Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
bladebla schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:42:
Ik kan Tibber wel vinden op vergelijkingssites maar geen cashbacks. Het €50 Tibber-tegoed via een referral is wat er op dat vlak is, neem ik aan?
Weet het niet helemaal zeker, maar in mijn zoektocht ben ik geen cashbacks tegen gekomen bij aanbieders van dynamische contracten. Wel bij aanbieders van contracten met vaste tarieven.

In principe kan elke Tibber klant je voorzien van een referral voor die 50 euro. Let wel, er naar vragen hier in het topic is niet toegestaan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGJ
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-06 21:32

FGJ

Meer mensen waar de Pulse er ineens uit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:02
FGJ schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:36:
Meer mensen waar de Pulse er ineens uit ligt?
hier ook idd

we hebben niets meer van je pulse vernomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-06 22:46
https://status.tibber.com/incidents/13wgycsjmzhr

General system-downtime: Affecting smart charging and smart heating, as well as realtime data from Pulse.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
major outage sinds iets na 1300 uur ook in status zichtbaar tiber pulse net onder tesla (helpt bij de ctrl f)

https://status.tibber.com/

[ Voor 21% gewijzigd door boyette op 04-11-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 10:04
Vraagje aan anderen die de Tesla integratie gebruiken: het valt me op dat elke keer als ik de Tibber app open, de gekoppelde Tesla uit slaapstand komt. Ervaren jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05
Eerste ervaringen met Tibber sinds 15 sep 2024 was positief, totdat we een EV kochten met een geïntegreerd laadpunt (Zaptec) en Pulse voor de loadbalancing.

Dat de auto zelf (Leaf) niet geïntegreerd is en ik zelf een percentage dien op te geven voor het laten creëren van een slim laadplan neem ik op de koop toe. Echter sinds een week of 2 behoorlijk wat storingen gehad: instabiele app in de vorm van het niet laden van gegevens, verdwenen laadplan (dus opnieuw de boel aansluiten) en een hangende gepauzeerde grid rewards laadplan. In beide gevallen een niet opgeladen auto dus!

En nu een major outage... we gaan het zien, wellicht dat ik weer terugval op het slim laden via Zaptec.

[ Voor 8% gewijzigd door Picaroon op 04-11-2024 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:43
Ben wel blij met mn accu als ik de prijzen van morgen zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sikkek schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:10:
Vraagje aan anderen die de Tesla integratie gebruiken: het valt me op dat elke keer als ik de Tibber app open, de gekoppelde Tesla uit slaapstand komt. Ervaren jullie dat ook?
Ja dat klopt. Het is hetzelfde als het open van de Tesla app, de meest actuele informatie wordt opgehaald.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Backpacker schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:37:
[...]

Ja dat klopt. Het is hetzelfde als het open van de Tesla app, de meest actuele informatie wordt opgehaald.
Openen van de Tesla App maakt de auto tegenwoordig ook niet meer wakker, pas na het uitvoeren van een actie gebeurt dat. Je ziet wel de SoC van de auto, waarschijnlijk laatst gerapporteerde waarde van de auto vanaf de Tesla cloud? Feature request? Ik meen dat Jedlix ook dit mechanisme gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Sikkek op 05-11-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
misschien dat de tibber app meer gegevens opvraagt dmv hun api
waardoor de auto wakker moet worden..

of bepaalde sensoren of besturingen activeert

maar je kan daarover met tibber contact opnemen dan kan hun development team daar naar kijken
die zijn vrij snel met die powerups

[ Voor 47% gewijzigd door boyette op 05-11-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
boyette schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:08:
misschien dat de tibber app meer gegevens opvraagt dmv hun api
waardoor de auto wakker moet worden..

of bepaalde sensoren of besturingen activeert

maar je kan daarover met tibber contact opnemen dan kan hun development team daar naar kijken
die zijn vrij snel met die powerups
Ik geloof dat @Backpacker bij Tibber werkt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Sikkek schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:00:
[...]
Openen van de Tesla App maakt de auto tegenwoordig ook niet meer wakker, pas na het uitvoeren van een actie gebeurt dat. Je ziet wel de SoC van de auto, waarschijnlijk laatst gerapporteerde waarde van de auto vanaf de Tesla cloud? Feature request? Ik meen dat Jedlix ook dit mechanisme gebruikt.
Ah ik wist niet dat ze dat tegenwoordig aangepast hebben.
Ik zal het eens gaan neerleggen bij de ontwikkelaars! Er is dit jaar sowieso al het een en ander aangepast in de communicatie interval met Tesla om de zogenoemde vampier drain tegen te gaan, dus misschien dat hierin ook het een en ander aangepast kan worden.

Even voor mijn kennis (heb zelf helaas nog geen elektrische auto, laat staan een Tesla). Gebeurt het wakker maken al bij openen van de Tibber app of moet je daarvoor echt de autowidget openen?

[ Voor 3% gewijzigd door Backpacker op 05-11-2024 22:29 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Sikkek schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:21:
[...]

Ik geloof dat @Backpacker bij Tibber werkt :)
Klopt. op de supportafdeling maar we staan in nauw contact met de ontwikkelaars :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:02
Backpacker schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:26:
[...]

Ah ik wist niet dat ze dat tegenwoordig aangepast hebben.
Ik zal het eens gaan neerleggen bij de ontwikkelaars! Er is dit jaar sowieso al het een en ander aangepast in de communicatie interval met Tesla om de zogenoemde vampier drain tegen te gaan, dus misschien dat hierin ook het een en ander aangepast kan worden.

Even voor mijn kennis (heb zelf helaas nog geen elektrische auto, laat staan een Tesla). Gebeurt het wakker maken al bij openen van de Tibber app of moet je daarvoor echt de autowidget openen?
Het gebeurt al bij het openen van de Tibber app, de autowidget openen is daarvoor niet eens “nodig”.

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb op dit moment problemen met slim laden en Tibber. Ik heb mijn auto toegevoegd als powerup ( Kia Niro EV ), maar ik heb nog geen laadpaal thuis.

Ik merk nu op dat ook bij een gewone publieke laadpaal het laden wordt onderbroken door Tibber. Het moment dat ik namelijk de powerup verwijder laadt de auto gewoon door.

Ik heb dit aan Tibber gemaild net, zijn er meer mensen die dit hebben en hoe kan ik dit probleem voorkomen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Normaal kijkt tibber of je auto thuis is. Daarvoor heeft tibber natuurlijk wel toegang nodig tot de locatie van de auto en dient te weten waar je huis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

janne_nl schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:48:
Normaal kijkt tibber of je auto thuis is. Daarvoor heeft tibber natuurlijk wel toegang nodig tot de locatie van de auto en dient te weten waar je huis staat.
Inderdaad app locatietoegang gegeven. Alleen staat mijn auto aan een laadpaal 200 meter verderop.Heb voorlopig slim laden uit gezet.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
mkleinman schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:28:
Ik heb op dit moment problemen met slim laden en Tibber. Ik heb mijn auto toegevoegd als powerup ( Kia Niro EV ), maar ik heb nog geen laadpaal thuis.

