Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

Topicstarter
Weer een nieuwe accessoire. Extra JBL speakeroptie:
JBL Speaker upgrade component set Hi-Res - € 629
JBL Stadium 62CF component set compleet ingebouwd in voorportieren. Alleen voor voertuigen met standaard audio.

Die andere JBL optie is 389,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:24
Anoniem: 2191578 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:23:
[...]

Een levertijd zie ik meer als een indicatie dan als een belofte. Daarom staat er meestal ook een ruime marge in het koopcontract vermeld, bijvoorbeeld 2-3 maanden in mijn geval. Wel fijn voor u dat de dealer u meer zekerheid kon bieden. Zo lees ik tenminste uw post.
Natuurlijk hebben ze wat marge rond die levertijd en het koste best wat moeite om het in het contract te krijgen. En het is ook maar de vraag hoeveel meer zekerheid ik nu heb.

Maar zonder die toezegging had ik het contact nooit getekend.

De Inster is een nieuw model, er is een kans dat er een flinke vertraging komt omdat de software toch niet op orde blijkt te zijn, of zoiets dergelijks. En dan kan het misschien nog wel maanden duren voordat we ze uitgeleverd krijgen.

Als je nog in je huidige auto door kan rijden is dat vervelend, maar niet heel erg. Maar die optie heb ik niet, ik moet mijn huidige auto inleveren op een vaste datum. Als het echt langer gaat duren ga ik de koop ontbinden en zoek ik iets anders (tenzij de dealer met een andere oplossing komt) en dat is een stuk makkelijker met een vaste datum i.p.v. een indicatie.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2191578

Even iets heel anders, is er al een botstest met de Inster in Europa gedaan? Het is een kleine auto en dan is het nog niet makkelijk om voorbij de drie sterren te komen...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 2191578 op 05-12-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:50
Anoniem: 2191578 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:49:
Even iets heel anders, is er al een botstest met de Inster in Europa gedaan? Het is een kleine auto en dan is het nog niet makkelijk om voorbij de drie sterren te komen...
Niet op de NCAP site, daar staat voor dit jaar alleen de Kona..

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
HandyLumberjack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:28:
[...]

Natuurlijk hebben ze wat marge rond die levertijd en het koste best wat moeite om het in het contract te krijgen. En het is ook maar de vraag hoeveel meer zekerheid ik nu heb.

Maar zonder die toezegging had ik het contact nooit getekend.

De Inster is een nieuw model, er is een kans dat er een flinke vertraging komt omdat de software toch niet op orde blijkt te zijn, of zoiets dergelijks. En dan kan het misschien nog wel maanden duren voordat we ze uitgeleverd krijgen.

Als je nog in je huidige auto door kan rijden is dat vervelend, maar niet heel erg. Maar die optie heb ik niet, ik moet mijn huidige auto inleveren op een vaste datum. Als het echt langer gaat duren ga ik de koop ontbinden en zoek ik iets anders (tenzij de dealer met een andere oplossing komt) en dat is een stuk makkelijker met een vaste datum i.p.v. een indicatie.
Bij ons staat geen levertijd in het contract en wij zijn ons bewust van de gok die we nemen. Als dit jaar niet lukt, dan kost het gewoon bijna 700 euro meer BPM, is niet anders.Staat overigens ook gewoon in onze overeenkomst. Wel fijn als je er wel een datum of levertijd in hebt staan trouwens, dan heb je juridisch gewoon een reden om de koop te ontbinden.

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierr
  • Laatst online: 20-06 23:29
De boot is inmiddels geland in Portugal. Ik hoop niet dat ze daar teveel Insters gaan uitladen zodat er nog iets voor ons overblijft. Ik hoorde overigens van de plaatselijke dealer dat hij in zijn filiaal al 40 Insters had verkocht. Als dat de maatstaf voor elke Hyundai filiaal in Nederland is dan wordt het nog dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20:41
Onze lokale dealer van Ursem Bartem vertelde ons zojuist dat degene die door ons besteld is (Pulse, Thomboy Kaki, winterpack) de enige is die dit jaar wellicht geleverd door ze kan worden. De andere 8 werden sowieso volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ynze_162 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:26:
Onze lokale dealer van Ursem Bartem vertelde ons zojuist dat degene die door ons besteld is (Pulse, Thomboy Kaki, winterpack) de enige is die dit jaar wellicht geleverd door ze kan worden. De andere 8 werden sowieso volgend jaar.
Dan heeft hij het over de auto's die hij krijgt zeker. Lijkt me niet dat hij namens de groep spreekt. Wellicht dat ze onderling de auto's verdelen aan de hand van de eerste bestellingen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 05-12-2024 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynze_162
Anoniem: 2184602 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:39:
[...]

Dan heeft hij het over de auto's die hij krijgt zeker. Lijkt me niet dat hij namens de groep spreekt. Wellicht dat ze onderling de auto's verdelen aan de hand van de eerste bestellingen?
Klopt ja. Geen idee hoe ze het onderling verdelen, misschien zijn die 8 wel allemaal late orders geweest. Ik schat de kans best goed in dat we er dit jaar nog in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:56
HandyLumberjack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:28:
[...]De Inster is een nieuw model, er is een kans dat er een flinke vertraging komt omdat de software toch niet op orde blijkt te zijn, of zoiets dergelijks. En dan kan het misschien nog wel maanden duren voordat we ze uitgeleverd krijgen.
Voor mijn gevoel bent u nu wel heel pessimistisch😏
Er is geen Corona meer, er is -volgens de media- geen chiptekort meer, voor zover als ik weet zitten er geen kabelbomen in uit landen in oorlog en als laatste argument : het is geen VW😏
Met andere woorden : ik verwacht dat we allemaal met onze probleemloze, fijn rijdende Insters binnenkort op de weg te vinden zullen zijn. Een beetje optimisme en vertrouwen in -zeker- Aziatische auto’s kan geen kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-06 22:20
Net eventjes met mijn dealer gepraat. Ze zeggen al meerdere chasis nummers te hebben ontvangen, maar helaas zit die van mij er niet bij. Dus dan lijkt het erop dat ik toch tot volgend jaar moet wachten 🫠🫠🫠
Alle autos die op de 1e schip staan zijn ook allemaal verkocht volgens hem, dus je kan niet switchen van SKU ofzo om toch iets dit jaar te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
arunesh90 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:56:
Net eventjes met mijn dealer gepraat. Ze zeggen al meerdere chasis nummers te hebben ontvangen, maar helaas zit die van mij er niet bij.
Als ik uw bericht goed lees, weet de dealer nu al wat het chassisnummer van uw auto is of zal zijn?
Klopt mijn interpretatie?
Ik kan mij voorstellen dat over een tijdje een nieuwe Inster pas wordt gebouwd, nadat hij verkocht is, maar dat de eerste series als voorraad gebouwd zijn en niet klant specifiek, omdat het een splinternieuw model betreft.
Mogelijk lees ik uw bericht verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-06 22:20
Megat schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:49:
[...]
Als ik uw bericht goed lees, weet de dealer nu al wat het chassisnummer van uw auto is of zal zijn?
Klopt mijn interpretatie?
In het system ziet hij de chassisnummers van een paar andere klanten die Insters hebben besteld, maar dat het bij mij nog niet staat ingevuld.
Dus in principe is mij nog geen Inster toegewezen, maar aan anderen wel, waardoor het dus bijna zeker is dat mijn auto niet tussen de eerste batch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
arunesh90 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:57:
[...]Bijna. In het system ziet hij de chassisnummers van een paar andere klanten die Insters hebben besteld, maar dat het bij mij nog niet staat ingevuld.
Duidelijk.
Dank voor uw toelichting

[ Voor 19% gewijzigd door Megat op 05-12-2024 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Pierr schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:03:
De boot is inmiddels geland in Portugal. Ik hoop niet dat ze daar teveel Insters gaan uitladen zodat er nog iets voor ons overblijft. Ik hoorde overigens van de plaatselijke dealer dat hij in zijn filiaal al 40 Insters had verkocht. Als dat de maatstaf voor elke Hyundai filiaal in Nederland is dan wordt het nog dringen.
Inmiddels is deze weer op weg naar Engeland (Tilbury) met aankomst 10 december.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:13:
[...]

Voor mijn gevoel bent u nu wel heel pessimistisch😏
Er is geen Corona meer, er is -volgens de media- geen chiptekort meer, voor zover als ik weet zitten er geen kabelbomen in uit landen in oorlog en als laatste argument : het is geen VW😏
Met andere woorden : ik verwacht dat we allemaal met onze probleemloze, fijn rijdende Insters binnenkort op de weg te vinden zullen zijn. Een beetje optimisme en vertrouwen in -zeker- Aziatische auto’s kan geen kwaad!
Ik verwacht ook dat het goed gaat, maar ik bereid me graag voor op het geval dat dat niet zo is.

Een moderne auto is gewoon ontzettend complex en wordt ook zo snel mogelijk de markt op geduwd, dus dat geeft zo zijn risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:52:
[...]
Ik verwacht ook dat het goed gaat, maar ik bereid me graag voor het geval dat dat niet zo is.

Een moderne auto is gewoon ontzettend complex en wordt ook zo snel mogelijk de markt op geduwd, dus dat geeft zo zijn risico's.
Ik realiseer mij dat het een beetje gevaarlijk is om te schrijven, maar toch.
Na vele jaren Franse auto’s gereden te hebben, is mijn vrouw in 1991 overgestapt op Aziatisch ( Hyundai Pony automaat) en ik in 2009 op Aziatisch (Toyota Prius 3). Vanuit die ervaring heb ik vertrouwen in de bedrijfszekerheid van de Inster, ook al is het een hagelnieuw model van deze fabrikant.
Hiermee bedoel ik absoluut niet te zeggen dat er niets fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
Het zal een combinatie van datum order, uitvoering, kleur en opties zijn die het maakt of jouw Inster uiteindelijk op de boot zit of niet..
arunesh90 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:57:
[...]

In het system ziet hij de chassisnummers van een paar andere klanten die Insters hebben besteld, maar dat het bij mij nog niet staat ingevuld.
Dus in principe is mij nog geen Inster toegewezen, maar aan anderen wel, waardoor het dus bijna zeker is dat mijn auto niet tussen de eerste batch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
Geeft geen garanties inderdaad, maar ze hebben een goede reputatie. Voor de Inster speelde voor ons vooral mee dat Hyundai inmiddels best wat ervaring heeft met het maken van elektrische auto's en de software. Ik was ooit een van de eerste elektrische volvo rijders, dus ik weet een beetje wat je tegen kan komen bij een eerste elektrische auto van een fabrikant.. Grote kinderziektes verwacht ik persoonlijk bij de Inster niet echt, hooguit wat kleine dingen.
Megat schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:04:
[...]

Ik realiseer mij dat het een beetje gevaarlijk is om te schrijven, maar toch.
Na vele jaren Franse auto’s gereden te hebben, is mijn vrouw in 1991 overgestapt op Aziatisch ( Hyundai Pony automaat) en ik in 2009 op Aziatisch (Toyota Prius 3). Vanuit die ervaring heb ik vertrouwen in de bedrijfszekerheid van de Inster, ook al is het een hagelnieuw model van deze fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:02
Megat schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:04:
[...]

I. Vanuit die ervaring heb ik vertrouwen in de bedrijfszekerheid van de Inster, ook al is het een hagelnieuw model van deze fabrikant.
Hoezo, deze rijdt al 2 jaar ofzo rond als Casper in Korea. Dus heel erg nieuw is hij niet.

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
rvdgaag schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:38:
[...]

Hoezo, deze rijdt al 2 jaar ofzo rond als Casper in Korea. Dus heel erg nieuw is hij niet.
De Casper ja, maar niet de Casper EV/Inster. En daar zit een flink verschil in, zelfs de wielbasis is anders.

Maar het ging in niet om de betrouwbaarheid van de auto zelf (ik heb tenslotte genoeg vertrouwen erin dat ik er eentje besteld heb), maar de betrouwbaarheid van levering.

Tot nu toe kan de dealer mij nog niet bevestigen dat de auto bij de eerste levering zit/ geleverd gaat begin januari, ondanks zijn eerdere beloftes, welke ook vastgelegd zijn in het koopcontract. Dus voorlopig blijft mijn wantrouwen terecht.

[ Voor 6% gewijzigd door HandyLumberjack op 06-12-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
jck82 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:57:
Geeft geen garanties inderdaad, maar ze hebben een goede reputatie. Voor de Inster speelde voor ons vooral mee dat Hyundai inmiddels best wat ervaring heeft met het maken van elektrische auto's en de software. Ik was ooit een van de eerste elektrische volvo rijders, dus ik weet een beetje wat je tegen kan komen bij een eerste elektrische auto van een fabrikant.. Grote kinderziektes verwacht ik persoonlijk bij de Inster niet echt, hooguit wat kleine dingen.

[...]
De inster heeft ook niet de nieuwste versie van Hyundai infotainment, dus ik verwacht ook niet veel problemen met de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterinster
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-01 10:20
Gisteren besteld: Inster E-motion, 42kWh, Metallic Sienna Orange
Op aanraden van de dealer voor deze kleur gekozen, omdat de kans groter is dat er op de eerste boot die aankomt een beschikbare E-motion in deze kleur aanwezig is! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door sterinster op 06-12-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:52:
[...]

Zijn de citaten van u niet een beetje in tegenspraak met elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:48:
[...
Maar het ging in niet om de betrouwbaarheid van de auto zelf (ik heb tenslotte genoeg vertrouwen erin dat ik er eentje besteld heb), maar de betrouwbaarheid van levering.
!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:33
sterinster schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:40:
Gisteren besteld: Inster E-motion, 42kW, Metallic Sierra Orange
Op aanraden van de dealer voor deze kleur gekozen, omdat de kans groter is dat er op de eerste boot die aankomt een beschikbare E-motion in deze kleur aanwezig is! _/-\o_
Het lijkt me dat ze inmiddels al lang weten wat.op die boot staat. Over 6 dagen is hij in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:26:
[...]
Zijn de citaten van u niet een beetje in tegenspraak met elkaar ?
Als je ze volledig uit de context trekt zou je dat kunnen concluderen, maar dat is het niet.

Het is mijns inziens niet ondenkbaar dat die Insters toch nog een flinke software update nodig hebben voordat ze de weg op kunnen, en die software is mogelijk nog niet af. En nee, dat is niet alleen een VW probleem, veel meer fabrikanten worstelen met software op het moment omdat auto's zo complex zijn geworden. En software is niet het enige, er kunnen allerlei problemen zijn, waardoor levering wordt uitgesteld. Misschien heeft Hyundai wel meer toezeggingen gedaan dan ze waar kunnen maken.

Maar ik verwacht ook dat de Inster uiteindelijk een relatief betrouwbaar auto gaat zijn. Hyundai heeft ervaring met Ev's en een redelijk track record en veel componenten komen van bestaande voertuigen af. Voor het aflopen van de 5 jaar garantie zullen de meeste kinderziektes echt wel opgelost worden. En dus ook voordat je er zelf voor moet betalen, en dat is bij andere fabrikanten echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:21:
[...]
Als je ze volledig uit de context trekt zou je dat kunnen concluderen, maar dat is het niet.
Dat was niet mijn insteek en als het wel zo overgekomen is bied ik daarvoor mijn verontschuldiging aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyundaiInster
  • Laatst online: 06-03 23:42
Ik zie meerdere mensen aangeven wanneer de boot aankomt. Weten diegenen toevallig om welk schip het gaat (naam rederij etc)? Ik vind t wel leuk om te achterhalen waar de boot steeds is, met behulp van de website Vessel Finder. Maak je het proces toch wat dichterbij mee vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
HyundaiInster schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:45:
Ik zie meerdere mensen aangeven wanneer de boot aankomt. Weten diegenen toevallig om welk schip het gaat (naam rederij etc)? Ik vind t wel leuk om te achterhalen waar de boot steeds is, met behulp van de website Vessel Finder. Maak je het proces toch wat dichterbij mee vind ik :)
Morning Cecilie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje999
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-06 23:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyundaiInster
Dat meen je niet! Wauw. Ik ben zeer dankbaar voor deze informatie! Wat een forum ook niet kan bewerkstelligen :)!

Is dit dan ook gelijk dezelfde boot voor de volgende ladingen?

Dank Lumberjack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
HyundaiInster schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:53:
[...]

Dat meen je niet! Wauw. Ik ben zeer dankbaar voor deze informatie! Wat een forum ook niet kan bewerkstelligen :)!

Is dit dan ook gelijk dezelfde boot voor de volgende ladingen?

Dank Lumberjack!
De volgende lading komt sowieso met een andere boot, want voor de volgende levering (eind januari?) kan deze boot geen retourvaart gemaakt hebben. Maar misschien wordt hij daarna wel vaker gebruikt.

Een dezer dagen vertrekt er als het goed is een andere boot met Insters uit Gwangyang Port.

[ Voor 8% gewijzigd door HandyLumberjack op 06-12-2024 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartje999
Dit is de planning van alle boten die via EUKOR vertrekken van Zuid Korea naar Nederland. Die 2de is nooit in Usan geweest. Dat is volgens mij de plek waar die geladen moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvIczOaYEEprKsyr14wYmkKupLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TiXCE2XGe8XYiUApMqoSjgtL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyundaiInster
HandyLumberjack schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:05:
[...]

De volgende lading komt sowieso met een andere boot, want voor de volgende levering (eind januari?) kan deze boot geen retourvaart gemaakt hebben. Maar misschien wordt hij daarna wel vaker gebruikt.

Een dezer dagen vertrekt er als het goed is een andere boot met Insters uit Gwangyang Port.
Ah fijn om te weten! En hoe heet die boot? (Als je die toevallig ook weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartje999 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:16:
Dit is de planning van alle boten die via EUKOR vertrekken van Zuid Korea naar Nederland. Die 2de is nooit in Usan geweest. Dat is volgens mij de plek waar die geladen moet worden.

[Afbeelding]
Komt ie de 14e in NL aan? Ik dacht de 12e? Niet dat het uitmaakt, ik heb er toch geen invloed op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton dB
  • Laatst online: 12-06 19:27
Wat leuk alle ervaringen en discussies te lezen
Wij waren na bezoek experience dagen onverwachts helemaal om. Op 11 October besteld de nagenoeg de compete Evolve in de kleur Bijarim Khaki Matte. Wij vertrouwen op tijdige levering in 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartje999 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:16:

[Afbeelding]
Handig schema, dank je! Het tweede schip, de Morning Calm, arriveert volgens dit schema al 6 dagen na het eerste schip in Rotterdam. Dat is veel sneller dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door monica66 op 06-12-2024 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
De vraag is of daar Insters op staan. O.a. KIA verscheept vanaf Pyeongtaek. En ik dacht dat Insters vanaf Guangyang verscheept worden. Dat staat er bij dit schip niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monica66 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:31:
De vraag is of daar Insters op staan. O.a. KIA verscheept vanaf Pyeongtaek. En ik dacht dat Insters vanaf Guangyang verscheept worden. Dat staat er bij dit schip niet bij.
Het eerste schip stond gepland voor vertrek eind oktober met 2.600 Insters aan boord. Dat zou dan de Morning Cecilie zijn. Het tweede schip stond gepland voor vertrek in november met 4.400 Insters aan boord. Of denk je dat die niet voor de Nederlandse markt bestemd zijn? Lijkt me toch van wel...of ben ik mezelf nu aan het overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyundaiInster
Anoniem: 2191578 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:03:
[...]

Het eerste schip stond gepland voor vertrek eind oktober met 2.600 Insters aan boord. Dat zou dan de Morning Cecilie zijn. Het tweede schip stond gepland voor vertrek in november met 4.100 Insters aan boord. Of denk je dat die niet voor de Nederlandse markt bestemd zijn? Lijkt me toch van wel...of ben ik mezelf nu aan het overtuigen?
Hoe komen jullie aan al deze interessante info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Anoniem: 2191578 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:03:
[...]

Het eerste schip stond gepland voor vertrek eind oktober met 2.600 Insters aan boord. Dat zou dan de Morning Cecilie zijn. Het tweede schip stond gepland voor vertrek in november met 4.400 Insters aan boord. Of denk je dat die niet voor de Nederlandse markt bestemd zijn? Lijkt me toch van wel...of ben ik mezelf nu aan het overtuigen?
Ik denk dat Hyundai Nederland zou wensen dat ze een complete lading van 4400 Inster modellen in relatief korte tijd zouden kunnen verkopen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de werkelijkheid in mijn ogen anders zal zijn.
Ook in andere landen is volop reclame gemaakt voor de Inster en daarom denk ik dat de scheepsladingen verdeeld zullen worden over diverse landen. Eigenlijk lees ik dat ook in het stukje.

Citaat uit de eerder genoemde site van ‘Tweety Bird’.
“On October 23, 2024, an export ceremony was held at the Gwangju Global Motors shipping hall. After being treated with rust prevention to prevent corrosion that may occur due to salt during a long voyage, 2,600 European units will be shipped to Gwangyang Port from October 28 , and 4,400 units will be exported in November and 4,100 units in December to 54 countries around the world. It was first released in the Dutch market”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megat schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:51:
[...]

Ik denk dat Hyundai Nederland zou wensen dat ze een complete lading van 4400 Inster modellen in relatief korte tijd zouden kunnen verkopen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de werkelijkheid in mijn ogen anders zal zijn.
Ook in andere Europesche landen is volop reclame gemaakt voor de Inster en daarom denk ik dat de scheepsladingen verdeeld zullen worden over diverse landen.

Citaat uit de eerder genoemde site van ‘Tweety Bird’.
“On October 23, 2024, an export ceremony was held at the Gwangju Global Motors shipping hall. After being treated with rust prevention to prevent corrosion that may occur due to salt during a long voyage, 2,600 European units will be shipped to Gwangyang Port from October 28 , and 4,400 units will be exported in November and 4,100 units in December to 54 countries around the world. It was first released in the Dutch market”.
Haha, ja dat is waar @Megat . Ik hoopte natuurlijk vooral dat er nog een paar extra Insters bij zouden komen voor de Nederlandse markt dit jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 2191578 op 06-12-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Tegen velen van ons hebben ze gezegd dat de auto naar alle waarschijnlijkheid eind december of begin januari geleverd zou worden. Je kan mij niet wijs maken dat er toen al niet bekend was wat er op die boot zou komen. Dat hebben ze niet gedeeld om de verkoop niet te laten stagneren.
Zelfs nu nog zie je op internet berichten dat ze in december al leverbaar zijn, terwijl ik hier lees dat ze allemaal vergeven zijn.
Wij hadden dat in 2022 ook met een Kia Niro EV. In april besteld en hij zou in juli of augustus geleverd worden. Het werd later en later en uiteindelijk een jaar later pas zou hij geleverd worden. Ik vond dat niet zo fijn en hoop echt dat het deze keer niet zo gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door monica66 op 07-12-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Anoniem: 2191578 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:01:
[...]
Haha, ja dat is waar @Megat . Ik hoopte natuurlijk vooral dat er nog een paar extra Insters bij zouden komen voor de Nederlandse markt dit jaar.
Ik hoop dat er voor u nog een kerst-verrassing in het verschiet ligt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik dacht net te lezen dat Tweety Bird van de dealer had gehoord dat dat niet gaat lukken. Maar.misschien vergis ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:52:
Ik dacht net te lezen dat Tweety Bird van de dealer had gehoord dat dat niet gaat lukken. Maar.misschien vergis ik me.
Soms komt er bij een koper - om wat voor reden dan ook - onverwacht een kink in de kabel, waardoor levering van de auto niet door kan gaan. Zoiets zou ook in het voordeel van ‘Tweety Bird’ kunnen werken. Ik weet dat de kans misschien niet groot is maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Het valt me op dat nog niet veel mensen hier al iets van de dealer hebben gehoord. Ik had verwacht dat het er nu wel meer zouden zijn.
Destijds bij de Kia was het al bekend als de auto's op de boot stonden. Dan had de dealer een chassisnummer bij de klant staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:39:
Tegen velen van ons hebben ze gezegd dat de auto naar alle waarschijnlijkheid eind december of begin januari geleverd zou worden. Je kan mij niet wijs maken dat er toen al niet bekend was wat er op die boot zou komen. Dat hebben ze niet gedeeld om de verkoop niet te laten stagneren. Maar zelfs nu nog zie je op internet berichten dat ze in december al leverbaar zijn. Dat heet een worst voor houden, terwijl ze weten dat ze er maar een x aantal van hebben.
Wij hadden dat in 2022 ook met een Kia Niro EV. In april besteld en hij zou in juli of augustus geleverd worden. Het werd later en later en uiteindelijk een jaar later.pas zou hij geleverd worden. Ik vond dat niet zo fijn en hoop echt dat het deze keer niet zo gaat
Ik hoop oprecht mevrouw, dat u het te somber inziet.
Mijn broer had exact dezelfde ervaring met zijn Kia E Niro, maar het was een tijd waarin de hele wereld op zijn kop stond vanwege Covid. Er was een enorm gebrek aan chips, fabrieken lagen stil, ach u weet het ongetwijfeld ook, waar we allemaal mee te kampen hadden. Gelukkig ligt dat allemaal achter ons en zijn de achterstanden veelal ingelopen.
Ik vind het vooralsnog prettiger om er vanuit te gaan dat het gewoon goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik hoop het ook @Megat . Dat zou heel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:07:
Het valt me op dat nog niet veel mensen hier al iets van de dealer hebben gehoord. Ik had verwacht dat het er nu wel meer zouden zijn.
Destijds bij de Kia was het al bekend als de auto's op de boot stonden. Dan had de dealer een chassisnummer bij de klant staan.
De dealer vertelde ons, dat ze een dag of vijf voor aflevering een bericht sturen, omdat ze dan de auto fysiek binnen hebben en ook echt een concrete afspraak kunnen maken.
Misschien is dit min of meer een vaste regel bij de dealers.
Wij hebben ook nog niet geïnformeerd hoe of wat en dat geldt misschien voor meer Inster kopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rettok
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-06 17:23
Ook wij hebben nog niet geinformeerd bij de dealer. We wachten tot de boot in Rotterdam is. Dan hopen we op een positief bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje999
Anoniem: 2184602 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:26:
[...]

Komt ie de 14e in NL aan? Ik dacht de 12e? Niet dat het uitmaakt, ik heb er toch geen invloed op :+
Ja daar hebben ze deze prachtige zin voor bedacht... "* All EUKOR’s ports of call are subject to change without notice."

Mogelijk gezeur met beschikbaarheid van de aanlegplek of ze hebben er even lekker een tussenstop in engeland tussen gefietst. Lijkt me wel lastig om het stuurtje van links naar rechts te plaatsen dus ik denk dat we ons geen zorgen hoeven te maken dat een van onze Insters in Engeland wordt achtergelaten.

Wat ik niet leuk vind is dat de dealer na preies een maand nog niets van zich heeft laten horen. Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in de communicatie rondom het kopen van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Toen ik in 2009 de Toyota IQ ging kopen konden ze volgens mij precies zien of een bepaalde uitvoering op de boot stond en die vastleggen. Dat zal bij Hyundai vandaag de dag toch niet veel anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Voor mij en mogelijk voor meer aspirant Inster eigenaren, zijn de aankoop van een nieuwe auto en vervolgens de aflevering gebeurtenissen die we niet zomaar eventjes luchtig doen. Nieuwsgierig, verwachtingsvol en wat ongeduldig leven we toe naar de dag waarop we onze hagelnieuwe elektrische auto zien blinken en zijn we benieuwd naar hoe hij zal bevallen.
Ter relativering :
Voor Hyundai is onze Inster er eentje van miljoenen auto’s die ze jaarlijks produceren, voor de importeur is onze Inster er eentje van de duizenden die ze jaarlijks verkopen. Van onze dealer is onze Inster er eentje van de honderden die ze jaarlijks verkopen en dan zijn onze Inster’s misschien ook niet de meest winstgevenden van het gamma.
Alle partijen in de keten zullen hun best doen om ons als kopersgroep naar tevredenheid te bedienen. Voor de individuele koper zullen ze minder oog hebben vrees ik. Als dat zo is, zullen we daarmee moeten leven denk ik en accepteren dat de dealer ons soms niet uit eigen beweging voorziet van de informatie zoals wij die graag zouden willen ontvangen.
Om de gedachten te bepalen : de Van Mossel groep levert dit jaar 220.000 auto’s af, zo vertelde CEO Berkhof de vorige week in het programma ‘Kraak praat door’ op de regionale zender Omroep Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
Onze dealer had gister nog geen chassisnummer. Er wordt gezegd dat 2024 nog steeds niet zeker is. Hij zei ook dat binnen 15 werkdagen na bekendmaking van het chassisnummer, hij binnen zou moeten zijn bij de dealer. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakRobZ
  • Laatst online: 19-06 09:53
Wij hebben eind oktober de koopovereenkomst getekend voor een mat blauwe Inster evolve met winter en tech pack.
Ik ben benieuwd of de levering dit jaar zal zijn. De laadpaal is geïnstalleerd thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megat schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:27:
Voor mij en mogelijk voor meer aspirant Inster eigenaren, zijn de aankoop van een nieuwe auto en vervolgens de aflevering gebeurtenissen die we niet zomaar eventjes luchtig doen. Nieuwsgierig, verwachtingsvol en wat ongeduldig leven we toe naar de dag waarop we onze hagelnieuwe elektrische auto zien blinken en zijn we benieuwd naar hoe hij zal bevallen.
Ter relativering :
Voor Hyundai is onze Inster er eentje van miljoenen auto’s die ze jaarlijks produceren, voor de importeur is onze Inster er eentje van de duizenden die ze jaarlijks verkopen. Van onze dealer is onze Inster er eentje van de honderden die ze jaarlijks verkopen en dan zijn onze Inster’s misschien ook niet de meest winstgevenden van het gamma.
Alle partijen in de keten zullen hun best doen om ons als kopersgroep naar tevredenheid te bedienen. Voor de individuele koper zullen ze minder oog hebben vrees ik. Als dat zo is, zullen we daarmee moeten leven denk ik en accepteren dat de dealer ons soms niet uit eigen beweging voorziet van de informatie zoals wij die graag zouden willen ontvangen.
Om de gedachten te bepalen : de Van Mosselgroep levert dit jaar 220.000 auto’s af, zo vertelde CEO Berkhof de vorige week in het programma ‘Kraak praat door’ op de regionale zender Omroep Brabant.
Dit is natuurlijk helemaal waar. Toch zijn we als klanten denk ik ook gewend geraakt aan wat meer informatie. Als ik een smartphone bestel, waarvan er jaarlijks ook miljoenen worden verkocht, zie ik bij wijze van spreken tot op de minuut wat de status van mijn bestelling is. Bij het kopen van een auto moet je het doen met een paar verkoopzinnen van je dealer. Denk dat klanten het juist heel leuk zouden vinden als ze bijv. via de Hyundai app de reis van hun Inster incl. verwachte aflevering in Nederland zouden kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ter relativering :
Om de gedachten te bepalen : de Van Mosselgroep levert dit jaar 220.000 auto’s af, zo vertelde CEO Berkhof de vorige week in het programma ‘Kraak praat door’ op de regionale zender Omroep Brabant.
Het is fijn voor uw autodealer dat u zo meedenkend bent, maar ik sta er toch echt anders in. Dat de dealer meer auto's verkoopt of weinig marge heeft is geen argument.

Het ondertekenen van het koopcontract geeft mij verplichtingen, maar geeft mij ook rechten.

De dealer zal er gewoon voor moeten zorgen dat er week 3 2025 een Inster voor mij klaar staat. Lukt dat niet, dan zorgt de dealer er maar voor een gratis vervangende auto zolang hij niet kan leveren.

Als de dealer dat niet doet en hij kan alsnog niet binnen drie weken leveren, dat ontbindt ik de koop en zal hij moeten betalen voor de door mijn gemaakte onkosten, conform zijn eigen voorwaarden.

Daar komt bij dat mijn dealer op de dag van het ondertekenen van het koopcontract schriftelijk heeft aangegeven dat de door mij bestelde uitvoering/kleur beschikbaar was. Mocht het inderdaad zo zijn dat de Inster niet voor mij klaarstaat in week 3, dan kan ik niet anders concluderen dan dat er sprake is van bewuste misleiding.

[ Voor 7% gewijzigd door HandyLumberjack op 07-12-2024 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16

-tom-562

Oliesjeik

Ter relativering :
Ik ben een lurker in dit topic, maar genereer jij je berichten met AI/chatGPT/CoPilot? Wat een wollig taalgebruik allemaal, zeker in vergelijking met de eerste replies uit het verleden op Tweakers

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Anoniem: 2191578 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:34:
[...]

Dit is natuurlijk helemaal waar. Toch zijn we als klanten denk ik ook gewend geraakt aan wat meer informatie. Als ik een smartphone bestel, waarvan er jaarlijks ook miljoenen worden verkocht, zie ik bij wijze van spreken tot op de minuut wat de status van mijn bestelling is. Bij het kopen van een auto moet je het doen met een paar verkoopzinnen van je dealer. Denk dat klanten het juist heel leuk zouden vinden als ze bijv. via de Hyundai app de reis van hun Inster incl. verwachte aflevering in Nederland zouden kunnen volgen.
Ik ben het met u eens. De ‘Cool Blue’ en ‘DHL’ bedrijven van deze wereld doen wat u beschrijft, mits het artikel voorradig is. In de gevallen waar het artikel niet op de plank ligt, krijgt u te horen :‘“ Artikel tijdelijk niet leverbaar “ en staat er meestal niet bij wat ‘tijdelijk’ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:39:
[...]

Het is fijn voor uw autodealer dat u zo meedenkend bent, maar ik sta er toch echt anders in. Dat de dealer meer auto's verkoopt of weinig marge heeft is geen argument.

Het ondertekenen van het koopcontract geeft mij verplichtingen, maar geeft mij ook rechten.

De dealer zal er gewoon voor moeten zorgen dat er week 3 2025 een Inster voor mij klaar staat. Lukt dat niet, dan zorgt de dealer er maar voor een gratis vervangende auto zolang hij niet kan leveren.

Als de dealer dat niet doet en hij kan alsnog niet binnen drie weken leveren, dat ontbindt ik de koop en zal hij moeten betalen voor de door mijn gemaakte onkosten, conform zijn eigen voorwaarden.

Daar komt bij dat mijn dealer op de dag van het ondertekenen van het koopcontract schriftelijk heeft aangegeven dat de door mij bestelde uitvoering/kleur beschikbaar was. Mocht het inderdaad zo zijn dat de Inster niet voor mij klaarstaat in week 3, dan kan ik niet anders concluderen dan dat er sprake is van bewuste misleiding.
ik sta er duidelijk wat luchtiger in dan u. Ik kijk met plezier uit naar de levering van onze Inster en laat dat vooralsnog niet vergallen door in ‘als dan’ scenario’s te denken.
Ik begrijp u wel hoor, vanwege uw situatie. Edoch, wij hebben de luxe om door te rijden met de Yaris als dat nodig mocht zijn en wat er verder gebeurd, zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HandyLumberjack schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:39:
[...]

U kunt altijd nog de koop ontbinden en naar Zeeuw & Zeeuw. Op de website staat daar nog een hoop 'verwachte voorraad' met levering in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ja dat zag ik ook. Maar vraag me af of dat klopt. Dat zou betekenen dat dealers toch voorraad kunnen opkopen. Onze dealer verzekerde me dat dat niet zo is want dan zouden de grote dealers alles kunnen opkopen en krijgen de kleintjes niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
-tom-562 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 00:19:
[...]

Ik ben een lurker in dit topic, maar genereer jij je berichten met AI/chatGPT/CoPilot? Wat een wollig taalgebruik allemaal, zeker in vergelijking met de eerste replies uit het verleden op Tweakers
Ter uwer informatie : ik ken de door u geciteerde programma’s alleen van naam. Verder denk ik dat elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Overigens probeer ik mij in mijn reacties bij de inhoud te houden, al erken ik dat die misschien soms wat breedvoerig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyundaiInster
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTyod6q_-GuA1Wvc7u2ShB2V0Vw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a5jjA4FlGUuOCkXeIYl19d80.png?f=fotoalbum_large

Wat is er hier aan t handje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:03:
Ja dat zag ik ook. Maar vraag me af of dat klopt. Dat zou betekenen dat dealers toch voorraad kunnen opkopen. Onze dealer verzekerde me dat dat niet zo is want dan zouden de grote dealers alles kunnen opkopen en krijgen de kleintjes niets.
Ik wil u niet teleurstellen, maar ik denk dat grote dealers inderdaad privileges krijgen van de importeurs. Dealers met slechts één of enkele vestigingen worden steeds meer overgenomen of beperkt tot sub dealer. Ik denk dat de zakenwereld er uit ziet zoals de ondertussen een beetje beruchte zakenman Peter Gillis vanuit zijn Rolls Royce regelmatig riep :”Massa is Kassa”. Voor importeurs is het profijtelijker denk ik om met één partij zaken te doen in plaats van met tien, als het over hetzelfde totale volume gaat.
Dit zie je volgens mij trouwens overal gebeuren, als je naar de winkels en servicebedrijven kijkt. Het zijn meer en meer grote ketens die de kleine zelfstandigen uit de markt drukken of drukten. Albert Heijn, Jumbo bij de kruideniers, Kruidvat bij de drogisterijen, BAM, Structon en Heijmans bij de bouwbedrijven, Feenstra en Kemkens voor verwarming en ga zo maar door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierr
Ik heb gisteravond met spanning mee zitten kijken. Het schip heeft uren lang liggen dobberen met een snelheid van rond de 1.5 knopen. Inmiddels ligt hij weer op snelheid en gaat hij gelukkig weer de goede kant op _/-\o_
Haha ik lijk wel een klein kind dat op zijn Sinterklaaskado aan het wachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Megat schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:30:
[...]
Ik wil u niet teleurstellen, maar ik denk dat grote dealers inderdaad privileges krijgen van de importeurs. Dealers met slechts één of enkele vestigingen worden steeds meer overgenomen of beperkt tot sub dealer. Ik denk dat de zakenwereld er uit ziet zoals de ondertussen een beetje beruchte zakenman Peter Gillis vanuit zijn Rolls Royce regelmatig riep :”Massa is Kassa”. Voor importeurs is het profijtelijker denk ik om met één partij zaken te doen in plaats van met tien, als het over hetzelfde totale volume gaat.
Dit zie je volgens mij trouwens overal gebeuren, als je naar de winkels en servicebedrijven kijkt. Het zijn meer en meer grote ketens die de kleine zelfstandigen uit de markt drukken of drukten. Albert Heijn, Jumbo bij de kruideniers, Kruidvat bij de drogisterijen, BAM, Structon en Heijmans bij de bouwbedrijven, Feenstra en Kemkens voor verwarming en ga zo maar door.
Nou ja dan heb ik weinig kans, want ik heb 'm bij een kleine dealer besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Zijn navigatie is gesaboteerd door de Chinezen. Die hopen dat wij een BYD kopen als de levering van onze Hyundai met een paar weken vertraagd wordt 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Anoniem: 2191578 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:00:
[...]

U kunt altijd nog de koop ontbinden en naar Zeeuw & Zeeuw. Op de website staat daar nog een hoop 'verwachte voorraad' met levering in December.
Bedankt voor de suggestie.

Ik heb zojuist even contact gehad met Zeeuw & Zeeuw, nu bij hun bestellen betekent dat je gewoon achter in de rij kan aansluiten. Zij hebben geen voorraad, ondanks dat hun website iets anders suggereert.

Wel is het mogelijk om met 1 a 2 weken een proefrit te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door HandyLumberjack op 07-12-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyundaiInster
Even off topic, maar zijn er mensen die een dashcam gaan inbouwen?

Wij kopen voor t eerst een hagelnieuwe auto en hebben tot nu toe altijd gereden in een auto met een waarde van max 2000 euro.

Bij zo’n nieuwe auto wil ik t zekere voor t onzekere nemen en bij een mogelijke schade bewijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Pierr schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:32:
Ik heb gisteravond met spanning mee zitten kijken. Het schip heeft uren lang liggen dobberen met een snelheid van rond de 1.5 knopen. Inmiddels ligt hij weer op snelheid en gaat hij gelukkig weer de goede kant op _/-\o_
Haha ik lijk wel een klein kind dat op zijn Sinterklaaskado aan het wachten is.
Helaas, hij vaart nu weer richting zuidoost. Vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:41
Misschien heeft het te maken met de storm die meer naar het noorden flink tekeer gaat:
https://earth.nullschool.....02,626/loc=-7.393,49.861

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierr
Het zou zomaar kunnen dat het met het weer te maken heeft. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat dit de geplande route is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdKQUQ2vSEdBebQWaC_Uytb4vo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9KDT0uOQz2yl6d1tS1KSnAN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierr
HyundaiInster schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:45:
Even off topic, maar zijn er mensen die een dashcam gaan inbouwen?

Wij kopen voor t eerst een hagelnieuwe auto en hebben tot nu toe altijd gereden in een auto met een waarde van max 2000 euro.

Bij zo’n nieuwe auto wil ik t zekere voor t onzekere nemen en bij een mogelijke schade bewijs hebben.
Ik heb in mijn huidige auto ook een dashcam en deze ga ik zeker overzetten in de Inster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Pierr schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:13:
Het zou zomaar kunnen dat het met het weer te maken heeft. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat dit de geplande route is.
Zou heel goed kunnen want je ziet dit gedrag idd ook bij andere schepen met o.a. bestemming UK of D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
@HyundaiInster
Wij rijden al een jaar of tien met een dashcam, maar het nut bij een eventueel ongeluk is om verschillende redenen maar beperkt, vind ik
* De meesten kijken alleen maar vooruit ( sommige ook achteruit)
* De opnamehoek is soms maar beperkt
* De kentekens zijn soms niet goed leesbaar, zeker bij duisternis of regen.
* De meesten nemen niet op als de auto geparkeerd staat.
Misschien kunnen bij de Inster alle camera’s gebruikt worden als uitgebreide ‘dashcam’. Tesla bijvoorbeeld doet dit, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat wel zoveel energie uit de HV accu trekt, dat veel Tesla rijders deze optie - Sentry genaamd - alleen op parkeerterreinen en dergelijke gebruiken, maar niet thuis.
Voor ons komt het erop neer, dat we filmpjes van mooie ritjes soms opslaan, verder eigenlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyundaiInster
Megat schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:39:
@HyundaiInster
Wij rijden al een jaar of tien met een dashcam, maar het nut bij een eventueel ongeluk is om verschillende redenen maar beperkt, vind ik
* De meesten kijken alleen maar vooruit ( sommige ook achteruit)
* De opnamehoek is soms maar beperkt
* De kentekens zijn soms niet goed leesbaar, zeker bij duisternis of regen.
* De meesten nemen niet op als de auto geparkeerd staat.
Misschien kunnen bij de Inster alle camera’s gebruikt worden als uitgebreide ‘dashcam’. Tesla bijvoorbeeld doet dit, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat wel zoveel energie uit de HV accu trekt, dat veel Tesla rijders deze optie - Sentry genaamd - alleen op parkeerterreinen en dergelijke gebruiken, maar niet thuis.
Voor ons komt het erop neer, dat we filmpjes van mooie ritjes soms opslaan, verder eigenlijk niets.
Aha! Dit is waardevolle info. Het is inderdaad zo dat het zicht beperkt kan zijn en dat het energie slurpt. Maar dit is iets voor ons om in gedachten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyundaiInster
Het leek mij trouwens ook handig om met elkaar te communiceren via Discord. Dus wie wilt joinen, hier de Discord-link :)

https://discord.gg/C2y6QE7E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Wat is het verschil met hier met elkaar praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyundaiInster
Discord is veel handiger, dat is een chat. Dit is gewoon een forum wat best omslachtig is in tegenstelling tot een chat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
HyundaiInster schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:26:
[...]

Aha! Dit is waardevolle info. Het is inderdaad zo dat het zicht beperkt kan zijn en dat het energie slurpt. Maar dit is iets voor ons om in gedachten te houden.
Of het zicht beperkt is ligt natuurlijk voornamelijk aan hoeveel geld je uit wil geven aan een dashcam. Meer geld betalen betekent vaak grotere kijkhoek, hogere resolutie en eventueel zicht naar achteren. Ja, je ziet nog steeds niet alles maar het kan helpen bij de schadeafhandeling bij een ongeluk.

Sentry mode is een Tesla is inderdaad een behoorlijke energiesluiper maar een aftermarket dashcam in je Inster monteren, die je tijdens ritten gebruikt, zal misschien 0,1km range schelen. Oftewel dat merk je niet in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:04:
[...]
Sentry mode is een Tesla is inderdaad een behoorlijke energiesluiper maar een aftermarket dashcam in je Inster monteren, die je tijdens ritten gebruikt, zal misschien 0,1km range schelen. Oftewel dat merk je niet in de praktijk.
U hebt gelijk, het verbruik van onze losse dashcam is verwaarloosbaar. Ondanks dat we weinig met de beelden doen, staat hij vanwege dat lage verbruik altijd aan tijdens ritjes
Als de geheugenkaart vol is met clipjes - van ik meen 3 minuten. - overschrijft hij de oudste weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 07-12-2024 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
HyundaiInster schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:03:
Discord is veel handiger, dat is een chat. Dit is gewoon een forum wat best omslachtig is in tegenstelling tot een chat :)
Het heeft in ieder geval niet mijn voorkeur om naar Discord te gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Het is wel jammer dat de reacties dan over 2 forums worden verdeeld. Ook voor degenen die op.een later moment informatie zoeken en die hier dan niet meer kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:27:
Het is wel jammer dat de reacties dan over 2 forums worden verdeeld. Ook voor degenen die op.een later moment informatie zoeken en die hier dan niet meer kunnen vinden.
Dat lijkt mij ook. Daarom blijf ik voorlopig bij uw initiatief mevrouw !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:02
FF snel naar Discord gekeken na de uitnodiging, niet bedoeld om te switchen, maar alle grafische kinderachtige cartoon zooi die mensen daar bij hun post menen te moeten plaatsen bevestgde mijn keuze, wegblijven daar, net een kinderspeeltuin.

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Laatst online: 00:41
Vanmorgen een mail gehad van onze dealer met de volgende begintekst:

"De productie van uw nieuwe Hyundai is al enige tijd geleden in gang gezet en een eerste update over de te verwachte afleverdatum ontvangt u binnenkort van uw dealer."

Vervolgens inleiding naar een filmpje over het productieproces:

"We kunnen ons voorstellen dat u benieuwd bent hoe een Hyundai nu eigenlijk gemaakt wordt. Aan welke eisen moeten het productieproces en uw nieuwe Hyundai voldoen om goedgekeurd de fabriek te verlaten.

Hyundai heeft een video gemaakt die u een kijkje in de keuken geeft. Op een informatieve manier bent u in een paar minuten op de hoogte hoe Hyundai denkt en werkt vanaf visie tot aan werkelijkheid."

https://www.hyundai.com/n...yundai/fabrieksvideo.html

(Helaas niet een Inster productie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickyNick
  • Laatst online: 24-06 22:39
12-10-2024 , E-Motion 42Kw, Kwh Unbleached Ivory, Levering Januari 2025

Na aanleiding van berichtgevingen over levering in December op dit forum gebeld met de dealer. De dealer kon zien dat mijn configuratie niet op de boot staat die in December 2024 aankomt.. helaas. De boot van Januari zo goed als zeker wel. Ik ga dus deze boot in de gaten houden:
LAKE_SHIRASAGI.

Valt mij wel een beetje tegen dat de dealer niet even contact heeft opgenomen als ze al weten dat hij niet in December geleverd wordt. Ze hadden aangegeven contact op te nemen als ze meer informatie hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rettok
Ik heb, nav bericht VickyNick, even gemaild met onze dealer.
Zijn antwoord:

Ik heb vandaag gecheckt in mijn systeem en daar staat bij, KOMT ER AAN.
Maar ik weet niet of hij dan op de boot van December of januari zit.
Mijn gevoel zegt dat het wel januari wordt want ik heb nog geen chassis nummer zichtbaar.

Dus ga ik ook maar dat schip in de gaten houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rettok
Wel een gelikt, maar leuk filmpje trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
rettok schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:04:
Ik heb, nav bericht VickyNick, even gemaild met onze dealer.
Zijn antwoord:

Ik heb vandaag gecheckt in mijn systeem en daar staat bij, KOMT ER AAN.
Maar ik weet niet of hij dan op de boot van December of januari zit.
Mijn gevoel zegt dat het wel januari wordt want ik heb nog geen chassis nummer zichtbaar.

Dus ga ik ook maar dat schip in de gaten houden ;-)
VickyNick, heeft een 42kWh variant besteld, en jij de 49kWh volgens de openingspost....

Diezelfde 42kWh die volgens mijn dealer onderdeel zou zijn van de eerste levering en enkele dagen na de bestelling van VickyNick nog beschikbaar was. :S

[ Voor 12% gewijzigd door HandyLumberjack op 09-12-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
Ga deze week ook maar eens vragen of ik de inster nog in december geleverd zal krijgen.

Even een vraagje tussendoor: gaan jullie de inster all risk verzekeren? Zoja, wat zal dan ong het maandbedrag zijn als je geen no claim hebt opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rettok
Advies is altijd een splinternieuwe auto de eerste ca. 5 jaren all risk te verzekeren.
Zonder No claim moet je denken aan ongeveer 70 euro per maand. Kun je zelf nakijken via bijv. Independer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
tcc90 schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:20:
Ga deze week ook maar eens vragen of ik de inster nog in december geleverd zal krijgen.
Mag ik vragen wanneer u hem besteld hebt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

rettok schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:25:
Advies is altijd een splinternieuwe auto de eerste ca. 5 jaren all risk te verzekeren.
Zonder No claim moet je denken aan ongeveer 70 euro per maand. Kun je zelf nakijken via bijv. Independer.
Het kan ook verschil maken of je de auto met geleend geld hebt gekocht of niet. Bij verlies, een grote schade of diefstal kun je met een all-riskverzekering in de meeste gevallen je lening terugbetalen. Als je genoeg geld achter de hand hebt om die risico's zelf te dragen, zou ik niet weten waarom je 5 jaar voor een all-riskverzekering zou moeten gaan. Het moet uiteindelijk vooral passen bij je persoonlijke situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Niks moet natuurlijk, als ik hem op dag 1 tegen een boom parkeer kan ik dezelfde dag weer een nieuwe kopen. Toch geeft het me een fijne gevoel om de eerste 1 a 2 jaar voor allrisk te gaan.

Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste