ll roel j schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:05:
[...]
Hoezo schandalig dat het nog en Olympische sport. Ik heb dat eerder hebben bij een sport als voetbal.
Het hele concept van 7s is dat het snel, kort en heel intensief is. Het is super aantrekkelijk.
Normale 7s toernooien worden ook in een paar dagen afgewerkt. Niet anders dan normaal dus.
Alle supporters zitten lekker door elkaar en hebben plezier. Verbroedering net zoals de Olympische gedachte betaamt.
5 wissels is ook normaal. Bij 15-a-side zijn er 8 wissels.
De enige reden dat het op het programma staat is omdat het de meest laagdrempellige vorm is en het zo snel door andere niet traditionele rugby landen opgepikt zou kunnen worden (aangezien er simpelweg een stuk minder veel goede spelers voor nodig zijn om een goede selectie samen te stellen). Ondertussen 15 jaar later na de stemming om het op te nemen als Olympische sport zie ik nog steeds dezelfde landen die ik al bijna 30 jaar in het sevens zie spelen

. En laten we eerlijk zijn, vrijwel iedereen die het speelt bij de toplanden speelt het omdat ze het 'echte' nationale team niet konden halen, als dit niet in Frankrijk was zou Dupont ook helemaal niet meespelen ... (en van een [top] clubcompetitie heb ik al helemaal nooit gehoord en de rest van het jaar is het een soort Globetrotters around the world van de nationale teams)
Maar je hebt iig vijf medestanders die het weer eens zien voor het eerst in vier jaar

. En uiteraard is het volle bak in Frankrijk, een rugbyland bij uitstek, hebben die medestanders uberhaupt wel eens een wedstrijd van de tour gezien of de finale van 2016:
Maar het punt van ongelimiteerde wissels was dat je dan de speeltijd langer kan maken. Een wedstrijd van 2x7 minuten is voorbij voor je het door hebt als kijker... maar dat kan deze keer ook komen omdat het zo weinig in beeld is geweest via de gewone tv zenders. Dit is de enige team (bal)sport die in twee speeldagen wordt afgeraffeld ...
En 'gewoon voetbal' mag van mij idd ook verdwijnen voor zaalvoetbal en zo zijn er wel meer sporten waarvoor de OS niet het absolute toppunt is en de/ sommige sterren het voorbij laten gaan omdat 'het niet in hun programma past' ... (zo denk je al gauw aan het tennis van tegenwoordig maar tegelijkertijd is het [weer] Olympisch worden van tennis eind jaren '80 de grote katalisator geweest voor de globalisering van de sport, zeker achter het voormalig IJzeren Gordijn)
[
Voor 28% gewijzigd door
apis29 op 28-07-2024 03:05
]