Net een verzend bevestiging gekregen, morgen gamen!
Die wil ik ook wel, want de release is eigenlijk donderdag..Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:06:
Net een verzend bevestiging gekregen, morgen gamen!
GameResource verzendt vaak een dag te vroegLekkerboeie86 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:10:
[...]
Die wil ik ook wel, want de release is eigenlijk donderdag..
Pre Load op de PS5 Pro neemt 86GB in beslag.
Vanavond om 00:00 kunnen we gelijk spelen toch of pas morgenochtend?
IGN zegt 00:00
https://nl.ign.com/ghost-...wereldwijde-releasetijden
Ben benieuwd hoe lang de “Intro” deze keer duurt 😉
Vanavond om 00:00 kunnen we gelijk spelen toch of pas morgenochtend?
IGN zegt 00:00

https://nl.ign.com/ghost-...wereldwijde-releasetijden
Ben benieuwd hoe lang de “Intro” deze keer duurt 😉
[ Voor 49% gewijzigd door Greatsword op 01-10-2025 11:14 ]
Base, ervaar geen haperingen tot nu toeFarabi schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:04:
[...]
ervaar je framedrops of haperingen? loopt het allemaal soepel? is dit een pro of base?
Hoe groot was de Day One patch? Moest je lang wachten?Piet_Piraat7 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:06:
[...]
Base, ervaar geen haperingen tot nu toe
Pffffff, ik wil ook los...... * Ulti23 moet nog ff werken en dan wachten tot 0:00 uur....
Heb er ook zin an, dit keer eens geen reviews gelezen, vond GoT super en zonder twijfel ga ik deze ook super vinden. Preload staat al klaar op de PS
Heb er ook zin an, dit keer eens geen reviews gelezen, vond GoT super en zonder twijfel ga ik deze ook super vinden. Preload staat al klaar op de PS
I pitty the fools who took my game-station.....
Nee was zeer kleinGreatsword schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:15:
[...]
Hoe groot was de Day One patch? Moest je lang wachten?
Neem aan dat het op je scherm er mooier uit ziet? Lijkt alsof de screenshots helaas weer naar SDR worden omgezet.Daan0s schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:22:
Speel hem zelf ook al, ziet er prachtig uit. Base PS5 en loopt echt als een zonnetje. Vanavond maar eens verder mee gaan. Je merkt in ieder geval direct dat de storytelling echt een stuk beter is dan het vorige deel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja haha, had de screens via whatsapp op mn pc gezet en vanaf daar geüpload. Doet de kwaliteit ook geen goed. Dit moet beter gaan, en op scherm is met HDR gewoon goed:Greatsword schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:24:
[...]
Neem aan dat het op je scherm er mooier uit ziet? Lijkt alsof de screenshots helaas weer naar SDR worden omgezet.
:strip_exif()/f/image/CceWUYgCWGArSez0488iCE19.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/to0yR11P7F4T7D9X3FHZcd4F.jpg?f=fotoalbum_large)
Flinke day 1 patch zie ik met behoorlijk wat verbeteringen, inclusief ray tracing: https://www.videogameschr...and-improves-ray-tracing/
Wat blijft Sucker Punch toch goed met de atmosfeer en stijl in hun games.
Wat blijft Sucker Punch toch goed met de atmosfeer en stijl in hun games.
/f/image/VZsOgpm6vCvfqEzdKGPI50oi.png?f=fotoalbum_large)
Ziet erg goed uit, alleen ik moet nog wat langer gaan wachten.
Gister ook nog even een Neo Qled besteld die ook vandaag binnenkomt samen met de game....heel erg benieuwd naar de graphics. Laat maar komen!
Naja
Zojuist besteld met bol select.
Volgens bol wordt het vanavond geleverd. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk aankomt.
Leuk opwarmertje voor BF6
Zojuist besteld met bol select.
Volgens bol wordt het vanavond geleverd. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk aankomt.
Leuk opwarmertje voor BF6
Kan echt niet wachten tot vanavond, en gelukkig naar weer dit weekend dus geen redenen om naar buiten te gaan.
Vannacht 4 uur gespeeld en toch wel wat puntjes van kritiek.
Ik speel op de PS5 Pro en voor de grafische Ray Tracing Pro optie gekozen. Misschien dat het het kleurenpalet is maar ik ben minder onder de indruk dan van GoT destijds, dat ziet er wat mij betreft veel mooier en vrolijker uit, hopelijk kom ik daar later nog op terug als ik meer van de wereld heb gezien.
Grootste irritatie punt op dit moment is het klimmen en dalen op bergen e.d. Soms hang ik ergens aan en lijkt mijn charachter maar niet naar het volgende plateau naar beneden te willen gaan, ook sta ik soms ergens op een berg en dan werkt de hele spring knop niet, lijkt alsof je dan echt precies op 1 plaats moet staan voordat het wel werkt.
Ook met de combat lijk ik moeite te hebben, is dat stance wisselen veranderd t.o.v. GoT? Heb het idee dat ik nu na de stance wissel nog een keer op R2 moet klikken om de stance wissel te bevestigen. Ik druk nu constant op vierkantje om te slaan maar dan ga ik weer terug naar de andere stand.
Lang geleden dat ik GoT heb gespeeld dus moet er weer even inkomen, merk wel dat veel dialogen van NPC’s me weer niet boeien.
Ik speel op de PS5 Pro en voor de grafische Ray Tracing Pro optie gekozen. Misschien dat het het kleurenpalet is maar ik ben minder onder de indruk dan van GoT destijds, dat ziet er wat mij betreft veel mooier en vrolijker uit, hopelijk kom ik daar later nog op terug als ik meer van de wereld heb gezien.
Grootste irritatie punt op dit moment is het klimmen en dalen op bergen e.d. Soms hang ik ergens aan en lijkt mijn charachter maar niet naar het volgende plateau naar beneden te willen gaan, ook sta ik soms ergens op een berg en dan werkt de hele spring knop niet, lijkt alsof je dan echt precies op 1 plaats moet staan voordat het wel werkt.
Ook met de combat lijk ik moeite te hebben, is dat stance wisselen veranderd t.o.v. GoT? Heb het idee dat ik nu na de stance wissel nog een keer op R2 moet klikken om de stance wissel te bevestigen. Ik druk nu constant op vierkantje om te slaan maar dan ga ik weer terug naar de andere stand.
Lang geleden dat ik GoT heb gespeeld dus moet er weer even inkomen, merk wel dat veel dialogen van NPC’s me weer niet boeien.
Is natuurlijk ook erg afhankelijk van het weer hoe de kleuren eruit komen. Het verschil is gigantisch als het zonnetje schijnt. Had op t begin ook: best donker, maar later ging de zon vol schijnen en knalde de kleuren van het scherm.Greatsword schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:46:
Het klimmen enzo heb ik geen enkele moeite mee, zijn eigenlijk geen problemen.
De stances zijn weg natuurlijk, vervangen door verschillende soorten wapens. Maar nee, je houdt R2 in en dan bijvoorbeeld vierkantje en ik wissel van Katana naar Duel Katana's. Ook daar geen enkel probleem. Denk dat je nog even moet wennen
Gaaf zo, zonder iets van een hud!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Kun je vijanden nog taggen? Ik gebruik mijn spyglass en bekijk de vijand maar er gebeurt niks. Ik probeer zowel X (track) als niet tracken. Enig idee wat ik fout doe?
Pijltje omhoogPiet_Piraat7 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:44:
Kun je vijanden nog taggen? Ik gebruik mijn spyglass en bekijk de vijand maar er gebeurt niks. Ik probeer zowel X (track) als niet tracken. Enig idee wat ik fout doe?
Wat een heerlijke game weer, en tot nu toe in alle opzichten een flinke slag beter ten opzichte van Tsushima.
Ik heb altijd een xbox gehad maar ben een kleine 3 jaar geleden overgestap en tot op heden is GOT me het meest bijgebleven van alle games, en deze game doet daar gewoon een schepje bovenop.
De sfeer en grafische pracht in deze game zijn echt ongeëvenaard. Ik kan dat ook niet begrijpen dat Yurian het ontzettend generieke Assassins Creed Shadows een mooiere game noemt. AC mag nog niet in de schaduw (haha) staan van deze game.
Tot nu toe nog van elke minuut zitten genieten, Suckerpunch weet wat liefde voor games maken is.
Ik heb altijd een xbox gehad maar ben een kleine 3 jaar geleden overgestap en tot op heden is GOT me het meest bijgebleven van alle games, en deze game doet daar gewoon een schepje bovenop.
De sfeer en grafische pracht in deze game zijn echt ongeëvenaard. Ik kan dat ook niet begrijpen dat Yurian het ontzettend generieke Assassins Creed Shadows een mooiere game noemt. AC mag nog niet in de schaduw (haha) staan van deze game.
Tot nu toe nog van elke minuut zitten genieten, Suckerpunch weet wat liefde voor games maken is.
[ Voor 4% gewijzigd door swoutr op 02-10-2025 21:41 ]
Nu 2 uurtjes gespeeld en ik snap de "haat" ook niet. Ja, het is bijna hetzelfde als Tsushima, maar dat is geen slecht ding.
Dat was voor mij een van de beste PS4 games, dus ben blij dat er een vervolg is wat niet te ver afwijkt.
Ik speel trouwens op Lethal, bij GoT heb ik dat niet gedaan maar las achteraf dat het wel een aanrader was. Af en toe nog te snel button bashen, maar als het kwartje valt is het wel heerlijk om alles in 2 slagen neer te hakken.
Dat was voor mij een van de beste PS4 games, dus ben blij dat er een vervolg is wat niet te ver afwijkt.
Ik speel trouwens op Lethal, bij GoT heb ik dat niet gedaan maar las achteraf dat het wel een aanrader was. Af en toe nog te snel button bashen, maar als het kwartje valt is het wel heerlijk om alles in 2 slagen neer te hakken.
De Tarantino-style niemand opgevallen? (Kill Bill)
[ Voor 157% gewijzigd door Farabi op 02-10-2025 22:04 ]
Standaard kan je dit niet doen, maar is aan te zetten:
To turn the enemy lock on feature on, you need to press the Options button on your controller and then navigate to the 'Settings' tab using R1. From here, go to the 'Gameplay' option, and you'll find the 'Target Lock' as the second on the list (directly below the 'difficulty' option.
Gister begonnen, en hoewel het veel op z'n voorloper lijkt, vermaak ik me er toch weer teveel mee. Lekker op het paardje ronddwalen en random mensen neersteken en/of sidequests. Erg mooi gemaakt allemaal 
Ik ben geen hardcore gamer, maar ik ga mij hier toch weer teveel mee vermaken.
Ik ben geen hardcore gamer, maar ik ga mij hier toch weer teveel mee vermaken.
Ik was van plan hem gisteren even op te starten. Voor ik wist zat ik 2,5u te spelen.
Heerlijke game. Ben nog wel een beetje zoekende naar de structuur, want er komt best veel op je af.
Enige ''minpuntje'' vind ik de opening. Kan aan mij liggen, maar vind de expositie dump in het begin te kort door de bocht.
Zonder spoilers weten we allemaal van de trailers dat Atsu als jong kind wordt aangevallen en na jaren wraak neemt. Maar ik had wel iets van die jaren willen zien. Kindje wat met een katana en een gitaar verdwijnt, moet overleven en leert vechten. Daar verhalen hoort over hoe Saito steeds machtiger wordt enz.
Heerlijke game. Ben nog wel een beetje zoekende naar de structuur, want er komt best veel op je af.
Enige ''minpuntje'' vind ik de opening. Kan aan mij liggen, maar vind de expositie dump in het begin te kort door de bocht.
Zonder spoilers weten we allemaal van de trailers dat Atsu als jong kind wordt aangevallen en na jaren wraak neemt. Maar ik had wel iets van die jaren willen zien. Kindje wat met een katana en een gitaar verdwijnt, moet overleven en leert vechten. Daar verhalen hoort over hoe Saito steeds machtiger wordt enz.
Het is niet helemaal hetzelfde maar je krijgt wel flashbacks waar je als kind Atsu speelt. Ik weet niet hoe ver je bent, maar daarin verschijnt ook wat context over wie Lord Saito is.Dubrillion schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:23:
Ik was van plan hem gisteren even op te starten. Voor ik wist zat ik 2,5u te spelen.
er komen zwarte balken en de camera zoomt uit als je met het paard rent. bij tsushima had je juist een cloe-up camera op het paard. kan je dit wijzigen? dat was veel mooier.
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 03-10-2025 08:41 ]
Naar mijn idee als je het contrast op dramatisch zet hebben de kleuren net wat meer punch.Greatsword schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:46:
Door middel van die flashbacks krijg je later steeds meer informatie, al moet je die flashbacks wel zelf opzoeken. Dan krijg je aardig wat achtergrondinformatie over hoe het gegaan is en hoe haar jeugd wasDubrillion schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:23:
Die komt over 4 jaar. Once upon a time in YoteiDubrillion schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:23:
Maar ik had wel iets van die jaren willen zien. Kindje wat met een katana en een gitaar verdwijnt, moet overleven en leert vechten. Daar verhalen hoort over hoe Saito steeds machtiger wordt enz.
Je kan op R3 drukken als je op je paard zit, dan krijg je andere camera posities en verdwijnen de balken.Farabi schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:41:
er komen zwarte balken en de camera zoomt uit als je met het paard rent. bij tsushima had je juist een cloe-up camera op het paard. kan je dit wijzigen? dat was veel mooier.
Thanks, daar was ik ook naar op zoek.Simone96 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
Je kan op R3 drukken als je op je paard zit, dan krijg je andere camera posities en verdwijnen de balken.
Ik moet zeggen dat het me meer pakt dan deel 1. Echter voelt de wereld wel heel groot en vooral dood. Ben bang dat ik hier gauw op uitgekeken zal zijn
hoe zijn de verschillen nu precies tussen een ps5 en ps5 pro? ik lees dat raytracing icm 1080P draait op een pro.
is het verschil gerechtvaardigd volgens reviewers? ik zie een hoop filmpjes op youtube, maar niet echt de tijd om het allemaal te beluisteren aangezien ze 25min+ zijn.
is het verschil gerechtvaardigd volgens reviewers? ik zie een hoop filmpjes op youtube, maar niet echt de tijd om het allemaal te beluisteren aangezien ze 25min+ zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door Farabi op 03-10-2025 10:45 ]
Je bedoelt Miike denk ik?Farabi schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:45:
De Tarantino-style niemand opgevallen? (Kill Bill)
De introductie van six of yotei heeft veel weg van kill bill. Ik durf bijna te zeggen dat ze daarom voor een vrouwelijke maincharacter zijn gegaan.
Saito die zich eerst als een soort warme vaderfiguur gedraagt tegenover de kinderen in het bos en daarna een slachtpartij van maakt omdat hij bedrogen is, dat is gewoon Bill
Net als Bill heeft Saito ook 5-6 onderdanen die de maincharacter eerst moet doden in het spel. Het camera werk is ook bijna hetzelfde tijdens de dialogen in cutscenes. Het spel heeft zelfs het stukje van Hattori Hanzo overgenomen van de film. Ik heb nog maar 2 uurtjes gespeeld, kijken wat er nog komen gaat.
Dit is het nooit uitgekomen spel van Kill Bill. Maar dan in de middeleeuwen. Alleen maar pluspunten voor mij
[ Voor 64% gewijzigd door Farabi op 03-10-2025 12:33 ]
Ah, dacht dat je het bloed bedoelde i.c.m. de Miike mode.Farabi schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:09:
[...]
hoe bedoel je? de introductie van six of yotei heeft veel weg van kill bill + reservoir dogs.
Ja dat is haar jeugd. Maar ik wilde juist dat kleine meisje zien die door oorlogen en overleving een bad-ass wordt.Daan0s schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:08:
[...]
Door middel van die flashbacks krijg je later steeds meer informatie, al moet je die flashbacks wel zelf opzoeken. Dan krijg je aardig wat achtergrondinformatie over hoe het gegaan is en hoe haar jeugd was
Haar eerste moord. Vechten tijdens oorlogen. Ervaring op doen enz
Wanneer diende je nu 1 zwaard en 2 zwaarden te gebruiken? Als de vijand een schild heeft 2-zwaarden stand?
De jonge Atsu rookt wel 3 pakjes per dag heb ik het idee
De VA komt daar niet helemaal uit de verf, volgens mij is dat ook Erika Ishii maar de stem is te zwaar voor een kind.
Verder een hele lekkere intro wel moet ik zeggen, je wordt meteen in de main story gegooid en dat werkt hier wel goed. De Pro RT mode ziet er prachtig uit, mooie evolutie over Tsushima en de DualSense implementatie vind ik hier ook erg goed trouwens, 1 van de betere games qua haptics en feedback.
Verder een hele lekkere intro wel moet ik zeggen, je wordt meteen in de main story gegooid en dat werkt hier wel goed. De Pro RT mode ziet er prachtig uit, mooie evolutie over Tsushima en de DualSense implementatie vind ik hier ook erg goed trouwens, 1 van de betere games qua haptics en feedback.
Ik meende 2x zwaarder tegen sperenFarabi schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:41:
Wanneer diende je nu 1 zwaard en 2 zwaarden te gebruiken? Als de vijand een schild heeft 2-zwaarden stand?
Hoe zijn de NPC's? Reageren ze op dingen die je doet? Ik weet nog in Tsushima dat ik voor het eerst op de fluit ging spelen of iets dergelijks en gewoon niks geen reactie, vond die game wel mooi verder maar dat vond ik toendertijd wel een beetje een tegenvaller.shoombak schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:32:
Ik moet zeggen dat het me meer pakt dan deel 1. Echter voelt de wereld wel heel groot en vooral dood. Ben bang dat ik hier gauw op uitgekeken zal zijn
Enige minpunt tegenover GoT vind ik de activity tracking. In GoT kon ik nog zien hoeveel hot springs en bamboo strikes ik per gebied nog moest unlocken.
Dat kan ik nu niet meer zien.
Schitterend spel. Schitterend sfeer en verhaal. Hier kan je als gamer mr blij van worden. Wat een ervaring.
Inmiddels een kleine 20 uur gespeeld. Heerlijke gameplay en dito verhaal. Grafisch ook dik in orde. Ik ga alle gebieden stuk voor stuk rustig uitkammen.
Als alles meezit ga ik volgend jaar naar Japan, met o.a. Hokkaido. Dus nu alvast voorverkennen.
Enig minpuntje is het ‘vertical parkour’. Dat is even onwennig.
Als alles meezit ga ik volgend jaar naar Japan, met o.a. Hokkaido. Dus nu alvast voorverkennen.
Enig minpuntje is het ‘vertical parkour’. Dat is even onwennig.
[ Voor 12% gewijzigd door NokiaFan op 04-10-2025 17:33 ]
Hier inmiddels 6 uur in de game. Ziet er goed uit op de PS5 pro. Ik moet zeggen dat ik de combat soms best ingewikkeld vind (ik speel op moeilijk). Vooral de blauwe glinster aanvallen kort achter elkaar.
Verder lees ik dat de mainstor wat kort is dus ik probeer vooral ook veel te exploren en side quests te doen.
Verder lees ik dat de mainstor wat kort is dus ik probeer vooral ook veel te exploren en side quests te doen.
Had gezegd hem niet te gaan kopen maar heb inmiddels dan toch 10 uur in de game zitten.Wat me opvalt is dat de wereld beter gevuld is dan deel 1.
Sinds gisteren begonnen en moet zeggen dat het me tot nu toe meer pakt dan GoT. Die bounty's zijn toch iedere keer wel weer spannend en zorgen ervoor dat je goed nadenkt over hoe je een gevecht aanvliegt. Simpelweg dom aanvallen kan eigenlijk niet (in de beginfase). Pareren / verdedigen is gevoelsmatig wat belangrijker dan in GoT. Ook fijn dat het reizen naar eerder verkende plekken vrijwel instant gaat. Ja, hier gaan weer veel uurtjes in zitten, verwacht ik zo.
Die map is zo groot niet toch? Ik zie op de map een heleboel grijze gebieden waar je (denk ik) niet eens naartoe kunt? Wel een hele map, maar slechts gedeeltelijk playable?
Zeg maar, de complete rechterhelft van de map is niet eens de spelwereld?
Zeg maar, de complete rechterhelft van de map is niet eens de spelwereld?
[ Voor 18% gewijzigd door flugelisoke op 05-10-2025 22:12 ]
Nu 9 uurtjes in zitten. Op elk vlak verbetered, met misschien de uitzonderingen de Pacing van het verhaal en de vervanging van Stances met alternatieve wapens.
GoT vond ik voorspelbaar maar het had op zijn minst nog een opbouw van anticipatie.
Yotei vind ik best wel abrupt en Direct. met van wat ik tot nu toe heb mee gemaakt misschien dat het later beter word.
Ook wat het gevoel dat er een intro stuk mist en of is vrij laat moment is uit geknipt is.
GoT vond ik voorspelbaar maar het had op zijn minst nog een opbouw van anticipatie.
Yotei vind ik best wel abrupt en Direct. met van wat ik tot nu toe heb mee gemaakt misschien dat het later beter word.
Ook wat het gevoel dat er een intro stuk mist en of is vrij laat moment is uit geknipt is.
Niet precies hetzelfde als wat je noemt, maar ze hebben (IMHO) een waardig alternatief mechaniekPoulske schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:21:
Enige minpunt tegenover GoT vind ik de activity tracking. In GoT kon ik nog zien hoeveel hot springs en bamboo strikes ik per gebied nog moest unlocken.
spoiler:
En sterk genoeg te zijn om niet afgeleid te worden door andere activiteiten die je geheid gaat tegenkomen Atsu heeft in het spel de mogelijkheid om nieuwe liedjes te leren voor de shasimen. Die liedjes zorgen ervoor dat een specifiek doel - bijvoorbeeld Bamboo strikes - wordt geselecteerd en dan is het 'gewoon' de wind volgen.
Dat vind ik zo gaaf, ik "besluit" ik ga nu activiteit / locatie A doen, maar voordat ik weet ben ik ondertussen D aan het doen, want ook al afgeleid voor B & C
Speel de game nu via de VR-bril van Meta Quest 3, echt heel vet! Nu paar uurtjes bezig en voor nu bij een moeilijke eindbaas. Saito is pittig zeg. Vooral omdat je nog niet zoveel leven hebt, 3 bolltjes begin je het gevecht mee. Speel op medium wat het leuk uitdagend maakt.
De wereld is wel echt beter dan Tsushima. Nog echt niet op het niveau RDR2 / Kingdome Come 2 maar wel een stap vooruit. Net toevallig een npc tegenkomen die ruzie had met iemand, leuke side quests die volgen en nu een toffe Dragonfly armor gekregen. Daar ga ik wel goed op
Gisteren The Oni gedood, een van de bazen. Daar had ik wel serieus moeite mee. Heel vaak dood gegaan. Voelde als een enorme opluchting toen die neer ging.
Prachtig armor dit
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-10-2025 06:06 ]
De eerste twee uren waren erg goed, op een base PS5 ziet het er echt prachtig uit. Indrukwekkend dat ze dit uit de oude hardware kunnen persen. Verder vind ik het beter uitgewerkt dan Tsushima, die had toch wat iets amateuristisch.
De audio is wel geweldig zeg, dat hebben ze prima gedaan.
De audio is wel geweldig zeg, dat hebben ze prima gedaan.
Wat voor mij tot nu toe het grote verschil is met Assassins Creed Shadows is dat je afgeleid wordt tijdens je ritje naar je volgende punt met mogelijk interessante dingen.
En de Yotei Six hebben een naam en verhaal. Waar je bij Shadows 100 onbekende moet afmaken voel je hier veel meer de drijfveer om door te spelen.
En de Yotei Six hebben een naam en verhaal. Waar je bij Shadows 100 onbekende moet afmaken voel je hier veel meer de drijfveer om door te spelen.
Inmiddels hier zo'n 5-6 uur verder en ik begin wel te merken dat bepaalde onderdelen iedere keer terugkomen. Weer een stad bevrijden. Nieuw wapen -> trainen om het wapen te gebruiken. Volg X op paard naar Y. Plotselinge hinderlaag. Ik weet nog dat Ghosts of Tshushima een enorme indruk op me maakte, maar dat was ook mijn eerste game op de PS5 (terwijl ik daarvoor alleen maar op de Switch speelde). Nu trekt die open wereld me wat minder en merk ik dat ik bijv. vechten leuker vind in bijv. de Horizon-reeks dan wapens matchen / op tijd dodgen in GoY. Inmiddels maar Ori 2 er naast aan het spelen voor de afwisseling en dan is het goed te doen, maar dan merk ik toch dat ik me in zo'n Metroidvania compleet kan verliezen (net als Silksong hiervoor) en dat heeft Yotei toch wat minder.
dit zou een vette wallpaper zijn.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:30:spoiler:Prachtig armor dit
Ik vind het een geweldig spel, een hele goede evolutie van het origineel. Ze hebben eigenlijk alles verbeterd. Gevechten voelen erg goed, alles ziet er prima uit en de audio is geweldig. Ik vind de memories ook heel goed, zo voeg je elke keer wat achtergrond toe aan de karakter.
Ja ik vermaak me er ook uitstekend mee. Het zijn vele kleine dingen die ze subtiel verbeterd hebben wat het overal gewoon een leukere game maakt om te spelen dan Tsushima. Bij de eerste game had ik vooral de eerste 10 uur wat moeite om erin te komen, bij Yotei vind ik het vanaf het begin boeiend.
Intussen na 25 uur de Oni verslagen, dat gedeelte van de map duurder langer dan ik vooraf verwacht had. Nu op naar de Kitsune.
Intussen na 25 uur de Oni verslagen, dat gedeelte van de map duurder langer dan ik vooraf verwacht had. Nu op naar de Kitsune.
Vraag over the Oni:
spoiler:
Krijg je een seintje wanneer je de castle gaat aanvallen? Ik moet nu naar Jubei die met Goro wacht. Ik wissel verkennen en MQ regelmatig af, maar de castle aanvallen wil ik pas leter doen.
Net begonnen aan dit spel
Vond GoT geweldig. En krijg meteen weer de vibes van vroeger.
Mooie wereld en vind het heerlijk natuurlijk overkomen (wind volgen, vogels of vossen volgen).
Rondkijken naar wat rook etc.
Wek even wennen aan het vechten (kom net van Maffia the old country) Maar als het klikt heb je wel weer een mooie flow.
Al wat bounties en een camp gedaan. Nu maar eens Yotei beklimmen om verder te gaan met het verhaal.
Denk dat ik me hier wel vele uren mee ga vermaken.
Vond GoT geweldig. En krijg meteen weer de vibes van vroeger.
Mooie wereld en vind het heerlijk natuurlijk overkomen (wind volgen, vogels of vossen volgen).
Rondkijken naar wat rook etc.
Wek even wennen aan het vechten (kom net van Maffia the old country) Maar als het klikt heb je wel weer een mooie flow.
Al wat bounties en een camp gedaan. Nu maar eens Yotei beklimmen om verder te gaan met het verhaal.
Denk dat ik me hier wel vele uren mee ga vermaken.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Blauwe aanvallen zijn vrij irritant. Nog tips om deze goed te parryen ?
Openwereld games vervelen bij mij erg snel. Maar ik vermaak me prima met Ghost of Yotei.
Speel naast Ghost of Yotei ook BF6 ter afwisseling. Mooie tijden voor gamers
Openwereld games vervelen bij mij erg snel. Maar ik vermaak me prima met Ghost of Yotei.
Speel naast Ghost of Yotei ook BF6 ter afwisseling. Mooie tijden voor gamers
Je kunt de parry op easy zetten met custom difficulty, verder is het gewoon op tijd de knop indrukken.
Ondertussen alle skill altars unlocked volgens mij maar mis er een of bug.
En geen idee hoe ik het can traceren. Iemand tips?
Anders new game plus afwachten dan denk ik.
En geen idee hoe ik het can traceren. Iemand tips?
Anders new game plus afwachten dan denk ik.
Oh dat wist ik zelf ook niet. Moet zeggen dat ik Yotei wel echt stukken moeilijker vind dan Tsushima qua combat.mister_S schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:42:
Je kunt de parry op easy zetten met custom difficulty, verder is het gewoon op tijd de knop indrukken.
Ergens wil ik geen makkelijkere game, maar vind ik dat gevoel van een overpowered warrior ook wel dik!
[ Voor 13% gewijzigd door Dubrillion op 13-10-2025 10:33 ]
Paar tips voor mensen:
- Zie je een zwerm vogels ergens cirkelen dan is daar een bamboo strike onder
- Gebruik je spyglass vaker; vanaf een hoog punt het landschap verkennen levert allerlei points of interest op
- Via de accessibility settings kun je heel veel aanpassen, zoals dat je ziet hoe hard je schiet bij dat gambling mini spelletje
- Zie je een zwerm vogels ergens cirkelen dan is daar een bamboo strike onder
- Gebruik je spyglass vaker; vanaf een hoog punt het landschap verkennen levert allerlei points of interest op
- Via de accessibility settings kun je heel veel aanpassen, zoals dat je ziet hoe hard je schiet bij dat gambling mini spelletje
Ben door Yotei toch gaan twijfelen over een PS5 Pro, verschillen waren tot nu toe bij andere games niet echt noemenswaardig maar bij Yotei is 60fps met RT toch wel erg nice. Marktplaats maar eens afstruinen naar een Pro 
Ik denk (hoop) dat de Pro voor GTA6 ook wel meerwaarde heeft.
Ik denk (hoop) dat de Pro voor GTA6 ook wel meerwaarde heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 13-10-2025 12:22 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
@Chaoss je hebt helemaal gelijk, ik had ook bijna een pro gekocht, maar we zijn wel erg dichtbij een volgende generatie.
Belly of the beast was goed gedaan
Edit: en the Oni is verslagen, net toen ik dacht dat ik overpowered was moest ik mijn best doen. Heel goed gedaan, op naar het volgende gebied.
Ik ben trouwens al een tijdje open wereld moe, maar dit spel verveelt niet
Belly of the beast was goed gedaan
Edit: en the Oni is verslagen, net toen ik dacht dat ik overpowered was moest ik mijn best doen. Heel goed gedaan, op naar het volgende gebied.
Ik ben trouwens al een tijdje open wereld moe, maar dit spel verveelt niet
[ Voor 40% gewijzigd door mister_S op 13-10-2025 16:38 ]
Uitgespeeld. Heerlijke game. Wat mij betreft GOTY tot nu toe. Nog wel een paar throphies nodig voor Platinum. Die ga ik rustig verzamelen. Tot nu toe 47 uur gespeeld.
Update: Platinum net als GoT (was destijds m’n eerste). 54 uur gespeeld.
Update: Platinum net als GoT (was destijds m’n eerste). 54 uur gespeeld.
:strip_exif()/f/image/QzBjWtM0aafjVf5nYDczb5Mu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door NokiaFan op 14-10-2025 19:38 ]
Net verslagen en weliswaar op hard, maar die Oni is toch wel ineens een difficulty spike zeg. Oef😅
Dan gewoon wachtenmister_S schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:50:
Vraag over the Oni:spoiler:Krijg je een seintje wanneer je de castle gaat aanvallen? Ik moet nu naar Jubei die met Goro wacht. Ik wissel verkennen en MQ regelmatig af, maar de castle aanvallen wil ik pas leter doen.
PSN: MrMistral
Zo de PS5 Pro is inmiddels binnen, net Yotei besteld dus weekend lekker mee beginnen
Ik heb hem nu ook in een opwelling gekocht. Zat de serie Shogun te kijken en toen kreeg ik jeuk haha.
Maar ik ben zo RDR2 gewend waar je het driehoekje gebruikt om op je paard te klimmen, dat ik regelmatig per ongeluk mijn paard neermep met mijn katana. Wordt al minder gelukkig
Graphics oogt het wel wat te klinisch voor mij maar speelt wel wel heerlijk weg. Toch nog wel uitdagend om ongeschonden uit een gevecht te komen.
Maar ik ben zo RDR2 gewend waar je het driehoekje gebruikt om op je paard te klimmen, dat ik regelmatig per ongeluk mijn paard neermep met mijn katana. Wordt al minder gelukkig
Graphics oogt het wel wat te klinisch voor mij maar speelt wel wel heerlijk weg. Toch nog wel uitdagend om ongeschonden uit een gevecht te komen.
Haha heel herkenbaar. Paard in het begin zo vaak gemept. Uiteindelijk de controls maar veranderd.D. Ninjai schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:48:
Ik heb hem nu ook in een opwelling gekocht. Zat de serie Shogun te kijken en toen kreeg ik jeuk haha.
Haha heel herkenbaar, dit had ik ook bij Ghost of Tsushima. Wat ik overigens heb gedaan, is de controller settings veranderen waardoor R1+R2 je actie-buttons worden. Voelt een stuk natuurlijker.D. Ninjai schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:48:
Zo de eerste 4 uren zitten er op, lekker hoor beetje door je spyglass loeren om poi's re ontdekken. Verder indrukwekkende intro, game is sfeervol vooral de vista's zijn erg goed. Het voelt echt als een hele grote wereld terwijl dat wel meevalt. Maar het lijken allemaal gigantische afstanden, net op mount Yotei geweest en dan kun je het hele begin gebied overzien, fantastisch gedaan.
[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2025 00:44 ]
Ik heb BF6 en Ghost of Yotei op dezelfde dag gekocht. Maar speel eigenlijk alleen Ghost of Yotei.
BF6 teller staat op 7 uur. Ghost of Yotei alweer op 20 uurtjes,
Vind 'm nog vrij pittig eerlijk gezegd. Parrying heb ik soms nog moeite mee. Maar afgezien daarvan vind ik de combat erg lekker en verslavend.
En ook om op het juiste moment van wapens te switchen. Doe meer bounties en zijmissies.
Verhaal is voor mij het enige minpunt op dit moment. Flinterdun standaard verhaaltje. Niet echt boeiend te noemen!
Was een hele lange tijd openwereld moe. Toen ik zag dat je vijanden uit verschillende kampen moest verslaan (yes het welbekende Ubisoft formule). Was ik heel even bang dat het zou gaan vervelend. Maar verrassend genoeg blijf ik toch door spelen.
Hoop dat het verhaal nog wat verrassends brengt. Want dat is toch echt de enige deal breaker voor mij!
BF6 teller staat op 7 uur. Ghost of Yotei alweer op 20 uurtjes,
Vind 'm nog vrij pittig eerlijk gezegd. Parrying heb ik soms nog moeite mee. Maar afgezien daarvan vind ik de combat erg lekker en verslavend.
En ook om op het juiste moment van wapens te switchen. Doe meer bounties en zijmissies.
Verhaal is voor mij het enige minpunt op dit moment. Flinterdun standaard verhaaltje. Niet echt boeiend te noemen!
Was een hele lange tijd openwereld moe. Toen ik zag dat je vijanden uit verschillende kampen moest verslaan (yes het welbekende Ubisoft formule). Was ik heel even bang dat het zou gaan vervelend. Maar verrassend genoeg blijf ik toch door spelen.
Hoop dat het verhaal nog wat verrassends brengt. Want dat is toch echt de enige deal breaker voor mij!
Zojuist uitgespeeld, naar het einde toe werd het voor mij toch wat veel van hetzelfde.
Telkens hetzelfde hekje wegtrekkenof kampje voor wolven te bevrijden etc maar desalniettemin is het een goede game verder en heb ik er van genoten.
Telkens hetzelfde hekje wegtrekkenof kampje voor wolven te bevrijden etc maar desalniettemin is het een goede game verder en heb ik er van genoten.
Ik zit er nu 12 uren in...in 2 dagen
... ben net in het tweede gebied maar tot nu toe vindt ik het fantastisch. Feit dat je alles moet ontdekken en geen map vol met icoontjes aangeboden krijgt maakt dat het niet voelt als 'afwerken'.
En die vista's die je hier en daar hebt, indrukwekkend! Volgens mij heb ik niet eerder een game gehad waarbij je zover kunt kijken.
En de artdirection is net als bij het eerste deel weer top. De muziek, de omgevingen de characters, de menu's, de 'splashscreens', de side activiteiten alles klopt.
Storytelling is een stuk beter dat in deel 1. Main character spreekt me ook een stuk meer aan. Ik verwacht geen mind blowing verhaal maar tot nu toe is het goed genoeg.
Screenshot doen de game geen eer want op een HDR tv ziet het er veel beter uit. En 60fps met RT speelt goed en ziet er goed uit. En de PS app comprimeerd de screenshot helaas flink
:strip_exif()/f/image/aL6AWE1S4vPlChPqWRQ5CMZT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h64rNDmltMG3NV08VpwbyumF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HEXAgfIeblUxEgee5o0A1iaX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zyc7UswozLJKWtJD1ZdGk1dL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YWVqtcOGC4LSzF2w9Air4Orb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pZefXJXZmJYMcNHu1LkVMDB4.jpg?f=fotoalbum_large)
En die vista's die je hier en daar hebt, indrukwekkend! Volgens mij heb ik niet eerder een game gehad waarbij je zover kunt kijken.
En de artdirection is net als bij het eerste deel weer top. De muziek, de omgevingen de characters, de menu's, de 'splashscreens', de side activiteiten alles klopt.
Storytelling is een stuk beter dat in deel 1. Main character spreekt me ook een stuk meer aan. Ik verwacht geen mind blowing verhaal maar tot nu toe is het goed genoeg.
Screenshot doen de game geen eer want op een HDR tv ziet het er veel beter uit. En 60fps met RT speelt goed en ziet er goed uit. En de PS app comprimeerd de screenshot helaas flink
:strip_exif()/f/image/aL6AWE1S4vPlChPqWRQ5CMZT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h64rNDmltMG3NV08VpwbyumF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HEXAgfIeblUxEgee5o0A1iaX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zyc7UswozLJKWtJD1ZdGk1dL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YWVqtcOGC4LSzF2w9Air4Orb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pZefXJXZmJYMcNHu1LkVMDB4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xRzq1fjxX3SNqMAZBGBSO3r4.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is toch wel weer een plaatje afgeleverd met deze game hoor. Wereld ziet er grafisch prachtig uit, is voldoende afwisselend en biedt genoeg variatie.
Een grote vooruitgang t.a.v. Tsushima: exploren wordt nog meer beloond. Soms vind je uit jezelf iemand die gezocht wordt, ontdek je een random missie of brengt het exploren je bij het oplossen van een mysterie. Nog lang niet op niveau van RDR2, maar het geeft net dat stukje extra voldoening. Heiligdommen zijn echt geweldig in dit spel, wat een uitzichtpunten.
Verhaal pakt me wel wat minder dan Thushima, maar is zeker niet slecht.
Een grote vooruitgang t.a.v. Tsushima: exploren wordt nog meer beloond. Soms vind je uit jezelf iemand die gezocht wordt, ontdek je een random missie of brengt het exploren je bij het oplossen van een mysterie. Nog lang niet op niveau van RDR2, maar het geeft net dat stukje extra voldoening. Heiligdommen zijn echt geweldig in dit spel, wat een uitzichtpunten.
Verhaal pakt me wel wat minder dan Thushima, maar is zeker niet slecht.
Wat ik wel twee grote tekortkomingen vind is het flinterdunne verhaal (de verhaalvertelling zelf en het hoofdpersoon is wel goed gedaan) en dat alles wel erg "gamey" aanvoelt. Het is wel erg procedureel allemaal, lijkt wel alsof ze een handleiding hebben gevolgd. Verder wel een prachtig spel
Tjah het is een revenge story ben bang dat je dat ook niet heel veel origineler kunt maken. In vergelijking met andere action games valt het ook wel mee toch? Het is een beetje niveautje Uncharted, er gebeurd inderdaad weinig onverwachts maar datmister_S schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:55:
Wat ik wel twee grote tekortkomingen vind is het flinterdunne verhaal (de verhaalvertelling zelf en het hoofdpersoon is wel goed gedaan)
spoiler:
zag ik niet aankomen.je broer nog leeft
Gister kwam ik in een stuk main story terecht waardoor ik maar weer door bleef spelen. Ik was van plan om om 23 uur te stoppen, maar dat werd 01:30, dus nu brak aan het werk
[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 20-10-2025 11:51 ]
Het is inderdaad een simpel verhaaltje, meer had ik er eerlijk gezegd ook niet van verwacht. Datgene in je spoiler vond ik juist best voorspelbaar.
Beide games zijn voorspelbaar gezien inspiratie bron materiaal. Maar vond dat Tshushima toch een betere opbouw en anticipatie.
Yotei plapt het gewoon voor je neer op sommige stukken
Support personages zijn ook allemaal flinterdun in de sidequests en vallen niet in de kern van de beleving van wat 1 juist wel deed.
Yotei plapt het gewoon voor je neer op sommige stukken
Support personages zijn ook allemaal flinterdun in de sidequests en vallen niet in de kern van de beleving van wat 1 juist wel deed.
Zal ook een stukje smaak zijn, maar vindt de verhaal vertelling en opbouw d.m.v de flashbacks een stuk beter dan in deel 1. In deel 1 sprak de hele main char. me niet zo aan, was een beetje een nietszeggend figuur dat werdt gecompenseerd door de gameplay en wereld. Ik kan me ook weinig meer van het verhaal van deel 1 herinneren alleen de grote lijn.
Ik vind de verhaalvertelling en de karakters in Yotei ook een stuk beter dan in het eerste deel. Daarom had het ook een betere verhaal verdiend.
Same here, Yotei is qua verhaal echt veel beter naar mijn mening. Echt een heerlijk spel, kan hem moeilijk wegleggen. Bij Tsushima moest ik er echt doorheen komen om het tof te vinden, hier zit ik er direct helemaal in.
Net bij Chapter 2 aangekomen na 26 uur. Kan dus nog even haha
Net bij Chapter 2 aangekomen na 26 uur. Kan dus nog even haha