Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JScBxHkP8i5Ee8Ytpd4NhAxO0s0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3YFlisXOkWZ26cWNw0mB5Wjk.png?f=user_large

Planet Coaster 2

Frontier Developments, de studio achter onder meer RollerCoaster Tycoon 3, Planet Coaster, Planet Zoo en meerdere Jurassic World Evolution games, brengt in de herfst van 2024 het vervolg uit van Planet Coaster.

Duik in de fantastische wereld van Planet Coaster 2 Bouw het pretpark van je dromen met een intuïtief modulair bouwsysteem, waarbij je elk aspect van je park minutieus vormgeeft en aanpast als nooit tevoren, tot in het kleinste detail. Van torenhoge achtbanen tot spectaculaire kronkelende waterglijbanen, laat je fantasie de vrije loop om de bezoekers te vermaken en prikkelen.

In Planet Coaster 2 geef je je pretpark een nieuwe dimensie met ongelofelijke waterattracties die een spetterende indruk maken. Van kronkelende en kabbelende riviertjes tot adrenalinepompende golfslagbaden, en van waterbanen met loopings tot fantastische achtbanen, je hebt alles wat je nodig hebt om het ultieme achtbaan- en waterparkparadijs te creëren.

Ontdek een breed scala aan fantastische nieuwe attracties, thema's en aankleding om je pretpark echt uniek te maken. Of je je nu richt op een mysterieus mythologisch land of een oogverblindende diepzeewereld, er is iets voor elke aspirant-pretparkmanager om te verkennen met uitgebreide nieuwe aanpassingsopties.

Maak je klaar om het attractieparkavontuur van je leven aan te gaan. Creëer, beheer en deel je ervaring met Planet Coaster 2. Klaar om een spetterende indruk te maken?

Inhoudsopgave

Trailers
Screenshots
Informatie
Systeemeisen
Planet Coaster kopen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8Ha3AUYdPlw8SoWfh6N7vSSPPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2LJXl6mICnIr0KsSewrz7ONp.webp?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rrfX6KRSHrLg-KwukhK3mhbtNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rD57JWChaeO1KLoaLGWM5K5w.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxVbkVEGExwfGqio_UouwCzYlZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ErwMEumiyVLWAWeQWmrCUwiN.webp?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tm5iXCdSdqqE0sBNDgcazLB_0hE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/95nZLf04nymntOwXo5dEUpvk.webp?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AxqVbIfJMspq05PIupqAXCmccw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1sOgkNRLFz2yCKOUhiy4z5HF.webp?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWKMqiD5TbNitVh4eSIforz9qcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ibS7nsZqw8WcY5bvylfd2U7E.webp?f=fotoalbum_large

Website: Planet Coaster 2
Uitgever: Frontier Developments
Releasedatum: 6 november 2024
Social media: Twitter | Facebook | Instagram | Steam community | Reddit

Nieuwsberichten:
nieuws: Planet Coaster 2 krijgt waterparken en komt in de herfst uit voor consoles en pc
nieuws: Planet Coaster 2 komt 6 november uit

De systeemeisen voor Planet Coaster 2:

Minimum
  • OS: Requires a 64-bit processor and operating system Windows 10 64bit (22H2)
  • Processor: Intel i5-6600K / AMD Ryzen 5 2600
  • Memory: 16 GB RAM MB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB VRAM) / AMD Radeon RX 5600XT (6GB VRAM) / Intel Arc 750 (8GB VRAM)
  • DirectX: Version 12
  • Storage: 25 GB available space
Aanbevolen
  • OS: Requires a 64-bit processor and operating system Windows 10,11 64bit
  • Processor: Intel i7-10700K / AMD Ryzen 7 5800
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce RTX 2070 Super (8GB VRAM) / AMD Radeon RX 6700 XT (12GB VRAM) / Intel Arc 770 (16GB VRAM)
  • DirectX: Version 12
  • Storage: 25 GB available space

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqw8ptDGIy5wgtxaDbrfRbAHwGk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mPtGUcTZDdT79aijXGN8GV3D.jpg?f=user_large
Planet Coaster 2: Standard Edition

Koop hier de opvolger van Planet Coaster. Bouw achtbanen, attracties en de omgevingen, manage je park en deel je creaties met de hele wereld!
Steam
Epic Games Store
PlayStation Store
Microsoft Store

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzxPeHjzHVH6jZXG8g-ujIujzaA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aEBJArQYChkDsNRrETVcXq7Y.jpg?f=user_large
Planet Coaster 2: Deluxe Edition

Meer honger? Ga voor de Deluxe Edition en ontvang 10 extra attracties! Drie extra achtbanen, zes flat rides en één track ride.
Steam
Epic Games Store
PlayStation Store
Microsoft Store

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LthAY8xT9doq9ZUb3Srt8il164=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nXxcLL404GsH8Y44ymptrxGK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door RobinNL op 01-11-2024 19:32 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:26

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben wel benieuwd hoe deze game beter gaat worden dan het eerste deel. Die is in mijn ogen nagenoeg perfect.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 18:07
Mog schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:45:
Ik ben wel benieuwd hoe deze game beter gaat worden dan het eerste deel. Die is in mijn ogen nagenoeg perfect.
Voor mij niet, want ik heb altijd op de dlc met glijbanen en dergelijke gewacht :) dus nu krijg ik dat eindelijk.

Verder kan je nu rides en achtbaan treintjes aanpassen en natuurlijk scaling, En ik hoop dat ze het management ook aanpakken zo dat het wat meer uitdaging geeft, want dat leek nergens op in deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:45:
Planet Coaster was gewoon een goede game. Als je het gaat vergelijken met Planet Zoo voelt Planet Coaster toch een beetje kaal aan. Planet Zoo zat net wat beter in elkaar naar mijn mening. Kijk bijvoorbeeld naar de career mode, daar zijn teksten ingesproken waar bij Planet Coaster niet het geval was. Daarnaast had je bij Planet Zoo ook dynamisch weer, bij Planet Coaster was het altijd stralend weer.

Zelf hoopte ik voor Planet Coaster 1 al dat we iets konden maken zoals de Pirana in de Efteling. Het station (ronddraaiend platform in plaats van een recht station) en dat de rivier breder kan worden gemaakt + dat de bootjes elkaar in kunnen halen waardoor de rit voor de ene bezoeker een stuk langer kan duren dan voor de andere bezoeker.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:26

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

RobinNL schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Planet Coaster was gewoon een goede game. Als je het gaat vergelijken met Planet Zoo voelt Planet Coaster toch een beetje kaal aan. Planet Zoo zat net wat beter in elkaar naar mijn mening. Kijk bijvoorbeeld naar de career mode, daar zijn teksten ingesproken waar bij Planet Coaster niet het geval was. Daarnaast had je bij Planet Zoo ook dynamisch weer, bij Planet Coaster was het altijd stralend weer.

Zelf hoopte ik voor Planet Coaster 1 al dat we iets konden maken zoals de Pirana in de Efteling. Het station (ronddraaiend platform in plaats van een recht station) en dat de rivier breder kan worden gemaakt + dat de bootjes elkaar in kunnen halen waardoor de rit voor de ene bezoeker een stuk langer kan duren dan voor de andere bezoeker.
Dit is mijn pad richting Planet Coaster: Theme Park > RollerCoaster Tycoon > RollerCoaster Tycoon 2 > Planet Coaster. In het begin was ik echt overweldigd door de mogelijkheden van Planet Coaster. Het was zo'n stap voorwaarts qua vrijheid (in alle dimensies). Nu ben ik wel benieuwd naar Planet Zoo.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Mog schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Dit is mijn pad richting Planet Coaster: Theme Park > RollerCoaster Tycoon > RollerCoaster Tycoon 2 > Planet Coaster. In het begin was ik echt overweldigd door de mogelijkheden van Planet Coaster. Het was zo'n stap voorwaarts qua vrijheid (in alle dimensies). Nu ben ik wel benieuwd naar Planet Zoo.
Ja Planet Coaster was ook echt ongelofelijk toen ik het voor het eerst speelde. Het was een megastap vanaf RCT3 en dat je alles kon aanpassen.... gewoon wow!

Toch heb ik uiteindelijk meer uren in Parkitect gestopt ondanks de grafische stap terug (vind ik ook mooi, maar anders) en dat was vooral door de multiplayer. Met 5 vrienden allemaal je eigen deel bouwen met thema is something else.

Aan de ene kant ook wel teleurgesteld dat er geen mp in Placo 2 zit bij release (zo ver ik kan zien), maar begrijpelijk en ik zal er echt wel weer mijn geld uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

RCT2 veel gespeeld. Planet Coaster lang mij heen gegaan, ook vanwege mijn matige pc en de specs destijds. Kon mij herinneren dat het management gedeelte tamelijk matig was tov RCT? Of is dit reuze meegevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 18:00
Ik vond Parkitect echt heerlijk om tijd in te steken maar door dezelfde reden als boven nooit Planet Coaster geprobeerd. Misschien nu toch maar proberen. Wat een feest, want Parkitect is nu ook beschikbaar op de console.

Ik kan me alleen nog niet voorstellen hoe dit soort spellen naar de console worden vertaald qua besturing, ik had bij RCT2 nogal wat nodig aan knoppen en sneltoetsen :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 08:50
Arjan90 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:44:
Ik vond Parkitect echt heerlijk om tijd in te steken maar door dezelfde reden als boven nooit Planet Coaster geprobeerd. Misschien nu toch maar proberen. Wat een feest, want Parkitect is nu ook beschikbaar op de console.

Ik kan me alleen nog niet voorstellen hoe dit soort spellen naar de console worden vertaald qua besturing, ik had bij RCT2 nogal wat nodig aan knoppen en sneltoetsen :D
Een paar vrienden van mij hebben Planet Coaster op de ps5 en die zijn altijd zeer positief geweest over hoe fijn het speelt op console.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-04 21:06
Ik hoop dat ze de performance problemen ook opgelost hebben.
Wat je vooral merkt aan de engines van de Planet Zoo of Coaster dat hij na een redelijk vol gebouwd park best wel last krijgt van lage FPS.

Ik vermoed dat dit wel goed gaat komen qua gameplay, ben vooral benieuwd naar updates van hun game engine.

kleine offtopic:
Nu we waterparken krijgen, krijgen we bij planet zoo nu ook meer onderwater dieren? :X

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iets meer informatie over de game:
There are also many different flume types, including raft, body, and inner-tube flumes. Newbold also explained that flume construction in Planet Coaster 2 is "piece by piece" and just like coaster building in Planet Coaster. That means choosing flume design features like angles, curves, transparency, colors, and patterns.

Decorating flumes with patterns also extends to Planet Coaster 2's coaster building, wherein players can add various patterns to their rides and even attach scenery to them. For instance, players could add a moving, animatronic scenery piece to the center of a teacup ride, or patterns to coaster carts, as just two examples. Of all the exciting features coming to Planet Coaster 2, Newbold added he is most excited to see the potential of what the community will create with the new ride customization options like Planet Coaster's scenery.
Newbold and Woods also spoke more about Planet Coaster 2's new power system, which is necessary to ensure rides have power and to keep them open. Newbold explained this means having power generators and ensuring distributors are placed in the correct places. There is also the water system, which is all about keeping pools clean to keep guests happy, something Newbold added is "core" to the Planet Coaster 2 experience alongside authenticity. These priorities are also evident with the new ways for players to see their guests' emotions, which sounds like it has the potential to introduce even more realistic NPCs:
Bron: https://www.msn.com/en-us...-tipsubsc-v1aseason=2024/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-04 23:10
Ik heb Planet Coaster (1) veel gespeeld een hoop tijd in gestoken, een dijk van een game weinig bugs, alleen wat tekortkomingen.

En als het op die tekortkomingen gaat heb ik het over de modulaire assets waar je een gebouw mee kon maken, het waren er zat alleen het was 'moeilijk' te moeilijk soms was je gewoon van plan een klein gebouw neet te zetten met een drink kraampje en een hamburger kraampje en wanneer het eindelijk af was ging je weer veel te laat naar bed.

Hoe je een pad aan kon leggen was te beperkt vond ik met een hoop creativiteit kwam je heel ver maar ook daar was je dan weer heel lang mee bezig.

En het laatste werd ook pas te laat toegevoegd naar mijn mening picknick setjes hierdoor ging je park echt leven en voelde het als een voldoening als je dan eindelijk een mooi pleintje had met een mooi gebouw en dan tevreden klanten die uiteindelijk lekker gingen zitten om te eten en te genieten.

Maar ik verwacht heel veel van Planet Coaster 2, alles wat in deel 1 matig was verwacht ik hier een goed te kunnen vinden, en Frontier heeft me niet teleur gesteld met deel 1 op de paar minpuntjes van hierboven.

Ik verwacht een opgepoetste engine met dynamisch weer iets strakkere graphics, echte management, verbeterde bouw tools hebben ze al bevestigd, en een bak aan sfeer wat we van 1 kennen.
En een betere vorm van verlichting dus wanner je 4 muren neer zet en een dak dat het binnen ook donker is zodat we in deel 2 wel dark rides kunnen maken en de verlichting veel meer sfeer kan brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Game Rant heeft ook een interview gehad met Frontier. Het interview heeft een overlapping met het bovenstaande interview, maar misschien staat er nog wat nieuws in: https://gamerant.com/plan...guest-features-interview/

Water van de zwembaden moet je schoon houden, dus bezoekers kunnen er ook in plassen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
RobinNL schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:08:
Game Rant heeft ook een interview gehad met Frontier. Het interview heeft een overlapping met het bovenstaande interview, maar misschien staat er nog wat nieuws in: https://gamerant.com/plan...guest-features-interview/

Water van de zwembaden moet je schoon houden, dus bezoekers kunnen er ook in plassen? :+
Nou als ik dat merk, dan ga ik ook besparen op toiletten als we dan toch aan de centen moeten denken :+ 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-04 13:21

Lijkt nog veel meer te krijgen, foodtrucks, coole waterglijbaan segmenten, en nog wel meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorah_Newstone op 18-07-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Jorah_Newstone schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:54:
[YouTube: 7 Things You MISSED In The Planet Coaster 2 News!]
Lijkt nog veel meer te krijgen, foodtrucks, coole waterglijbaan segmenten, en nog wel meer.
Volgens mij is die foodtruck gewoon een gebouwede asset, je ziet ze in het filmpje ook terug komen als asset dus de truck lijkt niet functioneel. (wel als je er en vendor in zet natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 00:03:
[...]

Volgens mij is die foodtruck gewoon een gebouwede asset, je ziet ze in het filmpje ook terug komen als asset dus de truck lijkt niet functioneel. (wel als je er en vendor in zet natuurlijk)
In planet zoo heb je ook foodtrucks,

https://www.reddit.com/me...dd.it%2Fm825xflx2y481.jpg
Dus als ze die gewoon meenemen/verbeteren dan is dat helemaal tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Planet Coaster 2 is nu Aqua Park geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LadyVodka schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 03:59:
Als je de trailer bekijkt heb je genoeg info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
RobinNL schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:20:
[...]

Als je de trailer bekijkt heb je genoeg info.
Ik heb niet genoeg info van de trailer, daarom stel ik de vraag...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LadyVodka schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:24:
[...]

Ik heb niet genoeg info van de trailer, daarom stel ik de vraag...
Je kan zelf bouwen wat je wil: een pretpark, een pretpark met waterpark erin of een waterpark. Het is een sandbox game, dus jij bepaalt wat je wil bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Jorah_Newstone schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 00:19:
[...]

In planet zoo heb je ook foodtrucks,

https://www.reddit.com/me...dd.it%2Fm825xflx2y481.jpg
Dus als ze die gewoon meenemen/verbeteren dan is dat helemaal tof :)
Ja is dat nou een asset of kan je dat zelf bouwen op een asset? Dus zelf op die manier costum maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorah_Newstone schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:54:
[YouTube: 7 Things You MISSED In The Planet Coaster 2 News!]
Het lijkt er ook op dat je de diepte van de zwembaden kan instellen. Hier zie je bezoekers tot hun middel in het water staan.

Bron: Reddit

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/looks-like-we-get-shallow-pools-v0-i0ealt7puycd1.png?auto=webp&s=11300f5d29ce9bce554eb6c25062d91f89cf2523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
LadyVodka schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 03:59:
Nee, je kunt nu een soort Duinrell of Seaworld bouwen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Eerste gedeelte (6:13 - 48:14) is Planet Coaster 2.

In de livestream (dev build):
  • Life guards. De snelheid van het zwemmen lijkt nog wat onrealistisch (te snel).
  • Bezoekers moeten een kaartje kopen om toegang te krijgen tot het waterpark.
  • Voordat bezoekers kunnen gaan zwemmen (of teruggaan naar het pretpark) moeten ze zich natuurlijk omkleden. Dit kan in een speciaal hokje wat je bouwt.
  • Je bezoekers kunnen ook lekker gaan zonnen. Zorg wel dat ze zich in kunnen smeren.
  • Veel soorten glijbanen, ook voor meerdere personen.
  • Paden kunnen nu ook worden opgeslagen in blueprints
  • Glijbanen kunnen ook transparante delen hebben.
  • Zwembaden kunnen ook als blueprint worden opgeslagen (incl. glijbaan, duikplank etc)
  • Het thematiseren van flat rides geeft een compleet unieke look aan de attractie.
  • Het spelen op PC kent GEEN limieten, op console is er wel een limiet om de game smooth te houden. Niet compleet duidelijk wat het limiet inhoudt (mogelijk aantal bezoekers of aantal objecten).
  • Met een teken tool kan je je paden ontwerpen. _/-\o_
  • Voeg eenvoudig vierkante stukken paden toe met de stamp tool.
  • Je kan spelen met de kleuren en type paden en deze bijvoorbeeld door elkaar heen laten lopen voor een speels effect.
  • De video suggereert dat er hotels zijn, maar deze zijn er niet in de base game.
  • Het aanpassen van een attractie met scenery wordt getoond in de video, inclusief schalen en het kopiëren naar andere karretjes. Ziet er erg eenvoudig uit!
  • Nieuwe entertainers: Queen Splash, Saguaro Guitaro (cactus), Sandy Reef (duiker), Bodhi (haai).
  • Bomen zien er naar mijn mening voller uit vergeleken met deel 1. Ook deze zijn te schalen.
  • Frontier is aanwezig op Gamescom, waar je een demo van Planet Coaster 2 kan spelen.
  • De build (PC) zag er erg smooth uit. Na een tijdje waren er 6000+ mensen in het park en alles leek nog vlot te lopen.
Kortere versie:

[ Voor 107% gewijzigd door RobinNL op 31-07-2024 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:04
Moet zeggen dat ik hier wel weer hyped voor ben :)

Hopelijk komt er deze versie iets meer focus op het managementaspect, dat was toch wat meer afwezig bij Planet Coaster 1. Dan doel ik meer op capaciteit bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik het jammer dat men de keuze heeft genomen om tubes te laten 'verdwijnen' als ze in het zwembad aankomen. Leek mij wel tof om bij het plannen van je zwembaden ook rekening te houden met een transportsysteem voor de verschillende tubes en rafts, ofwel die door de gasten zelf te laten dragen natuurlijk.
Al snap ik ook dat dat een laag complexiteit toevoegt die misschien minder bij Planet Coaster 2 past. Het ziet er alleen nu enorm onrealistisch en daarmee lame uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:32
Dit zit er echt heel tof uit. Ik kan niet wachten om dit samen met mijn vriendin te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
RobinNL schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:57:
[YouTube: Planet Coaster 2 FIRST LOOK | Frontier Unlocked #7]
Eerste gedeelte (6:13 - 48:14) is Planet Coaster 2.

In de livestream (dev build):
  • Life guards. De snelheid van het zwemmen lijkt nog wat onrealistisch (te snel).
  • Bezoekers moeten een kaartje kopen om toegang te krijgen tot het waterpark.
  • Voordat bezoekers kunnen gaan zwemmen (of teruggaan naar het pretpark) moeten ze zich natuurlijk omkleden. Dit kan in een speciaal hokje wat je bouwt.
  • Je bezoekers kunnen ook lekker gaan zonnen. Zorg wel dat ze zich in kunnen smeren.
  • Veel soorten glijbanen, ook voor meerdere personen.
  • Paden kunnen nu ook worden opgeslagen in blueprints
  • Glijbanen kunnen ook transparante delen hebben.
  • Zwembaden kunnen ook als blueprint worden opgeslagen (incl. glijbaan, duikplank etc)
  • Het thematiseren van flat rides geeft een compleet unieke look aan de attractie.
  • Het spelen op PC kent GEEN limieten, op console is er wel een limiet om de game smooth te houden. Niet compleet duidelijk wat het limiet inhoudt (mogelijk aantal bezoekers of aantal objecten).
  • Met een teken tool kan je je paden ontwerpen. _/-\o_
  • Voeg eenvoudig vierkante stukken paden toe met de stamp tool.
  • Je kan spelen met de kleuren en type paden en deze bijvoorbeeld door elkaar heen laten lopen voor een speels effect.
  • De video suggereert dat er hotels zijn, maar deze zijn er niet in de base game.
  • Het aanpassen van een attractie met scenery wordt getoond in de video, inclusief schalen en het kopiëren naar andere karretjes. Ziet er erg eenvoudig uit!
  • Nieuwe entertainers: Queen Splash, Saguaro Guitaro (cactus), Sandy Reef (duiker), Bodhi (haai).
  • Bomen zien er naar mijn mening voller uit vergeleken met deel 1. Ook deze zijn te schalen.
  • Frontier is aanwezig op Gamescom, waar je een demo van Planet Coaster 2 kan spelen.
  • [li[b]]De build (PC) zag er erg smooth uit. Na een tijdje waren er 6000+ mensen in het park en alles leek nog vlot te lopen[/b].[/li]
Het intressante voor mij waren de paden die veel realistischer te realiseren zijn, en idd de bomen zien er wat voller uit!

De performance, natuurlijk wel een vrij leeg park, maar 6000 man zag het er heel stabiel uit en dit voor nog maar een pre alpha hoop ook dat het goed zal draaien ben benieuwd wat ze in de komende tijd nog meer gaan uitleggen/laten zien.

Zag ook al een knop voor DLC die er al heel vroeg in zit 7(8)7 als ze hun geld maar opbrengen en niet alles gaan uitmelken, gelukkig viel dit mee met deel 1, alhoewel ik de ghostbuster set echt belachelijk vond en zo hadden ze er nog 2 of 3, de rest was hun geld gewoon goed waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:03:
Moet zeggen dat ik hier wel weer hyped voor ben :)

Hopelijk komt er deze versie iets meer focus op het managementaspect, dat was toch wat meer afwezig bij Planet Coaster 1. Dan doel ik meer op capaciteit bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik het jammer dat men de keuze heeft genomen om tubes te laten 'verdwijnen' als ze in het zwembad aankomen. Leek mij wel tof om bij het plannen van je zwembaden ook rekening te houden met een transportsysteem voor de verschillende tubes en rafts, ofwel die door de gasten zelf te laten dragen natuurlijk.
Al snap ik ook dat dat een laag complexiteit toevoegt die misschien minder bij Planet Coaster 2 past. Het ziet er alleen nu enorm onrealistisch en daarmee lame uit :P
Dat laatste had ik ook wel even, dat was toch net niet. Ik vraag me af hoe het bij RCT3 werd gedaan. Er zit iets vaags in m'n gedachten dat het via een band weer omhoog moest, maar ook dat het verdween in het water. Het is alweer te lang geleden 8)7
Jeffrey1908 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:25:
[...]

Het intressante voor mij waren de paden die veel realistischer te realiseren zijn, en idd de bomen zien er wat voller uit!

De performance, natuurlijk wel een vrij leeg park, maar 6000 man zag het er heel stabiel uit en dit voor nog maar een pre alpha hoop ook dat het goed zal draaien ben benieuwd wat ze in de komende tijd nog meer gaan uitleggen/laten zien.

Zag ook al een knop voor DLC die er al heel vroeg in zit 7(8)7 als ze hun geld maar opbrengen en niet alles gaan uitmelken, gelukkig viel dit mee met deel 1, alhoewel ik de ghostbuster set echt belachelijk vond en zo hadden ze er nog 2 of 3, de rest was hun geld gewoon goed waard.
Op dit moment ben ik bezig met een park in Planet Coaster (1). Met heel veel objecten en +/- 7000 gasten is de framerate gezakt van 60 naar 25-30fps. Ik hoop dat Planet Coaster 2 beter gebruikt maakt van je PC.

Die DLC knop zag ook idd. Aan de ene kant jammer om deze (ver) voor release al te zien, maar we weten toch dat er DLC gaat komen. Het is ook maar wanneer je het aankondigt. Bij Planet Zoo had ik de Deluxe Edition gekocht voor de extra dieren etc en binnen een maand werd de eerste DLC aangekondigd en verscheen ongeveer 1,5 maand na release. Daar had ik wel even moeite mee, dat het zo snel kwam. Voor Planet Coaster (1) en Planet Zoo heb ik ook helemaal geen DLC's gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-04 16:24
Vanaf vandaag zal er waarschijnlijk wat meer info vanaf de gamescon komen. morgen middag zal er in ieder geval via twitch een stream zijn met de developers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
wolfstein89 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:34:
Vanaf vandaag zal er waarschijnlijk wat meer info vanaf de gamescon komen. morgen middag zal er in ieder geval via twitch een stream zijn met de developers .
Ja goed dat je het aanhaalt volgens mij was er een demo beschikbaar tijdens gamescom wellicht dat er youtubers zijn die een uurtje mogen streamen?

Iemand hier die dat weet?

Kunnen we weer lekker speculeren wat we allemaal voor nieuwtjes hebben gezien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:45:
[...]

Ja goed dat je het aanhaalt volgens mij was er een demo beschikbaar tijdens gamescom wellicht dat er youtubers zijn die een uurtje mogen streamen?

Iemand hier die dat weet?

Kunnen we weer lekker speculeren wat we allemaal voor nieuwtjes hebben gezien 8)7
Kijk op YouTube. Rudi was net live met wat beelden. Wel gemaakt met z'n smartphone.

Morgenmiddag 15:00u de show van Microsoft met o.a. Planet Coaster 2. Zal waarschijnlijk niet lang zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Op Reddit vertelt iemand over de Planet Coaster 2 demo die hij had gespeeld bij Gamescom.

In het kort:
  • Zeer positief over de demo. Demo duurde 15 minuten.
  • Er was niet echt een mogelijkheid om glijbanen of achtbanen vanaf scratch te maken. Aanpassen was wel mogelijk. (mijn vermoeden: er zitten mogelijkheden bij die we op dit moment nog niet mogen zien)
  • Glijbanen kunnen in het zwembad eindigen, maar ook in een bak water.
  • Het is niet geheel donker binnen. Al was er ook niet echt een optie om muren te plaatsen.
  • Bezoekers spawnen in bussen bij de ingang. Prijsverschil in kaartjes tussen volwassenen en kinderen.
  • Weer en seizoenen zijn aanwezig.
  • Management lijkt veel dieper te gaan vergeleken met Planet Coaster. "Ride attendants had a schedule option. There are staff buildings, I spotted staff toilets and staff changing rooms. Individual staff had options for three different pay options. Adam Woods also mentioned that guests now have dietary requirements that we need to cater to."
  • Paden zijn makkelijk te maken.
  • Het schalen van objecten gaat heel gemakkelijk met een slider. Schaling lijkt van 50% naar 200% te gaan, gebaseerd op de originele grootte. Dit is door deze gebruiker alleen getest met een palmboom.
https://www.reddit.com/r/...mo_here_are_some_details/

• Jeffrey1908
RobinNL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:55:
Op Reddit vertelt iemand over de Planet Coaster 2 demo die hij had gespeeld bij Gamescom.

