Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:50
Ik werk al 5 jaar en 4 maanden bij een zeer leuke organisatie/bedrijf. Ik heb onbepaalde tijd contract en ben van plan om waarschijnlijk tot aan mijn pensioen hier te werken. Sinds 1 jaartje hebben wij overal bijna nieuwe leidinggevende.

Ik verdien per maand niet slecht, het kan altijd beter. Onlangs weer een verhoging gekregen, maar ik hecht waarde aan onbepaalde tijd.

Ik werk in een grote magazijn van 10.000m2. Ik werk als medewerker inventaris en mag invallen bij andere afdelingen bij drukte. Sinds 1 jaartje ongeveer zijn er nieuwe leidinggevende gekomen als vervanging. Ik mag niet meer dan 1 uur per dag extra overwerken. Vroeger onder ex-leidinggevende mocht ik 4 uur per dag extra komen. Werktijden 15:30 tot 00:30 en 2 zondagen in de maand gehele dag 200%. Door de weeks na 22:00 150%. Elk gewerkte werkdag heb ik recht op €10 netto aan maaltijdvergoeding apart van het salaris en vakantiegeld en pensioen opbouw en 28 dagen aan vakantiedagen per jaar.

Op feestdagen werk ik ook altijd en is 200% gehele dag zeggen ze :)

Mijn contract is 38-uur maar ik werk standaard 40-uur.

Ze geven aan dat ze het niet verantwoord vinden om 12-uur werkdagen te doen en dat ze aan mijn denken. Ik snap niet waarom dit vroeger dan wel kon. Afgelopen 3 weken heb ik sinds begin augustus dus 1-uur elke dag extra overgewerkt het was gigantisch druk.

Kan ik iets doen of moet ik me erbij neerleggen? Ze vinden me erg goed en gemotiveerd.

Ze zeggen vroeger was vroeger

[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 28-08-2023 23:38 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Van der Berg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:24:
Ik snap niet waarom dit vroeger dan wel kon.
Dingen veranderen. Voortschrijdend inzicht, regelgeving, aansprakelijkheid, verzekering, you-name-it.

Daarnaast denk dat 't ook nogal een verschil is of je 12 uur per dag met Excel sheets aan 't werken bent of op een heftruck zit. Is het het laatste en je zit in je 11e uur en er gaat iets gruwelijk mis dan heb je waarschijnlijk de poppen aan 't dansen van allerlei veiligheidsinstanties en weet-ik-het. Naarmate bedrijven groeien en/of professionaliseren gaan die vaak steeds beter regeltjes (moeten) naleven. Natuurlijk zou iedereen dat altijd moeten doen, maar de praktijk is vaak dat er in de wat kleinere organisaties iets lakser wordt omgegaan met regeltjes "in de marge".

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 28-08-2023 21:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:25
Overwerkte mensen kunnen ziek thuis komen te zitten en dan mag de werkgever het salaris doorbetalen, een re-integratie traject gaan starten, een arbo arts bijhalen enzovoort. Dat is heel duur voor een werkgever en dan heb je misschien wel 2 jaar iemand op de loonlijst die niets meer presteert. Dan is structureel lang overwerken een te groot risico.

Je kan je er beter bij neerleggen.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het is vrij bizar dat iemand met regelmaat 4 uur per dag overwerkt. Het is voor jou als medewerker geen gezonde en mogelijk gevaarlijke situatie en voor je werkgever gewoon hartstikke duur en dus onlogisch.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je mag wettelijk gezien niet voor een lange tijd 12 uur per dag, 5 dagen in de week (dus 60 uur) werken

https://www.rijksoverheid...-werktijden-en-rusttijden
Over een periode van 16 weken mag u gemiddeld maximaal 48 uur per week werken.
Dus je werkgever gaat zich nu aan de wet houden :)

[ Voor 27% gewijzigd door We Are Borg op 28-08-2023 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 20:21

DarkSide

theres no place like ::1

leuk dat je het werk leuk vind.
Maar dat je minimaal dus een uur moet overwerken elke dag vind ik in de basis niet goed.

Daarnaast is 12 uur de max de je mag doen. Met een max van 60u per week.
En moet je ook 10/11 uur rust hebben.

Dat het een keer voor komt is prima
Maar structureel is niet goed. Dan heb je gewoon te weinig FTE in dienst.

Waarom zou je ook zoveel over uren willen maken?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Dit komt alleen voor bij drukke periodes bij ons. Ik maakte vroeger makkelijk 60-uur bij drukke periodes. Maar nu mag dat niet meer en ze zijn strenger geworden sinds er nieuwe leidinggevende gekomen zijn. Maximaal 1-uur vooraf en dat heb ik 3 weken gedaan en al voorbij. Het komt niet regelmatig steeds terug het overwerken alleen bij echt drukte.

Ik wil gewoon nog meer bij verdienen en leuk op mijn loonstrookje en bij de drukke periodes deed ik dat graag. Ik denk aan mijn toekomst hier om te laten zien dat ik er voor het bedrijf ben. Weinig collega's werken over.

Met 1-uur is weinig maar ook betaal ik meer belasting bij meer uren aan overwerken. Ik mag ook een dagje extra komen werken als ik vrij ben. Maar dat heb ik nu niet meer gedaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Van der Berg op 28-08-2023 22:10 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Van der Berg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:42:
Ik wil gewoon nog meer bij verdienen
Is een tweede (bij)baan(tje) dan geen idee? Je kunt je huidige werkgever natuurlijk niet dwingen om je meer te laten werken dan in je contract staat....

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 28-08-2023 21:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Persoonlijk vind ik het dus een goede regeling van het nieuwe management.
Ook drukke periode's moeten opgepakt wordenn met een structurele oplossing. Denk aan extra inhuur bv.

Goed dat je je wilt inzetten.
Maar denk toch at je wel moet opletten met de uren.

Bijverdienen. Dan mogelijk kijken naar andere oplossingen.
zijn er geen andere functies over als teamleader bv beschikbaar?

Of kijken om hier 2dagen minder te werken en op te vullen met een andere baan.

Persoonlijk zou ik oppassen om er extra werk naast te doen.
Dan kom je mogelijk nog meer in te problemen met uren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
RobIII schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:54:
[...]

Is een tweede (bij)baan(tje) dan geen idee? Je kunt je huidige werkgever natuurlijk niet dwingen om je meer te laten werken dan in je contract staat....
Bijvoorbeeld ochtenddienst? Maar betaal ik dan niet veel meer aan belasting? Ik heb dan ook toestemming nodig bij mijn huidige werkgever?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Of kranten rondbrengen of truien punniken of een OnlyFans beginnen :+ Whatever je wil natuurlijk.
Van der Berg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:57:
Maar betaal ik dan niet veel meer aan belasting?
Ja, uiteraard; meer verdienen = meer betalen. Je moet 't natuurlijk wel zo uitkienen dat je netto meer/genoeg overhoudt natuurlijk ja.
Ik heb dan ook toestemming nodig bij mijn huidige werkgever?
Die kans is groot ja - maar dat kun je natuurlijk gewoon navragen.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

hoeveel belasting je betaald moet je even uitrekenen.
Je mag in principe gewoon een extra baan hebben.
Maar je moet wel rekening houden dat je er bent voor beide banen.

Als jij in de ochtend werkt. En daardoor niet fit genoeg bent voor de tweede shift dan kan je eerste werkgever daar wel iets van vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:34
[...]

Bijvoorbeeld ochtenddienst? Maar betaal ik dan niet veel meer aan belasting? Ik heb dan ook toestemming nodig bij mijn huidige werkgever?
Je betaald nooit meer aan belastingen dan dat je schuldig bent aan de Belastingdienst.
Op een tweede baan krijg je natuurlijk geen loonheffingskorting (dat kan je maar bij 1 werkgever aanvragen). Daarom ook de loonheffingskorting aanvragen bij de werkgever die het meeste oplevert.
Oftewel de inkomsten worden op de hoogste schijf belast.

Dat wordt allemaal gelijk getrokken bij de Belastingaangifte, dan gaan AL je inkomsten bij elkaar op 1 hoop en wordt gekeken hoeveel belasting je hebt betaald en hoeveel je moest betalen en dan krijg je een hoop terug.
(Net zoals met overuren, meestal wordt dat op de hoogste schijf belast; dan is er minder kans dat je bij je aangifte moet terugbetalen).

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 28-08-2023 22:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 08:02
RobIII schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:54:
[...]

Ook dan moet je werkgever zich aan de werktijden wet houden. Als jij al 20 uur per week bij een 2e baan werkt, mag je bij je 1e baan nog maar 28 uur maken.
Vaak staat er standaard in een full-time contract dat je een andere betaalde baan moet melden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RocketKoen schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Ook dan moet je werkgever zich aan de werktijden wet houden. Als jij al 20 uur per week bij een 2e baan werkt, mag je bij je 1e baan nog maar 28 uur maken.
Vaak staat er standaard in een full-time contract dat je een andere betaalde baan moet melden.
Ik weet de exacte tijden niet, en ik ben geen regeltjestijger ofzo, maar ik lees hier bijvoorbeeld:
Hoeveel uur mag ik werken?
  • Je mag maximaal 12 uur per dag en niet meer dan 60 uur per week werken. Ben je 16 of 17, dan mag je gemiddeld 40 uur per week werken.
  • Je mag niet iedere week 12 uur per dag (het maximale aantal uur) werken. Over een periode van 4 weken mag je gemiddeld 55 uur per week werken. Over een periode van 16 weken maximaal 48 uur gemiddeld.
En hier:
Maximaal aantal uren werktijd
In de Arbeidstijdenwet staat dat u niet iedere week maximaal 60 uren mag werken. Voor een langere periode geldt het volgende:
  • Over een periode van 4 weken mag u gemiddeld 55 uur per week werken. Bij cao of bedrijfsregeling mag hiervan worden afgeweken, maar u mag nooit meer dan 60 uur per week werken.
  • Over een periode van 16 weken mag u gemiddeld maximaal 48 uur per week werken.
Een werkweek loopt van maandag 00.00 uur tot zondag 24.00 uur.
Dan lijkt die 48 uur die jij (impliciet) aanhaalt wel te kloppen, maar dan heb je 't (dus) over periodes van 4 maanden "sustained". Het is me niet duidelijk of TS 60 p/week het gehele jaar door wil werken, maar dat lijkt me niet.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 28-08-2023 22:13 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
Een medewerker heeft recht op rusttijd. En dat moet de werkgever respecteren.

En van de andere kant: Als jij 3 jaar lang 60 uur gewerkt hebt, en je raakt vervolgens overspannen. Dan gaat de werkgever voor gaas als dat uit komt. Dan is die aansprakelijk. Dus nee, heel verstandig van je werkgever dat die je naar huis stuurt.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Van der Berg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:24:
Mijn contract is 38-uur maar ik werk standaard 40-uur.
Als je structureel overwerkt, dan zou het contract daarop aangepast moeten worden.
https://www.rijksoverheid...ract-als-ik-veel-overwerk

[ Voor 47% gewijzigd door SURFivor op 28-08-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ze geven maximaal 38-uur bij ons maar ik kom al vanaf het begin 40-uur.

Ik ben ook een keer geprezen voor alles wat ik heb gedaan voor het bedrijf. Ik kreeg een waardebon €100 en een zak vol drankjes en lekkernijen voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Van der Berg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:13:

Ik ben ook een keer geprezen voor alles wat ik heb gedaan voor het bedrijf. Ik kreeg een waardebon €100 en een zak vol drankjes en lekkernijen voor thuis.
Hardstikke mooi dat je hart voor de zaak hebt. En dat je werkgever je daarom waardeert. Maar de werkgever heeft ook een zorgplicht zoals ik net al zei. Dus geen medewerkers overspannen laten worden door structureel te veel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat zou ik ook doen als ik iemand het veelvoudige aan werk doet. even "afkopen" met een bedanktje (zo komt het over iig)
niet lullig bedoeld. Maar er is in het verleden wat mis gegaan.

je bent dus wel structureel aan het overwerken. En niet alleen tijdens drukke periodes. Dan is het nog meer.
En je bouwt met die 2 uur extra ook niets extra op denk ik. (ATV, tijd voor tijd, etc).

Als je structureel dus 40 uur werkt dan moet daar veel meer tegenover staan dan een waardebon en wat lekkernijen.

Het lijkt er meer op dat je extra inkomen zoekt.
Kijk naar opties om dat te regelen zonder dat je daarbij overwerkt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
SURFivor schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Als je structureel overwerkt, dan zou het contract daarop aangepast moeten worden.
https://www.rijksoverheid...ract-als-ik-veel-overwerk

[...]

Is jouw vraag gerelateerd aan inkomen? In andere woorden; vind je het vervelend dat je door de nieuwe regels minder overwerkt en dus minder verdient?
Nee het overwerken is niet structureel en komt alleen maar voor bij drukke periodes bij ons

Ja, bij overwerken en ik zie mijn loonstrookje altijd een verschil waar ik vroeger blij van werd. Ik verdien niet slecht. Verder vind ik het leuk om niet alleen extra te verdienen maar ben ik ook bezig voor mijn toekomst.

Nu met 1-uur dagelijks (bijna 3 weken) extra heb ik wat extra bij verdient, maar het verschil was niet echt groot

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 28-08-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik krijg elke maand die 8 uur uitbetaald. Van 38 naar 40-uur

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 28-08-2023 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 20-06 15:17
Van der Berg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:17:
[...]

Nee het overwerken is niet structureel en komt alleen maar voor bij drukke periodes bij ons

Ja, bij overwerken en ik zie mijn loonstrookje altijd een verschil waar ik vroeger blij van werd. Ik verdien niet slecht. Verder vind ik het leuk om niet alleen extra te verdienen maar ben ik ook bezig voor mijn toekomst.

Nu met 1-uur dagelijks (bijna 3 weken) extra heb ik wat extra bij verdient, maar het verschil was niet echt groot
Hoe werk je door overwerk precies aan je toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
wheel schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:23:
[...]

Hoe werk je door overwerk precies aan je toekomst?
Ik denk dat ze zien dat ik graag wil en aanwezig ben. Ze zien mij ook heel gemotiveerd en hart voor de zaak en ik ben er bijna altijd. Ik wil graag laten zien dat ik nog steeds hetzelfde ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 28-08-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 20-06 15:17
Van der Berg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:25:
[...]

Ik denk dat ze zien dat ik graag wil en aanwezig ben. Ze zien mij ook heel gemotiveerd en hart voor de zaak en ik ben er bijna altijd. Ik wil graag laten zien dat ik nog steeds hetzelfde ben.
Ja, oke, maar je werkt nog altijd zoveel over als toegestaan wordt. Dus nog steeds volle inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Het is niet elke keer 60-uur geweest alleen bepaalde periode bij drukte en niet maanden achter elkaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Je huidige werkgever probeert beter voor zijn/haar werknemers te zijn dan je ex-werkgever door zich te houden aan bijvoorbeeld arbeidstijden. Niets mis mee. Voor jou is het natuurlijk nadelig, omdat het je minder salaris oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 17:07
[...]

Ik kan het mis hebben, maar je komt perfectionistisch over. Vooral je laatste zin. Kan een hele positieve eigenschap zijn, maar kan ontstaan door onzekerheid.

https://www.ikovertrefme....-perfectionisme-loslaten/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08

Barrycade

Through the...

sniper20 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:57:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar je komt perfectionistisch over. Vooral je laatste zin. Kan een hele positieve eigenschap zijn, maar kan ontstaan door onzekerheid.

https://www.ikovertrefme....-perfectionisme-loslaten/
TS heeft een aardige trackrecord hier op Tweakers. Dus deze TS verbaast mij niets.
Nothing on the hand, carry on zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Ja je moet het officieel wel melden en het moet kunnen met je rooster (als je vaste uren werkt is dat makkelijker of als een van de twee banen erg flexibel is).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Ze zien iemand die niet nadenkt over zijn eigen gezondheid. Iemand die verder blijkbaar zo weinig te doen heeft dat hij altijd op het werk rondloopt. Iemand die ongetwijfeld binnen 10-20 jaar compleet opgebrand is en ze tonnen aan ziektekosten gaat kosten als ie ziek thuis belandt doordat hij z'n eigen werk/leven balans niet respecteert.

Verdomd goed dat ze zich nu aan de wet gaan houden en op de rem trappen. Jammer dat je zelf nog niet inziet hoe ontieglijk ongezond je bezig bent.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:04

Metalfreak

Hoije woh!

Van der Berg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:13:

Bij deze post denk ik echt "dit moet een troll zijn". Als je voor al die overdreven uren al blij bent met een bon van 100 euro, dan lacht de werkgever zich de ballen uit zijn broek.

En al helemaal het trots zijn op het werken van dit aantal uren, dat gaat er bij mij al helemaal niet in. Dus omdat jij je werk blijkbaar inefficiënt uitvoert, zou je meer gewaardeerd moeten worden dan je collega's die het werk wel binnen de uren af krijgen? Werk is meer dan alleen uren draaien, het gaat meer om het resultaat. Waarom zou werknemer 1 meer moeten verdienen die taak X in 60 uur af heeft, terwijl werknemer 2 diezelfde taak in 40 uur af krijgt? Het ligt natuurlijk wel aan het werk, maar meer uren draaien staat niet gelijk aan meer werk gedaan krijgen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb het geloof ik nog niemand zien zeggen, dus: kun je het niet juist van de positieve kant proberen te bekijken? Meer tijd voor rust/ontspanning, hobby’s, sociale contacten etc.

En wellicht heb je door het maken van minder uren ineens recht op bijvoorbeeld zorgtoeslag waardoor je er netto minder op achteruitgaat dan je denkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Metalfreak schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:28:
[...]

Bij deze post denk ik echt "dit moet een troll zijn". Als je voor al die overdreven uren al blij bent met een bon van 100 euro, dan lacht de werkgever zich de ballen uit zijn broek.

En al helemaal het trots zijn op het werken van dit aantal uren, dat gaat er bij mij al helemaal niet in. Dus omdat jij je werk blijkbaar inefficiënt uitvoert, zou je meer gewaardeerd moeten worden dan je collega's die het werk wel binnen de uren af krijgen? Werk is meer dan alleen uren draaien, het gaat meer om het resultaat. Waarom zou werknemer 1 meer moeten verdienen die taak X in 60 uur af heeft, terwijl werknemer 2 diezelfde taak in 40 uur af krijgt? Het ligt natuurlijk wel aan het werk, maar meer uren draaien staat niet gelijk aan meer werk gedaan krijgen.
Het gaat om magazijn werk als ik de berichten zo lees. Daarnaast, waar maak je uit op dat de collegas het werk in minder tijd gedaan krijgen of dat TS méér tijd nodig heeft om hetzelfde werk te doen? :? Dat de collegas niet happig zijn op overwerken zegt dat natuurlijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2023 08:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:04

Metalfreak

Hoije woh!

CH4OS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:57:
[...]

Het gaat om magazijn werk als ik de berichten zo lees. Daarnaast, waar maak je uit op dat de collegas het werk in minder tijd gedaan krijgen of dat TS méér tijd nodig heeft om hetzelfde werk te doen? :? Dat de collegas niet happig zijn op overwerken zegt dat natuurlijk niet.
Nee, maar in de praktijk heb ik het vaak genoeg gezien. Onzinnige overuren draaien om maar meer uren te kunnen schrijven.

En helemaal in een magazijn is veiligheid prioriteit nummer 1. Na zoveel uren kan de aandacht verslappen en zit een (ernstig) ongeluk in een klein hoekje. Ik heb zelf in de logistiek gewerkt en het motto "geen taak is belangrijk genoeg om onveilig uit te voeren" is altijd blijven hangen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:41

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ik vind het maar een rare constructie.
Contract voor 38 uur, maar altijd 40 uur komen.

Als leidinggevende zou ik dit dus direct in de kiem smoren. Overuren enkel als het moet, niet omdat de werknemer het graag wilt.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Maar nu mag dat niet meer en ze zijn strenger geworden sinds er nieuwe leidinggevende gekomen zijn.
Probeer de situatie even los te koppelen van de nieuwe leidinggevenden. Eigenlijk moet je terugkijken naar de oude leidinggevenden.

De oude leidinggevenden hebben zaken goedgekeurd, niet aangepakt, niet willen zien etc. om het werk maar voor elkaar te krijgen. Dat dit op sommige momenten ten koste ging van de werknemer is niets mee gedaan.

De nieuwe leidinggevende(n) ziet/zien dit anders. Het werk moet in de afgesproken tijd (met een beetje marge) kunnen en zo niet dan moet er gewoon meer personeel aangenomen worden, hoe lastig dat tegenwoordig ook is. De nieuwe leidinggevende wil zich dus aan de arbo houden, wat heel verstandig is omdat uitval van personeel door structureel overbelasting veel meer kost dan een extra werknemer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:25

D4NG3R

kiwi

:)

Van der Berg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:17:
[...]

Je geeft aan een contract te hebben voor 38u, maar werkt standaard 40u per week, dat is per definitie dus structureel overwerken. En nee, dat is niet 'maar' 2u per week, dat is meer dan 2 volle werkweken extra op jaarbasis.

Voor je toekomst heb je er in ieder geval geen drol aan, als potentiele werkgever zou ik m'n wenkbrauw omhoog halen als ik hoor dat iemand veel overgewerkt heeft. Schijnbaar kan je je taken structureel niet voltooien binnen de gegeven tijd? Waar doe je het dan nog voor, een bon van €100, een sticker op je hand dat je het goed gedaan hebt en binnen een paar jaar een burn-out?

Je hebt jezelf er van overtuigt dat het normaal is om zo veel (over) te werken. Het is juist goed dat er nu iemand de touwtjes in handen heeft welke wel weet hoe het hoort te gaan. Met alle respect: denk ook aan jezelf, zo veel (over)werken brand je op een gegeven moment op, en dat kost zowel jouw als de werkgever alleen maar meer, al dan niet alles.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 29-08-2023 09:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb helaas een leer ervaring voor je.

Harder werken betekent geen snellere groei. Het bedrijf pakt jouw effort graag aan, en ja - ze zullen je niet snel vervangen. Maar groei? Nee, je bewijst dat je UITSTEKEND werkt in je huidige positie.

Wil je lang bij een bedrijf blijven; dan moet je denken aan groei. Er zijn rollen in dat bedrijf die meer betalen omdat ze meer verantwoordelijkheid hebben. Die lui lijken 'minder' hard te werken, ze zijn net zo of misschien wel belangrijker voor de baas. En verdienen dus meer.

Ik heb bij een baas gewerkt waarbij ik eindeloos meer werk kreeg, net zolang totdat ik uit elkaar knalde. Ik was de beste medewerker die hij had, want ik loste al zijn verkeerd gemaakte afspraken op. Zie je de pijn?
Als jij van te voren ziet aankomen dat er een drukke periode is; en organiseert dat er 3 man extra op de planning staan ... dan is het geen drukke periode meer, en hoef jij je benen niet uit je lijf te lopen.
Zo bewijs je een grotere meerwaarde aan het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Bedankt voor alle reacties. Ik moet erbij zeggen dat overwerken vrijblijvend is en niet verplicht was. Dit is niet structureel en komt ook niet elke keer voor. Het gaat niet om of het werk af is, maar bij drukte op andere afdelingen, pas bij drukte vragen ze mensen en het is vrijblijvend. Je mag altijd nee zeggen.

Ik heb grote hobby's o.a. hardware en reizen, uitgaan en met mijn vrouw samen zijn bioscoop, Netflix.

Ik help graag mee en ben inzetbaar op andere afdelingen.

Alles is duidelijk voor mij en wil iedereen bedanken voor zijn of haar inzet. Dit is waar ik wil zijn en mijn toekomst is. Maar inderdaad ook goed dat ze nu anders kijken en meer op ons letten naar de gezondheid toe, toch mis ik de oude tijd. De reacties hebben mij enorm geholpen

Wat mij betreft is alles duidelijk voor mij, er mag een slotje op.

[ Voor 34% gewijzigd door Van der Berg op 29-08-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

m-vw schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:27:

Als leidinggevende zou ik dit dus direct in de kiem smoren. Overuren enkel als het moet, niet omdat de werknemer het graag wilt.
Dergelijke constructies zie je wel vaker. Meestal wordt die twee uur dan als tijd-voor-tijd opgespaart, zodat iemand meer vakantietijd kan opnemen wanneer iemand vakantie wilt. ;) Daar ontstaan soms wel de nodige stuwmeren aan verlof van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
CH4OS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:21:
[...]
Dergelijke constructies zie je wel vaker. Meestal wordt die twee uur dan als tijd-voor-tijd opgespaart, zodat iemand meer vakantietijd kan opnemen wanneer iemand vakantie wilt. ;) Daar ontstaan soms wel de nodige stuwmeren aan verlof van.
Bij ons wordt dit iedere maand uit betaald. Ik had kunnen kiezen voor sparen voor vakantie inderdaad om extra uren. Maar dat wil ik niet. Tijd-voor-tijd bestaat niet meer bij ons

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 29-08-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SmurfLink schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:10:
[...]

Ze zien iemand die niet nadenkt over zijn eigen gezondheid. Iemand die verder blijkbaar zo weinig te doen heeft dat hij altijd op het werk rondloopt. Iemand die ongetwijfeld binnen 10-20 jaar compleet opgebrand is en ze tonnen aan ziektekosten gaat kosten als ie ziek thuis belandt doordat hij z'n eigen werk/leven balans niet respecteert.

Verdomd goed dat ze zich nu aan de wet gaan houden en op de rem trappen. Jammer dat je zelf nog niet inziet hoe ontieglijk ongezond je bezig bent.
Dit vind ik iets te simplistisch. Voor sommige mensen is het vast van toepassing, tegelijkertijd zijn er ook veel mensen die heel veel plezier en zelfs innerlijke rust halen uit hun werk. Veel uren werken betekent niet automatisch veel stress of druk ervaren. Het betekent ook niet automatisch dat je ongezond bezig bent. Laat staan dat je volledig opbrandt.

Je overdrijft hier schromelijk naar mijn idee, dat helpt de TS niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 18:25

D4NG3R

kiwi

:)

FirePuma142 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:33:
Veel uren werken betekent niet automatisch veel stress of druk ervaren. Het betekent ook niet automatisch dat je ongezond bezig bent. Laat staan dat je volledig opbrandt.
Het probleem is dat je niet weet hoe de situatie in de toekomst gaat zijn. Op het moment dat het je om wat voor reden wel begint te raken wordt er door de werkgever nog steeds verwacht dat je op het oude tempo door banjert. En dan zit je klem, zeker als je jezelf hebt aangepraat dat je dat tempo vol kan blijven houden maar dat gewoon niet (langer) kan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Doet me een beetje denken aan mijn vakantie werk van toen ik 16 was.

Op maandag al de dingen selecteren die via langzaam werken mooi op de komende zaterdag als 'overwerk' gedaan konden worden 8)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

CH4OS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:21:
[...]
Bij ons is dat gewoon formeel vastgelegd. Wij werken 40u/week, dat levert 13 adv dagen per jaar op.

Maar daar gaat het hier niet om. TS is een werknemer die uit eigen overweging meer uren maakt dan er in zijn contract staan. Dat kost de werkgever geld.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

Dit vind ik iets te simplistisch. Voor sommige mensen is het vast van toepassing, tegelijkertijd zijn er ook veel mensen die heel veel plezier en zelfs innerlijke rust halen uit hun werk. Veel uren werken betekent niet automatisch veel stress of druk ervaren. Het betekent ook niet automatisch dat je ongezond bezig bent. Laat staan dat je volledig opbrandt.

Je overdrijft hier schromelijk naar mijn idee, dat helpt de TS niet.
Waar overdrijf ik schromelijk? Tegenwoordig wordt er steeds meer ingezet op mentale gezondheid op het werk, een goede work/life balance en niet meer die idiote focus op zoveel mogelijk uren maken waardoor mensen zichzelf kapotwerken, wat vroeger de norm was.

Die vroegere mentaliteit was compleet ongezond, daar kan je genoeg leesvoer op vinden via Google. Hoe leuk je je werk ook vindt, er is een reden dat 40u wordt gezien als de norm en 60 het maximum. Net als dat je maximaal 12u op een dag mag werken. Meer is gewoon niet gezond. Dus ja, als jij voor je lol dat gaat overschrijden ben je mijns insziens ongezond bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SmurfLink schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Waar overdrijf ik schromelijk? Tegenwoordig wordt er steeds meer ingezet op mentale gezondheid op het werk, een goede work/life balance en niet meer die idiote focus op zoveel mogelijk uren maken waardoor mensen zichzelf kapotwerken, wat vroeger de norm was.

Die vroegere mentaliteit was compleet ongezond, daar kan je genoeg leesvoer op vinden via Google. Hoe leuk je je werk ook vindt, er is een reden dat 40u wordt gezien als de norm en 60 het maximum. Net als dat je maximaal 12u op een dag mag werken. Meer is gewoon niet gezond. Dus ja, als jij voor je lol dat gaat overschrijden ben je mijns insziens ongezond bezig.
Je weet toch niet of hij zich kapot werkt? Misschien vindt hij het werk echt leuk en dan is het makkelijk vol te houden.

Er zijn genoeg zelfstandigen die ook 12 uur per dag werken en op andere plaatsen op de wereld ook wel mensen in loondienst.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SmurfLink schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Door afwisselende periodes bij drukte veel uren werken gelijk te stellen aan zichzelf kapot werken overdrijf je schromelijk.
Die vroegere mentaliteit was compleet ongezond, daar kan je genoeg leesvoer op vinden via Google.
Zo werkt het niet natuurlijk. Ik ga niet Googelen om jouw bewering te staven.
Hoe leuk je je werk ook vindt, er is een reden dat 40u wordt gezien als de norm en 60 het maximum. Net als dat je maximaal 12u op een dag mag werken. Meer is gewoon niet gezond. Dus ja, als jij voor je lol dat gaat overschrijden ben je mijns insziens ongezond bezig.
De TS werkt normaliter ook 40 uur, en soms haalt hij het maximum van 60. Ik heb het idee dat je langdurige onvrijwillge inspanning en opgelegde druk door werkgevers op de situatie van de TS projecteert. Natuurlijk moet de TS op zichzelf passen, ik zie geen reden om aan te nemen dat dat niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

m-vw schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:39:
Bij ons is dat gewoon formeel vastgelegd. Wij werken 40u/week, dat levert 13 adv dagen per jaar op.

Maar daar gaat het hier niet om. TS is een werknemer die uit eigen overweging meer uren maakt dan er in zijn contract staan. Dat kost de werkgever geld.
Dat ligt dus aan de afspraken die er zijn (soms zelfs vanuit de CAO), het is zeker niet ongewoon in elk geval zoals jij stellig beweert. Als je dan tijd-voor-tijd krijgt, kost de werkgever het ook niet zoveel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik denk aan mijn toekomst hier om te laten zien dat ik er voor het bedrijf ben. Weinig collega's werken over.
Dat betekent alleen dat jij nooit hogerop gaat klimmen, want jij slooft je uit dus je bent waardevoller op je huidige positie.

Als je aan je toekomst wil denken dan kun je het beste gewoon 40 uur werken tenzij er expliciet gevraagd wordt of je een uurtje extra wil doen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oon schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:35:
[...]

Dat betekent alleen dat jij nooit hogerop gaat klimmen, want jij slooft je uit dus je bent waardevoller op je huidige positie.

Als je aan je toekomst wil denken dan kun je het beste gewoon 40 uur werken tenzij er expliciet gevraagd wordt of je een uurtje extra wil doen ;)
En wat is er mis met zijn huidig niveau? Hij heeft het naar z'n zin, heeft toegevoegde waarde, content met salaris, 'moet' je altijd directeur worden? 'moet' je altijd manager worden?

Ik snap de link naar 'vroeger' ergens wel, er zijn nog steeds mensen in de wereld die op bepaalde plek, bepaald niveau, gewoon 'gelukkig' zijn. Maar alsof dat bijna vandaag de dag niet meer mag, soort van norm dat je maar continue omhoog moet blijven gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

SinergyX schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:53:
[...]

En wat is er mis met zijn huidig niveau? Hij heeft het naar z'n zin, heeft toegevoegde waarde, content met salaris, 'moet' je altijd directeur worden? 'moet' je altijd manager worden?

Ik snap de link naar 'vroeger' ergens wel, er zijn nog steeds mensen in de wereld die op bepaalde plek, bepaald niveau, gewoon 'gelukkig' zijn. Maar alsof dat bijna vandaag de dag niet meer mag, soort van norm dat je maar continue omhoog moet blijven gaan.
TS geeft zelf aan dat hij aan z'n toekomst denkt, ik geef alleen aan dat je dat juist niet doet door over te werken. Bedrijf kan er gezeik mee krijgen, als TS uitvalt door de druk is het voor beide partijen niet fijn, en managers zien alleen iemand die nuttig is in z'n huidige positie.

Daarnaast geeft TS aan wat meer te willen verdienen, daar hoort bij vrijwel alle bedrijven toch echt een hogere functie bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

CH4OS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:30:
[...]
Dat ligt dus aan de afspraken die er zijn (soms zelfs vanuit de CAO), het is zeker niet ongewoon in elk geval zoals jij stellig beweert. Als je dan tijd-voor-tijd krijgt, kost de werkgever het ook niet zoveel.
Denk dat je mij niet goed begrijpt, of ik schrijf het niet goed op.
Ik beweer nergens dat er geen afspraken over gemaakt kunnen worden.

Als ik de berichten van TS lees dan lees ik daar dat hij uit eigen beweging 40u/week werkt terwijl hij een 38u/week contract heeft. Als leidinggevende zou ik dat dus afkeuren.

En tvt uren kosten ook gewoon geld hoor.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Door afwisselende periodes bij drukte veel uren werken gelijk te stellen aan zichzelf kapot werken overdrijf je schromelijk.

[...]

Zo werkt het niet natuurlijk. Ik ga niet Googelen om jouw bewering te staven.

[...]

De TS werkt normaliter ook 40 uur, en soms haalt hij het maximum van 60. Ik heb het idee dat je langdurige onvrijwillge inspanning en opgelegde druk door werkgevers op de situatie van de TS projecteert. Natuurlijk moet de TS op zichzelf passen, ik zie geen reden om aan te nemen dat dat niet gebeurt.
toon volledige bericht
Maar het gaat vooral om de houding die hij hier toont. Hij vindt het niet meer dan normaal om over te werken want hij heeft hart voor het bedrijf. Alsof mensen die gewoon hun contracturen uitdienen dat niet hebben. Door harder te werken scoort hij punten, want hij krijgt wel 100 euro en een paar snuisterijtjes. Hij denkt echt dat hij heel erg goed bezig is, maar krijgt er amper voor beloond. En wanneer je je dat realiseert is de lol in werk een stukje minder en liggen burn out klachten op de loer. De hele mentaliteit dat meer uren werken ook automatisch beter is klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
YakuzA schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Doet me een beetje denken aan mijn vakantie werk van toen ik 16 was.

Op maandag al de dingen selecteren die via langzaam werken mooi op de komende zaterdag als 'overwerk' gedaan konden worden 8)
Tijdens mijn studententijd werkte ik in een magazijn. Op zaterdag was er overwerk, en dat werd handje contantje uitbetaald als er werk voor je was...

Resultaat: Sommige mensen namen van thuis een bezem mee, zodat ze mee konden helpen om het magazijn aan te vegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SmurfLink schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:38:
[...]

Maar het gaat vooral om de houding die hij hier toont. Hij vindt het niet meer dan normaal om over te werken want hij heeft hart voor het bedrijf. Alsof mensen die gewoon hun contracturen uitdienen dat niet hebben. Door harder te werken scoort hij punten, want hij krijgt wel 100 euro en een paar snuisterijtjes. Hij denkt echt dat hij heel erg goed bezig is, maar krijgt er amper voor beloond. En wanneer je je dat realiseert is de lol in werk een stukje minder en liggen burn out klachten op de loer. De hele mentaliteit dat meer uren werken ook automatisch beter is klopt niet.
Er is niemand die beweert dat mensen die hun contracturen uitdienen geen hart voor de zaak hebben. Dat kan zich op vele manieren uiten. De TS uit dat door zich voor betaald overwerk aan te bieden. Want het gaat niet alleen om de punten, het is ook gewoon keurig betaald overwerk. Het is niet heel veel overuren draaien voor 100 euro en wat snuisterijen, dat klopt niet. Je redenatie dat er amper voor beloond wordt klopt dan ook niet. Laat staan dat een evenredige inspanning aan beloning een burnout zou kunnen voorkomen. Meer uren maken is ook niet automatisch beter. Het tegenovergestelde is ook waar, meer uren maken is ook niet automatisch slechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:09
Even daargelaten hoe gezond is het, dat mag je lekker voor jezelf beslissen, zou je ook eens kunnen aftasten naar andere mogelijkheden.

IMO kun je gewoon overleggen met je werkgever dat je graag wat meer op je rekening wilt hebben staan en dat je geen moeite hebt met wat uurtjes extra werken.
- Mogelijk kan je contract van 38u naar 40u? Dan wordt je wat meer ingepland
- Mogelijk een financiële tegemoetkoming, eventueel met een extra taak/veranwoordelijkheid erbij
- Mogelijk (maar hier moet je voorzichtig mee zijn) zijn er wat zwarte klusjes?

Etcetera. De huidige route die je bewandeld kost het bedrijf veel geld (jij bent 200% duur! Daar kun je dus ook gewoon 2 mensen op zetten. Dat verzet meer werk voor hetzelfde geld) en levert ze ook nog eens aansprakelijkheid/risico op. Begrijpelijk dat ze die route niet willen, maar wie weet is er een mooi compromis te vinden :)
Succes!

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Martijn.C.V Meer uur op contract kan vaak alléén als het CAO-technisch óók toegestaan is. Anders wordt het dus overwerk, zoals @Van der Berg dus (ook) heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2023 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:09
CH4OS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:11:
@Martijn.C.V Meer uur op contract kan vaak alléén als het CAO-technisch óók toegestaan is. Anders wordt het dus overwerk, zoals @Van der Berg dus (ook) heeft.
Het punt van m'n bericht was ook niet perse "meer uren," maar "andere oplossingen dan meer uren" :)

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martijn.C.V schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:12:
Het punt van m'n bericht was ook niet perse "meer uren," maar "andere oplossingen dan meer uren" :)
Dat snap ik, maar moet het wel in de mogelijkheden zitten, die je niet altijd hebt, omdat sommige CAO's nu eenmaal niet hoger toe staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik maakte vroeger makkelijk 60-uur bij drukke periodes.
Dit neigt heel hard naar 2 FTE (dus 2 mensen).

Voor het bedrijf is er best een hoop risico.
Zoals hierboven al genoemd, als er een ongeluk is en jij bent betrokken dan heeft het bedrijf een probleem,
Maar ook als jij uitvalt is er een probleem, want jij moet vervangen worden door 2 personen.
Ook \weet jij alles' waarschijnlijk, omdat je er altijd bent. Hoeveel dingen doe jij die niet 1,2,3 zijn over te nemen?

Door jouw flexibiliteit is er op de rustige moment ook niet altijd overcapaciteit. En het klinkt misschien gek, maar je wilt op een afdeling soms ook wat extra ruimte hebben. Denk bijvoorbeeld aan kleine projectjes om te verbeteren, opruimen of trainingen voor personeel.
Dus 1-2 man extra erbij zorgt op de rustige momenten er ook voor dat er 1-2 man beschikbaar zijn.

En dat kan uiteindelijk in jouw voordeel werken, stel dat je wilt doorgroeien of een extra taak wilt oppakken, dan ontstaat daar ruimte voor als je minder uren 'productie' hoeft te draaien.
En een functie omhoog scheelt ook een hoop in de euro's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn vrouw op haar werkt bij *knip*. Ze heeft alleen dagdienst fulltime en bij haar nooit overwerk komt niet voor hoor ik van haar. Ze is weleens op zaterdag gevraagd maar is vrijblijvend tegen 150%.

Bedankt voor alle goede reacties tot dus ver

[ Voor 43% gewijzigd door ZieMaar! op 02-09-2023 17:26 . Reden: Waarschijnlijk handiger om dat voor je te houden ivm herleidbaarheid? ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 16:19
Hangt er vanaf hoe het geregeld is.
In BE is dit een gangbare methode. Die 2 uur wekelijks worden dan gerecupereerd in een extra verlofdag per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cadsite schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

In BE is dit een gangbare methode. Die 2 uur wekelijks worden dan gerecupereerd in een extra verlofdag per maand.
In Nederland heb ik het ook wel eens gehad, mensen moesten langere dagen maken en kregen dan om de twee weken een halve dag vrij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
[...]

Ik heb bij de NL overheid gewerkt. 36 uur per week. Dus in theorie was dat 7 uur en 12 minuten per werkdag uitgaande van 5 werkdagen. Maar dat mocht niet.

In de praktijk werkten we 4x9 uur, of de ene week 4x8 en de andere week 5x8, of je werkte gewoon 5x8, en dan had je de extra tijd gewoon in vrije dagen er bij, zodat je een keer een lang weekend kon nemen of vrij kon nemen in de schoolvakanties van de kinderen. We moesten die uren wel elk kwartaal opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

[...]

Maar dat is dan toch niet iets wat een werknemer op eigen houtje verzint?

Dat is nu juist het hele ding hier. Contract voor 38. Maar TS werkt uit eigen beweging standaard 40.
Dat zou ik niet accepteren.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik mag komen die 2-uur extra. Ik heb collega's waarbij die 2-uur later op werk komen in verband met 38-uur, of op vrijdag 2-uur eerder naar huis gaan. Bij mijn vorige ex-leidinggevende mocht ik die 2-uur extra en bij de nieuwe leidinggevende wilde dit aanpassen, maar uiteindelijk hebben ze het zo gelaten en werk ik die 2-uur per week extra. Ik krijg die 8-uur per maand netjes uitbetaald.

Ik heb navraag gedaan om contract op 40-uur, maar is niet mogelijk maximaal 38-uur. Toen ik in dienst kwam was er maximaal 32-uur contract mogelijk, terwijl andere wel 38-uur hadden en pas later kon ik wel de stap naar 38-uur maken

[ Voor 38% gewijzigd door Van der Berg op 29-08-2023 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:23
Als jij tijd wil stoppen in je werk, je waardevoller wil maken, je aan de toekomst denkt, je meer geld wil gaan verdienen dan zou je ook: Een studie kunnen gaan volgen. Dan bedoel ik geen Academische studie transport en logistiek, maar een cursus die aansluit op jouw werk maar waarmee je wel mogelijkheden creeert om bijvoorbeeld teamleider te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:34:
Ik heb navraag gedaan om contract op 40-uur, maar is niet mogelijk maximaal 38-uur. Toen ik in dienst kwam was er maximaal 32-uur contract mogelijk, terwijl andere wel 38-uur hadden en pas later kon ik wel de stap naar 38-uur maken
Als jij structureel overwerkt dan heb je gewoon recht op een contract van 40 uur.

Zie: https://www.rijksoverheid...ract-als-ik-veel-overwerk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
  • Laatst online: 23:25
TMDC schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:45:
[...]

Als jij structureel overwerkt dan heb je gewoon recht op een contract van 40 uur.

Zie: https://www.rijksoverheid...ract-als-ik-veel-overwerk
Krijg de indruk dat TS vrijwillig die extra uren draait en dus niet vanuit wg verplicht wordt. Dan is het voor wg natuurlijk heel makkelijk te verwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Laatst online: 22:40
Martijn.C.V schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:09:
Mogelijk (maar hier moet je voorzichtig mee zijn) zijn er wat zwarte klusjes?
Dat zou ik dus zeker NIET doen. Krijg je problemen als er een ongeluk gebeurt of als de fiscus erachter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:45
Jan-man schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 00:19:
[...]

Krijg de indruk dat TS vrijwillig die extra uren draait en dus niet vanuit wg verplicht wordt. Dan is het voor wg natuurlijk heel makkelijk te verwerpen.
Ach misschien houdt die wel van werken en meer uren maken prima toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Laatst online: 22:40
[...]

Zelf heb ik vroeger ook veel (onbetaald) overgewerkt bij verschillende werkgevers en detacheringsopdrachten. Ik heb niet het idee dat het me ooit iets heeft opgeleverd. Zo heb ik het nooit zien terugkomen in mijn (half)jaarlijkse beoordeling en als ik het benoemde kreeg ik vaak een reactie in de trant van “Dat hoort er nu eenmaal bij”, “Anderen werken veel vaker over dan jij”, “Dat wordt zonder meer van je verwacht”, “Je hebt toch geen van-9-tot-5-mentaliteit”, etc. etc. etc. Zelden iets van een “Dankjewel” of een “Ik waardeer het”. Vaak zag mijn leidinggevende het ook niet dat ik overwerkte omdat die zelf om 17:00 naar huis ging. Ik ben daardoor de afgelopen jaren terughoudender geworden als het gaat om overwerken.

Om hogerop te komen (een leidinggevende positie te krijgen), moet je de juiste persoonlijkheid en uitstraling hebben. Dat kan je niet leren, daar kan je ook niet voor werken, dat is iets wat je van nature hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

bie100 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Ach misschien houdt die wel van werken en meer uren maken prima toch
Echt niet. Enkel als het nodig is.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 21:15

Zenix

BOE!

[...]

Dit denken mensen vaker, dat je met overwerk of andere diensten meer belasting moet betalen. Al het inkomen valt onder box 1, waar het geld vandaan komt maakt niet uit.

https://www.belastingdien...023-nog-niet-aow-leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:14

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Jan-man schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 00:19:
[...]

Nee, dat is het niet. De extra uren zijn in overleg en met toestemming gemaakt dus die hebben geen andere waarde dan de andere door TS gemaakte uren. In ieder geval niet zonder dat er aanvullende afspraken over zijn gemaakt, maar ook in die zin kun je niet zo heel veel kanten in deze situatie. Dan moet je eerder denken aan een bepaalde periode waarin het even gepland heel druk is en je mensen in de gelegenheid stelt om extra uren te maken, niet structureel 2 uren per week extra over een periode van jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:45
m-vw schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

Echt niet. Enkel als het nodig is.
Nou goed ook prima toch :)
Pagina: 1