Dank voor je feedback! Ik ga eea verder aanpassen.RudolfR schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:23:
@diamanten
Ziet er leuk uit met die symbolen, maar ik zou liever een simpele tekst-state maken en de vormgeving aan de UI overlaten.
ik vind "net_" verwarrend in het engels, omdat het lijkt op 'netto', daarom kies ik voor 'grid'
YAML:
1 2 3 4 5 {% elif soc <= min_soc and batt > 0 %} "๐ Ontladen geblokkeerd: SoC te laag." {% elif soc >= max_soc and batt < 0 %} "๐ Laden gestopt: batterij is vol."
Deze begrijp ik niet goed, emhass zal toch geen batt > 0 berekenen in periods waar de soc lager is dan min_soc?
En idem voor het laden?
Ook berekent EMHASS p_grid waar je uit af kunt leiden of er sprake is van terugleveren/afnemen.
Jouw template lijkt een soort mix tussen de prognose van EMHASS en de actuele werkelijkheid.
Volgens mij kun je dat beter los blijven zien.
Ook zie ik twee verschillende 'Geen batterijactie" met twee verschillende iconen, waarvan de tweede een weegschaal is, die ik zou verwachten bij de 'balans/net zero' modus.
Nb. ik controleer op min soc en max soc omdat ik mijn accu in deze testfase ook nog op een andere manier aanstuur.
/f/image/K64YxyCDyrRJCXHIH2pDWMQE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/T83aB4abH0Q7XTYHrMaoBzV4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zGtK05cdpSPtSNeWwaRbUwvS.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yB4rCf0Gef6pbnGnt3DE5ZuV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/VL9GYLbYP4O3ci7JJYBkgmwN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jw0Ol8qyyuVck9AALd96UgXU.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0dOvgfCncKdb54zbbXqzwuPf.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xPETa6jCWqWQA4S6eOo1yWzs.gif?f=fotoalbum_large)