[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3
Acties:

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:30
Matched: Opzeggen
Odido introduceerde vandaag Klik&Klaar, vast internet via een 5G modem voor 25 euro per maand (20 euro met klantenvoordeel). Je krijgt een gratis Zyxel NR5307 modem in bruikleen.

Op Tweakers was vandaag dit artikel hierover te vinden: https://tweakers.net/nieu...or-25-euro-per-maand.html

Er lijkt onder tweakers veel interesse hiervoor te zijn, maar ook nog veel vragen.

Op de Odido community site is er ook een topic hierover waar o.a. een overzicht met vragen en antwoorden staat: https://community.odido.n...lik-klaar-internet-369189

Let op: voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ onderaan deze openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord

Ikzelf heb wel interesse hierin omdat wij in het buitengebied wonen zonder glasvezel en kabel. Wij hebben nu KPN Internet via ADSL met buitengebied 4G modem (meestal slechts zo'n 30/8 Mbits/s).

Misschien kunnen we hier in dit topic ervaringen uitwisselen en vragen beantwoord krijgen.

Edit:
Verzoek aan mensen die hier hun gemeten snelheid doorgeven van Odido 5G Klik&klaar:
Willen jullie tevens aangeven hoeveel de verwachte snelheid is die volgens Odido gehaald zou moeten kunnen worden volgens hun dekkingskaart op jouw locatie. De dekkingskaart staat hier: https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar.
Dit is voor anderen hier interessanter dan alleen je gemeten snelheid. :)

De afstand van jouw locatie tot de dichtstbijzijnde 5G mast van Odido kun je hier vinden: https://antennekaart.nl/k...6&zoom=11&providers=odido Het zou fijn zijn als je deze afstand ook even zou vermelden. Dank @W1ck1e ;)

Je kunt hier de technische specificatie van het Zyxel 5307 modem vinden: https://www.breedbandwink...O-version_170724_V3.0.pdf Dank @man-o-script

Update:
Verschillende tweakers melden problemen met het Zyxel modem na een automatische firmware update. Zie o.a. @ernstoud in https://gathering.tweaker...message/80435884#80435884

Daarnaast lijken de snelheden bij veel tweakers nogal te variëren. Het is nog niet helemaal duidelijk waar dit precies aan ligt maar de ontvangst op het Zyxel modem lijkt ook erg gevoelig voor een kleine verplaatsing of draaiing van het modem. Ook bestaat het vermoeden dat Odido s'nachts de spanning op de N78 band op de masten verlaagt waardoor je dan alleen nog maar 4G ontvangst hebt. De N78 band is namelijk de enige 5G band die het modem gebruikt doordat de andere 5G band (N28) in de firmware van het modem lijkt te zijn uitgeschakeld.

Firmware versies Zyxel modem.
V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528 stock firmware
V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 automatische update waarbij de n28 (700 MHz), b20 (800 MHz) en b8 (900 MHz) banden zijn uitgeschakeld.
Dank @stormfly en @SebasFM

Edit:
Sommige tweakers/gebruikers van Odido Klik&Klaar melden dat er zich haperingen voordoen op het lokale netwerk (thuisnetwerk) bij het gebruik van het meegeleverde Zyxel modem. Er is hier een apart topic voor geopend: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2272450

Er is een apart topic geopend over het Zyxel NR7302 modem aangemaakt. Dit modem wordt door verschillende tweakers gebruikt i.p.v. het standaard meegeleverde modem van Odido. Je kunt dit topic hier vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2295410

Topic FAQ

Veel gemelde problemen:
  • Instabiel WiFi, op te lossen met een reboot van de modem of eigen WiFi (mesh) setje bedraad aansluiten
  • Onder andere 5G-band n28 is uitgeschakeld bij de eerste firmware update die niet iedereen heeft gekregen, niet iedere mast heeft band n78 (met veel capaciteit) ter beschikking
  • Zyxel Air app en de officiële Klik & Klaar app werken niet meer. Je kunt eventueel een oudere versie handmatig installeren. Zie: https://apkpure.com/zyxel-air/com.zyxel.zyxelair
  • WiFi is in de firmware gelimiteerd tot WiFi 6 (802.11ax), terwijl de hardware WiFi 7 (802.11be) aan zou moeten kunnen
  • ...
Hoe haal ik de maximale snelheid uit de Klik en Klaar modem?
ToDo: verhaaltje over plaatsing modem.
Odido adverteerde bij het aansluiten van de eerste klanten met een maximale snelheid tot 300 Mbps down en 30 Mbps up. De te verwachten snelheid op jouw locatie kun je op deze dekkingskaart van Odido vinden: https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar. De maximale snelheid die in de praktijk onder de meest ideale omstandigheden met het meegeleverde modem behaald lijkt te kunnen worden, is 1300 Mbps down en 200 Mbps up.
Hoe log ik in op de webinterface van de Klik & Klaar modem?
Ga in je webbrowser naar https://192.168.1.1 en log in met gebruikersnaam admin, wachtwoord staat onderop het modem. Andere manieren om in je modem te komen, zoals SSH of FTP staan niet aan/open.
Hoe weet ik met welke mast ik ben verbonden?
In het Klik&Klaar modem is het mogelijk om uit te lezen hoe je exact met het netwerk verbindt. Dit kun je zien wanneer je op de menuknop rechtsboven drukt, dan naar 'Systeemmonitor' en vervolgens maar 'Mobiele WAN status' gaat. Onder 'Service-informatie' zie je een 'Cell-ID' staan.

Kopieer dit getal en ga naar https://antennekaart.nl/tools/4g-enb-calculator. Vul het getal daar in in het meest linker veld genaamd 'Cell Identity'. Onder de rekenmachine zal wanneer deze cell ID bekend is een knop verschijnen die je naar de Antennekaart brengt wanneer je daarop klikt.

Als je op de Antennekaart op de locatie klikt kun je in de balk rechts zien welke frequenties deze mast uitzendt, waar ook staat welke richtingen de mast op zendt. Bekijk ook de 5G kaart waar n78 (3500MHz, de snelle frequentie) heen staat gericht. Bij sommige masten heeft Odido niet in elk sector n78 hangen. Kijk daarom goed naar de richtingen.

In het 'Mobiele WAN status' menu van de K&K doos kun je ook uitlezen welke frequentiebanden je modem gebruikt om met het netwerk te praten. Onder 'NR5G-NSA Information' staat de primaire 5G band. Dit zal meestal N78 zijn (3500MHz, de snelle frequentie). Onder 'Service-informatie' staat je primaire 4G band. De upload loopt altijd tezamen over de primaire 4G en 5G band. Daarnaast kunnen nog een aantal secundaire 4G banden worden gekoppeld om je downloadsnelheid hoger te maken. Deze kun je zien onder 'SCC Informatie'. Wil je weten welk bandnummer bij welke frequentieband hoort? Kijk dan op https://antennekaart.nl/page/frequencies.
Zit er een harde datalimiet op het Klik & Klaar abonnement?
Odido heeft aangegeven jouw Klik & Klaar abonnement minder prioriteit te geven nadat je 2 TB in de maand hebt verbruikt. In de praktijk is er slechts één tweaker geweest (@Gecko43) die door Odido is benaderd vanwege het "exorbitante" dataverbruik. Bij 8 TB gaan ze de verbinding terugschroeven en bij 10 TB zou de verbinding worden verbroken. Daarnaast krijgt regulier mobiel verkeer voorrang op de Klik & Klaar klanten, waardoor het dus kan voorkomen dat er tijdens drukke momenten of evenementen in de buurt een aanzienlijk lagere snelheid wordt behaald.
Elke dag rond hetzelfde tijdstip hapert het internet kort. Hoe komt dat?
Bij Klik & Klaar krijg je geen vast extern IP adres. Het modem moet elke 24 uur (of 8 uur bij aankomend netwerkonderhoud) een nieuw IP adres opvragen waardoor de internetsessie kortstondig wordt onderbroken. Niet iedere (streaming)dienst, VPN verbinding of Remote Desktop Connectie kan hier even goed tegen, zonder dat je daar iets van merkt. Het kan dus zijn dat je internet radiostream of live televisie hier een korte hik van ondervindt. Wil je dit overdag voorkomen? Zorg er dan voor dat je het modem kort uit en weer aan zet na bedtijd, zodat de internetsessie 's nachts opnieuw wordt opgebouwd. Eventueel kan je met een schakelklok de 'reset' automatisch 's nachts laten uitvoeren.
Kan ik het modem in bridge mode zetten?
Officieel niet. Odido heeft dit in de firmware geblokkeerd en gaat dit ook niet ondersteunen. Onofficieel is het met de huidige firmware wel via een omweg mogelijk, al zou deze omweg in de toekomst middels een firmware update dichtgezet kunnen worden.
Hoe sluit ik mijn eigen router aan op de Klik & Klaar modem?
ToDo: goed verhaal van maken
Router vast IP adres geven (Dit kan je doen via het menu rechtsboven in: Network Setting --> Home Networking --> Static DHCP), daarna IP adres van je router in de DMZ zetten (Network Setting --> NAT --> DMZ). Zorg ervoor dat de interne IP reeks van de router die je achter je modem zet niet hetzelfde is als die van het Klik & Klaar modem (192.168.1.1 /24)
Welke poorten kan ik voor de buitenwereld open zetten?
Bij Klik & Klaar krijg je een dynamisch publiek IP adres en is er op dit moment geen sprake van CGNAT (Carrier Grade NAT). Aangezien het externe IP adres elke 24 uur wijzigt, zal je een DDNS (Dynamic DNS) dienst moeten gebruiken en zal je zelf hiervoor iets binnen je thuisnetwerk moeten regelen. Op dit moment is het nog niet mogelijk om dit in het Klik & Klaar modem zelf in te stellen. Odido is op dit moment DDNS functionaliteit wel aan het testen voor een toekomstige firmware update. Tevens lijkt het erop dat Odido ergens verderop in het netwerk bepaalde poorten blokkeert. Voor een complete lijst met poorten die wel van buitenaf benaderbaar lijken zie dit topic op het Odido Community Forum.

Diensten die DDNS (Dynamic DNS) aanbieden:Om port forwarding in te regelen:
  • Geef het apparaat op je lokale netwerk een vast IP adres: Network Setting --> Home Networking --> Static DHCP.
  • Zet de poort(en) open: Network Setting --> NAT --> Port Forwarding.
Wat zijn interessante alternatieve 5G modems en welke APN moet ik gebruiken?
Indien je je eigen (4G of) 5G modem wilt gebruiken, zal je deze handmatig zelf moeten configureren. Je zal minimaal de APN (fwainternet) moeten instellen. Bij de aanschaf van een eigen 5G modem zal je wel moeten zorgen dat er geen sim-lock op het modem zit.

