Hoi,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb verschillende offertes voor een full Electric warmtepomp ontvangen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Het betreft een vrijstaande woning uit 1968 die volledig is geïsoleerd. De woning heeft op alle verdiepingen airco's (Daikin) en geen radiatoren meer. De warmtepomp zou dan ook alleen +/- 75 m2 aan vloerverwarming moeten verwarmen en het tapwater. Het gasverbruik is vertroebeld door het gebruik van de airco maar ik schat dit op 1500 kuub als ik de airco niet zou laten verwarmen.
Ik woon hier samen met mijn vrouw en zoontje van 2. (Mogelijk ooit nog één;) ) de badkamer heeft een regendouche en een bad. Ik schat rond de 85.000 liter per jaar aan verbruik.
De plek van de boiler zou in de kelder zijn. Daarnaast heb ik voldoende zonnepanelen op het dak liggen. Op dit moment hangt er nog een oude cv ketel die eind dit jaar uit de verhuurperiode loopt en wordt opgehaald. Hopelijk ben ik compleet en heb ik alle relevante informatie geleverd. Mocht er iets missen hoor ik het graag. Hieronder de diverse offertes die ik heb ontvangen. Alvast enorm bedankt!
Historisch gasverbruik: 1500 m³/jaar (winter '23/24?)
- geen radiatoren
- 300 liter nodig?? Of minder?
- Geen DWTW aanwezig
:strip_exif()/f/image/puoVuvFvCasnzknsnE4LZHgr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oRiHcskgVQgwJ2RVDmIIsinG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wQXUrs5GnHIGON53glrexOGJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb verschillende offertes voor een full Electric warmtepomp ontvangen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Het betreft een vrijstaande woning uit 1968 die volledig is geïsoleerd. De woning heeft op alle verdiepingen airco's (Daikin) en geen radiatoren meer. De warmtepomp zou dan ook alleen +/- 75 m2 aan vloerverwarming moeten verwarmen en het tapwater. Het gasverbruik is vertroebeld door het gebruik van de airco maar ik schat dit op 1500 kuub als ik de airco niet zou laten verwarmen.
Ik woon hier samen met mijn vrouw en zoontje van 2. (Mogelijk ooit nog één;) ) de badkamer heeft een regendouche en een bad. Ik schat rond de 85.000 liter per jaar aan verbruik.
De plek van de boiler zou in de kelder zijn. Daarnaast heb ik voldoende zonnepanelen op het dak liggen. Op dit moment hangt er nog een oude cv ketel die eind dit jaar uit de verhuurperiode loopt en wordt opgehaald. Hopelijk ben ik compleet en heb ik alle relevante informatie geleverd. Mocht er iets missen hoor ik het graag. Hieronder de diverse offertes die ik heb ontvangen. Alvast enorm bedankt!
Historisch gasverbruik: 1500 m³/jaar (winter '23/24?)
Afgiftesysteem:
- X 75m² vloerverwarming, slangen 10 cm HoH, 6 groepen, 6 daarvan staan altijd open- geen radiatoren
SWW:
- plek voor boiler in de KELDER- 300 liter nodig?? Of minder?
- Geen DWTW aanwezig
Warmtepompvoorkeur:
L/W stil, design, goedkoop, zuinig, verkrijgbaarheid, domotica-integratie, DIY/tweakersvriendelijk, milieuvriendelijkWie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteed.:strip_exif()/f/image/puoVuvFvCasnzknsnE4LZHgr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oRiHcskgVQgwJ2RVDmIIsinG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wQXUrs5GnHIGON53glrexOGJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x1gIUSf0LHFIAbR8JFGgsRhg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door glenn87 op 26-08-2024 21:56 ]