Enige minpunt tegenover GoT vind ik de activity tracking. In GoT kon ik nog zien hoeveel hot springs en bamboo strikes ik per gebied nog moest unlocken.
Dat kan ik nu niet meer zien.
Graag nodigen we je uit om deel te nemen aan het Tweakers halfjaaronderzoek. Via deze enquête willen we een beeld krijgen van hoe je Tweakers ervaart en de verschillende onderdelen waardeert. Invullen duurt ongeveer vijf tot tien minuten.
[ Voor 12% gewijzigd door NokiaFan op 04-10-2025 17:33 ]
[ Voor 18% gewijzigd door flugelisoke op 05-10-2025 22:12 ]
Niet precies hetzelfde als wat je noemt, maar ze hebben (IMHO) een waardig alternatief mechaniekPoulske schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:21:
Enige minpunt tegenover GoT vind ik de activity tracking. In GoT kon ik nog zien hoeveel hot springs en bamboo strikes ik per gebied nog moest unlocken.
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-10-2025 06:06 ]
dit zou een vette wallpaper zijn.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:30:spoiler:Prachtig armor dit
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Oh dat wist ik zelf ook niet. Moet zeggen dat ik Yotei wel echt stukken moeilijker vind dan Tsushima qua combat.mister_S schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:42:
Je kunt de parry op easy zetten met custom difficulty, verder is het gewoon op tijd de knop indrukken.
[ Voor 13% gewijzigd door Dubrillion op 13-10-2025 10:33 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 13-10-2025 12:22 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 40% gewijzigd door mister_S op 13-10-2025 16:38 ]
[ Voor 59% gewijzigd door NokiaFan op 14-10-2025 19:38 ]
Dan gewoon wachtenmister_S schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:50:
Vraag over the Oni:spoiler:Krijg je een seintje wanneer je de castle gaat aanvallen? Ik moet nu naar Jubei die met Goro wacht. Ik wissel verkennen en MQ regelmatig af, maar de castle aanvallen wil ik pas leter doen.
PSN: MrMistral
Haha heel herkenbaar. Paard in het begin zo vaak gemept. Uiteindelijk de controls maar veranderd.D. Ninjai schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:48:
Ik heb hem nu ook in een opwelling gekocht. Zat de serie Shogun te kijken en toen kreeg ik jeuk haha.
Maar ik ben zo RDR2 gewend waar je het driehoekje gebruikt om op je paard te klimmen, dat ik regelmatig per ongeluk mijn paard neermep met mijn katana. Wordt al minder gelukkig
Graphics oogt het wel wat te klinisch voor mij maar speelt wel wel heerlijk weg. Toch nog wel uitdagend om ongeschonden uit een gevecht te komen.
Haha heel herkenbaar, dit had ik ook bij Ghost of Tsushima. Wat ik overigens heb gedaan, is de controller settings veranderen waardoor R1+R2 je actie-buttons worden. Voelt een stuk natuurlijker.D. Ninjai schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:48:
Ik heb hem nu ook in een opwelling gekocht. Zat de serie Shogun te kijken en toen kreeg ik jeuk haha.
Maar ik ben zo RDR2 gewend waar je het driehoekje gebruikt om op je paard te klimmen, dat ik regelmatig per ongeluk mijn paard neermep met mijn katana. Wordt al minder gelukkig
Graphics oogt het wel wat te klinisch voor mij maar speelt wel wel heerlijk weg. Toch nog wel uitdagend om ongeschonden uit een gevecht te komen.
[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2025 00:44 ]
:strip_exif()/f/image/aL6AWE1S4vPlChPqWRQ5CMZT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h64rNDmltMG3NV08VpwbyumF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HEXAgfIeblUxEgee5o0A1iaX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zyc7UswozLJKWtJD1ZdGk1dL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YWVqtcOGC4LSzF2w9Air4Orb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pZefXJXZmJYMcNHu1LkVMDB4.jpg?f=fotoalbum_large)
Tjah het is een revenge story ben bang dat je dat ook niet heel veel origineler kunt maken. In vergelijking met andere action games valt het ook wel mee toch? Het is een beetje niveautje Uncharted, er gebeurd inderdaad weinig onverwachts maar datmister_S schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:55:
Wat ik wel twee grote tekortkomingen vind is het flinterdunne verhaal (de verhaalvertelling zelf en het hoofdpersoon is wel goed gedaan)
[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 20-10-2025 11:51 ]
En zo kan je prima spelen, gewoon niet geraakt/gezien worden, dan boeit het niet wat voor armor je draagt.Chaoss schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 00:12:
Vanavond de spider armour bemachtigd, geloof dat ik nu nog 3 armours moet. Ik kijk verder niet echt naar de specs ik upgrade ze allemaal en draag wat ik op dat moment mooi vind
Ik ben hier dus ook gevoelig voor. Ik heb liever een mooie armor dan een ''goed'' armor.Chaoss schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 00:12:
Vanavond de spider armour bemachtigd, geloof dat ik nu nog 3 armours moet. Ik kijk verder niet echt naar de specs ik upgrade ze allemaal en draag wat ik op dat moment mooi vind
Niet om zwaar te zeuren ofzoChaoss schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:16:
Nog wat sfeerplaatjes van mij speelsessie van gister, de teller staat inmiddels op 21 uur:
I pitty the fools who took my game-station.....
Check powerpyx.com voor de trophy guide. Het is gewoon een standaard openwereld platinum trophy zoals we die al kennen;.Sjoerdje131 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:56:
Man man man... ik spiek af en toe hier in het thread maar kan ik beter niet doen... Heb kortgeleden AC Shadows uitgespeeld, die viel me op gegeven moment best tegen en was het echt even doorzetten om hem uit te spelen. Toen kwam direct Ghost of Yotei uit maar ik wilde echt even afwisselen van de setting en alles om GoY een betere kans te geven (heb Tsushima platinum, dus vond die game wel heerlijk). Mafia uitgespeeld en nu met Silksong bezig om daarna deze op te gaan pakken. De positieve verhalen en vooral prachtige screenshots van hierboven doen me handen echter wel jeuken! Nog even geduld...
Is er in deze game een trophy gelinkt aan difficulty? Wil m denk ik wel platinum gaan halen als dat gewoon met 1 playthrough kan. Mafia kon me niet genoeg bekoren voor platinum en Silksong is me waarschijnlijk te moeilijk op end-gamedus na CO: E33 is dit denk ik weer een goede platinum kandidaat
Ik zou toch even wachten. Ik speel hem ook nu en hij heeft wel wat dezelfde kwaal: mooie game maar wel erg snel repetitief.Sjoerdje131 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:56:
Man man man... ik spiek af en toe hier in het thread maar kan ik beter niet doen... Heb kortgeleden AC Shadows uitgespeeld, die viel me op gegeven moment best tegen en was het echt even doorzetten om hem uit te spelen.
Hebben de meeste openwereld games toch.Timothy3000 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:50:
[...]
Ik zou toch even wachten. Ik speel hem ook nu en hij heeft wel wat dezelfde kwaal: mooie game maar wel erg snel repetitief.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Wat gaat het wachten daaraan veranderen?Timothy3000 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:50:
[...]
Ik zou toch even wachten. Ik speel hem ook nu en hij heeft wel wat dezelfde kwaal: mooie game maar wel erg snel repetitief.
Even wat ademruimte tussen Shadows en Yotei zorgt er misschien voor dat je weer wat fris de open wereld van Yotei instapt.
Ah zo, nu snap ik hemTimothy3000 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:35:
[...]
Even wat ademruimte tussen Shadows en Yotei zorgt er misschien voor dat je weer wat fris de open wereld van Yotei instapt.
:strip_exif()/f/image/hnyCsFKCL9oRZzFN1M9jgHRe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7sHI43CPoT8XiXioYyDwtLEh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HzeaNDQVYEtb58oUo53zZRgZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LUc2ZqtHkJNayPe4YJwg6bDJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 87% gewijzigd door Chaoss op 26-10-2025 11:09 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 10-11-2025 22:46 ]
Die komt er zeker, Legends. Maar wel pas ergens in 2026. Heb gister ook weer een stukje gespeeld maar heb op t moment zoveel games en veel te weinig tijd haha. Maar wil hem wel heel graag uitspelen dus even plannen.Chaoss schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:45:
Gister uitgespeeld.... vond tegen het einde de mainquest wel weer heel vet om te spelen.
Onderweg zoveel mogelijk dingen gedaan waardoor ik bij het uitspelen op 82% completion zat. Vanavond de laatste trophy's binnen geharkt en platina gepakt. Normaal kijk ik niet eens naar trophies maar van deze game heb ik zo genoten dat ik het er wel voor over had.
Val nu wel een beetje in een gat... heb eigenlijk geen zin om iets anders te gaan spelen. Hoop dat er nog een mooie single player expansion komt.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 11-11-2025 20:39 ]
O woops verkeerd gelezen haha. Tsushima had ook een toffe dlc dus gok deze ook wel. Ben zelf bijna op het eind nu, laatste missie gok ik. Jammer, maar ook mooi geweest na 30+ uur.Chaoss schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:19:
Legends is alleen multiplayer (co-op) toch? Ik hoop dat er ook nog een mooie single player DLC komt.
:strip_exif()/f/image/Cal33QCtVhmFiEM1DJ1whoLL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 22-12-2025 10:48 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Ik had serieus niet in de gaten dat dit puur online is voor het huidig spel, dacht dat er een appart online spel uitkwam
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De laatste tijd gaat dit best wel snel, Death Stranding 2 is ook al aangekondigd, die al over vier weken uitkomt. Meestal worden ze binnen één jaar aangekondigd. Dus ik vermoed ergens in de lente een aankondiging of zelfs eerder, vandaar mijn vraag.kazuka schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 00:53:
Legends voor Tsushima was echt geweldig, zeer benieuwd naar de Yotei variant.
@CyberToon Dat duurt nog even, Yotei is nog geen jaar uit. SP games van Sony komen meestal pas na 1-2 jaar op PC uit.
[ Voor 8% gewijzigd door CyberToon op 13-02-2026 16:10 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
De parry window kun je in de instellingen op een makkelijker niveau zetten. Daarnaast helpt de Bounty Hunter Armor enorm bij boss fights. Die vergroot de parry window nog verder en je krijgt bij max upgrade 3 parry attacks achter elkaar.Sefaex schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:49:
Heb toch wel een haat liefde verhouding met deze game.
Zit pas op 34 uurtjes gameplay verdeeld over 3 maanden. Omdat ik hem heel sporadish speel, moet ik er altijd weer even inkomen.
Wou er eigenlijk mee stoppen. Omdat ik het verhaal ook niet echt interessant vond. En het op tijd parryingen blijft toch wel EEN dingetje.
Vandaag (na weken) echter toch weer opgepakt. En 3 uur achter elkaar gespeeld. Met heel veel moeite Dojun verslagen. Verder alleen maar zijmissies gedaan. En vond het eigenlijk wel een prettige speelsessie.
Zie dat ik het spel al bijna uit heb. Dus ga nu gewoon doorpakken en hem uitspelen. Lees ook positieve dingen over Legends. Ben benieuwd of dat wat voor mij is
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 16-02-2026 12:21 ]
I wake up in the morning and I piss excellence
Aah ik zie het nu idd, ze maken daarin onderscheid. Zou het liever overslaan zoals in Shadows, dus per regel, maar dit is ook prima.Hulleman schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:43:
@Donstil, exact zoals ik de game ervaren heb. Echt goed mee vermaakt.
Je kunt de cinematics (die op 30fps draaien) wel doorspoelen. Druk op start en dan krijg je de optie om te skippen. Mis je wel de verhalende cinematics. Die kleinere cinematics kun je idd niet doorspoelen.
I wake up in the morning and I piss excellence
Ghost of Yotei voor de PC is geschrapt: https://www.bloomberg.com...cT3JX9MqYduN3JmMm63yusBVECyberToon schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:09:
[...]
De laatste tijd gaat dit best wel snel, Death Stranding 2 is ook al aangekondigd, die al over vier weken uitkomt. Meestal worden ze binnen één jaar aangekondigd. Dus ik vermoed ergens in de lente een aankondiging of zelfs eerder, vandaar mijn vraag.
Het laat telkens zien dat pc-games flink wat geld genereren.
[ Voor 6% gewijzigd door kazuka op 04-03-2026 15:27 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 05-04-2026 19:51 ]