Spam outlook agenda in iPhone agenda

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:30
Mijn vraag
Hoi allen, de laatste tijd krijg ik in mijn junk folder spam agenda invites in Outlook. Op een of andere manier is dat zo slecht ingesteld, dat deze alsnog belanden in mijn Apple agenda. Ik krijg de invite weg door de e-mail te verwijderen, maar de aanvoer is zo groot dat ik constant bezig ben! Let op: het zijn dus geen aparte agenda’s, maar de agenda events zijn gekoppeld aan de spam e-mail. Ik word er moedeloos van. Iemand enig idee waarom Apple het een leuk idee lijkt om spam mail op te nemen in de agenda??? Ik krijg zelfs push meldingen.

Dit ziet er als volgt uit; ze verschijnen ook als herhalend event op elke dag Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85qFftKqwBcBeHGpwjA798FSe50=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KsK8CtCfmPYzBvDTxkJpJXo2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door WouterL op 28-12-2023 16:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-05 16:36
Is er geen instelling te vinden om geen agenda items te verwerken die in de Junk mail staan?

(To be honest, wel een slim truukje wat de spammers daar ontdekt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Duke of Savage schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:36:
Is er geen instelling te vinden om geen agenda items te verwerken die in de Junk mail staan?

(To be honest, wel een slim truukje wat de spammers daar ontdekt hebben).
Nee, super vreemd. Lijkt me nogal een dikke misser dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:53
Je moet Siri Suggestion uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
Op outlook inloggen met een computer of mac en het daar afwijzen of blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
OLED schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:47:
Op outlook inloggen met een computer of mac en het daar afwijzen of blokkeren
Ze staan helemaal niet in Outlook. Dat is het gekke.
Ze zijn overigens ook niet verbonden aan één e-mail. Het zijn allemaal verschillende.

[ Voor 15% gewijzigd door WouterL op 29-12-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
Als je alle agenda’s uitzet en dan kijkt of het er is, en dan steeds een agenda aanzetten totdat je de meldingen weer ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
OLED schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:24:
Als je alle agenda’s uitzet en dan kijkt of het er is, en dan steeds een agenda aanzetten totdat je de meldingen weer ziet
Ik weet waar ze vandaan komen, Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
Verwijder dan de outlook email account van je apparaat om het te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dit is geen outlook, dit is de Agenda app van apple zelf. Deze ziet welke mails je binnen krijgt en vraagt automatisch of je mee wilt doen. Dus bij outlook blokkeren, en agenda actie verwijderen.

Waarschijnlijk staat de mail hiervan in je verwijderd of spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Het gaat echter dus niet op 1 e-mail, maar om een constante aanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:08
Als je een stroom spam e-mails krijgt dan is de beste oplossing om je e-mailadres weg te gooien en een nieuw adres aan te maken. Dan ben je in ieder geval weer even van de spamlijsten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:08
WouterL schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:35:
Mijn vraag
Hoi allen, de laatste tijd krijg ik in mijn junk folder spam agenda invites in Outlook. Op een of andere manier is dat zo slecht ingesteld, dat deze alsnog belanden in mijn Apple agenda. Ik krijg de invite weg door de e-mail te verwijderen, maar de aanvoer is zo groot dat ik constant bezig ben! Let op: het zijn dus geen aparte agenda’s, maar de agenda events zijn gekoppeld aan de spam e-mail. Ik word er moedeloos van. Iemand enig idee waarom Apple het een leuk idee lijkt om spam mail op te nemen in de agenda??? Ik krijg zelfs push meldingen.

Dit ziet er als volgt uit; ze verschijnen ook als herhalend event op elke dag [Afbeelding]
Helaas een bekend dingetje op iOS. Je kunt de procedure van Apple volgen om er vanaf te raken.

Kaspersky geeft iets meer achtergronduitleg. Laat je niet intimideren door hun teksten over "virus" en "malware", daarmee proberen ze een virusscanner te verkopen, maar de rest van het verhaal klopt aardig en legt uit hoe je er waarschijnlijk aan bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 06:35:
[...]

Helaas een bekend dingetje op iOS. Je kunt de procedure van Apple volgen om er vanaf te raken.

Kaspersky geeft iets meer achtergronduitleg. Laat je niet intimideren door hun teksten over "virus" en "malware", daarmee proberen ze een virusscanner te verkopen, maar de rest van het verhaal klopt aardig en legt uit hoe je er waarschijnlijk aan bent gekomen.
Niet mee eens, de app werkt prima. Zijn email account is alleen naar de malle.

Apple staat hier los van, gewoon een nieuwe mail adres aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Patrick22221 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:05:
[...]

Niet mee eens, de app werkt prima. Zijn email account is alleen naar de malle.

Apple staat hier los van, gewoon een nieuwe mail adres aanmaken
Toch blijft het vreemd. Je hebt een spam folder voor een reden. Waarom koppelt iOS agenda dat aan een agenda event? Die koppeling zou niet eens moeten bestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dennisdn schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 06:35:
[...]

Dit werkt niet omdat het geen agenda uitnodigingen zijn, maar de uitnodigingen komen uit spam e-mails, die Apple vervolgens in de kalender zet. Ze komen dus niet voort uit calendar uitnodigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:08
WouterL schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:13:
[...]

de uitnodigingen komen uit spam e-mails, die Apple vervolgens in de kalender zet. Ze komen dus niet voort uit calendar uitnodigingen.
Daar doelde ik op. De Kaspersky site legt uit dat ze via spam binnenkomen en Apple het, in eerste plaats goed bedoeld, standaard toestaat dat er dan agenda-items aangemaakt kunnen worden. Daarbij de uitleg hoe je dat uit kunt schakelen.
Pagina: 1