Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n m
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-07 15:44

n m

Verkoper gecontacteerd en mijn auto zit niet bij de eerste lading :(
Het is een e-motion 42kwh, ivory.
Hopelijk snel een 2e boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKDG
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-04 08:17
Volg ik al een tijdje.
en leuk om alles te volgen en te delen .
Dus zet mij ook maar op de lijst

JDGK
Evolve
Bijarm Khaki
Winter Tech
04-10-2024

en een afneembare trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JKDG schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:49:
Volg ik al een tijdje.
en leuk om alles te volgen en te delen .
Dus zet mij ook maar op de lijst

JDGK
Evolve
Bijarm Khaki
Winter Tech
04-10-2024

en een afneembare trekhaak
Je staat erin! De lijst blijft maar groeien...

@n m er zijn genoeg boten onderweg. Twee boten die deze maand aankomen en eentje die in januari aankomt. Ik weet niet of de tweede boot Insters bevat, maar wie weet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:35
Boot vol is aangekomen voor NL volgens de email :-)

kwamen zo te zien via Antwerpen

http://link.mta1.shspma.c...NanAyMelv1-2BaHiLog-3D-3D

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:34
Die krijg ik ook net binnen! Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 23:53
rvdgaag schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:20:
Boot vol is aangekomen voor NL volgens de email :-)

kwamen zo te zien via Antwerpen

http://link.mta1.shspma.c...NanAyMelv1-2BaHiLog-3D-3D
Geweldig! Zou hij dan toch nog geleverd worden dit jaar? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Een hoop witte zo te zien.
Edit; dat lijkt maar zo door het witte beschermplastic op de motorkap waarschijnlijk.

[ Voor 62% gewijzigd door monica66 op 16-12-2024 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
ik werd zaterdag gebeld door mijn dealer en hij zei dat mijn inster bij de eerste lading zei
ook zei hij dat de kans heel groot was dat ie er nog net voor het einde van het jaar zou zijn.. hij kon het niet garanderen maar klonk erg positief.. dus dat is mooi nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-09 02:41
Net van de telefoon af met mijn dealer, en hij wist zelf nog niks over dat de eerste lading is aangekomen, dus ik denk dat de communicatie tussen de dealers en importeur ook een beetje gebrekkig is 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd. Zou me ook niks verbazen als de marketing afdeling hier een fout maakt, of alvast wat hype wilt creëren met de gedachte dat die paar dagen toch weinig uitmaken.

Valt op dat de boot niet de boot is die we volgden, althans zo lijkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje999
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:23
Of het ging al die tijd om dit schip dat nu ook ergens bij nederland op het water ligt. Naam van de boot staat op de achterkant van het schip op de video?

https://www.marinetraffic...3808/vessel:CMA_CGM_MONZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Er staat een vrachtwagen op de kade, Maat transport BV met een NL kenteken, dus dit moet haast wel in Antwerpen zijn.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ev4free
  • Laatst online: 09-04 07:10
YouTube: De Hyundai INSTER arriveert in Nederland | Hyundai Nederland

Kijk en geniet.

Zojuist een mail ontvangen van Hyundai NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msketel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 11:18
Volgens Maritime Optima is de CMA CGM Monza voor Bremerhaven in de Botlek geweest (en daarvoor in Zeebrugge). Dus toch het verkeerde schip gevolgd????
In ieder geval ook een aantal Pulse versies te zien in het filmpje (met zwarte A-stijl), dus wij blijven hopen. Nog niets van de dealer gehoord....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartje999
https://www.cma-cgm.com/e...searchMode=PreviousVessel

HIer zie je dat die inderdaad langs een tijdelijke terminal van Hyundai is geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLcu2b0-dw4wDhZqKekcE9ELvTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B6yfUSF1w8A856ZRmZhjtNCa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje999
Nu mag iemand anders uitzoeken wanneer de volgende boot daar aanlegt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajww
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-05 19:40
20 november (ongezien) de Inster Evolve Sky, Sienna Orange met alle packs erbij besteld, we hebben zoveel vertrouwen in Hyundai dat we dit gewoon aandurven. Rijden nu in een Ioniq hybride (2020) en die bevalt uitstekend, deze toch ingeruild voor de Inster en dus een flinke stap kleiner. Dit omdat een van ons steeds meer moeite heeft met in en uitstappen uit de lagere Ioniq en ook omdat wij niet meer zo’n grote auto nodig hebben. Daarbij gaan wij ook niet meer onwijs grote afstanden rijden en kiezen nu dus voor elektrisch.
We zijn vermoedelijk een van de laatsten die nog net de SEPP subsidie meepikken aangezien die een dag later op 0€ stond, dat en dezelfde subsidie van Hyundai erbij is dan dus nog even mooi meegenomen. Wel komt er nog de BPM bij aangezien het vermoedelijk pas in februari 2025 geleverd zal gaan worden. Kunnen we wel nog even een proefrit inplannen zodra ze in de showroom staan, dat is alvast extra voorpret.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fardrake
  • Laatst online: 10-09 08:27
Leuk dat er nog een oranje op de weg komt ☺️. Ik zag er niet veel in het minifilmpje van Hyundai 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huidige score in de lijst op basis van kleur:

Tweakers Insters
20xUnbleached Ivory
9xTomboy Khaki
6xButtercream Yellow
5xBijarim Khaki
5xSienna Orange
3xDusk Blue
1xAbyss Black
49 totaal

Geinig dat we nog twee kleuren missen, namelijk wit en zilver. Die zilver heb ik in het echt gezien en is erg mooi, verassend dat die nog niet gekozen is.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
Fardrake schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:34:
Leuk dat er nog een oranje op de weg komt ☺️. Ik zag er niet veel in het minifilmpje van Hyundai 😅.
Ja, zag al dat er veel witte en dat rare kleurtje geel bij waren en maar een paar oranje. Vrolijk kleurtje, houd ik wel van……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Die grijze lijkt me ook erg mooi, vooral omdat hij mat is. Ik was alleen een beetje bang dat een matte lak lastig te onderhouden is. Ik hoorde van een spuiter dat de lak na verloop van tijd toch glanzende plekken krijgt en lastig te repareren is bij schade.

Waar heb je deze kleur gezien Majoef? Op een Inster of op een andere Hyundai?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monica66 schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:47:
Die grijze lijkt me ook erg mooi, vooral omdat hij mat is. Ik was alleen een beetje bang dat een matte lak lastig te onderhouden is. Ik hoorde van een spuiter dat de lak na verloop van tijd toch glanzende plekken krijgt en lastig te repareren is bij schade.

Waar heb je deze kleur gezien Majoef? Op een Inster of op een andere Hyundai?
Ja op de Inster in Vianden tijdens de Experience. Ook zijn er online wel filmpjes te vinden die de kleur tot zijn recht laten komen. Maar inderdaad, de matte finish is geen aanrader omdat die na verloop van tijd toch glanzender gaat worden en met eventueel herstel is dat lastig te matchen. Daarom heb ik ook geen matte variant gekozen. Ik blijf het jammer vinden dat er niet een mooie diepblauwe kleur uit is gekomen. In plaats daarvan krijgen we twee Khaki kleuren, twee Beige/gele kleuren. Veel donkere grauwe kleuren. Ze zullen wel getest hebben dat vrolijke kleuren het minder goed doen, maar jammer is het wel. Zo'n vrolijke auto, met saaie kleuren... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Laatst online: 10-09 08:27
Mooi overzichtje weer van de kleuren ☺️. Mijn twee zoons wilden deze kleur en het is makkelijk zoeken op een drukke parkeerplaats (pretpark en zo). Nu een rode Clio estate (Jep, inleveren op ruimte).

Die matte werd mij ook een beetje afgeraden, terwijl ik die ook gaaf vind. Denk vooral als de zon er op speelt dat het mooi is.Overigens moet je met de glass coat ook blijkbaar niet door de wasstraat met een luxe(r) programma.

Zag trouwens dat de oranje in Duitsland niet eens te kiezen is 🫣

[ Voor 7% gewijzigd door Fardrake op 16-12-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fardrake schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:58:
Overigens moet je met de glass coat ook blijkbaar niet door de wasstraat met een luxe(r) programma.
Dat is goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:44
Nou, ben benieuwd.
Ik heb net een kleppen en koppencontrole van de LPG Outback gehad. Ik ga dus eerst nog voor een keer 300.000km op die manier.
Intussen zullen hier wel wat Inster reviews verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:57:
[...]

Ja op de Inster in Vianden tijdens de Experience. Ook zijn er online wel filmpjes te vinden die de kleur tot zijn recht laten komen. Maar inderdaad, de matte finish is geen aanrader omdat die na verloop van tijd toch glanzender gaat worden en met eventueel herstel is dat lastig te matchen. Daarom heb ik ook geen matte variant gekozen. Ik blijf het jammer vinden dat er niet een mooie diepblauwe kleur uit is gekomen. In plaats daarvan krijgen we twee Khaki kleuren, twee Beige/gele kleuren. Veel donkere grauwe kleuren. Ze zullen wel getest hebben dat vrolijke kleuren het minder goed doen, maar jammer is het wel. Zo'n vrolijke auto, met saaie kleuren... :|
Ik zit erover te denken om het dakje van mijn Inster straks in een flitsende kleur te laten wrappen. Dat vind ik bij Mini's altijd heel leuk. Jammer dat je dat hier niet kon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monica66 schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:04:
[...]

Ik zit erover te denken om het dakje van mijn Inster straks in een flitsende kleur te laten wrappen. Dat vind ik bij Mini's altijd heel leuk. Jammer dat je dat hier niet kon bestellen.
De Renault 5 heeft een vergelijkbare optie. Daar kun je kiezen voor bepaalde designs op het dak. Ziet er leuk uit, maar een reviewer viel al op dat het los begon te laten. Met een volledige wrap zal dat minder snel voorkomen dan bij het soort bestickering zoals de Renault 5 lijkt te hebben.

Ik laat 'm lekker standaard ook al zou ik zelf een design kunnen ontwerpen. Misschien leuk om de Inster eens digitaal te pimpen, maar het geld om het uit te laten voeren vind ik dat niet waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:57:
[...]Ik blijf het jammer vinden dat er niet een mooie diepblauwe kleur uit is gekomen. In plaats daarvan krijgen we twee Khaki kleuren, twee Beige/gele kleuren. Veel donkere grauwe kleuren. Ze zullen wel getest hebben dat vrolijke kleuren het minder goed doen, maar jammer is het wel. Zo'n vrolijke auto, met saaie kleuren... :|
Ik las dat we de relatief geringe kleurkeuze - bij alle merken - te ‘danken” hebben aan de leasebedrijven. Bijvoorbeeld voor wit, grijs en zwart, dus zeg maar de wat saaiere kleuren, zou de restwaarde na afloop van het contract, beter voorspelbaar zijn dan van voertuigen in een kek of hip kleurtje. Op die manier zou dan de leaseprijs beter te calculeren zijn.
Ik weet niet of het waar is, maar ik kan me er ook wel wat bij voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartje999
Ik heb nog iets gevonden wat de 11de van januari op de zelfde terminal aankomt en mogelijk ook wat Insters ophaalt. Of niet...

Search:
https://www.cma-cgm.com/e...eduleViewModel.DelayTo=30

Filter: Terminal filter aanzetten op contains RORO

Reisschema:
https://www.cma-cgm.com/e...voyageReference=0YV0MW1MA

Boot:
https://www.marinetraffic...essel:CMA_CGM_SILVERSTONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet met wat voor stuur de E-motion en Pulse versies zijn uitgerust? Ik zie nu overal die grappig bedachte led-pixels, maar die zitten alleen op de topversies. Krijg je bij de andere versies gewoon weer een ouderwets Hyundai logo of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:21:
Wie weet met wat voor stuur de E-motion en Pulse versies zijn uitgerust? Ik zie nu overal die grappig bedachte led-pixels, maar die zitten alleen op de topversies. Krijg je bij de andere versies gewoon weer een ouderwets Hyundai logo of iets anders?
Voor zover ik weet krijg je wel die pixels, maar zonder verlichting. Materiaal van het stuur is ook anders. De ene heeft een soort kunststof en de ander leer.

Je kunt het zien via de configurator.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6tntnva.png

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:26:
[...]

Voor zover ik weet krijg je wel die pixels, maar zonder verlichting. Materiaal van het stuur is ook anders. De ene heeft een soort kunststof en de ander leer.

Je kunt het zien via de configurator.

[Afbeelding]
Aha, scherp gezien @Verwijderd Lijkt inderdaad hetzelfde stuur. Maar dan met zwarte pixels dus. Jammer dat Hyundai niet zijn eigen 'Nio Nomi' als optie had. Die had ik er wel bij besteld dan, guitig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:01:
[...]

Aha, scherp gezien @Verwijderd Lijkt inderdaad hetzelfde stuur. Maar dan met zwarte pixels dus. Jammer dat Hyundai niet zijn eigen 'Nio Nomi' als optie had. Die had ik er wel bij besteld dan, guitig ding!
Ik moest 'm even opzoeken, leuk ding inderdaad! Ik ben alleen niet zo'n fan van data delen met een autofabrikant en diens overheid. Eigenlijk had ik dan ook niet voor Hyundai moeten kiezen, maar zoveel keuze was er niet helaas.

Ben benieuwd wat de opties zijn via Android Auto en Apple Carplay (niet dat ik die persoonlijk gebruik, maar toch benieuwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 17-09 11:37
[quote]tcc90 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:31:
ik werd zaterdag gebeld door mijn dealer en hij zei dat mijn inster bij de eerste lading zei
ook zei hij dat de kans heel groot was dat ie er nog net voor het einde van het jaar zou zijn.. hij kon het niet garanderen maar klonk erg positief.. dus dat is mooi nieuws!

Ik lees net uw bericht dat de inster op de boot staat, ik ben benieuwd wanneer u de auto besteld heeft. Ik heb namelijk precies dezelfde auto besteld op 11-10 misschien staat deze ook op de boot ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:40
@Majoef wil je deze toevoegen, dan gaat deze kleur 33% omhoog: Pulse Dusk Blue met Winter Pack en trekhaak, besteld op 11-11-2024. Dealer kon geen levertijd afgeven, ik reken ergens rond 1 april volgend jaar, SEPP subsidie is gelukkig voor ons gereserveerd, de pot was 2 weken later leeg … Eerste gekeken naar een Evolve, maar de verplichting om bij de Evolve samen met het Winter Pack ook het Technology Pack te moeten bestellen maakt dat het de Pulse geworden is. De vering zal t.g.v. de 15” velgen comfortabel zijn tov de 17” velgen, hoewel ik de laatste net wat mooier vind.
Laadstation is ook al uitgezocht: Peblar Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sv7088 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:36:
@Majoef wil je deze toevoegen, dan gaat deze kleur 33% omhoog: Pulse Dusk Blue met Winter Pack en trekhaak, besteld op 11-11-2024. Dealer kon geen levertijd afgeven, ik reken ergens rond 1 april volgend jaar, SEPP subsidie is gelukkig voor ons gereserveerd, de pot was 2 weken later leeg … Eerste gekeken naar een Evolve, maar de verplichting om bij de Evolve samen met het Winter Pack ook het Technology Pack te moeten bestellen maakt dat het de Pulse geworden is. De vering zal t.g.v. de 15” velgen comfortabel zijn tov de 17” velgen, hoewel ik de laatste net wat mooier vind.
Laadstation is ook al uitgezocht: Peblar Home.
Weloverwogen keuze :) , toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kierie
  • Laatst online: 15-04 15:41
Ik volg dit topic al een tijdje, dus bij deze ook mijn configuratie: Pulse, Abyss Black. Grootste reden voor het kiezen van de Pulse is vanwege de in delen verschuifbare achterbank (50:50), zodat we iets meer ruimte achterin hebben met een kindje. De auto is besteld op 23-10 en zal vandaag de dealer bellen om te vragen voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kierie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:56:
Ik volg dit topic al een tijdje, dus bij deze ook mijn configuratie: Pulse, Abyss Black. Grootste reden voor het kiezen van de Pulse is vanwege de in delen verschuifbare achterbank (50:50), zodat we iets meer ruimte achterin hebben met een kindje. De auto is besteld op 23-10 en zal vandaag de dealer bellen om te vragen voor een update.
Toegevoegd aan de lijst. Tot nu toe zijn de geluiden dat de dealers nog van niks weten. Mocht jij anders horen, laat het vooral weten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakRobZ
  • Laatst online: 04-07 22:21
Vanmorgen een telefoontje gehad van de verkoper.
De auto is binnen. (Haven)
Afgesproken is dat de auto dit jaar administratief aangemeld wordt.
We hebben afgesproken dat de levering begin januari zal plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 11:23
Als ik bijvoorbeeld op autowereld.nl kijk zie ik 81 Insters staan, sommige zonder km aanduiding maar ook vele die 5,8 of 10km hebben gereden. Verder ook nergens gelezen dat ze die niet hebben staan en dat zie nog moeten komen. Hebben ze die nu wel of niet staan vraag ik mij af.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 11:34
Nog niets van de dealer gehoord, maar net wel bericht van de leasemaatschappij. Leverdatum opeens verplaatst van 30-12 naar 14-02. Oeps. Daar gaat iets mis. Gelukkig hoeven we de auto pas op zijn vroegst 7-2.

[ Voor 3% gewijzigd door Chainsaw2002 op 17-12-2024 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-09 02:41
PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:22:
Als ik bijvoorbeeld op autowereld.nl kijk zie ik 81 Insters staan, sommige zonder km aanduiding maar ook vele die 5,8 of 10km hebben gereden. Verder ook nergens gelezen dat ze die niet hebben staan en dat zie nog moeten komen. Hebben ze die nu wel of niet staan vraag ik mij af.
Denk dat je rustig ervanuit kan gaan dat alle Insters op de 1e en 2e boot gewoon allemaal verkocht zijn, dus lijkt me dat dit gewoon bait advertenties zijn van dealers die uiteindelijk gewoon autos van pas de 3e of 4e boot verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
arunesh90 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:17:
[...]

Denk dat je rustig ervanuit kan gaan dat alle Insters op de 1e en 2e boot gewoon allemaal verkocht zijn, dus lijkt me dat dit gewoon bait advertenties zijn van dealers die uiteindelijk gewoon autos van pas de 3e of 4e boot verkopen
Dat verwacht ik eigenlijk ook, maar dan zijn die advertenties toch gewoon misleiding want ik zie geen enkele vermelding dat ze verwacht worden en ze vermelden zelfs nog doodleuk het aantal verreden km's.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:21:
[...]

Dat verwacht ik eigenlijk ook, maar dan zijn die advertenties toch gewoon misleiding want ik zie geen enkele vermelding dat ze verwacht worden en ze vermelden zelf nog doodleuk het aantal verreden km's.
Ik vrees dat u te hoge verwachtingen hebt van de dealers.
Volgens mij staat er bij de geadverteerde Inster modellen ook niet dat ze wel bij hun staan. Zo werkt marketing nu eenmaal. In aankondigingen wordt ook graag de allerlaagste prijs genoemd, waarvoor een model te koop is, terwijl de meeste mensen uiteindelijk met een - veel - duurdere uitvoering de showroom uitrijden. Verkoper tevreden, klant tevreden …..als het goed is.
Bij mijn weten is het zo, dat elke nieuwe auto altijd kilometers op de teller heeft staan, omdat op de fabriek bepaalde tests uitgevoerd worden met draaiende wielen, ze van de band rollen, naar de parkeerlocatie gereden worden, vervolgens naar / op het schip gereden worden. In het land van bestemming krijg je hetzelfde, maar dan in omgekeerde volgorde. De kilometerstand bij aflevering verschilt soms wel wat, maar als ze onder de 25 blijven, zal de verkoper daar altijd wel een slimme verklaring voor verzinnen.😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
  • Laatst online: 09-09 10:23
Denken jullie eraan dat alle Nederlandse dealer ook moeten worden voorzien van Demo Autos. Blijft waarschijnlijk niet veel meer over van de 1e boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Megat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:50:
[...]
Ik vrees dat u te hoge verwachtingen hebt van de dealers.
Volgens mij staat er bij de geadverteerde Inster modellen ook niet dat ze wel bij hun staan.
Volgens mij draai je de zaak nu om. Ik, en ik denk nagenoeg iedereen, die een advertentie ziet van hetgeen er wordt aangeboden er ook daadwerkelijk is en gekocht kan worden. Tenzij er duidelijk bijstaat dat het product in een ander filiaal staat of pas op datum x binnen is. Bovendien suggereer je met die verschillende km-standen ook dat ze er staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:28:
[...]

Volgens mij draai je de zaak nu om. Ik, en ik denk nagenoeg iedereen, die een advertentie ziet van hetgeen er wordt aangeboden er ook daadwerkelijk is en gekocht kan worden. Tenzij er duidelijk bijstaat dat het product in een ander filiaal staat of pas op datum x binnen is. Bovendien suggereer je met die verschillende km-standen ook dat ze staan.
Volgens mij zijn jullie het met elkaar eens. Marketeers zijn eikels zeg ik als ervaringsdeskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodgie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik kreeg vandaag een mail van de dealer in Deventer dat ik 24 december in de showroom de Inster kan zien en/of een proefrit kan reserveren.

Zal dan ook bij meerdere dealers te zien zijn schat ik in.

De koop stel ik nog even uit ivm lage inruil en mislopen SEPP..

Ik hoop gauw een van jullie Insters op de weg te zien.
Hopelijk worden er dit jaar nog Insters geleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Hodgie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:12:
Ik kreeg vandaag een mail van de dealer in Deventer dat ik 24 december in de showroom de Inster kan zien en/of een proefrit kan reserveren.

De koop stel ik nog even uit ivm lage inruil en mislopen SEPP..
Ik ben oprecht benieuwd hoe uw kennismaking - inclusief proefrit - met de Inster zal bevallen, als u op de uitnodiging ingaat tenminste.
Een aantal van de mensen hier, hebben hem wel kunnen aanschouwen, maar hoe de Inster zich op de weg gedraagt, weten alleen enkele autojournalisten denk ik .
Ik lees uw ervaring hier graag als het zover is !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlgaD
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14-09 15:08
Met veel interesse volg ik dit topic en word er helemaal enthousiast van! Dus kan het niet laten om ook te reageren.

Op 10 oktober 2024 heb ik een Inster gekocht (oranje, Evolve, Tech Pack en Winter Pack) en kan niet wachten om deze bij de dealer op te halen.

Mijn dealer heeft aangegeven dat mijn Inster dit jaar bij hun binnen is, dus het kenteken nog dit jaar wordt aangemaakt/geregistreerd i.v.m. BPM. De verwachting van de dealer is dat ik begin januari mijn Inster kan komen ophalen.

[ Voor 0% gewijzigd door OlgaD op 17-12-2024 17:50 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
OlgaD schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:47:
Met veel interesse volg ik dit topic en wordt er helemaal enthousiast van! Dus kan het niet laten om ook te reageren.

Op 10 oktober 2024 heb ik een Inster gekocht (oranje, Evolve, Tech Pack en Winter Pack) en kan niet wachten om deze bij de dealer op te halen.

Mijn dealer heeft aangegeven dat mijn Inster dit jaar bij hun binnen is, dus het kenteken nog dit jaar wordt aangemaakt/geregistreerd i.v.m. BPM. De verwachting van de dealer is dat ik begin januari mijn Inster kan komen ophalen.
Welkom bij deze gestaag groeiende groep van aspirant Inster rijders, mevrouw !
Ik denk dat ik u mag feliciteren, als zijnde de eerste koper die definitief te horen heeft gekregen dat de Inster zonder BPM, over enkele weekjes bij u voor de deur komt te staan 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierr
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:27
Mijn (kleine) dealer heeft 40 Insters verkocht maar heeft van de importeur van slechts 3 auto’s de gegevens ontvangen. Ik denk dat hij van deze bootlevering ook niet meer auto’s krijgt…..en daarmee sluit ik ook achter in de rij aan 😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakRobZ
Heeft er al iemand een offerte voor een trekhaak incl montage t.b.v. een fietsendrager?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winand1
De boot die we allemaal waren aan het volgen ligt nu in de haven van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TweakRobZ schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:03:
Heeft er al iemand een offerte voor een trekhaak incl montage t.b.v. een fietsendrager?
Die kan je toch gewoon bij de accessoires aanvinken via de website?
- Fietsdrager Montage Beugel € 765,00
- Kabelset tbv fietsendragermontagebeugel € 336,00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder een overzicht van Hyundai dealers in Nederland. Ruim 50 autobedrijven die Insters moeten verdelen, terwijl tegelijkertijd de verkoop van Insters in 54 verschillende landen wordt opgestart. Als een kleine dealer er nu al 40 heeft weten te verkopen, dan zal de wachttijd nog wel gaan oplopen @Pierr.

Auto Sturm:
- Goes
- Middelburg

Autobedrijf Arjan Groet:
- Den Helder

Autobedrijf F. van der Heijden:
- Uden

Autobedrijf Peter Janssen:
- Weert

Autobedrijf Velserbeek:
- Velserbroek

Autogroep Twente:
- Enschede
- Harbrinkhoek
- Hengelo

Broekhuis:
- Almere
- Zwolle

Content Autogroep:
- Eindhoven
- Tilburg

Dijksman:
- Katwijk

Garage Van Dalen:
- Schiedam

Groenewold & Dijkhuizen:
- Delfzijl

Herwers:
- Apeldoorn
- Arnhem
- Deventer
- Doetinchem
- Tiel
- Veenendaal

H-Point:
- Dordrecht
- Gorinchem

Oostendorp Auto:
- Den Bosch
- Helmond
- Nijmegen

Ursem Barten:
- Alkmaar
- Amstelveen
- Amsterdam
- Amsterdam Duivendrecht
- Heemskerk
- Heerhugowaard
- Hoofddorp
- Purmerend
- Zwaag

Van der Linden Groep:
- Leiden
- Waddinxveen
- Zoetermeer

Van Mossel:
- Emmen
- Groningen
- Heerenveen
- Leeuwarden

Van Veen:
- Assen

Wassink Autogroep:
- Heerlen
- Venlo

Wittebrug:
- Den Haag Forepark
- Den Haag Kerketuinen
- Rotterdam

Wittenberg:
- Amersfoort
- Utrecht (De Meern)
- Hilversum
- Nieuwegein

Zeeuw & Zeeuw:
- Barendrecht
- Breda
- Roosendaal
- Spijkenisse

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2024 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Mijn bestelling bevind zich in tegenstelling tot het eerdere bericht niet op de 1e boot maar is nog onderweg, weet niet welke boot overigens. Leverdatum nu verwacht 1e week Februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Afgelopen maandag kreeg ik een mailtje van “e.klantenservice@hyundai-motors.nl” met daarin onderstaande tekst

Citaat :
“Binnenkort bij jouw dealer!”
“Een schip vol Hyundai INSTERs is zojuist aangemeerd in Nederland! Deze langverwachte urban SUV heeft onze kust bereikt en staat te popelen om de Nederlandse wegen te veroveren. De INSTER is bijna bij jouw dealer te bewonderen, maar we wilden dit nieuws nu al met je delen.”
Einde citaat.

Bij dit woordgebruik zou je kunnen denken dat de volledige lading - zo’n 4000+ exemplaren - uit Inster modellen bestaat en dat ze allemaal voor Nederland bestemd zijn.
Zou dit echt de werkelijkheid zijn of……

Er staat ook een Inster afgebeeld met daarop het Nederlandse kenteken : GXJ-81-G.
Als ik goed lees staat er volgens mij op de site : https://ovi.rdw.nl/ dat deze Inster op 12-12 geregistreerd werd en op 17-12 om 10.41 op naam is gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Megat schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:39:
Afgelopen maandag kreeg ik een mailtje van “e.klantenservice@hyundai-motors.nl” met daarin onderstaande tekst

Citaat :
“Binnenkort bij jouw dealer!”
“Een schip vol Hyundai INSTERs is zojuist aangemeerd in Nederland! Deze langverwachte urban SUV heeft onze kust bereikt en staat te popelen om de Nederlandse wegen te veroveren. De INSTER is bijna bij jouw dealer te bewonderen, maar we wilden dit nieuws nu al met je delen.”
Einde citaat.

Bij dit woordgebruik zou je kunnen denken dat de volledige lading - zo’n 4000+ exemplaren - uit Inster modellen bestaat en dat ze allemaal voor Nederland bestemd zijn.
Zou dit echt de werkelijkheid zijn of……
Er staat nergens dat die 4000 exemplaren ook zijn uitgeladen, dus ga er maar vanuit dat het er minder zijn want anders hadden ze dat vast vermeld. Het is vooral suggereren.

Jammer dat er geen trekgewicht is geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
PeterZ(on) schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:57:
[...]

Er staat nergens dat die 4000 exemplaren ook zijn uitgeladen, dus ga er maar vanuit dat het er minder zijn want anders hadden ze dat vast vermeld. Het is vooral suggereren.
Dat bedoel ik !!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans446
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 13:09
Tot nu toe zijn er 3 in Nederland geregistreerd,
https://www.rdwdata.nl/merken/hyundai/inster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakRobZ
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:56:
[...]

Die kan je toch gewoon bij de accessoires aanvinken via de website?
- Fietsdrager Montage Beugel € 765,00
- Kabelset tbv fietsendragermontagebeugel € 336,00
Inderdaad bij de Hyundai dealer kost het in totaal met witte plaat, 13 polig, 1.118,50 euro incl. montage. Wellicht heeft iemand een minder dure offerte bij een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TweakRobZ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:24:
[...]

Inderdaad bij de Hyundai dealer kost het in totaal met witte plaat, 13 polig, 1.118,50 euro incl. montage. Wellicht heeft iemand een minder dure offerte bij een andere leverancier.
Je wist het antwoord dus al? Dan had je je vraag wel even anders mogen stellen. Ik ben benieuwd of er andere partijen zijn en wat daar de prijs van is. Wij laten het sowieso door de dealer doen, het lijkt mij dat je anders ook met garantie zit mocht er iets verkeerds zijn aan de montage van een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 00:47
PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:21:
[...]

Dat verwacht ik eigenlijk ook, maar dan zijn die advertenties toch gewoon misleiding want ik zie geen enkele vermelding dat ze verwacht worden en ze vermelden zelfs nog doodleuk het aantal verreden km's.
Dat denk ik ook, maar mijn dealer heeft ook geen moeite met misleiding dus het hoort er blijkbaar bij.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
Die van mij is 5 okt besteld en zit niet op de 1e boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Winand1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:40:
Die van mij is 5 okt besteld en zit niet op de 1e boot.
Jammer! Bij een grote of kleine dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
Middel grote dealer,maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken.
Ik denk wat ik al eerder opperde, de dealers krijgen eerst de demos. De testritten en verkoop is belangrijk. Immers wij hebben al gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Winand1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:55:
Ik denk wat ik al eerder opperde, de dealers krijgen eerst de demos. De testritten en verkoop is belangrijk. Immers wij hebben al gekocht.
Ik denk dat een eenpitter aan minder auto's kan komen dan een autogroep, dus bij die laatste lijkt me de kans op slagen groter. Verder wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Winand1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:55:
OlgaD schreef hier gisteren om 17.47 : “Mijn dealer heeft aangegeven dat mijn Inster dit jaar bij hun binnen is, dus het kenteken nog dit jaar wordt aangemaakt/geregistreerd i.v.m. BPM. De verwachting van de dealer is dat ik begin januari mijn Inster kan komen ophalen”.

Dit komt niet overeen met uw veronderstelling denk ik, dat dealers eerst demo’s krijgen. Ik kan mij voorstellen dat er ook Insters beschikbaar zijn om ongeveer gelijk met de inzet van demo auto’s aan eindgebruikers te kunnen leveren.

Ik hoop dat er de komende dagen meer duidelijkheid komt, zodat het speculeren door ons niet meer hoeft en er voor ons - aankomend Inster rijders - bekend wordt wanneer precies het stuur door ons in de hand genomen kan worden en of de prijs in of ex BPM gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megat schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:14:
[...]

OlgaD schreef hier gisteren om 17.47 : “Mijn dealer heeft aangegeven dat mijn Inster dit jaar bij hun binnen is, dus het kenteken nog dit jaar wordt aangemaakt/geregistreerd i.v.m. BPM. De verwachting van de dealer is dat ik begin januari mijn Inster kan komen ophalen”.

Dit komt niet overeen met uw veronderstelling denk ik, dat dealers eerst demo’s krijgen. Ik kan mij voorstellen dat er ook Insters beschikbaar zijn om ongeveer gelijk met de inzet van demo auto’s aan eindgebruikers te kunnen leveren.

Ik hoop dat er de komende dagen meer duidelijkheid komt, zodat het speculeren door ons niet meer hoeft en er voor ons - aankomend Inster rijders - bekend wordt wanneer precies het stuur door ons in de hand genomen kan worden en of de prijs in of ex BPM gaat zijn.
U kunt ervan uitgaan dat voor 99% van ons er gewoon BPM betaald gaat moeten worden. Troost u met de gedachte dat voor een Kia Picanto in 2025 €4.400 BPM betaald moet worden. Dan heeft u met de Inster nog altijd een belastingkorting van €3.733.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik mag toch wel hopen dat het meer is dan 1%. De tweede boot heeft (als het goed is) alweer meer Insters afgeleverd in Nederland. Het is een kleine moeite voor ze om deze alvast te laten registreren. Onze dealer gaat ervan uit dat dit bij ons gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math58
  • Laatst online: 24-06 08:56
Oòk al zou het niet lukken, ik heb er vertrouwen in dat Hyundai Nederland de BPM voor zijn rekening gaat nemen. Vandaag las ik op Autoweek dat ook Toyota dit gaat doen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Math58 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:51:
Oòk al zou het niet lukken, ik heb er vertrouwen in dat Hyundai Nederland de BPM voor zijn rekening gaat nemen. Vandaag las ik op Autoweek dat ook Toyota dit gaat doen ...
In veel/alle overeenkomsten staat dat BPM voor eigen rekening is. Lijkt me sterk dat ze dit terug draaien. Vertrouwen heb ik er zeker niet in, maar ik hoop er wel stiekem op.

• monica66
Bij Broekhuis staat deze Evolve Sky nu op voorraad.
https://broekhuis.nl/aanb...2950-smart-bonus/41958015

[ Voor 56% gewijzigd door monica66 op 19-12-2024 07:34 ]

• Megat
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:43:
[...]

U kunt ervan uitgaan dat voor 99% van ons er gewoon BPM betaald gaat moeten worden. Troost u met de gedachte dat voor een Kia Picanto in 2025 €4.400 BPM betaald moet worden. Dan heeft u met de Inster nog altijd een belastingkorting van €3.733.
Rationeel gezien hebt u misschien gelijk. Aan de andere kant kun je alles zo weg redeneren.
Heel concreet : ik zal mij gefopt voelen als ik over de prijs van onze Inster alsnog BPM moet gaan betalen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 23:53
Megat schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:47:
[...]
Rationeel gezien hebt u misschien gelijk. Aan de andere kant kun je alles zo weg redeneren.
Heel concreet : ik zal mij gefopt voelen als ik over de prijs van onze Inster alsnog BPM moet gaan betalen. :(
Onze dealer gaf wel erg duidelijk aan dat de BPM iets was om rekening mee te houden en er een goede kans was dat deze betaald moest worden. Leuk is het niet, maar het is wel duidelijk vermeld.

• Megat
Ynze_162 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:51:
[...]

Onze dealer gaf wel erg duidelijk aan dat de BPM iets wat om rekening mee te houden en er een goede kans was dat deze betaald moest worden. Leuk is het niet, maar het is wel duidelijk vermeld.
Voordat wij tekenden, heeft de verkoper - naar zijn zeggen - op de site van de importeur geverifieerd of de door ons gewenste uitvoering op de eerste boot stond en nog beschikbaar was voor reservering voor - en levering aan ons in 2024. Pas toen dit - volgens hem - zo was, hebben wij getekend. ( de ‘overgangsregeling’ voor de BPM was toen bij ons nog niet bekend).
In het koopcontract staat inderdaad dat de BPM eventueel aan ons doorbelast zou worden, maar dit zou zijn als er een calamiteit plaats zou vinden. Als voorbeeld noemde hij de autocarrier ‘Freemantle Highway’ die een jaar of wat geleden in de brand vloog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Heeft u al eens geïnformeerd @Megat? Inmiddels is vast wel bekend of u er een toegewezen hebt gekregen. Het duurt inmiddels nog maar 2 weken tot.het einde van het jaar.

Verwijderd

Megat schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:08:
[...]

Voordat wij tekenden, heeft de verkoper - naar zijn zeggen - op de site van de importeur geverifieerd of de door ons gewenste uitvoering op de eerste boot stond en nog beschikbaar was voor reservering voor - en levering aan ons in 2024. Pas toen dit - volgens hem - zo was, hebben wij getekend. ( de ‘overgangsregeling’ voor de BPM was toen bij ons nog niet bekend).
In het koopcontract staat inderdaad dat de BPM eventueel aan ons doorbelast zou worden, maar dit zou zijn als er een calamiteit plaats zou vinden. Als voorbeeld noemde hij de autocarrier ‘Freemantle Highway’ die een jaar of wat geleden in de brand vloog.
Ik begrijp heel goed dat BPM betalen niet prettig voelt, dat geldt ook voor mij. Onze dealer heeft bij de koop verteld dat wél zichtbaar was welke uitvoeringen besteld konden worden vanuit de 'first order', maar dat de importeur pas bij aankomst in Nederland de auto's verdeeld over de dealers. Hierbij krijgen bestelde auto's uiteraard wel zoveel mogelijk voorrang. Ik denk dat iedereen die nu nog geen bericht heeft gehad gewoon BPM gaat moeten betalen. Als ik een goeie prijs in de Oudejaarsloterij win, betaal ik ook de BPM voor u ;)

• PeterZ(on)

• Megat
monica66 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:32:
Heeft u al eens geïnformeerd @Megat? Inmiddels is vast wel bekend of u er een toegewezen hebt gekregen. Het duurt inmiddels nog maar 2 weken tot.het einde van het jaar.
Ik heb net een mailtje uitgedaan mevrouw.
Bij de ondertekening werd de verwachting uitgesproken dat - de door de verkoper voorgestelde - levering op 20-12 niet onrealistisch was. Ik neem aan dat die datum niet gehaald wordt, want dan had ik al wel een bericht gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Hun "voorraad" staat in een haven in Zuid Korea?

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:49:
[...]

Hun "voorraad" staat in een haven in Zuid Korea?
Zij geven aan "rijden binnen twee weken", dus hoe gaan ze dat dan doen. Blijft allemaal onduidelijk.

• monica66
Ja, precies @PeterZ(on) . Dat wilde ik net zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Math58
Ik ontving zojuist van onze dealer het volgende bericht: "ik heb gelukkig goed nieuws voor de feestdagen te melden; de auto's zijn onderweg en al ingeklaard bij de douane; concreet betekent dit dat we de auto kunnen leveren in 2025 tegen de prijs die we samen zijn overeengekomen, dus zonder BPM verhoging!; de verwachting is dat de auto in de 2e week van januari word gelost bij ons en dat we in de 4e week van januari kunnen gaan uitleveren; zodra de auto bij ons binnen komt neem ik opnieuw contact met u op".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Math58
Mijn (voorzichtige) conclusie naar aanleiding van het bericht van de dealer is dat alle auto's van de 1e boot ingeklaard zijn en BPM-vrij in januari/februari uitgeleverd worden aan de klanten.

• Megat
Math58 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:45:
Ik ontving zojuist van onze dealer het volgende bericht: "ik heb gelukkig goed nieuws voor de feestdagen te melden; de auto's zijn onderweg en al ingeklaard bij de douane; concreet betekent dit dat we de auto kunnen leveren in 2025 tegen de prijs die we samen zijn overeengekomen, dus zonder BPM verhoging!; de verwachting is dat de auto in de 2e week van januari word gelost bij ons en dat we in de 4e week van januari kunnen gaan uitleveren; zodra de auto bij ons binnen komt neem ik opnieuw contact met u op".
Gefeliciteerd! Dat is een fijn bericht denk ik 👍
Bedankt dat u het ons hebt willen laten weten.

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:45
Mooi bericht!

Nu maar uitkijken of we één van de Insters op kenteken kunnen spotten op de weg.
Via RDW gegevens, gecombineerd met info van Finnik:

GXJ80G Pulse Wit
GXJ81G Evolve Sky Geel
GXJ82G Evolve Groen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
voor wie wil zien wat er op kenteken staat, hier een linkje naar de RDW kenteken database, wordt 1x per dag bijgewerkt:
https://opendata.rdw.nl/e...er/c56t-caf7/data_preview

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ajww
Net even kennis gemaakt met onze toekomstige auto, in Waddinxveen stonden er 2 in de showroom waaronder een envolve sky. We konden het niet laten en zijn dus meteen even gaan kijken… De Inster voldoet geheel aan onze verwachtingen, zelf iets groter dan gedacht. Is wel wat smal, maar is toch nog breed genoeg voor een forse man en kleiner vrouwtje… 😁. Blij dat we zijn wezen kijken, nu zijn we nl nog enthousiaster geworden. Een leuke kekke auto met genoeg ruimte en zeer compleetAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6KBOYBL7dy7cziZaiHh6_mJn3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAOGPmllsSiWDrigWAjGRR42.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Si__KeN35Iu4ogii4zoIVQOXq6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5E311N9OvsDEgfn5bVUnHHm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpjAqmRUCtDr7LOmDZTtMVEATn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HNQljyPgZGmAnOJe6H0pSAE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOahS1JqA4PUOCd9cmzRgXB5Z3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/125j5X0DrW1kUV8jK8WB5fXC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvAUJR4JMnYoZB2729PxPCi9HkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOfJtf7Ij75EmbcqP1R7N48i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IV_itUPgB7VtxIOFzrB1iBonHqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PX889WnWU3o7YD9M1Vd5nN8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TC5VfLqB_kc7RDPjrX9Hsbx-zJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5qHnjGAJKlfry60VtYgVEDj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxMbnUjORKgsvaWodSkDjX3m05Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdcZMWHI3AzYjOCoWdelHUU7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoYiNTMhHKwX8sjXkEboS1qA73g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MP4Pl0m1XIAM8Vs9O6TMhAgY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door ajww op 19-12-2024 13:36 ]

• PeterZ(on)
ajww schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:58:
Net even kennis gemaakt met onze toekomstige auto, in Waddinxveen stonden er 2 in de showroom waaronder een envolve sky. We konden het niet laten en zijn dus meteen even gaan kijken… De Inster voldoet geheel aan onze verwachtingen, zelf iets groter dan gedacht. Is wel wat smal, maar is toch nog breed genoeg voor een forse man en kleiner vrouwtje… 😁. Blij dat we zijn wezen kijken, nu zijn we nl nog enthousiaster geworden. Een leuke kekke auto met genoeg ruimte en zeer compleet
Staan die twee er op moment nog steeds? dan ga ik ook even kijken.

• ajww
Jazeker ze staan er hoor, je moet zeker gaan kijken. Nog mooier dan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ajww schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:38:
Jazeker ze staan er hoor, je moet zeker gaan kijken. Nog mooier dan gedacht.
Thnx. Ik ben inmiddels ook geweest, ze hebben ze vandaag binnengekregen. Een proefrit maken is nog niet mogelijk, nergens in NL, heeft volgens de verkoper waarschijnlijk met de software te maken.

Voelt allemaal goed maar is een stuk kleiner dan de Ioniq maar dat was te verwachten. Wat mij wel tegenviel t.o.v. de reviews is de kofferruimte, die is met de achterstoelen in achterste stand wel heel erg klein. In de voorste stand is er meer ruimte maar minder dan bijvoorbeeld de Renault R5e. Verder is er weinig aflegruimte, een flesje water in de portiervakken gaat niet en er is geen ruimte onder de armsteun.

Maar overall, ziet er goed uit en zit ook goed en is minder smal dan gevreesd. Nu maar afwachten op een proefrit, ben benieuwd of die bevalt en wat het verschil is met de Ioniq en de reeds gereden R5e. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Bericht van onze dealer over de bpm:
Beste,

Dit hangt af van Hyundai Nederland.

De auto’s mogen op dit moment nog niet op kenteken gezet worden.

We gaan ervan uit dat dit wel kan dit jaar. Dan zijn ze dus ook BPM vrij.

Dit geldt dus voor alle eerste Insters.

Ik hou je op de hoogte
Ik heb inmiddels wel gehoord dat er een chassisnummer is!

[ Voor 20% gewijzigd door monica66 op 19-12-2024 16:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rettok
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:14
Er zijn steeds meer automerken die de BPM voor EV's voor eigen rekening nemen, o.a. Volvo, Toyota, Fiat en Jeep. Daarom heb ik deze vraag ook gesteld via het contactformulier aan Hyundai. Zeker ook voor de BPM voor auto's waarvoor de Koopovereenkomst al in 2024 is gesloten. Ben benieuwd naar de reactie.

• ajww
PeterZ(on) schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:32:
[...]

Thnx. Ik ben inmiddels ook geweest, ze hebben ze vandaag binnengekregen. Een proefrit maken is nog niet mogelijk, nergens in NL, heeft volgens de verkoper waarschijnlijk met de software te maken.

Voelt allemaal goed maar is een stuk kleiner dan de Ioniq maar dat was te verwachten. Wat mij wel tegenviel t.o.v. de reviews is de kofferruimte, die is met de achterstoelen in achterste stand wel heel erg klein. In de voorste stand is er meer ruimte maar minder dan bijvoorbeeld de Renault R5e. Verder is er weinig aflegruimte, een flesje water in de portiervakken gaat niet en er is geen ruimte onder de armsteun.

Maar overall, ziet er goed uit en zit ook goed en is minder smal dan gevreesd. Nu maar afwachten op een proefrit, ben benieuwd of die bevalt en wat het verschil is met de Ioniq en de reeds gereden R5e. :)
Ja ze waren vanmorgen binnengekomen, bescherming werd er nog afgehaald toen wij er waren. Voor een proefrit worden we gebeld door de vestiging (Zoetermeer) waar wij onze Inster besteld hebben, die zei ook al dat dat nog eventjes kon duren.

Inderdaad is de ruimte in de kofferbak niet echt ruim te noemen, maar met de achterstoelen naar voren is dat wel redelijk opgelost. Wij gingen een paar jaar geleden met een fiat 500 op vakantie naar Spanje 1400 km met bagage en hond en dat ging ook prima en die achterbak was echt niet groter dan van de Inster. Wij rijden nu ook Ioniq (hybrid) en inderdaad is de krapte voorin en kofferbak even wennen, maar is niet onoverkomelijk toch.. Inderdaad wel weinig opbergruimte voor je spulletjes, maar minder troep meenemen dan.

Wij zitten ook met spanning te wachten op de proefrit, Benieuwd hoe het rijdt ten opzichte van de Ioniq.

Voor ons is de keuze voor de Inster dat we een kleinere auto maar wel met hogere instap wilden en ivm zonnepanelen wilden we nu dan wel electrisch.

[ Voor 4% gewijzigd door ajww op 19-12-2024 17:11 ]

• PeterZ(on)
ajww schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:04:
[...]

Ja ze waren vanmorgen binnengekomen, bescherming werd er nog afgehaald toen wij er waren. Voor een proefrit worden we gebeld door de vestiging (Zoetermeer) waar wij onze Inster besteld hebben, die zei ook al dat dat nog eventjes kon duren.

Inderdaad is de ruimte in de kofferbak niet echt ruim te noemen, maar met de achterstoelen naar voren is dat wel redelijk opgelost. Wij gingen een paar jaar geleden met een fiat 500 op vakantie naar Spanje 1400 km met bagage en hond en dat ging ook prima en die achterbak was echt niet groter dan van de Inster. Wij rijden nu ook Ioniq (hybrid) en inderdaad is de krapte voorin en kofferbak even wennen, maar is niet onoverkomelijk toch.. Inderdaad wel weinig opbergruimte voor je spulletjes, maar minder troep meenemen dan.

Wij zitten ook met spanning te wachten op de proefrit, Benieuwd hoe het rijdt ten opzichte van de Ioniq.

Voor ons is de keuze voor de Inster dat we een kleinere auto maar wel met hogere instap wilden en ivm zonnepanelen wilden we nu dan wel electrisch.
Als de achterstoelen in de voorste stand staan krijg je nog wel wat ruimte erbij onder die afdekking dus dat compeseert weer iets en is ook uit zicht. Het zal even wennen en aanpassen zijn maar ik heb ook jaren lang in een Toyota IQ gereden en dat ging ook.

De Inster heeft nog een interessante optie. Op het dashboard kun je naast de SoC van de HV accu ook de SoC van de 12V accu zien. Het is wel apart dat je niet het voltage ziet, en dat suggereert m.i. dat de 12V accu dan geen loodzuur maar Lithium o.i.d. is. Is een handige uitbreiding gezien de vele problemen met de 12V accu.

• HandyLumberjack
PeterZ(on) schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:30:
[...]

Als de achterstoelen in de voorste stand staan krijg je nog wel wat ruimte erbij onder die afdekking dus dat compeseert weer iets en is ook uit zicht. Het zal even wennen en aanpassen zijn maar ik heb ook jaren lang in een Toyota IQ gereden en dat ging ook.

De Inster heeft nog een interessante optie. Op het dashboard kun je naast de SoC van de HV accu ook de SoC van de 12V accu zien. Dat is wel apart dat je niet het voltage ziet, en dat suggereert m.i. dat de 12V accu dan geen loodzuur maar Lithium o.i.d. is. Is een handige uitbreiding gezien de vele problemen met de 12V accu.
Voor zover ik weet is de Inster voorzien van een reguliere loodzuur 12V/60Ah accu. Op basis van het voltage kun je daar ook gewoon een SoC uit bepalen.

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:38:
[...]

Voor zover ik weet is de Inster voorzien van een reguliere loodzuur 12V/60Ah accu. Op basis van het voltage kun je daar ook gewoon een SoC uit bepalen.
Daar heb je gelijk in alleen kun je dan denken dat 50% nog ruim voldoende is maar dat betwijfel ik. Ik heb in de Ioniq een 12V accu monitor ingebouwd die ook een percentage aangeeft en die geeft rond de 90% al laag aan staat mij bij. Zal er eens op letten. Het zal ook wel in het handboek staan hoe dat percentage gezien moet worden. Blijft sowieso een handige aanduiding. :)

Pagina: 1 ... 7 ... 42 Laatste