Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Jeffrey1908 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:36:
Nou, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant wil ik het wel een kans geven, maar ik lees hier niet echt positieve of enthousiaste reacties. Dat viel me ook al op bij Rudi en andere content creators. Ik wil best vertrouwen hebben in toekomstige toevoegingen, maar dat is ook maar een belofte die ze eerst nog maar eens waar moeten maken.

Vermaken jullie je er wel een beetje mee, of vallen de tegenvallers toch meer op? Waardoor het eigenlijk een beetje tegenvalt tegenover deel 1?
Gezien ik al lang heb besloten dat ik het aan ga kijken wat er uit de updates komt rollen hoop ik wel dat de game een succes wordt, want anders is het inderdaad maar afwachten of ze lang gaan patchen.

Zag op de Steam charts dat er nu 14K spelers zijn (PC ) met een piek van 20K en dat ligt niet zo ver af van de all time peak die Planco 1 had met 22K spelers. Dus hopelijk doen de consoles leuk mee en is dit een beetje wat de devs verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Brammel schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:56:
De eerste patch komt er al aan. En later nog een aantal belangrijke andere fixes, o.a. verbeterde flume physics.

https://forums.frontier.co.uk/threads/hotfix-1.629523/
Cool, die physics is exact wat ik wil zien :). Nog geen transfer tracks maar verbeterde stations is ook al iets.

Wel benieuwd wat de timing hiervoor zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
RobinNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:45:
Kunnen ze het niet gewoon naar boven afronden? 8)7 |:(

[Afbeelding]
Haha, ik had precies

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Brammel schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:56:
De eerste patch komt er al aan. En later nog een aantal belangrijke andere fixes, o.a. verbeterde flume physics.

https://forums.frontier.co.uk/threads/hotfix-1.629523/
YES! Gasten die uit de bocht van je glijbaan vliegen en op de grond pleuren })

Dit zat er met RCT3 in en mocht ook in PC2 zitten. Maar ligt het aan mij of is de glijbaan een beetje smal voor de gasten?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Hebben mensen al interesse om wat samen te bouwen in franchise mode? Ik zag dat we voor 3-5 parken zouden kunnen gaan. Dan kan iedereen eventueel aan z'n eigen park beginnen en via overleg eventueel elkaar helpen.

Zelf ben ik ook nog van alles aan het uitvogelen, maar misschien is het al wel leuk om wat op te starten. Bij interesse een DM sturen, dan ontvang je een code waarmee je kan deelnemen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
RobinNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:22:
Hebben mensen al interesse om wat samen te bouwen in franchise mode? Ik zag dat we voor 3-5 parken zouden kunnen gaan. Dan kan iedereen eventueel aan z'n eigen park beginnen en via overleg eventueel elkaar helpen.

Zelf ben ik ook nog van alles aan het uitvogelen, maar misschien is het al wel leuk om wat op te starten. Bij interesse een DM sturen, dan ontvang je een code waarmee je kan deelnemen.
Ik wil wel, maar nog niet direct. Wil graag nog even spel beter leren kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:05
Timx2 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:31:
Heb de eerste uren erop zitten en ben toch wel goed te spreken over het spel. In de basis bevalt het me en het zal waarschijnlijk alleen maar beter worden.
Ik vind het alleen vervelend dat er een statische ui is en ik nog niet heb uitgevogeld of en hoe je die kunt uitschakelen. Zou deze het liefste zo zien als het verbergen van de Windows taakbalk. Ik vind het toch wel spannend met een QD-OLED scherm wat dit op de lange termijn gaat doen…
R-shift + r-control + g = hide ui

Niet wat ik zoek, maar wel mooi om af en toe je creaties zo te bekijken en evt. screenshots/clips te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:24
Ik heb in mooi zwembad gebouwd in sandbox. Glijbanen alles erop en eraan. Het is rond de 27 graden en zonnig. Iedereen koopt kaartjes, maar slecht een handjevol mensen gaat ook daadwerkelijk het zwembad in en gebruikt de glijbanen. Wat die ik verkeerd?

En klopt het dat het weer niet veranderd in sandbox modes? Ik heb een tropisch klimaat aangeklikt in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:38
vangoghnl schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:56:
Ik heb in mooi zwembad gebouwd in sandbox. Glijbanen alles erop en eraan. Het is rond de 27 graden en zonnig. Iedereen koopt kaartjes, maar slecht een handjevol mensen gaat ook daadwerkelijk het zwembad in en gebruikt de glijbanen. Wat die ik verkeerd?

En klopt het dat het weer niet veranderd in sandbox modes? Ik heb een tropisch klimaat aangeklikt in het begin.
Het spel lijkt erg gevoelig voor de locatie van de kleedhokjes. Ik kreeg slechts een handje vol mensen in een groot bad. Niets hielp, totdat ik een kleedhokje een klein stukje verplaatste en binnen paar minuten was het bad vol met zwemmers…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Dennisdn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:06:
[...]

Het spel lijkt erg gevoelig voor de locatie van de kleedhokjes. Ik kreeg slechts een handje vol mensen in een groot bad. Niets hielp, totdat ik een kleedhokje een klein stukje verplaatste en binnen paar minuten was het bad vol met zwemmers…
O thanks. Dan ga ik dat eens proberen. Zal wel een bug zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Hebben jullie deze ook al aanstaan?

You, Me & Fluidity: The Music of Planet Coaster 2 (Spotify)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Gisteren tien minuten kunnen spelen (nog niet veel :)). Toen ik in de prologue de theekopjes moest plaatsen, viel mij op dat je de wachtrijen niet meer van breedte kunt veranderen, hopelijk komt dat nog terug ofwel heb ik het nog niet gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
Heb de proloog gisteren afgerond en ben bezig met het eerste career lvl, maar heb echt ruzie met de path builder controls. Specifiek wanneer je iets verkeerd hebt gedaan en 'even' wilt verwijderen of wijzigen. Tijdens het maken werkt ctrl+z heel goed natuurlijk, maar net zoals in RCT even halverwege je pad een stuk weghalen en opnieuw maken is zo omslachtig. Tenminste, ik ervaar spanning daarbij zoals ze op kantoor zouden zeggen :9

Ook de coaster builder is weer even wennen met de controls en dat alles achter venstertjes en knopjes zit wat je wilt wijzigen... Ben je een pad aan het maken, maar wil je een andere stijl dan moet je eerst van tabblad wisselen in dat venster en weer terug bijv. Je merkt eigenlijk gewoon aan alles dat ze console spelers eerst in gedachte hielder bij de UI ontwerpen en dachten 'Die PC spelers wennen dr maar aan!' :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Op PlayStation kwam de eerste update net al voorbij :) (1.0007)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 15:00
Leviathius schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:38:
Heb de proloog gisteren afgerond en ben bezig met het eerste career lvl, maar heb echt ruzie met de path builder controls. Specifiek wanneer je iets verkeerd hebt gedaan en 'even' wilt verwijderen of wijzigen. Tijdens het maken werkt ctrl+z heel goed natuurlijk, maar net zoals in RCT even halverwege je pad een stuk weghalen en opnieuw maken is zo omslachtig. Tenminste, ik ervaar spanning daarbij zoals ze op kantoor zouden zeggen :9

Ook de coaster builder is weer even wennen met de controls en dat alles achter venstertjes en knopjes zit wat je wilt wijzigen... Ben je een pad aan het maken, maar wil je een andere stijl dan moet je eerst van tabblad wisselen in dat venster en weer terug bijv. Je merkt eigenlijk gewoon aan alles dat ze console spelers eerst in gedachte hielder bij de UI ontwerpen en dachten 'Die PC spelers wennen dr maar aan!' :+
Herkenbaar

Ik heb op een of andere manier in het hoofd om steeds rechtermuisknop te gebruiken om het pad te verwijderen, alleen sluit je daarmee het venster af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Kun je in een Temperate map ook gewoon fatsoenlijk een water park bouwen of moet je dan per se Tropical of Medditeratian kiezen? Dit ivm regen enzo die ik vaak heb in mijn park op een temperate map. Ik kan mij voorstellen dat mensen niet willen zwemmen als het regent. Ik kan bijvoorbeeld geen Sand kiezen bij de Terrain painter wat wel kan in Tropical (net getest).

[ Voor 15% gewijzigd door Techno Overlord op 08-11-2024 19:25 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Techno Overlord schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:24:
Kun je in een Temperate map ook gewoon fatsoenlijk een water park bouwen of moet je dan per se Tropical of Medditeratian kiezen? Dit ivm regen enzo die ik vaak heb in mijn park op een temperate map. Ik kan mij voorstellen dat mensen niet willen zwemmen als het regent. Ik kan bijvoorbeeld geen Sand kiezen bij de Terrain painter wat wel kan in Tropical (net getest).
Ik heb hier een Temperate map en de gasten lijken gewoon te genieten van het zwembad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Spel is sinds de hotfix niet meer speelbaar voor mij. Random crashes in de career mode park. Wil ik een ander park starten crashed de game net zo hard bij het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Desutoroiya schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:57:
Spel is sinds de hotfix niet meer speelbaar voor mij. Random crashes in de career mode park. Wil ik een ander park starten crashed de game net zo hard bij het laden.
Gewoon reporten die handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05:47
Gister toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de Deluxe versie gekocht, meteen een uurtje gespeeld!

In het begin dacht ik: wat een wazig beeld! Ik had juist in de patchnotes gelezen dat dit opgelost was door motion blur en field of depth als default uit te zetten, dus ik zocht het op en dat was ook zo. Toen dacht ik: hoe kan het er nou zo slecht uitzien, dit kan niet goed zijn! Na 3 kwartier kwam ik erachter dat de resolutie op 1080 stond terwijl ik een 1440 monitor heb. Heel raar, ik kan me geen game herinneren die dit eerder fout had. Erg vreemd!

Maar goed, ik heb eventjes de career aangezet en wat basic dingetjes doorgelopen. Alles werkte prima en lekker vlot, geen gekke dingen. Ik snap wel waarom er klachten zijn over de UI. Het is inderdaad sub menu achter sub menu. Misschien is het gewoon wennen, maar het is tot nu toe wel een beetje lastig. Normaal vind ik sub menu's wel prettig, dan blijft alles overzichtelijk, maar hier heb ik er nog wat moeite mee.

Voor de rest heb ik nog niet erg veel kunnen doen, dus we gaan het zien de komende dagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05:01
Heb net het eerste level 'Parks and Restoration' platinum gehaald. Moet zeggen dat er voor mijn gevoel nog wel wat kinderziektes in zitten.

In het bijzonder maintenance (continu 'expired service badge' e.d.) en de janitors die toiletten/prullenbakken niet op tijd schoonmaken. Daarnaast soms grote groepen bezoekers die in 1 keer het park verlaten.

Verder speelt het wel goed weg en loopt het allemaal vloeiend. Grafisch volgens mij een stuk gedetailleerder dan deel 1. De UI is even wennen en teveel gericht op consoles, al is dat met name bij het bouwen van paden daadwerkelijk storend. Hopelijk komt daar verbetering in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Justinn1988 schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:49:
Heb net het eerste level 'Parks and Restoration' platinum gehaald. Moet zeggen dat er voor mijn gevoel nog wel wat kinderziektes in zitten.

In het bijzonder maintenance (continu 'expired service badge' e.d.) en de janitors die toiletten/prullenbakken niet op tijd schoonmaken. Daarnaast soms grote groepen bezoekers die in 1 keer het park verlaten.

Verder speelt het wel goed weg en loopt het allemaal vloeiend. Grafisch volgens mij een stuk gedetailleerder dan deel 1. De UI is even wennen en teveel gericht op consoles, al is dat met name bij het bouwen van paden daadwerkelijk storend. Hopelijk komt daar verbetering in.
Om je aan te vullen ik vind de gasten die door je park lopen ook erg vervelend, ze lopen tegen elkaar aan als je een nieuwe attractie opent dan gaat het hele park erheen om vervolgens bij de ingang weer zegt nee we gaan er niet in uiteindelijk van de hele groep staan er maar 30 in de rij de rest loopt weer weg.

Zelfde als een toilet bezoek iedereen loopt erheen maar pak hem beet 5 procent gaat daadwerkelijk naar binnen.

Het verspreid ook niet lekker over de paden, iedereen volgd nagenoeg dezelfde lijn en een mooi plein maken geeft weinig voldoening voor mij op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Jeffrey1908 schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:15:
[...]

Om je aan te vullen ik vind de gasten die door je park lopen ook erg vervelend, ze lopen tegen elkaar aan als je een nieuwe attractie opent dan gaat het hele park erheen om vervolgens bij de ingang weer zegt nee we gaan er niet in uiteindelijk van de hele groep staan er maar 30 in de rij de rest loopt weer weg.

Zelfde als een toilet bezoek iedereen loopt erheen maar pak hem beet 5 procent gaat daadwerkelijk naar binnen.

Het verspreid ook niet lekker over de paden, iedereen volgd nagenoeg dezelfde lijn en een mooi plein maken geeft weinig voldoening voor mij op die manier.
Dat viel mij ook op. Toch wel heel anders dan bij PlanCo 1. Het heeft wellicht nog wat polijsten nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Dennisdn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:06:
[...]

Hoe zijn ze verplaatst, dichter bij de "ingang" of meer centraal in je zwembadgedeelte.. ik krijg 't ook niet voor elkaar, 3 zwembaden met alles erop en eraan, 2K mensen in park en er gaan er maar 2 in het bad.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
DVDL schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:43:
[...]
Hoe zijn ze verplaatst, dichter bij de "ingang" of meer centraal in je zwembadgedeelte.. ik krijg 't ook niet voor elkaar, 3 zwembaden met alles erop en eraan, 2K mensen in park en er gaan er maar 2 in het bad.. 8)7
Bij mij hielp het om het dichterbij het bad te plaatsen.... Maar... ik weet niet meer zeker of het daaraan lag. Ik heb ook last van wat hierboven al besproken is: gewoon raar gedrag van de bezoekers. Het ene moment gaat er een hele tijd niemand een kleedhokje in, het andere moment staan er voor álle hokjes lange rijen. Soms gaat ineens iedereen tegelijk het bad uit en is er een complete exodus naar de uitgang alsof ik het park op gesloten heb gezet, maar tegelijk eenzelfde stroom terug het park in. Het gebeurd willekeurig op verschillende tijdstippen, dus niet dat iedereen naar huis gaat omdat het nacht wordt ofzo....

Vanmorgen een andere teleurstelling: heb alleen een tropisch zwemparadijs gebouwd en nog geeneens andere attracties in het park en zit al op 30% van de complexiteitsmeter. Dat is dus niet verbeterd in deel 2 :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 10-11-2024 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Dennisdn schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:49:
[...]

Bij mij hielp het om het dichterbij het bad te plaatsen.... Maar... ik weet niet meer zeker of het daaraan lag. Ik heb ook last van wat hierboven al besproken is: gewoon raar gedrag van de bezoekers. Het ene moment gaat er een hele tijd niemand een kleedhokje in, het andere moment staan er voor álle hokjes lange rijen. Soms gaat ineens iedereen tegelijk het bad uit en is er een complete exodus naar de uitgang alsof ik het park op gesloten heb gezet, maar tegelijk eenzelfde stroom terug het park in. Het gebeurd willekeurig op verschillende tijdstippen, dus niet dat iedereen naar huis gaat omdat het nacht wordt ofzo....

Vanmorgen een andere teleurstelling: heb alleen een tropisch zwemparadijs gebouwd en nog geeneens andere attracties in het park en zit al op 30% van de complexiteitsmeter. Dat is dus niet verbeterd in deel 2 :'(
Hmm, ik ga gewoon lekker door met bouwen. Zullen vast nog wat patches komen, want ik vermoed dat er wat bugs in zitten. Zo zie je ook dat mensen enorm aan het clusteren zijn soms, terwijl er meer dan zat ruimte is om te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
DVDL schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:57:
[...]
Hmm, ik ga gewoon lekker door met bouwen. Zullen vast nog wat patches komen, want ik vermoed dat er wat bugs in zitten. Zo zie je ook dat mensen enorm aan het clusteren zijn soms, terwijl er meer dan zat ruimte is om te lopen.
Ja heb ik ook. Of dat ze ineens een flashmop houden en massaal rondjes gaan lopen op hetzelfde punt. Keertje het spel saven en opnieuw opstarten is dan altijd een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Hier ook nog niet gelukt om meer mensen in mijn zwembaden te krijgen. Klopt inderdaad niets van de gasten. Ik denk dat ik hem voorlopig even laat liggen tot er meer bugfixes zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik zag deze review voorbij komen: https://gameliner.nl/revi...access-titel/6736-1-1-181

Best streng maar ik kan mij wel vinden in een heel aantal punten.

Ik heb nu ondertussen enkele uren in de game zitten en mijn gevoel zweeft tussen "leuk" en "veel gemiste kansen".

Voor een opvolger die de naam "Planet Coaster" draagt, vind ik toch dat ze te weinig aandacht hebben besteed aan achtbanen. Hoe kan het zijn dat een game met deze naam nog steeds geen animaties heeft om in de achtbaan te gaan zitten, het controleren van de beugels door het personeel, het wegleggen van rugzakken aan de overkant, enz. Ze konden zoveel meer doen met achtbanen, maar de focus ligt blijkbaar op halfbakken watertoevoegingen.

En de UI is hit-and-miss. Ik had heel lang Planet Coaster niet meer gespeeld dus wellicht heb ik minder last van de UI-veranderingen. Zo vind ik scenery beter terug te vinden. Maar de knop "zelf maken" en "blauwdrukken" rechts van het scherm is misleidend. Links zou logischer zijn. Voor PC-spelers zou er perfect een shortcut kunnen zijn zoals SHIFT+klik opent "blauwdrukken"-menu en CTRL+klik opent "zelf maken"-menu. Dat scheelt dan weer een klik. En waarom moet ik elke keer dat menu verder open klappen om meer rijen te kunnen zien?

In het eerste echte scenario (waar je de achtbanen moet vervolledigen) zocht ik lang naar een manier om de angle snap die op 22,5 staat af te zetten, maar kon het nergens vinden in de achtbaanbouwer. Misschien kan het niet in het scenario of ik zie het gewoon niet staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Flying Hawkic op 12-11-2024 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Flying Hawkic schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:10:
In het eerste echte scenario (waar je de achtbanen moet vervolledigen) zocht ik lang naar een manier om de angle snap die op 22,5 staat af te zetten, maar kon het nergens vinden in de achtbaanbouwer. Misschien kan het niet in het scenario of ik zie het gewoon niet staan.
Als het goed is kan dit tijdens het bouwen van de achtbaan, in het menuutje wat je rechts ziet. Misschien dat je naar beneden moet scrollen voor die optie.

Eerste gratis update (met o.a. load en unload stations) verschijnt in december.
https://www.planetcoaster...-update-1-coming-december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel83
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 15:31
Ook afgelopen week PC2 aangeschaft. Ik heb PC1 nooit gespeeld.
Tot nu toe bevalt het best aardig! Wat rare dingetjes zoals achtbanen die door de grond kunnen of dwars door bomen. Of paden die je dwars door stenen kunt leggen.
Wat ik tot nu toe zelf nog heel lastig vind is achtbanen aanpassen, delen verwijderen en weer toevoegen, dat blijft tot nu toe nog wel gepriegel.

Ik heb opzich ook wel interesse in franchise, maar wil het spel eerst nog wat beter leren kennen.
Wordt er nog iets verwacht qua inzet? Want zoveel game ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Giel83 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:06:
Tot nu toe bevalt het best aardig! Wat rare dingetjes zoals achtbanen die door de grond kunnen of dwars door bomen. Of paden die je dwars door stenen kunt leggen.
Wat ik tot nu toe zelf nog heel lastig vind is achtbanen aanpassen, delen verwijderen en weer toevoegen, dat blijft tot nu toe nog wel gepriegel.

Ik heb opzich ook wel interesse in franchise, maar wil het spel eerst nog wat beter leren kennen.
Het stukje door bomen, rotsen en de grond kun je geloof ik uitzetten bij instellingen, dat meen ik me te herinneren, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd of opgezocht.

Als je PC 1 niet hebt gespeeld, zullen je een hoop dingen niet opvallen die voorheen misschien makkelijker waren of meer voor de hand lagen, dus dat is voor jou juist een positief puntje.
Waar ik tegenaan loop en meerderen hier met mij, is dat we allemaal de vergelijking met deel 1 maken, en daarom voelt het als een niet volwaardige opvolger van het eerste deel. Misschien zul je zelf de pathfinding van de gasten ook wel een beetje vreemd vinden, bijvoorbeeld, en zo zijn er nog wel wat dingetjes die wij in de tussentijd wel een beetje hadden verwacht om een volwaardig deel 2 neer te zetten.

(Spreek voor mezelf maar merk dat dat bij meer mensen hier wel een beetje zo voelt, vul me gerust aan of laat jullie eigen mening spreken.)

Ik vind dat deel 2 wel wat meer gepolijst had mogen zijn. Deel 1 kreeg gaandeweg steeds meer waardevolle features, zoals vuurwerk, triggers, picknicktafels en het werd makkelijker om pleintjes te maken. Maar de basis was altijd wel solide.

Of er nog iets verwacht word qua inzet is misschien enkel dat het echt wel wat tijd kost om er goed in te worden, dus voornamelijk tijd, en de tijd vliegt als je je vermaakt weet ik uit ervaring.
Flying Hawkic schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:10:
Ik zag deze review voorbij komen: https://gameliner.nl/revi...access-titel/6736-1-1-181

Best streng maar ik kan mij wel vinden in een heel aantal punten.
Snoeihard! Maar wel de spijker op zijn kop!

Ik heb zelf de ballen verstand van game development maar als leek heb ik simpelweg het idee dat het te snel is uitgebracht en dat er net wat te weinig is geïnvesteerd in de details wat een hoop wel hadden verwacht, De graphics vind ik wel prachtig hoor! Dat is wel een puntje dat goed zit en het schalen van objecten vind ik dat ze ook prima hebben gedaan, maar op een aantal punten hebben ze echt wel steken laten vallen. En als ik de berichtgeving over de toekomstige updates zo lees, dan heb ik het idee dat dit mooi meerwerk is naar onze wensen. Als er niemand wat over had gezegd, dan zouden we misschien wel nooit een update voor sommige dingen zien, of in ieder geval met een mindere urgentie dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Giel83 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:06:

Het zijn idd instellingen die je aan/uit kan zetten.

In Planet Coaster 2 kan je gewoon bouwen zoals jij het wil. Simpel attracties bouwen of ga je voor uitdaging en zorg je dat alles klopt (soepele baan en thematisering)? Als je dat laatste wil, maar er weinig tijd voor hebt kan je ook een kijkje nemen in de Workshop en wat leuke creaties downloaden.

Het spel is net uit, dus de Workshop is nog wat leeg. Verwacht maar dat er in de komende jaren pareltjes tussen komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 17:40
Afgelopen weekend en gisteravond weer even samen met mijn vriendin dit opgepakt, om de beurt iets maken is zeker leuk. Het park begint nu ergenst op te lijken.

Wel heb ik nog steeds heel veel moeite om dingen netjes op elkaar uit te lijnen, ik krijg dat niet netjes voor elkaar. Ook het draaien van objecten etc om ze net op dat perfecte plekje te krijgen wil nog niet lukken. Dat zorgt dan voor wat frustratie dus plant ik er maar 2 standaard bomen neer.

Ook qua paden en zwembaden maken moet ik nog veel leren, Netjes ronde zwembaden zijn nog altijd lastig, hetzelfde met paden. Misschien hier maar eens wat tutorials voor kijken op youtube of dergelijke.

Heeft iemand nog tips om verschillende props netjes op elkaar uit te lijnen?
Ik zag dat er al een update in december komt met wat verbeteringen, daar ben ik erg benieuwd naar.

Leuk om zo de ervaringen in dit topic te lezen over de game trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Hunter98X schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:06:

Heeft iemand nog tips om verschillende props netjes op elkaar uit te lijnen?
Ik zag dat er al een update in december komt met wat verbeteringen, daar ben ik erg benieuwd naar.
Heb je het dan over een haag netjes naast elkaar zetten? Ideaal zou een "line tool" zijn, maar in PC2 moet je elk stukje haag netjes apart plaatsen.

Er zijn wel shortcuts. Je kan één haag plaatsen, die selecteren, dan CTRL+X denk ik (afhankelijk van je toetsenbord) en dan kan je die makkelijk op dezelfde as kopiëren en blijft het mooi uitgelijnd. Je hebt ook rechts in het scherm opties om uit te lijnen. Onderaan je scherm zal je de knoppen vinden die je moet indrukken om op dezelfde as uit te lijnen. Als je er drie mooi naast elkaar hebt geplaatst, kan je vervolgens hetzelfde herhalen door multiselect en de drie hagen te kopiëren en vervolgens op dezelfde as te verplaatsen, dan kan je er zes selecteren en zo gaat het steeds sneller. Maar het blijft wat gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Echt irritant dat de Go Karts (en sommige andere trackrides) gebugd zijn. Guests lopen straal voorbij aan de attractie ook al is deze gratis. De bug is ook door meerdere mensen gerapporteerd op de Frontier bug report website zag ik. Ik heb uren gespendeerd om de kartbaan te maken en mooi op te tuigen en na het openen komt er niemand. Buiten dit probleem heeft de bug ook nog het effect dat de Scenery Rating op 0 blijft staan ook al gooi je een shitload aan customization er tegenaan. Achja, dan maar wachten op een fix en de Go Karts op Testing laten staan. Zo is er iig nog wat leven op die baan.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Moet zeggen dat het op de Xbox behoorlijk soepel loopt, maar dat de controls toch wel even doorbijten zijn. Vrij pittige leercurve, maar omdat de game me echt interesseert ben ik wel bereid hier tijd in te investeren.

Ziet er trouwens ook echt prachtig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Techno Overlord schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:59:
Echt irritant dat de Go Karts (en sommige andere trackrides) gebugd zijn. Guests lopen straal voorbij aan de attractie ook al is deze gratis. De bug is ook door meerdere mensen gerapporteerd op de Frontier bug report website zag ik. Ik heb uren gespendeerd om de kartbaan te maken en mooi op te tuigen en na het openen komt er niemand. Buiten dit probleem heeft de bug ook nog het effect dat de Scenery Rating op 0 blijft staan ook al gooi je een shitload aan customization er tegenaan. Achja, dan maar wachten op een fix en de Go Karts op Testing laten staan. Zo is er iig nog wat leven op die baan.
Dat moet erg frustrerend zijn!

Ik had iets gelijkaardigs opgemerkt met de theekopjes; Daar ging niemand in tenzij de prijs op 0 stond. Blijkbaar was de scenery rating 0 terwijl het om een bleuprint ging met veel scenery. Na een tijdje werd het dan toch bijgewerkt. Het enige wat ik had gedaan was een paar keer de prijs veranderd, hoger lager, bodemprijs, dynamisch,... Misschien kan je dat eens proberen en zien of dat het oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:40:
[...]

Dat moet erg frustrerend zijn!

Ik had iets gelijkaardigs opgemerkt met de theekopjes; Daar ging niemand in tenzij de prijs op 0 stond. Blijkbaar was de scenery rating 0 terwijl het om een bleuprint ging met veel scenery. Na een tijdje werd het dan toch bijgewerkt. Het enige wat ik had gedaan was een paar keer de prijs veranderd, hoger lager, bodemprijs, dynamisch,... Misschien kan je dat eens proberen en zien of dat het oplost?
Wat jij nu zegt heb ik ongemerkt ook gedaan niemand had belangstelling voor toevallig ook mijn theekopjes toen dacht ik nog de default prijs moet toch niet te duur zijn? Pas na het aanpassen van de prijs kwamen er wel gasten in de rij staan.