Ik merk nu op dat ook bij een gewone publieke laadpaal het laden wordt onderbroken door Tibber. Het moment dat ik namelijk de powerup verwijder laadt de auto gewoon door.

Ik heb dit aan Tibber gemaild net, zijn er meer mensen die dit hebben en hoe kan ik dit probleem voorkomen?
Hoezo onderbroken?
Heb je daar iets ingesteld over laden tot max..
dat zou dan altijd kunnen gelden uiteraard en niet perse een probleem maar dat hoort dan zo

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 06-11-2024 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
mkleinman schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:50:
[...]

Inderdaad app locatietoegang gegeven. Alleen staat mijn auto aan een laadpaal 200 meter verderop.Heb voorlopig slim laden uit gezet.
Ah 200 meter is net binnen de reikwijdte waar naar gekeken wordt of de auto thuis staat te laden of niet. Ik ga je berichtje er even bij zoeken en kijken of we de coördinaten van je huis iets kunnen aanpassen zodat dat geen probleem meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 09:34
heeft iemand de tibber_get_prices informatie correct in HA geladen? Ik wil gebruik maken van deze feature om te bepalen of iets 'NORMAL' of 'EXPENSIVE' is per tijdseenheid maar krijg het niet voor mekaar. Ik kan ontwikkelopties -> actions wel de informatie uitlezen maar verder loopt ik steeds vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
SmoothTweaker schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:02:
heeft iemand de tibber_get_prices informatie correct in HA geladen? Ik wil gebruik maken van deze feature om te bepalen of iets 'NORMAL' of 'EXPENSIVE' is per tijdseenheid maar krijg het niet voor mekaar. Ik kan ontwikkelopties -> actions wel de informatie uitlezen maar verder loopt ik steeds vast.
Dit zit toch al ingebakken in de code? Ik gebruik het bijv. om via een FingerBot de warmwater generatie van mijn Quooker tijdelijk te schakelen:

code:
1
2
3
4
  - trigger: state
    entity_id:
      - sensor.tibber_pulse_{personal}_electricity_price
    attribute: price_level

Het attribuut price_level rapporteert al "NORMAL", " CHEAP", "VERY_CHEAP" ,"EXPENSIVE","VERY_EXPENSIVE"

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

boyette schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:56:
[...]

Hoezo onderbroken?
Heb je daar iets ingesteld over laden tot max..
dat zou dan altijd kunnen gelden uiteraard en niet perse een probleem maar dat hoort dan zo
Ik heb geen slim laadprogramma ingesteld of iets dergelijks. Alleen de toggle aan staan. En elke keer stopte het laden na ongeveer 1 uur.

Intussen staat toggle uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:48
Ik ben sinds 7 november klant bij tibber en ik heb zojuist mijn verbruik van 7 november inzichtelijk gekregen.

Wat mij opvalt is dat mijn export niet geregistreerd staat, is dit normaal?

Hier is mijn verbruik vanuit de tibber app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zw9p2sG3oUz4tY5_cC8tu9ZMu0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DbIox8vnFuwIOGJmd2LW5npe.png?f=fotoalbum_large

En hier is mijn verbruik volgens homewizard (P1 meter):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8a2zSb724VjFFtzbjjo5n_E8n3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZunYdBzvAPpECfxKambQJRd9.png?f=fotoalbum_large

Tussen 17 en 18u heeft mijn solaredge pv/accu systeem 4kWh geëxporteerd naar het net gezien de prijs toen het hoogste stond.
Echter zie ik dit dus niet terug in het verbruik vanuit tibber.

Heb ik hier de overpriced P1 meter van tibber voor nodig om dit direct inzichtelijk te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
koenvds1 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:54:
Ik ben sinds 7 november klant bij tibber en ik heb zojuist mijn verbruik van 7 november inzichtelijk gekregen.

Wat mij opvalt is dat mijn export niet geregistreerd staat, is dit normaal?

Hier is mijn verbruik vanuit de tibber app:
[Afbeelding]

En hier is mijn verbruik volgens homewizard (P1 meter):
[Afbeelding]

Tussen 17 en 18u heeft mijn solaredge pv/accu systeem 4kWh geëxporteerd naar het net gezien de prijs toen het hoogste stond.
Echter zie ik dit dus niet terug in het verbruik vanuit tibber.

Heb ik hier de overpriced P1 meter van tibber voor nodig om dit direct inzichtelijk te krijgen?
Klopt, dat is daar niet zichtbaar. Ik heb de P1 meter maar ook dan is het niet zichtbaar onder verbruik. Dat laat echt alleen de daadwerkelijke afname van het net zien.

Onder het kopje Analyse is wel de teruglevering te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:48
13art schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:10:
[...]

Klopt, dat is daar niet zichtbaar. Ik heb de P1 meter maar ook dan is het niet zichtbaar onder verbruik. Dat laat echt alleen de daadwerkelijke afname van het net zien.

Onder het kopje Analyse is wel de teruglevering te zien.
Bedankt, duidelijk!

Onder analyse heb ik nog niet alle data dus ik moet gewoon nog even geduld hebben denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifZUMabXEVv5TjMdO3Df7zuTsnw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t0vtyzo2cOcOfR6a5JgxCRiY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
koenvds1 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:29:
[...]

Bedankt, duidelijk!

Onder analyse heb ik nog niet alle data dus ik moet gewoon nog even geduld hebben denk ik.
[Afbeelding]
Klopt als je net over bent gaat er wat tijd overheen voordat de data daar zichtbaar is.
interFace schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:14:
Mijn situatie:
- Tibber stroom
- EV gekocht
- Wil bij Tibber Zaptec Go aanschaffen

Ik zie prijzen van Zaptec en installatie maar ik vraag me af komen nog een abonnement kosten erbij?
Heeft iemand ervaring met Zaptec bij Tibber aub?
Heb zelf geen Zaptec Go, maar waarom zouden daar abonnementskosten bij komen? In ieder geval niet vanuit Tibber en dat is de partij die je Zaptec gaat aansturen, niet Zaptec zelf.

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 09-11-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interFace
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-05 22:23
Heb zelf geen Zaptec Go, maar waarom zouden daar abonnementskosten bij komen? In ieder geval niet vanuit Tibber en dat is de partij die je Zaptec gaat aansturen, niet Zaptec zelf.
Ik weet het niet meer ik dacht voor al software updates en online omgeving waar je statistieken kan inzien?
Ik ben echt totaal niet bekend hoe dit soort dingen werken maar bedankt voor je mening!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
interFace schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:30:
[...]

Ik weet het niet meer ik dacht voor al software updates en online omgeving waar je statistieken kan inzien?
Ik ben echt totaal niet bekend hoe dit soort dingen werken maar bedankt voor je mening!
Als dat zo is zou ik verwachten dat dit vrij duidelijk op de website van Zaptec zou staan.
Als ik de lijn doortrek naar mijn Easee laadpaal, dan kijk ik (op het installeren na) nooit in de app van Easee maar altijd in die van Tibber.
Kan zijn dat het voor jou anders is natuurlijk, bijvoorbeeld wanneer je voor de zaak moet laden oid. Daar heb ik echter geen kaas van gegeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:51
Ik heb ook een vraag over de overstap naar Tibber in combinatie met thuis elektrisch laden.

Wij betrekken medio januari onze nieuwe woning. De huidige eigenaar laat daar zijn laadpaal (Alfen Eve Single Pro-line) achter. Die paal was zakelijk maar wordt "vrij gemaakt" opgeleverd zodat wij hem privé kunnen gaan gebruiken.

Nu wordt de paal zelf niet ondersteund door Tibber maar ons model auto (Tesla Model 3) wel. Begrijp ik het goed dat ik met Tibber dan ook gewoon slim kan laden en in aanmerking kom voor de Grid Rewards? Of moet ik toch een door hen ondersteunde paal aanschaffen daarvoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
JeroenVerweij schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:13:
Ik heb ook een vraag over de overstap naar Tibber in combinatie met thuis elektrisch laden.

Wij betrekken medio januari onze nieuwe woning. De huidige eigenaar laat daar zijn laadpaal (Alfen Eve Single Pro-line) achter. Die paal was zakelijk maar wordt "vrij gemaakt" opgeleverd zodat wij hem privé kunnen gaan gebruiken.

Nu wordt de paal zelf niet ondersteund door Tibber maar ons model auto (Tesla Model 3) wel. Begrijp ik het goed dat ik met Tibber dan ook gewoon slim kan laden en in aanmerking kom voor de Grid Rewards? Of moet ik toch een door hen ondersteunde paal aanschaffen daarvoor?
Slim laden wel, Grid Rewards volgens mij niet:
Hoe kan ik deelnemen aan Grid Rewards?
Voeg je elektrische voertuig en geïntegreerde laadpunt (Easee, Zaptec, Wallbox & Go-e) toe aan de app, activeer Slim Laden en Grid Rewards, en je bent er klaar voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
@JeroenVerweij Tesla en Grid Rewards zonder gekoppelde laadpaal zal in de loop van 2025 komen. Slim Laden zal al wel werken :)

@interFace Er zijn geen bijkomende (abonnements)kosten voor een Zaptec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
[...]

Bedankt, duidelijk!

[Afbeelding]
Inderdaad nog even geduld hebben. Pas als de eerst meterstanden van teruglevering binnen zijn weet Tibber dat er ook productie/teruglevering op een adres plaatsvindt en moet dat in alle systemen verwerkt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
Hier nog een puntje van kritiek!

Ik heb een tesla met LFP accu en een belangrijk proces tijdens het laden is de kalibratie die plaatsvindt op 100%.
Dit proces wil je niet onderbreken omdat dan o.a. de cellen worden gebalanceerd. Echter nog voordat de auto dit proces heeft kunnen voltooien heeft de tibber app het laden beëindigd omdat de app dacht dat het laden was voltooid op 100%…

Ik mag gebruik van de Pulse en een geïntegreerd laadpunt (Easee) en heb dus slimladen en gridrewards aanstaan…

Wat ik hier eerder heb aangegeven is dat Tibber het laadprogramma van de auto compleet lijkt te negeren… (zie ook mijn post waarin ik schreef dat mijn e-golf vrolijk tot 100% wordt geladen terwijl ik de limiet op 80% heb staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
Barse87 schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:38:

Wat ik hier eerder heb aangegeven is dat Tibber het laadprogramma van de auto compleet lijkt te negeren… (zie ook mijn post waarin ik schreef dat mijn e-golf vrolijk tot 100% wordt geladen terwijl ik de limiet op 80% heb staan).
Heb zelf ook de Easee laadpaal maar bij mijn e-niro wordt gewoon netjes geladen tot het ingestelde percentage in de auto.

Al contact met de helpdesk gehad of zij een idee hebben waarom dat bij jouw wagens niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Barse87 schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:38:
Hier nog een puntje van kritiek!

Ik heb een tesla met LFP accu en een belangrijk proces tijdens het laden is de kalibratie die plaatsvindt op 100%.
Dit proces wil je niet onderbreken omdat dan o.a. de cellen worden gebalanceerd. Echter nog voordat de auto dit proces heeft kunnen voltooien heeft de tibber app het laden beëindigd omdat de app dacht dat het laden was voltooid op 100%…

Ik mag gebruik van de Pulse en een geïntegreerd laadpunt (Easee) en heb dus slimladen en gridrewards aanstaan…

Dit is vreemd. Want juist met een gekoppelde laadpaal wordt bij het bereiken van de max SoC de laadpaal niet uitgezet om functies als voorverwarmen en het, bij bijvoorbeeld bij een Tesla, zelf automatisch aanvullen van de batterij als de auto zelf energie heeft verbruikt te laten werken. De kalibratie zou dus niet onder niet onderbroken moeten worden want de laadpaal blijft gewoon stroom leveren.

Is je E-golf gekoppeld aan Tibber? Want dan zouden we de, in de auto ingesteld mac SoC wel door moeten krijgen volgens mij. Het is overigens ten allen tijden de auto zelf die het laden bij het bereiken van de max SoC stopt! Wederom, de laadpaal blijft gewoon aan staan als het laadschema is voltooid.

PS: wat voor laadprogramma heb je dan in de auto aangezet? Je kan geen twee kapiteins tegelijkertijd achter het roer zetten. Of je regelt de laadplanning zelf of je laat Slim Laden het regelen.

Anyway, stuur me even een privéberichtje met het e-mailadres van je Tibber account en dan kijk ik met liefde even naar de laadsessies of ik iets vreemds kan ontdekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Backpacker op 10-11-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
Ik maak nu sinds een aantal weken gebruik van de Tibber app, maar in het begin nog met een “domme” lader.
Sinds 7 november heb ik ook energie via Tibber en sinds 8 november gebruik ik de easee laadpaal.
Maar dit gedrag had ik daarvoor ook al en wilde eerst eens kijken of dat nu met de easee anders ging…
Wat betreft de e-golf maak ik gebruik van een laadschema met 80% limiet.
Bij de tesla heb ik geen laadschema actief in de tesla app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurE
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-04 16:30
JeroenVerweij schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:13:

Vijf jaar geleden heb ik voor onze Model 3 een Tesla wall connector geplaatst. Dit is een domme lader. Deze lader is geheel transparant voor Tibber. In de Tibber app maak je een power-up aan voor de auto waarin je de inloggegevens van je Tesla account invoert. Tibber communiceert direct met de auto, starten, stoppen, laadpercentage, werkt allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Mijn EV kan door Tibber aangestuurd worden. Ik heb een laadpaal maar niet eentje die door Tibber aangestuurd kan worden.
Gisterenmiddag gaf het slimme laadplan aan dat de EV om 03u00 de volgende ochtend opgeladen ging worden.
Tot 2 keer toe zag ik echter dat het laden toch aangevangen was. Ik heb dit vervolgens onderbroken om toch het ingestelde tijdstip te gebruiken.
Is dit een storing/foutje bij Tibber of had ik zelf iets moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurE
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-04 16:30
Ik heb wel elders op dit forum gelezen dat bij inpluggen Tibber de EV direct begint te laden, ongeacht of het een 'duur' tijdstip is. Dat duurt dan een kwartier of zo. Die ervaring heb ik ook. Ook meen ik hier thuis gezien te hebben dat als je dat laden handmatig afbreekt, de laadsessie dan later niet meer start en je volgende ochtend niet geladen bent. Maar dat laatste weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
De EV was vanochtend 'gewoon' geladen. Tot nu toe onderbreek ik altijd direct de laadsessie direct nadat ik de EV aan de laadpaal heb verbonden. Geen enkel probleem. Ook nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
piwakawaka schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:40:
Mijn EV kan door Tibber aangestuurd worden. Ik heb een laadpaal maar niet eentje die door Tibber aangestuurd kan worden.
Gisterenmiddag gaf het slimme laadplan aan dat de EV om 03u00 de volgende ochtend opgeladen ging worden.
Tot 2 keer toe zag ik echter dat het laden toch aangevangen was. Ik heb dit vervolgens onderbroken om toch het ingestelde tijdstip te gebruiken.
Is dit een storing/foutje bij Tibber of had ik zelf iets moeten doen?
Bij dit soort vragen is het altijd handig om te vertellen wat voor auto je precies hebt (incl bouwjaar) en welke instellingen je in de auto en/of laadpaal hebt aanstaan die het laden kunnen beïnvloeden.

Maar zonder gekoppelde laadpaal kan het het in ieder geval geen Grid Reward laadsessies zijn geweest. Je kan altijd even je e-mailadres van je Tibber account sturen in een privébericht. Dan kijk ik later vandaag of ik een verklaring kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
ArthurE schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:40:
Ik heb wel elders op dit forum gelezen dat bij inpluggen Tibber de EV direct begint te laden, ongeacht of het een 'duur' tijdstip is. Dat duurt dan een kwartier of zo. Die ervaring heb ik ook. Ook meen ik hier thuis gezien te hebben dat als je dat laden handmatig afbreekt, de laadsessie dan later niet meer start en je volgende ochtend niet geladen bent. Maar dat laatste weet ik niet zeker.
Klopt met alleen een geïntegreerde auto is over het algemeen 15 minuten het maximum dat er doorgeladen zal worden. Het een en ander afhankelijk van hoe snel de auto doorgeeft dat er thuis geladen wordt.

Vooral bij Kia en Hyundai zal dit regelmatig langer kunnen zijn omdat die auto's veel minder communiceren met het Bluelinkplatform omdat alle communicatie via de 12-volt accu gaat en die accu niet wordt bijgevuld tijdens het laden van de grote batterij. Bij die auto is dan ook altijd de tip om na het aankoppelen van de auto aan de laadpaal de Kia of Hyundai app even te openen. Dan vraagt die app om een update van de auto als het goed is en zal de informatie op het bluelinkplatform geupdate worden.

Met een gekoppeld laadpaal zal het over het algemeen binnen een minuut worden gestopt, alleen bij Zaptecs nu niet omdat Zaptec het een en ander heeft aangepast op hun platform waardoor de stopinstructie te vroeg bij hun aan kwam. Daarom is bij Zaptec een minuut vertraging ingevoerd voordat de stopinstructie wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
[...]

Bedankt, duidelijk!

[Afbeelding]
dit heeft met je p1 meter te maken die is niet real time

heb je de pulse dan is dit direct inzichtelijk elk kwartier bij analyse en productie

misschien via de applicatie van je third party p1 meter wel

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 12-11-2024 00:31 ]

• Picaroon
@Backpacker ik heb begrepen dat jij bij Tibber werkt; mag ik vragen waarom de supportafdeling tickets afsluit terwijl het initiële probleem niet opgelost is? Ik vind dit niet echt getuigen van een professionele houding richting de klant. In de reacties zijn jullie soms kort door de bocht en doen aannames waar ik slechts een workaround instel voor het probleem (slim laden overlaten aan de laadpaal zelf).

In dit specifieke geval gaat het om de problemen die ik ervaar rondom het slim laden op een Zaptec Go met firmware 2.4.1.8. Mijn inziens heb ik voldoende gegevens aangeleverd (incl. screenshots) voor troubleshooting, er wordt een reactie gestuurd dat een fix wordt geïmplementeerd en ticket afgesloten.

Vanochtend opnieuw een geplande laadsessie die afgelopen nacht is verdwenen, dus maar weer een ticket aangemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Picaroon op 14-11-2024 06:26 ]

• Backpacker
  • Niet online
Picaroon schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:25:
@Backpacker ik heb begrepen dat jij bij Tibber werkt; mag ik vragen waarom de supportafdeling tickets afsluit terwijl het initiële probleem niet opgelost is? Ik vind dit niet echt getuigen van een professionele houding richting de klant. In de reacties zijn jullie soms kort door de bocht en doen aannames waar ik slechts een workaround instel voor het probleem (slim laden overlaten aan de laadpaal zelf).

In dit specifieke geval gaat het om de problemen die ik ervaar rondom het slim laden op een Zaptec Go met firmware 2.4.1.8. Mijn inziens heb ik voldoende gegevens aangeleverd (incl. screenshots) voor troubleshooting, er wordt een reactie gestuurd dat een fix wordt geïmplementeerd en ticket afgesloten.

Vanochtend opnieuw een geplande laadsessie die afgelopen nacht is verdwenen, dus maar weer een ticket aangemaakt.
Stuur mij even een privébericht met je e-mailadres van je Tibber account en dan kijk ik er even naar.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mijn laadpaal, Easee lite, is vandaag geinstalleerd. Ik zie alleen wat geks in de Tibber app. De laadpaal is gekoppeld en ik zie Grid rewards voor mijn auto ingesteld staan. Echter als ik wil kiezen tussen of de auto beslist of de laadpaal heeft de laadpaal geen naam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6EepKjrbIsW462_FABhk-0yGGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtMFK9S0k4lCMHTUQiyCA9K3.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit een bekend probleem?

Daarnaast is onze 2e auto niet ondersteund in de Tibber app ( Peugeot E-208 ). Die staat dus ook niet vermeld bij de Grid rewards. De auto zelf is wel toegevoegd aan de app.

Gelden dan Grid rewards ook voor de 2e auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
@mkleinman
Heb je een naam ingesteld in de Easee app? Die wordt namelijk overgenomen door Tibber. Even uitloggen en weer inloggen zou ervoor kunnen zorgen dat de naam goed wordt opgehaald.

Grid Rewards geldt voor beide auto's. Het is alleen soms wel lastig om te detecteren welke auto het aangesloten wordt aan de laadpaal. Tip is om de notificaties voor slimme laadplaning aan te zetten zodat je een bericht krijgt voor welke auto er een planning is gemaakt.

Mocht dat onverhoopt de verkeerde zijn dan kan je in de instellingen van de laadpaalwidget de juiste auto aanwijzen als "op te laden" auto zodat er een nieuw laadplan met de juiste auto wordt aangemaakt.

Tip: zet altijd de juiste SoC voor je E-208 in de Tibber app voordat je hem aan de laadpaal koppelt. Dan zal het meest optimale laadplan worden aangemaakt. En als je de Peugeot hebt ingesteld op bijvoorbeeld tot max 80% SoC laden en er zit nog 40% in de batterij als je gaat laden dan zet je in de Tibber app de SoC op 60%. Op die manier wordt er een planning gemaakt om 40% van de batterijgrootte te laden :)

[ Voor 72% gewijzigd door Backpacker op 14-11-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Backpacker schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:03:
@mkleinman
Heb je een naam ingesteld in de Easee app? Die wordt namelijk overgenomen door Tibber. Even uitloggen en weer inloggen zou ervoor kunnen zorgen dat de naam goed wordt opgehaald.

