Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02:58
Master FX schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:43:
Heel veel cartidges geprobeerd, maar zonder resultaat... Er zit geen expansion pack in.
Er moet altijd iets onder dat klepje zitten, als dat niet het geval is werkt je console gewoon niet. Of je hebt de standaard expansion pack (grijze bovenkant) of degene met 4MB extra ram (rode bovenkant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:54
Ja er zit wel, iets, maar volgens mij de originele placeholder ofzo...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xombN5db5efpLCcQmI8GHct6BvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPSYAEFeue2BlS2Epth1DQw5.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik het ding er uit halen? Gaat niet echt gemakkelijk lijkt het. En waarom mag het label niet worden verwijderd?

[ Voor 11% gewijzigd door Master FX op 01-11-2024 10:12 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Master FX schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:11:
Ja er zit wel, iets, maar volgens mij de originele placeholder ofzo...
[Afbeelding]

Kan ik het ding er uit halen? Gaat niet echt gemakkelijk lijkt het. En waarom mag het label niet worden verwijderd?
Dan vervalt de garantie ;)
Gewoon stikker eraf, ding eruit halen en weer terug plaatsen. Kan zijn dat hij door transport wat los is geraakt.
Bij de geheugen expansion kon ik hem eruit wippen, aan de voorkant zit een lipje waar je met een schroevendraaier onder kan om hem eruit te wippen (ik gebruikte een mes ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:54
cold_as_ijs schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:23:
[...]

Dan vervalt de garantie ;)
Gewoon stikker eraf, ding eruit halen en weer terug plaatsen. Kan zijn dat hij door transport wat los is geraakt.
Bij de geheugen expansion kon ik hem eruit wippen, aan de voorkant zit een lipje waar je met een schroevendraaier onder kan om hem eruit te wippen (ik gebruikte een mes ;) )
Het is gelukt. Inderdaad die expansion pack er uit en er weer in. Beeld laat nog wel te wensen over helaas. Zijn daar nog betere converters voor? Weet dat mijn Wii beeld er beter uit ging zien toen ik zo'n 'blokje' ging gebruiken wat achter in de console ging dan daar vervolgens de HDMI in kon pluggen (dus geen gebruikmakend van de originele kabel).

Wat voor systeem zou beter werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/WIF9qkrRxNgr4hojVMe6Kvir.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EDwtxDsXLFydm56XwCFpVGfJ.png

[ Voor 17% gewijzigd door Master FX op 01-11-2024 10:38 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Master FX Probleem is tweeledig sowieso is composiet niet aan te raden op moderne tv's. Daarnaast is de N64 nogal soft wat er slecht uit ziet op moderne schermen. Verder is de N64 is redelijk drama met de verschillende configs qua video outputs. Als je heel veel geluk hebt dan heb je een franse N64 die RGB out standaard ondersteund, dat geeft het beste beeld. Veel europese modellen ondersteunen S-video, dat komt al aardig in de buurt bij RGB. En dan zijn er modellen die alleen composiet out hebben.
Die modellen zijn wel tegenwoordig allemaal te RGB modden, maar dan moet je een beetje handig zijn met een soldeerbout. Er zijn mods die het originele beeld ook verscherpen. Maakt het net wat mooier. Ik heb zelf de tim worthington RGB mod in mijn N64 zitten.

Andere upscaler is sowieso aan te raden, degen die jij gebruikt is voor video bedoeld en niet voor gaming. Ze gebruiken vaak deinterlacers die variabele input lag geven. De GBS control is het goedkoopste model dat een redelijk goede kwaliteit geeft. Duurdere varianten zoals OSSC, Retrotink 5x of zelfs de retrotink 4K geven naar verhouding wel meer features en iets betere kwaliteit maar worden wel stukken duurder.

Let wel op dat de GBS-C geen S-video input heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ik zou persoonlijk wegblijven van goedkope alternatieven. Denk niet dat die een beter resultaat gaan geven dan wat je nu hebt aangezien je nog steeds gebruik gaat maken van composiet als input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:23
cold_as_ijs schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:13:
Ik zou persoonlijk wegblijven van goedkope alternatieven. Denk niet dat die een beter resultaat gaan geven dan wat je nu hebt aangezien je nog steeds gebruik gaat maken van composiet als input.
Goedkope alternatieven kan je wel gebruiken om te testen of het werkt. Maar andere alternatieven zijn aan te raden als je wilt gaan gamen. (is vooral omdat veel van die goedkope lag toevoegen, en vaak op een instabiele manier)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:12:
@Master FX Probleem is tweeledig sowieso is composiet niet aan te raden op moderne tv's. Daarnaast is de N64 nogal soft wat er slecht uit ziet op moderne schermen. Verder is de N64 is redelijk drama met de verschillende configs qua video outputs. Als je heel veel geluk hebt dan heb je een franse N64 die RGB out standaard ondersteund, dat geeft het beste beeld. Veel europese modellen ondersteunen S-video, dat komt al aardig in de buurt bij RGB. En dan zijn er modellen die alleen composiet out hebben.
Die modellen zijn wel tegenwoordig allemaal te RGB modden, maar dan moet je een beetje handig zijn met een soldeerbout. Er zijn mods die het originele beeld ook verscherpen. Maakt het net wat mooier. Ik heb zelf de tim worthington RGB mod in mijn N64 zitten.

Andere upscaler is sowieso aan te raden, degen die jij gebruikt is voor video bedoeld en niet voor gaming. Ze gebruiken vaak deinterlacers die variabele input lag geven. De GBS control is het goedkoopste model dat een redelijk goede kwaliteit geeft. Duurdere varianten zoals OSSC, Retrotink 5x of zelfs de retrotink 4K geven naar verhouding wel meer features en iets betere kwaliteit maar worden wel stukken duurder.

Let wel op dat de GBS-C geen S-video input heeft.
Franse N64’s hebben ook géén RGB standaard, maar zijn er wel op voorzien. Je dient enkele componenten toe te voegen (en solderen), dan pas heb je RGB out.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:46:
[...]

Franse N64’s hebben ook géén RGB standaard, maar zijn er wel op voorzien. Je dient enkele componenten toe te voegen (en solderen), dan pas heb je RGB out.
Heb me er nooit in verdiept dus het is niet dat ik aan je woorden twijfel hoor, maar desondanks verbaasd.

Ik dacht dat de franse n64 juist rgb hadden omdat dit een soort van verplichte optie was. Het is dan apart dat je dit nog steeds niet out of the box, kan gebruiken?
Goed, boeit me niet, heb zeker wel overwogen om een mod te doen voor de/mijn n64. Of nog een franse N64 te scoren.

Echter.......
- s-video, heb ik een kabel voor gekocht, werkt. Moet nog kijken hoe het gaat bevallen indien ik nog een RT of equivalent haal, maar vermoed dat het goed genoeg is want.....
- n64 is simpel weg de beginperiode van de 3d games. dus ja gameplay clunky and en vooral irritante (camera) controls.
Daarnaast vooral geliefd om mp games en de 3d platformers, beide interesseren mij weinig.
Dus ga er gewoon niet te veel tijd aan spenderen.

En Mister/sw emu.. :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 12:00
@Sagat S-Video is al een flinke stap i.v.m. Composite. Verschil tussen S-Video en RGB is er wel maar minimaal. Het zou mij de moeite (en investering) niet waard zijn. Kan je je geld beter uitgeven aan een fatsoenlijke scaler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Bruiser verkeerd onthouden dan, maar klopt wat je zegt, net even opgezocht op retrorgb. Je kan deze rgb modden met simpele video amp en 4 draadjes. Ik heb in de mijne gewoon de tim worthington rgb mod geïnstalleerd. Reden was dat ik al een Nintendo component kabel had liggen die verkeerd was geleverd (had sega besteld). Installatie is wat uitdagender, microscoop is aan te raden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Nieuwe Sonic the Hedgehog 1 cartridges voor de SEGA Master System. Blijkbaar waren deze covers verkeerd gesneden in de fabriek.

Deze Sonic is overigens gemaakt door de developer Ancient. Die hebben ook gewerkt aan Street of Rage 2 en Shenmue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2U4ana_5e-pPbdSYT2Jveu3u_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qO37GL5jMc65JRlLKMpkLMzP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUzwKnw5K-jn2CrX02LZuFutGLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQaer3fs7JdNzzhDBfdsHx4V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3y-mcY2c20_Cq914gTVwFJJmmfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIoLbUIz7R6jWBKihmbcE0WZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qn8I-l2pMXf5Ettww9HO7SNMhD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzuEX8mUvJz1Da0SR9kmNF2u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-04 12:56
didado schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:01:
Nieuwe Sonic the Hedgehog 1 cartridges voor de SEGA Master System. Blijkbaar waren deze covers verkeerd gesneden in de fabriek.

Deze Sonic is overigens gemaakt door de developer Ancient. Die hebben ook gewerkt aan Street of Rage 2 en Shenmue.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke versie van het spel. Ik had hem vroeger op de game gear. Bij de master system versie heb je meer beeld. Hij speelt best anders dan de 16 bit versie, meer platforming. De soundtrack is ook erg goed met o.a. jungle zone en bridge zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PluueeR schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:19:
@Sagat S-Video is al een flinke stap i.v.m. Composite. Verschil tussen S-Video en RGB is er wel maar minimaal. Het zou mij de moeite (en investering) niet waard zijn. Kan je je geld beter uitgeven aan een fatsoenlijke scaler.
Ik was echt van plan voor een rt4k te gaan, budget zelfs al goedgekeurd :+ maar ik merk dat ik minder en minder op de echte hardware speel. Alles tot en met n64 kan op mister. De generatie daarna hoor je eigenlijk altijd dat dit meer gebaat is bij software emulatie dan fpga oplossingen? En ja, ik heb met name ps2 geprobeerd, maar ook dreamcast, en iets mindere mate cube lijken idd prima te spelen. Ik merk ook dat op dit moment de games die ik leuk vind meer valt binnen deze groep 16bit (pce,md/snes) 32 bit (ps1/saturn)
en arcade games van ruwweg rond die tijd.
Ook wel dingen die erbuiten vallen hoor, laatst nog wat megaman 1 gedaan (wel via de steam versies :o maar was op zich goed te doen, de 'disappearing plaftorm' secties zijn toch aardig lastig met veel lag, en ook sommige jumps waar je zowel niet te vroeg als te laat mag springen gingen prima. (denk zelfs dat ik daar op mijn og nesje altijd meer last had.......pal issues?)

Denk dat ps2 daarna mijn meeste gespeelde console is, maar veel games hebben al remasters....shadow of the colloesus bijvoorbeeld? Capcom fighters, veel shmups. Platformers.....vind het altijd wel tof om de optie te hebben om het op de echte hw te kunnen spelen, maar ps2 gaat dus meer dan prima via emulatie, controller vrijheid en upscaling grote pre daarbij.

Dus ja, nes is al weg, grote kans dat mijn snes volgt. Misschien dat ik dan nog wel een usa snes terug haal. Ik verwacht echter dat analogue nog wel 'iets' op dat vlak gaat aanbieden. Misschien ala wat retron deed, een device waar je dan dan iig nes/snes, md carts kan lezen en misschien ook wel gb/gba etc? Goed tijd zal het leren.

En zoals gezegd, n64 is voor mij persoonlijk gewoon minder spannend, en ja gezien ik zelf niet een soldeer held ben zou ik een mod ook moeten uitbesteden. En de spullen zijn ook duur en relatief lastig te krijgen volgens mij, dus nee het is goed zo.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 03-05 23:04
Heb hier enkel nog mijn cdi speler staan… de rest is allemaal al weg…
De 615 serie, met floppy drive, met afstandbediening, enkel geen game pad.… Moet enkel nog een recap hebben.. is niet vergeeld of aangetast door zonlicht, of sigaretten… das op zichzelf al een hele prestatie na zoveel jaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yzgy6mvRH5gn1FmOuLJTNVUlK-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ri2sLG0p8geC0sD3hyZR2Yds.jpg?f=fotoalbum_large

Was , is de versie voor universiteiten , zorg instellingen ziekenhuizen, etc. Daar heeft hij de extra functies voor. Naast dat is het natuurlijk ook een gewone cdi. Wel een leuk ding, zie je niet zo veel meer.. daarom ligt hij ook nog veilig in een donkere kast…

Maar de vraag is of en wanneer.. want als MISTer binnenkort de cdi core af heeft…
Dan zie ik het al gebeuren dat dat niet komt….

Zit wel te twijfelen voor een 2e mister, al dan niet in arcade cabinet..

[ Voor 65% gewijzigd door PsYgHo op 05-11-2024 15:16 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:59:
[...]

Heb me er nooit in verdiept dus het is niet dat ik aan je woorden twijfel hoor, maar desondanks verbaasd.

Ik dacht dat de franse n64 juist rgb hadden omdat dit een soort van verplichte optie was. Het is dan apart dat je dit nog steeds niet out of the box, kan gebruiken?
Goed, boeit me niet, heb zeker wel overwogen om een mod te doen voor de/mijn n64. Of nog een franse N64 te scoren.

Echter.......
- s-video, heb ik een kabel voor gekocht, werkt. Moet nog kijken hoe het gaat bevallen indien ik nog een RT of equivalent haal, maar vermoed dat het goed genoeg is want.....
- n64 is simpel weg de beginperiode van de 3d games. dus ja gameplay clunky and en vooral irritante (camera) controls.
Daarnaast vooral geliefd om mp games en de 3d platformers, beide interesseren mij weinig.
Dus ga er gewoon niet te veel tijd aan spenderen.

En Mister/sw emu.. :+
Ik heb een Franse N64 maar die is zoals gezegd RGB ready, maar moet wel gemod zijn. Dat is die van mij wel (zo gekocht) maar het is niet out of the box een gegeven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:50:
[...]

Ik heb een Franse N64 maar die is zoals gezegd RGB ready, maar moet wel gemod zijn. Dat is die van mij wel (zo gekocht) maar het is niet out of the box een gegeven dus.
'nederland is een katalysator verplicht, deze auto is er klaar voor, maar je moet hem er alleen wel zelf onder schroeven....?'

Dat vind ik dus het vreemde.

Mogelijk zit de fout in mijn logica en was de regel alleen dat franse hardware ook rgb moet kunnen? Niet dat het ook daadwerkelijk ready to use geleverd werd. Misschien nog een google tripje waard.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Sagat schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:54:
[...]

'nederland is een katalysator verplicht, deze auto is er klaar voor, maar je moet hem er alleen wel zelf onder schroeven....?'

Dat vind ik dus het vreemde.

Mogelijk zit de fout in mijn logica en was de regel alleen dat franse hardware ook rgb moet kunnen? Niet dat het ook daadwerkelijk ready to use geleverd werd. Misschien nog een google tripje waard.
Franse n64 ondersteund toch ook SECAM? Misschien dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Retrorgb to the rescue:

N64:And here is the biggest question mark of them all… the French N64.
While some early NTSC systems could be modded to output RGB by directing the video signal trough an additional circuit, the early French systems not only had the right DA converter (as the NTSC systems did) but had all the traces on the board for RGB output. While it’s lacking some necessary electronic components, they can easily be added and thus restore RGB functionality. It seems like Nintendo had RGB in mind for the French version (which came out AFTER the non-RGB PAL version) but dropped it during production in order to save money. At that time in 1997 most TVs in France were able to decode PAL signals as well as SECAM and it became less important to overcome the SECAM barrier. Later on the French model was replaced with the standard European Model NUS-001(EUR).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Ik was niet geheel tevreden met mijn eerdere aankoop. En toen kwam ik deze tegen!

Helemaal nieuw in box een jaren 80 Sinclair ZX Spectrum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwdAny7c9W-8dUra5LG3TiTGeco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFAA9EeTkVYPPo2lAFrEV3x6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1CjxsGhX44N1CsKmcu1ck0hOu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XpazBxDELZaNDepnQAL4cJd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:13

OFV

Een gloednieuwe SNES SF II. Al jaren op de wish list. Jaren geleden 199 euro wat ik teveel geld vond. Inmiddels betaal je rond de 350 euro op beurzen. Komt af en toe langs op marktplaats en met 250 euro ben ik deze keer toch maar gezwicht.

Jeugdsentiment. Oneindig SF II spelen, thuis, niet meer voor guldens in de arcade. De wereld zag er heel mooi uit toen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-reKIhwnQ_pDtNkoRgx_48x6blA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpHGGPtmrSn4kwxTzJ1R6O67.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2NZdso_uG1a9ly_CtmGHvDPG24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaYXLnsb9840z4jsULydwrvf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

didado schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:27:
Een zo goed als ongebruikte jaren 80 Commodore 64.

Bijna onmogelijk deze nog in nieuwstaat te vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prima hoor, heb hem ook liggen. Maar onmogelijk... Op de een of andere manier bekruipt me toch het gevoel dat het iets teveel een show is voor je. Ben je echt liefhebber en heb je iets met al deze aankopen qua verleden of haal je je geluk uit de aanschaf en het showen van het liefst nieuw spul? Waarbij ik me ook vaak genoeg afvraag of de verkoper je niet voor de gek houdt. Prima, ieder zijn ding. Maar het ligt er zo ontzettend bovenop dat het bijzondere vondst moet zijn. Is het een investering? Een niet vervulde wens van vroeger?

Overigens zou een overzicht foto van je privé museum zeker wel mooi zijn inmiddels.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
OFV schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:09:
[...]

Prima hoor, heb hem ook liggen. Maar onmogelijk... Op de een of andere manier bekruipt me toch het gevoel dat het iets teveel een show is voor je. Ben je echt liefhebber en heb je iets met al deze aankopen qua verleden of haal je je geluk uit de aanschaf en het showen van het liefst nieuw spul? Waarbij ik me ook vaak genoeg afvraag of de verkoper je niet voor de gek houdt. Prima, ieder zijn ding. Maar het ligt er zo ontzettend bovenop dat het bijzondere vondst moet zijn. Is het een investering? Een niet vervulde wens van vroeger?

Overigens zou een overzicht foto van je privé museum zeker wel mooi zijn inmiddels.
Ik ben al 15 jaar bezig met het verzamelen van ongebruikte retro consoles.

Ik ben zelf begonnen met de Commodore 64 in de jaren 80 toen iedereen een NES en Super Nintendo had.

Daarna mijn eerste PlayStation in 1995. Had sinds die tijd alle Engelse PlayStation Magazines maandelijks gekocht met demo CD's. En een abonnement op de Power Unlimited.

Ergens tussendoor de Mega Duck..

Ik maakte in het begin foto's voor mijzelf, maar ben ook een paar jaar geleden begonnen met het delen online ervan.

Ik zocht mensen die er ook interesse hadden maar ook ter verificatie omdat de markt ontplofte.

Ik heb een grote passie ervoor die ik zeker invul door ze in een nieuwe conditie te kunnen vinden. Afgezien of iemand het logisch vind heb ik totaal geen oordeel over andere retro game liefhebbers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:58
OFV schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:09:
[...]

Ook goedenavond. Bij mij bekruipt het gevoel van jaloezie. Waarom zo negatief? Waarom moet hij zich hiervoor verantwoorden? Iedereen ervaart zijn/haar retro hobby op zijn eigen manier. De ene doet het voor de nostalgie, de andere voor de games, de andere voor de hardware, de andere voor de mods, de andere voor het verzamelen, enzovoorts enzovoorts.
Hij is gewoon trots op wat hij verzamelt, dat is zijn passie. En ben blij dat ie zijn passie die met andere retro fanaten die er met alle passie inzitten. Dat maakt dit de mooiste community die er is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrietje
Tux3.14 schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:07:
[...]

Ook goedenavond. Bij mij bekruipt het gevoel van jaloezie. Waarom zo negatief? Waarom moet hij zich hiervoor verantwoorden? Iedereen ervaart zijn/haar retro hobby op zijn eigen manier. De ene doet het voor de nostalgie, de andere voor de games, de andere voor de hardware, de andere voor de mods, de andere voor het verzamelen, enzovoorts enzovoorts.
Hij is gewoon trots op wat hij verzamelt, dat is zijn passie. En ben blij dat ie zijn passie die met andere retro fanaten die er met alle passie inzitten. Dat maakt dit de mooiste community die er is.
En als je specifiek op verpakt in goede kwaliteit jaagt moet je niet vreemd staan kijken dat ie regelmatig wat weet te scoren.
Ik vind het persoonlijk ook wel mooi om te zien.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• OFV

OFV

Hand in eigen boezem. Ik was te negatief geladen. Excuus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
OFV schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:50:
Helemaal prima. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Af reageren op M.Bison! :P Erg mooie set. Grappig dat dit ook echt de versie met de og sf2 is. Goed het is even geleden, maar in mijn geheugen zag ik die wat minder......de sf2 turbo set kwam wel ontzettend vaak voorbij voor mijn gevoel.
Zal ook iets te maken hebben dat ik zowel al een snes had en en sf2, en geen sf2 turbo.

Verder top dat je gewoon idd de hand in eigen boezem steekt, zo hoort het wat mij betreft!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Excuses aanvaard!

Zie mijn posts gewoon als info.

Als ik 60 ben scheur ik ze allemaal open. 🤣
Mijn handen jeuken altijd ze te gaan gebruiken maar ik had een doel 15 jaar geleden..

En ik streef er na zo ver mogelijk te komen.
Als de retro gekte nooit was ontploft was ik misschien al klaar geweest. 😆

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
didado schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:47:
[...]

Excuses aanvaard!

Zie mijn posts gewoon als info.

Als ik 60 ben scheur ik ze allemaal open. 🤣
Mijn handen jeuken altijd ze te gaan gebruiken maar ik had een doel 15 jaar geleden..

En ik streef er na zo ver mogelijk te komen.
Als de retro gekte nooit was ontploft was ik misschien al klaar geweest. 😆
"Als ik 60 ben scheur ik ze allemaal open. 🤣"

Leuk om dit te lezen en mooie consoles man! Maar dit is heel herkenbaar voor mij.
Mensen die mijn collectie zien vragen mij ook altijd en wat moet je er in godsnaam mee?

En dan zeg ik straks als ik 70+ ben en met pensioen ga ik de laatste jaren van mijn leven een poging doen om mijn gehele eigen game verzameling allemaal te gaan spelen!

En dan zeg ik ook probeer dat maar eens met je postzegel of munten verzameling ;)

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
copywizard schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:13:
[...]

"Als ik 60 ben scheur ik ze allemaal open. 🤣"

Leuk om dit te lezen en mooie consoles man! Maar dit is heel herkenbaar voor mij.
Mensen die mijn collectie zien vragen mij ook altijd en wat moet je er in godsnaam mee?

En dan zeg ik straks als ik 70+ ben en met pensioen ga ik de laatste jaren van mijn leven een poging doen om mijn gehele eigen game verzameling allemaal te gaan spelen!

En dan zeg ik ook probeer dat maar eens met je postzegel of munten verzameling ;)
Daar zit een zeker risico aan zo rond 2000 was mijn oudoom tussen de 70 en 80.
Samen met mijn broer was hij toen we een week bij ze logeerde(ze woonde in de VS) Mario bros 3 op zijn oude NES aan het spelen. Hij keek hoe mijn boer het deed. Want met zijn handen kon hij de controller niet meer besturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Vrietje schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:18:
[...]

Samen met mijn broer was hij toen we een week bij ze logeerde(ze woonde in de VS) Mario bros 3 op zijn oude NES aan het spelen. Hij keek hoe mijn boer het deed. Want met zijn handen kon hij de controller niet meer besturen.
Ik zou me meer zorgen maken over het feit dat de boel niet meer werkt dan dat ik het niet meer kan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Vrietje schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:18:
[...]

Ik ben me helaas bewust van de risico's maar een man mag dromen toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
copywizard schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:52:
[...]

Ik ben me helaas bewust van de risico's maar een man mag dromen toch ;)
Misschien een van die adaptive controllers van Microsoft of Sony alvast aanschaffen, ten minste als die met een Bluetooth adapter ook op retro consoles kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ofwel koop maar meteen een MISTer…… :| :+

[ Voor 8% gewijzigd door PsYgHo op 11-11-2024 16:10 ]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Als je consoles (en andere hardware) goed onderhoud zie ik ze over tientallen jaren het nog wel doen. Vervang op tijd alle capacitors, koelpasta, hou ze stofvrij van binnen, ga mechanische delen zoals disc drives invetten/riem vervangen, gebruik de juiste voedingen (geen Ali rotzooi) etc. en ze gaan nog enorm lang mee.

Maar in het geval van een console in box dat ze er om de paar jaar er wel uit moeten. Vooral de modellen met flash opslag zoals een Wii U. Geen stroom = data weg. Caps en batterijen wil je niet laten lekken want dan krijg je defecte PCB's en andere componenten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:01
Nieuwe aanwinst, geruild tegen wat demo schijfjes van de PlayStation 2 waar ik toch niks mee deed 😝

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyZheL-wuVKwnMsh2M8gQsGoo-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVvHLUguGi1w6fxGnb9AECe6.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nice. De smurfen heb ik ook nog. Helaas was kleine ik niet zo zuinig en heb verschillende codes op de cartridge geschreven.

Destijds vaak uitgespeeld en steeds opnieuw de tijd te verbeteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:27
Ik heb nog een Commodore 64 Hollywood pack nieuw in doos staan. En die is echt hagelnieuw want die heb ik zelf ooit nog bij de V&D gekocht. Helaas heb ik er met verhuizen wel een keer een doos op laten vallen :+

Toen aangeschaft als reserveapparaat omdat mijn 128 aan zijn einde was maar uiteindelijk nooit nodig gehad na revisie bij de HCC. Die Commodore 128 heb ik niet meer maar wel een andere zwaar verkleurde en die gebruik ik nog regelmatig met veel plezier. Maar vind het inmiddels wel tof dat ik hem zo heb en dat laat ik ook gewoon lekker ongebruikt op de kast staan.

Ik vind het ook vooral wel mooi om ieders beleving van de hobby op de eigen manier te zien en hoewel ik niet zoveel tijd meer heb om te posten lees ik hier nog altijd graag mee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 09:57
Linksquest schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:37:
Nieuwe aanwinst, geruild tegen wat demo schijfjes van de PlayStation 2 waar ik toch niks mee deed 😝

[Afbeelding]
Ik dacht even dat mijn spelletjes weg waren :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0uQ0Yh_yQA9uQ2goBYLYV0g8kY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hUUeZiEVTg3Dv0579v2rfFM.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf ondertussen weer het één en ander voor de pokemon collectie binnen gekregen, het wordt al wat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYBRO-Luplh0_HEplmfDBp8YWkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZDKHP98RrT6xBdzeYglednV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:41

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Linksquest schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:37:

[Afbeelding]
Je gaat mij niet zeggen dat die iets waard zijn, heb die jaren geleden allemaal weggegooid waren er meer dan 50 haha

ETH Maxi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
koelebobes schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:43:
[...]

Je gaat mij niet zeggen dat die iets waard zijn, heb die jaren geleden allemaal weggegooid waren er meer dan 50 haha
Heb ze van een goede vriend gekregen om er eens naar te kijken, en ik wilde van die Demo schijfjes af, die wilde hij heel graag, dus hebben we het geruild. Geen idee of de games wat zijn, en anders dan gaan ze gewoon weer naar een andere liefhebber ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:39:
[...]

Heb ze van een goede vriend gekregen om er eens naar te kijken, en ik wilde van die Demo schijfjes af, die wilde hij heel graag, dus hebben we het geruild. Geen idee of de games wat zijn, en anders dan gaan ze gewoon weer naar een andere liefhebber ;)
F1 is wel een leuke racer, niet erg complex maar wel fun. Was ook 4 player compatible, volgens mij 'kreeg' je zelfs een soort adapter erbij......Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GccBWcHCeMzhslaNCtzpvsMpZxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8yEJl7blIViXi0SgFPEJpmSo.png?f=fotoalbum_large

Weet even niet meer of ik die ook had/ nog steeds heb....zou wel het geval moeten zijn i guess?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:06
Sagat schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:24:
[...]

F1 is wel een leuke racer, niet erg complex maar wel fun. Was ook 4 player compatible, volgens mij 'kreeg' je zelfs een soort adapter erbij......[Afbeelding]

Weet even niet meer of ik die ook had/ nog steeds heb....zou wel het geval moeten zijn i guess?
Hij is uitgekomen met en zonder die adapter. Dus als je het spel ooit nieuw gekocht hebt, zegt dat niet meteen dat je de adapter hebt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Koldur schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:42:
[...]

Hij is uitgekomen met en zonder die adapter. Dus als je het spel ooit nieuw gekocht hebt, zegt dat niet meteen dat je de adapter hebt.
Ja snap ik. Ik meen me te herinneren dat de meerprijs 10 gulden was en dat ik zoiets had van, 'nou, hoewel de kans niet groot is dat ik het ga gebruiken, wil ik wel 10 gulden betalen om geen spijt te hebben als ik het WEL zou kunen gebruiken' :P
Ik was een echte FOMO pioneer! |:(

Vermoed alleen dat dit iets is dat nog bij mijn ouders ligt samen met mijn gameboy vergrootglas, lichtje en speaker....de 'brick' gameboy zelf verkocht omdat ik een color gekocht had.....
ja of mogelijk ooit 'opgeruimd' hoewel ik vrijwel zeker weet dat het herkend zou worden als iets waar ik zeker nog wel interesse in zou hebben :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 21:11
koelebobes schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:43:
[...]

Tenzij die gameboy carts nog met de kartonnen doosjes waren in een mooie staat zou ik me niet echt heel veel zorgen maken. een van de meest betaalbare consoles om voor te collecten als cart only. zijn niet echt heel veel dure games voor grotendeels waaronder de goede games zijn heel erg goedkoop.

Als alles nog netjes in doos was dat is wat anders want zelfs troep is met gameboy classic dan best wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:39
Tux3.14 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:22:
Als je consoles (en andere hardware) goed onderhoud zie ik ze over tientallen jaren het nog wel doen. Vervang op tijd alle capacitors, koelpasta, hou ze stofvrij van binnen, ga mechanische delen zoals disc drives invetten/riem vervangen, gebruik de juiste voedingen (geen Ali rotzooi) etc. en ze gaan nog enorm lang mee.

Maar in het geval van een console in box dat ze er om de paar jaar er wel uit moeten. Vooral de modellen met flash opslag zoals een Wii U. Geen stroom = data weg. Caps en batterijen wil je niet laten lekken want dan krijg je defecte PCB's en andere componenten.
Moet de capacitors volgend jaar ook gaan nakijken. Helemaal geen zin in. Moet ik eerst weer allemaal tutorials gaan kijken en zo. Helemaal geen verstand van. Heb dit in al die jaren verzamelen nog nooit gedaan. Eerst maar eens mijn Atari 2600 consoles nakijken volgend jaar en dan mijn weg naar de nieuwere consoles vervolgen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Goed gereedschap is het halve werk.. oefenen op wat oude moederborden, of ander sloop printen..
Maar een Hakko FR301 is toch wel prettig om te hebben.. goedkope imitaties zijn maar ruk..

Geen idee hoeveel caps ik al vervangen heb van mijn toenmalige consoles, en ander apparatuur..
Te veel om te tellen onthouden..

[ Voor 26% gewijzigd door PsYgHo op 16-11-2024 15:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat launch versies PS1 games gevonden in een ongebruikte conditie. Was new old stock volgens verkoper. De cd's zijn perfect dus ben er blij mee.

Loaded stond al langer op mijn lijst.
Puur vanuit nostalgie omdat het op de eerste Demo1 stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJUgGXsNU8TD_Yc6Qew28ISl588=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kaoFCuP8t2IABvlEKPs2Nsy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxpisCWwY907mvVjuW9kdkB2cLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H67QUJH2f3y6fwJOp01Rwbq0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDkcEA-hc3E3CIbsyQHDS5YRlMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQCw2BuzF1k8PnB05CbpFWJU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHymk7uS9B-XQJvNKmZ1DK6lrA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMqRdQpRQ9nRm341p17UAHoI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAm1Ic_ILkCPPWnyfGRfnqxCS5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPAbFI2KoIrwIuzsQO767WIx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOd0S8T9QfVGFCSuWlHEj-cXtj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVUBbDjO3wxWF3O4tQbl7ooZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J83fvCLrVEcZSNKv1vw_0j8AmAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnzpF26CwZAwx9ix5MDPg4QE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4woeYpSraM38p5kds5UheBf43Cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWiG6yYrMhug6jvlfmFC7Fav.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScNMunhqJXq7KkSXmvBJSMOmeqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sletIka4KRGzEGRQg90pnZg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:27
Hele mooie vroege game, duister, beetje claustrofobisch en met een geweldige soundtrack. Dat je afvraagt hoe ze ooit van dit bij Re-loaded uitgekomen zijn.

Vond het bij deze fysieke release ook wel leuk detail dat ze de handleiding in tweeën gesplitst hebben, waarschijnlijk omdat die anders te dik zou zijn. Volgens mij was dat het Scandinavische deel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sh0ckTr00per schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:27:
Hele mooie vroege game, duister, beetje claustrofobisch en met een geweldige soundtrack. Dat je afvraagt hoe ze ooit van dit bij Re-loaded uitgekomen zijn.

Vond het bij deze fysieke release ook wel leuk detail dat ze de handleiding in tweeën gesplitst hebben, waarschijnlijk omdat die anders te dik zou zijn. Volgens mij was dat het Scandinavische deel.
Ja er zit twee handleidingen in.
Moest even schakelen toen ik het zag 🤣.

Om maar meteen aan te sluiten op deel 1

Deel 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2uyfnVhO4R24XPfUj4suxKjmJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWHo7Iz13IY54hNwDhwYmWae.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYxMq66aMOMAqZJBnrH-nKg-KQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YXdxMvIlsE2FRSL8uGt38aZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5ADzuBgELPGBhQenCDQhqZ9lQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBYpw2kFJ9sVh6pAuwyydJF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzFfSkZi7aRaqYWrmqJuwfjBJ1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thy4otMffZIOUSN1qQpKZW22.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Va7lM-UZAm-IZVqMq7ZVtxXZXhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEhPPzRuaptOs7wM0pXzN26D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tt2gIO4clzwwJhxt-rQYj1AejAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Crzgtc8j0pEvMRWYCv9fNU8q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0j0GT8wcim7oW8ZgBiP-taGu9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etVO5oaR4BOFw5apNiDAmxa6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
de eerste scalpers dumpen hun playstation 5 30th anneversery edition alweer op MP en tweakers :(
Di van mij gaat mooi in een protector en zal daar niet snel uitkomen laat staan worden verkocht ben er veel te blij mee voor de collectie.

