Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:47
@Koos Werkloos je hebt gemist dat de TS zes maanden van te voren de melding heeft gedaan?
Verder een prachtige reclametekst voor ZPP Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Los van alle SPOF-zaken die al genoemd zijn, tussen 1 januari en eind januari zit toch minstens 3 weken. Als ze 1 januari al door hebben dat alles gruwelijk uitloopt zijn er nog drie weken om iemand anders de hele migratie van begin tot eind uit te leggen... Ja, dat kost meer tijd dan zelf die migratie doen, maar als dit zo zwaarwegend is dan kunnen er wel wat andere werkzaamheden uitgesteld worden. Als die migratie hierom eind januari nog fout loopt is de werkgever echt de kop in het zand aan het steken.

Maar het lijkt alsof @Anoniem: 36835 het prima op schrift kan verwoorden, dat zou ik vooral doen op een nette en rustige toon, dan loopt het waarschijnlijk met een sisser af.

[ Voor 25% gewijzigd door bwerg op 18-06-2024 23:17 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:56
Met een sisser aflopen zal dit sowieso, als het bedrijf van TS groot genoeg is om een jurist of HR-afdeling te hebben. Want zodra die er lucht van krijgen dat een zeven (!) maanden van tevoren aangevraagd verlof om deze reden geweigerd is gaan ze eerst heel hard lachen en dan eens een fors gesprek voeren... met de leidinggevende.

Maar ik vond de mail erg netjes en ga ervan uit dat ze er onderling uitkomen met vakantie die doorgaat en zonder ontslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07

FreakNL

Well do ya punk?

Koos Werkloos schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:24:
Je moet echt nooit een vakantie boeken zonder eerst toestemming van de werkgever te hebben gekregen. In de eerste plaats natuurlijk omdat je vakantie dan niet door kan gaan en je je geld kwijt bent als je geen toestemming krijgt. Maar in de tweede plaats is het natuurlijk ook niet erg netjes naar je werkgever toe, het komt toch een beetje over als "Ik bepaal zelf wanneer ik op vakantie ga, daar heeft de werkgever niets over te zeggen". Ook zou de werkgever zich onder druk gezet kunnen voelen ("Ik heb al een vakantie geboekt, dus nu MOET je me wel toestemming geven").

Daarnaast heeft TS het ook nog eens over ontslag nemen. Dat vind ik helemaal raar, alsof je wintersportvakantie belangrijker is dan je baan. Bovendien ga je zo niet op goede voet uit elkaar, waar je later weer last van kan gaan krijgen, bijvoorbeeld bij een referentenonderzoek van je nieuwe werkgever.

Of het redelijk is van de werkgever, daar kunnen we eindeloos over blijven discussiëren. Feit is dat je werkgever dat zo ziet en als je je werkgever niet op andere gedachten kan brengen, dan heb je je daar maar bij neer te leggen wil je je baan / een goede verstandhouding met je werkgever behouden. Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Het is nu eenmaal zo dat je in werkgever-werknemer-relatie soms moet slikken dat dingen niet helemaal gaan zoals ze zouden moeten gaan (waarbij ik overigens zeker niet wil zeggen dat je dan alles maar moet accepteren).
Makkelijk praten als je werkloos bent.

Ik boek mijn vakantie gewoon en zet het in het systeem. Formeel moet mijn leidinggevende akkoord geven maar dat controleer ik niet eens. Ze hebben echt zelf een probleem als het geweigerd wordt. Maar heel eerlijk, dat is wel geredeneerd uit de “hoger opgeleide schaarse techneut” gedachte. Mijn vriendin zit in de zorg en daar is het voor jou 10 anderen. Dus haar akkoord wachten we wel altijd af alvorens te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-06 12:26
Kurkentrekker schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:07:
Los van wat iedereen vindt over uitloop, nazorg, restwerk en wat allemaal. De werkgever stelt dat men in december geen vakantie kan opnemen vanwege dit project. De werknemer mag daar dus van uitgaan bij het boeken van een vakantie en doet dit netjes buiten de 'verboden' periode. De reactie van de werkgever is vervolgens 'uh, ja, het mag eigenlijk ook niet in januari'. Sorry, maar zo werkt het toch niet?
Zo zou het inderdaad niet moeten werken. In dit geval gaat het bovendien om afwezigheid vanwege een geboekte vakantie. Het zou namelijk ook eens kunnen dat het gaat om het eventueel wegvallen van een 'essentieel' geachte medewerker door b.v. ziekte of door (plotseling) overlijden. Als een werkgever het goed geregeld heeft maken dergelijke gebeurtenissen weinig uit voor het operationele deel van het bedrijf. Wanneer dat wel het geval is, dan is er flink wat mis met de planning en de organisatie van het werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk mag je die periode ook niet ziek worden van de leidinggevende. Kijk dus maar uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Compuchip87 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:29:
Met een sisser aflopen zal dit sowieso, als het bedrijf van TS groot genoeg is om een jurist of HR-afdeling te hebben. Want zodra die er lucht van krijgen dat een zeven (!) maanden van tevoren aangevraagd verlof om deze reden geweigerd is gaan ze eerst heel hard lachen en dan eens een fors gesprek voeren... met de leidinggevende.

Maar ik vond de mail erg netjes en ga ervan uit dat ze er onderling uitkomen met vakantie die doorgaat en zonder ontslag.
Gezien de reactie van de leidinggevende zou ik daar niet te hard op rekenen. HR is er voor de werkgever, niet voor de werknemer.
True, een goede HR manager zal exact doen wat je beschrijft. En daar zit hem exact de crux denk ik, anders was dit topic er niet ;)

@Koos Werkloos Leuke stelling. Maar tnzij jij zelf erg bang bent om je baan te verliezen, totaal niet relevant of nodig. We leven in een werknemersmarkt momenteel. Je hebt zo weer een baan, en wie wil er nou voor een bedrijf werken dat op alle slakken zout legt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

FreakNL schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:39:
[...]

Makkelijk praten als je werkloos bent.

Ik boek mijn vakantie gewoon en zet het in het systeem. Formeel moet mijn leidinggevende akkoord geven maar dat controleer ik niet eens. Ze hebben echt zelf een probleem als het geweigerd wordt. Maar heel eerlijk, dat is wel geredeneerd uit de “hoger opgeleide schaarse techneut” gedachte. Mijn vriendin zit in de zorg en daar is het voor jou 10 anderen. Dus haar akkoord wachten we wel altijd af alvorens te boeken.
In de zorg hebben ze gewoon iets meer druk om op "vakantiepiekmomenten" toch een aanzienlijke bezetting te hebben. Maar over het algemeen is zelfs in de zorg een vakantie in januari waarschijnlijk niet zo'n enorm probleem. Van wat ik me van vroeger van "de verpleegstertjes" kon herinneren, was het vooral qua planning in de 6 weken zomervakantie van de basisschool passen en meten. Heel leuk dat iedereen op vakantie is, maar dat geldt niet voor de bewoners van een verpleegtehuis bijvoorbeeld. "Migratie" is daar ook een meer natuurlijk proces. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Laatst online: 12:56
The Eagle schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Gezien de reactie van de leidinggevende zou ik daar niet te hard op rekenen. HR is er voor de werkgever, niet voor de werknemer.
Exact, en een zeven maanden van tevoren aangevraagd verlof weigeren met deze reden kan een hele berg juridisch gezeik opleveren voor de werkgever dus als ik dit hoorde zou ik in het bedrijfsbelang als de wiedeweerga dat verlof laten goedkeuren en zorgen dat het niet weer gebeurt :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 09:15
Als je dusdanig cruciaal bent is het dus ofwel eind zoals gepland december live; ofwel eind februari; in januari is dan gewoon even geen optie, dat weet iedereen nu al. Mocht je werkgever daar niet mee akkoord gaan dan zou ik het eens over je salaris gaan hebben, en dan in de relatief onrealistische richting van 'minimaal dubbel vanaf nu of ik ga weg voor december'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:13
Nog reactie van je werkgever gehad? @Anoniem: 36835

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Topicstarter
Leidinggevende heeft mondeling na mijn email gezegd: "Ja je hebt wel een punt, komt vast goed."
Projectleider (extern) heeft er niks meer over gezegd.

Niks zwart op wit, maar ik denk dat ik sterk sta met mijn mail met waarschuwing, 7 maanden van te voren.
Als ze op het laatst zeggen: "ja maar we hebben je nodig", dan verwijs ik gewoon naar die mail en ga ik lekker op vakanties. Eventuele consequenties accepteer ik dan wel :)

Iedereen is vervangbaar, als ik onder een bus zou komen, zit er een maand later gewoon iemand anders op mijn plek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:04

PB-powell

Mr. Laziness

Maar heb je nu een duidelijke afkeuring gekregen voor je aanvraag? Want als je niet officieel binnen 2 weken schriftelijke afkeuring hebt is je verlofaanvraag goedgekeurd. Ook iets om mee te nemen mocht er later moeilijk worden gedaan.
https://www.rijksoverheid...n%20in%20het%20onderwijs.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29
PB-powell schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:58:
Maar heb je nu een duidelijke afkeuring gekregen voor je aanvraag? Want als je niet officieel binnen 2 weken schriftelijke afkeuring hebt is je verlofaanvraag goedgekeurd. Ook iets om mee te nemen mocht er later moeilijk worden gedaan.
https://www.rijksoverheid...n%20in%20het%20onderwijs.
Misschien even lezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:14
Misschien even een linkje delen dan met het bericht waarin dit duidelijk moet zijn inplaats van dit waar niemand iets aan heeft? Het enige wat ik van TS lees is dat dat die te horen heeft gekregen "ja maar misschien loopt de migratie uit"; dat is geen duidelijke afwijzing.

Wat @PB-powell zegt is een goeie, als je geen afwijzing hebt zwart op wit dan wordt de vakantie aanvraag automatisch goedgekeurd na twee weken. Zo heb ik ook diverse vakanties weten door te drukken omdat de baas te traag was met reageren.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:28
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:24:
[...]

Leidinggevende heeft mondeling na mijn email gezegd: "Ja je hebt wel een punt, komt vast goed."

Niks zwart op wit, maar ik denk dat ik sterk sta met mijn mail met waarschuwing, 7 maanden van te voren.
Als ze op het laatst zeggen: "ja maar we hebben je nodig", dan verwijs ik gewoon naar die mail en ga ik lekker op vakanties. Eventuele consequenties accepteer ik dan wel :)

Iedereen is vervangbaar, als ik onder een bus zou komen, zit er een maand later gewoon iemand anders op mijn plek.
Ik sta er precies hetzelfde in als jij hoor. De meeste andere tweakers hier die zich zorgen maken over wat de werkgever ergens over vind snap ik zelf ook niet echt. Vanuit mijn tienerjaren tot nu heb ik zoveel werkgevers gehad waarbij je ook maar gewoon een nummertje bent. Sinds ik dan al een tijdje in de IT werk wordt je wel een stuk meer gewaardeerd vind ik.

Maar toch, een vakantie vastleggen 1 jaar van te voren of 7 maanden, en dat dit dan eventueel zou moeten wijken omdat ze net in die week een migratie willen doen? Stel de migratie maar uit of maak gebruik van een andere collega\inhuur. Ik zou zelf ook gewoon op vakantie gaan. Werk staat bij mij heel hoog, maar privé leven met mijn vriendin of belangijke uitjes/vakanties met vrienden staat toch echt daar boven

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:26
Ik zou bij leidinggevende vragen om een loonsverhoging van 2k bruto per maand. Bij weigering leidinggevende laten weten dat je dus schijnbaar toch niet zo cruciaal bent en dat je dus met vakantie bent in januari. Het argument van WG werkt natuurlijk 2 kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:02
Anoniem: 36835 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:05:
Ik vroeg me af of hier ervaringen zijn met werkgevers die moeilijk doen rondom vakantie aanvragen.

***members only***

Ik ben benieuwd naar ervaringen van soortgelijke situaties, en hoe jullie hebben gehandeld of zouden handelen. :)
In deze categorie ooit eens ouderschapsverlof aangevraagd voor eerste kind "je is wettelijke geregeld dus we mogen het niet weigeren." Maar uiteraard geen promotie. Was 15 jaar geleden bij een grote werkgever in de it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Soepstengel schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:51:
[...]

Misschien even een linkje delen dan met het bericht waarin dit duidelijk moet zijn inplaats van dit waar niemand iets aan heeft? Het enige wat ik van TS lees is dat dat die te horen heeft gekregen "ja maar misschien loopt de migratie uit"; dat is geen duidelijke afwijzing.

Wat @PB-powell zegt is een goeie, als je geen afwijzing hebt zwart op wit dan wordt de vakantie aanvraag automatisch goedgekeurd na twee weken. Zo heb ik ook diverse vakanties weten door te drukken omdat de baas te traag was met reageren.
Het bericht boven jouw bericht beantwoord jouw vraag..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:14
Gadgeteer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Het bericht boven jouw bericht beantwoord jouw vraag..
Ook dat is geen definitieve ja/nee en ook niet zwart op wit. Ik snap dat de TS dit risico wilt nemen, maar als backup (wanneer de poep de fan raakt) kan je dus nog terugvallen op die twee weken regel MITS er geen officieel antwoord is dat ergens zwart op wit staat.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Laatst online: 02-06 13:11
Ach "iedereen is vervangbaar en z'n vaart zal het niet lopen".*

De werkgever dient met een oplossing te komen en meestal is de "HR afdeling" de gene die de seniors en manager terug fluit.

Jaren lang als junior gewerkt voor een internationaal bedrijf waar de bepaalde periodes waren "geblokt voor collega's met kinderen" of bv familie " met zwager zwager + neefje" op vakantie moesten. Bleven er een aantal maanden over en deze aanvragen werden bij mij altijd afgewezen door de mijn senior en manager met de motivatie dat de werkdruk het niet toe liet wat logisch is als je collega's 4-6 weken weg zijn en niemand het kan opvangen is het weer rennen tijdens de "rustige" periode.

Ik diende "mijn vakanties" naar Defcon USA ruim van te voren in soms een jaar maar meestal in december- januari. Meestal een paar dagen of uur voor tijd kreeg ik de afwijzing om mijn email van mijn senior.
Vervolgens declareerde, ik de reis, hotel en conferentie bij HR die het vervolgens afwees met reden dat ik maar een annulering verzekering had moeten nemen. Waren niet echt hoge bedragen dus liet ik het zitten. (het conferentie ticket moest je aan de deur kopen en de vlucht als je vroeg boekt 75 euro)

Geen idee waarom ik mij dit liet gebeuren, je bent jong er was geen Tweakers forum.
Hij kwam er mee weg omdat vakantie via de senior moest worden aangevraagd en deed het voorkomen dat ik altijd last minute op vakantie wilde. Zeg maar ongeschreven regels, binnen een bedrijf, waar door seniors en managers zich "goden" wanen.

Mijn vakantie was altijd wanneer zij er niet waren dan had ik het rustig omdat je als junior geen toegang mocht tot de algemene mailbox met tickets, kon ik dagen aan een een project besteden af te ronden.
Terugkijkend waren dit wel mijn productiefste periodes voor het jaar, geen seniors, managers, stakeholders en directie die de gehele dag langs kwamen na hun vergadering en je opzadelde met spoedjes en nieuwe projecten die gister klaar moesten zijn.

Vakantie dagen zou ik vandaag de dag alleen digitaal aanvragen platform en mail naar Hr met en CC senior/manager en dan een bevestiging vragen op mijn aanvraag.
Al doende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Laatst online: 02-06 13:11
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:06:
Heb ik in algemene zin bij de hand gehad. Zomervakantie in januari aangevraagd. Reactie: dat kan ik nu niet goedkeuren, want ik weet nog niet of we dan iets gepland hebben en misschien wil iemand anders die weken ook wel weg....

Hard uitgelachen en aangegeven dat de aanvraag al stilzwijgend goedgekeurd was omdat de aanvraag al 5 weken daarvoor gedaan was. HR gaf me gelijk.
Terug kijkend op mijn ervaring weet ik niet of deze reactie
Hard uitgelachen en aangegeven dat de aanvraag al stilzwijgend goedgekeurd
Je maakt er geen vrienden mee de Hr afdeling draagt je niet voor een bonus of promotie , je leidinggevende wel. In mijn geval had dit niets uitgemaakt mijn senior leiding gevende droeg zich altijd zelf voor.

[ Voor 0% gewijzigd door onno oliver op 25-06-2024 15:43 . Reden: meer previeuw gebruiken ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Soepstengel schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:26:
[...]

Ook dat is geen definitieve ja/nee en ook niet zwart op wit.
Precies. Dus is het een antwoord op je vraag. Je vroeg of hij een schriftelijke afwijzing had. Die heeft hij dus niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

onno oliver schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:41:
[...]

[...]

Je maakt er geen vrienden mee de Hr afdeling draagt je niet voor een bonus of promotie , je leidinggevende wel. In mijn geval had dit niets uitgemaakt mijn senior leiding gevende droeg zich altijd zelf voor.
Op dat moment hadden we al een salaris huis in beton gegoten. Ik kon al geen verhoging op prestatie meer krijgen, alleen de collectieve CAO verhogingen kreeg ik nog. Ben er ook niet heel lang meer gebleven toen. Promotie zou de functie van onze manager/teamlead zijn geweest en die was niet van plan te vertrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:26
onno oliver schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:41:
[...]

[...]

Als er zo met je als werknemer wordt omgegaan waarom zou je dan überhaupt willen promoveren bij zo'n partij/leidinggevende? Mag die lekker een andere gaan zoeken met dezelfde skills en ervaring, succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 21:21

macnerd

No Apples please :-)

Aan @Anoniem: 36835 : Nu je leidinggevende zegt: "Komt vast wel goed", heb je al een formeel verzoek voor verlof ingediend?

Zonder verzoek kan de werkgever bv zeggen dat je je vakantie niet officieel hebt aangevraagd en daarom niet door kan gaan. Met verzoek komt er of een goedkeuring of een afkeuring (met het ja-maar-het-kan-zijn-dat-we-eind-januari-nog-niet-live-zijn onzin-argument).

In dat laatste geval zou ik eens gewoon wat gaan rondkijken voor een andere baan. Bij een nieuwe baan kun je aangeven dat je al een vakantie hebt staan, en die moet de nieuwe werkgever dan accepteren als ie je aanneemt (nieuwe werkgever hoeft geen goedkeuring te geven). In principe kun je je vrije dagen ook meenemen naar je nieuwe werkgever. Dat wil zeggen: oude werkgever betaalt ze uit bij de eindafrekening en nieuwe werkgever moet je onbetaald verlof geven voor die hoeveelheid dagen. Geen ervaring mee overigens. Nieuwe baan kan ook betere arbeidsvoorwaarden betekenen, en met nog een half jaar te gaan kun je op je gemak zoeken. Hou wel rekening met je opzegtermijn (zie contract, is niet altijd maar 1 maand). Wel nasty om kort voor de go-live op te stappen, maar niemand kan het je verbieden. Beoordelingsfoutje van die manager zou ik zeggen, en vooral niet jouw probleem.

Blijf je wel, dan zou ik (in overleg met je manager en team) 1 van de collega's in willen werken op jouw taken. Basics uitleggen van SQL, wat je queries doen en je Python-code. Ook die collega de hele exercitie laten uitvoeren aan de hand van jouw draaiboek. En als die collega ook nog snapt wat ie doet (i.p.v. blind alles volgen wat je geschreven hebt), dan kun je in geval van problemen ook samen werken aan de oplossing ervan.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:06
Ik boek mijn vakanties ruim van te voren. Ik had voor dit jaar al op 2 januari al mijn vakanties voor 2024 doorgestuurd. Als je ruim van te voren doorgeeft heb je geen gezeur. Zeker bij ons is dat heel belangrijk, ik werk in een groot logistiek bedrijf vooral zomer als iedereen weg wil. Ik had al 3 weken en met de zomer 3 weken en met de kerst heb ik nog 1 weekje verlof.

Bij ons als je als eerste aanvraagt ben je als eerste. Bijvoorbeeld ik heb 1 dagje vrij + lang weekend en dit heb ik 1 maand van te voren aangevraagd en is goedgekeurd.

Ik zou echt geen ontslag nemen, dan maar geen vakantie. Ik heb een onbepaalde tijd contract en waar krijg je dat nog en ik verdien per maand niet slecht. Als ze tegen mij zullen zeggen, je kan niet op vakantie ik neem het terug en kies ik een nieuwe datum. Sorry hoor ook al moet je met een groep op vakantie. Ik zou die groep vertellen dat je geen vakantie heb gekregen en andere datum moet kiezen. Die wintersport kam je nog altijd doen!

Ik ben nu iets meer dan 6 jaar werkzaam bij mijn werkgever, en ik ga mijn werk niet op het spel zetten. Ik wil niet in moeilijke situaties terecht komen en zeker geen ontslag nemen.

Dan heeft die groep gewoon pech in mijn geval. Of ik zou praten voor een andere datum.

Ik hou met mijn beide handen mijn baan stevig vast. Als je ontslag zou nemen, verlies je veel rechten en in mijn geval zou dit betekenen geen WW en de bijstand en geen transitievergoeding aantal jaartjes. Maar ik gun niemand die situaties toe. Ik heb ooit eens zelf de bijstand mee gemaakt en dan werk ik liever hier door.

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 28-06-2024 10:40 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:47
Van der Berg schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:28:
Ik boek mijn vakanties ruim van te voren. Ik had voor dit jaar al op 2 januari al mijn vakanties voor 2024 doorgestuurd. Als je ruim van te voren doorgeeft heb je geen gezeur. Zeker bij ons is dat heel belangrijk, ik werk in een groot logistiek bedrijf vooral zomer als iedereen weg wil. Ik had al 3 weken en met de zomer 3 weken en met de kerst heb ik nog 1 weekje verlof.

Bij ons als je als eerste aanvraagt ben je als eerste. Bijvoorbeeld ik heb 1 dagje vrij + lang weekend en dit heb ik 1 maand van te voren aangevraagd en is goedgekeurd.
Hier is het vrij simpel. We zijn met een klein team en overleggen onderling wanneer iedereen wilt. Grootste gedeelte heeft kids en willen dus midden in de zomer, juli. Ik heb daar geen problemen mee, ik pak zelf lekker in september een paar weekjes. Leg ze dan ook altijd pas heel laat vast als de rest ingepland is.

Beetje geven en nemen. Collega's vallen dan ook wat vaker in als ik op andere dagen vrij wil bijvoorbeeld. Er zijn hier ook gewoon periodes dat je geen vrij kunt nemen vanwege drukte etc.

Zucht...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Topicstarter

Ik zou echt geen ontslag nemen, dan maar geen vakantie. Ik heb een onbepaalde tijd contract en waar krijg je dat nog en ik verdien per maand niet slecht. Als ze tegen mij zullen zeggen, je kan niet op vakantie ik neem het terug en kies ik een nieuwe datum. Sorry hoor ook al moet je met een groep op vakantie. Ik zou die groep vertellen dat je geen vakantie heb gekregen en andere datum moet kiezen. Die wintersport kam je nog altijd doen!

Ik ben nu iets meer dan 6 jaar werkzaam bij mijn werkgever, en ik ga mijn werk niet op het spel zetten. Ik wil niet in moeilijke situaties terecht komen en zeker geen ontslag nemen.

Dan heeft die groep gewoon pech in mijn geval. Of ik zou praten voor een andere datum
Verschil in mindset, ik vermoed dat je ook wat ouder bent al? Ik kan overal een contract voor onbepaalde tijd krijgen en prima verdienen als IT'er.
Die wintersport Werken kan je nog altijd doen!
De vakantie aan mij voorbij laten gaan betekent dat ik herinneringen misloop die je niet kunt vervangen/inhalen. We gaan om de 2 jaar met de vriendengroep op wintersport. Ik ben bijna 40, dus ik kan misschien nog 10x met die groep gaan. Wie is mijn werkgever om te bepalen dat ik nog 9 keer mag gaan in mijn leven? :z Werken kan ik nog 1560 weken tot mijn 70e.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 28-06-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:35:
[...]

Verschil in mindset, ik vermoed dat je ook wat ouder bent al? Ik kan overal een contract voor onbepaalde tijd krijgen en prima verdienen als IT'er.

[...]

De vakantie aan mij voorbij laten gaan betekent dat ik herinneringen misloop die je niet kunt vervangen/inhalen.
Mijn collega was ontslagen en werkt nu ergens anders met minder salaris, hij heeft er zoveel spijt van en niet eens het werk wat hij verwachtte. Oh trouwens dat zal ook raar gaan staan op je CV. Dan komen er weer vragen, waarom wisselende u vaak van baan? Als ze weten dat je vaak problemen had betreft vakanties gaan ze twijfelen, dan denken ze hij gaat vast hier hetzelfde doen. Ze kunnen ook referenties opvragen.

Ik ben 41, ik heb veel mee gemaakt. Ik werk sinds mijn 15de begonnen bij Albert Heijn. Daarna na mijn opleiding ben ik Administratieve werkzaamheden gaan doen. Nu al bijna 10 jaar in de logistiek als Medewerker inventaris bij 2 organisatie en hier nu eindelijk vast gekregen sinds eind 2019.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:34
Meneer van der Berg heeft altijd zijn eigen kijk op werk, zijn werk en werken in het algemeen.

Sommige mensen werken om te leven, en andere leven om te werken.

[ Voor 17% gewijzigd door LordSinclair op 28-06-2024 11:16 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
LordSinclair schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:10:
Meneer van der Berg heeft altijd zijn eigen kijk op werk, zijn werk en werken in het algemeen.

Ik werk aan mijn toekomst :) ik zou mijn vaste contract echt niet willen verliezen door zoiets. Ik hecht veel waarde aan mijn vaste contract. Ik had vroeger steeds meegemaakt van baan naar baan na 1 tot 2 jaar en dat is niet leuk kan ik je vertellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 28-06-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 10:23
Je hebt helemaal gelijk, er kan nooit sprake zijn van zwaar wegend belang 7 maanden later. Helemaal niet als de werkgever vraagt om laatste weken van december door te werken en jij hier al gehoor aan heb gegeven.
Als het zo belabgrijk is mogen zelf een oplossing regelen. Beetje aparte manier om iets 7 maanden later te verbieden. Het is ook niet duidelijk moet je dan december en januari en zelfs februari vrij houden, lijkt net als of je als loonslaaf nog de risico's van de organisatie moet dragen. Ondernemersrisico en dat is hun probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Van der Berg schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Ik werk aan mijn toekomst :) ik zou mijn vaste contract echt niet willen verliezen door zoiets. Ik hecht veel waarde aan mijn vaste contract. Ik had vroeger steeds meegemaakt van baan naar baan en dat is niet leuk kan ik je vertellen.
Voor jou misschien niet. Maar zo'n beetje elke collega die ik hier heb die aan het jobhoppen is geweest, is er iedere keer goed op vooruit gegaan. Het kan natuurlijk altijd een keertje slecht uitpakken, maar over het algemeen is jobhoppen gewoon beter voor je carriere en je toekomst.

En voor mij is het heel simpel, als er bij mij moeilijk zou worden gedaan over vakanties zeg ik ook per direct mijn contract op. Er is genoeg werk te vinden en ik zou niet ergens blijven werken als ze vakanties niet eens goed geregeld hebben. Ik zit dan ook op een plek waarbij ik nu nog kan zeggen dat ik vanmiddag vrij ga zijn. En zo vrij hoeft het echt niet te zijn, maar als er moeilijk gedaan wordt over een vakantie die maanden vantevoren is aangevraagd houdt het toch snel op.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 21:21

macnerd

No Apples please :-)

Van der Berg schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:49:
[...]

Mijn collega was ontslagen en werkt nu ergens anders met minder salaris, hij heeft er zoveel spijt van en niet eens het werk wat hij verwachtte. Oh trouwens dat zal ook raar gaan staan op je CV. Dan komen er weer vragen, waarom wisselende u vaak van baan? Als ze weten dat je vaak problemen had betreft vakanties gaan ze twijfelen, dan denken ze hij gaat vast hier hetzelfde doen. Ze kunnen ook referenties opvragen.

Ik ben 41, ik heb veel mee gemaakt. Ik werk sinds mijn 15de begonnen bij Albert Heijn. Daarna na mijn opleiding ben ik Administratieve werkzaamheden gaan doen. Nu al bijna 10 jaar in de logistiek als Medewerker inventaris bij 2 organisatie en hier nu eindelijk vast gekregen.
Supreme werkt er nu 7 jaar, als hij nu naar een andere baan gaat is er niemand die vindt dat hij te vaak wisselt. Had in het verleden een tijdje iedere 1.5-2 jaar een andere baan, was ook geen probleem. Maar ook ik werk in de IT als developer, dat is anders dan een administratieve baan bij een logistiek bedrijf. Voor jou is het wellicht wel beter om er te blijven zitten.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:16
Sorry hoor ook al moet je met een groep op vakantie. Ik zou die groep vertellen dat je geen vakantie heb gekregen en andere datum moet kiezen. Die wintersport kam je nog altijd doen!

Dan heeft die groep gewoon pech in mijn geval. Of ik zou praten voor een andere datum.
Sorry hoor, maar dan heb jij pech in jouw geval. Want met een groep op vakantie gaan (of iets anders organiseren), is altijd een uitdaging een geschikte datum te vinden, ik ga al jaren met vrienden weekendjes weg en het is de afgelopen jaren eigenlijk nooit voorgekomen dat iedereen mee kon, er waren er altijd een paar die op de meest gunstige data niet mee konden. En als er eenmaal een datum geprikt is zoals in dit geval, kan je dat eigenlijk ook niet meer wijzigen, omdat iedereen dan weer moet gaan schuiven of al andere plannen heeft gemaakt op de andere weekenden. Dan zal het antwoord dus gewoon zijn dat jij pech hebt dat je niet mee kan en mag je jouw deel betalen als je eerder toch ja hebt gezegd tegen datum en locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 20:12

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Baal ervan dat ik het artikel niet kan vinden. Maar ik las eerder deze week over een rechtszaak, die ging over een scheepswerf waar een demo ship voor een beurs moest worden opgeleverd. Een medewerker had 4 weken vakantie aangevraagd, maar kreeg er 3. Tijdens de vakantie kreeg de medewerker een auto ongeluk, melde dat hij lichte nekletsel had waardoor hij niet kon reizen, maar vergat aan te geven dat zijn auto nog bij de garage stond wat de eigenlijke reden was dat de medewerker niet tijdig kon terugkeren.

In hoger beroep is uiteindelijk de werkgever in het gelijk gesteld en kreeg de medewerker een boete van €9000.-

Deze cases is natuurlijk anders, maar ik zou wel voorzichtig zijn en dingen niet op z'n beloop laten. Je geeft aan ontslag te aanvaarden en de onderbouwing die je geeft volg ik volledig. Ik sta volledig achter jouw argumenten. Maar stel dat je werkgever schade heeft door jouw afwezigheid en je hierdoor ontslag krijgt, kunnen ze jou ook verantwoordelijk stellen voor de geleden schade?

Nog maal ik weet niet of dit bij deze situatie ook mogelijk is, maar wil alleen aangeven dat naast ontslag er ook nog andere vervelende situaties kunnen voordoen.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:16
Marchel schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:57:
Baal ervan dat ik het artikel niet kan vinden. Maar ik las eerder deze week over een rechtszaak, die ging over een scheepswerf waar een demo ship voor een beurs moest worden opgeleverd. Een medewerker had 4 weken vakantie aangevraagd, maar kreeg er 3. Tijdens de vakantie kreeg de medewerker een auto ongeluk, melde dat hij lichte nekletsel had waardoor hij niet kon reizen, maar vergat aan te geven dat zijn auto nog bij de garage stond wat de eigenlijke reden was dat de medewerker tijdig kon terugkeren.

In hoger beroep is uiteindelijk de werkgever in het gelijk gesteld en kreeg de medewerker een boete van €9000.-

Deze cases is natuurlijk anders, maar ik zou wel voorzichtig zijn en dingen niet op z'n beloop laten. Je geeft aan ontslag te aanvaarden en de onderbouwing die je geeft volg ik volledig. Ik sta volledig achter jouw argumenten. Maar stel dat je werkgever schade heeft door jouw afwezigheid en je hierdoor ontslag krijgt, kunnen ze jou ook verantwoordelijk stellen voor de geleden schade?

Nog maal ik weet niet of dit bij deze situatie ook mogelijk is, maar wil alleen aangeven dat naast ontslag er ook nog andere vervelende situaties kunnen voordoen.
Je bedoelt dit artikel: https://www.rtl.nl/nieuws...l-ontslag-op-staande-voet

RTL heeft wel vaker bijzondere ontslagzaken, vandaar dat ik wist waar hem terug te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Transportman op 28-06-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Transportman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:02:
[...]

Je bedoelt dit artikel: https://www.rtl.nl/nieuws...l-ontslag-op-staande-voet

RTL heeft wel vaker bijzondere ontslagzaken, vandaar dat ik wist waar hem terug te vinden.
Dit is 'm ja! :)

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:34
Baal ervan dat ik het artikel niet kan vinden. Maar ik las eerder deze week over een rechtszaak, die ging over een scheepswerf waar een demo ship voor een beurs moest worden opgeleverd. Een medewerker had 4 weken vakantie aangevraagd, maar kreeg er 3. Tijdens de vakantie kreeg de medewerker een auto ongeluk, melde dat hij lichte nekletsel had waardoor hij niet kon reizen, maar vergat aan te geven dat zijn auto nog bij de garage stond wat de eigenlijke reden was dat de medewerker tijdig kon terugkeren.

Ongeoorloofd wegblijven is iets anders als voortijdig zelf weg gaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:19
Transportman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:53:
[...]

Sorry hoor, maar dan heb jij pech in jouw geval. Want met een groep op vakantie gaan (of iets anders organiseren), is altijd een uitdaging een geschikte datum te vinden, ik ga al jaren met vrienden weekendjes weg en het is de afgelopen jaren eigenlijk nooit voorgekomen dat iedereen mee kon, er waren er altijd een paar die op de meest gunstige data niet mee konden. En als er eenmaal een datum geprikt is zoals in dit geval, kan je dat eigenlijk ook niet meer wijzigen, omdat iedereen dan weer moet gaan schuiven of al andere plannen heeft gemaakt op de andere weekenden. Dan zal het antwoord dus gewoon zijn dat jij pech hebt dat je niet mee kan en mag je jouw deel betalen als je eerder toch ja hebt gezegd tegen datum en locatie.
Voor jou tien anderen is al een poosje vooral een kreet die vooral past bij werknemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:41
Koos Werkloos schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:06:
Een werkgever kan een vakantie-aanvraag altijd weigeren of een reeds verleende toestemming intrekken in het geval van een gewichtig bedrijfsbelang. En of hier sprake is van een gewichtig bedrijfsbelang... lijkt me wel als het om een go-live gaat en jij als enige verantwoordelijk bent voor de datamigratie. Het lijkt me ook niet dat je werk zomaar door iemand anders even overgenomen kan worden.

Als ik jou was, dan had ik me erbij neergelegd.
De Go-live staat niet gepland op de data waarvoor TS verlof heeft aangevraagd.
TS heeft zich reeds gehouden aan de wensen van de werkgever om rond de geplande Go-live datum twee weken lang geen verlof te nemen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

LordSinclair schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:11:
[...]

Ongeoorloofd wegblijven is iets anders als voortijdig zelf weg gaan.
Ja klopt had het gelezen alsof TS ontslag zou krijgen en dit accepteert, maar dat is niet wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:42
Van der Berg schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Ik werk aan mijn toekomst :) ik zou mijn vaste contract echt niet willen verliezen door zoiets. Ik hecht veel waarde aan mijn vaste contract. Ik had vroeger steeds meegemaakt van baan naar baan na 1 tot 2 jaar en dat is niet leuk kan ik je vertellen.
Tegenwoordig krijg je bij veel functies direct een vast contract. Werken aan je toekomst betekent ook dat je opkomt voor je rechten. Als je precies in de week van de livegang weg had gewild dan snap ik nog iets van de argumentatie hoewel je al aangeeft dat een ZZPer het ook uit zou kunnen voeren.
Enkele weken na livegang is echt quatsch. Niet het probleem van de ts dat ze het aan een persoon hangen en geen backup hebben. Misschien werkt het 4 maanden later nog niet lekker, moet ie tot dan wachten met vakantie? Of misschien is er het jaar erop een grote storing. Door hieraan toe te geven begeef je je op een hellend vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:50
Baal ervan dat ik het artikel niet kan vinden. Maar ik las eerder deze week over een rechtszaak, die ging over een scheepswerf waar een demo ship voor een beurs moest worden opgeleverd. Een medewerker had 4 weken vakantie aangevraagd, maar kreeg er 3. Tijdens de vakantie kreeg de medewerker een auto ongeluk, melde dat hij lichte nekletsel had waardoor hij niet kon reizen, maar vergat aan te geven dat zijn auto nog bij de garage stond wat de eigenlijke reden was dat de medewerker tijdig niet kon terugkeren.

De oplossing is dan ook zelf ontslag nemen als de baas het verlof weigert goed te keuren. Dan kunnen ze iemand anders zoeken voor die periode en is het op geen enkele manier de verantwoordelijkheid van TS meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:05
Je kan in dit topic wel duidelijk zien wie er werkgever en wie er werknemer is he :P.

Trouwens helemaal eens met TS. Je kan altijd nog werken en je hebt ruim van tevoren aangegeven dan weg te willen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Branche: IT/data engineering

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 28-06-2024 15:51 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Sluuz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:17:
Je kan in dit topic wel duidelijk zien wie er werkgever en wie er werknemer is he :P.

Trouwens helemaal eens met TS. Je kan altijd nog werken en je hebt ruim van tevoren aangegeven dan weg te willen.

***members only***

Branche: IT/data engineering
Drie maanden weg is dan wel weer het uiterste. Dan is overleg en tijdig aankaarten met de werkgever wel netjes en mij betreft een vereiste.
Tot 3 weken verlof boek ik gewoon en neem ik op zonder problemen. Alles daarboven check ik op voorhand met mijn werkgever, maar dat is persoonlijk. En het is natuurlijk ook een wisselwerking.

Bij TS gaat het om een wintersportvakantie, hoe lang zou dat duren? 7 a 10 dagen maximaal? Dat zou nooit een probleem mogen en moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LordSinclair schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:10:

Je vakantie herplannen als er al te veel mensen vrij zijn op je werk is toch niet iets abnormaals. Ik zou daar ook geen ontslag om nemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06 17:01
Rollen eens omdraaien. Wat als je een vakantie hebt staan en de klant in een langlopend traject later aangeeft dat ze go-live plaats moet vinden midden in je vakantie en verdere uitstel is echt niet mogelijk...

Dat overkwam mij, een maand geleden, inmiddels type ik dit vanaf de campingstoel 😉

Ik heb alle scripts klaargezet, overgedragen aan het team, waarbij ook echt niet iedereen alles kan en dat is prima gegaan, site kwam netjes in de lucht op het afgesproken moment en ik heb er geen seconde naar gekraaid.

Toegegeven, dit is een van de eerste vakanties waarbij ik ook echt 100% vakantie ervaar, dat is vooral omdat het meeste spul nu top is ingeregeld, waar dat voorheen nog wel te wensen overliet + de kennis die ik eerst alleen had is inmiddels wat meer verspreid.

Begin dit jaar stonden er 2 infrastructuur migraties achter elkaar gepland waarbij ik de technische lead was, tussendoor ben ik ook op skivakantie gegaan, hiertussen is toen niets gebeurt maar in case of shit was ik bijvoorbeeld wel beschikbaar, liever niet, alleen dan speelt toch ook je verantwoordelijkheidsgevoel parten, terwijl een organisatie er op zijn tijd ook weer voor kiest om een vertrekkend teamlid niet te vervangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hou met mijn beide handen mijn baan stevig vast. Als je ontslag zou nemen, verlies je veel rechten en in mijn geval zou dit betekenen geen WW en de bijstand en geen transitievergoeding aantal jaartjes. Maar ik gun niemand die situaties toe. Ik heb ooit eens zelf de bijstand mee gemaakt en dan werk ik liever hier door.
Vast contract krijg je overal wel. Werk genoeg.

Je moet niet leven om te kunnen werken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 23:05
Dat is dus niet zo. Mensen krijgen kinderen, verhuizen, andere onvoorziene omstandigheden, etc. Het is dus precies andersom: 9 tot 5-banen met een prima salaris zijn er genoeg, mogelijkheden om mooie herinneringen op te doen door met je beste vrienden op vakantie te gaan meestal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 23:05
Marzman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:58:
[...]

Je vakantie herplannen als er al te veel mensen vrij zijn op je werk is toch niet iets abnormaals. Ik zou daar ook geen ontslag om nemen.
Dat is onmogelijk als je met een (grote) groep bent.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-06 15:06

Dentheman

Zie signature

Ik plan mijn vakantie juist op belangrijke milestones in projecten, wij lopen altijd uit dus je weet zeker dan je dan niks mist :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-06 23:01
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:24:
[...]

Is het uberhaupt niet handig als de WG een collega op een 3-daagse SQL bootcamp stuurt zodat je ook met iemand kan sparren?! Dat lijkt me sowieso wel handig!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:57

_Apache_

For life.

Je kunt overigens ook verschillende personen inzetten als overdracht.
De een voor SQL kennis, de ander Python, de ander project management etc.
Verlicht ook de belasting van degene die je vervangt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 2 Laatste