Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Aan de andere kant is er nu een generatie Engelse voetballers dat zn weerga niet kent. Op alle linies zijn wereldsterren. de aanvallers alleen al zijn goed voor 160 clubgoals seizoen 23 24. Bellingham is speler van het jaar in la Liga. Foden de beste speler van de premier league. Saka nummer 1 vleugelspeler in waarde. Kane is elk jaar een 30+ goal machine. Met Palmer, Watkins, Toney - goal of 60 - op de bank! Aanvallend is er op het hele EK geen gelijke. Rice 1 van de beste verdedigende middenvelders ter wereld. Walker de snelste back. Guehi een groot talent. Shaw, trippier, Tren Alexander. Etc. etc. 3 miljard aan waarde in dat hele team.Yakolev schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:45:
Als halve Engelsman heb ik het mij even moeten laten bezinken, maar ik accepteer nu wel de uitslag. Spanje was tijdens het toernooi en wedstrijd beter dan Engeland. Een terechte winnaar van het EK.
Toch houd je dan nog stiekem hoop, en toen de 1-1 viel dacht ik heel eventjes dat het voetbal wel eens naar huis kon komen, maar daar werd vrij snel weer een einde aan gemaakt.
Het is wat het is.
En dan komt Southgate met ene onbegrijpelijk systeem a la Koeman. Een soort 1-1-1-1-1-1-1-1 tactiek. Saka als full back. Cole Palmer speede gisteren ineens ook full back. Zonder bal 4-4-2 spelen. Kane, Bellingham, Foden een schim. Cri-mi-neel als je het mij vraagt.
Southgate wordt geroemd omdat er geen in team gerommel is, een echte gentleman maar als coach is ie veel en veel te klein voor zoveel talent.
- Blijf het raar vinden dat er 4 van de 6 nummers 3 ook door gaan naar een volgende ronde, voor met name kleinere (voetbal)landen wel prettig al kwam het nu ook wel goed uit voor NL, dat ze iig meer kans hebben om verder te komen dan de poulefase;
- Het voetbal heeft gewonnen, fijn dat een land dat wel wilde voetballen het ook redt uiteindelijk, en dat het niet (met name) Frankrijk of ook wel een beetje Engeland, die pas in de finale (of na de achterstand tegen Oranje) een beetje iets wilden doen.
- Uefa/ Fifa/ Ifab moeten zorgen voor beter hanteerbare (minder grijze) regels en de Arbitrage/ VAR hier ook voor opleiden. Het lijkt helemaal nergens op zo wisselend als er voor dezelfde/ vergelijkbare situaties wordt gefloten/ op wordt ge-acteerd.Voetbal moet af van het 'jurysport' gehalte, waarbij het aan de gegeven score van de jury ligt of je een vrije trap meekrijjgt / voordeel krjjgt van de arbitrage.
Verder bij vlagen ook wel geïrriteerd bij verschillende teams (incl. Oranje, Spanje en Engeland) met schwalbes, waarbij een vrije trap wordt gewonnen, of het wordt weggewoven (want gezien dat het schwalbe is, dus spelbederf) maar niet bestraft. - Wat een heerlijke regel dat alleen de aanvoerder naar de scheidsrechter mag, je zag echter (gewoontes zijn hard af te leren) dat het verderop in het toernooi al wel weer mis ging, en werd geaccepteerd. Gelukkig niet in die mate dat het hele elftal om de scheidsrechter heen staat de bleren.
Bedoel je dat hij te bang is bepaalde talenten te passeren om een logisch systeem te spelen? Want met al deze talenten vond ik er niet echt een team staan zeg maar. Individueel super goed, maar als team (nog?) niet voldoende.Rene44 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:53:
[...]
Southgate wordt geroemd omdat er geen in team gerommel is, een echte gentleman maar als coach is ie veel en veel te klein voor zoveel talent.
Was niet erg geweest een paar van die talenten te wisselen voor anderen zodat ze een logischer systeem spelen/ meer op hun eigen plek spelen. Dan stel je ze maar niet allemaal op. En dan kan je door wisselen met andere talenten het systeem (lichtjes) wijzigen, zonder dat dit heel ingrijpend is.
[ Voor 23% gewijzigd door jbdeiman op 15-07-2024 08:57 ]
Nou, een top coach had niet met een onfitte Kane gestart. Watkins, Toney of Eze was veel voordehand liggender. Bellingham leek te spelen zonder enige instructie. Wil je links van Pickford? Rechts van Walker? Links van Foden? Dan weer rechts van Foden? prima.jbdeiman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:55:
[...]
Bedoel je dat hij te bang is bepaalde talenten te passeren om een logisch systeem te spelen? Want met al deze talenten vond ik er niet echt een team staan zeg maar. Individueel super goed, maar als team (nog?) niet voldoende.
Was niet erg geweest een paar van die talenten te wisselen voor anderen zodat ze een logischer systeem spelen/ meer op hun eigen plek spelen. Dan stel je ze maar niet allemaal op. En dan kan je door wisselen met andere talenten het systeem (lichtjes) wijzigen, zonder dat dit heel ingrijpend is.
Foden idem. Leek geen instructie te volgen. Dan were links dan weer rechts. Bij City zou Guardiola hem binnen 20 minuten van het veld getrokken hebben.
Southgate speelder Trippier - een rechtsvoetige back, op links. Hij had Shaw als enige linkspoot mee maar die was al 4 maanden dood vogeltje. Hij had minstens 1 of 2 andere moeten kiezen. Hoe goed Shaw ook is hij speelde uiteindelijk alleen de laatste wedstrijd.
Een top coach had veel meer pressie gespeeld. Dat is wat deze spelers gewend zijn. Strakkere regie. beter selectie. Pickford idem. Dat is geen voetballende keeper. Ook heeft hij moeite met ballen van de zijkant. Een shot stopper zeker maar opbouwend is het niet de keuze.
edit: dat alles gezegd hebbende was Spanje echt een genot om naar te kijken. Vooral die eerste goal was subliem. Wat een team. Echt fantastisch.
[ Voor 4% gewijzigd door Rene44 op 15-07-2024 09:13 ]
Engeland deed niet onder voor Spanje in de finale. Eerste helft was gewoon matig van beiden. Tweede helft ging mijn inziens nogal heen en weer, waar Spanje de defensieve en positionele fouten van Engeland genadeloos afstrafte.
Naar de finale kijkend maakte het mij weinig uit wie de winnaar zou worden.
Wat ik alleen niet snap van die Engelsen; ze laten bij vlagen zien dat ze echt wel goed kunnen voetballen. Na de 1-0 was het toch een paar keer billen-knijpen voor de Spanjaarden. Waarom laten ze zich dan na de 1-1 weer zo inzakken? Onbegrijpelijk.
Die hebben nog heel veel te leren als je leest hoe het gisteren bij de finale van de Copa ging...Vlassie1980 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:35:
Een terechte kampioen, een prima organisatie, volle, mooie en degelijke stadions en heel veel fans. Ik heb me prima vermaakt. Toch een beetje afkicken..
Duitsland mag het van mij vaker organiseren.
Over 2 jaar een WK in Noord Amerika, kijken of we dan ook zo ver kunnen komen
Fans die door een toegangspoort heen breken, finale 5 kwartier vertraagd...
Los van de verwoording denken we beiden wel een beetje hetzelfde inderdaad. Hij heeft spelers geselecteerd en vooral opgesteld, niet een team die volgens een principe kan spelen (of iig misschien wel kan, maar slecht geïnstrueerd).Rene44 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:08:
[...]
Nou, een top coach had niet met een onfitte Kane gestart. Watkins, Toney of Eze was veel voordehand liggender. Bellingham leek te spelen zonder enige instructie. Wil je links van Pickford? Rechts van Walker? Links van Foden? Dan weer rechts van Foden? prima.
Foden idem. Leek geen instructie te volgen. Dan were links dan weer rechts. Bij City zou Guardiola hem binnen 20 minuten van het veld getrokken hebben.
Southgate speelder Trippier - een rechtsvoetige back, op links. Hij had Shaw als enige linkspoot mee maar die was al 4 maanden dood vogeltje. Hij had minstens 1 of 2 andere moeten kiezen. Hoe goed Shaw ook is hij speelde uiteindelijk alleen de laatste wedstrijd.
Een top coach had veel meer pressie gespeeld. Dat is wat deze spelers gewend zijn. Strakkere regie. beter selectie. Pickford idem. Dat is geen voetballende keeper. Ook heeft hij moeite met ballen van de zijkant. Een shot stopper zeker maar opbouwend is het niet de keuze.
edit: dat alles gezegd hebbende was Spanje echt een genot om naar te kijken. Vooral die eerste goal was subliem. Wat een team. Echt fantastisch.
Wellicht is het wel zo dat Southgate wél instructies gegeven heeft, maar al die 'mannetjes' er niet zoveel mee doen, gewoon hun eigen plan trekken. De sfeer in de groep/ richting Southgate kan natuurlijk ook zo zijn ontstaan doordat hij de groep 'niet terechtwijst/ op hun plek zet'. (geen idee, we kunnen niet achter die gesloten deuren kijken)
Foden, lukt het niet op links, probeer ik het wel centraal of aan de andere kant, dan moet een ander maar even op links. En zo geldt dat voor alles. Het verbaasde mij (Southgate kreeg nog bijna gelijk ook, gelukkig ging het schot naast) bijvoorbeeld ook dat de zo bejubelde Bellingham mocht blijven staan, die had eigenlijk nog niets goeds gedaan.
eric.1 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:26:
Ik snap niet echt waarom het hele toernooi wordt meegenomen in het vormen van een mening over een eventuele winnaar.
Je antwoordt het zelf al. Engeland speelt het hele toernooi al schijtbakkenvoetbal met de allerbeste selectie. Dan verdwijnt (voor mij) de gunfactor heel erg snel.Wat ik alleen niet snap van die Engelsen; ze laten bij vlagen zien dat ze echt wel goed kunnen voetballen. Na de 1-0 was het toch een paar keer billen-knijpen voor de Spanjaarden. Waarom laten ze zich dan na de 1-1 weer zo inzakken? Onbegrijpelijk.
Los van duikboot Kane natuurlijk, inmiddels gun ik die de rest van z'n carrière zonder enige prijs
Natuurlijk neem je het hele toernooi mee. In de Finale was het aardig aan elkaar gewaagd (Spanje de grotere/ gevaarlijkere kansen), maar tot aan de Finale was Spanje (naast dat ze zwaardere tegenstanders hadden gehad) gewoon leuker om naar te kijken. Die overtuigden bij vlagen gewoon, waar Engeland (Frankrijk ook) een beetje 'afwachtvoetbal' speelden. Vooral maar niet op achterstand komen, en hopen op een gelukje/ staaltje individuele klasse.eric.1 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:26:
Ik snap niet echt waarom het hele toernooi wordt meegenomen in het vormen van een mening over een eventuele winnaar.
Engeland deed niet onder voor Spanje in de finale. Eerste helft was gewoon matig van beiden. Tweede helft ging mijn inziens nogal heen en weer, waar Spanje de defensieve en positionele fouten van Engeland genadeloos afstrafte.
Naar de finale kijkend maakte het mij weinig uit wie de winnaar zou worden.
Wat ik alleen niet snap van die Engelsen; ze laten bij vlagen zien dat ze echt wel goed kunnen voetballen. Na de 1-0 was het toch een paar keer billen-knijpen voor de Spanjaarden. Waarom laten ze zich dan na de 1-1 weer zo inzakken? Onbegrijpelijk.
Voetbal is bij mijn weten nog steeds een teamsport, een leuk spelend team blijft gewoon leuker om te zien en zorgt er ook voor dat mensen erbij blijven.
Dit is al jaren de manier hoe Southgate werkt.jbdeiman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:27:
Wellicht is het wel zo dat Southgate wél instructies gegeven heeft, maar al die 'mannetjes' er niet zoveel mee doen, gewoon hun eigen plan trekken. De sfeer in de groep/ richting Southgate kan natuurlijk ook zo zijn ontstaan doordat hij de groep 'niet terechtwijst/ op hun plek zet'. (geen idee, we kunnen niet achter die gesloten deuren kijken)
Anoniem: 2094984
Daar ontkom je niet aan met 24 landen. Of we moeten terug naar de opzet v/h WK 82 met een dubbele groepsfase.jbdeiman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:53:
Blijf het raar vinden dat er 4 van de 6 nummers 3 ook door gaan naar een volgende ronde, voor met name kleinere (voetbal)landen wel prettig al kwam het nu ook wel goed uit voor NL, dat ze iig meer kans hebben om verder te komen dan de poulefase;
Op het WK van 2026 met 48 landen gaan er ook weer nummers drie door. Net als in 86, 90 en 94.
Sjah, die gunfactor was voor mij bij Spanje ook al een paar wedstrijden gezonken tot een negatief getal.toolkist schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:28:
[...]
[...]
Je antwoordt het zelf al. Engeland speelt het hele toernooi al schijtbakkenvoetbal met de allerbeste selectie. Dan verdwijnt (voor mij) de gunfactor heel erg snel.
Die heeft heel dit toernooi maar 1 ding goed geraakt; de teen van Dumfries. Voor de rest heeft ie graspollen staan tellen geloof ik. Het werd ook wel een stuk gevaarlijker toen hij eruit ging...idem met Foden geloof ik.Los van duikboot Kane natuurlijk, inmiddels gun ik die de rest van z'n carrière zonder enige prijs
Ik weet hoe het werktAnoniem: 2094984 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:33:
[...]
Daar ontkom je niet aan met 24 landen. Of we moeten terug naar de opzet v/h WK 82 met een dubbele groepsfase.
Op het WK van 2026 met 48 landen gaan er ook weer nummers drie door. Net als in 86, 90 en 94.
Dat is vrij simpel te verklaren: in de 8e finale heb je 16 teams nodigjbdeiman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:53:
Paar conclusies van mijn zijde over dit toernooi:
[ul]
•
Blijf het raar vinden dat er 4 van de 6 nummers 3 ook door gaan naar een volgende ronde (...)
Excuus, deze post had ik nog niet gezienIk weet hoe het werkt
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 15-07-2024 09:40 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik tel dat niet mee, in alle eerlijkheid. Ik kijk iedere wedstrijd losstaand van hetgeen wat er voorheen is gebeurd. En in dat opzicht was de finale gewoon gelijkwaardig.jbdeiman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:30:
[...]
Natuurlijk neem je het hele toernooi mee. In de Finale was het aardig aan elkaar gewaagd (Spanje de grotere/ gevaarlijkere kansen), maar tot aan de Finale was Spanje (naast dat ze zwaardere tegenstanders hadden gehad) gewoon leuker om naar te kijken. Die overtuigden bij vlagen gewoon, waar Engeland (Frankrijk ook) een beetje 'afwachtvoetbal' speelden. Vooral maar niet op achterstand komen, en hopen op een gelukje/ staaltje individuele klasse.
Voetbal is bij mijn weten nog steeds een teamsport, een leuk spelend team blijft gewoon leuker om te zien en zorgt er ook voor dat mensen erbij blijven.
Ik ben het er wel mee eens dat er teveel werd gevoetbald om niet te verliezen. Dat maakt zo'n toernooi niet leuker. Maar, ik heb me meer gestoord aan de 5-minuten pauze's bij iedere VAR-controle. Als je 5 minuten beelden frame-voor-frame moet analyseren dan heeft de arbitrage geen duidelijke fout gemaakt...next.
Heck, spelers durfden soms amper meer te juichen, omdat ze weten dat een millimeter verkeerd staan een streep door het feest zet. Dát is veel schadelijker voor een toernooi dan een verdedigend-ingesteld team.
100% oneens. Een team wat een toernooi wint door een arbitrale fout is het aller aller aller slechtste wat er kan gebeuren naar mijn mening. Dan maar even controleren of de beslissing juist is, zolang de juiste beslissing maar genomen wordt.eric.1 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:39:
Heck, spelers durfden soms amper meer te juichen, omdat ze weten dat een millimeter verkeerd staan een streep door het feest zet. Dát is veel schadelijker voor een toernooi dan een verdedigend-ingesteld team.
Ja dat is gewoon ruk. 1 á 2 beste nummers 3 gaat nog, maar zelfs liever dat niet.jbdeiman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:38:
[...]
Ik weet hoe het werktMaar toch blijft het een heel gekke situatie dat meer dan de helft van de nummers 3 uit een poule (WK-2026, uit 12 poules gaan 8 beste nummers 3 ook door) ook door gaat.
Heb me prima vermaakt met dit EK. Amusementswaarde was bij vlagen best hoog. Redelijk goed tot goed voetbal gezien. Spannende wedstrijden. Wel relatief weinig penalty series voor mijn gevoel (in de KO fase)?
Logisch toch?jbdeiman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:38:
[...]
Ik weet hoe het werktMaar toch blijft het een heel gekke situatie dat meer dan de helft van de nummers 3 uit een poule (WK-2026, uit 12 poules gaan 8 beste nummers 3 ook door) ook door gaat.
Voor de zestiende finales heb je 32 teams nodig.
Voor de achtste finales heb je 16 teams nodig.
Dan krijg je dat een aantal nrs 3 ook door moeten gaan.
Als je er bijvoorbeeld voor kiest dat op dit ek voor de achtste finales alleen de nrs 1 en 2 dan doorgaan, heb je dus al 8 poules nodig van 4 teams.
Dat betekent nog meer kleine landen erin en nog meer onaantrekkelijke wedstrijden in de poulefase waardoor het ek minder aantrekkelijk wordt.
Ik vind het wel te begrijpen tenminste.
Zoals ik al zei, ik snap hoe het werkt (dwz dat ik het begrijp), maar als je 'rechterrijtje' eindigt heb je i.m.o. eigenlijk geen recht op een vervolgronde. Ik bedoel dat je vooral nu eigenlijk eenvoudig door komt (paar keer gelijkspelen is prima), dus kán spelen om niet te verliezen een goede optie zijn. Juist dit zorgt ervoor dat je dus prima kan zeggen, gooi de pot dicht, om niet te verliezen, 3x 0-0 is eigenlijk al voldoende om (grote kans op) door te gaan en dat vind ik persoonlijk gewoon zonde.Harribo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:19:
[...]
Logisch toch?
Voor de zestiende finales heb je 32 teams nodig.
Voor de achtste finales heb je 16 teams nodig.
Dan krijg je dat een aantal nrs 3 ook door moeten gaan.
Als je er bijvoorbeeld voor kiest dat op dit ek voor de achtste finales alleen de nrs 1 en 2 dan doorgaan, heb je dus al 8 poules nodig van 4 teams.
Dat betekent nog meer kleine landen erin en nog meer onaantrekkelijke wedstrijden in de poulefase waardoor het ek minder aantrekkelijk wordt.
Ik vind het wel te begrijpen tenminste.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c2KQNvkmA5WhAmOg3urcVOny.jpg?f=user_large)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Klopt, dat vind ik echt een schande aan de VAR. Binnen 30 seconden duidelijk, anders blijft besluit op t veld staan lijkt mij een goede regel. Natuurlijk krijg je dan weer situaties die wij als publiek niet leuk vinden, maar het grote wachten is wel weg.eric.1 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:39:
[...]
Ik tel dat niet mee, in alle eerlijkheid. Ik kijk iedere wedstrijd losstaand van hetgeen wat er voorheen is gebeurd. En in dat opzicht was de finale gewoon gelijkwaardig.
Ik ben het er wel mee eens dat er teveel werd gevoetbald om niet te verliezen. Dat maakt zo'n toernooi niet leuker. Maar, ik heb me meer gestoord aan de 5-minuten pauze's bij iedere VAR-controle. Als je 5 minuten beelden frame-voor-frame moet analyseren dan heeft de arbitrage geen duidelijke fout gemaakt...next.
Overigens (nu je zo die '5-minuten pauze' benoemd) in hoeveel (helften van) wedstrijden zijn er daadwerkelijk 5min + aan extra tijd gespeeld?
De waarde is misschien een beetje overdreven, maar het zijn wel vrijwel allemaal spelers die voornamelijk in een zeer strak/duidelijk systeem spelen.Rene44 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:53:
[...]
Aan de andere kant is er nu een generatie Engelse voetballers dat zn weerga niet kent. Op alle linies zijn wereldsterren. de aanvallers alleen al zijn goed voor 160 clubgoals seizoen 23 24. Bellingham is speler van het jaar in la Liga. Foden de beste speler van de premier league. Saka nummer 1 vleugelspeler in waarde. Kane is elk jaar een 30+ goal machine. Met Palmer, Watkins, Toney - goal of 60 - op de bank! Aanvallend is er op het hele EK geen gelijke. Rice 1 van de beste verdedigende middenvelders ter wereld. Walker de snelste back. Guehi een groot talent. Shaw, trippier, Tren Alexander. Etc. etc. 3 miljard aan waarde in dat hele team.
En dan komt Southgate met ene onbegrijpelijk systeem a la Koeman. Een soort 1-1-1-1-1-1-1-1 tactiek. Saka als full back. Cole Palmer speede gisteren ineens ook full back. Zonder bal 4-4-2 spelen. Kane, Bellingham, Foden een schim. Cri-mi-neel als je het mij vraagt.
Als het merendeel zelf invulling moet geven lijkt het alleen een behoorlijk stuk minder te worden. Dit is idd iets waarvoor de coach moet zorgen als de spelers dit zelf niet kunnen.
Ironisch genoeg lijkt het bij Spanje wel te werken, aangezien de coach daar heeft aangegeven dat itt clubvoetbal er simpelweg geen tijd is om een systeem in detail uit te werken en de coach zich beperkt tot de hoofdlijnen en de invulling daarvan aan de spelers overlaat.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dit volkslied heeft geen officiële tekst. In de tijd van Franco is er wel een tekst geschreven, maar niemand zingt deze mee vanwege de negatieve associatie met Franco. Vandaar dat tijdens het spelen van de volksliederen bij het EK de Spaanse spelers hun mond houden.Maarten_E schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:57:
wAaRoM zInGt GeEn EnKeLe SpAnJaArd MeE?!?!?!
Dat doe ik regelmatig. Wat mij opvalt is het enorme aantal aan vasteland europese voetballers wat daar rond loopt en op topnivo speelt. Het aantal niet engelse coaches is ook significant. Nog niet zolang geleden een wedstrijd van MC gezien. Stond geen enkele engelsman opgesteld. De PL kan alleen maar gedeien met buitenlandse voetballers. Voor de rest stelt het niet zoveel voor.HollowGamer schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:42:
[...]
Misschien kun je de PL eerst kijken, en dan een (goede) mening vormen.
Dan moet je naar een opzet van voor bijvoorbeeld een EK naar 32 landen en voor een WK naar 64. Ben je van het gedoe met beste nummers 3 af.jbdeiman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:53:
Paar conclusies van mijn zijde over dit toernooi:
[ul]
•
Blijf het raar vinden dat er 4 van de 6 nummers 3 ook door gaan naar een volgende ronde, voor met name kleinere (voetbal)landen wel prettig al kwam het nu ook wel goed uit voor NL, dat ze iig meer kans hebben om verder te komen dan de poulefase;
Vond het ook wel een zure nasmaak hebben dat we als derde in de poule toch doorgingen....
Dan ben ik heel benieuwd welke wedstrijd dat dat was.RCBL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:14:
[...]
Dat doe ik regelmatig. Wat mij opvalt is het enorme aantal aan vasteland europese voetballers wat daar rond loopt en op topnivo speelt. Het aantal niet engelse coaches is ook significant. Nog niet zolang geleden een wedstrijd van MC gezien. Stond geen enkele engelsman opgesteld. De PL kan alleen maar gedeien met buitenlandse voetballers. Voor de rest stelt het niet zoveel voor.
Mbt die laatste zin, i call bullshit. Vroeger had je een punt, maar inmiddels zijn ze zo ver dat Engelse spelers met een "Europese mindset" opgeleid worden en ook zij veel meer kunnen dan 'mouwen opstropen, lange bal vooruit en gas erop'
En hoe komt dat? Door de grote inbreng van niet britse spelers en coaches.toolkist schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:24:
[...]
maar inmiddels zijn ze zo ver dat Engelse spelers met een "Europese mindset" opgeleid worden en ook zij veel meer kunnen dan 'mouwen opstropen, lange bal vooruit en gas erop'
Het rollen over het veld en janken hebben ze ook feilloos overgenomen en deden ze zelfs beter dan de Italianen en Spanjaarden dit toernooitoolkist schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:24:
[...]
Dan ben ik heel benieuwd welke wedstrijd dat dat was.
Mbt die laatste zin, i call bullshit. Vroeger had je een punt, maar inmiddels zijn ze zo ver dat Engelse spelers met een "Europese mindset" opgeleid worden en ook zij veel meer kunnen dan 'mouwen opstropen, lange bal vooruit en gas erop'
Alsof dat in Spanje, Duitsland, Italië of NL anders is. Of net welke andere competitie.RCBL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:31:
[...]
En hoe komt dat? Door de grote inbreng van niet britse spelers en coaches.
Buitenlandse inbreng verrijkt elke competitie.
'De pijn duurt voort': Engelse pers in mineur na verloren EK-finale - https://nos.nl/l/2528932
Zie EK 2004toolkist schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:45:
[...]
100% oneens. Een team wat een toernooi wint door een arbitrale fout is het aller aller aller slechtste wat er kan gebeuren naar mijn mening. Dan maar even controleren of de beslissing juist is, zolang de juiste beslissing maar genomen wordt.
Nummer 6 (van deMillie-ano schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:51:
[...]
Ja dat is gewoon ruk. 1 á 2 beste nummers 3 gaat nog, maar zelfs liever dat niet.
Vind dat ook minder leuk inderdaad
Do { Ping } while ( LOL )
Ja dat is ook niet te ondervangen. Hooguit nummers 1 altijd tegen de nummers 3 laten spelen. En de nummers 2 tegen de nummers 2Shadow_Agent schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:35:
[...]
Nummer 6 (van degaat door, goede kant van het schema, loot makkelijke tegenstandera en/of mazzelt een beetje her en der in 1/8, 1/4, halve en finale en is kampioen. Dat slaat dus nergens op. Terwijl de sterke landen nummers 1 en 2 uit de poule elkaar tegenkomen.
Vind dat ook minder leuk inderdaad
Maar goed, in de Europese clubcompetities gaan we ook naar zo'n systeem met een ranking in plaats van volledig uitgespeelde poule. Dus wie weet dat UEFA ook met EK iets durft te veranderen aan de opzet.
Regeren is vooruitschuiven
Zolang scheidsrechters bepaalde overtredingen zonder over-acting gewoon laten gaan zal dit ook wel niet veranderen helaas.Miki schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:33:
[...]
Het rollen over het veld en janken hebben ze ook feilloos overgenomen en deden ze zelfs beter dan de Italianen en Spanjaarden dit toernooi
Het zou goed zijn als beide eens een keer worden aangepakt.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nu alleen nog alle fietsen terug en je dag is nog beter..pfffSjah schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:09:
Heb ik het al gezegd, dat ik gniffel dat Spanje nu meer EK's heeft dan Duitsland.
Ben echter wel een jaren-80 kind, en wij waren op voetbalgebied zeker niet voor Duitsland.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 15-07-2024 17:01 ]
Je hebt vast gelijk hoor, want zo enorm intensief volg ik de Europese competities niet, maar ik heb nochtans wel de indruk dat er meer niet-Engelse spelers acteren in de Premier League, dan dat er Engelse spelers acteren in de overige Europese competities.toolkist schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:24:
[...]
Dan ben ik heel benieuwd welke wedstrijd dat dat was.
Maar wellicht is dat slechts mijn indruk. Kane bij Bayern, Bellingham bij Real, Henderson bij Ajax, zijn de enige die ik zo snel te binnen schieten. Al kan (lees: is waarschijnlijk) dat, zoals gezegd, ook liggen aan mijn niet-diepgaande kennis van voetbal
Daarvan is alleen Bellingham in zijn ‘prime’, en de andere twee in de herfst van hun carrière.dawg schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:06:
[...]
Je hebt vast gelijk hoor, want zo enorm intensief volg ik de Europese competities niet, maar ik heb nochtans wel de indruk dat er meer niet-Engelse spelers acteren in de Premier League, dan dat er Engelse spelers acteren in de overige Europese competities.
Maar wellicht is dat slechts mijn indruk. Kane bij Bayern, Bellingham bij Real, Henderson bij Ajax, zijn de enige die ik zo snel te binnen schieten. Al kan (lees: is waarschijnlijk) dat, zoals gezegd, ook liggen aan mijn niet-diepgaande kennis van voetbal
Het aantal Engelse spelers dat in het buitenland speelt en daadwerkelijk slaagt, is vrij klein, mede dankzij de exorbitante salarissen in de PL.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Damn die is lekker jaRene44 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:41:
Zelden zo gelachen om een voetbalwedstrijd-artikel. Jonathan Liew van The Guardian. Echt een weergaloze schrijver.
https://www.theguardian.c...-but-lacking-a-clear-plan
'By 35 minutes England are printing photographs of the football and pinning them to trees and lampposts, as if it were a lost cat. Possession statistics after 20 minutes: Spain 71%, Pickford 29%.'
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:17:
[...]
Damn die is lekker ja
'By 35 minutes England are printing photographs of the football and pinning them to trees and lampposts, as if it were a lost cat. Possession statistics after 20 minutes: Spain 71%, Pickford 29%.'
Inderdaad…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Engeland heeft gewoon een piss poor tournament gespeeld. Tegen geen enkele tegenstanders was het overtuigend. Tegen Nederland, dat zelf zeer matig speelde, met support van de leiding door en tegen de eerste echte goede tegenstander relatief kansloos verloren.Rene44 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:53:
[...]
Ik weet niet of die gasten die jij noemt echt zo goed zijn, ik kijk geen PL. Ik kijk al wel heel lang voetbal en ik weet dat men er in Engeland een handje van heeft om het team omhoog te schrijven.
Wie weet dat ze over twee jaar met een betere trainer het wel kunnen. Of misschien ligt het wel niet aan de trainer en is het stiekem gewoon, you know, England.
30 seconden is al teveel. Ben het zat om te juichen om tweetiende van een seconde later 'oh jee VAR zal wel gaan kijken of het niet een overtreding, hands, of buitenspel was' te denken.jbdeiman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:27:
[...]
Klopt, dat vind ik echt een schande aan de VAR. Binnen 30 seconden duidelijk, anders blijft besluit op t veld staan lijkt mij een goede regel. Natuurlijk krijg je dan weer situaties die wij als publiek niet leuk vinden, maar het grote wachten is wel weg.
Overigens (nu je zo die '5-minuten pauze' benoemd) in hoeveel (helften van) wedstrijden zijn er daadwerkelijk 5min + aan extra tijd gespeeld?
Ik juich echt serieus minder uitgelaten wanneer Nederland scoort de afgelopen jaren. Bij elke goal weet je dat er 50% kans is dat er over nagedacht moet worden en 40% kans dat hij wordt afgekeurd.
VAR afschaffen en electronische hulpmiddelen beperken tot binaire situaties als doellijntechnologie en buitenspel. Die geven binnen seconden antwoord. Alles wat meer dan dat kost is verneukeratief voor de beleving van het spel en leidt toch alleen maar tot oeverloze discussie.
Boeiend. Toernooi begint toch pas in KO-fase. Hoe je daar komt, who cares. Kwalificatie, groepsfase, mag allemaal ruk zijn. In de KO-fase moet je er pas echt staan en dan is elke ronde overleven gewoon toppie.Vlassie1980 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:16:
[...]
Dan moet je naar een opzet van voor bijvoorbeeld een EK naar 32 landen en voor een WK naar 64. Ben je van het gedoe met beste nummers 3 af.
Vond het ook wel een zure nasmaak hebben dat we als derde in de poule toch doorgingen....
[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-07-2024 21:29 ]
Eigenlijk had hij de PR man moeten zijn, en een tactische coach aan moeten stellen voor de opstelling, het veldwerk en de wissels
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Of zouden ze nog is voor een buitenlander gaan
Lothar Mattheus had wel 1 NL-er erin gezet, De Vrij.
Kwaliteit van de 4K uitzendingen: EK & OS 2024 in 4K (HDR)
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024