AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
En natuurlijk ook van andere creators.
[ Voor 16% gewijzigd door RobinNL op 01-11-2024 19:30 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dat wel, maar het meeste kan wel worden opgelost via een aantal patches.Jeffrey1908 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:17:
Er is nog best wat kritiek hier en daar vooral Rudi heeft nogal een lijst aan opmerkingen en gebreken.
Ik ben nu deze video aan het kijken, ziet er ook echt tof uit!
Zeker! Sommige mensen vallen over dingen waar ik wat minder waarde aan hecht het is denk ik ook persoonlijk hoe zwaar de min punten wegen voor jou persoonlijk, van wat ik zie denk ik wel dat ik me er goed mee kan vermaken maar er worden wel dingetjes aangehaald die ik wat jammer vind, maar wat jij zegt hij is nog niet uit en er zullen vast wat patches komen waar een hoop mee verholpen kan worden in de toekomst.RobinNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:38:
[...]
Dat wel, maar het meeste kan wel worden opgelost via een aantal patches.
Ik ben nu deze video aan het kijken, ziet er ook echt tof uit!
[YouTube: Planet Coaster 2 Early Access Build!]
Nee, dat lijkt er ook niet in te zitten. Mensen verwachten dat dit rond december / de kerst komt via een update.Flying Hawkic schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:44:
Heeft iemand eigenlijk al sneeuw gezien?
https://www.reddit.com/r/...ents/1ghhh4b/6k_visitors/
Voor de rest vind ik de graphics ook net aan vergeleken bij de deel 1 (wederom consoles) en natuurlijk die physics van de glijbanen en nog een hoop andere kleine dingen.
Ik zal voorlopig wel deel 1 (heb nog nooit met de dlc gespeeld) en Parkitect spelen en deze een keer in een sale oppikken.
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 02-11-2024 18:43 ]
Er werd wel gezegd dat bezoekers 3 dagen in het park kunnen blijven, dus dat zou maximaal 18.000 bezoekers betekenen. Maar het zou idd mooi zijn als die limiet optioneel is voor PC.Beakzz schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:26:
Zit nu een liverstream te kijken en eerlijk gezegd maakt het mij alleen maar minder hyped. Ook in de livestream van de devs, viel het mij al op hoe vreemd bezoekers lopen op bredere paden (lopen gewoon tegen elkaar aan te hangen als een school vissen). Ik had ook helemaal gemist dat er een keihard dagelijks limiet van 6000 bezoekers is (ook als bezoekers weg gaan komen er die dag geen nieuwe meer). Waarschijnlijk omdat de PC versie dezelfde limieten krijgt als de console versies.
https://www.reddit.com/r/...ents/1ghhh4b/6k_visitors/
Voor de rest vind ik de graphics ook net aan vergeleken bij de deel 1 (wederom consoles) en natuurlijk die physics van de glijbanen en nog een hoop andere kleine dingen.
Ik zal voorlopig wel deel 1 (heb nog nooit met de dlc gespeeld) en Parkitect spelen en deze een keer in een sale oppikken.
Frontier heeft als uitgangspunt de console genomen en zich te veel gericht op 1 versie voor alle platformen, terwijl het eigenlijk gewoon verschillende versies moeten zijn qua UI, opties etc.
Maar ik krijg ook wel een beetje het idee dat Planet Coaster 2 een beetje gerushed is. Daarnaast is de tekst van de FD Vision (pre-order bonus ride) op het laatste moment aangepast. Er werd gesproken over een 'conveyor belt', een bewegend station. Denk aan Carnaval Festival. Dat deel is nu weggehaald. En het blijkt ook een normaal station te zijn. Stiekem wel wat kwalijk, omdat mensen o.a. voor deze reden gingen pre-orderen.
Ook al zie ik genoeg dingen die niet goed zijn, ik ga vanaf woensdag gewoon lekker spelen.
even quoten uit de link die ik in mijn post had gezet van een content creator :RobinNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:51:
[...]
Er werd wel gezegd dat bezoekers 3 dagen in het park kunnen blijven, dus dat zou maximaal 18.000 bezoekers betekenen. Maar het zou idd mooi zijn als die limiet optioneel is voor PC.
Frontier heeft als uitgangspunt de console genomen en zich te veel gericht op 1 versie voor alle platformen, terwijl het eigenlijk gewoon verschillende versies moeten zijn qua UI, opties etc.
Maar ik krijg ook wel een beetje het idee dat Planet Coaster 2 een beetje gerushed is. Daarnaast is de tekst van de FD Vision (pre-order bonus ride) op het laatste moment aangepast. Er werd gesproken over een 'conveyor belt', een bewegend station. Denk aan Carnaval Festival. Dat deel is nu weggehaald. En het blijkt ook een normaal station te zijn. Stiekem wel wat kwalijk, omdat mensen o.a. voor deze reden gingen pre-orderen.
Ook al zie ik genoeg dingen die niet goed zijn, ik ga vanaf woensdag gewoon lekker spelen.
I sought the answer from the devs before making my own video.. They confirmed that 6000 is the hard limit. Your park can't have more than 6000 guests in it and you also can't have more than 6000 in a day, Meaning that if you already have 6000 guests and some leave, you will not get any new guests until the following day. There are no plans to lift this.
Dus nee geen 18000 en op zijn max 6000. Als ik dan naar mijn laatste park in PC1 kijk met 40K+ bezoekers dan zal dat behoorlijk leeg aanvoelen.
We krijgen gewoon exact dezelfde versie als op de console en dat heeft volgens de dev te maken met dat een save in franchise mode ook op de consoles moet werken. Voor de 3 mensen op de PC die double dippen of samen spelen met een console player
Hopelijk geven ze nog een optie om het uit te zetten als je enkel sp wilt spelen, maar ik ga er niet op gokken na bovenstaande reactie. Ik zie dit echt als een grote stap terug en al helemaal als je naar multicore gaat en in Planco 1 op 1 core een theoretisch limiet had van 1 miljoen bezoekers als mijn Google info klopt.
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 02-11-2024 19:14 ]
Dan heeft iemand mij verkeerde informatie gegeven op Reddit.Beakzz schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:10:
[...]
even quoten uit de link die ik in mijn post had gezet van een content creator :
I sought the answer from the devs before making my own video.. They confirmed that 6000 is the hard limit. Your park can't have more than 6000 guests in it and you also can't have more than 6000 in a day, Meaning that if you already have 6000 guests and some leave, you will not get any new guests until the following day. There are no plans to lift this.
Dus nee geen 18000 en op zijn max 6000. Als ik dan naar mijn laatste park in PC1 kijk met 40K+ bezoekers dan zal dat behoorlijk leeg aanvoelen.
We krijgen gewoon exact dezelfde versie als op de console en dat heeft volgens de dev te maken met dat een save in franchise mode ook op de consoles moet werken. Voor de 3 mensen op de PC die double dippen of samen spelen met een console player![]()
Hopelijk geven ze nog een optie om het uit te zetten als je enkel sp wilt spelen, maar ik ga er niet op gokken na bovenstaande reactie. Ik zie dit echt als een grote stap terug en al helemaal als je naar multicore gaat en in Planco 1 op 1 core een theoretisch limiet had van 1 miljoen bezoekers als mijn Google info klopt.
Maar Frontier houdt zich ook stil in de weken voor de release. Ze zouden actief moeten zijn met de community om openheid en duidelijkheid te geven rondom zaken zoals dit.
Op hun forum lees ik weer 6k per dag https://forums.frontier.c...co1.629146/#post-10468362
[ Voor 5% gewijzigd door RobinNL op 02-11-2024 19:20 ]
Tja dan weet ik het ook niet meer, maar 18K zou het voor mij persoonlijk ook niet goed maken. Wel beter dan 6K natuurlijk.RobinNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:19:
[...]
Dan heeft iemand mij verkeerde informatie gegeven op Reddit.
Maar Frontier houdt zich ook stil in de weken voor de release. Ze zouden actief moeten zijn met de community om openheid en duidelijkheid te geven rondom zaken zoals dit.
Op hun forum lees ik weer 6k per dag https://forums.frontier.c...co1.629146/#post-10468362
De communicatie is vaag en die content creator kan het ook verkeerd begrepen hebben. We gaan het mee maken denk ik 😅
Edit : hoe dan ook raar dat ze in al die deep dives geen limiet hebben genoemd.
[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 02-11-2024 19:37 ]
[ Voor 47% gewijzigd door RobinNL op 03-11-2024 16:23 ]
Deze alleen kijken als je ook de mindere/verbeter punten aan kan
[ Voor 37% gewijzigd door Beakzz op 03-11-2024 16:25 ]
Rudi heeft net ook een video geplaatst met de goede punten van de game. Het is dan wel netter om deze er ook bij te zettenBeakzz schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:23:
Vrij positieve review van iemand die zo ver ik weet niet echt Planco 1 heeft gespeeld :
[YouTube: Planet Coaster 2 Review "Buy, Wait, Never Touch?"]
Deze alleen kijken als je ook de mindere/verbeter punten aan kan:
[YouTube: The MANY Whys of Planet Coaster 2 - we have to talk]
Dit lijkt mij wel interessant, misschien een tweakers park met andere leden?RobinNL schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:20:
Hebben mensen eventueel interesse om samen iets te bouwen? Zelf ben ik niet echt iemand die mooie huisjes etc bouwt. Ik weet niet wat de rewards gaan worden, maar misschien is het wel leuk om ze te verdienen.
[YouTube: Planet Coaster 2 | Building Together in Franchise Mode]
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Post toch ook een positieve review? Kan moeilijk iets er bij zetten wat ik niet heb gezienRobinNL schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:28:
[...]
Rudi heeft net ook een video geplaatst met de goede punten van de game. Het is dan wel netter om deze er ook bij te zettenDus het is niet alleen maar negativiteit.
[YouTube: The MANY WINS of Planet Coaster 2 - The Potential is great!]
Maar goede aanvulling idd
En spijtig dat het managementgedeelte weer niet uitgewerkt is.
Is het wel zo dat bezoekers het park verlaten in de avond en binnen stromen in de ochtend bij opening?
Ik ben voor haha, misschien is het wel leuk om een groepje van ongeveer 3 spelers te hebben? Rond dinsdag of woensdag even bespreken hoe en wat, eventueel via DMs?Desutoroiya schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:42:
[...]
Dit lijkt mij wel interessant, misschien een tweakers park met andere leden?
Mensen roepen dat vooral, dat het via updates wel goed komt. Maar het moet eigenlijk gewoon met release goed werken. Wat als de game dramatisch zou verkopen, zou het dan ook nog via updates komen of trekt Frontier dan z'n handen eraf? Ik weet dat bij CS2 dat gevoel ook bestond.Flying Hawkic schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:25:
Wel zonde dat spelers op de PC altijd de limieten van consoles moeten respecteren. Dat geldt zowel bij PC2 als CS2. Zeker zijn er veel positieve zaken, maar toch ook veel gemiste kansen. En ik hou er niet zo van dat het allemaal via updates moet want dan weet je nooit of en wanneer het komt.
En spijtig dat het managementgedeelte weer niet uitgewerkt is.
Is het wel zo dat bezoekers het park verlaten in de avond en binnen stromen in de ochtend bij opening?
Stations: in 1 was het niet mogelijk om meerdere stations te hebben ivm de engine. Oké, prima (ondanks dat transport attracties dat wel kunnen), maar nog steeds niet? Misschien kijk ik hier te simpel naar maar wat is het verschil tussen een trein en een achtbaan trein? De continue gaande treinen zijn een leuke toevoeging maar wederom maar 1 attractie. Geen rotatieschijf of dubbele stations.
Maximum bezoekers: een grote grap. Kan niet anders, is een mislukte 1 april grap.
Switch tracks: leuk, maar jammer dat het weer zo beperkt is. Twee standaard die je niet eens kan aanpassen.
Zwembaden: leuk, maar ik had liever een uitgewerkte deel 2 gehad en dan over jaar of 2 extra betalen voor een uitbreidingspakket. Het overtuigt mij niet echt.
Paden zien er wel goed uit en de objecten zijn ook prima, en dat is wel weer een grote plus. Ik wacht wel voor de komende paar updates. En hoop dat ze het kunnen verbeteren.
Precies. Dat zag je bij de Kerbal Space Program 2 devs bijvoorbeeld. Slechte launch (had EA moeten zijn) en matig verkocht en die moesten uiteindelijk van bovenaf de handdoek in de ring gooien. Ook bij CS2 verwacht ik dat nog steeds eigenlijk als de spelers niet terug keren.RobinNL schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:36:
[...]
Mensen roepen dat vooral, dat het via updates wel goed komt. Maar het moet eigenlijk gewoon met release goed werken. Wat als de game dramatisch zou verkopen, zou het dan ook nog via updates komen of trekt Frontier dan z'n handen eraf? Ik weet dat bij CS2 dat gevoel ook bestond.
Early acces is bedacht om duidelijk te maken naar je potentiële klanten dat ze geen game moeten verwachten die af is. Bij een normale release moet je kunnen verwachten dat een game af is en minstens alle features heeft (de praktijk is vaak anders)
Ik hoop gewoon dat dit uiteindelijk een top game wordt en dan bedoel ik vooral voor de Planco 1 spelers. Nieuwe spelers zullen hoe dan ook sneller tevreden zijn, want ze missen niets uit het eerdere deel.
En ik ben benieuwd wat ze kunnen dan wel willen aanpassen van wat er nu staat. De console versie is duidelijk de core versie en ze hebben bedacht dat het belangrijk is om die franchise mode cross platform te kunnen spelen dus moeten die versies gelijk blijven. En ja dat slaat nergens op voor de solo spelers.
Dat zou (veel) meer bezoekers, custom music en de workshop mods al uitsluiten.
Bepaalde opties zou je wel optioneel kunnen maken voor PC spelers, zoals het maximaal aantal bezoekers (per dag?). Wanneer je franchise mode gaat spelen met console gamers kan je altijd de melding tonen dat het aantal bezoekers omlaag gaat. Speel je gewoon met andere PC gamers, dan zou ik dit gewoon optioneel houden.Beakzz schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:19:
[...]
Precies. Dat zag je bij de Kerbal Space Program 2 devs bijvoorbeeld. Slechte launch (had EA moeten zijn) en matig verkocht en die moesten uiteindelijk van bovenaf de handdoek in de ring gooien. Ook bij CS2 verwacht ik dat nog steeds eigenlijk als de spelers niet terug keren.
Early acces is bedacht om duidelijk te maken naar je potentiële klanten dat ze geen game moeten verwachten die af is. Bij een normale release moet je kunnen verwachten dat een game af is en minstens alle features heeft (de praktijk is vaak anders)
Ik hoop gewoon dat dit uiteindelijk een top game wordt en dan bedoel ik vooral voor de Planco 1 spelers. Nieuwe spelers zullen hoe dan ook sneller tevreden zijn, want ze missen niets uit het eerdere deel.
En ik ben benieuwd wat ze kunnen dan wel willen aanpassen van wat er nu staat. De console versie is duidelijk de core versie en ze hebben bedacht dat het belangrijk is om die franchise mode cross platform te kunnen spelen dus moeten die versies gelijk blijven. En ja dat slaat nergens op voor de solo spelers.
Dat zou (veel) meer bezoekers, custom music en de workshop mods al uitsluiten.
Ik hoop echt dat ze de berichten op social media met feedback gaan lezen en met reacties gaan komen.
Helemaal met je eens, maar wie weet is het lage bezoekersaantal zo bedacht om performance problemen te voorkomen die ook op de PC naar voren zouden komen. Vandaar dat ik het rustig aan kijk en met je mee hoop.RobinNL schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:25:
[...]
Bepaalde opties zou je wel optioneel kunnen maken voor PC spelers, zoals het maximaal aantal bezoekers (per dag?). Wanneer je franchise mode gaat spelen met console gamers kan je altijd de melding tonen dat het aantal bezoekers omlaag gaat. Speel je gewoon met andere PC gamers, dan zou ik dit gewoon optioneel houden.
Ik hoop echt dat ze de berichten op social media met feedback gaan lezen en met reacties gaan komen.
PrimaRobinNL schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:36:
[...]
Ik ben voor haha, misschien is het wel leuk om een groepje van ongeveer 3 spelers te hebben? Rond dinsdag of woensdag even bespreken hoe en wat, eventueel via DMs?
Ik heb er nu al zin in
Lijkt mij ook wel leuk opzich ondanks ik nog niet weet of ik hem koop maar ik denk t wel.
Er zit toch een brush in PC2 of begrijp ik je verkeerd?Jayder schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:38:
Wat ik vooral hoop is dat er een forest brush komt zoals CS dat heeft én dat je niet muurtje voor muurtje hoeft neer te zetten als je gaat bouwen.
Ik hoop dat er een makkelijke manier is of komt om hekken langs paden te zetten zodat je niet hekje (of hegje) stuk voor stuk moet zetten. Maar dat je gewoon bij een pad kan kiezen of de rand bestaat uit een hek of niet. Of een line tool om een hek te zetten die "snapt" tegen de rand van een pad, zou ook makkelijk zijn.
Bij het bouwen van huisjes enz. zal het wel muurtje per muurtje blijven; Ik denk dat dat bouwen in stukken net één van de ingrediënten van PC-serie is (gebaseerd op RCT vroeger). Maar je hebt wel blueprints om te vermijden dat je zelf moet bouwen.
De game is idd alleen digitaal. Er zijn op dit moment nog geen plannen voor een fysieke versie. Mogelijk dat dit in de toekomst kan veranderen, maar ik zou er voor nu niet op rekenen.vangoghnl schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:17:
Ik wil de deluxe versie kopen voor de Xbox series X. Maar klopt het dat hij niet op schijfje te koop is, maar alleen digitaal?
Nope, je zal een keuze moeten maken. Deze info is ook eenvoudig via Google te vindencracking cloud schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:29:
Komt deze ook naar gamepass? Wordt anders wel een dure maand met Planet Coaster + Farm Simulator + MS Flight Simulator
Dan wacht ik wel een jaartje op een korting
MS flightsimulayor komt wel op gamepass dus die spaar je uit.cracking cloud schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:37:
Via google vind je alleen speculaties.
Letterlijk het eerste resultaat op Googlecracking cloud schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:37:
Of de laatste vraag op hun eigen website https://www.planetcoaster.com/help-centreThe game will not be included on either Xbox Game Pass or PlayStation Plus subscriptions based on statements made in the FAQ.
[ Voor 9% gewijzigd door RobinNL op 04-11-2024 18:33 ]
Als de game niet goed verkoopt op de Xbox of MS het een game vindt die iets toevoegt aan Gamepass dan zie ik het wel gebeuren, maar dat is koffiedik kijken. En voor dat de game op GP staat zijn er waarschijnlijk al weer 4 dlc's dus dan zou ik alsnog het gevoel hebben dat ik een halve game speel (persoonlijk probleem).cracking cloud schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:37:
Niet op mijn google. Heb inderdaad nu de view more knop gevonden waar het staat.RobinNL schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:53:
[...]
Letterlijk het eerste resultaat op Google
[...]
Of de laatste vraag op hun eigen website https://www.planetcoaster.com/help-centre
Wens iedereen veel plezier met de nieuwe game. Typische game om de tijd te vergeten en er achter te komen dat het alweer 3 uur 's ochtends is
Dat moet je echt zelf bepalen. Een Ferrari kan voor de een het waard zijn, voor de ander totaal niet. Je kan kijken naar:vangoghnl schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:08:
Ik twijfel welke variant ik ga kopen. Is de extra DLC €15 waard?
- Hoeveel uur verwacht je in de game te gaan steken?
- Hoe graag wil je die attracties hebben of zou je er wel zonder mee kunnen? (op dit moment zijn er geen plannen voor een upgrade naar Deluxe)
Does the guest cap also apply to PC, what affects it and why is it there? If it is on PC as well will it be removed from PC in a future update?
We have set a guest cap of 6000 guests to create the best experience in terms of performance for our players at launch. We will be continuing to analyse and evaluate player hardware feedback regarding this topic post-launch.
Are custom music/sounds/billboards in the game? Will they be added?
Planet Coaster 2 is all about creativity, and we are always considering new ways to bring your theme parks to life. We will be introducing these features in a future update.
Will load/unload stations be added?
Coasters and rides are at the heart of Planet Coaster 2. We will be introducing load/unload stations in a future update.
Will rides with built-in decor have 'vanilla' versions too?
Yes. Creativity is at the core of Planet Coaster 2, and the ability to attach scenery to rides is something which we’re very proud of, allowing Park Managers to create unique rides. We are always considering new ways to expand this creativity, and will continue to introduce further creative options, including additional neutral coaster cars in future updates.
Daarnaast kan Planet Coaster 2 ook op de Steam Deck worden gespeeld.
https://steamcommunity.co...8953498491486644?snr=2___
Dat klinkt hoopgevend, natuurlijk altijd afwachten of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Het geeft wel een beetje de indruk dat ze eigenlijk meer tijd nodig hadden. Al ben ik wel blij dat ze aan 6 november hebben vastgehouden, spel is stabiel en de belangrijkste updates zijn aanwezig.RobinNL schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:26:
In ander nieuws: Eerste reactie van Frontier op een aantal vragen van de community.
Does the guest cap also apply to PC, what affects it and why is it there? If it is on PC as well will it be removed from PC in a future update?
We have set a guest cap of 6000 guests to create the best experience in terms of performance for our players at launch. We will be continuing to analyse and evaluate player hardware feedback regarding this topic post-launch.
Planet Coaster 2 is all about creativity, and we are always considering new ways to bring your theme parks to life. We will be introducing these features in a future update.
Coasters and rides are at the heart of Planet Coaster 2. We will be introducing load/unload stations in a future update.
Yes. Creativity is at the core of Planet Coaster 2, and the ability to attach scenery to rides is something which we’re very proud of, allowing Park Managers to create unique rides. We are always considering new ways to expand this creativity, and will continue to introduce further creative options, including additional neutral coaster cars in future updates.
[YouTube: Planet Coaster 2 | Frontier Workshop]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Maar we gaan het ervaren hoe het nu is, als PC2 dan nog soepel is ben ik het met je eens, dan wil ik ook wel meer gasten in het park.
Beter dat ze op die punten gereageerd hebben, maar ze verkopen dus gewoon early acces als full game (ze zijn niet de eerste). De game mist features bij de launch en dan moet je als consument vertrouwen dat ze het in een redelijk termijn toevoegen.RobinNL schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:26:
In ander nieuws: Eerste reactie van Frontier op een aantal vragen van de community.
[YouTube: Planet Coaster 2 | Frontier Workshop]
Het is niet alsof deze wensen uit de lucht komen vallen wat bij een eerste deel wel mogelijk was geweest. Oh en voor mensen in de war raken. Dat ik het early acces noem is niet hetzelfde als wat er nu staat slecht noemen.
Ik kijk over een paar maanden wel wat er staat en hoe de game verkocht heeft. Hopelijk vanaf nu alleen nog maar positieve ontwikkelingen 😅
16:00vangoghnl schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:33:
Uiteindelijk deluxe editie gekocht. Ieamdn enig idee hoelaat hij speelbaar wordt?
Fuck ik mis de nacht releases van vroeger😭
Beschikbaar vanaf 6 nov 2024
Dit spel zal beschikbaar zijn over ongeveer 7 uur
Waar is de tijdvangoghnl schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:46:
[...]
Fuck ik mis de nacht releases van vroeger😭
https://www.reddit.com/r/...dnight_release_for_gta_v/
Bij mij staat er geen uur bij. Enkel "Beschikbaar vanaf 6 nov 2024" in m'n catalogus; Op de winkelpagina staat inderdaad wel "over ongeveer 6 uur". Ik denk dat het gewoon een standaardtekst is. Daarom dat er wellicht "ongeveer" staat.RobinNL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:58:
Steam vermeldt nog steeds een release rond 19:00u. Ik hoop dat dit een fout is.
Beschikbaar vanaf 6 nov 2024
Dit spel zal beschikbaar zijn over ongeveer 7 uur
Het was idd op de winkelpagina. Om 12:00u is ie naar 'over ongeveer 6 uur' gegaan.Flying Hawkic schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:09:
[...]
Bij mij staat er geen uur bij. Enkel "Beschikbaar vanaf 6 nov 2024" in m'n catalogus; Op de winkelpagina staat inderdaad wel "over ongeveer 6 uur". Ik denk dat het gewoon een standaardtekst is. Daarom dat er wellicht "ongeveer" staat.
Terug kijken:
Soms ook een beetje achter de schermen etc.
[ Voor 42% gewijzigd door RobinNL op 06-11-2024 14:51 ]
Onjuiste informatie door Gamerant. 3PM GMT (UK time) is juist, dus 16:00u in Nederland.Spurrea schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:59:
Zou NU moeten zijn (15u)
Bron: https://gamerant.com/plan...time-global-times-launch/
:strip_exif()/f/image/B1pjuWd8BIWOkPDnUYAtQ6hV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door RobinNL op 06-11-2024 15:04 ]
ben nu aan het installeren.
5 minuten geleden stond er nog "ongeveer 3 uur"
Ben nu net aan het downloaden. Je moet even steam opnieuw opstartenFlying Hawkic schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:04:
Ik kan hem nog niet downloaden. Jullie?
Nu de download klaar is, ziet die groene "spelen" knop er plots wel verleidelijk uit...
Trouwens, de download was bij mij maar 6GB terwijl er eerst 17GB stond.
[ Voor 48% gewijzigd door Flying Hawkic op 06-11-2024 16:13 ]
Even een vraag uit nieuwsgierigheid... Geloof je Gamerant meer dan de ontwikkelaar zelf, die de tijden heeft gegeven (zie screenshot van mijn post)?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Het ziet er wel top uit, dat dan weer wel!

EDIT:
Dat wordt geen key... Keystore waar ik mijn key besteld had, had blijkbaar nooit keys op voorraad of keys gekregen... Dat wordt wachten tot het einde van de maand...
[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2024 20:43 ]
Wie zegt dat ik iets geloof? Het was slechts een bronvermelding. Eerst zien, dan geloven. Gamerant had het mis. Jij krijgt de pluim 😂RobinNL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:11:
[...]
Even een vraag uit nieuwsgierigheid... Geloof je Gamerant meer dan de ontwikkelaar zelf, die de tijden heeft gegeven (zie screenshot van mijn post)?
LB
Bug reports: https://issues.frontierstore.net/
Frontier Customer Support: https://customersupport.frontier.co.uk/hc/en-us
En ook erg onlogisch zit er veel achter een extra knop "zelf maken" o.i.d... Heb mij bijvoorbeeld rot gezocht naar bankjes en prullenbakken. Bij Planet Zoo zitten ze gewoon in het menu klantfacaleiten maar hier weer in de omgeving maar dan achter de knop "zelf maken". Hoezo? Ik maak ze toch niet zelf?? Eindeloos gezocht naar een bezoekersfacaliteit om kaartjes te verkopen aan het zwembad die weer niet tussen de facaliteiten staat. En eindeloos gezocht naar advertenties maken, maar dat lag misschien aan mij zelf, die zit bij "bezoekers", maar dan wél weer achter een ander blad....kaanmijo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:39:
Alles zit in menu’tjes en verstopt. Snap er niks van, terwijl deel 1 juist zo lekker werkte.
Laatste waar ik nog niet helemaal aan gewend ben is wat moeilijk uit te leggen omdat ik nog niet zo goed weet wát het precies is: hebben ze teveel naar Park Beyond gekeken en is het meer cartoony geworden? Of zijn het de fellere kleuren?
1) De joystick is weer moeilijk weg te leggenJeffrey1908 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:04:
Jongens en meisjes, willen jullie ook wat positieve puntjes noemen ik ben nog van plan hem te kopen
2) De paden-editor soms nog wat haat-liefde, maar volgens mij gaat dat met gewenning wel liefde worden
3) De achtbaan-editor. Al heb ik alleen nog maar kapotte banen hersteld, het werkt een stuk lekkerder...
[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 07-11-2024 07:32 ]
Ik heb spel 1 niet gespeeld maar de mogelijkheden in dit spel zijn echt enorm.
Het zal even tijd kosten om ons gewend te maken met de controls, vooral met het plaatsen van props, scalen, roteren was in het begin wat moeizaam.
Wat mij ook opviel zoals wat anderen hierboven zeggen, de ui is wat onhandig, inderdaad op console gebaseerd en sommige dingen waren moeilijk te vinden.
Ook bij het scrollen door de lijst met opties zie ik de game laggen, ik speel via steam en dan zie je de FPS linksboven. Dropte regelmatig ineens naar < 40 fps. Ik heb een 7800X3D en een 7900XTX dus daar zal het niet aan liggen.
Qua optimalisatie nog wel wat te halen, maar als ik die punten even weglaat en aan het positieve denk:
Wat een mogelijkheden bied dit zeg, je kan echt alles maken hoe je het wil. Ik had een eigen attractie neergezet, maar je kan echt alles aanpassen van de kleuren van de attractie. Props er rond zetten. Ook heb ik een kleine achtbaan gemaakt, maar als ik zie hoeveel roteer, draai en looping opties je hebt, echt brilliant.
De twee uurtjes die we gespeeld hebben zijn omgevlogen. In de toekomst ga ik dit zeker nog vaker spelen, ik weet zeker dat er nog honderden dingen zijn die ik nog moet tegenkomen. Wat mij betreft echt waard om te spelen. En met updates zal het alleen maar beter worden
Ik vind het er wel weer een stuk beter uitzien dan het vorige deel. Wel zijn de security guards verdwenen. Komt dit nog terug?
Stroom en water management vind ik een leuke toevoeging.
Ook is het op de series X behoorlijk laggy. Veel framedrops park nog niet heel groot. Ik lees op internet hetzelfde voor de ps5. Zal wel weer gefixt worden hoop ik.
De tutorial (campaign prologue), vond ik wat aan de magere kant. Je leert even snel wat nodig is om een park te runnen, maar zoals de nieuwe functionaliteiten van paden etc werden niet uitgelegd. Ik vind het paden systeem stuk beter dan zijn voorgangen maar is wel even wennen.
Wat mij wel het meest verbaasde, was dat ik no matter what op welke settings ook, altijd 30fps had. Dus heb het maar gewoon op ultra gezet, het doet niet veel. (meer mensen met dit probleem?)
Voor franchise mode, moeten we elkaar via de frontier id elkaar toevoegen? zoals ik snel even zag. Heb er nog niet goed genoeg ingedoken.
Zoals de rest ook noemt is het erg wennen vergeleken met het eerste deel. Veel zit inderdaad achter menu's verstopt, ook ik was vaak aan het zoeken. Ik heb een beetje een dubbel gevoel met de opvolger. Op een hoop punten is het een verbetering, maar op andere punten is het een aantal stappen terug.Flying Hawkic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:12:
Ik heb nog niet kunnen spelen. Al iemand aan de career begonnen en wat zijn jullie eerste bevindingen? Gemiddeld lijkt de game ongeveer een 8 te scoren op Metacritic; Maar er zijn nog geen reviews van gebruikers.
De teller staat al op 6,7 uur van enkel gisteren, dus dat zegt ook wel iets. Wel vooral de campaign gespeeld om een beetje gewend te raken.
Naar mijn weten is er geen bevestiging dat er terug bewaking komt. In PlanCo 1 had je een scenario in een stad waar je iets tegen vandalisme moest doen, herinner ik mij. Was wel leuk maar voor de rest gebruikte in niet echt bewaking in mijn andere parken. Wellicht was dat voor de meeste spelers zo en heeft Frontier dat gezien. Wel zonde natuurlijk want het is wel leuk om te kunnen, ook al gebruik je het niet. Misschien DLC, wie weet.vangoghnl schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:56:
Zo gisteren de hele tijd gespeeld. Weer erg verslavend.
Ik vind het er wel weer een stuk beter uitzien dan het vorige deel. Wel zijn de security guards verdwenen. Komt dit nog terug?
Stroom en water management vind ik een leuke toevoeging.
Heb zelf nog niet gespeeld, maar voegt die stroom echt iets toe aan de gameplay? Lijkt mij zo een mislukte en goedkope poging om meer management in het spel te steken terwijl het niet meer is dan gewoon de infrastructuur neerzetten. Wat interessanter zou zijn is dat je het elektriciteitsverbruik van attracties kunt manipuleren en zo dus ook de kosten en capaciteit. Bv. 2 treinen inzetten verhoogt het verbruik maar ook de capaciteit. 2 treinen inzetten doet de attractie sneller slijten (ook visueel). Maar dan heb je natuurlijk transfer tracks nodig. Of je zou de capaciteit kunnen beinvloeden door meer operators in te schakelen. Bv. Twee operators kunnen sneller de beugels checken dan 1, enz. Zo'n zaken zouden leuk zijn op vlak van management maar dat was ik PlanCo 1 geen prioriteit en ook niet in PlanCo 2 denk ik.
Voor mij niet echt, ik vind het juist een moetje i.p.v. dat het echt iets toevoegt.Flying Hawkic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:23:
[...]
Heb zelf nog niet gespeeld, maar voegt die stroom echt iets toe aan de gameplay? Lijkt mij zo een mislukte en goedkope poging om meer management in het spel te steken terwijl het niet meer is dan gewoon de infrastructuur neerzetten. Wat interessanter zou zijn is dat je het elektriciteitsverbruik van attracties kunt manipuleren en zo dus ook de kosten en capaciteit. Bv. 2 treinen inzetten verhoogt het verbruik maar ook de capaciteit. 2 treinen inzetten doet de attractie sneller slijten (ook visueel). Maar dan heb je natuurlijk transfer tracks nodig. Of je zou de capaciteit kunnen beinvloeden door meer operators in te schakelen. Bv. Twee operators kunnen sneller de beugels checken dan 1, enz. Zo'n zaken zouden leuk zijn op vlak van management maar dat was ik PlanCo 1 geen prioriteit en ook niet in PlanCo 2 denk ik.
Ja dat zou nog leuker zijn. Vind het zelf wel wat hebben. In sandbox mode kun je het ook uitzetten. Mocht je het niets vinden.Flying Hawkic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:23:
[...]
Naar mijn weten is er geen bevestiging dat er terug bewaking komt. In PlanCo 1 had je een scenario in een stad waar je iets tegen vandalisme moest doen, herinner ik mij. Was wel leuk maar voor de rest gebruikte in niet echt bewaking in mijn andere parken. Wellicht was dat voor de meeste spelers zo en heeft Frontier dat gezien. Wel zonde natuurlijk want het is wel leuk om te kunnen, ook al gebruik je het niet. Misschien DLC, wie weet.
Dat is inderdaad mijn vrees. Dat het een moetje is en een last zonder dat het iets toevoegt van plezier. Net zoals je bij CS1 aparte waterleidingen onder de grond moest trekken, dat was ook zo'n lastig iets dat gelukkig is verwijderd in CS2. En ik heb het idee dat het hele stroom-concept een beetje zoals waterleidingen in CS1 is. Een moetje, zoals je terecht zegt.RobinNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:58:
[...]
Voor mij niet echt, ik vind het juist een moetje i.p.v. dat het echt iets toevoegt.
Dan zet je het toch uit?Flying Hawkic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:28:
[...]
Dat is inderdaad mijn vrees. Dat het een moetje is en een last zonder dat het iets toevoegt van plezier. Net zoals je bij CS1 aparte waterleidingen onder de grond moest trekken, dat was ook zo'n lastig iets dat gelukkig is verwijderd in CS2. En ik heb het idee dat het hele stroom-concept een beetje zoals waterleidingen in CS1 is. Een moetje, zoals je terecht zegt.
In sandbox mode zal die optie ook gelijk uitgezet worden door mij.Flying Hawkic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:28:
[...]
Dat is inderdaad mijn vrees. Dat het een moetje is en een last zonder dat het iets toevoegt van plezier. Net zoals je bij CS1 aparte waterleidingen onder de grond moest trekken, dat was ook zo'n lastig iets dat gelukkig is verwijderd in CS2. En ik heb het idee dat het hele stroom-concept een beetje zoals waterleidingen in CS1 is. Een moetje, zoals je terecht zegt.
Ik heb niets tegen het concept van stroom in het spel. Helemaal niet, maar ik vind het gewoon een gemiste opportuniteit als het maar beperkt is tot het neerzetten van de infrastructuur maat het verder geen invloed heeft op het spel, zoals ik hierboven had beschreven
Ik speel eigenlijk alleen career omdat ik anders een doel mis in het spel (en daar staat het automatisch aan denk ik). Dat is ook de reden waarom ik voor PlanCo 1 bijna geen DLC heb gekocht. Mocht er nu bij DLC ook enkele scenarios bij komen die gaan over het onderwerp van de DLC, dan zou het voor mij een no-brainer zijn om die te kopen. Maar ik heb moeite om voor mezelf een doel te verzinnen in sandbox. En spelen zonder doel vind ik minder leuk. Dan kan je wel zeggen: bepaal je eigen doel. Dat is waar, maar dat voelt dan weer niet als een challenge, als je zelf het doel bepaalt
Volgens mij is juist het hele concept van sandbox dat het geen ander doel heeft dan gewoon een mooi park bouwen… Voor mij juist 90% van het spel, de Carrier zie ik alleen als torturialFlying Hawkic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:40:
[...]
Maar ik heb moeite om voor mezelf een doel te verzinnen in sandbox. En spelen zonder doel vind ik minder leuk. Dan kan je wel zeggen: bepaal je eigen doel. Dat is waar, maar dat voelt dan weer niet als een challenge, als je zelf het doel bepaalt. Maar ik besef dat ik hier behoor tot een minderheid van de spelers.
Als ik naar de Steam reviews kijk (mixed) dan gaan de metacritic reviews van gebruikers een stuk lager uitvallen. Ik heb het gevoel dat Planco 2 zoals het nu is vooral een teleurstelling gaat zijn voor de gamers die veel Planco 1 hebben gespeeld.Flying Hawkic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:12:
Ik heb nog niet kunnen spelen. Al iemand aan de career begonnen en wat zijn jullie eerste bevindingen? Gemiddeld lijkt de game ongeveer een 8 te scoren op Metacritic; Maar er zijn nog geen reviews van gebruikers.
Reviewers op Steam vallen vooral over de UI (veel dingen verstopt in menu's wat duidelijk met controller besturing te maken heeft), blurry graphics? Iemand?, missende basic themes, voelt aan als dlc, park management stelt niks voor en de nieuwe workshop oplossing.
Om die reden (reviews) ben ik ook nog een beetje huiverig. Ik heb destijds Planet zoo gekocht in een impuls, maar kon er nooit echt inkomen. De plaatsing van dingen was zo omslachtig, constant shit die niet uitlijnt, scheef loopt, klimpalen voor apen die gewoon half in de grond verdwijnen.Beakzz schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:56:
[...]
Als ik naar de Steam reviews kijk (mixed) dan gaan de metacritic reviews van gebruikers een stuk lager uitvallen. Ik heb het gevoel dat Planco 2 zoals het nu is vooral een teleurstelling gaat zijn voor de gamers die veel Planco 1 hebben gespeeld.
Reviewers op Steam vallen vooral over de UI (veel dingen verstopt in menu's wat duidelijk met controller besturing te maken heeft), blurry graphics? Iemand?, missende basic themes, voelt aan als dlc, park management stelt niks voor en de nieuwe workshop oplossing.
Mijn zoontje kreeg de hele placement bij Planco 1 ook nooit echt goed onder de knie. Waarbij dit bij ParkBeyond bijv. wel goed werkte voor hem.
Computer says no
Ik vind het alleen vervelend dat er een statische ui is en ik nog niet heb uitgevogeld of en hoe je die kunt uitschakelen. Zou deze het liefste zo zien als het verbergen van de Windows taakbalk. Ik vind het toch wel spannend met een QD-OLED scherm wat dit op de lange termijn gaat doen…
https://store.steampowere...intage_Funfair_Ride_Pack/
Er zijn geruchten(!) dat Frontier bezig is met het verbeteren van de stations, maar dat dit niet is gelukt om af te ronden voor de release. Tijdens de derde Deep Dive zagen we ook dat de stations buggy waren. Mensen die uitstapten liepen dwars door de mensen heen die al in de rij stonden voor het achtbaantreintje.marijn15 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:52:
Ik had gisteren meermaals last van één de zelfde bug, die steeds terug kwam. Op een of andere manier gaat er iets fout bij het uitstappen van achtbanen. Ik krijg een waarschuwing dat de wachtrij te lang is en ik zie dan elkaar dat er dan twee personen stil staan in het karretje op het station. De rest blijven ook zitten en het karretje blijft zo vol en wordt niet uitgeladen. Dit zorgt ervoor dat nieuwe personen niet in kunnen stappen.
Op 4 november heeft Frontier ook een vraag beantwoord m.b.t. load/unload stations, dat deze feature in de toekomst zal worden toegevoegd via een update.
Ook gaf Rudi in een van z'n video's aan dat er in Planet Coaster 2 minder opties zijn voor stations vergeleken met stations in Planet Coaster 1. Daarnaast werken de stations ook minder goed.
Al met al lijkt er te zijn gekozen om het een en ander uit te stellen voor een latere update, waardoor het mogelijk wat buggy werkt nu. Het zijn geruchten, pin me ook niet vast aan deze uitspraken, maar hopelijk krijgen we in de toekomst een mooie update en verbetering rondom stations.
En ik hoop stiekem dat ze ook transfer tracks meenemen danRobinNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:46:
[...]
Er zijn geruchten(!) dat Frontier bezig is met het verbeteren van de stations, maar dat dit niet is gelukt om af te ronden voor de release. Tijdens de derde Deep Dive zagen we ook dat de stations buggy waren. Mensen die uitstapten liepen dwars door de mensen heen die al in de rij stonden voor het achtbaantreintje.
Op 4 november heeft Frontier ook een vraag beantwoord m.b.t. load/unload stations, dat deze feature in de toekomst zal worden toegevoegd via een update.
Ook gaf Rudi in een van z'n video's aan dat er in Planet Coaster 2 minder opties zijn voor stations vergeleken met stations in Planet Coaster 1. Daarnaast werken de stations ook minder goed.
Al met al lijkt er te zijn gekozen om het een en ander uit te stellen voor een latere update, waardoor het mogelijk wat buggy werkt nu. Het zijn geruchten, pin me ook niet vast aan deze uitspraken, maar hopelijk krijgen we in de toekomst een mooie update en verbetering rondom stations.

Ik hoop dat stiekem ook nog. Stel het komt pas over een jaar, dan vind ik dat ook goed hoor.Flying Hawkic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:56:
[...]
En ik hoop stiekem dat ze ook transfer tracks meenemen dan
Stroomvoorziening uit en lekker bouwen.
Wel wennen met besturing( Xbox controller) op de Xbox X vooral het pad systeem. Mischien toch de arcade voor de tutorial eens opstarten.
Jammer dat direct het spel begint met een paar bussen en daar de mensen alleen uitkomen. Kan je niet zorgen dat de mensen komen aanlopen en daar een terrein om heen bouwen?.
Vermaken jullie je er wel een beetje mee, of vallen de tegenvallers toch meer op? Waardoor het eigenlijk een beetje tegenvalt tegenover deel 1?
Juist is juistRobinNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:45:
Kunnen ze het niet gewoon naar boven afronden?![]()
![]()
[Afbeelding]
https://forums.frontier.co.uk/threads/hotfix-1.629523/