Netwerkprinter op WiFi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Ik wil mijn HP laserjet M402dn ergens in huis plaatsen waar ik geen UTP kabel naartoe kan trekken.
Kan ik met het volgende product nu de printer op het wifi netwerk krijgen.

StarTech.com 1-poorts USB Wireless N netwerkprintserver
https://www.megekko.nl/pr...hernet-poort-802-11-b-g-n

De printer heeft geen USB port alleen een RJ-45. En ik vraag me sterk af of de UTP port op het kastje alleen is om de printer via USB op het kastje aan te sluiten en met UTP op een bekabeld netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:06
Dit is wat je zoekt?
Ethernet RJ45 draadloos aansluiten op netwerk
WiFi signaal omzetten naar RJ45
WiFi naar utp zonder extended signaal

Via Powerline is ook een mogelijkheid.

[ Voor 37% gewijzigd door The_Doman op 25-08-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik ben nog nooit in huizen een situatie tegengekomen waarin ik geen kabel kon trekken. Er is altijd wel een mogelijkheid; gaatje door de muur, kabelgootje langs de plint, kabel in de plint, kabel door de kruipruimte, kabel langs een CV of andere buis. Met een correct aangelegde kabel en (goed aangekrompen) connectoren heb je altijd een goede verbinding. Met WiFi blijft het aanmodderen. En ja, er zullen vast mensen die het wel aan de praat hebben gekregen. Maar een kabel is inpluggen en gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Die zal werken denk ik, ik gebruik deze voor hetzelfde doel ... Overigens eens met @Yaksa, een kabel is onovertroffen, maar soms kan of mag je niks boren ... So be it.

[ Voor 22% gewijzigd door Houtenklaas op 25-08-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Harold_S schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:10:
Ik wil mijn HP laserjet M402dn ergens in huis plaatsen waar ik geen UTP kabel naartoe kan trekken.
Kan ik met het volgende product nu de printer op het wifi netwerk krijgen.

StarTech.com 1-poorts USB Wireless N netwerkprintserver
https://www.megekko.nl/pr...hernet-poort-802-11-b-g-n

De printer heeft geen USB port alleen een RJ-45. En ik vraag me sterk af of de UTP port op het kastje alleen is om de printer via USB op het kastje aan te sluiten en met UTP op een bekabeld netwerk.
Handige dingen die printservers voor printers zonder wifi. Heb ik jaren gebruikt. Het instellen kan soms wat lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 21:38

SpamLame

niks

Ja, tenminste als ik https://support.hp.com/au...n-dn-series/model/7458632 mag geloven zit er gewoon een USB interface op je m402.

Kan prima met je gevonden product. Powerline is ook al gesuggureerd, die dingen vind je (ik althans) voor en habbekrats bij de kringloop.
Alternatief is een oude wifirouter/extender bemachtigen en die je wifi naar rj45 omzet en dan daar de printer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Yaksa schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:15:
Ik ben nog nooit in huizen een situatie tegengekomen waarin ik geen kabel kon trekken. Er is altijd wel een mogelijkheid; gaatje door de muur, kabelgootje langs de plint, kabel in de plint, kabel door de kruipruimte, kabel langs een CV of andere buis.
Ik print zo weinig dat ik de printer daarom een sta in de weg vindt. Maar weg doen wil ik ook niet. Daarom in de kast gezet, deurtje ervoor. Past precies. Alleen is aan andere kant van kamer, en zo'n UTP kabel onder de vloerbedekking door en dan ook nog de kast in vind ik niet de ideale oplossing. Zo'n printserver kastje ding mogelijk wel ;)

Alle andere tips ga ik nazoeken, dank jullie wel. Ik begin met nogmaals zoeken naar de USB aansluiting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
SpamLame schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:59:
[...]

Ja, tenminste als ik https://support.hp.com/au...n-dn-series/model/7458632 mag geloven zit er gewoon een USB interface op je m402.

Kan prima met je gevonden product. Powerline is ook al gesuggereerd, die dingen vind je (ik althans) voor en habbekrats bij de kringloop.
Alternatief is een oude wifirouter/extender bemachtigen en die je wifi naar rj45 omzet en dan daar de printer op.
USB port gevonden a.d.h.v. je link. Thnx. Zat nog klepje overheen.
Pagina: 1