• Marco4659
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:56
Ongeloveloos weer, 34 minuten negatieve EPEX, en al €0,02 verdiend, hoezo AI?

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:17
Precies, waarom laadt de batterij niet een flink stuk op bij zulke negatieve prijzen.

Alle Modbus users hebben dit waarschijnlijk dan maar zelf aangezet 😃

• leksts
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:31
Zonneplan handelt niet op EPEX en ik denk eigenlijk dat ze dat ook niet mogen - juist omdat ze toegang tot de onbalansmarkt hebben.

Zou wat zijn, dat je met de helft van je batterijen volle bak gaat laden tegen EPEX-tarieven en zo onbalans veroorzaakt en dan met de andere helft een vergoeding krijgt voor het oplossen van die onbalans. Oké, je moet wel heel groot zijn om dit voor elkaar te krijgen, maar ik kan me voorstellen dat hier regels voor opgesteld zijn.

• leksts
wbdj schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:05:
zonnedimmer.nl kan dit oplossen, is gratis en geld toe
Werkt hier ook niet. Heb mijn SolarEgde omvormer aangemeld en de app gaf aan dat de panelen gedimd werden. Maar de panelen bleven gewoon actief terugleveren. Gauw uitgezet en de 'Negatieve Tariefoptimalisatie' van SolarEdge zelf maar weer aangezet.

Ook komt het tarief wat ik volgens hun aan Zonneplan betaal niet overeen. Goed idee, maar het is nog niet helemaal af...

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:21
EvtK schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:19:
Precies, waarom laadt de batterij niet een flink stuk op bij zulke negatieve prijzen.

Alle Modbus users hebben dit waarschijnlijk dan maar zelf aangezet 😃
Hij is bijna vol :+ En 10 euro rijker

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
erikfw schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:34:
[...]

En vanavond ook nog 5 euro :+

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:37
Hier laadt de batterij gewoon hoor, zonder zelf te forceren oid.

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:37
leksts schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:27:
Zonneplan handelt niet op EPEX en ik denk eigenlijk dat ze dat ook niet mogen - juist omdat ze toegang tot de onbalansmarkt hebben.
Jawel, dit is vorig jaar ergens doorgevoerd - ze laden/ontladen ook wel eens op EPEX.

• leksts
jojost1 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:54:
[...]

Jawel, dit is vorig jaar ergens doorgevoerd - ze laden/ontladen ook wel eens op EPEX.
Laden wel, maar handelen ze ook? Ze noemen het in app zelfconsumptie en het lijkt ook sterk gekoppeld aan je eigen verbruik en zonnepanelen.

Daarom mijn theorie (meer is het niet) dat ze niet mogen "handelen" op EPEX.

• wbdj
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:44
leksts schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:32:
[...]

Werkt hier ook niet. Heb mijn SolarEgde omvormer aangemeld en de app gaf aan dat de panelen gedimd werden. Maar de panelen bleven gewoon actief terugleveren. Gauw uitgezet en de 'Negatieve Tariefoptimalisatie' van SolarEdge zelf maar weer aangezet.

Ook komt het tarief wat ik volgens hun aan Zonneplan betaal niet overeen. Goed idee, maar het is nog niet helemaal af...
Had ik 1e keer ook, maar werkte daarna wel. Anders even navragen bij ze

• dvdhaar
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:18
erikfw schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:34:
[...]

Doe je dit met de dongels eruit? Want dan mis je de meting/opbrengst in de app toch?
Pagina: 1 ... 76 77 Laatste