In het kort:
  • Zeer positief over de demo. Demo duurde 15 minuten.
  • Er was niet echt een mogelijkheid om glijbanen of achtbanen vanaf scratch te maken. Aanpassen was wel mogelijk. (mijn vermoeden: er zitten mogelijkheden bij die we op dit moment nog niet mogen zien)
  • Glijbanen kunnen in het zwembad eindigen, maar ook in een bak water.
  • Het is niet geheel donker binnen. Al was er ook niet echt een optie om muren te plaatsen.
  • Bezoekers spawnen in bussen bij de ingang. Prijsverschil in kaartjes tussen volwassenen en kinderen.
  • Weer en seizoenen zijn aanwezig.
  • Management lijkt veel dieper te gaan vergeleken met Planet Coaster. "Ride attendants had a schedule option. There are staff buildings, I spotted staff toilets and staff changing rooms. Individual staff had options for three different pay options. Adam Woods also mentioned that guests now have dietary requirements that we need to cater to."
  • Paden zijn makkelijk te maken.
  • Het schalen van objecten gaat heel gemakkelijk met een slider. Schaling lijkt van 50% naar 200% te gaan, gebaseerd op de originele grootte. Dit is door deze gebruiker alleen getest met een palmboom.
https://www.reddit.com/r/...mo_here_are_some_details/
Alles lijkt me zeer positief, enkel het niet geheel donker zijn binnen had ik wel op gehoopt.

Dit lijkt onbelangrijk maar voor dark rides (ookal maak ik die weinig) kan zoiets een heel groot verschil maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Turntables voor (water)attracties in de demo op Gamescom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBZaKxEHofKi5N1PSa3v6xRg2IE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3w0ZZq4pcvXHLJMMExk7Yp9T.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcmNNuIAanL1leSm58zZ2eyCUOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tHwxMnhlQ4is4DgJTVgUjkeF.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_PhddUYcfCtSR6ZfopT_Lb8CdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y9LnWeHmwYz2NPHhgjaruvAP.webp?f=fotoalbum_large
Credits: https://www.reddit.com/r/...ments/1eygr16/turntables/

En een bak met water voor het einde van je waterglijbaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NziHI_QwUtyDMYxNiFATZgxrYuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QXWeYWgJRY1Sl3sMI3BETiqJ.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up9hx2ggRYkj1lKI-fiokgbu4Gw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6r5euFuW5KXVirqqVJ68B8O8.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yE5OwzYpTzhR5Yb9iWC5vvU_45Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/coyOeO1AEx0SBQGTd4opai73.webp?f=fotoalbum_large
Credits: https://www.reddit.com/r/...t08/slides_slide_endings/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Frontier is ook even live geweest op Twitch en YouTube.
Timestamps
00:00 - 13:30: Gamescom stand
13:30 - 15:02: Babbel met een medewerker
15:02 - 29:46: Beelden van de demo
29:46 - 30:30: Babbeltje
30:30 - 34:30: Gamescom stand
34:00 - 40:00: Interview met Capture artists + marketing over het maken van de trailer en marketing beelden
40:00 - einde: Gamescom stand en interview met Adam Woods.

Planet Coaster 2 bij de Xbox show

[ Voor 106% gewijzigd door RobinNL op 22-08-2024 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf ben ik opzich wel blij dat de tijd compleet anders is vergeleken met de vorige games (en RCT). Rudi vertelde dat hij tijdens de demo (15 minuten) 1 uur vooruit ging met de in-game tijd. Hieronder is de weersverwachting te zien voor de komende uren, dus je weet precies wat je de komende tijd kan verwachten. Je zou daar ook nog eens op in kunnen spelen met het openen van winkeltjes etc. Daarnaast is ook op de screenshot te zien dat 'overmorgen' de lente aanbreekt.

Als je met Planet Coaster 1 een park maakt en je doet het uitgebreid, dan zit je zo in jaar 30-50 als je eenmaal klaar bent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p13NXqB1ZQ46oYRZok-AKfAxIB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CZoQfg6aKi6iOhGLVtTd76ZK.webp?f=fotoalbum_large
https://www.reddit.com/r/..._terrain_pool_accessories

[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 22-08-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04 15:14
RobinNL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:44:
Zelf ben ik opzich wel blij dat de tijd compleet anders is vergeleken met de vorige games (en RCT). Rudi vertelde dat hij tijdens de demo (15 minuten) 1 uur vooruit ging met de in-game tijd. Hieronder is de weersverwachting te zien voor de komende uren, dus je weet precies wat je de komende tijd kan verwachten. Je zou daar ook nog eens op in kunnen spelen met het openen van winkeltjes etc. Daarnaast is ook op de screenshot te zien dat 'overmorgen' de lente aanbreekt.

Als je met Planet Coaster 1 een park maakt en je doet het uitgebreid, dan zit je zo in jaar 30-50 als je eenmaal klaar bent.

[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/..._terrain_pool_accessories
Hopelijk doen ze meer met seizoenen en weer dan CS2.

Voor de rest wel heel blij dat de tijd trager zal gaan. Ik kijk er al naar uit om het park te openen in de ochtend en te sluiten in de avond. Kinderen zien rennen in de ochtend naar de attracties. Attracties die aan het begin van het park veel volk krijgen in de ochtend terwijl het park naar de middag toe overal vol zal lopen.

En in de avond iedereen weer richting de uitgang. Misschien met een slotshow. En dan een overzicht van de inkomsten en kosten van die dag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik dacht telkens dat ze met "turntables" van die draaiende loading stations bedoelde, maar dat is dus niet zo. Die heb je toch wel veel bij waterattracties, maar ik vrees dat die er niet in zullen zitten (helaas).

Het is nog wat voorbarig, maar ik heb toch het idee dat er net iets teveel focus is gegaan naar het hele watergedeelte dan naar de kern van de game, namelijk coasters en attracties. We weten het nog niet maar volgens Rudi zitten switch tracks niet in de game terwijl dat toch al jarenlang door fans wordt gevraagd. En het zou ook helemaal passen bij de nieuwe tijdsindeling en de seizoenen, waarbij je in de zomer in het hoogseizoen twee of drie treinen kan inzetten terwijl je in de winter maar één trein inzet om kosten te besparen of omdat de andere in onderhoud zijn.

Zou weer een leuk managementaspect toevoegen. Slijtage van attracties of achtbaantreinen zat helemaal niet in PC1, of toch niet op een diepgaande manier. De coaster kon wat vaker stuk gaan, maar visueel bleef het dezelfde coaster. Je zag niet dat het een "oude" coaster was die eens een verfbeurt kon gebruiken. Of je hoorde gasten niet klagen over hoe oncomfortabel de oude coaster wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:34:
[...]

Hopelijk doen ze meer met seizoenen en weer dan CS2.

Voor de rest wel heel blij dat de tijd trager zal gaan. Ik kijk er al naar uit om het park te openen in de ochtend en te sluiten in de avond. Kinderen zien rennen in de ochtend naar de attracties. Attracties die aan het begin van het park veel volk krijgen in de ochtend terwijl het park naar de middag toe overal vol zal lopen.

En in de avond iedereen weer richting de uitgang. Misschien met een slotshow. En dan een overzicht van de inkomsten en kosten van die dag :).
Ik verwacht zelf niet dat kinderen gaan rennen naar attracties. Zelf verwacht ik dat het bewegen ongeveer hetzelfde zal zijn als met Planet Coaster. Een overzicht van de inkomsten en kosten van die dag hoop ik zelf weer niet te krijgen. Stel je bent aan het bouwen, dan wil je niet opeens zo'n popup in je scherm krijgen.
Flying Hawkic schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:39:
[...]

Ik dacht telkens dat ze met "turntables" van die draaiende loading stations bedoelde, maar dat is dus niet zo. Die heb je toch wel veel bij waterattracties, maar ik vrees dat die er niet in zullen zitten (helaas).

Het is nog wat voorbarig, maar ik heb toch het idee dat er net iets teveel focus is gegaan naar het hele watergedeelte dan naar de kern van de game, namelijk coasters en attracties. We weten het nog niet maar volgens Rudi zitten switch tracks niet in de game terwijl dat toch al jarenlang door fans wordt gevraagd. En het zou ook helemaal passen bij de nieuwe tijdsindeling en de seizoenen, waarbij je in de zomer in het hoogseizoen twee of drie treinen kan inzetten terwijl je in de winter maar één trein inzet om kosten te besparen of omdat de andere in onderhoud zijn.

Zou weer een leuk managementaspect toevoegen. Slijtage van attracties of achtbaantreinen zat helemaal niet in PC1, of toch niet op een diepgaande manier. De coaster kon wat vaker stuk gaan, maar visueel bleef het dezelfde coaster. Je zag niet dat het een "oude" coaster was die eens een verfbeurt kon gebruiken. Of je hoorde gasten niet klagen over hoe oncomfortabel de oude coaster wel niet is.
Ik snap wat je bedoelt, net zoals bij de Pirana in de Efteling. Stiekem hoopte ik hier al op met de eerste Planet Coaster, maar ik verwacht niet dat we 'm gaan krijgen met Planet Coaster 2.

Volgens mij zei Rudi dat hij het niet weet en dat de ontwikkelaars niks zeiden. Maar aangezien er turntables in de game zitten zou het kunnen dat switch tracks wel gaan komen. De build die te spelen is bij Gamescom, is een vrij oude. Het kan zo zijn dat deze build makkelijk 6-12 maanden oud is. Daarnaast waren een hoop features ook uitgeschakeld. Komende woensdag is er weer een Frontier Unlocked, waar mogelijk weer wat nieuws wordt getoond.

Daarnaast is het ook niet zeker of de bezoekersaantallen kunnen verschillen op basis van seizoenen. Het is in ieder geval iets waar Frontier nu wel naar kan kijken. Met deel 1 was dit gewoon niet mogelijk.

Voor de rest is het gewoon afwachten wat we allemaal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Ik verwacht zelf niet dat kinderen gaan rennen naar attracties. Zelf verwacht ik dat het bewegen ongeveer hetzelfde zal zijn als met Planet Coaster. Een overzicht van de inkomsten en kosten van die dag hoop ik zelf weer niet te krijgen. Stel je bent aan het bouwen, dan wil je niet opeens zo'n popup in je scherm krijgen.

[...]

Ik snap wat je bedoelt, net zoals bij de Pirana in de Efteling. Stiekem hoopte ik hier al op met de eerste Planet Coaster, maar ik verwacht niet dat we 'm gaan krijgen met Planet Coaster 2.

Volgens mij zei Rudi dat hij het niet weet en dat de ontwikkelaars niks zeiden. Maar aangezien er turntables in de game zitten zou het kunnen dat switch tracks wel gaan komen. De build die te spelen is bij Gamescom, is een vrij oude. Het kan zo zijn dat deze build makkelijk 6-12 maanden oud is. Daarnaast waren een hoop features ook uitgeschakeld. Komende woensdag is er weer een Frontier Unlocked, waar mogelijk weer wat nieuws wordt getoond.

Daarnaast is het ook niet zeker of de bezoekersaantallen kunnen verschillen op basis van seizoenen. Het is in ieder geval iets waar Frontier nu wel naar kan kijken. Met deel 1 was dit gewoon niet mogelijk.

Voor de rest is het gewoon afwachten wat we allemaal krijgen.
Dat kinderen gaan rennen zal er wellicht niet in zitten, maar ze zouden wel kunnen implementeren dat sommige groepjes gasten gaan rennen in de ochtend (dus niet alleen de kinderen). Anders duurt het misschien wel even voor iedereen over het park is verspreid.

De gasten spawnen blijkbaar gewoon uit een bus (die functioneert als een gebouw). Beetje cosmetisch dus. Hopelijk doen ze daar nog iets mee.

We zullen inderdaad moeten wachten op meer nieuws volgende week woensdag. Laat ons hopen dat dit een oude build is en dat er nog veel nieuws is.

Vernieuwingen zoals de paden (eigenlijk zijn echte pretparken voor een groot stuk paden) en het themen van de flat rides is wel cool. Ik hoop dat elke flat ride komt met een blue print in elk thema. Zo kan je eigenlijk elke flat ride gebruiken in elk thema, wat de bruikbaarheid van de flat rides drastisch zal verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:12:
[...]

Dat kinderen gaan rennen zal er wellicht niet in zitten, maar ze zouden wel kunnen implementeren dat sommige groepjes gasten gaan rennen in de ochtend (dus niet alleen de kinderen). Anders duurt het misschien wel even voor iedereen over het park is verspreid.

De gasten spawnen blijkbaar gewoon uit een bus (die functioneert als een gebouw). Beetje cosmetisch dus. Hopelijk doen ze daar nog iets mee.

We zullen inderdaad moeten wachten op meer nieuws volgende week woensdag. Laat ons hopen dat dit een oude build is en dat er nog veel nieuws is.

Vernieuwingen zoals de paden (eigenlijk zijn echte pretparken voor een groot stuk paden) en het themen van de flat rides is wel cool. Ik hoop dat elke flat ride komt met een blue print in elk thema. Zo kan je eigenlijk elke flat ride gebruiken in elk thema, wat de bruikbaarheid van de flat rides drastisch zal verhogen.
Ik ben benieuwd hoe Frontier het wil aanpakken met de marketing. Natuurlijk wil je niet alles gelijk bekend maken. Zelf zou ik willen opbouwen naar iets groots. Dus eerst zwembaden, blueprints en paden, hoe dat nu is gedaan. Ik verwacht dat weer en seizoenen ook nog wel aan bod komt. De game heet Planet Coaster, dus het kan toch bijna niet anders dat ze hier iets (groots) willen laten zien?

Vergeet ook niet de Frontier Workshop. Via daar zal je nog meer creaties kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:48:
[...]

Ik ben benieuwd hoe Frontier het wil aanpakken met de marketing. Natuurlijk wil je niet alles gelijk bekend maken. Zelf zou ik willen opbouwen naar iets groots. Dus eerst zwembaden, blueprints en paden, hoe dat nu is gedaan. Ik verwacht dat weer en seizoenen ook nog wel aan bod komt. De game heet Planet Coaster, dus het kan toch bijna niet anders dat ze hier iets (groots) willen laten zien?

Vergeet ook niet de Frontier Workshop. Via daar zal je nog meer creaties kunnen gebruiken.
Ik hoop dat je gelijk hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 15:31

Stronkie

Where wind is Trouble

RobinNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:48:
[...]

ik denk , net zoals bij elke frontier game.. Word de base game lekker karig qua inhoud en zullen we 10 tallen DLC's krijgen..

Ze staan er om bekend om titels flink uit te kunnen melken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Stronkie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:31:
[...]

ik denk , net zoals bij elke frontier game.. Word de base game lekker karig qua inhoud en zullen we 10 tallen DLC's krijgen..

Helemaal met je eens, maar de basis moet goed zijn, en uitmelken, ja en nee ik vond de uitbreidingen van PC 1 wel waard voor zijn geld, op de back to the future, ghostbusters, knight rider en the monsters DLC's na die voelde als een makkelijke cash grab de rest vond ik redelijke uitbreidingen voor een schappelijke prijs.

En welke games brengen naderhand geen DLC's meer uit vaak zijn ze al onderdeel van een pre order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

De basis van de eerste game , was wel goed , ik heb de beta nog gespeeld , de alpha geloof ik zelf nog.. Ik zou als beloning ook mezelf kunnen zien in parken ... Met zo'n gold ticket of zo..

Ik me mezelf nog nooit kunnen spotten hahahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Stronkie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:47:
De basis van de eerste game , was wel goed , ik heb de beta nog gespeeld , de alpha geloof ik zelf nog.. Ik zou als beloning ook mezelf kunnen zien in parken ... Met zo'n gold ticket of zo..

Ik me mezelf nog nooit kunnen spotten hahahahahaha
Ahhh dat had je toen stond je niet op die gouden tegel?

Je had dan geloof ik een VIP guest, met een gouden pet is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

en je naam in de credits , 1 x gezien , dan is het weggehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:50:
[...]

Ahhh dat had je toen stond je niet op die gouden tegel?

Je had dan geloof ik een VIP guest, met een gouden pet is het niet?
Die gouden tegel was volgens mij zo'n 500 euro, misschien meer? Ik heb naast de Early Bird nog zo'n groep gekocht, dat was al zo'n 55 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Stronkie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:31:
[...]

Op zich heb ik geen probleem met DLC als (zoals hierboven al gezegd) de basis een goede selectie van content heeft en dan kies je zelf of je DLC de moeite vindt of niet. Voor de fans is het leuk dat er content blijft komen maar je hoeft die dan niet te kopen (als de basis goed is).

Voor PC1 - hoewel ik het heel leuk vond - heb ik nooit DLC gekocht en de enige reden was dat er geen scenarios bij de DLC kwamen, behalve bij Ghostbusters en die heb ik wel gekocht. Ik ben geen sandbox-speler en wil graag een doel dat ik in scenarios vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Op zich heb ik geen probleem met DLC als (zoals hierboven al gezegd) de basis een goede selectie van content heeft en dan kies je zelf of je DLC de moeite vindt of niet. Voor de fans is het leuk dat er content blijft komen maar je hoeft die dan niet te kopen (als de basis goed is).

Voor PC1 - hoewel ik het heel leuk vond - heb ik nooit DLC gekocht en de enige reden was dat er geen scenarios bij de DLC kwamen, behalve bij Ghostbusters en die heb ik wel gekocht. Ik ben geen sandbox-speler en wil graag een doel dat ik in scenarios vind.
Ik denk zelfs dat DLC noodzakelijk is, waarom zou er anders nog verdere ontwikkeling zijn met intressante updates of feedback van de community?, voor de volgende titel over 3,4, of misschien wel 5,6 jaar? Nee ontwikkel de game maar lekker door zorg voor performance updates en werk aan bugs en glitches en breng een waardevolle DLC uit tussentijds!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Switch tracks zijn bevestigd in Frontier Unlocked van vanavond. Er zijn geen beelden getoond hiervan.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 28-08-2024 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
wel in de frontier unlocked was een mechanisme waarbij je een soort show kan maken en animatronics kan programeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolfstein89 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:50:
wel in de frontier unlocked was een mechanisme waarbij je een soort show kan maken en animatronics kan programeren
Dat was zeker een mooie toevoeging! Ik vond de brush tool met bomen ook wel vet. In deel 1 ben ik boom voor boom met de hand aan het plaatsen, wat heel veel tijd in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
niet alleen bomen, maar ook stenen (niet te zien behalve icoon)
Drop tracks zijn trouwens ook confirmed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying Hawkic
wolfstein89 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:57:
niet alleen bomen, maar ook stenen (niet te zien behalve icoon)
Drop tracks zijn trouwens ook confirmed
Die scenery brush vind ik echt geweldig :). Zo kan je echt meer een natuurlijk bos maken, want als ik zelf elk boompje moet planten heb ik steeds de neiging om dit te netjes en uitgemeten te doen waardoor het niet meer natuurlijk oogt.

Leuk dat het ook kan met rotsen.

Zou helemaal leuk zijn als het ook kan met objecten van themes, maar dat is misschien te ver gedacht.

• Flying Hawkic
Spijtig dat we de switch tracks nog niet te zien kregen.

Ik dacht trouwens altijd dat switch tracks van die extra sporen waren om een extra trein op te parkeren die je afhankelijk van de drukte kan inzetten. Maar dat is dus niet wat er bedoeld wordt met switch tracks, heb ik gisteren ontdekt.

Wat ik ook nog steeds niet heb gezien is het volgende: is het mogelijk om een pad op een eenvoudige manier af te lijnen met een haag zonder dat je de haag individueel moet planten zoals bij PC1? Je kan kiezen tussen voetpadrand of zonder rand, maar kan je ook gemakkelijk een haag laten aansluiten op de rand van je pad? Dat heb ik nog nergens gezien. Al zie je in het begin van de video wel een haag bij het bestaande pad, maar het is mij niet duidelijk hoe die daar is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:14:
[...]

Spijtig dat we de switch tracks nog niet te zien kregen.

Ik dacht trouwens altijd dat switch tracks van die extra sporen waren om een extra trein op te parkeren die je afhankelijk van de drukte kan inzetten. Maar dat is dus niet wat er bedoeld wordt met switch tracks, heb ik gisteren ontdekt.

Wat ik ook nog steeds niet heb gezien is het volgende: is het mogelijk om een pad op een eenvoudige manier af te lijnen met een haag zonder dat je de haag individueel moet planten zoals bij PC1? Je kan kiezen tussen voetpadrand of zonder rand, maar kan je ook gemakkelijk een haag laten aansluiten op de rand van je pad? Dat heb ik nog nergens gezien. Al zie je in het begin van de video wel een haag bij het bestaande pad, maar het is mij niet duidelijk hoe die daar is gekomen.
Dat dacht ik eerst ook ja. Al hoop ik dat ze dat ook gaan toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:31:
[...]

Dat dacht ik eerst ook ja. Al hoop ik dat ze dat ook gaan toevoegen!
Klopt. Zou veel management toevoegen.

In PC1 was het eigenlijk gewoon een achtbaan openen en verder moest je er niet meer naar kijken. Zou leuk zijn als we meer zaken moeten managen, denk aan slijtage, onderhoud van de achtbaantreinen, drukte in de wachtrij, enz. Hoe vaker een achtbaantrein rijdt, hoer meer die slijt. Hoe meer achtbaantreinen je inzet, hoe hoger de kosten worden (door meer slijtage). Achtbanen met veel slijtage, lange wachtrijen, enz. worden minder populair. Het niet-inzetten van een tweede of derde achtbaantrein op drukke momenten heeft een negatief effect op je park rating en dus aantrekkingskracht van je park. Al zou het wel mogelijk moeten zijn om die tweede of derde achtbaantrein automatisch te laten inzetten, anders wordt het moeilijk te managen in een groot park met 10+ achtbanen.

Volgende deep dive gaat over management en ik hoop dat er veel meer management is dan in PC1.

Weten we al wanneer de volgende deep dive komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Flying Hawkic schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Die scenery brush vind ik echt geweldig :). Zo kan je echt meer een natuurlijk bos maken, want als ik zelf elk boompje moet planten heb ik steeds de neiging om dit te netjes en uitgemeten te doen waardoor het niet meer natuurlijk oogt.

Leuk dat het ook kan met rotsen.

Zou helemaal leuk zijn als het ook kan met objecten van themes, maar dat is misschien te ver gedacht.
Heb toevallig net Golftopia weer eens gespeeld en daar zit ook zo'n brush voor bomen/struiken en rotsen in en dat maakt het inderdaad allemaal een stuk makkelijker als je het er snel goed uit wilt laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Misschien zat het al in een andere deep dive of moet het nog langs komen, maar mij "irriteerde" het gelijk dat je geen veilig gebied (no swim zone) met markeerboeien kan afzetten aan het einde van de glijbaan en dat ze gewoon tussen de zwemmende mensen droppen. Dit is natuurlijk op te lossen met exit pools, maar dat maakt het minder organisch.

En ook dat er bezoekers in normale kleding naar de glijbaan lopen om dan bij de ingang om te keren. Hopelijk komen er ook signs/losse poortjes waar mee je kan aangeven dat het pad enkel voor doelverkeer is en een zwemkleding only zone.

Ook de textures van de paden vind ik matig, maar voor de rest ziet het er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:35:
[...]

Klopt. Zou veel management toevoegen.

In PC1 was het eigenlijk gewoon een achtbaan openen en verder moest je er niet meer naar kijken. Zou leuk zijn als we meer zaken moeten managen, denk aan slijtage, onderhoud van de achtbaantreinen, drukte in de wachtrij, enz. Hoe vaker een achtbaantrein rijdt, hoer meer die slijt. Hoe meer achtbaantreinen je inzet, hoe hoger de kosten worden (door meer slijtage). Achtbanen met veel slijtage, lange wachtrijen, enz. worden minder populair. Het niet-inzetten van een tweede of derde achtbaantrein op drukke momenten heeft een negatief effect op je park rating en dus aantrekkingskracht van je park. Al zou het wel mogelijk moeten zijn om die tweede of derde achtbaantrein automatisch te laten inzetten, anders wordt het moeilijk te managen in een groot park met 10+ achtbanen.

Volgende deep dive gaat over management en ik hoop dat er veel meer management is dan in PC1.

Weten we al wanneer de volgende deep dive komt?
Frontier Unlocked is altijd op de laatste woensdag van de maand. Maar ik verwacht tussendoor nog wel wat te horen over de game. Deep dive 1 was eind juli, deep dive 2 eind augustus.

Tussen deep dive 1 en 2 had je natuurlijk de Gamescom zitten met de demo van Planet Coaster 2. De marketing machine zou nu wel harder moeten gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

Misschien zat het al in een andere deep dive of moet het nog langs komen, maar mij "irriteerde" het gelijk dat je geen veilig gebied (no swim zone) met markeerboeien kan afzetten aan het einde van de glijbaan en dat ze gewoon tussen de zwemmende mensen droppen. Dit is natuurlijk op te lossen met exit pools, maar dat maakt het minder organisch.

En ook dat er bezoekers in normale kleding naar de glijbaan lopen om dan bij de ingang om te keren. Hopelijk komen er ook signs/losse poortjes waar mee je kan aangeven dat het pad enkel voor doelverkeer is en een zwemkleding only zone.

Ook de textures van de paden vind ik matig, maar voor de rest ziet het er goed uit.
Ik hoop zelf ook nog op poortjes, waar alleen mensen die een ticket hebben doorheen kunnen. Een no swim zone zou mooi zijn, al kan je je glijbaan ook nog laten uitmonden in een bak water in plaats van het zwembad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Ik hoop zelf ook nog op poortjes, waar alleen mensen die een ticket hebben doorheen kunnen. Een no swim zone zou mooi zijn, al kan je je glijbaan ook nog laten uitmonden in een bak water in plaats van het zwembad.
Ja maar kan je dan verhinderen dat er mensen in die bak met water zomaar gaan zwemmen. Dat lijkt mij van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Beakzz schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

Ja klopt, normaal zijn zwemgedeeltes toch wel apart en moet je eerst door de kleedkamers, dan de kleedkamers uit en door zo'n bad met je voeten en dan pas ben je in het zwemgedeelte. Het is wat vreemd om gewoon mensen in zwemkleding te zien lopen in je park. Hopelijk doen ze daar nog wat aan of zijn er mogelijkheden om dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Frontier Unlocked is altijd op de laatste woensdag van de maand. Maar ik verwacht tussendoor nog wel wat te horen over de game. Deep dive 1 was eind juli, deep dive 2 eind augustus.

Tussen deep dive 1 en 2 had je natuurlijk de Gamescom zitten met de demo van Planet Coaster 2. De marketing machine zou nu wel harder moeten gaan draaien.
Hmm ja als ze er altijd een maand tussen gaan laten, gaat het nog wel even duren.

Ik hoop stiekem op een oktober-release, maar wellicht zal het meer november/december zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:16:
[...]

Ja maar kan je dan verhinderen dat er mensen in die bak met water zomaar gaan zwemmen. Dat lijkt mij van niet.
Dat bak met water zie je hier: RobinNL in "[Multi] Planet Coaster 2"
Daar gaan mensen echt niet in als ze er niks te zoeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:21:
[...]

Dat bak met water zie je hier: RobinNL in "[Multi] Planet Coaster 2"
Daar gaan mensen echt niet in als ze er niks te zoeken hebben.
Ah die bak bedoel je. Ik dacht een klein zwembadje als "bak". Soms komt een buis ook uit in een apart klein zwembadje, waar je dan wel zo snel mogelijk uit moet en waar je in principe niet in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Ah die bak bedoel je. Ik dacht een klein zwembadje als "bak". Soms komt een buis ook uit in een apart klein zwembadje, waar je dan wel zo snel mogelijk uit moet en waar je in principe niet in gaat.
Je bedoelt toch die je hier (4:20) ziet? Het idee dan.

Ik verwacht zelf een release in november, waarschijnlijk op 5 of 12 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:32:
[...]

Je bedoelt toch die je hier (4:20) ziet? Het idee dan.
[YouTube: All Water Slides at TIKIBAD DUINRELL (Alle Glijbanen) 2019 Version]

Ik verwacht zelf een release in november, waarschijnlijk op 5 of 12 november.
Klopt inderdaad, dat bedoeld ik :).

November klinkt inderdaad realistischer dan oktober. PC1 lanceerde op 17 november 2016. Hoeft niets te betekenen natuurlijk, maar kan wel een indicatie zijn dat november realistischer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Hebben jullie deze coaster speedbuild al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag 'm gisteravond voorbij komen. Je ziet gewoon het verschil tussen deel 1 en 2. Hij geeft het zelf ook aan, het water ziet er gewoon beter uit. Zo'n sfeer kon je in deel 1 niet creëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rudi gaat hier nog iets dieper op in met dingen die wij misschien nog niet hadden opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:57:
[...]

Rudi gaat hier nog iets dieper op in met dingen die wij misschien nog niet hadden opgemerkt.
[YouTube: SO SMOOTH - Planet Coaster 2 is ON TRACK!]
Aha, hij heeft het ook over het verschil tussen transfer tracks en switch tracks. Nu switch track bevestigd zijn, is het misschien een kleinere stap naar transfer tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:33
Ik heb een boel filmpjes al gezien, maar nog niets voorbij horen komen over de bouwlimiet op consoles. Iemand al iets gehoord of gelezen of die uitgebreid gaat worden en we een wat groter park kunnen gaan bouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:34:
Ik heb een boel filmpjes al gezien, maar nog niets voorbij horen komen over de bouwlimiet op consoles. Iemand al iets gehoord of gelezen of die uitgebreid gaat worden en we een wat groter park kunnen gaan bouwen?
Er is een limiet aanwezig op consoles om de game smooth te houden. Livestream vind je in de onderstaande post. Timestamp: 38:00 precies.

RobinNL in "[Multi] Planet Coaster 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
RobinNL schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:05:
[...]

Er is een limiet aanwezig op consoles om de game smooth te houden. Livestream vind je in de onderstaande post. Timestamp: 38:00 precies.

Yep heb ik ook gehoord PC is deze limiet er niet en ben je afhankelijk van wat jou systeem aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
RobinNL schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:05:
[...]

Helaas, dan zal het ook wel net zo groot zijn als in deel 1, anders had ie vast verteld dat ze wat tweaks hadden toegepast waarmee de complexetymeter iets omhoog is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:13:
[...]

Yep heb ik ook gehoord PC is deze limiet er niet en ben je afhankelijk van wat jou systeem aan kan.
Klopt ja, maar op console is er in ieder geval een limiet, zoals je in de livestream kan horen. Meer dan dat is er niet over verteld zover ik weet.

Meer voor @Dennisdn bedoeld. Ik was wat te snel met reageren 8)7

Al verwacht ik wel dat het limiet wat hoger ligt vergeleken met deel 1.

[ Voor 16% gewijzigd door RobinNL op 03-09-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
RobinNL schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:15:
[...]
Al verwacht ik wel dat het limiet wat hoger ligt vergeleken met deel 1.
Ik hoop het want vind het echt een beperkende factor om meerdere themagebieden te kunnen bouwen. En de 100% valt op zich nog mee te leven, maar bij 80% beginnen er al beperkingen te lopen. In PlanetZoo ook, vanaf 80% worden alle dieren bijvoorbeeld al onvruchtbaar.
Dennisdn schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:26:
[...]

Ik hoop het want vind het echt een beperkende factor om meerdere themagebieden te kunnen bouwen. En de 100% valt op zich nog mee te leven, maar bij 80% beginnen er al beperkingen te lopen. In PlanetZoo ook, vanaf 80% worden alle dieren bijvoorbeeld al onvruchtbaar.
Dieren onvruchtbaar? _O-

Ik kan het wel begrijpen, want bij mij liep het soms ook uit de hand met krokodillen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Weer een nieuwe speed build!

[ Voor 64% gewijzigd door RobinNL op 07-09-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Hopelijk kan je iets doen tegen handdoekleggers of kan je (veel te veel) geld vragen voor een ligbedje >:)

Vond wel omslachtig om paden te leggen zoals ze op 12 seconden doen (telkens de stamp draaien voor een ronding). Zou denken dat het makkelijker moet kunnen met de nieuwe pathing tools, maar goed. Vaak zijn er verschillende manieren naar dezelfde uitkomst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Releasedatum: 6 november!

Switch en drop tracks zijn te zien in de trailer.

Standaard Edition is €49,99 (voor PC)
Deluxe Edition is €64,99 (voor PC)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSIRNBvl2u8kUIKIinfCYAqP4Jw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BCqwuhAUqfvVNJuaPFqeq2Ih.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LthAY8xT9doq9ZUb3Srt8il164=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nXxcLL404GsH8Y44ymptrxGK.png?f=fotoalbum_large

Systeemeisen!

Minimum
OS: Requires a 64-bit processor and operating system Windows 10 64bit (22H2)
Processor: Intel i5-6600K / AMD Ryzen 5 2600
Memory: 16 GB RAM MB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB VRAM) / AMD Radeon RX 5600XT (6GB VRAM) / Intel Arc 750 (8GB VRAM)
DirectX: Version 12
Storage: 25 GB available space

Aanbevolen
OS: Requires a 64-bit processor and operating system Windows 10,11 64bit
Processor: Intel i7-10700K / AMD Ryzen 7 5800
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce RTX 2070 Super (8GB VRAM) / AMD Radeon RX 6700 XT (12GB VRAM) / Intel Arc 770 (16GB VRAM)
DirectX: Version 12
Storage: 25 GB available space

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AiOED4UrRbEui70l5fhMBb-nCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiIkPlHFcDlSf01A3SP9N9Z6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6z6eQ-zoCnp56sdfAKzHLINo4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORiIatY87U6pQnSCar5zSwE1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJdJd7TC0GLmm_QNKP5GdrmEOBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BeFkGktd8qPnQq97kxq5zXH6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jahFvpYxGxCTdNJwVqoux50Sx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2ffNWw4Suuy0S5N6XArJxcP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 154% gewijzigd door RobinNL op 12-09-2024 17:18 ]

• Jeffrey1908
Mijn grootste zorg lijkt geen zorg meer te zijn, je kan volledig donker ruimtes maken zo lijkt het.

YouTube: FINALLY DARK - Pitch Black Interiors and Coaster Deep Dive

Systeem eisen vallen me ook heel erg mee!

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey1908 op 12-09-2024 17:47 ]

• Flying Hawkic
Systeemvereisten lijken precies beter mee te vallen dan ik dacht.

Wel spijtig dat er zoveel attracties enkel in de deluxe versie zitten. Maar die Helter Skelter moet ik gewoon hebben; Doet mij onmiddellijk nostalgisch aan RCT denken.
Flying Hawkic schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:33:
Systeemvereisten lijken precies beter mee te vallen dan ik dacht.

Wel spijtig dat er zoveel attracties enkel in de deluxe versie zitten. Maar die Helter Skelter moet ik gewoon hebben; Doet mij onmiddellijk nostalgisch aan RCT denken.
Rudi telde mogelijk al 50 achtbanen in de build die hij speelde. Daarnaast 13 track rides en 30 flatrides. Haal daar 7 flatrides en 6 achtbanen vanaf en je hebt naar mijn mening nog zat attracties tot je beschikking.

Ik weet wat er wordt gezegd over pre-orderen, maar ik heb toch maar de Deluxe Edition (Steam) besteld :9~ . Vooral veel Steam waardebonnen ingeleverd, waardoor de prijs voor mij uit eigen portemonnee ongeveer €4,50 was 8)

[ Voor 13% gewijzigd door RobinNL op 12-09-2024 20:56 ]

• Jeffrey1908
RobinNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:02:
[...]

Rudi telde mogelijk al 50 achtbanen in de build die hij speelde. Daarnaast 13 track rides en 30 flatrides. Haal daar 7 flatrides en 6 achtbanen vanaf en je hebt naar mijn mening nog zat attracties tot je beschikking.
[YouTube: I PLAYED Planet Coaster 2 EXCLUSIVE GAMEPLAY - All you need to know!]

Ik weet wat er wordt gezegd over pre-orderen, maar ik heb toch maar de Deluxe Edition (Steam) besteld :9~ . Vooral veel Steam waardebonnen ingeleverd, waardoor de prijs voor mij uit eigen portemonnee ongeveer €4,50 was 8)
Plus Frontier heeft bij mij al wat respect verdient de afgelopen jaren. En ik heb het idee dat ze de feedback van de community serieus nemen wat ook niet bij elke ontwikkelaar als een standaard genomen.

Ik ben een beetje tegen op pre orderen, maar hier geloof ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:19:
[...]

Plus Frontier heeft bij mij al wat respect verdient de afgelopen jaren. En ik heb het idee dat ze de feedback van de community serieus nemen wat ook niet bij elke ontwikkelaar als een standaard genomen.

Ik ben een beetje tegen op pre orderen, maar hier geloof ik het wel.
Eens! Ze luisteren beter naar de community vergeleken met andere ontwikkelaars. Veel van de features die ze tonen met Planet Coaster 2 komen vooral uit de community.

offtopic:
Toen Planet Coaster 1 verscheen zijn we een aantal jaar achter elkaar met de internationale community (Nederlanders, Duiters, Belgen, Engelsen, Spanjaarden en zelf iemand vanuit de Filipijnen) naar de Efteling gedaan. En zelfs een paar mensen van Frontier gingen mee. Je kent ze vast nog wel... Bo, Edward en Chante (Community Managers), een aantal developers etc.

De Nederlandse community had ook een Planet Coaster fan die ernstig ziek was en niet lang meer te leven had. De eerstvolgende livestream werd in het teken van haar gezet. Zo'n mooi gebaar toen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-04 12:06
Dit voorjaar een nieuwe PC gekocht, zodat ik onder andere CS2 en Satisfactory op degelijke settings kon spelen. De GeForce 4070 heeft nog soms steeds moeite met CS2 helaas, ondanks dat dit voldeed aan de eisen, daar baal ik nog steeds van.

Maar het feit dat Planet Coaster 2 "maar" een 2070 SUPER nodig heeft, maakt een hele hoop goed. Ik ben ook geen fan van pre-orders, zeker niet omdat ik Planet Coaster ook had ge-preorderd, maar eigenlijk qua gameplay wat tegen viel. Die heb ik dus niet veel gespeeld. Zeker ook met de flop van CS2 wil ik eigenlijk van de pre-orders af.
Planet Zoo heb daarentegen wel weer flink wat uren in zitten. Wellicht vanwege de diepere management-laag.

Ik heb het idee dat de management-features van Planet Zoo nog beter uitgewerkt zijn in Planet Coaster 2 en er veel meer content in de base-game zit dan in Planet Coaster. Ik ga hier toch echt een uitzondering maken: die omnimover en water coaster wil ik er gewoon bij hebben. Net als de nostalgische attractie uit RCT (waarvan ik letterlijk CD's kapot heb gespeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
marzman95 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:47:
Dit voorjaar een nieuwe PC gekocht, zodat ik onder andere CS2 en Satisfactory op degelijke settings kon spelen. De GeForce 4070 heeft nog soms steeds moeite met CS2 helaas, ondanks dat dit voldeed aan de eisen, daar baal ik nog steeds van.

Maar het feit dat Planet Coaster 2 "maar" een 2070 SUPER nodig heeft, maakt een hele hoop goed. Ik ben ook geen fan van pre-orders, zeker niet omdat ik Planet Coaster ook had ge-preorderd, maar eigenlijk qua gameplay wat tegen viel. Die heb ik dus niet veel gespeeld. Zeker ook met de flop van CS2 wil ik eigenlijk van de pre-orders af.
Planet Zoo heb daarentegen wel weer flink wat uren in zitten. Wellicht vanwege de diepere management-laag.

Ik heb het idee dat de management-features van Planet Zoo nog beter uitgewerkt zijn in Planet Coaster 2 en er veel meer content in de base-game zit dan in Planet Coaster. Ik ga hier toch echt een uitzondering maken: die omnimover en water coaster wil ik er gewoon bij hebben. Net als de nostalgische attractie uit RCT (waarvan ik letterlijk CD's kapot heb gespeeld).
Planet Coaster was gewoon een goede game naar mijn mening, maar als je het vergelijken met Planet Zoo zie je de punten die missen in Planet Coaster. De career mode was niet veel bijzonders, maar bij Planet Zoo kreeg je opeens een heel verhaal erbij. Maar ook met het weer. Dan valt opeens op dat het in Planet Coaster niks voorstelt. Op een blauwe lucht en een enkel wolkje heb je niks.

Nu dat de tijd veel langzamer gaat kan je qua management veel meer dingen doen. Een deel hebben we in de video's van gisteren al gezien, maar ik verwacht dat Frontier binnenkort de transfer tracks gaat laten zien (het inzetten van een extra trein op drukkere momenten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
RobinNL schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:54:
[...]

Planet Coaster was gewoon een goede game naar mijn mening, maar als je het vergelijken met Planet Zoo zie je de punten die missen in Planet Coaster. De career mode was niet veel bijzonders, maar bij Planet Zoo kreeg je opeens een heel verhaal erbij. Maar ook met het weer. Dan valt opeens op dat het in Planet Coaster niks voorstelt. Op een blauwe lucht en een enkel wolkje heb je niks.
Bij Zoo gaat het wel heel ver dat gasten zelfs klagen dat ze het koud hebben als ze langs m’n pinguïns lopen.. Maar vroeger in Rollercoaster Tycoon waren de paraplu’s altijd een fijne cashcow :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Dennisdn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:23:
[...]

Bij Zoo gaat het wel heel ver dat gasten zelfs klagen dat ze het koud hebben als ze langs m’n pinguïns lopen.. Maar vroeger in Rollercoaster Tycoon waren de paraplu’s altijd een fijne cashcow :p
De paraplu als het regent... Dat zal iedereen zich nog wel herinneren :). Altijd leuk als het begon te regenen en je dringend geld nodig had voor die nieuwe coaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:54:
[...]

Nu dat de tijd veel langzamer gaat kan je qua management veel meer dingen doen. Een deel hebben we in de video's van gisteren al gezien, maar ik verwacht dat Frontier binnenkort de transfer tracks gaat laten zien (het inzetten van een extra trein op drukkere momenten).
Heb ondertussen toch ook maar de deluxe edition gekocht :).

Ik heb net de video van Corvus gezien en de speciale track elementen van coasters zijn wel indrukwekkend. Zou mij dan verbazen als er geen transfer tracks in zouden zitten. Laat ons hopen.

Voorlopig nog niet veel video's kunnen kijken. Dingen die je hebt opgemerkt qua management?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:31:
[...]

Heb ondertussen toch ook maar de deluxe edition gekocht :).

Ik heb net de video van Corvus gezien en de speciale track elementen van coasters zijn wel indrukwekkend. Zou mij dan verbazen als er geen transfer tracks in zouden zitten. Laat ons hopen.

Voorlopig nog niet veel video's kunnen kijken. Dingen die je hebt opgemerkt qua management?
Rudi had hier een video over. Hier zie je bijvoorbeeld hoe je je attracties en shops moet voorzien van elektriciteit (water zal ong hetzelfde werken verwacht ik). En we krijgen een staff schedule, zie 09:02 in de video of de screenshot daaronder. Je kan per uur bepalen wat een medewerker moet doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfieRxEPD3sUHuMz-03wdV9t8fM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5e0PIKtz58Uen9ZNUk5Ej43g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:36:
[...]

Rudi had hier een video over. Hier zie je bijvoorbeeld hoe je je attracties en shops moet voorzien van elektriciteit (water zal ong hetzelfde werken verwacht ik). En we krijgen een staff schedule, zie 09:02 in de video of de screenshot daaronder. Je kan per uur bepalen wat een medewerker moet doen.
[YouTube: BRAND NEW Career Mode - So much better! Planet Coaster 2 Playtest]

[Afbeelding]
Van 8u tot 20u werken met maar één pauze? Daar zullen de vakbonden niet blij mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:43:
[...]

Van 8u tot 20u werken met maar één pauze? Daar zullen de vakbonden niet blij mee zijn :)
Dat kan je natuurlijk zelf instellen he ;) Maar ik hoop dat het mogelijk is om het park tot later open te houden. 19:00 - 20:00 klinkt vrij vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
RobinNL schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:55:
[...]

Dat kan je natuurlijk zelf instellen he ;) Maar ik hoop dat het mogelijk is om het park tot later open te houden. 19:00 - 20:00 klinkt vrij vroeg.
Ja uiteraard :).

Hangt er van af in welk seizoen, denk ik. In de winter sluiten parken best vroeg tenzij het een speciale openingsavond is.

Vraag mij ook af of er nadelen of voordelen zijn aan het bepalen van openingsuren. Want als een bepaald scenario je verplicht om bepaalde inkomsten binnen x-aantal dagen te halen, dan kan je het scenario makkelijker maken door gewoon de openingsuren van je park te verlengen. Of misschien kan je de uren niet zelf aanpassen in career mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:24:
[...]

Ja uiteraard :).

Hangt er van af in welk seizoen, denk ik. In de winter sluiten parken best vroeg tenzij het een speciale openingsavond is.

Vraag mij ook af of er nadelen of voordelen zijn aan het bepalen van openingsuren. Want als een bepaald scenario je verplicht om bepaalde inkomsten binnen x-aantal dagen te halen, dan kan je het scenario makkelijker maken door gewoon de openingsuren van je park te verlengen. Of misschien kan je de uren niet zelf aanpassen in career mode.
Het mooiste zou zijn als je het kan instellen per maand of seizoen. Per dag zou een beetje te overdreven zijn denk ik, al snap ik wel weer dat je park bijvoorbeeld in het weekend langer kan open blijven vergeleken met doordeweeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste