Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:25
sorted.bits schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:29:
Ik zit de Passwords app even te checken en ik was bang dat je die alleen kon beveiligen door FaceID en als fallback je passcode. Nu is mijn passcode niet het best bewaarde geheim, en die van mijn kids al helemaal niet.
(Ze) Gaan aanleren om het als pincode te zien? Ondertussen is het zowat gelijk: heb je de passcode kan je betalen. (I know: niet helemaal maar er zit zoveel in onze toverdoosjes)

Ik kan me zo 123 ook niet bedenken welke ww ik met de kids zou moeten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al de Bèta firmware op zijn AirPods Pro 2 gezet toevallig?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:08:
Afbeeldingslocatie: https://media.gifs.nl/cry-gifs-FKMYEG.gif

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
En niet alleen NL/EN. Maar ook bijvoorbeeld Zweeds-Nederlands. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Haha, pas op hè zo hangt hij op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ik vroeg het eigenlijk met een dubbele boodschap, ik heb namelijk net een uur in een teams vergadering gezeten en dat ging goed maar ik hoefde niet te spreken. Nu in de tweede moest ik spreken en blijkt de microfoon het helemaal niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Haha, pas op hè zo hangt hij op :P
Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExeWU3b2kwOGJ3MXBvZzV4ZGtwemE1a3FlODMwemN4cGFidmk3anh4MiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/QUMYNiM55bnQiNOzGC/giphy.webp

okee, nu stop ik weer :p

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:19:
Maar ik vroeg het eigenlijk met een dubbele boodschap, ik heb namelijk net een uur in een teams vergadering gezeten en dat ging goed maar ik hoefde niet te spreken. Nu in de tweede moest ik spreken en blijkt de microfoon het helemaal niet te doen.
En jij hebt de beta er wel op staan?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:40
Momenteel iOS 18 op de 14 Pro Max, iPadOS 18 op iPad Air '22 en WatchOS 11 op WatchUltra.. werkt allemaal tot nu toe. Ook contactloos betaald met horloge vanochtend.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:19:
Waar kan je die downloaden? Ik heb wel een paar collega's die hem goed kunnen gebruiken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:21:
[...]

En jij hebt de beta er wel op staan?
Nee ik heb de beta niet, daarom was ik benieuwd.

Maar ik zit het net te googlen en de beta erop is een hoop gedoe, je toestel aan Xcode etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:25
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Nee ik heb de beta niet, daarom was ik benieuwd.

Maar ik zit het net te googlen en de beta erop is een hoop gedoe, je toestel aan Xcode etc.
Hoe bedoel je jou toestel aan Xcode etc hangen, het is gewoon na Instellingen --> Algemeen --> Software update --> Druk op Beta updates --> Selecteer welke ios 17 of 18.
Ga terug en controleer opnieuw op updates en tadaa je kan hem downloaden.

Ik heb mijn device echt nog nooit aan Xcode gehangen, of misschien 1 keer jaren geleden.
Het was over algemeen altijd beta profiel downloaden van een website, en herstart en klaar de beta kon je downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Hoe bedoel je jou toestel aan Xcode etc hangen, het is gewoon na Instellingen --> Algemeen --> Software update --> Druk op Beta updates --> Selecteer welke ios 17 of 18.

Ik heb mijn device echt nog nooit aan Xcode gehangen, of misschien 1 keer jaren geleden.
Het was over algemeen altijd beta profiel downloaden van een website, en herstart en klaar de beta kon je downloaden.
Mijn berichtjes gaan over de Airpods beta he, dat heb je misschien gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:31
Carlos0_0 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Volgens mij heeft hij het over de Airpods Pro op een beta zetten.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
TheKerremenke schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:17:
[...]

En niet alleen NL/EN. Maar ook bijvoorbeeld Zweeds-Nederlands. 8)
Inclusief speciale veel gebruikte tekens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pGO0JfTdMi-cYOrwnuJqBAtoxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKTjhysUikiuiNyh0NBmN9Wi.jpg?f=fotoalbum_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:10
Die nieuwe animaties van de volumeknoppen of een screenshot zijn ook mooie gimmicks.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:28
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:08:
Hoe kan je de AirPods Pro geforceerd updaten?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
makooy schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Hoe kan je de AirPods Pro geforceerd updaten?
Niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de 15 Pro Max, dus aardig wat schermruimte, maar dat er nog steeds geen mogelijkheid is om number row default te tonen boven het keyboard is wel irritant. Vooral als ik veel cijfers moet typen in een stuk tekst. Geen idee of dat al inmiddels kan met 3rd party keyboards maar die vermijd ik liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:54:
Die nieuwe animaties van de volumeknoppen of een screenshot zijn ook mooie gimmicks.
Ja eens, dat is leuk geworden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Iemand al eye-tracking geprobeerd?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Ja eens, dat is leuk geworden wel.
Het voelt allemaal super vloeiend en soepel en hiermee weer wat extra soepel.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
SgtElPotato schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:54:
Scherp. Had het niet eens opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:37
Ik denk dat we met beta 1 in de EU alles voor de komende jaren al getest hebben. MacRumours schrijft over een wachtlijst om de AI-functies te kunnen testen. Ik denk dat dit via Apple ID zal gaan. Wij wonen in Nederland en zijn geen Engelstalig land. Dus geen toegang.

Een Amerikaans Apple ID aanmaken zou nog kunnen, net als bij de Vision Pro. Maar dan ben je wel al je apps kwijt en kun je alles weer opnieuw aankopen.

Ik denk zelfs dat je fysiek in een Engelstalig land moet zijn om door de controle te komen. En dat het sowieso tot 2026 zal duren voordat we toegang krijgen. Dan pas zal de EU de AI-wetgeving aannemen.

Tot die tijd mogen we ons vermaken met wat kleurtjes aanpassen en verder zal er weinig nieuws onder de zon zijn. Dat ligt niet aan Apple, maar aan de EU. We hebben ook heel lang moeten wachten totdat QuickType beschikbaar werd gesteld voor Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Inmiddels een aantal uur gewerkt met iPadOS18 beta en de meeste apps lijken op zich goed te doen. Wel crashed mijn microsoft word app elk half uur ongeveer. Dan schiet het scherm weg en staat bij opstarten “bijwerken” bij de recente documenten. Op zich irritant maar nog wel te overleven. Voor de rest is die gimmick dat je de app icons en widgets een bepaalde kleur mee kunt geven wel grappig maar heb nog geen workchanging features ontdekt waar ik in dagelijks gebruik voordeel van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:00:
Ik denk dat we met beta 1 in de EU alles voor de komende jaren al getest hebben. MacRumours schrijft over een wachtlijst om de AI-functies te kunnen testen. Ik denk dat dit via Apple ID zal gaan. Wij wonen in Nederland en zijn geen Engelstalig land. Dus geen toegang.

Een Amerikaans Apple ID aanmaken zou nog kunnen, net als bij de Vision Pro. Maar dan ben je wel al je apps kwijt en kun je alles weer opnieuw aankopen.

Ik denk zelfs dat je fysiek in een Engelstalig land moet zijn om door de controle te komen. En dat het sowieso tot 2026 zal duren voordat we toegang krijgen. Dan pas zal de EU de AI-wetgeving aannemen.
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit een hobbel gaat zijn waar we niet overheen komen.
Ik ga mijzelf gewoon inschrijven met mijn Amerikaanse ID en dan zie ik als ik toegang heb wel verder.

Voordeel van wisselen tussen die ID's is dat het op iOS toch net een stapje makkelijker is dan op visionOS, misschien komt er wel een mogelijkheid voor om alleen voor de AI zaken te wisselen, zoals dat nu ook is met bijvoorbeeld de AppStore

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYx6j9GSFw7YLijuh8u_ZoCkjMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ds5bxQigdCSA3ub6pdpHq8DL.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook kapoet maar ik vraag mij dan vooral af waarom, er lijkt op zicht niets aan veranderd te zijn maar onder de motorkap zal dat dan uiteraard wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit een hobbel gaat zijn waar we niet overheen komen.
Ik ga mijzelf gewoon inschrijven met mijn Amerikaanse ID en dan zie ik als ik toegang heb wel verder.

Voordeel van wisselen tussen die ID's is dat het op iOS toch net een stapje makkelijker is dan op visionOS, misschien komt er wel een mogelijkheid voor om alleen voor de AI zaken te wisselen, zoals dat nu ook is met bijvoorbeeld de AppStore
Tja, ik heb geen Amerikaans ID en zal ook nog weten hoe ik er aan moet komen. Ik heb geen Amerikaanse creditcard of verblijfsvergunning. Gemakkelijk even aanmaken via een VPN zal wel niet gaan. ;)

Ik denk echt dat we nog wel een paar jaar mogen wachten. Net als dat de Vision Pro pas naar Nederland zal komen als de rest van de wereld voorzien is. Wij zijn niet zo'n interessante markt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx80js3ETxqXWZbNYRdyPiEARk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GanJ4jLLRQNLj1zYcn521ilY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook wel geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:08:
[...]

Tja, ik heb geen Amerikaans ID en zal ook nog weten hoe ik er aan moet komen. Ik heb geen Amerikaanse creditcard of verblijfsvergunning. Gemakkelijk even aanmaken via een VPN zal wel niet gaan. ;)

Ik denk echt dat we nog wel een paar jaar mogen wachten. Net als dat de Vision Pro pas naar Nederland zal komen als de rest van de wereld voorzien is. Wij zijn niet zo'n interessante markt. ;)
Ik heb wel een Amerikaans AppleID en ook een Amerikaans adres maar geen verblijfsvergunning of creditcard. Laatste 2 heb je ook niet nodig, adres kan je afkijken van een Hilton naar keuze.

Wat je (tegen die tijd) moet doen is zonder account in de Appstore een gratis app proberen te downloaden, dan krijg je de optie om in te loggen of aan te maken, dan maak je er eentje aan en kan je door zonder creditcard omdat de app gratis is.

Mocht je er wat geld op willen dan gewoon online een US iTunes tegoed kaart kopen.

Werkt al jaren prima en nu met mijn Vision Pro ook weer.

Uiteraard is het handiger om alles met je eigen id te doen maar daar zijn we geen early adopters voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Teknix1982 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:02:
Inmiddels een aantal uur gewerkt met iPadOS18 beta en de meeste apps lijken op zich goed te doen. Wel crashed mijn microsoft word app elk half uur ongeveer. Dan schiet het scherm weg en staat bij opstarten “bijwerken” bij de recente documenten. Op zich irritant maar nog wel te overleven. Voor de rest is die gimmick dat je de app icons en widgets een bepaalde kleur mee kunt geven wel grappig maar heb nog geen workchanging features ontdekt waar ik in dagelijks gebruik voordeel van heb.
Kleine aanvulling, het gaat niet alleen om de microsoft word app maar eigenlijk alle office 365 ios apps die toch frequent vertragen of crashen. Inmiddels weer 3 crashes gehad. Het is al door mijn hoofd geschoten om even weer over te gaan naar mijn macbook want wil nog niet downgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb nu iOS18 geinstalleerd op mijn weinig gebruikte werktelefoon (@Donstil YOLO). Via wat certificaten wordt deze beveiligd door mijn organisatie. De microsoft apps vragen nu om opnieuw inloggen echter als ik dat doe kom ik weer terug op het scherm waar gevraagd wordt of ik opnieuw wil inloggen. Dit lijkt dus nog niet helemaal lekker te werken. Gelukkig heb ik mijn telefoon niet echt nodig voor mijn werk, ik wacht op de update voordat ik hem weer downgrade.

Edit: overigens krijg ik de meldingen van oa outlook wel gewoon binnen.

Edit 2: Het opnieuw installeren van de apps heeft geholpen. @Teknix1982 wellicht ook de oplossing voor jou?

[ Voor 15% gewijzigd door hk12nl op 11-06-2024 10:43 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb na de installatie gekeken hoe ik de kleurtjes en de grote aan kon passen van de iconen. Dit zag er niet uit dus weer terug gezet (wel op licht/donker modus gelaten, dat dan weer wel), maar nu weet ik niet zo goed meer wat ik moet doen verder en lijkt de hype al weer over :')

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:25
TheKerremenke schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Scherp. Had het niet eens opgemerkt.
Ik zie het verschil niet eens, net eens vergeleken met mijn werk en prive mobiel(Werk mobiel ios18 gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Carlos0_0 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Ik zie het verschil niet eens, net eens vergeleken met mijn werk en prive mobiel(Werk mobiel ios18 gezet).
Ik zie ook amper verschil nadat ik de 2 versies naast elkaar heb gezet. Ik denk dat de 'nieuwe' iets meer bounced maar verder kan ik ook weinig ontdekken.

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
Carlos0_0 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Het is ook heel subtiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdMz6R0yRqf_1cgSXx_RDYfhIdk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ZSTWlCxTWqOsd8YdbAuLriG.png?f=user_large

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:39
So far so good. Alle apps werken en m'n iphone loopt eigenlijk net zo soepel als op ios 17. Geen bugs tegengekomen tot nu toe. Dikke prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:31
dafmay schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:39:
So far so good. Alle apps werken en m'n iphone loopt eigenlijk net zo soepel als op ios 17. Geen bugs tegengekomen tot nu toe. Dikke prima.
Haha same here, zelfs de batterij loopt minder snel leeg bij mij en dat terwijl er nog genoeg op de achtergrond zich aan het indexeren is. Dat op de first beta belooft veel goeds. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
In de instellingen staan alle instellingen van apps nu onderaan gebundeld. Klein detail maar maakt het wel overzichtelijker wat mij betreft.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:43:
In de instellingen staan alle instellingen van apps nu onderaan gebundeld. Klein detail maar maakt het wel overzichtelijker wat mij betreft.
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Kun je daar misschien een screenshot van delen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:50:
[...]

Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Kun je daar misschien een screenshot van delen?
Zo dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tpPoxv5SK8kk2NixzXecmJ7Lf0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pgXrnkvMmHyaU3RzSKOCWFsh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:50:
[...]

Goed dat je het vraagt want ik kan dus kennelijk geen screenshot meer maken :+ Bugje gevonden.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:39
Ben benieuwd of de nieuwe Password app nog een import feature gaat krijgen tbv importeren lastpass data (in mijn geval). Ja ik weet het kan nu al dmv download en import in de keypass app op de Mac, of in Safari browser. Helaas heb ik beiden niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Die nieuwe focus mode is ook nog niet beschikbaar zeker?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Thanks! verkleint de lijst iig en overzichtelijker. Mij lijkt het verschil niet zo bijzonder omdat de niet-app instelling allemaal bovenaan/boven de apps stonden.
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:52:
[...]

Goed dat je het vraagt want ik kan dus kennelijk geen screenshot meer maken :+ Bugje gevonden.
Ik ben altijd goed in domme vragen stellen, zeggen collega's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ook cool dat je nu bij elke app de biometrische beveiliging in kan schakelen. Ik kan de passwords app niet op mijn homescherm plaatsen. Is dat iemand wel gelukt?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:55:
Ook cool dat je nu bij elke app de biometrische beveiliging in kan schakelen. Ik kan de passwords app niet op mijn homescherm plaatsen. Is dat iemand wel gelukt?
ja hoor

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:53:
quote: "apple dinges tinges blah blah
There’s a new smart focus mode that also lets you device decide to hide notifications automatically.
Hoe is dit anders dan de vraag die je nu krijgt of deze notificaties door mogen blijven komen?
Dat de vraag dan niet meer gesteld wordt en gewoon gemute wordt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@NoTimeRemains
Kan die op meerdere homescreens ivm verschillende focus-en?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:53:
Klopt maar die maakt ook wel gebruik van AI denk ik. Oftewel > Later this year.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zo toch ook maar upgraden op m'n daily driver, ben toch wel heel benieuwd naar nieuwe dingen. Jammer dat Leaseplanbank niet meer werkt, maar die hebben gelukkig een browser versie :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:58:
@NoTimeRemains
Kan die op meerdere homescreens ivm verschillende focus-en?
lijkt er op dat ie bij mij bugged:

Homescreen #1 zonder focus staat de app op pagina 1 er tussen
Homescreen #2 met focus staat de app op de volgende pagina (2)

Switch ik tussen deze homescreens heb ik nu 2x de Password app staan, op pagina 1 en op pagina 2

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09

TheVMaster

Moderator WOS
Tdem schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Dat is wel vervelend. Gelukkig staat de app op mijn MacBook 🫶
Ach, ik kan er ook via de website bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 18:58
Iemand enig idee hoe je de emoji knop terug in z’n oorspronkelijke hoekje krijgt? Kan die niet vinden in de instellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:06
Ik wil niet meer terug naar IOS17.
Loopt allemaal soepel vooral de bediening van m’n HomePods gaat perfect.
HomeKit is ook een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:17
Kan je eigenlijk makkelijk terug naar ios 17?
Ik ben niet zo vertrouwd met developer beta's.

Heb zelf (nog) geen macbook maar kan ik gewoon van men iphone terug naar iOS 17 of is een mac dan vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
frye schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:22:
Kan je eigenlijk makkelijk terug naar ios 17?
Ik ben niet zo vertrouwd met developer beta's.

Heb zelf (nog) geen macbook maar kan ik gewoon van men iphone terug naar iOS 17 of is een mac dan vereist?
Backup maken met iTunes en dan kun je altijd terug naar 17.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
SgtElPotato schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:25:
[...]

Backup maken met iTunes en dan kun je altijd terug naar 17.
Kan toch ook zonder iTunes? Dus een iCloud back-up maken en dan wel via Itunes iOS 17 terug zetten en dan de backup? #ikvraagditvooreenvriend

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Is het jullie al gelukt om in het bedieningspaneel de tabbladen van volgorde te wijzigen nadat je ze hebt aangemaakt?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:29:
Ik heb na de installatie gekeken hoe ik de kleurtjes en de grote aan kon passen van de iconen. Dit zag er niet uit dus weer terug gezet (wel op licht/donker modus gelaten, dat dan weer wel), maar nu weet ik niet zo goed meer wat ik moet doen verder en lijkt de hype al weer over :')
Waar doe je dit?? Ik vind het gewoonweg niet 🙈.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:28:
[...]

Kan toch ook zonder iTunes? Dus een iCloud back-up maken en dan wel via Itunes iOS 17 terug zetten en dan de backup? #ikvraagditvooreenvriend
Dat kan, maar het kan zo maar zijn dat die overschreven wordt door een iOS18 backup?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:17
Er zijn leuke nieuwe accessibility features zoals Motion sicknes, je krijgt dan bolletje op je scherm die meebewegen op je scherm. Nog niet lang genoeg in de auto gezeten om het echt te testen.

Verder toch weer wat bugs, toetsenbord en sommige widgets zien wit in dark mode, die Motion sickness bolletjes blijven staan eens je uit de auto bent, iPhone verliest af en toe verbinding met Airpods maar verder redelijk stabiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Mooie thread met de kleine wijzigingen hier: https://x.com/GregSarafian/status/1800252192512991248

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Incognitum schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:30:
[...]

Waar doe je dit?? Ik vind het gewoonweg niet 🙈.
Je scherm ingedrukt houden en dan rechtsbovenin op 'wijzig' drukken en dan op 'pas aan'.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Werkt ibood.com bij jullie? Met/zonder adblock/private relay: Application error: a client-side exception has occurred (see the browser console for more information).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:28:
[...]

Als IOS18 iets in de cloud heeft gebackupped dan is dat een dikke no-go. Dan kan je die backup alleen terugzetten op IOS18.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Je scherm ingedrukt houden en dan rechtsbovenin op 'wijzig' drukken en dan op 'pas aan'.
Gracias!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8h8FxAnQStc8pWPXdlcW4ytILQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Khmkg1BhmReOo2dNWIKbdjGD.jpg?f=user_large

Zo fraai hoor Apple, fancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Huigie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:50:
[...]

Als IOS18 iets in de cloud heeft gebackupped dan is dat een dikke no-go. Dan kan je die backup alleen terugzetten op IOS18.
Duidelijk thx. Is gelukkig voor mijn werktelefoon niet zo van belang. Die kan ik opnieuw instellen. Wel een goede tip mocht ik over gaan met mijn main device. d:)b

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:15
Jammer werkt carplay nog niet zoals het hoort, hij neemt alles over waardoor de radio stopt. Er zijn gelukkig alternatieven maar .....

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Huigie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:50:
[...]

Het is iets genuanceerder. Je foto’s, drive, wachtwoorden, notities, berichten, mail, health data, agenda’s, contacten, reminders, safari instellingen, home, wallet, Freeform, journal etc. zijn altijd gebackupt. Je verliest alleen je OS instellingen, apps, apps layout etc. Maar die kan je gewoon opnieuw installeren.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt ook nog wel terug naar een versie gebackupt met ios17, weet niet precies wat de retentie is maar vandaag terug kan sowieso.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik hou van wandelen/hiken (wanneer stopt het wandelen en begint de hike?) en heb dus een AllTrails abonnement. Maar die kan echt gecanceld worden. Want het aanmaken van custom hikes (en de map downloaden) gaat super easy. Het is wellicht een niche feature, maar ik ben er heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:43

Toppe

Oké ✅

Hoe is jullie batterij? Die van mij is leeg, toevallig van de week een Anker powerbank gekocht dus denk dat die 2 beste vrienden worden komende tijd

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:17:
Hoe is jullie batterij? Die van mij is leeg, toevallig van de week een Anker powerbank gekocht dus denk dat die 2 beste vrienden worden komende tijd
Gewoon goed. Maar ik gebruik mijn telefoon heel weinig. Dus het is niet echt vergelijkbaar. Bovendien staan always on display, tap to wake, raise to wake, background app refresh en promotion uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:29:
Is het jullie al gelukt om in het bedieningspaneel de tabbladen van volgorde te wijzigen nadat je ze hebt aangemaakt?
Iemand dit al gelukt? I know, vrij snel mijzelf gequoted maar ik dacht wellicht heeft iedereen er overheen gelezen :7

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:27:
[...]

Iemand dit al gelukt? I know, vrij snel mijzelf gequoted maar ik dacht wellicht heeft iedereen er overheen gelezen :7
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/lqpZHUhtmE2zlXJPQL/giphy-downsized.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
[...]

Ik ga niet zeggen dat het gelukt is, maar ik ga ook niet ontkennen dat het niet gelukt is.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik heb dat net zitten proberen, maar het bedieningspaneel is nog wel behoorlijk bugged.
Zaken schieten terug, slaan plaatsing niet op, etc. Ik ben er weer mee gestopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu halverwege de dag durf ik hardop te zeggen dat hier de batterij exact hetzelfde is als op iOS17 en nog geen procent extra drain ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okayish. Maar 15 Pro batterij met mijn gebruik en twee sims actief is sowieso niet geweldig.
Ik heb nog 52% op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Sinds 9:00 nog op 87%.

Misschien moet je wat meer werken in plaats van appen in de baas zijn tijd. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:54
Als ik de geluiden zo hoor klinkt het tot nu toe aardig positief, ik verwacht echter dat jullie allemaal vrij recente toestellen gebruiken? Of zijn er ook mensen die de geluiden kunnen bevestigen i.c.m een 12 Pro?

Als ik alles zo hoor begint het toch aardig te jeuken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 08:08
[...]

Ja met wat moeite, nadat je hem lang hebt ingedrukt kun je nogmaals langdrukken op het tabblad dat je wilt verslepen. Dan kun je hem daarna een rij naar boven of beneden slepen. Het gaat niet heel soepel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:33:
[...]

Ik heb dat net zitten proberen, maar het bedieningspaneel is nog wel behoorlijk bugged.
Zaken schieten terug, slaan plaatsing niet op, etc. Ik ben er weer mee gestopt 8)7
Klopt, ik probeerde wat witgets uit te rekken en toen stopte hij er helemaal mee.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Dynamic83 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:36:
[...]

Ja met wat moeite, nadat je hem lang hebt ingedrukt kun je nogmaals langdrukken op het tabblad dat je wilt verslepen. Dan kun je hem daarna een rij naar boven of beneden slepen. Het gaat niet heel soepel
Bij mij werkt het niet maar dan zal het in de toekomst vast opgelost worden. thx :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Supermuskusrat schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:35:
Als ik de geluiden zo hoor klinkt het tot nu toe aardig positief, ik verwacht echter dat jullie allemaal vrij recente toestellen gebruiken? Of zijn er ook mensen die de geluiden kunnen bevestigen i.c.m een 12 Pro?

Als ik alles zo hoor begint het toch aardig te jeuken :)
Hij staat bij mij op een SE 2020. Draait prima.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 16:12
Mog schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:13:
Ik hou van wandelen/hiken (wanneer stopt het wandelen en begint de hike?) en heb dus een AllTrails abonnement. Maar die kan echt gecanceld worden. Want het aanmaken van custom hikes (en de map downloaden) gaat super easy. Het is wellicht een niche feature, maar ik ben er heel blij mee.
daar zit ik ook op te wachten, echter niet moedig genoeg om de beta op mijn iphone en AWU te installeren nu ;-)

Hoe werkt dat het maken van custom routes? kan je ook gpx files gebruiken/importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:06
Mog schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:13:
Hoe doe je dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJvDJMJEdBudJW3nSib5pHBvRZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LngMdYdWfidzPEDaKEH6KXm.jpg?f=fotoalbum_large

Wel leuk dat de foutmelding op tweakers een Xserve is. Dat moeten ze wel speciaal voor ons gedaan hebben 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:34

amphora

Websites & Fotografie

Mog schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Het is iets genuanceerder. Je foto’s, drive, wachtwoorden, notities, berichten, mail, health data, agenda’s, contacten, reminders, safari instellingen, home, wallet, Freeform, journal etc. zijn altijd gebackupt. Je verliest alleen je OS instellingen, apps, apps layout etc. Maar die kan je gewoon opnieuw installeren.
Je verliest al je apps ja, er zijn best veel apps die alleen dingen lokaal opslaan en niet in hun eigen cloud. Ik heb één keer bij een nieuwe iPhone gedacht ik zet een keer geen backup terug en daar had ik spijt van achteraf, koste me echt te veel tijd om alles weer te krijgen zoals het was.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
amphora schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:15:
[...]

Je verliest al je apps ja, er zijn best veel apps die alleen dingen lokaal opslaan en niet in hun eigen cloud. Ik heb één keer bij een nieuwe iPhone gedacht ik zet een keer geen backup terug en daar had ik spijt van achteraf, koste me echt te veel tijd om alles weer te krijgen zoals het was.
Die angst heb ik gelukkig al lang van me af gezet. Vroeger had ik ook 'upgrade / backup' angst, maar zo spannend is het allemaal niet. Het belangrijkste (wachtwoorden, 2FA, bookmarks) staan op meerdere locaties of zijn op meerdere locaties toegankelijk. Het opnieuw installeren is wat werk inderdaad, maar wel gelijk weer een schone lei.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

glenner schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:48:
[...]

daar zit ik ook op te wachten, echter niet moedig genoeg om de beta op mijn iphone en AWU te installeren nu ;-)

Hoe werkt dat het maken van custom routes? kan je ook gpx files gebruiken/importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:18
Mog schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:27:
Jaar 18 van geen “Altijd Orientation Lock tenzij video”
Dat kan je via opdrachten fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:14
Mog schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:27:
Jaar 18 van geen “Altijd Orientation Lock tenzij video”
Dat heb ik al sinds jaren via Shortcuts. Als ik YouTube open, dan gaat m'n rotation lock eraf. Sluit ik YouTube weer, dan gaat m'n rotation lock er weer op.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:42:
[...]

Dat heb ik al sinds jaren via Shortcuts. Als ik YouTube open, dan gaat m'n rotation lock eraf. Sluit ik YouTube weer, dan gaat m'n rotation lock er weer op.
Hoe doe je dat met andere apps? Of kijk jij alleen maar op yt video’s?
Lijkt mij niet te doen met safari

[ Voor 4% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 11-06-2024 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:14
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Hoe doe je dat met andere apps? Of kijk jij alleen maar op yt video’s?
Lijkt mij niet te doen met safari
Heb dat ook gedaan met Ziggo bijvoorbeeld. Je kunt zelf kiezen welke app je neemt. Het is overigens een Automation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f18C-vH-YrPmkaCSMxPIjNLQs0g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6ZOE8V0PUAgBAWd6NaQDveB9.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.