Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

• Powersofts
  • Registratie: Februari 2026
  • Nu online
Ik heb twee vragen over mijn Inster Evolve 49kw:
1) Gisteren veel in de regen gereden met mijn inster, heb hem nog maar net.
Wat mij opvalt is dat de rechtse ruitenwisser tikt, telkens als de rechtse ruitenwisser 'vertrekt' vanuit de onderste positie(bijrijderskant) dan tikt deze even. ruitenwissers werken prima, geen strepen. Is dit probleem bekend bij jullie? zoja, wat hebben jullie eraan gedaan om dat tikje weg te nemen.

2) de rit van gisteren was 206kilometer waarvan 150km op de snelweg(100km/h) en de rest binnendoor.
Bij vertrek was de accu 100% geladen. Bij terugkomst stond de accu op 43% resterend en het verbruik over deze rit was 14.0 Kw/100 KM volgens het beeldscherm, erg netjes lijkt mij.
Ik zat al te rekenen dat er dan zo'n 29KW geladen zou moeten worden met de lader.
Vanmorgen zag ik tot mijn verbazing dat er 35.7kWh geladen was.
Dat zou dan betekenen dat er van de 49kWh toch 35.7kWh verbruikt is.
Hoe kan de accu dan aangeven 43% rest?
Wie heeft dit gedrag vaker meegemaakt?

[ Voor 47% gewijzigd door Powersofts op 30-03-2026 11:11 ]

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:25
Powersofts schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:02:
Ik heb twee vragen over mijn Inster Evolve 49kw:
1) Gisteren veel in de regen gereden met mijn inster, heb hem nog maar net.
Wat mij opvalt is dat de rechtse ruitenwisser tikt, telkens als de rechtse ruitenwisser 'vertrekt' vanuit de onderste positie(bijrijderskant) dan tikt deze even. ruitenwissers werken prima, geen strepen. Is dit probleem bekend bij jullie? zoja, wat hebben jullie eraan gedaan om dat tikje weg te nemen.

2) de rit van gisteren was 206kilometer waarvan 150km op de snelweg(100km/h) en de rest binnendoor.
Bij vertrek was de accu 100% geladen. Bij terugkomst stond de accu op 43% resterend en het verbruik over deze rit was 14.0 Kw/100 KM volgens het beeldscherm, erg netjes lijkt mij.
Ik zat al te rekenen dat er dan zo'n 29KW geladen zou moeten worden met de lader.
Vanmorgen zag ik tot mijn verbazing dat er 35.7kWh geladen was.
Dat zou dan betekenen dat er van de 49kWh toch 35.7kWh verbruikt is.
Hoe kan de accu dan aangeven 43% rest?
Wie heeft dit gedrag vaker meegemaakt?
1) het zou kunnen dat de moer onder het zacht rubberen kapje - waar de wisserarm mee op de asje van het mechanisme geklemd wordt - niet vast genoeg werd aangedraaid, waardoor er sprake van speling kan zijn.

2) als het zo is dat u de auto thuis met de thuislader ( grannycharger ) geladen hebt, dient u er rekening mee te houden dat het laadverlies behoorlijk groot kan zijn. Ik heb gelezen dat het 18% was bij een persoon die het gemeten had.
De oorzaak is, dat het laadvermogen met de thuislader vrij beperkt is tot 12A . Het eigen verbruik van de auto blijft bij AC laden echter vrijwel gelijk, of je nu met 3 kW laadt of met 11 kW.
Als mijn veronderstelling klopt, komt dit aardig overeen met de door u gegeven waardes.
Bij laden met een snellader (DC) zal het verlies veel lager zijn, omdat de lader in de auto niet gebruikt hoeft te worden. ( deze lader zit in de snellader zelf )

[ Voor 4% gewijzigd door Megat op 30-03-2026 13:25 ]

• Powersofts
  • Nu online
Het thuisladen doe ik met een granny op 16A 3.7kW (zit verder niets op deze groep).
In de auto zie ik dan meestal dat er 3.5kW binnenkomt.
Zal spoedig eens kijken naar die moer onder het zacht rubberen kapje.
Dank voor de input.
Megat schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:20:
[...]

1) het zou kunnen dat de moer onder het zacht rubberen kapje - waar de wisserarm mee op de asje van het mechanisme geklemd wordt - niet vast genoeg werd aangedraaid, waardoor er sprake van speling kan zijn.

2) als het zo is dat u de auto thuis met de thuislader ( grannycharger ) geladen hebt, dient u er rekening mee te houden dat het laadverlies behoorlijk groot kan zijn. Ik heb gelezen dat het 18% was bij een persoon die het gemeten had.
De oorzaak is, dat het laadvermogen met de thuislader vrij beperkt is tot 12A . Het eigen verbruik van de auto blijft bij AC laden echter vrijwel gelijk, of je nu met 3 kW laadt of met 11 kW.
Als mijn veronderstelling klopt, komt dit aardig overeen met de door u gegeven waardes.

• Powersofts
  • Nu online
Megat schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Bij laden met een snellader (DC) zal het verlies veel lager zijn, omdat de lader in de auto niet gebruikt hoeft te worden. ( deze lader zit in de snellader zelf )
Oorzaak van het tikgeluid is gevonden: de klemmetjes waarin het rubber vastzit(vast zou moeten zitten) waren niet goed vastgezet. daardoor was het rubber rechtse ruitenwisser iets verschoven en kwam dan tegen de linkse ruitenwisser aan. De hyundai dealer heeft het rubber er weer goed ingezet en de klemmetjes goed vastgezet.
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste