Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verliezen in een finale?hoevenpe schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:54:
Finale: Spanje - Engeland/Nederland
Gaan we het toch weer doen?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Ja het gaat, Vond ze nou niet zo goed tegen Albanië en Italië persoonlijk.
Ook niet heel overtuigend imo.
Zie dit Frankrijk nog niet winnen van Spanje.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2024 23:55 ]
Ik spreek Deschamps tegenwoordig uit zoals hij praat: Van de enige echte The Champ.Grindtegel schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:47:
deschamps lacht iedereen kei en keihard uit en gaat lekker door met zijn tactiek
DeSjemps.
Zijn we goed in...St@m schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:54:
Verliezen in een finale?
Dat is de zwartse pagina uit de EK geschiedenis, maar FRa is hard op weg die te evenaren met hun schijtbakken voetbal.GAIAjohan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:53:
[...]
Qua spel wel. Maar meer hoe Griekenland hun ek had gewonnen met vreselijk spel
En eigenlijk nog veel erger. die grieken konden niet beter/anders. Frankrijk heeft de potentie om alles en iedereen te domineren, maar die kut Deschamps angsthaas houdt alles tegen
Helemaal eens, Georgië pas ook laat er voorbij.. en dat is ook geen wereldploeg. Vanavond ook met de hakken over de sloot.. ik moet het nog maar zien dat zij wél van Frankrijk kunnen winnen.Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:55:
[...]
Ja het gaat, Vond ze nou niet zo goed tegen Albanië en Italië persoonlijk.
Ook niet heel overtuigend imo.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Amai, d’n chauffage moet daarvoor toch wat mazout hebben zenne. En dan moet er ook ne vonkske bie. En anders hebt ge nog ne camionnekecy-gor25 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:46:
Presentator op VRT waar kinderen bijzitten kiest een leuk spreekwoord voor zijn analyse: wie niet waagt blijft maagd.
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 05-07-2024 23:58 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Klopt, eigenlijk vallen de meeste landen me wel tegen dit toernooi. Ook vandaag had ik meer verwacht.Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:51:
[...]
Tsja, snap wat je zegt hoor maar ik vind dat wel van meerdere teams. Engeland die amper kan winnen van Servië. Portugal die het op penalty's moet winnen van Slovenië?
De grote namen hebben het nog niet laten zien.
Naja, wie vandaag door ging was me om het even, maakt me verder weinig uit. Een klein voordeel is dat NL niet onder doet voor de rest, nu al niet:)
Tip, ga een wedstrijd gras groeien kijken. Kost je minder tijd en spannender dan wat Deschamps en zijn mannen laten zien.Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:48:
[...]
*Fransman meld zich, ziet score, dikke prim!
Zolang ze maar in de laatste wedstrijd weten te scoren
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bij Engeland loopt dan ook nul komma nul voetbal IQ rond, er is er geen een die bij de club de kar trekt. Het is gewoon elke wedstrijd bar en bar slecht omdat ze niet beter kunnenVerwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:51:
[...]
Tsja, snap wat je zegt hoor maar ik vind dat wel van meerdere teams. Engeland die amper kan winnen van Servië. Portugal die het op penalty's moet winnen van Slovenië?
De grote namen hebben het nog niet laten zien.
[...]
Zou mij persoonlijk niet snel schamen voor dingen waar ik zelf geen invloed op heb![]()
Verder ben ik het wel met je eens, het is geen spektakel.

Wordt hoog tijd dat die vijf wissels weer worden afgeschaft, alleen maar extra paren verse benen om in de weg te lopen van teams die willen voetballen ...
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 06-07-2024 00:01 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Spanje heeft italie vernederd, die waren echt 100 keer beter. en ook tegen Duitsland was Spanje veel beter totdat de coach besloot om de 1-0 te gaan verdedigen (oftewel angsthazerij). Als Spanje gewoon hun spel was blijven spelen hadden we geen verlenging gehad.St@m schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:56:
[...]
Helemaal eens, Georgië pas ook laat er voorbij.. en dat is ook geen wereldploeg. Vanavond ook met de hakken over de sloot.. ik moet het nog maar zien dat zij wél van Frankrijk kunnen winnen.
Maar Fra? Dat wordt een ander verhaal, ik moet het ook nog zien hoor dat de spanjaarden van frankrijk gaan winnnen
En dan kijk ik de Copa en dat zie ik de meest kansloze teams ze van afstand in het doel krullen (niet dat daar alles perfect is).
Dit inderdaad, Spanje staat bij mij torenhoog nu met wat er nog over is. Ik denk Zwitserland als 2de, maar morgen maar eens zien wat die tegen de Engelsen doen.Mog schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:59:
Vandaag hebben we de finale gezien. Duitsland - Spanje was een geweldige wedstrijd met een terechte winnaar. Ik zie niet in welk team Spanje gaat verslaan.
Gakpoooooo....Mog schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:59:
Ik zie niet in welk team Spanje gaat verslaan.
Frankrijk kan het met antivoetbal. Voor de rest zie ik het ook niet.Mog schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:59:
Vandaag hebben we de finale gezien. Duitsland - Spanje was een geweldige wedstrijd met een terechte winnaar. Ik zie niet in welk team Spanje gaat verslaan.
Nederland is op het middenveld veel te zwak en verdedigend vind ik het niet best wat zulke individueel topverdedigers laten zien. Engeland heeft dit jaar het team gewoon niet. Zwitserland en Turkije kansloos
Echt? Ik vond het maar een kutpot met veel overtredingen en gerollebol en een scheidsrechter die er niet veel van snapte. Spanje gemazzeld met de niet gegeven penalty. Duitsland gemazzeld met een niet gegeven rode kaart (2x geel)Mog schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:59:
Ik zie Spanje niet zomaar winnen van Frankrijk. Ik zie Frankrijk ook niet zomaar winnen van Spanje.
Spanje heeft niet (zelf) gescoord tegen Italië, verder wel een goede pot. En een helft goed spelen tegen Duitsland telt niet echt als je vervolgens een helft en een verlenging niets te vertellen hebt.Grindtegel schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:59:
[...]
Spanje heeft italie vernederd, die waren echt 100 keer beter. en ook tegen Duitsland was Spanje veel beter totdat de coach besloot om de 1-0 te gaan verdedigen (oftewel angsthazerij). Als Spanje gewoon hun spel was blijven spelen hadden we geen verlenging gehad.
Maar Fra? Dat wordt een ander verhaal, ik moet het ook nog zien hoor dat de spanjaarden van frankrijk gaan winnnen
Edit: Ah ik zie dat ik het eens was met de stelling dat Spanje niet goed was tegen Italië. Oneens
[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 06-07-2024 00:05 ]
Vóór vanavond was ik veel optimistischer over de linkerkant, totdat Frankrijk de penalties won...
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zie Spanje ook niet zomaar van Frankrijk winnen. Spanje speelt nog steeds tiki taka in zeker zin, maar lang niet meer zo goed en sprankelend als jaren geleden. Nauwelijks creatieve uitspattingen waarmee het verschil wordt gemaakt. In die zin vind ik Nederland voorin met vooral Gakpo een stuk verrassender met individuele acties waarmee het verschil wordt gemaakt. Dan vind ik Spanje en Frankrijk vrij "saai" voetballen, al is het wel efficiënt.St@m schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:01:
[...]
Echt? Ik vond het maar een kutpot met veel overtredingen en gerollebol en een scheidsrechter die er niet veel van snapte. Spanje gemazzeld met de niet gegeven penalty. Duitsland gemazzeld met een niet gegeven rode kaart (2x geel)
Ik zie Spanje niet zomaar winnen van Frankrijk. Ik zie Frankrijk ook niet zomaar winnen van Spanje.
Volkomen eens over die arbitrage.St@m schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:01:
[...]
Echt? Ik vond het maar een kutpot met veel overtredingen en gerollebol en een scheidsrechter die er niet veel van snapte. Spanje gemazzeld met de niet gegeven penalty. Duitsland gemazzeld met een niet gegeven rode kaart (2x geel)
Dat was echt volkomen k*t.
Maar ik verval wel in herhalingen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hebben we nooit gekund.Agent47 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:39:
NL kan dit echt niet zo goed hoor haha
Wel knap van Frankrijk om zonder veldgoals te maken de halve finale van zo’n toernooi te bereiken. Ze doen vaak rustig aan in het begin werd eerder gezegd, dit lijkt de overtreffende trap😳
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
🇳🇱 hoort toch gewoon bij de favorieten?Maarten_E schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:29:
Ben wel blij met hoe de schema's in elkaar zitten. Als Engeland niet die gelijkmaker had gemaakt tegen Slovenië(en uiteindelijk gewonnen) hadden we een gegarandeerde outsider in de finale gehad.

Nou, ik vind Williams en Jamal toch best wel creatieve buitenspelers bij Spanje. Toen ze gewisseld werden, was Spanje ineens een stuk minder gevaarlijk voorin.KlaasjeNL schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:05:
[...]
Ik zie Spanje ook niet zomaar van Frankrijk winnen. Spanje speelt nog steeds tiki taka in zeker zin, maar lang niet meer zo goed en sprankelend als jaren geleden. Nauwelijks creatieve uitspattingen waarmee het verschil wordt gemaakt. In die zin vind ik Nederland voorin met vooral Gakpo een stuk verrassender met individuele acties waarmee het verschil wordt gemaakt. Dan vind ik Spanje en Frankrijk vrij "saai" voetballen, al is het wel efficiënt.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik weet nog wel dat Griekenland in 2004 afgefikt werd vanwege anti voetbal. Maar kijk eens naar hoeveel die scoorden, leg het materiaal dat zij toen hadden naast de selectie van Frankrijk en vertel me dan nog eens dat ‘knap’ de best passende kwalificatie voor deze prestatie is.brothermaynard schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:28:
[...]
Hebben we nooit gekund.
Wel knap van Frankrijk om zonder veldgoals te maken de halve finale van zo’n toernooi te bereiken. Ze doen vaak rustig aan in het begin werd eerder gezegd, dit lijkt de overtreffende trap😳
Het is gewoon schaamteloos verschrikkelijk resultaatvoetbal.
Ik denk zeker te weten dat Frankrijk wel beter kan, maar die hoeven gewoon iets zo voor hun gevoel. Ik heb bij die gasten het gevoel dat ze er nauwelijks voor werken. Ze zijn zo gebouwd op 'afwachten, tegenstander aan de bal laten en proberen Mbappe aan de bal te krijgen in een tegenstoot', dat ze daar volledig op inzetten.bazzemans schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 05:59:
Je begint toch langzaamaan ook te vermelden dat Frankrijk gewoon niet (meer) beter kan.
Vond de analyse vooraf hierbij op de Nos ook wel typerend, ze laten de tegenstander aan de bal, en geven daarbij totaal geen druk. Ze weten dat ze de bal wel afpakken wanneer de tegenstander aanvalt. Maar eigenlijk elk van die spelers op zichzelf kan / doet bij zijn club team veel meer en laat daar zien veel meer/ beter te kunnen dan in het nationale elftal.
Maar ik denk dat het nationale voetbalteam in Frankrijk min of meer ten onder gaat aan zijn eigen succes, winnen is belangrijker dan het vermaak, waar het allemaal mee begon. Zelfs de Fransen zelf vinden het maar niets zoals ze spelen, ze wonnen wel, en jaren verder wordt er niet over het hoe gesproken, maar is echt niet het kijken waard.
Best veel tikken uitgedeeld, de arbitrage was niet goed maar wel een spannende wedstrijd.
Je eerste deel van je analyse is precies de reden om tot noch toe te denken dat ze beter (moeten) kunnen obv spelersmateriaal en dat het vooral ligt aan Deschamps. Inmiddels is voor mij dus het moment aangekomen in juist dát in twijfel te trekken. Misschien zit er wel gewoon niet meer in. Individueel meer dan genoeg kwaliteit, alleen niet als team. Wellicht onvoldoende complementair aan elkaar. Daar komt bij wat je stelt in je laatste alinea; winnen is al een tijdje heilig verklaard. Misschien zijn er dusdanig in slaap gesust daarmee dat ze ook helemaal niet meer een speelstijl gericht op het maken van doelpunten kunnen spelen (op dit moment). Als Frankrijk gaat proberen anders te spelen, verwacht ik dat ze tegen de nodige aanpassingsproblemen aan zullen lopen.jbdeiman schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:12:
[...]
Ik denk zeker te weten dat Frankrijk wel beter kan, maar die hoeven gewoon iets zo voor hun gevoel. Ik heb bij die gasten het gevoel dat ze er nauwelijks voor werken. Ze zijn zo gebouwd op 'afwachten, tegenstander aan de bal laten en proberen Mbappe aan de bal te krijgen in een tegenstoot', dat ze daar volledig op inzetten.
Vond de analyse vooraf hierbij op de Nos ook wel typerend, ze laten de tegenstander aan de bal, en geven daarbij totaal geen druk. Ze weten dat ze de bal wel afpakken wanneer de tegenstander aanvalt. Maar eigenlijk elk van die spelers op zichzelf kan / doet bij zijn club team veel meer en laat daar zien veel meer/ beter te kunnen dan in het nationale elftal.
Maar ik denk dat het nationale voetbalteam in Frankrijk min of meer ten onder gaat aan zijn eigen succes, winnen is belangrijker dan het vermaak, waar het allemaal mee begon. Zelfs de Fransen zelf vinden het maar niets zoals ze spelen, ze wonnen wel, en jaren verder wordt er niet over het hoe gesproken, maar is echt niet het kijken waard.
Maar goed, zul je zien dat ze in de halve finale de pannen van het dak spelen
Daar krijgen teams vaak meer ruimte tactisch is het allemaal minder maar wel veel vermakelijker. Ook omdat speler wat meer frivool kunnen en mogen spelen.Beakzz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:00:
Ondanks dat ik leuke wedstrijden heb gezien in dit EK bekruipt mij toch het gevoel dat alle grotere teams niet goed presteren. Of is het gewoon het soort spel wat ik niet trek? Vrij weinig doelpunten in het algemeen en veel eigen doelpunten. Weet niet het voelt allemaal niet van het hoogste niveau.
En dan kijk ik de Copa en dat zie ik de meest kansloze teams ze van afstand in het doel krullen (niet dat daar alles perfect is).
In Europa is alles zo ver doordacht met tactiek dat het spel er niet altijd leuker op wordt maar wel effectief is.
Niet voor niets komen veel Europese landen ver op een WK.
We bedoelen eigenlijk precies hetzelfde, ik denk ook dat nu verandering brengen in speelstijl de nodige aanpassingsproblemen met zich mee zal brengen.bazzemans schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:49:
[...]
Je eerste deel van je analyse is precies de reden om tot noch toe te denken dat ze beter (moeten) kunnen obv spelersmateriaal en dat het vooral ligt aan Deschamps. Inmiddels is voor mij dus het moment aangekomen in juist dát in twijfel te trekken. Misschien zit er wel gewoon niet meer in. Individueel meer dan genoeg kwaliteit, alleen niet als team. Wellicht onvoldoende complementair aan elkaar. Daar komt bij wat je stelt in je laatste alinea; winnen is al een tijdje heilig verklaard. Misschien zijn er dusdanig in slaap gesust daarmee dat ze ook helemaal niet meer een speelstijl gericht op het maken van doelpunten kunnen spelen (op dit moment). Als Frankrijk gaat proberen anders te spelen, verwacht ik dat ze tegen de nodige aanpassingsproblemen aan zullen lopen.
Maar goed, zul je zien dat ze in de halve finale de pannen van het dak spelen
Maar aangezien de Fransen er zelf ook wel klaar mee lijken te zijn denk ik ook dat er na het EK (ook al winnen ze) wel e.e.a. staat te gebeuren.
In principe heb je een paar typen voetbal dat leuk is/ kan zijn om te zien:
- Keihard werken, je ziet dat spelers hun best doen, veelal gebezigd door underdogs, vooral leuk omdat dit nog wel eens kan zorgen voor verrassingen;
- Goed/ mooi verzorgd voetbal, veelal gebezigd door teams die (bijna) allemaal goede voetballers hebben en die vaak sterker zijn dan hun tegenstanders;
- Counter voetbal, veelal gebezigd door underdogs. Achterin dicht zetten maar dan op hoog tempo eruit komen als de tegenstander de bal verliest.
Frankrijk heeft eigenlijk geen van die aspecten momenteel of speelt niet vanuit een van die spelprincipes. Ik zou het eigenlijk een arrogante speelstijl willen noemen.
Maar het werkt voor ze in termen van resultaat, dat het volk er niet blij mee is is van ondergeschikt belang, maar uiteindelijk blijft voetbal een sport voor het volk.
Zo gaat het jaren later nog over de wedstrijd van Oranje in Brazilie Tegen Spanje. Als je wereldwijd mensen (wel voetbal liefhebbers ) ernaar vraagt kennen ze die wedstrijd.
Behalve een finale van Frankrijk, waarin ze wel goed speelden, is er van dit Franse elftal eigenlijk geen wedstrijd die men zich lang zal herinneren.
Stel dat ze er nu weer afgaan. Zouden de geluiden in Frankrijk zelf dan niet sterker worden dat Deschamps misschien wel de meest talentvolle generatie Franse voetballers aan het verkwanselen is met zijn verschroeide aarde tactiek?
Verwijderd
Verwijderd
Mooie samenvatting. Frankrijk is inderdaad helemaal niets. Een lekkere counterploeg is het ook niet en de individuele kwaliteit komt er dit jaar ook niet uit.jbdeiman schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:20:
[...]
We bedoelen eigenlijk precies hetzelfde, ik denk ook dat nu verandering brengen in speelstijl de nodige aanpassingsproblemen met zich mee zal brengen.
Maar aangezien de Fransen er zelf ook wel klaar mee lijken te zijn denk ik ook dat er na het EK (ook al winnen ze) wel e.e.a. staat te gebeuren.
In principe heb je een paar typen voetbal dat leuk is/ kan zijn om te zien:
- Keihard werken, je ziet dat spelers hun best doen, veelal gebezigd door underdogs, vooral leuk omdat dit nog wel eens kan zorgen voor verrassingen;
- Goed/ mooi verzorgd voetbal, veelal gebezigd door teams die (bijna) allemaal goede voetballers hebben en die vaak sterker zijn dan hun tegenstanders;
- Counter voetbal, veelal gebezigd door underdogs. Achterin dicht zetten maar dan op hoog tempo eruit komen als de tegenstander de bal verliest.
Frankrijk heeft eigenlijk geen van die aspecten momenteel of speelt niet vanuit een van die spelprincipes. Ik zou het eigenlijk een arrogante speelstijl willen noemen.
Maar het werkt voor ze in termen van resultaat, dat het volk er niet blij mee is is van ondergeschikt belang, maar uiteindelijk blijft voetbal een sport voor het volk.
Zo gaat het jaren later nog over de wedstrijd van Oranje in Brazilie Tegen Spanje. Als je wereldwijd mensen (wel voetbal liefhebbers ) ernaar vraagt kennen ze die wedstrijd.
Behalve een finale van Frankrijk, waarin ze wel goed speelden, is er van dit Franse elftal eigenlijk geen wedstrijd die men zich lang zal herinneren.
Verwijderd
Het is gewoon een heel erg matig toernooi. Nauwelijks een echte klassieker, of een doelpuntrijke 3-3 zoals vorig toernooi. Veel te vaak 0-0 en strafschoppen. Dat wil je gewoon niet.
Het EK heeft 15 van de top 20 van de wereld, het ligt gewoon allemaal erg dicht bijelkaar en dan krijg je idd saaie potjes waarbij beide ploegen spelen om niet te verliezen / risico te minimaliseren.Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:47:
Als we de eigen goals niet meetellen zitten we dit toernooi overigens op het laagste doelpuntengemiddelde ooit op een EK. 2,02 doelpunt per wedstrijd.
Het is gewoon een heel erg matig toernooi. Nauwelijks een echte klassieker, of een doelpuntrijke 3-3 zoals vorig toernooi. Veel te vaak 0-0 en strafschoppen. Dat wil je gewoon niet.
Aangezien de mindere ploegen er nu uit zijn, gaat dat de resterende wedstrijden niet helaas niet veranderen tenzij er iets geforceerd moet worden zoals gisteravond door Duitsland.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Frankrijk daarentegen... ze stralen niet eens uit dat ze willen winnen. Als een stel robots lopen ze over het veld twee uur lang en schieten dan met schrikbarende accuratie die pingels binnen. Het is echt apart om te zien. Apart, maar niet leuk.
Anyway, hup Spanje en go Oranje vanavond!
De wedstrijd gisteravond was alsof de Portugezen met 10 man speelden. Martinez puur aangesteld om alleen maar Ronaldo en zn ego tevreden te houden.
Hij was al slecht de afgelopen 2 jaren - althans je zag duidelijk dat zelfs de laatste wedstrijden bij Man United hij gewoon niet meer kon. Geen sprintjes, geen aanname en zelfs geen simpele kansen afmaken. In de 53ste minuut ging hij naar de linkervleugel, om pas na in de 55ste minuut weer in het centrum te komen. Comedy capers is er niets bij.
Wat me nog het meest dwars zat was na het einde. De hele Portugese ploeg liep naar Joao Felix om hem te troosten. Behalve CR7. Die liep in zn eigen bubbel van het veld.
Ik wou dit feit net posten, geen enkel velddoelpunt, en dan in de halve finale staan. Bizar voor woorden,YLMOSE schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:14:
Wat een vreselijke ploeg om naar te kijken dat Frankrijk. Het feit dat je in de halve finale staat zonder nog maar 1 velddoelpunt te hebben gemaakt het gehele toernooi.. En dat terwijl ze misschien wel een van de beste selecties hebben.
Elect a clown, expect a circus.
Echt geen veldgoals gemaakt? Heb je een kort overzichtje?brothermaynard schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:28:
[...]
Hebben we nooit gekund.
1. Oostenrijk-Fra 0-1 (e.d. Wober)Deruxian schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:24:
[...]
Echt geen veldgoals gemaakt? Heb je een kort overzichtje?
2. Nederland-Fra 0-0
3. Fra-Polen 1-1 (Penalty Mbappe, geen standaard doelpunt dus)
4. Fra-Belgie 1-0 (e.d. Vertonghen)
5. Portugal-Fra 0-0, winst na strafschoppen.
Dus nee, geen gewone veldgoals...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Het gaat toch over de wedstrijd vanavond, waar de kans op rellen ontzettend groot is. Of moeten we dat maar ontkennen en doen alsof het normaal is?sebasd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:46:
En ik maar denken dat dit een topic over het EK voetbal was.
het cynisme was noiet duidelijk genoeg schijnbaar in ijn opmerkingDr. Strangelove schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 01:02:
[...]
Ik weet nog wel dat Griekenland in 2004 afgefikt werd vanwege anti voetbal. Maar kijk eens naar hoeveel die scoorden, leg het materiaal dat zij toen hadden naast de selectie van Frankrijk en vertel me dan nog eens dat ‘knap’ de best passende kwalificatie voor deze prestatie is.
Het is gewoon schaamteloos verschrikkelijk resultaatvoetbal.
Was zijn voorganger al niet begonnen met het banken van CR7?Rene44 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:06:
Maar de Fransen hebben wel veel kwaliteit en defensief is het super voor elkaar. En dan de Portugezen. Zon ploeg met Ramos en Jota op de bank. Ik was stiekum altijd meer camp CR7 dan kamp Messie maar dat is de laatste jaren wel omgedraaid.
De wedstrijd gisteravond was alsof de Portugezen met 10 man speelden. Martinez puur aangesteld om alleen maar Ronaldo en zn ego tevreden te houden.
Hij was al slecht de afgelopen 2 jaren - althans je zag duidelijk dat zelfs de laatste wedstrijden bij Man United hij gewoon niet meer kon. Geen sprintjes, geen aanname en zelfs geen simpele kansen afmaken. In de 53ste minuut ging hij naar de linkervleugel, om pas na in de 55ste minuut weer in het centrum te komen. Comedy capers is er niets bij.
Wat me nog het meest dwars zat was na het einde. De hele Portugese ploeg liep naar Joao Felix om hem te troosten. Behalve CR7. Die liep in zn eigen bubbel van het veld.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja, dat geeft volgens mij ook een rol gespeeld in waarom die niet meer voor de groep staat.Bossie schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:41:
[...]
Was zijn voorganger al niet begonnen met het banken van CR7?
Ik hoop met je mee, vooralsnog heb ik weinig leuks gezien van ze. Echter vrees ik dat Engeland net een maatje te groot is voor Zwitserland.dragonwith schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:37:
Vanavond duimen voor Zwitserland, niks aan Engeland trekt me zowel spelers als fans.
Hij maakt juist een beweging met zijn arm naar zijn lichaam toe en er niet vanaf om zo'n situatie te voorkomen.eric.1 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:24:
[...]
Mja, zal wel een 'natuurlijke' houding zijn en geen echte beweging om de bal te raken. Andere verklaring kan ik niet bedenken.
Meer kan hij niet doen. En spelers al aanleren om op het moment dat ze de 16 inlopen al hun handen op hun rug vast te binden lijkt mij wat tever gaan. Nog even en ze hebben langs de zijlijn een rek met dwangbuizen hangen die voor ze 16 ingaan even moeten aantrekken...
[Dit gaat over de 'handsbal' van Cucu tijdens Spanje Duitsland]
[ Voor 8% gewijzigd door RCBL op 06-07-2024 14:49 ]
Vrees het zelfde. Maar wie weet.eric.1 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:31:
[...]
Ik hoop met je mee, vooralsnog heb ik weinig leuks gezien van ze. Echter vrees ik dat Engeland net een maatje te groot is voor Zwitserland.
Eens, maar het is een blijft een “overtreding” waar Spanje wel voordeel van heeft maar niet bestraft word.RCBL schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:41:
[...]
Hij maakt juist een beweging met zijn arm naar zijn lichaam toe en er niet vanaf om zo'n situatie te voorkomen.
Meer kan hij niet doen. En spelers al aanleren om op het moment dat ze de 16 inlopen al hun handen op hun rug vast te binden lijkt mij wat tever gaan. Nog even en ze hebben langs de zijlijn een rek met dwangbuizen hangen die voor ze 16 ingaan even moeten aantrekken...
[Dit gaat over de 'handsbal' van Cucu tijdens Spanje Duitsland]
Dit is een situatie wat wel in de regels zou moeten op een manier waardoor er toch een soort iets van straf op komt.
Dumpen die diva vedette.Théo Hernandez scores the winning penalty, and immediately the Portuguese players instinctively flood towards the heartbroken João Félix, the only man to miss his penalty, and gather him in their arms. Mendes runs to him. João Palhinha runs to him. Nelson Semedo runs to him. Pepe sets aside his own sadness – this may well have been his last game – and runs to him. There is still a team here, and the only sadness is that we never got to see it.
One man does not run to Félix. Instead he walks in the other direction, off on his own, pursued only by the prurient gaze of the camera. It’s Cristiano Ronaldo.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Headline die veel meer van toepassing is op Didier Deschamps dan op Christiano Ronaldo.gambieter schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:38:
Portugal v France: a galactic battle lost in the black hole of one man’s ego. Goede analyse van Portugal's CR7 probleem.
[...]
Dumpen die diva vedette.
Ik vind het, zeker voor een kwaliteitskrant als The Guardian, echt een heel slecht artikel. Uiteindelijk is Ronaldo gewoon 1 man op een veld met 10 anderen en het is niet alsof zijn aanwezigheid de hele ploeg gesaboteerd heeft. Dat artikel leest alsof hij in zijn eentje verantwoordelijk is voor alles wat niet liep en dat is echt onzin. Portugal speelde een betere wedstrijd dan Frankrijk, drong aan, had meer aanspraken op een goal maar was net niet gelukkig en scherp genoeg in de afronding. Afrondingen die voor het merendeel niet van Ronaldo kwamen maar van andere Portugese spelers. Spelers die allemaal ook ego's hebben en bij grote clubs spelen en ook zelf de broek moeten ophouden als het om hun persoonlijke presteren gaat.
Ik heb persoonlijk niet veel met de man maar dit is echt slechte journalistiek. Goedkoop punten scoren over de rug van iemand die heel veel gepresteerd heeft en nog een keer wilde knallen, voor zichzelf én voor zijn team.
@gambieter in de 106de minuut ja. En Martinez heeft gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid, als hij Ronaldo wilde wisselen dan had hij dat moeten en kunnen doen. Hij schoot die pingel wel binnen. Dat hele onzinverhaal dat hij daar alleen mag zitten als hij Ronaldo maar laat spelen, dat geloof je toch niet echt he?
De coach staat primair aan de paal voor de tactiek en het wisselbeleid, niet een individuele speler. En wat er gisteren op de mat gebracht werd was pover en veel meer Deschamps aan te rekenen dan Ronaldo.
[ Voor 62% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-07-2024 16:53 ]
Deschamps wisselde Mbappe. Martinez durfde CR7 niet te wisselen.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:44:
Headline die veel meer van toepassing is op Didier Deschamps dan op Christiano Ronaldo.
Zeker niet voor het team. Ze speelden nu met 10 man en een overtollige vedette, zonder echte spits. Had Jota erin gebracht na 45 minuten.Goedkoop punten scoren over de rug van iemand die heel veel gepresteerd heeft en nog een keer wilde knallen, voor zichzelf én voor zijn team.
[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 06-07-2024 16:54 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
een treffende spreuk
Hopelijk weten ze de Engelsen ook te verrassen én naar huis te sturen
Hup Zwitserland!

Dat is zijn parfum merk. Stinkt dat naar voetballers zweet?
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Die aanduiding was er al voor zijn parfum volgens mij. 7 is al jaren zijn rugnummer.JukeboxBill schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:55:
Kijk alleen toernooivoetbal dus moest even opzoeken waarom Ronaldo met CR7 wordt aangeduid.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Good luck!Dr. Strangelove schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:01:
Here we go. Hopen op een leuke pot voor de verandering. Ik kijk met een Engelsman dus dat wordt alvast amusant.
Gaat meer om de o.g. Ronaldo die ook heel goed was in zijn tijd. Christiano heeft vooral de naam CR7 gekregen om verwarring tegen te gaan.JukeboxBill schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:55:
Kijk alleen toernooivoetbal dus moest even opzoeken waarom Ronaldo met CR7 wordt aangeduid.
Tja, ik vraag me toch af wat beter is. De Engelsen met zoveel kwaliteit, maar die totaal niet presteren. Of de Zwitsers die echt een team zijn.
Ergens neig ik ernaar dat Zwitserland wel eens moeilijker kan zijn. Wij hadden het ook heel moeilijk tegen Oostenrijk en tegen Frankrijk ging het beter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
R9 bedoel je?Krukar schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:02:
[...]
Gaat meer om de o.g. Ronaldo die ook heel goed was in zijn tijd. Christiano heeft vooral de naam CR7 gekregen om verwarring tegen te gaan.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Weet je wat het fijne is? Het maakt geen moer uit nu want we moeten eerst nog een ander potje winnenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:05:
Uitgaande dat het "Koeman meesterplan" stand houdt.
Tja, ik vraag me toch af wat beter is. De Engelsen met zoveel kwaliteit, maar die totaal niet presteren. Of de Zwitsers die echt een team zijn.
Ergens neig ik ernaar dat Zwitserland wel eens moeilijker kan zijn. Wij hadden het ook heel moeilijk tegen Oostenrijk en tegen Frankrijk ging het beter.
Ja dit spel is niet de “cup of tea” van EngelandSuperkiwi schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:10:
De Zwitsers laten zich niet de kaas (lol) van het brood eten, ze spelen lekker aanvallend
Dat maakt het voor ENG wel makkelijker om door de gaten te gaan.Superkiwi schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:10:
De Zwitsers laten zich niet de kaas (lol) van het brood eten, ze spelen lekker aanvallend
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Klopt niet helemaal, Zwitserland speelt 3-4-3, Engeland speelt 3-4-2-1.Maarten_E schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:18:
Lees dat Southgate de opstelling heeft gespiegeld aan de opstelling van Zwitserland. Afgezien van het feit dat ik dat voor een coach van Engeland een gigantisch zwaktebod vind, wat is het nut daarvan? Zoveel mogelijk de vrije ruimte voor Zwi beperken en geen overtalsituaties laten ontstaan?
Lijkt mij dat de wijziging meer is omdat elke wedstrijd in 4-3-3 niet liep met Bellingham en Foden die elkaar in de weg liepen, die 2 hebben nu elk een eigen zijde van het veld.
Saaier dan Frankrijk - Portugal kan denk ik niet.Pierre schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:21:
Voorlopig is er nog geen zak aan.
[ Voor 8% gewijzigd door JukeboxBill op 06-07-2024 18:26 ]
Beide ploegen vooral risicomijdend.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Net als gisteren
- We zijn nr 1 in China
- We zijn nr2 globally
- Never settle for nr 2 globally.
Moeten we dan geen Hisense kopen? Wil je jezelf motiveren om nr1 te worden? Moet je dat dan niet voor intern communiceren.
Nou ja..dat dus
Flickr PSN ID= cheironnl
Jammer.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Haha, ik dacht hetzelfde. Hadden ze voor dat geld niet even beter kunnen nadenken wat ze op de borden willen hebben wat ook een boodschap uitdraagd? Mogelijk een onhandige vertaling van een Chineze slogan, geen idee.... Wel apart inderdaad.cheiron schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:37:
Klein zijstapje, maar die Hisense reclame is echt vreemd:
- We zijn nr 1 in China
- We zijn nr2 globally
- Never settle for nr 2 globally.
Moeten we dan geen Hisense kopen? Wil je jezelf motiveren om nr1 te worden? Moet je dat dan niet voor intern communiceren.
Nou ja..dat dus
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
+1.SilentSimon schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:40:
Wat een saaie bedoening deze wedstrijd. Ze spelen alsof er niks op het spel staat.
De Zwitsers willen vooral niet verliezen en de Engelsen kunnen niet beter.
Het eerste vind ik vrij logisch, het tweede niet omdat Engeland één van beste competities heeft.
Als het 0-0 blijft wordt de tweede helft nog rampzaligerSuperkiwi schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:38:
Dit beloofde op voorhand al weinig spektakel te brengen en die verwachting wordt helemaal waargemaakt; erg overtuigend is het allemaal niet.
Jammer.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik lig ff op de bank en dan kun je wel raden wat er gebeurd. Niet veel gemist dus.Oekiejoekie schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:42:
Kan er een mod ingrijpen ? Deze wedstrijd heeft met voetbal weinig te maken. Bel even naar Düsseldorf dat er een slotje op gaat.
Kwaliteit van de 4K uitzendingen: EK & OS 2024 in 4K (HDR)
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024