Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 23:33
Hier een razend enthousiaste review over de Inster. Was hij al geplaatst?
YouTube: Hyundai Inster - Hyundai does it again! Full UK review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:13
Ik meen dat ik vrijwel geen review heb gelezen of gezien die enigszins kritisch was en ik heb er best veel gezien. Ja, de ANWB over een dikke A en C stijl en de vraag of er voldoende ruimte is voor de rechterknie bij lange mensen.
Ik heb dan toch enigszins de neiging om mij af te vragen hoe dat kan. Heeft de auto dan geen minpunten of kwamen die niet aan bod ?
Begrijp mij goed : ook wij zijn enthousiast, anders hadden we hem niet gekocht, maar al die superlatieven die ik langs hoorde komen………

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ja dat valt me ook op. Het leek me zelfs wat overdreven in dit filmpje. Ik heb daarom nog even een andere review van de presentator van het bovenstaande filmpje bekeken om te zien of hij altijd zo enthousiast is. En nee, dat is hij niet. Onze eigen Model 3 kwam er lang niet zo goed uit bij hem :) ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 2191578

https://en.namu.wiki/w/%E...B%A0%89%ED%8A%B8%EB%A6%AD

"On October 23, 2024, an export ceremony was held at the Gwangju Global Motors shipping hall. After being treated with rust prevention to prevent corrosion that may occur due to salt during a long voyage, 2.600 European units will be shipped to Gwangyang Port from October 28, and 4.400 units will be exported in November and 4.100 units in December to 54 countries around the world. It will be released first in the Dutch market."

Dat zou betekenen dat het eerste schip o.b.v. een reistijd van 40-50 dagen rond de tweede week van december in Antwerpen aankomt. Ik denk dan toch echt dat we op januari moeten gaan rekenen voor de eerste leveringen. Zeker als het schip niet door het Suezkanaal vaart.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 2191578 op 10-11-2024 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Anoniem: 2191578 schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:23:
https://en.namu.wiki/w/%E...B%A0%89%ED%8A%B8%EB%A6%AD

"On October 23, 2024, an export ceremony was held at the Gwangju Global Motors shipping hall. After being treated with rust prevention to prevent corrosion that may occur due to salt during a long voyage, 2.600 European units will be shipped to Gwangyang Port from October 28, and 4.400 units will be exported in November and 4.100 units in December to 54 countries around the world. It will be released first in the Dutch market."
Onder andere dit vind ik het fijne van een forum, dat er berichten gepost worden die ik zelf niet gevonden had, maar die wel relevant zijn op dit moment. Daarom : dankjewel voor de posting !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monica66
Dank je @Anoniem: 2191578
Als je op Eukor kijkt dan zie je dat de Morning Cecily op 31 oktober is vertrokken uit Gwangju, op 10 december in Antwerpen wordt verwacht en op 12 december in Rotterdam. Dat is het enige schip dat nu deze kant op komt zo te zien. Dan is het de vraag of ze de auto's voor het einde van het jaar kunnen leveren.
https://www.eukor.com/schedule-search
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vk8M_vsUiEkwZKCY1MoxLI8IrTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkxrIBK2fnpmc2JNivc0gwmp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:32
monica66 schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:13:
Dank je @Anoniem: 2191578
Als je op Eukor kijkt dan zie je dat de Morning Cecily op 31 oktober is vertrokken uit Gwangju, op 10 december in Antwerpen wordt verwacht en op 12 december in Rotterdam. Dat is het enige schip dat deze kant op komt zo te zien. Dan is het de vraag of ze de auto's voor het einde van het jaar kunnen leveren.
https://www.eukor.com/schedule-search
[Afbeelding]
Ik zat ook even te zoeken, kwam precies op dezelfde boot uit. Hij doet eerst nog wat andere havens aan in o.a. Portugal en België. Hij vaart nu in de buurt van Indonesië.

Via onderstaande link kun je hem volgen:

https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9477830

Daarnaast is er een verschil tussen de datum aanvraag kenteken en levering. Kenteken aanvragen is puur een administratieve handeling en dat kunnen ze al wat eerder doen dan de daadwerkelijke levering.

[ Voor 13% gewijzigd door HandyLumberjack op 11-11-2024 12:27 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dank jullie voor het speurwerk @HandyLumberjack en @monica66 . Zo helpen we elkaar op weg. Grappig dat je die schepen kan 'track and tracen'. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
HandyLumberjack schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:19:
[...]

Ik zat ook even te zoeken, kwam precies op dezelfde boot uit. Hij doet eerst nog wat andere havens aan in o.a. Spanje en België. Hij vaart nu in de buurt van Indonesië.

Via onderstaande link kun je hem volgen:

https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9477830

Daarnaast is er een verschil tussen de datum aanvraag kenteken en levering. Kenteken aanvragen is puur een administratieve handeling en dat kunnen ze al wat eerder doen dan de daadwerkelijke levering.
Daar was ik ook al naar aan het kijken inderdaad.

Klopt van dat kenteken. Onze ervaring bij Tesla was ook dat ze, als het schip nog voor de haven ligt te wachten, al de kentekens aanvragen. Betekent dat dan ook dat er voor de auto's die eind december op kenteken worden gezet nog geen bpm geldt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
monica66 schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:04:
[...]

Daar was ik ook al naar aan het kijken inderdaad.

Klopt van dat kenteken. Onze ervaring bij Tesla was ook dat ze, als het schip nog voor de haven ligt te wachten, al de kentekens aanvragen. Betekent dat dan ook dat er voor de auto's die eind december op kenteken worden gezet nog geen bpm geldt?
Datum op kenteken bepaald de BPM, moment van aflevering is niet relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

HandyLumberjack schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:08:
[...]

Datum op kenteken bepaald de BPM, moment van aflevering is niet relevant.
Check ook nog even:

https://blog.kenteken.tv/...mporteurs-je-nieuwe-auto/

En:

https://www.raivereniging...pm/overgangsregeling-bpm/

Als ik het goed begrijp geldt er dan BPM vrijstelling o.b.v. de overgangsregeling als de importeur/dealer de voertuigen op kenteken zet in 2024 en tenaamstelling uiterlijk 28-2-2025 plaatsvindt. Krijg ik toch weer een beetje hoop op een meevallertje 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 2191578 op 10-11-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:30
Ik weet niet of anderen dit ook bij hun dealer hebben kunnen regelen, maar in mijn geval heb ik een escape hatch gekregen dat ik mijn koop zonder problemen of vragen ongedaan kan maken als de auto mij niet bevalt tijdens een eerste proefrit.
Wel fijn om te hebben aangezien het zo'n beetje onmogelijk is om ergens de Inster te zien voordat je de knoop doorhakt.

Ik had ook de nieuwe BPM moeten betalen, maar mij was gezegd dat de levering idd met een beetje hoop eind dit jaar nog komt en anders januari.

Qua accessories konden ze mij eigenlijk niks zeggen aangezien hun dealer portal zo goed als leeg stond voor dat.

[ Voor 10% gewijzigd door arunesh90 op 11-11-2024 03:57 . Reden: Accessoires stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog suggesties van ervaren EV-rijders voor laadpassen (t.b.v. openbaar laden)? Ik heb er nog geen ervaring mee en zie dat er heel veel aanbieders met allemaal verschillende voorwaarden zijn. Waar begin je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:07
Anoniem: 2191578 schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:43:
Nog suggesties van ervaren EV-rijders voor laadpassen (t.b.v. openbaar laden)? Ik heb er nog geen ervaring mee en zie dat er heel veel aanbieders met allemaal verschillende voorwaarden zijn. Waar begin je?
Neem hier even een kijkje. Helaas lijkt Shell een van de goedkoopste opties met veel functionaliteit. ANWB lijkt mij ook een goede, iets duurdere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Sowieso zou ik de tesla app nemen als je af en toe wilt snelladen. Dat is relatief goedkoop.

Er zijn diverse apps waarmee je de prijzen van laadpaal/laadpas combinaties kan vergelijken. Als je veel verwacht te laden bij bepaalde laadpalen zou ik daar even kijken welke laadpas dan gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:32:
Sowieso zou ik de tesla app nemen als je af en toe wilt snelladen. Dat is relatief goedkoop.

Er zijn diverse apps waarmee je de prijzen van laadpaal/laadpas combinaties kan vergelijken. Als je veel verwacht te laden bij bepaalde laadpalen zou ik daar even kijken welke laadpas dan gunstig is.
Bij veel laadpalen kun je met verschillende ‘merken’ laadpasjes laden. Wel is het zo dat per laadpas de prijs bij dezelfde laadpaal aanzienlijk kan verschillen.
De TeslaSuperChargers zijn inderdaad goedkoop, betrouwbaar en meestal is er wel een vrije ‘stall’ beschikbaar. Een nadeel kan zijn, dat jer er eigenlijk altijd de snelweg voor moet verlaten, omdat ze vaak bij een hotel gevestigd zijn. Soms dien je ook bij de hotelbalie een uitrijkaart te halen, omdat de laadpalen op het parkeerterrein staan, dat beveiligd is met een slagboom. Voordeel kan zijn dat je een kop koffie kunt drinken en eventueel naar het toilet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megat schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:08:
[...]

Bij veel laadpalen kun je met verschillende ‘merken’ laadpasjes laden. Wel is het zo dat per laadpas de prijs bij dezelfde laadpaal aanzienlijk kan verschillen.
De TeslaSuperChargers zijn inderdaad goedkoop, betrouwbaar en meestal is er wel een vrije ‘stall’ beschikbaar. Een nadeel kan zijn, dat jer er eigenlijk altijd de snelweg voor moet verlaten, omdat ze vaak bij een hotel gevestigd zijn. Soms dien je ook bij de hotelbalie een uitrijkaart te halen, omdat de laadpalen op het parkeerterrein staan, dat beveiligd is met een slagboom. Voordeel kan zijn dat je een kop koffie kunt drinken en eventueel naar het toilet kan.
Kun je met een Hyundai EV dan laden bij een TeslaSuperCharger? Ik dacht dat die alleen voor Tesla's waren. We hebben hier wel een hotel in de buurt inderdaad waar ik ze heb zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Anoniem: 2191578 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:35:
[...]

Kun je met een Hyundai EV dan laden bij een TeslaSuperCharger? Ik dacht dat die alleen voor Tesla's waren. We hebben hier wel een hotel in de buurt inderdaad waar ik ze heb zien staan.
Ja, dat kan tegenwoordig met de meeste EV's.
Tarieven bij Tesla zijn variabel, maar mijn ervaring is dat het zo maar 30 ct./kWh goedkoper is dan bijvoorbeeld Fastned. Verschil is groot genoeg om een paar minuutjes voor om te rijden als je serieus wil bijladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Ynze_162 schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:19:
[...]

Neem hier even een kijkje. Helaas lijkt Shell een van de goedkoopste opties met veel functionaliteit. ANWB lijkt mij ook een goede, iets duurdere optie.
Shell goedkoop? Onze ervaring is juist andersom.
Ik zou ook adviseren om bij Tesla te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
monica66 schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:49:
[...]

Shell goedkoop? Onze ervaring is juist andersom.
Ik zou ook adviseren om bij Tesla te laden.
welke laadpas gebruik jij dan wel? alvast dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvantrappen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-01 19:57
Op tweakers is ook nog forum over laadpasen ed. :

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2144286

Ik zou vandaag een proefrit hebben met de Inster. Via hyundai Nederland afgelopen vrijdag een offerte aangevraagd en nog geen minuut later werd ik gebeld door een mevrouw die vroeg wanneer ik kon proefrijden. Dat was vandaag om twaalf uur
Was al door de dealer op de hoogte stelt dat dit niet mogelijk was. Nu morgen de offerte bespreken. Sepp reeds aangevraagd.
Het is gewoon heel praktisch auto volgens mij. Knap bereik, knappe ruimte etc.
Ter vergelijking met de extra bonus van Hyundai is de Inster net zo duur als de nieuwe kia picanto.
Ga voor de Motion 49 kWh, rest standaard maar wel met voor en achter dashcamera en goedkoopste aflever pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
tcc90 schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:56:
[...]

Het hangt van meerdere factoren af, welke laadpas het voordeligst is .
De ‘Consumentenbond’ publiceerde er over
https://www.consumentenbo...-voor-je-elektrische-auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
tcc90 schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:56:
[...]

E-Flux en Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

Topicstarter
pvantrappen schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:05:
Op tweakers is ook nog forum over laadpasen ed. :

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2144286

Ga voor de Motion 49 kWh, rest standaard maar wel met voor en achter dashcamera en goedkoopste aflever pakket.
Oprecht geïnteresseerd naar je motivatie voor de dashcamera's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Dit overzichtje is misschien nog wel interessant qua snellaadtarieven, de prijsverschillen zijn gigantisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFX_JlZOhUlU-0QlxUdwOXeMN94=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cuqvH1l2HRAhd7kveij8gdKK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HandyLumberjack schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:05:
Dit overzichtje is misschien nog wel interessant qua snellaadtarieven, de prijsverschillen zijn gigantisch.

[Afbeelding]
Handig overzicht. Je vraagt je af hoe Tesla het rendabel houdt om zulke lage snellaadtarieven te hanteren? Misschien omdat ze 'kleven' stevig beprijzen tot €1 per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Anoniem: 2191578 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:08:
[...]

Handig overzicht. Je vraagt je af hoe Tesla het rendabel houdt om zulke lage snellaadtarieven te hanteren? Misschien omdat ze 'kleven' stevig beprijzen tot €1 per minuut.
Ik ben niet perse tesla fan, heb zelf ook nooit een tesla gehad, maar hun snelladers zijn gewoon slim opgezet.

Enerzijds hebben ze hun laders goedkoop weten te bouwen:

Ze zitten vaak net van de snelweg af, dus waarschijnlijk goedkopere lokaties.

Ze zetten meerdere (4-5) laders achter 1 relatief kleine (250kW) AC-DC omvormer. Dat is gewoon goedkoper, en die 4-5 laders kunnen dan lang niet op volle snelheid laden, maar dat doen ze in de praktijk toch niet.

Geen fratsen met dure overkappingen zoals Fastned, dus goedkoper.

En andere andere kant weten ze een hoge bezettingsgraad te realiseren door hun lage prijs en de integratie van hun laadpalen met het navigatiesysteem in Tesla's werkt ontzettend goed, waardoor ze meer klanten weten te krijgen bij hun laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:48:
[...]

Ik ben niet perse tesla fan, heb zelf ook nooit een tesla gehad, maar hun snelladers zijn gewoon slim opgezet.

Enerzijds hebben ze hun laders goedkoop weten te bouwen:

Ze zetten meerdere (4-5) laders achter 1 relatief kleine (250kW) AC-DC omvormer. Dat is gewoon goedkoper, en die 4-5 laders kunnen dan lang niet op volle snelheid laden, maar dat doen ze in de praktijk toch niet.
ik denk dat u misschien gelijk kunt hebben bij de oudere (V2) laders. Ik meen dat de nieuwere (V3 en V4) laders zodanig zijn geschakeld dat het vermogen veel minder terugvalt als er meerdere auto’s tegelijk laden.
U hebt gelijk als u zegt dat auto’s meestal geen 250 kW laden, maar Teslas laden in de praktijk wel met 175 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ja, dat klopt dat ze zo snel kunnen laden, maar dat is vaak alleen als de batterij vrij leeg is, zodra de batterij meer dan +- halfvol is begint de snelheid behoorlijk af te nemen.

En dat zal bij de Inster waarschijnlijk ook niet anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Anoniem: 2191578 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:08:
[...] Je vraagt je af hoe Tesla het rendabel houdt om zulke lage snellaadtarieven te hanteren? Misschien omdat ze 'kleven' stevig beprijzen tot €1 per minuut.
Ja, Tesla hanteert een ‘kleeftarief’, maar dat gaat pas in als 50% van de stalls bezet zijn en bedraagt dan €0,50 per minuut. Het tarief gaat in, 5 minuten nadat de auto vol geladen is.
Het hoge kleeftarief van €1,- gaat pas in als 100% van de stalls bezet zijn.
Ik denk dat daar voor de volledigheid nog een paar opmerkingen bij horen.
- Met de Tesla hebben we het afgelopen jaar nooit meegemaakt dat 50% van de stalls bezet waren, terwijl er toch regelmatig van de TeslaSuperChargers gebruik wordt gemaakt. Maar dit zegt niet alles natuurlijk.
- Verreweg de meeste berijders van E auto’s laden hun auto niet tot 100% bij een snellader, onder andere omdat de laatste 20% relatief veel tijd vergen en men op de plaats van bestemming nog voordeliger kan laden en omdat snelladen de levensduur van de batterij niet ten goede schijn te komen. Daarom laden de meesten tot max. 80% bij een snellader en vullen de rest eventueel bij op de plaats van bestemming.
In mijn beleving kan de lage kW prijs bij Tesla daarom niet aan een ‘kleeftarief’ liggen.
https://www.tesla.com/nl_...harging/supercharger/fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:18:
Ja, dat klopt dat ze zo snel kunnen laden, maar dat is vaak alleen als de batterij vrij leeg is, zodra de batterij meer dan +- halfvol is begint de snelheid behoorlijk af te nemen.

En dat zal bij de Inster waarschijnlijk ook niet anders zijn.
Ik denk dat het klopt wat u schrijft en ook weer niet.
De (batterij)techniek gaat met sprongen vooruit. Het is inderdaad zo, dat het lang zo was, dat de laadcurve drastisch omlaag ging, naarmate de batterij voller werd. Bij steeds meer moderne auto’s is de laadcurve veel vlakker ( maar nog steeds niet volledig horizontaal).
Ik meen dat de Inster toch wel een beetje een budget auto is en daarom houd ik er rekening mee dat de batterij misschien geen ‘state of the art’ batterij technologie zal hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 12-11-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat het klopt wat u schrijft en ook weer niet.
De (batterij)techniek gaat met sprongen vooruit. Het is inderdaad zo, dat het lang zo was, dat de laadcurve drastisch omlaag ging, naarmate de batterij voller werd. Bij steeds meer moderne auto’s is de laadcurve veel vlakker ( maar nog steeds niet volledig horizontaal).
Ik meen dat de Inster toch wel een beetje een budget auto is en daarom houd ik er rekening mee dat de batterij misschien geen ‘state of the art’ batterij technologie zal hebben.
Ik heb dus precies de omgekeerde ervaring.

Mijn eerste EV, een Volkswagen E-golf 36kWh kon snelladen met maximaal 40kW, maar hij had een hele vlakke laadcurve tot ca. 80%. En bij veel auto's uit die tijd was dat vergelijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBmVp0jcMxs0Wxxthq3aDBIjgqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p5GCdTAAfS9QoUqmDZ9rWwud.png?f=fotoalbum_large

Een moderne auto,ik neem als voorbeeld een Ioniq 6, heeft een veel hogere laadsnelheid, maar vanaf ca. 55% begint die al in te zakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFrm99lQXdYwTln4MkKugW8lspY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QwyLOHBxWCgZ76skvXf4ep8j.png?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk kunnen die moderne auto's veel sneller laden, maar de maximale snelheid waar vaak mee geadverteerd wordt, wordt vaak maar heel kort behaald.

Volgens de specificaties zou de Inster van 10 naar 80% kunnen laden in 29 minuten, mijns inziens is dat best netjes voor een "budget auto".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 14:38
HandyLumberjack schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:59:
[...]

Mijn eerste EV, een Volkswagen E-golf 36kWh kon snelladen met maximaal 40kW, maar hij had een hele vlakke laadcurve tot ca. 80%. En bij veel auto's uit die tijd was dat vergelijkbaar.

[Afbeelding]

Een moderne auto,ik neem als voorbeeld een Ioniq 6, heeft een veel hogere laadsnelheid, maar vanaf ca. 55% begint die al in te zakken.

[Afbeelding]

Uiteindelijk kunnen die moderne auto's veel sneller laden, maar de maximale snelheid waar vaak mee geadverteerd wordt, wordt vaak maar heel kort behaald.

Volgens de specificaties zou de Inster van 10 naar 80% kunnen laden in 29 minuten, mijns inziens is dat best netjes voor een "budget auto".
De oude audi e-tron was hier een heel mooi voorbeeld van! Die had een hele mooie vlakke laadcurve, maar omdat te bereiken een groot gat tussen de bruto/netto accu capaciteit en daardoor een relatief beperkte actieradius. de meerderheid van consumenten kijken naar de max laadsnelheid en max actieradius. De autofabrikanten zijn zich daarop gaan aanpassen in de specs van de auto's.

Ander mooi voorbeeld is de hyundai ioniq electric (oude model) de eerste had een relatief kleine accu met een mooie laadcurve, maar verkocht niet goed. De opvolger kreeg dus een grotere accu, maar de laad curve was ruk (snelheid overigens ook, maar dat was niet mijn punt).

Mach-E laadcurve is ook een prachtig voorbeeld van een bar slechte laadcurve.

Maar mijn punt is, de fabrikanten hebben gedaan wat de meerderheid in de markt vroeg. Alleen de markt vroeg helaas het verkeerde. Daar zijn nu de mensen die zich wel goed inlezen het slachtoffer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan uw curves te zien, heb ik duidelijk ongelijk en is mijn informatie onjuist. Ik zal gaan proberen om in de volgende postings mijn aannames en ideeën beter te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inderdaad een nette tijd. Ik maak me wel enigszins zorgen over de specsheet, waarin staat dat het 39 minuten zou duren aan een 100kW punt, voor zowel de 42 als 49kwh versie. Waar heb jij 29 minuten zien staan? Ik heb ze alleen zien adverteren met "ongeveer 30 minuten" maar dit is flink langer dan dat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CZZdlSjtNKQCsR068xc5YyNNWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ng7aDw726cP8iu8C1hRnSvCz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ynze_162 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:01:
[...]

Inderdaad een nette tijd. Ik maak me wel enigszins zorgen over de specsheet, waarin staat dat het 39 minuten zou duren aan een 100kW punt, voor zowel de 42 als 49kwh versie. Waar heb jij 29 minuten zien staan? Ik heb ze alleen zien adverteren met "ongeveer 30 minuten" maar dit is flink langer dan dat. [Afbeelding]
https://ev-database.org/n...andard-Range#charge-table

Normaal klopt die data daar vrij goed, maar nu begin ik ook te twijfelen.

