“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Maar zoveel lol gehad met Tsushima dat ik deze absoluut wil hebben.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
8,7 gemiddeld. Dikke prima dus.s0kkie schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:56:
En de reviews komen binnen sinds 15.00 uur![]()
https://www.metacritic.com/game/ghost-of-yotei/
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik ging dan sowieso wachten op PC release. Ga daar eerst Tsushima nog een keer doorspelen maar deze video van bijv Digital Foundry maakte me ook niet helemaal warm moet ik zeggen. Al denk ik dat het spelen gewoon best wel weer leuk aan kan voelen.Timothy3000 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:24:
Recensies overtuigen niet echt (inhoud, niet cijfers). Ik wacht op een mooie pricedrop.
Bijft gewoon toch soms lastig met youtube video's
Heb je het op een OLED scherm bekeken? Ik vond het echt prachtig om te zien en werd er juist wel enthousiast over. Voor het eerst dat ik zoiets had van, ja dat ziet er beter/mooier uit dan GoT op de PS5.Ricmaniac schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:29:
[...]
deze video van bijv Digital Foundry maakte me ook niet helemaal warm moet ik zeggen.
Ga hem zelf nu dus ook spelen op de PS5 Pro optie met Ray Tracing
Zo sta ik er ook wel een beetje in.Als ik in okt moet kiezen voor deze of Ninja Gaiden 4 dan ga ik voor die laatste.Timothy3000 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:24:
Recensies overtuigen niet echt (inhoud, niet cijfers). Ik wacht op een mooie pricedrop.
Bij deze game heb ik het gevoel dat ik hem pas nog gedaan heb.
[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 25-09-2025 20:23 ]
Nadeel van Digital Foundry is een dusdanige stofkam dat er nagenoeg altijd wel iets tussen blijft zitten. En wat er tussen blijft zitten is voor het overgrote deel van de spelende doelgroep totaal niet interessant.
Hele volksstammen die Fortnite op laptops spelen die nog met stoom worden aangedreven bij wijze van spreken.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Eens, ik was gestart met kijken op de telefoon, niet lelijk maar ook niet bijzonder. Daarna verder gegaan op mijn oled met HDR en dat was echt stukken mooier. Game ziet er imho beter uit dan deel 1Greatsword schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:36:
[...]
Heb je het op een OLED scherm bekeken? Ik vond het echt prachtig om te zien en werd er juist wel enthousiast over. Voor het eerst dat ik zoiets had van, ja dat ziet er beter/mooier uit dan GoT op de PS5.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Precies, dat had ik met Tsushima al. Ik vond dat net Assassins creed in een Japans jasje, na de mainstory voltooid te hebben (die ik niet heel sterk vond) nooit meer aangeraakt. De laatste keer dat ik echt kon verdwalen in een open wereld was in RDR2. Die was zijn tijd zover vooruit.giantgiantus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:41:
Voor mij zijn open werelden gewoon beetje been there done that.
Zoals het ernaar uitziet is Yotei een beetje van hetzelfde. Over een jaar of twee eens een kijkje nemen als deze op PS plus staat
De stofkam is geen representatieve beleving, dus als je naar dat soort symptomen blijft zoeken zit je niet te gamen, maar te nitpicken.Timothy3000 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:07:
Maar wat is dan daar precies het nadeel van DF van?
Grappig wel, ik vond RDR2 qua game mechanics en reisdwang juist ontzettend vervelend, dat maakte voor mij de open wereld ook een vaak vervelende beleving ondanks het fantastische design. Zeker omdat er toen nog geen behoorlijke fast travel was.Jack_Mojo schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:57:
[...]
Precies, dat had ik met Tsushima al. Ik vond dat net Assassins creed in een Japans jasje, na de mainstory voltooid te hebben (die ik niet heel sterk vond) nooit meer aangeraakt. De laatste keer dat ik echt kon verdwalen in een open wereld was in RDR2. Die was zijn tijd zover vooruit.
Tsushima zit voor mij precies in de sweet spot, goede mechanics, goede sfeer, makkelijk ook een 20 minuutjes te spelen. Dat zal met Yotei niet anders zijn denk ik. Sterker nog, sinds Infamous uit 2009 heeft Sucker Punch geen game gemaakt die niet in die sweet spot zat voor mij.
[ Voor 44% gewijzigd door Timothy3000 op 26-09-2025 16:02 ]
Het doet qua mechanics ook weinig tot niets nieuws.De game oogt mooi en dat is het dan ook.
Ho ho ho, het is een bordje vol heerlijke frikandellen hoor.Timothy3000 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:01:
Dat omschrijft het wel goed. Het is voor mij een lekkere frikandel ipv een hoofdgerecht. Een af en toe tussendoor game. Daarom wacht ik nog ff op een pricedrop, want daar betaal je niet de hoofdprijs voor haha.
Shadows was een doos frikandellen, en als je je vol hebt gevreten in frikandellen lonkt een 4 sterren maaltijd niet meer zo (geen 5 sterren, het is nou ook weer geen RDR2 oid)Timothy3000 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:01:
Dat omschrijft het wel goed. Het is voor mij een lekkere frikandel ipv een hoofdgerecht. Een af en toe tussendoor game. Daarom wacht ik nog ff op een pricedrop, want daar betaal je niet de hoofdprijs voor haha.
Daarom heb ik Shadows geskipped, nja en het is Ubisoft/corporate junk. Insomniac heeft toch meer passie. Ik snap dat veel mensen open world moe zijn, ik zelf ook maar ik denk dat Yotei opzich erg geschikt is om in op te gaan. Ik zit nu 120 uur in Death Stranding 2 (open world moe) en maak die nog even af. Dus misschien wacht ik paar maanden voor ik aan Yotei begin, anders zonde als je er al vermoeid in gaat en het niet waardeerd voor wat het is.