Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Door duitsland? Want dan weet je het antwoord al dat de VAR niet ingrijptmarapuru schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:00:
Was dat geen hands net bij die eerste corner?
Leek even in een flits, maar spoelde de livestream terug en was geen handsmnarijnm schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:01:
[...]
Door duitsland? Want dan weet je het antwoord al dat de VAR niet ingrijpt
Hij dacht Neymar te zijnTk55 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:01:
De reus Rudiger rolt even een meter of 10 door…
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Maar wel echt een fantastische verdedigereinz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:01:
Psychopaat die rudiger
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Die heeft goed naar Muller (tegen Tagliafico) gekekeneinz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:01:
Psychopaat die rudiger
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zou willen dat in zo’n geval gewoon direct de rode kaart getrokken wordt wegens puur spelbederf.wontcachme schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:02:
Lol. Die speler viel half dood neer, keek om dat er niet gefloten werd en stond zo weer op. Daar zal vast ook wel een regel voor bestaan....
Laat de var het maar terugkijken, hij doet dat al vaak genoeg
Dan zijn Portugese en Braziliaanse toestanden ook meteen weg
[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 29-06-2024 23:06 ]
Hij had toch ook geen keuze meer door de overtreding op de inlopende speler?Millie-ano schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:42:
[...]
Nee havertz ging zelf. Dus doet er eigenlijk niet toe..
Maar dat is boerennuchterheid. Benieuwd als die had gepast....
Je ziet hem kijken/bewegen voor de assist en moet daardoor opeens zelf verder.
Of moet havertz gewoon stoppen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
En een lading plaggen, ziet er niet uit.mnarijnm schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:06:
Veld is nu zichtbaarder minder aan het worden. Veel glijpartijen. Ballen die net niet lekker meerollen (controle verliezen).
Komt doordat ze een heimatt hebben neergelegdmnarijnm schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:06:
Veld is nu zichtbaarder minder aan het worden. Veel glijpartijen. Ballen die net niet lekker meerollen (controle verliezen).
Soms ben ik bijna gelukkig
Oh was sind Sie still
Geen schaamte, nul. Dat staat me altijd tegen bij voetbal, momentensport waarbij ook de cadeautjes gewoon worden bezongen alsof het verdiensten zijn.
een treffende spreuk
Waarom geeft die commentator dat niet gewoon meteen aan.
[ Voor 55% gewijzigd door marapuru op 29-06-2024 23:14 ]
een treffende spreuk
https://www.footballrules.com/offences-sanctions/feinting/
Welke idioot heeft die regel zo veranderd eigenlijk?pro_6or schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:14:
Wirtz staat kilometer buitenspel. Maar nieuwe situatie.mmh mhh.
Mooi toch, die blijdschap als iets goed is gegaan.Grindtegel schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:17:
wil rudriger kampioen irritante duitser worden ofzo? wat een sneue vertoning hahaha
ik vind het nogal fake overkomenmarapuru schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:18:
[...]
Mooi toch, die blijdschap als iets goed is gegaan.
Dit is toch de beleving die je wil zien bij een verdediger?Grindtegel schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:17:
wil rudriger kampioen irritante duitser worden ofzo? wat een sneue vertoning hahaha
Heerlijke ventGrindtegel schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:17:
Zo'n type heb je nodig in je team
Een paar miliseconde nadat hij een goede verdedigende actie maakt, een goal voorkomt en dan blij zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door marapuru op 29-06-2024 23:20 ]
Zeker, de laatste die het nodig heeft om zich zo vaak als volslagen idioot te gedragen. Onderscheid zich al voldoende door z’n goede verdedigende werk
Dat is helemaal hip. Juichen als je een succesvolle tackle maakt.einz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:19:
[...]
Zeker, de laatste die het nodig heeft om zich zo vaak als volslagen idioot te gedragen. Onderscheid zich al voldoende door z’n goede verdedigende werk
Dat kan tenminste niet terug gedraaid worden door de VAR. Doelpunten moet je tegenwoordig maar wachten met juichenAdvizor schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:21:
[...]
Dat is helemaal hip. Juichen als je een succesvolle tackle maakt.
Precies dit is wat mist bij Oranje!toolkist schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:20:
[...]
Alleen is dit niet fake. Dit is wat hem zo'n topper maakt. Elk duel, altijd, willen winnen
Veel alternatieven hebben ze niet echt:LZ86 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:17:
Die Havertz kan ook echt niet afmaken.....
FW: Niclas Fullkrug (Borussia Dortmund)
FW: Deniz Undav (Stuttgart)
FW: Maximilian Beier (Hoffenheim)
FW: Kai Havertz (Arsenal)
FW: Thomas Muller (Bayern Munich)
Muller kan waarschijnlijk een hele wedstrijd niet meer mee, Undav en Beier werden uitgeleend bij hun clubs. Dat is niet echt veel aanvallende weelde.
Toen was ik al afgehaakt. Mijn post ging nog over zijn idiote inkomen bij een voorzet van Denemarken waarna hij zelf niets had maar bijna het stadion uitrolde van de pijn.Advizor schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:21:
[...]
Dat is helemaal hip. Juichen als je een succesvolle tackle maakt.
Ook weer zo'n voorbeeld van steeds wijzigende regels, waar het spel niet beter van wordt. De keeper is al in het nadeel, moet op de lijn blijven staan en de strafschopnemer mag zo ongeveer alles doen tot die de bal raakt.Tk55 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:14:
Over de penalty: Je mag stoppen in je aanloop volgens IFAB (organisatie die de spelregels bepaalt).
https://www.footballrules.com/offences-sanctions/feinting/
Gewoon simpel: aanloop in 1 keer, zo niet dan helaas. Keeper voet op/ achter de lijn kan blijven staan. Dan krijg je gewoon normale/ simpele strafschoppen ipv dit.
Hands is ook al zo'n aan interpretatie onderhevig gebied, soms wel soms niet wordt het bestraft. De hand was op een natuurlijke positie (bij rennen is je arm niet strak langs je lijf naar beneden, de speler maakt zich niet groot en heeft bij zo'n bal geen kans de hand weg te trekken.
Met name die 'onnatuurlijke positie ' maakt het interpretabel. En dus krijg je willekeurige momenten die op het oog hetzelfde zijn maar anders worden beoordeeld.
De enige positieve noot dit toernooi is dat je niet meer die kluwen spelers steeds op de arbiter af ziet rennen. Verder wordt spelbederf nog steeds niet bestraft, want schwalbes / duiken wordt soms weggewoven, als in dat de scheids doorheeft dat het een duikeling is, maar niet met een maar bestraft. Doe dat nou gewoon dan kan je die kwalijke gewoonte oom uitbannen.
Sorry voor de rant over de regels, maar het spel wordt met iedere wijziging vager en frustrerender. Bijna alsof de regels zo worden gemaakt zodat het te beïnvloeden is. Maak de regels zwartwit maar niet van een millimeter afhankelijk, dan maar meer penalties en meer goals (omdat er voordeel is voor aanvallers) en stop met het standaard controleren van alles door de var, maar pas hockey regels toe. Paar keer per wedstrijd var laten kijken op aanvraag door aanvoerder. Die kan zich laten informeren door medespelers die zelf heel goed weten of ze er zeker van zijn dat het buitenspel was of er een overtreding werd gemaakt.
Soms ben ik bijna gelukkig
De VAR heeft in ieder geval geholpen in het maken van correcte beslissingen. Het was buitenspel en het was hands. Maar het was in beide gevallen nogal flauw en dat komt door de regels (en het toepassen ervan). Buitenspel baseren op enkel de romp vond ik wel een goede suggestie.mnarijnm schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:19:
Dit was een zeer leuke wedstrijd dat op en neer ging. Beetje jammer dat de VAR en de scheidsrechter weer zo aanwezig moest zijn.
Ondanks dat heeft de scheidsrechter wel een flinke invloed gehad op het spelverloop. Hij floot bijzonder vaak voor hele lichte contacten (schouderduwtje, botsing, benen licht tegen elkaar) en hij gaf geel voor hele rare dingen: een licht tikje, een eerlijk kopduel waar de hoofden tegen elkaar aankwamen, etc. Maar hij bestrafte elke keer de Denen.
Ik wil daarmee niet zeggen dat hij partijdig was, want dat denk ik dan weer niet.
Maar de gele kaarten en de woede die het creëert bij de Denen heeft de rest van het spelverloop bepaald. Want ze kunnen minder makkelijk duels aangaan en ze zijn gefrustreerd. Logisch toch?
Daarmee heeft deze scheidsrechter een negatieve invloed op het spel gehad. En zo zou het niet moeten.
Ik ben het helemaal met je eens! Ik lees best vaak de regels na, omdat ik het beter wil begrijpen. Maar veel regels maken het spel niet leuker. En dat is waarom we het uiteindelijk kijken.jbdeiman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:26:
[...]
Ook weer zo'n voorbeeld van steeds wijzigende regels, waar het spel niet beter van wordt. De keeper is al in het nadeel, moet op de lijn blijven staan en de strafschopnemer mag zo ongeveer alles doen tot die de bal raakt.
Gewoon simpel: aanloop in 1 keer, zo niet dan helaas. Keeper voet op/ achter de lijn kan blijven staan. Dan krijg je gewoon normale/ simpele strafschoppen ipv dit.
Hands is ook al zo'n aan interpretatie onderhevig gebied, soms wel soms niet wordt het bestraft. De hand was op een natuurlijke positie (bij rennen is je arm niet strak langs je lijf naar beneden, de speler maakt zich niet groot en heeft bij zo'n bal geen kans de hand weg te trekken.
Met name die 'onnatuurlijke positie ' maakt het interpretabel. En dus krijg je willekeurige momenten die op het oog hetzelfde zijn maar anders worden beoordeeld.
De enige positieve noot dit toernooi is dat je niet meer die kluwen spelers steeds op de arbiter af ziet rennen. Verder wordt spelbederf nog steeds niet bestraft, want schwalbes / duiken wordt soms weggewoven, als in dat de scheids doorheeft dat het een duikeling is, maar niet met een maar bestraft. Doe dat nou gewoon dan kan je die kwalijke gewoonte oom uitbannen.
Sorry voor de rant over de regels, maar het spel wordt met iedere wijziging vager en frustrerender. Bijna alsof de regels zo worden gemaakt zodat het te beïnvloeden is. Maak de regels zwartwit maar niet van een millimeter afhankelijk, dan maar meer penalties en meer goals (omdat er voordeel is voor aanvallers) en stop met het standaard controleren van alles door de var, maar pas hockey regels toe. Paar keer per wedstrijd var laten kijken op aanvraag door aanvoerder. Die kan zich laten informeren door medespelers die zelf heel goed weten of ze er zeker van zijn dat het buitenspel was of er een overtreding werd gemaakt.
Overigens vind ik penalties echt een van de saaiste dingen uit het voetbal. Het is een extreme straf voor een meestal licht vergrijp en de kans op scoren is veel te hoog.
Nja de zogenaamde analist vd Vaart heb ik net weinig onzin horen zeggen (ook niet altijdKrukar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:46:
Vind het wel interessant eigenlijk wat die arts vertelt, weer is iets anders dan zo'n zogenaamde analist die lijntjes krijt op een bord.
Maar luister blijkbaar toch liever naar dat domme gelul. Biertje erbij... Hoofd uit...
[ Voor 11% gewijzigd door Millie-ano op 29-06-2024 23:34 ]
Ook interessant onderwerp. Dan zou je vaker een indirecte vrije trap ofzo kunnen geven ?Tk55 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:33:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens! Ik lees best vaak de regels na, omdat ik het beter wil begrijpen. Maar veel regels maken het spel niet leuker. En dat is waarom we het uiteindelijk kijken.
Overigens vind ik penalties echt een van de saaiste dingen uit het voetbal. Het is een extreme straf voor een meestal licht vergrijp en de kans op scoren is veel te hoog.
Ja, bijvoorbeeld. Of een directe vrije trap vanaf net buiten de 16. Er is echt wel iets te verzinnen.Millie-ano schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:36:
[...]
Ook interessant onderwerp. Dan zou je vaker een indirecte vrije trap ofzo kunnen geven ?
Het probleem zit ‘m in dat overtredingen in de 16 binair zijn. Het is een strafschop óf helemaal niets.
Bij hockey heb je bijvoorbeeld een strafcorner en een strafbal. Er zijn dus twee niveaus. En de strafbal wordt zelden gegeven in veldspel. Strafcorners zijn veel leuker en spannender om te kijken; Het is tactisch interessant, het is een directe spelvorm en de teams doen mee. Dus niet 1 op 1.
Ik betwijfel of het leuker wordt met het niveau van vrije trappen dit EK
Strafcorner, over de grond nemen, op de helft tussen paal en cornervlag. Ben voor.Tk55 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:43:
[...]
Ja, bijvoorbeeld. Of een directe vrije trap vanaf net buiten de 16. Er is echt wel iets te verzinnen.
Het probleem zit ‘m in dat overtredingen in de 16 binair zijn. Het is een strafschop óf helemaal niets.
Bij hockey heb je bijvoorbeeld een strafcorner en een strafbal. Er zijn dus twee niveaus. En de strafbal wordt zelden gegeven in veldspel. Strafcorners zijn veel leuker en spannender om te kijken; Het is tactisch interessant, het is een directe spelvorm en de teams doen mee. Dus niet 1 op 1.
Ik betwijfel of het leuker wordt met het niveau van vrije trappen dit EK
Anoniem: 2094984
LZ86 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:36:
Afkeuren. Havertz stond gewoon stil?
Een schoolvoorbeeld van roepen dat iets niet mag, ondanks dat de regel al jaren hetzelfde is.jbdeiman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:26:
Ook weer zo'n voorbeeld van steeds wijzigende regels, waar het spel niet beter van wordt.
2007/08 - Feinting to take a penalty kick to confuse opponents is permitted as part of football.
2010/11 - Feinting in the run-up to take a penalty kick to confuse opponents is permitted as part of football.
2016/17 - 2024/25 (feinting in the run-up is permitted)
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 2094984 op 30-06-2024 08:45 ]
Elke overtreding in de 16 is een penalty en omdat je als scheidsrechter nu min of meer gedwongen wordt elk incident in de 16 te reviewen zie je veel meer contact dan vroeger. En spelers misbruiken dit. Als je gaat liggen bij contact, hoe klein ook, en dit is aantoonbaar via de VAR is het voor de scheidsrechter niet meer mogelijk te zeggen dat het geen overtreding is. Het is immers aan miljoenen al getoond op het scherm.
Moet je de half finale van 88 terugkijken. Dat vonden we toen allebei geen pingels en persoonlijk vind ik dat nog steeds. Maar in het hedendaagse voetbal zou er absoluut geen discussie over zijn. Gewoon twee keer op de stip.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Geen idee of t uitvoerbaar is, maar het zou niet raar zijn.
De penalty is toegevoegd aan de spelregels in 1891 ruim tien jaar voor het strafschopgebied. In die tijd kreeg je een penalty voor een overtreding binnen 11 meter vanaf de achterlijn zelfs al werd de overtreding begaan bij cornervlag.Dr. Strangelove schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:45:
In principe is dat denk ik de originele gedachte achter een penalty, een scorIngskans wordt ontnomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2094984 op 30-06-2024 09:22 ]
[ Voor 97% gewijzigd door brothermaynard op 30-06-2024 09:25 ]
brothermaynard schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:24:
[...]
Voor zover ik kan vinden in de regels ( maar misschien heeft iemand een duidelijker regelboekje) moet het gaan om opzettelijk met hand beroeren of een onnatuurlijke positie van de hand(arm). In het geval van Denemarken was van beide geen sprake: een arm beweegt voorwaarts tijdens een sprint en je kunt deze beweging onmogelijk nog omdraaien als de bal van zo dichtbij op je wordt afgevuurd.
Ook is er geen directe goal door ontnomen. De penalty lijkt daarmee te zwaar middel voor het ‘vergrijp ‘
Bron: https://www.theifab.com/l...conduct/#direct-free-kicktouches the ball with their hand/arm when it has made their body unnaturally bigger. A player is considered to have made their body unnaturally bigger when the position of their hand/arm is not a consequence of, or justifiable by, the player’s body movement for that specific situation. By having their hand/arm in such a position, the player takes a risk of their hand/arm being hit by the ball and being penalised
Eerst de afgekeurde goal van de Denen omdat hij met een teen buitenspel stond?
Vervolgens de penalty, voor een handsbal welke sowieso al niet opzettelijk was en de hand niet opzettelijk naar de bal toe ging.
Je zag hierna gewoon dat de Denen veel terughoudender zijn gaan spelen.
Je richt je irritatie dus op de verkeerde. Arbitrage deed precies wat ze moeten doen. De regels zijn het probleem. De IFAB is dus het probleem, die verzinnen al deze klote regels. De IFAB bestaat uit allerlei bobos maar ook oud voetballers en scheidsrechters. Blijkbaar hebben die dus geen idee hoe fans het voetbal beleven, en wordt het flink tijd dat de IFAB ook meerdere vertegenwoordigers van de fans toevoegt.ArcticTiger schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:59:
Ik heb mij gisteravond flink zitten irriteren aan de arbitrage, die er in mijn ogen zeker aan heeft meegedragen dat Duitsland heeft gewonnen.
Eerst de afgekeurde goal van de Denen omdat hij met een teen buitenspel stond?
Vervolgens de penalty, voor een handsbal welke sowieso al niet opzettelijk was en de hand niet opzettelijk naar de bal toe ging.
Je zag hierna gewoon dat de Denen veel terughoudender zijn gaan spelen.
De scheidsrechter had er ook voor kunnen kiezen de penalty niet te geven vanwege al omstandigheden (afstand van de bal, beweging van de arm etc.)
Een teen buitenspel...slaat nergens op...dat heeft 0 impact op de uitkomst. Daarvoor fluiten, dan snapt men echt niet meer waar spelregels voor zijn opgesteld...
En die hands..sjah..dan herhalen ze net niet genoeg van de beelden voor de scheids om te kijken of de arm/hand in een natuurlijke positie staat of niet op het moment dat de bal mogelijk de arm/hand raakt. Hoe kun je dan de geldende regels toepassen? Dat kan helemaal niet...
Een stukje hierboven quote ik de handsbalregel van de IFAB en daaruit zie ik geen strafbaar feit. Dus dan is de regel verkeerd toegepast, en is de arbitrage dus wel het probleem.toolkist schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:32:
[...]
Je richt je irritatie dus op de verkeerde. Arbitrage deed precies wat ze moeten doen. De regels zijn het probleem.
Tk55 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:54:
Een stukje hierboven quote ik de handsbalregel van de IFAB en daaruit zie ik geen strafbaar feit. Dus dan is de regel verkeerd toegepast, en is de arbitrage dus wel het probleem.
:fill(white):strip_exif()/f/image/eELCp49Zd0Y4CHiSwGd2kfDy.png?f=user_large)
Scoringskans ik ook zo voor alles uitlegbaar. Wie bepaalt of en wanneer het een scoringskans is? En aan welke criteria moet een scoringskans voldoen.ZieMaar! schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:41:
Had van Basten daar ooit niet het idee over dat een penalty alleen nog maar voor het echt ontnemen van een scoringskans gegeven zou moeten worden?
Dan begrijp je de regels wellicht verkeerd. Want hij steekt z'n arm toch echt uit waardoor ie z'n lichaam groter maakt.Tk55 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:54:
[...]
Een stukje hierboven quote ik de handsbalregel van de IFAB en daaruit zie ik geen strafbaar feit. Dus dan is de regel verkeerd toegepast, en is de arbitrage dus wel het probleem.