Grid Rewards geldt voor beide auto's. Het is alleen soms wel lastig om te detecteren welke auto het aangesloten wordt aan de laadpaal. Tip is om de notificaties voor slimme laadplaning aan te zetten zodat je een bericht krijgt voor welke auto er een planning is gemaakt.

Mocht dat onverhoopt de verkeerde zijn dan kan je in de instellingen van de laadpaalwidget de juiste auto aanwijzen als "op te laden" auto zodat er een nieuw laadplan met de juiste auto wordt aangemaakt.

Tip: zet altijd de juiste SoC voor je E-208 in de Tibber app voordat je hem aan de laadpaal koppelt. Dan zal het meest optimale laadplan worden aangemaakt. En als je de Peugeot hebt ingesteld op bijvoorbeeld tot max 80% SoC laden en er zit nog 40% in de batterij als je gaat laden dan zet je in de Tibber app de SoC op 60%. Op die manier wordt er een planning gemaakt om 40% van de batterijgrootte te laden :)
Thanks! Vandaag gaan we het uitgebreid testen. Laadpaal staat er intussen ook netjes in met naam. (Denk synchronisatie glitch ).

Kwam er daarnet ook achter dat ik in de Tibber app loadbalancing nog niet aan had staan. Oeps! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Is het trouwens mogelijk om met bijvoorbeeld de Tibber developer API of rechtstreeks via een interface op de Easee Lite laadpaal het actuele verbruik ( in W ) op te vragen? Ik wil voor mijn eigen data graag weten met wat voor laadvermogen een auto wordt geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
mkleinman schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:25:
Is het trouwens mogelijk om met bijvoorbeeld de Tibber developer API of rechtstreeks via een interface op de Easee Lite laadpaal het actuele verbruik ( in W ) op te vragen? Ik wil voor mijn eigen data graag weten met wat voor laadvermogen een auto wordt geladen.
De Easee API rapporteert toch ook het verbruik? Heb het aan homeassistant gekoppeld en krijg die data gewoon binnen. Doe er zelf niet zoveel mee want heb ook een Homewizard 3-fase kWh-meter ertussen.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 08:16
Bij mij is Grid Rewards ermee gestopt. Wallbox Pulsar Pro lader; heeft maanden lang goed gewerkt icm grid rewards. Ongeveer een week geleden viel mij op dat er nooit meer onbalanscompensatie werd afgeroepen; nu is in de app ook het overzicht van de grid rewards (o.a. opbrengsten deze maand) vervangen door de algemene intro. EV lader "power-up" al opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
Roekeloos schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 03:04:
Bij mij is Grid Rewards ermee gestopt. Wallbox Pulsar Pro lader; heeft maanden lang goed gewerkt icm grid rewards. Ongeveer een week geleden viel mij op dat er nooit meer onbalanscompensatie werd afgeroepen; nu is in de app ook het overzicht van de grid rewards (o.a. opbrengsten deze maand) vervangen door de algemene intro. EV lader "power-up" al opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakt niets uit.
Scheelt dat je deze week weinig mist aan grid reward wat betreft laden vanwege ontlasting van het net (wel waren er rewards voor het uitstellen van het laden). Maar vreemd is het wel. Klinkt alsof alles even opnieuw ingesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Roekeloos schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 03:04:
Stuur mij even een privéberichtje met je e-mailadres van je Tibber account. Dan kijk ik er naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Is Tibber down?
Geen enkele widget werkt in de app en ook als ik mijn profiel in de app probeer te openen staat er dat de pagina niet gevonden kan worden

Niet erg handig aangezien ik mijn Tibber gebruik als loadbalancer voor mijn Zaptec laadbox voor de auto

Pulse status lampje brandt overigens met status, alles ok

[ Voor 10% gewijzigd door DutchManticore op 16-11-2024 12:24 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:21
Hier werkt alles @DutchManticore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yi_FCJT_d2bVqptRU4GS8V1_Anw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQ7hNjSM4uO2DTU5lTCbMxtV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pXKKHdsWvHVIjUYUAABmNgYoO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DigOnL0bvSGcjmkyMyX6mfv.jpg?f=fotoalbum_large

Vreemd. Dit is mijn app vandaag
Zo maar eens even de hele Pulse resetten dan

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 14:17
Mijn app doet dat af en toe op WIFI. Ligt vast aan Pihole ofzo. Als ik WIFI even uitzet, de app wegswipe en weer start op mobile data dan gaat het weer goed en werkt ie daarna weer op WIFI.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Korvaag schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:01:
Mijn app doet dat af en toe op WIFI. Ligt vast aan Pihole ofzo. Als ik WIFI even uitzet, de app wegswipe en weer start op mobile data dan gaat het weer goed en werkt ie daarna weer op WIFI.
Even gecontroleerd. Pihole niet actief op het moment.

Wel wifi aan/uit, app gekilld etc. Geen verbetering.

Vriendin komt net thuis, zelfde probleem op haar telefoon. Zowel via 5g als wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
Ook hier even gecontroleerd, maar de app doet het prima (op mobiele data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
13art schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:16:
Ook hier even gecontroleerd, maar de app doet het prima (op mobiele data).
Alles geprobeerd. In de KB van Tibber een artikel gevonden dat je soms wel drie keer moet resetten voordat alles weer werkt.

Ook dat helaas geen oplossing.

Uit frustratie maar een paar keer in en uitgelogd in de app en nu werkt alles plotseling weer. Misschien ergens een token gecached die niet meer geldig was.

Werkt weer naar behoren! Ook op de telefoon van mijn vriendin terwijl we daar niets aan veranderd of getroubleshoot hebben.

Vreemd maar als het werkt, werkt het.

Hij lijkt alleen mijn laadpaal vergeten te zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door DutchManticore op 16-11-2024 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
DutchManticore schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:30:
[...]

Alles geprobeerd. In de KB van Tibber een artikel gevonden dat je soms wel drie keer moet resetten voordat alles weer werkt.

Ook dat helaas geen oplossing.

Uit frustratie maar een paar keer in en uitgelogd in de app en nu werkt alles plotseling weer. Misschien ergens een token gecached die niet meer geldig was.

Werkt weer naar behoren! Ook op de telefoon van mijn vriendin terwijl we daar niets aan veranderd of getroubleshoot hebben.

Vreemd maar als het werkt, werkt het.

Hij lijkt alleen mijn laadpaal vergeten te zijn...
Probeer even alle data van de app te legen, dat zal wellicht het probleem van het niet laden van de widgets en de "jij" pagina oplossen. Wel raar dat je vriendin er ook last van had.

Zou je kunnen laten weten welke versie van Android je draait en ook op de telefoon van je vriendin (als dat ook Android is)

Als de Pulse blauw is dan stuurt die data naar Tibber en zal load balancing in principe gewoon werken. Je had dus niet hoeven te resetten.

Stuur mij even een bericht je met je e-mailadres van je Tibber account dan kan ik op de achtergrond kijken voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door Backpacker op 16-11-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Korvaag schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:01:
dit is geen tibber issue
ook geen app issue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 14:17
boyette schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:14:
[...]

dit is geen tibber issue
ook geen app issue
Dat boeit toch voor geen meter? Het is een verschijnsel wat de persoon hierboven ook had en dat kan hier zo opgelost worden bij mij. Ik beweer nergens dat het aan Tibber of app ligt in mijn reactie. Ik doe een suggestie waarmee iemand anders eventueel ook geholpen kan zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 17-11-2024 00:07 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dat mag vriendelijker :)

[ Voor 86% gewijzigd door Proton_ op 17-11-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Backpacker schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:25:
[...]

Probeer even alle data van de app te legen, dat zal wellicht het probleem van het niet laden van de widgets en de "jij" pagina oplossen. Wel raar dat je vriendin er ook last van had.

Zou je kunnen laten weten welke versie van Android je draait en ook op de telefoon van je vriendin (als dat ook Android is)

Als de Pulse blauw is dan stuurt die data naar Tibber en zal load balancing in principe gewoon werken. Je had dus niet hoeven te resetten.

Stuur mij even een bericht je met je e-mailadres van je Tibber account dan kan ik op de achtergrond kijken voor je.
Hallo Backpacker,

Ik heb wel nog andere vragen waar je misschien mee kunt helpen

Vandaag is mijn laadpaal voor het eerst in gebruik genomen.

In de Tibber app zie ik alleen iets geks. De fasen lijken niet of niet correct weergegeven te worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hOQUAa4i19L2gL39WeOhwjUo08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/un7PT5XQvGH28FOK5kTixARf.jpg?f=fotoalbum_large

De UI lijkt het niet te doen? Geen visuele weergave van de fase belasting.

Daarnaast als ik naar de getallen kijk. Het lijkt alsof er 1 fase vol wordt getrokken? De eerdere?

De overige twee zijn niet of nauwelijks belast, terwijl mijn auto nu wel staat te laden. Gaat om een X5 45e met 28kw batterij.

Laadpaal is drie fase geïnstalleerd, maar software matig beperkt tot 16A afgezien mijn auto max met 3,7kwh kan laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTrl337CgIorBYsQMvt3C5CXjg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1A13T2Z03KybMZYFGmoiCRq.jpg?f=fotoalbum_large

Hij trekt nu ongeveer 4300watt volgens de Tibber Pulse overigens.

Zie je hier gekke dingen of klopt dit allemaal wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

The Third Man

The Third Jellyfish

@DutchManticore inkopper lijkt me dat de auto slechts enkelfase kan laden? Het 3,7 kW wat je noemt (geen ‘h’ erbij want het gaat om vermogen) is exact 16x230 ofwel een enkele fase op 16A.

[ Voor 43% gewijzigd door The Third Man op 17-11-2024 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
DutchManticore schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:44:
[...]

Hallo Backpacker,

Ik heb wel nog andere vragen waar je misschien mee kunt helpen

Vandaag is mijn laadpaal voor het eerst in gebruik genomen.

In de Tibber app zie ik alleen iets geks. De fasen lijken niet of niet correct weergegeven te worden?

[Afbeelding]

De UI lijkt het niet te doen? Geen visuele weergave van de fase belasting.

Daarnaast als ik naar de getallen kijk. Het lijkt alsof er 1 fase vol wordt getrokken? De eerdere?

De overige twee zijn niet of nauwelijks belast, terwijl mijn auto nu wel staat te laden. Gaat om een X5 45e met 28kw batterij.

Laadpaal is drie fase geïnstalleerd, maar software matig beperkt tot 16A afgezien mijn auto max met 3,7kwh kan laden.

[Afbeelding]

Hij trekt nu ongeveer 4300watt volgens de Tibber Pulse overigens.

Zie je hier gekke dingen of klopt dit allemaal wel?
Volgens deze website kan de plugin hybride alleen maar laden met 1 fase en niet met 3: https://www.pluginvest.eu...aden-en-specificaties-142

Dat is alleen nog geen verklaring waarom je dan niet de belasting van de andere fase in huis ziet. Je woning is wel voorzien van 3 fasen?

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 17-11-2024 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
@DutchManticore je moet in de instellingen van de Pulse (tandwieltje rechtsboven) nog even de grootte van je hoofdzakering invullen. Als je een 3x25A aansluiting hebt dan moet je daar 25A invullen en dan zal het overzicht van het verbruik per fase ook gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Backpacker schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:16:
@DutchManticore je moet in de instellingen van de Pulse (tandwieltje rechtsboven) nog even de grootte van je hoofdzakering invullen. Als je een 3x25A aansluiting hebt dan moet je daar 25A invullen en dan zal het overzicht van het verbruik per fase ook gaan werken :)
Yes dat werkt inderdaad! Perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
13art schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:39:
[...]

Volgens deze website kan de plugin hybride alleen maar laden met 1 fase en niet met 3: https://www.pluginvest.eu...aden-en-specificaties-142

Dat is alleen nog geen verklaring waarom je dan niet de belasting van de andere fase in huis ziet. Je woning is wel voorzien van 3 fasen?
Ja nou precies dat. Gelukkig is het onderstaand uitgelegd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
't Is weer zover, maar dan een andere issue: auto koppelen aan laadpaal rond 1730, ik verwacht dat hij stopt na 1 minuut. Bijft echter vrolijk laden met een hoge kWh-prijs. Via de Zaptec app maar gestopt, want Tibber app reageert nergens op en later op de avond het hele riedeltje opnieuw getest. Helaas hetzelfde resultaat.

Screenshots laten een verbruik zien van 3.8kWh (16A voor de Leaf).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqboOSfnavP_Ttb570MdHqlo1ys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EudHmPG3kHIPJcJNk0zQ29GR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96X0cG-wqjsJuTYybyb9LlL8Q3w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UTzkytbEOZmOnhjzrxEevLl3.png?f=fotoalbum_large

Planning is dat de EV weer op woensdag 7:20 uur de weg op moet, waarom dan laden met het volgend overzicht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x26JPEt9-xvtpdwERq8ZlJxgT4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bEfHUradMFodQTqIxz2P6GRf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Picaroon op 18-11-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:30
G’avond,wij zijn sinds een maand bij tibber…
Ik dacht leuk dynamisch/variabel, en daardoor het voordeligst.

Maar moet zeggen dat het mij toch tegenvalt…of ik kijk niet goed..
Gemiddeld zit ik op 30ct en dan proberen we echt te timen qua verbruik.

Nu kreeg ik vandaag een aanbod via vereniging eigen huis voor Essent met 20ct per kw…is 1/3 goedkoper..dan kan ik toch beter weer terug naar een vast contract??

Wij verbruiken 9000 en wekken 6000 op..

Ik hoop dat iemand voor mij het verlossende woord heeft..misschien zie ik iets over het hoofd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 21:57
De laatste weken zijn volgens mij niet bepaald representatief door windstilte in binnen- en buitenland. Buiten de wintermaanden om komt daar zonne-energie bij.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@wwwmarcel het idee van dynamisch is dat je het voordeel van prijsgarantie inruilt voor het voordeel van de kans dat je goedkoper uit bent dan een contractprijs. Nu lijk je die kans als een garantie te beoordelen, wat natuurlijk nooit ‘voordelig’ gaat lijken als het weer niet meewerkt. Als jij er zeker van wil zijn dat het altijd X cent kost dan is dynamisch gewoon niet voor jou bedoeld. Als je daar toch niet zeker van hoeft te zijn moet je ook niet na een maandje je oordeel gaan vellen.

Dit is zowat de ongunstigste periode van het jaar, dus logischerwijs ga je nooit geweldige resultaten boeken als je net bent overgestapt. Beoordeel het dan als je ook de goede tijden hebt meegemaakt, dan kan je vergelijken met wat het je had gekost/gescheeld als je nu weer een contract had genomen. Sowieso ook handig om de tarieven van het huidige aanbod op die markt te noteren voor je toekomstige vergelijking.

[ Voor 29% gewijzigd door The Third Man op 18-11-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Hier ook pas begonnen. Weliswaar ook met een accu. Mijn gemiddelde over november is 22.1 ct/kWh.

Met een EV (nu 2). Laden als de prijs laag is, niet alleen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
janne_nl schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:34:
Hier ook pas begonnen. Weliswaar ook met een accu. Mijn gemiddelde over november is 22.1 ct/kWh.

Met een EV (nu 2). Laden als de prijs laag is, niet alleen als het moet.
Lid sinds 25 okt, gemiddelde over november is tot nu toe 23,8 ct/kWh. Geen idee of de €12,52 grid rewards er dan nog af moeten.

Geen thuisbatterij, weinig panelen maar wel een EV met 98kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:51
Vandaag de knoop doorgehakt: per medio december gaan we in onze nieuwe woning met stroom naar Tibber. Ik ben heel benieuwd. Met veel thuiswerken, onze nieuwe EV (die we niet dagelijks nodig hebben) en een airco hebben we veel wat we kunnen sturen.

We gaan lekker een jaar proberen hoe het bevalt en kijken hoe we uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wat Solaredge soms doet, is op hele goedkope momenten de accu volladen en op een moment met dure stroom terugleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
diotav schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:03:
De laatste weken zijn volgens mij niet bepaald representatief door windstilte in binnen- en buitenland. Buiten de wintermaanden om komt daar zonne-energie bij.
O oké…maar komt tibber dan doorgaans wel onder de 20ct?
Nu zie ik vannacht op z{n goedkoopst 25ct…terwijl zo’n vast contract ook 20ct aanbiedt als heel Nederland aan het koken is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
wwwmarcel schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:11:
[...]

Nu zie ik vannacht op z{n goedkoopst 25ct…terwijl zo’n vast contract ook 20ct aanbiedt als heel Nederland aan het koken is…
Let goed op de terugleverkosten bij een vast contract. Als je dan 10 ct/kWh teruglevering moet betalen kan het toch nog fors duur worden.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
-verkeerd topic-

[ Voor 103% gewijzigd door Bender op 18-11-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
[...]

Afgelopen zondag tussen 11 en 14 rond de 17ct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
KC27 schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:18:
[...]

Let goed op de terugleverkosten bij een vast contract. Als je dan 10 ct/kWh teruglevering moet betalen kan het toch nog fors duur worden.
Als wij meer verbruiken dan opwekken hoef je toch niks te betalen…..of wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

[...]

Nogmaals: in een periode als deze zon- en wind-arme november ga je niet hetzelfde prijsbeeld zien als in een zonovergoten voorjaar waar ook nog eens de wind hard waait. Je maakt nu een momentopname en gaat daar proberen tot een conclusie te komen die op de rest van het jaar slaat. Als je zo zou redeneren zou je dus als parapluverkoper schathemeltje rijk worden, je hebt altijd paraplu's nodig!

Daarnaast is het niet 'Tibber' dat onder een prijs komt, Tibber rekent net als de rest van de dynamische aanbieders de day ahead prijs, met een vaste opslag van zo'n 2 cent. Waar het hele concept dus op neerkomt is dat je meegaat met de elektriciteitsmarkt, dat kan in zowel je voordeel als je nadeel werken en je kan slechts sturen op basis van wat de markt jou aan kansen geeft. Ofwel je gaat dat risico aan en laat het lekker nog een flinke tijd (maanden tot een jaar) op z'n beloop om te merken of het goedkoper is dan een vast contract, of je komt nu al tot de conclusie dat dat risico niet voor jou is en dan moet je gewoon een vast contract nemen. Maar dan zeg je dus eigenlijk: ik ben bereid gemiddeld meer te betalen dan de verwachting (= de winstmarge van de maatschappij op het contract) maar dan hoef ik me niet druk te maken wanneer ik dat verbruik. En je zit nog met je terugleverboete en afbouw van de salderingsregeling.

[ Voor 9% gewijzigd door The Third Man op 18-11-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wwwmarcel schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:05:
[...]

wel dus.. het zijn geen 'ongesaldeerd' kosten, maar teruglever kosten.. dus ong 10c voor elke kWh die je terug levert.
Voor mij de reden om over te stappen naar dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat laatste was voor mij de reden om een accu te kopen. En over te gaan naar Tibber.

Alleen een modelcontract heeft geen terugleverkosten, maar wel vaak een hogere kWh prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:39
The Third Man schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:05:
[...]
Nogmaals: in een periode als deze zon- en wind-arme november ga je niet hetzelfde prijsbeeld zien als in een zonovergoten voorjaar waar ook nog eens de wind hard waait. Je maakt nu een momentopname en gaat daar proberen tot een conclusie te komen die op de rest van het jaar slaat. Als je zo zou redeneren zou je dus als parapluverkoper schathemeltje rijk worden, je hebt altijd paraplu's nodig!

Daarnaast is het niet 'Tibber' dat onder een prijs komt, Tibber rekent net als de rest van de dynamische aanbieders de day ahead prijs, met een vaste opslag van zo'n 2 cent. Waar het hele concept dus op neerkomt is dat je meegaat met de elektriciteitsmarkt, dat kan in zowel je voordeel als je nadeel werken en je kan slechts sturen op basis van wat de markt jou aan kansen geeft. Ofwel je gaat dat risico aan en laat het lekker nog een flinke tijd (maanden tot een jaar) op z'n beloop om te merken of het goedkoper is dan een vast contract, of je komt nu al tot de conclusie dat dat risico niet voor jou is en dan moet je gewoon een vast contract nemen. Maar dan zeg je dus eigenlijk: ik ben bereid gemiddeld meer te betalen dan de verwachting (= de winstmarge van de maatschappij op het contract) maar dan hoef ik me niet druk te maken wanneer ik dat verbruik. En je zit nog met je terugleverboete en afbouw van de salderingsregeling.
Prijzen zijn nu hoog, maar dat heeft ook zijn voordelen. Gisteren heb ik een mooie opbrengt van de panelen gehad. Een deel is terug geleverd a 27 eurocent. (5,2 kWh) Dat is toch heel wat anders dan 10 eurocent betalen als terugleverkosten.
Ander voordeel: zondag de EV volgeladen voor 17 eurocent.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
wwwmarcel schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:05:
[...]

Precies wat @janne_nl zegt: over iedere kWh die je teruglevert betaal je bij de meeste leveranciers met een vast contract terugleverkosten. Maar als je dan in een contractjaar ook ook nog eens meer teruglevert dan afneemt krijg je de energiebelasting over dat meerdere niet gesaldeerd. Dan kost teruglevering echt geld.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
Ik heb dus een Hyundai Kona (hier is een power-up voor) die 'spontaan' gaat laden ondanks dat de Tibber-app zegt dat het nog lang niet zover is. Na gedegen onderzoek bij en door Tibber is daar niets afwijkend geconstateerd.

Vraag voorgelegd aan Hyundai, waar ik het volgende antwoord kreeg
Thank you for your enquiry. Please note that if the vehicle is connected to a power source, even without active charging or if a charging process has already been completed, it will start charging when you query the status via the Bluelink app. We therefore recommend only connecting the vehicle to a power supply for active charging.
Wie is er om die reden overgestapt naar een geïntegreerde laadpunt?
Zo ja, zijn de klachten daardoor voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 14:31
Binnenkort wil ik mijn Easee laadpaal koppelen met Tibber. Ik zie dat ik daarvoor het serienummer en de pincode door moet geven. Dat zijn volgens Easee vertrouwelijke gegevens die ik op een goede plaats op moet bergen. Met deze gegevens wordt de paal eigenlijk volledig overgedragen. Dat vind ik nogal ongemakkelijk.

Ik snap dat Tibber toegang nodig heeft tot de paal. Maar kan dat niet op een ander niveau. Is het misschien mogelijk om ergens een API-key te genereren en die door te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
DanTm schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:52:
[...]

wel dus.. het zijn geen 'ongesaldeerd' kosten, maar teruglever kosten.. dus ong 10c voor elke kWh die je terug levert.
Voor mij de reden om over te stappen naar dynamisch.
O oké Thanks, tja dan is het een ander verhaal…

Van de rest, Geen idee hoe jullie aan die lage kosten komen..als ik historie kijk, kom ik niet onder de 22…zal wel schatting zijn, maar toch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxMek29_i944eH17Wi19FVzI6Qk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M6PjM6O8bbj2Sb1LJGjHgkmg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wwwmarcel schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:06:
[...]

O oké Thanks, tja dan is het een ander verhaal…

Van de rest, Geen idee hoe jullie aan die lage kosten komen..als ik historie kijk, kom ik niet onder de 22…zal wel schatting zijn, maar toch

[Afbeelding]
Dat was de gemiddelde prijs over de hele maand. Als je kunt sturen in je elektriciteit gebruik kan dat dus ook veel lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zeker met een elektrische auto, maar een (af)wasmachine kun je wel sturen op de lage momenten.

Tibber aansluiting van mijn Niro werkt niet super, dus ik regel de uren voorlopig handmatig met mijn Solaredge laadpaal (laadschema steeds aanpassen). Vanacht een uurtje met 25ct. Met deze wind zal de prijs wel.flink dalen in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
janne_nl schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:11:
Zeker met een elektrische auto, maar een (af)wasmachine kun je wel sturen op de lage momenten.

Tibber aansluiting van mijn Niro werkt niet super, dus ik regel de uren voorlopig handmatig met mijn Solaredge laadpaal (laadschema steeds aanpassen). Vanacht een uurtje met 25ct. Met deze wind zal de prijs wel.flink dalen in het weekend.
Of een WP of een Miele@Home koelkast kun je ook sturen :)

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
antonrops schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:29:
Binnenkort wil ik mijn Easee laadpaal koppelen met Tibber. Ik zie dat ik daarvoor het serienummer en de pincode door moet geven. Dat zijn volgens Easee vertrouwelijke gegevens die ik op een goede plaats op moet bergen. Met deze gegevens wordt de paal eigenlijk volledig overgedragen. Dat vind ik nogal ongemakkelijk.

Ik snap dat Tibber toegang nodig heeft tot de paal. Maar kan dat niet op een ander niveau. Is het misschien mogelijk om ergens een API-key te genereren en die door te geven?
De hele koppeling met Easee is in samenwerking met Easee gemaakt. (Leuk weetje: het was de eerste laadpaalkoppeling en zowel Tibber als Easee zijn Noorse bedrijven).

De pagina waarop je die gegevens invult is ook van Easee zelf. Wij krijgen die gegevens niet. Alhoewel we wel het serienummer zien omdat we daarmee weer toegang krijgen tot het portaal van Easee om te troubleshooten.

Wees gerust, we komen je laadpaal niet van de gevel afschroeven om hem zelf te gebruiken ;)

Goed om te weten: ook bij het koppelen van een auto of een omvormer vul je je gegevens in op een pagina van de fabrikant zelf. Tibber krijgt nooit inloggegevens door.

[ Voor 12% gewijzigd door Backpacker op 20-11-2024 17:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
piwakawaka schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:31:
Ik heb dus een Hyundai Kona (hier is een power-up voor) die 'spontaan' gaat laden ondanks dat de Tibber-app zegt dat het nog lang niet zover is. Na gedegen onderzoek bij en door Tibber is daar niets afwijkend geconstateerd.

Vraag voorgelegd aan Hyundai, waar ik het volgende antwoord kreeg

[...]

Wie is er om die reden overgestapt naar een geïntegreerde laadpunt?
Zo ja, zijn de klachten daardoor voorbij?
Bedankt voor deze informatie. Daar was ik nog niet van op de hoogte. Ik zal eens opletten en wellicht zelfs eens rondvragen bij klanten met een Kona en een gekoppelde laadpaal of ze daar ook last van hebben.

Sowieso zijn Kia en Hyundai beide erg moeilijk qua communicatie met de auto omdat alles via de 12-volt batterij loopt en deze niet actief wordt bijgevuld door de grootte batterij. Daarom halen we ook maar heel beperlt nieuwe informatie op en dan ook alleen maar op het Bluelink platform, we proberen de auto daarbij niet wakker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Hebben jullie ook tibber gas?
Afgelopen periode gemiddeld 1.35 😔….

En degene die solar edge hebben…beperken jullie de teruglevering in de periode…of nutteloos in deze periode🤔

[ Voor 45% gewijzigd door wwwmarcel op 19-11-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:06
Heeft iemand met een Tibber contract zijn warmtepomp hierop aangestuurd en zo ja, hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ik zou in eerste instantie altijd kijken of de fabrikant zelf een mogelijkheid heeft om de warmtepomp aan te laten sturen op dynamische tarieven (en als dat er nog niet is een mailtje naar hun supportafdeling sturen met de vraag of ze daar mee bezig zijn. Als fabrikanten niet weten dat die wens bestaat bij hun klanten dan zullen ze het nooit maken ;-) ).

De reden dat ik dit zeg is omdat de Slim Verwarmen functionaliteit van Tibber momenteel nog heel basic is. Het past de setpoint aan en dat is het. Er wordt niet extra met vermogen ofzo geschakeld.

Je zou ook naar de Ngenic Tune kunnen kijken. Dat is sowieso een mooie apparaat omdat die je huis ook echt leert kennen qua temperatuur val in combinatie met de buitentemperatuur.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste