Doe je voorzichtig met het bouwen van 'jouw mening' op basis van wat je uit AI krijgt?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Je hebt AI gewoon je antwoord laten genereren.Guido7619 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:41:
[...]
En wat is het grootste pijnpunt? Mogelijke nevenschade of dat de maandelijkse kosten voor de gasblijvers omhoog gaat?
[Afbeelding]
Laat ik het zo zeggen : ALS een via mijnaansluiting.nl aangekondigd einde gasverbruik gratis zou zijn en alle gevolgschade van het verwijderen van de aansluiting netjes zouden zijn opgelost en betaald door de netbeheerder dan was dit topic niet meer nodig.
Het feit dat dit al het 4e deel is in deze topic reeks en dit topic al over de 200 pagina's lang is zou iets moeten zeggen over bovenstaande bewering. Niemand zit te wachten op dreigbrieven, incasso bureaus aan de deur, mogelijke rechtszaken en een hoop kosten als het gratis was en ook de naweeën werden opgelost. Je zou ook kunnen zeggen dit topic vol zit met doemdenkers maar ik weet van in ieder geval één van de posters dat ze diens glasvezel uit de grond getrokken hebben en dat niet hebben opgelost.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Beiden niet. Het grootste pijnpunt is dat netbeheerders zich niet aan de wet houden.Guido7619 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:41:
[...]
En wat is het grootste pijnpunt? Mogelijke nevenschade of dat de maandelijkse kosten voor de gasblijvers omhoog gaat?
Zoals ook de titel van dit topic netbeheerders / handelaren negeren de regels.
Het grootste terugkerende thema hier is de laatste tijd het uitleggen van de achtergrond van dit topic plus een welles-nietus-spelletje.
Hoe kunnen we dat inkorten?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dit is al eens eerder opgemerkt... Ik heb, zoals beloofd, een Q&A geschreven. Dat ligt ter beoordeling voor bij de topicstarters.Hippe Lip schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:05:
Het grootste terugkerende thema hier is de laatste tijd het uitleggen van de achtergrond van dit topic plus een welles-nietus-spelletje.
A++++, 6840 Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met WTW, douche-WTW, 2 x MT Venus E v 2.0 PiB, v157.3, CT003, v118, M5stack Atom lite Modbus HA integration, HA- n00b
Door de TS leesbaar te maken.Hippe Lip schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:05:
Die is nu veel en veel en veel te lang.
Ja ik heb niet al die kennis zelf bij de hand. Maar gebruik van AI zie ik wel meer voorbij komen op tweakers. En uiteraard worden daar ook fouten mee gemaakt.asing schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:52:
[...]
Je hebt AI gewoon je antwoord laten genereren.![]()
Laat ik het zo zeggen : ALS een via mijnaansluiting.nl aangekondigd einde gasverbruik gratis zou zijn en alle gevolgschade van het verwijderen van de aansluiting netjes zouden zijn opgelost en betaald door de netbeheerder dan was dit topic niet meer nodig.
Het feit dat dit al het 4e deel is in deze topic reeks en dit topic al over de 200 pagina's lang is zou iets moeten zeggen over bovenstaande bewering. Niemand zit te wachten op dreigbrieven, incasso bureaus aan de deur, mogelijke rechtszaken en een hoop kosten als het gratis was en ook de naweeën werden opgelost. Je zou ook kunnen zeggen dit topic vol zit met doemdenkers maar ik weet van in ieder geval één van de posters dat ze diens glasvezel uit de grond getrokken hebben en dat niet hebben opgelost.
Ik was verbaasd dat dit nog zo'n levendig topic was nu het al jaren gratis is. Ik kan er nu niet veel meer aan veranderen dus ga ik het 16 september maar meemaken. Ik als regelrechte doemdenker in hart en nieren verwacht eigenlijk helemaal niet veel problemen. Wellicht te goed van vertrouwen of hopeloos naief.
Maar als mogelijke nevenschade door de veroorzaker(netbeheerder) bij verwijderen wordt opgelost dan zou dit hele topic gesloten kunnen worden?
Nadat je van het gas af bent, kan iemand zich er dan nog druk over maken of netbeheerders zich wel of niet aan de wet hebben gehouden, en/of nablijvers hoger vastrecht gaan betalen?
Ik vind het niet netjes anderen op kosten te jagen. Daar doe ik als het even kan niet aan mee. Noem het solidariteit.
Daarnaast vind ik dat bedrijven en instellingen zich gewoon aan de wet moeten houden of in ieder geval een poging moeten doen daartoe. Anders wil ik als het verder geheel kosteloos is best lastig worden.
Ten derde ben ik niet in staat eventuele kosten van schade te dragen. Of iig, met alle andere dingen die ik moet doen en hoe mijn gezin is samengesteld zijn extra kosten, omdat iemand een fout heeft gemaakt met hun zooi opruimen, absoluut niet wenselijk.
Daarnaast vind ik dat bedrijven en instellingen zich gewoon aan de wet moeten houden of in ieder geval een poging moeten doen daartoe. Anders wil ik als het verder geheel kosteloos is best lastig worden.
Ten derde ben ik niet in staat eventuele kosten van schade te dragen. Of iig, met alle andere dingen die ik moet doen en hoe mijn gezin is samengesteld zijn extra kosten, omdat iemand een fout heeft gemaakt met hun zooi opruimen, absoluut niet wenselijk.
Zeg ik heb even mijn auto op je oprit geparkeerd. Als je wilt kan ik hem wel weghalen, doe ik gratis, maar dan moet je wel even een account aanmaken op mijn website en een verzoek indienen.Guido7619 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:43:
[...]
wat voor risico's neem ik dan? Het is toch hetzelfde verwijderen van de gasaansluiting als op elke andere manier? En er worden geen kosten gerekend zoals voorheen wel het geval was als je hun opdracht ervoor gaf.
Oh ja, misschien dat je oprit wat verzakt door de oplegger, maar dat is niet erg, want bij het maken van het account spreken we af dat ik alle schade vergoed, tot aan het totale bedrag van de offerte.
Klinkt logisch toch?
Let op:
Ja, via mijnaansluiting.nl is het ook kostenloos, dat is niet het punt van dit topic
Ja, via mijnaansluiting.nl is het ook kostenloos, dat is niet het punt van dit topic