Beetje losse flodder, maar wist even niet in welk topic ik dit moest plaatsen.
Binnenkort krijgen mijn partner en ik een bedrag van ± 400K.
We hebben een huis zonder hypotheek. Werken beiden als ZZP'er maar zeer weinig en de inkomsten zijn ook navenant.
We hebben ook nog wat spaargeld wat deels vast bij Raisin gestald is en deels direct opneembaar bij Knab. Ik weet effetjes niet goed wat ik met die 400K moet doen. Mijn eerste gedacht was deposito's van 1, 2, 3 en 4 jaar. Leuke rente. Niet spectaculair natuurlijk.
Ik ben al wat ouder en AOW en pensioentje komen eraan over een jaar of 8.
Mijn partner een stuk jonger, nog lang geen AOW en nul pensioen.
Ben niet echt van het beleggen omdat ik daar zenuwachtig van wordt. Of het moet heel safe zijn, maar dan denk ik dat sparen met 3.5% net zo effectief is.
Wie kan me zijn gedachten geven over mijn situatie?
Binnenkort krijgen mijn partner en ik een bedrag van ± 400K.
We hebben een huis zonder hypotheek. Werken beiden als ZZP'er maar zeer weinig en de inkomsten zijn ook navenant.
We hebben ook nog wat spaargeld wat deels vast bij Raisin gestald is en deels direct opneembaar bij Knab. Ik weet effetjes niet goed wat ik met die 400K moet doen. Mijn eerste gedacht was deposito's van 1, 2, 3 en 4 jaar. Leuke rente. Niet spectaculair natuurlijk.
Ik ben al wat ouder en AOW en pensioentje komen eraan over een jaar of 8.
Mijn partner een stuk jonger, nog lang geen AOW en nul pensioen.
Ben niet echt van het beleggen omdat ik daar zenuwachtig van wordt. Of het moet heel safe zijn, maar dan denk ik dat sparen met 3.5% net zo effectief is.
Wie kan me zijn gedachten geven over mijn situatie?