Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:13

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Beetje losse flodder, maar wist even niet in welk topic ik dit moest plaatsen.

Binnenkort krijgen mijn partner en ik een bedrag van ± 400K.
We hebben een huis zonder hypotheek. Werken beiden als ZZP'er maar zeer weinig en de inkomsten zijn ook navenant.
We hebben ook nog wat spaargeld wat deels vast bij Raisin gestald is en deels direct opneembaar bij Knab. Ik weet effetjes niet goed wat ik met die 400K moet doen. Mijn eerste gedacht was deposito's van 1, 2, 3 en 4 jaar. Leuke rente. Niet spectaculair natuurlijk.
Ik ben al wat ouder en AOW en pensioentje komen eraan over een jaar of 8.
Mijn partner een stuk jonger, nog lang geen AOW en nul pensioen.
Ben niet echt van het beleggen omdat ik daar zenuwachtig van wordt. Of het moet heel safe zijn, maar dan denk ik dat sparen met 3.5% net zo effectief is.

Wie kan me zijn gedachten geven over mijn situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

"Ben niet echt van het beleggen omdat ik daar zenuwachtig van wordt. Of het moet heel safe zijn, maar dan denk ik dat sparen met 3.5% net zo effectief is."

De 'veiligste' manier van beleggen zijn indexfondsen (zoals bijvoorbeeld Meesman) een andere optie zijn obligaties.

Je zou ook een huis kunnen kopen en die verhuren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

1. Het spaartopic - Deel 4
  2. Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1
  3. Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11
  4. Cryptocurrencies
Die eerste als je zonder risico een laag rendement wilt wat misschien net de inflatie bijhoudt. Die tweede als je eerder met pensioen wilt gaan. De derde als je een beetje wilt gokken, de vierde als het je niet uitmaakt morgen die 400k niet meer te hebben :p

Zie denk ik vooral Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4" en de paar posts daaromheen over een recente mogelijkheden met goede rentes. Je zult een afweging moeten maken tussen de zekerheid van DGS en het optimale rendement behalen door het grootste deel op de rekening met de beste rente te zetten. Het vergt natuurlijk wel wat actief management om telkens te kijken of je geld nog wel goed staat, (welkomst-)rentes niet afgelopen zijn en of je niet ergens anders een rekening moet openen. Maar met een paar ton is dat al snel de moeite waard.

Deze mag natuurlijk ook niet ontbreken: Financiële onafhankelijkheid - Deel 5

[ Voor 39% gewijzigd door fsfikke op 01-07-2024 11:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

garriej schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:59:

Fiscaal wel ontzettend onaantrekkelijk tegenwoordig. Heel veel meer gedoe en zorgen, met minder rendement dan op de beurs :p Vastgoed als investering Deel 2

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 01-07-2024 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:22
Rzaan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:56:
Kijk dan eens wat die bij kan sparen aan pensioen, bijvoorbeeld bij Brand New Day.
Krijg je ook nog een mooi deel terug via de belastingen. Met zo'n groot bedrag beschikbaar kun je op 01-Jan je hele jaarruimte ineens storten.

PS:ondanks maar 8 jaar te gaan ook nog iets voor jezelf ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Die is juist net verkocht :+

Ik zou het verspreiden over verschillende deposito’s bij verschillende banken.

[ Voor 17% gewijzigd door VidaR-9 op 01-07-2024 11:43 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
"Ben niet echt van het beleggen omdat ik daar zenuwachtig van wordt. Of het moet heel safe zijn, maar dan denk ik dat sparen met 3.5% net zo effectief is."

De 'veiligste' manier van beleggen zijn indexfondsen (zoals bijvoorbeeld Meesman) een andere optie zijn obligaties.

Die 4 ton komt uit een appartement dat ik net verkocht heb. Dat had ik ook nooit verhuurd. Deels omdat ik er zelf nog wel 's sliep, maar vooral ook omdat ik echt allergisch ben voor gezeik "De ketel doet het niet", "De kraan lekt". Ik weet dat ik dat uit had kunnen besteden, maar dat vind ik al teveel gedoe. Terwijl ik echt niet lui ben of ergens mijn schouders niet onder wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
GroteVoet459 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:34:
[...]

Kijk dan eens wat die bij kan sparen aan pensioen, bijvoorbeeld bij Brand New Day.
Krijg je ook nog een mooi deel terug via de belastingen. Met zo'n groot bedrag beschikbaar kun je op 01-Jan je hele jaarruimte ineens storten.

PS:ondanks maar 8 jaar te gaan ook nog iets voor jezelf ...
Mij gedachten hierbij (waarschijnlijk onterecht) Maar dan heb ik er over 8 jaar pas iets aan. Stel dat ik het eerder nodig heb, vanwege een onvoorziene omstandigheid.
Daarnaast hebben we nauwelijks inkomen. Misschien met z'n 2-en gemiddeld 30K per jaar. Waar moet ik dat vanaf trekken (serieuze vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rzaan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Die 4 ton komt uit een appartement dat ik net verkocht heb. Dat had ik ook nooit verhuurd. Deels omdat ik er zelf nog wel 's sliep, maar vooral ook omdat ik echt allergisch ben voor gezeik "De ketel doet het niet", "De kraan lekt". Ik weet dat ik dat uit had kunnen besteden, maar dat vind ik al teveel gedoe. Terwijl ik echt niet lui ben of ergens mijn schouders niet onder wil zetten.
ik heb hier totaal geen verstand van..maar zijn vakantiehuisjes misschien hier de oplossing voor?

dan zit er een park/bedrijf/derde tussen die verhuur etc regelt en volgens mij hoef je zelf ook niet op te komen draven als een kraan lek. Ik kan snappen dat er er dan nog een partij is die hier aan wilt gaan verdienen maar het neemt je ook wat uit handen allicht.

nogmaals, het schoot me te binnen zo ineens na weer zo'n achtelijke reclame op YT gezien te hebben. :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44
Fraggert schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:56:
[...]

ik heb hier totaal geen verstand van..maar zijn vakantiehuisjes misschien hier de oplossing voor?

dan zit er een park/bedrijf/derde tussen die verhuur etc regelt en volgens mij hoef je zelf ook niet op te komen draven als een kraan lek. Ik kan snappen dat er er dan nog een partij is die hier aan wilt gaan verdienen maar het neemt je ook wat uit handen allicht.

nogmaals, het schoot me te binnen zo ineens na weer zo'n achtelijke reclame op YT gezien te hebben. :P
Dat rendement tegenwoordig is letterlijk om te janken als je ziet hoeveel het park 'afpakt'. En daarnaast moet je vaak alles via het park zelf regelen zodat hun marge weer hoger wordt.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SgtElPotato schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Dat rendement tegenwoordig is letterlijk om te janken als je ziet hoeveel het park 'afpakt'. En daarnaast moet je vaak alles via het park zelf regelen zodat hun marge weer hoger wordt.
goed dat je het zegt, vanuit mij slechts even goedbedoeld naar @Rzaan om allicht te onderzoeken :)

ik heb totaal geen beeld verder bij wat voor bedragen en rendementen hier spelen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:28
Hoeveel is 400k voor je? Is dat 20x je jaaruitgaven of 10x of zelfs maar 5x?
Hoe belangrijk vind je dat er geld overblijft nadat je/jullie overleden bent/zijn?
Hoeveel spaargeld heb je naast die 400k>

Dat vind ik belangrijke dingen om te bepalen hoe ik er mee om zou gaan. Met 400k, een rendement van 2% en een onttrekking van 25k kan je wel 20 jaar van dat geld leven. Dan ben je ongeveer 80 jaar oud. Dan heb je dus die onttrekking van 25k per jaar, plus je inkomen en/of AOW/pensioen. Dan heb je een vrij risicoloos vooruitzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:56:
Beetje losse flodder, maar wist even niet in welk topic ik dit moest plaatsen.

We hebben een huis zonder hypotheek. Werken beiden als ZZP'er maar zeer weinig en de inkomsten zijn ook navenant.
We hebben ook nog wat spaargeld wat deels vast bij Raisin gestald is en deels direct opneembaar bij Knab. Ik weet effetjes niet goed wat ik met die 400K moet doen. Mijn eerste gedacht was deposito's van 1, 2, 3 en 4 jaar. Leuke rente. Niet spectaculair natuurlijk.
Ik ben al wat ouder en AOW en pensioentje komen eraan over een jaar of 8.
Verdiep je eens in jullie jaar- en reserveringsruimtes. Dan zou je fiscaal gunstig wat kunnen sparen, alhoewel je met een laag (marginaal) belastingtarief ook niet enorm veel af kunt trekken. Zou misschien een optie zijn ter diversificatie. Idd zoals iemand suggereerde Brand New Day of bij je eigen huisbank een pensioenspaar- of beleggingsproduct overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Sovieto schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:59:
Hoeveel is 400k voor je? Is dat 20x je jaaruitgaven of 10x of zelfs maar 5x?
Hoe belangrijk vind je dat er geld overblijft nadat je/jullie overleden bent/zijn?
Hoeveel spaargeld heb je naast die 400k>

Dat vind ik belangrijke dingen om te bepalen hoe ik er mee om zou gaan. Met 400k, een rendement van 2% en een onttrekking van 25k kan je wel 20 jaar van dat geld leven. Dan ben je ongeveer 80 jaar oud. Dan heb je dus die onttrekking van 25k per jaar, plus je inkomen en/of AOW/pensioen. Dan heb je een vrij risicoloos vooruitzicht.
Slimme vragen!
Hoeveel we precies uitgeven, weet ik niet. Moet nog flink uitgeven aan de tuin en aan nieuwe auto. Maar dat kan ik met het reeds in mijn bezit zijnde geld doen. Maar het zal inclusief vakanties, vaste lasten, boodschappen, verzekering iets van 35K per jaar zijn. Denk ik. Nooit bijgehouden.
Er moet precies 0 overblijven als we beiden dood gaan. Maar mijn partner gaat pas over vele vele jaren met pensioen.
We hebben ook nog een huis dat hypotheekvrij is.

Risicoloos of minimaal risico, ik denk dat dat onze levensinstelling is voor wat geld betreft. Ik heb wel voor de grap ooit wat crowdfunding gedaan, maar dat rendement is ook laag, zeker omdat er om de haverklap wanbetalers de boel verstieren.
Ik realiseer me dat de kans op hoog rendement ook meestal een hoog of hoger risico met zich meebrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
finsdefis schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Verdiep je eens in jullie jaar- en reserveringsruimtes. Dan zou je fiscaal gunstig wat kunnen sparen, alhoewel je met een laag (marginaal) belastingtarief ook niet enorm veel af kunt trekken. Zou misschien een optie zijn ter diversificatie. Idd zoals iemand suggereerde Brand New Day of bij je eigen huisbank een pensioenspaar- of beleggingsproduct overwegen.
Dat ga ik sowieso onderzoeken. Maar ik zou zo gauw niet weten waar ik het vanaf moet trekken. Zoals gezegd hebben we niet veel inkomen. Betaalde altijd wel veel vermogensrendementsheffing en eingenwoningforfait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rzaan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:10:
[...]

Er moet precies 0 overblijven als we beiden dood gaan. Maar mijn partner gaat pas over vele vele jaren met pensioen.
Met zo een lange horizon onthoud je haar (het lijkt er op dat jij de financiële keuzes maakt) wel van de kans vele jaren vroeger met pensioen te gaan door niet (deels) te beleggen. Ik hoop dat zij die keuze weloverwogen ondersteund. Als je toch het geld eigenlijk niet nodig lijkt te hebben is de impact van een tijdelijke crisis ook niet groot.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 01-07-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
fsfikke schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:20:
[...]

Met zo een lange horizon onthoud je haar (het lijkt er op dat jij de financiële keuzes maakt) wel van de kans vele jaren vroeger met pensioen te gaan door niet (deels) te beleggen. Ik hoop dat zij die keuze weloverwogen ondersteund. Als je toch het geld eigenlijk niet nodig lijkt te hebben is de impact van een tijdelijke crisis ook niet groot.
Nee, ik beslis niet alleen. Maar ik zoek het wel bijna alleen uit. :)
Maar je hebt gelijk. Zij is echter ook kritisch op beleggen. Maar pensioensparen is misschien wel een goede optie voor haar.
Klinkt blassé, maar zo is het niet bedoeld. Maar we zijn eigenlijk beiden al jaren met pensioen. Zij geeft les, wat ze superleuk vindt. Ik neem alleen maar klussen aan die ik gezellig vind (of zeer goed betaald zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door GroteVoet459 op 01-07-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rzaan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:51:
[...]
Mij gedachten hierbij (waarschijnlijk onterecht) Maar dan heb ik er over 8 jaar pas iets aan. Stel dat ik het eerder nodig heb, vanwege een onvoorziene omstandigheid.
Je hoeft toch ook niet direct die €400K helemaal voor later weg te stoppen/vast te zetten?

En denk ook eens andersom: gaat zij het straks redden van alleen AOW en wat er eventueel bij jou vandaan komt aan partnerpensioen?

Hier was alles prima tot mijn vrouw (7 jaar jonger dan ik) ongenezelijk en progressief ziek werd. We hebben beide een hele periode bijgespaard voor extra pensioen (ik doe dat nog steeds) en daardoor hoeft zij zich straks geen zorgen te maken als mijn inkomen weg valt en zij (nog meer) extra medische kosten gaat krijgen (en dat is 100% zeker).

Dat er wat over blijft als we er beide niet meer zijn is leuk voor wat organisaties (zwager krijgt 0,00), maar dat vind ik het allerminste "probleem".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Met dit risicoprofiel zou ik aanraden om gewoon alles lekker op een 'veilige' spaarrekening of deposito-mix zetten. Ongeveer 2-4% rendement, en met DGS geen risico (mits onder limiet per bank).

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
wimpie schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:11:
Met dit risicoprofiel zou ik aanraden om gewoon alles lekker op een 'veilige' spaarrekening of deposito-mix zetten. Ongeveer 2-4% rendement, en met DGS geen risico (mits onder limiet per bank).
Maar 2,4%??
Dan zit je niet veilig, maar bij de door de overheid geredde Grootbanken ...

Dat kan veel beter: Het spaartopic - Deel 4

[ Voor 9% gewijzigd door GroteVoet459 op 01-07-2024 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
GroteVoet459 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Maar 2,4%??
Dan zit je niet veilig, maar bij de door de overheid geredde Grootbanken ...

Dat kan veel beter: Het spaartopic - Deel 4
Volgens mij schrijft hij 2 - 4 % (2 tot 4) niet 2,4

Ik heb nu ook een bescheiden bedrag staan bij een Portugese bank via Raisin. 3.6%
Het spaartopic lees ik veelvuldig.

[ Voor 15% gewijzigd door Rzaan op 01-07-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rzaan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:23:
[...]

Volgens mij schrijft hij 2 - 4 % (2 tot 4) niet 2,4
Idd - oeps ... 8)7
Ik heb nu ook een bescheiden bedrag staan bij een Portugese bank via Raisin. 3.6%
Het spaartopic lees ik veelvuldig.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Is een huisje in Spanje oid geen optie?
Als jullie met pensioen zijn, hebben jullie het hele jaar de keuze om de zon te willen opzoeken of niet.

Met 4 ton cash naast een hypotheekvrij huis in NL en voldoende spaargeld op de bankrekeningen zou ik het wel weten denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Wispe op 01-07-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Wispe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:12:
Als jullie met pensioen zijn, hebben jullie het hele jaar de keuze om de zon te willen opzoeken of niet.

Met 4 ton cash naast een hypotheekvrij huis in NL en voldoende spaargeld op de bankrekeningen zou ik het wel weten denk ik.
Dan concentreer je het risico wel erg in 1 object.
Plus hogere box 3 belasting en straks wellicht administratie om 'werkelijk rendement' aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
finsdefis schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:40:
[...]

Dan concentreer je het risico wel erg in 1 object.
Plus hogere box 3 belasting en straks wellicht administratie om 'werkelijk rendement' aan te tonen.
Een snelle blik op Google leert mij dat één keer belasting betaald moet worden, namelijk in Spanje. In Nederland ben je vrijgesteld.

Hoe/waar zou jij tot je dood willen spenderen/zitten dan?
Als ik zoveel geld had, naast een afgelost huis in NL, zou ik na mijn pensioen niet in Nederland willen blijven zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Wispe op 01-07-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Wispe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:12:

Bedoel je als investering?
Of als 'toedeledokie. Wij gaan naar de zon?'.

Want dat laatste is niet echt ons ding. We zijn graag thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:46:
[...]

Bedoel je als investering?
Of als 'toedeledokie. Wij gaan naar de zon?'.

Want dat laatste is niet echt ons ding. We zijn graag thuis.
Dat laatste. Met de winters daar, met de zomers hier (of daar).

Maar als je graag thuis/in NL bent, dan valt het af. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Wispe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:46:
[...]

Dat laatste. Met de winters daar, met de zomers hier (of daar).

Maar als je graag thuis/in NL bent, dan valt het af. :)
We hebben wel een huis in Z.O.-Azie en daar gaan we misschien dit jaar een paar maanden naar toe. Maar als het niet doorgaat is het ook goed.
Wel vinden we het mooi om te reizen. Zijn nog veel landen die we nog nooit bezocht hebben. Dat kost ook veel geld en daarom zou het mooi zijn als we een beetje rendement halen en daardoor wat te kunnen opmaken zonder dat we teveel interen.
Want ik wil altijd voldoende buffer hebben voor als er iets onvoorziens gebeurt.
Net zoals @GroteVoet459 hebben wij ook ervaring met ernstig ziek worden en dat in een paar weken tijd je hele toekomst er anders uit gaat zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Rzaan op 01-07-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Wispe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Een snelle blik op Google leert mij dat één keer belasting betaald moet worden, namelijk in Spanje. In Nederland ben je vrijgesteld.

Hoe/waar zou jij tot je dood willen spenderen/zitten dan?
Als ik zoveel geld had, naast een afgelost huis in NL, zou ik na mijn pensioen niet in Nederland willen blijven zitten.
Ah dan zal daar wellicht een belastingverdrag voor zijn. In Spanje overwinteren lijkt me zeker wel eens een leuk idee, maar ik zou niet alles op een paard willen wedden met een partner die nog veel jonger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
finsdefis schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:54:
[...]

Ah dan zal daar wellicht een belastingverdrag voor zijn. In Spanje overwinteren lijkt me zeker wel eens een leuk idee, maar ik zou niet alles op een paard willen wedden met een partner die nog veel jonger is.
Off topic: Ik heb mijn halve leven gereisd voor mijn werk en vaak langere tijd ergens verbleven.
Er is geen beter land dan Nederland. Behalve misschien als je over heel veel geld beschikt. En dan bedoel ik echt heel veel. Dat hebben we niet.
Nogmaals off topic: Mijn partner moet er niet aan denken om in Spanje te gaan wonen (en ik ook niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:33
Rzaan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Dit snap ik helemaal. In dit soort topics komt altijd het advies vastgoed te kopen (of aan te houden) en te verhuren. Maar mijn nekharen gaan al overeind staan als ik alleen maar denk aan het gedoe dat daar bij kan komen kijken. Ik ben niet vies van wat werk en ook niet van wat risico, maar het type werk en risico dat er bij verhuur van vastgoed komt kijken is het laatste wat ik zou willen. En dan lijkt me een vakantiehuisje nog erger dan een normaal huis. Zelfs als je het beheer uitbesteedt, want dan ben je weer afhankelijk van die partij wat ook weer een vorm van gedoe is waar ik direct jeuk van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:15
Kijk eens op hofparken
Ik heb daar zelf wat grond gekocht maar ze werken nu wat anders. Bieden de komende jaren gegarandeerd rendement aan van 6%.
Je hoeft natuurlijk niet je hele hebben en houden daar in te storten, maar kan voor een deel best interessant zijn :Y

https://www.hofparkenverkoop.nl/obligaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Het antwoord, zoals heel vaak bij investeren, is wat mij betreft: spreiden.

Je wilt weinig risico lopen, dat is duidelijk. En natuurlijk moet je dan niet €400.000 in volatiele aandelen gaan stoppen. Maar 10%, of misschien maar 5%, van je vermogen stoppen in iets wat een beetje meer risico heeft, maar op de lange termijn ook grote kans heeft om meer op te leveren, durf je vast wel aan. Bijvoorbeeld indexbeleggen.

Met €400.000 kan je een hele hoop mooie potjes maken, en lekker spreiden. Maak er bijvoorbeeld 10 potjes van, van €40.000 per potje. Stop 1 potje (€40.000) in Meesman indexbeleggen, 1 potje zet je op Trade Republic (tot €50k krijg je daar 3,75%) rente, 2 potjes (€80.000) bij N26 (4% rente bij Metal-abonnement), etc.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Graag de topics hierboven eens goed doorlezen. Als er dan nog specifieke vragen zijn, dan kan dat prima in een eigen topic, maar dan wel specifieker en verdiepender dan dit .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.