Mogelijk interessante alternatieven zijn:
  • Zyxel NR7302 buitenrouter
  • Huawei ...
  • Fritz!Box 6850 5G
Kan ik vaste telefonie gebruiken (VoIP)?
Klik & Klaar is volgens Odido een "internet only" dienst. Hierdoor kan je geen televisie of vaste telefonie afnemen bij jouw Klik & Klaar abonnement. Heb je echter een VoIP telefoon of een Fritz!Box router met DECT, dan kan je deze met een third-party dienst gewoon gebruiken. Odido heeft in tegenstelling tot hun glasvezelverbindingen SIP poort 5060 niet geblokkeerd.
Wordt IPv6 ondersteund?
Nee, je krijgt uitsluitend een IPv4 internetadres.
Hoe kan ik het beste mijn Klik & Klaar abonnement weer opzeggen?
Opzegging kan telefonisch door te bellen naar 0800-0092 of 0624001200

Je krijgt geen verzendpakket of QR code sticker van Odido en dient zelf alle apparatuur, inclusief kabels, simkaart en accessoires in een doos te doen en te sturen naar:

Odido Internet + TV (Klik & Klaar)
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol-Rijk

Dit lever je in bij een PostNL punt. Let op! Bewaar na het versturen het verzendbewijs.
Hoe stabiel is Klik&Klaar in de praktijk?
Niemand kan voorspellen hoe de ontvangst op jouw specifieke lokatie is en of dit jouw specifieke gebruik mogelijk maakt. Er zijn wel genoeg Tweakers die intussen overgeschakeld zijn op K&K om te zeggen dat onder de meeste omstandigheden het doorsnee huishoudelijk gebruik, inclusief streamen, thuiswerken met VPN & videobellen en zelfs gamen mogelijk is.
Dingen om op te letten: het blijft draadloos, dus performance heeft een variantie. De wifi van het standaard K&K-modem is niet bij iedereen solide en zeker voor grotere huizen is een eigen wifi-setje geen overbodige luxe

De enige manier om het echt vast te stellen is om het te proberen: Leen een K&K van een kennis, vriend of collega en probeer het uit. Alternatief: de opzegtermijn van K&K is per maand, dus het is een kleine investering. Let wel op: de ervaringen zijn dat opzeggen soms tegen administratieve hobbels bij Odido oploopt, wees daar op voorbereid.
Overige vragen
Op het Odido commumity forum vind je ook een officiële FAQ terug.

Dank aan o.a. @SebasFM, @jk-5, @Keypunchie @kielkiel @Lisadr @Blaise voor deze faq.

[ Voor 246% gewijzigd door marktweakt op 16-04-2025 14:56 ]

• NHendriks
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-10 20:52

NHendriks

Monteur antennebouw

ernstoud schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:13:
Nu zal 5G gunstiger kunnen zijn maar buitengebied is voor providers niet zo interessant om n78 (3500 MHz.) installaties uit te rollen. Dus het zal nog lang met n23 blijven, nauwelijks sneller dan 4G.
Ik denk dat je N28 bedoeld, das de 700Mhz-band.

Odo is trouwens wel een partij die juist ook in de buitengebieden N78 uitrolt. Van alle sites die we swappen naar Ericsson komt er in 99,5% wel ergens N78 in en vaak ook op de buitengebieden. Sure, als het echt enkel het weiland in richt krijgt ie het niet altijd maar over het algemeen zit er wel N78 in. Ofwel met een 8x8 opstelling met een RRU op de clusterpoorten of met een 32x32 actieve antenne of een 64x64 actieve antenne (meest voorkomend).

Voordeel is natuurlijk dat je het een maandje kan uitproberen en dan opzeggen. Dat maakt het voor mij naast de prijs wel een hele strategische zet. Je geeft mensen de kans om het op hun plek uit te proberen en als het niet werkt kunnen ze opzeggen. Ben nog wel benieuwd hoe het in de zomer gaat zijn met Odo-dekking op de campings, gok dat het daar wel een populair product gaat worden 😅

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:38
NHendriks schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:46:
[...]

Ik denk dat je N28 bedoeld, das de 700Mhz-band.

Odo is trouwens wel een partij die juist ook in de buitengebieden N78 uitrolt. Van alle sites die we swappen naar Ericsson komt er in 99,5% wel ergens N78 in en vaak ook op de buitengebieden. Sure, als het echt enkel het weiland in richt krijgt ie het niet altijd maar over het algemeen zit er wel N78 in. Ofwel met een 8x8 opstelling met een RRU op de clusterpoorten of met een 32x32 actieve antenne of een 64x64 actieve antenne (meest voorkomend).

Voordeel is natuurlijk dat je het een maandje kan uitproberen en dan opzeggen. Dat maakt het voor mij naast de prijs wel een hele strategische zet. Je geeft mensen de kans om het op hun plek uit te proberen en als het niet werkt kunnen ze opzeggen. Ben nog wel benieuwd hoe het in de zomer gaat zijn met Odo-dekking op de campings, gok dat het daar wel een populair product gaat worden 😅
Inderdaad, ik bedoelde n28.

We gaan het zien of n78 hier ook komt. Enige echt grote event is GroundZero dance festival met tienduizenden bezoekers. Voor de rest weinig reuring hier.

RIPE Atlas probe: 1005104

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:32
Geen matches
Ziggo loopt ondertussen nog niet warm bij de afdeling opzeggingen.
Net even gebeld en ook verteld dat ik Odido klik en klaar aan het uitproberen ben. Daar was volgens de medewerker bij hun niets over bekend.
Het maximale wat ze tot nu toe blijven aanbieding blijft 9 maanden €20 korting. En ze waarschuwde meermaals duidelijk geen jaarcontract bij Odido af te sluiten en het eerst goed uit te proberen.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat :)

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:46
Geen matches
petertje30 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:12:
Ziggo loopt ondertussen nog niet warm bij de afdeling opzeggingen.
Net even gebeld en ook verteld dat ik Odido klik en klaar aan het uitproberen ben. Daar was volgens de medewerker bij hun niets over bekend.
Ze zullen het vast niet toegeven, maar ze zullen absoluut op de hoogte zijn. Ik ben benieuwd naar hun strategie, waar ze nu vast op hoog niveau over overleggen.

Ik heb gisteren m'n Ziggoverbinding opgezegd, verwijzend naar Odido's nieuwe aanbod. Ze hebben me eerst nog 50% korting voor 12 maanden aangeboden, maar dat was nog steeds 20% duurder voor een tragere lijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Juerd op 15-10-2024 15:16 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Zojuist besteld via BBW. gekozen voor zsm, niet vanaf 28 okt tot uiterlijk 15 dec. cashback komt pas later. ik hoop wel dat ik binnen de eerste maand kan opzeggen (niet annuleren) zodat ik er niet 2 maanden aan vast zit (ook niet duur).

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Modem vanochtend op kunnen halen bij een DHL servicepunt.
had Odido DSL, dus max 100Mbit/s Nu 250 down, 50 up. (hemelsbreed 250mtr van mast) ProtonVPN maakt qua snelheid niet uit. Aangenaam verrast. Voor 11 euro minder bijna 3 x snellere verbinding. Kon ook meteen miv morgen mijn DSL opzeggen. Prima service! Dat je voor 20 euro p/mnd internet zou kunnen afnemen had ik vorige week toch niet gedacht.
Fingers crossed dat niet de hele wijk van de aanbieding gebruik gaat maken.

• ernstoud
W1ck1e schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:31:
Zojuist besteld via BBW. gekozen voor zsm, niet vanaf 28 okt tot uiterlijk 15 dec. cashback komt pas later. ik hoop wel dat ik binnen de eerste maand kan opzeggen (niet annuleren) zodat ik er niet 2 maanden aan vast zit (ook niet duur).
Het kost je altijd twee maanden. Contractduur is 1 maand en je hebt een maand opzegtermijn.

“Je abonnement wordt na de eerste maand omgezet naar een abonnement voor onbepaalde tijd. Het is dan direct opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. Je kan opzeggen via 0800 – 0092 of via de website. Odido zet een eventuele levering van de dienst voort binnen de annuleringstermijn. Als je de overeenkomst annuleert, zal Odido je de maandelijkse abonnementskosten pro-rata in rekening brengen.”

—-

Valt me op dat een aantal Tweakers hier direct hun oude internet abonnement opzegt zonder eerst de tevredenheid met dit nieuwe product te weten. Bijzonder.

[ Voor 40% gewijzigd door ernstoud op 16-10-2024 19:16 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

franssie

Save the albatross

ernstoud schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Het kost je altijd twee maanden. Contractduur is 1 maand en je hebt een maand opzegtermijn.

“Je abonnement wordt na de eerste maand omgezet naar een abonnement voor onbepaalde tijd. Het is dan direct opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. Je kan opzeggen via 0800 – 0092 of via de website. Odido zet een eventuele levering van de dienst voort binnen de annuleringstermijn. Als je de overeenkomst annuleert, zal Odido je de maandelijkse abonnementskosten pro-rata in rekening brengen.”
in mijn contract staat toch wat anders:
Bedenktermijn voor particuliere afnemers
De particuliere afnemer heeft gedurende 15 dagen het recht om de bestelling ongedaan te maken.
De bedenktermijn bij de koop van producten vangt aan na ontvangst van het product en de bedenktermijn bij de
koop van diensten vangt aan op de dag waarop de overeenkomst wordt afgesloten. De bedenktermijn geldt niet
voor zakelijke afnemers (afnemers die handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf). Voor de verklaring
van ontbinding kunt u binnen 15 dagen na ontvangst contact opnemen met Odido klantenservice via
www.odido.nl/contact. U kunt ook gebruik maken van het standaard “EU modelformulier ontbinding” te vinden
op www.odido.nl/retourformulier. Odido voorziet u dan verder van instructies over het terugzenden van de
producten en de verdere afwikkeling.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ernstoud
franssie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

in mijn contract staat toch wat anders:

[...]
Dat is je wettelijke bedenktermijn omdat je via een webshop gekocht hebt. Dat is heel wat anders dan het contract van je abonnement.

In de voorwaarden van K&K staat: “De looptijd van de Dienst staat op je contract. Aan het einde van de looptijd wordt je contract automatisch omgezet voor onbepaalde tijd. Je kunt de Dienst dan op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van een maand.

Dus of binnen 15 dagen het contract cancellen zonder enige kosten, of na een maand, maar dan geldt dus nog een maand opzegtermijn.

[ Voor 38% gewijzigd door ernstoud op 16-10-2024 19:22 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:28
Worstkaas schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:04:
Ik heb zojuist Ziggo opgezegd en abbo van Odido afgesloten.
Zal modem wel morgen of zaterdag ontvangen.

Ziggo bood me nog een korting aan van 20 euro voor 6 maanden. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als nieuwe klantenkorting, eerste jaar 50% korting. Heel raar van Ziggo.

Ik twijfel nog tussen NLziet of Canal+. Mijn zoon wil graag ESPN.

Ben benieuwd :)
Wat ga je doen als Odido niet bevalt? Misschien Ziggo pas opzeggen als je er van overtuigd bent dat Klik & Klaar voor je werkt?

Have you tried turning it off and on again?

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-10 00:13

Ziggo bood me nog een korting aan van 20 euro voor 6 maanden. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als nieuwe klantenkorting, eerste jaar 50% korting. Heel raar van Ziggo.

Ik zou eerst testen.

Niet zomaar je vaste internet opzeggen.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Wat ga je doen als Odido niet bevalt? Misschien Ziggo pas opzeggen als je er van overtuigd bent dat Klik & Klaar voor je werkt?
Ik neem dat hij dan de nieuwe klantenkorting van 50% pakt bij Ziggo :P
Ik heb echt nooit begrepen dat nieuwe klanten beter behandeld worden dan bestaande.

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09:22

Ziggo opzeggen en meteen een nieuw abonnement afsluiten op naam van je vrouw. Heb ik een paar keer gedaan en zo krijg je wel de korting voor nieuwe klanten.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
wadwandelaar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:47:
[...]

Ziggo opzeggen en meteen een nieuw abonnement afsluiten op naam van je vrouw. Heb ik een paar keer gedaan en zo krijg je wel de korting voor nieuwe klanten.
En net zoals @-Muncky- zojuist noemde, dan zit je wel 2 jaar aan Ziggo vast als je de 50% korting voor 1 jaar accepteert. Twee jaar is veel te lang, rekening houdende met alle ontwikkelingen.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:44

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Mijn advies Odido bestellen en testen.
Ze leveren een hele nette propositie hier namelijk je kunt sowieso binnen 15 dagen de set terug sturen en je order annuleren.
En behalve dat sluit je een contract af dat je maandelijks kunt opzeggen.

Een dergelijke 5G internet verbinding valt niet te vergelijken qua stabiliteit en latency met een kabel (ziggo) of Glasvezel internet verbinding.
Dit valt tot op zekere hoogte wel iets stabieler te krijgen maar niet met de geleverde Zyxel modem, dan moet je met een modem gaan werken waarop je een richtantenne kunt aansluiten zodat je een stabiel en goed signaal krijgt vanaf de best bereikbare (dat is niet altijd de dichtstbijzijnde) 5G mast van Odido.

Ik denk dat menig gebruiker van een koude kermis thuis komt als ze willen gaan gamen of lekker met een paar mensen willen gaan streamen (Netflix / Youtube) over deze verbinding zeker in vergelijking met Kabel of Glasvezel internet verbindingen.
Gezien je er makkelijk en snel vanaf kunt en het met 25 euro echt wel goedkoop te noemen valt is dat toch prima te doen om het eerst eens een tijdje uit te proberen alvorens je je kabel internet verbinding opzegt.

Feit dat je de simkaart ook in eigen apparatuur mag gebruiken is ook netjes, en dat is eventueel nog wel een optie zodat ik een 5G modem (router) kan vinden die gewoon wel in bridging kan.
Beetje sonde alleen van een vrij prijzige Zyxel die dan in de kast ligt weg te stoffen.

[ Voor 46% gewijzigd door cyclone op 17-10-2024 12:16 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• ernstoud
cyclone schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:12:
Mijn advies Odido bestellen en testen.
Ze leveren een hele nette propositie hier namelijk je kunt sowieso binnen 15 dagen de set terug sturen en je order annuleren.
En behalve dat sluit je een contract af dat je maandelijks kunt opzeggen.

Feit dat je de simkaart ook in eigen apparatuur mag gebruiken is ook netjes, en dat is eventueel nog wel een optie zodat ik een 5G modem (router) kan vinden die gewoon wel in bridging kan.
Beetje sonde alleen van een vrij prijzige Zyxel die dan in de kast ligt weg te stoffen.
Huawei H122 en Oppo T1a kunnen beiden in bridge. Schrik niet van de prijzen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-Muncky- schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Als het niet werkt of hapert is het wel frustrerend. Dan maar geen frustratie, blijf ik dus wel bij Ziggo en betaal ik maar meer geld.
Ik heb het ook besteld om te testen, naast mijn Ziggo-verbinding. Je hebt een maand* de tijd om het te testen, ik zou het niet zo snel opgeven. Het is iets nieuws, dat vergt altijd een wat grotere tijdsinvestering. Ja, als je daar geen zin in hebt, dan ben je misschien iets te vroeg ingestapt. :)

edit:
* Of zolang je wilt, natuurlijk. Je kunt per maand opzeggen, bedoel ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 17-10-2024 17:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:44
wadwandelaar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:47:
[...]

Hoeveel vrouwen heb je dan? Moet toch een keertje ophouden....

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:19
karakedi schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:35:
Het is een nieuw product en het zal nog kinderziektes hebben. Nadeel van early adopter zijn
Precies. Voor de techneuten bij Odido zal dit ook best spannend zijn. Wat doet dit met je netwerk, je bereikbaarheid, kan de backbone de load aan ... Je bent echt wel een paar maanden verder als je daar wat zinnigs over kan zeggen. En laten we wel wezen, toch leuk om te testen. Dat je ook per maand kan opzeggen geeft wel aan dat Odido hier wel vertrouwen in heeft. Maar we gaan het zien.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Dan kan hij Ziggo toch afsluiten met de nieuwe klantenkorting. Win-win.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:04
Geen matches
Mensen zijn nog bezig met de aanvraag van K&K maar ik ben alweer bezig met de opzegging. Vandaag gebeld met Odido maar ze konden mijn abonnement niet vinden en dus ook niet annuleren. Ik werd doorgestuurd naar een formulier die opgestuurd moest worden.

Heeft er al iemand ervaring met de opzegging? Want ouderwets een formulier opsturen gaat mij te ver.

• RandB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22-08 17:28
franssie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 01:16:
[...]

oh ja klopt dat is wel stom.

Denk dat ze dan wel echt overvallen zijn door de bestellingen.
Ja voor deze prijs en snelheden is het gewoon aantrekkelijk en je kan per maand opzeggen.

• Oomho
  • Laatst online: 22-10 17:49
In het buitengebied bij Delft heb ik al een jaar lang 4g thuis extra snel, gemiddelde snelheid ongeveer 40 mb.
Nu een paar dagen K&K getest en heb ik een gemiddelde snelheid van ongeveer rond de 200mb
soms ver er boven soms terug naar ongeveer 70mb. Upload is altijd rond de 5mb Dit is wel bekabeld, de wifi van het Zyxel modem is zo onregelmatig dat het bijna niet werkzaam is.
De wifi in het modem uitgezet en mijn eigen wifi netwerk er aan gehangen. Nu weer zeer stabiele wifi verbinding.
Voor mij prima werkzaam, mijn 4g extra snel ga ik binnenkort opzeggen. :)

• M66B
  • Niet online
cyclone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:44:
Hey wat gek, in de mail die de bestelling bevestigd staat een link naar hoe te annuleren en retour formulier

[Afbeelding]

Hier de links :
Anulerings formulier
En de link naar annuleren& retourneren

Beide dus gevonden helemaal onderaan de bestelbevestiging. Doe er uw voordeel mee.
Dit is vóór bezorging alleen, voor de rest moet je bellen en dat lukt dus niet. Aangezien er online een contact gesloten is, moet Odido ook een online opzeg/herroep mogelijkheid bieden. Die is er niet, dus zit je vast.

Hah, dat is toepasselijk:

nieuws: NU.nl: internetproviders maken opzeggen abonnement lastiger dan nodig

[ Voor 20% gewijzigd door M66B op 21-10-2024 12:09 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:28

Have you tried turning it off and on again?

• cyclone

cyclone

M66B schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Dit is vóór bezorging alleen, voor de rest moet je bellen en dat lukt dus niet. Aangezien er online een contact gesloten is, moet Odido ook een online opzeg/herroep mogelijkheid bieden. Die is er niet, dus zit je vast.

Hah, dat is toepasselijk:

Verdorie lezen is ook een vak, je hebt helemaal gelijk.
Maar (en nou niet om mijn leesvaut recht te lullen) als Odido niet thuis geeft zou ik gewoon het formulier invullen en de hele boel netjes aangetekend retour sturen (met ontvangst bevestiging).

Mocht je ooit een deurwaarder oid aan je deur krijgen omdat Odido meent je aan het contract te kunnen houden heb je nette bewijslast dat je tijdig geannuleerd hebt en je binnen alle redelijkheid en billikheid (mooie juridische term) jouw plicht hebt gedaan als consument en je daarmee aan de wet hebt gehouden.

• M66B
  • Niet online
cyclone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Helemaal eens ! Ben blij dat ik het als back-up lijn wilde proberen en ik wil hem nog wel even uitzitten.
Maar ik ben weer helemaal in mijn nopjes met de beste provider van Nederland die misschien niet de goedkoopste is maar in the end je wel een hoop tijd en irritatie bespaart.

Nog een leuke .. in de bevestigingsmail levert OdiDo wel een voorbeeld brief bij om je huidige ISP op te zeggen.
[Afbeelding]

Die kun je natuurlijk ook gewoon inzetten voor OdiDo zelf :-)

Hier is de link
Opzeggen en herroepen zijn niet dezelfde dingen, dus zo zou ik het niet doen.

Door het klachtenformulier te gebruiken heb ik nu in ieder geval een bewijs dat ik wil herroepen, en dat dit binnen de tijd die daarvoor is gedaan is. De rest is nu aan Odido, want in ga hier niet eindeloos moeite voor doen. Na zes keer bellen, met valse beloftes, gewoon botweg ophangen na je verhaal gedaan te geven en zelfs asociaal bejegend worden zonder dat daar een goed reden voor is, ben ik er wel klaar mee.

• ernstoud
Ping83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

En ja hoor, net bij de shop geweest. Nee we hebben vandaag interne instructies gekregen dat Klik & Klaar niet geannuleerd kan worden in de shop. "Mooi dat het online staat maar doen we niks mee". We kunnen helaas niks doen want we kunnen het product ook niet annuleren in ons systeem.

Inmiddels sta ik meer dan 25 minuten in de wacht om weer een poging te doen telefonisch te annuleren. |:(
Dus online bestellen en dan afhalen in de winkel kan. Maar online annuleren of in de winkel kan niet.

Zucht.

Ik heb de links naar deze berichten naar @Hayte gestuurd. Lijkt me een update op de frontpage waard nu het juist zo actueel is op nu.nl en de frontpage:

[ Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 21-10-2024 13:09 ]

• Ping83
  • Laatst online: 17:04
ernstoud schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Dus online bestellen en dan afhalen in de winkel kan. Maar online annuleren of in de winkel kan niet.

Zucht.

Ik heb de links naar deze berichten naar @Hayte gestuurd. Lijkt me een update op de frontpage waard nu het juist zo actueel is op nu.nl en de frontpage:

Ik weet niet hoe het kan maar heb net 45 minuten aan de lijn gehangen (vooral in de wacht) met Odido. Eerst gebeld naar Vast Internet, daar werd mij doodleuk verteld dat ik bij Mobiel moest zijn dus ik werd doorverbonden. Daar met een medewerker gesproken die zei dat ik bij Vast Internet moet zijn en omdat ze nu gebruik maken van een nieuw telefonieplatform was doorverbinden lastig. Na weer 5 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik een mail van Odido met de bevestiging dat het abonnement geannuleerd is. Ik heb de verbinding toen maar verbroken want ik heb mijn bevestiging binnen. In deze mail staat ook de verzendinstructies voor het opsturen van de apparatuur.

In totaal denk ik 7 telefoontjes en één ingevuld onjuist retourformulier is het uiteindelijk gelukt. Welk telefoontje of bericht nu het doorslaggevende succes was blijft een raadsel.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:00
M66B schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:48:
Voor degenen die Klik&Klaar willen proberen: doe maar niet. Het is onmogelijk om te annuleren/herroepen. Ik ben er al twee dagen mee bezig. Beloftes om "zo" terug te bellen worden niet nagekomen en medewerkers zijn zo gefrustreerd dat ze niets kunnen doen dat ze vaak gewoon ophangen als je vertelt hebt wat je wilt.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de klachtenafdeling van Odido, en eveneens bij de ACM. Loop je hier ook tegenaan, dien dan ook klachten in. Odido overtreedt de wet, want annuleren moet simpel zijn en online kunnen als je online een contact hebt afgesloten. Het is echter verre van simpel en online annuleren kan niet. In feite is het gewoon onmogelijk om te annuleren/herroepen.

Één van de medewerkers was zelf ronduit asociaal, en nee, ik ben op geen moment onvriendelijk geweest.
Dit is niets nieuws en is zo bij alle bestellingen maar ook lopende abos van odido
Annuleren en opzeggen kan alleen telefonisch

Dat is inderdaad in strijd met de wet van dam

• M66B
  • Niet online
Dit is gewoon van de gekke. Heb je ook problemen met opzeggen/herroepen, dien een klacht in:

https://www.odido.nl/serv...achtenformulier/000216827

Bonus: je krijgt een bevestiging met daarin je eigen bericht opgenomen.

En meld het bij de ACM:

https://www.consuwijzer.n...-uw-rechten-als-consument

Het is nu in het nieuws en deze praktijken moeten stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door M66B op 21-10-2024 16:34 ]

• homebox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2024
Afgelopen 7 dagen 5G getest vanuit huis, mijn bevindingen.

Hier in mijn straat stopt mijn ADSL-abonnement, dus ik heb de keuze tussen glasvezel (duurder) of 5G (goedkoper) internet. In de afgelopen dagen heb ik 5G getest voor ons werk (IT-werk, video meetings, twee personen) maar in onze omstandigheid ga ik toch kiezen voor glasvezel.

Mijn mobiele verbinding schakelt regelmatig tussen 5G en LTE. De snelheden fluctueren daardoor enorm. Met name met video meetings (en andere streaming) is dat te merken. Soms valt de verbinding even weg waardoor VPN kort uitvalt. Mijn snelheid varieert tussen 60 Mbps / 200 Mbps down en 6 Mbps / 80 Mbps up. Vermoedelijk zit ik ongunstig qua mobiel netwerk, ondanks de statistieken op de eigen website.

Als ik mobiel zou werken en de fluctuaties accepteer dan denk ik dat dit een zeer geschikte oplossing is voor onderweg werken. Binnen Nederland is dit overal bruikbaar, en de USB-C aansluiting (36W) op de modem (wel wat groot) kan op veel manieren van stroom worden voorzien.

Let wel op: het opzeggen is (nog?) niet goed ingericht bij Odido. Ik heb meer dan twee uur (ik overdrijf niet) aan de lijn gehangen (drie keer doorschakelen) om geholpen te worden. Mijn abonnement kon niet worden stopgezet aan het einde van de huidige looptijd (15 november) maar enkel een maand na vandaag (21 november) waardoor ik nog een maand extra zou moeten betalen!

Aangezien ik nog binnen de twee weken van mijn colportage periode zit, breng ik de spullen morgen naar een Odido winkel zodat ze het moeten beëindigen op 15 november. Tip voor andere mensen die willen testen.

• W1ck1e
  • Nu online
homebox schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:57:
...
Let wel op: het opzeggen is (nog?) niet goed ingericht bij Odido. Ik heb meer dan twee uur (ik overdrijf niet) aan de lijn gehangen (drie keer doorschakelen) om geholpen te worden. Mijn abonnement kon niet worden stopgezet aan het einde van de huidige looptijd (15 november) maar enkel een maand na vandaag (21 november) waardoor ik nog een maand extra zou moeten betalen!

Aangezien ik nog binnen de twee weken van mijn colportage periode zit, breng ik de spullen morgen naar een Odido winkel zodat ze het moeten beëindigen op 15 november. Tip voor andere mensen die willen testen.
Dat de eerste maand wordt gevolgd door een tweede had ik al een beetje verwacht, Maar volgens mij moet je "gewoon" kunnen annuleren, want er zijn nu nog geen 2 weken voorbij. Dus geen kwestie van beeindigen.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 21-10-2024 19:03 ]

• Maarten051
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-03 01:16
Geen matches
cyclone schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:47:
Net via de chat functie gebeld door OdiDo die me direct in de wachtrij voor Klik&Klaar gezet met nog 1 iemand voor me dat duurde alsnog bijna 15 minuten maar toen had ik een prima kerel aan de lijn die alles wat hier genoemd is bevestigd:
  • Klik&Klaar hulplijn is aparte que met maar liefst 2 medewerkers die tot 17.00 werken.
  • Daarna helpen collega's van andere que's die dan een korte training hebben gehad.
  • De Firmware upgrade die iedereen van de N28 5G trapt is een bewuste keuze Klik&Klaar is bedoeld alleen voor de hogere N78 band (dit noemde de OdiDo man zelf toen ik zei dat het niet werkte bij mij sinds de firmware upgrade)
  • Toen ik aangaf dat ik maar 3 masten in de buurt had en die alle 3 alleen N28 bedienen bevestigde hij dat en zei hij dat hij het volkomen begreep waarom ik de boel wilde retourneren
  • De 5G dekkinskaart van OdiDo is grotendeels alleen op N28 gebaseerd en geeft daarmee en compleet verkeerd beeld af voor het Klik&Klaar product
Nou ik heb heerlijk geluisterd en de boel is (als het goed is) nu ook opgezegd al wacht ik al meer dan een uur op de bevestigingsmail met de retourneer instructies.

Al met al een mooi avontuur waarbij ik de uitkomst al verwachtte.
Klik&Klaar is leuk voor de stedelijke gebieden waar je binnen 1000m van een mast woont die niet te druk bezet is en voorzien van de N78 antennes.
Voor het buitengebied is het geen betrouwbaar alternatief.
OdiDo is net als zo goed als alle andere providers een snelle jongen die service niet hoog in het vaandel heeft staan en veels te weinig resources op hun service desk hebben zitten.

Mijn korte avontuur zit erop modem heb ik weer in de doos gegooid en als ik geen bevestiging binnen heb morgen pleur ik hem wel af bij een winkel (of ze nou willen of niet).
Heb jij inmiddels een bevestigingsmail van je opzegging ontvangen?

• M66B
  • Niet online
Dit was mijn tiende poging om op te zeggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_mWWACKs-tlMESKFL5rE8ZH1q8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uqeeyOWZeCnRHzTOyqHwsgdw.png?f=fotoalbum_large

Opzeggen/herroepen is onredelijk moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk.

Bezint eer ge begint!

• cyclone

cyclone

Geen matches
Maarten051 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:31:
[...]

Heb jij inmiddels een bevestigingsmail van je opzegging ontvangen?
Nee dus (zie eerdere post van mij vandaag)

@Ping83 yoooo mijn dank is groot !
Ik flikker dat modem op de bus, en ik cancel de incasso van odido en er gaan een klachten mail inclusief in gebreke stelling uit ter onderbouwing en dan is de kous af wat mij betreft.

Zure smaak begint inmiddels aardig door te schemeren bij dit incompetente gedrag van OdiDo.

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 17:12

Maverick2001

Never look back

SebasFM schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:08:
Zojuist met een chat medewerker van de afdeling klantvoordeel:

[Afbeelding]
Volgens mij mag het niet wat ze hier doen. Je hebt 14 dagen bedenktijd en binnen die 14 dagen moet je het zo kunnen opzeggen.

Ik zie geen enkele Odido logica. Je neemt een product erbij en krijgt op dat product €5,- korting.
Wanneer het product opgezegd wordt, dan vervalt deze korting.

Ik zou het er niet bij laten zitten. Dit is verre van klant-vriendelijk handelen.

Zelf heb ik 100/100 glas + Sim Only van Odido en inmiddels ook K&K opgezegd. Ik laat even weten wat er met mijn factuur gebeurt. Betaal voor internet ook nog steeds de actie prijs.

Pura Vida

• petertje30
Is het iemand al gelukt de bestelling te annuleren? (Binnen de 14 dagen bedenktijd)
Ik heb de afgelopen 2 dagen meerdere keren contact met Odido gehad, tig keer doorverbonden en het zou in orde worden gemaakt.
Nu blijkt dat de helpdesk zelf aangeeft dat ze niet weten hoe ze dit moeten opzeggen...

• boyette
petertje30 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:39:
Is het iemand al gelukt de bestelling te annuleren? (Binnen de 14 dagen bedenktijd)
Ik heb de afgelopen 2 dagen meerdere keren contact met Odido gehad, tig keer doorverbonden en het zou in orde worden gemaakt.
Nu blijkt dat de helpdesk zelf aangeeft dat ze niet weten hoe ze dit moeten opzeggen...
Je kan het gewoon terugbrengen in de winkel

• M66B
  • Niet online
petertje30 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:39:
Ik *denk* dat het mij gelukt is om op te zeggen, via de chat, maar ik moet daar nog een echte bevestiging van zien. Ik heb wel een informele mail gehad op expliciet verzoek. Morgen zou ik een echte bevestiging moeten krijgen.

Bellen is kansloos in mijn ervaring. Ik heb het 10x telefonisch geprobeerd. Één van de medewerkers deed zelfs lelijk tegen mij, terwijl daar geen enkele aanleiding toe was. Iemand anders heeft hier ook gezegd dat er gevloekt werd. Het komt op mijn over als een vrij gefrustreerde club.

Als je niks met Odido hoeft, blijf er dan uit de buurt, tenzij je zeker weet dat je de klantenservice niet nodig hebt, anders wordt het Klik&NogLangNietKlaar ;-)

Edit: het Klik&NuTochWelKlaar abonnement staat nu als beëindigd in Mijn Odido.

[ Voor 3% gewijzigd door M66B op 22-10-2024 21:31 ]

• cyclone

cyclone

Geen matches
Inmiddels ruim 24 uur verder na telefonische opzegging.
In mijn Odido staat dat mijn abonnement is opgezegd maar nog steeds niet de beloofde bevestiging via mail ontvangen.

Echt lekker product in de markt zetten dit.
Wat een kneuzen daar.
Incompetente wanboel

• petertje30
Voor diegene die ook wil opzeggen, ga met het pakket naar een Odido winkel. Zij nemen dit in ontvangst en beëindigen het ter plekke.
De medewerker vroeg naar de reden van opzegging. Toen ik vroeg of hij een eerlijk antwoord wilde in de bomvolle zaak zei de medewerker nee bedankt.

• boyette
petertje30 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:00:
Voor diegene die ook wil opzeggen, ga met het pakket naar een Odido winkel. Zij nemen dit in ontvangst en beëindigen het ter plekke.
De medewerker vroeg naar de reden van opzegging. Toen ik vroeg of hij een eerlijk antwoord wilde in de bomvolle zaak zei de medewerker nee bedankt.
Had ik gisteren ook al gemeld dat gaat gewoon

• W1ck1e
  • Nu online
petertje30 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:00:
Annulering of beëindiging?

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 03:18:
[...]

Beëindiging

Terugbrengen modem
@petertje30 plaatste dit berichtje
voor de goede orde, in dit kader:
Annuleren is volgens mij wanneer je voor of binnen 2 weken na ontvangst er van af wil. Dan heb je ook geen kosten maar moet je meteen de spullen terugsturen of overhandigen.
Beeindigen is wanneer je na die 2 weken er van af wil. maar dan zit je er al minimaal 1 of 2 maanden aan vast. en hoef je niet meteen de hardware in te leveren.

Peter gebruikte de term "opzeggen", ik wilde weten wat HIJ bedoelde. En hij had mijn vraag al beantwoord.

#bedtijd ;)

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-10 17:13
Ik had eergisteren klik en klaar besteld, ingangsdatum 19-11 en mijn huidige internet bij hun opgezegd die een paar dagen later stopt als overlap.

Ik woon maar alleen en heb niet veel eissen aan mijn internet behalve een beetje streamen en dit leek me een mooie en goedkoop alternatief voor mijn vaste verbinding.

Na de gemixte ervaringen hier heb ik besloten dat ik die paar dagen toch te riskant vind voor het testen van de stabiliteit. En zojuist daarom odido opgebeld om de startdatum te verzetten zodat ik meer test-tijd heb voor ik helemaal zonder zit.

Dit was erg moeilijk en uit het gesprek met de behulpzame medewerker begreep ik dat hun systeem waar ze in werken nog niet volledig ingericht is voor dit soort handelingen. Annulering kan alleen maar nadat het abonnement is ingegaan. Verzetten van een simpele startdatum kan ze niet. De enige optie die ze aangaf was nu een tweede abonnement aangaan en de eerste zodra die begint direct opzeggen.

Klinkt mij als een product die erg gehaast op de markt is gebracht om de concurrentie voor te zijn.

Daarentegen lijkt me het product zelf best mooi om een internetverbinding van €20 per maand (inclusief korting omdat ik al een mobiel abonnement heb) te hebben vergeleken met hun goedkoopste abonnement van 30 per maand op glas. Daarnaast kan ik zelfs de router gewoon meenemen naar mijn vakantieadres in Nederland.

Ik werk zelf op een vakantiepark waar de wi-fi niet al te best is en ik zie veel mensen daarom ook een 4G internet abonnement nemen voor in hun chalet. Met dit soort producten verwacht ik dat dit alleen maar gaat toenemen. Voorheen was het Digitenne, nu is het 5g mobile wifi.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

1993jjohan schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:38:
Ik had eergisteren klik en klaar besteld, ingangsdatum 19-11 en mijn huidige internet bij hun opgezegd die een paar dagen later stopt als overlap.

Ik woon maar alleen en heb niet veel eissen aan mijn internet behalve een beetje streamen en dit leek me een mooie en goedkoop alternatief voor mijn vaste verbinding.

Na de gemixte ervaringen hier heb ik besloten dat ik die paar dagen toch te riskant vind voor het testen van de stabiliteit. En zojuist daarom odido opgebeld om de startdatum te verzetten zodat ik meer test-tijd heb voor ik helemaal zonder zit.

Dit was erg moeilijk en uit het gesprek met de behulpzame medewerker begreep ik dat hun systeem waar ze in werken nog niet volledig ingericht is voor dit soort handelingen. Annulering kan alleen maar nadat het abonnement is ingegaan. Verzetten van een simpele startdatum kan ze niet. De enige optie die ze aangaf was nu een tweede abonnement aangaan en de eerste zodra die begint direct opzeggen.

Klinkt mij als een product die erg gehaast op de markt is gebracht om de concurrentie voor te zijn.

Daarentegen lijkt me het product zelf best mooi om een internetverbinding van €20 per maand (inclusief korting omdat ik al een mobiel abonnement heb) te hebben vergeleken met hun goedkoopste abonnement van 30 per maand op glas. Daarnaast kan ik zelfs de router gewoon meenemen naar mijn vakantieadres in Nederland.

Ik werk zelf op een vakantiepark waar de wi-fi niet al te best is en ik zie veel mensen daarom ook een 4G internet abonnement nemen voor in hun chalet. Met dit soort producten verwacht ik dat dit alleen maar gaat toenemen. Voorheen was het Digitenne, nu is het 5g mobile wifi.
Tijdens aanmelden erop terugkomen is bij elke provider een slechte zaak. Klanten moeten eerst nadenken voordat ze zich aanmelden. Zelfde met telefoontjes: Oh ik wil toch liever een rode. Denk eerst na _/-\o_

• ernstoud
RAAF12 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:21:
[...]

Tijdens aanmelden erop terugkomen is bij elke provider een slechte zaak. Klanten moeten eerst nadenken voordat ze zich aanmelden. Zelfde met telefoontjes: Oh ik wil toch liever een rode. Denk eerst na _/-\o_
En nooit eerst opzeggen voordat de nieuwe verbinding goed werkt.

• vaurits
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 10:22
het meest vervelende aan Klik en Klaar is toch wel de poging om mijn Ziggo op te zeggen. Je moet per se bellen, vijf menus door die allemaal vaag zijn, bankrekeningnummers intoetsen enzo om vervolgens bij een telefoniste uit te komen na een kwartier wachten die echt wel zeven pogingen doet om je te behouden. Dat je niet gewoon kan opzeggen zonder al die drempels vind ik beschamend. Hoop dat Ziggo nog beetje meeleest hier.

Ze boden als final offer trouwens nog 9 maanden voor 28 euro ipv de reguliere 48 euro. Misschien kan iemand hier nog van profiteren. Maar ja, alsnog veel duurder dan de 20 euro van Odido. En geen volledig extra kastje meer nodig in de woonkamer om dat tragisch lelijke modem wat vlakbij de Coaxuitgang te verhullen.

Hopelijk blijft de verbinding van Klik en Klaar zo stabiel als de afgelopen 4 dagen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vaurits schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 01:59:
[...] de poging om mijn Ziggo op te zeggen. [...]
Gewoon het online formulier invullen: https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier

Voor de duidelijkheid: Op https://www.ziggo.nl/opzeggen/kosten-abonnement (te vinden via je zoekmachine met 'ziggo opzeggen') even naar beneden scrollen. Daar staat dat je online op kunt zeggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4J9dgCieY4uS-sMOyshGYEQ--I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MkG24WUkmCDTNr8RvsfnSb1z.png?f=user_large

edit:
En ik heb het net even voor je getest (mijn Ziggo ook opgezegd) en je krijgt meteen een mailtje met de bevestiging en ze gaan me nog even bellen, vast om nog een laatste poging te doen:
Toch liever blijven? We hebben een mooi aanbod voor je. We komen graag met je in contact, bel gratis 0800 – 0250 202.
Dus: "Don't call them, they'll call you!" ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Room42 op 26-10-2024 03:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• thecrimsonjim
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-10 11:36
NicoHF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Begrijp je nog steeds niet zo goed eigenlijk.

Maar goed.

Als ik één a twee streepjes op mijn mobiel heb zal de verbinding dan goed/sterk genoeg zijn voor een goede snelle verbinding met het 5G router van Odido?

De paal staat zo een 400 meter verderop als ik het zo gok
Als je het ‘risico’ met het opzeggen wilt nemen kan je het natuurlijk gewoon bestellen en op tijd annuleren. Alleen het annuleren kan enorm gezeik zijn.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@NicoHF We hebben nog onvoldoende data om hier iets zinnigs op te zeggen.

je beste opties lijken me: iemand in je omgeving die zo’n ding al heeft eens vragen om hem mee te nemen zodat je hem bij jou kunt proberen (waar woon je +-?)

of, gewoon bestellen met het risico dat je het gedonder van opzeggen en terugsturen hebt, wat niet zo makkelijk gaat, zoals je merkt, maar uiteindelijk echt wel lukt.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:08
NicoHF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Begrijp je nog steeds niet zo goed eigenlijk.

Maar goed.

Als ik één a twee streepjes op mijn mobiel heb zal de verbinding dan goed/sterk genoeg zijn voor een goede snelle verbinding met het 5G router van Odido?

De paal staat zo een 400 meter verderop als ik het zo gok
Weet je nog vroeger: 1cm naar voren in de stad tijdens het wachten op het stoplicht. En je radio zender was weer ruis vrij. Radio signalen zijn niet te voorspellen. Er zijn vele banden en het modem heeft een andere voorkeur voor banden dan je mobiel.

Gewoon bestellen, zelf testen en daarna opzeggen of aanhouden. Dan krijg je de garanties inzichtelijk die jij van ons wilt horen.

Als jouw dichtstbijzijnde paal N78 ondersteund. Dan heb je een hele grote kans van slagen. Op 400m haal ik 600/30 op zolder.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 27-10-2024 13:58 ]

• sportbilly
Goedemorgen, hier ook bijna een week klik en klaar in gebruik, met wisselende resultaten. Als het werkt, goede verbinding.

Huis is goed geïsoleerd, redelijk nieuwbouw, netwerk schommelt wat tussen 3 strepen 4G en 5G+ als ik m op de meest gunstige plaats zet. 4g haal ik 130/30 en 5G tot wel 500+ /30.

Het is voor mij de enige keus naast ziggo, omdat kpn hier alleen via telefoonlijn gaat. dus ben blij met deze optie nu mijn ziggo abonnement afloopt.

Had de eerste paar dagen alleen regelmatig last van uitval, de verbinding werd ook niet automatisch hersteld dus moest eerst alles uitschakelen voor er weer verbinding was.
Lampjes op modem bleven wel groen, was alleen verbonden zonder internet.

Hierdoor wat boze blikken in huis, en nu nog even alle apparatuur terug gezet op ziggo netwerk.

Nu zie ik regelmatig die firmware eindigend op ..0806 terugkomen als boosdoener. Laatste dag of 2 heb ik zonder problemen verbinding, en zie nu dat de firmware v1.00(acjg.0)nr53_b7d0528 is geworden. De oude versie dus. Hebben meer mensen dit, zou odido die laatste update hebben teruggedraaid na de klachten?

Ik hoop dat het zo blijft als de laatste 2 dagen, dan ga ik direct Ziggo opzeggen. Twijfel nu nog een beetje, qua betrouwbaarheid moet t ook wel goed zitten met een paar kinderen thuis. Dus kijk het nog even een weekje aan.

Goed verhaal, lekker kort, mn beste score:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_Z5bM6BvpSqKMEG3TrjbJEHVBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmAsT7LVxxypDuQhr3COsA9T.jpg?f=fotoalbum_large

• Wolly
  • Niet online
sportbilly schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:41:
Ik hoop dat het zo blijft, dan ga ik direct opzeggen.
Huh?

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:39
Mijn schoonouders hebben er ook voor gekozen om Odido Klik en Klaar uit te proberen.
Wij zijn niet erg onder de indruk, download is redelijk (voor hun dan), rond de 75 mbit.
Maar de upload blijft rond de 10 hangen.

Daarnaast wisselt het enorm, ene keer halen ze zelfs rond de 500 mbit en de andere keer is het weer 25.
Maar over het algemeen rond de 75. Daarnaast valt soms de hele verbinding compleet weg en die komt dan ook niet vanzelf terug. Een modem restart is dan nodig.

Daarnaast zijn diverse dingen in 1x in het Deens, ook betalingen moeten in 1x in Deense Kronen.
Heel vreemd!

Kortom, ze willen het graag weer opzeggen, echter probeer ik dit al vanaf vorige week.
Als je het 0800 nummer belt (0800-0092) en je spreekt je postcode, huisnummer en je vraag in wordt meteen de verbinding verbroken. Nu vanmorgen ook weer.

Hoe en waar kunnen wij opzeggen? Ik zie verder nergens een optie om op te kunnen zeggen.
Er zit geen shop bij ons in de buurt.

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 28-10-2024 08:56 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• boyette
knorde schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:52:
Mijn schoonouders hebben er ook voor gekozen om Odido Klik en Klaar uit te proberen.
Wij zijn niet erg onder de indruk, download is redelijk (voor hun dan), rond de 75 mbit.
Maar de upload blijft rond de 10 hangen.

Daarnaast wisselt het enorm, ene keer halen ze zelfs rond de 500 mbit en de andere keer is het weer 25.
Maar over het algemeen rond de 75. Daarnaast valt soms de hele verbinding compleet weg en die komt dan ook niet vanzelf terug. Een modem restart is dan nodig.

Kortom, ze willen het graag weer opzeggen, echter probeer ik dit al vanaf vorige week.
Als je het 0800 nummer belt (0800-0092) en je spreekt je postcode, huisnummer en je vraag in wordt meteen de verbinding verbroken. Nu vanmorgen ook weer.

Hoe en waar kunnen wij opzeggen? Ik zie verder nergens een optie om op te kunnen zeggen.
Als je dit formulier invult en de opzegging beschrijft dan wordt dat wel behandeld

https://www.odido.nl/service/contactformulier

Je krijgt ook een bevestiging dus hebt bewijs van opzegging

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:39
Geen matches
boyette schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

Als je dit formulier invult en de opzegging beschrijft dan wordt dat wel behandeld

https://www.odido.nl/service/contactformulier

Je krijgt ook een bevestiging dus hebt bewijs van opzegging
Ok, bedankt doe ik dat :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
knorde schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:52:

Ik probeer het ook op te zeggen, het is een moeizaam proces.
In de community op Odido kom ik tegen:

"Het modem kun je inleveren bij een shop of opsturen naar:
Odido Internet + TV
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol-Rijk"

Als ik het (evt aangetekend) daarnaar verstuur en via het klachtenformulier mijn annulering kenbaar maak, dan lijkt me dat juridisch gezien de beste manier om dit op een eenzijdige manier te annuleren

• W1ck1e
  • Nu online
sportbilly schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Ik hoop dat het zo blijft als de laatste 2 dagen bedoel ik, zonder telkens uitval/opnieuw opstarten.
Voor de goede orde: je bedoelt "ziggo opzeggen". Toch ?

• sportbilly
W1ck1e schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Voor de goede orde: je bedoelt "ziggo opzeggen". Toch ?
Yes, dat bedoelde ik inderdaad te zeggen, heb het even aangepast.

• RandB
  • Laatst online: 22-08 17:28
cyclone schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Tip mijnerzijds bespaar je de moeite op 1 persoon na wordt daar niemand meer geholpen die moderator is daar flink teruggefloten die dit deed.

Meerdere verzoeken gedaan daar geen enkele reactie gehad vanuit Odido.

Precies zoals hier gezegd wordt, dit komt ooit wel ergens goed maar kost je wel onevenredig veel tijd tov hoe je je kunt aanmelden.
Tevens handelt Odido volledig in strijd met de regels vanuit ACM en het consumentenrecht.

Ik heb van alle contract momenten registratie gemaakt inclusief namen van medewerkers en de toezegging die ze deden.
Ik ben bekend met aan welke juridische kaders ik me moet houden, en de leverancier.
Odido gaat hier op zo goed als alle fronten nat en zal t.z.t. wel op de knietjes gaan.
En als het mij niet lukt dan gaat het hele dossier zo hupsakee richting de rechtsbijstand.

En hoop met mijn verslag legging hier de mede Tweakers te informeren wat ze eventueel te wachten staat als je kiest voor een prijsvechter.

Alle waar naar zijn geld, exact de reden dat mijn “echte” provider de beste van Nederland is en zeker niet de goedkoopste.
Debakel wat ik nu mee maak met Odido bevestigt maar weer eens dat ik de juiste keuze heb gemaakt destijds.
Als ik naar mijn provider bel heb ik binnen 1 minuut iemand aan de lijn en tot op heden is alles wat ik nodig had binnen 5 minuten geregeld.

2 uur wachten aan de telefoon om überhaupt de juiste persoon/ afdeling van Klik&Klaar aan de lijn te krijgen staat daarbij dus in schril contrast.
Ooh ok ik zag dat ze 22 uur geleden nog hebben gereageerd op het forum van Odido over het opzeggen van Klik en Klaar. Wel jammer dat je niet tevreden bent mag ik vragen wat bij jouw het probleem was?

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:34
Ik ben teruggebeld door de technische dienst van Odido. We zijn tot de conclusie gekomen dat het bij mij niet goed werkt en enige wat ze kunnen doen is het voor mij opzeggen.

Zojuist heb ik ook een mailtje ontvangen met de opzeg bevestiging. Misschien dat ik het over een jaartje nog een keer probeer wanneer de kinderziektes eruit zijn.

Als het werkt, werkt het echt top. Alleen heb ik thuis (en ook buiten) geen 3.5 GHz ontvangst terwijl de mast 800 meter van mij af is.

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:30
Pilovali schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:23:
Ik ben teruggebeld door de technische dienst van Odido. We zijn tot de conclusie gekomen dat het bij mij niet goed werkt en enige wat ze kunnen doen is het voor mij opzeggen.

Zojuist heb ik ook een mailtje ontvangen met de opzeg bevestiging. Misschien dat ik het over een jaartje nog een keer probeer wanneer de kinderziektes eruit zijn.

Als het werkt, werkt het echt top. Alleen heb ik thuis (en ook buiten) geen 3.5 GHz ontvangst terwijl de mast 800 meter van mij af is.
En die mast heeft wel 3.5ghz?

• cyclone

cyclone

Geen matches
Vooralsnog niets meer vernomen na de opzegging.
Klachten formulier bevestiging van de 24ste geeft aan dat ik binnen 6 dagen een inhoudelijke reactie moet krijgen (dat zou dan uiterlijk vandaag zijn)

Incasso is i.i.g. teruggeboekt na mijn stornering en de machtiging ingetrokken zodat verdere incasso niet meer mogelijk is.

Odido sukkelt vrolijk door.

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-11 17:46
Geen matches
cyclone schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:48:
Vooralsnog niets meer vernomen na de opzegging.
Klachten formulier bevestiging van de 24ste geeft aan dat ik binnen 6 dagen een inhoudelijke reactie moet krijgen (dat zou dan uiterlijk vandaag zijn)

Incasso is i.i.g. teruggeboekt na mijn stornering en de machtiging ingetrokken zodat verdere incasso niet meer mogelijk is.

Odido sukkelt vrolijk door.
Langzaam vindt ik echt dat de toezichthouders echt een keer mogen gaan ingrijpen bij Odido. Deze problemen spelen namelijk al sinds de naamverandering en sindsdien lijkt het alleen maar erger te worden. Hun hele systeem is gewoon administratief brak en mensen moeten dus overal met de hand achteraan gaan, en dus weer lange wachtrijen aan de telefoon .

Je durft opgeven moment gewoon niks aan de Account portfolio te veranderen, of je hebt kans in een administratieve nachtmerrie terecht te komen waar je totaal niet op zit te wachten.

• Gaat niet door
  • Laatst online: 19:26
Geen matches
Ik heb de knoop door gehakt en gekozen voor K&K. Opzegging bij Ziggo gedaan (betaalde daar 73 euro p/m internet + tv). Ziggo deed nog wel een voorstel met 10 euro korting p/m voor een periode van 9 maanden. Ik gaf aan dat het goed zo was de medewerken wist nog wel te vertellen dat er meer mensen overstapte naar K&K.

• cyclone

cyclone

Geen matches
En weer een update over mijn Odido avontuur.
0,0 inhoudelijke reacties inzake de opzegging.

Wel mail in de bus dat de incasso mislukt is (want ik had te weinig saldo? Nee eikels ik heb opgezegd en dus gestorneerd).

Anyway direct dreigende taal over incasso kosten e.d. dus weer heerlijk klantvriendelijk zoals we gewend zijn.

De in gebreke stelling gaat einde dag op de post en via de mail naar Odido nu alleen nog ff een goed correspondentie adres van ze zien te vinden want natuurlijk stuurt men alle e mail met een no reply adres en de melding dat je NIET kunt reageren op de mail.

Zoals een goed en klantvriendelijk bedrijf betaamt maakt Odido zich volkomen onbereikbaar!

• YKW
  • Registratie: December 2001

YKW

mobiliteit ten top

W1ck1e schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Bij mij zat die tray in het modem achter het rubberen flapje. Even op drukken en hij kwam er uit. Sim er in en terug plaatsen.
Kijk, dat is het probleem dus. Helaas zijn die dingen (simtrays) niet los verkrijgbaar, dus heb deze moeten opzeggen en een nieuwe moeten aanvragen. Ze gaven aan dat het storm liep, in de eerste week hebben ze al 4000 abbo's gesloten en via de winkel kan je het al niet meer bestellen vanwege de drukte....

Automatiseren kan je leren!

• W1ck1e
  • Nu online
YKW schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:28:
[...]

Kijk, dat is het probleem dus. Helaas zijn die dingen (simtrays) niet los verkrijgbaar, dus heb deze moeten opzeggen en een nieuwe moeten aanvragen. Ze gaven aan dat het storm liep, in de eerste week hebben ze al 4000 abbo's gesloten en via de winkel kan je het al niet meer bestellen vanwege de drukte....
Dan heb je inderdaad nu "even" pech.
Ik vermoed dat door de tray te gebruiken de nano sim op een iets andere plek (millimeters) zit dan bij gebruik van het randje om het nano simmetje heen.

• SnoozeOperator
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:12
Goed, hier zoals bij zovele een drama ervaring na de firmware update. Contact met odido haalt niets uit en kastje muur verhaal. Ik dacht dus slim te zijn en gewoon nog een abbo af te sluiten om zo een nieuwe router en hopelijk oude firmware te krijgen. Handel vandaag binnen gekregen maar gewoon uitgeleverd met de 0806 en dus nog steeds een drama verbinding. Nu moet ik twee abbo's opzeggen :+

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 12:08
Eergisteren K&K telefonisch besteld vanwege een wat complexere bestelling, waarbij K&K gisteren zou worden geleverd, wat mooi uitkwam vanwege het opzeggen van het oude internet abonnement per gisteren. Vandaag pas modem binnen met de bedoeling gelijk online te kunnen maar helaas, ook dat is em niet geworden.

Al sinds 16:30 aan het proberen en het lukt maar niet om de simkaart te activeren/online te komen/internetverbinding op te zetten. Het wifi netwerk werkt wel, maar geen internetverbinding dus. K&K app werkt maar biedt geen soelaas. De welbekende lampjes staan van boven naar beneden op groen/rood/knipperend blauw/groen. Geprobeerd op twee locaties in Amsterdam Zuid en West. Gebeld met klantenservice (maar liefst een uur in de wacht vanwege drukte voor K&K), welke aangaven dat ik gewoon diende te wachten tot minimaal morgen…

Tot zo ver Klik en Klaar..

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik heb net een stuk of 40 pogingen gedaan het netwerk weer op te komen maar dat hielp ook niet helaas. :P Elke keer de eerder genoemde reject. Het is nu blijkbaar afwachten tot Odido dit fixt.

Voor ons wel een heel onhandige timing want wij moeten vandaag besluiten of we 4G voor thuis opzeggen binnen een speciale regeling waardoor we ons jaarcontract niet hoeven uit te zitten. :/ Klik & Klaar komt dan in plaats van de 4G voor thuis (simkaart) met gunstiger voorwaarden en een potentieel hogere snelheid.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• cyclone

cyclone

En voorlopig de laatste update via klachten formulier de in gebreke stelling verstuurd.
Op mijn vorige klacht ruim 8 dagen geleden ondanks de toezegging binnen 6 dagen te reageren geen enkele reactie (behalve de ontvangst bevestiging) mogen ontvangen.

Opzeggen is dus voor mij godsonmogelijk gebleken.
Odido volledig onbereikbaar.

• wkloppen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-03 09:30
cyclone schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:49:
En voorlopig de laatste update via klachten formulier de in gebreke stelling verstuurd.
Op mijn vorige klacht ruim 8 dagen geleden ondanks de toezegging binnen 6 dagen te reageren geen enkele reactie (behalve de ontvangst bevestiging) mogen ontvangen.

Opzeggen is dus voor mij godsonmogelijk gebleken.
Odido volledig onbereikbaar.
Automatisch incasso direct uitzetten. Dat is de engie manier!

• Wolly
  • Niet online
NelgNL schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:58:
Na de afgelopen twee avonden last gehad hebben gehad van een 15-30 minuten downtime (overigens zegt de Zyxel dat er gewoon verbinding is) heb ik het product via het Odido forum opgezegd. Was een mooie besparing, maar te irrirant dat het hele internet uitvalt.
Zou je @cyclone willen uitleggen hoe dat opzeggen moet? Hij heeft er nogal wat moeite mee.

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik heb zojuist (op de gok) toch maar ons 4G voor thuis abo opgezegd binnen de maand 'test ons netwerk' deal zodat we van het jaarcontract af zijn. Ik had overigens binnen 5min iemand aan de lijn maar dat komt vermoedelijk omdat opzeggen van 4GvT via de mobiele afdeling van Odido loopt en niet via de thuis afdeling.

Nu maar hopen dat K&K snel weer gaat werken. De medewerker wist me te vertellen dat de technische afdeling druk bezig is met het probleem.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:13

mwa

Wolly schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:24:
[...]

Zou je @cyclone willen uitleggen hoe dat opzeggen moet? Hij heeft er nogal wat moeite mee.
Dan zijn wij ook af van die nutteloze status updates.

• Pierre_nr1
Philo Melos schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:21:
Hier nog steeds supertevreden. Inmiddels na de landelijke storing van vorige week een uptime van 7 dagen en 1 uur. Ben benieuwd of ik werkelijk iets merk na het overschrijden van de 2 TB-limiet. Download alleen 's ochtends vroeg.
Wb prijs denk ik niet dat ze die veranderen. Dat is hun unieke sellinpoint icm 5G Kan me wel voorstellen dat ze de snelheid cappen tot 300Mbs. Zou voor mij prima zijn. Nog steeds bijna 3 x sneller dan het ads lijntje. Afijn, we gaan het allemaal wel zien.
Uit de Klik&Klaar voorwaarden :

'Met de Dienst kun je gebruik maken van onbeperkte data op basis van normaal en persoonlijk datagebruik.
Dat noemen wij ‘redelijk gebruik’ van ons mobiele netwerk: wel zo eerlijk tegenover al onze klanten, die zo
ook kunnen blijven genieten van de best mogelijke gebruikerservaring. Maak je – misschien onbedoeld –
geen redelijk gebruik van de Dienst? Dan zullen wij natuurlijk eerst contact met je opnemen en je hierover
informeren. Helpt dat niet, dan kunnen wij uiteindelijk de levering van de Dienst beperken, de Dienst
opschorten, opzeggen en/ of andere maatregelen treffen.'

Onder abnormale belasting van het mobiele netwerk wordt o.a. verstaan :
'Het downloaden/uploaden van veel zeer grote bestanden, zoals intensief gebruik van nieuwsgroepen en torrent websites'

Het blijft een discussiepunt, waar ligt de grens?

• stormfly
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:48:
[...]

Uit de Klik&Klaar voorwaarden :

'Met de Dienst kun je gebruik maken van onbeperkte data op basis van normaal en persoonlijk datagebruik.
Dat noemen wij ‘redelijk gebruik’ van ons mobiele netwerk: wel zo eerlijk tegenover al onze klanten, die zo
ook kunnen blijven genieten van de best mogelijke gebruikerservaring. Maak je – misschien onbedoeld –
geen redelijk gebruik van de Dienst? Dan zullen wij natuurlijk eerst contact met je opnemen en je hierover
informeren. Helpt dat niet, dan kunnen wij uiteindelijk de levering van de Dienst beperken, de Dienst
opschorten, opzeggen en/ of andere maatregelen treffen.'

Onder abnormale belasting van het mobiele netwerk wordt o.a. verstaan :
'Het downloaden/uploaden van veel zeer grote bestanden, zoals intensief gebruik van nieuwsgroepen en torrent websites'

Het blijft een discussiepunt, waar ligt de grens?
Die grens is voor mij wel helder. Als jij 23 uur per dag torrents en usenet draait op een glasvezel ring van 1Gbps gedeeld met 5 andere Odido masten. Dan degradeer je de verbinding van andere klanten.

Heb jij 23uur een Netflix stream aan, zal niemand jouw verkeer opmerken.

• cyclone

cyclone

Wolly schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:24:
[...]

Huh ? Denk dat jij een paar Posts van me gemist heb.
Opzeggen is na 2 uur aan de telefoon gelukt, Odido incasseert echter doodleuk en stuurt geen bevestiging/ retour instructies.

Verder niet mijn probleem incasso machtiging is ingetrokken en modem verstuur ik wel als ze ooit nog eens reageren.

Ik deel gewoon mijn ervaringen hier voor andere early adopters

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-11 21:04

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

snah001 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:17:
Hier werkt nu (al?) 2 dagen alles tot tevredenheid na het debacle van afgelopen donderdag.
Mijn bedoeling is Ziggo op te zeggen (als het de komende week goed blijft gaan) en K&K te gebruiken tot de glasvezel is aangesloten (bedoel naar binnen is gelegd in het complex).
Mocht ik bij K&K blijven dan ga ik zelf een 5G modem aanschaffen.
Voor mij het zelfde. Alles donderdag aangesloten en ik wacht nog even een week met Ziggo opzeggen. Delta glasvezel ligt er al maar men moet de straatkasten aansluiten. Na 1e jaar kijk ik of ik weer terug ga naar K&K.

Helaas zit ik net uit de straal en zit ongeveer 350m van antennes vandaan. Haal ca 190mb doen en 45mb up. Oude firmware en op N28 mast.

Jamesbond007uk

• Siira
  • Niet online
laurens0619 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:46:
@Siira
kun je die zyxel nodes niet met een kabeltje aansluiten op de 5g router?
De snelheden zijn redelijk in lijn der verwachting met een dual band Wifi mesh. Bij iedere versterkering gaat de bandbreedte gedeeld door ~2.5.

...

Dat komt omdat er maar 1 radio inzit die om en om met de uplink (5g router of de andere zyxel node) of de client moet praten. Dan ga je per definitie al naar /2.

Bekabeld aansluiten lost dit op
Dank voor je uitleg, ik weet inderdaad hoe het werkt. Mooier zou zijn als ook de 6 GHz band werd ondersteund en de backhaul alleen over 6 GHz zou lopen (met zijn eigen radio) terwijl de clients op 5 GHz verbinden.

Ik heb hetzelfde grapje met mijn Unifi AP's getest enige tijd geleden en die hielden toch wel wat meer over, vandaar mijn lichte 'teleurstelling'.

Dat gezegd hebbende, nee, deze moeten niet bedraad. Ik heb thuis ook gewoon 1 Gbit/s glas liggen met Unifi AP's (bedraad) met als gevolg in het hele huis ~950 Mbit/s op de 5 GHz band.

Klik&Klaar is vooralsnog een experiment, primair bedoeld als backup verbinding (wij werken beide vanuit huis) en als verbinding om mee te nemen naar bijvoorbeeld een vakantiehuis. Ik heb de Zyxel AP's erbij gekocht om daar ook eens mee te experimenteren en het is voor waar het nu voor gebruikt wordt meer dan voldoende. In de woonkamer is het niet veel meer dan Google TV met Netflix enzo en een paar telefoontjes.

Dat gezegd hebbende, als het zo stabiel blijft, overweeg ik wel mijn glasvezel verbinding te downgraden naar 200 Mbit/s ofzo en dan zonder televisie erbij. Dat scheelt een hoop geld. Helemaal opzeggen zie ik niet zitten, omdat ik ook graag mijn camera's wil kunnen aanspreken als ik niet thuis ben en mijn Klik & Klaar modem meeneem 8)

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Siira schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:28:
[...]
Helemaal opzeggen zie ik niet zitten, omdat ik ook graag mijn camera's wil kunnen aanspreken als ik niet thuis ben en mijn Klik & Klaar modem meeneem 8)
Afhankelijk van het prijsverschil glasvezel en K&K zou een 2e K&K daar misschien in kunnen voorzien.
Je heb dan sowieso 2 Odildo producten op één adres en komt m.i. in aanmerking voor 5 euro korting per product.
Het geld ligt op straat, je hoeft alleen maar te bukken.

• W1ck1e
  • Nu online
Omdat ik 14 dagen geleden via BBW mijn modem heb ontvangen en in gebruik genomen, maar even aangelogd op odido.nl
Tot mijn verbazing stond daar geen factuur van 25 euro klaar maar een van 30,65 euro. Het verschil was niet de btw (ook raar, want net niet), maar een periode van een paar dagen gevolgd door een hele maand. Geen idee wat dat betekent voor opzeggen als ik dat in de eerste/tweede maand doe.

• Pierre_nr1
Ondanks dat ik een perfecte verbinding heb met het Klik&Klaar Zyxel modem(850/150) heb ik mijn abonnement zojuist opgezegd. Mijn 2Gbit Odido glasverbinding is vandaag (onverwacht) geactiveerd en heb ook nog een Ziggo abonnement lopen. Een backup is leuk, maar 3 is toch wel iets teveel van het goede. Op het moment dat het Ziggo abonnement is afgelopen ga ik weer een nieuw Klik&Klaar aan, mocht de prijs nog (ongeveer) hetzelfde zijn.

Het opzeggen was een fluitje van een cent. Inloggen bij Odido, en daar kon ik online mijn K&K abonnement annuleren. Vlak daarna stond keurig netjes vermeld dat mijn abonnement is geannuleerd en dat ik nog via e-mail een bevestiging zou ontvangen en daarbij ook de retourinstructies.

Was leuk om even te stoeien met dit nieuwe product.

• W1ck1e
  • Nu online
Pierre_nr1 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:54:
Ondanks dat ik een perfecte verbinding heb met het Klik&Klaar Zyxel modem(850/150) heb ik mijn abonnement zojuist opgezegd. Mijn 2Gbit Odido glasverbinding is vandaag (onverwacht) geactiveerd en heb ook nog een Ziggo abonnement lopen. Een backup is leuk, maar 3 is toch wel iets teveel van het goede. Op het moment dat het Ziggo abonnement is afgelopen ga ik weer een nieuw Klik&Klaar aan, mocht de prijs nog (ongeveer) hetzelfde zijn.

Het opzeggen was een fluitje van een cent. Inloggen bij Odido, en daar kon ik online mijn K&K abonnement annuleren. Vlak daarna stond keurig netjes vermeld dat mijn abonnement is geannuleerd en dat ik nog via e-mail een bevestiging zou ontvangen en daarbij ook de retourinstructies.

Was leuk om even te stoeien met dit nieuwe product.
Dan wordt de wachttijd voor het uitleveren van modems weer iets korter. Wil je in dat kader hier het serienummer documenteren ? Als iemand hier dat dat opmerkt dan weten we dat de modems opnieuw ingezet worden.

• W1ck1e
  • Nu online
Pierre_nr1 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:46:

Het abonnement stopt pas op 15 december a.s. en daarna zal het modem pas geretourneerd worden, dus het zal de wachttijd niet verkorten op korte termijn....

Het serienummer houd ik voor mezelf, dat ga ik niet delen. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Over dat serienummer: geen probleem, het was maar een ja/nee-vraag ;)

even een quote van mij zelf :
Omdat ik 14 dagen geleden via BBW mijn modem heb ontvangen en in gebruik genomen, maar even aangelogd op odido.nl
Tot mijn verbazing stond daar geen factuur van 25 euro klaar maar een van 30,65 euro. Het verschil was niet de btw (ook raar, want net niet), maar een periode van een paar dagen gevolgd door een hele maand. Geen idee wat dat betekent voor opzeggen als ik dat in de eerste/tweede maand doe.
Was jouw eerste betaling gewoon precies voor een maand ?

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:02
Ik ga K&K weer opzeggen en stap over naar een 1-jarig Glasvezel 1000 / 1Gbit/s pakket van Odido. Incl. cashbacks komt dat op EUR 31,00 pm (12 maanden abo).

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 17:49
-Muncky- schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:26:
Ik ga K&K weer opzeggen en stap over naar een 1-jarig Glasvezel 1000 / 1Gbit/s pakket van Odido. Incl. cashbacks komt dat op EUR 31,00 pm (12 maanden abo).
Interessant. Linkje? ;)

• Smeijerleijer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05 20:54
jk-5 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:27:
[...]

Dit hoort niet zo. Op basis van jullie klachten stuur ik even wat informatie door aan een contact binnen Odido om ernaar te laten kijken. Heb je een exacte datum dat dit begon? Of een week? Elke vorm van informatie helpt.
Nou ben ik niet zo van de verzoeknummers, maar heb je een idee hoe ik op een serieuze manier een verzoek kan indienen bij Odido?
Tot op heden krijg ik moeizaam contact en krijg dan wat standaard advies als een reset, simkaartje even in de telefoon en terug, bekabeld testen of toch maar opzeggen als het niet werkt (!)

Ik zit vlakbij een n78 antenne in Ouderkerk aan den IJssel, aangesloten op een flinke ring met straalverbinding. Verbinding met de antenne is goed tot uitstekend, de internetverbinding zelf is nu zeer onbetrouwbaar en valt iedere avond standaard uit, sinds afgelopen weekend ook overdag verspreid over heel de dag.

Ik geloof nooit dat een netwerk zó instabiel is, eerder dat er een fout in de configuratie van het netwerk moet zijn. Vreemd is dat de upload bij verbinding met deze antenne ongeacht de trage download (0.X mbit p/s..) stabiel 130-150 mbit is.

Vooralsnog kan ik het een beetje oplossen door het modem ergens anders te plaatsen, zodat ie geforceerd connect met een andere antenne die veel, veel verder weg staat. Mocht ie onverhoopt toch 'mijn' antenne op de IJsseldijk pakken, zet ik het modem even naar 4G en terug-ik heb een eigen 5g router- en dan werkt ie weer. Die verbinding met de antenne ver weg is wat traag met instabiele ping (24-100+) maar in ieder geval wel een verbinding die overeind blijft. In de tussentijd sluit ik mijn overpriced, trage maar stabiele KPN adsl lijntje maar weer aan.

Ik hoop op verbetering en zou graag meewerken om het probleem te laten onderzoeken door Odido, maar ik blijf het gevoel hebben met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Eerste wereld probleem, maar toch.

Ideeën om het onder de aandacht te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Smeijerleijer op 19-11-2024 19:14 ]

• stormfly
Smeijerleijer schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:49:
[...]

Nou ben ik niet zo van de verzoeknummers, maar heb je een idee hoe ik op een serieuze manier een verzoek kan indienen bij Odido?
Tot op heden krijg ik moeizaam contact en krijg dan wat standaard advies als een reset, simkaartje even in de telefoon en terug, bekabeld testen of toch maar opzeggen als het niet werkt (!)

Ik zit vlakbij een n78 antenne in Ouderkerk aan den IJssel, aangesloten op een flinke ring met straalverbinding. Verbinding met de antenne is goed tot uitstekend, de internetverbinding zelf is nu zeer onbetrouwbaar en valt iedere avond standaard uit, sinds afgelopen weekend ook overdag verspreid over heel de dag.

Ik geloof nooit dat een netwerk zó instabiel is, eerder dat er een fout in de configuratie van het netwerk moet zijn. Vreemd is dat de upload bij verbinding met deze antenne ongeacht de trage download (0.X mbit p/s..) stabiel 130-150 mbit is.

Vooralsnog kan ik het een beetje oplossen door het modem ergens anders te plaatsen, zodat ie geforceerd connect met een andere antenne die veel, veel verder weg staat. Mocht ie onverhoopt toch 'mijn' antenne op de IJsseldijk pakken, zet ik het modem even naar 4G en terug-ik heb een eigen 5g router- en dan werkt ie weer. Die verbinding met de antenne ver weg is wat traag met instabiele ping (24-100+) maar in ieder geval wel een verbinding die overeind blijft. In de tussentijd sluit ik mijn overpriced, trage maar stabiele KPN adsl lijntje maar weer aan.

Ik hoop op verbetering en zou graag meewerken om het probleem te laten onderzoeken door Odido, maar ik blijf het gevoel hebben met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Eerste wereld probleem, maar toch.

Ideeën om het onder de aandacht te krijgen?
Hier raak je de uitdaging die Odido heet, het standaard troubleshoot proces is totaal niet Tweaker(s) waardig. Je wordt dagen/weken lang opgescheept met niets omvattende vragen of je naar 8.8.8.8 ping en screenshots van je taskmanager wilt delen. Dat zetten ze dan door, over de grens, naar hun outsourcing club.

Als je verbinding in orde is, heb je een hele fijne prijs kwaliteit beleving. Als je uitdagingen hebt met packetloss in de avonden (zoek hier eens in het Odido glasvezel topic) dan moet je net iemand treffen die zich ervoor in wil zetten. Soms is het een link in een ring welke down is en de bandbreedte laat halveren, dat is vrij snel op te lossen.

Mijn advies op het Odido topic kijken welke moderator het meest technisch lijkt in eerdere topics, en hem een tag geven in jouw topic met jouw problemen.

Ik sta nu zelf voor de keuze: ga ik voor 2x Odido -> want voordelig en redundant. Of kies ik toch liever weer één van de voor mij bekende spelers zoals KPN of Ziggo -> duurder.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:23
jubeth schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:21:
[...]

Je kunt eenvoudig uitvinden welke mast je modem heeft gepakt, via het Cell-ID, en dan vaak ook begrijpen waarom het snel of langzaam is tijdens de spits e.d.. En via https://antennekaart.nl/kaart/5g kun je dan vinden hoe die mast weer met internet praat. Als dat bijv. "microwave" is, en niet glas, dan heb je vaak lagere upstream speeds (meestal 1/10e van down).
Volg deze topic al vanaf het begin. En ben bekend met cellid. Ik heb even geen zin om met de router te klooien.
Ben blij met de huidige snelheden. Glasvezel van odido ga ik ook gelijk opzeggen.

• worrel
  • Laatst online: 14:42
BlazeMuis schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:37:
Iemand een tip om op te zeggen?

Gisteren ruim een uur in de wacht gestaan totdat ik het opgegeven had..
Via de chat heb ik gezegd dat ik doof ben, toen kon ik direct opzeggen.

Iedereen heeft recht op mijn mening

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-10 20:40
ernstoud schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:15:
Inmiddels al twee K&K Zyxel modems op Marktplaats.

Weten die mensen niet dat je EUR 200,- moet betalen bij beëindiging van het abonnement? Of zijn ze “van de vrachtwagen” gevallen? Hoe dan ook is het heling.
Vandaag de boel kunnen opzeggen, en de vrouw van de klantenservice had het nergens in het gesprek over dat het teruggestuurd moet worden, alleen dat ik een mail zal ontvangen met de opzegging (die ik nog niet heb gekregen..).

Dus ik denk dat er echt mensen denken dat ze na het opzeggen dat ding kunnen verkopen.

Ik wacht netjes op het retour label, als ik de mail van de opzegging überhaupt krijg.

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Is het iemand gelukt om het abonnement online op te zeggen?
Ik kan nergens iets vinden op de site.

Ik krijg wel een paar foutmeldingen als ik probeer door te klikken in mijnodido.

Telefonisch opzeggen lukt ook niet.
45 minuten in de wacht en toen werd ik eruit gegooid omdat de werkdag erop zat hehe

• ernstoud
Worstkaas schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:20:

Ik krijg wel een paar foutmeldingen als ik probeer door te klikken in mijnodido.

45 minuten in de wacht en toen werd ik eruit gegooid omdat de werkdag erop zat hehe
https://www.odido.nl/serv...en/klik-en-klaar-internet

• W1ck1e
  • Nu online
Worstkaas schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:20:

https://gathering.tweaker...message/80830436#80830436
Pagina: 1 2 3

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.