Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:

• Powersofts
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 19:58
Is er iemand die dit zwarte kapje kent en weet waar het van is?
Het zwarte kapje lag los in de laadruimte van mijn Inster die ik afgelopen maandag bij de dealer heb opgehaald.
Ik heb overal gekeken en mis nergens in het interieur dit kleine zwarte kapje.
Zou het van een andere laadkabel kunnen zijn, er lag namelijk een 'verkeerde' laadkabel in de kofferbak toen ik de auto zag in de showroom. de verkoper haalde die er snel uit en zei dat die er niet bij hoorde.
voor de goede orde, er zit een originele 230v thuislader bij en een fel blauwe laadkabel voor in de wijk op te laden, ook origineel.
Het kapje is 7cm x 4cm.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnxWDFDer68vl9XXnbyvGdQyHqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7kC6wdfubFnikXyErgPjAal.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_cHwdKATkyelYjK_KLRpCngHJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzhWSGKIE2Bmpf7RF0Ch9Uxk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEAfHcl5aLmWrjzVyTMPmUOUt8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFTA1lTvfH71vhwv1WIzwUnS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Powersofts op 24-02-2026 18:11 ]

• wteening
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-03 22:17
chickpoint schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:31:
[...]

Als je het tech pakket hebt kun je de camera voor aanzetten en heb je ook zicht op het stoplicht :D
Ik heb in ieder geval mijn spiegel hoger gezet, deze heeft 2 draaipunten en is prima te doen. Kost geen buitenproportionele kracht.
Sorry voor het late antwoord. Geen techpakket (vrouw wilde er niet aan), maar die spiegel hoger zetten heb ik destijds na eerder advies in dit forum gedaan. Dat in combinatie met een stoplichtkijker maakt dat ik nu veel fijner in de auto zit. 🙏🏻

• Powersofts
Ik krijg het niet voorelkaar om mijn Inster automatisch de buitenspiegels te laten inklappen als ik de motor uitschakel.
Heb onderstaande geprobeerd maar de spiegels blijven gewoon uitgeklapt staan. Zo raar.
Handmatig kan ik ze wel tegelijk inklappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8M5fnRdYZHpTasWIy1U660n9FA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHDvwNEm2sQ87DPd3XBrN5kp.jpg?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
Powersofts schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:48:
Ik krijg het niet voorelkaar om mijn Inster automatisch de buitenspiegels te laten inklappen als ik de motor uitschakel.
Heb onderstaande geprobeerd maar de spiegels blijven gewoon uitgeklapt staan. Zo raar.
Handmatig kan ik ze wel tegelijk inklappen.
[Afbeelding]
Ik zie nergens in de tekst van de AI tool dat het wel kan? De Inster kan de spiegels niet automatisch laten inklappen bij het uitschakelen van de auto.

Je kunt de welkomspiegel functie aanzetten als je de auto met een sleutel benaderd, dan klappen ze automatisch uit (auto is dan nog wel op slot). Verder kun je de spiegels handmatig inklappen inderdaad en de laatste mogelijkheid is dat de spiegels inklappen bij het op slot doen van je auto. Andere mogelijkheid is er niet.

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 25-02-2026 07:57 ]

• turkeyhakan
Powersofts schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:10:
Het zwarte kapje lag los in de laadruimte van mijn Inster die ik afgelopen maandag bij de dealer heb opgehaald.
Zou het van een andere laadkabel kunnen zijn, er lag namelijk een 'verkeerde' laadkabel in de kofferbak toen ik de auto zag in de showroom. de verkoper haalde die er snel uit en zei dat die er niet bij hoorde.
voor de goede orde, er zit een originele 230v thuislader bij en een fel blauwe laadkabel voor in de wijk op te laden, ook origineel.
Het kapje is 7cm x 4cm.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even je dealer bellen?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:55:
Je kan de welkomspiegel functie aanzetten als je de auto met een sleutel benaderd, dan klappen ze automatisch open (auto is dan nog wel op slot).
Kan iemand mij het nút van deze feature uitleggen?

Ik heb het uitzet, want ik vond het zo debiel. Auto open = spiegels open; Auto dicht (zonder sleutel in de cabine) = spiegels dicht vind wel logisch.

• Powersofts
turkeyhakan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:55:
[...]

Ik zie nergens in de tekst van de AI tool dat het wel kan? De Inster kan de spiegels niet automatisch laten inklappen bij het uitschakelen van de auto.

Je kunt de welkomspiegel functie aanzetten als je de auto met een sleutel benaderd, dan klappen ze automatisch uit (auto is dan nog wel op slot). Verder kun je de spiegels handmatig inklappen inderdaad en de laatste mogelijkheid is dat de spiegels inklappen bij het op slot doen van je auto. Andere mogelijkheid is er niet.
Nou, dat is eigenlijk wat ik wil "citaat: .....en de laatste mogelijkheid is dat de spiegels inklappen bij het op slot doen van je auto"
De vraag is dus hoe ik dát voorelkaar krijg, het lukt mij niet/ weet niet wat ik waar moet instellen.
Dank voor het meedenken!.

• turkeyhakan
Jake schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:58:
[...]

Kan iemand mij het nút van deze feature uitleggen?

Ik heb het uitzet, want ik vond het zo debiel. Auto open = spiegels open; Auto dicht (zonder sleutel in de cabine) = spiegels dicht vind wel logisch.
Denk dat het een "luxe-gevoel" feature is? Geen idee. Bij andere merken klapt de spiegel soms pas uit bij het starten van de auto. Helemaal mee eens (met je laatste zin) :-)

• turkeyhakan
Powersofts schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:06:
[...]

Nou, dat is eigenlijk wat ik wil "citaat: .....en de laatste mogelijkheid is dat de spiegels inklappen bij het op slot doen van je auto"
De vraag is dus hoe ik dát voorelkaar krijg, het lukt mij niet/ weet niet wat ik waar moet instellen.
Dank voor het meedenken!.
Ik heb de auto even niet bij de hand (ben op afstand), maar even uit de handleiding geplukt:

De buitenspiegels kunnen worden in- of uitgeklapt door op de knop te drukken.

• Inschakelen bij portierontgrendeling
Selecteer Gebruikersinstellingen > Gemak > Welkomstspiegel/licht > Bij portierontgrendeling in de
instrumentenpaneel of selecteer Voertuig > Verlichting > Welkomstspiegel/licht > Bij nadering bestuurder in het infotainmentsysteem.

- De spiegel wordt in- of uitgeklapt wanneer het portier wordt vergrendeld of ontgrendeld met de smartkey.
- De spiegel wordt in- of uitgeklapt wanneer het portier wordt vergrendeld of ontgrendeld door de aanraaksensor op de buitenste portierhendel aan te raken

• Inschakelen bij nadering bestuurder
Selecteer Gebruikersinstellingen > Gemak > Welkomstspiegel/licht > Bij nadering bestuurder in de
instrumentenpaneel of Voertuig > Verlichting > Welkomstspiegel/licht > Bij nadering bestuurder in het infotainmentsysteem

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:32
chickpoint schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:31:
[...]

Als je het tech pakket hebt kun je de camera voor aanzetten en heb je ook zicht op het stoplicht :D
Uw tip is in veel gevallen bruikbaar en we zijn er blij mee, maar vaak zit boven in het beeld de waarschuwende tekst dat je de omgeving in de gaten moet houden in de weg om de verkeerslichten te kunnen zien. Die waarschuwing heb ik ondertussen vaak genoeg gezien. Weet u of die tekst uit te schakelen is ?

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Megat schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 19:41:
[...]

Uw tip is in veel gevallen bruikbaar en we zijn er blij mee, maar vaak zit boven in het beeld de waarschuwende tekst dat je de omgeving in de gaten moet houden in de weg om de verkeerslichten te kunnen zien. Die waarschuwing heb ik ondertussen vaak genoeg gezien. Weet u of die tekst uit te schakelen is ?
Ai, geen idee. Ik heb die melding bij mij nog nooit voorbij zien komen!

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Megat
chickpoint schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:54:
[...]
Ai, geen idee. Ik heb die melding bij mij nog nooit voorbij zien komen!
De tekst “ Controleer de omgeving voor uw veiligheid” boven in het beeld bedoel ik. Bij zowel achteruitrijden, als vooruitrijden en ook bij projectie van het 3D beeld blijft de tekst in beeld.
Bij voertuig>berijdershulp >parkeren, kan ik wel wijzigingen van de hulplijnen wijzigen, maar ik vind niet waar ik de tekst uit kan zetten. Ook het radertje links onder op het scherm tijdens cameragebruik, biedt voor mij niet de mogelijkheid tot het laten verdwijnen van de vermaledijde waarschuwing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhsZCEZ_QWmKGUpAj9MFD8-K5UQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZxbWOEidHCO8eII8jIkTQD2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Megat op 26-02-2026 17:58 ]

• chickpoint
  • Nu online
Megat schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:54:
[...]

De tekst “ Controleer de omgeving voor uw veiligheid” boven in het beeld bedoel ik. Bij zowel achteruitrijden, als vooruitrijden en ook bij projectie van het 3D beeld blijft de tekst in beeld.
Bij voertuig>berijdershulp >parkeren, kan ik wel wijzigingen van de hulplijnen wijzigen, maar ik vind niet waar ik de tekst uit kan zetten. Ook het radertje links onder op het scherm tijdens cameragebruik, biedt voor mij niet de mogelijkheid tot het laten verdwijnen van de vermaledijde waarschuwing.
[Afbeelding]
Ik heb er vandaag voor het eerst eens op gelet en dit is echt de eerste keer dat ik het zie. Maar inderdaad, er staat tekst bovenaan :X

Desalniettemin heb ik er dus geen last van bij de verkeerslichten.

Waar ik wel last van heb is dat de camera's snel vies worden/ veel druppels eraan hebben hangen bij slecht weer. Heeft er iemand een goede aanrader voor een (nano) coating of een andere oplossing voor dit probleem?

• Megat
Van het Duitse forum, een met AI gegenereerde foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3g4oHtf0MF0eGNN5MHw5rasqmw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P48HPrjMKpn7oiGHGrcBBFLU.jpg?f=fotoalbum_large

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gistermorgen een proefrit gedaan, eind van het jaar loopt mijn E208 lease af en dus alvast wat orienteren.
De auto is me alles meegevallen. De zit is wat anders dan in de Peug, de radio wat minder goed en het rij geluid intern wat meer aanwezig, maar dat was het wel.

Vergat na de proefrit wel bijna om te remmen voor het stoplicht, hij stopte opeens niet meer vanzelf :+

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58
hjs schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:12:
Gistermorgen een proefrit gedaan, eind van het jaar loopt mijn E208 lease af en dus alvast wat orienteren.
De auto is me alles meegevallen. De zit is wat anders dan in de Peug, de radio wat minder goed en het rij geluid intern wat meer aanwezig, maar dat was het wel.

Vergat na de proefrit wel bijna om te remmen voor het stoplicht, hij stopte opeens niet meer vanzelf :+
Wij hebben vorige week proefrit gedaan. Mid augustus loop onze private lease van Nissan Juke af.

Inster gevoel was ook zeer positief.
Zit iets meer ‘op’ de stoel, dan ‘in’ de stoel.
Rijden was lekker vlot. Verstelbare achterbank gaf onze 182cm tiener behoorlijke ruimte.

Wij wachten nog even af hoe de Kia EV2 gaat worden, ook qua prijs…..

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

hjs schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:12:

Dan stond de iPedal uit, gebeurt na een paar keer zelf remmen (bijvoorbeeld na het achteruit rijden van de oprit elke ochtend :-( )

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• hjs
  • Niet online

hjs

DonJuape schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:46:
[...]

Dan stond de iPedal uit, )
Na de proefrit ;)
Dus in mijn E208 ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

Hen3s schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:33:
[...]

Wij wachten nog even af hoe de Kia EV2 gaat worden, ook qua prijs…..
Oei, die is deze week in o.a. Alkmaar.
Maar even kijken dan, dank je.

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:49
Rijden veel mensen standaard met iPedal? Ik doe dat vrijwel nooit eigenlijk. Voor ik de straat uit ben druk ik naar ECO en eenmaal op de rechter flipper om maar zo weinig mogelijk af te remmen bij het gas los laten.

