Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste
Acties:

• sentiao
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 14:40
Megat schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:10:
[...]

Ik meen te weten van het Duitse forum, dat daar een grootschalige terugroepactie is m.b.t. de driewegklep. De Inster rijders werden daar per brief uitgenodigd om een afspraak met de werkplaats te maken. mag ik u vragen of u ook zo’n brief ontving of maakte u op eigen initiatief de afspraak ?
Dat weet ik niet meer met zekerheid te zeggen. Ik heb de terugroepactie wel kunnen zien op de site van de RDW, en van de garage.

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:47
sentiao schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:11:
[...]

Dat weet ik niet meer met zekerheid te zeggen. Ik heb de terugroepactie wel kunnen zien op de site van de RDW, en van de garage.
Het betreft 61D127, deze is bij ons 30/8 uitgevoerd samen met alle openstaande service acties en recall 51D129 (de doppen op draadeinden onder de bijrijdersstoel). De importeur bevestigde mij 21/7 jl dat 61D127 bij hun een recall was, toen stond deze nog niet op de site van de RDW. Ik kreeg begin juli de melding “Controleer koelsysteem elektrische motor” en heb toen direct de dealer gebeld. De 3-weg klep was een ouder type (Inster geleverd eind april 2025) en is daadwerkelijk vervangen.

• sv7088
Ik heb echter in onze ‘INSTER carrière’ nog nooit een brief van de importeur ontvangen mbt een recall

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 19:16
sentiao schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:17:

"Maar is het 't nieuwe onderdeel of is het dezelfde?"
Wat ga je doen als het hetzelfde onderdeel blijkt?

En ook: er is in ieder geval één scenario te bedenken waarbij je hetzelfde onderdeel krijgt en daar toch heel blij mee zou moeten zijn.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 21:48
Megat schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:10:
[...]

Ik meen te weten van het Duitse forum, dat daar een grootschalige terugroepactie is m.b.t. de driewegklep. De Inster rijders werden daar per brief uitgenodigd om een afspraak met de werkplaats te maken. mag ik u vragen of u ook zo’n brief ontving of maakte u op eigen initiatief de afspraak ?
Ik rijd een frans gekentekende Inster en ik kreeg zelf een aangetekend schrijven van de franse importeur om een afspraak te maken ter vervanging van de 3 wegklep

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• sentiao
multikoe schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:26:
[...]

Wat ga je doen als het hetzelfde onderdeel blijkt?

En ook: er is in ieder geval één scenario te bedenken waarbij je hetzelfde onderdeel krijgt en daar toch heel blij mee zou moeten zijn.
De gedachte van mijn uitspraak was dat de driewegklep bij onze Inster OK was (edit: dat weet ik eigenlijk niet, maar de terugroepactie is gedaan niet op basis van een klacht of symptoom, maar ook daar weet ik natuurlijk niet of ze remote diagnostics data hebben gebruikt om onze Inster binnen te roepen, dit wordt heel snel heel speculatief). De vervanging was preventief. Vandaar mijn aanname dat het om een nieuw onderdeel moet gaan.

edit: ik ga de garage gewoon nog eens mailen met de vraag uit interesse. Komt helemaal goed.

[ Voor 27% gewijzigd door sentiao op 16-09-2026 11:53 ]

• sv7088
sentiao schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:51:
[...]

De gedachte van mijn uitspraak was dat de driewegklep bij onze Inster OK was (edit: dat weet ik eigenlijk niet, maar de terugroepactie is gedaan niet op basis van een klacht of symptoom, maar ook daar weet ik natuurlijk niet of ze remote diagnostics data hebben gebruikt om onze Inster binnen te roepen, dit wordt heel snel heel speculatief). De vervanging was preventief. Vandaar mijn aanname dat het om een nieuw onderdeel moet gaan.

edit: ik ga de garage gewoon nog eens mailen met de vraag uit interesse. Komt helemaal goed.
Een terugroepactie (recall) kan ook preventief zijn omdat er een te hoog storings-percentage is met het betreffende onderdeel. Daarbij is de bewuste 3-weg klep essentieel voor de koeling van de elektromotor en de ICCU, dus kun je als fabrikant beter niet wachten totdat de storing optreedt, maar preventief het betreffende onderdeel wat de storing veroorzaakt vervangen (is goedkoper dan de electromotor of ICCU vervangen, we hebben in dit forum ook al een gesmolten draadboom gezien omdat het onder de motorkap te heet geworden was …)

• multikoe
sentiao schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:51:
[...]

Eén van de mogelijke redenen om een onderdeel preventief te vervangen is als je als fabrikant weet dat een bepaalde batch die je hebt geproduceerd fabrikagefouten bevat. Of je hebt ontdekt, door opvallend veel meldingen, dat een bepaalde batch meer problemen veroorzaakt dan de rest. Dat gebeurt regelmatig. In dat geval krijg je dus exact hetzelfde onderdeel, met hetzelfde artikelnummer. Alleen met een verbeterde kwaliteit. Of eigenlijk: met de bedoelde kwaliteit :)

Als je er echt achteraan wil, dan zou je dus moeten uitzoeken wat de reden is voor de terugroepactie. Nu dender ik deze discussie binnen zonder al teveel voorkennis, dus misschien is die reden al wel bekend. Maar als klant heb je vaak erg weinig zicht op/weet van de technische details en zonder die kennis kun je erg weinig.

• multikoe
sv7088 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:27:
[...]

Een terugroepactie (recall) kan ook preventief zijn omdat er een te hoog storings-percentage is met het betreffende onderdeel. Daarbij is de bewuste 3-weg klep essentieel voor de koeling van de elektromotor en de ICCU, dus kun je als fabrikant beter niet wachten totdat de storing optreedt, maar preventief het betreffende onderdeel wat de storing veroorzaakt vervangen (is goedkoper dan de electromotor of ICCU vervangen, we hebben in dit forum ook al een gesmolten draadboom gezien omdat het onder de motorkap te heet geworden was …)
Het ging even over de vraag of het gaat om een nieuw, verbeterd ontwerp of dat je gewoon een ander, maar met hetzelfde ontwerp. Als er echt een ontwerpfout in het onderdeel zit, dan heeft vervangen niet zoveel zin. Het risico op uitval blijft even groot (slijtage uitgezonderd)

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-10 13:30
multikoe schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:45:
[...]

Als je er echt achteraan wil, dan zou je dus moeten uitzoeken wat de reden is voor de terugroepactie. Nu dender ik deze discussie binnen zonder al teveel voorkennis, dus misschien is die reden al wel bekend. Maar als klant heb je vaak erg weinig zicht op/weet van de technische details en zonder die kennis kun je erg weinig.
Zie mijn post van vorig jaar, waarbij het 4 maanden duurde om mijn kapotte driewegklep te vervangen. Er zijn in dit topic al meer berichten gepost over de driewegklep die vervangen is, voordat de terugroepactie begon. Bij de dealer gaven ze voor de zomer aan dat die terugroepactie preventief is, omdat een kapotte driewegklep dus op meerdere plekken problemen kan geven (ICCU-koeling, airco, etc..).

Die terugroepactie is inderdaad puur ter vervanging van de driewegklep. Ik weet zelf echter niet of de mijne al vervangen is door een ander model, of dat het dezelfde is uit een andere batch, of dat ik ook nog een 'slechte' heb. Ik heb in elk geval nog geen oproep ontvangen.

• sentiao
multikoe schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:45:
[...]

Eén van de mogelijke redenen om een onderdeel preventief te vervangen is als je als fabrikant weet dat een bepaalde batch die je hebt geproduceerd fabrikagefouten bevat. Of je hebt ontdekt, door opvallend veel meldingen, dat een bepaalde batch meer problemen veroorzaakt dan de rest. Dat gebeurt regelmatig. In dat geval krijg je dus exact hetzelfde onderdeel, met hetzelfde artikelnummer. Alleen met een verbeterde kwaliteit. Of eigenlijk: met de bedoelde kwaliteit :)

...
Je hebt een heel goed punt, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dankje voor het perspectief.

[ Voor 18% gewijzigd door sentiao op 16-09-2026 16:23 ]

• Huppeldepup
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-09 09:40
marzman95 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:02:
[...]

Zie mijn post van vorig jaar, waarbij het 4 maanden duurde om mijn kapotte driewegklep te vervangen. Er zijn in dit topic al meer berichten gepost over de driewegklep die vervangen is, voordat de terugroepactie begon. Bij de dealer gaven ze voor de zomer aan dat die terugroepactie preventief is, omdat een kapotte driewegklep dus op meerdere plekken problemen kan geven (ICCU-koeling, airco, etc..).

Die terugroepactie is inderdaad puur ter vervanging van de driewegklep. Ik weet zelf echter niet of de mijne al vervangen is door een ander model, of dat het dezelfde is uit een andere batch, of dat ik ook nog een 'slechte' heb. Ik heb in elk geval nog geen oproep ontvangen.
Ook hier had ik last van heel veel lawaai bij het opladen. Maar dan ook echt heel luid. Na veel gedoe is geconcludeerd dat het om de driewegklep ging. Ik heb hiervoor geen terugroepactie ontvangen. Dit was in april 2026. Auto was toen jaar oud ongeveer.

• Ron467
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:30
Ik lees veel over diverse problemen en al dan niet terugroep acties.

Onze Inster is bij 6000 km en nog geen 1000 km verder nogmaals afgevoerd naar de dealer (anwb vult bij EV’s geen koelvloeistof bij). Na eerdere ervaring met een camper die verschillende keren afgevoerd werd (en ons veel geld gekost heeft), hebben we de sleutels ingeleverd met de mededeling dat we deze (particulier nieuw gekocht) niet meer willen en een oplossing verwachten.

Het is allemaal redelijk vaag vanuit Hyundai en blijkbaar ook afhankelijk van de dealer.

Ik wist toen al dat er in Australie een terugroep actie was voor de driewegklep, maar wist nog niet wat er mis- en gerepareerd was aan onze inster.

Maar 2 keer afvoeren was voor ons al de drempel van non conformiteit claimen. Gesprek met manager en hoofdmonteur was wat apart daar ik ook over enige technische kennis beschik. Geen terugroep acties, 1e keer koelvloeistof pomp vervangen, 2e keer de 2e pomp vervangen. Waarom? Ze waren lek, waarom waren ze lek? Ze waren lek. Was er niet iets met de driewegklep? Oh ja, die hebben we ook vervangen, preventief want die had geen kortsluiting…..maar nu is alles weer (onder garantie) gerepareerd en goed.

En toch nemen we m niet meer mee en wachten op een oplossing.

Afgesloten circuits die erg warm (kunnen) worden, bouwen druk op en (kunnen) gaan lekken op zwakste punt simpele procestechnische kennis. Bij sommige insters dus op de driewegklep zelf met kortsluiting en problemen met ECU tot gevolg, bij andere dus op de pomp(en). Maar wat is het volgende bij deze (in onze ogen) Maandagmorgen auto?

Al met al zijn we er uitgekomen zonder er een rechtszaak van te hoeven maken en hopen we in december het 2027 model te ontvangen, hopelijk zonder alle kinderziektes…

De dealers staan ook in spagaat; Hyundai die voor het land geen echte terugroep actie start en alles onderhands wil oplossen en het grotendeels aan de dealer overlaat om op te lossen.

Vooralsnog zijn we blij met onze dealer die het wilde en (redelijk) kon oplossen. Vanuit ons geven we het dus een 2e kans voor de Inster en kunnen niet wachten totdat hij geleverd wordt.

• lupajane
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:37
Gedoe met de driewegklep was voor ons ook de reden om voor een MY27 model te kiezen. Besteld eind juli, heel benieuwd naar de bevindingen. Zal nog wel even duren voor hij geleverd wordt. Gekozen voor een Pulse, 49kWh en warmtepomp.

• CEdS
Bij mijn in Frankrijk geregistreerde Inster heb ik al 2 keer een aangetekend schrijven ontvangen over een terugroepactie: ICCU en de driewegklep. Beide zijn dus nu preventief vervangen. Inmiddels zijn we 24000 km verder en geen problemen ondervonden.

Ik weet niet of het met de Franse wetgeving te maken heeft maar de importeurs reageren hier veel adequater. In het verleden een garantiezaak meegemaakt; Een vriend had een Passat diesel. 1 injector was na 200000 km kapot, alle vier werden onder garantie vervangen. Daar hoef je bij Pon niet mee aan te komen. Daarnaast ben je nu zelfs in overtreding als je met zo'n Japanse plofzak blijft rijden die allemaal vervangen moeten worden. Je wordt hier zelfs op de Autoroute via de matrix borden voor gewaarschuwd.

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• LV1
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:20

LV1

Bug of feature:
Als ik met de Hyundai app het opladen stop en daarna de voertuigstatus controleer (update) om bv. het actueel behaalde laadniveau te zien, herstart de auto het laden weer zonder mijn opdracht om het opladen te starten.

• Megat
  • Laatst online: 18:12
LV1 schreef op zondag 20 september 2026 @ 13:05:
Bug of feature:
Als ik met de Hyundai app het opladen stop en daarna de voertuigstatus controleer (update) om bv. het actueel behaalde laadniveau te zien, herstart de auto het laden weer zonder mijn opdracht om het opladen te starten.
Ook bij mij start het opladen na een bepaalde tijd weer spontaan nadat ik het laden in de app heb onderbroken. Het schijnt normaal te zijn bij Hyundai. Ik zag bijvoorbeeld op facebook dat iemand met een Santa Fe er ook over schreef.

[ Voor 8% gewijzigd door Megat op 20-09-2026 15:35 ]

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:43
lupajane schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:18:
Gedoe met de driewegklep was voor ons ook de reden om voor een MY27 model te kiezen. Besteld eind juli, heel benieuwd naar de bevindingen. Zal nog wel even duren voor hij geleverd wordt. Gekozen voor een Pulse, 49kWh en warmtepomp.
Oeps ik heb gisteren exact dezelfde inster 49kwh Puls besteld met winterpack wist al wat van de recalls werd mij benadrukt ik me geen zorgen hoefde te maken. Inster word binnen 2 weken geleverd (lijkt me vlot) heb ik nu dan een 2027 model met alle recalls uitgevoerd. ? Wat is het verschil tussen 2026 en 2027 model ? Wellicht dat de VIN nummer meer kan vertellen. Tja hoe moet ik die verkoper benaderen. Auto laten staan als recalls niet zijn uitgevoerd!! Verkoop contract ontbinden !! Blijkbaar lijkt het erop dat die recalls niet (goed) werken. Wat adviseren jullie mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Snarfie31 op 20-09-2026 19:41 ]

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Relax @Snarfie31 als ze alle bekende recalls hebben opgelost vinden ze vast wel weer een paar nieuwe :+

• Snarfie31
hjs schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:54:
Relax @Snarfie31 als ze alle bekende recalls hebben opgelost vinden ze vast wel weer een paar nieuwe :+
Tja ik wist wel dat er recalls waren maar wie heeft die niet. Echter wat ik hier lees (alleen al op de laatste pagina) is nogal ernstig sta ik niet op te wachten laatste pagina lijkt wel een grote treurenis. Zijn er ook blije inster rijders die zero problemen onder vinden. Een van de redenen om voor Hyundai te kiezen is hun goede reputatie hebben osa een merk als KIA in het assortiment LG batterijen ook kwalitatief goed vandaar. Echter als ik metname afhandeling of follow up recalls zie zakt me een beetje de moed om de schoenen. Zie nu ook op mijn factuur dat ik een 2026 model heb. Tja zal wel aan mij liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Snarfie31 op 20-09-2026 20:26 ]

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Snarfie31 schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:24:
[...]
Zijn er ook blije inster rijders die zero problemen onder vinden.
Die zijn er zeker, maar die hoor je normaliter niet. Er rijden inmiddels ruim 6000 Insters rond in Nederland, dus het is ook niet verrassend als er af en toe wat problemen zijn.

Zelf heb ik inmiddels bijna 40.000km afgelegd met de Inster met zero problemen.

Wel heeft de Inster 2 nieuwe banden (slijtage), een airco reiniging en een 30.000km beurtje (waarbij de dealer op eigen initiatief een aantal recalls heeft uitgevoerd) gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door HandyLumberjack op 20-09-2026 20:51 ]

Klimaatkarma letterbingo: PV, EV, WP, LFP, WPB

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:43
Alle Insters die in medio april, mei '26 en later gefabriceerd zouden geen problemen meer moeten hebben, waarvoor nu diverse back ups nodig zouden zijn. Rond deze periode zijn ze ook met de montage van de 27 modellen gestart. Mijn Cross had daarom 0 openstaande updates openstaan bij aankomst in de haven van aflevering, afgeleverd d.d. 10e juli26.

Mijn Cross is d.d. 24 april 2026 geproduceerd, staat als zodanig in het "Certifficate of Confermity, afgekort COC" vermeld. Dus net nog een 2026 model versie.

Dit COC kun je op verzoek van je dealer verkrijgen, wel wat aandringen voor benodigd geweest in mijn geval. Maar hier staat naast de productiedatum ook veel meer info in over de verder fabrieks eigen gemonteerde extra voorzieningen, c.q. opties van je betreffende Inster model.

Bij onze Oosterburen zijn ze verplicht om dit informative formulier standaard bij je auto papieren mee uit te geven,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9Cl-bsOdS6_qKVeNHPQl7LJ1wU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAdphlFotjYwpZiUh160suYk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_WSctiaVRy-pWiLY5J7OSQ3qGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzlnsKi07NJMnK6sElm6yd9i.jpg?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:47
@dinandus dit formulier wordt in NL inderdaad niet standaard meegeleverd, maar onze dealer had het keurig bij de levering aan ons overhandigd.

• multikoe
Ik ontdekte vanmorgen dat je de koplampen niet uit kan zetten (zelfs niet naar stadslicht) als de auto aan staat en het is donker. Dat laatste moet ik nog even checken, maar komt dit jullie ook bekend voor?

Ik ben af en toe een beetje een betweter en vanmorgen reed ik in de stad en er kwam me een auto tegemoet die (om 7:00, dus nog hartstikke donker) zijn koplampen niet aan had. Normaliter zet ik dan even snel mijn eigen koplampen uit (en weer aan...) als waarschuwing, maar vanmorgen bleven die dus gewoon branden.

[update] Nu, overdag, gaan de lichten wel gewoon uit, dus kennelijk is dit toch een veiligheidsdingetje.

[ Voor 9% gewijzigd door multikoe op 21-09-2026 12:17 ]

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:43

con1

Energiefreak

Ik heb mijn Inster Pulse vanaf september 2025 en 5700 km gereden (niet veel dus)
Goed beschouwd 1 probleem gehad. De batterij van de sleutel raakt zéér versneld
leeg als de sleutel dicht bij de auto ligt. Auto staat op de oprit naast de keuken,
sleutel ligt in de keuken op zo'n 3 meter afstand.
Door continue verbinding loopt het baterijtje leeg.
Een kastje (kooi van Faraday) bood geen soelaas. Sinds ik de sleutel in de
woonkamer heb gelegd is het geen probleem meer.
Maar gezien het aantal geringe kilometers is een en ander niet helemaal relevant
wellicht.

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• multikoe
Is er iemand hier die het verbruik van de Inster bijhoudt? Of die bijhoudt wat het werkelijke bereik is? Ik ben een beetje een freak, ik hou dat allemaal bij in overzichten enzo, maar ik ben wel nieuwsgierig of er meer zijn zoals ik 8-)

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:06
multikoe schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:35:
Is er iemand hier die het verbruik van de Inster bijhoudt? Of die bijhoudt wat het werkelijke bereik is? Ik ben een beetje een freak, ik hou dat allemaal bij in overzichten enzo, maar ik ben wel nieuwsgierig of er meer zijn zoals ik 8-)
Hier houden we via de Home Assistant koppeling het verbruik automatisch bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sjKeCVEjcVp9byFvwdof9KdvTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pkkpwWIWvwrQLWcxwmgA30pQ.png?f=fotoalbum_large

Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik het niet echt mijn doel is om enorm zuinig te rijden, dus ik gebruik niet altijd eco bijv. Wel probeer ik zoveel mogelijk thuis op te laden wanneer de netto energie prijzen rond de ~15ct/kwh zijn, wat een veel grotere impact heeft op kosten in mijn geval.

• Ron467
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:30
@Snarfie31 ja hoor was een tevreden rijder, vandaar dat we het aandurven om voor MY 27 te gaan. De reden dat we onze 1e Inster met <7000 km terug hebben gegeven heeft vooral te maken met onze ervaringen met onze vorige camper. Die is wel 12 keer afgevoerd op de autoambulance (in 4 jaar tijd), met alle ergenis en de meeste kosten voor ons. Nadat de Inster voor de 2e keer afgevoerd werd wegens leeg koelvloeistof tankje/lekkages was voor ons dus de druppel…..

We hadden ook voor voorraad model MY26 kunnen gaan (waar hoogstwaarschijnlijk de problemen op voorhand aangepakt zijn), dan hadden we ook nog voor de mat groene kunnen kiezen, maar zowel de dealer als wij vonden MY27 iets “zekerder”….De mat groene kleur (die we nu zouden willen) is dan niet meer leverbaar ivm kras en vuiligheid gevoelig, dus zijn we deze keer voor de zwarte gegaan (we hadden buttercream yellow).

Het verschil tussen 27 en 26 is verder dat het VTL (220 v binnen (en buiten via adapter)) deel uit het techpack is gehaald, dit moet je dan apart bijbestellen…..

Als hij/zij (in december?) geleverd gaat worden, controleer of vraag ik ook naar Certifficate of Confermity, bedankt voor die info!

Tot die tijd rijden we in een redelijk nieuwe I10, maar wat missen we de Inster en het elektrisch rijden!!!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:26

uFx

Ik ben trouwens ook aan het wachten op mijn Inster MY27 (verwachte leverdatum is oktober). Volgens de dealer zouden er ook verbeterde sensoren op zitten maar dat kan ik niet echt ergens terugvinden. Maar als iemand een MY27 geleverd krijgt ben ik benieuwd naar de ervaringen!

Ik ben overigens niet voor de V2L gegaan. Ik vond het idee wel echt heel leuk maar als ik dan kritisch kijk wanneer ik dat zou gaan gebruiken is dat minimaal, met vaak alternatieven gewoon in de buurt.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• multikoe
arunesh90 schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:24:
[...]

Dit doe ik ook al, maar dit is het verbruik dat de auto teruggeeft, niet het werkelijke verbruik. Ik heb hiervoor e-Niro gehad waarbij het werkelijke verbruik duidelijk afweek van het verbruik dat de auto aangaf. Het lijkt er overigens nu wel op dat het voor de Inster nauwkeuriger is.

Ik bereken het verbruik door het percentage dat ik verbruikt heb te gebruiken om het aantal kWh te berekenen. Samen met de kilometers gereden levert dat een schatting op. Voor de e-Niro gold dat het percentage (de SOC) erg nauwkeurig en lineair was met de overgebleven capaciteit in kWh.

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 15:37
Bug of feature:
Ja heeft de Ioniq 5 en de Kia EV6 ook last van, is gebeurd na een app update. Zie onderstaande uit de EV6 topic.
IvoB2 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:25:
Zijn er nog mensen met een issue om het laden via de app te stoppen?
Wanneer ik op het icoon "Stop" (laden) druk dan onderbreekt het laden maar herstart een paar seconden later het laden gewoon weer op (icm met een Alfen laadpaal).

Ergens een instelling? Verkeerde combinatie? Gewoon kuren van de app?
En de work around
IvoB2 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:22:
[...]
Maar issue Kia app inmiddels opgelost => laden onderbreken niet via het homescherm maar via het beheerscherm.

• Snarfie31
Ron467 schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:33:
@Snarfie31 ja hoor was een tevreden rijder, vandaar dat we het aandurven om voor MY 27 te gaan. De reden dat we onze 1e Inster met <7000 km terug hebben gegeven heeft vooral te maken met onze ervaringen met onze vorige camper. Die is wel 12 keer afgevoerd op de autoambulance (in 4 jaar tijd), met alle ergenis en de meeste kosten voor ons. Nadat de Inster voor de 2e keer afgevoerd werd wegens leeg koelvloeistof tankje/lekkages was voor ons dus de druppel…..

We hadden ook voor voorraad model MY26 kunnen gaan (waar hoogstwaarschijnlijk de problemen op voorhand aangepakt zijn), dan hadden we ook nog voor de mat groene kunnen kiezen, maar zowel de dealer als wij vonden MY27 iets “zekerder”….De mat groene kleur (die we nu zouden willen) is dan niet meer leverbaar ivm kras en vuiligheid gevoelig, dus zijn we deze keer voor de zwarte gegaan (we hadden buttercream yellow).

Het verschil tussen 27 en 26 is verder dat het VTL (220 v binnen (en buiten via adapter)) deel uit het techpack is gehaald, dit moet je dan apart bijbestellen…..

Als hij/zij (in december?) geleverd gaat worden, controleer of vraag ik ook naar Certifficate of Confermity, bedankt voor die info!

Tot die tijd rijden we in een redelijk nieuwe I10, maar wat missen we de Inster en het elektrisch rijden!!!
Net vanmiddag door de dealer gebeld kon mij vertellen dat de Inster nog op de boot is levertijd word iets later dan 3 weken en het zou zomaar kunnen dat het het 2027 model is VIN kon hij vandaag ook nog niet krijgen en daarom houd hij nog een slag om de arm. Hij beld me direct op indien hij het VIN nummer heeft. Hij heeft mij een Hyundai AC lader al meegegeven zaterdag kreeg ik gratis mee. Meende dat die nu niet meer geleverd worden standaard is echter nu wel nodig met de nu jaren levertijd als je een 3 fase groep voor thuis vandaag aanvraagd.

[ Voor 8% gewijzigd door Snarfie31 op 21-09-2026 21:49 ]

• LV1

LV1

jouwheld schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:54:

En de work around

Maar issue Kia app inmiddels opgelost => laden onderbreken niet via het homescherm maar via het beheerscherm.
Ik heb het laden onderbroken via het Beheerscherm (tabblad EV) en vervolgens herstart het laden zich auto-magical na het updaten van het Beheerscherm (Voertuigstatus wordt gecontroleerd...)

• jouwheld
LV1 schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:07:
jouwheld schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:54:

En de work around

[...]

Ik heb het laden onderbroken via het Beheerscherm (tabblad EV) en vervolgens herstart het laden zich auto-magical na het updaten van het Beheerscherm (Voertuigstatus wordt gecontroleerd...)
Jammer, dan is het toch een andere/nieuwe bug

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Afgelopen zomervakantie hebben we met zijn 2en en de Inster een rondreis gemaakt door Zweden en Noorwegen (met een uitstapje naar Finland). Daarbij hebben we ook een aantal keer gekampeerd. Het was een mooie reis en zeer goed bevallen. De Inster is echt belachelijk ruim van binnen / veelzijdig inzetbaar voor zo'n relatief kleine auto. Ik wilde graag even onze ervaringen delen met de Inster.

Laden en range
  • In de genoemde landen is laden super goed geregeld. Vrijwel bij elke supermarkt van enig formaat zijn wel snelladers aanwezig. Zo ook bij vrijwel alle tankstations, veel fastfood tenten en uiteraard winkelcentra.
  • Wij combineerden het laden met wat boodschapjes of een hapje eten of even wat winkels bekijken, en hebben het wachten nooit als probleem ondervonden. In het algemeen ben je binnen 30 minuten van 20% naar 80%.
  • Het zou fijn als de Inster met 150 kW zou kunnen laden, voor de heen- en terugreis door Duitsland (en Denemarken) zou dan de wachttijd terug kunnen naar 15 minuten. Ideaal als je snel door wilt (zeker als je telkens van rijder wisselt).
  • In onze vakantiebestemming reden we meestal op 60 tot 90 km/u wegen. Daar is de Inster heel blij mee. Op doorreis door Duitsland is 130 km/u wel dodelijk voor de range. We hebben uiteindelijk vooral 110 km/u gereden om toch minimaal 300-320 km range te halen, niet ideaal op de Autobahn (en als je naar huis wilt). Een beetje tussen de vrachtwagens door op de rechterbaan.
  • Oh ja, in de vakantielanden was laden beduidend goedkoper dan in NL!
Comfort en ruimte
  • Je zit uiteraard niet in een luxe fauteuille of stevig in een kuipstoel, maar ik heb geen klachten zelfs bij lange zits. Je hebt relatief zoveel ruimte in de cabine, helemaal met de extra ruimte tussen de voorstoelen (waarom elektrische auto's een ouderwetse middenconsole hebben snap ik niet. Die is helemaal niet meer nodig voor de versnellingspook (en aansluiting op de bak), ruimte voor de uitlaat of eventueel cardan as). Daar hadden we mooi een mini kratje met drinken en wat versnaperingen voor onderweg liggen.
  • We waren met zijn 2en en hadden in principe de volledige achterbank vrij voor het meenemen van zooi. Zeker met het idee om ook te gaan kamperen, dachten we dat wordt stapelen. Maar niets is minder waar. Door de vlakke vloer konden we namelijk ook veel kwijt ter plaatse van de beenruimte van de achterbank. Daar konden we onze inklapbare tafel en tweezitsbank opbergen, met nog wat ander spul zoals schoenen.
  • De verschuifbare en verstelbare achterbank helpt ook met het efficient inpakken. We hadden de bank iets naar voren en de stoelen rechtop, zodat we de weekendtassen en andere zooi precies pas konden inruimen in de kofferbak. Dit voorkomt ook heen en weer schuiven bij te veel loze ruimte. Oh ja, de hoedenplank hebben we wel thuisgelaten. Dat ding zit meer in de weg dan dat het nuttig is, mijn inziens.
  • Onder de eerste plank van de kofferbak kun je ook behoorlijk veel opbergen. Ook heb je stiekem nog wat extra ruimte, als de achterbank iets naar voren is geschoven. Hier hadden we bijvoorbeeld de inductieplaat en pan opgeborgen, samen met diverse kampeer spullen.
Kamperen
  • We hadden al eerder een 'dry run' gehad, toen het zo warm was in NL. Naar aanleiding daarvan hebben we ook wat dingen anders gedaan nu.
  • In plaats van 2 lossen luchtbedjes hebben we 1 'speciaal' auto luchtbed gekocht. Generiek, dus niet speciek op maat gemaakt. Grote plus is dat aan de onderzijde de zijflappen enigszins flexibel zijn, zodat dit mooi 'om' de versmalling bij wielkasten ligt. Dit luchtbed is wel dikker dan de losse luchtbedjes, waardoor de toch al wat beperkte vrije hoogte nog iets meer in het geding kwam. Dit was vooral met 'instappen' vanuit de achterportieren wel even oefenen.
  • V2L met 230V is ideaal! Snap echt niet dat veel andere automerken dit niet standaard / als optie hebben! Samen met het laten draaien van de airco waren we per nacht zo'n 12-13% accu kwijt.
  • TIP: voor het kamperen willen we het in de auto zo donker mogelijk hebben. Ik heb een apart gebruikersprofiel in de auto gemaakt voor 'camping', waarbij bijvoorbeeld de sfeerverlichting uit staat en de helderheid van de displays op mininaal staat. Je kunt dan makkelijk wisselen tussen profielen en hoef je niet telkens alle instellingen per stuk te doen.
  • Grote uitdaging was: waar laat je alle zooi die in de kofferbak en deels op de achterbank lag, als je alles plat legt om erin te gaan slapen? Hier hadden we uiteraard vantevoren over nagedacht. Dit moest hoofdzakelijk allemaal in de beenruimte van de achterbank en de voorstoelen. Het was even puzzelen, maar missie geslaagd!. Bij de bijrijder heb je daarnaast nog behoorlijk wat ruimte in de hoogte, omdat onze matras niet verder kwam dan de omgeklapte stoel. Zie foto's voor een impressie (beetje rommeling uiteraard).
  • Meermaals werden we op een camping / parkeerplaats enigszins met ongeloof aangekeken als we zeiden dat we in de auto gaan slapen. Zij waren dan met een camper of busje en konden niet geloven dat het allemaal zou passen in zo'n kleine auto. Nou ze hebben het uiteindelijk met eigen ogen kunnen zien :)
Tot slot

Onze waardering voor de Inster is alleen maar gestegen na deze reis. Toch zijn er wel een paar puntjes die wat mij betreft het een nog betere auto zouden maken. Bijvoorbeeld sneller laden met 150 kW (grotere batterij hoeft van mij niet, dan wordt alles weer zwaarder en neemt ruimte in), iets van een frunk (al is het maar alleen voor de laadkabel) en de optie om het middenscherm als extern beeldscherm te kunnen gebruiken om maar wat te noemen (lui een filmpje kijken bij een regenachtige avond op de camping).

Zo een hele lap tekst tot zover. Hieronder nog wat foto's om het verhaal bij te staan ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_-Iua8EywU7KFSyH92TR_CYyVo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5Sh4ErJMysC7oFgWiRPxpl3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12pzP4AQzuB1MraNKytgwPJ3-1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfZyCnCnJR18tQjWCRAmlXSd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJnMuL82MhteqDS27fBk_QLXru0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3fVRpaCITwm3NR7KfYrEctl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4rIkvfsbgPGk4PbnxHesHeyufk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbMSUr5Bn8YC97uVMy4yz6bv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiHVK_76p8zzJRijfiTPyynvMSY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIn1LQ4aK4u1Dt2cucTgNYQ3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdbxvKWP5rydMosz-g4f8zLsjQE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZD4XPGZTn9C3Fk6vAXrm70k.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzGfzHIKUpRIM80PMkwmdRvTw3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6oxuSBly6ISGAWBzzakrNj4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaXwrds3UOSGWbMCrjXdwMPvVIQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wu1QoK5lWZmCDndub72njXLr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAwiW1Q9xsZDseGIVGOdhmmPJA0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qFlQRxe6xjnvYxSbTgc3uh7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ls8UhMb-5bU_fl73XeqosdlJj8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KVP0T1QA8klVMROakW9trGj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZxmyETRMOMCV8WKnNjjA2gxuzc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEd7ztyEksTWPz31wipWnsyv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca08xC3Ec2ocOdEdhRgf_lC1ueg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsYzrTMJBHjiQGt0J89TwuOB.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door dhrto op 26-09-2026 12:35 ]

• dinandus
@dhrto mooi verslag, ja de Inster is voor heel veel multi flex inzetbaar.

Ik heb inmiddels de Frunk zelf in Oostenrijk besteld, en is heel simpel makkelijk zelf te plaatsen. Is hier al vaker aandacht voor geweest.

• dhrto
  • Nu online
Dank je @dinandus! Ik heb dat gezien van de aftermarket frunk. Helaas erg aan de prijs (vind ik) en het zou mooi zijn als er in de basis / af fabriek al in was voorzien. Dat zou een mooie toevoeging zijn voor een eventueel facelift model, wat mij betreft.

EDIT bij Amazon vind ik overigens een aanzienlijk goedkopere optie dan die uit Oostenrijk: https://www.amazon.nl/compatibel-warmtepomp-opslagruimte-laadkabel-accessoires/dp/B0H95469MV. Staat wel bij dat deze alleen voor modellen zonder warmtepomp is. Dan valt deze sowieso af voor mij.

[ Voor 80% gewijzigd door dhrto op 27-09-2026 14:11 ]

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:33
wij bezitten nu een e2008 en overwegen om een Inster te kopen. met name vanwege de range de e2008 houdt het zelfs in zomers omstandigheden rond de 190 - 200 km wel op met snelweg rijden met ongeveer 110 km/h.

nu lees ik uit een aantal reacties, dat het met de inster (49kwh) op snelweg rijden rond de 300 á 320 km kan halen. zijn er hier ook mensen die serieus range testen hebben gedaan? in de zomer/winter.

dit help ons enorm om een goed aankoop besluit te nemen

• dhrto
  • Nu online
In de zomer is 300+ km zeker haalbaar, als je tussen de 100-110 km/u blijft en niet teveel tegenwind hebt. In de winter durf ik het niet te zeggen met alleen snelweg. Naar werk was voor mij ca 45 km met ca 3/4 deel snelweg, uit mijn hoofd was 280-290 km haalbaar in de winter en in de zomer meer dan 330 km.

[ Voor 7% gewijzigd door dhrto op 27-09-2026 18:18 ]

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:15
stefanxxx511 schreef op zondag 27 september 2026 @ 17:53:
wij bezitten nu een e2008 en overwegen om een Inster te kopen. met name vanwege de range de e2008 houdt het zelfs in zomers omstandigheden rond de 190 - 200 km wel op met snelweg rijden met ongeveer 110 km/h.

nu lees ik uit een aantal reacties, dat het met de inster (49kwh) op snelweg rijden rond de 300 á 320 km kan halen. zijn er hier ook mensen die serieus range testen hebben gedaan? in de zomer/winter.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• HandyLumberjack
  • Nu online

Om een mooie zomerdag haal ik die 300km ook wel met het gemiddelde verkeer in Nederland en de ACC op 100kmh.

Op de "slechtste" winterdag (koud, wind tegen, veel regen en zwaar beladen) die ik heb meegemaakt hield je Inster het met 220km voor gezien, met bijna continu 100kmh, met de kachel zeer beperkt aan.

Dat is met de 42kWh versie, en dan rij ik van 100% tot nagenoeg leeg.

[ Voor 14% gewijzigd door HandyLumberjack op 27-09-2026 19:58 ]

Klimaatkarma letterbingo: PV, EV, WP, LFP, WPB

• dinandus
@dhrto Ik heb even wat navraag gedaan, jou genoemde frunk zou gewoon moeten passen.

Verder is er op ratistore.de ook een passende voor de Inster, komt op een 115 Euro, verzendkosten krijg je geschenkt geloof ik gezien te hebben.

• dhrto
  • Nu online
Die Rati frunk ziet er niet verkeerd uit en de prijs is ook een stuk vriendelijker. De Amazon link van mij komt ook uit op hetzelfe Rati model, maar goed om te weten dat ze zelf uit eigen fabriek / via eigen website verkopen!

Nog even teruggezocht en zie dat Nanuk de Rati frunk begin augustus ook even had genoemd. Dat moet ik dan net gemist hebben...

• CEdS

In de zomer haal ik gemakkelijk de 300 tot 320 km. Op het forum heb ik daar ook nog verslagjes van gedaan. Langste rit die ik in 1 keer gedaan heb zonder te laden was 350 km. Daarnaast heb ik al een paar keer een rit van 750 km gemaakt, Ik vertrok dan met 100% en in de zomer laadde ik 1x vol en 1x halfvol, in de winter 2x vol laden (tot80%).

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:16

Ik heb wel langdurige gebruikscijfers bijgehouden. Kan je de range natuurlijk aan afleiden. Zie dit bericht in dit topic.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 21 september 2026 @ 05:50:
@dinandus dit formulier wordt in NL inderdaad niet standaard meegeleverd, maar onze dealer had het keurig bij de levering aan ons overhandigd.
Is niet correct, de CoC wordt standaard wel bij de auto geleverd. Al jarenlang, heb meerdere Hyundai's gehad waar dit erbij zat.
Sterker nog, je hebt tegenwoordig eCVO's (CVO in NL, COC in EN) lees hier waardoor de papieren versie niet meer noodzakelijk is

ehhhh..HOI

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:47
krizzziz schreef op maandag 28 september 2026 @ 13:20:
[...]

Is niet correct, de CoC wordt standaard wel bij de auto geleverd. Al jarenlang, heb meerdere Hyundai's gehad waar dit erbij zat.
Sterker nog, je hebt tegenwoordig eCVO's (CVO in NL, COC in EN) lees hier waardoor de papieren versie niet meer noodzakelijk is
Ik heb het helaas nog niet meegemaakt en heb in de afgelopen 11 jaar bijna elk jaar een nieuwe auto gehad en dit jaar zelfs nog een nieuwe motor.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Bug of feature:
Heb je de Hyundai app Hyundai SmartCharging gebruikt?
Met deze app kan je slim laden, maar sommige mensen gebruiken de app en stellen alles in en verwijderen de app vervolgens denkende dat deze dan niet meer werkt. Je moet je auto echt ontkoppelen uit de app om het slim laden uit te schakelen.

ehhhh..HOI

• multikoe
arunesh90 schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:24:
[...]

[Afbeelding]

Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik het niet echt mijn doel is om enorm zuinig te rijden, dus ik gebruik niet altijd eco bijv. Wel probeer ik zoveel mogelijk thuis op te laden wanneer de netto energie prijzen rond de ~15ct/kwh zijn, wat een veel grotere impact heeft op kosten in mijn geval.
Dit is wat ik tot nu toe heb geregistreerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gaz6wYxrR1Hkbc7qWjq8pBKIO0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/v8QCBB3zUZ5aUMSwCRvkJGXQ.png?f=user_large

De piek is meteen na aflevering en zal een hickup zijn. Ik rij wat zuiniger dan jij, maar dat zegt niets over mijn rijstijl maar meer over de omstandigheden (ritten van ~20km over binnenwegen). Wij doen verder ook niets om zuinig te rijden.

Ik ben wel erg benieuwd wat de Inster gaat doen als het kouder wordt. Ik heb een warmtepomp en omdat de verwarming in de winter de grootste hap uit het bereik neemt, hoop ik dat dat bij mijn Inster mee gaat vallen.

• LV1

LV1

krizzziz schreef op maandag 28 september 2026 @ 14:01:
[...]

Heb je de Hyundai app Hyundai SmartCharging gebruikt?
Met deze app kan je slim laden, maar sommige mensen gebruiken de app en stellen alles in en verwijderen de app vervolgens denkende dat deze dan niet meer werkt. Je moet je auto echt ontkoppelen uit de app om het slim laden uit te schakelen.
Nee, ik heb de Hyundai SmartCharging app niet gebruikt en deze is ook nooit geïnstalleerd geweest.
Bedankt voor het meedenken.
Ik gebruik de myHyundai app en het lijkt echt een bug in de communicatie tussen de app en mijn Inster. Een update van de Beheer/EV-tab doet echt het laden herstarten zonder de button Opladen Start te drukken.

• Snarfie31
Ok ik heb een VIN nummer met op het eind productie nummer van een Inster Pulse

KMHB55114TW091334

Dus T is MY26 de W staat voor de fabriek Gwangju Global Motors en 091334 blijkt soort van serie productie nummer te zijn !

Heeft iemand een VIN met een T (my26) W ( Gwangju Global Motors) productie DATUM mei of later en de betreffende laatste 6 nummers van de auto indien mijn VIN in vergelijking op het eind een hoger of lager nummer heeft heb ik wellicht een idee in welke maand de Inster is gemaakt en of er mogelijk wel of geen recalls meer zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Snarfie31 op 28-09-2026 20:01 ]

• technobob
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:02
Snarfie31 schreef op maandag 28 september 2026 @ 17:48:
Ok ik heb een VIN nummer met op het eind productie nummer van een Inster Pulse

KMHB55114TW091334

Dus T is MY26 de W staat voor de fabriek Gwangju Global Motors en 093272 blijkt soort van serie productie nummer te zijn !

Heeft iemand een VIN met een T (my26) W ( Gwangju Global Motors) productie DATUM mei of later en de betreffende laatste 6 nummers van de auto indien mijn VIN in vergelijking op het eind een hoger of lager nummer heeft heb ik wellicht een idee in welke maand de Inster is gemaakt en of er mogelijk wel of geen recalls meer zijn.
Volgens het CoC is mijn Inster gebouwd op 14-05-2026.

…TW088514 is VIN. De laatste drie cijfers zijn dus maand, dag, dag.

De dealer beweert dat de klep al van het verbeterde ontwerp is en niet onder een terugroepactie valt. Maar ik vertrouw mijn dealer totaal niet. Ze hebben tijdens het hele aankoopproces geen enkele deskundigheid getoond.

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
De Inster range bij 33⁰, airco aan, gemiddeld 52km/uur, van 100%-0% accu: 341km vgl. deze video.

[ Voor 9% gewijzigd door Garrelt op 28-09-2026 20:06 ]

• Snarfie31
technobob schreef op maandag 28 september 2026 @ 18:07:
[...]

Volgens het CoC is mijn Inster gebouwd op 14-05-2026.

…TW088514 is VIN. De laatste drie cijfers zijn dus maand, dag, dag.

De dealer beweert dat de klep al van het verbeterde ontwerp is en niet onder een terugroepactie valt. Maar ik vertrouw mijn dealer totaal niet. Ze hebben tijdens het hele aankoopproces geen enkele deskundigheid getoond.
Bedankt voor je info echter bij mij zijn de laatste 3 cijfer 334 dus maart de 34st 8)7

• dinandus
Ik heb mijn eigen COC erbij gepakt, en kom tot een andere conclusie.

Datum of productie van mijn Cross volgens de COC is de 24 04 2026. Op het VIN nummer kom ik met de laatste cijfers echter uit op 6996. Nergens geen 4 van de maand april te vinden.

Wel even de digitale versie gedownload, blijft dezelfde productie datum. En wat meer details op de eCvO, waaronder wel leuk weetje" WLTP city is 491 km. en andere details.

Even dan maar een kleine update; laatste cijfer combi van mijn VIN nr: 086996

[ Voor 9% gewijzigd door dinandus op 28-09-2026 22:11 . Reden: extra toevoeging VIN nr. ]

• Snarfie31
dinandus schreef op maandag 28 september 2026 @ 20:02:
Ik heb mijn eigen COC erbij gepakt, en kom tot een andere conclusie.

Datum of productie van mijn Cross volgens de COC is de 24 04 2026. Op het VIN nummer kom ik met de laatste cijfers echter uit op 6996. Nergens geen 4 van de maand april te vinden.

Wel even de digitale versie gedownload, blijft dezelfde productie datum. En wat meer details op de eCvO, waaronder wel leuk weetje" WLTP city is 491 km. en andere details.
Heb je de laatste 6 nummers bij mij vanaf 09 hoe hoger het nummer hoe hoger je productie nummer begreep ik. Dus ook productie maand.

• technobob
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:02
Snarfie31 schreef op maandag 28 september 2026 @ 19:43:
[...]

Bedankt voor je info echter bij mij zijn de laatste 3 cijfer 334 dus maart de 34st 8)7
Mea culpa. Een enorme toeval met mijn VIN :?

• jouwheld
dhrto schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:09:
• TIP: voor het kamperen willen we het in de auto zo donker mogelijk hebben. Ik heb een apart gebruikersprofiel in de auto gemaakt voor 'camping', waarbij bijvoorbeeld de sfeerverlichting uit staat en de helderheid van de displays op mininaal staat. Je kunt dan makkelijk wisselen tussen profielen en hoef je niet telkens alle instellingen per stuk te doen.
Heb je ook nog iets voor de ramen gedaan om licht van buiten tegen te houden?
dhrto schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:09:
De optie om het middenscherm als extern beeldscherm te kunnen gebruiken om maar wat te noemen (lui een filmpje kijken bij een regenachtige avond op de camping).
Je zou zoiets kunnen kopen.Carlinkit Tbox
Dit is een android boxje die zijn output via het carplay protocol op het scherm zet. Daarmee kan je dus bijvoorbeeld netflix kijken, want je kunt alle android apps installeren en op het scherm "projecteren". Ook ideaal als je tijdens het laden in de auto wacht.

• dhrto
  • Nu online
We hadden via Amazon van die generieke blinderings screens gekocht, die met magneetjes in de rand. Deze kun je dan zo goed mogelijk op de zijportieren laten 'plakken'. Nou goedkoop is duurkoop, na 3 keer gebruik vielen de magneten uit de rand. Moeten nog een keer iets andere bedenken. Overigens hadden we deze alleen bij de voorportieren gedaan. De getinte achterportieren en achterruit was voor ons voldoende voor deze keer.

Voor de voorruit hadden we een vouwscherm mee, ook een generieke versie, maar eentje die wel goed past.

Dat Android kastje ziet er interessant uit, wist niet dat zoiets bestaat. Wel weer een beetje dure oplossing vind ik. Voor dat geld kun je ook een net zo goed een portable (laptop)scherm of goedkope android tablet kopen.

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

jouwheld schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 10:54:
[...]

Heb je ook nog iets voor de ramen gedaan om licht van buiten tegen te houden?
Naar aanleiding van een post hier heb ik een rol dik zwart vilt gekocht. Ik moet nog mallen maken en het vilt op maat snijden. Het idee is dat dat zonder verdere maatregelen blijft zitten.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• dhrto
  • Nu online
Zoiets zit ik ook aan te denken. Iets wat stevig genoeg is om zichzelf klem te houden, maar ook soepel genoeg om op te rollen.

• jouwheld
dhrto schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:31:
Dat Android kastje ziet er interessant uit, wist niet dat zoiets bestaat. Wel weer een beetje dure oplossing vind ik. Voor dat geld kun je ook een net zo goed een portable (laptop)scherm of goedkope android tablet kopen.
Ja vond ik ook, ik kon hem 2ehands overnemen van iemand op dit forum. Ik gebruik hem ook om bijvoorbeeld flitsmeister zonder abbo te gebruiken, maar ook spotify in normale modus ipv van de andoid auto modus of een charging app of google maps. Dus dat ding is de hele tijd aangesloten, ik heb er zelfs een sim voor gehaald.

• Megat
  • Laatst online: 18:12
Als je - net als ik af en toe - niet (meer) weet, waar een bepaalde instelling in het menu ‘verstopt’ zit, kan de inhoud van het bijgaande linkje misschien behulpzaam zijn.

YouTube: 🔎 Du suchst etwas in Deinem Hyundai Infotainmentsystem? #hyundai #inster #tipps #hyundaiinster

• Pierr
  • Laatst online: 17:45
Hebben jullie de nieuwe Hyundai ioniq 3 al gespot? Ik heb nu anderhalf jaar naar volle tevredenheid met mijn Inster gereden maar mis de trekhaak. Ik denk er aan om over te stappen naar de Ioniq 3. Misschien dat ik iemand blij kan maken met een Inster?

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:49
Pierr schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 17:45:
Misschien dat ik iemand blij kan maken met een Inster?
Ja hoor, deponeer de sleutels en de kentekenbewijzen maar in mijn brievenbus.
Alvast bedankt.

• dhrto
  • Nu online
Hebben jullie de nieuwe Hyundai ioniq 3 al gespot? Ik heb nu anderhalf jaar naar volle tevredenheid met mijn Inster gereden maar mis de trekhaak. Ik denk er aan om over te stappen naar de Ioniq 3. Misschien dat ik iemand blij kan maken met een Inster?
Gisteren deden we een auto dealer dagje, maar helaas had de lokale Hyundai dealer de Ioniq 3 nog niet staan. Wordt over 1-2 weken verwacht kregen we te horen. We zijn erg benieuwd! (Overigens zal de Ioniq 3 hier dan naast de Inster komen, mocht het 'm worden)

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:26

uFx

Ik heb gewacht op de Ioniq 3 aankondiging afgewacht voordat ik voor de Inster ging. Maar ik vond het over het algemeen wel tegenvallen (ik kom van een Ioniq 38 kWh). Wat duurder zonder echte voordelen (voor mij), en ook totaal ander type auto.

Waar wil je de trekhaak voor gebruiken? Als het incidenteel is kun je ook een auto huren :)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste