Hangt er vanaf hoe je er naar kijkt, ja er zitten zeker "kwerks" in de SW. Maar om die nu zo dramatisch te noemen. De ene EV kan al wat meer van SW dan de andere, de ene al wat beter dan de andere.
Autopilot is en blijft een heikel punt, blijf er gewoon af, zelfs een Tesla spreekt steeds over Ghost braking, dat zou referentie moeten zijn. Van mij mag al die tech gewoon er uit, een auto dient om zelf te rijden en de bestuurder zijn aandacht, niet een machine, neem dan trein-tram-bus en lees wat in je krant.
Rommelig, ondoorzichtig, kwestie van gewoonte, heb al 7-8auto merken gehad, elk merk is anders. Er zijn dingen die ik ook anders zou plaatsen maar helaas. Er is niet iets wat ik niet kan vinden.
Slecht vertaling zal mij worst wezen, idem voor navigatie, ik gebruik android integratie en Waze. Heb niks anders nodig. Enkel in vakantie routes zou het wat meer rompslomp zijn richting laadpaal cycli.
Profiel liggen enkel en alleen uit als je lang niks mee doet, heb dit 1 * gehad bij 2 weken op reis (niet met EV natuurlijk...)
Waar ik eerder last mee heb is dat audio niet altijd start, hij niet steeds de juiste gsm neemt etc... ze hadden dit aan de keyless profielen moeten hangen. Ik switch veel van gebruikers. Is voor mij enige echte minpunt. Ticket voor aangemaakt natuurlijk. En de opstart SW is wag traag maar daar kan je op inwerken door sneller te openen.
Gevaarlijke bugs? Je hebt het dan over auto pilot dingen? Recent met Skoda meegereden die ging van 120naar 30omdat die een bord ergens gevonden had... Kwestie van... Nogmaals de EU verplichtingen en alle electronics errond zijn het gevaar, want de mens wordt laks en vergeet de basis functie van de auto.
De auto op zichzelf rijd fantastisch dat is voor mij het belangrijkste, wegligging, response, bochten, gevoel, interieur, stoelen, noem maar op. De meute had je ook kunnen kopen alla ev3-elroq etc komt niet in de verste verte in de buurt van het rijgedrag als de #3 en pak duurder om op zelfde uitrusting niveau te komen of zelfs gewoon niet capabel zoals de EV3.
[
Voor 9% gewijzigd door
d3x op 21-07-2025 10:18
]
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase