KGM (SsangYong) Torres EVX & Musso EV topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
Ik was u niet vergeten, antwoorden gekregen van de importeur KGM Nederland, niet allemaal antwoorden waar ik heel blij mee was, maar soms riepen antwoorden weer vragen op en werden er antwoorden ook weer verbeterd door KGM Nederland, die dan ook weer vragen opriepen. Er zijn momenteel twee vragen van mij nog onderweg. Ik houd u op de hoogte van de vragen en antwoorden als deze zijn afgerond.

Voor de mensen die net als ik om de 10.000km naar de garage voor een service beurt van een EV in deze tijd niet van deze tijd vinden is er wel een positief bericht ontvangen, de eerste beurt blijft na 10.000km, de daarna volgende beurten zijn om de 20.000 of jaarlijks, wat eerder komt, dus als in een jaar tijd de 20.000km niet gehaald wordt, dan wordt het het jaar van Jaarlijks, Mocht je bijvoorbeeld na 7 maanden 20.000km redden, dan moet hij na die 20,000km naar de garage. Voor de officiële bevestiging en bekendmaking aan eigenaren en aanpassingen in documenten zoals bijvoorbeeld het onderhoudsboekje wacht ik nog op een antwoord van de importeur.

De mijne is verleden jaar in september toen hij 7 maanden oud was bij kmstand 9700km naar de garage voor zijn 1e beurt geweest, Nu, moet hij weer in september naar de garage, hier komt niet de kmstand kijken, maar het jaarlijkse regeltje, momenteel staat er nog net geen 17.500km op de teller, dat is straks dus nog lang geen 10.000 laat staan 20.000km na zijn eerste beurtje.

Momenteel is het plezier in mijn auto danig aan het afnemen, niet het rijden op zich en hoe het stuurt en alles werkt, maar VOORDAT alles werkt is momenteel een drama.

Hij start soms ook normaal op zoals ik gewend ben vanaf het begin, niet altijd even vlot, maar dan op zijn eigen gezapige manier komt hij er in 1x. Soms, en dat vind ik de fijnste, dan druk je op de start knop en springen beide schermen aan en werkt ook alles direct en is alles direct bedienbaar, heerlijk, deed ie het maar altijd zo, perfect.

Drama laatste tijd...... linkerscherm start, en geeft al vrij vlot aan Ready to drive oftewel, klaar om te rijden, je kan ook idd direct de auto in D of R schakelen en rijden..... MAAR het rechter scherm denkt daar dan heel anders over, het lijkt te beginnen aan zijn volgorde met onder andere die zeur tekst met dat hele verhaal dat ie voor jouw veilig doende is, ach je kent het verhaaltje wel, daaronder dan OK. Momenteel het vervelende is dat hij soms blijft hangen en weer opnieuw begint met het rechterscherm te starten, en dan soms nog een keer en nog een keer en als er aan de linkerkant van dat rechterscherm symbooltjes beginnen te komen, dan weet je dat het hem gaat lukken. Helaas lukt het hem soms niet, maar dan gooit het kind ook het linkerscherm nog eens een keer uit, ook dat kan een paar keer gebeuren, je hebt al Ready te Drive gekregen en als je niet langer wilde wachten en ondertussen was gaan rijden, dan blijkt je richtingaanwijzer onder het wegvallen van de schermen plots ook niet te werken, heel vervelend en ook nog eens onveilig. Als hij die kuren heeft en dan uiteindelijk toch is opgestart dan heeft hij mij op het linkerscherm dat symbooltje met het stuurtje er soms bijgegeven, als je het al niet gezien hebt, dan voel je het wel in het stuur dat er zich iets met je sturen bemoeit, dat stuurtje kan je dan wel met een knopje op het stuur uitzetten, maar al met al is het heel vervelend en geeft het geen vertrouwen meer in het systeem.

Weet niet of ik het geduld kan opbrengen om tot 30 september te wachten totdat hij dan de afspraak heeft voor zijn 2e beurtje in de hoop dat deze opstart storing met een update en reset hopelijk verholpen kan worden.

Oh, je raad het niet, was ik eerst af en toe mijn 2 icoontjes kwijt, nu met deze vervelende opstart perikelen zijn ze er wel elke keer, als ik moet kiezen welke van de twee onhebbelijkheden ik het meest erg vind, dan denk ik dat het diverse keren opnieuw starten en verdwijnen van de schermen en uiteindelijk wel starten met dat extra stuur symbooltje erbij toch wel de degene die wint met vlag en wimpel qua vreselijk irritant en nog eens onveilig ook.

Zo, straks maar eens kijken hoe bekwaam mijn KGM dealer is en of hij dit kan oplossen, want ik begin het plezier in mijn Torres nu toch wel een beetje te verliezen. ;(

Zijn er nog meer mede KGM Torres EVX rijders met opstart problemen van hun schermen? Verloopt alles vlot en soepel? Is hij vlot of naar het gevoel toch wel traag? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Pagina: 1 2 3 Laatste