[Voetbal] Centraal EK 2024 topic

Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 05:33:
[...]

Ho ho, komend van clubvoetbal is dat iets wat ik nog nooit begrepen heb en waar Oranje al hele lang om bekend staat. De zichtbaarheid van de supporters is massaal en na afloop van een gewonnen (!) wedstrijd idem dito maarrrrrrr, als het niet loopt bij Oranje hebben wij geen supporters maar stille toeschouwers die verkleed zijn.

Bij F1 is dat niet zo heel anders. Als Verstappen eruit ligt (technisch/crash) staan de eerste rondbuikige Red Bull overhemdjes binnen een paar minuten kwaad bij het frikandellenschap.

Van mij mogen ze allemaal hoor maar dat neppe’wij ondersteunen Oranje’ kunnen ze achterwege laten.
Zoals aangegeven, is niet typisch Nederlands… Hier droop iedereen in vijf minuten af en was het stil.. Het grote verschil is meer dat ‘wij’ sneller een feestje bouwen samen met de lokale bevolking… Dus het valt misschien wat meer op inderdaad ;)

Maar goed, op naar de kano want moet op tijd terug zijn om m’n (te strakke) Oranje outfit op tijd klaar te hebben liggen 😅🥳😉..

p.s. In 2017 vloog Verstappen in Oostenrijk bij bocht 1 (meteen na de start) van de baan… Flink deel van de supporters droop even af en kwam na een minuut of tien weer terug om de race verder te bekijken. Was een top sfeer voor de rest. Balen als de favoriet eruit ligt is menselijk en zeker niet alleen een oranje ding..

[ Voor 12% gewijzigd door D-Ed op 10-07-2024 06:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 18:16
Nee denk niet dat Engeland of Nederland echt een kans gaan maken tegen Spanje, al ligt dat meer aan Nederland en Spanje die voor mij gevoel met geluk in de halve finale staan. Maar goed dat heb je ook nodig om kampioen te kunnen worden. En elke wedstrijd staat op zichzelf . Maar zelf heb ik dit keer er vrede mee als ze geen kampioen worden. In 2010 had ik er wel enorm het balen over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 16:21

Typhone

Who Dares Wins

Vrietje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 07:34:
Nee denk niet dat Engeland of Nederland echt een kans gaan maken tegen Spanje, al ligt dat meer aan Nederland en Spanje die voor mij gevoel met geluk in de halve finale staan. Maar goed dat heb je ook nodig om kampioen te kunnen worden. En elke wedstrijd staat op zichzelf . Maar zelf heb ik dit keer er vrede mee als ze geen kampioen worden. In 2010 had ik er wel enorm het balen over.
Of Spanje heeft hun beste wedstrijd een dag te vroeg gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56

Superkiwi

Hoi doei

aveenhuysen schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:08:
Spanje speelt goed voetbal, maar dat liggen rollebollen als er niks gebeurd is.
Zullen we Simons voor de finale alvast een Spaans shirtje geven :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:59:
[...]

Trein reed niet ri Dortmund vanwege een ongeval met een dier of beest las ik ergens..
Een vogel... En wij maar denken dat de NS waardeloos is als ze niet rijden wegens wat bladeren op het spoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 05:33:
[...]

Ho ho, komend van clubvoetbal is dat iets wat ik nog nooit begrepen heb en waar Oranje al hele lang om bekend staat. De zichtbaarheid van de supporters is massaal en na afloop van een gewonnen (!) wedstrijd idem dito maarrrrrrr, als het niet loopt bij Oranje hebben wij geen supporters maar stille toeschouwers die verkleed zijn.

Bij F1 is dat niet zo heel anders. Als Verstappen eruit ligt (technisch/crash) staan de eerste rondbuikige Red Bull overhemdjes binnen een paar minuten kwaad bij het frikandellenschap.

Van mij mogen ze allemaal hoor maar dat neppe’wij ondersteunen Oranje’ kunnen ze achterwege laten.
Inderdaad.. Tegen Roemenie bv hoorde je zeker in het begin alleen de Roemeense fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Zullen we Simons voor de finale alvast een Spaans shirtje geven :+
Wel een goedkope neppert he, we blijven tenslotte gierige NL-ers O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 17:21

Agent47

I always close my contracts.

D-Ed schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:50:
[...]

Ik dacht altijd dat de F1 ‘puristen’ zo’n hekel hadden aan de oranje fans maar blijkbaar zijn er dus ook van die voetbal ‘puristen’ (die door de F1 ‘puristen ‘ al als minderwaardig werden gezien _O- _O- ).

Get off your high horse en laat iedereen gewoon genieten op zijn/haar/hen/they manier :+

Hier op een Franse camping is het overigens al vroeg stil, heerlijk d:)b
Het enige waar ik een hekel aan heb is als ik De Kuip bezoek, ik mensen in trainingspakken van real Madrid, Manchester city of Barcelona zie lopen. Computer says no in mijn hoofd.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Agent47 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:41:
[...]

Het enige waar ik een hekel aan heb is als ik De Kuip bezoek, ik mensen in trainingspakken van real Madrid, Manchester city of Barcelona zie lopen. Computer says no in mijn hoofd.
Fixed that for you :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:22

Fiber

Beaches are for storming.

toolkist schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Een vogel... En wij maar denken dat de NS waardeloos is als ze niet rijden wegens wat bladeren op het spoor :D
Het was blijkbaar ook nog een Schwalbe... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Fiber schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:19:
[...]

Het was blijkbaar ook nog een Schwalbe... :z
>> Ramzzz in "[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024"

GMTA - en erg ad rem van Hiddink. (y)

Eén schwalbe maakt nog geen zomer. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 10-07-2024 12:26 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:07
Enexis gaat vanavond geen vrienden maken. In de regio waar mijn ouders wonen is een klein half uur geleden de stroom uitgevallen voor 430 postcodes, en dat lijkt tot 21.45 te duren, aldus Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:27
renegrunn schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:08:
Enexis gaat vanavond geen vrienden maken. In de regio waar mijn ouders wonen is een klein half uur geleden de stroom uitgevallen voor 430 postcodes, en dat lijkt tot 21.45 te duren, aldus Enexis.
Dan maar even de NPO start app op de telefoon of tablet zetten en hopen dat er voor 2 uur acculading op zit.
Of hier kijken:
https://nos.nl/livestream...finale-nederland-engeland

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:07
JukeboxBill schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Dan maar even de NPO start app op de telefoon of tablet zetten en hopen dat er voor 2 uur acculading op zit.
Of hier kijken:
https://nos.nl/livestream...finale-nederland-engeland
4G / 5G ligt er ook uit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ouderwetse radio met npo1 dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zoeken ze bij ons altijd 'goede' scheidsrechters? Volgens mij hebben we nooit geluk.

Hopelijk valt de winnende goal nog, anders zie ik het somber in met penalties.

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 10-07-2024 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:48

Jebus4life

BE User

Sorry Nederland, deze doet ongetwijfeld héél veel pijn...
Wens je niemand toe... In België hebben we exact hetzelfde meegemaakt met de Engelsen (in 1990); in de 120ste minuut hield David Platt ons uit de volgende ronde... Dus ik vrees dat we het helemaal begrijpen -O-

[ Voor 13% gewijzigd door Jebus4life op 10-07-2024 23:22 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:00
Niemand had dit vooraf verwacht, en dan ga je zo ten onder. Je speelde de hele wedstrijd met een man minder.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:05
Ik snap Koeman ook niet. Waarom nog in de 92 minuut wisselen? Die verse inbrgen had ook 10 minuten eerder gekund.

Dumfries ook weinig gecreerd op rechts, zodra die de bal kreeg speelt ie alleen maar terug. Zet daar dan iemand ander neer die wel zijn man durft te passeren en dan de bal voor doel langs kan geven.

Het is dat hij een goeie redding had en een kopbal op de lat, maar rechts voor heeft hij echt niks klaargespeeld.

Links voor met Gakpo ook die gewoon 90% afwezig was en heel slecht doordekt op de counter. Man man zoveel fouten en Koeman die niet ingrijpt.

[ Voor 30% gewijzigd door Palindrome op 10-07-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Palindrome schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:07:
Ik snap Koeman ook niet. Waarom nog in de 92 minuut wisselen? Die verse inbrgen had ook 10 minuten eerder gekund.

Dumfries ook weinig gecreerd op rechts, zodra die de bal kreeg speelt ie alleen maar terug. Zet daar dan iemand ander neer die wel zijn man durft te passeren en dan de bal voor doel langs kan geven.

Het is dat hij een goeie redding had en een kopbal op de lat, maar rechts voor heeft hij echt niks klaargespeeld.

Links voor met Gakpo ook die gewoon 90% afwezig was en heel slecht doordenkt op de counter. Man man zoveel fouten en Koeman die niet ingrijpt.
Koeman gokte op verlenging en daarbij eventueel penalties.

Gewoon stom, hij had ook 10 min. eerder kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Afijn, door naar zondag.
Hopelijk maken de Spanjaarden gehaktbrood van de Engelsen!
6-2 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 09:37
Mooi dat Engeland door is. Jammer dat de goal van Saka niet telde <3

Op naar Zondag, Spanje wel heel goed, maar Engeland liet vandaag eindelijk zien waar het toe in staat is. Hopen dat Bellingham, Foden, Rice en Kane eindelijk es echt opstaan Zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 13:41

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

JeroenNietDoen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:21:
maar Engeland liet vandaag eindelijk zien waar het toe in staat is.
Leg eens uit, waar waren ze toe in staat? ok, de 2-1 was beauty, maar wat heb jij gezien wat ik niet gezien heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yzord schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:26:
[...]
Leg eens uit, waar waren ze toe in staat? ok, de 2-1 was beauty, maar wat heb jij gezien wat ik niet gezien heb?
Ze voetbalden vandaag een stuk losser dan het behoudende wat ze tot nu toe deden. Het kwam er vandaag eindelijk iets meer uit dan voorheen, en dat was vooral te danken aan de 1-0 van Nederland. Als je kijkt naar de individuele spelers zit daar zoveel kwaliteit. Op basis van spelers zijn ze 1 van de favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

JeroenNietDoen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:28:
[...]

Ze voetbalden vandaag een stuk losser dan het behoudende wat ze tot nu toe deden. Het kwam er vandaag eindelijk iets meer uit dan voorheen, en dat was vooral te danken aan de 1-0 van Nederland. Als je kijkt naar de individuele spelers zit daar zoveel kwaliteit. Op basis van spelers zijn ze 1 van de favorieten.
Totale schande als UK zondag de bokaal omhoog showt. Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yzord schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:39:
[...]

Totale schande als UK zondag de bokaal omhoog showt. Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren.
Snap ik. De pijn zit diep. Benieuwd of Hasselbaink een beetje uitkijkt naar Zondag :Y

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het heeft niets met pijn te maken, het is meer dat Engeland dit hele EK saai en belabberd voetbal laat zien (net als de meeste andere landen trouwens). Spanje is het enige land dat sinds de start van het toernooi het beste voetbal laat zien, in mijn ogen zijn zij de enigen die het verdienen om dit EK winnend af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Superkiwi schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 01:09:
[...]

Het heeft niets met pijn te maken, het is meer dat Engeland dit hele EK saai en belabberd voetbal laat zien
Maar, dat beaam ik toch ook :? Alleen vanavond vanaf de 1-0 zag je een aardige glimp van wat ze kunnen. Dat moet er meer uitkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yzord schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:39:
Engeland, niet UK ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Weet iemand waar ik mijn kaartjes van voor de Finale op een beetje normale manier kan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Excuus, dan heb ik je post(s) verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BasvanS schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 01:25:
Weet iemand waar ik mijn kaartjes van voor de Finale op een beetje normale manier kan verkopen?
Mijn zwager is Spaans. Wat wil je ervoor hebben? DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:42
En een gala-wedstrijd missen? :+

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:44
Arator schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 01:40:
[...]

En een gala-wedstrijd missen? :+
Of gewoon op Marktplaats zetten en wachten op de 1e die 4k biedt? tJa het is maar wat je prefereert.
Weet alleen niet of de Engelsen bij Marktplaats kunnen komen, vast wel, als je ook in het Engelse tekst neerzet. Expats genoeg in dit land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

@BasvanS Misschien ebay.es of ebay.co.uk kijken om je kaarten te verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yzord op 11-07-2024 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
Tis echt een boel troep wat er op je af komt via de 'reguliere sites'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
V&A hier :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Je wilt toch juist de finale zien ook al speelt Nederland niet. Geweldige ervaring lijkt me.
Heb zelf een keer 2 wedstrijden bij euro2000 gezien van ander poules en landen dan Nederland. Echt super was dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:05
Toch nog wat extra beelden uit eeen andere hoek. Deze aanname op de borst begint toch echt wel met een handsbal.

YouTube: 11 juli 2024

Dus als de actie op Kane een penalty was dan was dit gewoon echt ene handsbal van en aanvaller. Gezien dit net voorafgaat aan de penalty van Kane had hierop gefloten kunnen worden.

Zie echt ook alleen van Dijk zijn handen in de lucht ingooien net na d e handsbal. Daarna is alle aandacht naar de penalty moment gegaan.
Lijkt wel alsof niemand de scheids hierop gewezen heeft en na afloop heb ik er ook geen speler over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Palindrome schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:22:
Toch nog wat extra beelden uit eeen andere hoek. Deze aanname op de borst begint toch echt wel met een handsbal.

Dus als de actie op Kane een penalty was dan was dit gewoon echt ene handsbal van en aanvaller. Gezien dit net voorafgaat aan de penalty van Kane had hierop gefloten kunnen worden.

Zie echt ook alleen van Dijk zijn handen in de lucht ingooien net na d e handsbal. Daarna is alle aandacht naar de penalty moment gegaan.
Lijkt wel alsof niemand de scheids hierop gewezen heeft en na afloop heb ik er ook geen speler over gehoord.
De VAR was er wel als de kippen bij om de voetjes te checken, maar hebben hands vorafgaand daaraan niet opgemerkt. Tja...je mag het niet denken, maar...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:24:
[...]

De VAR was er wel als de kippen bij om de voetjes te checken, maar hebben hands vorafgaand daaraan niet opgemerkt. Tja...je mag het niet denken, maar...
Het is hetzelfde als de willekeur bij de FIA. Weinig rechtvaardig, maar het is zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 16:21
darkdesign schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:32:
[...]

Het is hetzelfde als de willekeur bij de FIA. Weinig rechtvaardig, maar het is zoals het is.
En net zoals F1, gedaan is gedaan. Dit blijf je houden met menselijke scheidsrechters. Het ok wel jammer dat VvD er niets over heeft gezegd tegenover de scheids denk ik ook zo, misschien had dat kunnen helpen maar ja, daar zijn we nu een beetje laat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 15:39
Uiteindelijk verlies je niet op basis van 1 discutabele beslissing van de VAR. Maar op basis van de individuele klasse van de tegenstanders waar wij niet aan konden tippen.

Waar de marketingtechnische kunde en vernuft van Memphis van uitstekende kwaliteit waren dit EK, was zijn spel niet om aan te gluren. En tegen dit Engelse Elftal betekende dat je dus vanaf het begin achter de feiten aan liep.. We kregen de tactiek van de tegenstander na de wissel van Memphis iets beter onder controle.. Maar daar was ook alles mee gezegd.

Helaas pindakaas. Terecht verloren. Maar laten we blij zijn dat we de Halve fiinale hebben gehaald.. Dat is toch ook best een uitzonderlijke prestatie. Daar kunnen andere elftallen alleen maar van dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Palindrome schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:22:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk7bmPQJop1FseytOQcAq7MVcUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AfSeBM2x5rqolNo9lIB0Spaz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

brombeer21 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:40:
Uiteindelijk verlies je niet op basis van 1 discutabele beslissing van de VAR. Maar op basis van de individuele klasse van de tegenstanders waar wij niet aan konden tippen.

Waar de marketingtechnische kunde en vernuft van Memphis van uitstekende kwaliteit waren dit EK, was zijn spel niet om aan te gluren. En tegen dit Engelse Elftal betekende dat je dus vanaf het begin achter de feiten aan liep.. We kregen de tactiek van de tegenstander na de wissel van Memphis iets beter onder controle.. Maar daar was ook alles mee gezegd.

Helaas pindakaas. Terecht verloren. Maar laten we blij zijn dat we de Halve fiinale hebben gehaald.. Dat is toch ook best een uitzonderlijke prestatie. Daar kunnen andere elftallen alleen maar van dromen.
Tja, met die instelling wordt je nooit kampioen. Had Griekenland in 2004 betere spelers dan de rest van de teams?

Met de juiste instelling, opstelling, goed samenspel en tactiek kun je met een middelmatig team ook de beste teams verslaan.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 15:39
Ruzor schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:48:
[...]

Tja, met die instelling wordt je nooit kampioen. Had Griekenland in 2004 betere spelers dan de rest van de teams?

Met de juiste instelling, opstelling, goed samenspel en tactiek kun je met een middelmatig team ook de beste teams verslaan.
Ik zeg toch ook nergens dat ze met die instelling het veld in zijn gegaan? Alleen analyserend na de wedstrijd mag je denk ik beste blij zijn met een gedeeld 3e plaats op een deelnemersveld va 32.. Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook voor aanvang van de wedstrijd fanatiek met mijn oranje shirt op de bank zat met het geloof dat een resultaat mogelijk zou zijn. Maar soms moet je gewoon erkennen dat je dan het beste eruit gehaald heb.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-05 11:10
Mja, leuk, al die verschillende regels omtrent hands. Dat maakt het er allemaal niet duidelijker op.

Maar goed, die rechter hand had geen erg 'natuurlijke' positie - en dan kan dat eigenlijk amper anders dan opzettelijk gezien worden?

Die linker hand/arm geloof ik wel, dat is prima mijn inziens. Maar die rechter hand was gewoon 100% hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

brombeer21 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Ik zeg toch ook nergens dat ze met die instelling het veld in zijn gegaan? Alleen analyserend na de wedstrijd mag je denk ik beste blij zijn met een gedeeld 3e plaats op een deelnemersveld va 32.. Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook voor aanvang van de wedstrijd fanatiek met mijn oranje shirt op de bank zat met het geloof dat een resultaat mogelijk zou zijn. Maar soms moet je gewoon erkennen dat je dan het beste eruit gehaald heb.. :)
Ik weiger te geloven dat dit het beste is wat dit team kan. Er ging zoveel fout, ook in de verdediging, terwijl onze verdedigers bij topclubs spelen. We hadden zeker de finale kunnen halen, mede door het makkelijke schema. Daar had echter de individuele kwaliteit van Spanje waarschijnlijk wel het verschil gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 11-07-2024 14:22 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06
brombeer21 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:40:

Het enige feit waar je achteraan loopt is dat je 1-0 voorsprong door een foute beslissing wordt weggegeven.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Deliberate als in 'ik had de hand nodig om de bal onder controle te houden en de pass te geven'?

Is gewoon hands. In de voorbereiding tegen Canada geloof ik werd een goal van Nederland om exact die reden afgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Deliberate als in 'ik had de hand nodig om de bal onder controle te houden en de pass te geven'?

Is gewoon hands. In de voorbereiding tegen Canada geloof ik werd een goal van Nederland om exact die reden afgekeurd.
eric.1 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:15:
[...]

Mja, leuk, al die verschillende regels omtrent hands. Dat maakt het er allemaal niet duidelijker op.

Maar goed, die rechter hand had geen erg 'natuurlijke' positie - en dan kan dat eigenlijk amper anders dan opzettelijk gezien worden?

Die linker hand/arm geloof ik wel, dat is prima mijn inziens. Maar die rechter hand was gewoon 100% hands.
Die rechterhand is letterlijk in die positie als gevolg van z'n schotpoging en tussen het contact op z'n rechter- en linkerhand zitten vijf frames van mijn opname dus dat is 0.1s. Dat was gewoon een flipperkastbal waar hij niet eens de tijd had om iets bewust te doen ... https://gifyu.com/image/Stl8u

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 11-07-2024 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Uit het andere topic de guidance voor gebruik van de VAR:
A video assistant referee (VAR) is a match official, with independent access to match footage, who may assist the referee only in the event of a ‘clear and obvious error’ or ‘serious missed incident’ …
Als je dan de feiten in ogenschouw neemt:

- bal is al gespeeld dus geen scoringskans ontnomen
- discutabel wie nou wie trapt en sterk afhankelijk van welke camera angle je bekijkt
- hands van de speler die de pass geeft.

In hoeverre is er dan nog sprake een clear and obvious error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:02
apis29 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:43:
[...]

[...]

Die rechterhand is letterlijk in die positie als gevolg van z'n schotpoging en tussen het contact op z'n rechter- en linkerhand zitten vijf frames van mijn opname dus dat is 0.1s. Dat was gewoon een flipperkastbal waar hij niet eens de tijd had om iets bewust te doen ... https://gifyu.com/image/Stl8u
Net zoals de handbal met Openda dus. En die werd wel afgekeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:52:
[...]

Net zoals de handbal met Openda dus. En die werd wel afgekeurd
Niet 'net als', die maakte gewoon een bewuste beweging met z'n hand naar de bal.
Schijnbaar ook was er ook iets 'net als' bij de oefenwedstrijd tegen Canada dus ben benieuwd of dat ook 'net als' was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
We hebben dus 6x een Ek halve finale gespeeld, en 1x daarvan een finale bereikt. Dat is niet goed. Dit tooernooi zal niet blijven hangen bij mij, nja misschien een beetje. Morgen ben ik vrij neutraal, alhoewel de Engelsen een titel wel eens kunnen gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 13-07-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 21:23
Van mij mogen de Engelsen winnen, die mensen hunkeren naar zoiets als een prijs
Nederland speelde dit ek eigenlijk middelmatig met weinig tot geen pressie. Dan is een halve finale eigenlijk een wonder.

Heb mijzelf wel weer vermaakt met dit ek en daar gaat het om

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 13-07-2024 23:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:36
Harribo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 23:11:
Van mij mogen de Engelsen winnen, die mensen hunkeren naar zoiets als een prijs
Nederland speelde dit ek eigenlijk middelmatig met weinig tot geen pressie. Dan is een halve finale eigenlijk een wonder.

Heb mijzelf wel weer vermaakt met dit ek en daar gaat het om
Van mij mogen ze niet winnen. Ik snap dat ze in Engeland hunkeren naar een prijs (en dat doen wij inmiddels ook al een tijdje natuurlijk) maar doe dat dan wel met normaal voetbal. Geen team van 1,5 miljard waarbij de absolute sterspeler een obsceen gebaar moet maken, Kane 5 minuten over het veld rolt van de "pijn" totdat de penalty toegekend wordt en daarna ineens kan lopen én de penalty kan nemen, een team wat met deze "sterspelers" op z'n minst dominantie zou moeten uitstralen en dat ook moet tentoonspreiden op het veld, maar in plaats daarvan laf voetbal speelt en met bizar geluk de finale in struikelt. En zo kan ik nog wel wat dingen noemen.

Nederland heeft ook veel geluk gehad dit toernooi, maar heeft bovenstaande niet nodig gehad. En nee, qua voetbal hebben we zeker niet kunnen overtuigen. Misschien zijn we ook wel te lief geweest en hebben we te weinig "geacteerd" maar de wijze waarop sta ik wel achter en is natuurlijk 10x beter dan wat Engeland heeft laten zien.

En dan Spanje. Puur plezier, talent, kwaliteit, mooi voetbal. Ik had niet gedacht dat ik het na 2010 nog ging zeggen: maar ik gun het deze ploeg enorm om dit EK te winnen en het zou wat mij betreft de enige verdiende winnaar zijn.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15

Quad

Doof

@Denman je vergeet dat Spanje dit EK het theater tot hoge kunst heeft verheven. Met Carvajal voorop.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
Quad schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:05:
@Denman je vergeet dat Spanje dit EK het theater tot hoge kunst heeft verheven. Met Carvajal voorop.
Mee eens. Maar wel in combinatie met mooi voetbal en dat heeft Engeland nog niet voor elkaar gekregen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 14:28
En Rodri niet te vergeten. Beer van een vent, maar incasseren kan ie niet. Legt iedere wedstrijd wel een meter of 10 rollend af. Leuk dat Spanje met t stoppen van Busquets gewoon een kloon van m heeft met dezelfde vervelende trekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zeker geen wedstrijden van Engeland gekeken O-) (Bellingham is inmiddels ook al afgestudeerd en Foden zakt nog steeds voor z'n eindexamen en zo zijn er nog een paar bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonwith
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-03 19:39
Zit in het dubio... Een Engeland met afgrijselijke fans of een Spanje met overdreven theater spel...

Leun toch iets meer naar Engeland, vooral na die wedstrijd tegen Duitsland, daarvoor vond ik Spanje geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Iedereen zet nu zijn kaarten op Spanje maar ik ben van de generatie dat EK's en WK's vooral gewonnen werden door ploegen die niet goed voetbal niet als uitgangspunt hadden dus ben er niet zo zeker van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik gun de Engelsen helemaal niets. Vinden zichzelf altijd de besten, met hun door Arabieren bijeengekochte competitie. Zelf bakken ze er doorgaans niets van. Geen team. Hebben ze geen vedetten, dan is het team niet goed genoeg. Hebben ze die wel, dan is het geen team.

De enige keer dat ze iets wonnen, op het WK van 1966, was het niet eens uit een geldig doelpunt. De Duitsers toen dus genaaid.

Thuisvoordeel en zo. 8 jaar later hadden de Duitsers dat. Nederland genaaid. 4 jaar daarna, de Argentijnen, weer Nederland genaaid.

Spanje is eigenlijk qua attitude geen haar beter, maar die speelden wel beter voetbal, hadden al hun tegenstanders in hun zak.

Het zou wel heel apart zijn als nu niet de beste wint.

Overigens gunde ik vroeger Spanje wel wat, toen ze steeds troosteloos verloren, sinds ze 1x wonnen was ik niet meer pro-Spanje. Hierro kon altijd zo treurig kijken na wéér een uitschakeling.

Nu niet meer. Ook veel te vol van zichzelf. Net zoals de Argentijnen, alhoewel die op een bijzonder onaangename manier nog veel arroganter zijn. Hatelijk en verder als land niets voorstellend, waar moet je nog dan je eigenwaarde uit peuren.

Daarom ben ik nog nét even meer anti-Engeland, met hun domme Brexit. Dit EK is voor mij daarom wel een enorme sof.

Toen de Fransen eindelijk een keer wonnen waren ze echt niet zo extreem vol van zichzelf. Trots, maar realistisch. Geen underdog, en dus snapten ze ook wel dat het een relatief gezien, niets voorstelde. Leuk, een prijs. Klaar.

Hup Spanje dan maar. -O-

Ik kijk niet, ik heb een Quatorze Juillet-feestje, in het dorp hier vlakbij. :9B

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 14-07-2024 14:14 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Ramzzz schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:13:
Ik gun de Engelsen helemaal niets. Vinden zichzelf altijd de besten, met hun door Arabieren bijeengekochte competitie.

Ik kijk niet, ik heb een Quatorze Juillet-feestje, in het dorp hier vlakbij. :9B
Nou, ik geef de Engelsen geen ongelijk dat ze hun sterke competitie bij elkaar hebben gekocht van Tv-Geld, neem ze eens kwalijk dat de hele wereld kijkt en betaalt voor de PL.... Dat kan je de kleine Engelsman niet kwalijk nemen.

Veel plezier op je feestje, en vergeet niet naar de kapper te gaan, hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:33
D-e-n schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:56:
Iedereen zet nu zijn kaarten op Spanje maar ik ben van de generatie dat EK's en WK's vooral gewonnen werden door ploegen die niet goed voetbal niet als uitgangspunt hadden dus ben er niet zo zeker van.
Naar aanleiding van deze post legde ik de relatie naar ploegen die liever niet verliezen dan goed voetbal spelen. Oftewel, beter doelpunten voorkomen dan op de aanval spelen om doelpunten te maken. Dat is het verschil tussen Spanje en Engeland wat mij betreft. Spanje speelt om doelpunten te maken. Daardoor soms ook dat er voor de tegenstander ook ruimte ligt om te voetballen en kansen te creëren. Terwijl Engeland vooral op veilig speelt, lijkt het.

Enfin. Daardoor eens gekeken naar het aantal doelpunten die beide ploegen hebben geïncasseerd. Tot mij verassing is dat in het voordeel van Spanje met 3 tegendoelpunten en Engeland kreeg er 4 tegen. Dat ontloopt elkaar niet veel maar toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sjah schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:44:
[...]

Nou, ik geef de Engelsen geen ongelijk dat ze hun sterke competitie bij elkaar hebben gekocht van Tv-Geld, neem ze eens kwalijk dat de hele wereld kijkt en betaalt voor de PL.... Dat kan je de kleine Engelsman niet kwalijk nemen.

Veel plezier op je feestje, en vergeet niet naar de kapper te gaan, hehehe.
Engeland (het is met name Engeland en niet de rest van het VK) is zo hypocriet als de pest. Brexit ja, buitenlanders nee, buitenlands geld ja. En maar juichen voor al die ploegen die bij elkaar gekocht worden met duister geld.

In Spanje is het niet veel beter natuurlijk maar ik weet wel welke van die twee ploegen het meest zijn best heeft gedaan om attractief voetbal te spelen. Dus hup Spanje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
apis29 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Zeker geen wedstrijden van Engeland gekeken O-) (Bellingham is inmiddels ook al afgestudeerd en Foden zakt nog steeds voor z'n eindexamen en zo zijn er nog een paar bij)
Vergeet Kane niet die als door de bliksem getroffen naar de grond ging om vervolgens met diezelfde dodelijk gewonde voet gewoon die pingel in te schieten.

Laten we nou niet doen of de ene ploeg hier zoveel meer of minder gebruik van maakt dan de ander. Ook Oranje heeft wat Oscarnominatiewaardige spelers gehad in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
JanW schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:27:
[...]

En Rodri niet te vergeten. Beer van een vent, maar incasseren kan ie niet. Legt iedere wedstrijd wel een meter of 10 rollend af. Leuk dat Spanje met t stoppen van Busquets gewoon een kloon van m heeft met dezelfde vervelende trekjes.
Daarom. Spanje is het land van het rollen.
En Spanje won alles tot nu toe maar als ze in het gedrang komen gaan ze ook rollen let maar op.
Leren in La Liga... Dat mag daar allemaal en levert succes op.

Nee hoor ik gun gewoon Engeland eens een toernooi zege.
Voel ook meer verwantschap met Engeland dan met Spanje.
En wij hunkeren ook al sinds 1988 naar een toernooi zege.

Hoewel, mochten wij ooit winnen dan zal dat door de media ook weer decennia lang worden uitgemolken vrees ik

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 14-07-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Och ja Carvajal... Ik heb er gewoon geen woorden voor... Zo'n ziekelijke toneelspeler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hup Spanje, hopelijk maken ze er minimaal 5.
Ook nog wel spannend of er een onpartijdige scheids aan het werk is vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Dr. Strangelove schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:09:
[...]

Vergeet Kane niet die als door de bliksem getroffen naar de grond ging om vervolgens met diezelfde dodelijk gewonde voet gewoon die pingel in te schieten.

Laten we nou niet doen of de ene ploeg hier zoveel meer of minder gebruik van maakt dan de ander. Ook Oranje heeft wat Oscarnominatiewaardige spelers gehad in het verleden.
Ik kijk de speler daar niet zo op aan in dit geval.
Ik kijk de arbitrage er op aan. Maar ja zwayer doorzag weinig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Harribo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:28:
[...]

Daarom. Spanje is het land van het rollen.
En Spanje won alles tot nu toe maar als ze in het gedrang komen gaan ze ook rollen let maar op.
Leren in La Liga... Dat mag daar allemaal en levert succes op.

Nee hoor ik gun gewoon Engeland eens een toernooi zege.
Voel ook meer verwantschap met Engeland dan met Spanje.
En wij hunkeren ook al sinds 1988 naar een toernooi zege.

Hoewel, mochten wij ooit winnen dan zal dat door de media ook weer decennia lang worden uitgemolken vrees ik
Laat ze winnen. Kijk er zo maar naar, als wij ooit nog eens wat winnen bij voetbal is dat meteen een mijlpaal in je leven.

Als Spanje wat wint is dat alsof wij het WK Allround bij het schaatsen winnen. Leuk voor een dag, maandag weer aan het werk en je bent het vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dr. Strangelove schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Als Spanje wat wint is dat alsof wij het WK Allround bij het schaatsen winnen. Leuk voor een dag, maandag weer aan het werk en je bent het vergeten :P
Die winnen we ook niet meer zo makkelijk ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:D Engeland wat gunnen?! Als Engeland wint kijk ik voortaan alleen nog maar vrouwenvoetbal O-) , (edit) enige wat ik Engeland gun is nog 60 jaar zonder titels :P (een medaille is eigenlijk al teveel en die ene titel is ook eigenlijk gewoon gestolen)

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 14-07-2024 18:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15

Quad

Doof

apis29 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:59:
:D Engeland wat gunnen?! Als Engeland wint kijk ik voortaan alleen nog maar vrouwenvoetbal O-) , enige wat ik Engeland gun is nog 60 jaar zonder titels :P (een medaille is eigenlijk al teveel en die ene titel is ook eigenlijk gewoon gestolen)
Bookmarked. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
Hoop dat Spanje de titel pakt dat verdienen ze.
Het hele toernooi spelen ze het beste voetbal en dat hoort in mijn ogen beloond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:30
d-vine schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:30:
Het hele toernooi spelen ze het beste voetbal en dat hoort in mijn ogen beloond te worden.
1974 strikes again... :+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
D-e-n schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:47:
[...]

Die winnen we ook niet meer zo makkelijk ;)
Ok, WK F1 dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
2008, 2010 en 2012 is het ze ook gelukt.
Zijn geen Hollanders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 30-05 18:01
JanW schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:27:
[...]

Werkelijke ieder land of ploeg heeft er wel een paar van. Een hoop voetballers zijn aanstellers, we weten het.
Dat eeuwige geklaag er over mag van mij ondertussen dan ook wel achterwege blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Exocet schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:32:
Hup Spanje, hopelijk maken ze er minimaal 5.
Ik heb 5-2 staan dus ik hoop het ook :+

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 14-07-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
d-vine schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:30:
Dat laatste is in de geschiedenis toch vaker niet dan wel het geval geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
D-e-n schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:16:
[...]

Dat laatste is in de geschiedenis toch vaker niet dan wel het geval geweest.
Klopt voetbal wordt meestal beloond door afbraak of verdedigend voetbal.

Daarom vind ik het jammer dat de meeste regels in het voordeel van de verdedigende partij zijn.
Buitenspel opvatting of die gele regel, gele kaarten niet geven voor ontelbaar kleine overtredingen lekker aanstellen en tijd rekken en zo kan je doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Toen ik in de VS woonde had ik altijd moeite uit te leggen hoe ik een sport waar gemiddeld tussen de 2 en de 3 keer gescoord wordt in 90 minuten interessant kon vinden. Het concept van gelijkspel was ook erg vreemd (nu heeft dat laatste denk ik ook te maken met de zero-sum mentaliteit in de VS).

Maar voetbal zou zeker attractiever worden als er meer regels in het voordeel van de ploeg met de meeste moed kwam ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Dr. Strangelove schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:26:
Toen ik in de VS woonde had ik altijd moeite uit te leggen hoe ik een sport waar gemiddeld tussen de 2 en de 3 keer gescoord wordt in 90 minuten interessant kon vinden. Het concept van gelijkspel was ook erg vreemd (nu heeft dat laatste denk ik ook te maken met de zero-sum mentaliteit in de VS).

Maar voetbal zou zeker attractiever worden als er meer regels in het voordeel van de ploeg met de meeste moed kwam ja.
in de VS vinden ze honkbal ook geweldig. Niet de meest spectaculaire sport
En bij american football ligt het spel ook om de haverklap stil.
Is weer niet mijn ding die 2.

Regels zouden altijd in het voordeel van de aanvallende partijen moeten zijn dat zou zeker helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11-2024

VHS

d-vine schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:40:
[...]

in de VS vinden ze honkbal ook geweldig. Niet de meest spectaculaire sport
En bij american football ligt het spel ook om de haverklap stil.
Is weer niet mijn ding die 2.

Regels zouden altijd in het voordeel van de aanvallende partijen moeten zijn dat zou zeker helpen.
Dan krijg je waarschijnlijk nog vaker makkelijk gegeven penalties. En met het Dumfries - Kane moment nog vers in het geheugen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weer de regels veranderen? Je kan van Sepp Blatter zeggen wat je wil, maar ik was het eens met zijn "laten we zuinig zijn op de spontaniteit." Daarmee doel ik op de VAR, wat heeft dat gebracht, een VAR die nogal eens zijn mening opdringt, terwijl de meesten iets anders vinden. Verder zit ik vaak met een goal zo van, "ja maar wat vindt de VAR, krijgen we een check..." |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:42
Dr. Strangelove schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:26:
In de competitie "het aantal gescoorde goals = aantal punten" of "het aantal gemaakte goals - het aantal tegengoals = aantal punten". Lijkt mij dat dit toch aanvallender voetbal zou brengen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
Ik heb tot mijn zesde gedacht dat het aantal gescoorde goals ook het aantal punten was in de competitie...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Sjah schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:51:
Weer de regels veranderen? Je kan van Sepp Blatter zeggen wat je wil, maar ik was het eens met zijn "laten we zuinig zijn op de spontaniteit." Daarmee doel ik op de VAR, wat heeft dat gebracht, een VAR die nogal eens zijn mening opdringt, terwijl de meesten iets anders vinden. Verder zit ik vaak met een goal zo van, "ja maar wat vindt de VAR, krijgen we een check..." |:(
Met de VAR is helemaal niets mis mee maar de interpretatie van de regels en hoe er mee om te gaan.

Nee niets verandereren en lekker weer weken lang ergeren aan alle buitenspel goals of goals die niet over de lijn waren en noem maar op was lekker relax. Noem die legio van onterechte beslissingen maar op.
Blatter wilde niets veranderen zodat ieder zijn zakken beter gevuld konden worden.
Geen technologie, geen bewijs en gaan de dieven er mee vandoor

Voetbal is veel te zuinig op de regels dat is het probleem.
Kijk eens hoe lang het duurde voordat technologie zijn intrede deed terwijl hockey of Amerikaanse sporten dat al 10 jaar lang omarmden.
Of nu pas introduceren dat alleen de aanvoerder mag praten. Dat werkt perfect maar waarom moet dit soort simpele dingen zo lang duren.

Er moet liever vandaag dan morgen nog aanpassingen komen met het eeuwig tijdrekken. Of zuiveren speeltijd.

Dat is met de VAR ook, ze introduceren het wat goed is maar vervolgens laten de slapjanussen het na om de VAR regels te evalueren en aanpassen zodat het wel goed kan werken.

Voor de VAR of doellijn technologie was alles vele malen erger en frustrerender maar dat vergeten mensen weer.

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 14-07-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Arator schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:55:
[...]

In de competitie "het aantal gescoorde goals = aantal punten" of "het aantal gemaakte goals - het aantal tegengoals = aantal punten". Lijkt mij dat dit toch aanvallender voetbal zou brengen.
Klinkt leuk, tot de halve selectie van VVV door ziekte geveld is en Ajax er vrolijk 13 inschiet terwijl andere clubs er tegen een fit VVV slechts 2 of 3 inschieten.

*de namen Ajax en VVV zijn hier puur als voorbeeld gebruikt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bA0H0NpA98_k_Ydij1Hc--48NL4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LsN7XA03mUcPaTFNP3dXNImc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
d-vine schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:02:
[...]

Er moet liever vandaag dan morgen nog aanpassingen komen met het eeuwig tijdrekken. Of zuiveren speeltijd.

Dat is met de VAR ook, ze introduceren het wat goed is maar vervolgens laten de slapjanussen het na om de VAR regels te evalueren en aanpassen zodat het wel goed kan werken.

Voor de VAR of doellijn technologie was alles vele malen erger en frustrerender maar dat vergeten mensen weer.
Zuivere speeltijd, hoe had je dat willen zien, met een klok in beeld die om de haverklap stit staat, alsjeblieft zeg...nee.
Dat ze de VAR moeten evalueren, wist niet dat ze dat niet doen, maar jij zegt het, en ik ben helemaal voor ja.
Over de laatste zin, tja Cruyff ergerde zich kapot dat videobeelden niet werden gebruikt, maar zoals het nu is, vraag me af wat hij daarvan zou hebben gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Sjah schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:15:
[...]

Zuivere speeltijd, hoe had je dat willen zien, met een klok in beeld die om de haverklap stit staat, alsjeblieft zeg...nee.
Dat ze de VAR moeten evalueren, wist niet dat ze dat niet doen, maar jij zegt het, en ik ben helemaal voor ja.
Over de laatste zin, tja Cruyff ergerde zich kapot dat videobeelden niet werden gebruikt, maar zoals het nu is, vraag me af wat hij daarvan zou hebben gezegd.
Zuivere speeltijd werkt in Hockey perfect en heb je met meerdere grote sporten.
Je speelt dan ook geen 45 min. Maar een half uur bijvoorbeeld pure tijd.

Ga maar na hoeveel fake blessures, wissels, of lang wachten met ingooien en uittrappen er allemaal zijn.
Dat heeft straks 0 impact meer en maakt het spel eerlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Kun je nog drukkere filmpjes maken, BBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-05 15:49
HollowGamer schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:29:
Kun je nog drukkere filmpjes maken, BBC?
No pressure. Only in your years. It can be a good year O-) . Mooi om te zien dat die Engelsen er echt geloof in hebben. Hulde aan altijd de goede analyses van BBC. Net zoals bij Match of the Day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-05 15:49
Kom op Spanje! Zou toh heel raar moeten lopen als Engeland opeens Spanje kan overrompelen. Spanje heeft elke wedstrijd tot nu toe gewonnen met het mooiste voetbal. De eerste helft van Engeland tegen Nederland was veelbelovend, maar de tweede helft zakte ze toch weer terug naar haar normale niveau.
Voor Shaw ook een moeilijke pot om weer een basisplaats te krijgen tegen Yamal.

Op de Belg komen ze nog met een bijzondere statistiek: Spanje en Spaanse team hebben vanaf 2002 ( of was het 2012 ) elke finale gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:05

DirtyBird

Praktiserend denker

Wie zijn deze artiesten? Heb de aankondiging gemist en kan t niet vinden :p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste