Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
CryRaven schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:38:
Welk hoesje gebruiken jullie voor jullie Nord 4? Het valt mij op dat er nog maar weinig hoesjes verkrijgbaar zijn.
Mijn ma gebruikt deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005007450863294.html. En ja, voornamelijk omdat het Nederlandse assortiment en schaars is, en omdat het best duur is.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
a_viss schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:38:
Ik ben ontzettend aan het twijfelen... Heb mi een s22 256gb. Maar baal ontzettend van de batterij.

Ik overweeg nu de nord 4 of de S23 fe. Heeft iemand suggesties wat te kiezen?
Er is een ben verleng aanbod van de S23 fe voor 23e per maand of de nord 4 voor 27,50...

Is de nord 4 een goede upgrade vanaf de s22 of wellicht de S23 fe?

Advies advies advies
De S23 FE heeft dezelfde SoC als de S22 en de accuduur is daarom niet veel beter. De Nord 4 heeft juist een bovengemiddeld goede accuduur. Wat mij betreft een makkelijke keuze gezien je baalt van de batterij van de S22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:02
Ik heb een stapeltje van deze besteld: https://nl.aliexpress.com...io9B&gatewayAdapt=glo2nld

Omdat die levering wel even duurt heb ik ook deze besteld: https://www.amazon.nl/-/e..._dt_b_fed_asin_title&th=1 (edit: deze nu binnen. De kwaliteit is redelijk ok, maar de stootkussens op de hoeken zijn wel aan de grote kant.)

We gaan het zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 09-09-2024 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Jotyjo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Deze van Realme werkt met SuperVOOC (kan ook 100W). Komt zonder kabel: https://www.amazon.nl/rea...psc=1&smid=A17D2BRD4YMT0X
Maar maakt dat allemaal zo'n verschil?
Ik heb de batterij optie aangezet, daardoor wordt de batterij maar tot 80% opgeladen.
Met een 35W lader van Samsung die ik al had gaat hij van 30 naar 80% in een half uur.
Voor mij ruim snel zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
catfish schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:34:
[...]

Maar maakt dat allemaal zo'n verschil?
Ik heb de batterij optie aangezet, daardoor wordt de batterij maar tot 80% opgeladen.
Met een 35W lader van Samsung die ik al had gaat hij van 30 naar 80% in een half uur.
Voor mij ruim snel zat.
Het zal een stuk sneller zijn. Ik kan helaas niet zeggen hoeveel. Ik heb zelf een Xiaomi 11T Pro met 120W charging. In 5 minuten is die al 50% als die nog 20% was en in 15 minuten heb ik 'm volledig opgeladen. Ik vind het zelf erg handig. Vooral als je snel weg moet en even kan opladen omdat je het vergeten was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:17
Mijn Nord 4 vandaag besteld. Ook de OnePlus Nord 4 Aramid Fiber Case erbij gedaan. Ben benieuwd of het was is, alleen van de plaatjes ben ik er nog niet 100% van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
Is het eigenlijk nog mogelijk om het opladen te beperken tot 80%? Ik lees op de community dat dit wel mogelijk geweest is op sommige modellen van OnePlus in het verleden, maar ik kan het in de settings niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Bark_At_The_Cat schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:56:
Is het eigenlijk nog mogelijk om het opladen te beperken tot 80%? Ik lees op de community dat dit wel mogelijk geweest is op sommige modellen van OnePlus in het verleden, maar ik kan het in de settings niet vinden.
Ik meen mij te herinneren dat ik heb gelezen dat mensen dat aan hebben gezet.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwHODl7aN8NqXWodADWpiPx1sIY=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/4tH2rZAxJ32gFnhdm5YiicHG.webp?f=fotoalbum_large

Zou beschikbaar moeten zijn vanaf OxygenOS 14, dus ook op de Nord 4

En een YouTube Video:

[ Voor 46% gewijzigd door Telin op 10-09-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
Dank! Ik moet echt verder kijken dan mijn neus lang is. Ik heb het inderdaad gevonden.

• Telin
Vandaag mijn bestelling binnengekregen, ging toch wat sneller dan gedacht.

Telefoon ga ik lekker rustig van het weekend eens voor zitten om alles in te stellen en te installeren.
Wel al even de Aramid Fiber Case geprobeerd.... Persoonlijk vind ik het niet veel -O-
Vind het ook geen case maar meer een backshell die de achterkant van de telefoon bedekt maar aan de zijkanten en voorkant voegt het heel weinig tot niets toe. Ik heb nu echt totaal niet het gevoel dat dit iets nuttigs gaat toevoegen als je onverhoopt de telefoon op tegels o.i.d. laat vallen.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 18:59
Twijfel tussen deze en de 12. 12 is luxer. Draadloos.laden gebruik ik nu niet en wifi 7 zie ik niet veel voordeel nog.
Denk dat dan de belangrijkste "upgrades" van de 12 wel weg zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
Snellere SOC en een beter/uitgebreider camerasysteem.
Maar dan zit je wel met een naar mijn persoonlijke mening forse meerprijs en een curved scherm, voor mij was de keuze niet zo moeilijk. ;)

• gupfishy
Telin schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:55:
Snellere SOC en een beter/uitgebreider camerasysteem.
Maar dan zit je wel met een naar mijn persoonlijke mening forse meerprijs en een curved scherm, voor mij was de keuze niet zo moeilijk. ;)
Camera moet voor mij leuke plaatjes schieten. Laatste speedtest zag ik weinig verschil. Misschien in benchmark maar daar gebruik ik mijn telefoon niet.voor. en curved is wel wat ja. Das denk niet voor mij. Nord 4 dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:32

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:56:
[...]

Ik heb bij Ome Ali het halve assortiment besteld.
Hm, ok. Ze zijn allemaal behoorlijk massief en dat is jammer want het is juist zo'n mooi dun toestel.

Ik heb deze in de carbon look:
https://www.aliexpress.com/item/1005007600436452.html

Tja, plastic doosje met een nep metalen knopje erop. NIet mooi, maar best effectief denk ik. Hij is best 'hoog' dus komt een stukje voorbij het scherm, als je begrijpt wat ik bedoel. Heb ik nog niet echt gebruikt. Oogt best ok.

Dan deze:
https://www.aliexpress.com/item/1005007519636296.html

TPU, dus zacht. Er zit op alle hoekjes een extra beetje ruimte zodat als ie op de hoek valt, er wat ingedeukl kan worden. Ook niet heel mooi, maar wel iets dunner. De hoekjes vind ik te groot, maar afijn.

Als laatste deze:
https://www.aliexpress.com/item/1005007581797497.html

Deze maakt de telefoon vrij massief en grof. Ik had de niet nepleerdinges besteld, maar uiteraard heb ik die nepleerdinges gekregen. Is overigens gewoon plastic en uit 1 geheel. Deze heeft als voordeel dat de cameras in 1 uitsparing zitten in plaats van elk een eigen. Deze reikt iets minder over het glas, hij is wat lager maar de achterkant is weer dikker.

Stiekem is het massieve wel fijn trouwens, het laatste hoesje is wat ik nu gebruik.

Nja, voor 8 euro prima geholpen voor de komende tijd..

Ik heb overigens bij https://www.protectionfilms24.com/ een stapeltje van harde screenprotector plaajtes gekocht, die moet er nog op want dan moet de oneplus protector eraf en weggooien is zonde etc.

ping 127.212.23.124

• Telin
Transparante (TPU) hoesjes van Ali en consoorten durf ik eigenlijk niet aan, dikke kans dat die met een maand of twee vergelen of vergeeld zijn.

Bij onze zuiderburen nog wat besteld voor een paar euro. Komt volgende week binnen. Ik verwacht er niet te veel van maar voor die paar euro kan je wat proberen. Ik ben bang dat het er op uit draait dat ik moet leren leven met een "meh" hoesje voor mij Nord 4.

Blijf het toch heel jammer vinden dat gerenommeerde merken heel weinig of eigenlijk niets hebben voor OnePlus en als ze al wat hebben is het alleen maar voor de flagship telefoons. Persoonlijk heb ik het gevoel dat er best een markt is voor goede en degelijke Nord 4 hoesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik vind dat best naïef gedacht. Al die online (dropshipping) shops kopen ook gewoon hun rommel in China voor een prikke. Enige verschil is dat ze het verkopen voor 10x de prijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Voor dit het grote telefoonhoesjes topic wordt: ik kan hier 10 euro betalen (verkeerde Nord, ze hebben de 4 nog niet) en dan heb ik het morgen in huis, of 2 bij Ali en dan is het er volgende week. Ik denk dat dit exact hetzelfde hoesje uit exact dezelfde pers is, met misschien een andere sticker op de verpakking en verzonden in een brievenbuspakketje.

Uiteindelijk bestellen ze daar ook gewoon een container van die spulleboel in China.

ping 127.212.23.124

• Telin
Gaat mij ook niet om waar het vandaan komt maar om het merk.
Als je op Amazon of Bol.com gaat kijken zie je ook 20x hetzelfde hoesje voorbijkomen onder 20 verschillende merken met 20 verschillende prijzen.

Otterbox/Spigen etc. komen ook allemaal uiteindelijk uit China maar de kwaliteit en design daarvan is van een ander niveau dan een FDHYFGDY, Rojeuinn, Tieeyivv, Liuzihan en noem die hele Chinese vloot maar op.

• Telin
Na een halve ochtend en een middagje bezig geweest te zijn denk ik dat ik all instellingen en installaties aardig rond heb op mijn nieuwe Nord 4.

Paar dingetjes van OxygenOS zijn wel even wennen als je al jaren Samsung OneUI gewend bent. :)
Uiteindelijk bijna alle kleinigheidjes weten op te lossen en ik ben er best tevreden mee. Telefoon voelt soepel aan en alles reageert snel. Ook de nieuwe update van OxygenOS opgehaald en geïnstalleerd en alles werkt nog.

Enige waar ik nu nog even verder in moet verdiepen is de filemanager. Bij de Samsung filemanager kon je ook externe bronnen zoals OneDrive, Google Drive en NAS toevoegen zodat je alles netjes op een rijtje in een app had. Bij de OnePlus filemanager kan/gaat dit dus blijkbaar niet, jammer.

Accuduur ook positief. Ik ben nu dus bijna 3/4 dag continue dingen aan het instellen/installeren geweest en dingen uitproberen en batterij staat nu op 66% :o

*edit*

Badge app nummer notificaties blijkt echt een OnePlus/OxygenOS ding te zijn... jammer.

Ik zit sowieso nog een beetje te knoeien met OxygenOS en notificaties.
Ik krijg het bijvoorbeeld met geen mogelijkheid voor elkaar dat ik een notificatie krijg bij nieuwe chat bericht(en) in Microsoft Teams.

[ Voor 46% gewijzigd door Telin op 16-09-2024 10:57 ]

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 22:30

skate master

Autodesk Educator Expert

Sinds vandaag de Nord 4 in bezit.
Fijn toestel voor wat ik er mee gedaan heb.

Ik krijg alleen het bellen over wifi niet aan de praat.
Ik kan onder de Sim instellingen geen optie vinden voor wifi bellen.

In mij vorige toestel , de eerste Nord werkte dit gewoon.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan krijg, heb nu binnen geen bereik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8_twlzC-bY7lEBXHsQaI2bp2JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nF4uCwK4hSgkqI0n1ssF09H4.jpg?f=fotoalbum_large

• Bark_At_The_Cat
Onwagena schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:38:
Iemand al de Android auto aan de praat kunnen krijgen. Wat een ellende. Als dat niet werkt gaat hij terug naar leverancier.
Anders dan mijn Nord 1 maakt het bij mijn Nord 4 wel uit welk kabeltje ik gebruik in mijn ID.3. Ik heb een kort usb-c naar usb-c kabeltje van Ugreen die goed werkt, maar een cheapo uit de Action werkt niet.

• Telin
skate master schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:01:
Sinds vandaag de Nord 4 in bezit.
Fijn toestel voor wat ik er mee gedaan heb.

Ik krijg alleen het bellen over wifi niet aan de praat.
Ik kan onder de Sim instellingen geen optie vinden voor wifi bellen.

In mij vorige toestel , de eerste Nord werkte dit gewoon.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan krijg, heb nu binnen geen bereik.
[Afbeelding]
Provider?
Ik heb Simyo en optie staat er gewoon tussen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sX1J1C7KqA5Dun40SH75Ao8FRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YxHr58s4pn4Q72ZP4pnoxRNj.jpg?f=fotoalbum_large

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Telin schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:46:
[...]

Provider?
Ik heb Simyo en optie staat er gewoon tussen
Ik heb hollandsnieuwe. Zelfde sim als in mn oude telefoon waar het wel werkte.

Zou factory reset kunnen helpen?

Edit:
Vandaag een factory reset gedaan helaas zonder resultaat.
De simkaart van mn vrouw geprobeerd ook geen bellen over WiFi settings.
Het ligt niet aan mijn sim die geeft in mijn oude (Nord 1) en die van mijn vrouw (Nord 2) netjes de bellen over WiFi settings.

Uiteindelijk de telefoon maar retour, nu wachten op een nieuwe of t geld retour.

[ Voor 37% gewijzigd door skate master op 20-09-2024 19:59 ]

• Kevinski79
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-11-2024
Erg tevreden over deze telefoon, wij hebben beiden (mijn partner en ik) de telefoon gekocht.

Helaas kamp ik met een probleem, namelijk als ik de telefoon ga opladen het scherm oplicht in alle kleuren van de regenboog. Vooral hinderlijk in een donkere ruimte. Mijn partner heeft nergens last van, en we hebben haast dezelfde instellingen.

Denk dat het toch een software foutje is dit omdat als ik de telefoon wilt ontgrendelen het net lijkt als ie haperend wakker moet worden uit zijn "modus".

Een keer een kleine systeem reset gedaan. Maar help niet.

Fabriek instellingen nog niet.

Wie weet raad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Kevinski79 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:14:
Erg tevreden over deze telefoon, wij hebben beiden (mijn partner en ik) de telefoon gekocht.

Helaas kamp ik met een probleem, namelijk als ik de telefoon ga opladen het scherm oplicht in alle kleuren van de regenboog. Vooral hinderlijk in een donkere ruimte. Mijn partner heeft nergens last van, en we hebben haast dezelfde instellingen.

Denk dat het toch een software foutje is dit omdat als ik de telefoon wilt ontgrendelen het net lijkt als ie haperend wakker moet worden uit zijn "modus".

Een keer een kleine systeem reset gedaan. Maar help niet.

Fabriek instellingen nog niet.

Wie weet raad???
Ik weet niet zo snel wat je nou bedoelt. Neem aan dat het niet te screenshotten is (klinkt hardwarematig). Kun je een foto maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinski79
Toevallig kan ik wel een screenshot maken..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJTLBe1ibwGr1GnEUpIf9hOIx0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6nhi2qJgK0gRpiwHgji6kw3.jpg?f=fotoalbum_large

Dit scherm licht zodra ik ga opladen.
Ik had eerst een 65w oplader (zelfde probleem)
En met de orginele 100w lader ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Kevinski79 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:49:
Toevallig kan ik wel een screenshot maken..
[Afbeelding]

Dit scherm licht zodra ik ga opladen.
Ik had eerst een 65w oplader (zelfde probleem)
En met de orginele 100w lader ook.
Is waarschijnlijk screen saver, zie https://www.reddit.com/r/...bow_colors_when_charging/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinski79
Bedankt voor je reactie, het is gelukt!
Het ligt aan de instellingen wat zijn overgenomen in de back-up van jaren geleden. En in OxygenOS14 moeilijk te vinden is om uit te schakelen.
Maar de gouden tip stond erbij!!

Nogmaals bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik doe geregeld 2 tot 2.5 dag met een charge. Bizarre accuduur. Nu deze ochtend nog altijd de charge op 100% terwijl ik al 1.5u onderweg ben met Spotify etc. Dat klopt niet denk ik, maar de accuduur zelf blijft geweldig.

Edit: nu 96% - helaas geen oneindige accu dus. Je gaat toch stiekem hopen.

[ Voor 15% gewijzigd door TheProf82 op 23-09-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TheProf82 schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:30:
Ik doe geregeld 2 tot 2.5 dag met een charge. Bizarre accuduur. Nu deze ochtend nog altijd de charge op 100% terwijl ik al 1.5u onderweg ben met Spotify etc. Dat klopt niet denk ik, maar de accuduur zelf blijft geweldig.

Edit: nu 96% - helaas geen oneindige accu dus. Je gaat toch stiekem hopen.
Ja, geeft dus een issue: mijn auto heeft android carplay met draadje. Dan laadt ie prima op voor 2,5 dag.
Dan laad ik op kantoor - enzovoorts.

Conclusie: ik heb autoupdate op apps, maar doordat ik nooit binnen de huiswifi oplaad, update ie apps niet. ;)

(oftewel: Ik ben erg tevreden met dit toestel)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hoe kan die accuduur van de Nord 4 zoveel beter zijn dan? Mijn Nord 3 is ok, maar niet denderend. Als ik SoCs vergelijk zie ik dat de Nord 3 een energiezuinigere SoC heeft (lagere TDP), en de accu is ook 'maar' 500mAh groter. Of speelt er meer mee (software)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Anonymoussaurus schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:39:
Hoe kan die accuduur van de Nord 4 zoveel beter zijn dan? Mijn Nord 3 is ok, maar niet denderend. Als ik SoCs vergelijk zie ik dat de Nord 3 een energiezuinigere SoC heeft (lagere TDP), en de accu is ook 'maar' 500mAh groter. Of speelt er meer mee (software)?
Misschien is het scherm zuiniger?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Ik laad de Nord 4 op tot 80% middels de optie in het batterijmenu.
Bij licht gebruik (beetje WhatsApp, beetje browsen en beetje email) gaat die in de ochtend met 80% van de lader en aan het einde van de dag staat die dan nog op 50-60%.
In vergelijking met mijn 5 jaar oude Samsung is dat toch wel een hele verbetering, dir zat zelfs met licht gebruik aan het einde van de dag vaak onder de 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx0017xx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-08 15:40
Welke screenprotector gebruiken jullie en welke kunnen jullie aanraden (of afraden)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
xx0017xx schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:26:
Welke screenprotector gebruiken jullie en welke kunnen jullie aanraden (of afraden)??
[OnePlus Nord 4 5G] Ervaringen & Discussie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
xx0017xx schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:26:
De screenprotector die ervan af de fabriek opzit :)
Ik heb ook de officiële OnePlus tempered glass screenprotector gekocht maar deze ligt nog in de la. Vind het eigenlijk best zonde om deze eraf te trekken terwijl er niet iets echt mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
Telin schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:46:
[...]

Ik heb ook de officiële OnePlus tempered glass screenprotector gekocht maar deze ligt nog in de la. Vind het eigenlijk best zonde om deze eraf te trekken terwijl er niet iets echt mis mee is.
Ik vond de standaard screen protector waardeloos (net als alle plastic protectors) omdat het statisch wordt en dus stof aantrekt. Ik doe gewoon naked. Mijn vorige telefoon is zo'n 4 jaar meegegaan met minimale krasjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlexZa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 17:34
Telin schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:46:
[...]

Ha! Nog iemand die hetzelfde idee als mij had :+
Ik had in eerste instantie nog niet eens door dat er van de fabriek eentje op zat. Mijn ervaring bij vorige telefoons is dat deze meestal waardeloos zijn ( / scheef geplakt).

Tot deze krasjes / losse hoekjes gaat vertonen blijft de tempered glass protector nog even op de plank liggen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:35:
[...]

Ik vond de standaard screen protector waardeloos (net als alle plastic protectors) omdat het statisch wordt en dus stof aantrekt. Ik doe gewoon naked. Mijn vorige telefoon is zo'n 4 jaar meegegaan met minimale krasjes.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met overmatig stof aantrek of iets dergelijks.
Voor mij is een screenprotector meer voor de impact bescherming dan tegen kleine krasjes. De screenprotector absorbeert veel energie bij een eventuele val van de telefoon en kan daarmee voorkomen dat het scherm zelf barst. Beter en goedkoper om een nieuwe screenprotector in dat geval erop te zetten dan het scherm te moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:46
Dag Nord 4 gebruikers,

Ik vind deze telefoon interessant, maar twijfel nog.

Hoe goed vinden jullie de camera? Ik lees hierover dat hij over het algemeen wel als redelijk wordt beoordeeld. Waar kan je hem qua kwaliteit mee vergelijken? Een S23 is denk ik een stukje beter?

Accuduur schijnt heel goed te zijn? “Makkelijk 2 dagen”?

Opladen schijnt erg snel te gaan, maar ik lees iets over dat snelladen niet met elke oplader mogelijk is?

Is ie qua formaat niet te groot?

Is ie niet aan de zware kant?

Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
Atomius schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:35:
Dag Nord 4 gebruikers,

Ik vind deze telefoon interessant, maar twijfel nog.

Hoe goed vinden jullie de camera? Ik lees hierover dat hij over het algemeen wel als redelijk wordt beoordeeld. Waar kan je hem qua kwaliteit mee vergelijken? Een S23 is denk ik een stukje beter? JA!

Accuduur schijnt heel goed te zijn? “Makkelijk 2 dagen”? JA!

Opladen schijnt erg snel te gaan, maar ik lees iets over dat snelladen niet met elke oplader mogelijk is? KLOPT!

Is ie qua formaat niet te groot? NEE!

Is ie niet aan de zware kant? NEE

Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Hoe goed vinden jullie de camera? Ik lees hierover dat hij over het algemeen wel als redelijk wordt beoordeeld. Waar kan je hem qua kwaliteit mee vergelijken? Een S23 is denk ik een stukje beter?
De camera is dikke prima. Maar ik kom ook van een Nord 2 af die een mindere camera heeft. Hoe de S23 is weet ik niet.
De accu is echt top. Bij weinig gebruik red ik het zelfs 3 dagen. Bij normaal gebruik is 2 dagen makkelijk te doen. Maar als ik de hele dag spelletjes doe is de accu aan het eind van de dag wel leeg .
Opladen schijnt erg snel te gaan, maar ik lees iets over dat snelladen niet met elke oplader mogelijk is?
Supersnel laden kan alleen met de oplader van OnePlus die er niet bij zit. Maar ook met normale opladers gaat het echt snel zat is mijn ervaring.
Ik vind het toestel eigenlijk net iets te groot. Maar dat is persoonlijk. Bij normaal gebruik geen probleem. Bij langer gebruik merk ik soms wat kramp van het vasthouden.
Nee, vind ik niet.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
Hoi,

Ik overweeg een oneplus nord 4 of samsung a55 te kopen.
Er is echter 1 iets heel belangrijks voor mij. Ik moet namelijk volledig automatisch Bluetooth aan en uit kunnen zetten zonder menselijke tussenkomst.
Ik heb nu Tasker en met Huawei moet ik nog steeds bevestigen. Dat wil ik absoluut niet. Ik weet dat de samsung routines heeft waarmee dit kan. Maar de oneplus, heeft die dat?
BV wifi connected met thuisnetwerk dan Bluetooth uit en indien op 4g Bluetooth aan.

Lukt dat met routines op oneplus? Of is die "commands" er effectief? Wie kan mij dit 100% bevestigen aub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
Goed genoeg waarvoor ik het gebruik.
Als het echt goede foto's moeten zijn gebruik ik nog steeds een DSLR camera. Er is nog geen enkele telefoon die ook maar in de buurt komt van een DSLR camera.

Uiteindelijk wordt de eindkwaliteit steeds meer bepaald door de post processing in software dan de daadwerkelijke hardware. Iedere fabrikant heeft zijn eigen post processing wat ervoor zorgt dat de foto er net iets anders uit kan zien afhankelijk van het toestel waarop de foto is genomen.
Welke post processing die dan het "beste" kan worden genoemd is een subjective en persoonlijke smaak.
Persoonlijk ben ik niet de grootste fan van de post processing bij Pixel telefoons, maar ieder zijn ding.
Of het beter is dan een S23 weet ik niet, ik heb nooit een S23 gehad. Ik vind het in ieder geval wel beter dan mijn oude S10. Maar als jij de foto's kopieert naar een PC om vervolgens te gaan pixel hunten op een 4K scherm is dit waarschijnlijk niet de beste telefoon/camera voor jou.
Dit is natuurlijk compleet afhankelijk van jouw persoonlijk gebruik en ook zeker welke apps jij gebruikt. Sommige apps gebruiken nu eenmaal meer ook al gebruik je die app niet zoveel.

Ik laad de telefoon op tot 80% en na een voor mij normale dag staat de telefoon voor het slapen gaan tussen de 50% en 60%. Dus ja ik haal met MIJN normaal gebruik makkelijk 2 dagen.
Enige keer dat ik de batterij binnen een dag onder de 20% heb gekregen was helemaal in het begin toen ik de telefoon nog helemaal aan het instellen was en alles nog moet leren en ontdekken.
Maar nogmaals dit zegt helemaal niets over de accuduur die jij kan ervaren.
Bedankt.
Bij mij laadt de telefoon op met iedere lader die ik er tot nu toe ingestoken heb, wat uiteraard sneller zal gaan met een 40W lader dan met een standaard 5W lader.
Als je echt het maximale eruit willen halen qua laden (100W) zit je vast aan een Oppo/OnePlus SuperVooc lader.
Dit is ook weer compleet subjectief/persoonlijk.
Ik vind van niet maar mijn vrouw vindt van wel... dus zeg het maar.
Zelfde antwoord als de vorige vraag.
Ik vind van niet en mijn vrouw vindt van wel... dus zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
skank schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:43:
Hoi,

Ik overweeg een oneplus nord 4 of samsung a55 te kopen.
Er is echter 1 iets heel belangrijks voor mij. Ik moet namelijk volledig automatisch Bluetooth aan en uit kunnen zetten zonder menselijke tussenkomst.
Ik heb nu Tasker en met Huawei moet ik nog steeds bevestigen. Dat wil ik absoluut niet. Ik weet dat de samsung routines heeft waarmee dit kan. Maar de oneplus, heeft die dat?
BV wifi connected met thuisnetwerk dan Bluetooth uit en indien op 4g Bluetooth aan.

Lukt dat met routines op oneplus? Of is die "commands" er effectief? Wie kan mij dit 100% bevestigen aub?
Iemand die kan bevestigen of testen middels Tasker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

skank schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:09:
[...]

Iemand die kan bevestigen of testen middels Tasker?
Toevallig zelf Google opgestart?
Een snelle Google search leert mij:
Sinds mei 2023 is dit niet meer standaard mogelijk via Tasker door wijzigingen in Android.
Door een oudere versie van de tasker settings app te gebruiken kun je dit omzeilen.
https://github.com/joaomgcd/TaskerSettings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
skate master schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

Toevallig zelf Google opgestart?
Een snelle Google search leert mij:
Sinds mei 2023 is dit niet meer standaard mogelijk via Tasker door wijzigingen in Android.
Door een oudere versie van de tasker settings app te gebruiken kun je dit omzeilen.
Ik heb al niets anders gedaan dan opgezocht. Ik zit nu met een huawei en die geeft eerst een melding om uit te schakelen, dit wel met de laatste tasker versrie.

Vandaar dat ik het hier vraag of iemand dit kan bevestigen alvorens te kopen.
Of of het OS dergelijke commands of routines heeft.
Ook dat kan google niet bevestigen, is het dan zo verkeerd om zo'n vraag te stellen in dit topic?
Telkens die vraag, heb je al gegoogled..

Maar 10x vragen achter, welke hoesje heb je, is wel ok?
Top hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Zo weinig owners hier, en niemand die ff kan kijken in zijn smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
skank schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:15:
Zo weinig owners hier, en niemand die ff kan kijken in zijn smartphone?
Volgens mij had je toch al antwoord gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:19:
[...]

Volgens mij had je toch al antwoord gekregen?

[...]
Ik had dat antwoord gekregen ja, maar zover was ik ook al en kom er niet mee verder. Iemand die dat ka bevestigen?

Maar vooral nogmaals. Zit er in de oneplus iets van routines of commands???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

skank schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:45:
[...]

Ik had dat antwoord gekregen ja, maar zover was ik ook al en kom er niet mee verder. Iemand die dat ka bevestigen?
Hoeveel bevestiging wil je hebben als de ontwikkelaar van Tasker aangeeft dat dit niet meer werkt out of the box en dat dat dan via een omweg zou kunnen.
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
skank schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:45:
Nee, niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:51
Oneplus 11 had vroeger work life balance in de instellingen of is dat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Telin schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:14:
[...]

Goed genoeg waarvoor ik het gebruik.
Als het echt goede foto's moeten zijn gebruik ik nog steeds een DSLR camera. Er is nog geen enkele telefoon die ook maar in de buurt komt van een DSLR camera.

Uiteindelijk wordt de eindkwaliteit steeds meer bepaald door de post processing in software dan de daadwerkelijke hardware. Iedere fabrikant heeft zijn eigen post processing wat ervoor zorgt dat de foto er net iets anders uit kan zien afhankelijk van het toestel waarop de foto is genomen.
Welke post processing die dan het "beste" kan worden genoemd is een subjective en persoonlijke smaak.
Persoonlijk ben ik niet de grootste fan van de post processing bij Pixel telefoons, maar ieder zijn ding.
Of het beter is dan een S23 weet ik niet, ik heb nooit een S23 gehad. Ik vind het in ieder geval wel beter dan mijn oude S10. Maar als jij de foto's kopieert naar een PC om vervolgens te gaan pixel hunten op een 4K scherm is dit waarschijnlijk niet de beste telefoon/camera voor jou.

[...]

Dit is natuurlijk compleet afhankelijk van jouw persoonlijk gebruik en ook zeker welke apps jij gebruikt. Sommige apps gebruiken nu eenmaal meer ook al gebruik je die app niet zoveel.

Ik laad de telefoon op tot 80% en na een voor mij normale dag staat de telefoon voor het slapen gaan tussen de 50% en 60%. Dus ja ik haal met MIJN normaal gebruik makkelijk 2 dagen.
Enige keer dat ik de batterij binnen een dag onder de 20% heb gekregen was helemaal in het begin toen ik de telefoon nog helemaal aan het instellen was en alles nog moet leren en ontdekken.
Maar nogmaals dit zegt helemaal niets over de accuduur die jij kan ervaren.

[...]

Bij mij laadt de telefoon op met iedere lader die ik er tot nu toe ingestoken heb, wat uiteraard sneller zal gaan met een 40W lader dan met een standaard 5W lader.
Als je echt het maximale eruit willen halen qua laden (100W) zit je vast aan een Oppo/OnePlus SuperVooc lader.

[...]

Dit is ook weer compleet subjectief/persoonlijk.
Ik vind van niet maar mijn vrouw vindt van wel... dus zeg het maar.

[...]

Zelfde antwoord als de vorige vraag.
Ik vind van niet en mijn vrouw vindt van wel... dus zeg het maar.
Bedankt voor de antwoorden, ik heb een samsung gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Atomius schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:51:
[...]

Bedankt voor de antwoorden, ik heb een samsung gekocht.
Gecondoleerd ;)

Wat heeft er voor gezorgd dat je voor een Samsung heeft gekozen? (En welke Samsung?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:47:
[...]

Oneplus 11 had vroeger work life balance in de instellingen of is dat niet meer?
Klopt idd, maar is niet aanwezig op mijn OnePlus Nord 3. Wat ik lees is dat het nu ingebakken zit in de Zen Mode. Sowieso is dit niet echt te vergelijken met Bixby Routines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.1.0.603 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1708109501913104390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Telin schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:06:
[...]

Gecondoleerd ;)

Wat heeft er voor gezorgd dat je voor een Samsung heeft gekozen? (En welke Samsung?)
:+

Kon een zo goed als nieuwe Galaxy S23 voor 400 euro overnemen. Toen was de overweging; betere camera en kleiner scherm (6,67" is voor mij toch net te groot) vind ik toch belangrijk. En de accuduur is meer dan prima. Dus zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Arghh dat is echt jammer.
Bedankt, of ik had een miskoop.

Het is een must voor mij om bluetooth automatisch te kunnen uitzetten.

Wordt dan samsung helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Anonymoussaurus schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:03:
[...]

Klopt idd, maar is niet aanwezig op mijn OnePlus Nord 3. Wat ik lees is dat het nu ingebakken zit in de Zen Mode. Sowieso is dit niet echt te vergelijken met Bixby Routines.
Das zo jammer he, had anders oneplus gekocht en wordt nu gepushed naar een samsung
Ongelooflijk dat ze die controle niet meer toelaten, ook niet met de tasker. (of je moet idd via omweg, maar weet niet of ik dat wel wil.. meestal is dat dan ook maar tijdelijk) . Iemand die dit tijdelijk doet?

[ Voor 12% gewijzigd door skank op 16-10-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

skank schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

Arghh dat is echt jammer.
Bedankt, of ik had een miskoop.

Het is een must voor mij om bluetooth automatisch te kunnen uitzetten.

Wordt dan samsung helaas.
Jammer, t is echt een fijn toestel.

Ben wel benieuwd waarvoor je de Bluetooth automatisch moet kunnen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
skate master schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:39:
[...]

Jammer, t is echt een fijn toestel.

Ben wel benieuwd waarvoor je de Bluetooth automatisch moet kunnen uitzetten.
Ja ik vind het ook jammer want ik wil eigenlijk echt die oneplus.
Maar als ik niet 100% zeker ben dat het kan met die oneplus dan kan ik niet anders.
De samsung kan het zeker.
Ik moet eigenlijk vandaag bestellen van het werk :( dus ik geef hier nog ff de tijd tot 19u

De reden waarom ik BT moet kunnen aan/uitzetten automatisch is omdat ik in home assistant room tracking met mijn garmin watch doe.
En zolang de watch met BT verbonden is met mijn telefoon, stuurt de watch geen BT uit.
Dus die moet verbroken worden.
En daarom zet ik de BT van de telefoon dus uit thuis, en zodra uit huis, terug aan.
Scheelt ook batterij, en mn room tracking werkt dan perfect.
In de auto ben ik uit huis, en dan staat ie wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
lees vaak dat het toestel erg warm wordt en dat dat zelfs op het scherm goed voelbaar is. hebben mensen deze ervaring ook? vooral als je langer videos bekijkt of even spelletje speelt is het dan erg merkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

gupfishy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:23:
lees vaak dat het toestel erg warm wordt en dat dat zelfs op het scherm goed voelbaar is. hebben mensen deze ervaring ook? vooral als je langer videos bekijkt of even spelletje speelt is het dan erg merkbaar?
Dat is me niet opgevallen. Maar goed, ik speel geen spelletjes, ik stream wel eens netflix of andere video en dat geeft geen extra warmte. Opladen met de 1+ lader van mijn oude toestel gaat razendsnel en dan wordt het toestel zeker wel warm.

Opladen doe ik overigens zo weinig (..) dat de apps altijd geupdate moeten worden. Accu is dus prima.

Foto's zijn voor mij goed genoeg en het toestel is voor mij een supersnel apparaat, maar ik had een nord ce 2 en die was natuurlijk niet zo vlot (maar snel genoeg voor mij).

Enige is dat er nog steeds maar weinig hoesjes zijn; ik zou graag een transparante hebben zonder die airbumps maar dat is er helaas nog niet. Of ik heb het nog niet gevonden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

pjottum schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:22:
[...]

Enige is dat er nog steeds maar weinig hoesjes zijn; ik zou graag een transparante hebben zonder die airbumps maar dat is er helaas nog niet. Of ik heb het nog niet gevonden.
Ik heb dit hoesje https://www.gsm-hoesjes.n...-nord-4-hoesje-zwart.html

Niet volledig transparant maar wel gedeeltelijk.
Ben er dik tevreden mee, smalle randen en geen dikke hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Oktober update gedaan CPH2663_14.1.0.603(EX01)

Krijg sindsdien met geen mogelijkheid meer een notificatiegeluid bij een nieuw WhatsApp bericht... :?
En nee, reset naar fabrieksinstellingen is geen acceptable oplossing.

Iemand anders problemen ervaren met de oktober update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Telin schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:49:

Krijg sindsdien met geen mogelijkheid meer een notificatiegeluid bij een nieuw WhatsApp bericht... :?

Net voor je getest, geen probleem.

Ga even naar app-beheer, whatsapp, en dan meldingen, misschien is daar een schuifje anders dan verwacht? (ik neem aan dat je hier al gekeken hebt, maar toch)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Ik had dit met Slack.
App eraf en er weer op heeft het voor mij opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
pjottum schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:29:
[...]

Net voor je getest, geen probleem.

Ga even naar app-beheer, whatsapp, en dan meldingen, misschien is daar een schuifje anders dan verwacht? (ik neem aan dat je hier al gekeken hebt, maar toch)
Uiteraard alle instellingen bij Whatsapp en systeeminstellingen vijfdubbel nagelopen. Maar maakt allemaal geen verschil.
skate master schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:20:
[...]

Ik had dit met Slack.
App eraf en er weer op heeft het voor mij opgelost.
Na gecontroleerd te hebben of mijn backup recent was heb ik inderdaad maar WhatsApp compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Voorlopig lijkt dit te werken.

Hopelijk wordt dit niet de nieuwe standaard bij iedere software update. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:47

Ik heb dit ook wel eens gehad en toen volstond het volgende gewoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uQfH8ZaVzpu2K3oDryO05BkxAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSqxcYPoHnt2pmx6L09XWrSv.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is in WhatsApp zelf.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piewy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-08 19:46
pjottum schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:22:
[...]
.....

Ja ik heb er 1 zonder die bumpers, houd ik namelijk ook niet zo van.
Wel van Aliexpress maar wat op Bol staat komt daar ook vandaan.

https://a.aliexpress.com/_EyoIwfj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 12:48
Is dat ongeveer dezelfde as deze denk je?

https://www.bol.com/nl/nl...pEoQ_0_10.16.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Voor het eerst weer een Android gekocht...de Nord 4.

Is wel enorm wennen als je een iPhone hebt gehad sinds 2009 ofzo?

Kan ik ook een B-merk charger gebruiken die ook 100w kan? Of moet het persee van Vooc zijn om de echte 100w kracht uit te halen?

Ik kan me voorstelen dat de oplaadsnelheid+kabel dan niet goed optrekken?

Ik wou een met 2\3 USB poortan ipv 1. Dan kan ik m'n laptop ook opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Atsiz schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:13:
Voor het eerst weer een Android gekocht...de Nord 4.

Is wel enorm wennen als je een iPhone hebt gehad sinds 2009 ofzo?

Kan ik ook een B-merk charger gebruiken die ook 100w kan? Of moet het persee van Vooc zijn om de echte 100w kracht uit te halen?

Ik kan me voorstelen dat de oplaadsnelheid+kabel dan niet goed optrekken?

Ik wou een met 2\3 USB poortan ipv 1. Dan kan ik m'n laptop ook opladen.
Lader met SuperVOOC-ondersteuning is een eis ja. Je kan een Ali-variant proberen die claimt compatibel te zijn, maar dat blijft een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Zijn er nog tips en tricks die jullie mij kunnen adviseren? Om aan te schaffen qua accessoires of instellingen die echt handy zijn om aan\uit te hebben etc.

Of bepaalde thema\looks.

(apple sinds 2009 hiero, dus nog ff wennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Anonymoussaurus schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:14:
[...]

Lader met SuperVOOC-ondersteuning is een eis ja. Je kan een Ali-variant proberen die claimt compatibel te zijn, maar dat blijft een gok.
Zou dit een originele zijn?

https://www.amazon.nl/sne...oc+100%2Caps%2C137&sr=8-1

En bij Belsimpel zie ik er een maar die is 50 euro.

Dan wil ik wel voor een originele gaan.

Anders ga ik klagen dat Apple beter is haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Atsiz schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:25:
[...]

Zou dit een originele zijn?

https://www.amazon.nl/sne...oc+100%2Caps%2C137&sr=8-1

En bij Belsimpel zie ik er een maar die is 50 euro.

Dan wil ik wel voor een originele gaan.

Anders ga ik klagen dat Apple beter is haha :P
Dat is geen originele als ik dat zo zie.
Zou een originele nemen om te profiteren van het snel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
skate master schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:27:
[...]

Dat is geen originele als ik dat zo zie.
Zou een originele nemen om te profiteren van het snel laden.
Dan bestel ik gewoon via OnePlus zelf wel _/-\o_

Edit: Via OnePlus heb je alleen een van 120w :o maar wel met 2 poorten. Deze is beide kanten USB-C.
Wel duurder 70 euro...

Edit 2: Geen direct order...word 1 weekje wachten :O

[ Voor 24% gewijzigd door Atsiz op 18-11-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Atsiz schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:04:
[...]

Edit: Via OnePlus heb je alleen een van 120w :o maar wel met 2 poorten. Deze is beide kanten USB-C.
Wel duurder 70 euro...

Edit 2: Geen direct order...word 1 weekje wachten :O
Je kan die ook van Realme via Amazon kopen. Werkt ook met SUPERVOOC en is dus geschikt voor OnePlus smartphones. Kost €30, maar nu staat er helaas bij dat het 6 tot 7 maanden kan duren voordat het verzonden wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29
Weet iemand of de problemen met de notification badge counters al opgelost zijn?
Ik ben voornemens om dit toestel de bestellen maar het is wel handig om te kunnen zien hoeveel gemiste calls of whatsapp berichten je hebt gehad…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Yohost! schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:48:
Weet iemand of de problemen met de notification badge counters al opgelost zijn?
Ik ben voornemens om dit toestel de bestellen maar het is wel handig om te kunnen zien hoeveel gemiste calls of whatsapp berichten je hebt gehad…
Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoeld, het is niet iets wat ik mis als het er niet is.
Atsiz schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:04:
[...]

Met mijn Ugreen 100W lader laadt ie ook behoorlijk snel, ik heb daar geen betere ervaringen mee dan de 50w (??) lader die bij mijn vorige oneplus zat.

Wel heb ik een Nilkin hoesje van Ome Ali binnengekregen, die heerst toch echt over alle andere die ik heb, compacter, houdt fijn vast, geweldig. Aanrader!

https://a.aliexpress.com/_EQnvX8z

(wel iets duurder)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
Yohost! schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:48:
Is (nog) niet opgelost.
Als je counter kiest zie je helemaal geen notification badges meer voor 98% van de apps.
Standaard badges werken wel voor iedere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Heeft OnePlus of Android toestellen geen iPhone Pro formaat toestellen?
Ik vind de Nord 4 wel enorm lang vergeleken met mn iPhone 14 pro.

Qua hoogte dan.

Past net in m'n broekzak...en bediening is het enige wat niet echt lukt.

Voor de rest best een leuk apart toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Atsiz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:19:
Heeft OnePlus of Android toestellen geen iPhone Pro formaat toestellen?
Ik vind de Nord 4 wel enorm lang vergeleken met mn iPhone 14 pro.

Qua hoogte dan.

Past net in m'n broekzak...en bediening is het enige wat niet echt lukt.

Voor de rest best een leuk apart toestel.
iPhone 14 pro is heeft een 6.1" scherm en Nord 4 heeft een 6.74" scherm, daar wordt de Nord 4 dus automatisch langer door.

Heel veel Androids met een 6.1" scherm zitten rond hetzelfde formaat als een iPhone 14 Pro. Als dat formaat belangrijk voor jou is moet je dus kijken naar Androids met een 6.1" scherm en niet naar Androids met een 6.7+" scherm zoals de Nord 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Telin schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:34:
[...]

iPhone 14 pro is heeft een 6.1" scherm en Nord 4 heeft een 6.74" scherm, daar wordt de Nord 4 dus automatisch langer door.

Heel veel Androids met een 6.1" scherm zitten rond hetzelfde formaat als een iPhone 14 Pro. Als dat formaat belangrijk voor jou is moet je dus kijken naar Androids met een 6.1" scherm en niet naar Androids met een 6.7+" scherm zoals de Nord 4.
Ik zat te kijken naar alle andere OnePlus mobielen en ze waren allemaal circa 6.7 inch.

Het is misschien gewoon ff wennen. Maar de 5500 mah accu is ook lekker dankzij het formaat.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piewy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-08 19:46
Ja dat is vrijwel dezelfde (y)

• Grrrrrene
  • Niet online
Zijn er meer mensen met het volgende probleem? Vaak als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal en op de powerknop druk, komt de vingerafdrukscanner niet tevoorschijn. Het icoontje op het scherm verschijnt niet en ik kan mijn vinger niet scannen. Vooral heel irritant als ik in een parkeergarage wil betalen met mijn telefoon en je bent een halve minuut aan het klooien met een paar wachtende auto's achter je :(

Ik heb het idee dat er "iets" in sleep mode gaat ofzo, niet actief mag blijven in de achtergrond, maar het gebeurt ook niet iedere keer. Als ik hierop zoek, vind ik vooral oplossingen om je vingerafdrukscanner sneller te laten werken, maar die werkt snel genoeg (als de telefoon het vingerafdrukicoontje weergeeft).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Telin
Grrrrrene schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:32:
Zijn er meer mensen met het volgende probleem? Vaak als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal en op de powerknop druk, komt de vingerafdrukscanner niet tevoorschijn. Het icoontje op het scherm verschijnt niet en ik kan mijn vinger niet scannen.
Bij mij komt het icoontje om je vinger te scannen al tevoorschijn wanneer de telefoon beweging detecteert, daarvoor hoef ik niet eerst op de powerknop te drukken.
Heb er tot nu toe niet echt naar gekeken wat voor instelling dit dan is (als er überhaupt een instelling voor is).

• Grrrrrene
  • Niet online
Telin schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:43:
[...]

Bij mij komt het icoontje om je vinger te scannen al tevoorschijn wanneer de telefoon beweging detecteert, daarvoor hoef ik niet eerst op de powerknop te drukken.
Heb er tot nu toe niet echt naar gekeken wat voor instelling dit dan is (als er überhaupt een instelling voor is).
Dat doet hij bij mij normaal ook, maar soms duurt het op een heel onhandig moment gewoon echt heel lang. Dan druk ik op de powerknop en gebeurt er nog niks. Pas als ik de powerknop ingedrukt houd en de Google assistent naar voren forceer, krijg ik ineens een vingerafdruk logootje en doet hij het.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsYugLte1NXPEDw2oSskGvIyvrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzbbafHij6UbSIu4TBOXUUE2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had toch een betere batterijduur verwacht met de combi van deze soc en een grote accu.
Schijnt dat A15 verbetering brengt, is er al nieuws?
Deze gekocht in afwachting van de 13.

[ Voor 8% gewijzigd door LeStef op 02-12-2024 08:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:13
De mijne is er ook! Ik had al een OG Oneplus Nord, die was inmiddels vier jaar oud en daar wilde ik de vijf mee halen, maar die heeft het wisselen van een screenprotector niet overleefd ;(

In de tussentijd de Galaxy A53 gebruikt van mijn werk, beetje in afwachting van de Pixel 9a, maar die A53 is zo'n woestmakend slechte telefoon dat ik er helemaal klaar mee was en de Nord 4 heb besteld.

Wat een verademing O+

Vind hem erg prettig. Beetje glad maar te doen, bloedsnel en de 'feel' zit wel echt goed. Wat ik altijd er belangrijk vind maar waar in reviews weinig aandacht voor is, is de haptische feedback. Die is ook lekker strak.

Ik ga er eens lekker mee spelen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Komt net weer een security update binnen rollen. Fijn natuurlijk, maar aangezien de Nord 4's in India al lang en breed op OOS15 zitten had ik iets anders verwacht toen het update schermpje tevoorschijn kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
doltishDuke schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:13:
Komt net weer een security update binnen rollen. Fijn natuurlijk, maar aangezien de Nord 4's in India al lang en breed op OOS15 zitten had ik iets anders verwacht toen het update schermpje tevoorschijn kwam.
Want de telefoon is nu opeens compleet onbruikbaar...??
A15 komt wanneer het komt, boeit mij echt niet of dat nu volgende week is of over 2 maanden of 6 maanden. Voor dagelijks gebruik verandert er tegenwoordig heel erg weinig meer tussen verschillende android versies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doltishDuke
Telin schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:47:
[...]

Want de telefoon is nu opeens compleet onbruikbaar...??
A15 komt wanneer het komt, boeit mij echt niet of dat nu volgende week is of over 2 maanden of 6 maanden. Voor dagelijks gebruik verandert er tegenwoordig heel erg weinig meer tussen verschillende android versies.
Waar zie je mij dat schrijven? Doe eens rustig joh :')

Ik vind dat mooi, software ontwikkelingen. Ben benieuwd wat ze met de interface hebben gedaan, hoe nieuwe functies werken en er zijn wat minor bugs waarvan ik hoop dat ze die fixen.

De telefoon werkt heerlijk, ben er enorm blij mee. Dan mag ik toch nog wel uitkijken naar een software update? Sjonge jonge zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Sinds twee dagen eigenaar van een Nord 4. Ik ben niet heel tevreden over de camera app. Zijn er tweakers die een goede alternatieve camera app gebruiken en daar tevreden over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingLex
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 12:39
Ik heb deze besteld (12/256GB versie) via Proximus voor €369. Wel benieuwd, voorheen iPhone en Samsungs gehad maar nu wou ik toch eens iets anders. Ik maak ook al een jaar of 2 gebruik van een galaxy watch 4 maar denk erover om die ook te vervangen door een oneplus watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Erikz.nl schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:50:
Sinds twee dagen eigenaar van een Nord 4. Ik ben niet heel tevreden over de camera app. Zijn er tweakers die een goede alternatieve camera app gebruiken en daar tevreden over zijn?
https://www.celsoazevedo....oogle-camera/dev-BigKaka/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Erikz.nl schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:50:
"Niet tevreden over" is nogal vaag.
Wat is er niet goed aan de app en/of wat mis je eraan wat er wel/anders in een alternatief zou moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50

Padvinder

doet z'n best

Ik krijg net OOS15 in Oxygen Updater: CPH2663_15.0.0.401(EX01)

Maar gezien de reviews uit India durf ik het nog niet echt aan. Camera schijnt erg slecht te werken. Iemand hier al geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Padvinder schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:03:
Ik krijg net OOS15 in Oxygen Updater: CPH2663_15.0.0.401(EX01)

Maar gezien de reviews uit India durf ik het nog niet echt aan. Camera schijnt erg slecht te werken. Iemand hier al geüpdatet?
Ik denk @KingLex gezien zijn camera ervaringen. (ik ben tevreden, maar ik maak dan ook alleen maar kiekjes)

ping 127.212.23.124

Pagina: 1 2 3 4 Laatste