Wel mooi om de Amerikaanse basketbalheren aan het werk te zien. Een soort van dream team weer, zoals in de jaren 90 met Jordan en later met Koby Bryant. Alleen nu dus met LeBron James en anderen.
Dat boksen van die Nederlandse ziet er ook niet uit? Beetje helicopteren met d'r armen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Die Braziliaanse komt veel overtuigender overQuad schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:26:
Dat boksen van die Nederlandse ziet er ook niet uit? Beetje helicopteren met d'r armen.
per aspera ad astra
Stond een stuk over op nos vandaag. Ze heeft een hele a-typische techniek en daar hebben tegenstanders moeite mee. Maar de Braziliaanse was gewoon een paar klassen beter en wist wel om te gaan (ze is niet voor niets wereldkampioen)Quad schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:26:
Brons! Wat goed!
⏩ PVOutput☀️
Wow! Corbeau pakt brons! Toch wel verrast!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
En een WR op de 100m.
⏩ PVOutput☀️
0.4 sneller dan het WR… dat kan toch niet zo’n grote hap ineens?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Die Marchand pakt gewoon 3x goud. De held van de fransen. BIZAR wat die weet te presteren.Quad schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:35:
Ik vind het boksen zelf al niets aan om te zien, dus dan kijkt het al anders.
Op naar het zwemmen, hup Corbeau. De Fransen gaan helemaal los.
Wat een bizarre race van Marchand.
Nouja, is zo'n *knip*.PatrickC schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:45:
0.4 sneller dan het WR… dat kan toch niet zo’n grote hap ineens?

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 01-08-2024 16:25 . Reden: Ongepast. ]
⏩ PVOutput☀️
*knip* wint goud op de 100 meter
Geen verbasteringen aub.
Geen verbasteringen aub.
[ Voor 50% gewijzigd door tweakduke op 01-08-2024 16:23 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Bizar die Marchand. Twee uur geleden zwom hij een finale vlinder en nu bijna een wereldrecord op schoolslag.
Zo, dat duurde hier even voordat het kwartje viel
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 01-08-2024 16:24 . Reden: Quote aangepast ]
Helaas ben ik bang dat nog wel eens zo kan zijn

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 01-08-2024 16:25 . Reden: Quote aangepast ]
0.4 eraf van het wereldrecord af op een korte afstand als de 100 meter. En dat in een zwembad wat aldus het commentaar van meerdere kanten niet al te snel is vanwege de diepte, door een land wat een behoorlijk (recent) doping verleden heeft in het zwemmen. Ik houdt niet van het vooraf beschuldigen normaal gesproken maar dit klinkt als bijna to good to be true
Wat een klasbak hè. Eerste deelname aan Olympische Spelen in 2012 en nog steeds op eenzame hoogte.marijn15 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:27:
Ledecky is ook weer aan het schroeien
Hello. Is it me you're looking for?
Zonder bewijs, is ie gewoon clean. Ook als een halve seconde verbetering ook mijn onderbuikgevoelalarm aan doet slaan.
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 01-08-2024 16:24 . Reden: Quote aangepast ]
Hello. Is it me you're looking for?
Prachtig die dames roeiers bij Studio Parijs… de wil om te winnen en goud overheerst nog over de blijdschap van het zilver.
Uiteraard, maar toch voelt zoiets wat wrang aan.iamerwin schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:20:
[...]
Zonder bewijs, is ie gewoon clean. Ook als een halve seconde verbetering ook mijn onderbuikgevoelalarm aan doet slaan.
⏩ PVOutput☀️
Op het koningsnummer van het zwemmen zo veel in 1 keer van het WR af zwemmen en ver voor de rest eindigen, die ook geen koekenbakkers zijn. Alle seinen staan wat mij betreft op rood.iamerwin schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:20:
[...]
Inderdaad, echt bizar. Hoorde ook dat de 19 snelste tijden op deze afstand allemaal van haar waren.iamerwin schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:18:
[...]
Wat een klasbak hè. Eerste deelname aan Olympische Spelen in 2012 en nog steeds op eenzame hoogte.
Ik ben wel benieuwd of ze nog mee gaat doen in LA, is toch wel iets speciaals in je eigen thuisland.
Als zwemmer kan ik hier iets over zeggen, deze tijd is enorm goed maar niet 'too good to be true'. Pan Zhahle is een uitstekende sprinter en had een perfecte race, hij heeft een paar maanden geleden ook het wereldrecord gebroken terwijl hij die wedstrijd eigenlijk als voorbereiding gebruikte voor de olympische spelen. En vanwege de wekenlange 'taper' voor een wedstrijd kan je als zwemmer maar op een paar momenten per jaar wereldrecords breken.!mark schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:06:
0.4 eraf van het wereldrecord af op een korte afstand als de 100 meter. En dat in een zwembad wat aldus het commentaar van meerdere kanten niet al te snel is vanwege de diepte, door een land wat een behoorlijk (recent) doping verleden heeft in het zwemmen. Ik houdt niet van het vooraf beschuldigen normaal gesproken maar dit klinkt als bijna to good to be true
Je kan ook zien aan de wereldrecord progressie dat die niet in lijn loopt met de snelste relay-tijden, waar het record 46.06 is en al jaren 46'ers worden gezwommen. Overigens ben je in een relay 0.5-0.7 seconden sneller aan de start, dat moet je er dus bij optellen.
Daarnaast is het nadelige effect van het ondiepe bad mogelijk minder bij de sprintnummers op de vrij slag, omdat je dat puur op kracht doet en veel minder op efficiëntie en stabiliteit.
Zhahle stond niet op de lijst met positief geteste atleten.
Ik ben dus redelijk optimistisch dat we gewoon een fantastische prestatie hebben gezien
[ Voor 16% gewijzigd door wouterg00 op 01-08-2024 01:03 ]
Kun jij als zwemmer uitkeggen hoe een ondiep ‘minder snel’ kan zijn?wouterg00 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 00:29:
[...]
Als zwemmer kan ik hier iets over zeggen, deze tijd is enorm goed maar niet 'too good to be true'. Pan Zhahle is een uitstekende sprinter en had een perfecte race, hij heeft een paar maanden geleden ook het wereldrecord gebroken terwijl hij die wedstrijd eigenlijk als voorbereiding gebruikte voor de olympische spelen. En vanwege de wekenlange 'taper' voor een wedstrijd kan je als zwemmer maar op een paar momenten per jaar wereldrecords breken.
Je kan ook zien aan de wereldrecord progressie dat die niet in lijn loopt met de snelste relay-tijden, waar het record 46.06 is en al jaren 46'ers worden gezwommen. Overigens ben je in een relay 0.5-0.7 seconden sneller aan de start, dat moet je er dus bij optellen.
Daarnaast is het nadelige effect van het ondiepe bad mogelijk minder bij de sprintnummers op de vrij slag, omdat je dat puur op kracht doet en veel minder op efficiëntie en stabiliteit.
[...]
Zhahle stond niet op de lijst met positief geteste atleten.
Ik ben dus redelijk optimistisch dat we gewoon een fantastische prestatie hebben gezien
2e vraag: waarom zou dit niet gelden voor de 100m vrije slag, maar bijv wel op de 100m schoolslag (die heel traag was)?
Waarschijnlijk heb je bij ondieper water meer weerkaatsingen via de bodem die van invloed zijn op de weerstand in het water. Bij de vrije slag kun je daar beter met kracht doorheen zwemmen tov de andere disciplines, waar het belangrijker is om met zo weinig mogelijk weerstand te zwemmen (zie je ook aan de hoeveelheid opspattend water). Maar ik ben geen zwemmer, dus wellicht kan @wouterg00 het beter uitleggen.Requiem19 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:24:
[...]
Kun jij als zwemmer uitkeggen hoe een ondiep ‘minder snel’ kan zijn?
2e vraag: waarom zou dit niet gelden voor de 100m vrije slag, maar bijv wel op de 100m schoolslag (die heel traag was)?
Volgens mij was de doping controle op de olympische spelen ook gewoon weer aanwezig, dus laten we vooral de prestaties tot t tegendeel is bewezen bewonderen en niet gelijk bij ieder record maar roepen dat t onwaarschijnlijk is. Dan gaan de mooie randjes van de sporten ook verdwijnen.
Deze discussie is in het wielren topic na de tour de france ook gekomen.
Voeding word beter, trainingen nog beter, herstel wordt optimaal.
Ga er maar vanuit dat de komende jaren records worden verbroken, en soms ook gewoon met flinke marges. Als je dat gewoon weg niet kan geloven of accepteren kan je beter je televisie uitzetten en lekker Netflix aan zetten en je er niet druk om maken.
Ga er maar vanuit dat de komende jaren records worden verbroken, en soms ook gewoon met flinke marges. Als je dat gewoon weg niet kan geloven of accepteren kan je beter je televisie uitzetten en lekker Netflix aan zetten en je er niet druk om maken.
vingertje uit de kom. Even strekken en tapen
Ik kijk ook heel graag wielersport maar door het verleden zal er altijd een zweem blijven hangen over deze sportdfbt schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:04:
Volgens mij was de doping controle op de olympische spelen ook gewoon weer aanwezig, dus laten we vooral de prestaties tot t tegendeel is bewezen bewonderen en niet gelijk bij ieder record maar roepen dat t onwaarschijnlijk is. Dan gaan de mooie randjes van de sporten ook verdwijnen.
Als er in Parijs en vorige keer in Tokio tientallen Chinese zwemmers betrapt worden op hetzelfde middel maar op onduidelijke reden toch mee mogen doen, dan is er een zweem. Dat er enkelen vrij zijn van die eerdere positieve tests is goed voor ze, maar guilty by association denkt iedereen aan
Volgens mij kan gendoping nog niet echt opgespoord worden.dfbt schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:04:
En wees naar zeker dat die landen niet enkel bezig zijn met het verbeteren van enkel eetgewoontes en trainingen
[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 01-08-2024 09:28 ]
Sterke race van Florijn in de skiff. Veelbelovend voor de finale.
Zeker, maar toch die halve finale 2 hadden 2 dames onder de tijd van FlorijnPatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:39:
Sterke race van Florijn in de skiff. Veelbelovend voor de finale.
Florijn: 7:21:26
Twigg: 7:17:19
Senkute: 7:19:15
Het was natuurlijk geen direct duel, dus wellicht dat Florijn haar race gebaseerd heeft op wat Rigney liet zien en kan het nog harder, maar het gaat niet een 'makkelijk' goud worden denk ik. Het zal een klap harder moeten in de finale
PS4 PSN: Dazzler2120
8 personen in zo'n boot is wel indrukwekkend om te zien! De negende persoon heeft het makkelijk, headsetje op
Ik ben trouwens naar het schema aan het kijken van de 8-boten... Er zijn in totaal 7 inschrijvingen, vervolgens zijn er 2 voorrondes nodig om 6 boten te krijgen in de finale? Waarom dan
Ja, slaat nergens op. Alleen de nummer 1 ging door in de vorige ronde. Dus 2 boten zijn enorm in het voordeel, omdat ze een wedstrijd minder moeten roeien.Dazzler2120 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:18:
Ik ben trouwens naar het schema aan het kijken van de 8-boten... Er zijn in totaal 7 inschrijvingen, vervolgens zijn er 2 voorrondes nodig om 6 boten te krijgen in de finale? Waarom dan
Ook wel vreemd dat in de mannen 8 boot gewoon een vrouw zit… zal wel een gewichtskwestie zijn.
Voormalig roeier hier.PatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:21:
[...]
Ja, slaat nergens op. Alleen de nummer 1 ging door in de vorige ronde. Dus 2 boten zijn enorm in het voordeel, omdat ze een wedstrijd minder moeten roeien.
Ook wel vreemd dat in de mannen 8 boot gewoon een vrouw zit… zal wel een gewichtskwestie zijn.
Correct, stuurtje wil je zo licht mogelijk hebben. Geslacht maakt niet uit.
Minimum gewicht is blijkbaar 55 kilo, en zij zit daar bij races zo ongeveer opPatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:21:
[...]
https://www.omroepbrabant...een-ticket-voor-de-spelen
Handbal blijft een vreemde sport, vooral de rol van de keeper die ergens toch wel minimaal lijkt, ook met zo'n 7-meter worp, de keeper is nagenoeg kansloos.
Die Braziliaanse handbalsters zien er niet allemaal even afgetraind uit. Nu snap ik dat handbal erg fysiek is waar massa wel helpt, maar het is ook een snel spelletje, waar snelheid en fitheid helpen.
Ik vraag me ook altijd af… waarom zou je bij handbal keeper willen worden als kind? Je bent gewoon een schietschijf.Homeland schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:33:
Handbal blijft een vreemde sport, vooral de rol van de keeper die ergens toch wel minimaal lijkt, ook met zo'n 7-meter worp, de keeper is nagenoeg kansloos.
Yep, hier goed te zien bij de Gouden mannen 8 van 1996. Stuurman is duidelijk herkenbaar naast de bomen van roeiersHomer-Simpson schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:22:
[...]
Voormalig roeier hier.
Correct, stuurtje wil je zo licht mogelijk hebben. Geslacht maakt niet uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ayUqSqLNwPYlsfcO4bqCd889.jpg?f=user_large)
We gaan zitten voor de finales! Zometeen de dubbeltwee roeiers en de 4 zonder stuurman vrouwen! Denk 2 kanshebbers voor goud, en 1x een outsider voor een medaille.
Wat is dat 3 x 3 basketbal een heerlijke sport om naar te kijken zeg!
Prima mix van de techniek van basketbal, de snelheid en positiespel zonder bal van korfbal en de fysieke 'stevigheid' van handbal.
Prima mix van de techniek van basketbal, de snelheid en positiespel zonder bal van korfbal en de fysieke 'stevigheid' van handbal.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Die Serviër gooit in de laatste seconde een 2-punter binnen bij 3X3 tegen NL… dikke pech!
Inderdaad een leuke kijksport, maar hoeveel wordt dit gespeeld in NL en wereldwijd? Tot een paar jaar terug had ik het nog nooit gezien. Of is dit een soort padel, wat heel snel populair geworden is de laatste jaren, maar geen Olympische sport is, wat ik niet begrijp.ralpje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:00:
Wat is dat 3 x 3 basketbal een heerlijke sport om naar te kijken zeg!
En dan die commentator droog bij de herhalingen : 'Nu vanuit een andere camerapositie, ja daar gaat ie er ook gewoon in'PatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:02:
Die Serviër gooit in de laatste seconde een 2-punter binnen bij 3X3 tegen NL… dikke pech!
Dit inderdaad. Het is de laatste jaren erg populair geworden. Regulier basketbal komt in Nederland al niet in de media, laat staan 3X3. 🤷♂️ Terwijl de Nederlandse 3X3 teams veel beter doen dan onze reguliere basketbal teams.PatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:05:
[...]
Inderdaad een leuke kijksport, maar hoeveel wordt dit gespeeld in NL en wereldwijd? Tot een paar jaar terug had ik het nog nooit gezien. Of is dit een soort padel, wat heel snel populair geworden is de laatste jaren, maar geen Olympische sport is, wat ik niet begrijp.
Het is het tweede olympische toernooi waar 3x3 gespeeld wordt, volgens WikipediaPatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:05:
[...]
Inderdaad een leuke kijksport, maar hoeveel wordt dit gespeeld in NL en wereldwijd? Tot een paar jaar terug had ik het nog nooit gezien. Of is dit een soort padel, wat heel snel populair geworden is de laatste jaren, maar geen Olympische sport is, wat ik niet begrijp.
Ik weet wel dat NL bewust op 3x3 ingezet heeft. NL kent niet genoeg topniveau basketballers om een 'regulier' nationaal team op dit niveau mogelijk te maken, omdat 3x3 wat 'dunner' is qua sport wereldwijd zijn de kansen daar gewoon wat groter.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
De nummer 1 speler van de wereld.PatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:02:
Irritant goede speler.
Wel jammer van de laatste twee acties die NL de das om deden.
Slagter maakte geen fout maar die serviër "flopte" (zelfde als een schwalbe bij voetbal) en kwam ermee weg.
Ook leek die snorremans lopen te maken voor zijn winnende schot.
Maar goed, die Slagter is juist de schutter van het team en nog steeds zien we Worthy strugglen maar wel alle schoten nemen.
Niet mooi en jammer dat weer alles van Worthy uit moet gaan.
In de 3x3 pro competitie zagen we team Amsterdam (da's in wezen ditzelfde team) juist wel met alle 4 spelers bijdragen leveren.
Dit is weer een stap terug wat dat betreft.
Het is nog niet helemaal de Worthy die ik herken. Defensief en dribbelend wel sterk, maar de schoten vallen nog totaal niet.SuBBaSS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:10:
[...]
Maar goed, die Slagter is juist de schutter van het team en nog steeds zien we Worthy strugglen maar wel alle schoten nemen.
Niet mooi en jammer dat weer alles van Worthy uit moet gaan.
In de 3x3 pro competitie zagen we team Amsterdam (da's in wezen ditzelfde team) juist wel met alle 4 spelers bijdragen leveren.
Dit is weer een stap terug wat dat betreft.
Oh was het de vorige spelen de 1e keer? Ik heb het toen wel 'ontdekt' als leuke kijksport, maar wist niet dat het daarvoor nog niet op de OS was.ralpje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:10:
[...]
Het is het tweede olympische toernooi waar 3x3 gespeeld wordt, volgens Wikipedia
Lees nu ook : "3x3 is voor de eerste keer succesvol geïntroduceerd als een officiële discipline in het basketball in 2010, bij de Youth Olympic Games in Singapore"
Ik wist niet eens dat er een Youth Olympic Games bestond.
Ja, vgm was de 3x3 geïntroduceerd om een dynamischere variant van basketbal te introduceren. Naar mijn mening is dat goed gelukt.sverzijl schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:14:
[...]
Oh was het de vorige spelen de 1e keer? Ik heb het toen wel 'ontdekt' als leuke kijksport, maar wist niet dat het daarvoor nog niet op de OS was.
Lees nu ook : "3x3 is voor de eerste keer succesvol geïntroduceerd als een officiële discipline in het basketball in 2010, bij de Youth Olympic Games in Singapore"
Ik wist niet eens dat er een Youth Olympic Games bestond.
Hij heeft er nu totaal twee/ drie gemaakt ofzo toch?Niellie41 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:13:
[...]
Het is nog niet helemaal de Worthy die ik herken. Defensief en dribbelend wel sterk, maar de schoten vallen nog totaal niet.
Dit is ook voor hem niet normaal nee.
Hij was zelf wel vol vertrouwen maar staat nu 3 wedstrijden 'droog'.
Ergens een fijne gedachte dat het alleen maar beter kan? Maar wanneer gaat dat gebeuren?
Hopelijk in de knock-out fase, als ze die halen. Dan wordt het belangrijk. Dat moet wel lukken, toch?SuBBaSS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:17:
[...]
Hij heeft er nu totaal twee/ drie gemaakt ofzo toch?
Dit is ook voor hem niet normaal nee.
Hij was zelf wel vol vertrouwen maar staat nu 3 wedstrijden 'droog'.
Ergens een fijne gedachte dat het alleen maar beter kan? Maar wanneer gaat dat gebeuren?
Komt weer een 4e plekje aan… jammer… medaillekans was er maar was een klein kansje. Toch knap geroeid van de dames dubbel twee.
[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2024 11:25 ]
Klopt.Dazzler2120 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:17:
[...]
Ja, vgm was de 3x3 geïntroduceerd om een dynamischere variant van basketbal te introduceren. Naar mijn mening is dat goed gelukt.
En het wordt (in NL) ook goed gepromoot bij de jeugd.
Het is voor ontwikkeling van spelers ook heel goed nl. Je speelt hier bijv. op alle posities terwijl je in 5v5 vaste rollen hebt. Het is ook veel fysieker en zoals je ziet wordt er weinig gezeken over fouten. Daar is gewoon weinig tijd voor; spel gaat door.
De wisselwerking is heel goed.
Ja nou laten we wel wezen; die kerel is niet ineens verleerd hoe te schieten dus dat MOET wel goedkomen.Niellie41 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:21:
[...]
Hopelijk in de knock-out fase, als ze die halen. Dan wordt het belangrijk. Dat moet wel lukken, toch?
Op belangrijke momenten weet hij ze er toch wel in te frommelen.
Het zou goed zijn als Slagter zich meer als 'threat' opstelt. Nu is het bijna voorspelbaar dat het alleen van Worthy komt.
(En dat terwijl Dimes ook heel redelijk schiet; tijdens de OKT was hij de man toen het moest).
Zilver… daar gaat weer een ingecalculeerde gouden plak… jammer
Die Roemenen komen uit het niets en staan er dan ineens
Zilver, knappe prestatie zeker gezien de ijzersterke Roemenen. Die eindsprint was ontzettend indrukwekkend om te zien.
Wat hebben die Roemenen gegeten?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Geweldige race van Nederland.
En wat een eindsprint van Roemenië
Weer een medaille erbij
En wat een eindsprint van Roemenië
Weer een medaille erbij

[ Voor 19% gewijzigd door d-vine op 01-08-2024 11:38 ]
Weer een wereldkampioen in het roeiwater… dat is bij deze OS nog geen garantie op succes geweest… hopelijk nu weer wel succes?
Die commentator bij de NOS is het weer aan het jinxen…
Gaat weer zilver worden…
Toch goud! Revanche op de Britten!
[ Voor 59% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2024 11:57 ]
Jezus wat een race.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wauw wat een geweldige race! Spannend tot het einde! Goud!
[ Voor 9% gewijzigd door darkdesign op 01-08-2024 11:57 ]
Wat scheelde dat zeg!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat scheelde niet veel. Mooie race.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Erg knap geroeid dames!

Wel een mooie uitbundige en oprechte reactie toen ze wonnen!PatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:52:
Die commentator bij de NOS is het weer aan het jinxen…
Edit: ik kijk via HBO, sorry, andere presentator.
[ Voor 10% gewijzigd door darkdesign op 01-08-2024 11:59 ]
En dan met totaal verzuurde armen juichen
dat Gracenote bureau dat maar even calculeert wat er gewonnen gaat worden kan echt helemaal de boom in.
Ligt allemaal zo dicht bij elkaar, valt niet te voorspellen of je zilver of goud pakt.
Net als dat beide hockey teams "even" goud gaan pakken.
Of van de Poel met wielrennen goud gaat pakken.
Stel je toch eens voor dat je achter loopt op schema
Ligt allemaal zo dicht bij elkaar, valt niet te voorspellen of je zilver of goud pakt.

Van Der Poel heeft bij het wielrennen in ieder geval geen last van ontbrekende plankjes, dus dat vergroot zijn kansend-vine schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:07:
dat Gracenote bureau dat maar even calculeert wat er gewonnen gaat worden kan echt helemaal de boom in.
Verder met je eens. Ligt gigantisch dicht bij elkaar allemaal. Maakt het wel zo spannend en leuk!
Terug naar judo… makkelijke tegenstander voor Steenhuis volgens NOS… binnen 30 seconden ippon en naar de herkansing.
Keiharde armklemWillem30 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:10:
Judo potje van 23 seconden....
Mooie actie van die Israëlische.
Ook dat is Judo.
Michael Korrel wint zijn judo partij. Tegenstander is moe zo te zien....
Nouja het ding van een databureau is natuurlijk een beetje dat data vaak harde lijnen heeft, waarin nuances ontbreken.
Stel een situatie waar Nederland 20% 'kans' op goud zou hebben, en het beste land wat erachter komt 10% 'kans' zou hebben op goud - dan tel je die gouden medaille dus bij Nederland.
Dan is er nog steeds veel kans erop dat Nederland dat goud niet pakt.
Hetzelfde geldt natuurlijk andersom. In iedere prognose en voorspelling vanuit data zal je achteraf zien dat het niet klopt, soms wint iemand vanuit een verrassing, soms verliest iemand vanuit een verrassing. Dat maakt de berekening of de voorspelling niet persé slechter. Ik denk wel dat veel mensen er teveel waarde aan hechten.
Stel een situatie waar Nederland 20% 'kans' op goud zou hebben, en het beste land wat erachter komt 10% 'kans' zou hebben op goud - dan tel je die gouden medaille dus bij Nederland.
Dan is er nog steeds veel kans erop dat Nederland dat goud niet pakt.
Hetzelfde geldt natuurlijk andersom. In iedere prognose en voorspelling vanuit data zal je achteraf zien dat het niet klopt, soms wint iemand vanuit een verrassing, soms verliest iemand vanuit een verrassing. Dat maakt de berekening of de voorspelling niet persé slechter. Ik denk wel dat veel mensen er teveel waarde aan hechten.
Wat slecht en amateuristisch bij de NOS… in de studio melden ze dat Steenhuis uit het toernooi ligt, maar ze zit gewoon in de herkansingen met nog kans op brons.
Ze heeft zichzelf zojuist gecorrigeerdPatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:16:
Wat slecht en amateuristisch bij de NOS… in de studio melden ze dat Steenhuis uit het toernooi ligt, maar ze zit gewoon in de herkansingen met nog kans op brons.
Dat is het hele ding vind ik. Alles wordt naast die "voorspelling" gelegd en als het minder is dan de beoogde plak wordt er weer van alles geroepen we lopen achter, het is minder.Dazzler2120 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:14:
Dat maakt de berekening of de voorspelling niet persé slechter. Ik denk wel dat veel mensen er teveel waarde aan hechten.
Er zitten sporten tussen waar het bijna niet te doen is om het goed te voorspellen.
Bovenal Nederland doet het weer heel erg leuk op de spelen en dat als klein landje dat blijft het mooist
De 4x 200 gaat heel lastig worden... Liggen toch wel op grote afstand van de rest van het veld. Zonde
Wat voor ‘zakken’ hebben die Britse roeisters aan?
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2024 12:27 ]
Revanche voor de verloren roeifinale van gisteren, tegen de Britten.
Het is een nieuwe trend, Duitsers liepen gisteren er ook meePatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:26:
Wat voor zakken hebben die Britse roeisters aan?
Uitzinnige vreugde ziet er zo uit, prachtige huldiging en wat zijn ze blij!
⏩ PVOutput☀️
Viel bijna een poster het water in
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Korrel moet tegen een reus judoën!
Echt fijn dat even duidelijk gemaakt wordt waarom die score van die Israelier niet telde. (not)
Wat een vaagheid bij dat judo.
Wat een vaagheid bij dat judo.
Je ziet het effect van deze voorspellingen ook duidelijk in dit topic. Het leidt bij diverse users tot nogal wat negativiteit.d-vine schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Dat is het hele ding vind ik. Alles wordt naast die "voorspelling" gelegd en als het minder is dan de beoogde plak wordt er weer van alles geroepen we lopen achter, het is minder.
Er zitten sporten tussen waar het bijna niet te doen is om het goed te voorspellen.
Bovenal Nederland doet het weer heel erg leuk op de spelen en dat als klein landje dat blijft het mooist
Wat mij betreft geven we veel te veel waarde aan de spreadsheet rekenaars met hun voorspellingen. Laten we vooral blij zijn dat sport niet zo eenvoudig te voorspellen is. Dan was er ook nul reden meer om te kijken.
If you can see, look. If you can look, observe
Helaas....wat een reus die tegenstanderd-vine schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:32:
Korrel gaat het heel lastig krijgen