• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Chiqo schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:48:
Er lijkt een stuk verbeterd te zijn in de afgelopen periode. Ben benieuwd of we daar nog een mailtje of iets over krijgen.
Daar heeft ZP zelf niet veel voor hoeven doen denk ik, de opbrengsten op de onbalansmarkt zijn de laatste weken gewoon beter. Hoe dat komt durf ik niet te zeggen maar misschien dat wat er in Iran en omstreken gebeurd wel invloed heeft op de bedragen die we zien op verschillende energiemarkten.

• Speursmurf
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:34
Ik heb een nexus 10kwh besteld (1 fase model) maar krijg een foutmelding "on hold ivm BMS"
Zonneplan wil er niet veel over kwijt maar is er iemand met inside info? Is jet een software glitch of is er iets anders aan de hand? Men geeft aan dat de verwachting is dat er pas weer eind mei op zijn vroegst geleverd kan worden.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:49
kazuka schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:33:
[...]

Daar heeft ZP zelf niet veel voor hoeven doen denk ik, de opbrengsten op de onbalansmarkt zijn de laatste weken gewoon beter. Hoe dat komt durf ik niet te zeggen maar misschien dat wat er in Iran en omstreken gebeurd wel invloed heeft op de bedragen die we zien op verschillende energiemarkten.
Dat denk ik ook.

Overdag is er voldoende groene energie maar bij onvoldoende groene energie zoals ‘s nachts moet een substantieel deel van de stroom weer met fossiele brandstof opgewekt worden, zoals gas. En de gasprijzen zijn door die toestanden toch ook behoorlijk gestegen. Ik vermoed ook wel dat dat een reden is dat de Nexus het ineens een stuk beter doet.

• reindeerw5m
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:19
kazuka schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:33:
[...]

Ook lijkt het voor aanbieders weer wennen aan de hoeveelheid zonnestroom van de afgelopen dagen. Tel daarbij de extreme onbalans in België van afgelopen weekend op, waarbij TenneT een deel heeft afgenomen en hier op het net heeft gezet tegen lagere marges, en je ziet wat het met de winst doet.
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste