Mail en agenda spam

Pagina: 1
Acties:
  • 836 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:24
Goedemiddag,

Sinds enkele dagen krijg ik tientallen mails met uitnodigen via teams. Deze mails komen in mijn ongewenste mailbox maar omdat er een teams uitnodiging aan vast zit komt deze ook automatisch in mijn agenda te staan. Ik kan dit niet meer uit m’n agenda verwijderen omdat het fake mail accounts zijn en ‘mijn antwoord niet kan worden verstuurd’.

Het begon klein inmiddels word ik er helemaal gestoord van, hele dag spam op m’n mail, agenda en alles is onoverzichtelijk.

Ik gebruik iOS 17.5.1 op mijn iPhone 14 Pro Max.

Ik heb al gezocht of ik ergens kan instellen dat de mails niet direct in m’n agenda worden gezet maar helaas zonder resultaat.

Weet iemand of en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Groetjes Jochem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPmxbSnrfjLxDkRldnCcbAD5jyU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/szaGaHWSnTQ9ZE6pt2GkIlrd.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38
Heb je al op het forum gezocht naar andere topics hierover? Die zijn er volgens mij wel hoor:
iPhone outlook agenda spam
Spam outlook agenda in iPhone agenda
iPhone Agenda Spam
Zit hier al iets tussen wat voor jou werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
Helaas niet, ze blijven binnenkomen.

[ Voor 82% gewijzigd door Jochem1995 op 14-07-2024 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Zelfde issue hier, veel oplossingen lijken te verwijzen naar een externe agenda maar dat is hier niet het probleem.

in dit geval ontvangt mijn reguliere Hotmail account uitnodigen, deze worden door de agenda app automatisch opgepikt en zijn niet te verwijderen. Afwijzen kan maar is symptoom bestrijding.

Benieuwd of hier een echte oplossing gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Niet online
Jochem1995 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:13:
Goedemiddag,

Sinds enkele dagen krijg ik tientallen mails met uitnodigen via teams. Deze mails komen in mijn ongewenste mailbox maar omdat er een teams uitnodiging aan vast zit komt deze ook automatisch in mijn agenda te staan. Ik kan dit niet meer uit m’n agenda verwijderen omdat het fake mail accounts zijn en ‘mijn antwoord niet kan worden verstuurd’.

Het begon klein inmiddels word ik er helemaal gestoord van, hele dag spam op m’n mail, agenda en alles is onoverzichtelijk.

Ik gebruik iOS 17.5.1 op mijn iPhone 14 Pro Max.

Ik heb al gezocht of ik ergens kan instellen dat de mails niet direct in m’n agenda worden gezet maar helaas zonder resultaat.

Weet iemand of en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Groetjes Jochem

[Afbeelding]
Toevallig al een oplossing gevonden? Het aantal uitnodigingen blijft maar groeien, heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
Yaay schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:34:
[...]

Toevallig al een oplossing gevonden? Het aantal uitnodigingen blijft maar groeien, heel vervelend.
Nee helaas niet… nu ook via whatsapp/sms spam dus ik gok ergens een datalek helaas. Gemiddeld zo’n 6 mails per uur, sms/whatsapp valt dan gelukkig mee. 1 a 2 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:14
Je kan een long press doen op zo’n uitnodiging en dan op “verwijder” klikken. De invites kan je blokkeren bij je mail provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 09:11
kan je geen mail filter regel aanmaken die dingen filtert op basis van bijvoorbeeld alleen al het hebben van een attachment, een .ics(dacht ik) of een ander kenmerk.

Ik probeerde net iets maar ics bestandjes (calendar items) worden bij mij al als spam gezien. Ik kon dus niet echt testen. Maar je kan iig proberen berichten met attachment en toch kleiner dan 5kB weg te sluiten met een email regel. Echte emails met facturen, tickets e.d. zijn groter. Verder af en toe met de hand even de mailtjes die weg zijn gesluisd nalopen.

[ Voor 52% gewijzigd door jnr24 op 19-07-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Niet online
IceFox schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:03:
Je kan een long press doen op zo’n uitnodiging en dan op “verwijder” klikken. De invites kan je blokkeren bij je mail provider.
Bij reguliere uitnodigingen is dat het geval maar in dit geval vreemd genoeg niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmLtfIXDhpXSscqLjcGVW0to0bU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/II2TXEgnHnYZyeSSVUc2vTzA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Niet online
jnr24 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:05:
kan je geen mail filter regel aanmaken die dingen filtert op basis van bijvoorbeeld alleen al het hebben van een attachment, een .ics(dacht ik) of een ander kenmerk.

Ik probeerde net iets maar ics bestandjes (calendar items) worden bij mij al als spam gezien. Ik kon dus niet echt testen. Maar je kan iig proberen berichten met attachment en toch kleiner dan 5kB weg te sluiten met een email regel. Echte emails met facturen, tickets e.d. zijn groter. Verder af en toe met de hand even de mailtjes die weg zijn gesluisd nalopen.
Hier lijkt toch wel de oplossing te zitten.
De mails via de zoekfunctie opgezocht, afzender geblokkeerd, als spam aangemerkt en daarna mails verwijderd, daarmee zijn de uitnodigingen ook weg uit de agenda.

Nu hopen dat toekomende mails ook als spam worden herkend, anders inderdaad maar een mailrule met het woord mcafee erin aanmaken.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
3 topics gelinkt en geen van heeft de oplossing - bijzonder wel :)

Voor zover duidelijk gaat het om "Suggested calendar events" welke je uit moet zetten.
https://www.idownloadblog...vents-ios-mac-el-capitan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ger Janssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-02 21:29
ik heb alle (iCloud- en gmail) mails in m'n Mac opgeslagen, maar ik wil onderweg ook toegang hebben, hoe kan alle mails naar de iCloud verplaatsen ?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Ger Janssen: andermans topic kapen, zeker met een ongerelateerde vraag is niet gewenst. Dit topic gaat dan ook op slot. Je mag een nieuw topic aanmaken, maar vermeld dan wel duidelijk wat het probleem is, wat je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd hebt, en wat het resultaat was. Op die manier kunnen we je het beste helpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.