Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dit zou een vette wallpaper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:02
Net Kitsune verslagen, heel vet gevecht. Vind het echt tof dat alle jachten anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:04
Ik vind het een geweldig spel, een hele goede evolutie van het origineel. Ze hebben eigenlijk alles verbeterd. Gevechten voelen erg goed, alles ziet er prima uit en de audio is geweldig. Ik vind de memories ook heel goed, zo voeg je elke keer wat achtergrond toe aan de karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja ik vermaak me er ook uitstekend mee. Het zijn vele kleine dingen die ze subtiel verbeterd hebben wat het overal gewoon een leukere game maakt om te spelen dan Tsushima. Bij de eerste game had ik vooral de eerste 10 uur wat moeite om erin te komen, bij Yotei vind ik het vanaf het begin boeiend.

Intussen na 25 uur de Oni verslagen, dat gedeelte van de map duurder langer dan ik vooraf verwacht had. Nu op naar de Kitsune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Vraag over the Oni:
spoiler:
Krijg je een seintje wanneer je de castle gaat aanvallen? Ik moet nu naar Jubei die met Goro wacht. Ik wissel verkennen en MQ regelmatig af, maar de castle aanvallen wil ik pas leter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 22:49

DarkSide

theres no place like ::1

Net begonnen aan dit spel
Vond GoT geweldig. En krijg meteen weer de vibes van vroeger.

Mooie wereld en vind het heerlijk natuurlijk overkomen (wind volgen, vogels of vossen volgen).
Rondkijken naar wat rook etc.

Wek even wennen aan het vechten (kom net van Maffia the old country) Maar als het klikt heb je wel weer een mooie flow.
Al wat bounties en een camp gedaan. Nu maar eens Yotei beklimmen om verder te gaan met het verhaal.
Denk dat ik me hier wel vele uren mee ga vermaken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 18:04
Blauwe aanvallen zijn vrij irritant. Nog tips om deze goed te parryen ?
Openwereld games vervelen bij mij erg snel. Maar ik vermaak me prima met Ghost of Yotei.

Speel naast Ghost of Yotei ook BF6 ter afwisseling. Mooie tijden voor gamers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
Je kunt de parry op easy zetten met custom difficulty, verder is het gewoon op tijd de knop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:27
Ondertussen alle skill altars unlocked volgens mij maar mis er een of bug.
En geen idee hoe ik het can traceren. Iemand tips?

Anders new game plus afwachten dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:12
mister_S schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:42:
Je kunt de parry op easy zetten met custom difficulty, verder is het gewoon op tijd de knop indrukken.
Oh dat wist ik zelf ook niet. Moet zeggen dat ik Yotei wel echt stukken moeilijker vind dan Tsushima qua combat.

Ergens wil ik geen makkelijkere game, maar vind ik dat gevoel van een overpowered warrior ook wel dik!

[ Voor 13% gewijzigd door Dubrillion op 13-10-2025 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Paar tips voor mensen:

- Zie je een zwerm vogels ergens cirkelen dan is daar een bamboo strike onder
- Gebruik je spyglass vaker; vanaf een hoog punt het landschap verkennen levert allerlei points of interest op
- Via de accessibility settings kun je heel veel aanpassen, zoals dat je ziet hoe hard je schiet bij dat gambling mini spelletje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ben door Yotei toch gaan twijfelen over een PS5 Pro, verschillen waren tot nu toe bij andere games niet echt noemenswaardig maar bij Yotei is 60fps met RT toch wel erg nice. Marktplaats maar eens afstruinen naar een Pro :P

Ik denk (hoop) dat de Pro voor GTA6 ook wel meerwaarde heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 13-10-2025 12:22 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
@Chaoss je hebt helemaal gelijk, ik had ook bijna een pro gekocht, maar we zijn wel erg dichtbij een volgende generatie.

Belly of the beast was goed gedaan :)

Edit: en the Oni is verslagen, net toen ik dacht dat ik overpowered was moest ik mijn best doen. Heel goed gedaan, op naar het volgende gebied.
Ik ben trouwens al een tijdje open wereld moe, maar dit spel verveelt niet :)

[ Voor 40% gewijzigd door mister_S op 13-10-2025 16:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-10 11:11
Uitgespeeld. Heerlijke game. Wat mij betreft GOTY tot nu toe. Nog wel een paar throphies nodig voor Platinum. Die ga ik rustig verzamelen. Tot nu toe 47 uur gespeeld.

Update: Platinum net als GoT (was destijds m’n eerste). 54 uur gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liGUx4ksK2rmpDWsRj_3awat1pY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzBjWtM0aafjVf5nYDczb5Mu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door NokiaFan op 14-10-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-10 21:48
Net verslagen en weliswaar op hard, maar die Oni is toch wel ineens een difficulty spike zeg. Oef😅
mister_S schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:50:
Vraag over the Oni:
spoiler:
Krijg je een seintje wanneer je de castle gaat aanvallen? Ik moet nu naar Jubei die met Goro wacht. Ik wissel verkennen en MQ regelmatig af, maar de castle aanvallen wil ik pas leter doen.
Dan gewoon wachten :)

PSN: MrMistral

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Zo de PS5 Pro is inmiddels binnen, net Yotei besteld dus weekend lekker mee beginnen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb hem nu ook in een opwelling gekocht. Zat de serie Shogun te kijken en toen kreeg ik jeuk haha.

Maar ik ben zo RDR2 gewend waar je het driehoekje gebruikt om op je paard te klimmen, dat ik regelmatig per ongeluk mijn paard neermep met mijn katana. Wordt al minder gelukkig :p

Graphics oogt het wel wat te klinisch voor mij maar speelt wel wel heerlijk weg. Toch nog wel uitdagend om ongeschonden uit een gevecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:55
D. Ninjai schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:48:
Ik heb hem nu ook in een opwelling gekocht. Zat de serie Shogun te kijken en toen kreeg ik jeuk haha.

Maar ik ben zo RDR2 gewend waar je het driehoekje gebruikt om op je paard te klimmen, dat ik regelmatig per ongeluk mijn paard neermep met mijn katana. Wordt al minder gelukkig :p

Graphics oogt het wel wat te klinisch voor mij maar speelt wel wel heerlijk weg. Toch nog wel uitdagend om ongeschonden uit een gevecht te komen.
Haha heel herkenbaar. Paard in het begin zo vaak gemept. Uiteindelijk de controls maar veranderd.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcanti
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
D. Ninjai schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:48:

Haha heel herkenbaar, dit had ik ook bij Ghost of Tsushima. Wat ik overigens heb gedaan, is de controller settings veranderen waardoor R1+R2 je actie-buttons worden. Voelt een stuk natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Zo de eerste 4 uren zitten er op, lekker hoor beetje door je spyglass loeren om poi's re ontdekken. Verder indrukwekkende intro, game is sfeervol vooral de vista's zijn erg goed. Het voelt echt als een hele grote wereld terwijl dat wel meevalt. Maar het lijken allemaal gigantische afstanden, net op mount Yotei geweest en dan kun je het hele begin gebied overzien, fantastisch gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2025 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 18:04
Ik heb BF6 en Ghost of Yotei op dezelfde dag gekocht. Maar speel eigenlijk alleen Ghost of Yotei.

BF6 teller staat op 7 uur. Ghost of Yotei alweer op 20 uurtjes,

Vind 'm nog vrij pittig eerlijk gezegd. Parrying heb ik soms nog moeite mee. Maar afgezien daarvan vind ik de combat erg lekker en verslavend.

En ook om op het juiste moment van wapens te switchen. Doe meer bounties en zijmissies.
Verhaal is voor mij het enige minpunt op dit moment. Flinterdun standaard verhaaltje. Niet echt boeiend te noemen!

Was een hele lange tijd openwereld moe. Toen ik zag dat je vijanden uit verschillende kampen moest verslaan (yes het welbekende Ubisoft formule). Was ik heel even bang dat het zou gaan vervelend. Maar verrassend genoeg blijf ik toch door spelen.

Hoop dat het verhaal nog wat verrassends brengt. Want dat is toch echt de enige deal breaker voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:54
Zojuist uitgespeeld, naar het einde toe werd het voor mij toch wat veel van hetzelfde.
Telkens hetzelfde hekje wegtrekkenof kampje voor wolven te bevrijden etc maar desalniettemin is het een goede game verder en heb ik er van genoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zit er nu 12 uren in...in 2 dagen :P... ben net in het tweede gebied maar tot nu toe vindt ik het fantastisch. Feit dat je alles moet ontdekken en geen map vol met icoontjes aangeboden krijgt maakt dat het niet voelt als 'afwerken'.

En die vista's die je hier en daar hebt, indrukwekkend! Volgens mij heb ik niet eerder een game gehad waarbij je zover kunt kijken.

En de artdirection is net als bij het eerste deel weer top. De muziek, de omgevingen de characters, de menu's, de 'splashscreens', de side activiteiten alles klopt.

Storytelling is een stuk beter dat in deel 1. Main character spreekt me ook een stuk meer aan. Ik verwacht geen mind blowing verhaal maar tot nu toe is het goed genoeg.

Screenshot doen de game geen eer want op een HDR tv ziet het er veel beter uit. En 60fps met RT speelt goed en ziet er goed uit. En de PS app comprimeerd de screenshot helaas flink
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OvdOF1FpSa_dEjpp3Ee8JqSVUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aL6AWE1S4vPlChPqWRQ5CMZT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voc4X8auSYPhvU5ARYGwpVXxOnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h64rNDmltMG3NV08VpwbyumF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3aYtv4DDFJZQGWMKzvahOLNo9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEXAgfIeblUxEgee5o0A1iaX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlM8Gk3BOcSlFhQSRtTnW0Dw7wQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyc7UswozLJKWtJD1ZdGk1dL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsPDkE7HnD1L618SuFqXWKiMZHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWVqtcOGC4LSzF2w9Air4Orb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-B7VhrqIHCUnSEQOJR-UruNQxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZefXJXZmJYMcNHu1LkVMDB4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3po96HCu9UUL8_ZoDX2O-Im78U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRzq1fjxX3SNqMAZBGBSO3r4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02:47
Er is toch wel weer een plaatje afgeleverd met deze game hoor. Wereld ziet er grafisch prachtig uit, is voldoende afwisselend en biedt genoeg variatie.

Een grote vooruitgang t.a.v. Tsushima: exploren wordt nog meer beloond. Soms vind je uit jezelf iemand die gezocht wordt, ontdek je een random missie of brengt het exploren je bij het oplossen van een mysterie. Nog lang niet op niveau van RDR2, maar het geeft net dat stukje extra voldoening. Heiligdommen zijn echt geweldig in dit spel, wat een uitzichtpunten.

Verhaal pakt me wel wat minder dan Thushima, maar is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Wat ik wel twee grote tekortkomingen vind is het flinterdunne verhaal (de verhaalvertelling zelf en het hoofdpersoon is wel goed gedaan) en dat alles wel erg "gamey" aanvoelt. Het is wel erg procedureel allemaal, lijkt wel alsof ze een handleiding hebben gevolgd. Verder wel een prachtig spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

mister_S schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:55:
Wat ik wel twee grote tekortkomingen vind is het flinterdunne verhaal (de verhaalvertelling zelf en het hoofdpersoon is wel goed gedaan)
Tjah het is een revenge story ben bang dat je dat ook niet heel veel origineler kunt maken. In vergelijking met andere action games valt het ook wel mee toch? Het is een beetje niveautje Uncharted, er gebeurd inderdaad weinig onverwachts maar dat
spoiler:
je broer nog leeft
zag ik niet aankomen.

Gister kwam ik in een stuk main story terecht waardoor ik maar weer door bleef spelen. Ik was van plan om om 23 uur te stoppen, maar dat werd 01:30, dus nu brak aan het werk :P

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 20-10-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Het is inderdaad een simpel verhaaltje, meer had ik er eerlijk gezegd ook niet van verwacht. Datgene in je spoiler vond ik juist best voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:27
Beide games zijn voorspelbaar gezien inspiratie bron materiaal. Maar vond dat Tshushima toch een betere opbouw en anticipatie.

Yotei plapt het gewoon voor je neer op sommige stukken :(

Support personages zijn ook allemaal flinterdun in de sidequests en vallen niet in de kern van de beleving van wat 1 juist wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Zal ook een stukje smaak zijn, maar vindt de verhaal vertelling en opbouw d.m.v de flashbacks een stuk beter dan in deel 1. In deel 1 sprak de hele main char. me niet zo aan, was een beetje een nietszeggend figuur dat werdt gecompenseerd door de gameplay en wereld. Ik kan me ook weinig meer van het verhaal van deel 1 herinneren alleen de grote lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik vind de verhaalvertelling en de karakters in Yotei ook een stuk beter dan in het eerste deel. Daarom had het ook een betere verhaal verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:02
Same here, Yotei is qua verhaal echt veel beter naar mijn mening. Echt een heerlijk spel, kan hem moeilijk wegleggen. Bij Tsushima moest ik er echt doorheen komen om het tof te vinden, hier zit ik er direct helemaal in.

Net bij Chapter 2 aangekomen na 26 uur. Kan dus nog even haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Nog wat sfeerplaatjes van mij speelsessie van gister, de teller staat inmiddels op 21 uur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtIK7VDsJxbIyivNFAq1sfcQ7ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8B8x6xZlH2RrPn5YQNGcx3rr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbzqfFXIywsuIPXp1EeF3fRcBKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBQRpvzENLpwc8D2PFeDu6nF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8IVfhmByKqmyScp7kZUD1gqeLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTJ3QxtLzHaucrSNaBlXc41F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixDDYoH5Pa-HL7CgdSAtq7lky2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgNm4qb7FUp98CsEorMN7FQu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PY74A3aRoyglw8eTbK9GIeE9m4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6ZrfFuguQvCJhGTg6dHBeWx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bc_Uy2qO4WJhSArohqrf4ifEYMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhZrWQcBDuSOMXjPpZrKuTVw.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 2 3 Laatste