monica66 schreef op zondag 17 november 2024 @ 07:24:
De lijst met Tweakers die een Inster hebben gekocht of geleasd
Wil je jezelf toevoegen aan deze lijst of iets aanpassen? Doe dat dan even zelf door dit bericht te quoten en je gegevens aan de lijst toe te voegen. Niet eronder maar erin, op datum svp.
‐---‐---‐-‐--------------------------------------------------------------------
Majoef, 05-10-24, Evolve Unbleached Ivory, Winter en Tech, hopen dit jaar
14-10-24, Evolve, Tomboy Khaki, Winter- en Tech-pakket, all-season banden
Megat, 15-10-24, Evolve Yellow, Winter en Tech, eind december,
The_Holy_Jampot, 19-10-24, Evolve, bijarim khaki matte, Winter en Tech, dec
HandyLumberjack, 22-10-24, E-Motion 42kWh, Unbleached Ivory, begin januari,
Rvdgaag, 24-10-24, Evolve Sky, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin januari,
Fardrake, 25-10-2024, Evolve sky. Sierra Orange, ?
Monica66, 26-10-24, Evolve, Black, Winter en Tech, eind dec/begin jan,
JanGre, 31-10 Pulse, Unbleached Ivory,
Ynze_162, 04-11-24, Pulse, Tomboy kaki, Winterpack,eind dec/begin jan,
arunesh90, 07-11-24, Evolve, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin jan
Tweety Bird, 08-11-24, Pulse, Unbleached Ivory, Winterpack,
Nm, 12-11-24 E-motion 42kWh Unbleached Ivory, zsm
Kunda, 12-11-24, Pulse, Unbleached Ivory,
AlteKiet, 15-11-2024, Evolve Sky, Buttercream Yellow met licht interieur, Winter + Tech, leverdatum jan/feb??
tcc90, ?, E-Motion 42Kw, Kwh Unbleached Ivory, ?
pvantrappen, ?, E-Motion 49 Kwh,, Unbleached Ivory, ?
Wij hebben ook naar de Dongfeng Box gekeken. Net als voor de Inster naar Vianen, zijn we voor de ‘Box’ speciaal naar Veghel gereden.Hannah-Raisa schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:30:
[...]
Hannah, 16-11-24, Evolve, Unbleached Ivory,
Ik koos tussen de Dongfeng Box en de Hyundai Inster.
Ik wilde per se een Evolve, omdat ik minimaal een V2L-aansluiting op de auto wil (V2G, zoals de Renault 5 EV die aanbiedt, zou nog veel leuker zijn) en ik had graag een Winter-Pack gewild, omdat ik de Warmtepomp wel toegevoegde waarde vind hebben. Beek gisteren bij het bestellen dat je de Inster Evolve alleen met Winter-Pack kunt bestellen, als je ook een Tech-Pack afneemt. Wat een rotstreek van Hyundai! Je kunt wel de Pulse alleen met Winter-Pack, maar niet de Evolve met alleen Winter-Pack bestellen (dan moet je verplicht voor het Tech-Pack bijbetalen, ook al wil je dat helemaal niet hebben
De ‘Box’ is in onze ogen een auto die er prima uitziet, zowel binnen als buiten. Het interieur ziet er netjes uit en niet goedkoop of zo. Het is in onze ogen ook een ruime auto van binnen. Een pluspunt was voor ons de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met 2 geheugens, omdat mijn vrouw bij het uit- en instappen steeds de stoel in de achterste stand wil hebben. De vier ver opengaande portieren spraken ons ook aan, en dat allemaal voor een scherpe prijs, inclusief kleurkeuze zonder bijbetalen.
De belangrijkste redenen om hem niet te kopen waren de ongelukkig gevormde achterklep opening en de ongelijke koffervloer als de rugleuning is neergeklapt. Een rolstoel meenemen zou teveel til- en draaiwerk vergen, en eigenlijk vonden we hem nog aan de grote kant voor het gebruik dat we tegenwoordig van de auto maken.
De Inster - met lichte bekleding - vind mijn vrouw mooier dan de ‘Box’, we denken dat hij praktischer is voor ons en hij is - zoals gewenst - wat kleiner. Wat ook latent meespeelde was, dat mijn vrouw in het verleden met haar Hyundai Pony automaat louter goede ervaringen heeft gehad.
Het - voorlopig - enige nadeel is, dat een elektrische bestuurdersstoel met geheugen niet leverbaar is op de Inster.
Kijkend naar het comfort, had ik misschien ook liever 15” wielen gehad in plaats van de 17” velgen die per definitie op de Evolve zitten. Uit ervaring met mijn Toyota Prius weet ik, dat - in ieder geval op die auto - kleinere wielen meer rijcomfort bieden.
Die koppelingen van pakketten aan uitvoeringen en andere extra’s die wel of niet mogelijk zijn, vind ik ook vervelend. Onze dochter kocht de goedkoopste Tesla Model Y en daar zit eigenlijk alles standaard op wat leverbaar is. De keuzes die je wel hebt zijn de buiten- en interieurkleur en velgen. Wel zijn er uivoeringen met een grotere batterij en meer of veel meer vermogen.
[ Voor 6% gewijzigd door Megat op 17-11-2024 15:35 ]
De trekhaak is een losse optie. Een kofferbox kan dan ook. Ben al aan het zoeken naar de combinatie van die twee, maar dat is niet heel makkelijk of betaalbaar te vinden. Lijkt mij fijn om beide te kunnen. Of de fietsen of een koffer ivm vakantie wellicht. Max gewicht is 75kg, dus geen aanhangertje. Voor mij ook niet nodig.The_Holy_Jampot schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:12:
[...]
Op internet kon ik ook alleen winterpack kiezen als ik ook het tech pack koos. Bij de dealer was het echter geen probleem om alleen het winterpack te nemen. Uiteindelijk heb ik ze trouwens ook toch allebei genomen
Die trekhaak, is dat eigenlijk een losse optie? Of zit dat alleen bij de fietsendrager. Ik wil in de toekomst misschien kijken voor een trekhaakkoffer
Heb je wel een afbeelding en/of beschrijving gevonden van specifiek sde trekhaak voor de Inster ?Fardrake schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:33:
[...]
De trekhaak is een losse optie. Een kofferbox kan dan ook. Ben al aan het zoeken naar de combinatie van die twee, maar dat is niet heel makkelijk of betaalbaar te vinden.
Ik zag afbeeldingen van diverse Hyundai modellen maar niet van de Inster.
Ook bij de bekende trekhaakmerken zoals Brink, Burghof en Rameder of Westfalia, vind ik nog geen concrete info, meen ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 17-11-2024 17:31 ]
Vergeet niet dat de Inster maximaal 442 kg laadvermogen (afhankelijk van de uitvoering) heeft. 2 personen op de voorstoelen, achterin de bank plat en volgestapeld met vakantiespul zit je daar al zomaar aan, daar heb je geen extra koffer voor nodig.Fardrake schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:33:
[...]
De trekhaak is een losse optie. Een kofferbox kan dan ook. Ben al aan het zoeken naar de combinatie van die twee, maar dat is niet heel makkelijk of betaalbaar te vinden. Lijkt mij fijn om beide te kunnen. Of de fietsen of een koffer ivm vakantie wellicht. Max gewicht is 75kg, dus geen aanhangertje. Voor mij ook niet nodig.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Staat in dit topic, was namelijk eerder een vraag van mij:Megat schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:25:
[...]
Heb je wel een afbeelding en/of beschrijving gevonden van specifiek sde trekhaak voor de Inster ?
Ik zag afbeeldingen van diverse Hyundai modellen maar niet van de Inster.
Ook bij de bekende trekhaakmerken zoals Brink, Burghof en Rameder of Westfalia, vind ik nog geen concrete info, meen ik.
rvdgaag in "Hyundai Inster - EV - ervaringen"
Ik meen daar op de no plaat I10 te lezen en niet Inster, of kijk ik verkeerd ? Ook met het opgegeven onderdeelnummer denk ik niet verder te komen. Deens is voor mij hetzelfde als Grieks, dat is ook een taal die ik niet beheers, mogelijk ligt het daar aan.Majoef schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:38:
[...]
Staat in dit topic, was namelijk eerder een vraag van mij:
rvdgaag in "Hyundai Inster - EV - ervaringen"
[ Voor 7% gewijzigd door Megat op 17-11-2024 19:25 ]
Er staat ook i10. Ik kan ook geen Deens, maar Google translate wel. Er staat een waarschuwing bij het plaatje dat het een afbeelding van een i10 is. Waarschijnlijk hadden ze er nog geen van de insterMegat schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:22:
[...]
Ik meen daar op de no plaat I10 te lezen en niet Inster, of kijk ik verkeerd ? Ook met het opgegeven onderdeelnummer denk ik niet verder te komen. Deens is voor mij hetzelfde als Grieks, dat is ook een taal die ik niet beheers, mogelijk ligt het daar aan.
Vandaar mijn vraag enkele postings terug of er een afbeelding en/of beschrijving beschikbaar was ‘specifiek’ voor de Inster. Waarschijnlijk nog niet dus.The_Holy_Jampot schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:49:
[...]
Er staat ook i10. Ik kan ook geen Deens, maar Google translate wel. Er staat een waarschuwing bij het plaatje dat het een afbeelding van een i10 is. Waarschijnlijk hadden ze er nog geen van de inster
Als je verder kijk in de configurator zie je bijvoorbeeld ook een bagagenet afbeelding. Die is ook niet gefotografeerd in een Inster kofferbakMegat schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:58:
[...]
Vandaar mijn vraag enkele postings terug of er een afbeelding en/of beschrijving beschikbaar was ‘specifiek’ voor de Inster. Waarschijnlijk nog niet dus.
- Ijs en zonnescherm
- Uitstapverlichting met Hyundai logo
etc. etc.
Ik vermoed dat ze niet een generiek onderdeel specifiek gaan fotograferen / renderen. Bij het opzoeken van dat partnumber kom je op officiële Deense Hyundai site. Lijkt mij sterk dat die met een beeld / placeholder gaan werken die niet klopt.
Daarnaast heb ik dat beeld ook gezien toen ik de Inster bestelde en de dealer dat onderdeel uit de accessoires module moest selecteren. Ik verwacht daarom met 90% zekerheid dat het klopt.
Hier ook vorige week een Hyundai Inster besteld in volgende config:
14-11-24 Evolve Sky Unbleached Ivory, Winter en Tech..
We hopen op levering dit jaar!
Ik wil graag al een accessoire bestellen, nl de laadpashouder.. heeft iemand een (niet-Chinese) website gevonden waar dit kan? De Casper is in korea al op de markt en werkt dacht met hetzelfde modulaire systeem aan de binnenkant van de deuren..
Ik wil graag al een accessoire bestellen, nl de laadpashouder.. heeft iemand een (niet-Chinese) website gevonden waar dit kan? De Casper is in korea al op de markt en werkt dacht met hetzelfde modulaire systeem aan de binnenkant van de deuren..
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Welkom hier, leuk dat je er bent.jck82 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:40:
Als levering dit jaar nog lukt zijn de 200 of 600 Insters ( afhankelijk van de persoon aan wie je het vraagt😏) nog niet vergeven en daar zouden dan de dealer demo auto’s ook nog vanaf moeten. Miischien zijn het er wel veel meer die in Nederland gelost worden.
Het lijkt zo te zijn dat de ‘Packs’ populair zijn
Kan toch gewoon via je Hyundai dealer? Of bedoel je een imitatie laadpashouder die goedkoper is? Daar zul je namelijk nog even op moeten wachten vermoed ik. De reguliere Casper heeft dit systeem namelijk niet als ik zo de beelden zie en de Casper EV is daar pas net op de markt?jck82 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:40:
Onze dealer gaf aan dat er veel van de Evolve's die daar zijn besteld (Van Mossel Groningen) zonder Sky dak zijn.. niet dat daar onze beslissing vanaf hing maar ik hoop dat dat een uitzondering oplevert die de kans op levering vergroot :-P
Ja klopt.. ik vond 117 euro voor een pashouder toch een beetje veel van het goede.. nog maar even afwachten denk ik!Majoef schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:03:
[...]
Kan toch gewoon via je Hyundai dealer? Of bedoel je een imitatie laadpashouder die goedkoper is? Daar zul je namelijk nog even op moeten wachten vermoed ik. De reguliere Casper heeft dit systeem namelijk niet als ik zo de beelden zie en de Casper EV is daar pas net op de markt?
Is de Inster op dit moment nog ergens te bekijken?
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Op internetPeterZ(on) schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:54:
Is de Inster op dit moment nog ergens te bekijken?
Het is niet mogelijk om de auto in Nederland fysiek te bekijken, maar er schijnen nog wel een paar DEMO-auto's in Europa rond te gaan.
Zaterdag heb ik mijn bestelling geplaatst!monica66 schreef op zondag 17 november 2024 @ 07:24:
De lijst met Tweakers die een Inster hebben gekocht of geleasd
Wil je jezelf toevoegen aan deze lijst of iets aanpassen? Doe dat dan even zelf door dit bericht te quoten en je gegevens aan de lijst toe te voegen. Niet eronder maar erin, op datum svp.
‐---‐---‐-‐--------------------------------------------------------------------
Math58. 14-10-24, Evolve, Tomboy Khaki, Winter- en Tech-pakket, all-season banden
The_Holy_Jampot, 19-10-24, Evolve, bijarim khaki matte, Winter en Tech, dec
HandyLumberjack, 22-10-24, E-Motion 42kWh, Unbleached Ivory, begin januari,
Rvdgaag, 24-10-24, Evolve Sky, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin januari,
Fardrake, 25-10-2024, Evolve sky. Sierra Orange, ?
JanGre, 31-10 Pulse, Unbleached Ivory,
arunesh90, 07-11-24, Evolve, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin jan
Nm, 12-11-24 E-motion 42kWh Unbleached Ivory, zsm
AlteKiet, 15-11-2024, Evolve Sky, Buttercream Yellow met licht interieur, Winter + Tech, leverdatum jan/feb??
Hannah-Raisa, 16-11-24, Evolve, Unbleached Ivory,
Tweakertjee, 16-11-24, Pulse, Tomboy kaki, - , ?
Zonder winterpack, ik zie dat deze toch wel populair zijn. Dit wordt mijn eerste EV, ik begreep dat het niet schadelijk is voor de batterij om met lage temperaturen te gebruiken/op te laden - hooguit dat het trager gaat? En dat de warmtepomp alleen vanaf langere afstanden voor meer bereik zal zorgen? (ik ga nu toch twijfelen).
Ook onze eerste EV, maar bij ons zit ie erbij omdat we de Tech Pack wilde (kan niet zonder Winter Pack). Wat ik heb gelezen is dat het niet zo veel verschil maakt qua range of opladen. Ik zie het meer als extratje dan iets wat echt nodig is. Alles wat er niet op zit, kan ook niet stuk!tweakertjee schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:17:
[...]
Zaterdag heb ik mijn bestelling geplaatst!
Tweakertjee, 16-11-24, Pulse, Tomboy kaki, - , ?
Zonder winterpack, ik zie dat deze toch wel populair zijn. Dit wordt mijn eerste EV, ik begreep dat het niet schadelijk is voor de batterij om met lage temperaturen te gebruiken/op te laden - hooguit dat het trager gaat? En dat de warmtepomp alleen vanaf langere afstanden voor meer bereik zal zorgen? (ik ga nu toch twijfelen).