Even op de UK site van Hyundai gekeken, en in de Engelse folder staat 30 minuten.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:14:
[...]

https://ev-database.org/n...andard-Range#charge-table

Normaal klopt die data daar vrij goed, maar nu begin ik ook te twijfelen.

Even op de UK site van Hyundai gekeken, en in de Engelse folder staat 30 minuten.

:?
Misschien een gekke gedachte, maar omdat de UK standaard geleverd wordt met de warmtepomp, zou dat die afwijking kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 10:26
Ik denk dat de 29 minuten komt van de laadtijd vanaf 20% tot 80%, da's eigenlijk de range waarin je de auto optimaal gebruikt op een snellader.

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ik denk dat er een andere reden is. Hyundai UK geeft de laadtijd op bij een 150kW lader. In de Nederlandse folder wordt een 100kW lader genoemd.

De 42kW Inster heeft ca. 30kWh nodig om van 10 naar 80% te laden.

De 42 kWh Inster heeft een batterij met een relatief laag voltage van 266V, en als die niet vol is zal dat nog wat minder zijn, zeg voor het gemak even 250V.

Een typische 100kW snellader geeft maximaal 200A. Op een 100kW lader zou de Inster dan maximaal ongeveer 200A*250V= 50 kW kunnen laden.

Als je dat 39 minuten doet dan heb je 32 kWh geladen. Dat is net iets meer dan de benodigde 30kWh, maar dat komt vast omdat die aan het einde de snelheid iets begrensd.

Een typische 150kW lader kan 300A leveren,
300A*250V=75kW. (Dit komt bijna overeen met de maximale laadsnelheid van 73kW, zoals Hyundai UK aangeeft.

In 29 minuten kun je dan maximaal 36,5 kWh, hier merk je waarschijnlijk meer van de snelheidsbeperking aan het einde, waardoor je in de praktijk na 29 minuten die 30kWh geladen hebt.

Een typische 50kW lader geeft maximaal 125A, 250V*125A=33,25 kW. Dit komt dan weer redelijk overeen met de opgegeven laadtijd van 58 minuten.

Dus zowel de Nederlandse als de Engelse specificatie is mogelijk gelijktijdig correct...

De 49kWh variant heeft wat meer cellen in serie, dus hoger voltage, maar qua ampères blijft het hetzelfde.

Bovenstaande is natuurlijk wel onder ideale condities.

[ Voor 9% gewijzigd door HandyLumberjack op 12-11-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n m
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-04 08:38

n m

Ook in België is er een subsidie op EV die stopt op 22 november voor de bestelbon en vanaf 2025 is er ook btw op inverkeerstelling en jaarlijkse verkeersbelasting voor EV.
Toch is de Inster nog steeds niet te bestellen in België... onbegrijpelijk.
Vandaag toch de sprong gewaagd om hem dan maar in NL te bestellen ook al betekent dit een voor mij onbekend avontuur in ex/import.
Dus ik duim mee op een snelle levering. Ook mijn verkoper beloofde nog een realistische kans op de eerste boot... verkooppraatjes of realiteit?
Ik bestelde trouwens een basismodel e-motion ivoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
HandyLumberjack schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:28:
Ik denk dat er een andere reden is. Hyundai UK geeft de laadtijd op bij een 150kW lader. In de Nederlandse folder wordt een 100kW lader genoemd.

De 42kW Inster heeft ca. 30kWh nodig om van 10 naar 80% te laden.

De 42 kWh Inster heeft een batterij met een relatief laag voltage van 266V, en als die niet vol is zal dat nog wat minder zijn, zeg voor het gemak even 250V.

Een typische 100kW snellader geeft maximaal 200A. Op een 100kW lader zou de Inster dan maximaal ongeveer 200A*250V= 50 kW kunnen laden.

Als je dat 39 minuten doet dan heb je 32 kWh geladen. Dat is net iets meer dan de benodigde 30kWh, maar dat komt vast omdat die aan het einde de snelheid iets begrensd.

Een typische 150kW lader kan 300A leveren,
300A*250V=75kW. (Dit komt bijna overeen met de maximale laadsnelheid van 73kW, zoals Hyundai UK aangeeft.

In 29 minuten kun je dan maximaal 36,5 kWh, hier merk je waarschijnlijk meer van de snelheidsbeperking aan het einde, waardoor je in de praktijk na 29 minuten die 30kWh geladen hebt.

Een typische 50kW lader geeft maximaal 125A, 250V*125A=33,25 kW. Dit komt dan weer redelijk overeen met de opgegeven laadtijd van 58 minuten.

Dus zowel de Nederlandse als de Engelse specificatie is mogelijk gelijktijdig correct...

De 49kWh variant heeft wat meer cellen in serie, dus hoger voltage, maar qua ampères blijft het hetzelfde.

Bovenstaande is natuurlijk wel onder ideale condities.
Lijkt mij ook een logische verklaring, ik wist niet dat de 100kW laadpunten gelimiteerd waren in Amps. Nou zijn wel veel van de snelladers langs de weg 150kW+, ook de superchargers van Tesla kunnen 425 ampere aan. Lijkt me dus dat dat halfuurtje ook in NL wel haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n m schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:38:
Ook in België is er een subsidie op EV die stopt op 22 november voor de bestelbon en vanaf 2025 is er ook btw op inverkeerstelling en jaarlijkse verkeersbelasting voor EV.
Toch is de Inster nog steeds niet te bestellen in België... onbegrijpelijk.
Vandaag toch de sprong gewaagd om hem dan maar in NL te bestellen ook al betekent dit een voor mij onbekend avontuur in ex/import.
Dus ik duim mee op een snelle levering. Ook mijn verkoper beloofde nog een realistische kans op de eerste boot... verkooppraatjes of realiteit?
Ik bestelde trouwens een basismodel e-motion ivoor.
Wat een leuk avontuur om voor het eerst een auto te importeren vanuit NL! Hoe zit de Belgische subsidie in elkaar? In Nederland krijg je nog dit jaar €2.950,- subsidie. In 2025 krijg je nog 75% korting op de motorrijtuigenbelasting (voorheen wegenbelasting). Die wordt geheven over het gewicht van de auto en is dus minder gunstig voor EV's dan voor brandstofauto's. Vanaf 2026 vervallen de meeste voordelen zoals het nu lijkt.

Dat kan trouwens ook zomaar weer veranderen per regering. Het vorige kabinet had aangekondigd dat de motorrijtuigenbelasting vervangen zou worden voor een systeem waarbij je belast wordt naar verbruik. Oftewel: hoe meer km je rijdt, hoe meer belasting je betaalt. Daar wordt nu voorlopig weer vanaf gezien.

Uiteindelijk is het natuurlijk ontzettend goed voor ons allemaal als we minder fijnstof en co2 uitstoten. Dat maakt dat ik de aankoop van de Inster met dubbel plezier heb gedaan. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kunda
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-03 11:32
Gisterenavond de Inster besteld! Ben voor de Pulse in standaard kleur gegaan, geen verdere opties.

De order is ingeschoten bij importeur. Volgens verkoper is de boot met Insters op de helft van de route. Dit lijkt mij wel redelijk te kloppen met verwachte levering media december. Nu maar duimen dat de onze erbij zit in december en we geen BPM hoeven te betalen.

Ik blijf lekker meelezen hier, ben erg benieuwd wanneer er meer info komt 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje999
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 15:22
Kunda schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:43:
De order is ingeschoten bij importeur. Volgens verkoper is de boot met Insters op de helft van de route. Dit lijkt mij wel redelijk te kloppen met verwachte levering media december.
Deze tracker zegt dat jouw verkoper liegt, of we zijn met zijn alle de verkeerde boot aan het volgen.

De Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-9QHEaCknZfakpDVFgI6sEbiHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bNPSDfcJeWFLUFMICTsr0oAR.png?f=fotoalbum_large

De route forecast is het nog niet helemaal met de route eens die gevaren gaat worden. Volgens mij gaat die onder Afrika langs via Portugal naar Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
In het huidige tempo kan die boot onder afrika door en dan op 5 december in Portugal zijn En dan op 12 december in Rotterdam.

@Kunda
Heeft de verkoper medio december alleen genoemd? Of is medio december ook vastgelegd in het koopcontract?

De dealer heeft overigens alleen inzage in welke uitvoeringen als eerste geleverd worden, en welke dus nu al bestelbaar zijn. Ze weten niet hoeveel bestellingen er al geplaatst zijn van een bepaalde uitvoering.

Stel nou dat je een Evolve in de kleur Oranje hebt besteld, maar die is helaas niet meer leverbaar. En er komt wel een Evolve in de kleur Khaki op voorraad. Dan kun je, als het je niet uitmaakt, op dat moment besluiten om een andere uitvoering te kiezen.

Kom je dan in de knel met je koopovereenkomst voor de SEPP, waarop je oorspronkelijk gekozen uitvoering staat?

• Megat
Anoniem: 2191578 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:26:
De dealer heeft overigens alleen inzage in welke uitvoeringen als eerste geleverd worden, en welke dus nu al bestelbaar zijn. Ze weten niet hoeveel bestellingen er al geplaatst zijn van een bepaalde uitvoering.
De verkoper vertelde ons - toen wij onze Inster op 15-10 bestelden - dat ze precies in het systeem konden zien welke uitvoering in principe nog dit jaar geleverd zouden kunnen worden. Dus de auto’s die al ‘vergeven’ waren, konden ze nog wel zien in ‘grijs’, maar niet meer reserveren voor levering 2024.

Topicstarter
Anoniem: 2191578 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:26:

Stel nou dat je een Evolve in de kleur Oranje hebt besteld, maar die is helaas niet meer leverbaar. En er komt wel een Evolve in de kleur Khaki op voorraad. Dan kun je, als het je niet uitmaakt, op dat moment besluiten om een andere uitvoering te kiezen.

Kom je dan in de knel met je koopovereenkomst voor de SEPP, waarop je oorspronkelijk gekozen uitvoering staat?
Nee dat lijkt me niet. Omdat wij zo vroeg waren met het bestellen, was de Inster nog niet opgenomen in het SEPP systeem. Toen heb ik contact opgenomen en vertelden ze me dat ik een vergelijkbare auto kon selecteren. Dat werd de Kona. Toch zat me dat niet helemaal lekker nadat een week later de Inster wel in het systeem zou staan, dus heb ik wederom contact opgenomen om te vragen om mijn aanvraag te wijzigen van Kona naar Inster. Ze konden dit niet wijzigen en vertelde: "Zodra u het voertuig op naam heeft en het kenteken doorgeeft met het vaststellingsverzoek, krijgen we via de RDW database de juiste voertuiggegevens om uw aanvraag af te handelen."

Mijn indruk is dus dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Maar dat weet ik pas zodra het proces is afgerond... :+

• HandyLumberjack
Anoniem: 2184602 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:44:
[...]

Nee dat lijkt me niet. Omdat wij zo vroeg waren met het bestellen, was de Inster nog niet opgenomen in het SEPP systeem. Toen heb ik contact opgenomen en vertelden ze me dat ik een vergelijkbare auto kon selecteren. Dat werd de Kona. Toch zat me dat niet helemaal lekker nadat een week later de Inster wel in het systeem zou staan, dus heb ik wederom contact opgenomen om te vragen om mijn aanvraag te wijzigen van Kona naar Inster. Ze konden dit niet wijzigen en vertelde: "Zodra u het voertuig op naam heeft en het kenteken doorgeeft met het vaststellingsverzoek, krijgen we via de RDW database de juiste voertuiggegevens om uw aanvraag af te handelen."

Mijn indruk is dus dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Maar dat weet ik pas zodra het proces is afgerond... :+
Dat denk ik ook, ik hoefde alleen op te geven dat ik een Inster zou kopen, niet welke uitvoering. En de koopovereenkomst wouden ze geeneens hebben..

Mocht het zou zijn dat die van mij er toch niet bij zou zitten, dan wil ik best een andere uitkiezen, als ik daardoor de BPM ontwijk.

[ Voor 6% gewijzigd door HandyLumberjack op 14-11-2024 09:07 ]

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:54:
[...]

Dat denk ik ook, ik hoefde alleen op te geven dat ik een Inster zou kopen, niet welke uitvoering. En de koopovereenkomst wouden ze geeneens hebben..

Mocht het zou zijn dat die van mij er toch niet bij zou zitten, dan wil ik best een andere uitkiezen, als ik daardoor de BPM ontwijk.
Hier ook. Ik betaal liever iets extra aan een andere kleur dan aan BPM :) . Ach, ik reken gewoon met januari en BPM dan valt alles mee.

• Megat
[...]

Op 10 nov. plaatste ‘tweety bird’ hier een bericht met daarin 2 linkjes van sites waarin gesteld wordt dat er een overgangsregeling is mbt de BPM voor E auto’s die in 2024 gekocht zijn, maar pas in de eerste 2 maanden van 2025 afgeleverd worden.

Bijgaand 1 van de 2 linkjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Bij SEPP aanvragen wordt steekproefsgewijs de koopovereenkomst opgevraagd. Het lijkt er dus op dat alleen naar de uiteindelijke RDW-registratiegegevens wordt gekeken en niet naar de uitvoering zoals vermeld in de koopovereenkomst. Tenzij je natuurlijk ineens boven het drempelbedrag uitkomt, maar dan moet je wel heel veel opties kiezen op de Inster 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:37:
[...]

Op 10 nov. plaatste ‘tweety bird’ hier een bericht met daarin 2 linkjes van sites waarin gesteld wordt dat er een overgangsregeling is mbt de BPM voor E auto’s die in 2024 gekocht zijn, maar pas in de eerste 2 maanden van 2025 afgeleverd worden.

Bijgaand 1 van de 2 linkjes

Dat klopt, maar om daarvan gebruik te maken moet voor de auto wel in 2024 een kenteken aangevraagd worden. En om een kenteken aan te vragen moet de auto fysiek in Nederland aanwezig zijn. Dus alleen auto's van de eerste levering kunnen €0,- BPM zijn, mits ze ook in 2024 een kenteken krijgen. Aflevering aan de klant mag later gebeuren.

• Megat
HandyLumberjack schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:16:
[...]

Dat klopt, maar om daarvan gebruik te maken moet voor de auto wel in 2024 een kenteken aangevraagd worden. En om een kenteken aan te vragen moet de auto fysiek in Nederland aanwezig zijn. Dus alleen auto's van de eerste levering kunnen €0,- BPM zijn, mits ze ook in 2024 een kenteken krijgen. Aflevering aan de klant mag later gebeuren.
Ai, dat had ik er niet in gelezen, maar als het zo is, dat in 2024 het kenteken aangevraagd moet zijn, is het goed dat u dat hier hebt laten weten!
Ik weet niet of er na 12 dec. nog een schip in Nederland komt in 2024 met Insters aan boord en als dat niet zo is, houdt het dus veelal op vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:14
Afgelopen dagen ben ik met de lokale Hyundai dealer in gesprek over de Inster, ik blijf het lastig vinden om een eerste nieuwe auto te kopen zonder deze gezien te hebben. Mijn lokale dealer geeft aan dat ze niets kunnen zien/garanderen wat betreft leverdatums.

Nu heb ik wat andere dealers gesproken verderop in het land, die geven wel aan dat dit mogelijk is en dat er zelfs gereserveerd kan worden voor een december levering. Idealiter koop ik de Inster bij mijn lokale dealer maar vanwege de BPM in 2025 twijfel ik. Hebben meer mensen inmiddels ervaring met het wel of niet bestaan van het reserveringssysteem voor levering in 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Je zou de auto online kunnen bestellen, dan is het herroepingsrecht van toepassing en kan je er altijd nog vanaf als hij bij aflevering toch niet bevalt. (Zie https://www.hyundai.com/n...icktobuy/voorwaarden.html) Levering vindt dan gewoon plaats via een lokale dealer naar keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door nuveo op 15-11-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
Ik heb de bestelling via mijn lokale dealer gedaan, en die heeft gewoon toegevoegd aan mijn contract dat ik er onderuit kan komen als de proefrit niet bevalt wanneer de auto er eindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
nuveo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:51:
Je zou de auto online kunnen bestellen, dan is het herroepingsrecht van toepassing en kan je er altijd nog vanaf als hij bij aflevering toch niet bevalt. (Zie https://www.hyundai.com/n...icktobuy/voorwaarden.html) Levering vindt dan gewoon plaats via een lokale dealer naar keuze.
In de voorwaarden verwijzen ze naar de bovag voorwaarden, volgens mij valt dit ook niet onder de voorwaarden van "kopen op afstand". Maar misschien mis ik iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuveo
HandyLumberjack schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:59:
[...]

In de voorwaarden verwijzen ze naar de bovag voorwaarden, volgens mij valt dit ook niet onder de voorwaarden van "kopen op afstand". Maar misschien mis ik iets.
Zie onder "Aanvullende Cl!ck to Buy voorwaarden (incl. herroepingsrecht)"
U heeft het recht de koopovereenkomst die u via de Website sluit met de betreffende HYUNDAI-dealer ("Geselecteerde Dealer") binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen.

De herroepingstermijn eindigt 14 dagen na de dag waarop u of een door u opgegeven derde – uitgezonderd de vervoerder – het voertuig fysiek in bezit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
tweakertjee schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:45:
. Mijn lokale dealer geeft aan dat ze niets kunnen zien/garanderen wat betreft leverdatums.

Nu heb ik wat andere dealers gesproken verderop in het land, die geven wel aan dat dit mogelijk is en dat er zelfs gereserveerd kan worden voor een december levering. Idealiter koop ik de Inster bij mijn lokale dealer maar vanwege de BPM in 2025 twijfel ik. Hebben meer mensen inmiddels ervaring met het wel of niet bestaan van het reserveringssysteem voor levering in 2024?
Volgens ‘mijn’ dealer (uitgesproken op 15-10-2024), kon hij in het systeem van de importeur precies zien welke Insters - eventueel - nog beschikbaar zijn voor levering in ‘24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Bijzonder. Onze dealer zei gisteren nog dat onze versie er vrijwel zeker op staat maar dat dat niet waterdicht is. Kortom, een stelling van niets.
Volgens hem roepen de dealers maar wat om auto's te verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
monica66 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:34:
Volgens hem roepen de dealers maar wat om auto's te verkopen..
Dat is één ding wat zeker is! Dealers kunnen pas iets zeggen over levering zodra de auto's op hun stoep staan. Voor de rest is het gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
Hoe ik het begreep kunnen sommige uitvoeringen voorlopig sowieso niet meer besteld worden, die zijn kansloos voor de 1e levering. Alles wat nog wel besteld kan worden is een maybe, want exacte nummers worden niet gegeven door de importeur. Het kan ook best zijn dat je volgende maand een aanbod krijgt voor een andere kleur dan je had besteld, met als alternatief enige tijd wachten.

YMMV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Misschien maar niet teveel doemdenken.
Als we het bij het juiste eind hebben, is er een schip onderweg met daarop Insters die voor ons land bestemd zijn en in principe vanaf 12 dec. op een Nederlandse kade zullen staan. Er is ook geadverteerd dat ze eind december in de showrooms zullen staan, het lijkt mij daarom niet onwaarschijnlijk dat er een paar afgeleverd zullen worden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n m

n m

Onze verkoper vertelde dar hij kon zien dar de bestelde auto al was geproduceerd, maat niet of hij op de boot zit.
Volgens hem weigert de importeur duidelijkheid te verschaffen hoeveel er van elk model onderweg zijn en hoeveel auto's elke garage zal krijgen. Anders zou de verkoop op een bepaald moment stil kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Hou er ook rekening mee dat autofabrikanten een flinke boete moeten betalen aan de EU als de door hun geleverde auto's in een jaar gemiddeld teveel CO2 uitstoten.

Door 1 Inster te verkopen kunnen ze de boete met ca. €10.000,- verlagen.

Ik ga er vanuit dat ze die Insters alleen dit jaar leveren als ze anders een boete moeten betalen. Anders wachten ze mooi tot volgend jaar zodat ze meer plofauto's kunnen verkopen zonder boete, want de toegestane emissies gaan volgend jaar flink omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is allemaal koffiedik kijken. De dealer zal waarschijnlijk ook niet langer dan nodig met dure voorraad blijven zitten. Bovendien rijden de kopers die een auto inruilen, bij langere levertijden, dan ook langer (gratis) door met hun in te ruilen auto en heeft een dealer belang bij tevreden klanten.

Mijn verkoper heeft duidelijk en herhaaldelijk uitgelegd dat alle dealers over dezelfde informatie beschikken en dat van tevoren niet gegarandeerd kan worden wanneer de door jou bestelde uitvoering geleverd kan worden. Ik heb ook geen idee hoe die auto's beladen worden op zo'n schip en of er 'af fabriek' al rekening wordt gehouden met hoeveel bestellingen er voor welk type uitvoering zijn geplaatst. Ligt er ook aan hoe goed Hyundai de logistieke keten op orde heeft en hoe snel daarin geschakeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Anoniem: 2191578 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:12:
Het is allemaal koffiedik kijken. De dealer zal waarschijnlijk ook niet langer dan nodig met dure voorraad blijven zitten. Bovendien rijden de kopers die een auto inruilen, bij langere levertijden, dan ook langer (gratis) door met hun in te ruilen auto en heeft een dealer belang bij tevreden klanten.

Mijn verkoper heeft duidelijk en herhaaldelijk uitgelegd dat alle dealers over dezelfde informatie beschikken en dat van tevoren niet gegarandeerd kan worden wanneer de door jou bestelde uitvoering geleverd kan worden. Ik heb ook geen idee hoe die auto's beladen worden op zo'n schip en of er 'af fabriek' al rekening wordt gehouden met hoeveel bestellingen er voor welk type uitvoering zijn geplaatst. Ligt er ook aan hoe goed Hyundai de logistieke keten op orde heeft en hoe snel daarin geschakeld kan worden.
Die boot is eind oktober vertrokken, ga er maar vanuit dat ze gebouwd hebben wat ze verwachten te verkopen. Er zijn ook niet zoveel variaties mogelijk. En "de restjes" verkoop je toch wel aan mensen die snel een auto willen.

[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 15-11-2024 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Even een lijstje gemaakt met namen van degenen die een Inster hebben besteld.

Zouden jullie de gegevens willen aanvullen? Dat kan door de lijst te quoten. Dan zet ik de gewijzigde lijst in de openingspost. Of zijn hier handigere methodes voor?

Naam, besteldatum, versie, kleur, pakket, verwachte levering, afleveringsdatum

Majoef, 05-10-24, Evolve Unbleached Ivory, Winter en Tech, hopen dit jaar

Megat, 15-10-24, Evolve Yellow, Winter en Tech, eind december,

Monica66, 26-10-24, Evolve, Black, Winter en Tech, eind dec/begin jan,

Ynze_162, 04-11-24, Pulse, Tomboy kaki, Winterpack,eind dec/begin jan,

Tweety Bird, 08-11-24, Pulse, Unbleached Ivory, Winterpack,

Nm, 12-11-24 ?

Kunda, 12-11-24, Pulse, Unbleached Ivory,

Rvdgaag, ?, Evolve Sky, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin januari,

HandyLumberjack, ?, E-Motion, Unbleached Ivory, begin januari,

arunesh90, ?

tcc90, ?, E-Motion 42Kw, Kwh Unbleached Ivory, ?

pvantrappen, ?, E-Motion 49 Kwh,, Unbleached Ivory, ?

[ Voor 6% gewijzigd door monica66 op 16-11-2024 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:38:
:)

[ Voor 76% gewijzigd door Megat op 16-11-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Zouden jullie de gegevens willen aanvullen? Dat kan door de lijst te quoten. Dan zet ik de gewijzigde lijst in de openingspost. Of zijn hier handigere methodes voor?

Majoef, 05-10-24, Evolve Sky Unbleached Ivory, Winter en Tech, hopen dit jaar
Alleen de Evolve hoor ;) de Sky kreeg ik er niet doorheen bij mijn vrouw :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierr
  • Laatst online: 15:24
Voor een ieder die graag wil weten waar zijn Inster blijft.
De boot is met zo’n 30 km/h naar ons onderweg 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0W8fi7iY02mD6wfDAVdPymwo1Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewKFX5Rr9GAJe8kyIzqmCmqA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Pierr schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:33:
Voor een ieder die graag wil weten waar zijn Inster blijft.
De boot is met zo’n 30 km/h naar ons onderweg 😉
Een duidelijke en overzichtelijk plaatje, ik vind het wel leuk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ja, vind ik ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n m

n m

Nm, 12-11-24 E-motion 42kWh Unbleached Ivory, zsm

Rvdgaag, ?, Evolve Sky, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin januari,

HandyLumberjack, ?, E-Motion, Unbleached Ivory, begin januari,

arunesh90, ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
06-11-24, Evolve, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin jan

is wel pas 7e in het systeem gezet bij de importeur, omdat we onze deal hadden afgerond vlak voor sluitingstijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07
19-10-24, Evolve, bijarim khaki matte, Winter en Tech, dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
22-10-24, E-Motion 42kWh, Unbleached Ivory, begin januari,

Mooi overzicht, unbleached ivory is blijkbaar een populaire kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66

Math58. 14-10-24, Evolve, Tomboy Khaki, Winter- en Tech-pakket, all-season banden

The_Holy_Jampot, 19-10-24, Evolve, bijarim khaki matte, Winter en Tech, dec

HandyLumberjack, 22-10-24, E-Motion 42kWh, Unbleached Ivory, begin januari,

Rvdgaag, 24-10-24, Evolve Sky, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin januari,

arunesh90, 07-11-24, Evolve, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin jan

[ Voor 12% gewijzigd door monica66 op 17-11-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
@allen: je.kunt je gegevens aanpassen door het quoten van het bovenstaande bericht. Daar.kun je de wijzigingen in aanbrengen.

[ Voor 7% gewijzigd door monica66 op 16-11-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HandyLumberjack schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:53:
22-10-24, E-Motion 42kWh, Unbleached Ivory, begin januari,

Mooi overzicht, unbleached ivory is blijkbaar een populaire kleur.
En niemand de oranje besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Mijn vrouw wilde graag de lichte bekleding en daarmee was - in ieder geval in Nederland - de keuze voor de buitenkleur eenvoudig. Die is er namelijk niet. Een licht interieur betekent per definitie een gele buitenkleur bij de Inster.
Los van het voorgaande vind ik dat ze indrukwekkende namen hebben verzonnen voor de kleuren, maar eerlijk gezegd vind ik de beschikbare kleuren niet echt ‘spraakmakend’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:16:
[...]

Mijn vrouw wilde graag de lichte bekleding en daarmee was - in ieder geval in Nederland - de keuze voor de buitenkleur eenvoudig. Die is er namelijk niet. Een licht interieur betekent per definitie een gele buitenkleur bij de Inster.
Los van het voorgaande vind ik dat ze indrukwekkende namen hebben verzonnen voor de kleuren, maar eerlijk gezegd vind ik de beschikbare kleuren niet echt ‘spraakmakend’.
Daar heeft je vrouw helemaal gelijk in, die lichte bekleding is hardstikke mooi.

Voor ons is het alleen wat te besmettelijk met jonge kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
Mijn vrouw wilde ook de lichte bekleding, maar ik heb de strijd onverwachts toch gewonnen. Zijn wij nou echt de enige met de groene kleur? De dealer zei ook al dat we de eerste met de groene kleur waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanGre
  • Laatst online: 29-05 19:47
monica66 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:25:
@allen: je.kunt je gegevens aanpassen door het quoten van dit bericht. Daar.kun je de wijzigingen in aanbrengen.
31-10 Pulse unbleached ivory ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Dit bericht quoten svp en het zelf daarin aanpassen

Rvdgaag, 24-10-24, Evolve Sky, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin januari,

JanGre, 31-10 Pulse, Unbleached Ivory,

arunesh90, 07-11-24, Evolve, Dusk Blue matte, Winter en Tech, eind dec/begin jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Holy_Jampot schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:35:
Mijn vrouw wilde ook de lichte bekleding, maar ik heb de strijd onverwachts toch gewonnen. Zijn wij nou echt de enige met de groene kleur? De dealer zei ook al dat we de eerste met de groene kleur waren
De kleuropties zijn maar matig. Sombere kleuren die de auto meteen erg mannelijk maken (woorden van mijn vrouw). Daarnaast raadde de dealer een matte finish af omdat dit na verloop van tijd glanzender wordt en met eventueel lakherstel lastig is te matchen. Nou dan blijft er niet veel over. Als er een mooie diepblauwe kleur was dan had ik daar wel voor gekozen. Wat dat betreft jammer dat de Inster Cross pas later uitkomt, ik vind dat echt een mooie kleur, mooier interieur en mooiere bumpers.

Afbeeldingslocatie: https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/e-salon-2024-e-salon-hyundai-inster/MHg2MDAvZmlsdGVyczpub191cHNjYWxlKCkvaW1n/9257272.jpg?v=0&st=uSw4BDZKTx_xCpgHC3_RxxOKz3Hs_e_MPgRsYtTnhZQ&ts=1600812000&e=0
Afbeeldingslocatie: https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/e-salon-2024-e-salon-hyundai-inster/MHg2MDAvZmlsdGVyczpub191cHNjYWxlKCk6Zm9jYWwoMTAyN3gyMjA6MTQxNXgzMTgpL2ltZw/9257274.jpg?v=0&st=sZkVM_ofr-KVRmBdYPul056WFUShs4tR4qHXnXxRswg&ts=1600812000&e=0
Afbeeldingslocatie: https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/e-salon-2024-e-salon-hyundai-inster/MHg2MDAvZmlsdGVyczpub191cHNjYWxlKCk6Zm9jYWwoMjQweDI2MToxMzcweDM3MCkvaW1n/9257273.jpg?v=0&st=vURV_bZTfwVjBzmtIkS8kIiSevBBONC0D1hTouNELsA&ts=1600812000&e=0

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 16-11-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Anoniem: 2184602 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:47:
[...]
Als er een mooie diepblauwe kleur was dan had ik daar wel voor gekozen. Wat dat betreft jammer dat de Inster Cross pas later uitkomt, ik vind dat echt een mooie kleur, mooier interieur en mooiere bumpers.
Ik denk dat de Inster ons best veel te bieden heeft voor een - voor ons - redelijke prijs. Dat dan de kleur niet precies is wat gewenst was, dat is dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Laatst online: 11:08
Leuk topic en fijn om meer enthousiastelingen te zien.
En ja hoor, hier een oranje -sierra orange- besteld!
Even uit mijn hoofd, 25 oktober. De evolve sky, met panoramadakje. Mijn jongens wilden de oranje 🫣. En ik houd ook wel van opvallend. Nu een rode Clio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Fardrake schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:46:
Leuk topic en fijn om meer enthousiastelingen te zien.
En ja hoor, hier een oranje -sierra orange- besteld!
Even uit mijn hoofd, 25 oktober. De evolve sky, met panoramadakje. Mijn jongens wilden de oranje 🫣. En ik houd ook wel van opvallend. Nu een rode Clio.
Hé, hééj. Welkom bij de “club”! Jullie ook over een poosje zoevend over Neerlands dreven in een fluister Inster 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 16:43
monica66 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:18:

15-11 de Evolve Sky, Buttercream Yellow met licht interieur, Winter + Tech, leverdatum jan/feb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Megat schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:16:
[...]

Ik denk dat de Inster ons best veel te bieden heeft voor een - voor ons - redelijke prijs. Dat dan de kleur niet precies is wat gewenst was, dat is dan maar zo.
Dat is zeker zo, maar een mooie kleur was de kers op de taart geweest :9

Het lijkt aardig storm te lopen met de aankopen hier... Nog even en de auto's op de boot zijn allemaal voor Tweakers. >:) oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monica66 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:18:

Zijn deze allemaal gekocht of zijn er ook mensen die de keuze hebben gemaakt voor (private) lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
De lijst met Tweakers die een Inster hebben gekocht of geleasd

Wil je jezelf toevoegen aan deze lijst of iets aanpassen? Doe dat dan even zelf door dit bericht te quoten en je gegevens aan de lijst toe te voegen. Niet eronder maar erin, op datum svp.
‐---‐---‐-‐--------------------------------------------------------------------

Math58. 14-10-24, Evolve, Tomboy Khaki, Winter- en Tech-pakket, all-season banden

Fardrake, 25-10-2024, Evolve sky. Sierra Orange, ?

AlteKiet, 15-11-2024, Evolve Sky, Buttercream Yellow met licht interieur, Winter + Tech, leverdatum jan/feb??

Hannah-Raisa, 16-11-24, Evolve, Unbleached Ivory,

[ Voor 12% gewijzigd door monica66 op 17-11-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Anoniem: 2191578 schreef op zondag 17 november 2024 @ 01:16:
[...]

Zijn deze allemaal gekocht of zijn er ook mensen die de keuze hebben gemaakt voor (private) lease?
Ik heb er wel naar gekeken, maar ik vindt private lease toch vrij prijzig.

Ik verwacht na 6jaar/20.000km per jaar ongeveer net zoveel te hebben betaald, alleen bij private lease moet je hem dan inleveren en als je hem koopt mag je hem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
AlteKiet schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:06:
[...]
15-11 de Evolve Sky, Buttercream Yellow met licht interieur, Winter + Tech, leverdatum jan/feb??
Leuk, weer een Inster rijder erbij. Welkom!!
Hoewel wit, volgens het nu bestaande lijstje, duidelijk de voorkeur heeft, zie ik nu ook de tweede “kanarie” 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fardrake
monica66 schreef op zondag 17 november 2024 @ 07:24:
De lijst met Tweakers die een Inster hebben gekocht of geleasd

Wil je jezelf toevoegen aan deze lijst of iets aanpassen? Doe dat dan even zelf door dit bericht te quoten en je gegevens aan de lijst toe te voegen. Niet eronder maar erin, op datum svp.
‐---‐---‐-‐--------------------------------------------------------------------

Fardrake, 25-10-2024, Evolve sky. Sierra Orange, Winter en Tech

AlteKiet, 15-11-2024, Evolve Sky, Buttercream Yellow met licht interieur, Winter + Tech, leverdatum jan/feb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
Even mijn koop aangevuld. Wilde eigenlijk alleen het winterpack, maar dat kon alleen met het techpack. Misschien dat er volgend jaar meer flexibiliteit komt. Leveringstijd was bij mijn dealer (Tilburg) gewoonweg onduidelijk. Geduld hebben dus.

Oh ja, ik heb ook voor de fiets trekhaak gekozen. Dit leverde toch nog wat korting op.

En tot slot, van de accessoires (tafeltje en sidepanels) schrik ik wel een beetje van de prijzen. Je zou bijna zelf gaan knutselen straks 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
Fardrake schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:08:
Even mijn koop aangevuld. Wilde eigenlijk alleen het winterpack, maar dat kon alleen met het techpack. Misschien dat er volgend jaar meer flexibiliteit komt.
Op internet kon ik ook alleen winterpack kiezen als ik ook het tech pack koos. Bij de dealer was het echter geen probleem om alleen het winterpack te nemen. Uiteindelijk heb ik ze trouwens ook toch allebei genomen

Die trekhaak, is dat eigenlijk een losse optie? Of zit dat alleen bij de fietsendrager. Ik wil in de toekomst misschien kijken voor een trekhaakkoffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah-Raisa
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-05 21:09
monica66 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:19:

Hannah, 16-11-24, Evolve, Unbleached Ivory,
Ik koos tussen de Dongfeng Box en de Hyundai Inster. Eigenlijk vond ik de Dongfeng Box de betere prijs-prestatie verhouding en zelfs mooier en mooier afgewerkt, maar de laadaansluiting van de Dongfeng Box zit op een voor mij totaal onpraktische plek, dat was een no-go. Daarbij komt dat ik het wel belangrijk vind dat de achterbank in delen omklapbaar is (liefst zelfs 2/3 - 1/3) en daar waren nog wat kleine puntjes in het voordeel van de Hyundai Inster.
Ik wilde per se een Evolve, omdat ik minimaal een V2L-aansluiting op de auto wil (V2G, zoals de Renault 5 EV die aanbiedt, zou nog veel leuker zijn :) ) en ik had graag een Winter-Pack gewild, omdat ik de Warmtepomp wel toegevoegde waarde vind hebben. Beek gisteren bij het bestellen dat je de Inster Evolve alleen met Winter-Pack kunt bestellen, als je ook een Tech-Pack afneemt. Wat een rotstreek van Hyundai! Je kunt wel de Pulse alleen met Winter-Pack, maar niet de Evolve met alleen Winter-Pack bestellen (dan moet je verplicht voor het Tech-Pack bijbetalen, ook al wil je dat helemaal niet hebben 8)7
Pagina: 1 2 ... 35 Laatste