Precies dat. Bij leaseauto's wordt het onderhoud maximaal uitgeknepen.DaWaN schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:47:
[...]
Nee, maar dat is nou juist het verschil tussen iets z.s.m. afschrijven en met minimale kosten onderhouden (leaseconstructies/fabrieksgarantie) en iets zo lang mogelijk mee laten gaan (zelf onderhouden).
Off topic voorbeeld: mijn leidinggevende heeft een BMW in de lease. Hij rijdt gemiddeld 6.000 km per maand. Over anderhalve maand loopt zijn leasecontract af. Afgelopen week geleden ging hij voor onderhoud naar de dealer. Reactie van de leasemaatschappij: geen toestemming voor onderhoud want leasecontract loopt binnenkort af. Die auto gaat dus een slordige 10.000 km over zijn beurt heen, terwijl de onderhoudsintervallen bij BMW al absurd lang zijn.
Ander off topic voorbeeld: mijn huidige auto is een ex-lease voertuig van Athlon. De onderhoudsgeschiedenis - voor zover aanwezig - is ontzettend schraal en slechts het hoogst noodzakelijke onderhoud was uitgevoerd. Gevolg daarvan is dat ik flink heb moeten investeren om alles recht te trekken.
:strip_exif()/f/image/LMiCoEZ7ZS5vvLK24uGirZrD.jpg?f=fotoalbum_large)