Veel nieuwe bestellingen/aanmeldingen hier. Leuk! (Zolang ik mijn bestelling van de eerste maar krijg
Voordat ik bestel wil ik er toch eerst wel in rijden. Vorige week in de nieuwe Renault R5e gereden en dat viel mij erg tegen terwijl iedereen daar erg enthousiast over is. Maar misschien had ik niet de juiste instellingen gekozen. Voorlopig eerst maar eens de Inster afwachten die ook op mijn lijstje staat.Majoef schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:26:
[...]
Veel nieuwe bestellingen/aanmeldingen hier. Leuk! (Zolang ik mijn bestelling van de eerste maar krijg)
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Qua ontladen maakt het voor de batterij niks zelf niks uit als die koud is, maar je haalt er wel minder kWh-en uit.
Met name snelladen is minder goed voor de batterij als de temperatuur rond het vriespunt is of lager.
Hyundai zal het ongetwijfeld zo geregeld hebben dat je de batterij niet beschadigt als je hem toch aan de snellader hangt.
Als je de batterij ontlaad warmt die zichzelf een beetje op dus als je na een lange rit gaat snelladen verwacht ik weinig problemen.
Ik heb het zelf wel een keer meegemaakt dat ik met mijn huidige EV met temperaturen rond het vriespunt, na vertrek gelijk wou snelladen (en ik was vergeten de batterij verwarming in te schakelen), de laadsnelheid was toen beperkt tot ca. 30% van de normale snelheid.
Met name snelladen is minder goed voor de batterij als de temperatuur rond het vriespunt is of lager.
Hyundai zal het ongetwijfeld zo geregeld hebben dat je de batterij niet beschadigt als je hem toch aan de snellader hangt.
Als je de batterij ontlaad warmt die zichzelf een beetje op dus als je na een lange rit gaat snelladen verwacht ik weinig problemen.
Ik heb het zelf wel een keer meegemaakt dat ik met mijn huidige EV met temperaturen rond het vriespunt, na vertrek gelijk wou snelladen (en ik was vergeten de batterij verwarming in te schakelen), de laadsnelheid was toen beperkt tot ca. 30% van de normale snelheid.
tweakertjee schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:17:
[...]
Kan toch best invloed hebben. Het verschil in range zal ook per model anders zijn, maar het lijkt wel degelijk nuttig te zijn. Het niet hebben van een warmtepomp is in ieder geval niet schadelijk voor de batterijMajoef schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:26:
[...]
Ook onze eerste EV, maar bij ons zit ie erbij omdat we de Tech Pack wilde (kan niet zonder Winter Pack). Wat ik heb gelezen is dat het niet zo veel verschil maakt qua range of opladen. Ik zie het meer als extratje dan iets wat echt nodig is. Alles wat er niet op zit, kan ook niet stuk!
Veel nieuwe bestellingen/aanmeldingen hier. Leuk! (Zolang ik mijn bestelling van de eerste maar krijg)
Edit: zie 2 laatste figuren op de pagina.
Zo zit iedereen er weer anders in. Onze vorige auto was een Zafira uit 2006, die ligt nu al een paar maanden op de sloop of puft ergens in een derde wereldland verder. Afgelopen tijd met een oude Volkswagen Fox gereden wat prima ging. Maar de Inster zal op veel punten al een verbetering voor ons zijn. Zo is het hebben van een werkende airco al een genot waar we naar uitkijkenPeterZ(on) schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:32:
[...]
Voordat ik bestel wil ik er toch eerst wel in rijden. Vorige week in de nieuwe Renault R5e gereden en dat viel mij erg tegen terwijl iedereen daar erg enthousiast over is. Maar misschien had ik niet de juiste instellingen gekozen. Voorlopig eerst maar eens de Inster afwachten die ook op mijn lijstje staat.
Daarnaast is er niet echt een alternatief voor de Inster als je kijkt naar het volledige pakket. Enorm praktisch, compact en toch veel techniek tegen een scherpe prijs.
Ja het hangt van je persoonlijke situatie af. Als je de Inster gebruikt voor lange woon-werk ritjes zou je er meer baat bij kunnen hebben dan bij incidenteel gebruik. Dan nog zou je kunnen stellen, wat stellen de winters hier nou voor?Ynze_162 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:39:
[...]
[...]
Kan toch best invloed hebben. Het verschil in range zal ook per model anders zijn, maar het lijkt wel degelijk nuttig te zijn. Het niet hebben van een warmtepomp is in ieder geval niet schadelijk voor de batterij
[ Voor 30% gewijzigd door Majoef op 18-11-2024 12:53 ]
Helemaal waar, is voor iedereen anders. Mijn Ioniq bevalt uitstekend maar zou wel (iets) kleiner willen en die ook wat minder weegt (MRB) en zo zijn er nog wel meer wensen. Maar lekker rijden staat bij mij toch wel bovenaan want dat doe je toch met een auto.Majoef schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:45:
[...]
Zo zit iedereen er weer anders in. Onze vorige auto was een Zafira uit 2006, die ligt nu al een paar maanden op de sloop of puft ergens in een derde wereldland verder. Afgelopen tijd met een oude Volkswagen Fox gereden wat prima ging. Maar de Inster zal op veel punten al een verbetering voor ons zijn. Zo is het hebben van een werkende airco al een genot waar we naar uitkijken.
Daarnaast is er niet echt een alternatief voor de Inster als je kijkt naar het volledige pakket. Enorm praktisch, compact en toch veel techniek tegen een scherpe prijs.
Bedankt voor de reacties! Ik moet zeggen dat ik het verschil in range verlies tussen wel en geen warmtepomp nog vindt meevallen. Rond 0C maakt het sowieso niet veel meer uit.Ynze_162 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:39:
[...]
[...]
Kan toch best invloed hebben. Het verschil in range zal ook per model anders zijn, maar het lijkt wel degelijk nuttig te zijn. Het niet hebben van een warmtepomp is in ieder geval niet schadelijk voor de batterij
En wat betreft het snel laden, dat verwacht ik echt incidenteel in de zomer te doen voor een vakantie. Verder zijn de meeste trips lokaal en kan ik thuis op een rustiger tempo laden.
Wordt de batterijverwarming dan -alleen- ingezet om de batterij voor te bereiden op snel laden? Of wordt de batterijverwarming ook ingeschakeld voor een normale rit bij koude temperaturen voor een groter bereik?
Ik zie bijvoorbeeld:
https://imotion.hyundai.n...e-batterij-in-de-ioniq-5/Preconditioning wordt automatisch geactiveerd wanneer je een laadpunt invoert in het navigatiesysteem van de auto.
Hou er rekening mee dat de SEPP-pot zeer waarschijnlijk leeg is voordat je een proefrit hebt kunnen maken. Zonder die €2950,- hadden wij waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.PeterZ(on) schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:32:
[...]
Voordat ik bestel wil ik er toch eerst wel in rijden. Vorige week in de nieuwe Renault R5e gereden en dat viel mij erg tegen terwijl iedereen daar erg enthousiast over is. Maar misschien had ik niet de juiste instellingen gekozen. Voorlopig eerst maar eens de Inster afwachten die ook op mijn lijstje staat.
Een paar dagen terug kwam hier de optie Click & Buy langs, waarbij je wel besteld maar als het tegen valt kan annuleren, misschien is dat een optie voor je? Dan kun je die SEPP daarna mogelijk nog inzetten voor een andere EV.
Welkom op dit forum.tweakertjee schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:17:
[...]
Wat ik begrepen heb op het internet is, dat een warmtepomp bij lage temperaturen ook de batterij verwarmd en dat daardoor de actieradius wat stIjgt.
De meningen over het nut van een warmtepomp voor Nederlandse omstandigheden verschillen nogal.
Dank voor je waarschuwing/optie. Maar daar hou ik geen rekening mee want ik verwacht dat als de SEPP voorbij is, je hetzelfde gaat zien als in Duitsland waar ze gestopt zijn met de BAFA premie, daarna gingen de prijzen ook omlaag. Misschien niet direct maar als ze minder verkopen zullen de prijzen toch gaan zakken.HandyLumberjack schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:58:
[...]
Hou er rekening mee dat de SEPP-pot zeer waarschijnlijk leeg is voordat je een proefrit hebt kunnen maken. Zonder die €2950,- hadden wij waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.
Een paar dagen terug kwam hier de optie Click & Buy langs, waarbij je wel besteld maar als het tegen valt kan annuleren, misschien is dat een optie voor je? Dan kun je die SEPP daarna mogelijk nog inzetten voor een andere EV.
Van Mossel is een enorm groot bedrijf met iets van 450 vestigingen, verspreid over diverse Europesche landen. Ik weet nog dat ze in alleen in Waalwijk zaten, met ook alleen het VW dealerschap, dus ze groeien enorm. Ik zou mij voor kunnen stellen dat Van Mossel bij Hyundai wat meer in de pap te brokkelen heeft dan een dealer met slechts één of enkele vestigingen en daardoor misschien makkelijker meer Insters toebedeeld krijgt.jck82 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:04:
Onze dealer gaf aan dat er veel van de Evolve's die daar zijn besteld (Van Mossel Groningen) zonder Sky dak zijn.. niet dat daar onze beslissing vanaf hing maar ik hoop dat dat een uitzondering oplevert die de kans op levering vergroot :-P
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben dat de prijzen gaan dalen, met name ook door de EU die autofabrikanten indirect verplicht om vanaf volgend jaar in verhouding meer EV's te verkopen.PeterZ(on) schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:04:
[...]
Dank voor je waarschuwing/optie. Maar daar hou ik geen rekening mee want ik verwacht dat als de SEPP voorbij is, je hetzelfde gaat zien als in Duitsland waar ze gestopt zijn met de BAFA premie, daarna gingen de prijzen ook omlaag. Misschien niet direct maar als ze minder verkopen zullen de prijzen toch gaan zakken.
Maar mijns inziens neemt Hyundai daar al een voorschot om met hun huidige smart bonus.
Dus heb je nu dubbel voordeel, maar achteraf zullen we pas zien of dat klopt.
Ook wij hebben de Inster besteld, op 9 nov j.l.
E-Motion 49kWh, Unbleached Ivory
Welkom bij de ‘club’!rettok schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:01:
Ook wij hebben de Inster besteld, op 9 nov j.l.
Voor zover als ik weet, is het de ‘Morning Cecilie’ die momenteel - met in zijn buik Insters - onderweg is naar Europa, om daar op 5-12-24 in Portugal een deel van zijn lading te lossen. Op zich zegt dat nog niets, omdat er ook andere vracht dan Insters aan boord kan zijn. In het geval er wel Insters daar gelost worden, zal er een goede reden zijn waarom ze in Portugal nog niet besteld kunnen worden. Misschien is dat voor ons ook niet relevant.
Ik ga er vanuit, dat er op 12-12-24 Insters gelost worden in Nederland en de gele Inster een week of max 2 weken later bij ons in de garage staat.
De laatste weken is het hard gegaan.HandyLumberjack schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:58:
[...]
Hou er rekening mee dat de SEPP-pot zeer waarschijnlijk leeg is voordat je een proefrit hebt kunnen maken. Zonder die €2950,- hadden wij waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.
Eind oktober zat er, meen ik, nog 18% in, vandaag nog maar 4%.
Dus in 1 tot 2 weken is de pot leeg.
Inderdaad, gaat opeens snel, vorige week maandag zat er nog €8,5 miljoen in de pot, vandaag €2,1 miljoen. Dus de komende dagen is de laatste kans waarschijnlijk.JosTM schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:53:
[...]
De laatste weken is het hard gegaan.
Eind oktober zat er, meen ik, nog 18% in, vandaag nog maar 4%.
Dus in 1 tot 2 weken is de pot leeg.
2 weken geleden hebben wij de order laten aanpassen naar een andere kleur:
de Pulse, zonder packs, nu in Bijarim Khaki Matte.
Dusk Blue Matte vonden we toch te donker.
Smaken verschillen :-)
https://www.hyundai.com/nl/nl/modellen/inster/design.html
de Pulse, zonder packs, nu in Bijarim Khaki Matte.
Dusk Blue Matte vonden we toch te donker.
Smaken verschillen :-)
https://www.hyundai.com/nl/nl/modellen/inster/design.html
Jammer voor de mensen die net geen EV konden kopen.HandyLumberjack schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:59:
[...]
Inderdaad, gaat opeens snel, vorige week maandag zat er nog €8,5 miljoen in de pot, vandaag €2,1 miljoen. Dus de komende dagen is de laatste kans waarschijnlijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Megat op 18-11-2024 16:17 ]
Voor mij de eerste keer dat ik ook naar filmpjes uit andere landen kijk. Geen idee dus of het bijzonder is, maar het valt me op dat daar heel andere samenstellingen zijn. Wel weer met leer bijvoorbeeld, maar in de uk en Frankrijk geen optie voor een 'sky'-panoramdak.
Het zou me niet verbazen. Ik heb het gezien toen we overwogen een Kia Niro EV te kopen met subsidie. In Portugal was er destijds geen sprake van subsidie, maar dat werd door Kia opgelost met een korting vanuit hen zelf. Dat zal nu ook wel zo gebeuren en is er misschien zelfs de reden dat de verkoop van de Inster hier vroeger is gestart. We gaan het zien volgend jaar..PeterZ(on) schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:04:
[...]
Dank voor je waarschuwing/optie. Maar daar hou ik geen rekening mee want ik verwacht dat als de SEPP voorbij is, je hetzelfde gaat zien als in Duitsland waar ze gestopt zijn met de BAFA premie, daarna gingen de prijzen ook omlaag. Misschien niet direct maar als ze minder verkopen zullen de prijzen toch gaan zakken.
Ik zag op het internet een filmpje dat als review wordt gepresenteerd, maar ik vind het meer een rondleiding, maar wel het bekijken waard omdat het geen gelikt reclamefilmpje is.
YouTube: Hyundai Inster 2025 Review | 02 (Exterior - Interior) The Dacia Spri...
YouTube: Hyundai Inster 2025 Review | 02 (Exterior - Interior) The Dacia Spri...
DAg,
Ik ben geïnteresseerd in de Inster.
Helaas niet in het echt te zien.
Ik lees dat er een paar mensen hier zijn die de auto wel gezien hebben.
Een vraag aan jullie.
Hoe is de instap/zit hoogte?
Welke auto lijkt er op.
Ik rij nu een MGZS EV en dat is een vrij hoog instap hoogte
MVG
Een vraag aan jullie.
Welke auto lijkt er op.
MVG
Ik rij nu ook een MG ZS, en heb een Inster besteld.Hodgie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:59:
DAg,
Een vraag aan jullie.
Welke auto lijkt er op.
MVG
De Inster is een paar cm lager dan de ZS dus ik verwacht ook een iets lagere zit. De wielbasis is gelijk dus de lengte van het interieur waarschijnlijk ook, alleen de Inster is wel een halve meter korter qua totale lengte. Dat zit voornamelijk in de veel kortere neus en een wat kleinere kofferbak.
De Inster is wel 20 cm. smaller dus je zit wat dichter op elkaar.
Precies wat ik al dacht. Dit zijn de prijzen van de Inster in Ierland:monica66 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:15:
[...]
Het zou me niet verbazen als de prijzen hier straks omlaag gaan . Ik heb het gezien toen we overwogen een Kia Niro EV te kopen met subsidie. In Portugal was er destijds geen sprake van subsidie, maar dat werd door Kia opgelost met een korting vanuit hen zelf. Dat zal nu ook wel zo gebeuren en is er misschien zelfs de reden dat de verkoop van de Inster hier vroeger is gestart. We gaan het zien volgend jaar..
