Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inster met stuur aan de rechterkant gespot: YouTube: 2025 Hyundai Inster EV 49kWh detailed presentation and test drive

Blijkbaar komt de boot over twee dagen pas aan in Engeland (https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9477830). Ben wel benieuwd waar ze deze Inster vandaan toveren.

Ik weet niet of dit al bekend was:
https://www.vanderlinden-...exclusief-inster-weekend/
Voor mensen die twijfelen over de Inster of 'm in het echt willen zien: 14 en 15 december te zien in Waddinxveen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2024 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanGre
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-07 18:20
Het filmpje van de Inster is uit Ierland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:34
De prijzen in Duitsland zijn bekend. De Cross versie is daar ook te bestellen.
https://www.hyundai.com/de/de/modelle/inster.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JanGre schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:04:
Het filmpje van de Inster is uit Ierland.
Dat klopt. Ik beweer ook niets anders. Waar ik op doel is dat de boot met de allereerste leveringen (voor zover bij mij bekend) nog moet aankomen. Tot nu toe zijn er alleen preproductie modellen getest en door Europa / UK gegaan. Dus ik ben verbaasd over wat lijkt een productiemodel in Ierland.
monica66 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:22:
De prijzen in Duitsland zijn bekend. De Cross versie is daar ook te bestellen.
https://www.hyundai.com/de/de/modelle/inster.html
Hoop informatie. Echt weer een andere prijsinsteek en opties dan in NL of UK.
Nieuwe informatie, Duitse prijzen:
Externe V2L adapter: 435,99 €

Bijzondere verschillen (zijn er nog meer):
Kaarthouder NL: € 129,00
Kaarthouder DE: 79,00 €

Stoel opklap tafeltje NL: € 149,00
Stoel opklap tafeltje DE: 250,00 €

Ik denk dat we er in Nederland goed afkomen qua prijzen en opties. Bij de duurste (30k) variant in Duitsland moet je bijvoorbeeld nog extra betalen voor een draadloze telefoonoplader, dakrails en V2L bijvoorbeeld.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2024 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
De Inster versies in Duitsland zijn toch weer heel anders dan bij ons. Al die verschillen per land maken het er niet makkelijker op voor de productie .

Select en Trend uitvoering alleen in 42 kWh te bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-f9vsW9EpdWpTVWgW5TjR6wO-wA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/un1AAYWXK5X5puHH0dW0no5z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 244% gewijzigd door monica66 op 12-12-2024 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:51
Een filmpje dat anders is dan andere. Ik vind het best wel informatief. Voor mij had het - voor de duidelijkheid - ietsje langzamer gemogen en van de ‘zwaai’camera krijg ik een beetje het heen en weer, maar verder vind ik het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-09 02:41
Verwijderd schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:52:
Ik weet niet of dit al bekend was:
https://www.vanderlinden-...exclusief-inster-weekend/
Voor mensen die twijfelen over de Inster of 'm in het echt willen zien: 14 en 15 december te zien in Waddinxveen.
Pagina lijkt opeens plotseling te zijn verdwenen. Waarschijnlijk te maken met dat de boot een beetje vertraging heeft opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
Arrival van de boot is nu updated naar 15 December
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TsLmTLelkEFkeIgf83xxDCPIP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6O9DYagbClGRhZEpWjyY60cb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arunesh90 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 00:13:
Arrival van de boot is nu updated naar 15 December
[Afbeelding]
Dat hadden we niet afgesproken! :/

• TweakRobZ
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-07 22:21
De boot is nu richting haven GB aan 't varen. Dan zal daar gelost moeten worden. (logistiek huzarenstukje...) en dan naar het oosten, naar Rotterdam.
Ik vind het wel leuk om de routekaart een beetje in de gaten te houden.

Verwijderd

Topicstarter
TweakRobZ schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:32:
De boot is nu richting haven GB aan 't varen. Dan zal daar gelost moeten worden. (logistiek huzarenstukje...) en dan naar het oosten, naar Rotterdam.
Ik vind het wel leuk om de routekaart een beetje in de gaten te houden.
Inderdaad. Hij lag een tijdje voor anker om te wachten, dat vond ik minder grappig. Had ie net zo goed eerst even wat kunnen lossen in Rotterdam. ;)

Edit:
Ik ben trouwens bezig de gegevens van de openingspost in een tabel te zetten, dat leest makkelijker. Moet ik nog controleren / verder verwerken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2024 13:38 ]

• Chainsaw2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ik sprak net de verkoopleider van mijn dealer. Zij hebben er 50 in bestelling staan en hebben nog geen enkele info ontvangen omtrent VIN en leverdatum's. Begin oktober is door Hyundai iets anders toegezegd. Hij gaf aan ervan uit te gaan dat geen enkele Inster in Nederland uitgeleverd gaat worden in december. Omtrent BPM waren ze in overleg met Hyundai.

• arunesh90
Chainsaw2002 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:51:
Zij hebben er 50 in bestelling staan en hebben nog geen enkele info ontvangen omtrent VIN en leverdatum's. Begin oktober is door Hyundai iets anders toegezegd.
Dat is gek, want de mijne zegt wel al meerdere chassisnummers te hebben ontvangen voor andere klanten.

Snap echt niet waarom dit hele proces zo enorm stroef loopt qua communicatie vanuit zowel Hyundai en de dealers :(

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:47
Ik vermoed dat er sprake is van misleiding.

Ze wisten gewoon dat er maar een zeer beperkt aantal beschikbaar waren, maar toch "levering december" noemen, om zo mensen met een €667,- lagere prijs over de streep te trekken.

Maar het zou fijn zijn als Hyundai het tegendeel bewijst door er nog honderden op kenteken te zetten dit jaar.

Los daarvan ben ik niet tevreden over hoe de dealer communiceert over de levertijd.

[ Voor 11% gewijzigd door HandyLumberjack op 12-12-2024 14:01 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• Megat
arunesh90 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:53:
[...]

Dat is gek, want de mijne zegt wel al meerdere chassisnummers te hebben ontvangen voor andere klanten.

Snap echt niet waarom dit hele proces zo enorm stroef loopt qua communicatie vanuit zowel Hyundai en de dealers :(
Ik denk dat verkopers baat hebben bij zo min mogelijk - concrete - informatie verschaffen. Wat ze niet vertellen, hoeven ze namelijk ook niet te corrigeren.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 11:23
De dealer in Waddinxveen waar we de Inster dit weekend konden bekijken heeft die uitnodiging weggehaald, maar heeft nog steeds het volgende op hun site staan. De Hyundai INSTER is vanaf nu te bestellen en nu in 2024 nog met introductievoordeel met Smart Bonus vanaf € 21.345,- leverbaar.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Megat
PeterZ(on) schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:06:
De dealer in Waddinxveen waar we de Inster dit weekend konden bekijken heeft die uitnodiging weggehaald, maar heeft nog steeds het volgende op hun site staan. De Hyundai INSTER is vanaf nu te bestellen en nu in 2024 nog met introductievoordeel met Smart Bonus vanaf € 21.345,- leverbaar.
Ik denk dat de tekst een beetje verwarrend is.
Je kunt voor mijn gevoel ook lezen dat de auto met de ‘smart bonus’ gekocht kan worden, mits in 2024 besteld. De levering is mogelijk later. Dat de Inster, besteld vanaf 1-1-2025 dus, €2950 meer zou kosten.
Ik denk dat het vergelijkbaar is met de ‘overgangsregeling BPM’. De officiële ingangsdatum voor de BPM zou gelden voor nieuwe elektrische auto’s die vanaf 1-1-25 geregistreerd worden. Het schijnt zo te zijn dat je die BPM niet verschuldigd bent mits je de auto in 2024 besteld hebt en levering voor eind februari 2025 plaats vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door Megat op 12-12-2024 14:32 ]

• HandyLumberjack
Megat schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:24:
[...]

Je kunt voor mijn gevoel ook lezen dat de auto met de ‘smart bonus’ gekocht kan worden, mits in 2024 besteld. De levering is mogelijk later. Dat de Inster, besteld vanaf 1-1-2025 dus, €2950 meer zou kosten.
Ik denk dat het vergelijkbaar is met de ‘overgangsregeling BPM’. De officiële ingangsdatum voor de BPM zou gelden voor nieuwe elektrische auto’s die vanaf 1-1-25 geregistreerd worden. Het schijnt zo te zijn dat je die BPM niet verschuldigd bent mits je de auto in 2024 besteld hebt en levering voor eind februari 2025 plaats vindt.
Voor de overgangsregeling moet de auto op kenteken worden gezet in 2024. En ik denk dat Hyundai dat pas in 2025 wil doen, in verband met EU-regelgeving.

Het zou mij ook niks verbazen als er wel veel meer Insters op de boot staan, maar dat de VIN-nummers pas op 1 januari aan klanten gekoppeld gaan worden. Zodat ze pas in 2025 op kenteken gezet kunnen worden door de dealers.

• PeterZ(on)
Megat schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:24:
[...]

Het ging mij meer over de leverdatum waarvan hierboven door een dealer werd gezegd dat de leverdatum van de Inster pas in 2025 zal zijn, terwijl v.d. Linden deze nog in 2024 kan leveren. Voor belastingen en bonussen kan inderdaad de datum van het koopcontract leidend zijn.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• level9000
  • Laatst online: 29-04 15:27
Leuk om te volgen!
De mijne is op 6 november besteld: Evolve | Tomboy Khaki | tech + winter (@monica66 : voeg maar toe!)

PV 11,58 kWp | Gasloos sinds 2019 - NIBE AMS10-6 | Solaredge 23 kW batterij | Hyundai Kona electric (2023) | Hyundai Inster (2024?) |

• Megat
HandyLumberjack schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:40:
[...]Voor de overgangsregeling moet de auto op kenteken worden gezet in 2024. En ik denk dat Hyundai dat pas in 2025 wil doen, in verband met EU-regelgeving.
Ik meen gelezen te hebben dat de regelgeving rondom de terugdringing van CO2 normen van auto’s de komende jaren weer ter discussie staat. Als ik het goed heb heeft de EVP in Brussel hierin het initiatief genomen.
Eerlijk gezegd ben ik daar persoonlijk geen voorstander van, hoewel ik ook oog heb voor - vooral - de Duitse autoindustrie.

• Megat
[...]
Het zou mij ook niks verbazen als er wel veel meer Insters op de boot staan, maar dat de VIN-nummers pas op 1 januari aan klanten gekoppeld gaan worden. Zodat ze pas in 2025 op kenteken gezet kunnen worden door de dealers.
Zoals ik het lees, gaat u uit van kwader trouw, door er vanuit te gaan dat er bewust misinformatie gegeven zou worden door de dealer en dat de importeur een spelletje speelt. Het zou kunnen hoor, maar ik ga er liever van uit dat men in zijn algemeenheid probeert, om de informatie die men geeft redelijk te laten zijn.
Er zijn factoren die vertraging op kunnen leveren, zonder dat die voorspelbaar zijn, zoals bijvoorbeeld storm op zee en als gevolg daarvan het in de war lopen van de planning in de haven, met vertraging als gevolg, om te kunnen lossen. Ook het transport van haven naar dealer kan vertraging oplopen, bijvoorbeeld door schades, ziekte of panne aan de vrachtauto.
Ik ben absoluut niet deskundig in de logistiek van autotransport, maar ik kan mij voorstellen dat daar nogal wat onzekerheden in zitten.
Voorlopig ga ik er nog vanuit, dat Hyundai en zijn dealers, de auto’s het liefst zo snel als mogelijk, aan de eindgebruiker leveren.
Ze zijn dan van het risico af, de auto’s nemen geen stallingsruimte meer bij hen in, ze hebben geen renteverlies en ze hebben het geld binnen (als het goed is). Uiteindelijk is volgens mij hun verdienmodel : Auto’s maken en verkopen en niet nodeloos laten staan.
Ik hoop daarom, dat we binnen een paar weken kunnen vaststellen, dat het achteraf gezien gewoon goed gekomen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Megat op 12-12-2024 15:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de openingspost aan te scherpen. Laat vooral even met een priveberichtje weten als iets niet klopt of als je een aanvulling hebt. Om alle informatie netjes in een lijst te kunnen stoppen heb ik wat informatie moeten schrappen of een ander plekje gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kokatat
  • Laatst online: 18-09 13:39
18 oktober Evolve Sky, winter en techpack, trekhaak, unbleached yvory besteld.

Verwijderd

Topicstarter
Kokatat schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:41:
Staat erin!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 23:53
De boot lijkt aangekomen te zijn in de Engelse haven volgens MarineTraffic. Volgende halte is in NL neem ik aan.

• Megat
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:30:
Ik ben bezig met de openingspost aan te scherpen. Laat vooral even met een priveberichtje weten als iets niet klopt of als je een aanvulling hebt. Om alle informatie netjes in een lijst te kunnen stoppen heb ik wat informatie moeten schrappen of een ander plekje gegeven.
Het ziet er prima en overzichtelijk uit! Goed werk verricht👍

• Fardrake
  • Laatst online: 10-09 08:27
Heel mooi overzicht! 👍 Voor de volledigheid, ik heb hem bij Content Groep Tilburg besteld. En met trekhaak,maar die wordt in NL pas gemonteerd (en wellicht nog later).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Fardrake schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:06:
Heel mooi overzicht! 👍 Voor de volledigheid, ik heb hem bij Content Groep Tilburg besteld. En met trekhaak,maar die wordt in NL pas gemonteerd (en wellicht nog later).
Ik hoop hier straks een foto te zien van de trekhaak, terwijl hij onder uw auto is gemonteerd.

• TweakRobZ
  • Laatst online: 04-07 22:21
Mooi overzicht gemaakt!

Verwijderd

Heel mooi overzicht gemaakt @Verwijderd ! De importeur hoeft alleen nog maar de VIN-nummers erachter te zetten.

En nog één schepje bovenop de onduidelijkheid die er al is:

Het viel me op dat op ons koopcontract allemaal kosten voor leges, rijklaar maken etc. etc. zijn opgenomen. Terwijl in de prijslijst van de brochure wordt gesproken van een 'consumentenprijs' incl. alle noodzakelijke kosten. Dit volgt ook uit een aanwijzing van de ACM dat een dealer niet allemaal verborgen en vermijdbare kosten in rekening behoort te brengen aan de consument. In mijn geval (€1.200 kosten rijklaar maken) had ik met de kennis van nu waarschijnlijk beter op moeten letten alvorens mijn handtekening te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2024 20:58 ]

• PeterZ(on)
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:56:
Heel mooi overzicht gemaakt @Verwijderd ! De importeur hoeft alleen nog maar de VIN-nummers erachter te zetten.

Het viel me op dat op ons koopcontract allemaal kosten voor leges, rijklaar maken etc. etc. zijn opgenomen. Terwijl in de prijslijst van de brochure wordt gesproken van een 'consumentenprijs' incl. alle noodzakelijke kosten. Dit volgt ook uit een aanwijzing van de ACM dat een dealer niet allemaal verborgen en vermijdbare kosten in rekening behoort te brengen aan de consument. In mijn geval (€1.200 kosten rijklaar maken) had ik met de kennis van nu waarschijnlijk beter op moeten letten alvorens mijn handtekening te zetten.
Ik zou daar dan alsnog bezwaar tegen maken tegen die kosten, naast het feit dat die €1.200 al een flink bedrag is.

• HandyLumberjack

Dat zijn waarschijnlijk voornamelijk kosten voor waxyol en interieur behandeling? Die hebben ze mij ook proberen aan te smeren, maar dat is ze niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter

In mijn geval is de berekening als volgt:

Brochure:
Fiscale waarde: 28.000
Consumenten prijs: 28.795

Overeenkomst:
Catalogusprijs: 28.000
Leges kenteken: 47,65
Kosten tenaamstellen: 12,50
Recyclingsbijdrage: 65,00
Kosten rijklaar maken: 669,85
Totaal: 28.795

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:11:
[...]

In mijn geval is de berekening als volgt:

Brochure:
Fiscale waarde: 28.000
Consumenten prijs: 28.795

Overeenkomst:
Catalogusprijs: 28.000
Leges kenteken: 47,65
Kosten tenaamstellen: 12,50
Recyclingsbijdrage: 65,00
Kosten rijklaar maken: 669,85
Totaal: 28.795
In jouw geval klopt het dus @Verwijderd . In mijn berekening kom ik uiteindelijk nog ruim €750,- boven de consumentenprijs uit. Mooi bonusje voor de dealer. Volgende keer neem ik @HandyLumberjack mee. Die onderhandelt een stukkie scherper 😄

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:21:
[...]

In jouw geval klopt het dus @Verwijderd . In mijn berekening kom ik uiteindelijk nog ruim €750,- boven de consumentenprijs/catalogusprijs uit. Mooi bonusje voor de dealer. Volgende keer neem ik @HandyLumberjack mee. Die onderhandelt een stukkie scherper 😄
Ja die maak je niets wijs volgens mij. Toch zou ik er wel proberen die 750 terug te krijgen. Desnoods aan accessoires of wel zo'n glasscoat.

• HandyLumberjack
Maar ik ga er toch vanuit dat er wel iets tegenover staat?

Verwijderd

HandyLumberjack schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:28:
Maar ik ga er toch vanuit dat er wel iets tegenover staat?
Waxoyl en vloermatten. Is dat €750,- waard? Ik weet het niet hoor...zo komen die autoverkopers ook nooit van hun imago af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:54:
[...]

Waxoyl en vloermatten. Is dat €750,- waard? Ik weet het niet hoor...zo komen die autoverkopers ook nooit van hun imago af.
Waxyol is een flesje plus een doekje, kost volgens mij iets van €20,- inkoop wat dan over de auto gesmeerd wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:54:
[...]

Die stonden bij mij op een eerdere opgave:
Waxoil 100 + lakverzegeling: 398,00
Semi-veloursmatten, 8-in-1 calimiteitenpakket: 178,00
Totaal 576, dan betaal je mogelijk 174 te veel.

Overigens ben ik overgestapt op glasscoat (449,00), die zou wat beter zijn dan Waxoil. En ja die mattenset neem ik er ook gewoon bij. Zonde om geen matten te gebruiken in je nieuwe auto.
HandyLumberjack schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:11:
[...]

Waxyol is een flesje plus een doekje, kost volgens mij iets van €20,- inkoop wat dan over de auto gesmeerd wordt...
Dat lijkt me te kort door de bocht. Zelfs als dat flesje 20 euro zou zijn, dan moet de auto eerst gereinigd worden, daarna ingesmeerd. Uitgaande dat ze daar wel aandachtig mee om gaan, betaal je gewoon veel aan manuren. Ga je bij de kapper ook klagen dat ze die schaar of tondeuze maar X euro is en dat ze zo even over je hoofd gaan? Het mag wel wat genuanceerder hoor. Als ik online lees dan heeft een extra coating (mits goed aangebracht) zeker voordelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2024 22:19 ]

• HandyLumberjack
Die matten heb ik wel laten staan, die waren €149,-

Bizar trouwens dat iedere dealer zijn eigen prijsstelling heeft voor dit soort zaken.

Die waxyol en interieur behandeling zouden bij mijn dealer dus €555,- moeten kosten.

[ Voor 25% gewijzigd door HandyLumberjack op 12-12-2024 22:26 ]

• HandyLumberjack
Er zijn andere bedrijven die een waxoyl behandeling voor ca €200,- doen.

[ Voor 74% gewijzigd door HandyLumberjack op 12-12-2024 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:21:
Er zijn andere bedrijven die een waxoyl behandeling voor ca €200,- doen.
Ja en je kunt ook matten bij de Action kopen. En er zal vast iemand zijn neef het voor 150 euro doen. Zo blijft het... Ik kan naar een kapper voor 20 euro, of naar een kapper voor 30 euro. Welke knipt mijn haar beter denk je?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2024 22:27 ]

Verwijderd

Ben het wel eens met @HandyLumberjack dat het allemaal wat kunstmatige prijzen zijn, ook al ligt het waarschijnlijk allemaal wel iets genuanceerder dan een doekje voor €20. Waarom zouden merkdealers onderling moeten concurreren met elkaar? Doet Mediamarkt toch ook niet? Maar goed, dat is off-topic. Krijg in ieder geval vloermatten in de Inster. Nu nog hopen dat de AC-lader inclusief is...

• HandyLumberjack
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:26:
[...]

Ja en je kunt ook matten bij de Action kopen. En er zal vast iemand zijn neef het voor 150 euro doen. Zo blijft het... Ik kan naar een kapper voor 20 euro, of naar een kapper voor 30 euro. Welke knipt mijn haar beter denk je?
Ik heb het niet over een dubieus beunbedrijf, maar een andere Hyundai-dealer. Er zullen vast wat uren mee gemoeid zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet te gebeuren door een volleerd automonteur.

Verwijderd

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:32:
[...]

Ik heb het niet over een dubieus beunbedrijf, maar een andere Hyundai-dealer. Er zullen vast wat uren mee gemoeid zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet te gebeuren door een volleerd automonteur.
Ik quote: "Er zijn andere bedrijven die een waxoyl behandeling voor ca €200,- doen." Ik lees daar geen "andere Hyundai-dealer".

Ik ben het verder wel met je eens dat ze vaak de volle mep vragen en je kunt betwijfelen of die prijs in verhouding staat. Zo vind ik de prijzen die Hyundai voor accessoires vraagt ook belachelijk.

• Pierr
  • Laatst online: 19:27
Zijn er onder jullie ook toekomstige eigenaren die bij aflevering voor een volle battery 58 euro moeten betalen?

Verwijderd

Topicstarter
Pierr schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:57:
Zijn er onder jullie ook toekomstige eigenaren die bij aflevering voor een volle battery 58 euro moeten betalen?
Schuldig! 8)7
Dit vind ik wel een twijfelgeval. Een volle batterij van de Inster kan geen 58 euro zijn. Maar wat krijg je anders, oprecht nieuwsgierig... 20% vol? Ik wil meteen rijden na aflevering, niet eerst laden.

Verwijderd

Pierr schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:57:
Wow! Jouw dealer durft ook wel. 58 euro voor een volle batterij met de capaciteit van een halve benzinetank. Je betaalt omgerekend naar een brandstofauto dus €116,- voor een 'volle tank'. 🧐😒

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierr
  • Laatst online: 19:27
Ja dat vroeg ik mij dus ook af met hoeveel procent de batterij geladen zou zijn vanaf de fabriek. Volgens de dealer zou ik er niet mee thuis kunnen komen (minder dan 15 km).
Maar dan nog….je zou mogen verwachten dat ze voor de afleveringskosten ook je batterij wel vol zouden tappen.
58 euro is daarnaast ook een extreem hoog bedrag voor een volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 11:34
@Verwijderd Besteld 28 oktober Evolve winter en techpack Tomboy Khaki

[ Voor 8% gewijzigd door Chainsaw2002 op 13-12-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:41:
[...]

Ik quote: "Er zijn andere bedrijven die een waxoyl behandeling voor ca €200,- doen." Ik lees daar geen "andere Hyundai-dealer".

Ik ben het verder wel met je eens dat ze vaak de volle mep vragen en je kunt betwijfelen of die prijs in verhouding staat. Zo vind ik de prijzen die Hyundai voor accessoires vraagt ook belachelijk.
Sorry, dan had ik mij wat beter moeten uitdrukken.

Maar als ik Hyundai met andere autodealer's vergelijk (VW en MG, waar ik een auto heb uitgezocht en mijn oud-werkgever heeft betaald en een offerte van de Dacia dealer voor een Spring) vindt ik de werkwijze qua prijsbepaling gewoon bijzonder.

Bij alle drie werdt gewoon de consumenten adviesprijs aangehouden. Vloermatten zat er standaard in, een volle accu ook, en de Dacia dealer kwam uit zichzelf met een gratis Waxoyl behandeling.

Hetzelfde geldt voor de levertijd, daar werdt door alledrie eenduidig over gecommuniceerd, Waar MG wel aangaf dat ze het niet wisten, maar ze ongeveer 7 maanden verwachten, en dat werdt uiteindelijk ca. 6 maanden. Maar daar waren ze wel gelijk duidelijk over. En een prijsverhoging die gedurende die periode kwam hebben ze ook niet doorgerekend.

Terwijl mijn Hyundai dealer daar echt steken heeft laten vallen, eerst was het mondeling december 2024, twee dagen later was het schriftelijk "we hebben geen idee", een week later was het opeens weer schriftelijk januari 2025. En nu weet ik nog niet of die nou wel of niet op de boot staat.

Ik vindt gewoon dat er niet op een prettige manier met mij als klant wordt omgegaan. En dat is jammer, want zo heb ik weinig zin om ooit nog een nieuwe Hyundai te kopen bij deze dealer.

[ Voor 6% gewijzigd door HandyLumberjack op 13-12-2024 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 06:29:
[...]

Sorry, dan had ik mij wat beter moeten uitdrukken.

Maar als ik Hyundai met andere autodealer's vergelijk (VW en MG, waar ik een auto heb uitgezocht en mijn oud-werkgever heeft betaald en een offerte van de Dacia dealer voor een Spring) vindt ik de werkwijze qua prijsbepaling gewoon bijzonder.

Bij alle drie werdt gewoon de consumenten adviesprijs aangehouden. Vloermatten zat er standaard in, een volle accu ook, en de Dacia dealer kwam uit zichzelf met een gratis Waxoyl behandeling.

Hetzelfde geldt voor de levertijd, daar werdt door alledrie eenduidig over gecommuniceerd, Waar MG wel aangaf dat ze het niet wisten, maar ze ongeveer 7 maanden verwachten, en dat werdt uiteindelijk ca. 6 maanden. Maar daar waren ze wel gelijk duidelijk over. En een prijsverhoging die gedurende die periode kwam hebben ze ook niet doorgerekend.

Terwijl mijn Hyundai dealer daar echt steken heeft laten vallen, eerst was het mondeling december 2024, twee dagen later was het schriftelijk "we hebben geen idee", een week later was het opeens weer schriftelijk januari 2025. En nu weet ik nog niet of die nou wel of niet op de boot staat.

Ik vindt gewoon dat er niet op een prettige manier met mij als klant wordt omgegaan. En dat is jammer, want zo heb ik weinig zin om ooit nog een nieuwe Hyundai te kopen bij deze dealer.
Begrijpelijk. Dit is de eerste keer dat ik een nieuwe auto koop, dus veel is nieuw en kan ik slecht vergelijken met eerdere ervaringen. Ooit wel eens een nieuwe motor gekocht, communicatie was toen ook niet geweldig, maar dat neem je dan voor lief denk ik.

Het vervelende nu is die BPM die druk zet op de levering. Natuurlijk zijn er mensen zoals jij die de auto echt nodig hebben, maar ik neem aan dat je het risico van die afweging tegenover een andere auto uit voorraad zorgvuldig hebt gemaakt en daarbij ook rekening gehouden hebt met een eventuele vertraging van levering.

Dat gezegd hebbende, valt er vanuit het dealerschap op dat ze weinig informatie vanuit Hyundai en/of de importeur krijgen. Het zou ze sieren hier transparant over te zijn en eenduidig te zijn in informatievoorziening. Maar is dat niet inherent aan het soort (sales) mensen dat daar werkt? Die 'moeten' verkopen en lekker 'harken'. Als ik die functie zou hebben, zou ik waarschijnlijk geen enkele auto verkopen omdat ik te eerlijk ben en de klant zo goed mogelijk wil informeren over alle voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Goeie keuze! (hoop ik)

Je bent nu alleen wel een directe concurrent geworden voor wie de eerste van de boot mag hebben.. Helaas voor ons was jij eerder met bestellen ;-)
Kokatat schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:41:

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 16:35
Vandaag even een mail gestuurd aan de Hyundai dealer in Waddinxveen die een event voor morgen/zondag op zijn website had staan.

Dit event is geannuleerd aangezien de auto's nog niet binnen zijn, ze verwachten nu over 2 weken de 1e units te hebben.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesAlitis
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-04 09:57
Mijn dealer vertelde me gisteren dat ze al een aantal VIN's hebben, maar dat ze de auto dit jaar nog niet kunnen leveren. Op zijn vroegst in de eerste helft van januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 23:53
AlesAlitis schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:41:
Mijn dealer vertelde me gisteren dat ze al een aantal VIN's hebben, maar dat ze de auto dit jaar nog niet kunnen leveren. Op zijn vroegst in de eerste helft van januari
Zeiden ze nog iets over wanneer de autos op kenteken gezet worden? Ivm kosten bpm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 03:19
Eind oktober besteld de inster pulse 49kw met winterpack en hij blijkt op de boot te zitten feest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:28
Wij hebben vandaag van Ayvens een mail gekregen dat ze van de dealer informatie hebben gekregen over de verwachte levering en dat die in week 5 is. Levering in 2024 lijkt dus wel in zicht. Ben benieuwd hoe ze met de BPM omgaan, ik las gisteren dat Fiat die bijvoorbeeld voor zijn eigen rekening neemt en dus niet niet de prijs verhoogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chainsaw2002 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:53:
@Verwijderd Besteld 28 oktober Evolve winter en techpack Tomboy Khaki
Je staat er tussen! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
  • Laatst online: 09-09 10:23
Al een tijdje dit aan het volgen, zet de bestelling van mij er ook maar bij.

Evolve Sky 49 KWH, Tomboy Khakie , besteld op 5 okt winterpakket
Levering einde jaar ????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
De volgende bestemming van het schip is Antwerpen, aankomst zaterdag 01:00u.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sterinster
  • Laatst online: 28-01 10:20
Feest! Vandaag gebeld door de dealer dat mijn Inster op de boot staat! De dealer gaat zijn best doen om de auto nog in december op kenteken te zetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRvuLIoI-SsUnRxcBqhxqGujgnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUEsCCgbrkIjPzAdzKJ1VJte.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Winand1 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:46:
Al een tijdje dit aan het volgen, zet de bestelling van mij er ook maar bij.

Evolve Sky 49 KWH, Tomboy Khakie , besteld op 5 okt winterpakket
Levering einde jaar ????
Toegevoegd!

@sterinster Leuk! :) Ben wel benieuwd naar die kleur in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Laatst online: 10-09 08:27
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:08:
[...]

Toegevoegd!

@sterinster Leuk! :) Ben wel benieuwd naar die kleur in het echt.
Ik ook 🤣 aangezien ik hem besteld heb...Nu maar duimen dat er nog een met mijn opties op staat. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sterinster schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:43:
Feest! Vandaag gebeld door de dealer dat mijn Inster op de boot staat! De dealer gaat zijn best doen om de auto nog in december op kenteken te zetten.[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a1N2l79.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OS5Taqy.jpeg

Even jouw uitvoering gepakt. Niet slecht hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Feest! Vandaag gebeld door de dealer dat mijn Inster op de boot staat! De dealer gaat zijn best doen om de auto nog in december op kenteken te zetten.[Afbeelding]
Gefeliciteerd!
De voorpret kan nu echt beginnen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Tjenok schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:48:
Wij hebben vandaag van Ayvens een mail gekregen dat ze van de dealer informatie hebben gekregen over de verwachte levering en dat die in week 5 is. Levering in 2024 lijkt dus wel in zicht. Ben benieuwd hoe ze met de BPM omgaan, ik las gisteren dat Fiat die bijvoorbeeld voor zijn eigen rekening neemt en dus niet niet de prijs verhoogt.
Kan het zijn dat ik verkeerd lees ? ‘Verwachte levering week 5’ . Dat zal dan toch 2025 zijn neem ik aan.
‘ Levering in 2024 lijkt in zicht’
En toen wist ik het niet meer😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Van harte! Ik hoop voor je dat het gaat lukken. En meer kleur op straat is altijd goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:28
Megat schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:00:
[...]

Kan het zijn dat ik verkeerd lees ? ‘Verwachte levering week 5’ . Dat zal dan toch 2025 zijn neem ik aan.
‘ Levering in 2024 lijkt in zicht’
En toen wist ik het niet meer😏
Oeps... Week 5 2025, uit zicht dus haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Tjenok schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:37:
[...]Oeps... Week 5 2025, uit zicht dus haha
Bedankt voor de verduidelijking.
Ik had voor u gehoopt dat achter de 5 het cijfer 1 of 2 weggevallen was😊 Dan was levering in 24 wel in zicht geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timthemaster123
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-09 20:56
Hi allemaal,

Wij hebben ook een inster besteld medio november. We konden toen nog gebruik maken van de SEPP subsidie

- inster oranje pulse
- sepp subsidie is gelukt
- extra voor 35 euro volle accu, 200 waxoil behandeling en 700 euro bpm (indien levering 2025).

Verder nog nooit de auto gezien of in gereden. Dus l we mogen er zonder opgaaf van reden (na bezichtiging en proefrit) nog vanaf zien, als onderdeel van de koopovereenkomst.

Nog wel overwogen om de Evolve te nemen. Maar deze bestond uit led-interieur-lampjes, grotere velgen wat het comfort verminderd en dakdragers die ik nooit gebruik. Het enige mooie vond ik de koplampen in led, die had ik wel gewild :)

Ben benieuwd!

[ Voor 26% gewijzigd door Timthemaster123 op 14-12-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timthemaster123 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:02:
Hi allemaal,

Wij hebben ook een inster besteld medio november. We konden toen nog gebruik maken van de SEPP subsidie

- inster oranje pulse
- sepp subsidie is gelukt
- extra voor 35 euro volle accu, 200 waxoil behandeling en 700 euro bpm (indien levering 2025).

Verder nog nooit de auto gezien of in gereden. Dus l we mogen er zonder opgaaf van reden (na bezichtiging en proefrit) nog vanaf zien, als onderdeel van de koopovereenkomst.

Nog wel overwogen om de Evolve te nemen. Maar deze bestond uit led-interieur-lampjes, grotere velgen wat het comfort verminderd en dakdragers die ik nooit gebruik. Het enige mooie vond ik de koplampen in led, die had ik wel gewild :)

Ben benieuwd!
Goed geregeld!

Je vergeet nog een verschil voor de Evolve, namelijk optie voor Tech pack (V2L interieur, 360 camera, en wat veiligheidssystemen). Nu zullen die voor jou waarschijnlijk niet uitmaken, maar die staan qua functionaliteit en onderscheidend vermogen hoger op de lijst dan 'led-interieur-lampjes'. ;)

Weer een aanzienlijk verschil wat betreft prijzen voor volle accu en waxoil behandeling! Wil je in de openingspost? Dan graag de besteldatum en eventueel Pack nog doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timthemaster123
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-09 20:56
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:21:
[...]

Goed geregeld!

Je vergeet nog een verschil voor de Evolve, namelijk optie voor Tech pack (V2L interieur, 360 camera, en wat veiligheidssystemen). Nu zullen die voor jou waarschijnlijk niet uitmaken, maar die staan qua functionaliteit en onderscheidend vermogen hoger op de lijst dan 'led-interieur-lampjes'. ;)

Weer een aanzienlijk verschil wat betreft prijzen voor volle accu en waxoil behandeling! Wil je in de openingspost? Dan graag de besteldatum en eventueel Pack nog doorgeven.
Ah ja maar die extra’s/packs waren volgens mij nog duurder (daar niet voor gekozen) 😵 we komen van een 16 jaar oude daihatsu, met die auto als referentie is de overstap al een enorme luxe. Reden van de pulse was omdat de e-motion niet in oranje mocht …. Ik wil wel in het lijstje, ik voeg ze de datum toe moet ik even ckecken

Edit: 18-november-2024 overeenkomst gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 17-09 11:37
Goedemiddag, ik volg deze topic al een tijdje, toch maar aangemeld bij tweakers. Ik heb op 11-10 een inster e-Motion 42kw besteld in de unbleached ivory kleur. Ik hoop dat de auto op de boot zit en dat deze nog dit jaar wordt geleverd. Ben alleen bang dat de dealer, nadat ik een aantal keren had gemaild de bestelling wat later heeft doorgegeven. Heb pas net een ordernr gekregen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timthemaster123 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:50:
[...]

Ah ja maar die extra’s/packs waren volgens mij nog duurder (daar niet voor gekozen) 😵 we komen van een 16 jaar oude daihatsu, met die auto als referentie is de overstap al een enorme luxe. Reden van de pulse was omdat de e-motion niet in oranje mocht …. Ik wil wel in het lijstje, ik voeg ze de datum toe moet ik even ckecken
Ja herkenbaar. Wij van een bijna 20 jaar oude Opel Zafira. :+
HRM69 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:09:
Goedemiddag, ik volg deze topic al een tijdje, toch maar aangemeld bij tweakers. Ik heb op 11-10 een inster e-Motion 42kw besteld in de unbleached ivory kleur. Ik hoop dat de auto op de boot zit en dat deze nog dit jaar wordt geleverd. Ben alleen bang dat de dealer, nadat ik een aantal keren had gemaild de bestelling wat later heeft doorgegeven. Heb pas net een ordernr gekregen….
Toegevoegd!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
[...]

Voor de overgangsregeling moet de auto op kenteken worden gezet in 2024. En ik denk dat Hyundai dat pas in 2025 wil doen, in verband met EU-regelgeving.

Zoals eerder in dit forum is uitgelegd: voor de Inster moet door de dealer m.b.v. VIN een kenteken in 2024 worden aangevraagd. Dan mag het op naam van de klant zetten nog binnen 2 maanden eventueel in 2025 om zonder BPM te mogen afleveren.
Mijn Pulse ivory unbleached trekhaak (besteld 28-10) komt op de Morning Celilie binnen nog in 2024. Dus geen BPM :9~

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snyper schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:49:
[...]

Zoals eerder in dit forum is uitgelegd: voor de Inster moet door de dealer m.b.v. VIN een kenteken in 2024 worden aangevraagd. Dan mag het op naam van de klant zetten nog binnen 2 maanden eventueel in 2025 om zonder BPM te mogen afleveren.
Mijn Pulse ivory unbleached trekhaak (besteld 28-10) komt op de Morning Celilie binnen nog in 2024. Dus geen BPM :9~
Nou, die boot ligt nu nog in Antwerpen te koetelen. Zeg dat het nog 2 a 3 dagen duurt voordat hij in Rotterdam aankomt en kan lossen. Misschien nog een dagje wachten voordat ze op transport naar de dealer kunnen. Dan moet de dealer tijdens feestdagen nog tijd hebben om de Inster te behandelen. Ik zou er niet zo zeker van zijn. ;) Tot nu toe lijkt alles wat vertraging te hebben, want ik meen me te herinneren dat de boot oorspronkelijk 12 december in Rotterdam zou aankomen.

Even via streetview gekeken waar de boot nu ligt. Zie ik daar een heleboel Ioniq's 5? geparkeerd staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Voor kenteken aanvragen moet de auto in Nederland zijn, de dealer KAN hem al aanvragen als de auto nog in de haven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:24:
Voor kenteken aanvragen moet de auto in Nederland zijn, de dealer KAN hem al aanvragen als de auto nog in de haven staat.
Dat is mooi! Ik heb wel vertrouwen dat de Insters over een paar dagen de Rotterdamse haven in rollen. Hopelijk zijn onze dealers proactief met aanvragen. Ik vermoed dat ik wel even ga bellen met mijn dealer. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Timthemaster123 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:02:
Hi allemaal,

Wij hebben ook een inster besteld medio november.

Verder nog nooit de auto gezien of in gereden. Dus we mogen er zonder opgaaf van reden nog vanaf zien

Nog wel overwogen om de Evolve te nemen. Maar deze bestond uit led-interieur-lampjes, grotere velgen wat het comfort verminderd

Ben benieuwd!
Welkom in de groep ! Hoe meer zielen hoe meer vreugd !
Het zal spannend zijn denk ik, als u de auto nog niet gezien hebt. Voor wat het rijden betreft, zitten we allemaal nog eventjes in hetzelfde schuitje denk ik.
De velgmaat waar u aan refereert was voor ons ook nog wel een puntje. Vanuit eerdere ervaringen weet ik dat grotere velgen behoorlijk minder comfort betekenen. Wij hadden liever gehad dat op de Evolve ook 15” mogelijk was geweest, maar dat is dus niet zo, volgens de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Snyper schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:49:
[...]

U schrijft dat de dealer het kenteken aan moet vragen ( de auto registreren dus). Ik leef met het idee dat de importeur de kentekens aanvraagt en dat de dealer de auto op naam zet, op de dag van aflevering
Er is voor mijn gevoel wel wat onduidelijkheid over het moment van registreren. Is dat als de auto fysiek in Nederland moet zijn, of is registratie al mogelijk als de auto ‘onderweg is’, onder voorwaarde dat de VIN bekend is.(ik meen gelezen te hebben dat Tesla dat zo zou doen)

[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 14-12-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HRM69 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:09:
Ik heb op 11-10 een inster besteld . Ik hoop dat de auto op de boot zit en dat deze nog dit jaar wordt geleverd. . Heb pas net een ordernr gekregen….
Wij hebben het koopcontract ondertekend waar ook de aankoopdatum op staat en van het koopcontract ook gelijk een duplicaat meegekregen. Het lijkt dat het bij u anders gegaan is, of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 17-09 11:37
We hebben meteen een koopovereenkomst meegekregen, alleen het ordernr schijnt Hyundai later pas toe te kennen? Het schijnt dat op basis van het ordernr je zou kunnen zien of de auto op de boot staat. Iemand ervaring met?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Wij hebben ook geen ordernummer gekregen. Wel de dealer gebeld en die wist te melden dat zij een aantal auto's toegewezen hadden gekregen van de eerste boot. Een daarvan is voor ons. Wanneer het kenteken wordt aangevraagd was hem niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQMtZCkFfVemEYWX4X6492yRtJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F1reBLsjd0WdCKNr4wI5bnPQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:45
Tja, die bemanning wil natuurijk uitgebreid stappen in Antwerpen.
Die boot zal daar nog niet snel wegzijn. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HRM69 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:47:
We hebben meteen een koopovereenkomst meegekregen, alleen het ordernr schijnt Hyundai later pas toe te kennen? Het schijnt dat op basis van het ordernr je zou kunnen zien of de auto op de boot staat. Iemand ervaring met?
bedankt voor de nadere uitleg.
Ik meen dat Tesla ook zoiets toepast. Eerst krijg je een R(egistration) N(umber) waar je als koper niets aan hebt volgens mij en later wordt aan dat RN pas een VIN van een specifieke auto gekoppeld.
Misschien is het bij Hyundai ook niet per se nodig dat je als toekomstig eigenaar een ordernr krijgt, terwijl het proces gewoon verloopt zoals verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Megat op 14-12-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik dacht dat Rotterdam de volgende bestemming is voor die schuit maar de bestemming is nu Bremerhaven. Dat is toch vreemd als er veel Insters voor NL bestemd zijn maar ze elders worden gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:36:
Ik dacht dat Rotterdam de volgende bestemming is voor die schuit maar de bestemming is nu Bremerhaven. Dat is toch vreemd als er veel Insters voor NL bestemd zijn maar ze elders worden gelost.
Inderdaad! Je zou bijna hopen dat ze de Insters voor Nederland in België hebben gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:41:
[...]

Inderdaad! Je zou bijna hopen dat ze de Insters voor Nederland in België hebben gelost.
Dat ze daar gelost zijn lijkt mij het meest logisch want vanuit Bremen is het verder rijden. Of de NL Insters komen pas met de volgende boot, niet te hopen natuurlijk voor wie een bestelling heeft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:44:
[...]

Dat ze daar gelost zijn lijkt mij het meest logisch want vanuit Bremen is het verder rijden. Of de NL Insters komen pas met de volgende boot, niet te hopen natuurlijk voor wie een bestelling heeft lopen.
Dat zou een mooie grap zijn... Dat we met z'n allen de verkeerde boot aan het volgen zijn of dat we het onszelf hebben aangepraat dat onze Insters op de eerste boot zouden staan. Hebben we ergens bewijs van?

Even gezocht in de planning: https://www.eukor.com/schedule-search
Volgens die planning komt de boot de 18e aan in Nederland. Nu heeft die planning het eerder verkeerd gehad (zou namelijk de 12e zijn). Even een bierviltjes berekening:

- 14 Antwerpen
- 15 vertrek Antwerpen
- 16 aankomst Bremerhaven
- 16/17 lossen Bremerhaven
- 17/18 vertrek Bremerhaven
- 18/19 aankomst Rotterdam
- 19/20 lossen Rotterdam

Komt wel overeen denk ik, ook met eerdere berichten hier in november.

Ik weet het volgende niet zeker. Maar de 20e komt een tweede boot van deze rederij aan in Rotterdam. Over drie dagen zou die aan moeten komen in Engeland en wellicht daarna Rotterdam? Of zou ook deze boot eerst Antwerpen en Bremerhaven aandoen? https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=9285615

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2024 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:47:
[...]

Dat zou een mooie grap zijn... Dat we met z'n allen de verkeerde boot aan het volgen zijn of dat we het onszelf hebben aangepraat dat onze Insters op de eerste boot zouden staan. Hebben we ergens bewijs van?

Even gezocht in de planning: https://www.eukor.com/schedule-search
Volgens die planning komt de boot de 18e aan in Nederland. Nu heeft die planning het eerder verkeerd gehad (zou namelijk de 12e zijn). Even een bierviltjes berekening:

- 14 Antwerpen
- 15 vertrek Antwerpen
- 16 aankomst Bremerhaven
- 16/17 lossen Bremerhaven
- 17/18 vertrek Bremerhaven
- 18/19 aankomst Rotterdam
- 19/20 lossen Rotterdam

Komt wel overeen denk ik, ook met eerdere berichten hier in November.

Ik weet het volgende niet zeker. Maar de 20e komt een tweede boot van deze rederij aan in Rotterdam. Over drie dagen zou die aan moeten komen in Engeland en wellicht daarna Rotterdam? Of zou ook deze boot eerst Antwerpen en Bremerhaven aandoen? https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=9285615
Oh geen idee, ik volg eigenlijk alleen de Morning Cecelie omdat ik ook wel benieuwd ben en het wel leuk vind. Doet mij weer denken toen ik jaren geleden de Toyota IQ kocht en het ook volgde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
PeterZ(on) schreef op zondag 15 december 2024 @ 00:11:
[...]Oh geen idee, ik volg eigenlijk alleen de Morning Cecelie omdat ik ook wel benieuwd ben en het wel leuk vind. Doet mij weer denken toen ik jaren geleden de Toyota IQ kocht en het ook volgde. :)
Het zal wel niet zo zijn, maar ik zou het wel een goede grap vinden als ‘onze’ Insters met een ander schip kwamen en al een week of zo in Nederland zijn, terwijl iedereen ervan uit is gegaan dat ze op de Morning Cecilie staan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Dat introductieweekeinde van die dealer in Waddinxveen ging niet door vanwege de vertraging van de boot. Dus dat zal wel niet. Maar het zou inderdaad grappig zijn als we de verkeerde boot aan het volgen zijn met zijn allen.

[ Voor 28% gewijzigd door monica66 op 15-12-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Megat schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:16:
[...]

Het zal wel niet zo zijn, maar ik zou het wel een goede grap vinden als ‘onze’ Insters met een ander schip kwamen en al een week of zo in Nederland zijn, terwijl iedereen ervan uit is gegaan dat ze op de Morning Cecilie staan 😄
Verwacht ik ook niet echt, maar dan kunnen vanaf morgen denk ik wel de eerste Insters op autotransporters op de weg tegenkomen. Of zouden ze die per trein naar NL vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
De afstand Antwerpen Nederland is zodanig kort denk ik, dat transport met de trein - in combinatie met het voor- en natransport - duurder en inefficiënter is dan vervoer met autotransporters vanaf ‘Anvers’ rechtstreeks naar de dealer die hem af gaat leveren, temeer omdat vanwege het formaat van de Insters er waarschijnlijk in één rit acht mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megat schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:28:
[...]

Ik hoop hier straks een foto te zien van de trekhaak, terwijl hij onder uw auto is gemonteerd.
Inmiddels foto van trekhaak bij accessoires te zien.

Afbeeldingslocatie: https://hme.dealer-portal.net/common_hyundai/hb08/IMAGE/ACCESSORY/GX282ADE00.JPG

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:19:
[...]

Inmiddels foto van trekhaak bij accessoires te zien.

[Afbeelding]
Ik meen een groen streepje te zien, net onder de auto. Het lijkt daarom, dat het een demontabele kogel betreft, zodat je niet altijd met een duidelijk aanwezige trekhaak hoeft te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megat schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:53:
[...]

Ik meen een groen streepje te zien, net onder de auto. Het lijkt daarom, dat het een demontabele kogel betreft, zodat je niet altijd met een duidelijk aanwezige trekhaak hoeft te rijden.
Ja, dat was eerder in dit topic al besproken met o.a. ondergetekende. Maar fijn dat dit nu ook visueel bevestigd wordt.
Pagina: 1 ... 6 ... 42 Laatste