@
Donald Marlisa Leuk om weer eens een ervaring van iemand anders dan mijzelf te lezen
Met belangstelling je ervaring met je V2L adapter gelezen en gedacht, hé heb ook nog zo'n merkloze van mijn vorige EV in de kofferbak liggen, die mag ik wel eens gaan controleren of hij het wel doet en het hier dan melden.
Ik was vol vertrouwen dat het zou gaan werken..... maar helaas er kwam geen 220 uit mijn V2L adapter met kabel, 2 stopcontacten en USB oplaadmogelijkheid. Het lampje in de laadpoort ging wel even aan ter herkenning dat er iets in de aansluiting was gestopt maar verder nada naks niets. Ook nog geprobeerd met opnieuw opstarten, deuren open/dicht, auto ingeschakeld/uitgeschakeld.... maar nee geen sjoege
Nu hebben we hier in Nederland gelukkig een vrij stabiel elektra netwerk en hoegenaamd geen storingen, maar ook ik had kortgeleden een brief en folder van de - Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid - van het Ministerie van Justitie en Veiligheid in de bus liggen en dan ga je toch nog even verder denken/kijken dan de spreekwoordelijke neus, we redden ons wel 72 uur zoals ze voorstellen, eten en drinken en kaarsen en een noodradiootje wel paraat, maar met een paar kaarsen houd ik de diepvries toch geen 72 uur op een veilige temperatuur en in de zomer houd ik toch ook wel van een koud biertje
Naar aanleiding van je bericht maar op zoek gegaan naar een merkloze/niet merkgebonden adapter die het ook zou moeten doen met de KGM en behalve in Turkije, waren ze overal uitverkocht. Houd me dan ook warm aanbevolen voor een tip waar ik wel een werkende adapter kan bestellen die ook met de Torres werkt voor een beetje normaal tarief van rond de 40 a 50 euro, de dealer en importeur wil ik niet belonen met een aankoop voor het gedoe van allemaal eigen beveiligingen zodat je alleen eigen merk kan kopen tegen absurde woekerprijzen...... misschien ook iets voor die Europese bemoeial club, voor telefoons hebben ze ook 1 universele aansluiting voor elkaar gekregen en voor auto's met V2L zou dat toch ook moeten kunnen lukken, gewoon universeel bruikbaar, maar goed daar heb ik nu even niets aan.
Oh, toen ik aan het zoeken was voor een V2L adapter las ik in diverse recensies van Kia en Hyundai gebruikers, van ook een niet merk adapters, dat ook zij problemen hadden met het niet ontkoppelen van de stekker/adapter. Een gebruiker meldde dat het bij hem hielp om gelijktijdig met het knopje op de adapter ook het ontgrendelen van de auto met de sleutel in te drukken, ook al was de auto op dat moment al ontgrendeld. Weer een ander meldde dat een harde reset ook wel wilde helpen, als laatste werd dan de oplossing met het kabeltje aangedragen.
Nu ben ik zelf niet 1 van de moeilijkste als het gaat om oplossingen die wel werken maar misschien iets minder fraai zijn en toch een bepaald risico hebben. Zo dacht ik er bijvoorbeeld aan om de zaag in de adapter te zetten en daar waar de vierkante gaatjes in de stekker/adapter zitten, deze te verlengen naar het uiteinde van de stekker, dan kun je de stekker er altijd uittrekken, MAAR dat is niet echt veilig, immers als je de stekker eruit trekt terwijl je max stroom aan het trekken bent, dan kun je vonken trekken en ook niet goed is, als je stroom trekt, en de stekker zit er niet goed in, dan kun je een behoorlijke warmteontwikkeling met brand tot gevolg opwekken en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zolang men met zijn volle verstand en met enige kennis van zaken bezig is, dan kan het geen kwaad, maar helaas zijn er mensen die zonder veel kennis van zaken maar van alles uithalen en daarom zijn er beveiligingen bedacht, als je beveiligingen overbrugd, dan dien je wel te weten waar je mee bezig bent en deze zaken alleen onder eigen verantwoordelijkheid te gebruiken.
Zo, nu maar hopen dat we spanning op ons netwerk houden en ik een adapter voor een beetje normale prijs weet aan te schaffen voor het geval het wel heel erg handig zou zijn. Moet je natuurlijk altijd wel zorgen dat je je accupakket op minimaal zo'n 50% houd, anders heb je er ook niet heel veel aan.
Ja, dan het rijden met onze Torres, ook hier een dagje ouder en ik rijd ook niet echt super veel, zit nu bijna op 12K na ruim 9 maanden en dat zal alleen nog maar minder worden. Ook gepensioneerd en heel tevreden over het rijden met de auto en zijn hulpsystemen, rijd veel met ACC aan en dan gaat ook al heel snel de stuurassistentie vanzelf aan, deze werkt vrij subtiel en is niet storend, vind hem in vergelijking met mijn vorige auto 100% perfect, bij de vorige auto was er niet mee te rijden, K.. systeem 1e klas, stuurde je maar zo op een tegenligger af, gaf harde rukken aan het stuur en was super eigenwijs, waardeloos was nog te vriendelijk uitgedrukt. Bij de Torres stoor ik mij in het geheel niet aan het systeem, het werkt gewoon prettig, het schakelt zichzelf ook heel snel uit als het maar even onduidelijk is waar de weg belijning heen leid. Gebruik nu ook regelmatig de Smart functie van de regeneratie, dat is in de stad heel fijn als je ergens voor moet stoppen en er zit geen voorganger voor je, immers bij ACC stopt de auto wel vanzelf, maar dat is dan als er een voorligger is. Bij de Smart functie wil je soms dat hij iets sterker zou afremmen en dan moet je wel eens bij-remmen, moet er nog een beetje aan wennen, bij standje 1 2 en 3 stel je zelf in hoe sterk de afremming/regeneratie is, bij smart moet je het nog even afwachten en daar ben ik nog niet helemaal achter, wel dat het een fijne aanvulling is, zeker ook omdat de auto niet blijft doorkruipen. Omdat ik niet als een geitenwollen sokken - groener dan gras - rijder door het leven en als opoe door het verkeer wil gaan, rijd ik met een beetje vlotte rijstijl en smart met een beetje bijremmen door het verkeer.Nu heb ik wel altijd Auto Hold aan, maar daar moet je dan wel bewust en duidelijk even het rempedaal voor bedienen, bij smart is dat niet nodig. Met de ACC aan gaat smart automatisch uit en als de ACC uit gaat en je had smart aan staan, dan gaat hij weer smart verder. Al met al worden we verwend met een heerlijk vlotte auto die je hulpjes bied die niet opdringerig zijn, jezelf laat rijden en toch comfort bieden.
Tegenwoordig probeer ik het geduld op te brengen om niet direct weg te rijden en even te wachten totdat het systeem is opgestart om dan direct de piepjes uit te kunnen zetten, als de icoontjes er tenminste zijn
BTW, krijg je ook zoveel complimenten over je auto? Krijg er veel en ook vragen wat het nu precies is. Vind het leuk als ze je auto ook mooi vinden.
[
Voor 1% gewijzigd door
meacount op 06-12-2025 09:23
. Reden: tik en stijlfouten hopelijk verbeterd ]