Vind overigens dat er zich helemaal geen lange rijen vormen voor attracties, zelfs bij een populaire achtbaan met scenery staat er maar een klein rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

@Flying Hawkic bedankt voor de suggestie maar ik heb dat allemaal uiteraard al geprobeerd zodat ik wat voldoening kan halen uit het uren werk in de Go Karts. Maargoed, wachten op een fix en nog genoeg andere zaken waar ik tijd in ga steken in de tussentijd. Momenteel 5000+ bezoekers en 3 miljoen cash in een Hard Sandbox met slechts 14 attracties waarvan 3 een rollercoaster en nog geen enkel zwembad.

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Gister bij toeval een kunstje ontdekt… als geld ooit wél een issue is even het park sluiten en als iedereen weg is meteen weer openen en binnen een paar minuten een half miljoen erbij… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05:01
Ondanks dat ik het spel erg leuk wil vinden, is dit wel echt minder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47XZ6yJ5pnKDUvn8rth3Y-HdY6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74HtRl7NlXsEMYWA7oSnHXlD.jpg?f=fotoalbum_large

Zwembad heeft 1000 prestige, is schoon, heeft 100% safety, er is omkleedmogelijkheid nabij en ook een ticket verkooppunt. Tja. Betreft de 2e campaign level. Ik ga ook wachten op updates, want dit is gewoon niet leuk. Je steekt veel tijd in een mooi zwembad en bijna niemand gaat erin. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Wat ik ook stom vind, ik hoop dat het een bug is: mensen kleden om om te gaan zwemmen, maar daarna niet meer en loopt iedereen in de rest van het park in zwemkleding….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
Dennisdn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:15:
Wat ik ook stom vind, ik hoop dat het een bug is: mensen kleden om om te gaan zwemmen, maar daarna niet meer en loopt iedereen in de rest van het park in zwemkleding….
Hoop dat je zones kan maken in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Desutoroiya schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:24:
[...]

Hoop dat je zones kan maken in de toekomst
Ik hoop eigenlijk dat dat helemaal niet nodig is, het liefst gewoon zwemmen of met je normale kleding door het attractiepark, neem aan dat de meeste mensen zwembaden wat meer centreren in plaats van her en der door je park heen. En desnoods dat er anders een soort van tourniquet of poortjes een barrière kunnen vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Jeffrey1908 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:31:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat dat helemaal niet nodig is, het liefst gewoon zwemmen of met je normale kleding door het attractiepark, neem aan dat de meeste mensen zwembaden wat meer centreren in plaats van her en der door je park heen. En desnoods dat er anders een soort van tourniquet of poortjes een barrière kunnen vormen.
Dat is inderdaad ook wat ik mis, een duidelijke afscheiding tussen zwembad en pretpark. In het echt is dit ook bijna altijd apart en je gaat dan meestal ook door een aparte poort, om in het zwembad gedeelte te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
marijn15 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:50:
[...]

Dat is inderdaad ook wat ik mis, een duidelijke afscheiding tussen zwembad en pretpark. In het echt is dit ook bijna altijd apart en je gaat dan meestal ook door een aparte poort, om in het zwembad gedeelte te komen.
Gewoon zoals in RCT3. Daar ging je door een gebouwtje en kwam je in het zwembadgedeelte + was je omgekleed.

Maar zoiets wat er nu is heeft ook wel iets. Maar dan miet het wel goed werken.

[ Voor 8% gewijzigd door RobinNL op 13-11-2024 22:47 ]

• Flying Hawkic
Het is inderdaad logisch dat het zwembadgedeelte apart is, meestal met poortjes of een gebouw waar je door moet om een ticketje te kopen, lockers en je om te kleden. De schaal van de kleedhokjes is ook heel onrealistisch klein. Ik weet dat je zelf een groter gebouw er rond kan zetten, maar dat voelt toch wat vreemd aan.

He toch. Ik vind het echt zonde dat er zoveel gemiste opportuniteiten zijn. Ik denk dat ik hem gewoon een jaar ga laten rijpen en dan weer eens terug zal komen.

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:14:
Het is inderdaad logisch dat het zwembadgedeelte apart is, meestal met poortjes of een gebouw waar je door moet om een ticketje te kopen, lockers en je om te kleden. De schaal van de kleedhokjes is ook heel onrealistisch klein. Ik weet dat je zelf een groter gebouw er rond kan zetten, maar dat voelt toch wat vreemd aan.

He toch. Ik vind het echt zonde dat er zoveel gemiste opportuniteiten zijn. Ik denk dat ik hem gewoon een jaar ga laten rijpen en dan weer eens terug zal komen.
Ja denk je dat ze een jaar nodig hebben om het op de rails te krijgen? Ik hoop/verwacht dat het toch wel voor de eerst betaalde DLC goed speelbaar moet zijn en de meest vervelende bugs verholpen moeten zijn.

Of ben ik dan te voorbarig?

• Flying Hawkic
Jeffrey1908 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:16:
[...]

Ja denk je dat ze een jaar nodig hebben om het op de rails te krijgen? Ik hoop/verwacht dat het toch wel voor de eerst betaalde DLC goed speelbaar moet zijn en de meest vervelende bugs verholpen moeten zijn.

Of ben ik dan te voorbarig?
Ligt aan je verwachtingen natuurlijk maar als ik kijk waar CS2 staat na een jaar, is er nog steeds niet veel veranderd aan de basis. Maar de launch van CS2 was natuurlijk ook nog wel een ander paar mouwen dan PC2. CS2 draaide technisch zelfs amper, terwijl dat bij PC2 niet echt een probleem is. Maar in de simulatie van PC2 zitten zo'n rare dingen dat ik er zeker van ben dat ze dit gezien moeten hebben bij het testen maar dat het te complex was om snel even op te lossen. Bijvoorbeeld, de AI van de gasten. Dat moet toch opgevallen zijn bij het testen? Maar er is nog geen vermelding van geweest dat dit uberhaupt een probleem is dus ik weet ook niet of ze er aan werken.

Bij CS2 gaan natuurlijk veel resources naar het lanceren van de consoleversie (en de asset editor), terwijl die bij PC2 er al is. Dus wellicht kan er bij PC2 aan een hoger tempo geschakeld worden (laat ons hopen).

• Dennisdn
Flying Hawkic schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:17:
[...]

Bij CS2 gaan natuurlijk veel resources naar het lanceren van de consoleversie
Het duurt intussen al zo lang dat ik de hoop vrijwel heb opgegeven dat er nog een console-versie komt :(
We zijn gewoon al meer als een jaar verder.... hoe slecht was het wel niet dat je zó lang nodig hebt terwijl je eigenlijk al dacht klaar te zijn? Zelfs Cyberpunk had het sneller voor elkaar....

Wat dat betreft ben ik blij dat PC2 wel zijn release heeft gehaald... Kleine bugjes misschien maar die geven mij echt niet minder plezier ofzo :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 14-11-2024 10:52 ]

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:17:
[...]

Ligt aan je verwachtingen natuurlijk maar als ik kijk waar CS2 staat na een jaar, is er nog steeds niet veel veranderd aan de basis. Maar de launch van CS2 was natuurlijk ook nog wel een ander paar mouwen dan PC2. CS2 draaide technisch zelfs amper, terwijl dat bij PC2 niet echt een probleem is. Maar in de simulatie van PC2 zitten zo'n rare dingen dat ik er zeker van ben dat ze dit gezien moeten hebben bij het testen maar dat het te complex was om snel even op te lossen. Bijvoorbeeld, de AI van de gasten. Dat moet toch opgevallen zijn bij het testen? Maar er is nog geen vermelding van geweest dat dit uberhaupt een probleem is dus ik weet ook niet of ze er aan werken.

Bij CS2 gaan natuurlijk veel resources naar het lanceren van de consoleversie (en de asset editor), terwijl die bij PC2 er al is. Dus wellicht kan er bij PC2 aan een hoger tempo geschakeld worden (laat ons hopen).
Nou dat is inderdaad precies hoe ik ernaar keek met CS 2 in mijn achterhoofd, maar die release was velen malen slechter als deze release. Enige performance drops die ik heb is als ik een menu open heb staan, en wat verdere irritaties qua UI en bugs die hier op het forum benoemd zijn in meer of mindere maten.
Vandaar ook dat ik verwacht dat dit enigsinds in een korte tijd erg goed en leuk speelbaar kan zijn, zeker als ze een beetje naar de feedback van de spelers luisteren.
En de zaken die jij bijvoorbeeld eerder noemde zoals beugels checken rugzak wegleggen enzovoort betwijfel ik of dat uiteindelijk zo niet over een hele tijd in komen, ben bang van niet.

• Jeffrey1908
Dennisdn schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:50:
[...]

Het duurt intussen al zo lang dat ik de hoop vrijwel heb opgegeven dat er nog een console-versie komt :(
We zijn gewoon al meer als een jaar verder.... hoe slecht was het wel niet dat je zó lang nodig hebt terwijl je eigenlijk al dacht klaar te zijn? Zelfs Cyberpunk had het sneller voor elkaar....

Wat dat betreft ben ik blij dat PC2 wel zijn release heeft gehaald... Kleine bugjes misschien maar die geven mij echt niet minder plezier ofzo :)
Ja CS 2 heeft wel een dieperliggend probleem ja.
PC 2 had van mij wel iets deftiger gereleased mogen worden hoor, het is gewoon niet netjes wij merken het hier allemaal op het is zeker speelbaar maar het had netter geweest als er iets meer polijstwerk was geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Jeffrey1908 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:25:
[...]

het is gewoon niet netjes wij merken het hier allemaal op het is zeker speelbaar maar het had netter geweest als er iets meer polijstwerk was geweest.
Op zich wel, maar liever paar leefbare bugjes dan uitstel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Zonder te negatief te willen klinken, vat deze video het gebrek aan polish in PC2 wel een beetje samen denk ik:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Als ik in deel 1 zeg maar een deel van een achtbaan in een kuil plaatste en daarna de bodem verhoogde, of dwars door een berg ging werden het vanzelf mooie tunnels. Nu verdwijnt alles onder het zand…. Is dat een bug of kan ik ergens een vinkje niet vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:07:
Zonder te negatief te willen klinken, vat deze video het gebrek aan polish in PC2 wel een beetje samen denk ik:

[YouTube: Planet Coaster 1 Vs 2 Graphics - Log Flumes]
Dit is precies wat de eerste review in je eerdere post al benadrukt en naast elkaar is het wel duidelijk dat ze zich er op sommige vlakken erg makkelijk vanaf hebben gebracht.
Wat ik overigens niet begrijp want het water in de zwembaden ziet er prima uit, dus de skills zijn er maar word niet overal toegepast.
Erg jammer maar ben benieuwd wat de update in December zal brengen, en of het voor mij leuker en meer speelbaar zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
De tweede hotfix verschijnt op 21 november!

Guest Flume Use
  • Guests will be less likely to change their mind on their way to use a flume
  • The chance that guests will use flumes to enter a pool has been increased
  • The weighting of flume prestige within Guest decision-making has been increased
  • The chance of guests riding the same flume multiple times has been increased
  • Guests will now find full pools less desirable
Guest Queuing Behaviour
  • Guests will now tolerate longer queues (within reason) and will use more of the available queue path
  • Queue times being reported by platforms with multiple slides attached will now display accurately
Note: These changes will only affect new guests as they arrive in your parks, and will not affect existing guests.

Daarnaast zijn er een aantal punten toegevoegd aan de update van december.

https://www.planetcoaster.com/news/2024-11-21/hot-fix-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
RobinNL schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:08:
De tweede hotfix verschijnt op 21 november!

Guest Flume Use
  • Guests will be less likely to change their mind on their way to use a flume
  • The chance that guests will use flumes to enter a pool has been increased
  • The weighting of flume prestige within Guest decision-making has been increased
  • The chance of guests riding the same flume multiple times has been increased
  • Guests will now find full pools less desirable
Guest Queuing Behaviour
  • Guests will now tolerate longer queues (within reason) and will use more of the available queue path
  • Queue times being reported by platforms with multiple slides attached will now display accurately
Note: These changes will only affect new guests as they arrive in your parks, and will not affect existing guests.

Daarnaast zijn er een aantal punten toegevoegd aan de update van december.

https://www.planetcoaster.com/news/2024-11-21/hot-fix-2
Misschien dat dit ook de redenen zijn waarom de pathfinding zo vreemd is, beetje te strak afgesteld allemaal. Snap niet dat ze zulke waardes niet gewoon op een redelijk niveau kunnen overnemen van PC 1, daar heb ik zulke gedrag niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Ik krijg in de campagne de retailaanbidders advertentie maar niet voor elkaar. Hij zegt steeds dat ik iets moet aanpassen, maar kom er niet uit. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
NeP2013 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:12:
Ik krijg in de campagne de retailaanbidders advertentie maar niet voor elkaar. Hij zegt steeds dat ik iets moet aanpassen, maar kom er niet uit. Iemand een idee?
Heb je toevallig een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qu3QPkTLWnLuiVrApSKviYOghME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwQ8jnNb4YHMnJ9a4MeDeFLs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ohja, daar zat ik ook mee te klooien. De een pakte ie wel, de ander weer niet.

Heb je het geprobeerd via een los gebouwtje en een blueprint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Ja heb een gebouw en blueprint gebruikt maar blijf hetzelfde krijgen 🥲

Edit: gelukt! Heb gewoon alles neer fegooid en het werkt! Thanks!

[ Voor 32% gewijzigd door NeP2013 op 19-11-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Poeh. Dit is wel even wennen op een console hoor. Zo ontzettend veel menu’s om je doorheen te worstelen. Ga nu beginnen aan scenario 2.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
Tweede scenario al meteen een flink bug(??) met die Gomkuva coaster. Gerepareerd, getest en geopend. Bezoekers kunnen alleen het pad van de ingang niet op. Alles al een keer verbouwd maar nog niks. Lopen tot aan waar het pad van de rij begint en draaien weer om 8)7

• RobinNL
sjufke schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:55:
Tweede scenario al meteen een flink bug(??) met die Gomkuva coaster. Gerepareerd, getest en geopend. Bezoekers kunnen alleen het pad van de ingang niet op. Alles al een keer verbouwd maar nog niks. Lopen tot aan waar het pad van de rij begint en draaien weer om 8)7
Kan het aan de prijs liggen?

• sjufke
RobinNL schreef op donderdag 21 november 2024 @ 00:33:
[...]

Kan het aan de prijs liggen?
Dat dacht ik ook, maar verlagen, opnieuw openen etc werkte ook niet. Uiteindelijk na twee keer opnieuw scenario starten werkte alles wel gewoon.

Zitten wel meer rare dingen in. Eet/drink tentjes die je niet kunt openen bijvoorbeeld. Plaatste er twee langs elkaar. De ene kom wel in het menu op te openen, bij de ander alleen in een bewerkingsmenu..

• Dennisdn
Nou, leuke update van vandaag…

Na installeren lopen in m’n sandboxpark ineens álle bezoekers naar de uitgang… ik denk nog “die komen zo wel weer terug”…. Niet dus. Alles nagezocht en bij beoordeling park staat alles op 5 sterren, behalve reputatie, die staat op 0,0 :(

Edit: ik heb een aanwijzing…. Er is nog één bezoeker aanwezig die volgens een bericht wanhopig is…. Maar ik kan hem niet vinden :(

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 21-11-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Dennisdn schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:08:

Na installeren lopen in m’n sandboxpark ineens álle bezoekers naar de uitgang… ik denk nog “die komen zo wel weer terug”…. Niet dus. Alles nagezocht en bij beoordeling park staat alles op 5 sterren, behalve reputatie, die staat op 0,0 :(

Edit: ik heb een aanwijzing…. Er is nog één bezoeker aanwezig die volgens een bericht wanhopig is…. Maar ik kan hem niet vinden :(
Is het je inmiddels al gelukt?

Meer mensen die de patch negatief ontvangen of zitten er ook positieve ervaringen bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Dennisdn schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:08:

Ik voel je pijn, maar ik kon m'n lach niet inhouden om deze bug. Hoop dat het snel is opgelost.
Heb het spel nog niet opgepikt. Als ik de berichten zo lees wacht ik nog eventjes tot de meeste kinderziektes zijn opgelost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:01:
[...]

Is het je inmiddels al gelukt?
Nog niet. Ik heb het vermoeden dat die ene bezoeker ergens is vastgelopen en het niet met de update te maken heeft maar gewoon toeval. Nu hem of haar nog zien te vinden…

Ach, het heeft een voordeel… in een leeg park zie je pas hoeveel personeel er teveel is en de eerste ontslagronde is al geweest :)

• RobinNL
De Frontier Unlocked van gisteren. Ik moet 'm ook nog kijken.

• Leviathius
  • Laatst online: 20:46
Iemand heeft vroegtijdige toegang gekregen tot de volgende update:

YouTube: MotorcycleGeek

• Flying Hawkic
Verschillende content creators inderdaad. Kleine stapjes in de goede richting, maar er moet nog heel veel gebeuren.

• Dennisdn
Vuurwerk is toch niet nieuw? Want dat heb ik al… of bedoelt ie méér vuurwerk?

• RobinNL
Dennisdn schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:36:
Vuurwerk is toch niet nieuw? Want dat heb ik al… of bedoelt ie méér vuurwerk?
Vuurwerk zat toch nog niet in Planet Coaster 2? Het zat wel in deel 1.

• Dennisdn
RobinNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:50:
[...]

Vuurwerk zat toch nog niet in Planet Coaster 2? Het zat wel in deel 1.
Sorry, ik heb niet goed gekeken. Ging er vanuit dat Pyrotechniek gewoon vuurwerk was, maar nu ik in dat menu kijk zijn dat vooral alleen vlammen enzo 😬

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
-edit-

[ Voor 98% gewijzigd door Spurrea op 29-11-2024 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

Nog niet af, maar zeker een leuke game!

De update 12 dec zal het allemaal al een stuk vriendelijk maken, maar in de kern is het echt een leuke game. Erg content ook over de Campaign die groot genoeg is en op HARD ook best pittig is.

Mocht er een Tweaker.net Franchise zijn dan zou ik graag meedoen.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik begin wel echt uit te kijken naar de december-update. Mijn waterpark-area blijft gewoon vrijwel leeg omdat iedereen liever naar de attracties gaat. Sluit ik alle attracties dan zijn de zwembaden en glijbanen tjokvol, is er alleen maar een draaimolen open dan gaan ze als mieren met z'n allen al liever daarheen.....

Juist omdat waterparken DE grote toevoeging is van PC2 snap ik niet zo goed dat ze dit in de beta's niet hebben ontdekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Dennisdn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:31:
Ik begin wel echt uit te kijken naar de december-update. Mijn waterpark-area blijft gewoon vrijwel leeg omdat iedereen liever naar de attracties gaat. Sluit ik alle attracties dan zijn de zwembaden en glijbanen tjokvol, is er alleen maar een draaimolen open dan gaan ze als mieren met z'n allen al liever daarheen.....

Juist omdat waterparken DE grote toevoeging is van PC2 snap ik niet zo goed dat ze dit in de beta's niet hebben ontdekt....
Idem met physics bij waterglijbanen. Ze promoten vooral met het waterpark gedeelte en dan krijg je physics die minder goed zijn dan met RCT3.

Ik moet de game weer een keer oppakken, de afgelopen vrij weinig gegamed op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb niet gezien dat ze iets met demand oid gaan doen. Volgens mij zijn het vooral QOL updates.
En een paar kleine features.. dat wel, maar iets over demand voor attracties of glijbanen heb ik nog niet gelezen.

Maar voor mij zijn het de QOL problemen die me er nu wat vanaf houden. Ik wacht graag tot de 12e...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
World Citizen schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:24:
Ik heb niet gezien dat ze iets met demand oid gaan doen. Volgens mij zijn het vooral QOL updates.
En een paar kleine features.. dat wel, maar iets over demand voor attracties of glijbanen heb ik nog niet gelezen.

Maar voor mij zijn het de QOL problemen die me er nu wat vanaf houden. Ik wacht graag tot de 12e...
Is de foute demand niet gewoon een bug? Toen die net uit was, was de tolerantie voor een lange rij ook totaal niet goed, dat is nu al een stuk beter.

Ook hoe de gasten lopen vind ik nog steeds vreemd met een groep van 4 naar het toiletgebouw lopen en net zo snel weer weg lopen zonder dat er gebruik van wordt gemaakt, of eten halen en wanneer ze aan tafel zitten niets meer in hun handen hebben.

Ga ervanuit dat er bij de update tal van bug fixes zitten, althans dat lijkt me wel nodig want heb soms nog steeds dat wanneer ik bouw de performance erg dipt, terwijl ik al heel grote parken met enorm veel detail heb gedownload puur om even te kijken hoe de performance daar zijn en die zijn voor zulke grote parken naar mijn mening erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik hoop ook echt dat er flink wat bug fixes in de update zitten. Na het debacel met mijn Go Karts waar niemand naar toe wil omdat het schijnbaar 0 scenery rating heeft, ben ik gestopt met spelen. Ik was al mijn drive kwijt om verder te gaan. Hele verlofdag gedaan om die kartbaan zo mooi te krijgen en dan wil er niemand in, zelfs niet gratis. Het is een confirmed bug op de Frontier bug website dus hopelijk wordt het gefixt.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik heb PC2 eigenlijk kort na launch verlaten door de staat van het spel. Gelukkig is CS2 wel mooi bezig met een mooie flow aan updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:31:
Ik heb PC2 eigenlijk kort na launch verlaten door de staat van het spel. Gelukkig is CS2 wel mooi bezig met een mooie flow aan updates.
Dan krijg je het druk want morgen komt hier ook een update voor uit, zoizo even checken wat dit allemaal doet, maar ik ben ook eventjes met me aandacht richting cs2, want daar lijkt het langzamerhand ook steeds wat beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Jeffrey1908 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:57:
[...]

Dan krijg je het druk want morgen komt hier ook een update voor uit, zoizo even checken wat dit allemaal doet, maar ik ben ook eventjes met me aandacht richting cs2, want daar lijkt het langzamerhand ook steeds wat beter te worden.
Klopt, er komt een update maar ze zitten qua updates en fixes nog niet op kruissnelheid denk ik (als ik mij mag baseren op wat content creators van de 12 december update hebben laten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Een hele grote fix in deze update is de "PC fix". Het spel word wat meer geschikt gemaakt voor PC gebruikers.
Er zijn denk ik wel 20 dingen die specifiek voor toetsenbord en muis spelers zijn gedaan, en die dingen lijken me echt heerlijk.

Je krijg ook wel dat uitstapstation bij rollercoasters, en nog wat grafische dingen met glijbanen, maar volgens mij draait het vooral om QOL updates voor PC.

Er zit hopenlijk wel meer in.. maar dit is waar ze het over hadden.

Verder echt leuk! Ik ben in grove lijnen begonnen aan mijn sandbox, maar heb gewoon geen tijd meer tegenwoordig. Een uurtje of 4 totaal per week gaat lang duren voor het iets is.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
De physics zijn iets beter, maar in bepaalde gevallen juist weer slechter, vooral richting het einde van de video. Over het algemeen voelt het nog nep aan, zeker als je kijkt naar RCT3.

En dat ze de ballen hebben om met de staat van de game DLC te gaan verkopen... De game zelf fixen zou hun #1 prio moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 12-12-2024 14:38 ]

• Dennisdn
RobinNL schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:37:

En dat ze de ballen hebben om met de staat van de game DLC te gaan verkopen...
Jammer… ik had de hoop dat in de eerste update of desnoods eerste DLC het fairytale thema terug zou komen… 😞

• Jeffrey1908
De physics zijn iets beter, maar in bepaalde gevallen juist weer slechter, vooral richting het einde van de video. Over het algemeen voelt het nog nep aan, zeker als je kijkt naar RCT3.
[YouTube: Planet Coaster 2 | Flumes & Slides – Update 1 and Future Enhancements]

En dat ze de ballen hebben om met de staat van de game DLC te gaan verkopen... De game zelf fixen zou hun #1 prio moeten zijn.
[YouTube: Planet Coaster 2: Thrill-Seekers Ride Pack | Launch Trailer]
Dit heb ik eerder gezien bij een game, nog niet heel erg lang geleden :F

Ik ben het overigens wel helemaal met je eens! Eerst een degelijk product op de markt zetten, en wat daarna gebeurd is hun goed recht, maar ook ons recht om hier iets van te vinden! |:(

• marijn15
[YouTube: Planet Coaster 2 | Flumes & Slides – Update 1 and Future Enhancements]

[YouTube: Planet Coaster 2: Thrill-Seekers Ride Pack | Launch Trailer]
Het is echt een zooitje bij Frontier. Ze zullen hier en daar wel de goede bedoelingen hebben, maar het komt allemaal erg ongelukkig over.

De physics is ook weer een gehaast gebeuren om de community tevreden te houden, ze hadden er gewoon meer tijd voor moeten nemen.

• RobinNL
marijn15 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:20:
[...]

Het is echt een zooitje bij Frontier. Ze zullen hier en daar wel de goede bedoelingen hebben, maar het komt allemaal erg ongelukkig over.

De physics is ook weer een gehaast gebeuren om de community tevreden te houden, ze hadden er gewoon meer tijd voor moeten nemen.
Het is ook een beetje niet willen toegeven dat er fouten zijn gemaakt. De game is te vroeg uitgebracht, features missen of zijn incompleet, UI keuzes, the physics van de waterglijbanen is gewoon slecht, genoeg bugs in de game etc.

Het was netter geweest om te zeggen... Sorry, we hebben fouten gemaakt, we gaan het oplossen en als bedankje voor het wachten ontvangt iedereen deze pack gratis.

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:58:
[...]

Het is ook een beetje niet willen toegeven dat er fouten zijn gemaakt. De game is te vroeg uitgebracht, features missen of zijn incompleet, UI keuzes, the physics van de waterglijbanen is gewoon slecht, genoeg bugs in de game etc.

Het was netter geweest om te zeggen... Sorry, we hebben fouten gemaakt, we gaan het oplossen en als bedankje voor het wachten ontvangt iedereen deze pack gratis.
Exact, hopelijk komt er een backlash uit de community. Bij CS2 waren de problemen nog groter maar hebben ze die wel snel toegegeven en hebben ze betaalde DLC uitgesteld.

Dat was hier ook op z'n plek geweest. Je kan in deze staat geen betaalde DLC uitbrengen.

En de physics, tja. Dat is inderdaad ook maar een halfbakken integratie inderdaad.

• Dennisdn
Dennisdn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:31:

Nou dit hebben ze wel heel serieus genomen…. Direct na het opstarten loopt de helft van alle bezoeker uit het hele park naar het waterpark… glijbanen en crazy rivers direct vol. Was dus echt een bug. En ook het golfslagbad heeft nu echte golven….

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Go Karts met 0 scenery rating is nog steeds bugged. Uit eigen ervaring en op Reddit wordt ook nog flink geklaagd over deze bug.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Na elke update start ik PC2 in de hoop dat ik het eindelijk eens zal kunnen spelen maar helaas.. :p

Na de release (en met hotfix 1) kwam ik tot in het main menu en daarna crasht het spel naar de desktop.
Na Update 1 kon ik in het menu doen wat ik wou zonder crash, van zodra ik een scenario of sandbox probeer te laden knalt het er opnieuw uit (meteen na het laadscherm). De update van gisteren heeft het helaas nog steeds niet opgelost.. :/

GPU drivers zijn up to date, Windows (11) ook..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
bibi2205 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:56:
Na elke update start ik PC2 in de hoop dat ik het eindelijk eens zal kunnen spelen maar helaas.. :p

Na de release (en met hotfix 1) kwam ik tot in het main menu en daarna crasht het spel naar de desktop.
Na Update 1 kon ik in het menu doen wat ik wou zonder crash, van zodra ik een scenario of sandbox probeer te laden knalt het er opnieuw uit (meteen na het laadscherm). De update van gisteren heeft het helaas nog steeds niet opgelost.. :/
Dit gebeurde bij mij op de PS5 precies hetzelfde. Maar bij tweede keer opstarten ging het gister wel goed met de sandbox, al moest ie veel langer laden dan gebruikelijk. Ik denk dat ie veel assets moest aanpassen o.i.d. waardoor ie het zwaar had.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste