"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maak me nou niet groter dan ik al ben! 😎Superkiwi schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:49:
[...]
Helemaal goed en eigenlijk niet meer dan logisch.
Ik weet niet of de wedstrijdpunten los te zien zijn. Indien nee, mogen jullie ze lekker zelf gaan optellen, dan wacht ik hier wel
U kon ook niet weten dat Weghorst nauwelijks gebruikt zou worden. Had hij dezelfde rol als een Luc de Jong gehad, had u zomaar wel gelijk kunnen hebben met uw voorspelling. En een Weghorst hoort niet te lopen wegrotten op de bank, zoals Ajax wel heeft gedaan.Seikbal schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:07:
[...]
De woorden worden nog ff geslepen voor de laatste ronde... Weghorst had ik als topscorer genomen want ik had gehoopt dat hij de Ajax revelatie zou worden... Brobbey had ik vorig jaar maar had te weinig vertrouwen (dat was dus dit jaar ook weer terecht).
Wout heeft het alleen ook niet helemaal waargemaakt...
Misschien moet ik volgend seizoen AI maar laten kiezen wie de topscorer zal zijn van seizoen 2025 - 2026 (wat voelt dat nog ver weg).
Veel succes met uw voorspellingen voor morgen.
Dat is ook een goede optie inderdaad, mocht het gelijk worden.Gonadan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:51:
Je kunt van die extra voorspellingen nog wel een bonus ronde maken, dat je die separaat vergelijkt.
Ik had in het verslag al als mogelijkheid gegeven om de playoffs als tie-break te gebruiken in geval van gelijkspel.
@toolkist en @Typhone wat willen jullie zelf?
De extra voorspellingen die de doorslag geven in geval van gelijkspel of gaan jullie de playoffs in?
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 17-05-2025 13:24 ]
Wat mij betreft, als het gelijk eindigt qua uitslagen dan is dat maar zo.Superkiwi schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:18:
[...]
Dat is ook een goede optie inderdaad, mocht het gelijk worden.
Ik had in het verslag al als mogelijkheid gegeven om de playoffs als tie-break te gebruiken in geval van gelijkspel.
@toolkist en @Typhone wat willen jullie zelf?
De extra voorspellingen die de doorslag geven in geval van gelijkspel of gaan jullie de playoffs in?
Dan heb ik 1x gewonnen, Typhone 1x, en 1x gelijk. Zou mooi moment zijn om deze battle te begraven en een andere strijd (jij vs @Razenko ?) te gaan volgen.
Ik tel wel vast.Superkiwi schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:49:
[...]
Helemaal goed en eigenlijk niet meer dan logisch.
Ik weet niet of de wedstrijdpunten los te zien zijn. Indien nee, mogen jullie ze lekker zelf gaan optellen, dan wacht ik hier wel
Tool 50 Typhone 20 ik win
Rond 13.30 zijn de opstellingen beschikbaar. Eventueel check je nog even op je doelpuntenmaker wel aan de aftrap staat.
Het hele seizoen in beschouwing nemend hoop ik dat één van de heren in de huidige top 3 de winnaar wordt, zij hebben dit seizoen veruit het beste gepresteerd, het is ze gegund.
Hm laatste keer dat ik dronken was is meer dan 1,5 jaar geledenSuperkiwi schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:39:
Je hebt er wel iéts mee gedaan, bij start staan ze namelijk op alfabet. Was je dronken toen je er mee aan de slag ging?
bijna. 40 vs 24 met alleen Feyenoord nog te gaan (typhone poolt 0-1 ik 1-2). Dus volgens mij eindigen we gelijk overall
104 extra puntjes, ook niet slecht.
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 18-05-2025 17:01 ]
Zeker! Niet in de laatste plaats omdat het spannend was bovenaan met enkele geduchte concurrenten. Nu al benieuwd naar volgend jaar
Volgend seizoen zal, indien hij het niet vergeet, nog iemand van onze oude battlefield club mee gaan doen. Een strijd met 3 personen kan ook leuk zijn.. zeker als Kiwi mee doet, geheid plezier voor iedereentoolkist schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:51:
[...]
Wat mij betreft, als het gelijk eindigt qua uitslagen dan is dat maar zo.
Dan heb ik 1x gewonnen, Typhone 1x, en 1x gelijk. Zou mooi moment zijn om deze battle te begraven en een andere strijd (jij vs @Razenko ?) te gaan volgen.
PSN: Europhea
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat lijkt me een prima vervanger voor T vs T.Razenko schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:02:
[...]
Volgend seizoen zal, indien hij het niet vergeet, nog iemand van onze oude battlefield club mee gaan doen. Een strijd met 3 personen kan ook leuk zijn.. zeker als Kiwi mee doet, geheid plezier voor iedereen
Kan Kiwi zich daarop focussen nu hij volgend jaar de weekverslagen helaas niet meer gaat doen.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Ooit eens met 73 punten 3e van nl, maar vandaag met 223 punten net te kort om op de Champs Elysees naast @whiteguy,
Organisatie bedankt voor de reminders en heerlijke weekend verslagen

[ Voor 17% gewijzigd door Megupe op 18-05-2025 22:51 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
@whiteguy
@lhjlu
@IkBenDeSjaak
Jullie hebben alledrie een DM ontvangen.
De bekertjes gaan deze week besteld worden en komen dan jullie kant op!
[ Voor 66% gewijzigd door Typhone op 19-05-2025 07:28 ]
Zal ook aan mijn vriendin vragen of ze nog wat leuks kan maken met alle data(voorspellingen en uitslagen) die we hebben. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Misschien is de standaard 2-1 die een hoop spelers invullen helemaal niet meer relevantSuperkiwi schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:23:
Er komt nog een verslag én een prijsuitreiking he, dus niet gelijk het topic de rug toe keren
Qua reminders blijf ik volgend jaar ook betrokken bij de organisatie! Iedere andere Chief Organisatie was tevreden over mijn functioneren dus ik mag nog even aanblijven
[ Voor 16% gewijzigd door makooy op 19-05-2025 08:36 ]
Ik blijf ook betrokken en hoop na de zomer ook weer genoeg tijd te hebben voor de wedstrijdverslagen.makooy schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:34:
[...]
Zal ook aan mijn vriendin vragen of ze nog wat leuks kan maken met alle data(voorspellingen en uitslagen) die we hebben. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Misschien is de standaard 2-1 die een hoop spelers invullen helemaal niet meer relevant
Qua reminders blijf ik volgend jaar ook betrokken bij de organisatie! Iedere andere Chief Organisatie was tevreden over mijn functioneren dus ik mag nog even aanblijven
Met het klussen/verbouwen etc etc en het gebrek aan beeldschermruimte is dat niet heel makkelijk gebleken.
Dat gezegd hebbende als iemand zich geroepen voelt of zin heeft om hier bij aan te sluiten dan graag even bij @Lekkerboeie86 @makooy of mij melden.

Gelukkig was ik vorige week al uit de top 10 gedonderd, want op de laatste dag teleurgesteld worden zou meer pijn doen denk ik

Wel lekker om het hele jaar een beetje bovenin mee te draaien, dus dat ga ik volgend seizoen zeker weer proberen. Hopelijk is dit bij mijn cluppie in 010 ook de tendens
Rest mij niks dan de nummers 1 t/m 3 van harte te feliciteren met het behaalde succes, en de organisatie wederom te bedanken voor een zeer vermakelijk topic gedurende het seizoen !!
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Snelle statistieken:
148 - voorspellers in de poule aan het begin van het seizoen121 - voorspellers die het seizoen afgemaakt hebben
daarvan hebben:
107 - voorspellers die de "Extra"/bonus voorspellingen volledig hebben ingevuld.
56 - spelers die geen enkele voorspelling hebben gemist (oftewel 100% van alle voorspellingen ingevuld)
4114 - voorspellingen waren er mogelijk (121 spelers * 34 rondes)
494 - niet ingevulde wedstrijden
88% van alle wedstrijden zijn ingevuld.

Speelronde 34
Helaas, helaas. Na 34 speelronden zit de competitie er weer op. En wat voor één! Waar iedereen het er in de eerste seizoenshelft wel over eens was dat PSV zonder enige moeite op weg zou zijn naar de landstitel, ging dat toch niet helemaal zonder slag of stoot. Met een voorsprong van 9 punten in de winterstop werd de platte kar alvast afgestoft en voorzien van nieuwe bandjes. Maar wat er toen gebeurde...
In de eerste maanden van het huidige kalenderjaar stortte het team van Peter Bosz volledig in en liet in enkele maanden tijd 18(!) punten liggen ten opzichte van (het klinkt na vorig seizoen nog steeds gek) concurrent Ajax, dat met saai doch efficient voetbal de punten aan elkaar reeg. Met nog vijf ronden te spelen stonden de Amsterdammers opeens 9 punten los, al werd daar het woord kampioenschap niet in de mond genomen. Een wijs besluit. Na een ingecalculeerd doch behoorlijk beschamend verlies tegen FC Utrecht (4-0) was het nu de beurt aan Ajax om in te storten. Na verlies tegen NEC (0-3) en een bijzonder knappe overwinning van PSV in de Kuip (3-2 Noah Lang in minuut 90+9) werd het gat tussen Ajax en PSV verkleind tot 2 punten. Het gelijkspel van Ajax tegen Groningen de week daarop (2-2, met wederom een goal in 90+9) zorgde ervoor dat PSV's 4-1 tegen Heracles genoeg was voor de Eindhovenaren om met 1 punt verschil de eerste plaats weer in te nemen. Een toch nog ietwat spannende wedstrijd op het Kasteel werd na rust beslist waardoor zij zich net als vorig jaar tot kampioen van Nederland mogen kronen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4m4EU1Kp12P3d80q03QrdOJc.jpg?f=user_large)
Gefeliciteerd aan alles en iedereen die PSV supportert
Daaronder gingen Feyenoord en Utrecht lang gelijk op, totdat Utrecht enkele ronden voor het einde besloot dat de vEL ook wel goed is. En dus mag Feyenoord het in de vCL gaan proberen.
AZ maakte zich al lekker voor de EL. Oh nee, dat werden toch de Eagles.
Fortuna had ook lang zicht op Europa. Oh nee dat liep toch even anders.
Tot ver tegen het einde maakte nummer 15 nog kans op de play-offs. Play-offs zijn k#t maar de strijd om plaatsing in de play-offs houden de competitie wel spannend tot het einde.
Onderin was het al snel duidelijk dat RKC en Almere zouden gaan degraderen, de ED bleek toch een maatje te groot. Willem II maakte het nog even spannend maar mag zich gaan opmaken voor de nacompetitie.
Goed, door naar afgelopen weekend:
Nummer 2 Ajax wist in eigen huis te winnen van een pover Twente: 2-0.
Feyenoord was al zeker van een 3e plaats en gaven de punten aan Heerenveen, daar werd het 2-0 voor de Friezen die daarmee een plek in de play-offs wisten te bemachtigen.
FC Utrecht was ook al zeker van hun knappe 4e plek en speelden met 0-0 bloedeloos gelijk tegen Fortuna Sittard.
In de strijd om plek 5, die thuisvoordeel in de play-off wedstrijden geeft, had AZ aan een 1-1 tegen het gedegradeerde Almere genoeg.
In de strijd om de play-offs was Heracles-NEC nog een interessante. Deze werd met 2-1 gewonnen door de uitploeg waardoor zij het laatste ticket in de play-offs pakken.
Voor zowel NAC (15e) als Willem II (16e) stond er niks meer op het spel en de Brabantse derby eindigde in 1-1.
Het eveneens al gedegradeerde RKC won in een fraaie wedstrijd met 5-3 van de Eagles, die dankzij hun bekerwinst al zeker zijn van de groepsfase Europa League.
PEC en Groningen eindigde in 2-0. Zij grijpen dit seizoen overal naast.
Na 34 ronden is dit de stand in de Eredivisie:
:strip_exif()/f/image/9QJSWg8A2A9nytgjEI9UpuyM.png?f=user_large)
Met een speelronde waarin élke wedstrijd een wedstrijd van de week was en er potentieel 180 punten verdiend konden worden werden er grote scores verwacht. Toch viel dat mee, vooral omdat veel eerste doelpunten gescoord werden door spelers waarvan we het niet verwachtten. Ook zaten er een aantal uitslagen tussen die niemand van tevoren had kunnen bedenken. Er waren gisteren drie deelnemers die boven de 60 punten uitkwamen, waarvan er één met kop en schouders bovenuit stak. Zijn naam? @xetri.
Ondanks 4 foute toto's wist hij toch lekkere punten bij elkaar te schrapen, 68 in totaal om precies te zijn. Hiermee neemt hij op de globale ranking een hele knappe 37e plaats in

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 5:
1. @xetri 68 punten
2. @assasinbats 60 punten
-. @Purehz 60 punten
4. @mefjoew 58 punten
-. @poes 58 punten

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
@xetri pakt op de laatste dag nog even zijn tweede weekwinst mee, met een kleine 8 punten voorsprong op de nummer 2. Heel knap en dik verdiend! gefeliciteerd
@Lekkerboeie86 heeft nog precies één Tweakers Hero abonnement in zijn tas zitten, deze komt jouw kant op.

De definitieve top 10 ziet er na 34 speelrondes als volgt uit:
*tussen haakjes het aantal plaatsen omhoog/omlaag.
1. @whiteguy 1531 punten
2. @IkBenDeSjaak 1496 punten (+1)
3. @lhjlu 1473 punten (+4)
4. @M@cer 1472 punten (+4)
5. @Megupe 1463 punten (+12)
-. @Mrk87 1463 punten (-3)
7. @bregweb 1448 punten (+3)
8. @Supermach 1445 punten (+6)
9. @chulin 1442 punten (+12)
10.@Bao_mi1 1438 punten (-5)
@whiteguy heeft de eerste plaats niet meer weggegeven en is daarmee de grote winnaar van Tweakers FC '24/'25. Gefeliciteerd!

Met deze 1531 punten heb je niet alleen alle deelnemende Tweakers verslagen, je staat ook heel erg knap 21e van Nederland
@Mrk87 stond lang in de top 3, helaas waren 20 punten in deze ronde én een 'magere' 86 extra punten niet genoeg om hem in de top 3 te houden. Die plek is nu ingenomen aan @lhjlu, die op de laatste dag 4 plaatsen stijgt.
@Megupe heeft gisteren de beste zaken gedaan. Hij steeg maar liefst 12 plaatsen en komt daarmee op de laatste dag brutaal de top 5 binnengestormd
@chulin stijgt even zoveel plaatsen en weet zich op een mooie 9e plek te frummelen.

We hebben dit seizoen wederom meerdere deelnemers met meer dan één weekwinst, wat met dit grote deelnemersveld een bijzonder knappe prestatie is. @xetri en @Razenko hebben allebei twee schildjes in hun kast mogen zetten. Groot applaus graag
Ajax-Twente (2-0) werd 4x goed voorspeld: @Sempy, @M@cer, @RudyL en @Thijssie007 hadden er vol vertrouwen in.
AZ-Almere (1-1) werd alleen door @assasinbats goed gezien
RKC-Go Ahead (5-3) werd door niemand goed voorspeld.
Dat Heerenveen met 2-0 met Feyenoord zou gaan winnen wisten alleen @bie100 en @RodeVre. Van die laatste had ik niet anders verwacht, wat wil je ook met een teamnaam als Pompebleden United
De kampioenswedstrijd van PSV bleek de makkelijkste, deze werd 33x goed voorspeld.
Een kleine 6 deelnemers hadden hun hoop op een Spartaanse winst gezet. Helaas mocht dat niet zo wezen.
In een week met onvoorspelbare uitslagen is het lastig tienpunters scoren.
Toch zagen we @RodeVre, @Purehz, @assasinbats en @RudyL er 3 op hun rekening bijschrijven
Fortuna-Utrecht werd door twee mensen goed voorspeld: @lucatoni en @mefjoew.
Na deze speelronde zijn de extra punten er ook bij opgeteld. Hier werd door een aantal mensen behoorlijk goed gescoord. Een speciale vermelding voor de deelnemers met 110 punten of meer:
@chulin, @whiteguy 124 punten
@Willem_48 122 punten
@poes 120 punten
@Megupe, @FRFC1908 @Supermach 116 punten
@kevints, @M@cer @MM99 114 punten
@Freshnezz, @Fascinerend @Besas79 @lhjlu 112 punten
@groggy, @FREAKJAM 110 punten
Niemand had de topscorer (Steijn) goed. De Jong was bij jullie met 54 nominaties veruit de favoriet.
De kampioen hadden de meesten dan wel weer goed gezien, maar liefst 89 werd PSV als favoriet aangemerkt. Feyenoord stond 15 keer op de lijst, Ajax 5 keer.
Bij @bazzemans ging iets niet helemaal goed, hij had Fortuna als kampioen aangemerkt.

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist!
Ook deze wedstrijd zit erop! Na een slopende strijd die lang in het voordeel van Typhone leek uit te vallen heeft toolkist zich elke keer als een echte Ajacied terug weten te knokken. Met een score van 16 tegen 16 wordt dit seizoen afgesloten met een gelijkspel, misschien wel de beste apotheose die deze strijd heeft verdiend. De heren er drie seizoenen lang een bloederig maar wel eerlijk schouwspel van gemaakt. Na een winst voor Typhone en een winst voor toolkist wordt de strijdbijl nu, met het schudden van de handen, begraven. Bedankt weer voor alle spanning en sensatie heren!
Niet dat het er toe doet: het aantal gescoorde extra punten is 98 vs 86 in het voordeel van Typhone.
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
30 | 23 | 34 | 15-13 |
31 | 27 | 21 | 16-13 |
32 | 18 | 32 | 16-14 |
33 | 29 | 32 | 16-15 |
34 | 24 | 40 | 16-16 |

Na 34 speelronden is onze poule beslist en gespeeld, de play-offs tellen niet mee voor de eindranking. Vind je het leuk om deze toch in te vullen dan heb je uiteraard de volledige vrijheid om dat te doen. Let wel, hier worden geen reminders voor uitgestuurd.
Vorig seizoen was er een groepje fanatiekelingen die het topic levendig hielden tijdens de play-offs; hopelijk doen er dit keer weer een aantal mee
Ter info, de wedstrijden worden aanstaande donderdag gespeeld.
Om 18:45 is het AZ-Heerenveen, om 21:00 is het FC Twente-NEC.
De finale is zondag om 18:00u.
Alle 120 deelnemers bedankt voor het fanatiek meespelen en vergeet je niet in te schrijven voor komend seizoen!
Voor nu een hele fijne (sport)zomer gewenst en voor supporters die de play-offs nog in mogen, succes!
Dan als aller-allerlaatste nog even dit: bedankt voor de leuke reacties op de verslagen elke week, het motiveerde om er toch elke keer weer even voor te gaan zitten. Voor mij nu de tijd gekomen om het stokje door te geven aan iemand anders dus dit was tevens de laatste van mijn hand
Groet,
Kiwi, Typhone, Lekkerboeie86 en Makooy.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 19-05-2025 10:49 ]
Maar nog belangrijker: dank aan iedereen die mee heeft geholpen met de organisatie. Dit maakt het nog zo veel leuker om de eredivisie te volgen. En de verslagen waren ook altijd leuk om naar uit te kijken. Chapeau!
Dat doet er wel toe, dit heerschap welke zich Ajacied noemt heeft alleen meer punten omdat ie PSV als kampioen had gepooled... Strafpunten dus!Niet dat het er toe doet: het aantal gescoorde extra punten is 98 vs 86 in het voordeel van Typhone.
Zou jij mij even per DM jouw adres kunnen sturen?
De verslagen en jouw input hebben dusdanig effect gesorteerd dat ik aanvragen heb gekregen om jou van een presentje te voorzien voor de input dit seizoen en die gaat er dus ook komen ook!
Ten tweede een kleine verontschuldiging:
Bij een inspiratieloze 1 ronde heb ik alle wedstrijden en doelpuntenmakers ingevuld volgens de qua statistiek meest voorspelde uitslag. De 1e ronde ging redelijk, dus dat heb ik een heel seizoen volgehouden en dat heeft mij een 7e plek opgeleverd! Heb dit voor het onderzoek volgehouden, volgend seizoen ga ik weer op eigen kracht voorspellen. Maar als je erg twijfelt bij een uitslag, ga dan voor de meest voorspelde!
Hattrick: Thorgal Eagles
Het was erg spannend onderin en ondanks dat ik 42 punten had deze laatste ronde... waarin ik PSV op 3-1 verlies had staan ben ik toch niet heel slecht geeindigd. Geen enkele doelpuntenmaker goed dus daarin geen bonuspunten gescoord.
Benieuwd wat volgend seizoen gaat doen, wie de verslagen gaat schrijven en waar ik eindig. Farioli is er in ieder geval van tussen ... Bosz naar Ajax?
Nogmaals bedankt aan de organisatie, super leuk dat jullie dit mogelijk maken en het ook allemaal niet zo serieus is
Hulde aan de winnaar... @whiteguy
PS.
Wel lekker dat Heerenveen nog zo'n knappe overwinning heeft geboekt! Dat is toch dat van Persie effect dan he...

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Helaas niet mijn gedroomde landskampioen, die hebben het vorige week woensdag verspeelt..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Typhone schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:21:
@Superkiwi
Zou jij mij even per DM jouw adres kunnen sturen?
De verslagen en jouw input hebben dusdanig effect gesorteerd dat ik aanvragen heb gekregen om jou van een presentje te voorzien voor de input dit seizoen en die gaat er dus ook komen ook!
Je vleit me met deze post. Danku, danku! Leuk om te lezen dat het gewaardeerd werd.
*Kiwi pinkt een traantje weg.
Ik zal kijken of ik je straks nog wat extra bonuspuntjes kan toestoppen
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 19-05-2025 15:27 ]
Ik heb daardoor naar wedstrijden zitten kijken die ik voorheen niet interessant genoeg vond.
Het heeft mijn voetbalplezier dit seizoen vergroot.
Gefeliciteerd @whiteguy en inderdaad heeft onze eigen @Superkiwi met zijn tomeloze inzet een presentje verdiend
Volgend seizoen doe ik weer mee!
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Voor mij was het het eerste jaar met deze poule meespelen, en ik kan me bij anderen aansluiten dat dit er toch stiekem voor gezorgd heeft dat ik met iets meer interesse naar nietszeggende potjes onderaan de middenmoot heb zitten kijken. En natuurlijk elke maandag f5-en voor het verslag. Super tof, die beker gaat en mooie plek krijgen !
Als poule zijn we gezamenlijk op de 10e plaats van Nederland terecht gekomen. Dat is niet verkeerd als je bedenkt dat er ruim 2000 groepen zijn. De top 5 van een poule bij elkaar bepaald het aantal punten in de ranglijst.
We willen Tweakers HQ bedanken voor de 34 abonnementen. Dit is een leuke extra voor de week winnaars! Deze worden uitgereikt door @Moonsugar en @femmebel heel veel dank hiervoor!
@makooy is eindbaas reminders en zorgt dat iedereen optijd wakker is om de punten binnen te halen. Achter de schermen zorgt hij dat alles werkt en draait. Waardevolle statistieken worden door hem aangeleverd. Hij zal ook zich bezig houden met de registratie voor komend seizoen. @makooy
is een belangrijke schakel in dit initiatief!
@Typhone mogen we niet vergeten. Hij is de ontwerper van de lay-out en de balkjes. Heeft de nodige verslagen geschreven. Later in seizoen kwam dit niet altijd uit, maar komend seizoen zullen we veel van hem horen.
@Superkiwi heeft de meeste verslagen geschreven dit seizoen. Een tijdrovende bezigheid, maar absolute meerwaarde binnen dit initiatief. De reacties hierop zijn duidelijk. Kiwi krijgt een groot applaus voor zijn inzet en creativiteit hier!
Iedereen bedankt voor het mooie seizoen! De gezelligheid en goede sfeer in dit topic! Tzt zullen we de poule leeghalen en iedereen opnieuw uitnodigen voor 25/26.
Gaat nergens om maar toch lekker!
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
lekker in je eentje aan het spelen?Superkiwi schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:43:
Meerdink goed, winst AZ goed, kortom: dikke punten
Gaat nergens om maar toch lekker!
Is het seizoen klaar gaat hij wild doenSuperkiwi schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:00:
Het zal je verbazen, er zijn nog 62 mensen die meedoen. Helaas voor hen scoren niet allemaal zoveel punten als ik. 16 punten bij AZ, retteketet!
Ah, ik had niet gezien dat je ook doelpunten makers kon voorspellen daar inmiddels. Goeie reminder
Superkiwi (hé, dat ben ik!) en @assasinbats (allebei 24 punten) strijden om de winst, terwijl @Razenko en @RudyL (allebei 18 punten) vechten om plek 2.
Of wordt het toch iemand van de gedeelde top 5 (@psychicist, @DENNIS79, @Vortigen, @YES en @yorroy, allemaal 18 punten) die nog even langszij komt scheuren?
Ondanks dat de poule hier al ten einde is spelen we niet helemáál voor spek en bonen; de winnaar krijgt namelijk gewoon een mooi weekwinnaar schildje achter zijn naam
Hup Kiwi!

Omdat het opvalt als ik als insider tijdens het reguliere seizoen bovenaan zou staan. Dan krijg je net als bij het Songfestival dat mensen gaan roepen dat het allemaal niet eerlijk verloopt.Razenko schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:16:
Ik weet niet of dat nou echt een eer is ... aangezien Kiwi het hele seizoen onderin te vinden was en nu er amper nog iemand mee doet staat hij bovenaan
Nu mag @psychicist de eerste plaats delen met de grote Superkiwi: allebei 38 punten tijdens deze 3 play-off wedstrijden
Leuke afsluiter van het seizoen, op naar het volgende!
Dat doen we nu ook, want er is niemand meer om je te controlerenSuperkiwi schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:47:
[...]
Omdat het opvalt als ik als insider tijdens het reguliere seizoen bovenaan zou staan. Dan krijg je net als bij het Songfestival dat mensen gaan roepen dat het allemaal niet eerlijk verloopt.
Benieuwd of we nu "nieuwe" mensen hier in de poule krijgen! Al kun je ook prima meespelen als er geen club van je in de Eredivisie speelt.
Met de komst van Telstar in de eredivisie, kan je wel weer wilde voorspellingen uit je glazen bol trekken.Seikbal schreef op maandag 2 juni 2025 @ 07:17:
Willem II er alsnog uit... en Telstar promotie.. wie had dat gedacht?
Benieuwd of we nu "nieuwe" mensen hier in de poule krijgen! Al kun je ook prima meespelen als er geen club van je in de Eredivisie speelt.
Dat maakt het voorspellen zo moeilijk als je geen wiskundig excelblaadje tot in detail nastreeft, zoals vele goede voorspellers vast wel doen. Die steken niet op een willekeurig moment hun kleine teen uit bed en voelen wat het vandaag zal worden.
Ik ben nu al benieuwd wat jij er met je voorspellingen van gaat maken.mavaros schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:21:
[...]
Met de komst van Telstar in de eredivisie, kan je wel weer wilde voorspellingen uit je glazen bol trekken.
Dat maakt het voorspellen zo moeilijk als je geen wiskundig excelblaadje tot in detail nastreeft, zoals vele goede voorspellers vast wel doen. Die steken niet op een willekeurig moment hun kleine teen uit bed en voelen wat het vandaag zal worden.
Alles van Telstar kampioen, tot Telstar 0 punten met een doelsaldo van -200, voelt als een niet heel rare verwachting wat dat betreft
Mochten jullie je afvragen waar ze blijven
Wow, is het echt Sterling Silver?Typhone schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:33:
De bekertjes zijn nog steeds 'in bestelling'. Vanwege de drukke meimand, trofeeën maand en iets over de Brexit duurde het onverwacht langer. Nou ze hebben nog een aantal dagen en anders worden ze elders besteld.
Mochten jullie je afvragen waar ze blijven
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Als je tweede bent geworden wel
Haha maar zonder gekheid, de eerste keer had ik de bekers binnen 2 dagen in huis. Nu is de bestelling nog niet eens in behandeling genomen en krijg ik alweer meldingen van vertragingen na ruim 2 weken.
Zoiets begrijp ik dus niet.
Inderdaad toepasselijk.Superkiwi schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:43:
Het past wel bij een seizoen waarin een hoop wedstrijden gestaakt en uitgesteld werden
Iets met uitgestelde vreugde, te vroeg juichen en Willem 2
Is gewoon bewust... als het WK voor clubs is afgelopen weten we pas echt wie de winnaar isTyphone schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:47:
De bekers zijn vandaag elders opnieuw besteld. Excuses voor de vertraging!

Haha nee vorige jaren was alles er veel sneller. Maar de laatste twee keer ging het al ‘langzamer’ en maakte ik me al zorgen. Nu twee keer bullshit excuses gehoord dus gecanceld.Seikbal schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:39:
[...]
Is gewoon bewust... als het WK voor clubs is afgelopen weten we pas echt wie de winnaar is![]()
![]()
@Vortigen en @poes hadden dit ook al door en hebben hun eerste uitslagen al op papier staan.
De extra voorspellingen zijn niet in te vullen.
Yep, ik keek voor de gein op de site en zag dat ik al wat in kun vullen.Superkiwi schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 01:08:
Voor de hele vroege vogels: de eerste ronde van het nieuwe seizoen is sinds deze week te voorspellen!
@Vortigen en @poes hadden dit ook al door en hebben hun eerste uitslagen al op papier staan.
De extra voorspellingen zijn niet in te vullen.
Die extra voorspellingen komen vanzelf wel nadat alle transfers klaar zijn denk ik.
Vorig seizoen had ik Luuk de Jong als topscorer neergezet maar bleek Sam Steijn de grote verrassing!
Zou hij het dit keer weer kunnen bij Feyenoord?
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
De topscorer komt zelden van een grote club, daar lopen teveel mensen in de voorhoede die doelpunten maken. Je moet kijken bij clubs die met een échte spits spelen.Vortigen schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:50:
[...]
Vorig seizoen had ik Luuk de Jong als topscorer neergezet maar bleek Sam Steijn de grote verrassing!
Zou hij het dit keer weer kunnen bij Feyenoord?
#perhapsmybad
Dat zou ik ook prettig vinden eerlijk gezegdSeikbal schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:02:
Komt hier een link naar het nieuwe topic? Vorige keer zat ik hier nog te refreshen terwijl het allang ergens anders verder was gegaan
#perhapsmybad
De vorige keer vond ik de Tweakers poule door een bericht op de frontpage. Zou ook mooi zijn als dat deze keer weer komt.
Het is nog juni. RustaaaaghSeikbal schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:02:
Komt hier een link naar het nieuwe topic? Vorige keer zat ik hier nog te refreshen terwijl het allang ergens anders verder was gegaan
Een gesloten topic refreshen? #inderdaadjouwbad 😇Seikbal schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:02:
#perhapsmybad
Die gaat er komenSeikbal schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:02:
#perhapsmybad
Wie, Seikbal of het nieuwe topic?
Ik heb van (of is het bij?) allebei wel hoge verwachtingen trouwens.
Ik moet nog even wat mooie banners laten ontwerpen door vrouwlief aangezien de bewegende gestolen zijn grrr.Superkiwi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:49:
[...]
Hoge verwachtingen van mij? 2x laatste worden.. heb denk ik de verwachting snel overtroffenSuperkiwi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:49:
[...]

Ik zie jou nog wel een ommekeer maken en komend seizoen is daar een mooi moment voor.
Hup Seikbal!

[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 01-07-2025 12:31 ]
Weet je dat zeker? Komend seizoen ging het toch om seikbal vs kiwi (vs quad? of was dat iemand anders) als upgrade van de typhone vs mijzelf battle?Superkiwi schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:30:
Drie keer is scheepsrecht Seikbal!
Ik zie jou nog wel een ommekeer maken en komend seizoen is daar een mooi moment voor.
Hup Seikbal!
*alvast wat steekjes uitdelen doet
Ga je nu al je eigen wedstrijd beginnen omdat je toch nooit bij mij in de buurt zal komen?Superkiwi schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:54:
Dat is @Razenko, maar dat is geen echte concurrent voor mij en dat weet ie zelf ook wel.
*alvast wat steekjes uitdelen doet![]()
Had meer van je verwacht ... of toch niet
WK clubs is bezig, vrouwen EK, de tour komt eraan.Megupe schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:01:
Is dat interlandvoetbal al eens afgelopen? Ben weer toe aan mijn wekelijkse voorspellingen (en vooral de aankondigingen en verslagen)
Het duurt nog wel even voor de Eredivisie weer begint.
⏩ PVOutput☀️
Upgrade? UPGRADE?toolkist schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:34:
[...]
Weet je dat zeker? Komend seizoen ging het toch om seikbal vs kiwi (vs quad? of was dat iemand anders) als upgrade van de typhone vs mijzelf battle?
Downgrade mijn zoon!
Zwitsers vrouwen elftal verloor met 7-1 van een U15 mannen team wat toevallig net uit de kroeg langskwam. Gruwelijk.Quad schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:26:
[...]
WK clubs is bezig, vrouwen EK, de tour komt eraan.
Tour is wel heel fijn om nog te zien 😇Quad schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:26:
[...]
WK clubs is bezig, vrouwen EK, de tour komt eraan.
⏩ PVOutput☀️
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2025-2026
Ik begin eind volgende week met voorbereidingen en ledenadministratie. Zal ook binnenkort hier nog wat statistieken posten van afgelopen seizoen eennnnnnnnnn we wachten natuurlijk met zijn alle in spanning voor de bekers! :
Nog niet, doen we als de bekers binnen zijn en de statistieken gepost zijnMegupe schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:54:
Dan niet beter om dit topic op slot te zetten?