Welkom in de wereld van 'het spel zoveel mogelijk onderbreken' als je 10min voor het einde voor staatTk55 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:01:
De reus Rudiger rolt even een meter of 10 door…
Aan de andere kant hebben spelers, coaches etc destijd zitten zeuren om een VAR. Nu het er is en de technolgie zover is dat men het echt op milmeter nauwkeurig kan bekijken is de VAR de grote boosdoenereric.1 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:48:
Mja, de regels zijn één. Ze plempen de bal ook vol met sensors en kunnen onderhand op de milimeter nauwkeurig bepaalde dingen constateren. Dat is gewoonweg geen voetbal meer, verblind door details waardoor de geest van het spel ontbreekt in de beslissingen.
Een teen buitenspel...slaat nergens op...dat heeft 0 impact op de uitkomst. Daarvoor fluiten, dan snapt men echt niet meer waar spelregels voor zijn opgesteld...
En die hands..sjah..dan herhalen ze net niet genoeg van de beelden voor de scheids om te kijken of de arm/hand in een natuurlijke positie staat of niet op het moment dat de bal mogelijk de arm/hand raakt. Hoe kun je dan de geldende regels toepassen? Dat kan helemaal niet...
Het hele tournooi zitten de spelers, coaches etc te zeuren over de VAR. Nagelsmann gisteren: De VAR maakt de sport eerlijker. Andersen: Twee bespottelijke beslissingen.
Als elke keer een VAR/Arbitrage beslissing in twijfel wordt getrokken schiet het ook niet echt op.
Nogmaals, men heeft er om gesmeekt, nu is het er en accepteer het gewoon. En niet gaan mekkeren omdat de beslissing in je nadeel uitvalt
Maar waar trek je dan de grens met buitenspel? Als t 2 tenen zijn? En voet? Een been? Ergens moet je die grens trekken en dan heb je altijd rondom die grens de grensgevallen die zo weinig afwijken van de grens dat t eigenlijk absurd wordt.eric.1 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:48:
Mja, de regels zijn één. Ze plempen de bal ook vol met sensors en kunnen onderhand op de milimeter nauwkeurig bepaalde dingen constateren. Dat is gewoonweg geen voetbal meer, verblind door details waardoor de geest van het spel ontbreekt in de beslissingen.
Of heb je liever dat de VAR weer verdwijnt en t afhangt van t beoordelingsvermogen van de grensrechter?
Buitenspel staan moet een duidelijk voordeel geven en dat is geen 3 tenen. Hoe moet een aanvaller (terwijl hij vrij probeert te lopen en kijkt of hij de bal aangespeeld gaat krijgen) op een paar mm gaan beoordelen dat hij niet buitenspel staat? Dan moet je wel een verrekt goed timmermansoog hebben die ook nog eens tijdens beweging werkt.rik86 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Maar waar trek je dan de grens met buitenspel? Als t 2 tenen zijn? En voet? Een been? Ergens moet je die grens trekken en dan heb je altijd rondom die grens de grensgevallen die zo weinig afwijken van de grens dat t eigenlijk absurd wordt.
Of heb je liever dat de VAR weer verdwijnt en t afhangt van t beoordelingsvermogen van de grensrechter?
Kijk we willen natuurlijk niet zien dat een aanvaller ergens achter de verdediging gaat hangen, maar de spelers moeten het zelf zonder techniek kunnen beoordelen. Zeg bijvoorbeeld een romp voorbij de speler of 25 cm als de techniek echt betrouwbaar is (2d naar 3d omzetten geeft een foutmarge). je gaat mij niet vertellen dat dit een onoverkoombaar voordeel geeft en je kan het strakker hanteren bij een vrije trap bijvoorbeeld.
De situatie waar wij nu in zitten is gewoon slecht voor het voetbal. Elke goal die niet vanaf afstand wordt ingeschoten is zo ongeveer een reden om niet gelijk te gaan juichen. Je verwacht gewoon dat de VAR weer in gaat grijpen en dat haalt mij als kijker behoorlijk uit de wedstrijd.
Regeren is vooruitschuiven
Nee, maar je moet wel voorkomen dat een normale spelers als een soort keeper gaat verdedigen dus ik zou zeggen natuurlijke houdingen mogen zolang de hand niet opzettelijk naar de bal beweegt.VHS schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:51:
Tegenwoordig verdedigen ze met de handjes op de rug. Is dat natuurlijk?
Neem bijvoorbeeld deze situatie uit de Copa America. Je ziet duidelijk dat de verdediger zijn best doet om de bal niet aan te raken met zijn handen en hij heeft veel te weinig tijd om te reageren (kijk maar op volle snelheid), maar toch krijgen ze een penalty tegen na een lange beoordeling. Dit soort dingen helpen het voetbal echt niet.
Wellicht pas als een gehele voet of geheel onderbeen buitenspel staat. Dan heb je nog twijfelgevallen maar dan is het wel duidelijk dat de aanvaller anders gewoon een voordeel had. Twijfelgevallen moeten mijn inziens weer terug naar 'voordeel aanvaller' / beslissing grensrechter. Dit milimeter-geneuzel voegt niets toe.rik86 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Maar waar trek je dan de grens met buitenspel? Als t 2 tenen zijn? En voet? Een been? Ergens moet je die grens trekken en dan heb je altijd rondom die grens de grensgevallen die zo weinig afwijken van de grens dat t eigenlijk absurd wordt.
Als de ze de lijn doortrekken van hoe ze nu de VAR en verwante technieken inzetten en uitbreiden, dan ja, dan mag het van mij weer weg en mag het blijven bij doellijn-technologie. Nu zitten we telkens weer te wachten op die video-scheids...Of heb je liever dat de VAR weer verdwijnt en t afhangt van t beoordelingsvermogen van de grensrechter?
De VAR kwam er om uiterst duidelijke en cruciale fouten te voorkomen/rectificeren. Niet om te mierenneuken...afaik.
Maar dan missen ze wel een donker gele kaart gisteren (Italië), al was rood volgens Zweedse analisten ook verdedigbaar...
[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 30-06-2024 12:19 ]
Ik vind dit ook een goed punt. Je kan dat als scheids ook prima uitleggen. Suárez tegen Ghana ja, gisteravond nee. Heel duidelijk wat de intenties zijn lijkt mij.Beakzz schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:11:
[...]
Nee, maar je moet wel voorkomen dat een normale spelers als een soort keeper gaat verdedigen dus ik zou zeggen natuurlijke houdingen mogen zolang de hand niet opzettelijk naar de bal beweegt.
Neem bijvoorbeeld deze situatie uit de Copa America. Je ziet duidelijk dat de verdediger zijn best doet om de bal niet aan te raken met zijn handen en hij heeft veel te weinig tijd om te reageren (kijk maar op volle snelheid), maar toch krijgen ze een penalty tegen na een lange beoordeling. Dit soort dingen helpen het voetbal echt niet.
[YouTube: PARAGUAY 1-4 BRASIL | HIGHLIGHTS | CONMEBOL COPA AMÉRICA USA 2024™]
Dan verplaats je de grens en krijg je weer discussie over of de speler wel of niet geheel voorbij de laatste verdediger was. Een grens is een grens en de VAR bewaakt dat eerlijker.T-MOB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:07:
Of de optie van van Basten: Dat je pas buitenspel staat als geheel voorbij de laatste verdediger bent.
Dat betekent niet dat ik mij hier ook aan erger. De spelers riepen moord en brand over dat de VAR er moest komen, dat klopt. Maar vooral om grove fouten tegen te gaan, zoals bij Engeland een keer waarbij een bal een halve meter achter de doellijn landde en er geen doelpunt werd toegekend of de situatie van Henry die de bal met de hand controleerde en vervolgens scoorde. Of denk aan de "hand van God" van Maradona. Een voetbalmoment dat epische proporties heeft aangenomen, maar waarvan we het er allemaal over eens zijn dat het valsspelen is.
De quotes van beide trainers gisteravond zegt het helemaal. Je bent voorstander van de VAR in deze situatie als het in je voordeel is. Vrijwel alle andere voetbalsupporters krijgen er hier een slecht gevoel bij.
Wat mij betreft gaan we naar een systeem met challenges, zoals bij andere sporten zoals hockey en tennis ook gebruikelijk is. Dan kan iedere ploeg zijn eigen voordeel ermee halen op het moment dat het hen noodzakelijk lijkt. Dat geeft een goede dimensie aan het spel. Te callen door de aanvoerder en/of trainer. Je zou er nog aan kunnen toevoegen dat een scheidsrechter altijd zichzelf mag challengen. Maar goed dan krijg je weer het gezeik van teams die druk gaan zetten op de scheidsrechter om de VAR in te zetten.
Wat mij betreft in ieder geval kappen met alles te controleren wat de arbitrage doet. Laat het spel weer gespeeld worden op het veld, door 22 spelers en de vier officials.
Vanavond Engeland met de nodige moeite, maar Spanje zal geen probleem hebben met Georgie. Ondanks haar vorm, maar de laatste 2 onderlinge duels van november waren 3-1 en 7-1.
Ja en dat is het kutte van regels. Want motorisch gezien gebruik je je armen voor balans e.d. in bijvoorbeeld het afremmen of zelfs onbewust voor het geval je valt om je op te vangen. Of om hoger te kunnen springen in een zwaai. Dan kun je zeggen dan moet je je armen op je rug laten, maar zo werkt het lichaam nu eenmaal niet.toolkist schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:41:
[...]
Dan begrijp je de regels wellicht verkeerd. Want hij steekt z'n arm toch echt uit waardoor ie z'n lichaam groter maakt.
Kijk dat het nu een soort circus wordt, de scheids zichzelf en de VAR -onbewust- te kakken zet, het tempo vermoord wordt is het daadwerkelijke probleem. Maar ga niet klagen over de perfecte beslissingen. Met de VAR is het all in of niks. Bij tennis gaan ze ook niet zeggen van “jaaaa dit was zo close, deze telt als dat hij de lijn geraakt heeft!.
[ Voor 12% gewijzigd door Deruxian op 30-06-2024 12:35 ]
Je bedoelt dat de verdediger moet rennen als een pinguïn? Wat de aanvaller een enorm voordeel geeft?Deruxian schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:34:
Zojuist even de kritieke momenten terug gezien van Duitsland-Oostenrijk maar ik snap de hele discussie niet. Het was buitenspel en er werd hands gemaakt. Die pannenkoek had maar zijn armen achter zijn rug moeten houden in plaats van een soort “hallo” (nee, ik maak hem niet), te doen. Terechte penalty.
Kijk dat het nu een soort circus wordt, de scheids zichzelf en de VAR -onbewust- te kakken zet, het tempo vermoord wordt is het daadwerkelijke probleem. Maar ga niet klagen over de perfecte beslissingen. Met de VAR is het all in of niks. Bij tennis gaan ze ook niet zeggen van “jaaaa dit was zo close, deze telt als dat hij de lijn geraakt heeft!.
Voeg daarbij walgelijk slecht geschreven regels, een scheidsrechter als Michael Oliver die niet bekend staat om het aanvoelen van het spel en een bagger VAR Stuart Atwell, en je krijgt dergelijke alechte beslissingen die het thuisvoordeel versterken.
De PL VAR is bekend incompetent.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 30-06-2024 12:48 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dan krijg je op enig moment weer die millimeter. Was hij nu wel of niet binnen/buiten die marge. De VAR laat zien dat hij er 1 milimeter biinen/buiten was.... zo blijf je dus aan de gangT-MOB schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:07:
Of de optie van van Basten: Dat je pas buitenspel staat als geheel voorbij de laatste verdediger bent.
De enige oplossing is om deze spelregel in zijn geheel af te schaffen, zie hockey
Waarom zou dat moeten? Dat betekent dat er ergens anders iemand van de tegenpartij vrij staat...Beakzz schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:11:
[...]
Nee, maar je moet wel voorkomen dat een normale spelers als een soort keeper gaat verdedigen dus ik zou zeggen natuurlijke houdingen mogen zolang de hand niet opzettelijk naar de bal beweegt.
Elk voordeel heeft z'n nadeel
Kwaliteit van de 4K uitzendingen: EK & OS 2024 in 4K (HDR)
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024