Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:15
turkeyhakan schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:59:
[...]

Weet je zeker dat ze het niet hebben aangevuld? Het leeghalen en opnieuw vullen is wel wat werk hoor.
Ik heb dat vroeger bij mijn kevertje zelf wel gedaan. Het is wat gekloot als je niet de echte spullen hebt maar zelfs dan is het ruim binnen een half uur klaar.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:14
Nanuk schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:33:
Ik krijg net een offerte voor een 30.000 km beurt waarvan ik nogal schrik.

Klantopdracht
1e Onderhoudsbeurt / 30.000 km
Remvloeistof vervangen
Interieurfilter vervangen
Airco Well service 1
DATC(FATC) UPGRADE
ICCU UPGRADE
COOLANT HUB DRIVER MODULE REPLACEMENT
OWNER’S MANUAL LEAFLET REPLACEMENT
Charging Check, DTC Check and ICCU Update

Verrichting Code Aantal Bedrag
1 - 1e Onderhoudsbeurt / 30.000 km 166,25
Testapparatuur
Auto wassen / Waspas
2 - Remvloeistof vervangen 198,26
Remvloeistof 1004 1,00
3 - Interieurfilter vervangen 63,65
INTERIEURFILTER 97133O6000 1,00
4 - Airco Well service 1 33,02
TUNAP996 1,00
5 - DATC(FATC) UPGRADE
6 - ICCU UPGRADE
7 - COOLANT HUB DRIVER MODULE REPLACEMENT
8 - OWNER’S MANUAL LEAFLET REPLACEMENT
9 - Charging Check, DTC Check and ICCU Update

Diversen Bedrag
Kleinmateriaal 13,50
Totaal excl. btw 474,68 EUR
btw 21% 99,68 EUR
Totaal te betalen 574,36

Ik vind dit nog al een bedrag, heeft iemand anders er ervaring mee?

Vooral remvloeistof vervangen lijkt me a) rijkelijk vroeg na 1 jaar en b) het bedrag slaat nergens op natuurlijk. 15 Euro kosten vloeistof en als je het zelf doet is het een half uur werk.
Die airco well service is optioneel v.z.i.w. Remvloeistof gaan ze bij mij nog niet vervangen. Ik heb zelf nog even gekeken voor zo'n interieurfilter, vervangen is 5 minuten werk en voor de prijs van de dealer koop een doos vol online en kun je jaren vooruit, helaas kon ik ze nog niet vinden in de bekende onderdelen webshops.

Gasloos sinds 2015, 26,6 kWp PV / 10,8 kWh thuisbatterij

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:15
HandyLumberjack schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:10:
[...]

Die airco well service is optioneel v.z.i.w. Remvloeistof gaan ze bij mij nog niet vervangen. Ik heb zelf nog even gekeken voor zo'n interieurfilter, vervangen is 5 minuten werk en voor de prijs van de dealer koop een doos vol online en kun je jaren vooruit, helaas kon ik ze nog niet vinden in de bekende onderdelen webshops.
Het punt natuurlijk dat ze moeilijk gaan doen over garantie als je de beurt niet bij een dealer laat doen.

Al gekeken naar andere dealers maar dan ben je zomaar drie weken of meer later en dat is ook weer zonde. Er wordt bij aanschaf beloofd dat alles goedkoper is maar op de een of andere manier weten garages het wel weer via een omweg duurder te maken.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:14
Nanuk schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:24:
[...]

Het punt natuurlijk dat ze moeilijk gaan doen over garantie als je de beurt niet bij een dealer laat doen.

Al gekeken naar andere dealers maar dan ben je zomaar drie weken of meer later en dat is ook weer zonde. Er wordt bij aanschaf beloofd dat alles goedkoper is maar op de een of andere manier weten garages het wel weer via een omweg duurder te maken.
Ik laat de beurt wel doen bij de dealer, maar zo'n interieurfilter (a €75,- bij mijn dealer) kan ik ook zelf en in topics over andere Hyundai's lijkt dat geen probleem. Vervangen van de banden is ook zo'n klusje wat ik niet door de dealer laat doen

Gasloos sinds 2015, 26,6 kWp PV / 10,8 kWh thuisbatterij

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste