Tjah, je kan je natuurlijk afvragen of @Typhone zich moet aanpassen aan Ajax, of andersomtoolkist schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:50:
[...]
Natuurlijk niet. Gewoon accepteren dat je die paar wedstrijden fout hebt
Mja, @Typhone moet gewoon lekker doen wat hij zelf wil. (en @Superkiwi ook) Ik vond het geintje wel een tijdje leuk onderling maar geloof het onderhand wel. Straks gaan mensen nog echt denken dat ik iemand minder fan vind als hij de pool belangrijker vindt.
Zelf wil ik gewoon niet graag genoeg winnen.
Zelf wil ik gewoon niet graag genoeg winnen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Krijgen we nog een reminder, dat we geen reminder krijgen ? #interlandbreak
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Na de interland break mogen we weer een paar wedstrijden voorspellen voor de winterstop. Val gerust in een winterslaap met zijn alle, misschien dat ik dan wat opkrabbel qua punten
De volgende hebben hun winterslaap alvast in gang gezet
@Zyron, @Typhone, @Isheara, @Atomnized, @Basdon1985, @bazzemans, @R-B, @silverchaoz, @Mavaros, @Dippie94, @Chielioj, @Chulin, @Clush, @colonyhunter, @Megupe, @Snowdog, @Dion34, @frumper, @Dutchgio, @Edtepet1, @Mrk87, @Ephymerous, @ettie1990, @Lekkerboeie86, @Hoianddoei, @Jaap-Jan, @Gearloose, @MPC60, @thijssie007, @Fendermen, @RudyL, @ParaDroid2, @Mooody, @onecht, @ElMacaroni, @yorroy, @Jordi0344, @Quantor, @wokkelz, @Freshnezz, @robbydw, @Frituurman, @timentom5, @Gkip, @Xantoz, @jm2th2, @HippiePaci, @IkBenDeSjaak, @Jewwy0211, @Purehz, @Besas79, @jassie903, @Lucatoni, @Miki, @MM99, @Mmvdberg, @Willem_48, @RodeVre, @Heho, @FREAKJAM, @bie100, @Techrvw, @pelle888, @Bregweb
Uiteraard en helemaal mee eens.. Maar toch blijf ik ze eraan herinnerenGonadan schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:28:
Mja, @Typhone moet gewoon lekker doen wat hij zelf wil. (en @Superkiwi ook) Ik vond het geintje wel een tijdje leuk onderling maar geloof het onderhand wel. Straks gaan mensen nog echt denken dat ik iemand minder fan vind als hij de pool belangrijker vindt.
Heb je @Typhone al eens niet hoeven herinneren?makooy schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:25:
[Afbeelding]
Na de interland break mogen we weer een paar wedstrijden voorspellen voor de winterstop. Val gerust in een winterslaap met zijn alle, misschien dat ik dan wat opkrabbel qua punten![]()
De volgende hebben hun winterslaap alvast in gang gezet![]()
@Typhone
Zonder jouw herinneringen had ik volgens mij nu 11-1 voorgestaan ofzo
Beetje aan de late kant maar er was vorige week géén Eredivisie!heho schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:21:
Krijgen we nog een reminder, dat we geen reminder krijgen ? #interlandbreak
Bedankt voor de heads-up
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die redden mij week in week uit. Vanaf 03-12 komt er meer rusttoolkist schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:06:
[...]
Heb je @Typhone al eens niet hoeven herinneren?![]()
Zonder jouw herinneringen had ik volgens mij nu 11-1 voorgestaan ofzo
Vanaf 03-12 stuur ik je gewoon geen reminders meerTyphone schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:59:
[...]
Die redden mij week in week uit. Vanaf 03-12 komt er meer rust
Wilde met mijn stomme kop hier vorige week komen zeggen dat ik niet was getagged. Was er geen eredivisie. DOH!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Niemand had Bosnië - Nederland goedMaarten_E schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:18:
Wilde met mijn stomme kop hier vorige week komen zeggen dat ik niet was getagged. Was er geen eredivisie. DOH!
Kak, 8 punten in de allerlaatste minuut verloren door RKC..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hier ook. Ik zag de 2-1 vallen en dacht "het zit wel goed". Niet dus
Clubje oprichten? Mentaal niet goed dit hoor.Superkiwi schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:48:
Hier ook. Ik zag de 2-1 vallen en dacht "het zit wel goed". Niet dus
⏩ PVOutput☀️
Klinkt als een plan.
FC de Pressie.
FC de Pressie.
Nice. Ik zelfs 10 met deze gok.ElPaco schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:27:
Heerlijk, 7 punten gewonnen door RKC in de laatste minuut
Met de winst van Utrecht nu al 46 punten in de pocket, meer dan elke ronde hiervoor 
Dat verklaart ook gelijk waarom ik dit seizoen ergens achteraan bungel
[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 24-11-2024 14:12 ]
Weer geblunder wat mijn score verkracht bah bah. 1-1 was terecht geweest 😁
Heel knap, 1 punt meer dan ik.Superkiwi schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:00:
Met de winst van Utrecht nu al 46 punten in de pocket, meer dan elke ronde hiervoor
Jij doet het met 45 punten ook heel goed hoor!
Ronde totaal: 63
Straks Ajax nog ff, kan behoorlijk wat punten halen deze week.
EDIT: Kut Willem 2 met de 2-2
Straks Ajax nog ff, kan behoorlijk wat punten halen deze week.
EDIT: Kut Willem 2 met de 2-2
[ Voor 16% gewijzigd door Dracoz op 24-11-2024 16:33 ]
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Veel mensen met goede scores deze ronde, ben benieuwd wat het uiteindelijk qua ranglijst gaat betekenen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
69 punten en Ajax moet nog. Groot feest in huize Kiwi vanavond
Helaas heeft iemand de weekwinst al opgeëist. Damn you @Despotes98
@Gonadan ik ga van 125 naar 107. Toch wel lekker
Nadeel is inderdaad dat iedereen deze ronde best wel hoog scoort. Maar goed, de top100 komt in zicht.
Helaas heeft iemand de weekwinst al opgeëist. Damn you @Despotes98
Nadeel is inderdaad dat iedereen deze ronde best wel hoog scoort. Maar goed, de top100 komt in zicht.
[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 24-11-2024 17:06 ]
Zondagmiddag 14.30 is gewoon DE tijd voor een eredivisie wedstrijd. Haal ik dan ook gewoon 22 punten mee op. Was ook nodig
Hier van 86 naar 69, mij hoor je niet klagen.Superkiwi schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:54:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Exteem veel punten gehaald door mensen over de hele linie, blijkbaar een goed te voorspellen weekeinde geweest.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik ben flink gezakt dit weekend helaas. Met 41 punten plek 116 deze ronde. 2 rondes geleden was dat rond de 30e plek. 
Het kan verkeren.
Het kan verkeren.
⏩ PVOutput☀️
Heb gewoon 64 punten
maar sta wel 15de deze week
Poah was je vorige ronde weekwinnaar mee geweest.
⏩ PVOutput☀️
Ik hoop voor Despotes98 dat er ook bij de bookmaker voorspellingen ingeleverd zijn. Alle toto's goed levert een klein vermogen op...
En dan ook nog eens 4 exacte uitslagen correct. Mooie score hoor.
En dan ook nog eens 4 exacte uitslagen correct. Mooie score hoor.
Aantal wedstrijden heb ik tegen de odds voorspelt .. als gok.. toch meer dan 50 punten en jij hebt er gewoon meer dan 70...Superkiwi schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:00:
Is wel een hele goede ronde geweest voor een heleboel mensen dit, volgens mij.
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Ik heb mezelf uitgeschreven, deed het te weinig.makooy schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:04:
@Crysania
@Habbekrats_NL
@owner01
Doen jullie nog mee? Ik kan jullie nicknames niet meer vinden
Ik ben ook gestopt, was niet consequent met het invullen.makooy schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:04:
@Crysania
@Habbekrats_NL
@owner01
Doen jullie nog mee? Ik kan jullie nicknames niet meer vinden
XBL GT: HabbekratzNL

Speelronde 13
Na twee gemiste verslagen (waarin onder andere de majestueuze overwinningen van Ajax op Feyenoord en PSV geroemd hadden moeten worden) en een weekend zonder speelronde wegens een interlandbreak zijn we in dit bijna zomerse novemberweekend alweer aanbeland bij speelronde 13 in de Eredivisie. Alhoewel, zomers.... de zaterdagavondwedstrijden in het westen van het land werden voorzien van een lekker pak Hollandse regen.
Waar het zonnetje wél uitbundig scheen was in de woonkamers van de deelnemers aan de poule. De scores werden namelijk als een stel dikke gamba's aaneenrijgd.
Zaterdag bleek voor de meeste voorspellers een zeer makkelijke dag. Winst voor de Eagles, Feyenoord, Twente en PSV was eigenlijk ook het enige logische en hier werden dan ook massaal veel punten mee gescoord. De enige wedstrijd waar een hoop mensen toch even een deksel op de neus kregen was Heracles-RKC. De Almelo'ers leken de wedstrijd in kannen en kruiken te hebben, tot Zawada (RKC) besloot om in minuut 94(!) zijn derde kans van de wedstrijd toch maar in het netje te schieten.
Na de zaterdag stonden er drie deelnemers aan kop met 41 punten: @Despotes98, @Jewwy0211 en @Willem_48.
Zondag begon voor de meeste van ons ook met een glimlach; Utrecht pakte in Nijmegen zoals verwacht de winst.
AZ leek lang af te stevenen op een gelijkspel op het Kasteel maar wist uiteindelijk toch de broodnodige 3 punten binnen te slepen.
NAC en Willem II verdeelde puntjes in een verhit onderonsje en staan gebroederlijk naast elkaar op plek 10 en 11.
En Ajax, Ajax doet wat we al een tijdje gewoon zijn geworden: ze winnen wéér, dit keer op een niet zo imposante manier van een minstens zo imposant PEC.
@Despotes98 speelde het spelletje deze speelronde beter dan iedereen en haalde een score van nét geen 80 punten. Alle winnaars goed, 4 tienpunters en slechts eenmaal een 'magere' vijfpunter, uitgerekend bij de wedstrijd van zijn eigen team. Ik denk dat we dit soort scores in het verleden niet vaker dan één of twee keer hebben gezien, een heel bijzondere prestatie. Zonder omweg wil ik hem dan ook van harte feliciteren met deze overweldigende weekwinst! Een weekschildje met een gouden randje dit hoor

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 5:
1. @Despotes98 79 punten
2. @Superkiwi 74 punten
3. @YES 72 punten
4. @IntToStr 69 punten
5. @silverchaoz 68 punten
-. @Willem_48 68 punten
De gehele top 5 haalde scores waarmee je in elk ander weekend ongetwijfeld weekwinnaar was geworden. Er zat vast iets magisch in de lucht dit weekend.

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
Hoe kan het ook anders, @Despotes98 is de Hero van de week
Onze regelneef @Lekkerboeie86 gaat dit voor je regelen.

De volgende deelnemers staan deze week in de top 10:
1. @Mrk87 592 punten (+60)
2. @Supermach 579 punten (+61)
3. @heho 572 punten (+56)
4. @whiteguy 570 punten (+62)
5. @Renzzie 568 punten (+54)
6. @IkBenDeSjaak 568 punten (+58)
7. @Bao_mi1 567 punten (+56)
8. @Brachterbaek 567 punten (+62)
9. @Xantoz 565 punten (+64)
10.@toolkist 561 punten (+55)
In de top 10 lagen de scores ook redelijk dicht bij elkaar, wat ervoor zorgt dat er niet heel verschuivingen plaats hebben gevonden. Het meest opvallende is dat we @Gynnad kwijt zijn en er @Xantoz voor in de plaats hebben gekregen.

De clubs aan de top van de ranglijst waren eenvoudig te voorspellen, dat blijkt wel uit de volgende cijfers:
Feyenoord-Heerenveen 32x juist
Fortuna-Twente 42x juist
NEC-Utrecht 52x juist
Sparta-AZ 39x juist
Ajax-PEC 20x juist
De 5-0 van PSV was ook niet zo moeilijk (
De late gelijkmaker bij Heracles-RKC (2-2) zorgde voor een feestje bij @remmstein, @Jewwy0211, @Seikbal, @dutchgio en @psYchovic. Zij zullen ongetwijfeld even een Tom Cruiseje thuis op de bank hebben gedaan.
Zoals gezegd vlogen de hoge scores ons dit weekend om de oren. We zien het ook duidelijk terug aan de hoeveelheid deelnemers die 4(!) maal een tienpunter hebben gescoord:
@Megupe, @Snowdog, @Koploper07, @ParaDroid2, @Despotes98, @Dracoz, @YES
Een bijzondere vermelding voor @Superkiwi die een vier-op-een-rij wist te halen
Daarnaast zijn er 19(!) deelnemers die drie maal een tienpunter wisten te scoren, eveneens een zeer knappe prestatie

*omdat @toolkist heeft aangegeven geen zier te geven om deze aloude vete heb ik besloten hier geen verdere tijd meer aan te spenderen. Als @Typhone de vete nog levendig wil houden heeft hij uiteraard alle vrijheid om dat te doen. No hard feelings

Komend weekend hebben we weer een ouderwetse speelronde, beginnend op vrijdag met de kraker (zo kunnen we het wel noemen toch?) tussen Heerenveen en RKC. Het is gelijk het startsignaal voor een moeilijk te voorspellen weekend; wat te denken van bijvoorbeeld Groningen-Willem II, PEC-Sparta en Utrecht-PSV. Iets zegt me dat we komend weekend niet zulke hoge scores als deze week gaan terugzien maar ik laat me graag verrassen!
Veel succes iedereen
Hartelijk bedankt, ik hoop met deze prestatie mijn mede achterhoede-strijders in de poule duidelijk te maken dat ze de moed op een weekoverwinning niet moeten opgevenSuperkiwi schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:25:
@Despotes98 speelde het spelletje deze speelronde beter dan iedereen en haalde een score van nét geen 80 punten. Alle winnaars goed, 4 tienpunters en slechts eenmaal een 'magere' vijfpunter, uitgerekend bij de wedstrijd van zijn eigen team. Ik denk dat we dit soort scores in het verleden niet vaker dan één of twee keer hebben gezien, een heel bijzondere prestatie. Zonder omweg wil ik hem dan ook van harte feliciteren met deze overweldigende weekwinst! Een weekschildje met een gouden randje dit hoor![]()
Die laatste 5 puntjes had ik natuurlijk eigenlijk niet willen hebben maar soms moet je je meerdere erkennen, komend weekend maar weer voor een driepunter gaan!
Ik ging oprecht verschrikkelijk ruk en stond 105e maar de laatste 3 weken heb ik enorm veel punten verzameld en deze week ook nog eens in de top 5.
Hoe kom je daar nou weer bij @Superkiwi ? Ik heb nota bene z'n voorspellingen gebookmarkt en naast de bookmark van m'n eigen voorspellingen staan in de balk.. Die open ik echt meerdere keren per weekend en is juist hetgene wat ik het leukst vindt aan vbp*omdat @toolkist heeft aangegeven geen zier te geven om deze aloude vete heb ik besloten hier geen verdere tijd meer aan te spenderen. Als @Typhone de vete nog levendig wil houden heeft hij uiteraard alle vrijheid om dat te doen. No hard feelings
Ben ik ff blij dat ik een enorme hekel heb aan hardlopenTyphone schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:26:
Kijk die @toolkist in de top 10 staan.
Hardlopers zijn doodlopers!
4-5 km per uur is voor mij snel genoeg
Votekick @Superkiwi 1toolkist schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:02:
[...]
Hoe kom je daar nou weer bij @Superkiwi ? Ik heb nota bene z'n voorspellingen gebookmarkt en naast de bookmark van m'n eigen voorspellingen staan in de balk.. Die open ik echt meerdere keren per weekend en is juist hetgene wat ik het leukst vindt aan vbp
Maar ik snap het wel... Typhone staat achter en heeft jou verteld dat ik het niet meer leuk vind zodat ie zelf z'n achterstand niet meer hoeft te zien groeien elke week.
Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, excuus.toolkist schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:02:
[...]
Hoe kom je daar nou weer bij @Superkiwi ? Ik heb nota bene z'n voorspellingen gebookmarkt en naast de bookmark van m'n eigen voorspellingen staan in de balk.. Die open ik echt meerdere keren per weekend en is juist hetgene wat ik het leukst vindt aan vbp
*edit
Hierbij alsnog:
| Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
| 1 | 38 | 48 | 0-1 |
| 2 | 51 | 30 | 1-1 |
| 3 | 25 | 42 | 1-2 |
| 4 | 25 | 53 | 1-3 |
| 5* | 33 | 25 | 1-3 |
| 6 | 49 | 49 | 1-3 |
| 7 | 51 | 40 | 2-3 |
| 8 | 31 | 43 | 2-4 |
| 9 | 31 | 22 | 3-4 |
| 10 | 51 | 47 | 4-4 |
| 11 | 46 | 52 | 4-5 |
| 12 | 51 | 43 | 5-5 |
| 13 | 53 | 55 | 5-6 |
*speelronde 5 is afhankelijk van Typhone's loyaliteit. Heeft hij Utrecht op winst staan dan kan toolkist nog winnen. Ik laat hem hier voor nu even op 1-3 staan (ná Ajax-Utrecht even een seintje aub, dan passen we de tussenstanden vanaf ronde 5 aan)
[ Voor 61% gewijzigd door Superkiwi op 25-11-2024 12:18 ]
Mooi verslag! Die 2-2 was toch logisch ....
Friese hoop hebben en het daadwerkelijk gebruiken in je voorspellingen is toch niet altijd verstandig. Maar ik sta niet meer zover onderaan... 129e .. +54. Was verder inderdaad een goed weekend.
Hoopte alleen die @Superkiwi wat bij te halen (als enige haalbare doelstelling dit seizoen)... gaat ie ineens als een gek scoren!
Friese hoop hebben en het daadwerkelijk gebruiken in je voorspellingen is toch niet altijd verstandig. Maar ik sta niet meer zover onderaan... 129e .. +54. Was verder inderdaad een goed weekend.
Hoopte alleen die @Superkiwi wat bij te halen (als enige haalbare doelstelling dit seizoen)... gaat ie ineens als een gek scoren!
Gefeliciteerd @Despotes98 prachtige score! 23e van Nederland en eerste is onze poule! Abonnement is aangevraagd.
Mooi en leuk verslag @Superkiwi topper!
Mooi en leuk verslag @Superkiwi topper!
Ik maar denken dat mijn 57 punten goed zouden zijn voor een topnotering... Eindig ik niet eens in de top 50... Normaal gesproken voldoende voor een top 10 of zelfs top 5 notering... Toch maar weer teleurgesteld terug in mijn hoekje kruipen...
Ik kan je vrijwel met zekerheid zeggen dat dit een eenmalige stunt wasSeikbal schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:34:
Wat een prestatie, die weekwinst met 79 punten. En over het algemeen ook vet hoge scores. Ik keek zojuist even naar het programma voor komend weekend en er is oprecht geen één wedstrijd waar ik met zekerheid durf te zeggen of het thuisteam wint, het gelijk wordt of dat het uitteam wint. Dit kan voor mij wel weer eens een weekend vol missers worden.
Dat heb ik dus ook, de enige zekerheidjes zijn NAC, Feyenoord en Ajax denk ik. Het wordt echt zo'n hit & mis weekend. Als iederéén dat nou heeft is het niet zo erg maar je hebt er altijd van die geluksvogels (
) tussen zitten die bijna alles goed hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 27-11-2024 21:15 ]

@Typhone, @Albinosaurus, @psYchovic, @MarkH69, @Atomnized, @Basdon1985, @bazzemans, @R-B, @Dippie94, @Carpebios, @Chielioj, @colonyhunter, @Megupe, @Dion34, @Edtepet1, @ettie1990, @Quad, @Lekkerboeie86, @Jaap-Jan, @MPC60, @Fendermen, @groggy, @Fluxpuck, @RudyL, @Ramzzz, @Seikbal, @ParaDroid2, @Mooody, @onecht, @ElMacaroni, @Jordi0344, @Quantor, @wokkelz, @Freshnezz, @robbydw, @Frituurman, @jbdeiman, @timentom5, @Gkip, @Xantoz, @jm2th2, @HippiePaci, @IkBenDeSjaak, @Jewwy0211, @jassie903, @MM99, @OMX2000, @RodeVre, @Heho, @FREAKJAM, @sjtienuh, @poes, @Supermach, @pelle888, @Brachterbaek, @Dracoz
Huh? Zelden zo'n makkelijk weekend gezien.Superkiwi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:14:
Dat heb ik dus ook, de enige zekerheidjes zijn NAC, Feyenoord en Ajax denk ik. Het wordt echt zo'n hit & mis weekend. Als iederéén dat nou heeft is het niet zo erg maar je hebt er altijd van die geluksvogels () tussen zitten die bijna alles goed hebben.
Ajax wint niet, Feyenoord wint, PSV wint, Zwolle wint, Almere verliest, Heerenveen wint en alleen PEC-Sparta kan alle kanten op dus gelijkspel.
Zie hier eenvoud in zijn puurste vorm
ik voel een grotere voorsprong aankomen 😎Typhone schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:21:
[...]
Huh? Zelden zo'n makkelijk weekend gezien.
Ajax wint niet, Feyenoord wint, PSV wint, Zwolle wint, Almere verliest, Heerenveen wint en alleen PEC-Sparta kan alle kanten op dus gelijkspel.
Is echt elke week hetzelfde droevige bericht inderdaad
Maar vanaf 3-dec hoef ik hem niet meer te taggen
Jawel!!! Altijd mij taggen!makooy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:27:
[...]
Is echt elke week hetzelfde droevige bericht inderdaad![]()
Maar vanaf 3-dec hoef ik hem niet meer te taggen
@Typhone bij dezen dan.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Does not compute....Typhone schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:21:
[...]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Zo.. dan word je toch nog eens getagged want nieuwswaardig zijn mijn voorspellingen meestal niet..
Benieuwd naar het weekend... paar teams zullen moeten oppassen dat ze niet van hun rose wolk gaan kletteren
Ja daar stond een andere in mijn hoofd (wedstrijd ervoor) maar even niet paraat welke dat was. Hopelijk hebben enkelen die wedstrijd al veranderd en zien ze dit bericht niet meer
Dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk.Typhone schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:21:
[...]
Je hebt voetballiefhebbers zoals ik, voetbalfanatiekelingen, voetbalfanaten en ver, vér daarboven heb je goden zoals jij. Een beetje the untouchables voor het normale volk, logisch dat de voorspellingen voor jou een stuk eenvoudiger zijn.
Wat dat betreft benijd ik je wel.
wat zijn degenen die nog boven Typhone in de stand staan dan?Superkiwi schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:48:
[...]
Dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk.
Je hebt voetballiefhebbers zoals ik, voetbalfanatiekelingen, voetbalfanaten en ver, vér daarboven heb je goden zoals jij. Een beetje the untouchables voor het normale volk, logisch dat de voorspellingen voor jou een stuk eenvoudiger zijn.
Wat dat betreft benijd ik je wel.
Aliens. Buitenaards.toolkist schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:05:
[...]
wat zijn degenen die nog boven Typhone in de stand staan dan?
Of gewoon cheaters maar dat mag ik zonder hard bewijs niet zeggen.
hoezo, ze konden punten kopen bij jou dus jij hebt genoeg harde bewijzen?Superkiwi schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:11:
[...]
Aliens. Buitenaards.
Of gewoon cheaters maar dat mag ik zonder hard bewijs niet zeggen.
Oh chips, heb dat hardop getypt?
Dammit...
Dammit...
Het universum noemt dat geluk maar de wet van de grote getallen zal nooit liegentoolkist schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:05:
[...]
wat zijn degenen die nog boven Typhone in de stand staan dan?
0 punten. 
We zijn de vrijdagen wel eens beter gestart.
We zijn de vrijdagen wel eens beter gestart.
⏩ PVOutput☀️
Zo'n hekel aan mijzelf. Ik was er eindelijk van overtuigd dat Feyenoord in oneindige arrogantie punten zou gaan laten liggen maar durfde het toch niet te zetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zoek een nieuwe glazen bol. De mijne is sinds dit weekend kapotstuque.
⏩ PVOutput☀️
Zo herkenbaar. Laten beïnvloeden door dat forum hier.Gonadan schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:27:
Zo'n hekel aan mijzelf. Ik was er eindelijk van overtuigd dat Feyenoord in oneindige arrogantie punten zou gaan laten liggen maar durfde het toch niet te zetten.
En "de media".
Had paixou daar geen rood verdiend?
[ Voor 7% gewijzigd door Megupe op 30-11-2024 23:23 ]
Ik zie het probleem al: voorspellen doe je met een kristállen bol, niet met een glázen. Een glazen bol is net zoiets als energiestenen, die werken voor geen ene meter.Quad schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:09:
Ik zoek een nieuwe glazen bol. De mijne is sinds dit weekend kapotstuque.
Volgende keer beter, dit weekend wordt mijn slechtste ooit ben ik bang. (een keer vergeten te voorspellen vorig seizoen uitgezonderd.)
⏩ PVOutput☀️
Bizar he na zo'n weekend met recordscores.
Niet om over naar huis te schrijven dit.
Niet om over naar huis te schrijven dit.
Op de valreep toch nog de winst van AZ en Twente goed. De schade blijft zo nog enigszins beperkt.
De late overwinning bij AZ heeft @luukvr geen windeieren gelegd, die is prima op weg om weekwinnaar te worden.
De late overwinning bij AZ heeft @luukvr geen windeieren gelegd, die is prima op weg om weekwinnaar te worden.
Ik voelde mij zo bizar intelligent in de rust van FC Utrecht-PSV toen ik 1-1 had voorspeld...
5 en drie keer 7 vandaag, dat beperkt de schade gelukkig. Het was weer niet best.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
28 punten, goed voor plekje 118 van speelronde 14. Ouch.
Gezocht, een hoekje om in te huilen.
Gezocht, een hoekje om in te huilen.
⏩ PVOutput☀️
Die 2-5 zag je toch van mijlenver aankomenMaarten_E schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:29:
Ik voelde mij zo bizar intelligent in de rust van FC Utrecht-PSV toen ik 1-1 had voorspeld...
Life is what happens while you're busy making other plans
De grap is, een collega van mij wel.

Speelronde 14
Na een speelronde waarin bizar hoge scores werden gehaald leek dit op voorhand al een lastiger te voorspellen weekend te gaan worden, al dacht een enkeling daar toch anders over. Laten we daarom de quote van @Typhone (hier in zijn originele vorm terug te lezen) eens uit elkaar trekken
Typhone schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:21:
[...]
Als je had geschreven "Ajax verdiént het niet om te winnen", 100 punten. Goed, volgende:Ajax wint niet
Als je had geschreven "Feyenoord verdiént het om te winnen", 100 punten. Nul uit twee.Feyenoord wint
Toegegeven, deze zijn allebei knap voorspeld. Op voorhand had ik een gelijkspel bij deze twee ook wel geloofd.PSV wint, Zwolle wint
Ja duh, welke pannenkoek laat Almere nou winnen? Oh wacht, sorry @Beppie007, @Chielioj, @colonyhunter, @RudyL en @Feelbest. Stelletje pannenkoeken! Gratis punten die jullie hier laten liggenAlmere verliest
Met het ontbreken van Kramer had ik dat ook gedacht. Dat nota bene de afgeschreven badboy Ihattaren in de 91e minuut voor de gelijkmaker zorgt verwacht natuurlijk niemand. Deze vergeef ik je.Heerenveen wint
Veel mensen zullen het met je eens zijn geweest maar ook hier zat je ernaast. PEC pakt hier heel knap een belangrijk punt.en alleen PEC-Sparta kan alle kanten op dus gelijkspel.
Eenvoud die uiteindelijk toch niet zo eenvoudig bleekZie hier eenvoud in zijn puurste vorm
En dan toch aan 40 punten komen, ik snap er werkelijk geen hout van.
Maar goed, gelukkig zijn er altijd nog mensen die het spelletje een stuk beter snappen en dat is terug te zien aan de scores. Hoewel we de 70 punten niet aantikken en zelfs niet aan de 60 komen zijn er enkelen die toch zeer aardige scores hebben weten te behalen. Dat was mede te danken aan de ontwikkelingen in de laatste minuten, onder andere bij het eerder genoemde RKC maar ook bij AZ en Twente.
@luukvr had weekwinnaar kunnen worden, het enige wat hij nog moest doen was wachten op de puntjes van Ajax. Wat heeft die pannenkoek nu gedaan? NEC op 1-0 gezet
Het zal @YES een zorg zijn want hij is degene die met een tienpunter bij de allerlaatste wedstrijd over alles en iedereen heen gaat en daarmee de weekwinst pakt. Zijn 58 punten zijn genoeg om de nummers 2 @Renzzie en @xetri achter zich te houden.
Van de 9 wedstrijden had hij 7 totootjes goed, waarvan drie exact. Feyenoord en PEC zat hij naast maar daar was hij zeker niet de enige in. Gefeliciteerd met de verdiende winst deze week

1. @YES 58 punten
2. @Renzzie 56 punten
-. @xetri 56 punten
4. @RudyL 54 punten
5. @luukvr 53 punten
@RudyL, had je Almere nu maar gewoon laten verliezen van NAC...

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
@YES pakt zijn eerste weekwinst en is op weg richting de top 10. Met zijn winst stijgt hij 12 plaatsen waardoor hij nu op een keurige 20e positie te vinden is.
@Lekkerboeie86 gaat het Hero abonnement voor je aanvragen!

1. @Mrk87 630 punten
2. @Renzzie 624 punten (+3)
3. @Supermach 619 punten (-1)
4. @whiteguy 616 punten
5. @heho 610 punten (-2)
6. @IkBenDeSjaak 607 punten (-1)
7. @Brachterbaek 606 punten
-. @Xantoz 606 punten (+2)
9. @toolkist 604 punten (+1)
10.@Bao_mi1 600 punten (-3)
Ondanks de lastige ronde geen nieuwe spelers erin of eruit. Wel enkele kleine verschuivingen, aangegeven tussen haakjes. @Renzzie valt het meest op, die begint opeens bij @Mrk87 in de nek te hijgen.

Dankzij de pingel in '91 van RKC hebben 5 mensen we met 12 punten op de vrijdag: @YES, @Razenko, @xetri, @Maarten_E en @Atomnized. De rest kwam niet verder dan 2 puntjes.
Het avondje NAC hadden de meesten wel goed. Het kon ook bijna niet anders met Almere als tegenstander.
De 1-1 bij Feyenoord-Fortuna was een deja vuutje naar het begin van vorig seizoen. @ephymerous was de enige die gelooft in statistiek en hij pakt dan ook als enige 10 punten
Over heel voetbalpoules werd deze 136x goed voorspeld.
De 2-5 bij Utrecht-PSV is zo'n uitslag die maar één man kan voorspellen: @mavaros stelt hier niet teleur. Maar hij was niet de enige; ook @frumper had deze score op zijn papier staan. Chapeau
Deze werd over heel voetbalpoules slechts 21x voorspeld, waarvan dus twee maal 'één van ons'. Als ik jullie was zou ik er een screenshot van maken.
Als we het toch over unieke voorspellingen hebben, @Basdon1985 was de enige die de 3-2 bij Twente-Eagles goed zag aankomen

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist!
Ik kopieer even een paar regels uit het bovenste stuk:
Typhone had van toolkist kunnen winnen, het enige wat hij nog moest doen was wachten op de puntjes van Ajax. Wat heeft die pannenkoek nu gedaan? NEC op 1-1 gezet
Het zal @toolkist een zorg zijn want hij is degene die met een tienpunter bij de allerlaatste wedstrijd over Typhone heen gaat en daarmee (alweer) de weekwinst pakt.
| Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
| 1 | 38 | 48 | 0-1 |
| 2 | 51 | 30 | 1-1 |
| 3 | 25 | 42 | 1-2 |
| 4 | 25 | 53 | 1-3 |
| 5* | 33 | 25 | 1-3 |
| 6 | 49 | 49 | 1-3 |
| 7 | 51 | 40 | 2-3 |
| 8 | 31 | 43 | 2-4 |
| 9 | 31 | 22 | 3-4 |
| 10 | 51 | 47 | 4-4 |
| 11 | 46 | 52 | 4-5 |
| 12 | 51 | 43 | 5-5 |
| 13 | 53 | 55 | 5-6 |
| 14 | 40 | 43 | 5-7 |
*speelronde 5 is afhankelijk van Typhone's loyaliteit. Heeft hij Utrecht op winst staan dan kan toolkist nog winnen. Ik laat hem hier voor nu even op 1-3 staan (ná Ajax-Utrecht even een seintje aub, dan passen we de tussenstanden vanaf ronde 5 aan)

Geen reminders voor de komende speelronde, wel eentje voor een doordeweekse wedstrijd.
Komende woensdag wordt ein-de-lijk Ajax-Utrecht ingehaald, een wedstrijd uit speelronde 5.
Voor degenen die Ajax vandaag hebben zien spelen (ik hoop het niet voor jullie) is het misschien verstandig nog eens goed naar je voorspelling te kijken
Vorige week al 3e, deze week 1e.Superkiwi schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Speelronde 14
Na een speelronde waarin bizar hoge scores werden gehaald leek dit op voorhand al een lastiger te voorspellen weekend te gaan worden, al dacht een enkeling daar toch anders over. Laten we daarom de quote van @Typhone (hier in zijn originele vorm terug te lezen) eens uit elkaar trekken
[...]
[...]
Als je had geschreven "Ajax verdiént het niet om te winnen", 100 punten. Goed, volgende:
[...]
Als je had geschreven "Feyenoord verdiént het om te winnen", 100 punten. Nul uit twee.
[...]
Toegegeven, deze zijn allebei knap voorspeld. Op voorhand had ik een gelijkspel bij deze twee ook wel geloofd.
[...]
Ja duh, welke pannenkoek laat Almere nou winnen? Oh wacht, sorry @Beppie007, @Chielioj, @colonyhunter, @RudyL en @Feelbest. Stelletje pannenkoeken! Gratis punten die jullie hier laten liggen![]()
[...]
Met het ontbreken van Kramer had ik dat ook gedacht. Dat nota bene de afgeschreven badboy Ihattaren in de 91e minuut voor de gelijkmaker zorgt verwacht natuurlijk niemand. Deze vergeef ik je.
[...]
Veel mensen zullen het met je eens zijn geweest maar ook hier zat je ernaast. PEC pakt hier heel knap een belangrijk punt.
[...]
Eenvoud die uiteindelijk toch niet zo eenvoudig bleek
En dan toch aan 40 punten komen, ik snap er werkelijk geen hout van.
Maar goed, gelukkig zijn er altijd nog mensen die het spelletje een stuk beter snappen en dat is terug te zien aan de scores. Hoewel we de 70 punten niet aantikken en zelfs niet aan de 60 komen zijn er enkelen die toch zeer aardige scores hebben weten te behalen. Dat was mede te danken aan de ontwikkelingen in de laatste minuten, onder andere bij het eerder genoemde RKC maar ook bij AZ en Twente.
@luukvr had weekwinnaar kunnen worden, het enige wat hij nog moest doen was wachten op de puntjes van Ajax. Wat heeft die pannenkoek nu gedaan? NEC op 1-0 gezetWeg weekwinst.
Het zal @YES een zorg zijn want hij is degene die met een tienpunter bij de allerlaatste wedstrijd over alles en iedereen heen gaat en daarmee de weekwinst pakt. Zijn 58 punten zijn genoeg om de nummers 2 @Renzzie en @xetri achter zich te houden.
Van de 9 wedstrijden had hij 7 totootjes goed, waarvan drie exact. Feyenoord en PEC zat hij naast maar daar was hij zeker niet de enige in. Gefeliciteerd met de verdiende winst deze week![]()
[Afbeelding]
1. @YES 58 punten
2. @Renzzie 56 punten
-. @xetri 56 punten
4. @RudyL 54 punten
5. @luukvr 53 punten
@RudyL, had je Almere nu maar gewoon laten verliezen van NAC...![]()
[Afbeelding]
@YES pakt zijn eerste weekwinst en is op weg richting de top 10. Met zijn winst stijgt hij 12 plaatsen waardoor hij nu op een keurige 20e positie te vinden is.
@Lekkerboeie86 gaat het Hero abonnement voor je aanvragen!
[Afbeelding]
1. @Mrk87 630 punten
2. @Renzzie 624 punten (+3)
3. @Supermach 619 punten (-1)
4. @whiteguy 616 punten
5. @heho 610 punten (-2)
6. @IkBenDeSjaak 607 punten (-1)
7. @Brachterbaek 606 punten
-. @Xantoz 606 punten (+2)
9. @toolkist 604 punten (+1)
10.@Bao_mi1 600 punten (-3)
Ondanks de lastige ronde geen nieuwe spelers erin of eruit. Wel enkele kleine verschuivingen, aangegeven tussen haakjes. @Renzzie valt het meest op, die begint opeens bij @Mrk87 in de nek te hijgen.
[Afbeelding]
Dankzij de pingel in '91 van RKC hebben 5 mensen we met 12 punten op de vrijdag: @YES, @Razenko, @xetri, @Maarten_E en @Atomnized. De rest kwam niet verder dan 2 puntjes.
Het avondje NAC hadden de meesten wel goed. Het kon ook bijna niet anders met Almere als tegenstander.
De 1-1 bij Feyenoord-Fortuna was een deja vuutje naar het begin van vorig seizoen. @ephymerous was de enige die gelooft in statistiek en hij pakt dan ook als enige 10 punten![]()
Over heel voetbalpoules werd deze 136x goed voorspeld.
De 2-5 bij Utrecht-PSV is zo'n uitslag die maar één man kan voorspellen: @mavaros stelt hier niet teleur. Maar hij was niet de enige; ook @frumper had deze score op zijn papier staan. Chapeau![]()
Deze werd over heel voetbalpoules slechts 21x voorspeld, waarvan dus twee maal 'één van ons'. Als ik jullie was zou ik er een screenshot van maken.
Als we het toch over unieke voorspellingen hebben, @Basdon1985 was de enige die de 3-2 bij Twente-Eagles goed zag aankomen![]()
[Afbeelding]
Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist!
Ik kopieer even een paar regels uit het bovenste stuk:
Typhone had van toolkist kunnen winnen, het enige wat hij nog moest doen was wachten op de puntjes van Ajax. Wat heeft die pannenkoek nu gedaan? NEC op 1-1 gezetWeg winst.
Het zal @toolkist een zorg zijn want hij is degene die met een tienpunter bij de allerlaatste wedstrijd over Typhone heen gaat en daarmee (alweer) de weekwinst pakt.
Speelronde @Typhone @toolkist tussenstand 1 38 48 0-1 2 51 30 1-1 3 25 42 1-2 4 25 53 1-3 5* 33 25 1-3 6 49 49 1-3 7 51 40 2-3 8 31 43 2-4 9 31 22 3-4 10 51 47 4-4 11 46 52 4-5 12 51 43 5-5 13 53 55 5-6 14 40 43 5-7
[Afbeelding]
Geen reminders voor de komende speelronde, wel eentje voor een doordeweekse wedstrijd.
Komende woensdag wordt ein-de-lijk Ajax-Utrecht ingehaald, een wedstrijd uit speelronde 5.
Voor degenen die Ajax vandaag hebben zien spelen (ik hoop het niet voor jullie) is het misschien verstandig nog eens goed naar je voorspelling te kijken
Heerlijk zo'n winst over @Typhone dankzij winst van Ajax...
Nee dankzij de missers elderstoolkist schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:24:
Heerlijk zo'n winst over @Typhone dankzij winst van Ajax...
Maar ik ben blijer met de winst van Ajax dan je denkt
[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 01-12-2024 21:01 ]
Ik ben wel heel benieuwd wat jij er woensdag en komend weekend van denkt. Utrecht en AZ, twee hele lastige tegenstanders. Al dachten we dat van Fey en PSV ookTyphone schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:00:
[...]
Maar ik ben blijer met de winst van Ajax dan je denkt. Die had ik niet verwacht.
Utrecht winst, AZ verliesSuperkiwi schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:30:
[...]
Ik ben wel heel benieuwd wat jij er woensdag en komend weekend van denkt. Utrecht en AZ, twee hele lastige tegenstanders. Al dachten we dat van Fey en PSV ook
ah dus je laat mij ronde 5 ook nog winnen?
of bedoel je winst tegen Utrecht?
[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 01-12-2024 23:49 ]
"gewoon" 6 punkten toch? 😇Superkiwi schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:30:
[...]
Ik ben wel heel benieuwd wat jij er woensdag en komend weekend van denkt. Utrecht en AZ, twee hele lastige tegenstanders. Al dachten we dat van Fey en PSV ook
Mijn poule gaat een beetje zoals m'n cluppie...Superkiwi schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:59:
@luukvr had weekwinnaar kunnen worden, het enige wat hij nog moest doen was wachten op de puntjes van Ajax. Wat heeft die pannenkoek nu gedaan? NEC op 1-0 gezetWeg weekwinst.
Nee Ajax wint van Utrecht bedoelde ik iddtoolkist schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:48:
[...]
ah dus je laat mij ronde 5 ook nog winnen?
of bedoel je winst tegen Utrecht?
Dank voor weer een puik weekverslag.
In principe is het ook gewoon zo simpel als @Typhone het zei, die voetballers zijn gewoon onbetrouwbaar.
Deze week maar eens heel diep in de glazen bol kijken om weer terug te keren in de top 3
In principe is het ook gewoon zo simpel als @Typhone het zei, die voetballers zijn gewoon onbetrouwbaar.
Deze week maar eens heel diep in de glazen bol kijken om weer terug te keren in de top 3
Zwolle wint maar PEC kan alle kanten op? Daarom heb je dus maar 40 punten dit weekend... Oh wacht heb er zelf ook maar 40Typhone schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:21:
[...]
Ja daar stond eigenlijk een andere maar omdat ik met PEC bezig was heb ik die dubbel genoemd. Geen zorgen ik zal komende week ook even aankondigenJordi0344 schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:03:
[...]
Zwolle wint maar PEC kan alle kanten op? Daarom heb je dus maar 40 punten dit weekend... Oh wacht heb er zelf ook maar 40
Scherp, dit is mij niet eens opgevallenJordi0344 schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:03:
[...]
Zwolle wint maar PEC kan alle kanten op?
Ik stijg langzaam weer, woehoe, van plekje 108 naar plekje 104 (kan zo maar eens anders zijn na deze week, dat ik weer zak
)
Ik zit net statistieken van Feyenoord - Fortuna te kijken, maar zie dan ook dat Expected goals 1.4 (Feyenoord) versus 1.2 (Fortuna) is. dat maakt me nog nieuwsgieriger naar hoe dat tot stand komt dan dat ik eigenlijk al was.
Met de enorm grote kansen die Feyenoord had zou je zeker minimaal 2 - 3 Expected goals krijgen, of tellen ze kansen waarbij de bal op lat of paal beland niet mee als potentiële goal, omdat die bal iets te letterlijk op (tegen) de goal gaat ipv in de goal?
Want dan zeg je feitelijk, een bal die de keeper pakt telt meer mee voor het aantal goals (hoeveel sterker) een club zou kunnen maken, dan een enorme kans die een speler verprutst maar die eingelijk 99,99% van de keren dat zo'n bal komt in de goal gaat.
Vaak vind ik het wel een redelijke weerspiegeling van grote kansen op een goal. Helemaal omdat er ook staat 'Feyenoord 5 grote kansen, Fortuna 1' in diezelfde statistieken). Ik heb de wedstrijd enigszins gevolgd (sinterklaasviering), maar het was toch echt overtuigend dat Feyenoord het meer verdiende te winnen dan Fortuna. Maargoed, na die 3 goals tegen City, waar het afmaken wél op orde was, is het wellicht te hoog gegrepen dat dit tegen Fortuna ook lukt.
Ik zit net statistieken van Feyenoord - Fortuna te kijken, maar zie dan ook dat Expected goals 1.4 (Feyenoord) versus 1.2 (Fortuna) is. dat maakt me nog nieuwsgieriger naar hoe dat tot stand komt dan dat ik eigenlijk al was.
Met de enorm grote kansen die Feyenoord had zou je zeker minimaal 2 - 3 Expected goals krijgen, of tellen ze kansen waarbij de bal op lat of paal beland niet mee als potentiële goal, omdat die bal iets te letterlijk op (tegen) de goal gaat ipv in de goal?
Want dan zeg je feitelijk, een bal die de keeper pakt telt meer mee voor het aantal goals (hoeveel sterker) een club zou kunnen maken, dan een enorme kans die een speler verprutst maar die eingelijk 99,99% van de keren dat zo'n bal komt in de goal gaat.
Vaak vind ik het wel een redelijke weerspiegeling van grote kansen op een goal. Helemaal omdat er ook staat 'Feyenoord 5 grote kansen, Fortuna 1' in diezelfde statistieken). Ik heb de wedstrijd enigszins gevolgd (sinterklaasviering), maar het was toch echt overtuigend dat Feyenoord het meer verdiende te winnen dan Fortuna. Maargoed, na die 3 goals tegen City, waar het afmaken wél op orde was, is het wellicht te hoog gegrepen dat dit tegen Fortuna ook lukt.