijd heel leuk. Jammer dat je dat hier niet kon bestellen.
Ik las dat we de relatief geringe kleurkeuze - bij alle merken - te ‘danken” hebben aan de leasebedrijven. Bijvoorbeeld voor wit, grijs en zwart, dus zeg maar de wat saaiere kleuren, zou de restwaarde na afloop van het contract, beter voorspelbaar zijn dan van voertuigen in een kek of hip kleurtje. Op die manier zou dan de leaseprijs beter te calculeren zijn.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:57:
[...]Ik blijf het jammer vinden dat er niet een mooie diepblauwe kleur uit is gekomen. In plaats daarvan krijgen we twee Khaki kleuren, twee Beige/gele kleuren. Veel donkere grauwe kleuren. Ze zullen wel getest hebben dat vrolijke kleuren het minder goed doen, maar jammer is het wel. Zo'n vrolijke auto, met saaie kleuren...
Verwijderd
Voor zover ik weet krijg je wel die pixels, maar zonder verlichting. Materiaal van het stuur is ook anders. De ene heeft een soort kunststof en de ander leer.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:21:
Wie weet met wat voor stuur de E-motion en Pulse versies zijn uitgerust? Ik zie nu overal die grappig bedachte led-pixels, maar die zitten alleen op de topversies. Krijg je bij de andere versies gewoon weer een ouderwets Hyundai logo of iets anders?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2024 22:39 ]
Verwijderd
Aha, scherp gezien @Verwijderd Lijkt inderdaad hetzelfde stuur. Maar dan met zwarte pixels dus. Jammer dat Hyundai niet zijn eigen 'Nio Nomi' als optie had. Die had ik er wel bij besteld dan, guitig ding!Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:26:
[...]
Voor zover ik weet krijg je wel die pixels, maar zonder verlichting. Materiaal van het stuur is ook anders. De ene heeft een soort kunststof en de ander leer.
Je kunt het zien via de configurator.
[Afbeelding]
Ik moest 'm even opzoeken, leuk ding inderdaad! Ik ben alleen niet zo'n fan van data delen met een autofabrikant en diens overheid. Eigenlijk had ik dan ook niet voor Hyundai moeten kiezen, maar zoveel keuze was er niet helaas.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:01:
[...]
Aha, scherp gezien @Verwijderd Lijkt inderdaad hetzelfde stuur. Maar dan met zwarte pixels dus. Jammer dat Hyundai niet zijn eigen 'Nio Nomi' als optie had. Die had ik er wel bij besteld dan, guitig ding!
Weloverwogen keuzesv7088 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:36:
@Majoef wil je deze toevoegen, dan gaat deze kleur 33% omhoog: Pulse Dusk Blue met Winter Pack en trekhaak, besteld op 11-11-2024. Dealer kon geen levertijd afgeven, ik reken ergens rond 1 april volgend jaar, SEPP subsidie is gelukkig voor ons gereserveerd, de pot was 2 weken later leeg … Eerste gekeken naar een Evolve, maar de verplichting om bij de Evolve samen met het Winter Pack ook het Technology Pack te moeten bestellen maakt dat het de Pulse geworden is. De vering zal t.g.v. de 15” velgen comfortabel zijn tov de 17” velgen, hoewel ik de laatste net wat mooier vind.
Laadstation is ook al uitgezocht: Peblar Home.
Toegevoegd aan de lijst. Tot nu toe zijn de geluiden dat de dealers nog van niks weten. Mocht jij anders horen, laat het vooral wetenKierie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:56:
Ik volg dit topic al een tijdje, dus bij deze ook mijn configuratie: Pulse, Abyss Black. Grootste reden voor het kiezen van de Pulse is vanwege de in delen verschuifbare achterbank (50:50), zodat we iets meer ruimte achterin hebben met een kindje. De auto is besteld op 23-10 en zal vandaag de dealer bellen om te vragen voor een update.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
[ Voor 3% gewijzigd door Chainsaw2002 op 17-12-2024 11:43 ]
Denk dat je rustig ervanuit kan gaan dat alle Insters op de 1e en 2e boot gewoon allemaal verkocht zijn, dus lijkt me dat dit gewoon bait advertenties zijn van dealers die uiteindelijk gewoon autos van pas de 3e of 4e boot verkopenPeterZ(on) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:22:
Als ik bijvoorbeeld op autowereld.nl kijk zie ik 81 Insters staan, sommige zonder km aanduiding maar ook vele die 5,8 of 10km hebben gereden. Verder ook nergens gelezen dat ze die niet hebben staan en dat zie nog moeten komen. Hebben ze die nu wel of niet staan vraag ik mij af.
Dat verwacht ik eigenlijk ook, maar dan zijn die advertenties toch gewoon misleiding want ik zie geen enkele vermelding dat ze verwacht worden en ze vermelden zelfs nog doodleuk het aantal verreden km's.arunesh90 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:17:
[...]
Denk dat je rustig ervanuit kan gaan dat alle Insters op de 1e en 2e boot gewoon allemaal verkocht zijn, dus lijkt me dat dit gewoon bait advertenties zijn van dealers die uiteindelijk gewoon autos van pas de 3e of 4e boot verkopen
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Ik vrees dat u te hoge verwachtingen hebt van de dealers.PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:21:
[...]
Dat verwacht ik eigenlijk ook, maar dan zijn die advertenties toch gewoon misleiding want ik zie geen enkele vermelding dat ze verwacht worden en ze vermelden zelf nog doodleuk het aantal verreden km's.
Volgens mij draai je de zaak nu om. Ik, en ik denk nagenoeg iedereen, die een advertentie ziet van hetgeen er wordt aangeboden er ook daadwerkelijk is en gekocht kan worden. Tenzij er duidelijk bijstaat dat het product in een ander filiaal staat of pas op datum x binnen is. Bovendien suggereer je met die verschillende km-standen ook dat ze er staan.Megat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:50:
[...]
Ik vrees dat u te hoge verwachtingen hebt van de dealers.
Volgens mij staat er bij de geadverteerde Inster modellen ook niet dat ze wel bij hun staan.
Volgens mij zijn jullie het met elkaar eens. Marketeers zijn eikels zeg ik als ervaringsdeskundige.PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:28:
[...]
Volgens mij draai je de zaak nu om. Ik, en ik denk nagenoeg iedereen, die een advertentie ziet van hetgeen er wordt aangeboden er ook daadwerkelijk is en gekocht kan worden. Tenzij er duidelijk bijstaat dat het product in een ander filiaal staat of pas op datum x binnen is. Bovendien suggereer je met die verschillende km-standen ook dat ze staan.
Ik ben oprecht benieuwd hoe uw kennismaking - inclusief proefrit - met de Inster zal bevallen, als u op de uitnodiging ingaat tenminste.Hodgie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:12:
Ik kreeg vandaag een mail van de dealer in Deventer dat ik 24 december in de showroom de Inster kan zien en/of een proefrit kan reserveren.
De koop stel ik nog even uit ivm lage inruil en mislopen SEPP..
[ Voor 0% gewijzigd door OlgaD op 17-12-2024 17:50 . Reden: spelfout ]
Welkom bij deze gestaag groeiende groep van aspirant Inster rijders, mevrouw !OlgaD schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:47:
Met veel interesse volg ik dit topic en wordt er helemaal enthousiast van! Dus kan het niet laten om ook te reageren.
Op 10 oktober 2024 heb ik een Inster gekocht (oranje, Evolve, Tech Pack en Winter Pack) en kan niet wachten om deze bij de dealer op te halen.
Mijn dealer heeft aangegeven dat mijn Inster dit jaar bij hun binnen is, dus het kenteken nog dit jaar wordt aangemaakt/geregistreerd i.v.m. BPM. De verwachting van de dealer is dat ik begin januari mijn Inster kan komen ophalen.
Die kan je toch gewoon bij de accessoires aanvinken via de website?TweakRobZ schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:03:
Heeft er al iemand een offerte voor een trekhaak incl montage t.b.v. een fietsendrager?
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2024 01:38 ]
Er staat nergens dat die 4000 exemplaren ook zijn uitgeladen, dus ga er maar vanuit dat het er minder zijn want anders hadden ze dat vast vermeld. Het is vooral suggereren.Megat schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:39:
Afgelopen maandag kreeg ik een mailtje van “e.klantenservice@hyundai-motors.nl” met daarin onderstaande tekst
Citaat :
“Binnenkort bij jouw dealer!”
“Een schip vol Hyundai INSTERs is zojuist aangemeerd in Nederland! Deze langverwachte urban SUV heeft onze kust bereikt en staat te popelen om de Nederlandse wegen te veroveren. De INSTER is bijna bij jouw dealer te bewonderen, maar we wilden dit nieuws nu al met je delen.”
Einde citaat.
Bij dit woordgebruik zou je kunnen denken dat de volledige lading - zo’n 4000+ exemplaren - uit Inster modellen bestaat en dat ze allemaal voor Nederland bestemd zijn.
Zou dit echt de werkelijkheid zijn of……
Dat bedoel ik !!!PeterZ(on) schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:57:
[...]
Er staat nergens dat die 4000 exemplaren ook zijn uitgeladen, dus ga er maar vanuit dat het er minder zijn want anders hadden ze dat vast vermeld. Het is vooral suggereren.
Inderdaad bij de Hyundai dealer kost het in totaal met witte plaat, 13 polig, 1.118,50 euro incl. montage. Wellicht heeft iemand een minder dure offerte bij een andere leverancier.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:56:
[...]
Die kan je toch gewoon bij de accessoires aanvinken via de website?
- Fietsdrager Montage Beugel € 765,00
- Kabelset tbv fietsendragermontagebeugel € 336,00
Je wist het antwoord dus al? Dan had je je vraag wel even anders mogen stellen. Ik ben benieuwd of er andere partijen zijn en wat daar de prijs van is. Wij laten het sowieso door de dealer doen, het lijkt mij dat je anders ook met garantie zit mocht er iets verkeerds zijn aan de montage van een andere partij.TweakRobZ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:24:
[...]
Inderdaad bij de Hyundai dealer kost het in totaal met witte plaat, 13 polig, 1.118,50 euro incl. montage. Wellicht heeft iemand een minder dure offerte bij een andere leverancier.
Dat denk ik ook, maar mijn dealer heeft ook geen moeite met misleiding dus het hoort er blijkbaar bij.PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:21:
[...]
Dat verwacht ik eigenlijk ook, maar dan zijn die advertenties toch gewoon misleiding want ik zie geen enkele vermelding dat ze verwacht worden en ze vermelden zelfs nog doodleuk het aantal verreden km's.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Jammer! Bij een grote of kleine dealer?Winand1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:40:
Die van mij is 5 okt besteld en zit niet op de 1e boot.
Ik denk dat een eenpitter aan minder auto's kan komen dan een autogroep, dus bij die laatste lijkt me de kans op slagen groter. Verder wel met je eens.Winand1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:55:
Middel grote dealer,maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken.
Ik denk wat ik al eerder opperde, de dealers krijgen eerst de demos. De testritten en verkoop is belangrijk. Immers wij hebben al gekocht.
OlgaD schreef hier gisteren om 17.47 : “Mijn dealer heeft aangegeven dat mijn Inster dit jaar bij hun binnen is, dus het kenteken nog dit jaar wordt aangemaakt/geregistreerd i.v.m. BPM. De verwachting van de dealer is dat ik begin januari mijn Inster kan komen ophalen”.Winand1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:55:
Middel grote dealer,maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken.
Ik denk wat ik al eerder opperde, de dealers krijgen eerst de demos. De testritten en verkoop is belangrijk. Immers wij hebben al gekocht.
Verwijderd
U kunt ervan uitgaan dat voor 99% van ons er gewoon BPM betaald gaat moeten worden. Troost u met de gedachte dat voor een Kia Picanto in 2025 €4.400 BPM betaald moet worden. Dan heeft u met de Inster nog altijd een belastingkorting van €3.733.Megat schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:14:
[...]
OlgaD schreef hier gisteren om 17.47 : “Mijn dealer heeft aangegeven dat mijn Inster dit jaar bij hun binnen is, dus het kenteken nog dit jaar wordt aangemaakt/geregistreerd i.v.m. BPM. De verwachting van de dealer is dat ik begin januari mijn Inster kan komen ophalen”.
Dit komt niet overeen met uw veronderstelling denk ik, dat dealers eerst demo’s krijgen. Ik kan mij voorstellen dat er ook Insters beschikbaar zijn om ongeveer gelijk met de inzet van demo auto’s aan eindgebruikers te kunnen leveren.
Ik hoop dat er de komende dagen meer duidelijkheid komt, zodat het speculeren door ons niet meer hoeft en er voor ons - aankomend Inster rijders - bekend wordt wanneer precies het stuur door ons in de hand genomen kan worden en of de prijs in of ex BPM gaat zijn.
In veel/alle overeenkomsten staat dat BPM voor eigen rekening is. Lijkt me sterk dat ze dit terug draaien. Vertrouwen heb ik er zeker niet in, maar ik hoop er wel stiekem op.Math58 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:51:
Oòk al zou het niet lukken, ik heb er vertrouwen in dat Hyundai Nederland de BPM voor zijn rekening gaat nemen. Vandaag las ik op Autoweek dat ook Toyota dit gaat doen ...
[ Voor 56% gewijzigd door monica66 op 19-12-2024 07:34 ]
Rationeel gezien hebt u misschien gelijk. Aan de andere kant kun je alles zo weg redeneren.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:43:
[...]
U kunt ervan uitgaan dat voor 99% van ons er gewoon BPM betaald gaat moeten worden. Troost u met de gedachte dat voor een Kia Picanto in 2025 €4.400 BPM betaald moet worden. Dan heeft u met de Inster nog altijd een belastingkorting van €3.733.
Onze dealer gaf wel erg duidelijk aan dat de BPM iets was om rekening mee te houden en er een goede kans was dat deze betaald moest worden. Leuk is het niet, maar het is wel duidelijk vermeld.Megat schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:47:
[...]
Rationeel gezien hebt u misschien gelijk. Aan de andere kant kun je alles zo weg redeneren.
Heel concreet : ik zal mij gefopt voelen als ik over de prijs van onze Inster alsnog BPM moet gaan betalen.
Voordat wij tekenden, heeft de verkoper - naar zijn zeggen - op de site van de importeur geverifieerd of de door ons gewenste uitvoering op de eerste boot stond en nog beschikbaar was voor reservering voor - en levering aan ons in 2024. Pas toen dit - volgens hem - zo was, hebben wij getekend. ( de ‘overgangsregeling’ voor de BPM was toen bij ons nog niet bekend).Ynze_162 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:51:
[...]
Onze dealer gaf wel erg duidelijk aan dat de BPM iets wat om rekening mee te houden en er een goede kans was dat deze betaald moest worden. Leuk is het niet, maar het is wel duidelijk vermeld.
Verwijderd
Ik begrijp heel goed dat BPM betalen niet prettig voelt, dat geldt ook voor mij. Onze dealer heeft bij de koop verteld dat wél zichtbaar was welke uitvoeringen besteld konden worden vanuit de 'first order', maar dat de importeur pas bij aankomst in Nederland de auto's verdeeld over de dealers. Hierbij krijgen bestelde auto's uiteraard wel zoveel mogelijk voorrang. Ik denk dat iedereen die nu nog geen bericht heeft gehad gewoon BPM gaat moeten betalen. Als ik een goeie prijs in de Oudejaarsloterij win, betaal ik ook de BPM voor uMegat schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:08:
[...]
Voordat wij tekenden, heeft de verkoper - naar zijn zeggen - op de site van de importeur geverifieerd of de door ons gewenste uitvoering op de eerste boot stond en nog beschikbaar was voor reservering voor - en levering aan ons in 2024. Pas toen dit - volgens hem - zo was, hebben wij getekend. ( de ‘overgangsregeling’ voor de BPM was toen bij ons nog niet bekend).
In het koopcontract staat inderdaad dat de BPM eventueel aan ons doorbelast zou worden, maar dit zou zijn als er een calamiteit plaats zou vinden. Als voorbeeld noemde hij de autocarrier ‘Freemantle Highway’ die een jaar of wat geleden in de brand vloog.
Ze hebben er wel 45 op voorraad. https://broekhuis.nl/aanb...ieuw&brandstof=Elektrischmonica66 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:30:
Bij Broekhuis staat deze Evolve Sky nu op voorraad.
https://broekhuis.nl/aanb...2950-smart-bonus/41958015
Ik heb net een mailtje uitgedaan mevrouw.monica66 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:32:
Heeft u al eens geïnformeerd @Megat? Inmiddels is vast wel bekend of u er een toegewezen hebt gekregen. Het duurt inmiddels nog maar 2 weken tot.het einde van het jaar.
Hun "voorraad" staat in een haven in Zuid Korea?PeterZ(on) schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:24:
[...]
Ze hebben er wel 45 op voorraad. https://broekhuis.nl/aanb...ieuw&brandstof=Elektrisch
Zij geven aan "rijden binnen twee weken", dus hoe gaan ze dat dan doen. Blijft allemaal onduidelijk.HandyLumberjack schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:49:
[...]
Hun "voorraad" staat in een haven in Zuid Korea?
Gefeliciteerd! Dat is een fijn bericht denk ik 👍Math58 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:45:
Ik ontving zojuist van onze dealer het volgende bericht: "ik heb gelukkig goed nieuws voor de feestdagen te melden; de auto's zijn onderweg en al ingeklaard bij de douane; concreet betekent dit dat we de auto kunnen leveren in 2025 tegen de prijs die we samen zijn overeengekomen, dus zonder BPM verhoging!; de verwachting is dat de auto in de 2e week van januari word gelost bij ons en dat we in de 4e week van januari kunnen gaan uitleveren; zodra de auto bij ons binnen komt neem ik opnieuw contact met u op".
[ Voor 77% gewijzigd door ajww op 19-12-2024 13:36 ]
Staan die twee er op moment nog steeds? dan ga ik ook even kijken.ajww schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:58:
Net even kennis gemaakt met onze toekomstige auto, in Waddinxveen stonden er 2 in de showroom waaronder een envolve sky. We konden het niet laten en zijn dus meteen even gaan kijken… De Inster voldoet geheel aan onze verwachtingen, zelf iets groter dan gedacht. Is wel wat smal, maar is toch nog breed genoeg voor een forse man en kleiner vrouwtje… 😁. Blij dat we zijn wezen kijken, nu zijn we nl nog enthousiaster geworden. Een leuke kekke auto met genoeg ruimte en zeer compleet
Thnx. Ik ben inmiddels ook geweest, ze hebben ze vandaag binnengekregen. Een proefrit maken is nog niet mogelijk, nergens in NL, heeft volgens de verkoper waarschijnlijk met de software te maken.ajww schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:38:
Jazeker ze staan er hoor, je moet zeker gaan kijken. Nog mooier dan gedacht.
Ik heb inmiddels wel gehoord dat er een chassisnummer is!Beste,
Dit hangt af van Hyundai Nederland.
De auto’s mogen op dit moment nog niet op kenteken gezet worden.
We gaan ervan uit dat dit wel kan dit jaar. Dan zijn ze dus ook BPM vrij.
Dit geldt dus voor alle eerste Insters.
Ik hou je op de hoogte
[ Voor 20% gewijzigd door monica66 op 19-12-2024 16:02 ]
Ja ze waren vanmorgen binnengekomen, bescherming werd er nog afgehaald toen wij er waren. Voor een proefrit worden we gebeld door de vestiging (Zoetermeer) waar wij onze Inster besteld hebben, die zei ook al dat dat nog eventjes kon duren.PeterZ(on) schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:32:
[...]
Thnx. Ik ben inmiddels ook geweest, ze hebben ze vandaag binnengekregen. Een proefrit maken is nog niet mogelijk, nergens in NL, heeft volgens de verkoper waarschijnlijk met de software te maken.
Voelt allemaal goed maar is een stuk kleiner dan de Ioniq maar dat was te verwachten. Wat mij wel tegenviel t.o.v. de reviews is de kofferruimte, die is met de achterstoelen in achterste stand wel heel erg klein. In de voorste stand is er meer ruimte maar minder dan bijvoorbeeld de Renault R5e. Verder is er weinig aflegruimte, een flesje water in de portiervakken gaat niet en er is geen ruimte onder de armsteun.
Maar overall, ziet er goed uit en zit ook goed en is minder smal dan gevreesd. Nu maar afwachten op een proefrit, ben benieuwd of die bevalt en wat het verschil is met de Ioniq en de reeds gereden R5e.
[ Voor 4% gewijzigd door ajww op 19-12-2024 17:11 ]
Als de achterstoelen in de voorste stand staan krijg je nog wel wat ruimte erbij onder die afdekking dus dat compeseert weer iets en is ook uit zicht. Het zal even wennen en aanpassen zijn maar ik heb ook jaren lang in een Toyota IQ gereden en dat ging ook.ajww schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:04:
[...]
Ja ze waren vanmorgen binnengekomen, bescherming werd er nog afgehaald toen wij er waren. Voor een proefrit worden we gebeld door de vestiging (Zoetermeer) waar wij onze Inster besteld hebben, die zei ook al dat dat nog eventjes kon duren.
Inderdaad is de ruimte in de kofferbak niet echt ruim te noemen, maar met de achterstoelen naar voren is dat wel redelijk opgelost. Wij gingen een paar jaar geleden met een fiat 500 op vakantie naar Spanje 1400 km met bagage en hond en dat ging ook prima en die achterbak was echt niet groter dan van de Inster. Wij rijden nu ook Ioniq (hybrid) en inderdaad is de krapte voorin en kofferbak even wennen, maar is niet onoverkomelijk toch.. Inderdaad wel weinig opbergruimte voor je spulletjes, maar minder troep meenemen dan.
Wij zitten ook met spanning te wachten op de proefrit, Benieuwd hoe het rijdt ten opzichte van de Ioniq.
Voor ons is de keuze voor de Inster dat we een kleinere auto maar wel met hogere instap wilden en ivm zonnepanelen wilden we nu dan wel electrisch.
Voor zover ik weet is de Inster voorzien van een reguliere loodzuur 12V/60Ah accu. Op basis van het voltage kun je daar ook gewoon een SoC uit bepalen.PeterZ(on) schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:30:
[...]
Als de achterstoelen in de voorste stand staan krijg je nog wel wat ruimte erbij onder die afdekking dus dat compeseert weer iets en is ook uit zicht. Het zal even wennen en aanpassen zijn maar ik heb ook jaren lang in een Toyota IQ gereden en dat ging ook.
De Inster heeft nog een interessante optie. Op het dashboard kun je naast de SoC van de HV accu ook de SoC van de 12V accu zien. Dat is wel apart dat je niet het voltage ziet, en dat suggereert m.i. dat de 12V accu dan geen loodzuur maar Lithium o.i.d. is. Is een handige uitbreiding gezien de vele problemen met de 12V accu.
Daar heb je gelijk in alleen kun je dan denken dat 50% nog ruim voldoende is maar dat betwijfel ik. Ik heb in de Ioniq een 12V accu monitor ingebouwd die ook een percentage aangeeft en die geeft rond de 90% al laag aan staat mij bij. Zal er eens op letten. Het zal ook wel in het handboek staan hoe dat percentage gezien moet worden. Blijft sowieso een handige aanduiding.HandyLumberjack schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:38:
[...]
Voor zover ik weet is de Inster voorzien van een reguliere loodzuur 12V/60Ah accu. Op basis van het voltage kun je daar ook gewoon een SoC uit bepalen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq