Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

[OnePlus Nord 4 5G] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFjqafO-vk2ahTy1J62tadR84uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FriAJVh2e5wxca9pIQrz2WEz.png?f=fotoalbum_large

OnePlus kondigt vandaag de Nord 4 aan, een smartphone met een metalen unibodybehuizing. Het Qualcomm Snapdragon 7+ Gen 3-toestel heeft een updatebelofte van zes jaar. De adviesprijs bedraagt minstens 499 euro, 50 euro meer dan het oude model.

De Nord 4 is volgens OnePlus de enige 5G-smartphone met een metalen unibodybehuizing. Met 7,99 millimeter is hij nog iets dunner dan voorgaande OnePlus Nord-smartphones. Aan de zijkant zit weer de kenmerkende sliderknop waarmee het toestel direct in trilmodus of in volledig stille modus gezet kan worden. De Nord 4 heeft een IP65-certificering, wat betekent dat hij stof- en spatwaterdicht is, maar niet ondergedompeld kan worden. Volgens OnePlus kan het scherm nog goed bediend worden als er regendruppels op vallen, wat het merk 'AquaTouch' noemt. De eerdere OnePlus 12R en OnePlus 12 zijn van een soortgelijke techniek voorzien.

Afgezien van een hogere beloofde piekhelderheid van 2150cd/m² voor hdr-weergave, heeft het oledscherm van de OnePlus Nord 4 specificaties die identiek zijn aan die van voorganger OnePlus Nord 3. Het scherm heeft dus een 6,74"-diagonaal, een 120Hz-refreshrate en een resolutie van 2772x1240 pixels. De Nord 4 heeft een nieuwe Qualcomm Snapdragon 7+ Gen 3-soc en de accu heeft een capaciteit van 5500 in plaats van 5000mAh. De Nord 4 kan met 100W bedraad worden opgeladen met een oplader die OnePlus' SuperVOOC-laadtechnologie ondersteunt. In tegenstelling tot bij eerdere OnePlus-telefoons zit het laadblokje niet in de doos.

Evenals de OnePlus Nord 3 heeft de Nord 4 een primaire 50-megapixelcamera met optische beeldstabilisatie. De Sony Lytia LYT-600-sensor is ten opzichte van het exemplaar in de Nord 3 een derde kleiner. De 8-megapixel-ultragroothoekcamera met 112-gradenbeeldhoek en een vaste focus van de Nord 4, lijkt op grond van de specificaties identiek aan het exemplaar in de Nord 3. Hetzelfde geldt voor de 16-megapixelfrontcamera. De Nord 4 heeft geen macrocamera, zoals de Nord 3 wel heeft.

Op de OnePlus Nord 4 draait Android 14 met daaroverheen de OxygenOS-skin van de fabrikant. Nieuw zijn diverse AI-functies, zoals de AI Eraser, waarmee je net als met Googles Magic Eraser ongewenste objecten uit foto's verwijdert. OnePlus belooft het toestel van vier Android-upgrades en zes jaar aan beveiligingsupdates te voorzien, waarmee de Nord 4 de langste 'updatebelofte' heeft van alle OnePlus-smartphones tot nu toe.

De OnePlus Nord 4 is vanaf 8 augustus te koop in de Benelux. Er zijn drie kleuren beschikbaar, hierboven afgebeeld. Voor de variant met 12GB werkgeheugen en 256GB UFS 4.0-opslag, alleen in zwart en turquoise te koop, bedraagt de adviesprijs 499 euro. Voor 599 euro koop je een model met 16GB ram en 512GB UFS 4.0-opslag. Ten opzichte van de Nord 3 zijn de introductieprijzen met 50 euro gestegen.

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuHENSzO6xsA_WOmnD0iUm6VH8o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yx9H6kolNE9hgzLBbjn0MxgP.png?f=user_large

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenWie
V1.0.018-07-2024, 14:21Topic aangemaaktAnonymousWP

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:23
enk dat dit hem wel eens kan worden als opvolger van mijn Xiaomi 12t.
sneller, mooie unibody, oxygenos is toch prettiger dan Hyperos voor mij en lange updates.

alleen dat wifi 7 wel via de chip kan maar niet via de antenne is jammer, maar geen dooddoener

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-05 13:37
gupfishy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:11:
enk dat dit hem wel eens kan worden als opvolger van mijn Xiaomi 12t.
sneller, mooie unibody, oxygenos is toch prettiger dan Hyperos voor mij en lange updates.

alleen dat wifi 7 wel via de chip kan maar niet via de antenne is jammer, maar geen dooddoener
Deze telefoon heeft geen OxygenOS, maar een OxygenOS-skin + OPPO's ColorOS als ik het goed begrijp. Hoeft geen afknapper te zijn gezien ze bij BBK toch al veel leentjebuur spelen en dat behoorlijk goede telefoons oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Jawel, dat is wel gewoon OxygenOS. De naam blijft hetzelfde, dat is nu ook al een jaar zo op andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
Anonymoussaurus schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:17:
Jawel, dat is wel gewoon OxygenOS. De naam blijft hetzelfde, dat is nu ook al een jaar zo op andere toestellen.
Maar is het onder water de zelfde codebase die op OPPO's draait + wat aanpassingen voor OnePlus? Want dan zou ik het aan mensen die een oudere OnePlus-telefoon hebben (gehad) niet omschrijven als "het is gewoon OxygenOS" maar liever het eerlijke verhaal vertellen dat OxygenOS en ColorOS gemerged zijn.

Edit: https://www.indiatoday.in...phones-1919216-2022-03-01

Ah, misschien begin ik het een beetje te begrijpen. Ik merk dat als je héééél lang met telefoons doet de tijd je inhaalt.

[ Voor 20% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 18-07-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Hij gaat hier een Iphone 13 vervangen. Kan niet wachten, weg van iOS (het zal voor sommigen vast goed werken, ik vind het niks).
Hopelijk ook snel bij KPN te krijgen icm abo

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost00719
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 16:20
Wellicht dat ik deze rond de winter ga kopen om mijn OG Nord te vervangen.
Eerst even aankijken of deze telefoon beter met Android Auto om kan gaan. De originele Nord raakt daardoor namelijk snel oververhit en het batterij-percentage wordt een soort van count-down timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
joost00719 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:55:
Eerst even aankijken of deze telefoon beter met Android Auto om kan gaan. De originele Nord raakt daardoor namelijk snel oververhit en het batterij-percentage wordt een soort van count-down timer.
FWIW, ik heb dit probleem met de eerste Nord helemaal niet. Ik ben al wel even aan het rijden voordat het allemaal wakker wordt, maar dat kan ook aan de belabberde software van Volkswagen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:48
Deze (de 12GB versie waarschijnlijk) is vooralsnog de beoogde vervanger voor mijn Oneplus 8 (die dan doorschuift naar mijn tienerzoon).

Gebrek aan draadloos laden vind ik jammer, want van mijn Oneplus 8 heb ik al 2x in 3 jaar tijd de laadpoort moeten vervangen (ding wordt snel lam als je een keer geen originele kabel gebruikt, bijv. omdat je de lader bent vergeten en even een lader van iemand anders leent), daarom ben ik nog een beetje in dubio.

Ook vind ik het gebrek aan 3.5mm jack een gemis tegenwoordig, maar er zijn maar weinig telefoons die dat nog hebben. Natuurlijk zijn er wel usb-c -> 3.5mm jack verloopjes, maar ja, bij een verkeerde wordt die poort ook weer snel lam.

Dus wat dat betreft ben ik nog een beetje in dubio.

Qua prijs schurkt hij ook tegen de 12R aan, maar vind het lastig te beoordelen welke beter is

[ Voor 6% gewijzigd door Metaalhoofd op 18-07-2024 16:21 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
ik zat eerst te kijken naar de 12 of 12R maar die hebben een gekromd scherm en dat vind ik gewoon niet fijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
gupfishy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:23:
ik zat eerst te kijken naar de 12 of 12R maar die hebben een gekromd scherm en dat vind ik gewoon niet fijn
mijn oneplus 8 heeft dat ook en dat is een reden waarom ik de 12R liever niet wil.
vingerafdruk scanner werkt slecht icm glazen screenprotectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Metaalhoofd schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:26:
[...]

mijn oneplus 8 heeft dat ook en dat is een reden waarom ik de 12R liever niet wil.
vingerafdruk scanner werkt slecht icm glazen screenprotectors
Dat is wel een dingetje inderdaad. Als ik een goede glazen screen protector wil, werkt de fingerprint dan nog. Ik weet dat vroegah toen ik de OP3 had, de screen protector die er standaard op zat erg goed was. Of dat nog steeds zo is? Geen idee

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost00719
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:01:
[...]

FWIW, ik heb dit probleem met de eerste Nord helemaal niet. Ik ben al wel even aan het rijden voordat het allemaal wakker wordt, maar dat kan ook aan de belabberde software van Volkswagen liggen.
Gebruik je wireless AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
corset schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Dat is wel een dingetje inderdaad. Als ik een goede glazen screen protector wil, werkt de fingerprint dan nog. Ik weet dat vroegah toen ik de OP3 had, de screen protector die er standaard op zat erg goed was. Of dat nog steeds zo is? Geen idee
met gebogen scherm zit de lijm bij een screenprotector vaak alleen aan de randen. Daardoor zit er wat lucht tussen de protector en het scherm, waardoor die scanner niet fijn werkt.

Er schijnen wel gebogen screenprotectors te zijn, waarop op de gehele protector een lijmlaag zit, ws werkt dat beter, maar uiteindelijk ben ik zonder protector verder gegaan met een wallet-hoesje (vind ik handiger om gelijk ook m'n rijbewijs, ov-kaart en wat papiergeld mee te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
Heeft de auto wel, maar als ik meer dan 15m in de auto zit laad ik hem meestal wel op via de kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost00719
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:54:
[...]

Heeft de auto wel, maar als ik meer dan 15m in de auto zit laad ik hem meestal wel op via de kabel.
Ah. Ik gebruik uitsluitend AA wireless. Wellicht dat het met de kabel beter gaat, maar mijn usb-poort zit in het dashboard kastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonathan Ebb
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-05 15:45
Is de 12R voor dezelfde prijs nou een betere keuze dan de nord 4 of niet? Hij is misschien marginaal sneller, gebogen scherm is mij om het even en accuduur lijkt me ongeveer gelijk? Alleen heeft de Nord 4 langer updatebeleid. Ik weet niet wat nou de betere keuze is als de prijs hetzelfde is. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Jonathan Ebb schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:23:
Is de 12R voor dezelfde prijs nou een betere keuze dan de nord 4 of niet? Hij is misschien marginaal sneller, gebogen scherm is mij om het even en accuduur lijkt me ongeveer gelijk? Alleen heeft de Nord 4 langer updatebeleid. Ik weet niet wat nou de betere keuze is als de prijs hetzelfde is. Iemand advies?
Hoe kom je er eigenlijk bij dat het dezelfde prijs is? De Nord 4 kan je oppikken voor ~450-500 en de 12R is 550: https://tweakers.net/pricewatch/compare/2095464;2036386/. Wel uit voorraad, maar dan nog scheelt het wat.
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:25:
[...]

Maar is het onder water de zelfde codebase die op OPPO's draait + wat aanpassingen voor OnePlus? Want dan zou ik het aan mensen die een oudere OnePlus-telefoon hebben (gehad) niet omschrijven als "het is gewoon OxygenOS" maar liever het eerlijke verhaal vertellen dat OxygenOS en ColorOS gemerged zijn.

Edit: https://www.indiatoday.in...phones-1919216-2022-03-01

Ah, misschien begin ik het een beetje te begrijpen. Ik merk dat als je héééél lang met telefoons doet de tijd je inhaalt.
De core/motorkap is ColorOS. Schilletje/UI is voor het overgrote deel nog OxygenOS. Ik zie wel veel vergelijkingen met ColorOS/RealmeUI, maar dat is puur gewenning. Ik gebruik al OxygenOS vanaf de allereerste versie (op de OnePlus 2) en heb het in de loop der jaren zien veranderen. Het is echt puur gewenning, dus tja. Wat ik bedoelde is dat het qua naam iig nog gewoon OxygenOS heet. Sure, het lijkt meer op ColorOS/RealmeUI dan wat jaren geleden, maar vandaar dat ik erop reageer, omdat je zei dat het geen OxygenOS is.

[ Voor 49% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-07-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oni
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

Oni

joost00719 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:55:
Ook helemaal geen probleem mee, draait nog steeds goed en kwam gewoon uit interesse dit topic lezen, maar ben nog steeds niet van zin mijn originele Nord te vervangen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toinedeboer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-04 09:41
Zojuist maar besteld, ga mijn Nord 2 eindelijk vervangen voor een 16gb-512gb versie.
Hij is al weer 100,- goedkoper tov introductie prijs bij Belsimpel (dus 499,-).
Maar let wel op levertijd, ze geven aan 3 weken maar na de bestelling is het opeens 23 augustus op zijn vroegst, dat is dus minimaal een maand wachten.

En voor de zzp-ers onder ons; mooi prijsje want hij is onder de 544,- dus kan je hem in 1 jaar afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Toinedeboer schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:18:
Zojuist maar besteld, ga mijn Nord 2 eindelijk vervangen voor een 16gb-512gb versie.
Hij is al weer 100,- goedkoper tov introductie prijs bij Belsimpel (dus 499,-).
Maar let wel op levertijd, ze geven aan 3 weken maar na de bestelling is het opeens 23 augustus op zijn vroegst, dat is dus minimaal een maand wachten.

En voor de zzp-ers onder ons; mooi prijsje want hij is onder de 544,- dus kan je hem in 1 jaar afschrijven.
Yep, heb ook de 16gb 512gb versie besteld bij BelSimpel, ook omdat het dan netto onder 450 euro uitkomt.
Ook bij OnePlus zelf is de levertijd al minimaal 3 weken, maar die melden geen BTW op hun factuur.

momenteel vind ik nog geen goedkope(re) hoesjes of screenprotectors online dan die bij OnePlus zelf, maar geef het een week of twee en dan zullen die ook overal verkrijgbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 13:47
Ik bestel niet zo vaag tech - dus hopelijk kan iemand even helpen. Bij Belsimpel vind ik de groene unit (256GB) voor 439,- Bij Oneplus.com zie ik overal staan: [Coupon]Tot € 50,00 KORTING en ook nog los Tot € 50,00 KORTING. Maar ik blijf toch echt op 499,- hangen. Ja, gratis dopjes, wel leuk, maar mij geen 60 euro waard t.o.v. Belsimpel.

Mis ik wat? :-)

Kom van een 4j oude Oneplus Nord 1 dus de upgrade lijkt me fantastisch (mijn telefoon is erg traag geworden helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Misschien 50 euro korting tov de introductie prijs van 549/599?

Of moet je een kortingscode invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toinedeboer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-04 09:41
Metaalhoofd schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:44:
Misschien 50 euro korting tov de introductie prijs van 549/599?

Of moet je een kortingscode invullen?
Zo interpreteerde ik het ook, er gaat tov de introductie prijs maar 1x 50,- af. En daarna mag je ook een extra er bij kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakracs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-05 04:42
Nu ik weet dat je bij Belsimpel de 512GB versie kan krijgen voor de prijs van de 256GB bij Oneplus zelf begin ik te twijfelen om dan niet gewoon bij Belsimpel te bestellen. Al ziet het er niet naar uit dat ze bij Belsimpel de oplader verkopen en bij Oneplus dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Dakracs schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:04:
Nu ik weet dat je bij Belsimpel de 512GB versie kan krijgen voor de prijs van de 256GB bij Oneplus zelf begin ik te twijfelen om dan niet gewoon bij Belsimpel te bestellen. Al ziet het er niet naar uit dat ze bij Belsimpel de oplader verkopen en bij Oneplus dan weer wel.
Die hebben ze niet nee, na even googlen vond ik een site die de VOOC 100W verkoopt voor € 42, maar had nooit van die site gehoord.

Ben ook benieuwd hoe lang het opladen duurt met de fastchargers die we hebben liggen van onze OP 8 en Nord 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:26
Tip voor de belgen onder ons.
Ik heb de 512gb gekocht voor 449 via telenet. Wordt geleverd vanaf 8/8, nadien kan ik dan ook de buds gratis online bestellen.

Klein nadeel van bestellen via telenet is uiteraard wel dat je het komende jaar klant moet blijven bij hen.

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx0017xx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11-2024
TheProf82 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:13:
Ik bestel niet zo vaag tech - dus hopelijk kan iemand even helpen. Bij Belsimpel vind ik de groene unit (256GB) voor 439,- Bij Oneplus.com zie ik overal staan: [Coupon]Tot € 50,00 KORTING en ook nog los Tot € 50,00 KORTING. Maar ik blijf toch echt op 499,- hangen. Ja, gratis dopjes, wel leuk, maar mij geen 60 euro waard t.o.v. Belsimpel.

Mis ik wat? :-)

Kom van een 4j oude Oneplus Nord 1 dus de upgrade lijkt me fantastisch (mijn telefoon is erg traag geworden helaas).
Die coupons van € 50 of € 100 kon je laatste weken winnen. Ik heb coupon van € 100 maar daarvoor moet ik >€1000 besteden dus ik zoek nog een compagnon die wil delen. Ik heb een 7 jaar oude 5T en wil ook upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
xx0017xx schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Die coupons van € 50 of € 100 kon je laatste weken winnen. Ik heb coupon van € 100 maar daarvoor moet ik >€1000 besteden dus ik zoek nog een compagnon die wil delen. Ik heb een 7 jaar oude 5T en wil ook upgraden.
Dankje. Ik heb inmiddels Belsimpel betaald dus kan je helaas niet helpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Maar hoe kan het dat een BelSimpel (of een andere phone shop) een Oneplus telefoon goedkoper kan verkopen dan Oneplus zelf? Daar kan ik met mijn simpele verstand niet bij :)

Ik heb zelf de OnePlus Nord 2 5G, en de Nord 4 lijkt me een mooie vervanger. Vooral de lange software ondersteuning is aantrekkelijk.

De oneplus site is redelijk onduidelijk met die coupons. Volgens mij is 1 van die coupons tot 50 euro voor het inwisselen van je oude telefoon, maar dan moet je die natuurlijk wel inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
abalone schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:42:
Maar hoe kan het dat een BelSimpel (of een andere phone shop) een Oneplus telefoon goedkoper kan verkopen dan Oneplus zelf? Daar kan ik met mijn simpele verstand niet bij :)

Ik heb zelf de OnePlus Nord 2 5G, en de Nord 4 lijkt me een mooie vervanger. Vooral de lange software ondersteuning is aantrekkelijk.

De oneplus site is redelijk onduidelijk met die coupons. Volgens mij is 1 van die coupons tot 50 euro voor het inwisselen van je oude telefoon, maar dan moet je die natuurlijk wel inleveren.
bulk inkoop. Een partij als BelSimpel zal vast tientallen, mogelijk zelfs 100+ tegelijk inkopen en daarom extra korting krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27

Detmer

Professioneel prutser

Pfoeh, wel een lastige deze. Mijn Nord 2 wil ik gaan vervangen. Enerzijds zit ik al sinds de Oneplus 2 bij Oneplus en de Nord 4 geeft wel goede specs voor het geld. Anderzijds wordt het scherm wel erg groot inmiddels. Ik vind de Nord 2 eigenlijk al net iets te groot. Nu twijfel ik over de Pixel 8, maar die levert toch mindere specs voor hetzelfde bedrag. Heb lang niet meer zo getwijfeld bij een nieuwe telefoon.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piewy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03 21:30
Volgens mij is de €50,- korting alleen voor de 16 gb versie.

Ze geven wel aan dat je via terugsturen van je oude telefoon €50,- korting krijgt en als je via een cashbacksite, bijv. cashbackXL besteld krijg je 3% korting en kom je, bij de officiële site van Oneplus op €435,50 uit en mag je nog iets kiezen als bijv. een oplader. twv €40,-. dus zou je met iets meer werk eigenlijk goedkoper uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Piewy schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:09:
Volgens mij is de €50,- korting alleen voor de 16 gb versie.

Ze geven wel aan dat je via terugsturen van je oude telefoon €50,- korting krijgt en als je via een cashbacksite, bijv. cashbackXL besteld krijg je 3% korting en kom je, bij de officiële site van Oneplus op €435,50 uit en mag je nog iets kiezen als bijv. een oplader. twv €40,-. dus zou je met iets meer werk eigenlijk goedkoper uit zijn.
Ik begreep alleen dat Oneplus geen BTW specificeert op hun facturen, dus voor wie dat niet belangrijk is, dan is die route inderdaad iets goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wij van Oxygen Updater hebben ondersteuning toegevoegd voor de Nord 4. Happy updating. :)

https://oxygenupdater.com/article/466/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
Anonymoussaurus schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:30:
Wij van Oxygen Updater hebben ondersteuning toegevoegd voor de Nord 4. Happy updating. :)

https://oxygenupdater.com/article/466/
Beetje offtopic, maar wat is het voordeel van deze Updater?

Ik heb hem op mijn vorige OnePlus toestellen gebruikt om sneller updates binnen te krijgen, dan via de officiële OTA, maar is dat bij de Nord 4 nog steeds nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Keiran schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Beetje offtopic, maar wat is het voordeel van deze Updater?

Ik heb hem op mijn vorige OnePlus toestellen gebruikt om sneller updates binnen te krijgen, dan via de officiële OTA, maar is dat bij de Nord 4 nog steeds nodig?
Zeker. Anders zou deze app niet meer bestaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Hoi allemaal,

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Oneplus 12(R) en de Nord 4.

De smartphones die ik tot nu toe gehad heb:
HTC Desire HD (3 jaar)
HTC One M8 (4 jaar)
Oneplus 6 (6 jaar)

Ik doe redelijk lang met smartphones. Dat vind ik ook belangrijk, dus ik zoek een goede bouwkwaliteit. Hierom ben ik in het verleden vaak voor redelijk high-end telefoons gegaan.

Mijn Oneplus 6 heeft inmiddels amper een accuduur meer over (ca. 1,5 uur schermtijd) en heeft softwarebugs (galerij is onwerkbaar traag). Daarom zoek ik een vervanger.

Nu is mijn twijfel: de Oneplus Nord heeft de langste software-ondersteuning en in mijn ogen ook de mooiste behuizing. Met het 16/512GB model zal het ook toekomstbestendig zijn. Dat klinkt als een goede keus voor mij. Maar het voelt zo gek: ik zou gerust de meerprijs voor een 12(R) uitgeven als dat "nodig" is

Wat me overigens tegen staat, is dat de Oneplus Nord slechts USB 2.0 heeft. Foto's overzetten is daarmee een crime. Ook heeft die geen eSIM (?). Maar dit is me niet de meerprijs van een 12 waard, denk ik.

Ik gebruik mijn telefoon vooral voor browsen (o.a. Tweakers), af en toe YouTube. Niets veeleisends. Heel verhaal, maar wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
marcop23 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:59:
Hoi allemaal,

HTC Desire HD (3 jaar)
HTC One M8 (4 jaar)
Oneplus 6 (6 jaar)

Ik doe redelijk lang met smartphones. Dat vind ik ook belangrijk, dus ik zoek een goede bouwkwaliteit. Hierom ben ik in het verleden vaak voor redelijk high-end telefoons gegaan.

Mijn Oneplus 6 heeft inmiddels amper een accuduur meer over (ca. 1,5 uur schermtijd) en heeft softwarebugs (galerij is onwerkbaar traag). Daarom zoek ik een vervanger.

Nu is mijn twijfel: de Oneplus Nord heeft de langste software-ondersteuning en in mijn ogen ook de mooiste behuizing. Met het 16/512GB model zal het ook toekomstbestendig zijn. Dat klinkt als een goede keus voor mij. Maar het voelt zo gek: ik zou gerust de meerprijs voor een 12(R) uitgeven als dat "nodig" is

Wat me overigens tegen staat, is dat de Oneplus Nord slechts USB 2.0 heeft. Foto's overzetten is daarmee een crime. Ook heeft die geen eSIM (?). Maar dit is me niet de meerprijs van een 12 waard, denk ik.

Ik gebruik mijn telefoon vooral voor browsen (o.a. Tweakers), af en toe YouTube. Niets veeleisends. Heel verhaal, maar wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Wat houd je tegen bij een 12(R) dan? De prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Denk dat je moet kiezen tussen plat en gebogen scherm. Dat is het grootste dagelijkse verschil

Fotos haal ik gewoon uit de Google fotos app op de pc

Snelheid is in dagelijks gebruikt denk niet merkbaar met jouw activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Anonymoussaurus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:23:
[...]

Wat houd je tegen bij een 12(R) dan? De prijs?
Ja de vraag of het "nodig" is. Ik vind het ontwerp van de Nord 4 eigenlijk mooier, met het metaal en zonder dat massieve camera-eiland. En de software-ondersteuning is langer op de Nord 4...
gupfishy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:32:
Denk dat je moet kiezen tussen plat en gebogen scherm. Dat is het grootste dagelijkse verschil

Fotos haal ik gewoon uit de Google fotos app op de pc

Snelheid is in dagelijks gebruikt denk niet merkbaar met jouw activiteit.
Hmm ja, ik heb nog nooit een gebogen scherm gehad. Het lijkt me wel mooi maar ook weer wat onnodig. En als het kwetsbaarder is... Misschien is een plat scherm dan beter. Ik heb liever gewoon een telefoon die lang meegaat, zelfs als je hem af en toe eens laat vallen.

Met Google Photos: dan moet je het toch synchroniseren met Google Drive? Daar heb ik niet zo veel trek in. Ik vind het gewoon een afknapper dat zo'n hippe telefoon USB 2.0 heeft terwijl de USB sticks van €7 bij de Action wél USB 3 hebben.

Snelheid zal de eerste 2 jaar inderdaad geen probleem zijn, maar na elke systeemupdate zal je weer iets meer rekenkracht nodig hebben.

Conclusie: ik neig toch wat naar de Nord. Bedankt voor het meedenken, het hielp al om het even allemaal op een rijtje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
marcop23 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:48:
[...]

Ja de vraag of het "nodig" is. Ik vind het ontwerp van de Nord 4 eigenlijk mooier, met het metaal en zonder dat massieve camera-eiland. En de software-ondersteuning is langer op de Nord 4...
[...]

Hmm ja, ik heb nog nooit een gebogen scherm gehad. Het lijkt me wel mooi maar ook weer wat onnodig. En als het kwetsbaarder is... Misschien is een plat scherm dan beter. Ik heb liever gewoon een telefoon die lang meegaat, zelfs als je hem af en toe eens laat vallen.

Met Google Photos: dan moet je het toch synchroniseren met Google Drive? Daar heb ik niet zo veel trek in. Ik vind het gewoon een afknapper dat zo'n hippe telefoon USB 2.0 heeft terwijl de USB sticks van €7 bij de Action wél USB 3 hebben.

Snelheid zal de eerste 2 jaar inderdaad geen probleem zijn, maar na elke systeemupdate zal je weer iets meer rekenkracht nodig hebben.

Conclusie: ik neig toch wat naar de Nord. Bedankt voor het meedenken, het hielp al om het even allemaal op een rijtje te zetten.
Klinkt alsof de Nord 4 een betere keus is. :) Wellicht kan je als alternatief iets gebruiken als Nearby Share? Dat gaat ook redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
marcop23 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:59:
Hoi allemaal,

HTC Desire HD (3 jaar)
HTC One M8 (4 jaar)
Oneplus 6 (6 jaar)

mbt accuduur kan je ook de accu laten vervangen, dat heb ik een paar maanden geleden met m'n OP 8 laten doen (kostte ca 75 euri), die ik nu vervang voor een Nord 4, zodat deze door kan naar mijn tienerzoon en hij er nog een poosje mee vooruit kan (heeft momenteel een oude Motorola G5splus)
Mbt software bugs, zou een factory reset uitmaken?

Voor mij was de eindigheid van security patches een reden om over te stappen (ivm 2FA, alle financiële apps etc), terwijl m'n OP 8 technisch nog prima wat jaartjes mee kan. Wat dat betreft vind ik het eigenlijk belachelijk dat de eindigheid van security updates veel vroeger komt dan de telefoon mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx0017xx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11-2024
abalone schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:42:

Ik heb coupon van € 100 maar daarvoor moet ik >€1000 besteden dus ik zoek nog een compagnon die wil delen. Ik heb een 7 jaar oude 5T en wil ook upgraden.Stuur maar PB als je mee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Zag dat deze al leverbaar is. Toch twijfel om hem gelijk te halen.
Zwarte versie komt later zag ik maar groen is er al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:24
gupfishy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:38:
Zag dat deze al leverbaar is. Toch twijfel om hem gelijk te halen.
Zwarte versie komt later zag ik maar groen is er al
Normaal gezien zou ik de zwarte op 8/8 moeten binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
catfish schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:23:
[...]

Normaal gezien zou ik de zwarte op 8/8 moeten binnen krijgen.
Bij mij ook. Toen ik bestelde hadden ze (BelSimpel) het over 3 weken, prima, komt het na m'n vakantie binnen, toen werd het 4 weken (ook prima) en van het weekend een bericht dat het de 8e wordt, maar ik ben dan nog op vakantie.

Vragenlijst ingevuld met verzoek om leveringsdatum vanaf 12e in te plannen, maar nog geen reactie gehad.

Hopelijk wordt hij niet door een achterlijke bezorger voor de deur gezet (dat gebeurt namelijk vaak genoeg hier), hoe kan ik me het beste daar tegen indekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Metaalhoofd schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:32:
[...]

Yep, heb ook de 16gb 512gb versie besteld bij BelSimpel, ook omdat het dan netto onder 450 euro uitkomt.
Ook bij OnePlus zelf is de levertijd al minimaal 3 weken, maar die melden geen BTW op hun factuur.

momenteel vind ik nog geen goedkope(re) hoesjes of screenprotectors online dan die bij OnePlus zelf, maar geef het een week of twee en dan zullen die ook overal verkrijgbaar zijn
Ik heb dezelfde besteld, maar dan via OnePlus met gratis 100W lader. De overige gratis cadeaus interesseerden me niet zo.

Maar inmiddels is het begin augustus en ik had toch onderhand wel wat meer aanbod van hoesjes verwacht. Met mijn oude Nord ben ik voor het eerst overgestapt van book case naar een sandstone cover met screen protector, maar dat beviel toch minder. Alleen voor de Nord 4 kan ik nog geen book case covers vinden. Hij hoeft toch niet fysiek op de markt te zijn voor gerenommeerde case makers om een hoesje op maat te maken? Ik neem toch aan dat OnePlus daarvoor mockups verstuurt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft een aantal dagen geleden OxygenOS 14.1.0.330 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1653207334207356932

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

De verzending voor mijn toestel is vanmorgen aangemeld bij DPD in Polen.
Ik hoop dat de 19 augustus die staat bij geschatte bezorgmoment een kwestie is van under promise over deliver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlexZa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-05 13:38
Hier vandaag de verzendbevestiging mogen ontvangen van de UPS. Mijne wordt blijkbaar geleverd vanuit België. Morgen voor het einde van de dag heb ik hem als het goed is in huis. Spannend!!

Ohja, weet niet of anderen hier iets aan hebben mbt levertijd ofzo: besteld bij OnePlus zelf op 20-07, in de Oasis Green (16GB / 512GB model) met als "extra" de 100W supervooc lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Klor schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:11:
De verzending voor mijn toestel is vanmorgen aangemeld bij DPD in Polen.
Ik hoop dat de 19 augustus die staat bij geschatte bezorgmoment een kwestie is van under promise over deliver.
Mijn vriendin en ik hebben allebei een Nord 4 besteld. Een zilvergrijze en een zwarte. Ik een paar minuten eerder dan zij, maar haar telefoon is eergisteren 7-8 aangemeld en 8-8 verstuurd, die van mij gisteren 8-8 aangemeld en hopelijk vandaag verstuurd. Beide als leverdatum 19-8 als leverdatum, wat me het gevoel geeft dat dit inderdaad een voorzichtige schatting is. We hebben allebei niet extra betaald om de telefoon een paar dagen eerder te ontvangen.
FlexZa schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:21:
Hier vandaag de verzendbevestiging mogen ontvangen van de UPS. Mijne wordt blijkbaar geleverd vanuit België. Morgen voor het einde van de dag heb ik hem als het goed is in huis. Spannend!!

Ohja, weet niet of anderen hier iets aan hebben mbt levertijd ofzo: besteld bij OnePlus zelf op 20-07, in de Oasis Green (16GB / 512GB model) met als "extra" de 100W supervooc lader.
Ik heb hem precies een week later op de 27e besteld, wel met exact dezelfde "gratis extra": de 100W lader. Ik hoefde geen tas of oordopjes, dat heb ik allemaal al wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Grrrrrene op 09-08-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidnothen72
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-05 18:38
Ik heb mijn gisteren ontvangen met de post :) :*)
Ik heb die mij mobiel.nl bestel
Ik heb de kleur zilvergrijze 512gb mooie toestellen

[ Voor 4% gewijzigd door davidnothen72 op 09-08-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De OnePlus Nord 4 blijkt lachwekkend slecht te repareren door de metalen behuizing:

Bij iedere reparatie zul je een nieuwe behuizing er bij moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
Hier is de Nord 4, 12GB zwart, met Buds en 100w lader, ook onderweg vanuit Polen.

Helaas ben ik volgende week een paar dagen van huis en ik verwacht hem dit weekend nog niet.

Dan donderdag maar alles opzetten 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 16:16
Hier donderdag de Nord 4 512GB versie ontvangen, lekker snel ding als je van een Xiaomi Note 7 komt.
Hoesje heb ik bij Ali besteld voor €1,5.
Wat is wel mis is de notificatieled. Is de always-on functie eventueel een alternatief hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn vriendin heeft hem maandag ontvangen (de zilvergrijze) en mijn "obsidian" (zwarte) is gisteren aangekomen. We wachten allebei nog op een hoesje dat voor mij waarschijnlijk donderdag of vrijdag komt en voor haar pas volgende week (net de verkeerde kleur gekozen die een week later pas op voorraad is), tot die tijd blijft hij even in een doosje wachten. Ik vind beide kleuren erg mooi. Het patroon op de achterkant van de zilvergrijze is wel bijzonder, maar de beetje bruin/paarse gloed van de donkere versie vind ik ook erg chique.

Maar ach, er zit straks een hoesje omheen, dus daar zie je niks meer van :)

Bizar om te zien trouwens dat de verpakking van de 100W lader groter is dan die van de telefoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 11:23

R-B

Blokkert

Ik denk dat ik mijn nieuwe telefoon hier heb gevonden.. :)

Zit nu met een Xiaomi 11T Pro waarvan de trillingsmotor stuk is en er geen software updates meer zijn.

Maar allergrootste eis is het snel laden, wat de 11T Pro ook doet. Even 10/15 minuten op de oplader en door, dat is zo fijn.

Zo te lezen moeten ik hem bij Oneplus zelf bestellen, zodat ik een gratis adapter erbij heb :)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zit erover na te denken de Nord 4 cadeau te doen aan mijn ma. Ze heeft nu een Realme X2 Pro, dus qua OS redelijk herkenbaar. :) Ze heeft dus al een 50W lader van Realme. Dat is ook VOOC charging. Zal dat op volle snelheid werken denken jullie? Heeft iemand dat getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
R-B schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:38:
Ik denk dat ik mijn nieuwe telefoon hier heb gevonden.. :)

Zit nu met een Xiaomi 11T Pro waarvan de trillingsmotor stuk is en er geen software updates meer zijn.

Maar allergrootste eis is het snel laden, wat de 11T Pro ook doet. Even 10/15 minuten op de oplader en door, dat is zo fijn.

Zo te lezen moeten ik hem bij Oneplus zelf bestellen, zodat ik een gratis adapter erbij heb :)
Dit maakt dus grappig genoeg niks uit. Via OnePlus: 499 - 60 (lader) = 439. Via Belsimpel: 439 (zonder lader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 11:23

R-B

Blokkert

Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

Dit maakt dus grappig genoeg niks uit. Via OnePlus: 499 - 60 (lader) = 439. Via Belsimpel: 439 (zonder lader).
Ah, thnx. Had daar nog niet goed naar gekeken. Maar inderdaad.. :)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel070
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:46
De screen protector die er standaard bij zit wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 11:06
Ik had mijn Nothing Phone 2 laten vallen en zocht een vervanger. Vandaag mijn zilveren 16/512 binnen gekregen. Wat een fijn dingetje zeg. Lekker vlot, fijner scherm, betere haptic feedback en mooier materiaal. Morgen overdag de camera eens testen, maar tot zo ver ik nu kan inschatten best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 22:41

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben heel benieuwd hoe het toestel jullie (dank @chrisr5gt!!) bevalt, hoe de foto's ervan zijn, hoe het in de hand licht, hoe makkelijk de extra apps eraf gaan, etc.

Is er nog iemand van plan een review maken? Mijn Nord 2 CE is overigens nog helemaal goed, ondanks wat vallen en laatst een beetje zwemmen (ingeregende fietstas)...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:27
Dinsdag besteld en Woensdag binnengekomen. De 512gb zilvere versie. Ik kom van een Nord CE 5G af. Wat een verademing zeg. Alles is heel soepel, accu met gemak 2 dagen. Gister avond nog op 65%. Het AI foto editing werkt wel heel leuk, niet feilloos maar dat mag de pret niet drukken. Qua vasthouden lijkt het super stevig, ook iets zwaarder dan de voorganger, maar ik krijg de HTC One M7 vibe terug. En dat was echt een super telefoon.

[ Voor 0% gewijzigd door dorenberg op 16-08-2024 09:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisr5gt
pjottum schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:09:
Ik ben heel benieuwd hoe het toestel jullie (dank @chrisr5gt!!) bevalt, hoe de foto's ervan zijn, hoe het in de hand licht, hoe makkelijk de extra apps eraf gaan, etc.
De extra apps zijn er zo af te gooien. De fotos heb ik gezien het weer veelal met matig licht kunnen testen en dat is (zoals verwacht) niet fantastisch. Snel te zacht om de ruis te compenseren. Maar niet echt slecht te noemen.

Met meer licht is het heel aardig te noemen. En eigenlijk mag je er niet veel meer van verwachten. Vergelijk hem met gelijke concurrentie en dan doet hij er niet voor onder. Het is gewoon geen vlaggenschip. Vergeleken met de Nothing Phone merk ik weinig verschil.

Ik vind de telefoon wel erg glad. Helaas zijn er amper tot geen fatsoenlijke cases te krijgen die transparant zijn zoals van Spigen. Alleen goedkope AliExpress rommel. Zonde, want hij voelt wel premium aan. Een beetje zoals de metalen toestellen vroeger. Hij ligt verder heerlijk in de hand. Vooral de dikte is super. Hij is in vergelijking met de Nothing Phone lekker dun.

Verder ben ik heel tevreden over het scherm. Dat ziet er gewoon top uit. Ik moet nog wel zien hoe het zich houdt in fel licht, want echt heel fel kan hij niet.

De 100w lader wil ik wel graag, maar bijna 60 euro voor een beetje laadcomfort kan ik nog niet verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
chrisr5gt schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

De extra apps zijn er zo af te gooien. De fotos heb ik gezien het weer veelal met matig licht kunnen testen en dat is (zoals verwacht) niet fantastisch. Snel te zacht om de ruis te compenseren. Maar niet echt slecht te noemen.

Met meer licht is het heel aardig te noemen. En eigenlijk mag je er niet veel meer van verwachten. Vergelijk hem met gelijke concurrentie en dan doet hij er niet voor onder. Het is gewoon geen vlaggenschip. Vergeleken met de Nothing Phone merk ik weinig verschil.
De Nord 4 heeft qua hardware een mindere hoofdcamera vergeleken met de NP (2) en ook de Nord 3. Maar qua software heeft OnePlus verbetering gebracht wat die achteruitgang grotendeels compenseert. Al zijn de Ultragroothoek en selfie camera's wel ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Leuk toestel, net binnen en ingesteld. Stuk sneller dan mn eerste Nord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Welke lader is er nodig om met 100w te laden? De originele of werkt het ook met een universele zoals Anker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
chrisr5gt schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:44:
Welke lader is er nodig om met 100w te laden? De originele of werkt het ook met een universele zoals Anker?
Originele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:39
Lader heeft supervooc nodig. Dat betekend een OnePlus, Oppo of Realme lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:15
Mogen we hier referrer codes delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Laatst online: 01-05 22:28
Deze van Realme werkt met SuperVOOC (kan ook 100W). Komt zonder kabel: https://www.amazon.nl/rea...psc=1&smid=A17D2BRD4YMT0X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisr5gt
Jotyjo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Deze van Realme werkt met SuperVOOC (kan ook 100W). Komt zonder kabel: https://www.amazon.nl/rea...psc=1&smid=A17D2BRD4YMT0X
Thanks voor de tip. Heb hem gelijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Laatst online: 01-05 22:28
chrisr5gt schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:28:
[...]

Thanks voor de tip. Heb hem gelijk besteld.
Geen probleem ^^! Ik heb 'm al aan meerdere mensen aangeraden. Een vriend van mij wou graag een Europese adapter voor z'n Chinese OnePlus 12 en dit is de goedkoopste optie

• TheProf82
Hoe zijn jullie ervaringen met het toestel tot nu toe? Ik ben al met al tevreden en de batterijduur is erg goed. Ook voelt het besturingssysteem snappy aan.

• chrisr5gt
Wat performance betreft ben ik heel tevreden. De camera blijft een beetje 'zo zo', maar goed voor wat je betaald.

Wat ik jammer vind is dat het toestel zo ongelooflijk glad is. Ik heb de originele case erom wat goed werkt. Ik had graag deze telefoon zonder case gebruik, maar dat is gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb hem gisteren ontvangen, nu nog bezig met inrichten, vooralsnog lekker snel.

Case herken ik wel, ik ben nog aan het kijken wat te kopen. Ik heb hem via Bol, de optie voor een case werd niet (actief) aangeboden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.1.0.401 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1671868842831249414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ik had per ongeluk een case gekocht voor de Nord 1, handig. Iemand nog tips behalve de OnePlus Nord 4 case van OnePlus zelf?

Ik dacht dat dit een booming business was maar vind ze nergens eigenlijk. En inderdaad, de nieuwe telefoon is al een paar keer uit mn broekzak gegleden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
TheProf82 schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:52:
Ik had per ongeluk een case gekocht voor de Nord 1, handig. Iemand nog tips behalve de OnePlus Nord 4 case van OnePlus zelf?

Ik dacht dat dit een booming business was maar vind ze nergens eigenlijk. En inderdaad, de nieuwe telefoon is al een paar keer uit mn broekzak gegleden!!
Mijn ma heeft deze gekocht omdat Nederlandse aanbieders of enorm duur waren, of het aanbod heel karig was. Is ze blij mee, en was destijds maar 94 cent met gratis verzending. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-05 19:40
Ik zit ook te kijken naar deze telefoon als opvolger van mijn Samsung die nu 5 jaar oud is.
In principe is er weinig mis met mijn Samsung, zou als enige een nieuwe batterij erin kunnen laten zetten. Maar dat vind ik het dan weer niet waard voor een telefoon waar geen updates meer voor komen. Nieuwste Androidversie boeit mij echt niet maar security updates vind ik toch een must voor een apparaat waar tegenwoordig zo een beetje je hele leven op staat.

>1000 euro heb ik nooit voor een telefoon betaald en heb ik er ook niet voor over. Nord 4 lijkt mij dan een mooie telefoon voor een mooie prijs.
Camera is dan niet flagship niveau maar kan mij niet voorstellen dat het slechter is dan mijn 5 jaar oude Samsung, op zijn minst even goed en waarschijnlijk beter. Wat mij aan spreekt bij de Nord 4 is het design, mooi scherm en vooral goede batterijduur.

Nadeel vind ik dan dat er for deze telefoon gewoon geen cases van gerenommeerde merken te vinden zijn.
De goedkope euro cases die op Chinese sites vindt bieden weinig tot geen bescherming bij vallen vergelen binnen de kortste keren of vallen compleet uit elkaar van narigheid.

En dan is er nog OxygenOS waar ik geen ervaring mee heb en (nog) niet weet of het bij mij past. Daar ben ik nog wat YT videos voor aan het kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisr5gt
Oxygen OS ziet er niet 'zwaar' uit. Eigenlijk is het een relatief lichte skin met weinig bemoeienis erin.
Test de camera even voor je hem koopt. Met name het omgaan met tegenlicht valt een beetje tegen, maar met de juiste situatie maakt hij best prima foto's.

Zojuist rolt hier update .401 binnen met een beloofde camera upgrade, dus ze blijven er wel aan werken.

Verder een top dingetje, helemaal voor het geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Billabong23
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:29
Sinds vorige week ook de Nord 4 binnen die ter vervanging komt van mijn Nokia 8, die ik 7 jaar in mijn bezit heb. Deze valt soms een paar keer per dag uit en het opstarten duurt dan +/-15min. Tijd voor een nieuwe dus. De Nord via de blauwe online winkel met Buds voor € 439,00 leek mij wel een goede deal. Nu even wachten op 2 cases uit China, want dat deze glad is heb ik ook gemerkt. Nog even geduld hebben dus, voordat ik de bloatware eraf ga halen. Bij de Nokia nooit hoeven doen, dus straks even kijken hoe makkelijk/moeilijk dit bij de Nord 4 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Billabong23 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:50:
voordat ik de bloatware eraf ga halen. Bij de Nokia nooit hoeven doen, dus straks even kijken hoe makkelijk/moeilijk dit bij de Nord 4 is.
https://github.com/Univer...debloater-next-generation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyren
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-05 00:06
Waarom niet gewoon de 12R kopen dat met oplader komt + 16gb/beter hardware heeft? Nauwelijks duurder dan de nord 4 met losse oplader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nyren schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:25:
Waarom niet gewoon de 12R kopen dat met oplader komt + 16gb/beter hardware heeft? Nauwelijks duurder dan de nord 4 met losse oplader.
Omdat de nord 4 6 jaar software support heeft?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Telin
Waarom niet gewoon de 12R kopen dat met oplader komt + 16 GB/beter hardware heeft? Nauwelijks duurder dan de Nord 4 met losse oplader.
Curved scherm van de 12R is voor mij direct een reden om deze überhaupt niet meer te overwegen.
Nord 4 krijgt langer software-updates en batterijduur is beter bij de Nord 4, dit vind ik 2 punten die voor mij persoonlijk zwaarder wegen dan een iets snellere SOC... waar ik toch niets aan heb/van merk. En in mindere maten UFS 4.0 voor de Nord 4 vs. UFS 3.1 voor de R12.

Nauwelijks duurder is tevens een eindeloze weg.
Er zijn genoeg telefoons die "nauwelijks" duurder zijn dan de R12 en daarmee ook weer iets beter. Maar ja... dan zijn er natuurlijk ook weer genoeg telefoons die "nauwelijks" duurder zijn dan de telefoon die in eerste instantie al "nauwelijks" duurder was... ergens moet er een harde lijn getrokken worden anders kun je door blijven gaan en uitkomen op een foldable van € 2500 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Telin op 02-09-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onwagena
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-09-2024
Iemand al de Android auto aan de praat kunnen krijgen. Wat een ellende. Als dat niet werkt gaat hij terug naar leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Onwagena schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:38:
Iemand al de Android auto aan de praat kunnen krijgen. Wat een ellende. Als dat niet werkt gaat hij terug naar leverancier.
Jahoor, inpluggen, akkoord drukken op de auto, en door?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billabong23
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:29
Voor mij geldt dat deze al aan de top van mijn budget zit. Sterker nog ik durf het moeders de vrouw niet te vertellen. :)
Voor de dingen die deze niet tweakende 50+er doet is dit naar mijn mening ruim voldoende. En ja, duurder kan altijd, maar als je niets geeft om status, en wil dat je apps gewoon werken is dit voor mij het maximale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Onwagena schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:38:
Elke dag. Draadloos op de motor en in de auto. Laatst een leenauto mee en daar bedraad ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Er is ook een originele aramid case leverbaar vanaf nu.
Ziet er best netjes uit. Ik zou alleen graag iets doorzichtig van kwaliteit zien van Spigen of Rinke.
Afbeeldingslocatie: https://image01-eu.oneplus.net/media/202408/05/84c04fdcba7a0926332963239265603e.jpg?x-amz-process=image/format,webp/quality,Q_80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Zit ook naar die aramid case te kijken. Lastig in te schatten hoe een case daadwerkelijk aanvoelt en hoe kwalitatief goed die is aan de hand van een paar plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_viss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 09:06
Ik ben ontzettend aan het twijfelen... Heb mi een s22 256gb. Maar baal ontzettend van de batterij.

Ik overweeg nu de nord 4 of de S23 fe. Heeft iemand suggesties wat te kiezen?
Er is een ben verleng aanbod van de S23 fe voor 23e per maand of de nord 4 voor 27,50...

Is de nord 4 een goede upgrade vanaf de s22 of wellicht de S23 fe?

Advies advies advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 23:53
Ik heb deze gisteravond besteld voor mij vrouw ter vervanging van een Samsung M31.
Hij komt als het goed in vanmiddag al binnen!
Deze loopt continu vast, ook na een totale reset naar fabrieksinstellingen.

Gelijk een flipcase en screenprotector er bij besteld, een extra lader is niet nodig aangezien wij al zat usb c laders hebben(realme/OnePlus/Samsung)

Hopelijk bevalt deze telefoon beter dan de vorige Samsung 😅

[ Voor 5% gewijzigd door Khaelos op 07-09-2024 08:36 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
a_viss schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:38:
Ik ben ontzettend aan het twijfelen... Heb mi een s22 256gb. Maar baal ontzettend van de batterij.

Ik overweeg nu de nord 4 of de S23 fe. Heeft iemand suggesties wat te kiezen?
Er is een ben verleng aanbod van de S23 fe voor 23e per maand of de nord 4 voor 27,50...

Is de nord 4 een goede upgrade vanaf de s22 of wellicht de S23 fe?

Advies advies advies
Kijk eens wat reviews online en op YouTube.
Op het ene aspect zal de Nord 4 sterker zijn en op een ander aspect zal de S23 fe sterker zijn.
Het is aan jou om te bepalen welke aspecten voor jou persoonlijk het zwaarst wegen en wat dus de beste keuze is voor jouw. Dit kan een ander niet voor jouw doen.

Ik zou allemaal sterke en minder sterke aspecten van beide telefoons kunnen gaan opnoemen hier maar dat ga ik niet doen, ben ik te lui voor :P
Plus dat het ook nu niet echt ingewikkeld of moeilijk is om zelf erachter te komen wat de sterke en minder sterke aspecten zijn van beide telefoons.

En... als je een beetje door dit topic leest en door de S23 topic kom je er snel genoeg achter wat over het algemeen de sterke en minder sterke aspecten van beide telefoons wordt gevonden door de tweaker.

Persoonlijk zou voor mij de keuze tussen deze twee telefoons simpel zijn; Nord 4
Maar ik weet wat voor mij zwaar en minder zwaar weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-05 20:20
Welk hoesje gebruiken jullie voor jullie Nord 4? Het valt mij op dat er nog maar weinig hoesjes verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

CryRaven schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:38:
Welk hoesje gebruiken jullie voor jullie Nord 4? Het valt mij op dat er nog maar weinig hoesjes verkrijgbaar zijn.
Nou ja nog geen en ik kan je vertellen dat als ie dan uit je broekzak valt op de tegels, de behuizing van metaal niet zo heel stevig is. (drie plekken schade, verdorie 50 centimeter...)

Ik heb bij Ome Ali het halve assortiment besteld.

Mijn toestel heb ik via Bol, daar was geen mogelijkheid de sandstone van oneplus mee te bestellen anders had ik dt wel gedaan. Die zat immers om al mijn oneplus' toestellen. 🙃

ping 127.212.23.124

Pagina: 1 2 3 Laatste