Onbewust ingeschreven bij site, incassobureau achter me aan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-05 20:35
Ongeveer 2 maanden geleden bezocht ik website:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.nl omdat ik zoek naar een nieuw huurhuis.
Toen ik de bedragen zag van het lidmaatschap heb ik de website weg geklikt en er verder niet meer naar omgekeken.

Tot mijn verbazing ontdekte ik na enkele weken in mijn spam box een paar mails met dat ik een lidmaatschap was aangegaan en ik een bedrag van € 105,00 moest gaan betalen.

Ik probeerde contact op te nemen per telefoon maar dat kon niet bij
Members only:
.nl
Wel per mail enkele mails gestuurd met de informatie dat ik niks had aangevinkt qua goedkeuring voor een lidmaatschap en de website meteen had weg geklikt.
Toen ik een bewijs vroeg van een document van het aangaan van het lidmaatschap, stuurden zij alleen een kleine afbeelding van wat informatie die ik wel had ingevuld maar nergens een vinkje of dergelijke waar ik akkoord heb gegeven voor het lidmaatschap.

Ik heb ook nooit een bevestigingsmail gehad per mail.
En deze konden zij mij ook niet sturen.

Op de website en factuur zie ik alleen maar een adres in Hongkong en een rekenignnummer naar een buitenlands nummer.

Na enkele mails kreeg ik geen reactie meer van
Members only:
.nl

Alleen kreeg ik toen na enkele weken in mijn spam box een mail van Omnicas Incassobureau en dat ik toch echt moest gaan betalen en het bedrag verhoogd werd.

En sindsdien heb ik 4x een mail gehad (weer spam box maar die hield ik nu in de gaten) van enkele huurhuizen maar dat waren huizen die gewoon via mijn eigen woningbouwvereniging werden verhuurd, dus die kunnen hun helemaal niet verhuren.

Ik vraag mij nu toch heel erg hard af:
Wordt ik nou opgelicht of klopt dit allemaal wel en moet ik toch gaan betalen, ondanks dat ik zelf weet, Echt niks aangevinkt te hebben?

Mijn rechtsbijstand al gebeld maar die kan niks betekenen omdat het Startbedrag hoger dan 175 euro moet zijn, zeiden ze van de ANWB rechtsbijstand woon hulp.

Heeft er iemand ervaring met
Members only:
.nl of het Omnicas Incassobureau?

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:53 ]

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:15
Ja je wordt opgelicht!

Doe zoals ieder normaal persoon....kijk niet in je spambox ;) .

[ Voor 60% gewijzigd door Panzer_V op 19-08-2024 15:22 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 23:12
Alleen kreeg ik toen na enkele weken in mijn spam box een mail van Omnicas Incassobureau en dat ik toch echt moest gaan betalen en het bedrag verhoogd werd.
Email niet gespoofed. Beetje vreemd dat alles in je spam komt.

Dat
Members only:
beweert dat je een lidmaatschap aan bent gegaan terzijde, dat kunnen zij natuurlijk bluffen.
Maar dat een incasso mail in je spam komt, is frapant, ben dus ook benieuwd naar de reden daarvan.

Daarnaast wat zijn de betaal instructies van Omnicas?

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:54 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou even schriftelijk reageren richting incassobureau dat er geen onderliggende overeenkomst is, de vordering dan ook betwist en een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoet ziet.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:10

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Waarschijnlijk is de Omnicas mail ook fraude door die Huizenprutser,en niet voor het eerst:

https://omnicas.net/nieuw...015-uit-naam-van-omnicas/

Die zou ik dan ook zeker even telefonisch contacten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 19-08-2024 15:28 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:06

Cordon

Lievelings jankert

Hoeveel moeite heb je gedaan om een account te maken? Heb je het hele formulier ingevuld met je adres en dergelijke, of heb je alleen een account aangemaakt met gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord? Bij de laatste krijg je geen abonnement en bij de eerste wel, ga je zelfs mee akkoord. (Even getest met throw-away e-mailadressen).

Voor de rest lijkt de site gewoon RSS feeds te importeren van sites oid. Dus toegevoegde waarde heeft 't allemaal niet. Dus ehm, ja. Ga effe na bij de incassobureau of dit echt is. En anders inloggen en je abo sowieso opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
Bedankt voor de al snelle reacties :)

Want eerlijk, ik knijp hem nu wel een beetje omdat ik toch zoiets heb van:
Straks wordt het bedrag al hoger en sta ik machteloos en kan ik alsnog gaan betalen.

Members only:
.nl vroeg om het geld over te maken naar:

*knip*

We verzoeken u vriendelijk het bovenstaande bedrag van € 105,00 voor 29-05-2024 te voldoen op onze
bankrekening: DK40 8900 0023 6636 39
onder vermelding van de omschrijving *********

Members only:
vroeg ook of ik mezelf wilde inloggen met de gegevens die ik had opgegeven bij het aanvaarden van het lidmaatschap.
Ik gebruik voor mijn zoektocht naar een woning á woningruil hetzelfde emailadres en altijd hetzelfde wachtwoord.
Ik kon dus niet inloggen met dat wachtwoord.
Dat verbaasde mij meteen maar omdat ik tóch wilde weten wat ervan klopte, heb ik mijn wachtwoord opgevraagd.
Toen kreeg ik die opgestuurd en kon ik enkele gegevens in zien maar nog steeds nergens een bevestiging.

En Omnicas vroeg deze informatie en om in te loggen op hun website.
Nou een account zomaar aanmaken ga ik al niet doen.

Vordering van: Easysearch International Ltd. -
Members only:
.nl
Bedrag: € 105,00
Omschrijving: Onbetaalde vordering
Referentie: ********
Klik hier om uw vordering direct via iDeal te betalen:
Klik hier voor uw online dossier
Login: ******
Wachtwoord: *******

Geachte heer/mevrouw,

Heden ontvingen wij van onze cliënt, Easysearch International Ltd. -
Members only:
.nl, bericht dat uw betaling van ondergenoemde nota('s) nog niet is ontvangen ondanks het feit dat de betalingstermijn inmiddels is verstreken.
Wij stellen u dan ook in gebreke, met wettig verzuim.

Wij verzoeken u vriendelijk het betreffende bedrag, zijnde € 105,00 binnen 16 dagen na dagtekening te storten op ons rekeningnummer NL50ABNA0497513242 t.n.v. Omnicas, met vermelding van referentie ******.

U verkeerd momenteel in verzuim. Het openstaande factuurbedrag dient binnen 16 dagen na ontvangst van deze brief (met inachtneming van ECLI:NLHR:2016:2704, waarbij een zondag, maandag of officiële feestdag niet meetellen als tussenliggende dag of dag van bezorging) voldaan te zijn.
Bij non-betaling van het factuurbedrag binnen de gestelde betalingstermijn genoemd in deze brief, zullen wij helaas genoodzaakt zijn de vordering ter incasso te nemen.
Op dat moment bent u naast het factuurbedrag ook de wettelijke incassokosten en contractuele rente verschuldigd.
Dit conform het Besluit van 27 maart 2012 (art. 6:96 lid 2 sub c BW). De incassokosten bedragen, op basis van het bovengenoemde factuurbedrag € 40,00.

In afwachting van uw spoedige betaling verblijven wij,

Met vriendelijke groeten,
Omnicas
T: +31 76 5205292
E: info@omnicas.net
W: www.omnicas.net

Omnicas heeft uw contactgegevens van uw schuldeiser ontvangen.
Wij gaan zorgvuldig met deze gegevens om.
Over het hoe en waarom verwijst Omnicas naar haar Privacy Statement.

Omnicas Breda
T: +31 76 5205292
Postbus 6537
4802 HM Breda Omnicas Amsterdam
T: +31 20 2159466
Hullenbergweg 278
1101 BV Amsterdam
Disclaimer NL
Dit email bericht bevat vertrouwelijke informatie. Het bericht is om die reden uitsluitend bestemd voor de daarin genoemde geadresseerde(n). Mocht dit Email bericht bij vergissing bij u terecht zijn gekomen, gelieve dan contact met ons op te nemen via telefoonnummer +31 76 5205292. Wij verzoeken u deze Email, inclusief eventuele bijlagen, vervolgens direct te vernietigen en de inhoud niet te gebruiken en/of onder derden te verspreiden.

Disclaimer ENG
The information contained in this Email is confidential. It is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed. In case you are not the intended recipient then please contact us through telephone number +31 76 5205292. Next we request you to destroy this Email (including any attachments) and do not use and/or spread the contained information among third parties.

Alles staat in mijn spam box en houdt ik in de gaten sindsdien maar ondanks dat meerderen zeggen:
Niks mee doen, denk ik toch.......straks trek ik aan het korte eind en helpen de mensen die zeiden: niks doen.....natuurlijk niet mee met de rekening te betalen.

Vind het echt een lastige en vooral zeer ***** situatie.

Bedankt voor jullie reacties nogmaals.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:12
Question Mark schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:24:
Ik zou even schriftelijk reageren richting incassobureau dat er geen onderliggende overeenkomst is, de vordering dan ook betwist en een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoet ziet.
En toch is de website eigenlijk helemaal niet zo onduidelijk: je kunt een random huis aanklikken en dan krijg je gelijk een "maak nu je account pagina" met een hele set regels: https://
Members only:
.nl/abonnement/
Voordat je op ‘Aanmelden’ klikt, moedigen we je aan de volgende informatie goed te lezen zodat je weet waar je aan toe bent.

Wat kost
Members only:
.nl

Nieuwe leden kunnen
Members only:
.nl 14 dagen gratis uitproberen. Na deze periode wordt het lidmaatschap automatisch omgezet in een 90-dagen abonnement.

Members only:
.nl kost €35,- per 30 dagen, met een minimale vaste looptijd van 90 dagen. Na deze periode kun je maandelijks opzeggen. De totale kosten voor de minimale vaste looptijd van 90 dagen bedragen €105,-.
Daar is geen woord Spaans bij en het zijn mijn inziens ook geen kleine lettertjes.

Net zelf ook even een account gemaakt. Je wordt echt dood gegooid met de prijs eerlijk gezegd. En ik heb eerst alleen een naam, ww en mailadres op moeten geven. Uiteraard fake.

Als ik dan huizen wil bekijken, moet ik nog steeds een account upgrade doen. En dan moet ik ineens een hele lijst info invullen, met nog een keer de waarschuwing dat het echt geld kost na 14 dagen.

Dus ik zou even oppassen met gewoon niks doen eerlijk gezegd.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
Omnicas wilt dat ik inlog op hun website met hun gegeven Login en wachtwoord zodat ik het dossier kan bekijken.
Maar dat heb ik dus nog steeds niet gedaan.
Dus ik weet niet wat het nummer van dit dossier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
dehardstyler schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

En toch is de website eigenlijk helemaal niet zo onduidelijk: je kunt een random huis aanklikken en dan krijg je gelijk een "maak nu je account pagina" met een hele set regels: https://
Members only:
.nl/abonnement/

[...]

Daar is geen woord Spaans bij en het zijn mijn inziens ook geen kleine lettertjes.

Net zelf ook even een account gemaakt. Je wordt echt dood gegooid met de prijs eerlijk gezegd. En ik heb eerst alleen een naam, ww en mailadres op moeten geven. Uiteraard fake.

Als ik dan huizen wil bekijken, moet ik nog steeds een account upgrade doen. En dan moet ik ineens een hele lijst info invullen, met nog een keer de waarschuwing dat het echt geld kost na 14 dagen.

Bedankt voor de reacties.
Het is inderdaad helder Nederlands en heel duidelijk allemaal.
Toen ik mijn naw gegevens had ingevuld en het vakje: hier aanvinken voor akkoord en dan verder klikken, zag.......
Heb ik het venster weggeklikt.
Omdat ik dacht: het is eigenlijk toch best veel geld.

In die eerste weken er ook totaal niet meer over nagedacht en kreeg ook geen enkele mail van hen.
Zat ook niks in de spam box.

Vandaar dat ik het zo vremed vond dat, nadat Omnicas na 2 maanden om de hoek kwam kijken, ik opeens aanbiedingen van huurhuizen kreeg van
Members only:
(in spam box) en dat dat huizen waren van de woningbouwvereniging waar ik zelf bij zit.
Die huizen kan ik zelf ook vinden op svnk.nl

Hoezo heb ik in die weken ervoor niks gehoord qua "tips" en opeens als ze geen gehoor krijgen van betalen, krijg ik tips voor een huis.
Wat bedoeld u hiermee?
Kan ik beter het bedrag wél betalen om eventueel erger te voorkomen of juist niet?

Bedankt voor reageren :)

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:58
Dus je krijgt een "incasso" om voor 29 mei 2024 geld over te maken en daar kom je dan 19 augustus mee aan hier op het forum? 29 mei is de enige datum in de beschikbare informatie, de andere gekopieerde berichten hebben geen datum.

Beantwoordt de gestelde vragen hier op het forum ook even, wat heb je nu werkelijk ingevuld? Hoever heb je doorgeklikt?

[ Voor 53% gewijzigd door tcw82 op 19-08-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
R1983K schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:44:
Omnicas wilt dat ik inlog op hun website met hun gegeven Login en wachtwoord zodat ik het dossier kan bekijken.
Maar dat heb ik dus nog steeds niet gedaan.
Dus ik weet niet wat het nummer van dit dossier is.
Het nummer van je case staat niet in het schrijven van de incasso? Lees ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
R1983K schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:49:

Wat bedoeld u hiermee?
Kan ik beter het bedrag wél betalen om eventueel erger te voorkomen of juist niet?
Dat durf ik niet te zeggen, maar ik zou in ieder geval niet je kop in het zand steken zoals de allereerste reactie in het topic suggereert. Ik denk dat de reactie van @Question Mark dan een beter idee is, maar ik twijfel dus zelf of je dit wel kan betwisten. Probeer dat in ieder geval eerst, via mail aan Omnicas.

Zoals andere aangeven lijkt deze site eigenlijk helemaal niet zoveel te doen, behalve data overal vandaan schrapen en dat dan in 1 interface neer knallen, met het idee om zoveel mogelijk mensen aan zich te binden voor die 105 euro per 3 maanden. Maar zelfs als het een onzin product is, heb je je aan de voorwaarde te houden. En die lijken mij best duidelijk eigenlijk, dus of je het dan kan betwisten als je erin trapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Question Mark schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:24:
Op basis van de info die je hier geeft dus dit doen. Laat ze het maar voor de rechter brengen. Weet ook dat een incassobureau niks kan doen op bellen en wat brieven / mails sturen na. Dus als ze gaan dreigen met een beslaglegging etc, daar moet je weinig van aantrekken. Dat doen zulke cowboys wel vaker om te intimideren, maar daarvoor zal er namelijk eerst een vonnis van de rechter moeten zijn. En enkel een gerechtsdeurwaarder zal dat vonnis ten uitvoer kunnen leggen, en dat is Omnicas niet als ik de website zo eens bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dergelijke incassoproblemen en hoe dit aan te vliegen past beter in het Shopping Forum

Wonen > SF :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
tcw82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:51:
Dus je krijgt een "incasso" om voor 29 mei 2024 geld over te maken en daar kom je dan 19 augustus mee aan hier op het forum? 29 mei is de enige datum in de beschikbare informatie, de andere gekopieerde berichten hebben geen datum.
Klopt omdat ik de eerste mail van
Members only:
pas zag midden Juni.
Toen een aantal keer heen en weer heb gemaild met
Members only:
.

Daarna hoorde ik niks meer en een bevriende advocaat gevraagd, of dit allemaal wel klopte.
Hij zei, dat het waarschijnlijk om oplichting ging.

Ik heb toen een tijdje niks meer gedaan en hoorde ook niks meer van
Members only:
.
Dus ik dacht of stomme aanname: dat was het dan.

En toen zag ik later dat er in de spam box een bericht van Omnicas zat en heb daar een aantal keer mee gemaild, dat ik het niet klopte.
En durfde bij hun ook niet in te loggen op hun website.
Omdat ik dacht, als ik misschien eenmaal ben ingelogd, gaan ze dat gebruiken als:
Zie je wel....je hebt je gegevens ingevuld etc.

Ben onlangs net terug van 2,5 week Frankrijk en amoper internet en lees net dit weekend 2 brieven van Omnicas die op de deurmat lagen.

Net mijn rechtsbijstand gemaild en gebeld met Arag omdat het nu maandag is.

En toen deze post gemaakt op dit forum omdat ik het ook even niet meer weet.

Prima de vraag hoor :)
Hoop dat het duidelijk overkomt en bedoel het niet boos en goed, de uitleg.
Beantwoordt de gestelde vragen hier op het forum ook even, wat heb je nu werkelijk ingevuld? Hoever heb je doorgeklikt?
Ik had mijn naam, adres, email ingevuld.

Maar geen bankrekening gegevens of dergelijke.
Toen ik die zag heb ik de website volledig weggeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
dehardstyler schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:04:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, maar ik zou in ieder geval niet je kop in het zand steken zoals de allereerste reactie in het topic suggereert. Ik denk dat de reactie van @Question Mark dan een beter idee is, maar ik twijfel dus zelf of je dit wel kan betwisten. Probeer dat in ieder geval eerst, via mail aan Omnicas.

Zoals andere aangeven lijkt deze site eigenlijk helemaal niet zoveel te doen, behalve data overal vandaan schrapen en dat dan in 1 interface neer knallen, met het idee om zoveel mogelijk mensen aan zich te binden voor die 105 euro per 3 maanden. Maar zelfs als het een onzin product is, heb je je aan de voorwaarde te houden. En die lijken mij best duidelijk eigenlijk, dus of je het dan kan betwisten als je erin trapt?
dehardstyler schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:04:
[...]

Ik begrijp wat je zegt.
Ergens denk ik: ik betaal wel en dan houdt het gezeik op.

Maar aan de andere kant denk ik, ja zo naaien ze dus iedereen erbij en krijgen ze geld terwijl ze er eigenlijk helemaal geen recht op hebben.
Want ik weet 100% dat ik geen vinkje heb aangeklikt met dat ik akkoord ben gegaan.
En op Verder heb geklikt zeg maar.

Heb ook nooit een bevestigingsmail gekregen van ze.

En de 3 mails die ik heb gehad van *knip* Website waren 3 huizen die gewoon op de woningbouwvereniging hun website staat.

Dus ja pure oplichting natuurlijk.

Op die website worden elke dag wel nieuwe huizen geplaatst, dus dan had ik bijna elke dag wel een "tip" melding kunnen krijgen van *knip* Website
Waarom maar 3x en waarom exact nadat ze met dat OMnicas komen?

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 03-09-2024 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R1983K
tweakduke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:10:
[Mbr]Dergelijke incassoproblemen en hoe dit aan te vliegen past beter in het Shopping Forum

Wonen > SF :) [/]
Sorry ik ben nieuw hier en puur vanwege google en een eerder bericht over huur problemen.
Vandaar gekozen voor onderwerp: wonen.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:59
R1983K schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:41:

U verkeerd momenteel in verzuim.
Met zo'n grote grammaticale fout zou ik dat hele clubje al niet meer serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
R1983K schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:17:
[...]

[...]

Ik begrijp wat je zegt.
Ergens denk ik: ik betaal wel en dan houdt het gezeik op.

Maar aan de andere kant denk ik, ja zo naaien ze dus iedereen erbij en krijgen ze geld terwijl ze er eigenlijk helemaal geen recht op hebben.
Want ik weet 100% dat ik geen vinkje heb aangeklikt met dat ik akkoord ben gegaan.
En op Verder heb geklikt zeg maar.

Heb ook nooit een bevestigingsmail gekregen van ze.

En de 3 mails die ik heb gehad van knip waren 3 huizen die gewoon op de woningbouwvereniging hun website staat.

Dus ja pure oplichting natuurlijk.

Op die website worden elke dag wel nieuwe huizen geplaatst, dus dan had ik bijna elke dag wel een "tip" melding kunnen krijgen van knip
Waarom maar 3x en waarom exact nadat ze met dat OMnicas komen?
Dat het een verschrikkelijk product is, lijkt mij inderdaad duidelijk. Maar weet je dat echt heel zeker van het vinkje:

Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 26-11-2024 15:47 . Reden: Naam site uit quote gehaald + afbeelding met naam bedrijf in mo-tags gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Dus er is ook al een advocaat aan jou kant betrokken? Dan kan dat toch zo opgelost worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

dehardstyler schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

Members only:
.nl/abonnement/

tcw82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:26:
Dus er is ook al een advocaat aan jou kant betrokken? Dan kan dat toch zo opgelost worden?
Mee eens, maar doodgegooit is een groot woord. Plus je weet natuurlijk niet hoe die website er 4 maanden geleden uitzag.

Maar ik vraag me wel af hoe rechtsgeldig dit is. Ik kan zo te zien prima 20 man registreren met de correcte adres gegevens en een random email adres, Hoe moet je dan bewijzen dat jij het niet was ?

[ Voor 32% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 20-08-2024 21:24 . Reden: Post in mo-tags gezet ivm namen bedrijf ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel gewijzigd, zodat deze wat meer de lading dekt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
heuveltje schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

[...]

Mee eens, maar doodgegooit is een groot woord. Plus je weet natuurlijk niet hoe die website er 4 maanden geleden uitzag.

Maar ik vraag me wel af hoe rechtsgeldig dit is. Ik kan zo te zien prima 20 man registreren met de correcte adres gegevens en een random email adres, Hoe moet je dan bewijzen dat jij het niet was ?
Dat vind ik een leuke! Je kunt zo inderdaad redelijk makkelijk iemand "naaien" en zou zelf ook liever wat meer bevestiging moeten geven voordat ik ergens aan vast zit. Aan de andere kant: als iemand je kwaad wil doen, dan kan dat op 1001 manieren, dus maakt dat dit ongeldig? Misschien komt een van de "rechtenwizards" hier een blik werpen, dan weten we het snel genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:08
Heb de site ook bekeken, lijkt wel serieus. Of je daadwerkelijk een huurwoning vindt is de vraag maar er wordt genoeg gewaarschuwd voor een betalingsverplichting.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Google suggereert dat het bankrekeningnummer echt van omnicas is.
dehardstyler schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Dat het een verschrikkelijk product is, lijkt mij inderdaad duidelijk. Maar weet je dat echt heel zeker van het vinkje:

[Afbeelding]
Hoe zeker is het dat het formulier NIET is ingediend?

Ik lees dat er een OTP-code zou zijn gestuurd. @R1983K welke mails heb je van ze gehad? Om dit form door te komen in ieder geval een met bevestigingscode. En: hebben ze jouw tel.nr. etc? Die zouden ze zo te zien alleen hebben als je wel op Bestellen hebt geklikt.

Zo niet en je zelf voldoende zeker bent dat je nooit op de knop hebt gedrukt, zou ik het houden bij nog een keer aangeven naar bedrijf / incasso dat je nooit de overeenkomst bent aangegaan. En dan is het wel aan jezelf om voet bij stuk te houden (ook als ze blijven mailen en mailen en brieven sturen en bellen). En aan hen om dan te bewijzen dat je wel een overeenkomst bent aangegaan. Het is een no cure no pay incassobureau, het zou me verbazen als er meer gebeurt dan auto-mails sturen. Elk kwartiertje 'echt mens' kost ze geld.

offtopic:
Ik lees dat je voor verschillende sites een standaardwachtwoord gebruikt. Doe dat nooit. Nooit. Nooit. Elke site een eigen goed (dus: lang) wachtwoord, 'GlazenwassersWordenWelEensNat+8' is zowel makkelijker over te typen als veiliger dan iets als '@&^EWYUDGH*^B!#'. En dan doe je FietsendeKoelkastenZijnKoud&5 voor een andere website. Of enige andere willekeurige onzin-zin.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
F_J_K schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:46:

[...]

Hoe zeker is het dat het formulier NIET is ingediend?

Ik lees dat er een OTP-code zou zijn gestuurd. @R1983K welke mails heb je van ze gehad? Om dit form door te komen in ieder geval een met bevestigingscode. En: hebben ze jouw tel.nr. etc? Die zouden ze zo te zien alleen hebben als je wel op Bestellen hebt geklikt.

Zo niet en je zelf voldoende zeker bent dat je nooit op de knop hebt gedrukt, zou ik het houden bij nog een keer aangeven naar bedrijf / incasso dat je nooit de overeenkomst bent aangegaan. En dan is het wel aan jezelf om voet bij stuk te houden (ook als ze blijven mailen en mailen en brieven sturen en bellen). En aan hen om dan te bewijzen dat je wel een overeenkomst bent aangegaan. Het is een no cure no pay incassobureau, het zou me verbazen als er meer gebeurt dan auto-mails sturen. Elk kwartiertje 'echt mens' kost ze geld.

offtopic:
Ik lees dat je voor verschillende sites een standaardwachtwoord gebruikt. Doe dat nooit. Nooit. Nooit. Elke site een eigen goed (dus: lang) wachtwoord, 'GlazenwassersWordenWelEensNat+8' is zowel makkelijker over te typen als veiliger dan iets als '@&^EWYUDGH*^B!#'. En dan doe je FietsendeKoelkastenZijnKoud&5 voor een andere website. Of enige andere willekeurige onzin-zin.
Het is mij niet gelukt om er langs te komen zonder het premium account, ik kom altijd weer hier terug uit. Ik heb nog wel een manier gevonden om je adres etc in te vullen, dit kan namelijk ook in je account zelf zeg maar, dus dan kom je niet langs deze pagina. Maar het is lastiger om het niet via deze pagina te doen. Als TS gewoon de eerste beste mogelijkheid gebruikt heeft, dan ben ik bang dat het toch deze pagina geweest is. Ook als TS huizen heeft kunnen inzien, ben ik bang dat het raak is, dat kan echt alleen met een premium account.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:45
R1983K schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:18:
Ik heb ook nooit een bevestigingsmail gehad per mail.
En deze konden zij mij ook niet sturen.
Dat is mooi, dat is namelijk wel verplicht.

https://www.acm.nl/nl/ver...n/schriftelijk-bevestigen

en

https://www.acm.nl/nl/ver...rmatie-over-de-bedenktijd

Punt 5.

Ze missen ook wat bedrijfsinfo op de website.

Genoeg stokken om mee te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
eric.1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:37:
[...]

Dat is mooi, dat is namelijk wel verplicht.

https://www.acm.nl/nl/ver...n/schriftelijk-bevestigen

en

https://www.acm.nl/nl/ver...rmatie-over-de-bedenktijd

Punt 5.

Ze missen ook wat bedrijfsinfo op de website.

Genoeg stokken om mee te slaan.
Zeker appeltje eitje voor die bevriende advocaat van TS.

Acties:
  • +90 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

[Afbeelding]
Op de knop staat "Bestellen en betalen". Ik zou verwachten dat de knop je naar een betaalomgeving leidt waar je nog van de bestelling kunt afzien. Er wordt niet duidelijk aangegeven dat je met het drukken op de knop een betaalverplichting aangaat, en dat moet wel (art. 6:230v lid 3 BW). Onder de knop staat in kleine lettertjes dat je door het aanmaken van een account een betalingsverplichting aangaat, maar het gaat enkel om de tekst op de knop zelf, die moet duidelijk maken dat je een betaalverplichting aangaat (HvJ EU 7 april 2022, ECLI:EU:C:2022:269).
Je kunt de overeenkomst daarom vernietigen. Stuur daarvoor een berichtje naar de website met het incassobureau in de cc met 'Ik vernietig de overeenkomst, en subsidiair zeg ik de overeenkomst op met ingang van een zo kort mogelijke termijn. Ik zal zonder vonnis niet betalen en een incassoprocedure heeft dus geen zin.' en reageer tot de dagvaarding verder nergens meer op.

Er lijkt wel meer fout te gaan. Na het aanmaken van een account worden de kosten niet duidelijk vermeld:
Members only:

Je krijgt ook geen e-mail met een bevestiging van je bestelling (art. 6:230v lid 7 BW). Een bestelbevestiging in een portal kan op zich ook, maar dan wel onder strikte voorwaarden (waaraan niet is voldaan, je kunt niet zien welke voorwaarden golden ten tijde van de bestelling, je krijgt geen notificatie, de inhoud van de pagina is dynamisch ('Bestelling (...) is op dit moment Actief.')), enz).

De volgende informatieplichten worden ook niet nageleefd (art. 6:230m BW:
- de identiteit van de ondernemer ("wordt mogelijk gemaakt door" is dubbelzinnig).
- het telefoonnummer van de ondernemer
- een modelformulier voor herroeping (een linkje naar een voorbeeldmodelformulier is niet goed).

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 26-11-2024 15:47 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
[...]

[Afbeelding]
Eigenlijk weet ik het zowat wel 99% zeker.
Maar door alle tijd heen en het heen en weren met mails, ga je soms toch twijfelen.
En ook omdat ik denk, ik wil van dit gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
tcw82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:26:
Ik had hem om advies gevraagd maar eerlijk gezegd is de verstandhouding niet helemaal optimaal en spreek ik hem niet meer.
Dus wil hem ook niet meer benaderen eigenlijk voor dit.
En dacht dat ik goed verzekerd was via de rechtsbijstand, maar Arag helpt alleen als het Startbedrag hoger is dan € 175,- zeiden ze gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
dehardstyler schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:14:
[...]

Het is mij niet gelukt om er langs te komen zonder het premium account, ik kom altijd weer hier terug uit. Ik heb nog wel een manier gevonden om je adres etc in te vullen, dit kan namelijk ook in je account zelf zeg maar, dus dan kom je niet langs deze pagina. Maar het is lastiger om het niet via deze pagina te doen. Als TS gewoon de eerste beste mogelijkheid gebruikt heeft, dan ben ik bang dat het toch deze pagina geweest is. Ook als TS huizen heeft kunnen inzien, ben ik bang dat het raak is, dat kan echt alleen met een premium account.
Ik heb nergens huizen gezien omdat ik het venster gewoon helemaal weg geklikt had.
Mijn gegevens ingevuld ja.
Naam, adres, telefoonnummer en emailadres.

Ben nu even op de website kijken weer en zie staan:

OTP code.
Geen idee wat dat is.
Maar ik ga mijn Prullenbak bekijken of ik daar iets van een bevestigingsmail heb zitten nog.
Volgens mij echt niet.
Maar ga toch maar kijken voor de zekerheid.

(ik wilde een foto toevoegen maar lukt helaas niet. Geen idee hoe dat moet).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Er staan verschillende taalfouten in de mail van Omnicas. Voor mij toch minstens een oranje vlag voor scam (binnen de sector van incassobureaus, advocaten, verzekeringen e.d. verwacht ik foutloos Nederlands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
F_J_K schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:46:

[...]

Het is een no cure no pay incassobureau, het zou me verbazen als er meer gebeurt dan auto-mails sturen. Elk kwartiertje 'echt mens' kost ze geld.
[/quote]

Eehhh wat is een No cure no pay incasso bureau?

En wat is een OTP code?
Zal ook even googlen hoor, maar dacht vraag het alvast.

Bedankt voor alle hulp en energie in deze topic _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
R1983K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:37:
Eehhh wat is een No cure no pay incasso bureau?
Een incassobureau die pas geld verdient wanneer je geld binnenharken bij een client. Dus wanneer jij betaald, blijft er een beetje hangen bij het incassobureau, maar hoeft
Members only:
(of de holding daarachter) niet te betalen voor geleverde diensten. Bij een 'normaal' incassobureau betaalt de opdrachtgever het incassobureau ongeacht het resultaat.
En wat is een OTP code?
Een One Time Password. Die krijg je dan toegestuurd zodat ze jouw e-mailadres kunnen bevestigen. Hetzelfde als een vier- of vijfcijferige code die je weleens van een bank krijgt.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• alex3305
Het verhaal van TS kan prima trouwens. Als ik namelijk het checkout formulier invul dan wordt er doorlopend POST requests gestuurd naar /?wc-ajax=update_order_review met daarin de informatie uit het formulier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUQQTdfdjNj7_T2FzeMnACSSTdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/izF1K9oT7upPcRGm8ginShOi.png?f=fotoalbum_large

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
security: 231ee72dc2
country: NL
postcode: 5038cc
city: Nattekutteveen
address: Langestraat
s_country: NL
s_postcode: 5038cc
s_city: Nattekutteveen
s_address: Langestraat
has_full_address: true
post_data: billing_first_name=Ik%20Ben&billing_last_name=Alex&billing_country=NL&billing_address_1=Langestraat&billing_city=Nattekutteveen&billing_postcode=5038cc&billing_phone=&billing_email=&order_verify=&account_username=&account_password=&wc_order_attribution_source_type=typein&wc_order_attribution_referrer=(none)&wc_order_attribution_utm_campaign=(none)&wc_order_attribution_utm_source=(direct)&wc_order_attribution_utm_medium=(none)&wc_order_attribution_utm_content=(none)&wc_order_attribution_utm_id=(none)&wc_order_attribution_utm_term=(none)&wc_order_attribution_session_entry=https%3A%2F%2Fhuizenpapa.nl%2F&wc_order_attribution_session_start_time=2024-08-20%2011%3A46%3A38&wc_order_attribution_session_pages=3&wc_order_attribution_session_count=1&wc_order_attribution_user_agent=Mozilla%2F5.0%20(Windows%20NT%2010.0%3B%20Win64%3B%20x64)%20AppleWebKit%2F537.36%20(KHTML%2C%20like%20Gecko)%20Chrome%2F127.0.0.0%20Safari%2F537.36&terms-field=1&woocommerce-process-checkout-nonce=e5acde353e&_wp_http_referer=%2F%3Fwc-ajax%3Dupdate_order_review

Het zou dus best kunnen dat de achterliggende toko deze informatie verzameld en vervolgens deze 'klanten' een abonnement aannaait zonder dat ze akkoord zijn gegaan. Het zou mij ook verbazen dat het op deze manier verzamelen van gegevens überhaupt toegestaan is. Het is dan vrij makkelijk om er een no-cure no-pay incassobureau op te zetten en wachten tot mensen betalen. En dan is het inderdaad oplichting.

Ik geloof dus 100% dat jij niet akkoord bent gegaan @R1983K. Ik zou daarom het advies van @fopjurist opvolgen en de site én het incassobureau laten weten dat je nooit akkoord bent gegaan en mocht er een overeenkomst zijn dat je deze dan vernietigd. Alhoewel ik zeker ben dat fopjurist dat vele malen mooier kan verwoorden ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
R1983K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

Ik heb nergens huizen gezien omdat ik het venster gewoon helemaal weg geklikt had.
Mijn gegevens ingevuld ja.
Naam, adres, telefoonnummer en emailadres.

Ben nu even op de website kijken weer en zie staan:

OTP code.
Geen idee wat dat is.
Maar ik ga mijn Prullenbak bekijken of ik daar iets van een bevestigingsmail heb zitten nog.
Volgens mij echt niet.
Maar ga toch maar kijken voor de zekerheid.

(ik wilde een foto toevoegen maar lukt helaas niet. Geen idee hoe dat moet).
Ik zou echt het advies van @fopjurist volgen, en absoluut niet betalen! Het is nu wel duidelijk dat er niet veel van klopt en je dus ook makkelijk gewoon de factuur kunt betwisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
Als eerste Enorm bedankt voor alle hulp, informatiem, tijd en energie die jullie hierin hebben gestoken om mij te helpen :D :D :D

Ik ben echt een leek op dit gebied en begrijp er vrij weinig van.
Terwijl ik ook niet gek ben en echt wel bij mijn standpunt blijf, dat ik het heb weg geklikt nadat ik die bedragen zag voor echt akkoord geven.

Alleen ik heb wel mijn gegevens ingevuld en die hadden ze natuurlijk.
Maar nooit een bevestigingsmail of dergelijke.
Nooit daarna enige actieve mailing met allemaal tips over woningen.

Als hun van mening zijn, dat ik vanaf die 28 april een account had voor 3 maanden, dan had ik toch allerlei mails moeten ontvangen?
Heb er 3 gehad, maar pas nadat Omnicas om de hoek kwam.
Daarvoor nooit iets gehad en na die 3x ook nooit meer iets.
Inbox, spam en prullenbak alles gecheckt.

Heb mijn hele Gmail uitgeplozen maar echt niks.
Of is er een optie om verwijderde mails uit mijn Gmail terug te krijgen en dat ik ergens toch iets heb gehad?

Ik heb nu weer een mail gemaakt met diverse punten van jullie en met de desbetreffende links erbij.
En stuur deze weer naar
Members only:
en Omnicas als CC.

Ppfff....... je wordt er wel echt kriegel van.
Ook omdat als ik wel aan het kortste end trek, uiteindelijk.......ik dan toch denk:
Ja en welk bedrag moet ik dan gaan betalen?
Welke advocaat wilt mij dan helpen en heeft dan dat zin tegenover het bedrag wat dan openstaat?

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 11:37

hbsJR

All rounder

R1983K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:07:

Ook omdat als ik wel aan het kortste end trek, uiteindelijk.......ik dan toch denk:
Welke advocaat wilt mij dan helpen en heeft dan dat zin tegenover het bedrag wat dan openstaat?
TLDR: Rustaaaaggg..

De bedoeling is dat je actie onderneemt, dus netjes reageren op een incassobureau, zonder dat je alles deelt. Je kan rustig aangeven wat de situatie is en dat je niet wil betalen omdat je geen overeenkomst hebt gesloten. Dit kan je ook aantonen aan het incassobureau.

Tweede ding is dat je niet druk hoeft te maken om incassobureau's. Het zijn gewoon bedrijven die geld verdienen die mensen professioneel achter de broek aan te zitten. Om daadwerkelijk geld van jou te krijgen moeten ze een hoop stappen ondernemen voordat je echt ergens aan hangt.

Waar mensen soms in de war van raken is een gerechtsdeurwaarder https://www.rijksoverheid...nneer-gerechtsdeurwaarder . Als zo'n iemand voor je staat is er een rechter die uitspraak heeft gedaan en ligt er ergens een vonnis dat jij XYZ moet gaan betalen.

Voor nu moet je het vergelijken alsof je buurman om de hoek met behoorlijk wat pressie geld van je probeert te regelen voor de snackbar om de hoek.

Stel, het komt om een rechtszaak, zal je niet zoals willem holleeder worden meegenomen door de politie. Het zal hooguit een rolzitting zijn: https://www.rechtspraak.n...-en-na-de-rolzitting.aspx . Hiervoor moet een incassobureau, bedrijf of advocaat jouw een dagvaarding sturen. Dit kost geld, tijd en de rechtbanken zitten al behoorlijk vol.

Dus het spelletje wat gespeeld word is met een hoop bluf poker dat jij gaat betalen... Het is aan hun om te bepalen of het geldbedrag voldoende weegt om daadwerkelijk jou een dagvaarding te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthuur92
  • Laatst online: 25-10-2024
Als eerste Enorm bedankt voor alle hulp, informatiem, tijd en energie die jullie hierin hebben gestoken om mij te helpen :D :D :D

Ik ben echt een leek op dit gebied en begrijp er vrij weinig van.
Terwijl ik ook niet gek ben en echt wel bij mijn standpunt blijf, dat ik het heb weg geklikt nadat ik die bedragen zag voor echt akkoord geven.

Alleen ik heb wel mijn gegevens ingevuld en die hadden ze natuurlijk.
Maar nooit een bevestigingsmail of dergelijke.
Nooit daarna enige actieve mailing met allemaal tips over woningen.

Als hun van mening zijn, dat ik vanaf die 28 april een account had voor 3 maanden, dan had ik toch allerlei mails moeten ontvangen?
Heb er 3 gehad, maar pas nadat Omnicas om de hoek kwam.
Daarvoor nooit iets gehad en na die 3x ook nooit meer iets.
Inbox, spam en prullenbak alles gecheckt.

Heb mijn hele Gmail uitgeplozen maar echt niks.
Of is er een optie om verwijderde mails uit mijn Gmail terug te krijgen en dat ik ergens toch iets heb gehad?

Ik heb nu weer een mail gemaakt met diverse punten van jullie en met de desbetreffende links erbij.
En stuur deze weer naar Huizenpapa en Omnicas als CC.

Ik heb zojuist even een testaccountje aangemaakt. Ik moet zeggen dat je wel doodgegooid wordt met de prijzen, het staat er zeker 3x en via de email krijg ik wel een bevestiging binnen met een samenvatting van de bestelling. Je moet ook eerst bevestigen met een OTP Code en de voorwaarden accepteren. Best knap hoe je hier allemaal overheen leest :P.

*knip* MO tag graag.

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:57 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

En stuur deze weer naar ** en Omnicas als CC.
Niet doen. Kort houden, precies sturen wat ik zei, ook niet teveel lullen in dit topic, en doorgaan met je leven.
hbsJR schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Stel, het komt om een rechtszaak, zal je niet zoals willem holleeder worden meegenomen door de politie. Het zal hooguit een rolzitting zijn: https://www.rechtspraak.n...-en-na-de-rolzitting.aspx . Hiervoor moet een incassobureau, bedrijf of advocaat jouw een dagvaarding sturen. Dit kost geld, tijd en de rechtbanken zitten al behoorlijk vol.
'Vol' is niet echt een argument, ik kan je gewoon oproepen voor een rolzitting over twee weken. De dagvaarding wordt door een gerechtsdeurwaarder betekend (bezorgd), dus diegene kan al voor je staan voordat er een vonnis is.
Arthuur92 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:26:
[...]

Ik heb zojuist even een testaccountje aangemaakt. Ik moet zeggen dat je wel doodgegooid wordt met de prijzen, het staat er zeker 3x en via de email krijg ik wel een bevestiging binnen met een samenvatting van de bestelling.
In je screenshot zie ik alleen een mail dat je een account hebt aangemaakt. Ik kreeg geen samenvatting van een bestelling in mijn mailbox.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthuur92
fopjurist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

In je screenshot zie ik alleen een mail dat je een account hebt aangemaakt. Ik kreeg geen samenvatting van een bestelling in mijn mailbox.
De samenvatting van de bestelling staat in dezelfde email, onder de accountgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
hbsJR schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

TLDR: Rustaaaaggg..

De bedoeling is dat je actie onderneemt, dus netjes reageren op een incassobureau, zonder dat je alles deelt. Je kan rustig aangeven wat de situatie is en dat je niet wil betalen omdat je geen overeenkomst hebt gesloten. Dit kan je ook aantonen aan het incassobureau.

Tweede ding is dat je niet druk hoeft te maken om incassobureau's. Het zijn gewoon bedrijven die geld verdienen die mensen professioneel achter de broek aan te zitten. Om daadwerkelijk geld van jou te krijgen moeten ze een hoop stappen ondernemen voordat je echt ergens aan hangt.

Waar mensen soms in de war van raken is een gerechtsdeurwaarder https://www.rijksoverheid...nneer-gerechtsdeurwaarder . Als zo'n iemand voor je staat is er een rechter die uitspraak heeft gedaan en ligt er ergens een vonnis dat jij XYZ moet gaan betalen.

Voor nu moet je het vergelijken alsof je buurman om de hoek met behoorlijk wat pressie geld van je probeert te regelen voor de snackbar om de hoek.

Dus het spelletje wat gespeeld word is met een hoop bluf poker dat jij gaat betalen... Het is aan hun om te bepalen of het geldbedrag voldoende weegt om daadwerkelijk jou een dagvaarding te sturen.
Zojuist deze mail terug gekregen.

*knip*, graag in tag.

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
Arthuur92 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:26:
[...]

Ik heb zojuist even een testaccountje aangemaakt. Ik moet zeggen dat je wel doodgegooid wordt met de prijzen, het staat er zeker 3x en via de email krijg ik wel een bevestiging binnen met een samenvatting van de bestelling. Je moet ook eerst bevestigen met een OTP Code en de voorwaarden accepteren. Best knap hoe je hier allemaal overheen leest :P.

[Afbeelding]
Het is in principe zeker heel erg duidelijk allemaal.
Ben ik met u eens.

Maar de foto die ik bij u die staan qua bevestiging heb ik nog nooit gezien.
Dat paarse plaatje.

Op de vraag in mijn mail naar hun en Omnicas om bewijs te leveren van de bevestigingsmail, krijg ik ook geen antwoord.

Puur deze zin wat ik bij de persoon boven liet zien in de foto.
Niet echt zakelijk meer zelfs.

Eerlijk, mijn mail zat met enkele niet zakelijke teksten.
Geen scheldwoorden maar wel dat ik ECHT geen account had aangemaakt.

Vragen om meerdere bewijzen krijg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
Waar ik dus grotendeels bij blijf is:
Dat ik nooit een bevestigingsmail heb gehad.
Qua bewijs dat ik echt een lidmaatschap ben aangegaan.

Het is toch wettelijk verplicht om op zijn minst een bevestigingsmail te sturen met nogmaals alle informatie van het abbonement, proeftijd en hoe alles te annuleren etc?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 18:46

ResuCigam

BOFH

Ga nu niet door en doe gewoon wat FopJurist hierboven in zijn reactie met 30+ duimpjes beschrijft: Niet meer en niet minder.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthuur92
R1983K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

Het is in principe zeker heel erg duidelijk allemaal.
Ben ik met u eens.

Maar de foto die ik bij u die staan qua bevestiging heb ik nog nooit gezien.
Dat paarse plaatje.

Op de vraag in mijn mail naar hun en Omnicas om bewijs te leveren van de bevestigingsmail, krijg ik ook geen antwoord.

Puur deze zin wat ik bij de persoon boven liet zien in de foto.
Niet echt zakelijk meer zelfs.

Eerlijk, mijn mail zat met enkele niet zakelijke teksten.
Geen scheldwoorden maar wel dat ik ECHT geen account had aangemaakt.

Vragen om meerdere bewijzen krijg ik niet.
Gebruik je misschien een email adres met bepaalde filters of een eigen gehost domein? Dan kan het weleens voorkomen dat niet alle emails binnen komen als dit niet goed ingesteld is.

De bevestiging mail met bovenstaande informatie heb ik gewoon binnen gekregen.

Persoonlijk zou ik de betaling voldoen. Je geeft zelf ook aan dat het duidelijk aangegeven staat. Het is het toch niet waard als dit escaleert naar veel hogere bedragen?

Het is natuurlijk je eigen keuze. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickyvandijk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:41
Een kleine google zoektocht wekt ook wel de indruk dat deze partij niet te vertrouwen is. Een professioneel zou zijn zaakjes wel beter op orde hebben.

https://xx.nl/advantages/ -> Pagina vol met lorum ipsum
https://www.reddit.com/r/...mplex_new_dangerous_scam/ Meldingen over scams
Domeinnaam geregistreerd op een gmail adres in plaats van een bedrijf.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:58 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Arthuur92 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:04:
[...]

Gebruik je misschien een email adres met bepaalde filters of een eigen gehost domein? Dan kan het weleens voorkomen dat niet alle emails binnen komen als dit niet goed ingesteld is.

Persoonlijk zou ik de betaling voldoen. Je geeft zelf ook aan dat het duidelijk aangegeven staat. Het is het toch niet waard als dit escaleert naar veel hogere bedragen?

Mensen zoals jij draaien deze toko's op. Liever betalen dan het risico lopen dat kosten veel hoger worden (terwijl dit imho 100% een scam is).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthuur92
FooLsKi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:08:
[...]
Mensen zoals jij draaien deze toko's op. Liever betalen dan het risico lopen dat kosten veel hoger worden (terwijl dit imho 100% een scam is).
Natuurlijk zou ik niet zomaar een factuur betalen maar wel als ik een overeenkomst ben aangegaan, ook als ik niet goed gelezen heb. Het is toch inmiddels duidelijk dat de topicstarter wel degelijk af wist van de betalingsverplichting en aangeeft dat de informatie duidelijk gepresenteerd wordt?

Daarnaast geeft het ook nog eens een berg stress, is het allemaal niet waard als je het mij vraagt terwijl je goed weet dat je ergens voor bent aangemeld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

nickyvandijk schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:05:
Domeinnaam geregistreerd op een gmail adres in plaats van een bedrijf.
Dat vind ik (normaalgesproken) niet echt een reden, als je maar 1 domein wilt registreren moet je een mail buiten dat domain opgeven.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• alex3305
Arthuur92 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:16:
[...]

Natuurlijk zou ik niet zomaar een factuur betalen maar wel als ik een overeenkomst ben aangegaan, ook als ik niet goed gelezen heb. Het is toch inmiddels duidelijk dat de topicstarter wel degelijk af wist van de betalingsverplichting en aangeeft dat de informatie duidelijk gepresenteerd wordt?
Nee dat is het niet. Er worden ook al gegevens van je verzonden voordat je überhaupt op akkoord klikt. Daarnaast heeft @fopjurist al duidelijk uitgelegd dat het sowieso geen rechtsgeldige overeenkomst is. En dan is jouw eerdere post, hoe behulpzaam deze ook bedoelt is, nogal mosterd na de maaltijd. Je weet namelijk helemaal niet hoe de website er 3 maanden geleden uitzag. TS weet niet eens wat een OTP was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickyvandijk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:41
DukeBox schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:19:
[...]

Dat vind ik (normaalgesproken) niet echt een reden, als je maar 1 domein wilt registreren moet je een mail buiten dat domain opgeven.
Dat is een goed argument, alleen staat dan meestal wel het domeinnaam op naam van een bedrijf naast het e-mailadres. Dat is hier niet het geval.

[ Voor 0% gewijzigd door nickyvandijk op 20-08-2024 15:58 . Reden: Het woord ben tussen vind en ik weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
3. De Consument kan van zijn recht van ontbinding gebruik maken door daartoe per e-mail of door gebruikmaking van het door
Members only:
.nl aangeboden modelformulier voor herroeping een verzoek in te dienen bij
Members only:
.nl.
Het modelformulier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZXJHvZXSYeWFGowO8v3qi3e0io=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YRWf54fMIZlYZuIemT92xS97.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:58 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
ResuCigam schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:02:
Ga nu niet door en doe gewoon wat FopJurist hierboven in zijn reactie met 30+ duimpjes beschrijft: Niet meer en niet minder.
Ok, ik zal nergens meer op reageren.
Sorry mijn Colombiaanse temperament en slecht tegen onrecht kunnen, is geen goede combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R1983K
Bedoeld u dat ik dit moet kopiëren en in moet vullen en terug moet sturen naar
Members only:
.nl ?

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
R1983K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:52:
[...]

Bedoeld u dat ik dit moet kopiëren en in moet vullen en terug moet sturen naar Huizenpapa.nl ?
Gaat er m.i. (@iamerwin verbeter me aub als t niet klopt) dat ze dat formulier niet eens zelf in hebben gevuld. Gewoon een copy pasta van een andere site die voorbeelden beschikbaar heeft.

Documentnaam is zelfs Voorbeeld-modelformulier-voor-herroeping.doc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:51
Mijn fake gegevens hebben ze inmiddels ook. De gegevens werden voor het eerst verzonden toen ik het veld postcode had ingevuld.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 16:53
[...]

Bedoeld u dat ik dit moet kopiëren en in moet vullen en terug moet sturen naar Huizenpapa.nl ?
Lees gewoon nog een de bijdrage van @fopjurist en neem dit ter harte. Dat is het verstandigste en juridisch best onderbouwde advies in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Het is gewoon een site van een 'bedrijf' wat niet netjes is.

Zonder cookies te accepteren staan er toch heel veel cookies gewoon actief.

Het zou overigens wel kunnen dat de bevestiging ook in je spam folder is gekomen, volgens mij worden e-mails daarbinnen automatisch verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Toxic_Dreams schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:56:
Het is gewoon een site van een 'bedrijf' wat niet netjes is.

Zonder cookies te accepteren staan er toch heel veel cookies gewoon actief.

Het zou overigens wel kunnen dat de bevestiging ook in je spam folder is gekomen, volgens mij worden e-mails daarbinnen automatisch verwijderd.
Lees het topic nog eens door zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
DutchKel schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Lees het topic nog eens door zou ik zeggen.
Ik heb alles gelezen. Het maakt ook niet meer uit omdat dit sowieso niet rechtsgeldig is, maar het zou kunnen dat ze niet in de spamfolder heeft gekeken in die tijd, en dat die nu (automatisch) verwijderd is. Het was enkel een mogelijke verklaring.

Een andere Tweaker geeft namelijk aan de e-mail wel te hebben ontvangen.

Neemt niet weg dat het natuurlijk best kan dat zij de e-mail inderdaad niet heeft ontvangen hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
Toxic_Dreams schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:35:
[...]

Ik heb alles gelezen. Het maakt ook niet meer uit omdat dit sowieso niet rechtsgeldig is, maar het zou kunnen dat ze niet in de spamfolder heeft gekeken in die tijd, en dat die nu (automatisch) verwijderd is. Het was enkel een mogelijke verklaring.

Een andere Tweaker geeft namelijk aan de e-mail wel te hebben ontvangen.

Neemt niet weg dat het natuurlijk best kan dat zij de e-mail inderdaad niet heeft ontvangen hoor.
Je hebt blijkbaar niet alles goed gelezen. Op het moment dat je het formulier invult dan worden de gegevens al direct doorgestuurd. Je hoeft daarvoor niet eens op de akkoord knop te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
DutchKel schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:40:
[...]

Je hebt blijkbaar niet alles goed gelezen. Op het moment dat je het formulier invult dan worden de gegevens al direct doorgestuurd. Je hoeft daarvoor niet eens op de akkoord knop te klikken.
Dat heb ik ook gelezen :)

Zoals ik al zei: 'Neemt niet weg dat het natuurlijk best kan dat zij de e-mail inderdaad niet heeft ontvangen hoor.'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VrolijkeFrans!1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-09 17:49
*knip* Offtopic. Name-and-shame van andere bedrijven is niet de bedoeling.

[ Voor 139% gewijzigd door Yorinn op 20-08-2024 21:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic even opgeruimd. Mensen. De firma naam graag even, conform ons beleid, in een MO tag.

@R1983K Let hier ook even op en mijn advies, lees ook even goed wat @fopjurist heeft geschreven

[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
Arthuur92 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:04:
[...]

Ik heb inderdaad een zakelijk@ domeinnaam .nl via een host en die wordt dan doorgezet naar mijn Gmail account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
[...]

Bedoeld u dat ik dit moet kopiëren en in moet vullen en terug moet sturen naar
***members only***
.nl ?
Neen! Doe wat @fopjurist je aangeraden heeft. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
DutchKel schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:40:
[...]

Hoe wordt dit precies bedoeld?

Dat als ik mijn naw gegevens heb ingevuld, dat er een "formule" of hoe ik het moet verwoorden, dan al die informatie doorstuurt en ze daarna doen alsof ik op doorklikken heb geklikt?

Sorry, mag het in Jip en Janneke taal? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
R1983K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:32:
[...]

Hoe wordt dit precies bedoeld?

Dat als ik mijn naw gegevens heb ingevuld, dat er een "formule" of hoe ik het moet verwoorden, dan al die informatie doorstuurt en ze daarna doen alsof ik op doorklikken heb geklikt?

Sorry, mag het in Jip en Janneke taal? O-)
Ja zoals je het beschrijft kunnen ze het doen.

Jij vult je gegevens in en op het moment dat je het invult wordt het al opgestuurd. Normaal wordt het pas opgestuurd als je op een knop drukt, dat is bij die site niet nodig.

Dus ze kunnen daarmee inderdaad doen alsof je alles hebt ingevuld en op akkoord hebt geklikt terwijl je dat niet hebt gedaan. Ze hebben dus alle gegevens zonder dat je op akkoord klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
DutchKel schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:35:
[...]

Ja zoals je het beschrijft kunnen ze het doen.

Jij vult je gegevens in en op het moment dat je het invult wordt het al opgestuurd. Normaal wordt het pas opgestuurd als je op een knop drukt, dat is bij die site niet nodig.

Dus ze kunnen daarmee inderdaad doen alsof je alles hebt ingevuld en op akkoord hebt geklikt terwijl je dat niet hebt gedaan. Ze hebben dus alle gegevens zonder dat je op akkoord klikt.
Ok ik begrijp het.
Maar waar heeft u dat gevonden dan, dat die website zo werkt?
Zodat ik dat kan gebruiken, als ze bewijs willen daarvan, als ik met dat argument kom.

Ik kan dat als internet leek niet zien.
Dat zal vast veel verder op het web te vinden zijn of met codes of "achter deur" of hoe ik dat ook moet noemen O-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
R1983K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:41:
[...]

Ok ik begrijp het.
Maar waar heeft u dat gevonden dan, dat die website zo werkt?
Zodat ik dat kan gebruiken, als ze bewijs willen daarvan, als ik met dat argument kom.

Dat zal vast veel verder op het web te vinden zijn of met codes of "achter deur" of hoe ik dat ook moet noemen O-)
Luister nu gewoon naar @fopjurist...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

R1983K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:41:
Dat hoef je dus ook niet te te zien (kan verder ook niemand wat mee). Er is je al wel verteld wat je het beste kunt doen, namelijk hier: fopjurist in "Onbewust ingeschreven bij site, incassobureau achter me aan", maar dat negeer je compleet.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 20-08-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
Heb niet meer geteageerd.
Alleen compleet negeren vind ik eerlijk gezegd ook wel wat lastig ja.
Omdat er toch wel kleine schrik in dit van, stel ze gaan al verder en hoger met die bedragen

Ja sorry maar ben gewoon eerlijk, daar zit ik ook niet op te wachten of dat ik een geldboom heb om dat dan allemaal te betalen ... :/
(Wie wel).

Maar negeer stand it is.
Betekend niet, dat het niet uit mijn gedachtes is, wil ik ermee zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
fopjurist schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:59:
[...]

Op de knop staat "Bestellen en betalen". Ik zou verwachten dat de knop je naar een betaalomgeving leidt waar je nog van de bestelling kunt afzien. Er wordt niet duidelijk aangegeven dat je met het drukken op de knop een betaalverplichting aangaat, en dat moet wel (art. 6:230v lid 3 BW). Onder de knop staat in kleine lettertjes dat je door het aanmaken van een account een betalingsverplichting aangaat, maar het gaat enkel om de tekst op de knop zelf, die moet duidelijk maken dat je een betaalverplichting aangaat (HvJ EU 7 april 2022, ECLI:EU:C:2022:269).
Je kunt de overeenkomst daarom vernietigen. Stuur daarvoor een berichtje naar de website met het incassobureau in de cc met 'Ik vernietig de overeenkomst, en subsidiair zeg ik de overeenkomst op met ingang van een zo kort mogelijke termijn. Ik zal zonder vonnis niet betalen en een incassoprocedure heeft dus geen zin.' en reageer tot de dagvaarding verder nergens meer op.

Er lijkt wel meer fout te gaan. Na het aanmaken van een account worden de kosten niet duidelijk vermeld:
[Afbeelding]
Je krijgt ook geen e-mail met een bevestiging van je bestelling (art. 6:230v lid 7 BW). Een bestelbevestiging in een portal kan op zich ook, maar dan wel onder strikte voorwaarden (waaraan niet is voldaan, je kunt niet zien welke voorwaarden golden ten tijde van de bestelling, je krijgt geen notificatie, de inhoud van de pagina is dynamisch ('Bestelling (...) is op dit moment Actief.')), enz).

De volgende informatieplichten worden ook niet nageleefd (art. 6:230m BW:
- de identiteit van de ondernemer ("wordt mogelijk gemaakt door" is dubbelzinnig).
- het telefoonnummer van de ondernemer
- een modelformulier voor herroeping (een linkje naar een voorbeeldmodelformulier is niet goed).
Uit interesse, is een knop "bestellen en betalen" niet duidelijk genoeg als informatie over het aangaan van een betaalverplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb in het verleden hetzelfde meegemaakt. Incassobureau was op hetzelfde adres gevestigd, toen viel het kwartje. Heb toen vriendelijk laten weten dat ik niet ga betalen en op een gegeven moment viel het contact stil.
R1983K schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:18:
Mijn rechtsbijstand al gebeld maar die kan niks betekenen omdat het Startbedrag hoger dan 175 euro moet zijn, zeiden ze van de ANWB rechtsbijstand woon hulp.
Dat zijn de truukjes die ze gebruiken, ze opereren net op het randje (eigenlijk er overheen) waardoor instanties je niet helpen en je met een schuldgevoel in je maag blijft zitten waardoor je dus maar gaat betalen om er vanaf te komen. Ze spelen in op je gevoel.

Zolang zij niet kunnen bewijzen dat je een overeenkomst aan bent gegaan (jij hebt nooit een bevestiging ontvangen) hebben zij geen poot om op te staan.

[ Voor 61% gewijzigd door SURFivor op 20-08-2024 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
*knip* Reacties als deze voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 20-08-2024 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:49
R1983K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:32:
Omdat er toch wel kleine schrik in dit van, stel ze gaan al verder en hoger met die bedragen

Ja sorry maar ben gewoon eerlijk, daar zit ik ook niet op te wachten of dat ik een geldboom heb om dat dan allemaal te betalen ... :/
(Wie wel).

Maar negeer stand it is.
Lees dat bericht van Fopjurist nog eens goed door. Voordat je gaat negeren moet je wel eerst nog ff wat doen, hè...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

(Wie wel).

Maar negeer stand it is.
Ik weet niet of je nu serieus bent of niet, maar een laatste poging: ik bedoelde dus dat je de beste tip die jou gegeven is negeert om ervan af te komen. Als je doet wat Fopjurist aangaf om te doen, zul je geen bericht meer krijgen, omdat zij ook donders goed weten dat ze fout zitten. Uiteindelijk wordt dan ook het incassobureau geannuleerd. Na het verzenden van dat bericht kun je letterlijk alles negeren wat er over binnenkomt, wel bewaren voor de zekerheid.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

42erik schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:39:
[...]

Uit interesse, is een knop "bestellen en betalen" niet duidelijk genoeg als informatie over het aangaan van een betaalverplichting?
Er zijn bronnen die aangeven dat "bestellen en betalen" voldoende duidelijk is. Die baseren zich op deze uitspraak. Grote webwinkels als Zalando en Bol gebruiken deze tekst, maar vragen wel eerst hoe je gaat betalen zodat het duidelijk is dat je door het drukken op de knop een betalingsverplichting aangaat en tonen met grote letters de totaalprijs (nog zo'n informatieplicht: duidelijk de prijs vermelden, art. 6:230m BW).

Bij deze website is de betekenis van 'bestellen en betalen' niet duidelijk en ligt het meer voor de hand dat je op die knop moet drukken om te gaan betalen, zonder dat duidelijk is dat je al een betalingsverplichting aangaat. De wettelijke eis is dat het bestelproces op zodanige wijze moet zijn ingericht "dat de consument een aanbod niet kan aanvaarden dan nadat hem op niet voor misverstand vatbare wijze duidelijk is gemaakt dat de bestelling een betalingsverplichting inhoudt." Daaraan wordt niet voldaan. Dat wordt aangestipt in overweging 4.14 van deze conclusie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
fopjurist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:10:
[...]

Er zijn bronnen die aangeven dat "bestellen en betalen" voldoende duidelijk is. Die baseren zich op deze uitspraak. Grote webwinkels als Zalando en Bol gebruiken deze tekst, maar vragen wel eerst hoe je gaat betalen zodat het duidelijk is dat je door het drukken op de knop een betalingsverplichting aangaat en tonen met grote letters de totaalprijs (nog zo'n informatieplicht: duidelijk de prijs vermelden, art. 6:230m BW).

Bij deze website is de betekenis van 'bestellen en betalen' niet duidelijk en ligt het meer voor de hand dat je op die knop moet drukken om te gaan betalen, zonder dat duidelijk is dat je al een betalingsverplichting aangaat. De wettelijke eis is dat het bestelproces op zodanige wijze moet zijn ingericht "dat de consument een aanbod niet kan aanvaarden dan nadat hem op niet voor misverstand vatbare wijze duidelijk is gemaakt dat de bestelling een betalingsverplichting inhoudt." Daaraan wordt niet voldaan. Dat wordt aangestipt in overweging 4.14 van deze conclusie.
Aha, op die manier. Dank voor de toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

(Wie wel).

Maar negeer stand it is.
Wil je het advies hier (post fopjurist) nou niet accepteren of wil je het niet accepteren?
Kom op zeg. Alles en iedereen hier adviseert je om zijn post te volgen omdat hij kennis van zaken heeft, en je gaat echt overal op in behalve op dat advies...

fopjurist in "Onbewust ingeschreven bij site, incassobureau achter me aan"

deze post dus, en specifiek dit stuk:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even een hersenspinsel, als jurist-leek.

Is het het verstandig om te reageren met de zin "ik vernietig de overeenkomst?"

Wordt daarmee niet expliciet aangegeven dat er dus wel degelijk een overeenkomst ligt? Is het daarom niet handiger om het bestaan van de overeenkomst te betwisten?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Volgens https://www.reddit.com/r/..._invoice_out_of_the_blue/ is
Members only:
een zelfde soort scam van waarschijnlijk de zelfde eigenaar uit Hong Kong.

Members only:

[ Voor 44% gewijzigd door Yorinn op 21-08-2024 09:30 . Reden: Post in mo-tags gezet ivm namen bedrijf ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 19:02
edit: niet meer relevant

[ Voor 96% gewijzigd door HakanT op 21-08-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Question Mark schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:18:

Wordt daarmee niet expliciet aangegeven dat er dus wel degelijk een overeenkomst ligt? Is het daarom niet handiger om het bestaan van de overeenkomst te betwisten?
Die overweging had ik eerder ook:
alex3305 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:54
Ik geloof dus 100% dat jij niet akkoord bent gegaan @R1983K. Ik zou daarom het advies van @fopjurist opvolgen en de site én het incassobureau laten weten dat je nooit akkoord bent gegaan en mocht er een overeenkomst zijn dat je deze dan vernietigd. Alhoewel ik zeker ben dat fopjurist dat vele malen mooier kan verwoorden ;).
TS stelt namelijk dat deze nooit akkoord is gegaan met een overeenkomst. Er wordt dus betwist of er überhaupt een overeenkomst is. Ik zou er dan wellicht een zin aan toevoegen:
'Ik ben nooit een overeenkomst aangegaan met deze partij. Ik vernietig de overeenkomst, en subsidiair zeg ik de overeenkomst op met ingang van een zo kort mogelijke termijn. Ik zal zonder vonnis niet betalen en een incassoprocedure heeft dus geen zin.'
Maar ik kan mij voorstellen dat dat juridisch geen enkele waarde heeft, uiteindelijk is de boodschap namelijk hetzelfde; dat er niet betaald gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:55
alex3305 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:54:
Het verhaal van TS kan prima trouwens. Als ik namelijk het checkout formulier invul dan wordt er doorlopend POST requests gestuurd naar /?wc-ajax=update_order_review met daarin de informatie uit het formulier:

[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
security: 231ee72dc2
country: NL
postcode: 5038cc
city: Nattekutteveen
address: Langestraat
s_country: NL
s_postcode: 5038cc
s_city: Nattekutteveen
s_address: Langestraat
has_full_address: true
post_data: billing_first_name=Ik%20Ben&billing_last_name=Alex&billing_country=NL&billing_address_1=Langestraat&billing_city=Nattekutteveen&billing_postcode=5038cc&billing_phone=&billing_email=&order_verify=&account_username=&account_password=&wc_order_attribution_source_type=typein&wc_order_attribution_referrer=(none)&wc_order_attribution_utm_campaign=(none)&wc_order_attribution_utm_source=(direct)&wc_order_attribution_utm_medium=(none)&wc_order_attribution_utm_content=(none)&wc_order_attribution_utm_id=(none)&wc_order_attribution_utm_term=(none)&wc_order_attribution_session_entry=https%3A%2F%2Fhuizenpapa.nl%2F&wc_order_attribution_session_start_time=2024-08-20%2011%3A46%3A38&wc_order_attribution_session_pages=3&wc_order_attribution_session_count=1&wc_order_attribution_user_agent=Mozilla%2F5.0%20(Windows%20NT%2010.0%3B%20Win64%3B%20x64)%20AppleWebKit%2F537.36%20(KHTML%2C%20like%20Gecko)%20Chrome%2F127.0.0.0%20Safari%2F537.36&terms-field=1&woocommerce-process-checkout-nonce=e5acde353e&_wp_http_referer=%2F%3Fwc-ajax%3Dupdate_order_review

Het zou dus best kunnen dat de achterliggende toko deze informatie verzameld en vervolgens deze 'klanten' een abonnement aannaait zonder dat ze akkoord zijn gegaan. Het zou mij ook verbazen dat het op deze manier verzamelen van gegevens überhaupt toegestaan is. Het is dan vrij makkelijk om er een no-cure no-pay incassobureau op te zetten en wachten tot mensen betalen. En dan is het inderdaad oplichting.

Als de site continue data verwerkt dan is er hoogstwaarschijnlijk sprake van een AvG overtreding.

Deze data gebruiken om incasso trajecten mee te starten is mogelijk valsheid in geschrifte (en dus strafbaar).

Je kan eventueel de autoriteit persoonsgegevens tippen en melding/aangifte doen bij de politie. Wees wel zo slim dit niet te melden aan de desbetreffende partij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 13:29
Arthuur92 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:16:
[...]

Daarnaast geeft het ook nog eens een berg stress, is het allemaal niet waard als je het mij vraagt terwijl je goed weet dat je ergens voor bent aangemeld. :)
Dus je hebt nergens akkoord op gegeven, niet op bevestigen geklikt, en bent geen betaling verplichtigd.

En jij wilt dan dus betalen, een abonnement aangaan en de ellende om er vanaf te komen alleen maar verschuiven naar de toekomst. Toch?

Eerste wat ik dacht bij het lezen van de SP is dat die ratten de ingevulde gegevens direct gebruiken om je mee te naaien. En die kans blijkt dus 99%.

[ Voor 8% gewijzigd door FSSF op 21-08-2024 09:42 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
*knip* Offtopic. Dit helpt TS niet verder met zijn probleem.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 21-08-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Question Mark schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:18:

Vanuit de optiek van de website is er toch een overeenkomst? Alleen volgens de TS is die er niet. Ondanks dat de TS aangeeft dat het er niet is, moet er dus wel iets vernietigd verklaard worden; de overeenkomst die de website meent te hebben.

Vervolgens is het aan het bedrijf/de website om aan te tonen (eventueel voor de rechter) dat er daadwerkelijk een rechtmatige overeenkomst is tussen het bedrijf/de website en de TS (wie eist, bewijst immers). Ik ben benieuwd of een bedrijf/website dat doet voor slechts 105 euro...

Echter zou ik dat wel heel stellig brengen naar het bedrijf/de website. Dus ja, je kunt prima zeggen om de overeenkomst te vernietigen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2024 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CH4OS schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:58:
[...]
Vanuit de optiek van de website is er toch een overeenkomst?
De hele definitie van een overeenkomst is dat partijen (let op: meervoud) iets overeengekomen zijn. Dat is hier niet het geval. Vandaar dat mijn boerenverstand zegt dat er geen overeenkomst is. :)

Waarbij ik overiges niet weet of dit juridisch uberhaubt iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Question Mark schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:22:
De hele definitie van een overeenkomst is dat partijen (let op: meervoud) iets overeengekomen zijn. Dat is hier niet het geval. Vandaar dat mijn boerenverstand zegt dat er geen overeenkomst is. :)
Meestal zegt een rechter dat dan ook inderdaad (over de definitie). Zeker als het niet rechtmatig tot stand gekomen is, zoals de website/het bedrijf wel stelt (daarvoor ga je immers naar de rechter, om een onafhankelijke tussenpartij te laten bepalen of het wel rechtsgeldig is of niet). Daarom mogen zij het (uiteindelijk) bewijzen bij een rechter. Maar met een "Ik denk dat er geen overeenkomst is" komt dat wat minder stellig over dan "Ik vernietig de overeenkomst".
Waarbij ik overiges niet weet of dit juridisch uberhaubt iets uitmaakt.
Geen idee, maar ik zou nooit twijfelen in zo'n geval. Gewoon stellig zijn, je kunt ook zeggen "Ik vernietig de overeenkomst, ik ben namelijk van mening dat er geen overeenkomst is en er nooit sprake van is geweest. Ik zie een dagvaarding vanuit jullie met vertrouwen tegemoet.". ;) En dan vervolgens dus nergens op ingaan totdat de dagvaarding op de mat ligt, zoals Fopjurist ook adviseert.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CH4OS schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:27:
[...]
"Ik vernietig de overeenkomst, ik ben namelijk van mening dat er geen overeenkomst is en er nooit sprake van is geweest. Ik zie een dagvaarding vanuit jullie met vertrouwen tegemoet."
Helemaal eens hoor. Dit lijkt mij ook een wat sterkere zin dan allen roepen dat "de overeenkomst" vernietigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:37
*knip* Laten we dat maar niet doen.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 21-08-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
alex3305 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

Nee dat is het niet. Er worden ook al gegevens van je verzonden voordat je überhaupt op akkoord klikt. Daarnaast heeft @fopjurist al duidelijk uitgelegd dat het sowieso geen rechtsgeldige overeenkomst is. En dan is jouw eerdere post, hoe behulpzaam deze ook bedoelt is, nogal mosterd na de maaltijd. Je weet namelijk helemaal niet hoe de website er 3 maanden geleden uitzag. TS weet niet eens wat een OTP was.
Probeer alles weer even bij te lezen en een vraag:
Als Fopjurist (hoe apart ik deze naam eerlijk gezegd ook vind) gelijk heeft in het onderwerp dat geen rechtsgeldige overeenkomst is.

Dan zou ik dat heeeeel graag uitgelegd krijgen en hoe ik dat dan zelf kan aantonen aan dat Huizen.....website mensen.
Zodat ik voor mezelf ook het gevoel heb: ik heb een poot om op te staan zeg maar.

Nu moet ik het een soort van aannemen dat het zo is, maar ik als leek, hopelijk begrijpen jullie dit, heb daar natuurlijk ergens niks aan.
Omdat ik niet begrijp waar ik dat uit kan halen en hoe ik dit goed kan aantonen.

Begrijpen jullie wat ik bedoel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
R1983K schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:26:
[...]

Probeer alles weer even bij te lezen en een vraag:
Als Fopjurist (hoe apart ik deze naam eerlijk gezegd ook vind) gelijk heeft in het onderwerp dat geen rechtsgeldige overeenkomst is.

Dan zou ik dat heeeeel graag uitgelegd krijgen en hoe ik dat dan zelf kan aantonen aan dat Huizen.....website mensen.
Zodat ik voor mezelf ook het gevoel heb: ik heb een poot om op te staan zeg maar.

Nu moet ik het een soort van aannemen dat het zo is, maar ik als leek, hopelijk begrijpen jullie dit, heb daar natuurlijk ergens niks aan.
Omdat ik niet begrijp waar ik dat uit kan halen en hoe ik dit goed kan aantonen.

Begrijpen jullie wat ik bedoel? :)
Je hoeft niks aan te tonen, wie eist die bewijst, dus je hoeft alleen het bericht (dat je alle betwist en geen overeenkomst bent aangegaan) van fopjurist aan het incassobureau sturen en dan afwachten wat hun reactie daar op is, als ze dan nog moeilijk blijven doen dan reageer je dat je hun dagvaarding tegemoet ziet, en totdat ze dat doorzetten hoef je helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1983K
Wild Chocolate schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:20:
[...]

Lees dat bericht van Fopjurist nog eens goed door. Voordat je gaat negeren moet je wel eerst nog ff wat doen, hè...
Je bedoeld het modelformulier overtypen en naar hun toesturen?
Gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
R1983K schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Je bedoeld het modelformulier overtypen en naar hun toesturen?
Gedaan :)
Welk modelformulier heb je het hier over, niet deze toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuI7YmTw8RbdHRtYVGCd_qirqbk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4QYU1hyQ5uyQreF2VkSZBF5H.png?f=user_large
Pagina: 1 2 Laatste