Ik heb deze ervaring ook niet echt eigenlijk. Batterij is zeker niet super fantastisch maar tot nu toe voldoende en hoef hem ook niet iedere nacht aan de lader te hangen.jefjef schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:58:
Wat is de accu van de fold 6 toch een sof. Loopt vrij snel leeg, vanaf in gebruik name rond 06:00 tot 15:00 niets anders dan telefoneren en in de ochtend alleen flitsmeister aan rond 1500 op 10% 1500 naar huis. Telefoon op de oplader. Door gebruik FM vrijwel geen toename in accu hoeveelheid dan alleen ontzettend warm worden, thuis gekomen en aan de samsung snellader duurt het nog zeker 4 uur tot 100%. In de 4 min dat ik nu aan het typen ben is al 7% opgesoupeerd..de watch ultra daarintegen 2 a 3 dagen zeker haalbaar
Hier gaat de accu wel prima op de fold6 en heb battery protection aanstaan op 80%
Si vis pacem, para bellum
Check in het accugebruik van apps. Bij mij Facebook en Instagram blijven in de achtegrond draaien en gebruiken dan veel. Zet ze in slaapmodus en klaar. Synchronisatie hoeft ook niet de hele dag aan te staan. Gebruik routines om het automatisch even aan te doen en dan weer uit.jefjef schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:58:
Wat is de accu van de fold 6 toch een sof. Loopt vrij snel leeg, vanaf in gebruik name rond 06:00 tot 15:00 niets anders dan telefoneren en in de ochtend alleen flitsmeister aan rond 1500 op 10% 1500 naar huis. Telefoon op de oplader. Door gebruik FM vrijwel geen toename in accu hoeveelheid dan alleen ontzettend warm worden, thuis gekomen en aan de samsung snellader duurt het nog zeker 4 uur tot 100%. In de 4 min dat ik nu aan het typen ben is al 7% opgesoupeerd..de watch ultra daarintegen 2 a 3 dagen zeker haalbaar
De accu van mijn fold6 is prima en iets beter dan de 5.
[ Voor 3% gewijzigd door blue13x op 01-08-2024 22:21 ]
Dank je, ben er ook in gedoken en heb allen nagelopen en aangepast.blue13x schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:19:
[...]
Check in het accugebruik van apps. Bij mij Facebook en Instagram blijven in de achtegrond draaien en gebruiken dan veel. Zet ze in slaapmodus en klaar. Synchronisatie hoeft ook niet de hele dag aan te staan. Gebruik routines om het automatisch even aan te doen en dan weer uit.
De accu van mijn fold6 is prima en iets beter dan de 5.
Ff afwachten wat dit gaat doen. Wat ik wel vreemd vind is dat nu de batterij aangeeft 90% vol te zijn (om 06:00 aangedaan dus 7% in 1 uur) en dat het 10uur gaat duren voordat deze vol is? Nb accu was maar tot 97% opgeladen na 8uur op de oplader
[ Voor 16% gewijzigd door jefjef op 02-08-2024 07:11 ]
Volgens GSMArena zou het normaal gesproken in 1 uur en 41 minuten 100% opgeladen moeten zijn.jefjef schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:58:
Wat ook al niet super best is, wetende dat de een S24 Ultra een grotere accu heeft en in 1 uur 5 minuten volledig opgeladen is, ondanks dat de Fold 6 twee batterijen heeft is dit niet best.
Op 4 uur kun je er vanuit gaan dat het apparaat niet snel laadt. Controleer even met de app Ampere wat de mV is. In dit geval klinkt het alsof je op de 1500 mV zit, of zelfs verder eronder.
O dank je, blijkt dus dat ik op 350mA zit met deze oplader. Toch maar deze vervangenRCFProd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:21:
[...]
Volgens GSMArena zou het normaal gesproken in 1 uur en 41 minuten 100% opgeladen moeten zijn.
Wat ook al niet super best is, wetende dat de een S24 Ultra een grotere accu heeft en in 1 uur 5 minuten volledig opgeladen is, ondanks dat de Fold 6 twee batterijen heeft is dit niet best.
Op 4 uur kun je er vanuit gaan dat het apparaat niet snel laadt. Controleer even met de app Ampere wat de mV is. In dit geval klinkt het alsof je op de 1500 mV zit, of zelfs verder eronder.
Als je op 350mA zit is wel heel laag, dan zou je ook een melding moeten krijgen dat er iets mis is met de lader.jefjef schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:34:
[...]
O dank je, blijkt dus dat ik op 350mA zit met deze oplader. Toch maar deze vervangen
De fysieke sim moet eruit zodra de nieuwe sim werkt.Svennie schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:16:
[...]
heb ik ook, heb de Flip6 nu net geen 2 weken en al 2 keer gemerkt met wegrijden naar het werk dat er geen verbinding was, ook VF hier. Goed om te zien dat het makkelijk op te lossen is.
Ik ga ook een eSim aanvragen, moet de fysieke sim er dan uit?
NB. je hebt op de Flip 6 plaats voor meerdere e-sims. Zo heb ik zelf een KeepGo e-sim er naast geïnstalleerd met een prepaid data bundel die 1 jaar geldt zonder opwaarderen. Het mooie met e-sims is dat je ze naar believen aan of uit zet door de switch die in het menu achter de e-sim staat aan of uit te zetten. Heb ik ergens met mijn eigen provider geen dekking, of is er een storing gaande: zet je eigen sim even uit, switch de reserve e-sim aan, en seconden later ben je weer online.
Er zijn veel e-sim aanbieders zoals Airalo, Simly, Holafly, Nomad etc. maar die bieden alleen data sims aan voor 15 tot 30 dagen. Maar op vakantie heb ik een Airalo e-sim genomen toen in Frankrijk mijn eigen provider niet op SFR bleek te kunnen (en Orange FR bijna geen dekking gaf op de camping). Dus alvast een e-sim profiel laden en de app van aanbieder(s) op je toestel zetten kan best fijn zijn.
NB. Vodafone heeft sinds kort ook prepaid e-sims via vodafone.nl. De unlimited dagbundel is voor 4,- euro éénmalig met een SMS te activeren als je tegoed hebt. Ideaal voor in noodgevallen of als je data op is op je eigen sim..
Let wel even op dat je niet alle sims tegelijk aan kan hebben natuurlijk (maar 2 plaatsen voor zend en ontvangst van mobiele netwerken in de software van de toestellen). De Flip en Fold 6 kunnen tegenwoordig wel 2 e-sims actief tegelijk en naast elkaar gebruiken. (bij oudere Samsungs was dat nog 1 e-sim en 1 fysieke simkaart tegelijk).
[ Voor 34% gewijzigd door ucsdcom op 02-08-2024 14:27 ]
Kijk even of Flitsmeister geen battery drain geeft. Bij eerste installatie met automatisch opstarten aan geeft Flitsmeister bij mij altijd een battery drain op mijn Samsungs.niels2322 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:00:
[...]
Ik heb deze ervaring ook niet echt eigenlijk. Batterij is zeker niet super fantastisch maar tot nu toe voldoende en hoef hem ook niet iedere nacht aan de lader te hangen.
Test eens het volgende: bij aankomst op je werk even je toestel uit en aan zetten. Gaat de accu nu nog zo snel leeg?
Echt net als anderen hier vind ik de accuduur juist de grote meevaller van deze generatie vouwtelefoons.
Ik heb zojuist een esim op vf geactiveerd want ik vond de dekking ook echt heel slecht, vooral mobiel internet.ucsdcom schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:18:
[...]
De fysieke sim moet eruit zodra de nieuwe sim werkt.
Ik heb zelf de switch uitgezet bij sim 1 (dus het fysieke simkaartje) en bij esim aan gezet, zou dat niet voldoende zijn?
Heb nog niet echt kunnen testen want ik zit nog thuis op wifi...
De switch omzetten voldoet, maar dan nog moet je de e-sim eerst actief maken door hem te activeren. Dat doe je door de gehele e-sim installatie op je toestel te doorlopen en dan je oude simkaart uit te zetten. Mogelijk is er ook meteen een pincode actief geworden op de e-sim (bij Vodafone standaard 0000 want het is een nieuwe (e)sim. Dus ook deze weer wijzigen naar je eigen pincode zou ik zeggen als het een abonnement is.JDL15 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:56:
[...]
Ik heb zojuist een esim op vf geactiveerd want ik vond de dekking ook echt heel slecht, vooral mobiel internet.
Ik heb zelf de switch uitgezet bij sim 1 (dus het fysieke simkaartje) en bij esim aan gezet, zou dat niet voldoende zijn?
Heb nog niet echt kunnen testen want ik zit nog thuis op wifi...
Tip: zet je Wifi nu even uit en kijk of je kan bellen en internet hebt. Anders kan je het nu nog thuis op je gemak oplossen. Je oude sim uit je toestel halen is vooral om later niet in verwarring te komen.
NB. Bij de "vakantie e-sim apps" van de andere aanbieders zoals Airalo, activeer je de e-sim vaak vanuit de app. Daarbij moet je dan eerst de e-sim downloaden naar je toestel. (over een WiFi of andere verbinding). Daarna moet je hem activeren. En dit zijn meestal roamende simkaarten van Poolse of Engelse aanbieders die roaming data op e-sims verkopen aan deze aanbieders. Dus daarbij niet vergeten in de netwerk/simkaart settings ook roaming te activeren.
[ Voor 8% gewijzigd door ucsdcom op 02-08-2024 16:14 ]
Dank je ik FM in de gaten hoeveel deze nu eigenlijk vraagtucsdcom schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:30:
[...]
Kijk even of Flitsmeister geen battery drain geeft. Bij eerste installatie met automatisch opstarten aan geeft Flitsmeister bij mij altijd een battery drain op mijn Samsungs.
Test eens het volgende: bij aankomst op je werk even je toestel uit en aan zetten. Gaat de accu nu nog zo snel leeg?
Echt net als anderen hier vind ik de accuduur juist de grote meevaller van deze generatie vouwtelefoons.
Ik heb het al eerder gevraagd, maar nu lijkt het alsof het probleem zich alleen voortdoet bij telefoongesprekken.
Bij handsfree telefoongesprekken, over de speaker dus, is het maximale volume dermate laag dat degene aan de andere kant van de lijn praktisch niet is te verstaan.
En wanneer Flitsmeister meldingen geeft via HSP-profiel, dit profiel zorgt ervoor het infotainment van mijn auto denkt dat ik word gebeld, is de stem ook bijna onverstaanbaar zacht. Bij het A2DP-profiel gaan de meldingen niet over de speakers.
Normale handsfree telefoongesprekken over de carkit kan ik gek genoeg wel verstaan.
Ik heb een verschillende volume boosters via de Play Store geprobeerd, maar dit heeft klaarblijkelijk geen invloed op het handsfree bellen. Andere audio zoals bij YouTube, lijkt wel een volumetoename te zijn.
In de Android settings staan nu ‘Dolby Atmos’, ‘Boost dialogue’ en ‘Loudness normalisation’ aan.
Iemand een idee waarin ik de oplossing voor dit probleem kan zoeken?
Bij handsfree telefoongesprekken, over de speaker dus, is het maximale volume dermate laag dat degene aan de andere kant van de lijn praktisch niet is te verstaan.
En wanneer Flitsmeister meldingen geeft via HSP-profiel, dit profiel zorgt ervoor het infotainment van mijn auto denkt dat ik word gebeld, is de stem ook bijna onverstaanbaar zacht. Bij het A2DP-profiel gaan de meldingen niet over de speakers.
Normale handsfree telefoongesprekken over de carkit kan ik gek genoeg wel verstaan.
Ik heb een verschillende volume boosters via de Play Store geprobeerd, maar dit heeft klaarblijkelijk geen invloed op het handsfree bellen. Andere audio zoals bij YouTube, lijkt wel een volumetoename te zijn.
In de Android settings staan nu ‘Dolby Atmos’, ‘Boost dialogue’ en ‘Loudness normalisation’ aan.
Iemand een idee waarin ik de oplossing voor dit probleem kan zoeken?
Ik kan deze ook aanraden, ik dacht eerst dat het 1 was maar zijn er twee ( ja dat staat ik op de paginablue13x schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:46:
[...]
Voor buitenscherm, de glazen protector van spigen en zijn heel makkelijk aan te brengen en zijn samsung hoesje friendly: https://www.amazon.nl/Spi...en+fold%2Caps%2C80&sr=8-1
Super makkelijk er opzetten past goed met case easy peasy.
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pt2_mob_b_prod_image
Ik heb deze op de cameras gedrukt blijven prima zitten.
Zit nog te wachten tot de 40K reward punten worden bijgeschreven en dan neem ik de pen case, had 'm eigenlijk mee moeten bestellen voor 50% korting, Samsung nog gevraagd of het me terugwerkende kracht kon geen enkele reacties van ze gehad
[ Voor 15% gewijzigd door 42dpi op 04-08-2024 20:23 ]
Klopt, jaarlijks koop ik mijn fold en de spigen. Echt een aanrader.42dpi schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:20:
[...]
Ik kan deze ook aanraden, ik dacht eerst dat het 1 was maar zijn er twee ( ja dat staat ik op de pagina)
Super makkelijk er opzetten past goed met case easy peasy.
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pt2_mob_b_prod_image
Ik heb deze op de cameras gedrukt blijven prima zitten.
Ik merk dat de telefoon (fold 6) soms wat onnauwkeurig is met wifi. Daarmee bedoel ik dat het laden van webpagina's soms ineens op zich laat wachten en m.i. te vaak buffert bij live TV (ziggo app). Met 5g heb ik er totaal geen last van. Meer mensen deze ervaring? I
Heb mijn data overgezet van de Fold 4 naar de Fold 6 met SmartSwitch en ik merk dat via 4G sites langzaam laden voornamelijk gebruik ik FireFox, maar ook Edge of Chrome.niels2322 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:20:
Ik merk dat de telefoon (fold 6) soms wat onnauwkeurig is met wifi. Daarmee bedoel ik dat het laden van webpagina's soms ineens op zich laat wachten en m.i. te vaak buffert bij live TV (ziggo app). Met 5g heb ik er totaal geen last van. Meer mensen deze ervaring? I
Zowel met extensions aan als ook zonder extensions.
Via WiFi en 5G merk ik minder dat websites traag zijn.
Ik zal kijken of netwerk instellingen resetten helpt.
Was bij mijn Fold 4 ook nodig om iets.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Vraagje voor mensen met een Z6 flip die Flitsmeister gebruiken. Kan je dit ook op het kleine scherm aan de buitenkant actief hebben?
Ja, dat kan door eerst GoodLock te installeren. Het werkt echter niet helemaal perfect maar is prima te gebruiken.CarJunkyXL schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:08:
Vraagje voor mensen met een Z6 flip die Flitsmeister gebruiken. Kan je dit ook op het kleine scherm aan de buitenkant actief hebben?
:fill(white):strip_exif()/f/image/lydOvDEzdycjf16LFXI739ht.png?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Gelukszak op 09-08-2024 11:32 ]
Dankje! Lijkt me handig om FM te gebruiken zonder je telefoon elke keer open te klappen.Gelukszak schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:24:
[...]
Ja, dat kan door eerst GoodLock te installeren. Het werkt echter niet helemaal perfect maar is prima te gebruiken.
[Afbeelding]
Ik dat alles letterlijk overzetten veel problemen met zich meebrengt. Ik zou resetten en alleen fotos/videos en contacten overzetten en de rest een schone start. Eigenlijk zelfs contacten hoeft niet, want als je ze in je google account zitten dan worden ze automatisch overgezet.crzyhiphopazn schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:53:
[...]
Heb mijn data overgezet van de Fold 4 naar de Fold 6 met SmartSwitch en ik merk dat via 4G sites langzaam laden voornamelijk gebruik ik FireFox, maar ook Edge of Chrome.
Zowel met extensions aan als ook zonder extensions.
Via WiFi en 5G merk ik minder dat websites traag zijn.
Ik zal kijken of netwerk instellingen resetten helpt.
Was bij mijn Fold 4 ook nodig om iets.
Ik zou dus resetten en alleen fotos/vids en contacten overzetten.
[ Voor 5% gewijzigd door blue13x op 09-08-2024 13:52 ]
Mijn flip is nu goud-zwart ipv goud-geel-zwart!
:strip_exif()/f/image/0xyvKoBeA4AQOOVeAfe8CC0X.jpg?f=fotoalbum_large)
De zwarte dbrand skin is net binnen gekomen, waar je een normale coverage en full coverage (inclusief zijkanten) binnen krijgt; zie video instructions onderin die pagina. Ik heb van de normale enkel de onderste helft geplakt. De bovenstehelft heeft een full coverage screenprotector.
:strip_exif()/f/image/0xyvKoBeA4AQOOVeAfe8CC0X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/einfLFF63sv3Fu2ybHyQZVat.jpg?f=fotoalbum_large)
De zwarte dbrand skin is net binnen gekomen, waar je een normale coverage en full coverage (inclusief zijkanten) binnen krijgt; zie video instructions onderin die pagina. Ik heb van de normale enkel de onderste helft geplakt. De bovenstehelft heeft een full coverage screenprotector.
Weet iemand óf het mogelijk is, dat Samsung een update uitbrengt waarbij de s-pen ook gebruikt kan worden op het voorscherm? Zo jammer dat het nog steeds niet kan na al die jaren, terwijl ze het wel aan de binnenzijde van het display ondersteunen.
Nee, het werkt alleen als er een speciaal electro-magnetisch laagje onder het scherm zit. Dus er is echt een stukje hardware nodig, dus een software update zal dat nooit kunnen toevoegen.038Robijno schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:49:
Weet iemand óf het mogelijk is, dat Samsung een update uitbrengt waarbij de s-pen ook gebruikt kan worden op het voorscherm? Zo jammer dat het nog steeds niet kan na al die jaren, terwijl ze het wel aan de binnenzijde van het display ondersteunen.
Is het scherm aan de voorkant niet te klein hier voor?
Meer mensen hier die snapchat gebruiken met de Fold 6? Als ik een foto maak met Snapchat dan zit er een vertraging op als ik de foto maak. Stilstaande objecten dus geen probleem maar levende dingen is best lastig fotograferen zo want 9/10 x mislukt het dus. Had dit op mijn vorige Fold's niet...
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
bij mij ging alles super soepel. Gewoon met Samsung Switch en dan draadloos (zonder samsung account) alles overzetten. Was 'fire and forget'blue13x schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:05:
[...]
Ik dat alles letterlijk overzetten veel problemen met zich meebrengt. Ik zou resetten en alleen fotos/videos en contacten overzetten en de rest een schone start. Eigenlijk zelfs contacten hoeft niet, want als je ze in je google account zitten dan worden ze automatisch overgezet.
Ik zou dus resetten en alleen fotos/vids en contacten overzetten.
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Ik heb nu de s pen in handen, werkt het ja
Heb 4 s pennen die ik niet kan gebruiken ja ( ja ik weet binnen scherm is van plastic de oude s pen zou het alleen maar beschadigen)
42000 punten ingeleverd voor de s pen met case nog steeds 57 euro betaald voor een case met pen was dat het waard: Nee hoesje voelt prima maar absoluut niet het geld waard 57 euro niet en zeker 100 euro al helemaal niet.
Nul alternative want losse s pen is nog steeds niet te koop.
Waarom het niet op het voor scherm werkt ontzettend lame kan mij niet voorstellen dat het nou gigantisch veel meer kosten was geweest en des noods alleen voor de oudere pen ofzo.
Als je echt echt een pen wil dan heb je weinig keus, anders vooral niet nemen.
Heb 4 s pennen die ik niet kan gebruiken ja ( ja ik weet binnen scherm is van plastic de oude s pen zou het alleen maar beschadigen)
42000 punten ingeleverd voor de s pen met case nog steeds 57 euro betaald voor een case met pen was dat het waard: Nee hoesje voelt prima maar absoluut niet het geld waard 57 euro niet en zeker 100 euro al helemaal niet.
Waarom het niet op het voor scherm werkt ontzettend lame kan mij niet voorstellen dat het nou gigantisch veel meer kosten was geweest en des noods alleen voor de oudere pen ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 13-08-2024 14:07 ]
Ik zie er zelf totaal geen noodzaak voor, vooral al niet dat de S-pen Fold geen bluetooth heeft en je daarvoor dan de S-pen Pro moet nemen... De S-pen Fold werkt vervolgens alleen op het grote scherm, niet op het cover scherm en zover ik weet geldt dat ook voor de Pro.42dpi schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:06:
Ik heb nu de s pen in handen, werkt het ja
Voorheen vond ik bij de S24 Ultra de S-pen nuttig omdat de pen het soms mogelijk maakte tekst te selecteren die anders niet te selecteren was, maar met de Fold 6 lukt me dat ook wel zonder S-pen met hulp van de weg naar Circle to Search, daar zit al een kopie optie...
Dus eens, zie er geen noodzaak voor en mis hem absoluut niet.
Haha hier geen problemen met snapchat, want dat gebruik ik niet (ik maak namelijk geen pikante natuurfoto's).Rohit schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:12:
Meer mensen hier die snapchat gebruiken met de Fold 6? Als ik een foto maak met Snapchat dan zit er een vertraging op als ik de foto maak. Stilstaande objecten dus geen probleem maar levende dingen is best lastig fotograferen zo want 9/10 x mislukt het dus. Had dit op mijn vorige Fold's niet...
Heb wel een soortgelijk probleem met telegram.
Zo'n beetje elke app die de camera op een samsung device wil gebruiken is Meh, whatsapp ook vaak vergeleken beroerd tegenover de native photo app. Dit zal ook ongetwijfeld de manier zijn hoe snapchat de camera benaderd, ze kunnen niet voor elk toestel 100% support inbouwen op de camera hardware.Rohit schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:12:
Je kunt altijd snapchat support bericht doen via de appstore mogelijk dat ze het op een lijst gaan zetten als er genoeg tickets voor komen.
Mij use case is ook puur om dat ik wel notities wil maken en dat met mijn grote klauwen niet goed voor elkaar krijg de s pen op mijn S22U gebruikte ik ook dagelijks.darkrain schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:10:
[...]
Ik zie er zelf totaal geen noodzaak voor, vooral al niet dat de S-pen Fold geen bluetooth heeft en je daarvoor dan de S-pen Pro moet nemen... De S-pen Fold werkt vervolgens alleen op het grote scherm, niet op het cover scherm en zover ik weet geldt dat ook voor de Pro.
Voorheen vond ik bij de S24 Ultra de S-pen nuttig omdat de pen het soms mogelijk maakte tekst te selecteren die anders niet te selecteren was, maar met de Fold 6 lukt me dat ook wel zonder S-pen met hulp van de weg naar Circle to Search, daar zit al een kopie optie...
Dus eens, zie er geen noodzaak voor en mis hem absoluut niet.
Dat selecteren met mijn vingers werkt voor geen meter ( ja ik heb echt grote handen geen dikke vingers
[ Voor 37% gewijzigd door 42dpi op 13-08-2024 14:36 ]
Ik heb voor mijn Fold6 de spigen lock fit case ontvangen en in gebruik genomen, maar de bovenste case ervan zit niet vast geplakt aan de rand van het display links.
Soms schuurt de plastic rand dus over het scherm heen.
Zal dit krassen gaan veroorzaken?
Is best een prijzige case.
Mijn spigen case had het zelfde probleem, de kans dat het krassen gaat veroorzaken op lange termijn is best groot. Ik heb daarom deze tape gekocht om het randje vast te plakken, werkt perfect!038Robijno schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:49:
Ik heb voor mijn Fold6 de spigen lock fit case ontvangen en in gebruik genomen, maar de bovenste case ervan zit niet vast geplakt aan de rand van het display links.
Had dit op de fold 2 dus wel vandaar me fold 4-5-6 de voorkant weg gelaten!038Robijno schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:49:
Heeft iemand ervaring met de otterbox 360 bescherming? Dit is een alles-in-1 case..
Hebben er al mensen een update gehad.
Ik zit met de flip 6 nog steeds op niveau beveiligingspatch:1 juni 2024
Hé interessant, die vraag wilde ik hier ook net stellen. Normaalgesproken ontvang je een nieuw toestel, activeert hem en hangt hem aan de WiFi, waarna er meestal meteen de eerste update binnen komt.GerardReintke schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:48:
Verder hebben nieuw gelanceerde toestellen vaak nog wat kinderziektes die de fabrikanten snel willen oplossen door middel van software updates. Het is niet zo raar als je de eerste periode daarvoor meerdere updates na elkaar gepushed krijgt. Maar helaas niets van dat al. Ook bij handmatig controleren op updates geen beweging nog daarin. In ieder geval zou ik intussen een update naar security patch juli of augustus wel op prijs stellen. Zou de update functie "stuk zijn". Zo kan ik ook 7 jaar updates geven
En voor een Flip 6 case heb ik trouwens ook een aanbeveling:
je toestel blijft heel mooi dun en licht met een Spigen Air skin Aramid. Voor de bescherming van het toestel werkt het optimaal als je op het buitenscherm een Spigen glass screen protector aanbrengt en dan deze case er overheen zet. Echt heel mooi. tzt. zal ik misschien even een foto posten.
Welke kinderziektes heb je momenteel dan? Want mijn Fold 6 doet het aardig goed moet ik zeggen.ucsdcom schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:21:
[...]
Hé interessant, die vraag wilde ik hier ook net stellen. Normaalgesproken ontvang je een nieuw toestel, activeert hem en hangt hem aan de WiFi, waarna er meestal meteen de eerste update binnen komt.
Verder hebben nieuw gelanceerde toestellen vaak nog wat kinderziektes die de fabrikanten snel willen oplossen door middel van software updates. Het is niet zo raar als je de eerste periode daarvoor meerdere updates na elkaar gepushed krijgt. Maar helaas niets van dat al. Ook bij handmatig controleren op updates geen beweging nog daarin. In ieder geval zou ik intussen een update naar security patch juli of augustus wel op prijs stellen. Zou de update functie "stuk zijn". Zo kan ik ook 7 jaar updates geven
je toestel blijft heel mooi dun en licht met een Spigen Air skin Aramid. Voor de bescherming van het toestel werkt het optimaal als je op het buitenscherm een Spigen glass screen protector aanbrengt en dan deze case er overheen zet. Echt heel mooi. tzt. zal ik misschien even een foto posten.
Zal niet lang meer duren, denk eind augustus. Dus nog 2 weken...GerardReintke schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:48:
Dat is goed om te horen. Ik wou die bestellen maar de reviews zijn heel wisselend. Zou eigenlijk dezelfde zijn als die voor de flip5 en daarom niet goed passen. Waar heb je hem besteld?ucsdcom schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:21:
[...]
Hé interessant, die vraag wilde ik hier ook net stellen. Normaalgesproken ontvang je een nieuw toestel, activeert hem en hangt hem aan de WiFi, waarna er meestal meteen de eerste update binnen komt.
Ik heb zelf deze:
https://www.amazon.nl/gp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1
erg mooi, goede bescherming maar maakt de telefoon wel heel lomp.
Iemand hier met de Galaxy ring? Overweeg eentje in Duitsland te halen.
Ik ook..blue13x schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:27:
Iemand hier met de Galaxy ring? Overweeg eentje in Duitsland te halen.
Zie dat Fnac het op voorraad heeft en verzending naar NL is maar 5 euro.
Mijn watch ultra draag ik moet tijdens slapen, dan kan de ring de rest doen. Vind het interessant hoe ze samenwerken.
Hoe ga je de ring passen?blue13x schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:51:
[...]
Zie dat Fnac het op voorraad heeft en verzending naar NL is maar 5 euro.
Mijn watch ultra draag ik moet tijdens slapen, dan kan de ring de rest doen. Vind het interessant hoe ze samenwerken.
Heb nu al een oura ring en de maten komen overeen met die van samsung. Je kan via fnac ook de plasic ringen aanschaffen om je maat te vinden.
Ik wou vanmiddag naar de mediamarkt in Duitsland rijden, maar ze hebben ze niet op voorraad helaas. Dus kan daar wel passen, maar niet meteen meenemen. Eerste datum is pas vanaf de 19e augustus ophalen.blue13x schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:33:
[...]
Heb nu al een oura ring en de maten komen overeen met die van samsung. Je kan via fnac ook de plasic ringen aanschaffen om je maat te vinden.
Ik heb net besteld via Fnac.038Robijno schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:46:
[...]
Ik wou vanmiddag naar de mediamarkt in Duitsland rijden, maar ze hebben ze niet op voorraad helaas. Dus kan daar wel passen, maar niet meteen meenemen. Eerste datum is pas vanaf de 19e augustus ophalen.
Sinds release gebruik ik de Flip 6 Crafted Black naar grote tevredenheid. Met de case die ik gebruik voelt het net als een niet vouw toestel als je hem gebruikt. Geen hinge protection overigens, maar dat geeft soms ook lompe of vreemde resultaten. Dus dat wilde ik ook niet. Puur een case die het toestel in dichtgevouwen toestand beschermd tegen vallen en krassen, maar het toestel tegelijkertijd wel slank en compact houdt.d0s schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:59:
[...]
Dat is goed om te horen. Ik wou die bestellen maar de reviews zijn heel wisselend. Zou eigenlijk dezelfde zijn als die voor de flip5 en daarom niet goed passen. Waar heb je hem besteld?
Ik heb zelf deze:
https://www.amazon.nl/gp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1
erg mooi, goede bescherming maar maakt de telefoon wel heel lomp.
Bijgaand wat foto’s van mijn Flip 6 black met de Spigen Air skin Aramid case. Strak, sterk en mooi mat met een Spigen eZ glass screenprotector voor het voorscherm. Beide gekocht bij GSMpunt.nl:
:strip_exif()/f/image/Y5zVuH1HhafiH42Zl3pvYGKy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SKD8YRmIafb78nC4oUDU0kTl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c7QpIEWktUEjk0eG0k1UyNqV.jpg?f=fotoalbum_large)
NB. Geen vroegtijdige barst maar lichtinval trouwens bovenaan het scherm.
:strip_exif()/f/image/INCk67VGW9NdlIaoa7SywAQY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DGjMoMDrCMQ5Gn4phHUUIDhM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FkweKWJd8QOoLZKIXw9LsQMw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xl4n7LMW9s8eTV2Hy5O3tVg2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pfaldtDc6MYYjbuuljwWzihN.jpg?f=fotoalbum_large)
NB. Ter hoogte van het scharnier zit een klein dubbelzijdig en onzichtbaar plakstripje die de case op zijn plek houdt en beschadiging aan je behuizing voorkomt. Dat zou je als nadeel, maar ook als voordeel kunnen zien. De case zit ook daar muurvast zonder het scharnier te hinderen en heeft geen contact met de zijkant van je toestel (de plakstripjes houden miniscuul en onzichtbaar wat afstand tussen behuizing en toestel.)
[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 19-08-2024 17:41 ]
Gelukkig nog geen kinderziektes ontdekt. Het is een zeer fijn stabiel toestel.Rohit schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:38:
[...]
Welke kinderziektes heb je momenteel dan? Want mijn Fold 6 doet het aardig goed moet ik zeggen.
Ziet er goed uit! Is de grip ook een beetje goed? Als in: glijd niet makkelijk uit je handucsdcom schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:25:
[...]
Bijgaand wat foto’s van mijn Flip 6 black met de Spigen Air skin Aramid case. Strak, sterk en mooi mat met een Spigen eZ glass screenprotector voor het voorscherm. Beide gekocht bij GSMpunt.nl:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NB. Geen vroegtijdige barst maar lichtinval trouwens bovenaan het scherm.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Over de case zit een zacht voelende finish. Daardoor is hij zeker niet glad.d0s schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:51:
[...]
Ziet er goed uit! Is de grip ook een beetje goed? Als in: glijd niet makkelijk uit je hand
Zeker mooi zo'n aramid case !ucsdcom schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:25:
Ik had zelf al de crafted black versie, en ben daarom voor een hoesje gegaan dat ik op Amazon tegen kwam met transparante achterkant. Had nog een cover-screen protector van de flip5 liggen, dat paste perfect ook.
Vindt jouw hoesje misschien nog wel mooier, maar goed. Overleven we ook wel weer
https://www.amazon.nl/dp/...11_487805961_TE_item?th=1 (Zit fimpje bij, vrij flexibel ding).
![]() | ![]() | ![]() |
Batterijduur ook super ! Wel een hele lichte user. Game niet en ook geen social media. Beetje mailen, banken (betalen), nieuws en youtube.
:strip_exif()/f/image/RTfucJazLWB44vGxGQRSIvGy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door ParaWM op 19-08-2024 17:51 ]
Sinterklaas wil bier !
Ook wel een erg mooie case eigenlijk!ParaWM schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:33:
[...]
Zeker mooi zo'n aramid case !
Ik had zelf al de crafted black versie, en ben daarom voor een hoesje gegaan dat ik op Amazon tegen kwam met transparante achterkant. Had nog een cover-screen protector van de flip5 liggen, dat paste perfect ook.
Vindt jouw hoesje misschien nog wel mooier, maar goed. Overleven we ook wel weer![]()
https://www.amazon.nl/dp/...11_487805961_TE_item?th=1 (Zit fimpje bij, vrij flexibel ding).
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Als je een flipphone koopt (vaak voor de compacte vorm) dan wil je toch niet dat je case hem bulky maakt.
Overigens de batterij valt me ook enorm mee (steker nog: verrast positief) tov mijn ingeruilde S23+. Ik had verwacht dat hij door de snapdragon 3 vergelijkwaardig zou zijn, maar hij presteert beduidend beter qua energieverbruik.
De telefoon wordt bij mij alleen heet / gaat beetje drainen met android auto. Dat had de S23+ minder.
Dit is mijn hoesje nu. Iets te bulky naar mijn zin maar wel heel veel grip + de hinge is enigszins protected. Nadeel is de ingebouwde screenprotector voor het cover screen: die is bijna niet schoon te houden en geeft enorm veel vlekken. Daarnaast doet het het coverscreen ook erg dof lijken.
Wacht nog op wat cases van ome Ali.. hopelijk zit daar een wat slankere tussen met wat meer grip
@ParaWM Ook een mooi hoesje, ik heb ook de crafted black en zo hou je wel het design in het zicht. Vlekt de achterkant waar het transparant is? of valt dat mee?
De telefoon wordt bij mij alleen heet / gaat beetje drainen met android auto. Dat had de S23+ minder.
Dit is mijn hoesje nu. Iets te bulky naar mijn zin maar wel heel veel grip + de hinge is enigszins protected. Nadeel is de ingebouwde screenprotector voor het cover screen: die is bijna niet schoon te houden en geeft enorm veel vlekken. Daarnaast doet het het coverscreen ook erg dof lijken.
Wacht nog op wat cases van ome Ali.. hopelijk zit daar een wat slankere tussen met wat meer grip
![]() | ![]() | ![]() |
@ParaWM Ook een mooi hoesje, ik heb ook de crafted black en zo hou je wel het design in het zicht. Vlekt de achterkant waar het transparant is? of valt dat mee?
[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 19-08-2024 18:44 ]
Vlekt op zich wel ja. Meer dan bv het mat zwarte deel van het hoesje. Maar ik denk niet meer dan een volledig doorzichtige cover. Beetje inherent aan het transparant zijn lijkt me. Snelle wipe met doekje en het is weg.d0s schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:39:
Sinterklaas wil bier !
sry delete pls
[ Voor 93% gewijzigd door Tusk op 20-08-2024 19:33 ]
Gisteren ook mijn watch 7 in ontvangst mogen nemen.Heb nu de flip 6 en de watch 7 en heeft me 360 euro gekost.
Dat vind ik persoonlijk een zeer goede deal.
is het inmiddels al mogelijk om met een dichte ontgrendelde flip via google pay te betalen?
Jazeker is dat mogelijk.doe het al sinds dat ik het toestel heb.ik gebruik het in combinatie met abnfredgroes schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:43:
is het inmiddels al mogelijk om met een dichte ontgrendelde flip via google pay te betalen?
fijn om te horen. zal het dan een beperking zijn van ing ? mij lukt het niet met een dichte ontgrendelde flip 5. of het is een verbetering van de 6GerardReintke schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:22:
[...]
Jazeker is dat mogelijk.doe het al sinds dat ik het toestel heb.ik gebruik het in combinatie met abn
Waarschijnlijk een verbetering.mijn vriendin heeft een flip3'daar wil het niet mee.fredgroes schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:59:
[...]
fijn om te horen. zal het dan een beperking zijn van ing ? mij lukt het niet met een dichte ontgrendelde flip 5. of het is een verbetering van de 6
Ik heb een flip 6 en kan betalen met ING als die dichtgeklapt is.fredgroes schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:59:
[...]
fijn om te horen. zal het dan een beperking zijn van ing ? mij lukt het niet met een dichte ontgrendelde flip 5. of het is een verbetering van de 6
Met ABN werkt(e) het op m'n 3, 4, 5 en nu 6. Kan me herrineren dat er een truukje was om in de wallet instellingen iets op "zonder ontgrendeling" te zetten, dacht OV-chip.... Wat dan ook werkte voor de bank. Probeer eens alles open te gooien wat je kan vinden en als het dan lukt, één voor één weer dicht.GerardReintke schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:13:
[...]
Waarschijnlijk een verbetering.mijn vriendin heeft een flip3'daar wil het niet mee.
[ Voor 33% gewijzigd door ParaWM op 24-08-2024 20:22 ]
Sinterklaas wil bier !
Krijg volgende week ook mijn flip6 (zit nu nog in buitenland, volgende week pas terug in NL) heeft er iemand nog goede hoesjes die de telefoon niet bulky maken?
Anders bestel ik gewoon een dbrand skin, geen zin om de telefoon meer bulky te maken. Heb hem gekozen omdat die lekker klein is.
Anders bestel ik gewoon een dbrand skin, geen zin om de telefoon meer bulky te maken. Heb hem gekozen omdat die lekker klein is.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Ik heb wat issues met de mijne.
- Als ik op touchscreen tik op de linker helft van de vouw klinkt dit harder dan op de rest van de telefoon
- Het voelt alsof er speling het scharnier zit
- Als ik met de telefoon schud, hoor ik een licht rammeltje. Als er iets los zit binnenin
Iemand die dit herkent?
- Als ik op touchscreen tik op de linker helft van de vouw klinkt dit harder dan op de rest van de telefoon
- Als ik met de telefoon schud, hoor ik een licht rammeltje. Als er iets los zit binnenin
Iemand die dit herkent?
Dat rammeltje, als je goed oplet is bij de cameras...is de ois unit van de camera (optical image stabilization), zorgt voor stabilisatie en moet kunnen bewegen.Tusk schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:26:
Ik heb wat issues met de mijne.
Iemand die dit herkent?
Ik ben zelf na twijfelen voor de Motorola gegaan maar ik had voor de Flip 6 dit hoesje gevonden om te gaan bestellen. Let op, ik heb er dus geen ervaring mee maar het zijn meestal wel de hoesjes die ik bestel, de 'kevlar' hoesjes.Dracoz schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:13:
Krijg volgende week ook mijn flip6 (zit nu nog in buitenland, volgende week pas terug in NL) heeft er iemand nog goede hoesjes die de telefoon niet bulky maken?
https://www.gsmpunt.nl/ho...vlar-back-cover-dun-zwart
Krijgen we deze maand nog wel de augustus update te zien voor de fold 6? We zitten nog steeds op het beveiligingsniveau van juni.
De uitrol is vandaag begonnen in de VS en paar dagen geleden in Zuid-Korea, zal niet zo lang meer duren.nielsjo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:06:
Krijgen we deze maand nog wel de augustus update te zien voor de fold 6? We zitten nog steeds op het beveiligingsniveau van juni.
Hmmm hoesje zag er erg goed uit, heb hem besteld en inmiddels ziet die om mijn flip6 heen.soskes schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:40:
[...]
Ik ben zelf na twijfelen voor de Motorola gegaan maar ik had voor de Flip 6 dit hoesje gevonden om te gaan bestellen. Let op, ik heb er dus geen ervaring mee maar het zijn meestal wel de hoesjes die ik bestel, de 'kevlar' hoesjes.
https://www.gsmpunt.nl/ho...vlar-back-cover-dun-zwart
Ben er behoorlijk tevreden mee. Helemaal niet bulky.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Dat is wel erg goedkoop ! Hoe heb je dat gedaan ?GerardReintke schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:05:
Gisteren ook mijn watch 7 in ontvangst mogen nemen.Heb nu de flip 6 en de watch 7 en heeft me 360 euro gekost.
Vodafone had op 19 tot 21 juli een actie in geselecteerde shops.daar was ik dus als de kippen bij.de flip 6 met een oude toestel als inruil voor 360 euro,daarbij ook nog een watch 7 en een hoesje kado.x280 schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:17:
[...]
Dat is wel erg goedkoop ! Hoe heb je dat gedaan ?
Daar moest je ook nog een verplicht abbo bijnemen toch.GerardReintke schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:24:
[...]
Vodafone had op 19 tot 21 juli een actie in geselecteerde shops.daar was ik dus als de kippen bij.de flip 6 met een oude toestel als inruil voor 360 euro,daarbij ook nog een watch 7 en een hoesje kado.
Sinterklaas wil bier !
Ja,dat klopt.maar die van mij was toch aan verlenging toe.ParaWM schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:11:
[...]
Daar moest je ook nog een verplicht abbo bijnemen toch.
Komt hier net binnen de 1 augustus update op de Fold 6.blue13x schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:56:
[...]
De uitrol is vandaag begonnen in de VS en paar dagen geleden in Zuid-Korea, zal niet zo lang meer duren.
Bij mij ook!darkrain schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:50:
[...]
Komt hier net binnen de 1 augustus update op de Fold 6.
Hier net ook binnen. Kreeg ook net ineens een notificatie over regen van de samsung weer app, dat hoeft dan weer niet.
Update ook gehad, alleen de Google play system update staat hier nog op 1 april... die krijg ik met geen mogelijkheid geupdate...
I am the great Cornholio!
Is niet belangrijk, word blijkbaar wel geupdate alleen zie je dat niet terug. Mijn playstore update nu ook meerdere apps tegelijk (sinds vorig week al) dus ik weet dat de playstore wel gewoon geupdate word.HaterFrame schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:11:
Update ook gehad, alleen de Google play system update staat hier nog op 1 april... die krijg ik met geen mogelijkheid geupdate...
Dat zijn twee aparte dingen. De playstore staat los van de Google Play system en is eigenlijk heel belangrijk. Daarom staat de Google play system onder het kopje van security updatRohit schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:51:
[...]
Is niet belangrijk, word blijkbaar wel geupdate alleen zie je dat niet terug. Mijn playstore update nu ook meerdere apps tegelijk (sinds vorig week al) dus ik weet dat de playstore wel gewoon geupdate word.
:strip_exif()/f/image/Lzq6414fehKk9Mrn4Rc8QgnY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg vanochtend op mijn Flip 6 de beveiligingsupdate voor 1 september 2024 binnen.
Weinig ervaringen en discussie, dat is een goed teken denk ik...
Toch even een positieve ervaring van mijn kant, ben tevreden met mijn overstap van s24 ultra naar z fold6. Dat grote scherm is echt fijn, Circle to search gebruik ik steeds vaker, dat vind ik oprecht heel handig. Ff snel wat tekst selecteren (ocr-en) uit een plaatje, normaal lastig nu heel simpel te doen.
Ff snel iets vertalen, Circle to search doet het. Erg blij mee.
Toch even een positieve ervaring van mijn kant, ben tevreden met mijn overstap van s24 ultra naar z fold6. Dat grote scherm is echt fijn, Circle to search gebruik ik steeds vaker, dat vind ik oprecht heel handig. Ff snel wat tekst selecteren (ocr-en) uit een plaatje, normaal lastig nu heel simpel te doen.
Ff snel iets vertalen, Circle to search doet het. Erg blij mee.
Voor de mensen met de Fold. Is het grote scherm bij jullie naast de crease/vouw wel helemaal vlak? Of zit er ook een lichte buiging in het scherm net naast de vouw?
Ik heb dit ook, niet echt last van maar vraag me af of dit normaal is. Lijkt alsof het scherm naast de vouw iets naar beneden loopt en dan licht naar boven weer. Lastig te omschrijven..
Zat per ongeluk in verkeerde topic
Ging om de Pixel.. Excuus
Ik heb dit ook, niet echt last van maar vraag me af of dit normaal is. Lijkt alsof het scherm naast de vouw iets naar beneden loopt en dan licht naar boven weer. Lastig te omschrijven..
Zat per ongeluk in verkeerde topic
[ Voor 21% gewijzigd door m0nk op 13-09-2024 11:06 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ja dat heb ik ook op mijn F6. Wel echt heel licht, maar minder dan mijn F3. Heb er zelf ook geen last van en t viel mij ook niet op tot je er op wees.m0nk schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:39:
Voor de mensen met de Fold. Is het grote scherm bij jullie naast de crease/vouw wel helemaal vlak? Of zit er ook een lichte buiging in het scherm net naast de vouw?
Zie ook: https://www.reddit.com/r/...center_crease_on_pixel_9/
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Ik denk dat dat iets is wat alle folds hebben. Heeft te maken met de manier waarop het scherm in het scharnier vouwt waardoor er ook een lichte golf in het scherm naast de vouw zit. De Fold 6 heeft het, de Pixel 9 Pro Fold heeft het, en mijn Oneplus Open heeft het ook, wel een stuk minder dan op die foto van de Pixel.
Verwijderd
Ik ben onlangs overgestapt van iPhone naar Pixel 9 XL en twijfel om nu toch voor de Galaxy Fold te gaan.
Android bevalt goed, maar ik denk dat het Samsung ecosysteem mij meer kan bieden dan Google.
Twijfel alleen echt heel erg tussen de Fold 6 en de S24 Ultra.
1 van de weinige nadelen van de Pixel 9 Pro XL vind ik namelijk het formaat als je hem in een broekzak hebt, ongetwijfeld dat de S24 Ultra dit probleem ook heeft, hoe ervaren jullie dat met de Fold? Aangezien het wel een smaller apparaat is.
Android bevalt goed, maar ik denk dat het Samsung ecosysteem mij meer kan bieden dan Google.
1 van de weinige nadelen van de Pixel 9 Pro XL vind ik namelijk het formaat als je hem in een broekzak hebt, ongetwijfeld dat de S24 Ultra dit probleem ook heeft, hoe ervaren jullie dat met de Fold? Aangezien het wel een smaller apparaat is.
Zo blijkbaar zijn de flip en fold 6 toestellen nu opgenomen in de reguliere update cyclus, want nu vlak na de augustus update rolt net bij mij op de Flip 6 de september update ook binnen. Gelukkig dat ze nu wel regelmatig updaten zoals we bij een nieuw toestel mogen verwachten
Het valt mij op dat het Always On scherm zichzelf uitschakelt (buiten de planning om). Deze moet ik dan weer in de instellingen terug aanzetten. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Google ecosysteem is ook prima te draaien op samsung.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:42:
Ik ben onlangs overgestapt van iPhone naar Pixel 9 XL en twijfel om nu toch voor de Galaxy Fold te gaan.
Goedemorgen mensen,
Binnenkort ontvang ik ook mijn Flip 6. Iemand nog goede aanbevelingen voor een goede flip case?
Eventueel zo dun mogelijk en een ring aan de achterkant zou mooi zijn.
Tips/adviezen zijn welkom!
Binnenkort ontvang ik ook mijn Flip 6. Iemand nog goede aanbevelingen voor een goede flip case?
I, a stranger and afraid in a world I never made...
https://www.ipitaka.com/c...ce=Samsung+Galaxy+Z+Flip6Milo44 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 06:57:
Goedemorgen mensen,
Hier ook twijfels, heb momenteel een S24Ultra en twijfel om de overstap te maken naar de Fold 6.
Waarom? Het is eens wat nieuws.. iets wat ik nog niet gehad heb, maar goed op het grote scherm na lees ik vooral dat tegenover de S24Ultra je met alles een stap achteruit gaat en weet niet of ik dat dan weer kan accepteren.. Ben een light user dus doe niet veel bijzonders op de telefoon en ook niet gamen maar vind het gewoon leuk 😂 maak wel te regelmatig fotos want heb 2 kids maar ook daar ga ik niet tot in de details.
Tweakers, reddit, socialmedia, bankzaken etc dus.
Dus hoofdzakelijk zou ik het doen voor her grotere scherm en omdat het nieuw is...
Waarom? Het is eens wat nieuws.. iets wat ik nog niet gehad heb, maar goed op het grote scherm na lees ik vooral dat tegenover de S24Ultra je met alles een stap achteruit gaat en weet niet of ik dat dan weer kan accepteren.. Ben een light user dus doe niet veel bijzonders op de telefoon en ook niet gamen maar vind het gewoon leuk 😂 maak wel te regelmatig fotos want heb 2 kids maar ook daar ga ik niet tot in de details.
Dus hoofdzakelijk zou ik het doen voor her grotere scherm en omdat het nieuw is...
Ik heb 3 cases geprobeerd:Milo44 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 06:57:
Goedemorgen mensen,
Spigen Air Skin Zero One
uitvoering: Spigen Air Skin Zero One (Galaxy Z Flip 6) Transparant
Ali Carbon Case
https://nl.aliexpress.com/i/1005007350158574.html
Amazon flexibel hoesje
https://www.amazon.nl/dp/B0D4V398BS
De Spigen beviel me het best: dun, goede pasvorm, beetje spijt van het nemen van degene met het design erop. De Ali carbon case ziet er goed uit van een afstandje en is superdun, maar de pasvorm is kwalitatief uitermate teleurstellend (radius van de ronde hoeken klopt niet overal met grote kieren als gevolg) en qua bescherming doet zo'n case 3x niks. De Amazon flexibele hoes is beter qua bescherming, maar te bulky naar mijn smaak, en hij trekt de helften naar elkaar, waardoor de telefoon niet in elke hoek gevouwen blijft staan.
Mijn eindconclusie is dat ik nu zonder case rondloop. Geen bescherming, maar de enige manier waarop hij niet te dik wordt. (En ik heb de crafted black flip 6, dus hij ziet er sowieso zonder case het best uit.) En het coverscherm bedienen is veel fijner zonder case, want opstaande randen naast je scherm maakt het lastig om gestures etc vanaf de rand uit te voeren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XO7ZT8WTDA2vaOWk3nZxDqaL.png?f=user_large)
Deze zit superstrak en heeft een magnetische ring. Beide zijden aan elkaar vast is ook erg praktisch: Ringke Fusion Magnetic Case voor Samsung Z Flip 6Milo44 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 06:57:
Goedemorgen mensen,
[ Voor 7% gewijzigd door MrReallySerious op 27-09-2024 10:43 ]
Top! Dank jullie wel voor de reacties.
Nog ff een vraagje: Aangezien de Flip 6 draadloos opladen ondersteund, welke (draadloze) oplader moet ik dan kopen? Die heb ik namelijk nog niet.
Het kan tot 15w begreep ik, maar moet ik verder nog ergens op letten ofzo? Ik ben totaal onbekend in het draadloos opladen namelijk...
EDIT: Is deze draadloze oplader wat?
Nog ff een vraagje: Aangezien de Flip 6 draadloos opladen ondersteund, welke (draadloze) oplader moet ik dan kopen? Die heb ik namelijk nog niet.
Het kan tot 15w begreep ik, maar moet ik verder nog ergens op letten ofzo? Ik ben totaal onbekend in het draadloos opladen namelijk...
[ Voor 19% gewijzigd door Milo44 op 27-09-2024 12:47 ]
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Ik heb al jaren een IKEA lader, die nu ook de Flip 6 laadt:
https://www.ikea.com/nl/n...oze-oplader-wit-50457488/
Laad snelheid is maar 5 watt, maar ik laad toch terwijl ik slaap, en deze werkt sowieso ook met eerder genoemde hoesjes probleemloos.
https://www.ikea.com/nl/n...oze-oplader-wit-50457488/
Laad snelheid is maar 5 watt, maar ik laad toch terwijl ik slaap, en deze werkt sowieso ook met eerder genoemde hoesjes probleemloos.
Gewoon doen, je wilt straks geen normale telefoon meer!DM89 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:34:
Hier ook twijfels, heb momenteel een S24Ultra en twijfel om de overstap te maken naar de Fold 6.
Prima lader, draadloos snel laden en als je nog sneller wilt haal je het kabeltje eruit en sluit je hem bekabeld aan!Milo44 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:32:
Top! Dank jullie wel voor de reacties.
[ Voor 30% gewijzigd door Rohit op 27-09-2024 13:15 ]
Haha ja hopelijk geen spijt.. Zie alleen dar hij niet stofdicht is en werk in een fabriek met best wat stof dus dat is een dingetjeRohit schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:03:
[...]
Gewoon doen, je wilt straks geen normale telefoon meer!
niet te vaak open klappen dan in de fabriek.. en eerst ff goed blazen voordat je hem open en dicht doet.DM89 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:01:
[...]
Haha ja hopelijk geen spijt.. Zie alleen dar hij niet stofdicht is en werk in een fabriek met best wat stof dus dat is een dingetje
Idem hier. Ook de Crafted Black. Van alles geprobeerd, van Rinke tot Pitaka tot Spigen en Ali. Tot de conclusie gekomen dat dit een telefoon is (voor mij) om zonder case te gebruiken. Anders is hij opgevouwen te dik in de broekzak.phYzar schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:04:
[...]
Ik heb 3 cases geprobeerd:
Spigen Air Skin Zero One
uitvoering: Spigen Air Skin Zero One (Galaxy Z Flip 6) Transparant
Ali Carbon Case
https://nl.aliexpress.com/i/1005007350158574.html
Amazon flexibel hoesje
https://www.amazon.nl/dp/B0D4V398BS
De Spigen beviel me het best: dun, goede pasvorm, beetje spijt van het nemen van degene met het design erop. De Ali carbon case ziet er goed uit van een afstandje en is superdun, maar de pasvorm is kwalitatief uitermate teleurstellend (radius van de ronde hoeken klopt niet overal met grote kieren als gevolg) en qua bescherming doet zo'n case 3x niks. De Amazon flexibele hoes is beter qua bescherming, maar te bulky naar mijn smaak, en hij trekt de helften naar elkaar, waardoor de telefoon niet in elke hoek gevouwen blijft staan.
Mijn eindconclusie is dat ik nu zonder case rondloop. Geen bescherming, maar de enige manier waarop hij niet te dik wordt. (En ik heb de crafted black flip 6, dus hij ziet er sowieso zonder case het best uit.) En het coverscherm bedienen is veel fijner zonder case, want opstaande randen naast je scherm maakt het lastig om gestures etc vanaf de rand uit te voeren.
[Afbeelding]
Frontscreen is ook veel beter te gebruiken zonder case.
Heb wel Samsung Care + voor een accidental drop maar heb gemerkt dat de telefoon gelukkig vrij krasbestendig is. Ik heb het idee dat zonder case soms zelfs beter is voor krassen omdat er geen stof of zand tussen komt zitten welke de randen en bedels aantast.
Een nadeel aan caseless: ik merk dat hij soms best warm wordt. Vooral de helft bij het front screen.