:strip_exif()/f/image/kBsOapvbUEZ6jTOfMdezdgE2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat de prijzen hier op termijn ook omlaag gaan als de subsidie eraf is.
[ Voor 6% gewijzigd door monica66 op 20-11-2024 09:15 ]
Ik hoop voor u dat u gelijk krijgt en wat dat betreft lijken de signalen op groen te staan.monica66 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:10:
[...]
Het zal van meerdere factoren afhangen, verwacht ik.
- Als bijvoorbeeld de vraag voldoet aan de verwachtingen zal de prijs misschien niet dalen.
- Als de importheffingen op Chinese auto’s uitwerken zoals de EU hoopt, zal de noodzaak voor niet Chinese merken om de prijzen te laten zakken er misschien ook niet zijn.
- Als de onrust in het Midden Oosten doorgaat waardoor de prijs van fossiele brandstoffen - in combinatie met een hoge Dollar koers - behoorlijk stijgen, kan dit ook de vraag naar EV’s misschien aanwakkeren.
Voor mijn gevoel is er zoveel onzekerheid, dat een betrouwbare voorspelling lastig te doen is.
Ik denk dat de subsidies op elektrische auto's niet hebben gezorgd voor goedkopere auto's. Integendeel, ze hebben de prijzen kunstmatig hoog gehouden. Als die subsidies eraf zijn, moeten de autofabrikanten zelf korting gaan geven of de prijzen verlagen. Dat zie je nu in Ierland en Duitsland en dat zagen we destijds in Portugal gebeuren.
Ik ben het ermee eens dat het afhangt van het feit of de auto's alsnog tegen een hogere prijs worden verkocht. Dan zullen ze dat minder snel doen inderdaad.
Ik ben het ermee eens dat het afhangt van het feit of de auto's alsnog tegen een hogere prijs worden verkocht. Dan zullen ze dat minder snel doen inderdaad.
Begin deze maand een Inster Pulse in Bijarim Khaki Matte besteld bij Ayvens (operational lease), zonder andere opties. In de portal van Ayvens staat nu een verwachte leverdatum van 13 januari. Het zou toch jammer zijn als hij dan net niet in 2024 geleverd kan worden.
Dat is natuurlijk niet helemaal een eerlijke vergelijking, er komt nog €950,- afleverkosten bij en er zit een SAEI subsidie van €3500,- in de prijs verwerkt.monica66 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:10:
[...]
Precies wat ik al dacht. Dit zijn de prijzen van de Inster in Ierland:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/lnKrd7pfiKOpHpv5smJV18o3.png?f=user_large)
Ah kijk, dat verandert de zaak. Maar die 950 euro afleverkosten zit er wel in zo te zien.HandyLumberjack schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:18:
[...]
Dat is natuurlijk niet helemaal een eerlijke vergelijking, er komt nog €950,- afleverkosten bij en er zit een SAEI subsidie van €3500,- in de prijs verwerkt.
[Afbeelding]
In jou overzicht stond €18.995,- daar komt dus €950,- bij, dus €19.945, en daar zit al €3500,- subsidie in verwerkt. Dus de prijs is eigenlijk €23.445,-. Dat is ongeveer €1000,- goedkoper dan de E-motion in Nederland, maar ik weet niet of de uitrusting gelijk is.monica66 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:39:
[...]
Ah kijk, dat verandert de zaak. Maar die 950 euro afleverkosten zit er wel in zo te zien.
Ik geloof best dat de adviesprijs gaat dalen, maar dat die op korte termijn met €6567,- (smart bonus plus SEPP plus BPM) gaat dalen lijkt mij niet waarschijnlijk.
Misschien hebt u gelijk, maar ik denk dat soms subsidies nodig zijn om de stroom op gang te brengen. Of nu het juiste moment is om het aan de markt over te laten weet ik niet.monica66 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:23:
Ik denk dat de subsidies op elektrische auto's niet hebben gezorgd voor goedkopere auto's. Integendeel, ze hebben de prijzen kunstmatig hoog gehouden. Als die subsidies eraf zijn, moeten de autofabrikanten zelf korting gaan geven of de prijzen verlagen. Dat zie je nu in Ierland en Duitsland en dat zagen we destijds in Portugal gebeuren.
Er wordt inderdaad gesuggereerd, dat fabrikanten de prijzen kunstmatig hoog gehouden hebben, maar is dat wel zo? De fabrikanten moeten wel kortingen geven of de prijs verlagen zegt u. Op zich zal dat kloppen, maar ze zullen winstgevend moeten zijn, om te kunnen voortbestaan. Ik kijk in dit verband naar publicaties over de Duitse autoindustrie die zich voor behoorlijke problemen geplaatst ziet. Het zal vele oorzaken hebben, maar de prijzen laten zakken gaat VW, Mercedes en BMW niet helpen denk ik.
Vandaag naar de dealer geweest om te informeren naar een Inster met Inruil van mijn MG.
Na het zien van diverse films en verslagen had ik een goed beeld van de auto.
Ik ging erheen om te kopen
Echter:
De geboden inruil bedrag voor een 2 jaar oude MG ZS EV was héél erg laag.
En... vandaag zal de SEPP subsidie pot leeg zijn
Vanmorgen nog €530000 beschikbaar Dat zijn bijna 180 auto's
Geen Inster gekocht
Ik rij nog wel verder met de MG en houd de prijs ontwikkelingen van de Inster en andere kleine modellen wel in de gaten.
Echter:
Geen Inster gekocht
Ik rij nog wel verder met de MG en houd de prijs ontwikkelingen van de Inster en andere kleine modellen wel in de gaten.
Ik denk dat er momenteel teveel onzekerheid is. Over een half jaar kan de wereld er weer helemaal anders uit zien en stabiliseert alles hopelijk weer een beetje.Hodgie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:57:
Vandaag naar de dealer geweest om te informeren naar een Inster met Inruil van mijn MG.
Echter:
Het is jammer voor u op dit moment, maar mogelijk bent u straks blij dat u min of meer gedwongen werd om het verloop aan te kijken.
Maar een MG ZS is toch ook geen straf om in te rijden?Hodgie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:57:
Echter:
Geen Inster gekocht
Hij bevalt mij in ieder geval prima, het is dat ik hem eind van het jaar in moet leveren, want ik had er nog best een tijd in willen rijden.
Van Mossel had maar 1 dealer in zijn bedrijf van Hyundai, in Leeuwarden. Die heeft toen mijn auto geleverd (2022) (ik woon regio Rotterdam) Dus veel in de melk te brokkelen hebben ze niet bij Hyundai.Megat schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:10:
[...]
Van Mossel is een enorm groot bedrijf met iets van 450 vestigingen, verspreid over diverse Europesche landen. Ik weet nog dat ze in alleen in Waalwijk zaten, met ook alleen het VW dealerschap, dus ze groeien enorm. Ik zou mij voor kunnen stellen dat Van Mossel bij Hyundai wat meer in de pap te brokkelen heeft dan een dealer met slechts één of enkele vestigingen en daardoor misschien makkelijker meer Insters toebedeeld krijgt.
De Hyundai dealer die mijn lease auto onderhoudt is niet zo heel blij met Van Mossel lease, zijn nogal een starre lastige partij naar anderen toe volgens zeggen.
Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Ik ben ook heel blij met mijn MG ZS EV.HandyLumberjack schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:31:
[...]
Maar een MG ZS is toch ook geen straf om in te rijden?
Hij bevalt mij in ieder geval prima, het is dat ik hem eind van het jaar in moet leveren, want ik had er nog best een tijd in willen rijden.
Door een verandering in de prive situatie was een kleiner auto praktischer.
Vandaar interesse in de Inster
Als ik het goed zie zijn er in Nederland vier Van Mossel Hyundai dealers, namelijk Groningen, Emmen, heerenveen en Leeuwarden.rvdgaag schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:49:
[...]
Van Mossel had maar 1 dealer in zijn bedrijf van Hyundai, in Leeuwarden. Die heeft toen mijn auto geleverd (2022) Dus veel in de melk te brokkelen hebben ze niet bij Hyundai.
In totaal heeft van Mossel in Europa meer dan 450 vestigingen ( alleen in Nederland 200 vestigingen). Hoeveel er daarvan Hyundai dealer zijn weet ik niet. Wel denk ik dat Van Mossel voor autoproducenten een factor is om rekening mee te houden. Ik las in een interview met CEO Eric Berkhof, dat ze dagelijks autobedrijven aangeboden krijgen. Als dat zo is, zouden daar ook best bestaande Hyundai dealers bij kunnen zitten denk ik.
Los van het voorgaande : ik spreek geen waardeoordeel uit over Van Mossel, ik schreef alleen dat het een bedrijf is met een enorme expansiedrift, getuige de groei in vestigingen van 1 rond 1980 in Waalwijk, tot nu 450+ in diverse Europesche landen.
[ Voor 9% gewijzigd door Megat op 20-11-2024 16:40 ]
Voor de liefhebbers van overpriced accessoires, nieuw in het assortiment: stickers om je Inster mee op te leuken:

Voor een luttele 499 euro voor jou.
Er zijn ook bedrijven waar je - naar eigen ontwerp - stickers kunt laten maken, ik weet alleen niet of je dan goedkoper uit zou zijn.Majoef schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:22:
Voor de liefhebbers van overpriced accessoires, nieuw in het assoriment: stickers om je Inster mee op te leuken:
Hier in de buurt zit bijvoorbeeld ‘Stickerland’
Ik vind ze wel leuk. Iets te prijzig helaasMajoef schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:22:
Voor de liefhebbers van overpriced accessoires, nieuw in het assoriment: stickers om je Inster mee op te leuken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als er straks net zoveel gele Insters rijden als witte Tesla’s nu, zal ik er eens over gaan denken 😄monica66 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:17:
[...]
Ik vind ze wel leuk. Iets te prijzig helaas
Inmiddels is de boot met Insters om de punt van Afrika gevaren en gaat nu richting Europa.
:strip_exif()/f/image/hD05D8bfLyJp3YHy4Gs46V00.png?f=user_large)
Weet je ook de naam van dat schip?HandyLumberjack schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:50:
Inmiddels is de boot met Insters om de punt van Afrika gevaren en gaat nu richting Europa.
[Afbeelding]
Het schip heet - voor zover als ik weer - Morning cecilie en zou op 5-12-24 een Porugese haven binnenlopen. De volgende stop zou op 12-12 Rotterdam zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Megat op 21-11-2024 21:50 ]
Dan is die hier te volgen. https://www.marinetraffic...7.4/centery:-34.0/zoom:10Megat schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:48:
[...]
Het schip heet - voor zover als ik weer - Morning cecilie
Weet iemand wat de Vehicle-to-load-adapter als accessoire moet kosten en of die elders misschien goedkoper te krijgen is? Ik zie vrij goedkope adapters bijvoorbeeld op www.accu-machine.nl, maar vraag me af of dat problemen met de garantie kan veroorzaken. Weet iemand dat?
Voor activering van V2L zit er in de kabel een weerstand tussen de P en Pe draad, sommige autofabrikanten gebruiken verschillende weerstandswaardes. Dus je moet even kijken dat je de juiste hebt.Hannah-Raisa schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:34:
Weet iemand wat de Vehicle-to-load-adapter als accessoire moet kosten en of die elders misschien goedkoper te krijgen is? Ik zie vrij goedkope adapters bijvoorbeeld op www.accu-machine.nl, maar vraag me af of dat problemen met de garantie kan veroorzaken. Weet iemand dat?
Verder gebeurt er niks spannends in zo'n kabel, dus ik kan me niet voorstellen hoe je daar (garantie)problemen mee zou krijgen.
Volgens mij is deze stootlijstenset (169,-) ook nieuw toegevoegd:
Dat ding wordt volgens mij bij de auto geleverd als je de V2L functie in de auto hebt (alleen de Evolve met Tech pack), heb je dat niet dan heb je ook niks aan zo'n adapter.Hannah-Raisa schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:34:
[ Voor 4% gewijzigd door rvdgaag op 22-11-2024 08:21 ]
Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Brochure:rvdgaag schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:18:
[...]
Dat ding wordt volgens mij bij de auto geleverd als je de V2L functie in de auto hebt (alleen de Evolve met Tech pack), heb je dat niet dan heb je ook niks aan zo'n adapter.
Inster Evolve
11 kW on-board charger met Vehicle-to-Load (V2L) ‒ exterieur (adapter als accessoire te bestellen)
Met de Tech Pack heb je 'm ook als interieur. Kan ik 'thuiswerken' in de auto
[ Voor 8% gewijzigd door Majoef op 22-11-2024 09:09 ]
Ik heb de lijst met de bestellers van een Inster op de startpagina gezet. Heb ik iedereen meegenomen? Laat het s.v.p. even weten als jouw naam ontbreekt.
Verder heb ik een aanpassing gedaan bij het onderwerp SEPP, want de subsidiepot is inmiddels leeg. Ik hoor het graag per pb als er nog meer zaken aangevuld moeten worden.
Verder heb ik een aanpassing gedaan bij het onderwerp SEPP, want de subsidiepot is inmiddels leeg. Ik hoor het graag per pb als er nog meer zaken aangevuld moeten worden.
Mooi overzicht, bedankt voor alle moeite!monica66 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:51:
Ik heb de lijst met de bestellers van een Inster op de startpagina gezet. Heb ik iedereen meegenomen? Laat het s.v.p. even weten als jouw naam ontbreekt.
Er zullen de komende tijd waarschijnlijk nog maar weinig bestellers bijkomen, waarschijnlijk pas wat meer zodra er proefritjes gemaakt kunnen worden.
Ik meen dat de dealer vertelde dat die origineel - schrik niet - €750,- zou kosten. Waarom die zoveel kost, terwijl er in het interieur van de auto standaard - in de Evolve met TechPack uitvoering - een Schuko 230V aansluiting zit, wist hij het antwoord niet.Hannah-Raisa schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:34:
Weet iemand wat de Vehicle-to-load-adapter als accessoire moet kosten.
Op internet zie ik ze nu aangeboden staan voor €180,- https://electric-star.com...icle-to-load-v2l-adapter/ en €280,- bij ‘Solutions’
Ik verwacht dat er nog wel meer aanbieders zullen zijn.
Kanonnen! Voor zo'n adapter zou ik gevoelsmatig maximaal € 150,- over hebben. Scheelt dat ik het Tech Pack heb en ik me (nog) niet kan voorstellen waar ik een externe adapter voor nodig zou hebben. Misschien een elektrische barbecue?Megat schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:57:
[...]
Ik meen dat de dealer vertelde dat die origineel - schrik niet - €750,- zou kosten. Waarom die zoveel kost, terwijl er in het interieur van de auto standaard - in de Evolve met TechPack uitvoering - een Schuko 230V aansluiting zit, wist hij het antwoord niet.
Op internet zie ik ze nu aangeboden staan voor €180,- https://electric-star.com...icle-to-load-v2l-adapter/ en €280,- bij ‘Solutions’
Moet je die adapter gelijk bij de koop mee bestellen of kun je die later ook nog als accessoire kopen? In het laatste geval kun je er ook wel eentje op internet bestellen. Maar als er ook nog iets in de auto moet worden aangepast heb je aan een internet aanbieding denk ik niets en verklaart dat wellicht die hoge prijs.Megat schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:57:
[...]
Ik meen dat de dealer vertelde dat die origineel - schrik niet - €750,- zou kosten. Waarom die zoveel kost, terwijl er in het interieur van de auto standaard - in de Evolve met TechPack uitvoering - een Schuko 230V aansluiting zit, wist hij het antwoord niet.
Je steekt de adapter in de laadpoort en je kunt hem achteraf kopen.PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:13:
[...]
Moet je die adapter gelijk bij de koop mee bestellen of kun je die later ook nog als accessoire kopen? In het laatste geval kun je er ook wel eentje op internet bestellen. Maar als er ook nog iets in de auto moet worden aangepast heb je aan een internet aanbieding denk ik niets en verklaart dat wellicht die hoge prijs.
Eerlijk gezegd begrijp ik op dit moment de toegevoegde waarde nog niet van die adapter, omdat je in het interieur al 230V af kunt tappen. Waarschijnlijk zal ik ergens wat missen!
[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 22-11-2024 11:40 ]
Mooi lijstje! Je zou mij nog toe kunnen voegen: Hyundai Inster Pulse in Bijarim Khaki Matte besteld op 14-11 door Ayvens bij Hyundai.monica66 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:51:
Zoals aangegeven in een eerdere reactie van mij is het een accessoire die alleen werkt op een Evolve uitvoering (die zal dan hardware of softwarematig) aangepast zijn.PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:13:
[...]
Moet je die adapter gelijk bij de koop mee bestellen of kun je die later ook nog als accessoire kopen? In het laatste geval kun je er ook wel eentje op internet bestellen. Maar als er ook nog iets in de auto moet worden aangepast heb je aan een internet aanbieding denk ik niets en verklaart dat wellicht die hoge prijs.
Vereisten V2L:
Evolve uitvoering
+ Exterieur (Adapter € 750,- of mogelijk 3rd party)
of
Evolve uitvoering
+ Interieur V2L (Tech Pack € 1295,-)
- Exterieur optioneel
[ Voor 13% gewijzigd door Majoef op 22-11-2024 11:25 ]
Ik heb ook over het nut van de externe adapter na zitten denken. Misschien handig als je gaat kamperen. Of vaak onderweg bent en graag een kop goede koffie wilt zetten. Er is bijvoorbeeld een Nespresso apparaat in een reisuitvoering te koop. Wij denken eerlijk gezegd ook niet dat we er snel een nodig zullen hebben.
Er waren een paar jaar geleden al wel bouwtekeningen in omloop om een Hyundai EV stekker zelf samen te stellen. Dat schijnt relatief eenvoudig te zijn als je er een beetje kennis van hebt.
Er waren een paar jaar geleden al wel bouwtekeningen in omloop om een Hyundai EV stekker zelf samen te stellen. Dat schijnt relatief eenvoudig te zijn als je er een beetje kennis van hebt.
Staat erbij!Tjenok schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:21:
[...]
Mooi lijstje! Je zou mij nog toe kunnen voegen: Hyundai Inster Pulse in Bijarim Khaki Matte besteld op 14-11 door Ayvens bij Hyundai.
Voor 3 tientjes koop je ook een geschikte V2L adapter op AliExpress, zolang je geen hele zware vermogens trekt gaat dat vast goed.
Mijn huidige EV heeft ook V2L, maar in 2 jaar tijd heb ik nooit de moeite genomen om een adapter te kopen en weet eigenlijk ook niet echt praktijkvoorbeelden wanneer het echt handig is. Het is meer een gimmick, tenzij langdurig de stroom uitvalt ofzo.
Mijn huidige EV heeft ook V2L, maar in 2 jaar tijd heb ik nooit de moeite genomen om een adapter te kopen en weet eigenlijk ook niet echt praktijkvoorbeelden wanneer het echt handig is. Het is meer een gimmick, tenzij langdurig de stroom uitvalt ofzo.
[ Voor 49% gewijzigd door HandyLumberjack op 22-11-2024 11:57 ]
Ik vraag mij af wat in dit verband ‘geschikt’ is. Voor mijn gevoel houdt dat in ieder geval niet in, dat je het afgenomen vermogen af moet knijpen tot onder het niveau van wat Hyundai hanteert, op straffe van oververhitting of erger.HandyLumberjack schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:51:
Voor 3 tientjes koop je ook een geschikte V2L adapter op AliExpress, zolang je geen hele zware vermogens trekt gaat dat vast goed.
Ook houd ik rekening met de mogelijkheid dat bij een extreem lage prijs, de kwaliteit misschien ook niet zo zal zijn als die je zou wensen, maar misschien ben ik te voorzichtig.
Wat ik bedoel is zware vermogens over een langere duur, dus bijvoorbeeld een granny loader van 16A eraan hangen om dan urenlang een andere EV te laden. Je hebt dan mogelijk kans op teveel warmteontwikkeling. Maar dat heb je trouwens in dat geval ook bij een groot deel van de op de Nederlandse markt verkrijgbare verlengsnoeren als je daar dergelijke zaken mee wilt doen.Megat schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:00:
[...]
Ik vraag mij af wat in dit verband ‘geschikt’ is. Voor mijn gevoel houdt dat in ieder geval niet in, dat je het afgenomen vermogen af moet knijpen tot onder het niveau van wat Hyundai hanteert, op straffe van oververhitting of erger.
Ook houd ik rekening met de mogelijkheid dat bij een extreem lage prijs, de kwaliteit misschien ook niet zo zal zijn als die je zou wensen, maar misschien ben ik te voorzichtig.
Voor een paar tientjes zou je ook zelf zo'n adapter in elkaar kunnen zetten, het is niet zo spannend en het is mij echt een raadsel waarom dat €750,- zou moeten kosten.
Een oogarts vertelde mij eens, dat ze 11 staar operaties op een ochtend uitvoerde. Het was een eenvoudige ingreep volgens haar.HandyLumberjack schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:26:
[...]
Voor een paar tientjes zou je ook zelf zo'n adapter in elkaar kunnen zetten, het is niet zo spannend en het is mij echt een raadsel waarom dat €750,- zou moeten kosten.
Mocht ik zo’n behandeling nodig hebben, dan ga ik toch maar niet aan mijn buurman vragen of hij het eventjes wil doen.
Mogelijk is het in elkaar knutselen van zo’n adapter voor u een fluitje van een cent, maar ik denk dat dat niet voor de gemiddelde toekomstige Inster berijder m/v zo zal zijn.
Kopen is dan de enige optie en begint mogelijk de twijfel over wat een verstandige aankoop is.
Ik vermoed zomaar dat een aantal van de adapters die hier worden verkocht ook gewoon uit China komt.Kopen is dan de enige optie en begint mogelijk de twijfel over wat een verstandige aankoop is.
Hoi allemaal.
Al bijna vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb rijd ik het merk Hyundai met zeer veel tevredenheid.
3 oktober waren de prijzen bekend van de Inster en de volgende ochtend gelijk als eerste naar de Hyundai dealer en een de Inster Evolve butter cream yellow besteld.
Volgens de dealer aankomst 12-12 in Rotterdam en voor 99% zeker dit jaar nog geleverd.
Al bijna vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb rijd ik het merk Hyundai met zeer veel tevredenheid.
3 oktober waren de prijzen bekend van de Inster en de volgende ochtend gelijk als eerste naar de Hyundai dealer en een de Inster Evolve butter cream yellow besteld.
Volgens de dealer aankomst 12-12 in Rotterdam en voor 99% zeker dit jaar nog geleverd.
Dat denk ik dus ook, en ik vermoed dat over een tijdje, zodra de vraag een beetje toeneemt, je zo'n adapter ook gewoon in Nederland voor een paar tientjes kan kopen.monica66 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:24:
[...]
Ik vermoed zomaar dat een aantal van de adapters die hier worden verkocht ook gewoon uit China komt.
Dus zelf maken is helemaal niet nodig als je geen haast hebt en goedkoop een adapter wilt en niet bij AliExpress wilt bestellen.
Ik wil ook niemand aanzetten tot het zelf in elkaar zetten van kabels, maar als ik dat voor zo weinig kan doen, kan Hyundai dat ook. En vindt ik het bizar dat als je er eentje wilt je 20x de kostprijs moet betalen.
Ik heb je erbij gezet! Je bent een van de eersten die de Inster heeft besteld, dus ik denk ook dat die van jou er vrijwel zeker bij zal zijn in december.ev4free schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:46:
Hoi allemaal.
Welkom op dit steeds actiever wordende forum.ev4free schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:46:
Hoi allemaal.
Nadat de prijzen bekend werden, hadden wij nog een paar weekjes nodig, alvorens we de knoop doorhakten.
Zo zeker als u van uw zaak was, zo veel dubten wij, ondanks de positieve ervaring in het verleden van mijn vrouw met Hyundai.
Uiteindelijk lijkt het een heel eind overeen te komen.
Wij kochten dezelfde uitvoering en kleur. Ook wij hoorden van de verkoper dat de boot op 12-12 aanmeert in Rotterdam. Zelfs het percentage van de waarschijnlijkheid over de aflevering eind dit jaar komt ongeveer overeen. ‘Rond’ 20 december volgens de verkoper.
Voor ons gaat het de eerste volledig elektrische auto worden, nadat onze dochter het vorige jaar haar eerste kocht. Ik kijk uit naar de ‘zero emission’ ritjes!
Je mag mij er ook bijzetten:monica66 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:27:
[...]
Ik heb je erbij gezet! Je bent een van de eersten die de Inster heeft besteld, dus ik denk ook dat die van jou er vrijwel zeker bij zal zijn in december.
11-11 Inster Pulse, Bijarim Khaki Matte (geen pakketten)
Wat een leuke reacties allemaal, dank jullie wel.
Mijn vrouw en ik zijn de introductie geweest in Vianen. we waren gelijk verkocht.
Ik rij sinds 4/2024 een nieuw model kona 65KW. Ook een super fijne auto. in de zomer een max aangegeven bereik van 609KM nu op het moment 510KM. Voor mij geen benzine meer.
Erg jammer voor de mensen welke hebben getwijfeld nu de gehele pot leeg is. Er zal vast wel een soort actie komen vanuit Hyundai om toekomstige klanten proberen binnen te harken.
Echter is er nog wel steeds 2950,- vanuit Hyundai.
Voor de mensen welke de Inster nog niet hebben gezien en gevoeld. Het is echt een zeer bijzonder praktische en innovatieve auto welke niet voor niets is genomineerd voor auto van het jaar 2025. Ik denk zomaar dat het hem gaat worden. Als ie het gaat worden zal er vanuit Hyundai ook wel een soort actie komen.
Ik wens een ieder een fijn weekend.
Mijn vrouw en ik zijn de introductie geweest in Vianen. we waren gelijk verkocht.
Ik rij sinds 4/2024 een nieuw model kona 65KW. Ook een super fijne auto. in de zomer een max aangegeven bereik van 609KM nu op het moment 510KM. Voor mij geen benzine meer.
Erg jammer voor de mensen welke hebben getwijfeld nu de gehele pot leeg is. Er zal vast wel een soort actie komen vanuit Hyundai om toekomstige klanten proberen binnen te harken.
Echter is er nog wel steeds 2950,- vanuit Hyundai.
Voor de mensen welke de Inster nog niet hebben gezien en gevoeld. Het is echt een zeer bijzonder praktische en innovatieve auto welke niet voor niets is genomineerd voor auto van het jaar 2025. Ik denk zomaar dat het hem gaat worden. Als ie het gaat worden zal er vanuit Hyundai ook wel een soort actie komen.
Ik wens een ieder een fijn weekend.
Je staat er bij Jos!JosTM schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:46:
[...]
Je mag mij er ook bijzetten:
11-11 Inster Pulse, Bijarim Khaki Matte (geen pakketten)
Ik vind het vooral jammer voor de mensen die nog een paar maandjes nodig hadden om de duiten voor een Inster bij elkaar te sprokkelen.ev4free schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:54:
Ik hoop dat u gelijk krijgt met uw verwachting dat Hyundai de prijs zodanig kan verlagen dat de Inster voor de eerder genoemde mensen alsnog in beeld kan komen.
Die moeten dan snel zijn als ze nog wat willen, vanaf ca. €12.000,- zijn er ook best leuke jonggebruikte compacte EV's beschikbaar, waar je nog wel €2000,- subsidie op kan krijgen. Dan ben je voor €10.000 klaar. Bijvoorbeeld een Dacia Spring, Volkswagen E-up of Skoda Citigo-e. Maar de Inster is natuurlijk veel fijner (hoop/verwacht ikMegat schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:31:
[...]
Ik vind het vooral jammer voor de mensen die nog een paar maandjes nodig hadden om de duiten voor een Inster bij elkaar te sprokkelen.
Ik hoop dat u gelijk krijgt met uw verwachting dat Hyundai de prijs zodanig kan verlagen dat de Inster voor de eerder genoemde mensen alsnog in beeld kan komen.
En misschien bedenkt de overheid zich, en is er volgend jaar toch weer een subsidie.
U hebt gelijk, maar persoonlijk vind ik het veel fijner om in een verse, frisse, helemaal nieuwe voiture te stappen dan in eentje waar ………..…vult u zelf maar in……. en dat gunde ik de anderen ook voor wie de Inster een paar maanden te laat komt cq de SEPP te vroeg eindigt.HandyLumberjack schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:18:
[...]
Die moeten dan snel zijn als ze nog wat willen, vanaf ca. €12.000,- zijn er ook best leuke jonggebruikte compacte EV's beschikbaar, waar je nog wel €2000,- subsidie op kan krijgen. Dan ben je voor €10.000 klaar. Bijvoorbeeld een Dacia Spring, Volkswagen E-up of Skoda Citigo-e. Maar de Inster is natuurlijk veel fijner (hoop/verwacht ik).
Ik spreek met enige ervaring, omdat ik ook vele jaren ‘veroordeeld’ was tot het rijden in vierde- derde- tweedehands auto’s ( waar ik toen ook blij mee was). Ik prijs mij gelukkig dat we nu de luxe hebben om ons een splinternieuwe te kunnen veroorloven.
Precies, mijn Ioniq 5 Lounge heeft er standaard 1 liggen in de kofferbak, in 3 jaar niet gebruikt. Als ik 230V nodig heb pak ik de contactdoos onder de achterbank, werkt perfect, onderweg op vakantie een Nespresso machine mee en altijd goede koffie.Megat schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:19:
[...]
Je steekt de adapter in de laadpoort en je kunt hem achteraf kopen.
Eerlijk gezegd begrijp ik op dit moment de toegevoegde waarde nog niet van die adapter, omdat je in het interieur al 230V af kunt tappen. Waarschijnlijk zal ik ergens wat missen!
Let wel op tijdens het snelladen werkt de 230V regeling niet, dus eerst koffie maken en dan de snellader aansluiten.
Goed om te weten.rvdgaag schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:01:
[...]
Let wel op tijdens het snelladen werkt de 230V regeling niet, dus eerst koffie maken en dan de snellader aansluiten.
Ik zou mij voor kunnen stellen dat je juist tijdens het laden gebruik zou willen maken van de 230V aansluiting.
monica66 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:38:
Even een lijstje gemaakt met namen van degenen die een Inster hebben besteld.
Zouden jullie de gegevens willen aanvullen? Dat kan door de lijst te quoten. Dan zet ik de gewijzigde lijst in de openingspost. Of zijn hier handigere methodes voor?
mlfmvh, besteldatum 16.10.2024, versie Evolve, kleur Yellow, pakket Winter & Tech, verwachte levering dec/jan, afleveringsdatum dec/jan
Nm, 12-11-24 ?
Rvdgaag, ?, Evolve Sky, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin januari,
HandyLumberjack, ?, E-Motion, Unbleached Ivory, begin januari,
arunesh90, ?