Giel83 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:06:
Ook afgelopen week PC2 aangeschaft. Ik heb PC1 nooit gespeeld.
Tot nu toe bevalt het best aardig! Wat rare dingetjes zoals achtbanen die door de grond kunnen of dwars door bomen. Of paden die je dwars door stenen kunt leggen.
Wat ik tot nu toe zelf nog heel lastig vind is achtbanen aanpassen, delen verwijderen en weer toevoegen, dat blijft tot nu toe nog wel gepriegel.
Ik heb opzich ook wel interesse in franchise, maar wil het spel eerst nog wat beter leren kennen.
Wordt er nog iets verwacht qua inzet? Want zoveel game ik niet.
Het stukje door bomen, rotsen en de grond kun je geloof ik uitzetten bij instellingen, dat meen ik me te herinneren, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd of opgezocht.
Als je PC 1 niet hebt gespeeld, zullen je een hoop dingen niet opvallen die voorheen misschien makkelijker waren of meer voor de hand lagen, dus dat is voor jou juist een positief puntje.
Waar ik tegenaan loop en meerderen hier met mij, is dat we allemaal de vergelijking met deel 1 maken, en daarom voelt het als een niet volwaardige opvolger van het eerste deel. Misschien zul je zelf de pathfinding van de gasten ook wel een beetje vreemd vinden, bijvoorbeeld, en zo zijn er nog wel wat dingetjes die wij in de tussentijd wel een beetje hadden verwacht om een volwaardig deel 2 neer te zetten.
(Spreek voor mezelf maar merk dat dat bij meer mensen hier wel een beetje zo voelt, vul me gerust aan of laat jullie eigen mening spreken.)
Ik vind dat deel 2 wel wat meer gepolijst had mogen zijn. Deel 1 kreeg gaandeweg steeds meer waardevolle features, zoals vuurwerk, triggers, picknicktafels en het werd makkelijker om pleintjes te maken. Maar de basis was altijd wel solide.
Of er nog iets verwacht word qua inzet is misschien enkel dat het echt wel wat tijd kost om er goed in te worden, dus voornamelijk tijd, en de tijd vliegt als je je vermaakt weet ik uit ervaring.
Snoeihard! Maar wel de spijker op zijn kop!
Ik heb zelf de ballen verstand van game development maar als leek heb ik simpelweg het idee dat het te snel is uitgebracht en dat er net wat te weinig is geïnvesteerd in de details wat een hoop wel hadden verwacht, De graphics vind ik wel prachtig hoor! Dat is wel een puntje dat goed zit en het schalen van objecten vind ik dat ze ook prima hebben gedaan, maar op een aantal punten hebben ze echt wel steken laten vallen. En als ik de berichtgeving over de toekomstige updates zo lees, dan heb ik het idee dat dit mooi meerwerk is naar onze wensen. Als er niemand wat over had gezegd, dan zouden we misschien wel nooit een update voor sommige dingen zien, of in ieder geval met een mindere urgentie dan nu.