Is dan wel niet echts "retro" maar goed hij lijkt wel op een echte retro console :)

wow

https://tweakers.net/aanbod/user/558734/

gewoon 4k vragen voor die console! niet normaal en deze gast heeft na genoegen ook alle andere 30th edition producten zo balen dat die dingen altijd bij de scalpers komen.

[ Voor 79% gewijzigd door copywizard op 21-11-2024 14:03 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tux3.14
Een tijdje terug een SFC gekocht en ook hier gedeeld :) Tux3.14 in "Goeie oude (retro) consoles XIV"
Daar had ik vermeld dat ik o.a. van plan was om de gehele SFC te voorzien van een recap.

De SFC heb ik helemaal uit elkaar gehaald. Alle onderdelen apart gereinigd zodat ie weer mooi schoon is, zowel van buiten als binnen.
Alle capacitors zijn vervangen. Helaas was er 1 trace beschadigd door een leaking cap - maar dat heb ik op kunnen lossen door ipv een SMD cap een normale capacitor aan de onderkant te solderen. Gelukkig was er een alternatieve trace beschikbaar.
Voltage regulator voorzien van wat koelpasta zodat ie de hitte beter kan afvloeien naar de heatsink.
De originele voeding van de SFC is 110volt, dus die kan ik hier niet gebruiken. Maar ook al kon er wel 230volt in, dan nog wou ik 'm niet gebruiken. Want de PS2 Slim voeding is de perfecte voeding voor een SFC / SNES. Je moet alleen de barrel jack vervangen, that's all. Zie hier waarom:

Hier foto's van mijn SFC recap/clean:

Reinigen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_4F8ldOM9ic7C57NC8ccKIUwgI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/f90I1lOr1cgpJr3wd75Ph679.gif?f=fotoalbum_large

Behuizing onderdelen weer in elkaar gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_T19YytNRgzMOkGLqp-L_EQcc4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/jmqsWNvTEo4p314TKbNxnxlo.gif?f=fotoalbum_large

De defecte trace:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyZBrNqJWxS45McJdv6HinH4-vI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohwZJN6y2VoIC2EabuX6cs7U.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de capacitor aangebracht aan de onderkant van de PCB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIvqO0QQZvX3uhh71gE_e7gdtCY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/CvNQg8UAmCet2WctqEo0KYqO.gif?f=fotoalbum_large

Thermalpaste aangebracht op de voltage regulator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9n99I62mtW8sVsoyRYPAQdTp0Gc=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/TITtvlv6HJJ6aIVdt0Q79efC.gif?f=fotoalbum_large

De PCB weer terug geplaatst in de behuizing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lB3S5B4oMdEgxLVd7bjdKTpb7FA=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/huHDpDS7NcBMNPc01n89CSLG.gif?f=fotoalbum_large

Snap niet echt waarom Nintendo plastic pootjes gebruikt op sommige plekken ipv rubberen plakkers. Anyway, zelf maar wat gefabriceerd met een lijmpistool:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWJt_MPBTVb1TVvWOJhS4CvB3GQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/uxChVD4pF2kI7AWR7sTOvuYi.gif?f=fotoalbum_large

En alles werkt. Hier staat ie mooi naast de Phat PS2 :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdje2tvONintLRJRJOUHMRca88c=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/3QjPtIEks7qBP31TsXVJHBXH.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91634

copywizard schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:18:
Gewoon 4k vragen voor die console! niet normaal en deze gast heeft na genoegen ook alle andere 30th edition producten zo balen dat die dingen altijd bij de scalpers komen.
Achja, als niemand hem koopt dan blijft hij er mooi mee zitten en zal die op den duur wel zakken met de prijs.

(Ik acht zelf de kans ook vrij klein, want waarom zou je bij een dropschipper kopen met nul garantie/service terwijl zelf ook gewoon in de winkel/webschop kunt kopen)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 21-11-2024 19:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cold_as_ijs
copywizard schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:18:
de eerste scalpers dumpen hun playstation 5 30th anneversery edition alweer op MP en tweakers :(
Di van mij gaat mooi in een protector en zal daar niet snel uitkomen laat staan worden verkocht ben er veel te blij mee voor de collectie.

Is dan wel niet echts "retro" maar goed hij lijkt wel op een echte retro console :)

wow

https://tweakers.net/aanbod/user/558734/

gewoon 4k vragen voor die console! niet normaal en deze gast heeft na genoegen ook alle andere 30th edition producten zo balen dat die dingen altijd bij de scalpers komen.
Niet retro inderdaad, maar hier staat hij mooi onder de TV te pronken. Doos met snuisterijen op de zolder. Hier blijft hij nog lang staan totdat hij wel retro is ;).
Heb heel even gedacht, als mensen werkelijk deze bedragen bieden dan ben ik een dief van mijn portemonnee als ik hem niet voor 5k verkoop :D. Maar hij staat toch mooier onder mijn TV :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• OFV

OFV

Vandaag de capcom winkel bezocht in Tokyo. Klein en weinig street fighter. Nintendo winkel zat ernaast en ook een pokemon winkel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63cR7aqVlXAM6SyyS90V3ULHjak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQP5P43OWklGtS4NYFjMwoTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EMwzMuG8wV6_tp3U3GXm4IQFTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeDhENGDUoH6qiH8kQD1rHOi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cPIEzDDrH8EMu2nbLmqX1xAUJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWHOsLn5uKGvwJaPosmoJM66.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen naar Akihabara. Heb aardig wat retro winkels om langs te gaan op mijn lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:06
Akihabara is wel redelijk prijzig, zelf toentertijd niet veel gekocht. Wel heeeel leuk om daar te snuffelen.
Ze hebben er wel veel bijzondere spullen, dus als je iets specifieks zoekt, kun je daar normaal wel scoren.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44LCD8G6lY7FFmSlQZ4Wf4TXa-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GcRQgsl9G2XEuruDQDcwZXy.jpg?f=fotoalbum_large

Geen retro, maar alvast een investering gedaan voor tegen de tijd dat het wel retro is. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OFV

OFV

Goed geslaagd in alleen al 1 winkel buiten Akihabara.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEIlaNCVi1LN6AIQSkdgI3rRF0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwLWwgdRw42aj37F5YCMmy65.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Tux3.14 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:38:
Een tijdje terug een SFC gekocht en ook hier gedeeld :) Tux3.14 in "Goeie oude (retro) consoles XIV"
Daar had ik vermeld dat ik o.a. van plan was om de gehele SFC te voorzien van een recap.

De SFC heb ik helemaal uit elkaar gehaald. Alle onderdelen apart gereinigd zodat ie weer mooi schoon is, zowel van buiten als binnen.
Alle capacitors zijn vervangen. Helaas was er 1 trace beschadigd door een leaking cap - maar dat heb ik op kunnen lossen door ipv een SMD cap een normale capacitor aan de onderkant te solderen. Gelukkig was er een alternatieve trace beschikbaar.
Voltage regulator voorzien van wat koelpasta zodat ie de hitte beter kan afvloeien naar de heatsink.
De originele voeding van de SFC is 110volt, dus die kan ik hier niet gebruiken. Maar ook al kon er wel 230volt in, dan nog wou ik 'm niet gebruiken. Want de PS2 Slim voeding is de perfecte voeding voor een SFC / SNES. Je moet alleen de barrel jack vervangen, that's all. Zie hier waarom:

[YouTube: The Ultimate Multi-Console Power Supply For Your Retro Consoles / MY LIFE IN GAMING]

Hier foto's van mijn SFC recap/clean:

Reinigen:
[Afbeelding]

Behuizing onderdelen weer in elkaar gezet:
[Afbeelding]

De defecte trace:
[Afbeelding]

Hier de capacitor aangebracht aan de onderkant van de PCB
[Afbeelding]

Thermalpaste aangebracht op de voltage regulator
[Afbeelding]

De PCB weer terug geplaatst in de behuizing
[Afbeelding]

Snap niet echt waarom Nintendo plastic pootjes gebruikt op sommige plekken ipv rubberen plakkers. Anyway, zelf maar wat gefabriceerd met een lijmpistool:
[Afbeelding]

En alles werkt. Hier staat ie mooi naast de Phat PS2 :*)
[Afbeelding]
Mooi resultaat!

Dit vind ik stiekem 1 van de leukste onderdelen van de retro hobby; een mooie koop vinden en daarna alles helemaal schoonmaken/elektronisch onderhoud uitvoeren.

Dan maak je zo'n oude console, die misschien wel meerdere eigenaren heeft gehad, echt weer van jezelf. Om daarna natuurlijk te genieten van de hardware :*)

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
FrambozenTaart schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:25:
[...]

Mooi resultaat!

Dit vind ik stiekem 1 van de leukste onderdelen van de retro hobby; een mooie koop vinden en daarna alles helemaal schoonmaken/elektronisch onderhoud uitvoeren.

Dan maak je zo'n oude console, die misschien wel meerdere eigenaren heeft gehad, echt weer van jezelf. Om daarna natuurlijk te genieten van de hardware :*)
Dankjewel! Dat vind ik ook een zeer leuk onderdeel van de hobby. Het herstellen er van.. niet even er met een doekje overheen maar gewoon helemaal demonteren, vervangen wat vervangen moet worden, en dan nog ff wat extra's, zoals siliconen vet bij de mechanische onderdelen, koelpasta waar nodig. I know, overkill, maar het maakt het voor mij wel allemaal af. Genieten van de hardware ga ik zeker doen. Gistermiddag had ik ook mijn Everdrive vol geladen met alle extra files en ROMS die ik nodig heb, dus was helemaal happy. En als kerst op de taart kwam de NSO SNES controller ook nog binnen, dus gelijk verbonden met de Bluetooth SNES/SFC dongle van 8BitDo. Heb echt van alles en nog wat gespeeld op de SFC. In december ben ik nog 3 weken vrij, ben van plan om dan wel 2 games ofzo uit te spelen :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• OFV

OFV

Het was een kort bezoek(Tokio) en ben al met al in drie winkels geweest. Daar had ik me al een volledige dag kunnen vermaken. Heerlijk snuffelen en eigenijk en must see voor iedere retro liefhebber. Als je dan ook nog eens ruim de tijd hebt dan kun je er helemaal los(en failliet) gaan. Wat foto's(reken de prijzen maar eens om naar euro):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Uuake4bFRhqlXD94IVXCIMCxAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVoLapW8w5KxUn4i81LCABdr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pvV9-0ydkr3xvtdMvwvU7NOj-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/re6YIJTgIuX4vWNgvcloHI2x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kOBkUMOvdS0iteP9mZg2PMcL3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8EwQSnIzbeetKYak2ZocDNX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IVpZlWV7GXmvSIVKtpKZE-Pfog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chnWoshSvqH2gxe3OiNhYrhD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAxND_7NAevNifi4ECX83yYPrpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zRcL64MheC2l6oXIyGnJfAY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBqKijvHX_7KCm_62FCKccD_n5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnptPAjDZhR1UkRMhC75IyWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eP-Gia4-yuSBm90CXP4_o-dubgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eR4gNc09FiI0VaBEnxXPqzDA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qM9qvgAFBE0JNO6XRdKFhZoCaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sS1DCYAhsN7CtXIYU3WhwKf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scjTHuRatJ5Kem8iLTe-bFCZsH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHNcGztNeRGZBZxOft2OJoCk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s42ZjQYgpQEtabnwWdUv17eCwXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZqNKTligeXYnb2j6jRM3EgA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ECQlbnUWG0v1InhUs3L80dzy2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHdRRMC4qtEFUytDXZPngobA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/978lssjDspCwJhq1IHY1utnsd9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PsPlFqToMlwPP4GcOCLuN4x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fspQMGfpeI1uNbWNxmWF5zuhnQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25HOkb51z0G7OFPwMPCb0qf2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Vrbn33Z3YsjPgBbfXXKvA2bh3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4tDSpc69mfnBRGVp3m7zhFI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S778JNNipVLXe9SecygcgJuJFjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaD9jHiWJMLJOiMpv3kIz0Xd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rquqPnN9w-3xMJxkbtLeyXCc-G8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTbliSYcZoCXaHZ15iWaFX6d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJAw7Va9j0ApLIk-AnsOXXkmguU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJa1jn40NZlg2ORJSCZc7LI5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMeujReJ1ndZd9LbCMhRsfCSC64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoYxE3PoO0cqaVWE86izvLsr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Viln1DrUUHTHuv0XmKguT7w5B3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwHJPgvyuXJwwfqfWufqpQKA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cLFAPP8Kh9qfQCWFywIcyDCbTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDaErlH542ZUwNYazZqQYJ2w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AT_DD-BET11lIP2RMdQp-jfvN4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fdrilaTgMvp6Y7LwB50wwkO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3sy8jx3BEpqH8HMAgt1f3nENsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPkO5Xrp7O1vvXjE9hJavoJS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Xr2KAGK77lJYGs71hcJ62piYm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaxf2dK7T98IAItquy2xVUNa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqEvn7btb-p4EbV5s0X1Cnk9jxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hK04wrfUnqbXBGVVfddR1dkL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRkuNSfirt2gxawsow6SF_X5Sxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LMKISzpUd4QL1mF0byJXOMS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJjW0_LAW9AOffyPpl2Lp6vVqi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWuavHf3u5T6yhS1uZBtkSLV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWXkTpt7BcwlVZChR22GKA7lhSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzLQLWNSHh2JMag6xDlQJZMV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJPmfz7N4L0ZFu-TYNewCVDIH80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FfrGe8azdLa3lyrIUjFuSFF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15X3IIvuFFL4UGZ41FNAqhhmFGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Som6AAq2yEZObDHao4Kap6x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkDSVU4MZipkDzUmFc0x-S40l90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXoVBzyksSYQbCBxkEc43GYN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aM8bi0S6hjb_m53a4ENkJno7WI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0cRQCJTz17reNp8inWy47Dh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yr7YL3wcWDMRxk_g43AIw7aWTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXfq1QgxndnilEDDYXrqXwPy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1FZMYvSbOwPjs1ejgHDycSdv6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoHeHX0nAbO7NijK4AdO9y8L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXNPda_m2fYWX39YI2KYguJjb80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJeFXTsd293M30ZppNj4faiE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEHUoyForVFtYRcYq30c92cMcys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaOvROn14dff4RCWA7SOLdQl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKa9WYI2qAtfMH1jb2pWAuRo4W4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqKTCqDvRzBFe4IjBvk4L0Lu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwEpCxfx9ArUgfRibhFbuERIn5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67boQbrnsAQgNQ1vjSaynZOU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HBdtDopVbuOJZs4qDQZHCHKFyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9CJUciUN6TE69eqaZyqEpBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtD6iEnJQ8KtLdaI-UUV55OmkiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZpX8y6LABUspFr7clfMtaNS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeGeS-EKZ23u1AvUGsRRwIQDbi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lE4ny8BZa1CYW20DwfdthCHk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
OFV schreef op maandag 25 november 2024 @ 07:34:
Het was een kort bezoek(Tokio) en ben al met al in drie winkels geweest. Daar had ik me al een volledige dag kunnen vermaken. Heerlijk snuffelen en eigenijk en must see voor iedere retro liefhebber. Als je dan ook nog eens ruim de tijd hebt dan kun je er helemaal los(en failliet) gaan. Wat foto's(reken de prijzen maar eens om naar euro):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow Gewoon WOW! dit staat dus ook erg hoog op mijn bucket list om naar japan te gaan liefst dan ook wat buitenwijken (hardoffs en bookoffs verkennen en mezelf helemaal arm kopen met 1 carry on heen en met 4 koffers terug ;)

Maar goed eerst punt een van mijn bucket list een groter huis voor mijn verzameling. :)

Maar geniet ervan !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
OFV schreef op maandag 25 november 2024 @ 07:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat mega dit! Qua prijzen, tja die punch-out en een paar andere dingen zijn wel aan de zeer dure kant maar ik zie er ook wel best schappelijk geprijsde spullen tussen in doos enz.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OFV

OFV

Het meeste was verbazingwekkend goedkoop. Zeker buiten de bekende wijk Akihabara. Laat staan als je ook nog eens buiten Tokio gaat zoeken. Kan het echt aanraden, je kunt er je retro hart ontzettend ophalen! Het is een dure reis, ik kon dit via werk meepakken, maar ik zou serieus overwegen als retro je passie is om hier voor te sparen en te gaan. En dan heb ik denk ik in verhouding nog heel weinig gezien. Ik had nog veel meer winkels als favoriet toegevoegd, niet aan toegekomen.

Er werd ook gespeeld op oude consoles in de winkels en spellen afgespeeld op oude televisies enz. Echt zo gaaf, geluid ook aan. Daarnaast staat in elk hoekje wel iets, verdeeld over meerdere verdiepingen, het is echt niet te bevatten eigenlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 21:11
OFV schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:49:
Het meeste was verbazingwekkend goedkoop. Zeker buiten de bekende wijk Akihabara. Laat staan als je ook nog eens buiten Tokio gaat zoeken. Kan het echt aanraden, je kunt er je retro hart ontzettend ophalen! Het is een dure reis, ik kon dit via werk meepakken, maar ik zou serieus overwegen als retro je passie is om hier voor te sparen en te gaan. En dan heb ik denk ik in verhouding nog heel weinig gezien. Ik had nog veel meer winkels als favoriet toegevoegd, niet aan toegekomen.

Er werd ook gespeeld op oude consoles in de winkels en spellen afgespeeld op oude televisies enz. Echt zo gaaf, geluid ook aan. Daarnaast staat in elk hoekje wel iets, verdeeld over meerdere verdiepingen, het is echt niet te bevatten eigenlijk.
Eens de hobby is daar vrij goedkoop. akihabra is prijziger in vergelijking dan andere plekken maar zelfs dan niet slecht geprijsd het is vrij goedkoop in vergelijking met hier. plus je hebt daar best wat shops die de meeste zeldzame items wel hebben. net iets onder ebay met shops als trader of super potato. voor de exclusives en duurdere titels niet heel slecht geprijsd. zijn met name de goedkopere hype games waarbij je een stuk meer betaald dan elders in bepaalde shops.

Qua heel touristische plekken zou ik elke bookoff/ hardoff vermijden slecht aanbod en de hoogste prijzen je zou denken dat super potato prijzig was maar man dat valt reuze mee in vergelijking. Qua non buitenwijk shops die vrij toeristproof zijn zou ik de suragaya aanraden. goed aanbod, goede prijzen en je kan er koopjes vinden welke locatie dan ook.

Was een paar maanden terug nog in Japan. had een druk schema, zoveel te zien in Japan dus enkel maar 1 dag gehunt in de buitenwijken qua tokyo. ook akihabra en dergelijken bekeken, maar meer voor de lol verwachte daar niet heel veel gezien de ervaringen. wel een aantal items gevonden in Beep. niet het meeste aanbod en het is een vrij vage locatie maar het zag er wel grappig uit. Ze hadden daar best wel wat redelijke prijzen.

Ook leuk dat je in zowat elke shop 10% van de prijs af kan kicken als toerist met je paspoort. toch altijd leuk om minder te betalen. zelfs bookoffs hardoffs doen hier allemaal aan mee. mits je order boven de 5K yen komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4A1GI9qqM7N_8WlAPjeRUDqktcU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3OY3wysdNsTFeqO3eF2QikWP.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:50
Neo geo arcade stick te gek ding .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rICwJSNxg1kK_tAX1sgTan7GYQg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYowgbGxjE1zjpjLTAlua7ro.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 20:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Grappig om die foto's te zien, ik ben ook net terug uit Japan en zodra we ergens een avondje niks te doen hadden gingen we naar de Hard Off en dergelijke. Heel veel extra kofferruimte hadden we niet (want lange vakantie) maar toch zijn er een Sega Dreamcast, Saturn en een Famicom mee teruggekomen :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 09:30
Vandaag komt mijn Evercade Alpha binnen (MegaMan versie). Ben erg benieuwd, maar de (p)reviews zien er goed uit. Ik koos voor de MegaMan versie omdat die wat meer variatie in het gamesaanbod heeft (ik heb ondertussen alle SF delen meerdere malen in allerlei compilaties) en de machine zelf vind ik mooier. De SF versie lijkt op de Arcade 1UP

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 20:12
Leuk om hard offs en book offs te bezoeken. Ik hoor het muziekje nog in mijn hoofd :P

Vorig jaar met auto een rondreis door Tohoku (noordelijk gedeelte van het hoofdeiland) gegaan, en dan is het leuk om eventjes zo'n winkel binnen te gaan die veel minder toeristentraffic heeft. Je kan er een hoop toffe dingen vinden. Mijn ervaring met de hard offs en book offs in de grotere steden is dat ze vaak ook wel redelijk leeggeroofd zijn en hogere prijzen hanteren.

https://www.gamegeschiedenis.nl

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 02-05 20:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

densy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:24:
Leuk om hard offs en book offs te bezoeken. Ik hoor het muziekje nog in mijn hoofd :P
Oh man, dat muziekje.. Ik heb medelijden met de medewerkers daar,,,

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sHR5-5jzcwkY_fg41u_clMc6KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9j5hIaMKFLWORvxBARrKomos.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLlqoscBac_6zVPPO8dJZ6IKaQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5R1hvzvKH7USsqYCrOift1tT.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ben op het moment Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon aan het spelen.

Het is een turn based RPG, mij doet deze gamen erg denken aan de RPG'S uit de tijd van van de playstation. Speelt erg lekker weg.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-04 12:48
wat een vette dingen zie ik hier weer langskomen :)
tijd voor een update van m'n bescheiden game room, zie video... oh als je een HDR scherm hebt, doe een zonnebril op :P wie het leuk vind om een keer de boel te komen bewonderen, stuur maar een DM dan.

[ Voor 13% gewijzigd door dexx2233 op 01-12-2024 19:07 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Mijn zoontje van 11 was wel geïnteresseerd in Pokémon op de Gameboy nadat hij daarover iets had gezien op Youtube. Hij vroeg of ik die oude Pokémon games ook had. Helaas heb ik de Gameboy cardridges zelf niet origineel omdat Pokémon me nooit echt getrokken heeft, en tegenwoordig zijn die cardridges best prijzig.

Afgelopen week maar ff een goedkope flashcard besteld op Aliexpress met de Black Friday gekte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssOdcjXaEwaTb_xq58hKp5y0J3g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nLDErP3ZWESv4JtASqdRlBTp.jpg?f=user_large

Werkt gewoon prima voorlopig en nu zit hij lekker op de bank Pokémon Blue te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ddhp3V4J97tPCLtfQYTz2GXgzQM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dInZ1qm3qY8lDN8dg5GoGL68.jpg?f=user_large

Hij is helemaal enthousiast, mooi om te zien dat een Gameboy anno 2024 nog weet te concurreren met zijn PS5 en Switch _O-

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Laatst online: 03-05 07:36
Hier mijn zeer bescheiden collectie. Zat af en toe nog wel eens te spieken voor een CIB NES, maar sinds corona geen aandacht meer aan gegeven. Als ik van onze Japanse toerist hierboven al zie dat een Ice Blue N64 Console only al voor 170 euro over de toonbank gaat ga ik mijn handen niet branden aan een NES. 50 euro CIB zou ik nog wel bieden haha. Misschien over 10 jaar weer.

N64, GC en Wii zelf gekocht als volwassene. SNES als 8 jarig jongetje van m’n pa gekregen. Die heeft wel iets speciaals.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_laF5TTsg8wUlHXHB7pOWdw5xI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLxpbLvmkjw2XefOrx0ObEOv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tux3.14
Recentelijk een Negcon controller gekocht voor de Playstation. Wat ik altijd doe met gebruikte controllers is alles even loshalen en grondig reinigen. En voor de Negcon dan ook alles weer netjes invetten.
Het viel mij op dat van de capacitor echt nog maar weinig over was. De waardes kon ik niet eens meer lezen, dus die wil ik vervangen. Het is maar eentje. Iemand enig idee wat de waarden zijn? Ik kan het echt nergens vinden. Of wil iemand 'm even los schroeven? :D O+

Edit: het is 10uF. Had nog een 10uF 16 volt cap liggen, dus die zit er nu in. De Necgon gereinigd en alle tandwieltjes en draaiende onderdelen opnieuw ingesmeerd met siliconen vet. Werkt weer als nieuw. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tux3.14 op 02-12-2024 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

In de voorverkoop ging er uiteindelijk wat mis en heb ik nu via een andere weg "the Spectrum" besteld
https://retrogames.biz/products/thespectrum/

Verwachte levering is volgende week. Ondertussen staat youtube vol met reviews nadat de eerste 2 weken geleden officieel geleverd werden. Ook al een teardown gezien en er zit echt niets in. Ik heb ondertussen een stick met 1.5gb aan games, demo's etc klaar liggen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 11:24
dingen over wie en wat verkoopt hoort hier niet thuis

[ Voor 89% gewijzigd door Linksquest op 07-12-2024 11:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
dingen over wie en wat verkoopt hoort hier niet thuis

[ Voor 107% gewijzigd door Linksquest op 07-12-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Wow wat moet zoiets wel niet kosten? Laat staan hoe kom je er aan?!? Ik heb dan wel een snes killer instinct bundle die mensen ooit hebben gehad maar ze hadden al een snes dus die is de zolder op gegaan zonder ooit gebruikt te zijn maar lijkt me toch dat dat niet zo vaak gebeurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
copywizard schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:45:
[...]

Wow wat moet zoiets wel niet kosten? Laat staan hoe kom je er aan?!? Ik heb dan wel een snes killer instinct bundle die mensen ooit hebben gehad maar ze hadden al een snes dus die is de zolder op gegaan zonder ooit gebruikt te zijn maar lijkt me toch dat dat niet zo vaak gebeurd?
Goedkoper als een PS5 Pro. 😉

Vaak is dit alleen nog maar te vinden van verzamelaar op verzamelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-05 20:08

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 09:57
Naast tweakers, zitten we met een aantal (ex)forummembers in een telegram groep waar we dagelijks praten over onze passie voor retrogaming.

Hier kwam ook het idee om een retro lan te organiseren en vorige week was het dan zover, onze eerste editie. Onderstaand een kort filmpje met de achterliggende gedachte en footage van dit event :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:32
Ik heb onlangs een NES console gekregen, hierbij zat een NES Advantage en gewone controller en een chinees 1000 in 1 cartridge.

Alles open geschroefd en gereinigd, maar vroeg me af zijn er nog mods beschikbaar voor een frontloader NES? Liefst zou ik iets met HDMI willen maar ik begrijp dat dat allemaal niet of amper te verkrijgen is. Ik kan solderen maar het zit het meer in waar haal ik de componenten eventueel vandaan.

Anders gaat het gewoon weer in elkaar en dan maar via de tulp stekkertjes spelen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NovemberSierra schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:14:
Ik heb onlangs een NES console gekregen, hierbij zat een NES Advantage en gewone controller en een chinees 1000 in 1 cartridge.

Alles open geschroefd en gereinigd, maar vroeg me af zijn er nog mods beschikbaar voor een frontloader NES? Liefst zou ik iets met HDMI willen maar ik begrijp dat dat allemaal niet of amper te verkrijgen is. Ik kan solderen maar het zit het meer in waar haal ik de componenten eventueel vandaan.

Anders gaat het gewoon weer in elkaar en dan maar via de tulp stekkertjes spelen :).
Voor de NES is er de Hi-Def NES kit van kevtris, maar die is inderdaad wat outdated en niet meer te vinden. Heb er toevallig eentje in die van mij gebouwd en gebruik die pas weer sinds ik de RetroTink4K heb.

De NESRGB is wat ik vandaag de dag zou aanbevelen. Principe van installatie is hetzelfde als voor de Hi-Def NES en het is eigenlijk compatible met meer schermen. Zie http://etim.net.au/nesrgb/ voor meer informatie. Deze werkt trouwens op bijna alle versies van de NES, zo heb ik er eentje in mijn Famicom AV zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 13-12-2024 14:41 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:32
Seroczynski schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:40:
[...]

Voor de NES is er de Hi-Def NES kit van kevtris, maar die is inderdaad wat outdated en niet meer te vinden. Heb er toevallig eentje in die van mij gebouwd en gebruik die pas weer sinds ik de RetroTink4K heb.

De NESRGB is wat ik vandaag de dag zou aanbevelen. Principe van installatie is hetzelfde als voor de Hi-Def NES en het is eigenlijk compatible met meer schermen. Zie http://etim.net.au/nesrgb/ voor meer informatie. Deze werkt trouwens op bijna alle versies van de NES, zo heb ik er eentje in mijn Famicom AV zitten.
Ja die Hi-Def kit was inderdaad niet meer te verkrijgen. Ik kwam ook nog wat anders tegen wat ook misschien wel interessant is.

YouTube: NES HDMI no-cut mod - LumaCode for the Nintendo Entertainment System

Ben je hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NovemberSierra schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:50:
[...]

Ja die Hi-Def kit was inderdaad niet meer te verkrijgen. Ik kwam ook nog wat anders tegen wat ook misschien wel interessant is.

YouTube: NES HDMI no-cut mod - LumaCode for the Nintendo Entertainment System

Ben je hier bekend mee?
Nee, ken ik niet. Maar als het goed uit de verf komt kan je het best proberen als je perse HDMI wil.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Misschien de zoveelste keer :

Ik heb een Philips 50PUS6754/12 tv. en een Playstation 2.

Welke converter etc. is het ideaal voor deze setup? Retrotink 5x is te duur nu ook wegens de extra kosten die nog bovenop gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Tosun schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:03:

Welke converter etc. is het ideaal voor deze setup? Retrotink 5x is te duur nu ook wegens de extra kosten die nog bovenop gaan komen.
vloeken in de kerk hier met die vraag ;)
Is al een voorgesteld om verschillende opties in de TS te plaatsen per console, maar gaat niet gebeuren denk ik. Persoonlijk haal ik dit resultaat op een philips 6097 (2012) ..

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74876524

Voor mij goed genoeg en voor de puristen met betrekking tot inputlag of welke krachttermen erbij komen kijken. Ik ervaar het niet en speel voor de fun met mijn zoontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Millie-ano schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:09:
[...]

vloeken in de kerk hier met die vraag ;)
Is al een voorgesteld om verschillende opties in de TS te plaatsen per console, maar gaat niet gebeuren denk ik. Persoonlijk haal ik dit resultaat op een philips 6097 (2012) ..

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74876524

Voor mij goed genoeg en voor de puristen met betrekking tot inputlag of welke krachttermen erbij komen kijken. Ik ervaar het niet en speel voor de fun met mijn zoontje.
Het is ons doel om wel specifieker te worden. Ik twijfel alleen of ik directe links naar winkels moet plaatsen in de ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Tosun schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:03:

Het ligt er aan wat je er precies mee wilt gamen.
Maar als het puur voor aansluiten gaat geloof ik dat je tv ook een component poort heeft. Je zou kunnen kijken voor een ps2 component kabel.
https://www.retrogamingca...ONENT-VIDEO-CABLE-PVM-BVM
Of een rad2x
https://www.retrogamingca...LAYSTATION-HD-RAD2X-CABLE
Dit is een kabel met een ingebouw tink2x kan je hem iig via dmi aansluiten
Alternatief is een tink2pro. Maar dan heb je ook een component kabel nodig.

Dit natuurlijk aannemen dat je alleen een ps2 wilt aansluiten
Let op komt verzendkosten en import kosten bij.
Maar als er al vat in de prijs zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Vrietje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:16:
[...]

Het is ons doel om wel specifieker te worden. Ik twijfel alleen of ik directe links naar winkels moet plaatsen in de ts.
eens. En zoals je ziet is de mijne van destijds al niet meer leverbaar
Maar verschillende opties aangeven m.b.t type dongels/kabels/kastjes met de voor- en nadelen lijken me wel ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Millie-ano schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:30:
[...]

eens. En zoals je ziet is de mijne van destijds al niet meer leverbaar
Maar verschillende opties aangeven m.b.t type dongels/kabels/kastjes met de voor- en nadelen lijken me wel ideaal.
Het is wel het doel om dit in de ts kwijt te gaan kunnen . Zodat de meeste van deze vragen iig daar beantwoord kunnen worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:50
didado schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:24:
Een nog ongebruikte N64 Donkey Kong 64 console pak.
De console ziet er goed uit, als ik de controller bekijk is die zeker niet nieuw, klopt dat? Ik kijk graag naar jouw berichten met nieuwe zaken, dus zeg dit niet om de pret te bederven oid.
TheInsider schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:18:
[...]

De console ziet er goed uit, als ik de controller bekijk is die zeker niet nieuw, klopt dat? Ik kijk graag naar jouw berichten met nieuwe zaken, dus zeg dit niet om de pret te bederven oid.
Ja klopt. Ik heb het ook gezien. Daarom maak ik altijd foto's. Het rare is wel dat de gebonden lus er nog ongeopend uit ziet. Dat krijg je vaak niet meer zo precies terug. Dus vraag me ook af wat er met de controller is gebeurd is.

Dus misschien een snelle test geweest voor verkoop. Gelukkig geen hoofdprijs betaald.😉

Verder ben ik wel tevreden met de staat. Maar geef gerust aan als je iets ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wipeout heb ik veel gespeeld op de pc. En dan ook nog met zo knipperende lcd bril, scherm op 120hz om zodoende in 3d te game. Het gaf een leuk effect.

Leuk om te weten dat deze game op de playstation zo populair was.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSc7FuYmsG9fS7T-dSzQWu8rAf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qeg80E0Ilezia589MCeCK5cR.jpg?f=fotoalbum_large

Deze 2 Xbox 360 cadeau gekregen.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.