Ik sta vrijwel nooit in en file maar ik kan me voorstellen dat iPedal dan wel handig is.

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:13

con1

Energiefreak

Zodra ik in de auto stap gaat lane-assist uit, km meldingen uit, Eco stand aan en ipedal maximaal.
In die tussentijd doe ik ook nog even mijn gordel om...

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Nanuk schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:37:
Rijden veel mensen standaard met iPedal? Ik doe dat vrijwel nooit eigenlijk. Voor ik de straat uit ben druk ik naar ECO en eenmaal op de rechter flipper om maar zo weinig mogelijk af te remmen bij het gas los laten.

Ik sta vrijwel nooit in en file maar ik kan me voorstellen dat iPedal dan wel handig is.
Ik gebruik het standaard. One pedal drive tot stilstand, ideaal. In de file heb ik adaptive cruise control, geen iPedal.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• Nanuk
DonJuape schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:14:
[...]

Ik gebruik het standaard. One pedal drive tot stilstand, ideaal. In de file heb ik adaptive cruise control, geen iPedal.
Als de file min of meer blijft rijden dan is ACC ideaal. Maar als het echt regelmatig geheel tot stilstand komt dan is iPedal toch net handiger vind ik.

Nog steeds vreemd dat een instelling als ECO en iPedal niet onthouden blijven worden. Ook verbaasd het me dat een knop als auto hold erg prominent aanwezig is terwijl je dat een keer instelt en nooit meer aan komt lijkt mij. Ik had liever op die plek de stuurverwarming gehad, die zit me te dicht bij de handrem.

• Nanuk
Powersofts schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:10:
Het kapje is 7cm x 4cm.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En? Had het iets me de auto te maken?

• con1

con1

Energiefreak

Nanuk schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:21:
[...]

En? Had het iets me de auto te maken?
ipedal;

Stel, je zet hem standaard op sport en de auto onthoudt dat,
bij sneeuw is dat (levens)gevaarlijk.

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

con1 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:30:
[...]

ipedal;

Stel, je zet hem standaard op sport en de auro onthoudt dat,
bij sneeuw is dat (levens)gevaalrijk.
Nou dat vind ik wel meevallen en de meeste auto's o.a. de eNiro die ik hiervoor had onthouden het gewoon.

• chickpoint
  • Nu online
Nanuk schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:20:
[...]

Als de file min of meer blijft rijden dan is ACC ideaal. Maar als het echt regelmatig geheel tot stilstand komt dan is iPedal toch net handiger vind ik.

Nog steeds vreemd dat een instelling als ECO en iPedal niet onthouden blijven worden. Ook verbaasd het me dat een knop als auto hold erg prominent aanwezig is terwijl je dat een keer instelt en nooit meer aan komt lijkt mij. Ik had liever op die plek de stuurverwarming gehad, die zit me te dicht bij de handrem.
Als je op de snelweg in de file staat dan is HDA ideaal, dan hoef je niet eens meer zelf te starten en volgt de auto gewoon het verkeer. Dan ben je niet eens meer met je pedalen/knoppen aan het spelen.

Ik rijd op 99% van de tijd op iPedal, ik zou haast niet meer anders willen. Enige moment waarop ik het niet doe is als de omstandigheden het niet toelaten (bijvoorbeeld bij sneeuw).

• Nanuk
con1 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:30:
[...]

ipedal;

Stel, je zet hem standaard op sport en de auto onthoudt dat,
bij sneeuw is dat (levens)gevaarlijk.
Nou, je hebt voor het eind van de straat vaak wel door wat je instelling is. Zeker als er sneeuw ligt of zo dan ben je toch al voorzichtig. Uitzonderingen maken je bewust.

Gebruikt ooit iemand de sport instelling eigenlijk? Sneeuw heb ik wel gebruikt, met name bij onverharde modderige wegen of inderdaad sneeuw maakt het wel uit. Maar sport is alleen om anderen te imponeren, daar is mn piemel te kort voor denk ik. :P

• Nanuk
chickpoint schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:51:
[...]

Als je op de snelweg in de file staat dan is HDA ideaal, dan hoef je niet eens meer zelf te starten en volgt de auto gewoon het verkeer. Dan ben je niet eens meer met je pedalen/knoppen aan het spelen.
Gaat dat dan niet uit als de auto helemaal stil staat? Zoals (bij niet de voorste) bij een stoplicht?

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Nanuk schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:57:
[...]

Gaat dat dan niet uit als de auto helemaal stil staat? Zoals (bij niet de voorste) bij een stoplicht?
Nee. Na korte stilstand in de file gaat hij automatisch weer verder. Na wat langere stilstand gaat hij met de flipper weer verder.
Bij eNiro moest ik na stilstand altijd de flipper gebruiken.

• Megat
Op het Duitse forum deze grap gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FROaALw0uZjmr6fX1f01flJ4JVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Q9xBPPRqlJd80Z8XmvgQkAF.jpg?f=fotoalbum_large

• con1

con1

Energiefreak

Misschien wel leuk om te lezen, AI weet meer dan je denkt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXMCJUl_m3aOtpvlV6BT_nqOby4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QYMMHM6niIimUonOEmWCEnim.jpg?f=user_large

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:22

-tom-562

Oliesjeik

AI 'weet' dat niet, AI kan gewoon goed zoeken

Vaak bu'j te bang!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:37
-tom-562 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:08:
AI 'weet' dat niet, AI kan gewoon goed zoeken
AI kan goed na-praten (of tekst kopiëren) bedoel je. Dat zoeken is al lang gebeurd, en zoals dit beschreven is verwacht ik gewoon dat dit een chat-AI is die gewoon woorden voorspeld.

• con1

con1

Energiefreak

Ik denk dat AI sneller iets kan "zeggen" dan dat wij
kunnen vinden zeker in het drama-handboek.
En vergeet niet dat AI alle talen "kan lezen" dus een
hele grote database waar wij als Nederlands pratende
niet aan kunnen tippen.

Maar het plaatje was vooral bedoeld als humor...

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-03 21:04
Weet iemand hoe ik het mailadres in de myHyundai app kan wijzigen (of anders in een browser)?
Als ik naar "Profiel"ga en bij Basisinformatie op "Bewerken" klik kan ik mijn paswoord ingeven. Als ik dan op de knop "rekening" (dat zal wel een bezopen vertaling van 'account' zijn) klik dan is er geen mogelijkheid om het E-mail adres te wijziggen. Mijn naam kan ik trouwens ook niet wijzigen.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-03 11:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_i9BkKXSqjNUlkxgt6SQyrz6q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLy1fXPMPQOuWITHhQbeUicY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit doet de Inster toch wel goed, 12 maart en op 90% geladen al 2 km boven de WLTP!

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
@CEdS Ik weet niet hoelang je de Inster rijd, kan per uitvoering iets schelen volgens mij.

In de zomer zie je de Longrange wel de 400 km aantikken zag ik o.a. op het bekende Duitse Inster forum.

Die zijn heel actief.

Trouwens al ruim 12500 in DE op kenteken gezet.

Ik wacht met smart op de mijne.

Ik ga voor de Cross Sky Plus, en wel in Amazonas Green Matt.

[ Voor 9% gewijzigd door dinandus op 12-03-2026 15:28 . Reden: type Inster toegevoegd ]

• turkeyhakan
dinandus schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:37:
@CEdS Ik weet niet hoelang je de Inster rijd, kan per uitvoering iets schelen volgens mij.

In de zomer zie je de Longrange wel de 400 km aantikken zag ik o.a. op het bekende Duitse Inster forum.

Die zijn heel actief.

Het is echt een genot om in de Inster te mogen rijden! Heerlijke auto en ik vind hem echt mooi om te zien (afhankelijk van welke uitvoering uiteraard).

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 13:18
Binnenkort moet ik beslissen of ik voor Bluelink Plus of Pro ga kiezen. Volgens Hyundai zijn er (maar) twee extra's wat betreft 'Pro' voor de Inster: 1) OTA updates voor de navigatie/infotainment. 2) Music Streaming via Amazon Music en SoundCloud.
Aangezien die updates volgens mij niet erg frequent zijn en je ze ook zelf met een USB-stick kunt doen, lijkt me de kosten/baten-verhouding niet heel geweldig. En wat betreft die streaming, ik heb gezocht, maar ondanks dat ik nog in de 'gratis' periode van 'Pro' zit kan ik die voorziening nergens vinden. Is dat een service die de Inster niet heeft/krijgt? Als dat zo is, dan mag Hyundai dat wel even wat duidelijker aangeven en nog eens nadenken over die extra prijs van zo'n €70 voor alleen maar een paar OTA navigatie/infotainment-updates.

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:33
Skull_One schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:50:
Binnenkort moet ik beslissen of ik voor Bluelink Plus of Pro ga kiezen. Volgens Hyundai zijn er (maar) twee extra's wat betreft 'Pro' voor de Inster: 1) OTA updates voor de navigatie/infotainment. 2) Music Streaming via Amazon Music en SoundCloud.
Aangezien die updates volgens mij niet erg frequent zijn en je ze ook zelf met een USB-stick kunt doen, lijkt me de kosten/baten-verhouding niet heel geweldig. En wat betreft die streaming, ik heb gezocht, maar ondanks dat ik nog in de 'gratis' periode van 'Pro' zit kan ik die voorziening nergens vinden. Is dat een service die de Inster niet heeft/krijgt? Als dat zo is, dan mag Hyundai dat wel even wat duidelijker aangeven en nog eens nadenken over die extra prijs van zo'n €70 voor alleen maar een paar OTA navigatie/infotainment-updates.
Klopt.
Om precies te zijn 2 navigatie updates per jaar.
Die infotainment krijg je denk ik zelfs bij een beurt vanzelf maar dat weet ik niet zeker.
En dat kan je dus prima zelf met USB doen (in ioniq5 forum waar ik vandaan kom doen een aantal dat al).

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:52

Die zijn heel actief.

Met mijn standaard range versie heb ik ook al wel eens 404 km range voorbij zien komen in de zomer.

Moet er wel bij zeggen dat we redelijk veel op 60 wegen rijden en dat drukt het verbruik behoorlijk.

Inmiddels heb ik de Inster ongeveer een jaar in bezit en 26.000km gereden, gemiddeld gebruik volgens de boordcomputer is 12,5kWh/100km.

98% van de kWh's thuis kunnen laden, en blij dat ik voor standaard range heb gekozen, want dat is meer dan voldoende voor mijn gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door HandyLumberjack op 12-03-2026 14:28 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-03 11:41

Die zijn heel actief.

Ik ga voor de Cross Sky Plus, en wel in Amazonas Green Matt.
De Inster is op 1 juli 2025 aan ons toegeschreven en inmiddels zijn wij 18204 km verder....waarvan 4 x >2500 km per reis. Dus ca. 8000 km lokaal en 10000 Europan :) Gem. 13,15 kWh/100 km. In de zomer heb ik al een rnge van boven de 430 km in het scherm gehad. Maar die waarde halen.......nee!

[ Voor 7% gewijzigd door CEdS op 12-03-2026 19:55 ]

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:00
Er is een nieuwe update van de INSTER navigatie software en het Infotainment systeem, kaart AX_E.EUR.S5W_L.001.001.251204 , infotainment Feb 2026
Onder Windows11 zag de Updater mijn USB stick niet, ik heb handmatig de bestanden na de download naar een exFAT geformateerde USB stick gekopieerd.

• dinandus
  • Nu online
@sv7088 mooi, van welke datum, c.q. periode zijn de nieuwe navigatie kaarten geladen? Hoe actueel zijn de navigatie kaarten zeg maar cirka? En functioneert de navi naar de EV laad punten inmiddels beter in de Inster zijn eigen navigatie?

• sv7088
dinandus schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:25:
@sv7088 mooi, van welke datum, c.q. periode zijn de nieuwe navigatie kaarten geladen? Hoe actueel zijn de navigatie kaarten zeg maar cirka? En functioneert de navi naar de EV laad punten inmiddels beter in de Inster zijn eigen navigatie?
De kaarten zijn van 4 december 2025 vermoed ik gezien de tekst 251204 in de software naam. Ik laad praktisch 100% aan de thuislader en heb daarom nooit naar een EV laadpunt genavigeerd mbv de INSTER navigatie.

• PBakker
Na het laden gaf mijn Pulse 49kWh in de afgelopen zomer vaak waardes van ver boven de 400km, met het record van 453km.
Wel is het zo dat ik de hoge aantallen nooit ook daadwerkelijk haal.

Streamen over mijn Android mobiel en Spotify gaat heel goed zonder dat ik enige actie hoeft te ondernemen. Ik stap in en de actieve playlist wordt netjes gestart op de plek in het muzieknummer waar ik was gebleven. Dit zonder een betaald Bluelink abbo. Zo heel af en toe moet ik het volgende nummer starten om wat te kunnen horen en ik heb het een paar keer gehad dat de muziek zomaar stopte.

• dinandus
  • Nu online
@PBakker gebruik je voor het streamen een bekabelde verbinding, of heb je hiervoor en dongle in gebruik?

Als het een dongle is, welk type en merk kun je dan aanbevelen?

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:31
dinandus schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:09:
@PBakker gebruik je voor het streamen een bekabelde verbinding, of heb je hiervoor en dongle in gebruik?

https://nl.aliexpress.com...Fq8X&gatewayAdapt=glo2nld

kost een whopping € 15,99 en werkt als een speer in de Inster

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• con1

con1

Energiefreak

Kun je dan ook bv de routeplanner van Google streamen?

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:31
Jazeker

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• PBakker
dinandus schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:09:

Nee, ik gebruik geen dongle, alleen de standaard bluetooth van de Inster.

Ik hoef de Spotify app op mijn mobiel ook niet open te hebben. Ik moet er alleen voor zorgen dat de gewenste playlist (in mijn geval de 'liked' playlist) de laatst gebruikte is.

Als ik Android Auto gebruik (voor navigatie), wat alleen werkt met een USB kabel, dan werkt Spotify ook. Alleen komt het geluid dan wel veel harder door zodat het volume moet worden aangepast.

• turkeyhakan
Er is een nieuwe update uit voor het Gen5W systeem. Was dat hier al gedeeld?

https://update.hyundai.com/EU/NL/Main

Edit: blijkbaar een paar posts boven die van mij. Die van mij was al OTA gedownload, installatie duurde paar minuten.

Edit 2: de update had ik ook al op de USB stick staan. Na de OTA update kon ik nog een keer updaten. Zouden er op de USB file nog extra bestanden staan? Na die update bleef het updaten knop namelijk wel grijs.

[ Voor 64% gewijzigd door turkeyhakan op 16-03-2026 17:22 ]

• sv7088
turkeyhakan schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:44:
Er is een nieuwe update uit voor het Gen5W systeem. Was dat hier al gedeeld?

https://update.hyundai.com/EU/NL/Main

Edit: blijkbaar een paar posts boven die van mij. Die van mij was al OTA gedownload, installatie duurde paar minuten.

Edit 2: de update had ik ook al op de USB stick staan. Na de OTA update kon ik nog een keer updaten. Zouden er op de USB file nog extra bestanden staan? Na die update bleef het updaten knop namelijk wel grijs.
De update van het Infotainment Systeem wel op de USB stick en niet OTA?
Indien je de USB stick op een Windows11 systeem hebt aangemaakt, werd de stick door de navigatie updater gezien? (bij mij niet, handmatig de bestanden vanaf de installatiefolder naar stick gekopieerd)

• turkeyhakan
sv7088 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:02:
[...]

De update van het Infotainment Systeem wel op de USB stick en niet OTA?
Indien je de USB stick op een Windows11 systeem hebt aangemaakt, werd de stick door de navigatie updater gezien? (bij mij niet, handmatig de bestanden vanaf de installatiefolder naar stick gekopieerd)
Ik heb het systeem eerst OTA bijgewerkt, blijkbaar was deze al gedownload. Installatie duurde echt een paar minuten.

Maar voordat ik de auto instapte, had ik de update al op een USB gezet (minimaal 32GB groot). Bij mij werd deze wel door de navigatie updater gezien. Ik heb een Samsung BAR Plus USB Stick 64GB USB 3.1
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste