• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:00:
Sony heeft wat plaatjes gedeeld die met de photo mode gemaakt zijn:
In GoT aardig wat mooie fotos/screenshots gemaakt, echter bij het delen/versturen etc werden ze omgezet naar SDR waardoor al het mooie natuurlijk weg viel.

Ben benieuwd of je straks wel in HDR kan versturen/exporteren.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:51

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
De plaatjes zien er heel mooi uit zeg.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

Vandaag toch ook maar een pre-order gedaan. Iets wat ik eigenlijk zelden doe.

Maar zoveel lol gehad met Tsushima dat ik deze absoluut wil hebben.

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

En de reviews komen binnen sinds 15.00 uur 8)
https://www.metacritic.com/game/ghost-of-yotei/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

8,7 gemiddeld. Dikke prima dus.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:16
Recensies overtuigen niet echt (inhoud, niet cijfers). Ik wacht op een mooie pricedrop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Timothy3000 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:24:
Recensies overtuigen niet echt (inhoud, niet cijfers). Ik wacht op een mooie pricedrop.
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik ging dan sowieso wachten op PC release. Ga daar eerst Tsushima nog een keer doorspelen maar deze video van bijv Digital Foundry maakte me ook niet helemaal warm moet ik zeggen. Al denk ik dat het spelen gewoon best wel weer leuk aan kan voelen.

Bijft gewoon toch soms lastig met youtube video's

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:29:
[...]

deze video van bijv Digital Foundry maakte me ook niet helemaal warm moet ik zeggen.
Heb je het op een OLED scherm bekeken? Ik vond het echt prachtig om te zien en werd er juist wel enthousiast over. Voor het eerst dat ik zoiets had van, ja dat ziet er beter/mooier uit dan GoT op de PS5.

Ga hem zelf nu dus ook spelen op de PS5 Pro optie met Ray Tracing ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
Lijkt gewoon meer van hetzelfde te zijn, dat vind ik wel jammer gezien we toch wat jaren verder zijn. Ik zal het spelen en genieten, maar ik had toch meer verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:55
Timothy3000 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:24:
Zo sta ik er ook wel een beetje in.Als ik in okt moet kiezen voor deze of Ninja Gaiden 4 dan ga ik voor die laatste.

Bij deze game heb ik het gevoel dat ik hem pas nog gedaan heb.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 25-09-2025 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Wat vooral tegenstaat is dat veel de open wereld gedateerd noemen. Na Shadows (waar dat ook zo was) voel ik de urgentie daardoor niet zo.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ricmaniac schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:29:
[...]

deze video van bijv Digital Foundry
Nadeel van Digital Foundry is een dusdanige stofkam dat er nagenoeg altijd wel iets tussen blijft zitten. En wat er tussen blijft zitten is voor het overgrote deel van de spelende doelgroep totaal niet interessant.

Hele volksstammen die Fortnite op laptops spelen die nog met stoom worden aangedreven bij wijze van spreken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Timothy3000
Maar wat is dan daar precies het nadeel van DF van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Greatsword schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:36:
[...]

Heb je het op een OLED scherm bekeken? Ik vond het echt prachtig om te zien en werd er juist wel enthousiast over. Voor het eerst dat ik zoiets had van, ja dat ziet er beter/mooier uit dan GoT op de PS5.
Eens, ik was gestart met kijken op de telefoon, niet lelijk maar ook niet bijzonder. Daarna verder gegaan op mijn oled met HDR en dat was echt stukken mooier. Game ziet er imho beter uit dan deel 1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:44
Voor mij zijn open werelden gewoon beetje been there done that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:45
Pak em wel een keer op. Hopelijk is er tegen die tijd een RT mode met 40fps op de base PS5

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-10 15:23
giantgiantus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:41:
Precies, dat had ik met Tsushima al. Ik vond dat net Assassins creed in een Japans jasje, na de mainstory voltooid te hebben (die ik niet heel sterk vond) nooit meer aangeraakt. De laatste keer dat ik echt kon verdwalen in een open wereld was in RDR2. Die was zijn tijd zover vooruit.

Zoals het ernaar uitziet is Yotei een beetje van hetzelfde. Over een jaar of twee eens een kijkje nemen als deze op PS plus staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Timothy3000 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:07:
Maar wat is dan daar precies het nadeel van DF van?
De stofkam is geen representatieve beleving, dus als je naar dat soort symptomen blijft zoeken zit je niet te gamen, maar te nitpicken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dit spel is een van de redenen waarom ik een ps5 pro heb gehaald. ik hoop dat het optimaal word benut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Jack_Mojo schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:57:
[...]

Precies, dat had ik met Tsushima al. Ik vond dat net Assassins creed in een Japans jasje, na de mainstory voltooid te hebben (die ik niet heel sterk vond) nooit meer aangeraakt. De laatste keer dat ik echt kon verdwalen in een open wereld was in RDR2. Die was zijn tijd zover vooruit.
Grappig wel, ik vond RDR2 qua game mechanics en reisdwang juist ontzettend vervelend, dat maakte voor mij de open wereld ook een vaak vervelende beleving ondanks het fantastische design. Zeker omdat er toen nog geen behoorlijke fast travel was.

Tsushima zit voor mij precies in de sweet spot, goede mechanics, goede sfeer, makkelijk ook een 20 minuutjes te spelen. Dat zal met Yotei niet anders zijn denk ik. Sterker nog, sinds Infamous uit 2009 heeft Sucker Punch geen game gemaakt die niet in die sweet spot zat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat omschrijft het wel goed. Het is voor mij een lekkere frikandel ipv een hoofdgerecht. Een af en toe tussendoor game. Daarom wacht ik nog ff op een pricedrop, want daar betaal je niet de hoofdprijs voor haha.

[ Voor 44% gewijzigd door Timothy3000 op 26-09-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Gezien ik groot fan van het 1e deel was sta ik van mezelf te kijken dat ik er nu een meh! gevoel bij heb.Ik had dit trouwens ook bij Ragnarok.

Het doet qua mechanics ook weinig tot niets nieuws.De game oogt mooi en dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Timothy3000 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:01:
Dat omschrijft het wel goed. Het is voor mij een lekkere frikandel ipv een hoofdgerecht. Een af en toe tussendoor game. Daarom wacht ik nog ff op een pricedrop, want daar betaal je niet de hoofdprijs voor haha.
Ho ho ho, het is een bordje vol heerlijke frikandellen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:47
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:01:
Shadows was een doos frikandellen, en als je je vol hebt gevreten in frikandellen lonkt een 4 sterren maaltijd niet meer zo (geen 5 sterren, het is nou ook weer geen RDR2 oid) :+
Daarom heb ik Shadows geskipped, nja en het is Ubisoft/corporate junk. Insomniac heeft toch meer passie. Ik snap dat veel mensen open world moe zijn, ik zelf ook maar ik denk dat Yotei opzich erg geschikt is om in op te gaan. Ik zit nu 120 uur in Death Stranding 2 (open world moe) en maak die nog even af. Dus misschien wacht ik paar maanden voor ik aan Yotei begin, anders zonde als je er al vermoeid in gaat en het niet waardeerd voor wat het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah soms denk ik dat men ook te hoge verwachtingen heeft. Gameplay is grotendeels hetzelfe ja wat verwacht je dat het ineens een platform game wordt? Als de game teveel veranderingen heeft klaagt men weer dat het geen Ghost game meer is :+ Je hebt nu verschillende wapens, ranged attacks en je hebt een wolf als companion voor mij is dat genoeg.

Verder maak ik uit de reviews op dat de story telling nu wel echt top is terwijl dat in deel 1 matig was. Ook schijnt het hunten op de Yotei 6 echt veel afwisseling te geven qua setting en ook met meer binnen locaties.

Zelf heb ik niet moeite met open wereld vooral niet als die zo mooi is en met organische exploration. Als dat niet je ding is dan speel je toch alleen de main/story quests?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Linksquest schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:44:
Voor mensen die hem nog willen reserveren en lid zijn van Bol.com select, dan kun je de game nu met €7,- select korting reserveren, prijs komt dan uit op €62,99
Ben normaal niet van het reserveren van games. Maar voor 7 euro doe ik het wel :P
Maar die korting is er bij Bol select alweer af...

• Timothy3000
Chaoss schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:28:
Tjah soms denk ik dat men ook te hoge verwachtingen heeft. Gameplay is grotendeels hetzelfe ja wat verwacht je dat het ineens een platform game wordt?
Nee, een game hoeft niet per een ander genre te krijgen om te kunnen vernieuwen. Maar dit lijkt juist op meerdere vlakken (storytelling, quests) een achteruitgang. Je mag wel iets meer verwachten dan dezelfde game nieuw jasje toch? Het is geen Assassins Creed.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Timothy3000 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:52:
[...]

Nee, een game hoeft niet per een ander genre te krijgen om te kunnen vernieuwen. Maar dit lijkt juist op meerdere vlakken (storytelling, quests) een achteruitgang. Je mag wel iets meer verwachten dan dezelfde game nieuw jasje toch? Het is geen Assassins Creed.
Uit de DF foundry review maak ik juist op dat de storytelling een stuk beter is en dat er meer afwisseling is door het jagen op de Yotei six. Ook zijn er meer binnen- en ondergrondse locaties tijdens de mainquests. Hij geeft zelfs aan dat hij door het verhaal steeds maar door wou spelen terwijl hij dat bij deel 1 niet had.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
giantgiantus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:41:
Ik speel eigenlijks maar 1 openworld game per jaar of om het jaar. Zodra ik meerdere nieuwe speel dan eigenlijks wel vrij snel klaar mee.

Openworld games zijn op een bepaalde manier wel ontzettend geestelijk vermoeiend.Maar het heeft ook veel downtime tussen missies/quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:28:
Tjah soms denk ik dat men ook te hoge verwachtingen heeft. Gameplay is grotendeels hetzelfe ja wat verwacht je dat het ineens een platform game wordt? Als de game teveel veranderingen heeft klaagt men weer dat het geen Ghost game meer is :+ Je hebt nu verschillende wapens, ranged attacks en je hebt een wolf als companion voor mij is dat genoeg.

Verder maak ik uit de reviews op dat de story telling nu wel echt top is terwijl dat in deel 1 matig was. Ook schijnt het hunten op de Yotei 6 echt veel afwisseling te geven qua setting en ook met meer binnen locaties.

Zelf heb ik niet moeite met open wereld vooral niet als die zo mooi is en met organische exploration. Als dat niet je ding is dan speel je toch alleen de main/story quests?
Ach ja, uit ervaring weet ik dat die doelgroep dit spel het hardst zal spelen. Waarschijnlijk zullen ze het eerder dan ik kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 29-09-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Launch trailer:

Ik heb er zin in. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:13
Net een verzend bevestiging gekregen, morgen gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:39
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:06:
Net een verzend bevestiging gekregen, morgen gamen!
Die wil ik ook wel, want de release is eigenlijk donderdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:10:
[...]
Die wil ik ook wel, want de release is eigenlijk donderdag..
GameResource verzendt vaak een dag te vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Pre Load op de PS5 Pro neemt 86GB in beslag.

Vanavond om 00:00 kunnen we gelijk spelen toch of pas morgenochtend?

IGN zegt 00:00 *O*

https://nl.ign.com/ghost-...wereldwijde-releasetijden

Ben benieuwd hoe lang de “Intro” deze keer duurt 😉

[ Voor 49% gewijzigd door Greatsword op 01-10-2025 11:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Genieten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3139EOAS_g3TpV7Xd37MW55ObNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X958tUTxyeIF4U1q7Que47oo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ervaar je framedrops of haperingen? loopt het allemaal soepel? is dit een pro of base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Farabi schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:04:
[...]
ervaar je framedrops of haperingen? loopt het allemaal soepel? is dit een pro of base?
Base, ervaar geen haperingen tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:06:
[...]

Base, ervaar geen haperingen tot nu toe
Hoe groot was de Day One patch? Moest je lang wachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:59
Speel hem zelf ook al, ziet er prachtig uit. Base PS5 en loopt echt als een zonnetje. Vanavond maar eens verder mee gaan. Je merkt in ieder geval direct dat de storytelling echt een stuk beter is dan het vorige deel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7KVQtQVSIs9OFTqlPpno9UE8fM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CceWUYgCWGArSez0488iCE19.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tF70iS_bHDm8x9oafnFJZpcHzEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/to0yR11P7F4T7D9X3FHZcd4F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 12:20

Ulti23

Quality Time

Pffffff, ik wil ook los...... * Ulti23 moet nog ff werken en dan wachten tot 0:00 uur....

Heb er ook zin an, dit keer eens geen reviews gelezen, vond GoT super en zonder twijfel ga ik deze ook super vinden. Preload staat al klaar op de PS :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Greatsword schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:15:
[...]
Hoe groot was de Day One patch? Moest je lang wachten?
Nee was zeer klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Daan0s schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:22:
Speel hem zelf ook al, ziet er prachtig uit. Base PS5 en loopt echt als een zonnetje. Vanavond maar eens verder mee gaan. Je merkt in ieder geval direct dat de storytelling echt een stuk beter is dan het vorige deel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Neem aan dat het op je scherm er mooier uit ziet? Lijkt alsof de screenshots helaas weer naar SDR worden omgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
Greatsword schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:24:
[...]

Neem aan dat het op je scherm er mooier uit ziet? Lijkt alsof de screenshots helaas weer naar SDR worden omgezet.
Ja haha, had de screens via whatsapp op mn pc gezet en vanaf daar geüpload. Doet de kwaliteit ook geen goed. Dit moet beter gaan, en op scherm is met HDR gewoon goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7KVQtQVSIs9OFTqlPpno9UE8fM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CceWUYgCWGArSez0488iCE19.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tF70iS_bHDm8x9oafnFJZpcHzEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/to0yR11P7F4T7D9X3FHZcd4F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Flinke day 1 patch zie ik met behoorlijk wat verbeteringen, inclusief ray tracing: https://www.videogameschr...and-improves-ray-tracing/

Wat blijft Sucker Punch toch goed met de atmosfeer en stijl in hun games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rScmfTEipYu9nra916OsIR0lLWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VZsOgpm6vCvfqEzdKGPI50oi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Lets go!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Enjoy iedereen! :D hoop dat het tof is

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ziet erg goed uit, alleen ik moet nog wat langer gaan wachten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-10 11:38
Gister ook nog even een Neo Qled besteld die ook vandaag binnenkomt samen met de game....heel erg benieuwd naar de graphics. Laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 18:04
Naja
Zojuist besteld met bol select.

Volgens bol wordt het vanavond geleverd. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk aankomt.

Leuk opwarmertje voor BF6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:50

Cordon

Lievelings jankert

Kan echt niet wachten tot vanavond, en gelukkig naar weer dit weekend dus geen redenen om naar buiten te gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Vannacht 4 uur gespeeld en toch wel wat puntjes van kritiek.

Ik speel op de PS5 Pro en voor de grafische Ray Tracing Pro optie gekozen. Misschien dat het het kleurenpalet is maar ik ben minder onder de indruk dan van GoT destijds, dat ziet er wat mij betreft veel mooier en vrolijker uit, hopelijk kom ik daar later nog op terug als ik meer van de wereld heb gezien.

Grootste irritatie punt op dit moment is het klimmen en dalen op bergen e.d. Soms hang ik ergens aan en lijkt mijn charachter maar niet naar het volgende plateau naar beneden te willen gaan, ook sta ik soms ergens op een berg en dan werkt de hele spring knop niet, lijkt alsof je dan echt precies op 1 plaats moet staan voordat het wel werkt.

Ook met de combat lijk ik moeite te hebben, is dat stance wisselen veranderd t.o.v. GoT? Heb het idee dat ik nu na de stance wissel nog een keer op R2 moet klikken om de stance wissel te bevestigen. Ik druk nu constant op vierkantje om te slaan maar dan ga ik weer terug naar de andere stand.

Lang geleden dat ik GoT heb gespeeld dus moet er weer even inkomen, merk wel dat veel dialogen van NPC’s me weer niet boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Greatsword schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:46:

Ik speel op de PS5 Pro en voor de grafische Ray Tracing Pro optie gekozen. Misschien dat het het kleurenpalet is maar ik ben minder onder de indruk dan van GoT destijds, dat ziet er wat mij betreft veel mooier en vrolijker uit, hopelijk kom ik daar later nog op terug als ik meer van de wereld heb gezien.

Grootste irritatie punt op dit moment is het klimmen en dalen op bergen e.d. Soms hang ik ergens aan en lijkt mijn charachter maar niet naar het volgende plateau naar beneden te willen gaan, ook sta ik soms ergens op een berg en dan werkt de hele spring knop niet, lijkt alsof je dan echt precies op 1 plaats moet staan voordat het wel werkt.

Ook met de combat lijk ik moeite te hebben, is dat stance wisselen veranderd t.o.v. GoT? Heb het idee dat ik nu na de stance wissel nog een keer op R2 moet klikken om de stance wissel te bevestigen. Ik druk nu constant op vierkantje om te slaan maar dan ga ik weer terug naar de andere stand.

Lang geleden dat ik GoT heb gespeeld dus moet er weer even inkomen, merk wel dat veel dialogen van NPC’s me weer niet boeien.
Is natuurlijk ook erg afhankelijk van het weer hoe de kleuren eruit komen. Het verschil is gigantisch als het zonnetje schijnt. Had op t begin ook: best donker, maar later ging de zon vol schijnen en knalde de kleuren van het scherm.

Het klimmen enzo heb ik geen enkele moeite mee, zijn eigenlijk geen problemen.

De stances zijn weg natuurlijk, vervangen door verschillende soorten wapens. Maar nee, je houdt R2 in en dan bijvoorbeeld vierkantje en ik wissel van Katana naar Duel Katana's. Ook daar geen enkel probleem. Denk dat je nog even moet wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:45
Gaaf zo, zonder iets van een hud!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Kun je vijanden nog taggen? Ik gebruik mijn spyglass en bekijk de vijand maar er gebeurt niks. Ik probeer zowel X (track) als niet tracken. Enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:44:
Kun je vijanden nog taggen? Ik gebruik mijn spyglass en bekijk de vijand maar er gebeurt niks. Ik probeer zowel X (track) als niet tracken. Enig idee wat ik fout doe?
Pijltje omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Als ik het spel installeer, dan wordt alle andere content toch ook automatisch gepakt? Want ik kan de rest niet afzonderlijk downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02CEpIVJbhAotXr3sJqfQ1Y1ByU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEJPNBceKqVpCk8UpkKTd4oH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Hm doe ik, maar er gebeurt niks. Wat doe ik fout :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 22:30
Wat een heerlijke game weer, en tot nu toe in alle opzichten een flinke slag beter ten opzichte van Tsushima.

Ik heb altijd een xbox gehad maar ben een kleine 3 jaar geleden overgestap en tot op heden is GOT me het meest bijgebleven van alle games, en deze game doet daar gewoon een schepje bovenop.

De sfeer en grafische pracht in deze game zijn echt ongeëvenaard. Ik kan dat ook niet begrijpen dat Yurian het ontzettend generieke Assassins Creed Shadows een mooiere game noemt. AC mag nog niet in de schaduw (haha) staan van deze game.

Tot nu toe nog van elke minuut zitten genieten, Suckerpunch weet wat liefde voor games maken is.

[ Voor 4% gewijzigd door swoutr op 02-10-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06
Nu 2 uurtjes gespeeld en ik snap de "haat" ook niet. Ja, het is bijna hetzelfde als Tsushima, maar dat is geen slecht ding.

Dat was voor mij een van de beste PS4 games, dus ben blij dat er een vervolg is wat niet te ver afwijkt.

Ik speel trouwens op Lethal, bij GoT heb ik dat niet gedaan maar las achteraf dat het wel een aanrader was. Af en toe nog te snel button bashen, maar als het kwartje valt is het wel heerlijk om alles in 2 slagen neer te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
De Tarantino-style niemand opgevallen? (Kill Bill)

[ Voor 157% gewijzigd door Farabi op 02-10-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwmbcpbti0zXVH52GqEvTCwIGhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dm4oDUiwwnlbdirCK9FBriaf.jpg?f=fotoalbum_large

Wel echt prachtige plaatjes weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 14:46
Standaard kan je dit niet doen, maar is aan te zetten:
To turn the enemy lock on feature on, you need to press the Options button on your controller and then navigate to the 'Settings' tab using R1. From here, go to the 'Gameplay' option, and you'll find the 'Target Lock' as the second on the list (directly below the 'difficulty' option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Laatst online: 14:50

Cordon

Lievelings jankert

Gister begonnen, en hoewel het veel op z'n voorloper lijkt, vermaak ik me er toch weer teveel mee. Lekker op het paardje ronddwalen en random mensen neersteken en/of sidequests. Erg mooi gemaakt allemaal :P

Ik ben geen hardcore gamer, maar ik ga mij hier toch weer teveel mee vermaken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:18
Ik was van plan hem gisteren even op te starten. Voor ik wist zat ik 2,5u te spelen.
Heerlijke game. Ben nog wel een beetje zoekende naar de structuur, want er komt best veel op je af.

Enige ''minpuntje'' vind ik de opening. Kan aan mij liggen, maar vind de expositie dump in het begin te kort door de bocht.
Zonder spoilers weten we allemaal van de trailers dat Atsu als jong kind wordt aangevallen en na jaren wraak neemt. Maar ik had wel iets van die jaren willen zien. Kindje wat met een katana en een gitaar verdwijnt, moet overleven en leert vechten. Daar verhalen hoort over hoe Saito steeds machtiger wordt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Dubrillion schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:23:
Ik was van plan hem gisteren even op te starten. Voor ik wist zat ik 2,5u te spelen.
Heerlijke game. Ben nog wel een beetje zoekende naar de structuur, want er komt best veel op je af.

Enige ''minpuntje'' vind ik de opening. Kan aan mij liggen, maar vind de expositie dump in het begin te kort door de bocht.
Zonder spoilers weten we allemaal van de trailers dat Atsu als jong kind wordt aangevallen en na jaren wraak neemt. Maar ik had wel iets van die jaren willen zien. Kindje wat met een katana en een gitaar verdwijnt, moet overleven en leert vechten. Daar verhalen hoort over hoe Saito steeds machtiger wordt enz.
Het is niet helemaal hetzelfde maar je krijgt wel flashbacks waar je als kind Atsu speelt. Ik weet niet hoe ver je bent, maar daarin verschijnt ook wat context over wie Lord Saito is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
er komen zwarte balken en de camera zoomt uit als je met het paard rent. bij tsushima had je juist een cloe-up camera op het paard. kan je dit wijzigen? dat was veel mooier.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 03-10-2025 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeldor
  • Laatst online: 23:19
Greatsword schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:46:

Naar mijn idee als je het contrast op dramatisch zet hebben de kleuren net wat meer punch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s

Door middel van die flashbacks krijg je later steeds meer informatie, al moet je die flashbacks wel zelf opzoeken. Dan krijg je aardig wat achtergrondinformatie over hoe het gegaan is en hoe haar jeugd was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Maar ik had wel iets van die jaren willen zien. Kindje wat met een katana en een gitaar verdwijnt, moet overleven en leert vechten. Daar verhalen hoort over hoe Saito steeds machtiger wordt enz.
Die komt over 4 jaar. Once upon a time in Yotei :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-10 20:38
Farabi schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:41:
er komen zwarte balken en de camera zoomt uit als je met het paard rent. bij tsushima had je juist een cloe-up camera op het paard. kan je dit wijzigen? dat was veel mooier.
Je kan op R3 drukken als je op je paard zit, dan krijg je andere camera posities en verdwijnen de balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Simone96 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

Je kan op R3 drukken als je op je paard zit, dan krijg je andere camera posities en verdwijnen de balken.
Thanks, daar was ik ook naar op zoek. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het me meer pakt dan deel 1. Echter voelt de wereld wel heel groot en vooral dood. Ben bang dat ik hier gauw op uitgekeken zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe zijn de verschillen nu precies tussen een ps5 en ps5 pro? ik lees dat raytracing icm 1080P draait op een pro.

is het verschil gerechtvaardigd volgens reviewers? ik zie een hoop filmpjes op youtube, maar niet echt de tijd om het allemaal te beluisteren aangezien ze 25min+ zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Farabi op 03-10-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Laatst online: 21:14
Farabi schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:45:
De Tarantino-style niemand opgevallen? (Kill Bill)
Je bedoelt Miike denk ik? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Clavis schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:07:
[...]

Je bedoelt Miike denk ik? ;)
De introductie van six of yotei heeft veel weg van kill bill. Ik durf bijna te zeggen dat ze daarom voor een vrouwelijke maincharacter zijn gegaan.

Saito die zich eerst als een soort warme vaderfiguur gedraagt tegenover de kinderen in het bos en daarna een slachtpartij van maakt omdat hij bedrogen is, dat is gewoon Bill :9

Net als Bill heeft Saito ook 5-6 onderdanen die de maincharacter eerst moet doden in het spel. Het camera werk is ook bijna hetzelfde tijdens de dialogen in cutscenes. Het spel heeft zelfs het stukje van Hattori Hanzo overgenomen van de film. Ik heb nog maar 2 uurtjes gespeeld, kijken wat er nog komen gaat.

Dit is het nooit uitgekomen spel van Kill Bill. Maar dan in de middeleeuwen. Alleen maar pluspunten voor mij :P

[ Voor 64% gewijzigd door Farabi op 03-10-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Laatst online: 21:14
Farabi schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:09:
[...]

hoe bedoel je? de introductie van six of yotei heeft veel weg van kill bill + reservoir dogs.
Ah, dacht dat je het bloed bedoelde i.c.m. de Miike mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Daan0s schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Door middel van die flashbacks krijg je later steeds meer informatie, al moet je die flashbacks wel zelf opzoeken. Dan krijg je aardig wat achtergrondinformatie over hoe het gegaan is en hoe haar jeugd was :)
Ja dat is haar jeugd. Maar ik wilde juist dat kleine meisje zien die door oorlogen en overleving een bad-ass wordt.
Haar eerste moord. Vechten tijdens oorlogen. Ervaring op doen enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wanneer diende je nu 1 zwaard en 2 zwaarden te gebruiken? Als de vijand een schild heeft 2-zwaarden stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De jonge Atsu rookt wel 3 pakjes per dag heb ik het idee :P De VA komt daar niet helemaal uit de verf, volgens mij is dat ook Erika Ishii maar de stem is te zwaar voor een kind.

Verder een hele lekkere intro wel moet ik zeggen, je wordt meteen in de main story gegooid en dat werkt hier wel goed. De Pro RT mode ziet er prachtig uit, mooie evolutie over Tsushima en de DualSense implementatie vind ik hier ook erg goed trouwens, 1 van de betere games qua haptics en feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Laatst online: 23:19
Farabi schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:41:
Wanneer diende je nu 1 zwaard en 2 zwaarden te gebruiken? Als de vijand een schild heeft 2-zwaarden stand?
Ik meende 2x zwaarder tegen speren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
shoombak schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:32:
Ik moet zeggen dat het me meer pakt dan deel 1. Echter voelt de wereld wel heel groot en vooral dood. Ben bang dat ik hier gauw op uitgekeken zal zijn
Hoe zijn de NPC's? Reageren ze op dingen die je doet? Ik weet nog in Tsushima dat ik voor het eerst op de fluit ging spelen of iets dergelijks en gewoon niks geen reactie, vond die game wel mooi verder maar dat vond ik toendertijd wel een beetje een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Enige minpunt tegenover GoT vind ik de activity tracking. In GoT kon ik nog zien hoeveel hot springs en bamboo strikes ik per gebied nog moest unlocken.

Dat kan ik nu niet meer zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:55
Schitterend spel. Schitterend sfeer en verhaal. Hier kan je als gamer mr blij van worden. Wat een ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
Inmiddels een kleine 20 uur gespeeld. Heerlijke gameplay en dito verhaal. Grafisch ook dik in orde. Ik ga alle gebieden stuk voor stuk rustig uitkammen.

Als alles meezit ga ik volgend jaar naar Japan, met o.a. Hokkaido. Dus nu alvast voorverkennen. :)

Enig minpuntje is het ‘vertical parkour’. Dat is even onwennig.

[ Voor 12% gewijzigd door NokiaFan op 04-10-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:30
Hier inmiddels 6 uur in de game. Ziet er goed uit op de PS5 pro. Ik moet zeggen dat ik de combat soms best ingewikkeld vind (ik speel op moeilijk). Vooral de blauwe glinster aanvallen kort achter elkaar.

Verder lees ik dat de mainstor wat kort is dus ik probeer vooral ook veel te exploren en side quests te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Had gezegd hem niet te gaan kopen maar heb inmiddels dan toch 10 uur in de game zitten.Wat me opvalt is dat de wereld beter gevuld is dan deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Sinds gisteren begonnen en moet zeggen dat het me tot nu toe meer pakt dan GoT. Die bounty's zijn toch iedere keer wel weer spannend en zorgen ervoor dat je goed nadenkt over hoe je een gevecht aanvliegt. Simpelweg dom aanvallen kan eigenlijk niet (in de beginfase). Pareren / verdedigen is gevoelsmatig wat belangrijker dan in GoT. Ook fijn dat het reizen naar eerder verkende plekken vrijwel instant gaat. Ja, hier gaan weer veel uurtjes in zitten, verwacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 16:44
Die map is zo groot niet toch? Ik zie op de map een heleboel grijze gebieden waar je (denk ik) niet eens naartoe kunt? Wel een hele map, maar slechts gedeeltelijk playable?

Zeg maar, de complete rechterhelft van de map is niet eens de spelwereld?

[ Voor 18% gewijzigd door flugelisoke op 05-10-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
Nu 9 uurtjes in zitten. Op elk vlak verbetered, met misschien de uitzonderingen de Pacing van het verhaal en de vervanging van Stances met alternatieve wapens.

GoT vond ik voorspelbaar maar het had op zijn minst nog een opbouw van anticipatie.
Yotei vind ik best wel abrupt en Direct. met van wat ik tot nu toe heb mee gemaakt misschien dat het later beter word.

Ook wat het gevoel dat er een intro stuk mist en of is vrij laat moment is uit geknipt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:10

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Poulske schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:21:
Enige minpunt tegenover GoT vind ik de activity tracking. In GoT kon ik nog zien hoeveel hot springs en bamboo strikes ik per gebied nog moest unlocken.

Dat kan ik nu niet meer zien.
Niet precies hetzelfde als wat je noemt, maar ze hebben (IMHO) een waardig alternatief mechaniek
spoiler:
Atsu heeft in het spel de mogelijkheid om nieuwe liedjes te leren voor de shasimen. Die liedjes zorgen ervoor dat een specifiek doel - bijvoorbeeld Bamboo strikes - wordt geselecteerd en dan is het 'gewoon' de wind volgen.
En sterk genoeg te zijn om niet afgeleid te worden door andere activiteiten die je geheid gaat tegenkomen :+
Dat vind ik zo gaaf, ik "besluit" ik ga nu activiteit / locatie A doen, maar voordat ik weet ben ik ondertussen D aan het doen, want ook al afgeleid voor B & C _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
Speel de game nu via de VR-bril van Meta Quest 3, echt heel vet! Nu paar uurtjes bezig en voor nu bij een moeilijke eindbaas. Saito is pittig zeg. Vooral omdat je nog niet zoveel leven hebt, 3 bolltjes begin je het gevecht mee. Speel op medium wat het leuk uitdagend maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
De wereld is wel echt beter dan Tsushima. Nog echt niet op het niveau RDR2 / Kingdome Come 2 maar wel een stap vooruit. Net toevallig een npc tegenkomen die ruzie had met iemand, leuke side quests die volgen en nu een toffe Dragonfly armor gekregen. Daar ga ik wel goed op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gisteren The Oni gedood, een van de bazen. Daar had ik wel serieus moeite mee. Heel vaak dood gegaan. Voelde als een enorme opluchting toen die neer ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4E08brdXFqnR3X9rXlIUxyvwXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9XUDQodkIdztQGsNhnhyzb7.jpg?f=fotoalbum_large
Prachtig armor dit

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-10-2025 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
De eerste twee uren waren erg goed, op een base PS5 ziet het er echt prachtig uit. Indrukwekkend dat ze dit uit de oude hardware kunnen persen. Verder vind ik het beter uitgewerkt dan Tsushima, die had toch wat iets amateuristisch.
De audio is wel geweldig zeg, dat hebben ze prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Wat voor mij tot nu toe het grote verschil is met Assassins Creed Shadows is dat je afgeleid wordt tijdens je ritje naar je volgende punt met mogelijk interessante dingen.

En de Yotei Six hebben een naam en verhaal. Waar je bij Shadows 100 onbekende moet afmaken voel je hier veel meer de drijfveer om door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Inmiddels hier zo'n 5-6 uur verder en ik begin wel te merken dat bepaalde onderdelen iedere keer terugkomen. Weer een stad bevrijden. Nieuw wapen -> trainen om het wapen te gebruiken. Volg X op paard naar Y. Plotselinge hinderlaag. Ik weet nog dat Ghosts of Tshushima een enorme indruk op me maakte, maar dat was ook mijn eerste game op de PS5 (terwijl ik daarvoor alleen maar op de Switch speelde). Nu trekt die open wereld me wat minder en merk ik dat ik bijv. vechten leuker vind in bijv. de Horizon-reeks dan wapens matchen / op tijd dodgen in GoY. Inmiddels maar Ori 2 er naast aan het spelen voor de afwisseling en dan is het goed te doen, maar dan merk ik toch dat ik me in zo'n Metroidvania compleet kan verliezen (net als Silksong hiervoor) en dat heeft Yotei toch wat minder.
Pagina: 1 2 3 Laatste